Toon posts:

stof in 6310i

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu twee weken een Nokia 6310i.

Op het scherm aan de binnenkant zitten nu allemaal stofdeeltje,dat is hoogst iritant omdat je steeds denkt dat het stofje op het scherm zit, aan de buitenkant dus.

Volgens mij komt het via het luistergedeelte binnen,er komen tevens ook via deze ingang(want dat kun je het wel noemen) schilvertjes van je oor binnen.
Jullie kennen dat wel , Gel in je haar en dat komt ook op en in je oor terecht.
En nu dus bij dit type ook achter het glas.

Wie heeft dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grappig, viel me net vandaag op dat mijn Nokia 3210 dat ook heeft. Viel me op omdat het lijkt alsof mijn LCD het elk moment kan begeven, net als de batterij. Uiteraard heb je niets aan deze kennis, maar het is wel raar dat je dat al na 2 weken hebt.....mijne is al heel wat ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
ik weet niet hoe het precies zit bij een 6310i maar ik heb zelf een 6310i en als je dan kijkt bij het volumeknopje dan zie je gewoon dat je daar een beetje doorheen kunt kijken.

Tip ga naar een donkere ruimte en zorg dat je verlichting brand je kunt nu precies zien waar allemaal ligt uitkomt waar het niet uit hoort te komen.

En zie daar, je hebt je openingen gevonden.

ps. je moet ook een gel gebruiken joh. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21

Petuhr

FreeBSD

Mijn 6310 heeft dat dus ook :(

Allemaal stof... En het wordt steeds meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat moeten we hier aan doen,

Ik ga in iedergeval nokia hier over bellen,

Ik vindt dit niet normaal , het is wel een toestel van bijna 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, vandaag gebeld naar nokia,

ik kan naar servicepunt in A'dam.

daar gaan ze het fixen , hoop ik.

greezz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21

Petuhr

FreeBSD

Ha.. zal ook eens bellen..

Ze moeten die dingen gewoon stofdicht maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag gebeld met EMTS in A'dam, zij repareren telefoons, en werd aangeraden door Nokia nederland.

Zijn zeiden dat ze hem alleen kunnen schoonmaken, en een nieuwe behuising er op kunnen plaatsen.

Maar daar is het niet mee verholpen, het stoffige stof komt weer TERUG.

Zij zeiden dat ik weer bij NOKIA zelf moet aankloppen.

DAT IS DUS ZWAAR KUT< sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 13:54
ik heb 'm ook al een aantal weken en hij zit niet echt onder de stof (aan de binnenkant dan ;) )

Misschien moet je er is een hoesje voor kopen, zal wel een stuk schelen denk ik, of een hand-set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo klovan,

Maar daar koop je toch geen telefoon voor, zeker zo mooi silver als deze 6310i.

omdat ze hem nu niet stof dicht kunnen maken, zeker een hoesje kopen!!!! Dat is zo oer lelijk.

Heb 3 jaar lang een 7110 gehad (zonder hoesje) en zonder stof er in!

Ik moet van Nokia nu een klachtenbrief sturen naar..
NOKIA Belgium
Culliganlaan 2 G
B 1831 Diegem
tav mobile phones,

Wie doet er mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

ThaHandy

Discovery Channel

hoe bedoel je stoffig :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/front3310.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/back3310.jpg

mijn 3310 zit zowat altyd in mijn broekzak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Fijne zooi dit :(
ik heb ook een 6310i, en ook stof achter het display. Zwaar klote dus.

Maar er moet dus een massale klachtenbrief worden geschreven naar NOKIA? En wat willen we dan dat ze eraan gaan doen? Nieuwe telefoons uitdelen? |:(

Dit gebeurt toch niet :'(, dus moet er iets anders worden bedacht.

Ik vind het volgende wel leuk. :P
Bij mijn vorige telefoon (een 8210) had ik hetzelfde probleem. Het voordeel van dat toestel is alleen dat je het frontje eraf kunt halen, en op diemanier dus ook het stof kunt wegvegen. 8-)
Bij de 6310i kan dat niet, omdat het frontje vast zit. ;(

Dus de oplossing lijkt me, een soort van sleutelsetje om af en toe even je frontje los te schroeven, zodat je het stof kunt wegvegen.

Iets leukers kan ik niet bedenken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Wel vaag, lijkt me een productiefout oid. Ik heb nl. ook een 6310i die ik intensief gebruik en in broekzak heb, maar geen spoortje van stof te bespeuren :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Dan is mijn broekzak stoffiger, zullen we een weekje ruilen?
:P

Ik dacht eerst dat ik een DOA had, en nu dit weer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad producktiefout DUS,

Ik heb geen zin om elke 3 weken mijn telefoon uit elkaar te schroeven.

Ik ga dit weekend ff een brief schrijven naar Nokia,

Wie doet er mee? JIJ Skate2000!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
I'm in..
Maar wat zetten we precies in die brief?

En waar sturen we 'm heen? Nokia NL, of een servicepoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He skate2000 , kun je niet lezen....?!

als je naar boven scrolt staat daar ergens een adres.

verzin maar wat leuks om te schrijven.

BIJv. dat je geen zin heb om elke maand je hele telefoon uit te baggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zeg, heb net een 6310i silver, maar eens kijken wanneer er bij stof in komt. Hoelang hebben jullie hem al?

ps. Lees net 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik heb em ook 2 week en er zit nu ook al stof aan de binnekant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
NOKIA Belgium
Culliganlaan 2 G
B 1831 Diegem
tav mobile phones,

--> Brief in het Engels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb mijn zilveren 6310i ook al een week of 2, misschien 3. Geen stof te zien. Heb dat ding eigenlijk altijd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Laatst online: 09:54
Mijn 3310 had ook altijd stof aan de binnenkant (mn 6510 niet meer gelukkig *D), ik heb er wel een oplossing voor gevonden.
Je kent vast wel die reclames van die doekjes die stof opnemen en die je weg kan gooien (swiffer oid d8 ik).
Ik gebruik gewoon zo'n doekje en het stof is weer voor 2 weken helemaal weg :) (moet je wel bij het schermpje ed kunnen komen :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Op woensdag 19 juni 2002 17:44 schreef Zenit het volgende:
(moet je wel bij het schermpje ed kunnen komen :().
Leuk, maar bij een 6310 kan het frontje er niet af, dus kom je ook niet achter het frontje, bij het display. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ten eerste: sorry voor deze mega kick :)

Ik vroeg me af of bovenstaande mensenal reacties hebben gehad op hun klachtbrief.
Ik heb zelf net 2 weken een 6310i (zilveren) en inderdaad ook wat veel stof achter mijn display.

Er is een nokia service punt op 10 min rijden met de auto dus daar ga ik zowiezo even langs van het weekend.

Ik vind het alleen geen stijl dat dit kan, heb een hele tijd een 6210 gehad en had er nooit last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
same prob here,

dit is het eerste toestel met stof,, de 'normale' 6310 had hier geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16
met m'n 6210, m'n 7110, en m'n 6310 heb ik er geen last van. Zou het alleen bij de 6310i zo zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
jjbstolk schreef op 23 augustus 2002 @ 09:08:
met m'n 6210, m'n 7110, en m'n 6310 heb ik er geen last van. Zou het alleen bij de 6310i zo zijn ofzo?
Dat denk ik dus ook, gewoon een productie fout.

Aangezien deze topic al van een poos terug is, verwacht ik wel dat mensen die hebben geschreven naar nokia, wel een bericht hebben teruggehad met een eventueele uitleg/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:45

red bull

Keeps me awake !

Ik heb een 6210 en die heeft last van hetzelfde probleem.

Vind het gezeur van alle mensen die een telefoon met verwisselbare frontjes hebben.
Je kan dan frontje eraf halen en schoonmaken.

Als je dat doet met een 6210 (of 6310), dan moet je hem open maken en dan is je garantie verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kan geen stof zitten in het LCD cell zelf. Die is helemaal geseald, tenzij er "rommel" tijdens het productieproces ingekomen is. Dat zal niet zo zijn want dan waren deze LCD's afgekeurd. Het stof zit aan de achterkant van het transparante venster, dat als bescherming voor het LCD dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Het zit tussen het LCD en het "frontje", kwestie van openmaken en schoonmaken, maar dat laat ik ze wel bij de nokia store doen. Dan maar oppassen waar ik me telefoon bewaar in het vervolg :? (stofvrije plekken, in een hoesje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26

Reley

Zoom Zoom

mijn 7110 heeft af en toe wat stof, vooral bij dat uitschuif systeem,
maar ik schroef hem af en toe open, ff met een ouwe tandenborstel heen en weer raggen en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vreemd eigenlijk want bij de 8310 hebben ze een mooi gaasje aan de binnenkant gedaan van het hoorgedeelte....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Image028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Mwoah.. ik loop dus nog steeds met hetzelfde probleem. Ik ben op vakantie geweest, en heb niet echt de tijd gevonden om er iets aan te doen. In het donker, met het verlichte display, hebje er geen last van. Alleen als je in de zon staat is het heel vervelend.

Zijn er mensen die 't zo gefixt kregen bij de Nokiastore? En is er anders een manier, een setje sleutels ofzo, waarmee je zelf het frontje weg kunt halen, om zo om de zoveel tijd even zelf het stof weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er met de 6210 ook last van hoor, zie echter wel 4 schroefjes zitten, maar weet niet of ik die durf los te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je kan stof deels voorkomen door hem niet open en bloot in je broekzak te stoppen.
Het is verstandiger ff in een telefoonhoes te stoppen.

Inspectie van mijn gloednieuwe 6310i leert me dat het toch wel uit elkaar geschroefd kan worden, er zitten 4 binnen-torx schroefjes in, te vinden bij de batterijzijde achterkant.

De zeer open plek die ik kan zien is de connectorzijde onderaan. Zet de lichtjes aan, en je kan zo doorheen kijken via ronde stroomaansluiting. Zelfs licht van ledjes straalt doorheen naar buiten.

Men kan dat deels fixen door wat beetje rubber rond de scherm aan te brengen als je 'm open hebt gemaakt. zo komt stof niet bij scherm binnen.
Maak anders ook alvast connectorzijde beter dicht door 'm op te vullen met beetje siliconenkit of warmtelijm (die laatste is beter omdat het makkelijk te verwijderen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vanzelfsprekend is zoiets niet verstandig als er garantie nog op zit.
Vraag of nokia store even wat stofpreventie erin kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :'( ;( Dit is niet het soort topic waarop ik zit te wachten... Ik krijg volgende maand ook een 6310i... dan staat de "i" zeker voor "inferieur" ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn MT50 begint nu ook stof te happen, en het komt ook achter het display. Ik ga gewoon een stukje van dat schuimplastic (ofzo) halen, en dat lang de rand van het beeldscherm plakken. Dan heb ik daar iig geen last meer van.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

harryslinger schreef op 18 juni 2002 @ 01:09:
ik heb em ook 2 week en er zit nu ook al stof aan de binnekant.
offtopic:
Ej Fritz kan je me ff een mailtje sturen, ik ben nog op zoek een SCSI harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ik ben vandaag naar de Nokia store geweest in Rotterdam en daar vertelde de nokia meneer doodleuk dat ik de eerste was die er mee aankwam, ik liet mijn telefoon dus zien en ook de telefoon van mijn vriendin die mee was (allebei een 6310i dus).

Maandag krijg ik hem schoon terug, maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb om elke maand terug te komen dus dat er ook een structueele oplossing moet komen. Daar gingen ze in ieder geval naar kijken.

Waarom deze kick? ik ben wel nieuwsgierig wie er al met nokia contact heeft gehad over een definitieve oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal niet echt leuke berichten aangezien ik deze telefoon ook over een paar weken krijg. Ik zou dan ook graag willen weten of er al mensen zijn die op dit moment een brief/mail hebben geschreven. Als dat is gebeurt zou de reactie van nokia dan hier gepost kunnen worden?

Verder ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen die met dit probleem naar een nokia service point danwel nokia store zijn geweest zoals fetcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Morgenmiddag ga ik naar de nokia service point om mijn telefoon op te halen en een verklaring hiervoor te krijgen.

En andere bezitters van de 6310i: laat wat van je horen bij nokia! als we kunnen aantonen dat het een productiefout is kunnen ze er wat aan doen, ik geloof gewoon niet (zeker na het lezen van deze threat en naar aanleiding van mijn vriendins 6310i) dat ik de enigste ben :(

• fetcher
Gisteren in de nokia store geweest, stof is verwijdert. Hij zij dat het niet voorkomen kan worden en dat ik maar met nokia moest bellen.
Fijne service in die nokia service point :(

Verwijderd

Balen. Ben je van plan nokia te bellen? Zo ja, laat even weten wat ze bij nokia te zeggen hebben.

Je hebt trouwens best kans dat ze gewoon zeggen dat je er dan maar een hoesje omheen moet doen ofzo. (Ja ja, dat is lelijk en ik zou het ook nooit doen) Maar ik vraag me af of nokia hier uberhaupt wat aan zou doen.

