Hoi.
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 568,00 dat zijn 71 producten.
Dat is gemiddeld € 18,32 en [/b]2,29 producten per deelnemer.
my ass met je 200e postOp vrijdag 14 juni 2002 21:18 schreef PLeX het volgende:
200ste post
Aantal posts: 152
u have HK access
Verwijderd
ben wel handig met software, maar electronica hou ik m'n handen vanaf.
Mr_x007 kan jij dat niet voor me doen, dan tel je er maar wat bij op.
of iemand die in limburg woont dan fiets ik wel ff langs.
tog maar ff posteOp vrijdag 14 juni 2002 21:25 schreef FreekWillem het volgende:
Kan iemand dat ding voor me solderen,
ben wel handig met software, maar electronica hou ik m'n handen vanaf.
Mr_x007 kan jij dat niet voor me doen, dan tel je er maar wat bij op.
of iemand die in limburg woont dan fiets ik wel ff langs.
ik zocht eigelijk ook iemand voor het solderen, iemand uit rotterdam en omstreken die dat voor mij en FreekWillem kan doen. scheelt voor hem verzendkosten en krijgt tuurlijk wat voor de moeite.
als het zo doorgaat zijn we zo aan de 100, ik had niet gedacht dat we dat gingen halen, ik dacht 50 max.
friesland hiero
[url="mailto:jeroenjager@home.nl?subject=LCD 256*128"]MAIL[/url]
800e POST!!!!!!!!
Verwijderd
nou die 100 is zo binnen denk ik zo....Op dinsdag 11 juni 2002 22:36 schreef Rave17 het volgende:
En waarmee zou je hem allemaal kunnen aansturenDaar bedoel ik dan mee prog., op je comp, etc.
BTW. 100 deelnemers zijn er wel veel.
(net 2 besteld)
ja bij 100 stopt het waarschijnlijk ook want anders moeten we te lang wachten + 100 is een mooi aantal.Op vrijdag 14 juni 2002 21:52 schreef djsoes het volgende:
[..]
nou die 100 is zo binnen denk ik zo....
(net 2 besteld)
kan jij dan even informeren wat dat gaat kosten, dan kan ik ze op de bestel site zetten, en als jij ze dan tzt naar mij stuurt prop ik ze bij de pakketjes erbij.ja,waar mijn oom werkt vinden ze dingen uit en ze bestellen meestal veel bij conrad dus.
Verwijderd
ik zou wel wat kunnen solderen..Op vrijdag 14 juni 2002 21:33 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
tog maar ff poste
ik zocht eigelijk ook iemand voor het solderen, iemand uit rotterdam en omstreken die dat voor mij en FreekWillem kan doen. scheelt voor hem verzendkosten en krijgt tuurlijk wat voor de moeite.
edit:
als het zo doorgaat zijn we zo aan de 100, ik had niet gedacht dat we dat gingen halen, ik dacht 50 max.
(Naaldwijk, boven rotterdam)
alset er neit te veel zijn uiteraard
ik in ridderkerk, weet nog nie hoe en wat, maar dat zien wel wel als ze binnen zijn, daar komen zeker pics van 100 grafische lcd's op een rijtjeOp vrijdag 14 juni 2002 22:08 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
ik zou wel wat kunnen solderen..
(Naaldwijk, boven rotterdam)
alset er niet te veel zijn uiteraard
Jah, als er een paar bij zitten die er 10 in 1 keer bestellen gaat het vrij vlot.Op vrijdag 14 juni 2002 21:33 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
edit:
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
Kijk je wel uit met de statische electriciteit?Op vrijdag 14 juni 2002 22:12 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
ik in ridderkerk, weet nog nie hoe en wat, maar dat zien wel wel als ze binnen zijn, daar komen zeker pics van 100 grafische lcd's op een rijtje![]()
en is het mischien niet een ideetje om er 2 a 4 extra te bestellen, de kosten daarvan over de rest te verdelen en die extra te gebruiken voor eventueel replacements, mocht er eentje niet heel aan zijn gekomen.
de US of A is namelijk niet om de hoek en terugsturen voor vervanging is duurder.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
tuurlijk behandel ik ze voorzichtig. dat idee van aantal extra is erg goed. ik bestel er onder mijn naam wel 3 extra daarvoor.Op vrijdag 14 juni 2002 22:34 schreef TD-er het volgende:
[..]
Kijk je wel uit met de statische electriciteit?
en is het mischien niet een ideetje om er 2 a 4 extra te bestellen, de kosten daarvan over de rest te verdelen en die extra te gebruiken voor eventueel replacements, mocht er eentje niet heel aan zijn gekomen.
de US of A is namelijk niet om de hoek en terugsturen voor vervanging is duurder.
80 stuks nu!
kom op mensen nog 20!!!!
nog iemand die zich meld om voor mij te solderen?
Verwijderd
http://dbserv.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1705
je krijgt er dan netjes twee thuis gestuurdRequest Samples:
de MAX629 free!!!
Verwijderd
dat heb ik ook eens geprobeerd...Op vrijdag 14 juni 2002 23:39 schreef leonschoorl het volgende:
check this:
http://dbserv.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1705
[..]
je krijgt er dan netjes twee thuis gestuurd
de MAX629 free!!!
kreeg een mooi mailtje met sample request refused, contact a local dealer.
timing & Commands
Calculations and interfacing
En een die ik al eerder gepost had.
code-example (not complete)
Verwijderd
Totaal aantal deelnemers: 40
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 736,00 dat zijn 92 producten.
Dat is gemiddeld € 18,40 en 2,30 producten per deelnemer.
schiet al op
Verwijderd
Hebben jullie dit eigenlijk gelezen? Er is dus geen voeding nodig die een negatieve spanning levert... denk ik!Op vrijdag 14 juni 2002 00:03 schreef jvhaarst het volgende:
GLiPIC Board adapter kit for the 256x128 SED1330 LCD (can also be used with T6963C based LCD?s). Two headers are provided a 1x18 and a 2x10. The unit has an on-board 5v to -15v convertor, a MAX637, which supplies LCD negative voltage (Vee). A 20K POT is used for the Vee adjustment.
En daarbij, zou er beter niet gewacht worden om onderdelen te kopen voor die "voeding" tot er zeker is of dit wel nodig is? Waar staat eigenlijk dat het wel nodig is? Iemand de juiste datasheets voor deze specifieke LCD?? Dus niet van de controller! Misschien is het veel eenvoudiger op te lossen, I'll see...
Tja, de LPT aansturen onder Win9x is gemakkelijk te doen hoor.Op vrijdag 14 juni 2002 20:35 schreef plasma_tv het volgende:
maar die sofdware die zotty enzo gemaakt hebben werkten alleen onder 2k/xp, en volgens mij niet onder 95/98
maar als dat zo is, komt daar dan mischien nog sofdware voor
Desnoods schrijf ik een "vervang-DLL" zodat hun software toch bruikbaar is onder 95/98 en dan moeten zij niks veranderen.
* PLeX gaat vandaag niet veel posten, want gaat bbqen..
Hoi.
Verwijderd
Ik heb zo'n GLiPIC voedingkje hier liggen maar de lcd die ik er op aan wou sluiten wil doet 't er niet zo fijn op (maar dat komt gok ik door dat ie -24wil en die voeding er maar -15 leverd), maargoed detailsOp zaterdag 15 juni 2002 12:27 schreef Laagvliegerke het volgende:
Hebben jullie dit eigenlijk gelezen? Er is dus geen voeding nodig die een negatieve spanning levert... denk ik!
Ehh Mr_x007 heeft het datasheet gelinkt, nu is het lezen van electishe datasheets niet m'n sterkste punt maar ik zou zweren dat ie een positief voltage nodig heeftEn daarbij, zou er beter niet gewacht worden om onderdelen te kopen voor die "voeding" tot er zeker is of dit wel nodig is? Waar staat eigenlijk dat het wel nodig is? Iemand de juiste datasheets voor deze specifieke LCD??
