Pollin LCD's: Solderen-->aansluiten-->werkend?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

:'(

hij doetet volgensmij niet. ik heb eventjes een filmpje gemaakt:

lcdfilmpke.MPG

ok, geen van de chips word loeiheet, dus ik heb nog niets opgeblazen. de verbindingen ga ik dadelijk nog een keer nalopen. ik heb dat programmatje van pollin wat er bij zat geprobeerd, maar hij doet niets.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 16:31 schreef LAuWe het volgende:
:'(

hij doetet volgensmij niet. ik heb eventjes een filmpje gemaakt:

http://cssd.netfirms.com/lcdfilmpke.MPG
filmpje doetut niet

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

In die KurzInfo.pdf staat,pagina 3

Koptekst:
Anschluß an die PC-Druckerschnittstelle zur Ansteuerung mit dem Testprogramm

Heb je deze of die van zotty(staat op Eelco Schijf)gebruikt.
(zitten verschillen in) :'(

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 16:47 schreef Saico het volgende:
In die KurzInfo.pdf staat,pagina 3

Koptekst:
Anschluß an die PC-Druckerschnittstelle zur Ansteuerung mit dem Testprogramm

Heb je deze of die van zotty(staat op Eelco Schijf)gebruikt.
(zitten verschillen in) :'(
ik heb alles gedaan volgens het schema van Zotty. maar ik d8 dat dat hetzelfde was als in de datasheet van pollin stond? (mijn duits is niet echt goed :P)

Verwijderd

Ik snap het ook niet helemaal maar:
Pagina 1 schema :Anschlußbelegung
Pagina 2 Schema :Hintergrundbeleuchtung
Pagina 3 schema :Anschluß an die PC-Druckerschnittstelle zur Ansteuerung mit dem Testprogramm

:? (misschien doet ie het wel maar niet met de testsofware) ;)

Verwijderd

hmmz, het schema van zotty is toch wel wat anders dan het schema van Pollin ja, dus zou dat verklaren waarom hij het niet zou doen.

dus zou iemand eventjes een init voor dit schema inelkaar kunnen knutselen?? (ik ben zelf ook al wat bezig, maar ik ben niet zo goed in proggen)

Verwijderd

"eventjes", dat is niet iets wat je "eventjes" doet en al helemaaal niet zonder display.

Ik weet niet wat voor taal je t wilt doen, maar ik heb nog wel 'n sampletje wat ik ooit gemaakt heb om een ander sed1330 based display aan te sturen volgens (om de verwarring maar weer es compleet te maken) een ander schema

't is in C++ en nooit goed getest (display had 'n te zwakke voeding) dus 't is echt meer bedoeld om je 'n beetje op weg te helpen ipv drop in solution, als de schema's niet helemaal kloppen kan je dat boven in de defines wel fixen. pak even het datasheet er bij daar staat als 't goed is de juiste volgorde in voor het sturen van de init commando's.

Sample Source

Verwijderd

Hoe staat het eigenlijk met die andere Pollin lcd's
Ik geloof dat er toch een stuk of 10 verkocht zijn.

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 12:28
Op zondag 30 juni 2002 17:54 schreef Saico het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met die andere Pollin lcd's
Ik geloof dat er toch een stuk of 10 verkocht zijn.
ik heb bijna alles gesoldeerd, alleen de lpt nog, ik ga straks een keertje verder..

lauWe, wat voor specificaties heeft jouw invertor?? we hebben die van mij (gewoon gekocht bij de electroboer) getest en de meter sloeg eruit omdat er een belachelijk hoog voltage uitkwam... die gaan we dus nog niet op mijn backlightje proberen... misschien kun je die van jouw eens inscannen?? die van mij is DC 12V input en meer staat er niet op... 5 volt input was niet te krijgen volgens m'n electroboertje...

er zijn overigens 10 lcd's ingekocht en 9 doorgestuuurd, 1tje is defect bij kazz aangekomen.

Als er iemand zo vriendelijk is om een heel klein programmatje te schrijven waarmee je in ieder geval een paar puntjes kunt laten zien? ik weet totaal niet of dit mogelijk is maar als dat zou kunnen?? dan kan ik um straks ook testen.

Ik zal proberen foto's te maken, weet niet of m'n broedertje z'n digicam meegenomen heeft op vakantie.. zo ff kijken...

edit:
ohja, Seico, we hebben gekozen voor het schema van Zotty, omdat we dan allemaal hetzelfde schema hanteren.. als het echt niet op deze manier lukt, ga ik vast wel even dat schema van pollin proberen....

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 18:04 schreef dave het volgende:

[..]

ik heb bijna alles gesoldeerd, alleen de lpt nog, ik ga straks een keertje verder..

lauWe, wat voor specificaties heeft jouw invertor?? we hebben die van mij (gewoon gekocht bij de electroboer) getest en de meter sloeg eruit omdat er een belachelijk hoog voltage uitkwam... die gaan we dus nog niet op mijn backlightje proberen... misschien kun je die van jouw eens inscannen?? die van mij is DC 12V input en meer staat er niet op... 5 volt input was niet te krijgen volgens m'n electroboertje...

er zijn overigens 10 lcd's ingekocht en 9 doorgestuuurd, 1tje is defect bij kazz aangekomen.

Als er iemand zo vriendelijk is om een heel klein programmatje te schrijven waarmee je in ieder geval een paar puntjes kunt laten zien? ik weet totaal niet of dit mogelijk is maar als dat zou kunnen?? dan kan ik um straks ook testen.

Ik zal proberen foto's te maken, weet niet of m'n broedertje z'n digicam meegenomen heeft op vakantie.. zo ff kijken...
heb je alles behalve de backlight al gesoldeerd? want zonder backlight kun je misschien kijken of hij bij jouw hetzelfde doet.... het ligt bij mij niet aan de backlight want zonder backlight doet hij hetzelfde.
verder ben ik eventjes aan het kijken naar die source maar ik begrijp er nog niet veel van :?

edit: voor dave --> plaatje van de invertor dat is mijn invertor.

• dave
Op zondag 30 juni 2002 15:46 schreef LAuWe het volgende:

moet ik een potmeter tussen de invertor en de ccfl plaatsen?? Zal ik niets zien als de ccfl op volle sterkte brandt en ook niet als de ccfl uit is ???
kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over welke waarde de potmeter die hiertussenkomt moet hebben?

edit:

en Lauwe, wat heb jij er tussen gedaan??
en wat doet de lcd nu dan? met de lpt eraan?? wat zie je op het scherm?

ik heb overigens dezelfde invertor gekocht.... maar vind het nog link om gewoon te proberen... de jongen die de invertor voor mij meette, heeft een klein schroeiplekje op z'n vinger van dat leuke diggie....

Verwijderd

ok, ik ben eventjes de datasheet aan het lezen en toen las ik dit (ik was aan het zoeken voor de initialisatie)
"command : disp on/off" --> "command description: enable and disable display and display flashing"
(in de sed_1330 datasheet op blz 27 van de 148)

dus ik denk dat dit gewoon normaal is totdat ik een initialisatie heb doorgevoerd. (/me helemaal blij :) )
dus zosnel ik (of iemand anders) een init heeft voor dit scherm+schema weet ik of hij het doet of niet.

Verwijderd

"ik heb overigens dezelfde invertor gekocht.... maar vind het nog link om gewoon te proberen... de jongen die de invertor voor mij meette, heeft een klein schroeiplekje op z'n vinger van dat leuke diggie...." |:(

Voor wat meer info over ccfl's 8-)

http://www.pcconsultant.com/ccfl-info.htm

Jullie kijken wel uit met die dingen he ! >:)

• dave
nou ik heb um hier ook helemaal gesoldeerd...

resultaat, precies hetzelfde als LAuWe al had....
dus dat betekend:
LAuWe zegt:
dan denk ik dat :
LAuWe zegt:
of ze zijn alle2 kaduuk
LAuWe zegt:
of ze werken alle2 perfect

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:34

Felyrion

goodgoan!

Op zondag 30 juni 2002 15:46 schreef LAuWe het volgende:
moet ik een potmeter tussen de invertor en de ccfl plaatsen?? Zal ik niets zien als de ccfl op volle sterkte brandt en ook niet als de ccfl uit is ???
nee, de backlight (ccfl) is alleen ter verlichting van het scherm, dus hij zal het ook zonder doen. Wat jij bedoelt is het contrast, als je dat voluit zet of uit, zie je inderdaad niks. En of een ccfl goed te dimmen is weet ik niet zeker, maar ik zou geen potmeter in de draad naar de ccfl zelf doen, want daar staat een paar honderd volt op. Ik geloof dat je de voedingsspanning naar de invertor iets kunt aanpassen om te dimmen maar dat weet ik niet zeker.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• dave
Op zondag 30 juni 2002 21:41 schreef Falcon het volgende:

[..]

nee, de backlight (ccfl) is alleen ter verlichting van het scherm, dus hij zal het ook zonder doen. Wat jij bedoelt is het contrast, als je dat voluit zet of uit, zie je inderdaad niks. En of een ccfl goed te dimmen is weet ik niet zeker, maar ik zou geen potmeter in de draad naar de ccfl zelf doen, want daar staat een paar honderd volt op. Ik geloof dat je de voedingsspanning naar de invertor iets kunt aanpassen om te dimmen maar dat weet ik niet zeker.
je backlight moet toch zeker te dimmen zijn???
je kunt de voedingsspanning iig aanpassen (bijvoorbeeld 5 volt). Maar ik wou um eigenlijk zelf ook regelen....

Verwijderd

ok, ik ben dus eventjes aan de slag gegaan met wat proberen te proggen. ik heb alleen fftjes wat vraagjes.

bij de eerste regel van de init zou ik moeten doen:
code:
1
2
d7  d6  d5  d4  d3  d2  d1  d0 | A0  WR  RD
0   1   0   0   0   0   0   0    1   0   1

ik doe dat in vb met dlportio. en het word mij eventjes verwarrend met die inverted pinnen. maar als ik naar het schema kijk dan zou het dit moeten zijn:
code:
1
2
3
DlPortWritePortUchar 890, 8
    DlPortWritePortUchar 888, 64
DlPortWritePortUchar 890, 2

klopt dit? of moet het toch anders?
(de init is dus het stuk op blz 28 van de sed1330 datasheet als ik het goed heb?)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 16:02
Op zondag 30 juni 2002 21:55 schreef dave het volgende:

[..]

je backlight moet toch zeker te dimmen zijn???
je kunt de voedingsspanning iig aanpassen (bijvoorbeeld 5 volt). Maar ik wou um eigenlijk zelf ook regelen....
Nee, volgens mij kan je een cclf niet dimmen met de spanning. Dat moet je met een PWM schakeling doen of met een stroomregeling maar die laatste haal je niet zo'n groot bereik mee. Het werkt net als bij een TL buis eigenlijk.

Ik zit dit hier ook ff uit te zoeken. Maxim heeft hier namelijk errug coole ictjes voor. Die kan je namelijk aan de SMBus van je pc hangen. Het gaat om de MAX1611 en MAX1895. Ik denk dat ik zo eerst eens even een paar samples ga aanvragen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Zijn er al mensen die klaar zijn met solderen en ook succesvol getest hebben ?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 19:03 schreef Stealth2000 het volgende:
Zijn er al mensen die klaar zijn met solderen en ook succesvol getest hebben ?
was het maar zo...
het probleem is gewoon dat er nog geen software is en dat wij nog niet weten of de schermpjes het wel/niet doen. het enigste dat wij weten is dat de schermpjes van mij en dave precies hetzelfde doen (kijk hierboven)

kort samengevat:
-testprogramma kan niet (bestaat niet voor met dit schema)
-kapot wel/niet weten we niet totdat er een testprogrammatje komt :)

Verwijderd

hmmz, ik ben bezig met een init te schrijven. en nu merk ik het verschil tussen het schema van zotty en dat van pollin
code:
1
2
3
Lcd  ->  /RD  A0  /CS  /WR
Lpt Pollin->  /17  16  /14  /1
Lpt Zotty ->  /14 /17  /1    16

(ik hoop dat dit schema duidelijk is (de / betekend inverted))

wat ik dus bedoel is dat op het lcd 1 niet-inverted pin voor de control zit en op de Lpt ook. Bij het schema van Pollin sluiten ze die2 aan elkaar aan. Bij het schema van zotty word een inverted-pin op de lpt aangesloten op een niet-inverted pin op de lcd en dan ook een niet-inverted pin op de lpt met een inverted pin op de lcd. en dit maakt het programmeren (wat ik al niet te best kan) erg moeilijk :'(
(dus schema aanpassen of toch zo laten???)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 16:02
Hmm, ja da's weer leuk dus...

Het maakt op zich niets uit wat je gebruikt. Het lijkt me het slimste om het schema te gebruiken waar de heren programmeurs vanuit gaan. Maar omdat het maar over een paar draden gaat zou je ook even zo'n parallele breakoutbox (zo'n verloopstuk met "patchkabeltjes") kunnen gebruiken. Dan kan je tenminste testen met dat proggel van pollin.

Over dat dimmen van die CCFL: Met de hand of softwarematig?

PS. wie van de programmeurs heeft ooit gewerkt met de SMBus danwel met I2C? Het enige wat ik van I2C weet heb ik namelijk in Assembler geknutselt en dat lijkt me hier niet echt handig. :z

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 10:36 schreef Vorlon het volgende:
Hmm, ja da's weer leuk dus...

Het maakt op zich niets uit wat je gebruikt. Het lijkt me het slimste om het schema te gebruiken waar de heren programmeurs vanuit gaan. Maar omdat het maar over een paar draden gaat zou je ook even zo'n parallele breakoutbox (zo'n verloopstuk met "patchkabeltjes") kunnen gebruiken. Dan kan je tenminste testen met dat proggel van pollin.

Over dat dimmen van die CCFL: Met de hand of softwarematig?

PS. wie van de programmeurs heeft ooit gewerkt met de SMBus danwel met I2C? Het enige wat ik van I2C weet heb ik namelijk in Assembler geknutselt en dat lijkt me hier niet echt handig. :z
jah, of iemand moet mij eventjes kunnen helpen, dat op de base+2 dat zijn 2 verschillende dingen die telkens gebruikt worden:
(uit de pollin source (delphi)
code:
1
2
3
4
5
6
PortWriteB(printerport,d);
PortWriteB(printerport+2,0); (* C/D = L (Data) *)
PortWriteB(printerport+2,2); (* CE *)        (/CS)
PortWriteB(printerport+2,3); (* CE+WR *)      (/CS+/WR)
PortWriteB(printerport+2,2); (* CE *)        (/CS)
PortWriteB(printerport+2,0);

en:
code:
1
2
3
4
5
6
PortWriteB(printerport,d);
PortWriteB(printerport+2,4); (* C/D = H (ctrl) *)(A0)
PortWriteB(printerport+2,4+2); (* CE *)     (/CS + A0)
PortWriteB(printerport+2,4+3); (* CE+WR *)   (/CS +A0 + /WR)
PortWriteB(printerport+2,4+2); (* CE *)     (/CS + A0)
PortWriteB(printerport+2,0);

( wat er tussen haakjes achter staat is welke pin er op de lcd aangestuurd word)

Normaal zou ik nu Zotty's schema er bij pakken en even kijken waar de verschillen zitten en dan alleen die waardes verandere en klaar is kees. maar dat gaat nu denk ik niet omdat je met die inverted pin zit en daar loopt /me vast
Dus als iemand zou kunnen helpen (dit is het enigste wat ik nog hoef voor de init als het goed is)

Verwijderd

Het schiet niet zo op, jammer, had wel meer support
verwacht voor jullie. Er zijn er toch meer verkocht.
Wat zijn die aan het doen? Wachten tot er eentje werkt of zo. Geloof dat LauWe an Dave een beetje alleen staan.

Volg dit al een tijdje, heb de boot gemist om dat ik aan het twijfelen was. |:(

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 14:13 schreef Saico het volgende:
Het schiet niet zo op, jammer, had wel meer support
verwacht voor jullie. Er zijn er toch meer verkocht.
Wat zijn die aan het doen? Wachten tot er eentje werkt of zo. Geloof dat LauWe an Dave een beetje alleen staan.

Volg dit al een tijdje, heb de boot gemist om dat ik aan het twijfelen was. |:(
je hebt gelijk. maar ik vind dat ik er tot nu toe best goed voor sta. ik heb gisteren met dave samen wat "gebrainstormd" (of met een t, ik weet et niet :P). en ik ben vandaag aan het programmeren geslagen. maar ik loop vast op het bovenstaande probleem en ik wacht dus eigenlijk een beetje totdat iemand dat voor mij zou kunnen uitleggen (of dat ik een brilliante ingeving krijg maar ga daar maar niet van uit :P)(andere mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn het aanpassen van het schema, maar dat laat ik liever aan anderen over ;)).
wat ik tot nu toe heb:
-(bijna) de complete initialisatie (het gedeelte dat ik mis is het gedeelte dat de control-port doet (met dat inverted gedoe))
-en alvast een klein testje er in gemaakt (voor als de init werkt) om een paar characters op het scherm te laten verschijnen.

dus: help me please!! ;)

• dave
Op dinsdag 02 juli 2002 14:18 schreef LAuWe het volgende:

[..]

je hebt gelijk. maar ik vind dat ik er tot nu toe best goed voor sta. ik heb gisteren met dave samen wat "gebrainstormd" (of met een t, ik weet et niet :P). en ik ben vandaag aan het programmeren geslagen. maar ik loop vast op het bovenstaande probleem en ik wacht dus eigenlijk een beetje totdat iemand dat voor mij zou kunnen uitleggen (of dat ik een brilliante ingeving krijg maar ga daar maar niet van uit :P)(andere mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn het aanpassen van het schema, maar dat laat ik liever aan anderen over ;)).
wat ik tot nu toe heb:
-(bijna) de complete initialisatie (het gedeelte dat ik mis is het gedeelte dat de control-port doet (met dat inverted gedoe))
-en alvast een klein testje er in gemaakt (voor als de init werkt) om een paar characters op het scherm te laten verschijnen.

dus: help me please!! ;)
klasse LAuWe dat je al zover bent.. als iemand (Zotty?? Yarvieh?? Mr Chronom??) misschien nog even wil helpen is de init klaar en kunnen we verder gaan kijken..

Saico---> het lijkt erop dat je gelijkt hebt dat LAuWe er alleen voor staat... is inderdaad jammer.... wel moet gezegd worden dat er maar 10-1 (kapot display) mensen zijn die zo'n schermpje hebben...

Wie van die 9 mensen heeft al "iets" met zijn(/haar) schermpje gedaan??

en Saico, heb jij misschien verstand van programmeren en hoe het zit met die inverted pinnen waar LAuWe mee zit???

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik heb in ieder geval nog helemaal niks gedaan.
Heb geen idee waar te beginnen ..... :? :)

Verwijderd

Sorry Dave, ik heb geen verstand van programmeren :'(
Denk dat je dan toch bij Zotty of Creepy,Yarvieh,Equinoxe
moet zijn (En iedereen die ik vergeten ben). ;)
Ze zijn al langer bezig met LCD's
Als ze tijd hebben zullen ze denk ik (hoop ik)wel een handje helpen. Toch ? 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 17:15 schreef Saico het volgende:
/me hopes so 2
nu is het wachten.... :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 17:02 schreef dave het volgende:

[..]

klasse LAuWe dat je al zover bent.. als iemand (Zotty?? Yarvieh?? Mr Chronom??) misschien nog even wil helpen is de init klaar en kunnen we verder gaan kijken..

