Op zaterdag 13 juli 2002 16:09 schreef HitmanWVU het volgende:
Undead vs NE op een 2 vs 2 map is zooooo simpel. Tegen de tijd dat ik 8 ghouls heb + hero heeft NE nog maar 3 archers + hero. Lijkt me duidelijk win voor undead. Ik had bijna een keer zoiets tegen me, maar ik had 4 archers + hero + moonwells @ autocast. Die game trok ik dus totaal naar me toe.
Ik ben zelf min of meer vaste undead speler (heb inmiddels alweer een aantal dagen mijn ghoul (25 undead wins) op battle.net), ik rush (bijna) altijd en ik kan je verzekeren dat je tegen geen enkel ras vernietigend kunt rushen. Als een orc zijn burrows goed neerzet slacht hij je daar gewoon mee af. Humans hebben call to arms waarmee je ze ook ownen, en elfs hebben behalve enorm snel een leger ook nog hun moonwells. Undead tenslotte hebben hun hele basis vol met ziggurats staan, en overal ghouls rondlopen die hout halen.
Maar om even te reageren: 1 ghouls is ongeveer even sterk als 1 archer. Tegen de tijd dat jij 8 ghouls hebt heeft hij ook zeker 6 archers, als hij echt goed doorbouwt. Als je elkaar midden op de map zou tegenkomen win jij dat, maar dankzij zijn moonwells (als ie die gebruikt) win je het niet.
Tuurlijk, een n00b rush je met 2 vingers in je neus van de kaart af. Maar n00bs bouwen ook vaak als orcs hun burrows op de verkeerde plek, en orcs die dat doen rush je met een hele hand in je neus nog van de map af.
Rushen heeft echter, behalve op undead, altijd zin. Je verstoort de cashflow van humans en orcs, en voor NE is het gewoon verschrikkelijk irritant. Je moet heel goed verdedigen, en dan nog gaan die elfs bij bosjes dood en raken je moonwells leeg. Alleen tegen undead in het zinloos, helemaal in het begin gebruikt ie gewoon zijn ghouls, en ietsje later, als ie zijn ziggurats heeft upgegrade, tsja, dan is het helemaal hopeloos. Jouw leger gaat zo snel dood dat hij niet eens tijd heeft te townportallen
Hele leuk rush die ik laatst had tegen nightelf was trouwens dit: Ik rush hem, maar zijn leger was al te sterk. Toch wist ik zijn hero te mollen. Daarna ben ik, onder een spervuur van zijn archers, zijn altar gaan slopen. Die kreeg ik stuk, waarna ik meteen townportalde.
Vervolgens gewoon rustig creepen, terwijl hij daar zonder hero zit en een hele tijd lang niets kan. Fun, great fun.
Dat is trouwens de belangrijkste tip die ik kan geven : Zonder siege weapons is het aanvallen van een basis eigenlijk zinloos. Je kunt soms rushen, maar later in de game kun je een succesvolle aanval gewoon vergeten. Ga dat ook niet proberen, concentreer je op containment : Mol zijn leger, mol zijn hero zodat ie niet kan creepen, en mol zijn expansions. Dan krijg je vanzelf de dominatie die je nodig hebt om uiteindelijk zijn basis te slopen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett