The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Leeg
Zwahiel -> Prettige vakantie, rust maar ff goed uit van de lcd-drukte
Always outnumbered, never outgunned!
Ja, dat heeft ie wel verdiendOp zondag 14 juli 2002 18:38 schreef Keizer het volgende:
Wanneer de pakketjes morgen met de post gaan, wanneer hebben we ze dan? Dinsdag? Woensdag? (ik ben erg benieuwd).
Zwahiel -> Prettige vakantie, rust maar ff goed uit van de lcd-drukte![]()
Tis dat ik nu al de hele dag gevolleybald heb ( in Neer ) en veel alcohol heb gehad, anders had ik nog een zinnige reply kunnen neerzetten
Gelukkig voor de mensen die op tijd besteld hebben dat ze de LCD's krijgen, de andere mensen zullen helaas nog even moeten wachten...
De pakjes zullen óf maandag óf dinsdag verstuurd worden als alles goed gaat!
Euhm ja... verder kan ik niet echt iets zinnigs verzinnen op dit moment behalve dat ik gehoord heb dat er in Lloret ook Internetcafe's zijn, dus ik zal deze week proberen eens langs te wippen op GoT om te kijken hoe de pakkies zijn aangekomen...
En ja ik zeg 't al vooruit!
Op 't laatst was de tape ook op ja! (omdat er bij sommige pakken maar een reep tape op een 3dubbel gevouwde enveloppen heen zit!
De site is inderdaad offline gegaan ja, doordat mijn hoster (snakepages...
Vandaar...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
(en dus weinig kunnen GoTten
* Gutteguttegut wil zwahiel nog ff bedanken voor de webcam revival
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Komt wel.. rustig afwachten gaan we (including me) uitzoeken en hier postenOp maandag 15 juli 2002 00:51 schreef Brazza het volgende:
eindelijk de LCD's. Maar nu weet ik nog steeds niet welke pinnetjes ik moet verwisselen.
We hebben tenslotte vakantieOp maandag 15 juli 2002 01:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Komt wel.. rustig afwachten gaan we (including me) uitzoeken en hier posten
Leeg
Dat is juist het ergste... heb ik eens tijd...Op maandag 15 juli 2002 09:04 schreef robje het volgende:
[..]
We hebben tenslotte vakantie
vakantie? was dat??Op maandag 15 juli 2002 09:04 schreef robje het volgende:
We hebben tenslotte vakantie
Was dat een verkapte belediging aan het adres van de Duitsers?Op maandag 15 juli 2002 18:34 schreef kevin het volgende:
Ohja! LCD'tjes! Ik had ook zo'n kreng besteld, helemaal vergeten![]()
Wie weet zijn ze er morgenochtend al
Leeg
IK heb em binnen!!!
hij is idd erg "mini"
Thanx Zwahiel
Ik ga em vanmiddag aansluiten
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
nu al bij ons komt de postbode pas om half 1 ofzoOp dinsdag 16 juli 2002 09:16 schreef messi het volgende:
WOHOOO!!!
IK heb em binnen!!!
hij is idd erg "mini"
Thanx Zwahiel
Ik ga em vanmiddag aansluiten
* j0rDy strompeld als een dood vogeltje naar beneden...
Ligt er een wit pakketje met vaag mijn naam erop gekalkt alsof er al 200 namen voor mijn naam uit die hand zijn gekomen, en ja hoor!!! daar is mijn langverwachte lcdtje!!!
ga nu kijken!! ennuh...als iemand de oplossing heeft om om te solderen: Hier posten en schematje erbij als het kan, dank u wel!
Ga zometeen ff testen
Damn, waar ligt mijn lpt-kabel ook alweer
iig Zwahiel bedankt, je bent DE man!
[edit]
Voor de ongelovigen:

The cyclographing developer
Jezzz een internetterminal, 10 mins voor 1,-
Die stink pakkies waren wel wat te dik volgens de postkamer, moek iets meer dokken, maar ja, ik zie Žt wel als ik terug ben
* zwahiel kan tenminste wel GoT-ten
muhahahahahahaha! Wat een kl*t* busreis, ik ben kapot, en nu heeft iemand hier msn geinstalleerd, komen steeds van die blöde msn windows omhoog die ik niet weg krijg!
Maar ik wil werkende LCDŽs zien!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik moet straks ff een printerkabel lenen, dan ga ik 'm aansluiten
Het is hier verdomme kl*t* weer, nix zon, nix strandweer, gewoon vet bewolktOp dinsdag 16 juli 2002 12:07 schreef Keizer het volgende:
Hey Zwahiel, hoe is het weer daar?
Ik moet straks ff een printerkabel lenen, dan ga ik 'm aansluiten
(Ze spreken hier verd*m* ook nog eens Nederlands, en ze kijken je maf aan als je Spaans begint te l*llen
Maar ik ben wel blij dat jullie je LCDŽs al hebben
Moet alleen kijken dat ik z.s.m. de andere verstuur en die Duitsters eens ga dokken!
Correctie, er begint terwijl ik dit ingetikt heb ook nog een flauwe zon te stralen hiero!
* zwahiel wordt blij!
Wel raar hoor zoŽn Spaans toetsenbord!
Hahaha, hier is het lekker 24 graden, veel zonOp dinsdag 16 juli 2002 12:15 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Het is hier verdomme kl*t* weer, nix zon, nix strandweer, gewoon vet bewolkt
Heb je voor niks die hele reis gemaakt
thx zwahiel zo en nu kijken hoe het zit met aanpassen of proggie wijzigen
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Veel plezier verder op vakantie ik ga kijken of ik hem vandaag aan de praat krijg.
* reskobon moet vanavond wel naar zijn vriendin
Leeg
De lcd is HD44780 compatible, maar door de paralell port niet (?)
Onder smartie werkt ie dus niet tenzij je een paar bruggetjes omlegt?
Met welke progjes werkt ie zo dan wel?
wat moet ik doen omdat ding aan te sluiten? (k heb de 4x20)
k heb die kabel die erbij zat, hoe moet ik die solderen?
Wanneer ik de computer opstart geeft ie alleen maar blokjes, wanneer ik Smartie opstart geeft ie de bovenste 2 rijen blokjes en de 3e rij een streep (foto 2).
NietOp dinsdag 16 juli 2002 13:36 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
hmm....voel me best n00b nu...
wat moet ik doen omdat ding aan te sluiten? (k heb de 4x20)
k heb die kabel die erbij zat, hoe moet ik die solderen?
Heeft iemand al een duidelijk schema gevonden om die aansluiting om te solderen? Of moet er idd nog meer gedaan worden omdat het een andere chip is?
Welk ding?Op dinsdag 16 juli 2002 13:42 schreef Potatoman het volgende:
[..]
NietJe steekt gewoon dat ding erin en drukt totdat ie vast zit (aan beide kanten). En je gebruikt een floppy stroomconnector voor voeding
1e pic van Keizer - die kleine flatcable. of bedoel je hoe je hem op de pc aansluit? Op je printerpoort aansluiten, met of zonder verlengkabel.Op dinsdag 16 juli 2002 13:46 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
[..]
Welk ding?
Ik ga even het schema uittekenen van het printplaatje met de lpt connector erop en die vergelijken met bestaande schema's.
je kan die flatcable ook wel gewoon aan de onderkant eraan solderen denk ik..
Leeg
k heb er een ata kabel bijgekregen!
(weet niet eens meer of ik dat wel besteld heb! zal wel kloppen maar owkee)
maar die past er dus niet in...kan ik die flatcable ook nog ergens anders halen?
OWWW!! ik zie het al!! ik heb de grote 4x20..die kan niet met die flatcable toch??
Ik dacht dat ik een compleet setje had gekocht
talkin' is cheap, people follow like sheep
Volgens mij kunnen die grote niet met de flatcable klopt dat? en heeft er iemand een schematje zodat ik hem kan solderen?Op dinsdag 16 juli 2002 14:23 schreef uroy het volgende:
Ik mis ook die kleine flat kabel
Ik dacht dat ik een compleet setje had gekocht

Dit is het normale schema
Nu kijken wat het verschil is met ons printplaatje.
