Kom op... deze foto's zijn echt niet bijzonder. Ik weet zeker dat als een van ons die zou posten (die krant bijvoorbeeld) ie niet meer dan 100 punten zou halen. Het is niet SLECHT, dat zeg ik niet. Het is echter extreem overrated.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:25:
[...]
Nee je bent te kritisch, ik vind de foto's van Rui erg goed. Als je terug bladert naar z'n eerste foto's zie je dat die ook allemaal hoog zijn beoordeeld, gewoon omdat ze goed zijn. Er zitten veel ergere gevallen tussen. Rui's werk is ten minste een beetje origineel....
Verwijderd
Nee ze zijn niet 'niet SLECHT' ze zijn gewoon goedVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:34:
[...]
Kom op... deze foto's zijn echt niet bijzonder. Ik weet zeker dat als een van ons die zou posten (die krant bijvoorbeeld) ie niet meer dan 100 punten zou halen. Het is niet SLECHT, dat zeg ik niet. Het is echter extreem overrated.
Verwijderd
Aero: yup, helaas, wat men niet uit wraak doet (en voor punten) naja, gelukkig draait de wereld niet om punten
.
Marco: dank voor je critiques (waren useful
) Jij krijgt zeker geen +2 humorous erbij. +3!!! wohw, dat waren echt de coolste critiques die ik ooit heb gekregen, haha, ik lag er nu nog steeds om (echt
). Te cool, alleen dat 'fart' vond ik storend, maar ja, nogmaals dank. "Please check the latest shots of Sebastian Duda, Adam Modzelewski and Francesco Raciti. And while you're at it have a go at Rui Palha's last one :)" hahaah
Marco: dank voor je critiques (waren useful
Verwijderd
Als je echt goed werk wilt zien kijk dan eens naar:
Philippe Coupé : http://www3.photosig.com/viewuser.php?id=50395
Dat zijn pas mooie foto's.
Verwijderd
aero, ga eens bij een bejaardenhuis (in de buurt) op bezoek, beloof koekjes aan de senioren, voila, Rui pic.
Niet serieus bedoeld, ik ben ook dus een voorstander van rui's werk, alleen dus jammer dat zijn 'normale' foto's van straten etc. evenveel punten krijgen als zijn 'geweldige' portretten

Verwijderd
tja....maar daar vraagt ie zelf ook niet omVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:40:
aero, ga eens bij een bejaardenhuis (in de buurt) op bezoek, beloof koekjes aan de senioren, voila, Rui pic.Niet serieus bedoeld, ik ben ook dus een voorstander van rui's werk, alleen dus jammer dat zijn 'normale' foto's van straten etc. evenveel punten krijgen als zijn 'geweldige' portretten
Verwijderd
\mwah, als je door zijn portofolio loopt zie je alleen maar dezelfde pics. Niet echt vernieuwend....Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:39:
Als je echt goed werk wilt zien kijk dan eens naar:
Hij heeft een aantal mooie pics..maar is helaas 90% "schuif een camera in mensen hun gezicht en schiet maar wat raak" pics ............niets moeilijks, kan jij ook. T voordeel wat hij heeft is dat hij waarschijnlijk een wat modaler overkomen heeft, goed met mensen kan opschieten, en een goede glimlach & een klein onopvallend cameratje kan boosten.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:37:
[...]
Nee ze zijn niet 'niet SLECHT' ze zijn gewoon goed. Hij weet het wezen van mensen vast te leggen, z'n portretten zijn echt hoogstaand, en dat alles met een olympus C-4040. Ik zou er een moord voor plegen zulke mooie portretten te kunnen maken
Verders.....niets. Al zn portretten laten gewoon de emotie van iemand zien - en das geen kwestie van de foto maar van de fotograaf.....een people-man dus....neemt niet weg dat hij on-origineel bezig is afgelopen 300 fotos, en weinig vernieuwends bied.....zowel voor anderen als voor hemzelf.
my 2 cents
Verwijderd
doe me een plezier en schiet jij ff een paar van die pics voor me?majic schreef op 03 February 2003 @ 22:44:
[...]
Hij heeft een aantal mooie pics..maar is helaas 90% "schuif een camera in mensen hun gezicht en schiet maar wat raak" pics ............niets moeilijks, kan jij ook. T voordeel wat hij heeft is dat hij waarschijnlijk een wat modaler overkomen heeft, goed met mensen kan opschieten, en een goede glimlach & een klein onopvallend cameratje kan boosten.
Verders.....niets. Al zn portretten laten gewoon de emotie van iemand zien - en das geen kwestie van de foto maar van de fotograaf.....een people-man dus....neemt niet weg dat hij on-origineel bezig is afgelopen 300 fotos, en weinig vernieuwends bied.....zowel voor anderen als voor hemzelf.
my 2 cents
Misschien is het dan niet het fotografisch talent van Rui waar ik respect voor heb, maar z'n brutaliteit. Ik vind z'n foto's iig mooi
Verwijderd
Eerlijk gezegd wel vind ik, door het spammen van critiques zorgt ie ervoor dat al zijn foto's ZO vaak bekeken en gecritiqued worden.(iig is ie niet zo beroerd om door te linken). Marco, Aero: hier kunnen we eindeloos over doorgaan, laten we ons maar richten op users als rui gouivera, die onoriginele (/saaie) foto's maken en toch die punten krijgen in onze antispamtactiek
Marco: je critiqueskills worden steeds beter
Verwijderd
He he... eindelijk iemand die het ook ziet ....majic schreef op 03 February 2003 @ 22:44:
my 2 cents
Verwijderd
nee! Jordi Serra! Die is het ergst van allemaalVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:48:
[...]
