Zo, ben net terug uit Griekenland.... lekker aan het vervellen en man wat is het hier koud

(ijsklontjes aan de tanden) 't is hier 25 graden kouder, dan toen ik in het vliegtuig stapte....
Maar goed, 'k heb ff 5 pagina's aan reacties doorgeworsteld (en een kleine 60 mailtjes in m'n mailbox).
Die voeding hoeft echt geen 4,5 Amps te leveren op de -24V. Dat ding is voor het contrast van je scherm. en je schermpje gaat echt geen (24*4,5 = ) 108Watt trekken.
Die 4,5 Amps is waarschijnlijk gebaseerd op wat die MAX626 (of 726/4) kan leveren.
Mijn vermoeden is dat je met een 100 mA voedings deel al een heel eind komt op de -24V.
Verder heb ik een 20 pagina's terug al eens uitgelegd wat een negatieve spanning inhoud, dus voor diegene die een aparte voedings adapter willen gebruiken (met een trafo dus), die kunnen een veel goedkopere oplossing gebruiken, dan die
MAX chipjes.
Ik zal 'm morgen wel ff uittekenen (of van de week, er is toch nog niet echt haast bij, daar de LCD's nog moeten komen.), wanneer ik weer een beetje bij mijn positieven ben. Mijn maag is namelijk nog een slagveld, van al die Ouzo en Raki die we gisteravond/vannacht gehad hebben (tegen

aan) en de turbulentie maakte het niet veel beter.
Ik ga morgen op het postkantoor mijn nieuwe girotel codenummer etc. ophalen, zodat ik weer kan girotellen (zo niet, dan ... <censuur> ... wordt het een papieren overschrijving (of Paypal

), maar dat zien we morgen wel. Mijn 95,88 € is ieg. vanaf morgen onderweg.
* TD-er gaat zo
, want de wekker ging vannochtend al om 0600 NL-se tijd.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)