Leeg
Is dat moeilijk solderen zon kruisje?Op dinsdag 16 juli 2002 14:31 schreef robje het volgende:
[afbeelding]
Bij de mini lcd past dat volgens mij lang niet.Op dinsdag 16 juli 2002 13:53 schreef robje het volgende:
Weet iemand of een ata 100 kabel wel past voordat ik die voor niks in stukjes knip?
[/edit]
Ik kom net thuis, open de brievenbus en...
Eindelijk!!! Het is er!!! Ik zou er haast toe komen om de verpakking in te lijsten, vooral om dat gave "vette" oranje tape met SPEED erop...
Zwahiel ik ga nu even voor jou op de knieên om je te bedanken voor je doorzettingsvermogen, nette afhandeling en eerlijkheid...
Hiep hiep hoera!!!
Nokia verzamelaar....
Ja want het verschil zit in de printplaat en die vervang je door het schema.Op dinsdag 16 juli 2002 15:18 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
Maar die grote lcd, die is HD44780 compatible. dus als ik het goed begrijp, en je soldeerd dat schema dat ie het dan doet toch?
Leeg
Wanneer je zelf de controller soldeert is er volgens mij idd geen probleem. Problemen zitten hem in de kant-en-klare controllers.Op dinsdag 16 juli 2002 15:18 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
Maar die grote lcd, die is HD44780 compatible. dus als ik het goed begrijp, en je soldeerd dat schema dat ie het dan doet toch?
en met welk progje doet ie het nu wel met die kant en klare print?
Ja maar een potmeter uit het schema is op de printplaat vervangen door een vaste weerstand (namelijk die van de backlight). Dus als je hem toch zelf gaat maken kan je beter die weerstand ook vervangen door een potmeter.Op dinsdag 16 juli 2002 15:24 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
alleen dan moet er nog wel een potmeter en een weerstandje tussen toch? maar kan je die niet van die printplaat afhalen?
Leeg
dan sloop je alle onderdelen die je nodig hebt van die printplaat af en maak je hem zelf..(k weet dat dat niet de bedoeling was van deze inkoopactie maar dat is denk ik wel de makkelijkste oplossing....)

Die potmeter werkt overigens gewoon
Ik begrijp niets van dat schema en "ons" kant-en-klare printplaatje.
Ik hoop dat jullie er meer van begrijpen...
Volgens mij gaat het fout bij pin 5 en 4 (rechterkant van het schema).Op dinsdag 16 juli 2002 14:31 schreef robje het volgende:
Pin 5 moet dus naar pin 14 gaan maar op het printje gaat ie naar 18 t/m 25.
Pin 4 moet naar pin 16 gaan maar gaat naar pin 14.
But correct me if im wrong..
* Gutteguttegut heeft hm dus ook al binnen
Geen idee...Op dinsdag 16 juli 2002 15:40 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het fout bij pin 5 en 4 (rechterkant van het schema).
Pin 5 moet dus naar pin 14 gaan maar op het printje gaat ie naar 18 t/m 25.
Pin 4 moet naar pin 16 gaan maar gaat naar pin 14.
But correct me if im wrong..
* Gutteguttegut heeft hm dus ook al binnen
Wie durft het aan om te gaan solderen en te testen?
Ik ga ff uit zoeken hoe ik hm dan het best kan solderen (pin 1 en 5 zitten ook aan elkaar vastOp dinsdag 16 juli 2002 15:41 schreef Keizer het volgende:
[..]
Geen idee...
Wie durft het aan om te gaan solderen en te testen?
* Gutteguttegut is electro n00b so please help me explain.
Dat was mij ook al opgevallen ja idd een beetje vreemd maar goed als je je bevindingen wil posten, ik heb niet zoveel zin om binnen te zitten met dit weerOp dinsdag 16 juli 2002 15:46 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
pin 1 en 5 zitten ook aan elkaar vast) en dan ga ik dat wel ff doen.
Leeg
tot nu toe hebben we:
pin 1 en 5 zitten ook aan elkaar vast (moeten los)
Pin 5 moet dus naar pin 14
(op het printje gaat pin 5 naar 18 t/m 25)
Pin 4 moet naar pin 16
(op het printje gaat pin 4 naar pin 14)
verder nog verschillen? k kon zelf nix meer vinden...
Verwijderd
Ik heb de lcd ontvangen..
Maar Helaas.. hij is Kapot...
Zolang wachten en hij is nu dus onbruikbaar.... zucht
Zit er nog garantie op?
Zoja waar moet ik hem na toe sturen??
Trouwens hij is kapot gegaan door de print die er los bij zit. (afdruk staat in het metale frame)
Hopelijk kan je me helpen
Ik hoor het wel
Heb dat even gecheckt in een oude BINAS en het is idd 12 Ohm zal wel kloppen hoor lijkt me.Op dinsdag 16 juli 2002 15:56 schreef Gutteguttegut het volgende:
Waarom zit er een 12 Ohm weerstandje op ipv een 10k ?
* Gutteguttegut is electro n00b so please help me explain.
Leeg
Das leuk, maar ik las in het andere topic ook nog iets over dat je deze LCD anders moet initialiseren (in de software) omdat er een andere chip op zit. Nu vraag ik me af: is het omsolderen wel genoeg om smartie etc. te laten werken?Op dinsdag 16 juli 2002 15:58 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
Dis wel een leuk spelletje: zoek de verschillen!
tot nu toe hebben we:
pin 1 en 5 zitten ook aan elkaar vast (moeten los)
Pin 5 moet dus naar pin 14
(op het printje gaat pin 5 naar 18 t/m 25)
Pin 4 moet naar pin 16
(op het printje gaat pin 4 naar pin 14)
verder nog verschillen? k kon zelf nix meer vinden...
Verwijderd
Speciaal kant en klaar omdat ik er totaal geen kaas van heb gegeten.
Moet ik (of een ander) gaan solderen. (dit was al oud nieuws) maar nu zie ik pas hoe een prigel ding dit is....
Postbode op gestaan ofzo? of misschien op zwahiel zn werkt?Op dinsdag 16 juli 2002 15:58 schreef MartyMF het volgende:
HELP
Ik heb de lcd ontvangen..
Maar Helaas.. hij is Kapot...![]()
![]()
Zolang wachten en hij is nu dus onbruikbaar.... zucht
Zit er nog garantie op?
Zoja waar moet ik hem na toe sturen??
Trouwens hij is kapot gegaan door de print die er los bij zit. (afdruk staat in het metale frame)
Hopelijk kan je me helpen
Ik hoor het wel

Balen zeg!!!Op dinsdag 16 juli 2002 15:58 schreef MartyMF het volgende:
Misschien kun je de PTT (tpg?) er voor aansprakelijk stellen?
Solderen dus dit weekend:) (Als iemand ff post wat pcies te veranderen)
Ik was vandaag es ff aan het rondneuzen in het magazijn op mn werk, en ik heb gevonden:
LCD Schermpje met een HD44780A00 controller erop. Deze zijn tog gewoon via het bovenstaande schema (1e post deze pagina) aan te sluiten? En hoe lang mag de kabel van printerpoort tot LCD zijn?
Edit: ow ik zie nu ook dat er ook een "mode" knopje op de LCD zit, kan ik hier wat mee?
Zo heb ik niets, zo heb ik 2 LCD's op een dag... It's all good
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 25 pin LCD SUB D Panel Pin --------------------------- GND 1 --+--- \ Connect to +5V 2 --|--- / Gameport R/W 5 --+ 1 EN 6 | 2 DB1 7 | 3 DB2 8 | 4 DB3 9 | 5 DB4 10 | 6 DB5 11 | 7 DB6 12 | 8 DB7 13 | 9 DB8 14 | 14 RS 4 | 18-25 GND --+ |
Schema volgens software die WERKT met deze kant en klare LCD's. Dus voor nu: Zoek de verschillen
[edit]
Pin 14 zit hier op RS en bij het andere schema op RW. RW zit hier helemaal niet aangesloten..