Eerlijk gezegd wel vind ik, door het spammen van critiques zorgt ie ervoor dat al zijn foto's ZO vaak bekeken en gecritiqued worden.(iig is ie niet zo beroerd om door te linken). Marco, Aero: hier kunnen we eindeloos over doorgaan, laten we ons maar richten op users als rui gouivera, die onoriginele (/saaie) foto's maken en toch die punten krijgen in onze antispamtactiek.
Marco: je critiqueskills worden steeds beter, dank voor verandering
.
oh nee wacht, Nando Mondino kan er ook wat van
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:53 ]
Verwijderd
Ok jongens, dit wordt ons eerste project, jullie kunnen het niet met me oneens zijn over dat deze foto zwaaaaar overrated is http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=664242
Verwijderd
Jordi Serra is echt erg goed jaVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:50:
[...]
nee! Jordi Serra! Die is het ergst van allemaal
oh nee wacht, Nando Mondino kan er ook wat van
foto van mij : http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=411319 Zie jij qualiteitsverschil ? (haha ,puntenverschil IIG, 100x zoveel heeft ie, Die van mij zal ook wel een stuk slechter zijn (spreek graag tegen) maar toch, vrij 'similar' deze foto's)
Verwijderd
Zo, ik heb em gekritieked hoor
. Mn engels is niet geweldig, maar ik vind die gast niet de moeite om woorden te gaan opzoeken...
Verwijderd
Aero: 3TU voor jou, zie nu ook ff mijn critique en geef mij ook thumbs up
. haha goed, ik hoop dat ie zich er wat van aantrekt (of iemand anders). ik kon het niet minder eens zijn met jou, behalve iets te 'groffe' taalcommentaren over hem (je kan hem niet in meerdere zinnen gaan afkraken wegens taalgebruik , 1 is genoeg) naja :D> .
Verwijderd
Zet mijn shot "Reflections of a different culture" er es naast ook...Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:58:
[...]
Jordi Serra is echt erg goed ja![]()
. Yup, ik moet er ook van huilen, hier een HEEL goed voorbeeld :foto van hem: http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=673600
foto van mij : http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=411319 Zie jij qualiteitsverschil ? (haha ,puntenverschil IIG, 100x zoveel heeft ie, Die van mij zal ook wel een stuk slechter zijn (spreek graag tegen) maar toch, vrij 'similar' deze foto's)
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=676295
Verwijderd
Is er nog iemand? Anyway hier is er weer een:
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=682214
Ook van een bekende spammer. Dit kan echt iedereen. Zet een vogelhuisje in je tuin en ga gewoon zitten wachten met je camera. ONTZETTEND slechte photoshop blurring ook nog trouwens om te faken dat ie een effectief diafragma gekozen zou hebben.
Ook van een bekende spammer. Dit kan echt iedereen. Zet een vogelhuisje in je tuin en ga gewoon zitten wachten met je camera. ONTZETTEND slechte photoshop blurring ook nog trouwens om te faken dat ie een effectief diafragma gekozen zou hebben.
Verwijderd
Ok, Marco, ik had die 'reflections of a different culture' er naast kunnen zetten (die ken ik ook nog wel hoor), maar die van jou had terecht veel punten gekregen, nog wel onder de honderd, dus niet 'belachelijk veel'. Die van mij was meer een vergelijking tussen 2 'soortgelijke' foto's waar WEL zo'n groot puntenverschil in zat
. En Marco: dat van "all you have to do is focus" is IMO niet waar, hij heeft niet eens echt gefocussed
.
Dat laatste voorbeeld, die vogel, is wel erg slecht gephotoshopped, maar VERDER vind ik het een hele geslaagde photo hoor! Erg mooie vogel (/kleuren). Alleen die PS blurring is slecht, ik zou er 1TU voor geven,
Edit:/
en dat heb ik ook gedaan!, maar wel MET veel afkraaksel
, kijk maar en thumb maar
.
Dat laatste voorbeeld, die vogel, is wel erg slecht gephotoshopped, maar VERDER vind ik het een hele geslaagde photo hoor! Erg mooie vogel (/kleuren). Alleen die PS blurring is slecht, ik zou er 1TU voor geven,
Edit:/
en dat heb ik ook gedaan!, maar wel MET veel afkraaksel
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:56 ]
Verwijderd
COOL!, ik had net dus ook Nando Modino's foto afgekraakt, zie wat hij over mijn foto zei(niet eens 3TU):
2TU from Nando Mondino (29,138) on February 3 2003, 5:49PM
I think that its a good photo with great colors and nice reflections.Tks for your criticism to my pic "strange flowers" :-)
2TU from Nando Mondino (29,138) on February 3 2003, 5:49PM
I think that its a good photo with great colors and nice reflections.Tks for your criticism to my pic "strange flowers" :-)
Verwijderd
Heren kunnen jullie hier eens aandachtig naar kijken?
http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=682739
Ik blijf er maar naar kijken en het gewoon niet snappen... Als je wat van die glansverf en wat relief gebruikt kan het zo door voor zo'n spuuglelijk ding dat ze soms bij de Chinees hebben hangen als wanddecoratie. Ik weet niet of meneer een spammer is dus daar heb ik hem ook niet van beschuldigd in mijn critique maar: DIT IS EEN AFGRIJSELIJKE AFBEELDING!!!!
En IEDEREEN geeft hier 3TU aan.
Help mij: ben ik gek aan het worden?