De module zelf heeft inderdaad z'n 5 V nodig. Het probleem is echter dat voor de regeling van het contrast, je een vrij grote negatieve spanning nodig hebt.Op zaterdag 15 juni 2002 13:02 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ehh Mr_x007 heeft het datasheet gelinkt, nu is het lezen van electishe datasheets niet m'n sterkste punt maar ik zou zweren dat ie een positief voltage nodig heeftKan iemand dit bevestigen? zotty?
Ik vermoed dat de verwarring ontstaan is door het begrip "voeding"
Die voeding hoeft namelijk helemaal niet een extra kastje ofzo te zijn. In dit geval worden er een paar componentjes gebruikt, die de 5V omzetten naar -24 V.
Die componentjes heb je dus alleen maar nodig, wanneer je op een eenvoudige manier je LCD wilt aansluiten op je printerpoort en de 5V wilt halen uit je computer (bijv. de gamepoort, of USB stekker)
Wanneer je een andere manier van aansturing gaat gebruiken, neem ik aan dat je voldoende electronisch inzicht hebt, om in te zien of je deze oplossing met een MAX626 chip nodig hebt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
In welke datasheets staat er vermeld dat er -25V nodig is voor het contrast te veranderen? In de datasheet die hierboven gelinkt staat vindt ik het niet, of heb ik er weer langs gekekenOp zaterdag 15 juni 2002 13:13 schreef TD-er het volgende:
[..]
De module zelf heeft inderdaad z'n 5 V nodig. Het probleem is echter dat voor de regeling van het contrast, je een vrij grote negatieve spanning nodig hebt.
Ik vermoed dat de verwarring ontstaan is door het begrip "voeding"
Die voeding hoeft namelijk helemaal niet een extra kastje ofzo te zijn. In dit geval worden er een paar componentjes gebruikt, die de 5V omzetten naar -24 V.
Die componentjes heb je dus alleen maar nodig, wanneer je op een eenvoudige manier je LCD wilt aansluiten op je printerpoort en de 5V wilt halen uit je computer (bijv. de gamepoort, of USB stekker)
Wanneer je een andere manier van aansturing gaat gebruiken, neem ik aan dat je voldoende electronisch inzicht hebt, om in te zien of je deze oplossing met een MAX626 chip nodig hebt.
Het lijkt me dat dat staat op de eerste pagina onderaan in de datasheet.Op zaterdag 15 juni 2002 13:41 schreef inando het volgende:
[..]
In welke datasheets staat er vermeld dat er -25V nodig is voor het contrast te veranderen? In de datasheet die hierboven gelinkt staat vindt ik het niet, of heb ik er weer langs gekeken
Ik geef toe dat het er zeer onduidelijk staat.
Er staat inderdaad geen "-" bij.
Ik vermoed dat het er niet bijstaat (dat "-"-etje), omdat het een verschilspanning is. (tov. VDD)
Verwijderd
Supply voltage LCD = Vdd - Vo = 30V
Een simpel rekensommetje geeft het volgende:
Vdd - Vo = 30V => 5V - Vo = 30V => 5V - -25V = 30V
-- = + remember
Hé?? Ik had er al 2 besteld maar ik sta er niet in??Op zaterdag 15 juni 2002 12:57 schreef PLeX het volgende:
Kom op jongens... de teller staat op 92... koop er nog ff een paar....
* PLeX gaat vandaag niet veel posten, want gaat bbqen..
En nu lukt het niet om er te bestellen!! De teller staat nu op 98. De laatste 2 wil ik!!! PLEAAAAAAAASEEEE!!!
YES!!! Ik heb ze! TOTAAL: 100!!!
Verwijderd
Als we via de PC-voeding de -12V en de 12V gebruiken hebben we toch al -24V. Daar nog iets bij zetten voor deze te regelen, en dan hebben toch een spanning tussen de 0 en -24V.
Is dit niet genoeg voor de LCD te regelen? Of zit ik er weer compleet langs?
Verwijderd
Op zaterdag 15 juni 2002 14:48 schreef inando het volgende:
Waarom is er een aparte voeding nodig voor die -25V.
Als we via de PC-voeding de -12V en de 12V gebruiken hebben we toch al -24V. Daar nog iets bij zetten voor deze te regelen, en dan hebben toch een spanning tussen de 0 en -24V.
hoe reken jij????
+12 en -12 geeft inderdaad een spanningsverschil van 24 V.Op zaterdag 15 juni 2002 14:48 schreef inando het volgende:
Waarom is er een aparte voeding nodig voor die -25V.
Het spanningsverschil wat nodig is voor de contrastregeling, moet alleen wel 24 V lager liggen dan de massa.
Zoals jij redeneert, ga je ervanuit dat alle spanningen zwevend tov elkaar gebruikt kunnen worden.
Dit kan echter niet, omdat de spanningen allemaal tov. de ground gemeten zijn.
Ter uitleg....
Je moet het zien als een losse voeding die +24 V en +29 V levert.
De "-" aansluiting van die voeding noemen we de -24V. de +24V aansluiting noemen we Ground,massa,0V,etc. Deze aansluiting is ook verbonden met de buitenkant van de computerkast.
De +29V aansluiting noemen we de +5V.
Is het verhaal met negatieve spanningen nu iets duidelijker?
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
alstie doorgaat voor de 200 misschien?Op zaterdag 15 juni 2002 15:25 schreef C@SP het volgende:
Ik heb nr 101 & 102, kan dit nog doorgaan ?
weetniet, maar ik d8 dat het per 100 ging
als er 100 worden besteld zullen er wellicht een aantal erachter komen dat ze toch geen geld hebben..
Dan zal jij de eerste die op de lijst staat om ze over te nemen.
Maar dat is meer aan Mr_x007 om te beslissen.
Verwijderd
Op zaterdag 15 juni 2002 16:03 schreef equinoxe het volgende:
C@SP, maak je maar geen zorgen, ik heb nog geen enkele inkoopactie gezien waarbij er geen mensen afvielen.
als er 100 worden besteld zullen er wellicht een aantal erachter komen dat ze toch geen geld hebben..
Dan zal jij de eerste die op de lijst staat om ze over te nemen.
Maar dat is meer aan Mr_x007 om te beslissen.
nou mijn usb inkoop actie was toch 100%
geen afvallers? knap. Trouwens mijn mpsa42 aktie had ook geen afvallers, maar daar deden maar drie anderen aan mee (bliksemactie)
Verwijderd
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
1 ding is wel zekerOp zaterdag 15 juni 2002 15:42 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
alstie doorgaat voor de 200 misschien?
weetniet, maar ik d8 dat het per 100 ging
hoe meer, hoe goedkoper de LCD per/st
Op dinsdag 11 juni 2002 20:47 schreef Mr_x007 het volgende:
Hello Arend,
I relisted the LCD's on Ebay but IF they do not sell on this auction again AND you can buy a minimum of 100 @ $7.50 each + actual shipping costs I can sell you the smaller qty. If you want more than 100 I can progressively lower the price per unit. Hope this helps.
Best regards,
wil antwoorden
En betreft die voeding... kan ze hier evt. ook wel in productie maken
Hoi.
Verwijderd
100 schermpjes en dan was ie dicht.
Maar nu zijn er dus al meer bestelt.
Dus nu hangt het van Mr. America af of ie er meer verkopen wil.
250ste post
Hoi.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Verwijderd
Verwijderd
nope, dat backlight is niet het enige verschil,.Op zaterdag 15 juni 2002 18:14 schreef NDF82 het volgende:
heb nog een vraagje. Op die inkoopsite staat nog een inloopactie voor LCD's. Alleen daar kost een 128*128 50 euro en een 240*128 60 euro. Het enige verschil met het LCD wat in dit topic behandelt wordt is dat ie een backlight heeft. Vanwaar het grote prijsverschil
dat andere lcd is helemaal voorgesoldeerd(kabeltjes e.d.), en voorzien van een speciale voeding (je kan 'm dus zo in je kast hangen)
dit lcd is al1 de hooftprint (met controller), dus geen voeding en niet voorgesoldeerd.
mr x werkt 6 dage per week. ik ga nu het inschrijven stopzetten. de laatste 4 inschrijvers krijgen de lcd's van eventuele afvallers.Op zaterdag 15 juni 2002 17:49 schreef PLeX het volgende:
Whehehehee... nou waar is mister x....
wil antwoorden
ja kan em wel tot te 150 of 200 laten gaan?Op zaterdag 15 juni 2002 18:32 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
mr x werkt 6 dage per week. ik ga nu het inschrijven stopzetten. de laatste 4 inschrijvers krijgen de lcd's van eventuele afvallers.
deze actie heeft nog maar 4 dagen geduurt
Ik denk dat in dit geval snelheid van de bestelling in de USA best wel belangrijk is.Op zaterdag 15 juni 2002 18:45 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
ja kan em wel tot te 150 of 200 laten gaan?
deze actie heeft nog maar 4 dagen geduurt
Wanneer die gast namelijk ineens de 1000 LCD's in een keer verkoopt, dan krijgen we hier helemaal niets.
Ik kan me voorstellen dat een of andere electronica zaak die hier rondneust er mischien ook wel interesse in heeft.
Niemand is er bij gebaat dat bijv de inkoop afdeling van Conrad de hele partij opkoopt en dat je over een paar weken in een restposten foldertje er ineens 25 € voor moet betalen.
* TD-er is voorstander om de boel zo snel mogelijk af te handelen en kijkt al reikhalzend uit naar het mailtje met het giro/bank rekening nummer.
Als er daarna nog interesse is, kan er altijd nog een 2e inkoopactie gestart worden.
vind ik ook bestel mailtje gaat nu de deur uitOp zaterdag 15 juni 2002 18:52 schreef TD-er het volgende:
[..]
Ik denk dat in dit geval snelheid van de bestelling in de USA best wel belangrijk is.
Wanneer die gast namelijk ineens de 1000 LCD's in een keer verkoopt, dan krijgen we hier helemaal niets.
Ik kan me voorstellen dat een of andere electronica zaak die hier rondneust er mischien ook wel interesse in heeft.
Niemand is er bij gebaat dat bijv de inkoop afdeling van Conrad de hele partij opkoopt en dat je over een paar weken in een restposten foldertje er ineens 25 € voor moet betalen.
* TD-er is voorstander om de boel zo snel mogelijk af te handelen en kijkt al reikhalzend uit naar het mailtje met het giro/bank rekening nummer.
mailtje is de deur uit
laat die LCD's maar komen
maaruuh over de kosten enzow
dit zijn nog $ en het moet naar € inc. btw. right?
kunnen we/ik al overmaken?
Verwijderd
ik heb het alle vele keren gedaan, (vooral met ibuttons, zijn coole dingenOp zaterdag 15 juni 2002 01:02 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
dat heb ik ook eens geprobeerd...
kreeg een mooi mailtje met sample request refused, contact a local dealer.
werkt meestel heel goed
hoe zit dat precies met de btw??Op zaterdag 15 juni 2002 19:50 schreef ThaHandy het volgende:
aha oke op die manier
laat die LCD's maar komen
maaruuh over de kosten enzow
dit zijn nog $ en het moet naar € inc. btw. right?
kunnen we/ik al overmaken?
betalen kan nog niet want weet de verzendkosten niet.
weet ook de koers van de dolar niet precies.
Verwijderd
maar je heb er ook een spoeltje voor nodig, maar waar kan ik die het beste halen
want als ik één onderdeel niet begrijp , is dat wel een spoel
want waar moet ik precies op letten welke spoel ik moet hebben
Verwijderd
Ik weet dat de grens bij 100 stuks gelegd was, maar het liep goed en was duidelijk gezegd door de verkoper dat bij hogere aantallen, de prijs nog verder omlaag zou gaat. Dan kun je het toch nog iets langer laten doorgaan? Is voor iedereen voordeliger. Of is het de grote hoeveelheid geld anders het probleem ?
/me wil er namelijk ook nog 3
Ik zou eerlijk gezegd wel willen doorgaan voor de 150 of 200!Op zaterdag 15 juni 2002 18:02 schreef Zotty het volgende:
Ik zit er sterk aan te denken om 2 of 3 van deze dingen te kopen, maar aangezien ik hier dus nog over zit te denken, zou het wel prettig zijn om een einddatum te weten.
Aan de andere kant zit je natuurlijk wel met het gevaar dat ze plots verkocht zullen zijn... Alhoewel, ik ken waarschijnlijk ook nog wel enkele personen die geïnteresseerd zijn. Als je toch nog doorgaat met de actie, laat het dan ff weten, dan mail ik die mensen direct.
Als ik mij niet vergis, moet je op het totale bedrag (inclusief verzendkosten) 19% BTW betalen en geen douanekosten.Op zaterdag 15 juni 2002 20:32 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
hoe zit dat precies met de btw??
betalen kan nog niet want weet de verzendkosten niet.
weet ook de koers van de dolar niet precies.
Van de verzendkosten heb ik ook geen idee.
1 dollar = 1,1 euro (ongeveer) en de koers is al een tijdje tamelijk stabiel.
Ik kan uit die datasheets echt niet opmaken dat er een negatieve spanning nodig is! Waar staat dat eigenlijk??Op zaterdag 15 juni 2002 20:41 schreef plasma_tv het volgende:
ik heb ook maar ff een sample aangevraagt van die MAX629
maar je heb er ook een spoeltje voor nodig, maar waar kan ik die het beste halen
want als ik één onderdeel niet begrijp , is dat wel een spoel
want waar moet ik precies op letten welke spoel ik moet hebben
Verwijderd
weet ik veelOp zaterdag 15 juni 2002 21:10 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Ik kan uit die datasheets echt niet opmaken dat er een negatieve spanning nodig is! Waar staat dat eigenlijk??
ik las dat het nodig was , en dat je dat ic dan nodig had
maar volgens mij heb ik het ook ergens gelezen
ik zal ook nog is zoeken
Daarin heb ik dus dit gevonden:

Met andere woorden, er is dus een spanning van +5V en -25V nodig. Dat kan wel eenvoudig geregeld worden, denk ik. Ik ga dan eventjes proberen goed na te denken... Dat zal deze avond niet meer lukken, tijd om Jupiler te gaan drinken!
[vlug-vermelden-want-dit-ben-ik-vergeten-en-mijn-jupiler-krijgt-warm-mode]
Ik heb op het net enkele posts gelezen van mensen die problemen hadden met deze LCD. Het is ze echter toch gelukt om deze werkende te krijgen. Ik heb nu naar 2 personen gemaild met de vraag wat het probleem precies is/was en of ze soms een elektrisch schema en een stukje c-code wilden doorsturen. Hopelijk een snel antwoord
[/vlug-vermelden-want-dit-ben-ik-vergeten-en-mijn-jupiler-krijgt-warm-mode]
Het is zaterdagavond hé!Op zaterdag 15 juni 2002 23:11 schreef Mr_x007 het volgende:
als ik m weer open gooi moeten de bestellingen natuurlijk wel met een noodgang binnen lopen
Bedankt om nog ff open te gooien, Zotty zal tevreden zijn. Ik heb al een mailtje gestuurd en misschien zal ik er dus nog wel enkele moeten bijbestellen.
gheheh toch wel?Op zaterdag 15 juni 2002 20:59 schreef Zotty het volgende:
2e inkoopactie als er genoeg mensen voor zijn:?
Ik weet dat de grens bij 100 stuks gelegd was, maar het liep goed en was duidelijk gezegd door de verkoper dat bij hogere aantallen, de prijs nog verder omlaag zou gaat. Dan kun je het toch nog iets langer laten doorgaan? Is voor iedereen voordeliger. Of is het de grote hoeveelheid geld anders het probleem ?
/me wil er namelijk ook nog 3
nu ben je telaat
Verwijderd
Voordeel: scheelt weer'n parralele port waar dan je printer weer aan kan.Op zaterdag 15 juni 2002 23:47 schreef Mr_x007 het volgende:
zoja wat zijn de voor en nadelen
Nadeelen: Rete traag, slechte software support (maargoed dat is zowiezo een probleem met die grafishe lcd's serieel of nie.)
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Ja toch welOp zaterdag 15 juni 2002 23:17 schreef ThaHandy het volgende:
gheheh toch wel?
nu ben je telaat
Heb wilde plannen om meerdere displays tegelijk aan te sturen (zie [topic=495295/13/25] voor de eerste werkende test). En aangezien ik al 1 zo'n model heb, wil ik er 3 bij om een soort 'videowall' van 4 identieke displays creeren
Software support komt er zeker in LiQuiD-MP3 => gisteren weer even bezig geweest
Verwijderd
Op zondag 16 juni 2002 09:55 schreef Zotty het volgende:
[..]
Ja toch welAch, als het niet meer kan, is het pech hebben. Kan ik m'n geld weer uitgeven aan andere displays hehe.
actie is nog weer ff open (zoals hierboven te lezen is.....Op zaterdag 15 juni 2002 21:31 schreef Mr_x007 het volgende:
heb al wel besteld maar kan nog wel veranderen, gooi m weer open tot de 150 maandag of dinsdag werd er definitief besteld
you tha manOp zondag 16 juni 2002 09:55 schreef Zotty het volgende:
[..]
Software support komt er zeker in LiQuiD-MP3 => gisteren weer even bezig geweest
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Verwijderd
De controller van dit display heeft trouwens een hele kewle CG ROM! Allemaal chinese tekens (en normale natuurlijk). Niet dat je het kunt lezen, maar het ziet er ontzettend gaaf uit
Verwijderd
ben uit gegaan van ongeveer 100 gr per lcd+controller
---kosten NLD-VS (denk wel ongeveer hetzelfde als andersoom)
100 gr * 150 deelnemers =15 kg
€105 verzendkosten / 150 deelnemers = €0.70 extra per deelnemer15-20 kg. € 105,00
---kosten LCD
kosten LCD $7.50 = €7.90 volgens het GWK
---lokale Verzendkosten
---TOTAAL---100-250 gr. €4,50
dus 7.90 + 0.70 +4.50 = €13.10 per deelnemer
al het reizen van onze inkoop heeft dan wel priority(ofzoiets) en binnen nld kan het door de brievenbus
toch wel handig zo'n Grafische rekenbak... kan eigenlijk ook daar de LCD uithalen
Verwijderd
Kan je vast wel 'n kewl "the matix" screensavertje mee maken toch?Op zondag 16 juni 2002 14:30 schreef Zotty het volgende:
De controller van dit display heeft trouwens een hele kewle CG ROM! Allemaal chinese tekens (en normale natuurlijk). Niet dat je het kunt lezen, maar het ziet er ontzettend gaaf uit
Hey, zou je ff contact met me op kunnen nemen. Over die voeding, is namelijk niet mijn sterkste punt, Dus als je er één voor mij zou willen maken, zou ik dat super vindenOp zaterdag 15 juni 2002 17:49 schreef PLeX het volgende:
MAIL: koentb@wanadoo.nl
Verwijderd
Nu maar hopen dat we door gaan tot de 150
bestellen mensen!!
Nog maar 35 stuks.
over van amrika --> hiero krijg ik definitieve prijs nog te horen.Op zondag 16 juni 2002 14:44 schreef pppeter het volgende:
ben ff op de site van TPG Post geweest met m'n GR.
---kosten NLD-VS (denk wel ongeveer hetzelfde als andersoom)
[..]
€105 verzendkosten / 150 deelnemers = €0.70 extra per deelnemer
---kosten LCD
---lokale Verzendkosten
[..]
---TOTAAL---
al het reizen van onze inkoop heeft dan wel priority(ofzoiets) en binnen nld kan het door de brievenbus
toch wel handig zo'n Grafische rekenbak... kan eigenlijk ook daar de LCD uithalen![]()
van mij naar jullie kan 1 misgien 2 nog gewoon per briefpost mee
dat is
dat scheelt weer een stukkie100-250 gr. 1,56
250-500 gr. 2,25
En voor Zotty. Jij hebt dus nu al software voor dat ding? Krijg je strax ook dus winamp plugins op dat ding aan de gang? want mischien is het wel ff makelijk om hier een topic voor te openen in software voor de aansturing van de SED1330.
Hoi.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Dan moet ie daarna ook METEEN (!) dicht !!!
En winamp op scherm is idd errug leuk
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Jah... we gaan wachten op de 150. Hopen dat die gozer in america ze dan nog niet verkocht heeft.Op zondag 16 juni 2002 16:49 schreef decramy het volgende:
We gaan dus w8en op de 150???
Dan moet ie daarna ook METEEN (!) dicht !!!
En winamp op scherm is idd errug leuk
* PLeX gaat hapje eten
Hoi.
Adjustable baudrate from 9600 to 1.25 MegabitsOp zondag 16 juni 2002 00:19 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Voordeel: scheelt weer'n parralele port waar dan je printer weer aan kan.
Nadeelen: Rete traag, slechte software support (maargoed dat is zowiezo een probleem met die grafishe lcd's serieel of nie.)
vind jij rete traag?
LPT is ongeveer 0.4Mbit (50kb/s) dat is dus 3x sneller
maar dat is alleen mt die controller die er bij kan/hoort?
100 gr lijkt me een tikkeltje aan de lage kant.Op zondag 16 juni 2002 14:44 schreef pppeter het volgende:
ben ff op de site van TPG Post geweest met m'n GR.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben van 150 gr.
Vergeet je de BTW niet?---kosten NLD-VS (denk wel ongeveer hetzelfde als andersoom)
[..]
€105 verzendkosten / 150 deelnemers = €0.70 extra per deelnemer
---kosten LCD
Die verzendkosten binnen NL ben ik het niet helemaal mee eens, aangezien er > 2LCD's naar 1 persoon niet echt handig in een enveloppe gaan (het aantal is een schatting)---lokale Verzendkosten
[..]
---TOTAAL---
en verder betaal je per persoon de lokale verzendkosten en niet per LCD (4 LCD's versturen naar 1 adres is goedkoper dan naar 4 adressen)
Mischien kun je 'm zometeen wel uitbreiden met een 2e scherm..toch wel handig zo'n Grafische rekenbak... kan eigenlijk ook daar de LCD uithalen![]()
Verwijderd
Voor mij zou het wel handig zijn, aangezien ik vanaf de 25e 8 dagen weg ben en overschrijvingen vanaf mij iets langer schijnen te moeten duren. (aanvraag online girotel duurt nu ook pas 7 weken en weet-ik-hoeveel telefoontjes van mijn kant
Ik zou niet willen dat ik de laatste ben met betalen of zelfs te laat door m'n vakantie.
Dus als Mr_x007 ff zou kunnen mailen, graag.
Verwijderd
Kleuren wit, rood, groen of blauw.
0,5mm dik.
o.a. nr 184930-60 in catalogus 2002/blz 691
Staat niet op de Nederlandse site, wel op de Duitse site (helaas weer zonder plaatje).
Misschien is dat in te bouwen als dat display geen backlite heeft?
Geen idee of de lokale elektroboer het ook verkoopt, en voor welke prijzen...
Ben ik weer.... denk niet dat lukt met die folie. Maar je kunt het altijd proberen... Ik denk dat ik er een stuk plexiglas voor doe wat ligt is opgeschuurd, en dan een paar blauwe led's er boven in ofzo...Op zondag 16 juni 2002 19:37 schreef augustus het volgende:
Er is bij conrad oplichtende folie te koop (10 gulden voor 138x34mm, 16 gulden voor 112x87mm), aangestuurd met een 110vac inverter (9 gulden nr 184005).
Kleuren wit, rood, groen of blauw.
0,5mm dik.
o.a. nr 184930-60 in catalogus 2002/blz 691
Staat niet op de Nederlandse site, wel op de Duitse site (helaas weer zonder plaatje).
Misschien is dat in te bouwen als dat display geen backlite heeft?
Geen idee of de lokale elektroboer het ook verkoopt, en voor welke prijzen...
Hoi.