Het is een scheve vergelijking maar als je met je auto door 1,5 meter diep water rijdt zal er ook water in je auto komen (ok, niet bij alle). Je kan dan ook niet bij de fabrikant aankomen en zeggen dat hij niet waterdicht is.

Ik weet dat het niet een goede vergelijking is omdat je de nokia gewoon "normaal" gebruikt en de auto niet. Maar het is een beetje om een id te geven waar een fabrikant verantwoordelijkheid voor moet dragen en waar niet.

conclusie:
Telefoon wordt normaal gebruikt en er komt zichtbaar stof in het product. Ik denk wel dat ze daar verantwoordelijkheid voor moeten dragen.

oplossing?:
Telefoon aan de binnekant bekleden met van die gaasjes die we reeds eerder zagen in dit topic.

• fetcher
Net gebeld met de Nokia Service Support Line (0800 - 023 21 55).

Wat me meteen opviel was dat het probleem niet bekend was, er is dus nog geen tweaker geweest die heeft gebeld blijkbaar :(

De bijzonder aardige dame (echt 10x zo aardig/beleefd/behulpzaam als de nokia service point medewerker) heeft het genoteerd en doorgegeven alszijnde een probleem hoogerop.

Ze heeft ook meteen in de database van nokia een notitie toegevoegt dat mijn telefoon moet worden nagekeken en dat er een oplossing moet komen voor dit probleem (ze vraagt naar je emei nummer, *#06# op je gsm intikken)

Ik ga dus zaterdag langs het Nokia service point om mijn telefoon in te leveren voor een structureele oplossing.

Dus mensen bel nou! Waarschijnlijk ligt het aan het frontje en daar moet gewoon naar gekeken worden en dat moet gewoon worden opgelost.

Ik vind het in ieder geval een te dure telefoon om elke maand langs een nokia service punt te moeten gaan voor een schoonmaak beurt :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben net ff bij de Nokia Store in Rotterdam geweest en moest gewoon €15 dokken om het stof onder m'n display weg te laten halen.... vindt ik net ff iets te veel... laat maar!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fetcher
Gunner schreef op 11 september 2002 @ 13:59:
Ben net ff bij de Nokia Store in Rotterdam geweest en moest gewoon €15 dokken om het stof onder m'n display weg te laten halen.... vindt ik net ff iets te veel... laat maar!
Heb je geen garantie meer? ik hoefde niets te betalen en ik heb me telefoon nu meer als een maand.
Anders: teruggaan! en bellen met het service punt (gratis nummer) en doorgeven dat je ook last hebt van dit probleem, dit is een productiefout, dus garantie of niet, ze moeten dit gewoon oplossen.

Verwijderd

Blij om te horen dat ze er serieus mee om gaan bij nokia. Nu maar afwachten of mijn telefoon er ook last van zal hebben.

Verwijderd

heb een nokia 6510 , en heb ook kleine witte stof op hget display , maar kan hem open krikken en schoonmaken maar is wel irritant , maar ik krijg nog niet frontje omdat ie verkeerd is geplakt , zodat stof binnen kan komen , wat om het luister oor geval , moet een randje omheen met plastic :) dat krijg ik nu ;P

• Tanu
  • Laatst online: 29-12-2023
De Nokia Store in R'dam is 'n mooie zaak, maar zodra het woord 'service' valt, is 't een stuk minder mooi. OVERAL wordt over gezeurd door het personeel. Een toestel als 'n 6310i hoort gewoon niet na 'n paar weken/maanden stof onder de display te hebben. Zelfs een swing ofzo heeft dat niet, ook niet na jaren intensief gebruik.

Als ze mij geld zouden vragen voor het verwijderen van stof (6310i silver, net 'n uurtje oud) zou ik toch op m'n strepen staan, en het stof laten verwijderen, en níet dat geld betalen.. Belachelijk!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

fetcher schreef op 11 september 2002 @ 15:03:
[...]

Heb je geen garantie meer? ik hoefde niets te betalen en ik heb me telefoon nu meer als een maand.
Anders: teruggaan! en bellen met het service punt (gratis nummer) en doorgeven dat je ook last hebt van dit probleem, dit is een productiefout, dus garantie of niet, ze moeten dit gewoon oplossen.
Ik heb hem nu ruim 1,5 jaar dus er zal wel geen garantie meer opzitten

Maar, is openschroeven een optie??

• fetcher
heb jij dan een 6210 ? Het gaat hier voornamelijk over een "productiefout" in de 6310i, want zelfs de "normale" 6310 schijnt nergens last van te hebben. Hiervoor bezat ik een 6210 en daar had ik ook nooit problemen mee (nou ja wel wat problemen maar niet met stof in ieder geval).

In schiedam zit ook een club nokia service punt die wat meer service geeft, maar die is niet op zaterdag open :( zij willen nog wel eens helpen met wat oudere toestellen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm... ja .. ik heb een 6210... maar wat maakt het verschil dan?
stof achter het display is stof achter het display, of het om een 6310i gaat of een 6210, het zou allebei niet moeten mogen

• fetcher
da's waar, maar door bijvoorbeeld vallen van een telefoon kan een frontje wat minder goed afsluiten en dan kan je er ook last van krijgen. Ik heb meerdere 6210's gehad en nog nooit last van stof gehad (wel paar displaytjes die kapot gingen en andere elende :( )

Hier hebben we het nu over een productiefout, het is wel erg toevallig dat iedereen die ik ken met een 6310i daar last van heeft (in meer- of mindere mate) en met een "normale" 6310 niet.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Mocht het zo zijn dat het echt een productiefout is, dan zal het toch redelijk simpel op te lossen zijn.... Als ze bijv. "te grote" frontjes gemaakt hebben, dan zullen ze kleinere kunnen geven. Want doen ze zo'n actie niet; dan hebbie grote kans dat je nokia straks langs ziet komen bij Ook Dat Nog of in de Consumentengids??!!!

Ik neem aan dat nokia niet (voor zo iets "lulligs") zijn naam te grabbel gooit!

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Zaterdag ga ik langs de nokia store in rotterdam, ik hou de boel hier wel op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oude 6310 had er ook al last van hoor..

Verwijderd

heb mijn 6310i nu al een maand of 2 nog geen stof te zien
dus waarschijnlijk productie fout

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

hoop dat die van mij er geen last van gaat krijgen, maar gebeurd het wel, dan vind ik het geen echte ramp om dat ding eens per maand ff open te schroeven, zie je ook eens een keer wat anders dan alleen de prachtige buitenkant.

Audi: Vorsprung durch Technik

• fetcher
Rejgun schreef op 14 september 2002 @ 14:58:
hoop dat die van mij er geen last van gaat krijgen, maar gebeurd het wel, dan vind ik het geen echte ramp om dat ding eens per maand ff open te schroeven, zie je ook eens een keer wat anders dan alleen de prachtige buitenkant.
Waarom zou je? je legt een bak geld neer voor een gsm, het is geen cheapo ding ofzo die je koopt om er 6 maanden plezier van te hebben.

Ik heb hem aangeschaft met het idee om hem lang te gebruiken en ik was niet van plan om dat ding openteschroeven (zeker niet in de garantieperiode).

• Rejgun
  • Laatst online: 25-09 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

Snap ik,

ik ook liever niet, maar mocht het voorkomen en zolas ik nu lees doet nokia er niks aan, ja dan doe ik het zelf wel, maak ik niet zo'n probleem van.

En het toestel was gelukkig toch gratis :)

Audi: Vorsprung durch Technik

• Klovan
  • Laatst online: 30-09 13:54
* Klovan had vroeger ook last van stof achter het beeldscherm, na een reparatie door Nokia heb ik daar geen last meer van. :P

Heb de 6310i altijd in m'n broekzak zitten zonder hoesje :)

De reparatie was omdat mijn 3-toets niet meer goed werkte ;(

Verwijderd

fetcher, hoe is het nou afgelopen bij de nokia store? Heb je al nieuws?
Ik heb btw mijn 6310i nu ook. Mooi toestel, ben benieuwd of ik er ook last van zal krijgen.

• BigEagle
  • Laatst online: 15:53
Ik had ook last van stof op de display in de linker bovenhoek na enkele weken. :( Heb heb 'm dus zelf schoongemaakt door 'm open te maken... Is niet moeilijk. alleen de garantie word misschien wat moeilijk... Na de "operatie" is het wel minder geworden :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• fetcher
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:51:
fetcher, hoe is het nou afgelopen bij de nokia store? Heb je al nieuws?
Ik heb btw mijn 6310i nu ook. Mooi toestel, ben benieuwd of ik er ook last van zal krijgen.
Door mijn werk kan ik alleen op zaterdag en dat kon de afgelope keer niet door andere afspraken. ( nokia store zit in rdam centrum en daar kom je niet makkelijk met de auto, dus even "snel" erheen is er ook niet, moet met de metro)

Ik hoop deze zaterdag langs te kunnen gaan.

Weet iemand trouwens waar je die sleutels kan bestellen om hem open te schroeven ?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb dus ook net een 6310i gekocht (2 weken geleden ofzo) en heb even goed gekeken en ik kan nog geen stof onder het scherm ontdekken. Tussen het toestel en de batterij zit wel redelijk veel stof.

Ik heb het scherm even nader bestudeerd en ik zie daar wel z'on rubbertje omheen zitten en dat lijkt ook allemaal goed af te sluiten.

Toestel is dus 2 weken geleden afgeleverd door de ptt. Het is iig geproduceerd in duitsland productiedatum onbekend (kun je dat ergens zien :? ).

• Quicksilver
  • Laatst online: 10:45

Quicksilver

Catch these hands

Nou volgens mij door *#war0anty# (*#92702689#) of heb ik het nu mis?

• marshal

marshal

07-2002 is hij gemaakt. bovenstaande methode werkte inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fetcher schreef op 18 september 2002 @ 22:44:
[...]

( nokia store zit in rdam centrum en daar kom je niet makkelijk met de auto, dus even "snel" erheen is er ook niet, moet met de metro)
?
er bestaan ook parkeerplaatsen of parkeergarages hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon die gsm met de bovenkant in je mond steken, en dan HARD blazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic, sorry.. maar. de accu van een 6310i .. zit die in de buiten/achter-kant ? of is 't een losse accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losse accu/achterkant in een..

maar terug naar topic:

Heb zojuist contact gehad met 0800 nummer op pagina 2 (wel bekend bij mij) en eens goed gesprek proberen te voeren, niet dus.. wel vriendelijk maar geen oplossing..

het probleem bij de 62xx 63xx i een bekende in de database, maar zij kunnen er niets aan doen. Ik heb hen uitgelegd dat mijn telefoon van feb 02 is en gemaakt is in 012002 volgens de code (inderdaad) *#92702689#

Ik kan hem bij een service pint brengen (rotterdam nokia store dichtsnijzijnde. ik uitleggen dat ik dus echt niet mijn telefoon "even"kan missen omdat ik hem zakelijk gebruik (prive toestel) en meteen maar even gezegd dat de service enorm slecht is van het rotterdam vestigingetje... (slik aan de andere kant)

ik heb wat adressen gekrgen in de omgeving van mijn woonplaats en ben die nu aan het bellen om te zien wat hun eventuele oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th

Maxster4th

FF een kort vraagje over dat bluetooth verhaal, kan je met een 6310(i) communiceren via bluetooth naar een andere 6310(i)?? Zo ja, kan je dan vanalles verzenden (beltonen/games/etc.)

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16
Maxster4th schreef op 20 september 2002 @ 11:04:
FF een kort vraagje over dat bluetooth verhaal, kan je met een 6310(i) communiceren via bluetooth naar een andere 6310(i)?? Zo ja, kan je dan vanalles verzenden (beltonen/games/etc.)
Ja je kan communiceren, je kan afspraken, contactpersonenen oversturen veel meer kan je er niet mee. In ieder geval geen beltonen of spelletjes oversturen/spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 00:14:
[...]

er bestaan ook parkeerplaatsen of parkeergarages hoor 8)7
weet je wat dat kost om daar te parkeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fetcher schreef op 20 september 2002 @ 20:21:
[...]

weet je wat dat kost om daar te parkeren 8)7
Jammer genoeg weet ik dat ja :'( ,
[flamemode]maar A'dam is nog erger[/flamemode]

Btw, heb mijn 6310i nu al 9 dagen, nog steeds geen stof maar ik hou dit naarstig in de gaten.
wordt vervolgd,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor het is zover, binnen 2 weken stof/iets onder mijn scherm :'(
En fetcher, hoe is het nou afgelopen? Heb je het al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Ik heb goed nieuws, ik mag bij het Vodafone bussinesscenter langsgaan (daar is mijn phone gehaald), ze zullen 'm hier openmaken, en schoonmaken. :)

Maarja, later zal ik er wel weer last van krijgen :(

Het is gewoon een FOUT van Nokia, waar ze niet veel aan doen.

Af en toe laten cleanen is dus de enige oplossing, vrees ik... :'( Als je nl. een nieuwe krijgt, zal deze het probleem ook weer gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu ruim 1 maand en nog steeds geen stof. Moet wel zeggen dat het ding nooit in een stoffige omgeving komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th

Maxster4th

ik heb mijn telefoon nu 2 weken en er zit al stof onder het scherm. De productiedatum is 8-2002! Ik draag mijn telefoon altijd in mijn broekzak (stoffig :( ). Ik heb em gekocht bij gsm.nl en ga daar eens naar bellen om te kijken of zij wat weten, of dat ik hem naar de debitelshop (dat is mijn provider) mag brengen ofzo?

Maar is hier wel iemand die weet wanneer je phone open ligt, waar je iets moet fixen om hem stofvrij te maken????

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft NokiaStore het opgelost, om je scherm zit binnenin een rubber ring, die waren ze bij mij vergeten bij fabricage nu hebben ze hem erin gezet en voila geen probleem meer!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 28-09 21:35
ik had er bij m'n 6210 ook last van, maar toevallig moest m'n lcd vervangen worden, en nu is ie weer schoon! (hopelijk ook met rubberen ring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th

Maxster4th

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:26:
Bij mij heeft NokiaStore het opgelost, om je scherm zit binnenin een rubber ring, die waren ze bij mij vergeten bij fabricage nu hebben ze hem erin gezet en voila geen probleem meer!!!!
Dan zal ik binnenkort eens naar Nokiastore in A'dam gaan

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:19:
Ik heb 'm nu ruim 1 maand en nog steeds geen stof. Moet wel zeggen dat het ding nooit in een stoffige omgeving komt...
Mjah... dat was dus 2 weken geleden en inmiddels mag ik mij scharen onder de ongelukkigen die stof onder hun display hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nau nau heren bedankt voor alle reply!!

Maar ik heb dus op 13-9 mijn telefoon weg gebracht naar de Nokiastore A'dam.
Na ongeveer 2 weken weer terug maar probleem blijft.

Ze hebben wel opnieuw software en de trilfunctie gemaakt.

Voor diegene die willen weten wat ik geschreven heb in mijn klachtenbrief naar Nokia belgie:

Beste heren of dames van Nokia, 25-6-02

Hallo ik heb al meer dan 5 jaar een actieve mobiele gebruiker, en onder andere van Nokia telefoon

Ik heb laatst op 30-05-02 bij telepoint in Amsterdam een Nokia 6310i gekocht.
Na 2 weken zat en zit er nog steeds STOF achter het display.

Ik heb toen gebeld naar die winkel en zij zeiden dat ik naar EMTS moest gaan er mee, om hem daar te laten schoonmaken en eventueel een nieuwe behuizing er op te laten zetten.
Ik dus eerst even bellen met die reparatie winkel, en zij zeiden dat ze al iemand anders met het zelfde probleem gehad.
En bij hem hebben ze het bovenstaande wel uitgevoerd , maar zonder bevredigend resultaat, het stof komt dus gewoon terug door bepaalde gaatjes in het toestel.
Ik bedoel dus het luistergedeelte of een van de andere openingen.

Ik hoop dat ik op deze manier jullie genoeg info heb gegeven hier over.
Als jullie misschien denken dat dit een incident is dan heb ik hier onder nog wel een internetlink met een topic van een GSM forum waar nog meer mensen klagen met het zelfde probleem. stof in 6310i
Als jullie even de moeite willen nemen om hier op deze site gaan kijken.

Mijn oplossing is een nieuw toestel aan bieden die ik dan kan ruilen , maar dan zou ik graag daar in de winkel even de twee toestellen samen aanwillen hebben om al mijn telefoonnr&#8217;s over te zenden via de Ir-port.
Want ik kan al die telefoonnr&#8217;s niet met al die extra gegevens niet op mijn sim kaart kwijt.
Dat ik namelijk het telefoon geheugen gebruik is omdat je er zo veel gegevens op kan slaan, dat kon namelijk ook zo goed met mijn vorige toestel 7110.
Die ik helaas nu al heb weg gegeven aan iemand die ik nu niet meer kan bereiken.

Ik hoop op een snelle en soepele oplossing voor mijn en ook jullie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat probleem met die gegevens is wel opgelost door voor dat ik hem wegstuurde met een Ir port via mijn comp. alle gegeven op te slaan.

Ik denk dat ze bij Nokia dit niet meer kunnen negeren... is dit probleem alleen in nederland?
Ik ga denk ik terug naar de Nokiastore!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij waar ik een project mee doe heeft sinds een week ook een 6310i, ik vorige week even kijken en ja hoor! Hij had dus ook last van stof onder zijn scherm :(

Op het moment heb ik nog niets aan mijn eigen toestel laten doen. Dit komt ook omdat ik sommige mensen hoor zeggen dat ze hem gewoon laten schoonmaken bij de nokia store of service point (waarbij het stof dus gewoon terugkomt) en nog maar een enkeling heb horen zeggen dat ze een bevredigende oplossing boden.

Volgens mij zijn er ook nog maar een paar mensen geweest die echt contact hebben gezocht met nokia over dit probleem.

Graag zou ik nog wat horen over de reactie van de mensen in de Nokia Store in A'dam bv. Wat zeggen die nou eigenlijk als je met dit probleem aankomt. Erkennen ze het probleem? Zeggen ze dat ze er nog nooit van gehoord hebben?

Wat zou beter zijn, naar de nokia store of naar een service point in mijn eigen stad? Nokia store is natuurlijk echt nokia, service point is natuurlijk alleen maar een punt die ook toestellen repareert voor nokia en voor de rest weinig met hun te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Nokia Nederland zegt: breng naar een nokia store, laat ze dan nokia nederland bellen dan stuurt de nokia store de telefoon op en word ie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

openschroeven dat prul en ff met hoge druk spuit er over heen :? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Garantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor jou nu bevredigend opgelost dan fetcher? Hebben ze alleen schoongemaakt of hebben ze iets aangepast waardoor je er nooit meer last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Neen, ik breng hem zaterdag weg voor een grote beurt. Ik moest even een tijdelijke phone fixen want je bent hem zo 2 weken kwijt.
Mijn vriendin is hem net 1,5 week kwijt geweest ivm een hangende 2 toets, mar die heeft nog steeds stof in haar eigen 6310i' tje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik moet zeggen dat ik superblij ben met het toestel (had hiervoor 7110, goh wat een originele combinatie :D ) Supertoestel!

Het viel me ook gelijk al op dat hij bij de volume knop kierd. Minimaal, maar zeker aanwezig. Er zit geen stof achter het scherm, maar als het licht er op een bepaalde manier op valt dan zie ik 2 witte vlekjes tegen het scherm (Frontje) aan. Waarschijnlijk vetvlekjes oid. Meesterlijk irritant, want als de zon er dus op schijnt (dan zie je het het best) lijkt het net op condens! Verder vind ik ook dat het net lijkt alsof het scherm een beetje vlekkerig is als de zon erop schijnt.

Verder zullen de meeste 6310i's hier wel last van hebben. De meeste consumenten zullen echter niet zo 'pro-style' materialistiesch ingesteld zijn als de tweakers hier en er dus geen reet om geven :D...maar wij! WIJ willen het gewoon PERFECT!!!!!!

morgen even langs nokia store :D

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

openschrijven....stof weghalen....dichtschroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th

Maxster4th

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:50:
openschrijven....stof weghalen....dichtschroeven
YEah right! je koopt een telefoon van 500euro die "lek" is. Dan heb je als eerste nog garantie. dat openschroeven kan altijd nog zodra de garantie verlopen is.!

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Hier inmiddels dus ook stof achter het scherm :( zit alleen met het probleem dat ik hem niet kan missen, dus opsturen/wegbrengen is geen optie. Ik hoop dus echt dat nokia hier iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxster4th schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

YEah right! je koopt een telefoon van 500euro die "lek" is. Dan heb je als eerste nog garantie. dat openschroeven kan altijd nog zodra de garantie verlopen is.!
Jah daar heb je erug gelijk in...foutje van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een 6310i bezitter sinds 8 juni, dus heb dat ding een 4 maanden. Had ook last van stof eronder.

Wat ik heb gedaan is ff naar EMTS (officieel nokia repair center) gegaan in a'dam noord op buikslotermeerplein tegen over de C&A (zo werd het mij verteld) hun hebben hem opengemaakt en ff schoon gemaakt. Binnen 30 min klaar.

En nu maar hopen dat het niet terug komt en anders is mijn telefoon spontaan gevallen in het water ofzo, claim ik wel een nieuwe bij verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ennu, overigens heeft mij pa een gewoone 6310 en die heeft helemaal nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxster4th schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

500 Euro's is wel een beetje overdreven... Voor 325,- luk het ook al wel :)
Pagina: 1 2 Laatste