Whehe... jij zegt nu iets wat ik dus helemaal NIET wil doen..
Het "moeilijkste" voor de meeste die zelf een LCD aan willen sturen, is juist de aansturing van het LCD. Een progje maken dat wat info ergens vandaan haalt is vrij snel te maken. Voorbeelden genoeg op het net (MSDN!! Om er maar 1 te noemen). De aansturing, daar wordt het wat moeilijker omdat er weinig voorbeelden van zijn.. en een compleet voorbeeld is weer cut&paste code..
Resultaat? Er wordt wat code heen en weer gesleept, en tada.. kijk eens wat
IK heb gemaakt... en de makers van de voorbeelden voor het gemak maar ff vergeten....
Ik HEB een compleet voorbeeld van de aansturing van een LCD (een HD44780 in dit geval), maar dat is de source van de Linux versie, en die is helemaal in C geschreven...
Toch krijg ik nog regelmatig vragen om aub de WINDOWS versie opensource te maken.. blijkbaar wordt er de moeite niet genomen om de source van de Linux vesie ff te bekijken. Zelf voor een beginnende programmeur is de source van de aansturing redelijk makkelijk om te zetten naar welke taal dan ook. Heb je toch een complete aansturing, terwijl je dan nog niet eens hoeft te snappen wat er nu precies naar de LPT poort wordt gestuurd!!!!! Maar blijkbaar is dit teveel moeite en zal ik nog wel vaker de vraag krijgen om het opensource te maken.
Van alle vragen die ik heb gehad wat betreft source, ging het om source voor de Windows versie en er was er niet 1 bij met een goede onderbouwing waarom ik het opensource zou moeten doen! Niet 1!!! Het is de meeste mensen die het mij hebben gevraagd vaak maar om 1 ding te doen.. met zo weinig mogelijk moeite een aansturing hebben, waarvan ze ok de source hebben (closed source componenten voor HD44780 aansturing zijn ook te vinden!)
De windows versie van LCDinf krijg ondersteuning voor de SED1330. De driver hiervan wordt NIET opensource... mocht ik ondersteuning ook in de Linux versie inbakken (die kans is groot aangezien ik zelf voornamelijk Linux draai), wordt dat wel opensource..
Als je geen LCD driver kan programmeren, en toch een LCD progje wil maken zoek je maar een closed source driver, of doe je maar moeite om het te begrijpen. En zo moeilijk is het schrijven van een LCD driver nou ook weer niet..als ik het kan, waarom jij dan niet?
Voorbeelden geven vindt ik prima... ik wil ook uitleg geven hoe ik het heb gedaan, maar kant en klare code zul je van mij nagenoeg niet zien...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney