[IA] *gesloten* 4*20 kant en klaar part 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe heeft Willum dat dan? Bij hem ziet alles er goed uit!
Willum -> je bent een held met je soldeer-werk :D
* Keizer gaat z'n soldeerbout zoeken :)

[edit]
Is het misschien zo dat de grote lcd's het wel goed doen en de mini's minder? Willum heeft iig een grote, die werkt dus. Wat voor lcd hebben de mensen die problemen hebben?

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een MINI LCD
maar de controller enzo is toch hetzelfde?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
De controllers zijn iig hetzelfde. Bij willum werkt het, hij heeft een grote. Bij Messi werkt het minder, die heeft een mini... Het zal toch niet zo zijn dat die mini's freaken :? Ik ga strax ff solderen en kijken hoe het mijn mini vergaat :)
Ik zie dat Meelobee ook probs heeft, wat voor lcd heb je, Meelobee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Ben ff aan het solderen geweest, tot nu toe weinig resultaat.
De eerste keer zag ik toen ik de comp opstartte allemaal zwarte blokjes, daarna niets meer, toen ik smartie opstartte zag ik 'm vaag knipperen.
Toen heb ik de flatcable omgedraaid, toen zag ik constant zwarte blokjes. Wat doe ik verkeerd? Zijn er misschien ook printerpoort settings die ik aan moet passen (win98).
[edit]
ik download nu port95nt.exe Gaat dat me helpen? I hope so :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 21:50
draai eens aan de potmeter
die staat vol open, zodat alles zwart word.
je moet hem net zolang draaien totdat je alle text goed kan zien :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
|:( Da's best triest zeg, ipv ff aan een potmeter draaien, meteen weer het internet op om hulp te vragen |:(
Maar goed, hij doet het nu, maar regel 2 en 4 zijn opgeschoven naar het midden, net zoals bij Messi. :(
Volgens mij zijn er 2 mogelijke verklaringen voor:
Of het ligt aan de mini-lcd (lijkt me onwaarschijnlijk).
Of, het ligt aan de connectie tussen de flat-cable en de controller. Wat er precies mis mee is, geen idee... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 22:45
Op donderdag 18 juli 2002 12:24 schreef Keizer het volgende:
|:( Da's best triest zeg, ipv ff aan een potmeter draaien, meteen weer het internet op om hulp te vragen |:(
Maar goed, hij doet het nu, maar regel 2 en 4 zijn opgeschoven naar het midden, net zoals bij Messi. :(
Volgens mij zijn er 2 mogelijke verklaringen voor:
Of het ligt aan de mini-lcd (lijkt me onwaarschijnlijk).
Of, het ligt aan de connectie tussen de flat-cable en de controller. Wat er precies mis mee is, geen idee... :(
ik heb ook de mini maar bij mij doetie het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 12:37 schreef Mr_x007 het volgende:

[..]

ik heb ook de mini maar bij mij doetie het wel goed
Oh, dat is goed nieuws en slecht nieuws :D
Het goede nieuws is dat het dus wel goed kan, het slechte nieuws is dat ik geen idee meer heb wat er met de mijne mis is...
Heb je gewoon de aanwijzingen van Willum gevolgd en toen smartie 5 opgestart? Heb je misschien een pic van je soldeer-aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
Op donderdag 18 juli 2002 12:47 schreef Keizer het volgende:

[..]

Oh, dat is goed nieuws en slecht nieuws :D
Het goede nieuws is dat het dus wel goed kan, het slechte nieuws is dat ik geen idee meer heb wat er met de mijne mis is...
Heb je gewoon de aanwijzingen van Willum gevolgd en toen smartie 5 opgestart? Heb je misschien een pic van je soldeer-aanpassing?
bij nader inzien is er bij mij wat anders aan de hand.
1234567890 geeft hij weer als 3456789012 dus de eerste 2 tekens zet hij aan het eind neer. heb me gewoon gehouden aan het plaatje. Heb geen pics van het solderen, maar het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Da's vaag!
Nou weet ik het ook niet meer....
Maar de mogelijkheid dat de mini-lcd-flatcable aansluiting anders is dan de std flatcable aansluiting is dus nog steeds open. Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
Gtvr, ze hebben geen band kabel hier bij de boer :(
Hoe ga ik _dat_ nou weer oplossen :? IDE kabel ofzo slopen denk ik dan maar....

Wat voor kabel hebben jullie gebruikt en ging dat een beetje..??

* TheRebell wil vanavond eigenlijk wel gaan solderen zodat ie kan kijken of zijn grote LCD het ook doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:32

Potatoman

koniwa

Op donderdag 18 juli 2002 13:07 schreef Keizer het volgende:
Da's vaag!
Nou weet ik het ook niet meer....
Maar de mogelijkheid dat de mini-lcd-flatcable aansluiting anders is dan de std flatcable aansluiting is dus nog steeds open. Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Lijkt me sterk, ik denk eerder dat de chip wel ongeveer zoals de hd74nogwat werkt, maar dat niet alle tekens precies goed terechtkomen.

Ik ga zo ff solderen, en kijken of ik hem aan de praat kan krijgen :)

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 juli 2002 11:14 schreef Keizer het volgende:Ik zie dat Meelobee ook probs heeft, wat voor lcd heb je, Meelobee?
Ik heb ook de mini LCD.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
whoei, ik heb een mooie lange IDE kabel gevonden :)

Wordt strippen en solderen vanavond...

* TheRebell moet alleen zijn vakantietas eerst ff inpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nou heb ik nog een probleempje, bij mijn ldctje zat namelijk een flatcable(tje) van +- 10 cm. Dit is dus nevernooitnie genoeg om de lcd in mn front te bevestigen. Hoe kan ik die kabel verlengen? of zijn deze ergens te koop? (zo ja, waar?) Ik zie solderen namelijk niet zo zitten, tis allemaal erg klein.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 18 juli 2002 19:37 schreef Meelobee het volgende:
Nou heb ik nog een probleempje, bij mijn ldctje zat namelijk een flatcable(tje) van +- 10 cm. Dit is dus nevernooitnie genoeg om de lcd in mn front te bevestigen. Hoe kan ik die kabel verlengen? of zijn deze ergens te koop? (zo ja, waar?) Ik zie solderen namelijk niet zo zitten, tis allemaal erg klein.
ikzelf ga een 25p contra in de buurt van mn lcd zetten en dan gewoon een 25p kabel om naar de poort te gaan :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Ik heb net een IDE kabel gesneden op 16 aders. Alleen zijn die draadjes best dun dus moet ik dus super voorzichtig gaan strippen en solderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 juli 2002 19:46 schreef BaRF het volgende:ikzelf ga een 25p contra in de buurt van mn lcd zetten en dan gewoon een 25p kabel om naar de poort te gaan :)
Err ok :? en nou in het Nederlands ? :P :o
Op donderdag 18 juli 2002 19:48 schreef TheRebell het volgende:Ik heb net een IDE kabel gesneden op 16 aders. Alleen zijn die draadjes best dun dus moet ik dus super voorzichtig gaan strippen en solderen :(
Ik denk dat ik dat ook maar es ga proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:12

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Waarom neem je nie een LPT-verlengkabeltje, dan gooi je die controller ook voorin... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Die link die wordt genoemd in deel 1. Verzend die ook naar nederland? En die kabel? is die lang genoeg? * StephanL wilt ook weleens beginnen met modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29
GRRR.... Hoe krijg ik die soldeer uit die gaatje? :( :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Op donderdag 18 juli 2002 20:11 schreef vassago het volgende:
GRRR.... Hoe krijg ik die soldeer uit die gaatje? :( :o
met een tin-zuiger :)
...lekker sucken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Pff, moet ik ook eens gaan halen dus...
Kosten die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 18 juli 2002 19:49 schreef Meelobee het volgende:

Err ok :? en nou in het Nederlands ? :P :o
Zoals mr(? :)) THPSrulez al zei: gewoon een lpt verleng kabeltje. De lpt1 poort waar de printer en lcds aan hangen noemen ze ook wel gewoon 25pins ofwel 25p.

Je hebt die controller he? daar zit toch zo'n 25 pins aansluiting aan? als je die controller nou naast je lcd pleurt, dan heb je misschien 10cm flatcable nodig. Dan kun je toch gewoon vanaf die controller een 25 pins kabel naar je printerpoort leggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 22:27 schreef BaRF het volgende:

[..]

Zoals mr(? :)) THPSrulez al zei: gewoon een lpt verleng kabeltje. De lpt1 poort waar de printer en lcds aan hangen noemen ze ook wel gewoon 25pins ofwel 25p.

Je hebt die controller he? daar zit toch zo'n 25 pins aansluiting aan? als je die controller nou naast je lcd pleurt, dan heb je misschien 10cm flatcable nodig. Dan kun je toch gewoon vanaf die controller een 25 pins kabel naar je printerpoort leggen? :)
Zo doe ik het dus ook. Maar dan is er nog 1 probleem :(
Hoe krijg ik die lpt kabel naar de achterkant van mn pc zonder dat ie de hele dag open staat? Ik moet er wel een heel groot gat in maken om die kabel naar buiten de steken. Die kaben demonteren heb ik ook weinig zin in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
Op donderdag 18 juli 2002 22:32 schreef Keizer het volgende:

[..]

