Pfff... Dan post ik hier mijn build order ook maar:
-5 beginnende peons naar gold
-2 peons bouwen(1 daarvan gaat burrow bouwen, andere naar gold)
-De peon die als tweede goud bij je town hall komt deponeren laat je een barracks bouwen.
-3 peons bouwen(allemaal naar wood)
-Zodra je peon die barracks bouwede klaar is -> wood
-Peon die burrow bouwde, build altar zodra je 100 wood hebt
-Peon die na barracks wood deed, gaat burrow bouwen zodra je 50 wood hebt.
-3 grunts bouwen.
-Als je 240 gold hebt, bouw war mill(als je goud over hebt, de armor en de damage upgraden, geen spikes en geen spear upgrade)
-Als je 170 gold en 50 lumber hebt, bouw burrow.
-Nu grunts bouwen tot je 40 food op is(niet meer dan 40 food, want dan heb je nog "no upkeep")
-Ga scouten met hero en min. 5 grunts, ga vooral creepen, zorg dat je hero min. level 4-5 is voordat je de enemy gaat aanvallen.
-Upgrade naar stronghold.
-Zodra je hebt gecreeped, kan je ff aanvallen(rush), vooral peons killen, en ze hero, meer niet.
-Als je hun attack hebt gecountered, of jij hebt aangevallen(succesvol, dus hun geen leger meer over hebben). Dan is het veilig om te expanden, dus doen.
-Bouw 2 spirit lodges.
-Nu gewoon wat improviseren, een paar burrows en gewoon blijven upgraden. Zorg dat je de upgrade voor de grunts van de barracks doet(belangrijk). En upgrade de shamans en doctors naar master.
-Dan aanvallen met hero(ik prefereer een TC, ze aura en war stomp zijn wel chill). Zorg dat de hero in gezelschap wordt gehouden door 7-9 grunts, 7 shamans, en 3 witch doctors(belangrijk, zorg dat ze healing wards bij je vechtende shamans en grunts casten). Zet ook de bloodlust van de shamans op auto-cast als dat uit staat.
-Zorg dat je niet boven de 70 food uitkomt.
-Als je attack gecountered is, weer gaan bouwen. Nu alleen gaan voor de taurens in plaats van de grunts. Nu gaan tot de 90 food.
Dit werkt vaak genoeg, vooral de witch doctors en shamans zijn belangrijk, dus houd ze beetje buiten de vechtende beestjes.
Dit is een strategie die ik van andere heb waarbij ik veel dingen aan heb toegevoegd en veranderd.
Verder moet je nooit voor een far seer gaan, tenzij je tegen de NE moet, de chain lightning killed dan namelijk makkelijk al ze archers.
Nog meer strategiën kan je vinden op:
www.war3center.com
www.warcraftstrategy.com
alstu!