Dit is het commentaar dat ik geschreven heb:
(2TD)
Ik blijf er maar naar kijken en het gewoon niet snappen... Als je wat van die glansverf en wat relief gebruikt kan het zo door voor zo'n spuuglelijk ding dat ze soms bij de Chinees hebben hangen als wanddecoratie. Ik weet niet of meneer een spammer is dus daar heb ik hem ook niet van beschuldigd in mijn critique maar: DIT IS EEN AFGRIJSELIJKE AFBEELDING!!!!
(2TD)
I have stared at this image for at least five minutes before writing this. I'm in disbelief... I guess I'm loosing it? Is it my monitor or is it really hard to see whether this is actually a photo or some hand / computer drawn scene? People I'm REALLY trying but I can not see anything in this image that resembles anything even close to reality. And believe me I know, I lived in the caribbean for more than a year. Maybe it's the scanner, the PS work, I don't know. I do know at least that I don't like this particular jpeg on my screen. Maybe the photo is really great but somewhere along the way something really bad happened. I'm sorry.
Regards, Marco
Verwijderd
kijk dan wat die nando over mijn foto zegt:
3TU
3TU
Valt me toch weer meeExcuse my bad English but this is a very nice pic with a great contrast and a good reflections ;this is without any doubt a picture better than my "Strange flower" that you have criticized with 3 Tumbs down ,but the picture in question is not "offensive or repugnant" or not!:-) Regards, Nando!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 07:54 ]
Verwijderd
Als je niet van dit soort foto's houdt, zou ik snel photosig verlatenVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 00:15:
(2TD)
[...]
Verwijderd
Nee ik vind em echt mooi hoorVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 00:00:
Truste iedereen, veel te veel posts hier eigenlijk
, dank aan sander, je hoefde mijn 'Pool' niet mooi te vinden hoor, twas slechts een voorbeeld
. Naja, ik hoop morgen nog veel af te kraken
.
Ik kan je reactie wel begrijpen. Dit heeft voor mij ook weinig meer met fotograferen te maken en meer met "kijk eens hoe handig ik ben met photoshop!"Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 00:15:
Ik begin me sowieso steeds vaker af te vragen wat je op photosig moet plaatsen om veelvuldig TD's te krijgen.
Verwijderd
Jeej, ik heb een manier om het spammen te stoppen
Laten we alle 3tu kritieken van de standaardfoto's van de frontpagepagina negatief beoordelen
Als de schapen daar achterkomen, zullen ze het wellicht niet meer doen.....
Maar dan moeten we het wel met z'n alle doen, zodat het lekker opvalt
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als je kijkt in de portfolio van die mevrouw zie je dat ze veelvuldig vogels fotografeert met haar D60 waarop zij die fantastische (dure) 100-400 IS lens schroeft. Dat geeft op een D60 dus maximaal een 640 mm telelens (35 mm equivalent). Als je dan op grote afstand (en dat is noodzakelijk) een vogeltje fotografeeert, hoef je niets meer te photoshoppen naderhand. De achtergrond is dan altijd heerlijk blurred.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 23:23:
Verwijderd
Je hebt gelijk qua fototechniek. Echter hier is dat niet gebeurd maar is de foto spuuglelijk met photoshop na-geblurred. Vandaar dus mijn opmerking. Verder is mevrouw wel degelijk een spammer ook nog.Erry G schreef op 04 February 2003 @ 08:32:
[...]
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als je kijkt in de portfolio van die mevrouw zie je dat ze veelvuldig vogels fotografeert met haar D60 waarop zij die fantastische (dure) 100-400 IS lens schroeft. Dat geeft op een D60 dus maximaal een 640 mm telelens (35 mm equivalent). Als je dan op grote afstand (en dat is noodzakelijk) een vogeltje fotografeeert, hoef je niets meer te photoshoppen naderhand. De achtergrond is dan altijd heerlijk blurred.
Trouwens, ik heb maar liefst NEGENENTWINTIG thumbs up ontvangen voor mijn remark bij Rui Palha's foto....
Verwijderd
Ik hou WEL van dit soort foto's! Maar dan moeten ze wel echt zijn! Als in: ik moet kunnen zien dat het een foto is en niet een soort paintbrush job.Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 07:57:
[...]
Als je niet van dit soort foto's houdt, zou ik snel photosig verlaten
Edit: intussen heb ik een nieuwe plaat gepost die op kritiek wacht!
Hier is ie:
http://www1.photosig.com/viewphoto.php?id=685966
Edit2: de url was eerst niet goed, nu wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 10:39 ]
Verwijderd
Waar denk je dat we tot nu toe mee bezig waren danVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 08:28:
Jeej, ik heb een manier om het spammen te stoppenLaten we alle 3tu kritieken van de standaardfoto's van de frontpagepagina negatief beoordelen
![]()
Marco: 29!? wow, ik heb net voor die vogel critique 11 ontvangen, maar 29, kom we moeten allen doorzetten, je krijgt hier zeker meer punten voor dan 'lcc zijn' of 'nietbeoordeelde foto's' meteen te criticizen
Wat vinden jullie van deze foto om te ondernemen? http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=684793 die ergo t. dez is helemaal erg met zijn critiques, hij had op een gegeven moment een vaste critique van 5 regels of zo , het ging zo ongeveer: I think you photo is artistically and technically flawless, but somebody will be so kind to let me know I am wrong........
TE gaar, hij zegt dus eerst: "Perfecte foto" daarna zegt hij : eigenlijk is het niet perfect. EN hij gaf deze critique ook icm 1TU. Vinden jullie dit een geschikt exemplaar voor actie?