Saico---> het lijkt erop dat je gelijkt hebt dat LAuWe er alleen voor staat... is inderdaad jammer.... wel moet gezegd worden dat er maar 10-1 (kapot display) mensen zijn die zo'n schermpje hebben...

Wie van die 9 mensen heeft al "iets" met zijn(/haar) schermpje gedaan??

en Saico, heb jij misschien verstand van programmeren en hoe het zit met die inverted pinnen waar LAuWe mee zit???
Ik zou heel graag willen helpen, maar heb gewoon nul verstand hiervan. Ik volg het wle op de voet en vind het knap dat jullie al zo ver zijn!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ik heb ook zo'n ding, maar ik kan jammer genoeg niet echt meehelpen, omdat ik geen id heb hoe het aansturen van de lpt moet. Ik hoop dat jullie eruit komen :9

Verwijderd

Zitten we straks met ze alle te wachten op elkaar. |:(
Dit moet toch anders kunnen dacht ik.

Kom op jongens laat eens iets horen,.... Please *D

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:20 schreef Saico het volgende:
Zitten we straks met ze alle te wachten op elkaar. |:(
Dit moet toch anders kunnen dacht ik.

Kom op jongens laat eens iets horen,.... Please *D
i'm trying.. maar ik kom er echt niet aan uit. Mr.ChronoM zou mij morgen misschien helpen dus ik hoop dat we er morgen dan uit komen. en anders ga ik toch fftjes 2 draadjes omwisselen :) (tenzij zotty eventjes kan helpen natuurlijk ;))

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:22 schreef LAuWe het volgende:
i'm trying.. maar ik kom er echt niet aan uit. Mr.ChronoM zou mij morgen misschien helpen dus ik hoop dat we er morgen dan uit komen. en anders ga ik toch fftjes 2 draadjes omwisselen :) (tenzij zotty eventjes kan helpen natuurlijk ;))
I'm trying ?.... LAuWe je trek de hele Kar, man. :)
(Echte doorzetter die LAuWe) 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:31 schreef Saico het volgende:

[..]

I'm trying ?.... LAuWe je trek de hele Kar, man. :)
(Echte doorzetter die LAuWe) 8-)
hehe wat wil je, /me kan het niet hebben dat ik er niet uit kom

btw tnx 8-)

• dave
oke, LAuWe zit nu vast met proggen en Mr. ChronoM wist geen raad... helaas... we kunnen nu 2 dingen doen:

of LAuWe progt wat verder, en dan dus de verschillende mogelijkheden proggen... gevolg, erg veel werk en niet eens de kans dat het werkt...

of we gaan ons lcd'tje even opnieuw solderen, dat wil zeggen 4 pinnen anders solderen.. Deze 4 pinnen zijn verschillend als je het schema van Zotty naast die van Pollin legt..

We gaan nu dus opnieuw solderen met de hoop dat dan het testprogje van pollin werkt, dat MOET haast wel...

de volgende 4 pinnen OP HET LCD SCHERM moeten veranderd worden:
6 ----> 3
2 ----> 6
3 ----> 7
7 ----> 2

hier zie je het nieuwe schema (gemaakt door Zotty, aangepast door LAuWe, de grijze puntjes/bolletjes zijn anders)-----> HIER

let op: wij zullen dit zelf wel eerst even gaan solderen, jullie kunnen dus straks zien of het werkt of niet... en dan wel of niet gaan solderen.... handig, niet??

LAuWe is al bezig met solderen, ik ga nu even een pookje ophalen, zodat ik zo oook bezig kan.. (nadat ik klaar ben met werken.... zucht....)

jullie horen wel of dit werkt....

Verwijderd

en tadaaaaa...
hij werkt!! :D

ik heb helaas geen digicam bijdehand deze keer :(

ik ga er zo snel mogelijk 1 regelen. die schermpjes zijn echt LEIP!!! :D

• dave
Op woensdag 03 juli 2002 12:33 schreef LAuWe het volgende:
en tadaaaaa...
hij werkt!! :D

ik heb helaas geen digicam bijdehand deze keer :(

ik ga er zo snel mogelijk 1 regelen. die schermpjes zijn echt LEIP!!! :D
klasse LAuWe, zodra ik weer ben soldeer ik um ook om, en laat ik pics zien!!!!!!

* dave kan niet wachten tot ie klaar is met werken...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
GAAF! :)
klasse Lauwe!!

Complimenten enzo!!!

Kunnen we allemaal aan de slag:)

(P.S. voor speciale onerdelen wil ik evt. een besloten mini inkoopactie op touw zetten.)

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Op woensdag 03 juli 2002 12:54 schreef kazz1980 het volgende:
GAAF! :)
klasse Lauwe!!

Complimenten enzo!!!

Kunnen we allemaal aan de slag:)

(P.S. voor speciale onerdelen wil ik evt. een besloten mini inkoopactie op touw zetten.)
PICS PICS PICS

Hoi.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:55 schreef PLeX het volgende:

[..]

PICS PICS PICS
daarvoor moeten we wchten op dave, mijn vader heeft namelijk de digicam mee en die komt vanavond pas weer.
Ik moet nu boeken inveleveren @ school en daarna ga ik eens wat proberen te programmeren :) (ik heb nu dus dat pollin proggie gebruikt)
Er is wel 1 vreemd ding... als ik een bitmap erop zet dan issie soms zo in 2 stukken en is het onderste stuk verschoven als ik dan een aantal keer opnieuw init doe dan is het weer goed. ik denk dat er misschien ergens 2 data-draden verbinding maken of er in het proggie van pollin geen rekening is gehouden met korte wachttijden tussen de commands.
maar 1 ding is zeker!! hij werkt (ik had net het got-logo er op staan :D )

Verwijderd

Het lag dus echt aan de verschillen tussen de schema's :)
Maar deze nieuwe aansluitingen gelden dus alleen voor de testsoftware die door Pollin erbij wordt geleverd (Toch :?)
Helemaal TeGek voor jullie , ben wel erg benieuwd..... (foto's). 8-)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik ook erg benieuwd!!

Enne...als het niet te veel moeite is....

Zouden jullie een lijstje kunnen maken met de onderdelen die nodig zijn en een duidelijke beschrijving hoe het aangepakt moet worden(hoeft niet zo uitgebreid dan hoor. we kunnen allemaal ook zelf wel een beetje nadenken).

En tevens graag naast PICS van scherm in actie ( :9~ ) ook wat pics van het soldeerwerk.

((alleen als het niet te veel moeite is he!! Ik ben jullie in ieder geval nu al erg dankbaar voor gedane moeite!))

• dave
Op woensdag 03 juli 2002 13:00 schreef Saico het volgende:
Het lag dus echt aan de verschillen tussen de schema's :)
Maar deze nieuwe aansluitingen gelden dus alleen voor de testsoftware die door Pollin erbij wordt geleverd (Toch :?)
Helemaal TeGek voor jullie , ben wel erg benieuwd..... (foto's). 8-)
deze nieuwe aansluitingen gelden alleen voor de testsoftware van pollin ja..

bij deze software zit ook de source, en die kan LAuWe omzetten naar een INIT (hij heeft er verstand van!!!!!) en deze init kunnen andere programmeurs gebruiken in hun programma's... met andere woorden...
software komt eraan!!

foto's komen zo rond 4 uur.. goed? (kan helaas niet eerder...)
Op woensdag 03 juli 2002 13:10 schreef kazz1980 het volgende:
ik ook erg benieuwd!!

Enne...als het niet te veel moeite is....

Zouden jullie een lijstje kunnen maken met de onderdelen die nodig zijn en een duidelijke beschrijving hoe het aangepakt moet worden(hoeft niet zo uitgebreid dan hoor. we kunnen allemaal ook zelf wel een beetje nadenken).

En tevens graag naast PICS van scherm in actie ( :9~ ) ook wat pics van het soldeerwerk.

((alleen als het niet te veel moeite is he!! Ik ben jullie in ieder geval nu al erg dankbaar voor gedane moeite!))
foto's van LAuWe komen dus vanavond, van mij komen zo rond 4 uur... kortom... veel te smullen straks!!!
over het lijstje:
benodigdheden:

-flatcable
-lpt aansluiting sub-d 25 pins male
-potmeter 22 kOhm
-Weerstand 10k Ohm
-Drukschakelaar
-Condensator 100 nF

opmerkingen: de flatcable en de sub-d aansluiting kun je vervangen door een printerkabel, dit heeft LAuWe geloof ik gedaan, ik heb gewoon flatcable + sub-d gebruikt.

de potmeter 22k Ohm staat niet in het (aangepaste) aansluitschema, deze kun je echter tussen de pinnen 18 en 19 van het lcd doen, hierdoor ben je in staat het contrast te regelen. (dit werkt!! heb ik zelf getest!)

Het lijstje is eventueel uit te breiden met de volgende onderdelen:

-CCFL invertor (aanbevolen model: ILP-324-INV) maar een invertor van bijvoorbeeld stuutenbruin voldoet ook
-krimpkous (beetje netjes afwerken)
-Molex connector male, hiermee kun je het lcd aansluiten op je voeding.
-"doosje" voor je sub-d connector

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 17:15 schreef Saico het volgende:
Tijd niet echt, 'k zit in barcelona momenteel (werk geen vakantie) dus de tijd om 't volledige draadje door te nemen heb ik niet, maar als ie gerichte vragen heeft staat m'n email altijd open natuurlijk.

• dave
hij doet ut!!!!!!!!!!!!!!! woeiii!!!!!! erg gaaf schermpje, ik maak zo foto's!!
Op woensdag 03 juli 2002 12:59 schreef LAuWe het volgende:

[..]
Er is wel 1 vreemd ding... als ik een bitmap erop zet dan issie soms zo in 2 stukken en is het onderste stuk verschoven als ik dan een aantal keer opnieuw init doe dan is het weer goed. ik denk dat er misschien ergens 2 data-draden verbinding maken of er in het proggie van pollin geen rekening is gehouden met korte wachttijden tussen de commands.
hier heb ik ook last van... maar na een paar keer op init drukken doet ie het perfect!!!!!!
moet je voor de grap eens de 2e "grafik" op blikend zetten.. dan krijg je het pollin scherm er vast op te staan, en "electronic" aan/uit/aan/uit... knipperend effect... dit is dus geen fout van het programma maar een donderse stoere feature van het scherm!!!!!!

ik ga dus zo foto's maken... rustig!!!

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
RUSTIG .... NIKS rustig ...

:9~ ... PIX !!

Ow w8, dit is niet de HK ;)
-==-
Koel dattie het doet btw.
Zit echt met SUPER smart op mijn eigen 240x128 te wachten.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Pics,......... :9~

Klasse hoor!

• dave
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/3.jpg
(filmpje van 1e plaatje hierboven komt nog...) het 2e plaatje is een beetje fout????
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/4.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/5.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/6.jpg
6e en 7e plaatje zie je het GoTlogo met een stukje tekst, het zijn 2 layers, dus niet 1 plaatje, maar 1 plaatje en 1 stukje tekst, khoop dat het leesbaar is, maar m'n shitcamera wil niet beter... (als m'n broer weer is uit tjechië krijgen jullie misschien betere pics...)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/7.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/8.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/9.jpg
op ut 8e plaatje zie je de sub-d connector en de potmeter.. die hangt een beetje in de lucht nu...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dubbink/2/10.jpg

het zijn hele slechte foto's (sorry!!!!), ik weet het, ik heb geen digicam dus ik moet met de videocamera "foto's" maken...
als je vanavond weer kijkt heeft LAuWe zijn foto's erop staan en kunje nog meer :9~

btw.. m'n videocamera is nu geloof ik een beetje kapot... ik rook een brandluchtje en keek snel m'n hele lcd na.. hmm niets te zien... dus m'n videocamera weer erbij pakken maar toen brande ik m'n vingertjes bijna.... snik... :'(

het filmpje komt nog!!!

• TDLofCC
KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEL !!

Man ... nu ben ik echt :9~

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• PLeX
niet KOEELLLLL, MAAR HEET... :+

maar het ziet er leuk uit

* PLeX hoopt dat zijn SED1330's snel binnenkomen.

Hoi.

Verwijderd

Ziet er erg goed uit: Het werkt :9
De rest komt vanzelf, (andere programma's en zo)

Maar Uh, is nu je videocamera kapot Dave.

• dave
Op woensdag 03 juli 2002 17:14 schreef Saico het volgende:
Ziet er erg goed uit: Het werkt :9
De rest komt vanzelf, (andere programma's en zo)

Maar Uh, is nu je videocamera kapot Dave.
m'n videocamera was al niet zo best... het schermpje waarop je normaal kunt zien wat je filmt deed het al niet.. laten repareren voor aardig wat guldens (ja toen nog gulden)... en doet deed ie het weer!! helemaal blij... jaartje later was ie weer kapot.... en nu, weer een paar jaar later wordt ie nog warm ook! misschien moet ik er een koeler op schroeven :)

hij was dus al kapot maar werd nooit warm... nu wel...