Eens kijken of ik vanavond LCDInf ff kan aanpassen.. 1 hele pin verschil.. ow ow ow
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dat zou goed nieuws zijn, Go! CreepyOp dinsdag 16 juli 2002 17:03 schreef Creepy het volgende:
Eens kijken of ik vanavond LCDInf ff kan aanpassen.. 1 hele pin verschil.. ow ow owAls ze echt backwards compatible zijn met de HD44780 is het super simpel om aan te passen
Ben niet nieuwsgierig, wil gewoon graag alles weten...
Nokia verzamelaar....
Of neem een biertjeOp dinsdag 16 juli 2002 17:57 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
ben GVD al 2 uur lang aan het solderen en heb nog geen draadje vast!!! (of ik heb hier geen geduld voor of ik moet een keer echt vroeg naar bed!!!)
Wat gaat er mis? Hecht de soldeer niet ofzo?
duurd het nog ff???
biertje dan maar?? (alcohol van gister zit ook nog in het bloed hoor...)Op dinsdag 16 juli 2002 17:59 schreef Keizer het volgende:
[..]
Of neem een biertje
Wat gaat er mis? Hecht de soldeer niet ofzo?
heb een slechte soldeerbout en geen geduld..is lastige combinatie..nou ja..dan maar eromheen wikkelen en plakbandje..

(hmm...2 uur solderen levert minder resultaat dan 2 min plakbanden...whehe)
Denk alleen dat gesoldeerde contactpunten toch wat beter blijven zitten en ook beter verbinding makenOp dinsdag 16 juli 2002 18:23 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
hoppa!!!...met plakband blijft alles zitten!! en dat in 2 min!
* reskobon kijkt vanavond laat nog wel eens en gaat nu naar zijn vriendinnetje.
Leeg
Verwijderd
Ik heb dus zon lcdtje en die kant en klare. Maar zou er iemand (voor de wat mindere soldeerbare tweakers) ff kunnen uitleggen (misschien wel met een pic) wat er nou precies veranderd moet worden want ik snap er op dit moment ff helemaal geen [BEEP] van...
bvd
Verwijderd
alleen... bij mij zit er op het display een klein krasje op de plek van waar controllerkaartje zat maar da kan ik denk ik nog wel weg poetsen met display polish
verder heb ik het nog niet kunne testen. ga nu dan maaar ff hobbyen. isser al iemand die het aan de praat heeft?
greetz willum
maar da's ook alles
Die dingen worden trouwens behoorlijk warm!
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Eindelijk binnen die LCD. Jammer dat ik dus weer de hele week moet werken en dus bijna geen tijd heb om ff te gaan knutselen (en dan ga ik voor 2 weken op vakans)
Anyway, ik geloof dat iedereen nog aan het zoeken is naar de goede aansluitingen mbt die pinnetjes. Hopelijk kom ikdr vanavond nog aan toe en dan zal ik eens kijken of ik van deze een schema kan maken (ff wat zachte waren installen)
Zwahiel, top (en prettige vakans)
* TheRebell doet ook de greetz terug aan Zwahiel
[vergeten]
Wat zijn dat nou ook alweer voor kabeltjes voor die 4*20 LCD? Die flat cables, die hebben een naam.
Dan ga ik hem morgen ff bij de boer halen (als ie hem heeft
[/vergeten]
Ik wil ook mijn lcd heb nog een week om dat ding af te maken.
Daarna moet er weer gewerkt worden.
Heb dus te laat besteld.
Dus ik moet nog 2 week wachten.
yep!Op dinsdag 16 juli 2002 20:47 schreef MartNL het volgende:
Dus ik moet nog 2 week wachten.
hier van t zelfde
Verwijderd
pics volgen...
En nu? Werkt hetOp dinsdag 16 juli 2002 18:23 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
hoppa!!!...met plakband blijft alles zitten!! en dat in 2 min!
Nou eens kijken hoe dat ook al weer in elkaar moest
Krijg je ook nog wat anders te zien dan blokjes?