Verwijderd
Je hebt gelijk over zijn critiques maar deze foto is afgezien van de wat standaard compositie wel erg mooi hoor vind ik....Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:32:
[...]
Wat vinden jullie van deze foto om te ondernemen?
...
TE gaar, hij zegt dus eerst: "Perfecte foto" daarna zegt hij : eigenlijk is het niet perfect. EN hij gaf deze critique ook icm 1TU. Vinden jullie dit een geschikt exemplaar voor actie?
Verwijderd
opzich is het misschien 'wel mooi' ja, in de zin van 25 punten aan mooiheid, zeker geen honderden, naja, andere foto danVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:48:
[...]
Je hebt gelijk over zijn critiques maar deze foto is afgezien van de wat standaard compositie wel erg mooi hoor vind ik....
Verwijderd
Hmmm die foto van dat huis ga ik eruit gooien weer want dat werkt echt niet blijkbaar.
Ik zit er trouwens over te denken om een volledig zwarte JPEG van 640x480 te gaan posten en die te noemen "if only I removed the lenscap..." en daar dan een heel lulverhaal bij te zetten over de mooie zonsondergang en de compositie etc. etc.
Zou dat aanslaan of is dat stom? Leek me wel grappig om te zien hoeveel punten dat nog scoort...
Ik zit er trouwens over te denken om een volledig zwarte JPEG van 640x480 te gaan posten en die te noemen "if only I removed the lenscap..." en daar dan een heel lulverhaal bij te zetten over de mooie zonsondergang en de compositie etc. etc.
Zou dat aanslaan of is dat stom? Leek me wel grappig om te zien hoeveel punten dat nog scoort...
Verwijderd
Ik denk dat jij deze foto er al uit hebt gegooid, want op het moment dat ik een lange critique schreef erover deed ie het wel, maar toen ik hem submitte was de foto verdwenen, lekkere timing :r:P, naja, volgende keer beter, ik schreef samengevat dit, voor als je het wil horen: mooi huis, mooie lucht, okay bosjes en helaas lelijke boom. (erg versimpeld).Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 11:13:
Hmmm die foto van dat huis ga ik eruit gooien weer want dat werkt echt niet blijkbaar.
Idee over lenscap is wel grappig ja , if onlly I removed the lenscap,geweldige titel daar ook voor
Verwijderd
Ik ga het gewoon eens proberen... Als ik er zeikreacties op krijg kan ik het altijd weer weghalen... PS Xoover, check je signature, die link werkt niet zo...
sorry, maar dit wil ik je nog zien doenVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 23:23:
Wat ik tot zover van je gezien heb is heel aardig maar het mist de touch dieaan een foto als deze hangt.
Het gaat niet alleen om scherp en/of kleurtjes; compositie en sfeer en not least een boodschap zijn belangrijk.
En dat is nou wat die roodborst wel heeft; de eigenwijze houding, het mokken omdat het voederplankje leeg is. Maar tegelijkertijd lijkt het ook of ze/hij bijna bewust poseerde voor de fotograaf.
En geblurred of niet; feit blijft dat je een bigass tele nodig hebt om de vogel ook maar een beetje beeldvullend te portreteren.
Ik ben geen topfotograaf maar weet iets wel op z'n waarde te schatten; ik kan niet anders zeggen dat dit een knappe foto is...
Verder moet het me van het hart dat ik photosig frustratie begrijp maar dat er door een aantal GoT-leden nu een tegenoffensief opgezet wordt die eigenlijk de zelfde strekking heeft...photosiggers downgraden en elkaar spammen met 3TU critics...
Verwijderd
haha hanglooz: je zou maar eens moeten kijken naar de critiques die aan elkaar gegeven worden door GoTTers, ze zijn eerlijk (iig die van mij hoop ik), en ik heb vaak genoeg 1TU of 2TU uitgedeeld en ook ontvangen, je zou maar eens moeten kijken voordat je die conclusie trekt (al moet ik eerlijk zeggen: het lijkt idd verdacht, maar dat is het niet) ook stoppen wij een heus groot commentaar erbij , niet blindelings 3TU met nice shot. Eerder 2TU , dit is niet zo mooi.......... etc......
kijk voordat u conclusies trekt
kijk voordat u conclusies trekt
Verwijderd
Waarom zou ik dat niet kunnen schieten denk je? Kwestie van de juiste camera en vooral de juiste lens lijkt mij. En dan maar wachten tot je het juiste shot kunt maken.
Ik ben ook nog maar NET begonnen met fotograferen met mijn nieuwe camera. Ik ben pas 2 weken bezig. Ik heb verder ook niet de grootheidswaanzin en spamzucht van die 3TU club. Mijn goede shots komen nog wel, no worries. Ik heb nog maar een paar serieuze fotorondjes gemaakt.Wat ik tot zover van je gezien heb is heel aardig maar het mist de touch dieaan een foto als deze hangt.
Wat mij betreft is dat gewoon wachten op een moment. Die vogel-fotografen gaan gerust 6 uur in een boom (of waar dan ook) zitten wachten op dat ene schot. Bewonderenswaardig qua doorzettingsvermogen maar fotografisch vind ik het niet echt exciting moet ik eerlijk zeggen.En dat is nou wat die roodborst wel heeft; de eigenwijze houding, het mokken omdat het voederplankje leeg is. Maar tegelijkertijd lijkt het ook of ze/hij bijna bewust poseerde voor de fotograaf.
Klopt maar we beoordelen niet op wat voor spullen de mensen hebben maar gewoon de foto's.En geblurred of niet; feit blijft dat je een bigass tele nodig hebt om de vogel ook maar een beetje beeldvullend te portreteren.
Je hebt niet goed opgelet. We spammen elkaar zeker niet met 3TU critics. We helpen elkaar met inhoudelijke kritieken die soms goed, soms minder goed zijn. Het leuke ervan is dat je dan op zijn minst twee of drie ECHTE kritieken krijgt en niet alleen "good shot!". Dat is de hele opzet. Verder is er geen sprake van senseless downgraden ook. Dit gebeurt namelijk ook voorzien van stevig onderbouwde argumentatie.Verder moet het me van het hart dat ik photosig frustratie begrijp maar dat er door een aantal GoT-leden nu een tegenoffensief opgezet wordt die eigenlijk de zelfde strekking heeft...photosiggers downgraden en elkaar spammen met 3TU critics...
Verwijderd
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 11:43:
OT: marco, zou jij me kunnen vertellen hoe ik mijn sig zo wel werkend krijg? /OT
code:
1
| [URL=http://photosig.com/vlahsdfsdfsdfsdgsd]Mijn Photosig[/URL] |
de frustratie die van de laatste 100 replies af druipt zegt genoeg 
ik heb geen photosig account dus ik kan weinig rondbrowsen daar...
Maar zo gaat dat nou eenmaal; voor mensen met invloed bestaat verafgoding en daar hoort ook het hielenlikken in de vorm van 'beautiful work Rui, as usual 3TU' bij wat veel mensen doen bij mensen als Rui en Jordi.
Ik moet wel bekennen dat als ik een account had ik wel mee zou doen met het affakkelen van sommige personages

Oh, ik zie Marco's reply nu net:
misschien, heel misschien dat iedereen die foto zou kunnen maken dan nog is het een goede foto, en dat is nou net wat je niet wilt erkennen omdat ie er zo simpel uitziet.
Maar is dat nou niet waar het om draait; timing?
Je kunt 100 mensen van een zelfde onderwerp een foto laten maken, alleen zitten er dan een aantal bij die beter zijn doordat ze op een goed moment afdrukte.
Maar goed, we komen toch niet op 1 lijn gewoon omdat smaken verschillen en ik het een goede foto vind en jij niet
ik heb geen photosig account dus ik kan weinig rondbrowsen daar...
Maar zo gaat dat nou eenmaal; voor mensen met invloed bestaat verafgoding en daar hoort ook het hielenlikken in de vorm van 'beautiful work Rui, as usual 3TU' bij wat veel mensen doen bij mensen als Rui en Jordi.
Ik moet wel bekennen dat als ik een account had ik wel mee zou doen met het affakkelen van sommige personages

Oh, ik zie Marco's reply nu net:
misschien, heel misschien dat iedereen die foto zou kunnen maken dan nog is het een goede foto, en dat is nou net wat je niet wilt erkennen omdat ie er zo simpel uitziet.
Maar is dat nou niet waar het om draait; timing?
Je kunt 100 mensen van een zelfde onderwerp een foto laten maken, alleen zitten er dan een aantal bij die beter zijn doordat ze op een goed moment afdrukte.
Maar goed, we komen toch niet op 1 lijn gewoon omdat smaken verschillen en ik het een goede foto vind en jij niet
[ Voor 38% gewijzigd door Hangloozz op 04-02-2003 11:54 ]
Verwijderd
Frustratie is er inderdaad. Dit door de wetenschap dat je met een echt goede foto kunt komen die toch "maar" 100 punten ofzo zal scoren omdat je niet dezelfde praktijken toepast als de spammers. Ik weet dat mijn shots voor verbetering vatbaar zijn, zelfkennis genoeg op dat gebied maar als ik kijk naar mijn beste shot (http://www1.photosig.com/viewphoto.php?id=642132), een foto waar ik echt tevreden over ben: Als die van Rui Palha geweest was had ie zeker honderden punten gehad en had ie op de frontpage gestaan. Jalouzie? Neuh, ik kom nog wel een keer op de frontpage. Frustratie? Ja toch wel een beetje... eerlijk is eerlijk.Hangloozz schreef op 04 februari 2003 @ 11:48:
de frustratie die van de laatste 100 replies af druipt zegt genoeg
En dat kan ik best begrijpen ja 
(Hier ook de nodige frustratie; loop al een tijd te dubben of ik me in zal schrijven bij Photosig, en nou wil ik en kan het niet meer
eigen schult dikke bult...)
De foto's van mensen als Rui en Jordi bekijk ik ook vaak niet eens meer.
De mindere goden zijn vaak toch puurder.
Zo kwam ik pas plaatjes tegen van een dude waar ik even
voor ging; had nog bijna niets gepost maar ze waren stuk voor stuk grenzend aan perfectie. Kweet z'n naam niet meer..iets als Don'e Valle ofzo.. het overgrote deel van z'n pics waren van Virginia in herfstkleed.
(Hier ook de nodige frustratie; loop al een tijd te dubben of ik me in zal schrijven bij Photosig, en nou wil ik en kan het niet meer
De foto's van mensen als Rui en Jordi bekijk ik ook vaak niet eens meer.
De mindere goden zijn vaak toch puurder.
Zo kwam ik pas plaatjes tegen van een dude waar ik even
Verwijderd
Don'e Hall heet ie geloof ik ja, maar hij photoshopped er wel HEEL veeel aan. Rui Palha vind ik dan toch beter hoor (ook origineler).
Ik ben de eerst om Marco het voordeel van de twijfel te geven omdat hij pas twee weken een fototoestel vasthoudt.