Verwijderd

mijn eerste "programmatje" werkt nu ook.
ik heb nu dus een init en ik kan het halve scherm vol zetten met text :)
(ok, ok, het is niet veel maar evengoed ;) )
Ik moet me nog wat verdiepen in die init want die is nog niet perfect....

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

yeah, cool het werkt!! echt heel gaaf :9~

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Testopstelling_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Testopstelling3_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Testopstelling2_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Pollin_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Got_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Got2_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/DisplayInfo_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/Lauweprog_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/GotTnx_th.jpg

ok, hier de beloofde pics. er zijn een paar onscherpe bij en ook 1 van mijn eerste prog :)
Er is nog meer mogelijk (zoals knipperen) maar dat is niet op foto vast te leggen :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ww000000tttttt!

• PLeX
ziet er leuk uit.

Hoi.

Verwijderd

Nou da ziet er allemaal prachtig uit LAuWe en Dave. Hard gewerkt.
Mijn complimenten. ;)
Sorry Maar: (kan het niet laten)
Vind alleen dat Backlight een beetje vaag of zo, ik weet niet wat ik er precies aan zie, maar
dat kan aan de foto's liggen, of misschien toch zo'n originele inverter zien te bemachtigen.
Ziet het er in het echt wel egaal uit?

Helemaal te gek die LCD'S :9~

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 19:51 schreef Saico het volgende:
Nou da ziet er allemaal prachtig uit LAuWe en Dave. Hard gewerkt.
Mijn complimenten. ;)
Sorry Maar: (kan het niet laten)
Vind alleen dat Backlight een beetje vaag of zo, ik weet niet wat ik er precies aan zie, maar
dat kan aan de foto's liggen, of misschien toch zo'n originele inverter zien te bemachtigen.
Ziet het er in het echt wel egaal uit?

Helemaal te gek die LCD'S :9~
hoe bedoel je? wat zie je er aan? het is wel zo dat als je onder een hoek naar de lcd kikt dat dan inderdaad wazige kleuren krijgt te zien (door die backlight) maar hij verlicht het schermpje wel goed en word ook niet warm ofzo, dus het werkt allemaal ok :)

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

LAuWe en Dave, goed werk!!! uhm.. ff vraagje, zouden jullie een schema kunnen geven wat klopt met wat jullie gedaan hebben, van die met die grijze vakjes vat ik niet echt, of zeg even wat je daar nou precies mee bedoelt, dan ga ik hem ook solderen.

edit:

nu zie ik dit:
6 ----> 3
2 ----> 6
3 ----> 7
7 ----> 2
bedoel je links het schema van zotty, en rechts wat jullie hebben gedaan?

Verwijderd

"hoe bedoel je? wat zie je er aan?" (schrijft LAuWe)

Als ik goed kijk zie ik dat het vooral de randen zijn naast het opervlak dat dus weergeeft(zijranden) Bij die Got.jpg
kun je het goed zien rechts bovenin beetje groenig onder paars, maar bij Got2.jpg zie je dat weer niet.

Zullen de foto's of mijn monitor wel zijn. |:(
Saico eist ook een LCD 8-) met BackLight.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 20:00 schreef Falcon het volgende:
LAuWe en Dave, goed werk!!! uhm.. ff vraagje, zouden jullie een schema kunnen geven wat klopt met wat jullie gedaan hebben, van die met die grijze vakjes vat ik niet echt, of zeg even wat je daar nou precies mee bedoelt, dan ga ik hem ook solderen.

edit:

nu zie ik dit:
6 ----> 3
2 ----> 6
3 ----> 7
7 ----> 2
bedoel je links het schema van zotty, en rechts wat jullie hebben gedaan?
we hebben gesoldeerd volgens dit schema: http://ra2modding.virtualave.net/Seiko-G242C(Pollin).jpg
(dat was het schema van zotty maar dat heb ik aangepast)
Dit is hetzelfde als het schema wat pollin gebruikte (staat in deze datasheet --> http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/KurzInfo.pdf)
Op woensdag 03 juli 2002 20:04 schreef Saico het volgende:
"hoe bedoel je? wat zie je er aan?" (schrijft LAuWe)

Als ik goed kijk zie ik dat het vooral de randen zijn naast het opervlak dat dus weergeeft(zijranden) Bij die Got.jpg
kun je het goed zien rechts bovenin beetje groenig onder paars, maar bij Got2.jpg zie je dat weer niet.

Zullen de foto's of mijn monitor wel zijn. |:(
Saico eist ook een LCD 8-) met BackLight.
nee dat hoort zo (denk ik) dat heb je alleen als je onder een schuine hoek tegen het lcd kijkt. als je er gewoon recht tegenaan kijkt zie je dat niet (misschien komt het op de foto ook wat slechter uit... )

• Stealth2000
Ik ben even weg en zie dat er al een werkend schema is, fantastisch!

Morgen wat te doen :D

Maar heeft iemand al een backlightvoeding schema gemaakt of kan je gewoon een standaard ccfl voeding gebruiken ?

• dave
Op woensdag 03 juli 2002 22:55 schreef Stealth2000 het volgende:
Ik ben even weg en zie dat er al een werkend schema is, fantastisch!

Morgen wat te doen :D

Maar heeft iemand al een backlightvoeding schema gemaakt of kan je gewoon een standaard ccfl voeding gebruiken ?
wij hebben een standaard ccfl invertor gebruikt... 12 volt input

• Stealth2000
Op woensdag 03 juli 2002 23:08 schreef dave het volgende:

[..]

wij hebben een standaard ccfl invertor gebruikt... 12 volt input
K thx, probeer ik het eerst daarmee.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:19 schreef Stealth2000 het volgende:

[..]

K thx, probeer ik het eerst daarmee.
ik moet wel zeggen dat hij redelijk warm word :S
(als je aan de behuizing voelt waar de ccfl zit)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:27 schreef LAuWe het volgende:

[..]

ik moet wel zeggen dat hij redelijk warm word :S
(als je aan de behuizing voelt waar de ccfl zit)
Vraag aan LauWe en natuurlijk al mijn vriende hier op GOT:

Wat voor voeding heb je nu gebruikt voor die sed1330 van pollin, is dat gewoon zoŽn standaard voeding voor ccfl?

Verwijderd

Je hebt 2 voedingen nodig. 8-)
1) voor LCD
1) voor CCFL (backlight)

Voor de lcd, kun je de voeding van computer gebruiken.(+5volt,zie ook schema) :)

Voor CCFL, heb je een inverter nodig (standaard inverter van Stuut de Bruin werkt blijkbaar goed)en sluit je ook aan op de computer.(zijn meestal +12Volt) :)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:39 schreef Saico het volgende:
Je hebt 2 voedingen nodig. 8-)
1) voor LCD
1) voor CCFL (backlight)

Voor de lcd, kun je de voeding van computer gebruiken.(+5volt,zie ook schema) :)

Voor CCFL, heb je een inverter nodig (standaard inverter van Stuut de Bruin werkt blijkbaar goed)en sluit je ook aan op de computer.(zijn meestal +12Volt) :)
Ik heb de lcd al werkend, test programma van POllin werkt goed, is grafisch heel grappig, en idd nu moet ik dus nog een ccfl voeding hebben, ik zal eens op de site kijken..

• Stealth2000
Hij werkt !!! :D

Fantastisch! Ik zat em ff te knijpen omdat er 2 onderdelen waren afgebroken maar de vervangers blijke goed te zijn.

Nu kan ik es wat gaan kloten met programma's

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:54 schreef Stealth2000 het volgende:
Hij werkt !!! :D

Fantastisch! Ik zat em ff te knijpen omdat er 2 onderdelen waren afgebroken maar de vervangers blijke goed te zijn.

Nu kan ik es wat gaan kloten met programma's
en dan nu nog de software..... ik kan haast niet wachten..... (heb jij ook gewoon een ccfl inverter erop zitten?)

• Stealth2000
Op donderdag 04 juli 2002 14:07 schreef mail.eve het volgende:

[..]

en dan nu nog de software..... ik kan haast niet wachten..... (heb jij ook gewoon een ccfl inverter erop zitten?)
Yep,

mijn lcd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~falcon56/Foto/sed1330display.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~falcon56/Foto/sed1330display2.jpg

Verwijderd

ok, ik ben al een beetje gevorderd met proggen :D
ik zal zo eventjes een test-dingetje voor jullie inelkaar zetten, dan kunnen jullie testen :P

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:42 schreef LAuWe het volgende:
ok, ik ben al een beetje gevorderd met proggen :D
ik zal zo eventjes een test-dingetje voor jullie inelkaar zetten, dan kunnen jullie testen :P
Dat zal heel erggug leuk zijn.....

Verwijderd

*D Zo, wordt het toch nog gezellig. *D

Verwijderd

ok, het is niet veel... maar ik heb dit eventjes voor jullie in elkaar geknutseld (of met een t, whatever).
(En ja, ik ben hier trots op want het is een werkende init en ik kan text op het scherm krijgen, ik ben btw ook al een heel eind met bitmap-gedoe) (tnx to Mr.ChronoM :) )

http://ra2modding.virtualave.net/GfxTest.exe

Post hier maar als het niet werkt :) (dan kan ik meteen zien of mijn progsel overal werkt) (je hebt dus DLportio nodig!!)

ik had btw ook een progje dat de title van het nummer van het nummer dat aan het spelen was van winamp op de lcd. maarja, zonder een beetje een grafisch jasje heb je daar niets aan.....

• dave
Zoals beloofd ---->>>>>>HIER<<<<<<--- het filmpje van de lcd!
je hebt divx 5.02 nodig om het af te spelen...

ja ik weet dat er onderin het beeld een balk zit en dat het baggerkwaliteit is maar goed, hier zul je het mee moeten doen.... Als je denk dat m'n camera zoo brak was omdat het beeld aan het knipperen is, heb je het toch mis... Wat je ziet is 1 van de geinige features van het display, namelijk dat de "grijs"tinten aan het knipperen zijn! De eerste layer (pollin + wat er onder staat) staat vast, de 2e layer (electronic en logo naast de letters van Pollin) is aan het knipperen..

Morgen ga ik op vakantie naar SPANJE!!! de komende dagen zul je dus even niets van me horen.... but i'll be back!!
fijne vakantie allemaal, LAuWe veel succes met proggen, Kazz nogmaals bedankt voor de lcd en Mr. ChronoM bedankt voor alle moeite en hulp!

• Stealth2000
Op donderdag 04 juli 2002 15:07 schreef LAuWe het volgende:
ok, het is niet veel... maar ik heb dit eventjes voor jullie in elkaar geknutseld (of met een t, whatever).
(En ja, ik ben hier trots op want het is een werkende init en ik kan text op het scherm krijgen, ik ben btw ook al een heel eind met bitmap-gedoe) (tnx to Mr.ChronoM :) )

http://ra2modding.virtualave.net/GfxTest.exe

Post hier maar als het niet werkt :) (dan kan ik meteen zien of mijn progsel overal werkt) (je hebt dus DLportio nodig!!)

ik had btw ook een progje dat de title van het nummer van het nummer dat aan het spelen was van winamp op de lcd. maarja, zonder een beetje een grafisch jasje heb je daar niets aan.....
Ik draai XP en je prog werkt maar ik vind de achtergrond niet net zo zwart als bij het testproggie van pollin. Bij jou prog 'trilt' mijn achtergrond helemaal. Je ziet em refreshen zeg maar.

-edit: Word bij iedereen die ccfl zo warm (bijna heet) :?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:24 schreef Stealth2000 het volgende:

[..]

Ik draai XP en je prog werkt maar ik vind de achtergrond niet net zo zwart als bij het testproggie van pollin. Bij jou prog 'trilt' mijn achtergrond helemaal. Je ziet em refreshen zeg maar.

-edit: Word bij iedereen die ccfl zo warm (bijna heet) :?
er word aan dat probleem gewerkt..... :)

ja, bij mij ook al, zou er dan toch een te hoge spanning op staan?? (ik weet het niet.. ik laat em iig niet te lang aan staan :D )

Verwijderd

mijn eerst post in dit topic :D

Mijn CCFL komt al een paar maand zo warm dat ik er liever nooit aankom en het ding werkt nog steeds evengoed, dus zal wel normaal zijn ;)

• Stealth2000
Op donderdag 04 juli 2002 17:30 schreef Mr.ChronoM het volgende:
mijn eerst post in dit topic :D

Mijn CCFL komt al een paar maand zo warm dat ik er liever nooit aankom en het ding werkt nog steeds evengoed, dus zal wel normaal zijn ;)
K, dan vertrouw ik er maar op dat alles goed gaat.

Verwijderd

LauWe het proggie werkt.....

• Stealth2000
Waar gaan jullie trouwens je displays inbouwen ?

Die van mij komt er zo in:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~falcon56/Foto/sed1330displayincase.jpg

Er zit dus plexiglas voor. Die 2 gaten bovenin zijn intake voor een 80mm fan die op een afstandje erachter komt te hangen.