Hoe krijg ik die lpt kabel naar de achterkant van mn pc zonder dat ie de hele dag open staat? Ik moet er wel een heel groot gat in maken om die kabel naar buiten de steken. Die kaben demonteren heb ik ook weinig zin in :(
kan je die niet door een gat van een insteekaart proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 22-09 07:14

Brazza

Byte me!

dus de mini lcd heeft problemen:
Is dat alleen met de LPT kabel? Of ook mensen die een ide kabel hebben gestript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:07

MartNL

Ik heb die van mij nog niet binnen.
Moet nog weken wachten. :(

Maar nu is mijn vraag heeft iemand dat ding nou al helemaal goed aan de loop?
Zover ik er nog wijs uit kan worden is er nog niemand echt blij met zijn lcdtje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 juli 2002 22:27 schreef BaRF het volgende:

[..]

|:( lol ja zo kan het ook :) dat is inderdaad een beter plan.

Ik ben aan het solderen aan mn andere lcd, maar nou moet ik de potmeter (10K) aansluiten, hoe om moet de potmeter? Met andere woorden, wat is de voorkant en wat is de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Op donderdag 18 juli 2002 22:32 schreef Keizer het volgende:

[..]

ik weet niet watvoor kast jij hebt, maar je kan ook een "gaatje" wegslijpen aan de achterkant, deze wordt dan afgesloten door de plaat van de zijkant en iedereen is dan happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Op donderdag 18 juli 2002 22:58 schreef MartNL het volgende:
Ik heb die van mij nog niet binnen.
Moet nog weken wachten. :(

Maar nu is mijn vraag heeft iemand dat ding nou al helemaal goed aan de loop?
Zover ik er nog wijs uit kan worden is er nog niemand echt blij met zijn lcdtje???
ik moet ook nog n eeuw w88 :'(
en ik ben nog wel mede-limbo (zwahiel = ook limbo voor degene die t nog nie wiste)

ik kan je melden dat ik een zeer vaag vermoeden heb dat willum wel blij is met zijn LCD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Op donderdag 18 juli 2002 22:59 schreef Meelobee het volgende:

[..]

|:( lol ja zo kan het ook :) dat is inderdaad een beter plan.

Ik ben aan het solderen aan mn andere lcd, maar nou moet ik de potmeter (10K) aansluiten, hoe om moet de potmeter? Met andere woorden, wat is de voorkant en wat is de achterkant?
Maakt niet veel uit. Of je nu het linker of rechter pootje pakt. Een potmeter bepaalt de weerstand gewoon tov de ene pin of de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Thanks Rebel :)

Whee! zo heb je nix en zo heb je 2 werkende LCD's, nou ja 1.5 dan aangezien de minilcd nog niet werkt.
Net zitten solderen aan mn andere Lcd en hij doet het nog ook :D 2x16 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Op donderdag 18 juli 2002 23:34 schreef Meelobee het volgende:
Thanks Rebel :)

Whee! zo heb je nix en zo heb je 2 werkende LCD's, nou ja 1.5 dan aangezien de minilcd nog niet werkt.
Net zitten solderen aan mn andere Lcd en hij doet het nog ook :D 2x16 :)
Mooi man :)
zit er in dat ik er de komende 2 weken niet aan ga toekomen :'(
Morgen werken, laat thuis en zaterdag op vakantie dusja... maar da's ook leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 22-09 07:14

Brazza

Byte me!

Meelobee> Geeft hij alles goed weer? Let me know..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 18 juli 2002 23:02 schreef hoebenp het volgende:

[..]

ik moet ook nog n eeuw w88 :'(
en ik ben nog wel mede-limbo (zwahiel = ook limbo voor degene die t nog nie wiste)

ik kan je melden dat ik een zeer vaag vermoeden heb dat willum wel blij is met zijn LCD >:)
Fijn om te zien dat de LCD´s het doen :? en ja Houbenp die van jouw komt er ook wel aan hoor! Maak je maar niet druk (verdomme kan ik de enter weer niet gebruiken op die shit terminal!)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 19 juli 2002 13:41 schreef Brazza het volgende:Meelobee> Geeft hij alles goed weer? Let me know..
neej de miniLCD uit de inkoopactie geeft niet alles goed weer:
Ik heb ook dat de text niet klopt, wat ik in Smartie op regel 2 invul staat op de lcd op regel 3. Op regel 4 van de lcd staat de 2e helft van regel 2 in Smartie. :?
Mn zelf inelkaar geflanste lcd doet het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Op vrijdag 19 juli 2002 14:11 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Fijn om te zien dat de LCD´s het doen :? en ja Houbenp die van jouw komt er ook wel aan hoor! Maak je maar niet druk (verdomme kan ik de enter weer niet gebruiken op die shit terminal!)
Gebruik gewoon ctrl-M ;)

Nog bedankt voor het LCD'tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hmm, iedereen die vroeg betaald heeft, heeft z'n LCD al?
Ik heb um nl nog steeds niet :(

Hopelijk heeft Zwahiel er een afzender-adres op gezet, want lijkt me dat ze Blerick niet kunnen vinden :?

Nou ja, ben iig al begonnen met de eerste dingen ( performance monitor) voor m'n LCD app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 20:37
Joepie met LCDInf heb ik wat op het scherm :)
Alleen Smartie laat nog niks zien :( maar goed dat zal wel op te lossen zijn, hij doet het in ieder geval.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
En als ik alleen maar crap zie, waar zoek ik het dan?
(Zoiets als dd;;dddd@@ enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Er kwam net rook uit m'n potmeter :(
Ik snel de stroom eraf, maar het was al te laat :'(
Volgende week maar ff een nieuwe erop solderen en hopen dat er verder niks kapot is.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Woei!, andere kabel en de LCD werkt als een tiet.

Willum, bedankt voor het uitzoeken van de modificatie. Smartie werkt perfect....

(en die Tinzuiger was ook een perfect idee LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58

Eraser127

Nijkerk

* Eraser127 is gisternacht terug gekomen van vakantie en en zag dat z'n LCD gearriveerd was. Van de week maar es ff modden en inbouwen.

tnx :*

edit: ff in elkaar gesoldeerd, maar moet nu alleen nog een paralelle kabel hebben :( om tussen de lpt en de controller te pluggen

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Nou heb ik dus netjes alles gesoldeerd en aangesloten, het werkt wel maar ik heb dus ook dat probleem met de mini-LCD dat een deel v/d 1e regel op regel 2 komt te staan etc. Is daar nou al een oplossing voor..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

lama, ff eruit en erin en hij doet het :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 15:18 schreef THPSrulez het volgende:
Nou heb ik dus netjes alles gesoldeerd en aangesloten, het werkt wel maar ik heb dus ook dat probleem met de mini-LCD dat een deel v/d 1e regel op regel 2 komt te staan etc. Is daar nou al een oplossing voor..?
Nog niet, misschien dat Creepy een aanpassing voor LCDinf kan maken?
Zijn er trouwens meer mensen die een rokende potmeter hadden? Die van mij is dus stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Bij mij geeft ie op de tweede regel steeds de eerste 4 of 5 tekens weer van de regel daarboven. Is dit een software probleem?

edit:

al meerdere progs gebruikt inmiddels

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

weet iemand al wat voor potmeter je ipv die weerstand moet doen op de parallele controller zodat je de backlight kan regelen?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 10:08 schreef Eraser127 het volgende:
weet iemand al wat voor potmeter je ipv die weerstand moet doen op de parallele controller zodat je de backlight kan regelen?
Wanneer ik volgende week mn potmeter vervang, koop ik meteen een tweede erbij om het backlight te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Op zondag 21 juli 2002 12:23 schreef Keizer het volgende:

[..]

Wanneer ik volgende week mn potmeter vervang, koop ik meteen een tweede erbij om het backlight te regelen.
`je gaat ook de contrast potmeter vervangen?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaossworks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01-2020
Die had 'ie af laten fikken >:) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 14:48 schreef speed24 het volgende:
Hmm, iedereen die vroeg betaald heeft, heeft z'n LCD al?
Ik heb um nl nog steeds niet :(

Hopelijk heeft Zwahiel er een afzender-adres op gezet, want lijkt me dat ze Blerick niet kunnen vinden :?

Nou ja, ben iig al begonnen met de eerste dingen ( performance monitor) voor m'n LCD app...
Hummm ja ik was ook een van de eerste die heeft betaald en ook nog niets heeft mogen ontvangen.... :? Nog meer mensen die de lcd niet heeft ontvangen?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 21 juli 2002 19:00 schreef radjatoe het volgende:

[..]

Hummm ja ik was ook een van de eerste die heeft betaald en ook nog niets heeft mogen ontvangen.... :? Nog meer mensen die de lcd niet heeft ontvangen?? :(
het gaat er om wie als eerste besteld heeft. Het betalen gebeurde pas later denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh nee ik was ook denk ik een van de eerste die het volle vertouwen schonk in Zwahiel...dus bestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zaterdag 20 juli 2002 21:10 schreef Keizer het volgende:

[..]

Nog niet, misschien dat Creepy een aanpassing voor LCDinf kan maken?
Zijn er trouwens meer mensen die een rokende potmeter hadden? Die van mij is dus stuk :(
Hmm... tis wel vaag... heeft iedereen met deze LCD's daar last van????? Dan zou ik een aanpassing kunnen maken..
Is er trouwens nog interesse in die aanpassing voor die kant en klare dingen, zodat je niks hoeft om te solderen?? Zag dat een aantal mensen succes hadden met het omsolderen, zodat alle software meteen werkt... is wel een stuk makkelijker zo.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
De ene keer doet 'ie het goed en de andere keer weer niet.
Heb er verder nog niet echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben weer trug van een weekendje weg met me vriendin...
kermis in tilburg :P

mijn lcd heeft 2dagen 24h/dag aangestaan en werkt nog steeds
(duurtest)

ikheb een gifje gemaakt van me winamp VU. dies heel phat!!

staat op me site die het weer doet

[url="http://cp115928-a.dbsch1.nb.nl.home.com/lcd/"]willumpie's lcd site[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op maandag 22 juli 2002 00:24 schreef willum het volgende:
ik ben weer trug van een weekendje weg met me vriendin...
kermis in tilburg :P

mijn lcd heeft 2dagen 24h/dag aangestaan en werkt nog steeds
(duurtest)

ikheb een gifje gemaakt van me winamp VU. dies heel phat!!

staat op me site die het weer doet

[url="http://cp115928-a.dbsch1.nb.nl.home.com/lcd/"]willumpie's lcd site[/url]
site doet het niet hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op zondag 21 juli 2002 22:28 schreef vassago het volgende:
De ene keer doet 'ie het goed en de andere keer weer niet.
Heb er verder nog niet echt naar gekeken.
Ligt misschien aan de initialisatie dan.. als je kan kijken wanneer het preciues gebeurd (welk progje, is LCD uit geweest, of al eerder ge-init door een ander progje etc.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 08:30 schreef BaRF het volgende:

[..]

site doet het niet hoor :X
da komt omdat mijn server pas om 11u aan ging..
als ik slaap staat de comp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Ik zal eens kijken.

Ik gebruik in alle gevallen Smartie 5.
(heb nog geen andere programma'tjes geprobeerd, wilde alleen even snel kijken of hij goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Laatst online: 21:00
Net op mijn werk lcd aan elkaar gesoldeerd en alles werkt. Nu nog netje inbouwen en klaar is Xhale. Bedankt voor de nette inkoop actie Zwahiel.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Het stomme is dat hij bij mij het alleen nog maar doet met LCDInf en niet met Smartie 5. Kan iemand uitleggen hoe dit komt :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 22:35

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Op zondag 21 juli 2002 22:26 schreef Creepy het volgende:

[..]

Hmm... tis wel vaag... heeft iedereen met deze LCD's daar last van????? Dan zou ik een aanpassing kunnen maken..
Is er trouwens nog interesse in die aanpassing voor die kant en klare dingen, zodat je niks hoeft om te solderen?? Zag dat een aantal mensen succes hadden met het omsolderen, zodat alle software meteen werkt... is wel een stuk makkelijker zo.
als je zou willen graag want ik wil hem toch eerst is zonder aanpassing willen testen

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 22 juli 2002 17:37 schreef robje het volgende:
Het stomme is dat hij bij mij het alleen nog maar doet met LCDInf en niet met Smartie 5. Kan iemand uitleggen hoe dit komt :)
Stomme vraag misschien, maar tog, je weet maar nooit. Heb je em wel op Parallel(HD44780) staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ik wil die van mij graag compleet kant en klaar hebben.
Als ik hem over 10 week in huis krijg. :'(

kan iemand die rakker voor mij kant en klaar maken?

LCD Display 20x4 mini met knopjes en controller prijs per stuk ¤ 67,00 1
Serial cable voor knopjes display prijs per stuk ¤ 2,50 2

Deze shit heb ik besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 22:26 schreef Creepy het volgende:

[..]

makkelijker zo.
Volgens mij heeft iedereen met een mini lcd het probleem van het "opschuiven" + verwisselen van sommige regels.
Of zijn er mensen die een 100% werkende mini hebben? Dan ff in dit topic melden aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op maandag 22 juli 2002 19:07 schreef Keizer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft iedereen met een mini lcd het probleem van het "opschuiven" + verwisselen van sommige regels.
Of zijn er mensen die een 100% werkende mini hebben? Dan ff in dit topic melden aub :)
En dat is dan uiteraard na het om-solderen van de kabel he. Dat het niet goed werkt zonder om-solderen weet ik zo ook wel :)

Hmm.. wel vaag.. als Smartie het wel goed doet, zou LCDInf het in principe ook moeten doen.. Je hebt dit ook als LCDInf het LCD heeft geinitialiseerd (dus LCD uit, dan LCDInf starten)? En welke versie van LCDInf??? die 0.2 beta, of de 0.1? De 0.1 is een stuk trager qua timing, dus als de 0.1 het wel goed doet dan is de timing van de 0.2 beta iets te snel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op maandag 22 juli 2002 18:21 schreef Meelobee het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar tog, je weet maar nooit. Heb je em wel op Parallel(HD44780) staan?
Ja zo stom ben ik nog net niet :P. Iemand anders nog een idee?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Op maandag 22 juli 2002 20:50 schreef robje het volgende:

[..]

Ja zo stom ben ik nog net niet :P. Iemand anders nog een idee?
k'heb gewoon dat 1ne baanje doorgekrast en die andere 2 verbonden, flatcable ertussen en hij deed het :?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZZZzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzikwillcdZZZZzzzzzzZZZzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 19:27 schreef Creepy het volgende:

[..]

En dat is dan uiteraard na het om-solderen van de kabel he. Dat het niet goed werkt zonder om-solderen weet ik zo ook wel :)

Hmm.. wel vaag.. als Smartie het wel goed doet, zou LCDInf het in principe ook moeten doen.. Je hebt dit ook als LCDInf het LCD heeft geinitialiseerd (dus LCD uit, dan LCDInf starten)? En welke versie van LCDInf??? die 0.2 beta, of de 0.1? De 0.1 is een stuk trager qua timing, dus als de 0.1 het wel goed doet dan is de timing van de 0.2 beta iets te snel waarschijnlijk.
Het gaat om de mini-lcd na het omsolderen. Zowel LCDinf 0.1 als Smartie 5.0 schuiven sommige regels op + draaien ze om. Hoe het ook alweer precies zat weet ik niet meer, mn controller is nog niet gerepareerd. Een paar pagina's terug staan geloof ik wel pics van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zou zwahiel ook al weer de laatste lcd's de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zaterdag 13 juli 2002 22:47 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n trek om in 't gekkenhuis te blijven slapen, en morgen moet ik ook alweer werken bij Toekan, maandag ga ik voor 10 dagen pleitu, sorry en ik vind 't rot om te zeggen maar een deel blijft toch echt liggen tot na me vakantie...
Na zijn vakantie dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op maandag 22 juli 2002 20:56 schreef Eraser127 het volgende:

[..]

k'heb gewoon dat 1ne baanje doorgekrast en die andere 2 verbonden, flatcable ertussen en hij deed het :?
Ja ik ook, gebruik je ook gewoon de diskette stroom aansluiting dan? Als je DLPortIO opstart krijg je een poortnummer te zien. Deze heb ik ook ingesteld in Smartie neem aan dat dat toch ook de bedoeling is??

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel neemt vanavond om 21.00 uur de bus naar huis toe!!

Morgen eens een keertje thuis en medio deze week nog even naar Venray!

Duzzz!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dan eindelijk zover. Ik heb mijn MINI-LCD met ge-tweakte controller aan de praat.... Precies hetzelfde probleem. Een aantal karakters van regel 1 worden herhaald op regel 2 enz....

Lijkt me toch niet aan de controller te liggen, meer aan de LCD zelf toch???

Ik heb het alleen nog maar met SMARTIE 5 en die IO-driver geprobeerd..

Zijn er al mensen die de MINI-LCD 100% oke aan de praat hebben?? Met of zonder die controller??

update: LCD INF heeft precies het zelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op dinsdag 23 juli 2002 16:46 schreef spoetnik666 het volgende:
het is dan eindelijk zover. Ik heb mijn MINI-LCD met ge-tweakte controller aan de praat.... Precies hetzelfde probleem. Een aantal karakters van regel 1 worden herhaald op regel 2 enz....

Lijkt me toch niet aan de controller te liggen, meer aan de LCD zelf toch???

Ik heb het alleen nog maar met SMARTIE 5 en die IO-driver geprobeerd..

Zijn er al mensen die de MINI-LCD 100% oke aan de praat hebben?? Met of zonder die controller??
Nog niet :(
Ik denk zelf dat het aan de LCD controller ligt, die alles een beetje verkeerd neerzet, ik weet ook niet of dit dus softwarematig op te lossen is, maarja ik ben ook geen expert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 23 juli 2002 16:45 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel neemt vanavond om 21.00 uur de bus naar huis toe!!

Morgen eens een keertje thuis en medio deze week nog even naar Venray!

Duzzz!
w00t :D hoes ist daar nu eigenlijk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 23-09 15:38
Ik heb die van mij nu ook omgesoldeerd en bij mij zet hij de laatste 8 tekens van de eerste regel ook op de tweede regel en de laatste 8 tekens van de derde regel ook op de 4 regel ook klopt bij mij de regel indeling niet in smartie 5 wat ik op de eerste regel zet komt op de eerste regel te staan en wat ik op de 2 in smartie zet komt bij mij op de 3 regel op het lcd te staan en wat ik op de 3 regel in smartie zet begint op het 9 teken op het lcd en wat ik op de 4 regel in smartie zet begint op het lcd bij het 9 teken op de 4 regel :'(

hebben de andere mensen met het mini lcd het zelfde probleem??

hopelijk volgen jullie het nog anders zal ik even kijken als ik wat plaatjes kan maken waar het lcd en het beeldscherm te gelijk op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op dinsdag 23 juli 2002 21:00 schreef MisterH75 het volgende:
Ik heb die van mij nu ook omgesoldeerd en bij mij zet hij de laatste 8 tekens van de eerste regel ook op de tweede regel en de laatste 8 tekens van de derde regel ook op de 4 regel ook klopt bij mij de regel indeling niet in smartie 5 wat ik op de eerste regel zet komt op de eerste regel te staan en wat ik op de 2 in smartie zet komt bij mij op de 3 regel op het lcd te staan en wat ik op de 3 regel in smartie zet begint op het 9 teken op het lcd en wat ik op de 4 regel in smartie zet begint op het lcd bij het 9 teken op de 4 regel :'(

hebben de andere mensen met het mini lcd het zelfde probleem??

hopelijk volgen jullie het nog anders zal ik even kijken als ik wat plaatjes kan maken waar het lcd en het beeldscherm te gelijk op staan.
Dat probleem heeft iedereen met een mini lcd dus :P
Ik hoop wel dat er snel een oplossing komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 21:00 schreef MisterH75 het volgende:
een heel verhaal
Dit is helaas een bekend probleem, voor zover ik weet hebben alle mini-lcd-ers er last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das zuur voor de mini-lcd-ers,

de indeling van het display is gewoon anders
is het niet mogenlijk om een aanpassing in de software voor kolomen en rijen te maken??

of kan zwahiel niet ff die duitsers melen voor een sheet?

ik kan wel een beetje proggen maar niet op dat niveau helaas...

ik ben iig blij met mijn lcd!!
voor de gene waar het goed werkt, zoek eens op winamp.com naar lcd ;)

bedankt zwahiel!!!, voor de inkoop actie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Iedereen met een omgesoldeerde aansluiting heeft er last van toch?? Weet jullie dan 100% zeker dat het omsolderen klopt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omsolderen met een groot display geeft geen problemen.

Lijkt me echt een LCD probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

k'heb hier m'n 4*20 werken met smartie, maar de 1ne keer geeft ie wel een graden symboolje -> ° <- en de andere keer een zwart blokje met een wit puntje onderin :?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

1 ding weet ik wel ik wil gewoon dat die goed werkt.
Ik geef er niet 150 ballen vooruit om er dan achter te komen dat ie niet goed werkt.

Stuur anders die rakker maar terug of zo.
Ik heb juist aan deze inkoopaktie meegedaan om een kant en klare lcd te krijgen.

No offence/
Naar jou zwahiel jij kan er ook niks aan doen.
Jij doet ook alleen maar je best.
Ik baal er alleen beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:17 schreef Creepy het volgende:
Iedereen met een omgesoldeerde aansluiting heeft er last van toch?? Weet jullie dan 100% zeker dat het omsolderen klopt????
heb jij al een versie van lcdinf? die de andere support?

het is wel vaag dat een lcd gebasseerd op dezelfde controler problemen geeft dan zou toch dezelfde modificatie moeten gelden, als het zo zou zijn dat er een draad verkeerd zat dan krijg je alleen maar crap op je display of het display snapt het "init" commando niet. en met de omsoldering is het het rs lijntje wat je aanpast, en het R/W (read/write) als deze niet goed zitten werkt het helemaal niet.

ik denk dat de enige oplossing voor de mensen met een mini lcd is dat de sw. nog verder aangepast word.

ik heb helaas geen mini om te experimeteren.
is het wel dat alle mini's psies dezelfde afwijking hebben?
of dat de instelling van het display niet standaard op 20*4 staat, als je de sheet van de controller doorneemt zie je dat het ding bij de init geprogrameerd moet worden op 20*4 als deze op een andere gekke waarde staat dan klopt het niet meer en krijg je rare shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:25 schreef MartNL het volgende:

Ik baal er alleen beetje van.
Tja je bent niet de enige........
:'(

Ik hoop dat er inderdaad een software oplossing komt. Wel jammer, ben je weer aan bepaalde software gebonden.

Ik heb mijn MINI ook met LCD inf 0.2 Beta geprobeerd. Helaas.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:35 schreef willum het volgende:

[..]

heb jij al een versie van lcdinf? die de andere support?

het is wel vaag dat een lcd gebasseerd op dezelfde controler problemen geeft dan zou toch dezelfde modificatie moeten gelden, als het zo zou zijn dat er een draad verkeerd zat dan krijg je alleen maar crap op je display of het

ik heb helaas geen mini om te experimeteren.
is het wel dat alle mini's psies dezelfde afwijking hebben?
Als ik nu eens mijn lcd ter beschikking stel om te experimenteren??Ik bedoel maar ik ben niet zo'n electronica whizzard,daarom kocht ik ook deze kant-en-klare(niet dus...)!! Als het je gelukt is kun je gelijk je resultaten posten op GoT en ben je gelijk de held van dit forum.. :)
Ik vraag Zwahiel wel of hij mijn lcd naar jou adres wil sturen en als het je gelukt is kun je deze porto-vrij sturen naar mijn werk(is antwoordnummer) *D

Mits jij dit wil doen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik heb ook geen mini LCD om mee te experimenteren :P

Ik heb nog geen versie van LCDInf die meteen met deze kant en klare werkt, terwijl het toch zo simpel is :)

Ik ben vanavond niet thuis, dus vanavond zal het ook niet lukken. Mijn development versie van LCDnf loopt wel, met ondersteuning voor de standaard HD44780 en de seriele BGMicro LCD's, maar het schakelen tussen LCD's en tussen verschillende LCD formaten gaat nog flink mis. Opslaan van instellingen bugt (een verwijderd scherm, komt terug na het afsluiten en opnieuw starten), en zo zijn er nog wel een aantal dingen.

Maar als iemand me morgen avond ff een schop geeft, ben ik wel bereidt om die half gare versie ff voor dit LCD aan te passen :)

Het nadeel blijft natuurlijk wel dat de meesten hier Smartie gebruiken omdat deze veel en veel meer features heeft. Dus als je Smartie wilt gebruiken, zul je of om moeten solderen., of vragen of de maker van Smartie ook een extra driver wil maken hiervoor.

edit:
En als iemand langs wil komen met z'n mini LCD vind ik dat ook prima, dan fix ik het meteen (klaar terwijl u wacht :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou best met die mini wille experimenteren maar ik ben niet zon progger alleen de hardewarez zijn voor mij. en omdat het hier toch om een sw oplossing gaat, kan ik hierin weinig betekenen.

ik zou toch die moffen ff een sheet late sture...
dan kunnen we meer, als het een eigewijze parallele controller is, met mischien een andere indeling van de geheugenadressen. dan gaat het niet goed

ik best ff de 2 sheets naast elkaar leggen maar mijn duits is zo slecht dat ik nog beter chinees kan (kan ik ook niet)
dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 19:00 schreef radjatoe het volgende:

[..]

Ik heb ook nog niks :(

We wachten af... vanaf zaterdag ga ik op vakantie, zal dan wel na m'n vakantie worden dat ik um krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:32 schreef willum het volgende:

[..]

kijk ff naar da plaatje van mij, daar staan ook nummers bij.

maar iig:

normaal is pin 4(lcd) met pin 14(lpt) verbonden. deze moet gekrast worden.
pin 16(lpt) word dan verbonden met pin 4(lcd)
pin 14(lpt) word dan verbonden met pin 5(lcd)
should be like this
[url="http://cp115928-a.dbsch1.nb.nl.home.com/lcd/lcd07.jpg"][afbeelding][/url]
zie ik het goed??? linksboven is daar die lijn nou ook gekrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Op woensdag 24 juli 2002 19:26 schreef dot_goeroe het volgende:

[..]

NEE!!!, alleen dat wittige vlekje is een kras :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is er eigenlijk een datasheet van die mini lcd?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Hopelijk kan het ook softwarematig.
Anders word het straks toch nog knudde :+
ik heb ook nog die luxe met knopjes e.d.
Ik wil hem gewoon perfect hebben.
(zoals mijn hele computer :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:26 schreef dot_goeroe het volgende:

[..]

dat vlekje is de flitser ;)

btw, kan er niet ff iemand pix posten van een mini lcd met de crap erop? mischien kan er dan makkelijker naar een oplossing gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Dit plaatje staat een paar pagina's terug:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/1.jpg
Jammergenoeg is mn controller nog steeds kapot, dus ik kan geen pics maken.
Ik hoop dat het morgen mooi weer is, dan ga ik ff naar Leeuwarden om potmeters te kopen (en om eindelijk kabelinternet te bestellen :))

ik heb al ff plaats voor de lcd gemaakt in mn case :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tech.nhl.nl/~homan000/keize001/casenu.JPG

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.