Waar ik nogmaals tegenin ga, is de onterechte kritiek op een mooie en moeilijke vogelfoto. Zoals ik al eerder uiteen heb gezet, is die foto voor 98% zekerheid niet geblurred. Het is een telefoto! De schoonheid van de foto zit hem in de moeilijkheid om van zo’n onderwerp een beeldvullende foto te maken.
Jij geeft misschien wel 3 TU voor zo’n gekunstelde foto waarop te zien is dat een pluimpje uit een luchtdrukgeweer een gloeilamp doorboort. Neem van mij aan dat zo’n (in jouw ogen simpel) vogelfotootje net zoveel inspanning kost.
Als jouw redenering zou kloppen, stelt het werk van vele natuurfotografen (www.lanting.com) weinig voor; het is in jouw ogen alleen een kwestie van lang in een boom kunnen hangen en met goede spullen kan iedereen die foto’s maken.
Ik kan aardige foto’s van mijn katten maken, maar dat is dan ook geen kunst. Als ik die beesten met mijn flitser op hun kop ram, kijken ze hooguit verontwaardig op. Het zijn dan ook aardige kiekjes, waaronder (http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=638654). In vergelijking met zo’n vogelshot is het mijns inziens een stuk minder fraai.
Om tenslotte zo hoog op te geven over een eigen foto van een spoortunnel (en na diverse aanpassingen in Photoshop te durven stellen : No other manipulation was done”…...), gaat mij, in het licht van hetgeen je eerder uitte, wat ver. Ietwat bescheidenheid siert de mens nietwaar?
No hard feelings, maar dit moest ik even kwijt!
Waar ik nogmaals tegenin ga, is de onterechte kritiek op een mooie en moeilijke vogelfoto. Zoals ik al eerder uiteen heb gezet, is die foto voor 98% zekerheid niet geblurred. Het is een telefoto! De schoonheid van de foto zit hem in de moeilijkheid om van zo’n onderwerp een beeldvullende foto te maken.
Jij geeft misschien wel 3 TU voor zo’n gekunstelde foto waarop te zien is dat een pluimpje uit een luchtdrukgeweer een gloeilamp doorboort. Neem van mij aan dat zo’n (in jouw ogen simpel) vogelfotootje net zoveel inspanning kost.
Als jouw redenering zou kloppen, stelt het werk van vele natuurfotografen (www.lanting.com) weinig voor; het is in jouw ogen alleen een kwestie van lang in een boom kunnen hangen en met goede spullen kan iedereen die foto’s maken.
Ik kan aardige foto’s van mijn katten maken, maar dat is dan ook geen kunst. Als ik die beesten met mijn flitser op hun kop ram, kijken ze hooguit verontwaardig op. Het zijn dan ook aardige kiekjes, waaronder (http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=638654). In vergelijking met zo’n vogelshot is het mijns inziens een stuk minder fraai.
Om tenslotte zo hoog op te geven over een eigen foto van een spoortunnel (en na diverse aanpassingen in Photoshop te durven stellen : No other manipulation was done”…...), gaat mij, in het licht van hetgeen je eerder uitte, wat ver. Ietwat bescheidenheid siert de mens nietwaar?
Verwijderd
hahaha, hoe droog
from Joe Ciarcia (718) on February 4 2003, 5:49AM
Your composition is horrible, it's out of focus and the horizon clearly isn't level. Try using a tripod next time, that will help
from Joe Ciarcia (718) on February 4 2003, 5:49AM
Your composition is horrible, it's out of focus and the horizon clearly isn't level. Try using a tripod next time, that will help
Verwijderd
aero: waar staat die critique van joe? bij welke foto?
Argh, Nando heeft dat idd gedaan, hij kon misschien niet tegen de kritiek of beter nog: hij heeft door ons ingezien dat zijn foto slecht was (gaf ie ook toe in die critique op jouw foto) . Wel vriendelijk dat hij beide van onze foto's ging critiqueen
.
Argh, Nando heeft dat idd gedaan, hij kon misschien niet tegen de kritiek of beter nog: hij heeft door ons ingezien dat zijn foto slecht was (gaf ie ook toe in die critique op jouw foto) . Wel vriendelijk dat hij beide van onze foto's ging critiqueen
Verwijderd
ja, echt super! Hij pakte het heel sportief op....Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:14:
aero: waar staat die critique van joe? bij welke foto?
Argh, Nando heeft dat idd gedaan, hij kon misschien niet tegen de kritiek of beter nog: hij heeft door ons ingezien dat zijn foto slecht was (gaf ie ook toe in die critique op jouw foto) . Wel vriendelijk dat hij beide van onze foto's ging critiqueen.
/edit
Die staat hier
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:18 ]
Verwijderd
Waarvoor dank.Erry G schreef op 04 februari 2003 @ 12:59:
Ik ben de eerst om Marco het voordeel van de twijfel te geven omdat hij pas twee weken een fototoestel vasthoudt.
Hier even een detail wat ingezoomed (200%):Waar ik nogmaals tegenin ga, is de onterechte kritiek op een mooie en moeilijke vogelfoto. Zoals ik al eerder uiteen heb gezet, is die foto voor 98% zekerheid niet geblurred. Het is een telefoto! De schoonheid van de foto zit hem in de moeilijkheid om van zo’n onderwerp een beeldvullende foto te maken.

Als hier niet gephotoshopped is vreet ik mijn schoen op.
Ik twijfelde dan ook niet aan de hoeveelheid inspanning.Jij geeft misschien wel 3 TU voor zo’n gekunstelde foto waarop te zien is dat een pluimpje uit een luchtdrukgeweer een gloeilamp doorboort. Neem van mij aan dat zo’n (in jouw ogen simpel) vogelfotootje net zoveel inspanning kost.
Volgens mij heb je mijn tekst verkeerd geinterpreteerd. Ik geef niet hoog op over die foto. Het enige statement dat ik maakte is dat ik er van overtuigd ben dat als er Rui Palha als fotograaf onder zou staan, ie 3x zoveel punten gescoord zou hebben. Tenslotte: ik zie het omzetten naar duotone niet als manipulatie, zoals bijvoorbeeld dat gebrush in dat vogelshot hierboven. Als ik het toestel op sepia color had gezet had ik dit al vanzelf (min of meer) gehad als resultaat. Kortom: beschuldig mij niet van "niet bescheiden zijn" want dat ben ik wel. Mijn portfolio heet notabene "First Experiments" en ik heb ook nooit geroepen dat die tunnel een geweldige foto is. Het enige dat ik gezegd heb is dat het mijn beste foto so far is.Om tenslotte zo hoog op te geven over een eigen foto van een spoortunnel (en na diverse aanpassingen in Photoshop te durven stellen : No other manipulation was done”…...), gaat mij, in het licht van hetgeen je eerder uitte, wat ver. Ietwat bescheidenheid siert de mens nietwaar?
Overigens ook no hard feelings van mijn kant hoor. Ik wilde dit alleen wel even rechtgezet hebben.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:31 . Reden: een paar quotes verkeerd ]
Kan, is ook weer een smaken kwestie; ik ben absoluut een liefhebber van landscapes/natuur vandaar dat zijn werk me aanspreekt.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 12:40:
Don'e Hall heet ie geloof ik ja, maar hij photoshopped er wel HEEL veeel aan. Rui Palha vind ik dan toch beter hoor (ook origineler).
Ik hou juist weer niet van dat abstracte.
Nu nog hopen dat ie op z'n waarde geschat wordt..(lees: het sportief opgevat wordt)
Verwijderd
nee ik ook nietVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:54:
Ben ik nu de enige die niets te zien krijgt als ie op My Portfolio's klikt?
Verwijderd
misschien vindt ie mij ook vervelendVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 14:05:
[...]
Gelukkig ik dacht al even dat ik geblokkeerd was omdat Willis me vervelend vond ofzo![]()
Verwijderd
moet je deze zien, net of je de brommer kunt aanraken, echt vaag
Mooi techniek iig
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=405475
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=405475
Verwijderd
ja maar ik wil weten watVerwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 14:46:
Zeer strakke foto ja. Zal wel iets vaags aan gesoept zijn.
Verwijderd
Dat dus!so I put the polarizer on and I tried to enhance the surreal feel in PS afterwards by darkening the sky further.
Overigens, ik kan niks meer op die site! critiquen leidt tot een internal server error...
Verwijderd
tja ik las het al, niet zo heel snuggerVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:05:
[...]
Dat dus!
Overigens, ik kan niks meer op die site! critiquen leidt tot een internal server error...
ja, misschien zijn ze V2 nu aan het invoeren? Bij niemand werken de portofolio's....
Verwijderd
Trouwens nog even over die roodborst:
Als je nu een MOOIE foto van zo'n beest wilt zien, check dit dan eens:
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=684784
mja, ga ik weer: ben ik maar ten dele met je eens.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:51:
Trouwens nog even over die roodborst:
Wat ik wel met je eens ben is dat er aan die andere teveel gePhotoshopt is.
Toch spreekt die me meer aan, simpelweg omdat de pose fraai is; een mooi zijdelingsaanzicht waar het karakter van de vogel zowat van af straalt en wat als een perfecte presentatie voor de species kan dienen: je ziet in een oogopslag de kenmerken en bouw van de Roodborst
Die andere is wel warmer van kleur...
Verwijderd
Nee hoor!Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 17:16:
eej marco, heb jij mijn kritiek op je zwarte foto negatief beoordeeld?
EDIT: sowieso: ik kan NIETS doen op photosig nog steeds... niks werkt...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 17:31 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
vreemd, mijn score van die critique is ook negatief, naja, een paar zullen het er niet mee eens geweest zijn en zullen ons gedownthumbed hebbenVerwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 17:16:
eej marco, heb jij mijn kritiek op je zwarte foto negatief beoordeeld?
Hee Jongens! Even weggeweest en dit topic heeft een hele andere wending gekregen: protest!!! Slaan we nu niet een beetje de plank mis?
Marco, jouw zwarte foto is geniaal, in de zin van je commentaar erbij!

Ik heb er gisteravond laat ook nog even twee gepost, wellicht al gezien door jullie:
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=684727
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=684721
Ik ga weer even verder bladeren!
Marco, jouw zwarte foto is geniaal, in de zin van je commentaar erbij!
Ik heb er gisteravond laat ook nog even twee gepost, wellicht al gezien door jullie:
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=684727
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=684721
Ik ga weer even verder bladeren!
Verwijderd
Govert, een van de twee links werkt niet (de eerste).
Hier is weer een frontpage foto om af te fakkelen:
http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=684055
Verwijderd
ja inderdaad, heel vreemdVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:25:
Overigens heb ik meer dan 2500 views gehad op die zwarte foto! Ongekend! Helaas maar 11 critiques so far maar dit is wel een absoluut record!
Verwijderd
Mijn nieuwe pic:
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=686804
(gefeliciteerd Marco
, cool zeg, zo'n interessante thumbnail vraagt veel aandacht, ja die tekst erbij deed um het echt
.)
http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=686804
(gefeliciteerd Marco
Weer eentje van de Loonse en Drunense duinen:
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=686935
Nog genoeg foto's, dit uitstapje is nog niet uitgemolken.
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=686935
Nog genoeg foto's, dit uitstapje is nog niet uitgemolken.
Dit lijkt idd nergens op. Staat scheef en het is maar een lamp... >300 never nooit niet!Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:14:
Ik zou er 4 punten voor krijgen!
Verwijderd
Haha die Nando is een toffe peer hé! Wie had dat nou gedacht!
Op mijn comment
Op mijn comment
Emailed ie meNando, it's really good to see you have removed your 'strange flower' photo. This is more the way I like it! Keep shootin'!
Hi Sander:
I have remove from Photosig my "strange flower" because the picture really it did not appeal to me. I had posted this picture as an experiment , I wanted to demonstrate to myself that if one has a large following in Photosig it can obtain a hight score also sending one mediocre photography an so it seems! :-)
I have examined yur portfolio on Photosig and I have found a lot of a good pictures.
Tks for your comment to my last pic and my best regards to you.
Ferdinando Mondino
Verwijderd
aero: wow, dat is idd erg cool van nando ja, gelukkig kijkt 1 van de 'toppuntenbezitters' er net zo naar als wij dat doen
.
Verwijderd
ja inderdaadVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:32:
aero: wow, dat is idd erg cool van nando ja, gelukkig kijkt 1 van de 'toppuntenbezitters' er net zo naar als wij dat doen.
you evil! je bent net zo erg!Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 20:34:
[...]
ja inderdaadff mailtje terug sturen hoor (A), misschien kan ik ook een plaatsje verwerven in hun clan
Verwijderd
hier mijn laatste pic: van weer eens wat anders; een tropisch eiland (waar ik 10 jaar gewoond heb) : http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=687177
Verwijderd
Dat van Nando is echt gaaf zeg! Zeer stijlvol!
Trouwens Aero, je weet dat we je pics gaan afbranden als je in de COF gaat he?
Trouwens Aero, je weet dat we je pics gaan afbranden als je in de COF gaat he?
toppie!Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 21:24:
hier mijn laatste pic: van weer eens wat anders; een tropisch eiland (waar ik 10 jaar gewoond heb) : http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=687177
ik zal jullie nog maar eens vervelen:
http://www1.photosig.com/viewphoto.php?id=687041
OMGVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:14:

tsja, dat dekt de lading aardig TheMarcoProbably a member of the 3TU club?
fantastisch shot.. moet je het detail in het verenpakket eens zienFirecow schreef op 04 februari 2003 @ 18:15:
http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=611457
Wow ! ook van de roodborst
"excellent composition and lighting"
En dat met een E10
[ Voor 35% gewijzigd door Hangloozz op 04-02-2003 23:04 ]
hoe flikt deze gast het nou om 1800 punten te halen ofzo uit 4 photo's
http://www3.photosig.com/userphotos.php?id=95458
[ Voor 4% gewijzigd door Firecow op 05-02-2003 00:10 ]
Verwijderd
hmm redelijk goeie pics (alhoewel niet extreem goed) en veel usefuls op critiques?Firecow schreef op 05 February 2003 @ 00:10:
Verwijderd
hij heeft meer dan duizend kritieken gegeven, dat tikt behoorlijk aan..Firecow schreef op 05 February 2003 @ 00:10:
Verwijderd
Om niet alleen maar a-constructief te zijn heb ik het met de nieuwe plaat van Rui eens over een andere boeg gegooid. Het zal wel geen effect hebben maar je weet het niet he... Wat vinden jullie van deze benadering?
http://www.photosig.com/viewphoto.php?id=688042
Bravo Marco. Nu wordt tenminste duidelijk waar het je om gaat. Van mij krijg je een useful.Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:55:
Om niet alleen maar a-constructief te zijn heb ik het met de nieuwe plaat van Rui eens over een andere boeg gegooid. Het zal wel geen effect hebben maar je weet het niet he... Wat vinden jullie van deze benadering?
Heb je trouwens deze http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=341733 gezien ?
Jij hebt toch ook zoiets?
Was het een inspiratiebron voor je, of gewoon toeval ?
http://www1.photosig.com/viewphoto.php?id=650919
Verwijderd
Het was toevalFudge schreef op 05 February 2003 @ 10:12:
[...]
Bravo Marco. Nu wordt tenminste duidelijk waar het je om gaat. Van mij krijg je een useful.
Heb je trouwens deze http://www3.photosig.com/viewphoto.php?id=341733 gezien ?
Jij hebt toch ook zoiets?
Was het een inspiratiebron voor je, of gewoon toeval ?
http://www1.photosig.com/viewphoto.php?id=650919
Wel een schitterende foto trouwens zeg... wow... dat is toch wel weer een stuk beter dan de mijne...
Verwijderd
Nou, over die frontpage foto van die halfgare lamp is inmiddels een discussie gestart op het forum.
Misschien voelen jullie ook nog de behoefte om een duit in 't zakje te doen?
Overigens ben ik wel bang dat door dit soort luitjes de site straks zwaar verziekt gaat worden.
Overigens ben ik wel bang dat door dit soort luitjes de site straks zwaar verziekt gaat worden.
Verwijderd
Ik heb even een duit in het zakje gedaan.Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 10:41:
Nou, over die frontpage foto van die halfgare lamp is inmiddels een discussie gestart op het forum.
Verwijderd
zeer netjes! Bravo!Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 09:55:
Dit topic is gesloten.