(Trage site b.t.w.)
Wat bedoel je precies met 2 init balken? Zoiets als op mijn pic staat (een of twee pagina's terug).Op dinsdag 16 juli 2002 22:46 schreef willum het volgende:
damn hij doet het niet, ik heb het printje gemodificeerd maar krijg alleen die 2 "init" balken te zien. het reageerd niet op smartie en niet op lcdinf
pics volgen...

Verwijderd
Verwijderd
maar is er iemand die weet waarom ik verder geen info op me display krijg?
ik heb me lpt ingesteld op 278
en smartie ook
maar ik vermoed dat ik iets fout heb staan in de bios,
ga ik ff chekken (heb gelukkig wel een test pc)
ik heb eerder een display gehad en die reageerde wel op smartie maar er verscheen niets zinnigs op het display
Controllers zijn niet helemaal hetzelfde, jouw flatcable zit op een andere plaats aangesloten. Maar de "penzetting" is natuurlijk wel gelijkOp dinsdag 16 juli 2002 23:20 schreef willum het volgende:
het maakt niet uit welk lcd je hebt, de controllers en de penzetting is hetzelfde
Ik hoop dat je 'm aan de praat krijgt
Verwijderd
die modificatie geld voor iedereen,
je gebruikt alleen een andere connector idd.
maar omdat die grote lcd's niet zo'n "steek" connector hebben heb ik het met een stukje (ide) flatcable gesoldeerd.
die modificatie die moet goed zijn als het verhaal van creepy waar is (r/w word niet gebruikt) ik heb nu eigenlijk gewoon pennetje 4 van het lcd aan pen 16 van de parralelle-poort vast gemaakt en pin 4(lcd) van pin 14(lpt) los gemaakt
maar is het eig. wel 100% zeker dat dit ding hdxxx compatrible is?
Moet er niets met pin 5 gebeuren dan omdat die aan pin 1 e.d. vast zit?Op dinsdag 16 juli 2002 23:35 schreef willum het volgende:
het wil niet echt lukken.
die modificatie geld voor iedereen,
je gebruikt alleen een andere connector idd.
maar omdat die grote lcd's niet zo'n "steek" connector hebben heb ik het met een stukje (ide) flatcable gesoldeerd.
die modificatie die moet goed zijn als het verhaal van creepy waar is (r/w word niet gebruikt) ik heb nu eigenlijk gewoon pennetje 4 van het lcd aan pen 16 van de parralelle-poort vast gemaakt en pin 4(lcd) van pin 14(lpt) los gemaakt
maar is het eig. wel 100% zeker dat dit ding hdxxx compatrible is?
Verwijderd
pin 5 op het controller kaartje is "NC" maar die ga ik dan nu ff verbinden met pin 14 van de parr. poort.
wish me luck
good luckOp woensdag 17 juli 2002 00:09 schreef willum het volgende:
das waar, ik kan het gewoon ff proberen of dat het dan werkt.
pin 5 op het controller kaartje is "NC" maar die ga ik dan nu ff verbinden met pin 14 van de parr. poort.
wish me luck
* Gutteguttegut kruipt lekker tegen zn vriendin aan en kijkt morgen wel of het is gelukt.
Verwijderd
kga nu slapen en morge gewoon lekker werken en kijken of er dan rond 18uur al iemand is die het werkend heeft.
2e aanpassing.

Ik wil vanmiddag ff een kabeltje halen maar moet ik wel weten welke
Bij die grote lcd hebben de meeste (zoals ik) ook een controller besteld en die is volgens mij hetzelfde als een kleine lcd. Ik begin er nu sterk over te denken om maar heel die controller zelf te maken en hopen dat ie dan werkt.Op woensdag 17 juli 2002 08:29 schreef BaRF het volgende:
hey heeft er nu ook nog niemand zon grote 4x20 aan de praat? die hebben toch niet zon nare controller, dus dat moet toch zo te doen zijn? ik zal die van mij pas over 1Œ maand kunnen solderen
Leeg
Dit topic is gesloten.