Is ikke weer...
Aangezien de inkoop-actie site een tikkeltje dood is, wil ik ieg al aangeven dat ik er 10 wil hebben, dan is het voor anderen niet zo moeilijk meer om in te zien, dat we gewoon aan de 100 komen
Ik wil dan ook het aansluitschema voor op de parallelle poort graag proberen uit te breiden, om meerdere LCD's aan te gaan sluiten (zonder processortje, indien mogelijk)
D'r zal alleen dan wel een kleine uitbreiding moeten worden geschreven voor de software.
Ikzelf zat te denken aan een soort van klein schakelingetje die bij een bepaald character of signaal een soort van flipflop set, waarna de data op de poort bepaald voor wie de volgende reeks data is.
D'r zal dus in de software een soort van uitbreiding geschreven moeten worden dat wanneer die ene combinatie toch doorgegeven moet worden, er een soort van escape-character wordt meegestuurd. Dit kun je vergelijken met het volgende.... Bij NL-se taalinstelling in Windows kun je een accent typen, gevolgd door een klinker (bijv "i) wat dan het character met dat accent op moet leveren (ï dus in dit geval) Wil je toch de string ("i hier dus) meegeven, dan zal je na het accent een spatie moeten typen (invoer is dan dus ["][ ][i])
Qua hardware moet dit absoluut niet veel kosten, daar je alle lijntjes aan elkaar kunt knopen, en alleen het <WR>-lijntje bepaalt in feite naar welk display er geschreven wordt.
Programma-technisch is dat ook niet echt veel. (2 a 3 regeltjes code bij de uitvoer naar de printerpoort)
Het nadeel is echter wel, dat je bij 1 scherm al stevig aan het optimaliseren moet gaan, wil je fullscreen animatie doen. Bij meerdere schermen zal dit echt te merken zijn.
Voor bijv. 4 schermen met text zal het allemaal wel snel genoeg zijn, maar voor grafisch denk ik niet dat je al te hoge refresh rates moet verwachten.
Het is mischien welk mogelijk om bijv. 2 schermen tegelijk te vullen met dezelfde data, maar er moet dan wel gekeken worden dat de busy-lijnen elkaar niet beïnvloeden (diodes bijv.) en de software maak je mogelijk hier onhandig veel complexer mee.
(tenzij de verhouding transmissietijd : vergelijktijd vrij groot wordt, bijv. 10:1)
Ik weet dus niet of de al bestaande software open source is, of dat ik een NDA moet tekenen
Bestaat er trouwens al aanstuursoftware hiervoor onder Linux, of is LCDproc dusdanig modulair opgezet dat 'ie makkelijk aangepast kan worden?
De schermpjes zulen bij mij namelijk voor een groot deel aangesloten moeten worden op de server.
* TD-er weet niet of 'ie nu veel duidelijker is, of dat 'ie alleen maar meer vragen oproept
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)