Oja, die 80mm fan onderaan die is alleen om ff te meten. Daar hoort dus me brander en me HDD rack

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:21 schreef Stealth2000 het volgende:

[afbeelding]

Er zit dus plexiglas voor. Die 2 gaten bovenin zijn intake voor een 80mm fan die op een afstandje erachter komt te hangen.

Oja, die 80mm fan onderaan die is alleen om ff te meten. Daar hoort dus me brander en me HDD rack

Tja ik ben al aan het verzinnen, ik heb een Koolance pc2-601 kast, maar ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik de ribbels aan de voorkant eruit gaat slopen en daar de lcd zal inzetten. Na het weekend kunnen jullie de resultaten zien....

Verwijderd

ik denk dat ik voor die van mij een plexiglas standaardje maak. dat vind ik wel geinig uitzien, die zet ik dan tussen me scherm en computer zodat ik makkelijk er naar kan kijken :)

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

en ik ben van plan hem in het "dak" van de pc te modden op een manier dat ie omhoog kan klappen. Eens kijken wat er mogelijk is...

• TDLofCC
Op donderdag 04 juli 2002 21:21 schreef Stealth2000 het volgende:

[afbeelding]

woei ...
Is dat zo'n 240x128 ?

Goed dat dat past ... jammer dat ik een deurtje voor me bays heb ...

-==-
En op het "dak" is ook wel een goed idee ...
-==-
En in dat plexiglas ook ... sjit joh.

Wat zal ik nou eens doen ;)

Verwijderd

Ziet er goed uit Stealth2000 8-)

Ontdek het Nu pas(foto's)moest een Blz terug.;)

Is wel erg gaaf als je hem zo inbouwd.
Met een plexie plaatje er voor en dan een
transparant er achter, zoiets als bij bit-tech.
http://www.bit-tech.net/article/89/
Da zou wel :9~ zijn.

Verwijderd

ok, hier nog een update van mij :)

Ik heb samen met Mr.ChronoM de Init nog wat verbeterd enzo. (Dat refresh-rate-probleem is er nog steeds, ik denk dat ik weet waar het zit maar alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb heeft geen zin gehad :( toch die Pollin source nog eens een keer nazoeken)

en...., ik kan nu bitmaps op het lcd zetten. hier een pic :9~

Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/PollinGFXlcd/images/PowerLcd.JPG

Ok, ik moet hier bij zeggen dat het alleen nog maar om de bitmap (de "achtergrond") gaat. (maar we zijn iig een stuk gevorderd ;) )

(heel veel dank aan Mr.ChronoM, zonder hem was 't niet gelukt ;) )

Verwijderd

Keep going LAuWe >:)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
top! *D

Verwijderd

Hi!
sorry for my bad english but i cannot speak your language!

I have the same Display from Pollin and my works also very good but i have no software!! i have only the testsoftware form pollin!

Could you give me some or is something in work??

Thx for your help!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 17:05 schreef hannibal44 het volgende:
Hi!
sorry for my bad english but i cannot speak your language!

I have the same Display from Pollin and my works also very good but i have no software!! i have only the testsoftware form pollin!

Could you give me some or is something in work??

Thx for your help!
hehe, well. There is a programm but it's for displays with the T6963c Controller. But I think it won't take long before there is SED1330-support. There's no software yet (as far as i know). (i'm going to write something tonight (i hope), something for counter-strike or Winamp or something)

Verwijderd

een klein vraagje aan degenen met het schermpje:

hebben jullie dat ook dat als je een bitmap op het lcd laat verschijnen (met pollin's programmatje) dat dat niet altijd in 1 keer goed gaat ?
(omdat ik dat bij mijn progjes ook krijg en ik wil ff weten of dat dan aan het scherm of de code ligt)

• Stealth2000
Op vrijdag 05 juli 2002 19:43 schreef LAuWe het volgende:
een klein vraagje aan degenen met het schermpje:

hebben jullie dat ook dat als je een bitmap op het lcd laat verschijnen (met pollin's programmatje) dat dat niet altijd in 1 keer goed gaat ?
(omdat ik dat bij mijn progjes ook krijg en ik wil ff weten of dat dan aan het scherm of de code ligt)
Hoezo niet in 1 keer goed ? Als ik met het testproggie van pollin een plaatje op me schermpje zet dan gaat dat perfect en in 1 keer goed.

-edit, vandaag flink gedremeld!!!

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~falcon56/Foto/sed1330display3.jpg

Ok, de fan bovenin heeft plexiplaatjes aan de zijkanten en onderkant om de lucht te leiden, de 2 gaten ervoor moeten nog 60mm fangrills krijgen.
De lcd zit met 4 schroeven vast aan me front.
In me FDDbay komen alle schakelaars.
Op de plek van de cdrom komt me brander en daarboven HDDrack.

note 2 self: vingerafdrukken weghalen voordat ik een foto neem. :P

Verwijderd

Okay hier komt mijn eerste versie van het plaatsen van het lcd... LET OP HIJ IS NOG ECHT NIET KLAAR, maar hij is alwel geplaatst.... Moet nog een kader omheen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/PICT0075.JPG

Het is een Koolance kast.... vond het lastig om een goede plek te krijgen, maar hij zit er nu echt in ....

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/PICT0076.JPG

Zoals je ziet, alles werkt perfekt..... Ik had begrepen dat het LCD zeer warm wordt... ik heb hier totaal geen last van,...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/PICT0078.JPG
Nog een totaal shotje van de case.... volgende week ga ik hem geheel afmaken....

• Stealth2000
Op zaterdag 06 juli 2002 00:07 schreef mail.eve het volgende:
Zoals je ziet, alles werkt perfekt..... Ik had begrepen dat het LCD zeer warm wordt... ik heb hier totaal geen last van,...
Niet de lcd zelf maar de ccfl word wel redelijk warm tot heet.

Mooie plek trouwens. Maar met wat ga je de rand afwerken ?

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 00:13 schreef Stealth2000 het volgende:

[..]

Niet de lcd zelf maar de ccfl word wel redelijk warm tot heet.

Mooie plek trouwens. Maar met wat ga je de rand afwerken ?
Aha de ccfl..... dat had ik nog niet begrepen... maar goed ik ga er niet aan voelen....

De rand ga ik afwerken met een aluminium raamwerk, waar ook de bochtjes in worden verwerkt. Hierdoor krijg je weer een keurig vlak waar alleen de lcd door komt....
Ik denk dat het ongeveer er zo uit gaat zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/PICT0010.jpg

• TDLofCC
ok ... DAT ziet er kewl uit.

DAT ga ik ook maar doen ...

Heb zelf de zwarte chieftec, dus met alu randje erom heen moet dat er :9~ uitzien ... ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste