vanDaal schreef op 11 January 2003 @ 17:36:
[...]
Yup, ook aan gedacht....
* xychix kan ook wel php kloppen en designen
En ik vind het ook een leuk idee, want ik geloof dat er op dit moment geen goede varianten van photosig aanwezig zijn. Ik denk wel dat fotobeoordeelsites in het genre van photosig best wel potentie hebben. Alleen deugt dat systeem niet helemaal. Eigenlijk zou het systeem flink gewijzigd moeten worden. Misschien is het interessant om daarover te brainstormen?
[...]
Ja? Dat is wel interessant
Vergeet niet dat een fotosite de mogelijkheid moet hebben om foto's online te zetten. Dus er is redelijk wat ruimte nodig. Op photosig mag je maximaal 360Kb per foto gebruiken. Dat is heel redelijk. Op photoblink is dat maar 100Kb en een maximale breedte van 750 pixels. Dat zuigt echt de pan uit.
ruimte valt ook nog wel te regelen... moet ik wel even gaan zien wat ik dan in totaal aan kosten ga maken. moet natuurlijk niet te gek worden... maar i'm in.
een honderd mb moet ik wel kunnen regelen, een database is ook wel te krijgen, en ook een domeinnaam lukt wel. nu nog een brainstorm over hoe en wat ivm de score, max aantal foto's genre's etc.
en nogmaals, ik heb niet heel veeel bouwtijd!
nee dat verliezen we niet uit het oog. als het in de eerste maanden niet meer dan 1 gig bandbreedte trekt en met honderd of 2 honderd mb dataruimte afkan is het wel ok.
word het meer dan moeten we dmv. ietsje reclame etc wat inkomsten zien te genereren om het te bekostigen.
maar als het binnen 100 mb opslag en 1 gig dataverkeer blijft dan zullen de kosten ongeveel 5 euro voor mij... nou dat kan ik wel dragen.
ik ben wel een zakelijk ingestelde tweaker dus mocht het booming business zijn dan moeten we het gewoon officieel los trappen met reclame en inkomsten.
(ik zie al een webwinkel voor digicam assesoires. niet de cam's zelf, teveel concurrentie.)
maar goedkope tasjes, statiefjes ed.
[
Voor 29% gewijzigd door
xychix op 12-01-2003 20:19
]