Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:35:
Lang leve de Consumentenbond. In het nummer van april/ me werd idd weer een test gedaan met diverse digicams. De winnaars spreken voor zich. De olympus C-5000 en de C-750. Beide zijn gekozen vanwege hun goede beeldkwaliteit (klopt), maar met name ook omdat zij de laatste tijd aanzienlijk in prijs zijn gedaald!

Duuuuuhhhhhhh deze camera's worden niet meer gemaakt en zijn vervangen door nieuwe type's hetgeen betekent dat de winkels en olympus hun bestaande voorraad hebben gedumpt! Let dus op, want deze camera's zijn bijna nergens meer te krijgen!
Dit idee had ik ook al :X Vrijwel nergens meer te krijgen...
Wat betreft de 945, dat vind ik een erg mooie camera! Een fantastische lens een vele mogelijkheden.... Die witbalans heb ik niks over gehoord (ben dan ook niet actief aan het zoeken geweest). Bovendien heeft ie vast een manual witbalans, dus het is op te lossen met een A4 velletje. Bij de dixons :X is ie op dit moment voor 374 geloof ik! Lijkt me een koopje!
Automatische witbalans:

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/s/image13/3/17/19/136131719RQPOCx_ph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/s/image8/3/37/52/136133752ZEFynm_ph.jpg

De onderste foto is van een witte tulp :| Zelf vind ik handmatige witbalans niet zo'n probleem, m'n ouders wel. Ik denk echter dat dit gewoon een zeldzame fabrieksfout is. Bij de Dixons kost ie op dit moment 448, maar online is ie vanaf 370 te vinden. Bovendien, ook nog ledenkorting van de consumentenbond à 50 euro :9

Ik denk dat ik voor deze ga, tenzij iemand met een goede suggestie voor iets anders komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

dacht ik eruit te zijn met mijn Canon Ixus 430 krijg je dit...nóg meer opties...wat nu?

*Canon Ixus 430
*Nikon Coolpx 3700
*Minolta DiMage Xt
*Casio Exilim Z-4

ik weet het niet meer...ik geil een beetje op die Canon...maar het zou zonde zijn als ik daardoor wellicht betere toestellen aan mijn neus voor bij laat gaan door mijn enthousiasme...

iemand die mij op het goede pad kan brengen of bevestigen dat ik daar al zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

...nog een vraagje...heeft de Canon Ixus 430 night vision??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 09 mei 2004 @ 14:55:
...nog een vraagje...heeft de Canon Ixus 430 night vision??
Ook een vraagje, wat is night vision nou weer...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:49:
[...]

Ook een vraagje, wat is night vision nou weer...........
nevermind....

ik bedoelde een functie waarmee je in het donker (of minimaal licht) "gewoon" foto's kan maken...zoals je wel eens op videocamera's hebt.

Ik kwam dit tegen op bij de specs van de Canon Ixus 430 op de site van Dixons, omschreven als "nachtopname"...of wordt hier wat anders mee bedoelt?? Ik heb mijn vraagtekens hierbij omdat deze site de enige is waarop dit vermeld wordt...

[ Voor 30% gewijzigd door ForrestX op 09-05-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij heeft geen night vision. Met Nachtopname wordt waarschijnlijk bedoeld dat de camera een keuzesetting heeft om foto's te maken als het donker is: automatisch groot diafgragma, lange sluitertijd en hoge ISO waarde.

Night Vision is de mogelijkheid om grijze/groene infrarood foto's te maken als het stikdonker is.

Night Framing is de mogelijkheid om als het donker is de camera in infraroodstand te zetten, waardoor je een groen beeld op je display krijgt, net als met een nachtkijker. De camera maakt dan met behulp van de flitser een normale foto.

Deze twee mogelijkheden zitten in de Sony F707, F717 en F828. Of er ook andere camera's zijn die dit kunnen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:34:
... tob, tob, tob..... Welke te nemen. Het bekende verhaal vrees ik, maar wel met enige wensen:

- Flinke zoom (denk aan 8x, 10x, 12x...)
- Voorkeur voor image stabilisator (ivm de zoom)
- budget dus tot 500 euro (puur voor de cam dus en een tikkie eroverheen mag best).

Keuzes tot nu toe:
- Minolta Z2 (geen image stabilisator)
- Panasonic FZ2
- Canon powershot S1
- Olympus 765 (geen image stabilisator)

Probleem is echter dat er in het donker wat mindere resultaten behaalt lijken te worden volgens de diverse gerenommeerde site's.

Mijn vraag is dus of er een camera is die aan de wensen kan voldoen (min of meer) maarrrrrr..... tevens goede kwaliteit in donker weet te leveren (zonder de ruis al te veel te laten doorkomen ;) ...)

Het bij andere modellen soms aanwezige "hulp lampje" voor in het donker zou al een uitkomst zijn, maar lijkt bij digicam's in deze sector te te ontbreken.

Heb ik misschien een model over het hoofd gezien ? Wie weet het... 8)7
Wie heeft er tips en alternatieven of ervaringen ???
Tikkie erover heen: Panasonic DMC FZ10?

Volstaat aan je wensen, is alleen wel 550 euro. En je zou er nog geheugen bij moeten kopen.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik ben dus ook op zoek naar een digicam tussen de 250-500 euro.

Aantal dingen die ik bedacht had:
- Een handzaam (lees: klein) formaat staat bovenaan mijn verlanglijstje!!!
- De prijs die ik zelf in gedachte had was max 300 euro
- Aantal megapixels bij voorkeur boven de 3 MP, maar iig boven 2 MP
- Optische zoom (digitale zoom is onzin!!!) zou mooi zijn, maar wordt moeilijk denk ik.

Ik kwam zelf bij de:
- Canon Digital Ixus I
- Sony Cybershot DSC-U40 (beetje weinig MP)
- Olympus Camedia C-310 Zoom (een beetje groot, nietwaar?)
- Nikon Coolpix 3700

Nog andere opties in deze klasse op adviezen bij de keuze???

[ Voor 9% gewijzigd door AJ1815 op 10-05-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
die sony's lijken me zo (te) klein toe. Ixus is volgens mij wel een respectabele camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op 10 mei 2004 @ 11:00:
Ik ben dus ook op zoek naar een digicam tussen de 250-500 euro.

Aantal dingen die ik bedacht had:
- Een handzaam (lees: klein) formaat staat bovenaan mijn verlanglijstje!!!
- De prijs die ik zelf in gedachte had was max 300 euro
- Aantal megapixels bij voorkeur boven de 3 MP, maar iig boven 2 MP
- Optische zoom (digitale zoom is onzin!!!) zou mooi zijn, maar wordt moeilijk denk ik.

Ik kwam zelf bij de:
- Canon Digital Ixus I
- Sony Cybershot DSC-U40 (beetje weinig MP)
- Olympus Camedia C-310 Zoom (een beetje groot, nietwaar?)
- Nikon Coolpix 3700

Nog andere opties in deze klasse op adviezen bij de keuze???
c310 is niet zo groot hoor. ixus I heeft geen optische zoom, dan zou ik voor de ixus II of de ixus II's of de s400 gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

ForrestX schreef op 08 mei 2004 @ 21:34:
dacht ik eruit te zijn met mijn Canon Ixus 430 krijg je dit...nóg meer opties...wat nu?

*Canon Ixus 430
*Nikon Coolpx 3700
*Minolta DiMage Xt
*Casio Exilim Z-4

ik weet het niet meer...ik geil een beetje op die Canon...maar het zou zonde zijn als ik daardoor wellicht betere toestellen aan mijn neus voor bij laat gaan door mijn enthousiasme...

iemand die mij op het goede pad kan brengen of bevestigen dat ik daar al zit??
Casio Exilim z-40 btw...met Pentax lens...

ben er nog steeds niet uit...

[ Voor 3% gewijzigd door ForrestX op 11-05-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een cam, rond de €350-€400 zit ik in mijn gedachten.

De eisen:
- Klein (ik ga een jaar weg, en wil makkelijk overal foto's kunnen nemen zonder grote tassen, ed... Het moet dus in 'n borstzakje passen)
- minstens 3 megapixel
- minstens 3x optisch zoom
- liefst ook wat dingen zelf instellen (diafragma/sluitertijden)

Mijn gedachten:

- Pentax Optio S4i
- Casio EX-Z4(0)/EX-Z3(0)
- Minolta Dimage G400/500

Suggesties uiteraard ook welkom :)

Wat er wat buiten valt qua grootte, met wel mooie specs. Misschien iets voor 'later':

HP Photosmart 945

[ Voor 17% gewijzigd door YouKnow op 12-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek voor een camera onder de 350 euro.
Na enig zoeken denk ik dat mijn keuze gemaakt zal moeten worden tussen de volgende modellen:

Canon A75
Minolta Dimage G400
Olympus C460

Alleen de Canon heeft slechts 3,2 Mpix, tewijl de andere 2 er 4 hebben. Alle drie hebben ze 3x optische zoom en ze liggen qua prijs (op www.internetcameradirect.nl) enorm dicht bij elkaar. En als ik er extra geheugenkaarten bij wil kopen dan kom ik mooi op de 350 euro uit :)
Ik ben niet zo zeer op zoek naar gadgets als wel gewoon naar foto's van goede kwaliteit! De bediening moet bij voorkeur eenvoudig.

Graag zou ik horen waar jullie voorkeur naar uit zou gaan (eventueel met motivatie :P). Bij voorbaat dank voor de hulp.

Vriendelijke groeten,
Ruud

Edit: Dogooder wees me in mijn eerste thread op een aantal zaken die nog van belang konden zijn zoals type geheugen en accu/lader. Aangezien ik hier helemaal niets vanaf weet is informatie hierover altijd welkom!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Kick :)

Ik heb een Pentax Optio S4i besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

zojuist de Canon Ixus 430 voor € 359,00 aangeschaft bij de normale fotozaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:53

seppie

Wie anders?

Ik twijfel tussen de Pentax Optio S en de Casio Exilim Z3.
Kan iemand mij een argument geven waarom voor de een of ander te kiezen?

Don't You stare there, Operate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ik geloof dat de casio dezelfde lens heeft als de optio (correct me if I'm wrong)
ik heb de s4i en ben er tot nu toe erg tevreden over!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:09:
Ook ik ben op zoek voor een camera onder de 350 euro.
Na enig zoeken denk ik dat mijn keuze gemaakt zal moeten worden tussen de volgende modellen:

Canon A75
Minolta Dimage G400
Olympus C460

Alleen de Canon heeft slechts 3,2 Mpix, tewijl de andere 2 er 4 hebben. Alle drie hebben ze 3x optische zoom en ze liggen qua prijs (op www.internetcameradirect.nl) enorm dicht bij elkaar. En als ik er extra geheugenkaarten bij wil kopen dan kom ik mooi op de 350 euro uit :)
Ik ben niet zo zeer op zoek naar gadgets als wel gewoon naar foto's van goede kwaliteit! De bediening moet bij voorkeur eenvoudig.

Graag zou ik horen waar jullie voorkeur naar uit zou gaan (eventueel met motivatie :P). Bij voorbaat dank voor de hulp.

Vriendelijke groeten,
Ruud

Edit: Dogooder wees me in mijn eerste thread op een aantal zaken die nog van belang konden zijn zoals type geheugen en accu/lader. Aangezien ik hier helemaal niets vanaf weet is informatie hierover altijd welkom!
Ik geef de voorkeur aan de Canon A75
-Alle mogelijkheden die je nodig kan hebben, makkelijk uit te breiden met converters en filters
-CF kaarten
-AA batterijen.
-Beproefde kwaliteit (het is een verbeterde A70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:53

seppie

Wie anders?

4of9 schreef op 16 mei 2004 @ 10:45:
ik geloof dat de casio dezelfde lens heeft als de optio (correct me if I'm wrong)
ik heb de s4i en ben er tot nu toe erg tevreden over!
Ze hebben idd zelfde lens. Echter schijnt zeker bij de S4i de hoeken blurry te zijn. De Casio heeft een net iets andere opvouw methode van de lens waardoor die blurry hoekjes niet ontstaan. De Optio s en s4 hebben het ook alleen minder dan de s4i zover ik weet...

Is er iemand die wat party pics met een s4 heeft gemaakt? Dus in een discotheek met rook/beweging/donker/licht?

Waar is de s4 in het zwart te verkrijgen in nederland?

[ Voor 18% gewijzigd door seppie op 16-05-2004 16:05 . Reden: tja ]

Don't You stare there, Operate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een digitale camera. Nu was ik me aan het orienteren voor rond de 350 euro..dat is toch wel duur genoeg.
Ik ben geen foto professional, dus misschien dat handmatige instellingen leuk zijn, maar voor mij heoft het niet compleet uitgebreid.
Daarom ben ik ook zeker niet opzoek naar een camera rare grote lenzen voorop enzo ;) het moet vooral compact zijn.
Ik begon met rond te kijken naar de 5mp camera's die toch vaak redelijk duur uitvallen.
Misschien dat ik beter voor 4 mp kan gaan?
Waar mijn oog tot nu toe op gevallen was:

* HP Photosmart R707 (Schijnt traag te zijn, dus valt eigenlijk af)
* Canon Photoshot S50
* Canon Digital Ixus 430 / 500

Ik ben met name op zoek naar een simpel point-and-shoot aparaat voor tijdens vakantie. Daarom wil ik ook niet een half uur hoeven te wachten tot de foto klaar is of de camera eindelijk is opgestart.
Misschien dat er met het oogpunt daarom beter voor nog een andere camera gekozen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:47:

* HP Photosmart R707 (Schijnt traag te zijn, dus valt eigenlijk af)
* Canon Photoshot S50
* Canon Digital Ixus 430 / 500

Ik ben met name op zoek naar een simpel point-and-shoot aparaat voor tijdens vakantie. Daarom wil ik ook niet een half uur hoeven te wachten tot de foto klaar is of de camera eindelijk is opgestart.
Misschien dat er met het oogpunt daarom beter voor nog een andere camera gekozen kan worden?
Canon Digital Ixus 430 is dan denk ik wel een aanrader. Een perfecte point and shoot camera met snelle opstarttijd. Die S50 heeft iets meer instel mogelijkheden voor de amateurfotograaf die het leuk vind om te spelen met aperture en shutterspeed bijvoorbeeld. De Ixus 500 komt over het algemeen niet veel beter uit de tests dan de 430. Het is in principe de zelfde camera. Alleen als je echt fotos wil afdrukken in een wat groter formaat kan je overwegen om die aan te schaffen. De s50 is nietemin een leuke camera maar de Ixus is echt de perfecte vakantie camera die je bij wijze van spreken zo in je koffer kan gooien zonder je zorgen te maken dat ie beschadigd... (metal casing)
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gek dat niemand denkt aan de canon A80. Die camera kost nog maar rond de 350. En is een zeer goede camera voor die prijs.

http://www.kieskeurig.nl/...43E31D276C1256DA1003EB4A5

Ik wilde eerst de r707 van HP kopen, maar nadat ik binnen en buiten foto's zag van de A80 was ik meteen om. Ook de cosumentengids vond de A80 goed, stond boven de A75. Dat schermpje moet ook errug handig zijn (draaibaar). Ik wacht alleen eigenlijk nog op een goede aanbieding van canon ofzo. in een vrij goede webwinkel kost de camera nog maar 325. (kijk op tweakers pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnenkort een camera gaan kopen maar ik twijfel nog tussen 2 modellen:
canon ixus IIs en canon A75? kan iemand mij misschien advies geven over de verschillen? en waarom ik de een wel zou moeten kopen en de ander niet...

THX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig als je ook beargumenteert waarom je tussen die twee camera's twijfelt?

Qua prijs maakt het vrijwel niets uit, dus moet je voor jezelf bekijken wat je eisen zijn. De nieuwe digital ELPH oftewel de ixusII gaat maar tot 70mm wat niet echt geweldig is... de A75 doet dat weer niet iets beter. Als je voor klein en compact gaat dan is de ELPH natuurlijk het mooist :) Maar ga je voor de meeste mogelijkheden en qualiteit (het verschil is minimaal maar de A75 komt er voor wat betreft fotokwaliteit toch iets beter uit), dan zou ik voor de A75 gaan... Ik vind deze cam ook wat makkelijker vast te houden maargoed dat is mijn persoonlijke mening.

Verder kan je natuurlijk altijd de specs en reviews van deze camera's naast elkaar leggen... misschien helpt dat je in het maken van je keuze!

Nou succes ermee!
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:47:
canon ixus IIs en canon A75? kan iemand mij misschien advies geven over de verschillen? en waarom ik de een wel zou moeten kopen en de ander niet...

Ixus II heeft 2x optische zoom, de A75 3x. Verder heeft de A75 veel meer handmatig instelbare mogelijkheden, gaat op penlites en is wat groter maar dat is allemaal info waar redelijk makkelijk aan te komen is.

Een maand geleden viel mijn oog ook op de A75, maar ben na veel lees en vraag werk toch voor de Ixus 430 gegaan, mede door het formaat, aantal pixels e.d..

In dit topic zijn behoorlijk wat review pagina's gegeven en zijn er meer mensen geweest met soort gelijke opties als jij. Bekijk dit topic, kijk eens op

www.steves-digicams.com
www.dcresource.com
www.dpreview.com

Grtz

ps. Digital ELPH is de andere (Internationale of V.S.) benaming voor de Ixus serie, dus niet per definitie de Ixus II

[ Voor 5% gewijzigd door ForrestX op 18-05-2004 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft ook net 2 leuke nieuwe point and shoot modellen op de markt gebracht. De sony dsc-p93 (5 mp) en de sony dsc-p73 (4 mp).
Deze staan overal al in de prijslijsten en vaak ook met de specs.

Nu vroeg ik me af of iemand al die dsc-p73 heeft. Bij veel webwinkels staat dat ie niet op voorraad is en tot mijn verbazing kan ik deze cam bij sony op hun site ook niet terug vinden. :?

Hij komt ook niet voor in dit lijstje (sony website)

http://www.sony.nl/PageVi...phy%2FDPH+Point+%26+Shoot

iemand een idee of deze uberhaupt al in productie is en leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:47:

ik twijfel gewoon omdat het niet echt verschillende camera's zijn naar mijn gevoel de ixus heeft als plus punten:
+ accu (is toch een pluspunt, als je niet van plan bent naar uiteinden van de wereld te trekken)
+uiterlijk

Maar de A75 heeft als pluspunten
+ 3x zoom (zie je het verschil echt tussen 2x en 3x?)
+ is de verbeterde versie van de A70 waarvan ik weet dat hij erg goed is...
+ CD-kaarten zijn goedkoper dan SD-kaarten (maar zijn SD-kaarten niet dé kaarten van de toekomst?)

direct print gebruik ik niet dus interreseert het me ook niet of het er nou op zit of niet... tmoet eigenlijk een camera worden waar ik mooie foto's mee kan maken, handmatig of automatisch misschien gebruik ik die optie's in de toekomst wel. qua grote maakt het niet veel uit tussen de camera's (A75 101/64/31.5, ixus IIs 85/56/23.9) dit scheelt soms anderhalve cm en met zon camera is dat natuurlijk best veel maar het verschil is niet zo groot. mijn broer heeft een Sony ph-72 is dat geloof ik en ik vond die kwaliteit al erg goed. zijn deze camera's ermee te vergelijken? Bedankt voor jullie reactie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:46:
Ik vind het gek dat niemand denkt aan de canon A80. Die camera kost nog maar rond de 350. En is een zeer goede camera voor die prijs.

http://www.kieskeurig.nl/...43E31D276C1256DA1003EB4A5

Ik wilde eerst de r707 van HP kopen, maar nadat ik binnen en buiten foto's zag van de A80 was ik meteen om. Ook de cosumentengids vond de A80 goed, stond boven de A75. Dat schermpje moet ook errug handig zijn (draaibaar). Ik wacht alleen eigenlijk nog op een goede aanbieding van canon ofzo. in een vrij goede webwinkel kost de camera nog maar 325. (kijk op tweakers pricewatch)
Tja, de A80 is net een stukje lomper dan de Ixus 430..en voor zover ik weet kwalitatief even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 16:37:
Sony heeft ook net 2 leuke nieuwe point and shoot modellen op de markt gebracht. De sony dsc-p93 (5 mp) en de sony dsc-p73 (4 mp).
Deze staan overal al in de prijslijsten en vaak ook met de specs.
Inderdaad, deze zouden opzich ook leuk zijn ipv de ixus 430.
Hoewel ik de ixus 430 net iets stijlvoller vind eerlijk gezegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, deze zouden opzich ook leuk zijn ipv de ixus 430.
Hoewel ik de ixus 430 net iets stijlvoller vind eerlijk gezegt...
en vooral van metaal en Cf-geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 19:57
Even een vraagje... zo'n ''Telephoto zoom'' lens is die ook geschikt voor allround fotografie of alleen 1 specifiek iets?

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 19-05-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een budget van maximaal 500 euro wil ik graag een camera die gemakkelijk te bedienen is, maar ook als ik wat wil experimenteren goede mogelijkheden biedt. De camera zal vooral gebruikt worden voor vakantie en familie kiekjes en eventueel wat experimenteren.
Nu had ik mijn ook al een tijdje laten vallen op de canon A80. 4 megapixel met een autostand maar ook custom functies en bovendien een beweegbaar schermpje (sprak me ook erg aan).
Toch werd ik aan het twijfelen gebracht door een collega die me wees op de Canon S1 IS. 3.2 megapixel, maar wel 10 x zoom en een image stabiliser. Nu heb ik al een statief, omdat ik met mn gewone (niet digitale) camera nog wel eens bewogen foto's heb, dus zo'n stabiliser spreekt me wel aan.
Maar nu zit ik een beetje met die megapixels in mijn maag. Ik laat namelijk vaak de mooie vakantiekiekjes en dergelijke afdrukken op A4 formaat. Dus heb ik dan met 4 megapixel niet een mooier beeld dan met 3.2??
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 13:22:
Met een budget van maximaal 500 euro wil ik graag een camera die gemakkelijk te bedienen is, maar ook als ik wat wil experimenteren goede mogelijkheden biedt. De camera zal vooral gebruikt worden voor vakantie en familie kiekjes en eventueel wat experimenteren.
Nu had ik mijn ook al een tijdje laten vallen op de canon A80. 4 megapixel met een autostand maar ook custom functies en bovendien een beweegbaar schermpje (sprak me ook erg aan).
Toch werd ik aan het twijfelen gebracht door een collega die me wees op de Canon S1 IS. 3.2 megapixel, maar wel 10 x zoom en een image stabiliser. Nu heb ik al een statief, omdat ik met mn gewone (niet digitale) camera nog wel eens bewogen foto's heb, dus zo'n stabiliser spreekt me wel aan.
Maar nu zit ik een beetje met die megapixels in mijn maag. Ik laat namelijk vaak de mooie vakantiekiekjes en dergelijke afdrukken op A4 formaat. Dus heb ik dan met 4 megapixel niet een mooier beeld dan met 3.2??
2de hands g3 is misschien ook een optie, en een betere kwaliteit dan de S1 en de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik heb ook een vraagje aan mijn mede tweakers ;)

welke kan ik beter nemen:
*Canon A75 (is zonder Accu)
*Canon Digital Ixus II (met accu :+ )

dit zijn de site's voor extra info:
http://www.canon.nl/For_H...0272&SourcePageID=26181#1

http://www.canon.nl/For_H...6608&SourcePageID=26181#1

bedankt!!

Edit: De prijs is respectievelijk:
*267.75
*258.83
Ook altijd wel handig })

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 20-05-2004 16:18 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op 20 mei 2004 @ 16:16:

bedankt!!

*267.75
*258.83
Ook altijd wel handig })
compact en weinig instellingen >> ixus
beter hanteerbaar/groter , meer instellingen > A serie.

maar dit is al zoooooooo verschrikkelijk vaak gezegt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
iig bedankt en sorry dat ik niet beter lees >:) toch maar eens een vergrootglas aanschaffen }) ...

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een budget van maximaal 500 euro wil ik graag een camera die gemakkelijk te bedienen is,
ik heb een olympus c-740 (10x zoom, 3,1 mp zonder stabilizer) en a4 ziet er perfect uit. als je nou voortdurend op a4 en af en toe wat groter zou gaan afdrukken is het de moeite waard om verder te shoppen.
(die S1 lijkt me trouwens echt geweldig, maar viel destijds boven mijn budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op 20 mei 2004 @ 16:16:

bedankt!!

*267.75
*258.83
Ook altijd wel handig })
waarom koop je de Ixus IIs niet? of bedoel je die hiermee? bij NoRRoD kun je hem krijgen voor €308 en dan heb ik het nog niet over de internet bedrijven als je dat liever wilt... ?? zomaar een vraag... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch zo dat je met 3 mega pixels goed kunt printen op 18 bij 12 cm bij 4 mp is dit 21 bij 14 dacht ik want 2 mp is gewoon een foto die je kunt printen (12*10) zonder kwaliteit te verliezen. nou was mij verteld dat het sommetje zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een camera kopen bij kral, maar ik kan niet kiezen welke. Help me :) Ik krijg der ook wat dingen bij.

voor 480,-:

ixus 430
128 mb dane elec
tasje
3 jaar garantie

voor 510,-:

ixus 500
tasje
128 mb dane elec

welke zal ik nemen help meee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 18:05:
Ik ga een camera kopen bij kral, maar ik kan niet kiezen welke. Help me :) Ik krijg der ook wat dingen bij.

voor 480,-:

ixus 430
128 mb dane elec
tasje
3 jaar garantie

voor 510,-:

ixus 500
tasje
128 mb dane elec

welke zal ik nemen help meee
2e keer 430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non-sens
  • Laatst online: 02-07 21:33

non-sens

Voor meer foto's:

--Ross-- schreef op 07 mei 2004 @ 14:15:
Ok, had al veel gelezen over de A70 maar over die Minolta niet.
Welke van deze 2 is de aanrader? Minolta of Canon?
Als je de S414 wat te groot vind kun je ook voor de F200 gaan.
Deze is een stuk kleiner, maar heeft wel dezelfde lens. Helaas heeft de F200 3x optische zoom ipv 4x van de S414.
Overigens heeft de F200 wel weer een sportstand in de automodus wat de S414 weer niet heeft.

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom dan de 430? Ik moet iets meer betalen voor ixus 500. (iets meer dan 430) is er wel verschil? behalve die ene megapixel derbij. Als ik 500 neem moet ik 500,- betalen en dan krijg ik er tasje en 128 mb bij. Of kan ik toch beter de 430 nemen, dan betaal ik 20 euro minder, maar krijg ik er ook nog 3 jaar verzekering bij. wat moek doen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 19:39:
[...]

en waarom dan de 430? Ik moet iets meer betalen voor ixus 500. (iets meer dan 430) is er wel verschil? behalve die ene megapixel derbij. Als ik 500 neem moet ik 500,- betalen en dan krijg ik er tasje en 128 mb bij. Of kan ik toch beter de 430 nemen, dan betaal ik 20 euro minder, maar krijg ik er ook nog 3 jaar verzekering bij. wat moek doen
als je die 500 neemt dan heb je aan 128 mb waarschijnlijk niet genoeg.
Meer megapixel betekent ook dat je fotos ook groter worden, waardoor je een grotere geheugenkaart nodig hebt. Voor een 5mp camera is het verstandig om minimaal een kaartje te kopen met 256 MB. 512 MB is het fijnst om te gebruiken in een 5 mp cam. De 430 heeft alle opties die de 500 ook heeft. Die ene megapixel voegt nie veel meer toe.... je kan er alleen beetje mee patsen tegenover buurman/vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen help mij, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sinds ik hier reacties heb gelezen over de Pentax Optio S4i ben ik gaan twijfelen. Ik was eigenlijk aan het kijken naar de Optio S, maar de S4i versie lijkt in een aantal opzichten (aantal megapixels, langere sluitertijd en meer mogelijkheden met filmpjes) een betere keuze.

Toch heb ik niet kunnen vinden hoe het zit met buffering, waarin de Optio S tekort bleek te schieten. Het duurtde een seconde of 4 (heb ik gelezen) voordat een volgende foto gemaakt kan worden. Kan iemand die de camera heeft mij vertellen hoe dit zit met de S4i?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera die mijn (oude) powershot a40 gaat vervangen. Ik kan hier nog 150 E voor terug krijgen. ik heb ook nog +/- 150 tot 200 E te besteden wat een totaal budget maakt van 300 /350 E.

Ik heb enkele camera's op het oog namelijk de Canon A75 en de A80. En de minolta Z1 .Mijn vraag is nu denken jullie dat de verschillen merkbaar zijn ten opzichte van mijn A40?

Wat is jullie advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik ga vanmiddag een cam halen en ik zit nu te twijfelen tussen 2 camera's: Canon Ixus 430 en de Sony DSC P100. Nu weet ik dat die memory stick duurder zijn dan CF geheugen...maar dat zie ik zelf niet als een groot nadeel. Maar een duidelijke keuze tussen de 2 kan ik niet maken...iemand ervaring met de Sony. Ixus 430 wordt hier al zovaak genoemt...dat ik daar wel conclusies uit kan trekken...maar die sony..hoe is die?

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:26:
Mensen help mij, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7
het is gewoon zo dat de a80 een 'betere' cam is. Dat klapschermpje is ook erg handig.
De vraag is meer: wat wil je ermee doen? BEn jij iemand die van zichzelf weet dat ie toch niet hele dagen met zo'n tasje gaat sleuren, dan kan je beter kiezen voor een camera die je in je broekzak kunt stoppen (=ixus).
Wil je er ooit iets meer mee doen dan vakantie-kiekjes en feest-foto's, dan zou ik voor de a80 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen een:

Nikon Coolpix 5200
Canon S500
en een Minolta Dimage G500

Wie kan mij wat advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah jeej, ik ben weer aan het twijfelen.

Ik heb nu nog 2 opties:

* Casio Exilim EX-Z40
* Canon Ixus 430

Lichte voorkeur voor ixus zonder bepaalde reden.
Ben al in de winkel geweest en vind ze allebei wel aardig aanvoelen.
Kan iemand mij nog beetje ondersteunen in deze keuze?
Met name kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

non-sens schreef op 22 mei 2004 @ 19:18:
[...]

Als je de S414 wat te groot vind kun je ook voor de F200 gaan.
Deze is een stuk kleiner, maar heeft wel dezelfde lens. Helaas heeft de F200 3x optische zoom ipv 4x van de S414.
Overigens heeft de F200 wel weer een sportstand in de automodus wat de S414 weer niet heeft.
De F200 heeft zeker niet dezelfde lens als de S414...........
Sportstand ? is voor noobs, een sportstand is een combinatie van hoge ISO, diafragma vol open en daardoor korte sluiter, kan je zelf ook..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevoeging: (maar wel lekker makkelijk als je daar geen tijd/zin of kennis voor hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Maar ik zit nou nog steeds met m'n vraag (ja, een bescheiden kickje). Ik heb begrepen dat de Pentax Optio S geen buffergeheugen heeft, waardoor het een seconde of 4 duurt voordat je de volgende foto kunt maken.

Nu zit ik te kijken naar de Pentax Optio S4i... mijn vraag aan de mensen die de camera hebben, hoe zit het bij deze camera met die buffer? En ik lees net iets over wazige hoekjes oid?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat voor 90% van de mensen het geen hol uitmaakt of er een klein tikje CA of vignettering is, hoe hij in je hand ligt, hoe makkelijk hij bestuurd wordt en de shutterlag zijn VEEL belangrijker. Ik zou voornamelijk gaan kijken naar dat laatste: welke cam bestuurt lekkerder, en maak dan je keus: casio, ixus of optio S(i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:09:
Ah jeej, ik ben weer aan het twijfelen.

Ik heb nu nog 2 opties:

* Casio Exilim EX-Z40
* Canon Ixus 430

Lichte voorkeur voor ixus zonder bepaalde reden.
Ben al in de winkel geweest en vind ze allebei wel aardig aanvoelen.
Kan iemand mij nog beetje ondersteunen in deze keuze?
Met name kwaliteit?
Ixus kan een sluiter van Max 14 sec
Exilim Max 4

Ixus heeft CF geheugen
Exilim heeft SD geheugen

Ixus heeft geen manual focus
Exililm wel

www.dpreview.com en dan search side-by-side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu aan het wachten tot mijn ixus binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zelf ben ook nog steeds op zoek naar een allround camera. Het liefst compact en licht zodat deze makkelijk overal heen is mee te nemen. Mara natuurlijk wil ik ook foto's van hoge kwaliteit kunnen schieten. hoge resolutie om ook nog op 20x30 te kunnen afdrukken, weinig tot geen chromatische aberatie. Weinig ruis. Mogelijkheid om vele zaken handmatig in te stellen, maar waarbij de auto. afhandeling ook goed gaat, en de camera's weinig lag kent.

mijn oog was dan in de eerste instantie gevallen op de Canon S50 die nu rond de 400 Euro te koop is. Maar nu heeft Canon onlangs de S60 uitgebracht die in mijn ogen mooier is. Hij is ook een stuk lichter en iets kleiner wat hem weer handzamer maakt.
Nu valt mij op dat in de pricewatch maar 2 winkels staan die de S60 verkoopt en deze een stuk duurder is dan de S50.
Helaas zijn er geen complete reviews te vinden, maar alleen van het prototype en ook zonder samples.

Als iemand mij dus enigszins op dit gebied advies zou kunnen geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Omdat mijn zus binnenkort op vakantie gaat, wil ze een digitale camera kopen.
• De camera moet dus dienen voor point en shoot foto's. Dus geen professionele shit. Dienen voor Vakantiefoto's en snelle kiekjes en natuurlijk foto's van mijn casemod.
• Verder moet de camera lekker compact zijn, niet te dik dus.
• Behuizing mag het liefst van metaal zijn, omdat ik denk dat mijn zus em wel een keer laat vallen :+
• Uitbreiding voor extra lenzen hoeven er neit op, maar is wel een mooie pre.
• Stroomvoorziening: mag zowel via accu gaan of AA batterijen, laaste heeft iets meer mijn voorkeur, omdat als je accu op is niet hoeft te wachten tot deze is opgeladen (tenzij je met zo'n accu 10 uur meekan)
• Merken: Voorkeur gaat uit naar Canon (eventueel Olympus)
• Budget is ong. 250~280
• Opslagmedium: Uuh.tsja...lekker goedkope en betrouwbare mem-kaarten.
• Megapixels: Minimaal 3 tot maximaal 4 megapixels, aangezien ik er toch alleen foto's van 10X15CM mee ga afdrukken, en de rest digitaal opsla, hoeft dit niet zozeer hoger te zijn.
• Features: Moet goed fotograferen bij weinig licht, en panorama 360 graden foto's kunnen maken

Op het oog:
Canon Digital Ixus 1 €260
• [url=http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=µ[mju:]+300+Digital]Olympus µ[mju:] 300 Digital[/url] €249
Olympus C460ZOOM €242
Olympus 45ZOOM €207
Canon Powershot A75 €249
Canon Digital Ixus V3 €276
Canon Digital Ixus II €273

Eerst twijfelde ik tussen de Canon A80 en de Canon Ixus 430, maar deze zijn gemiddeld zo'n 60 euro duurder, zijn deze het geld desnoods echt waard, en merk ik veel verschil tussen de camera's met wat ik ga doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 29-05-2004 13:55 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:13

N0 0B

cxb1=N#

in pcm van deze maand staat ook een test van dig. camera's
http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/nr6_camera.htm

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]YellowNeck schreef op 29 mei 2004 @ 13:53
Eerst twijfelde ik tussen de Canon A80 en de Canon Ixus 430, maar deze zijn gemiddeld zo'n 60 euro duurder, zijn deze het geld desnoods echt waard, en merk ik veel verschil tussen de camera's met wat ik ga doen?
Als je een paar reviews had gelezen en op dpreview was geweest en de side by side search had gebruikt had je deze vraag zelf kunnen beantwoorden

Nog 1x

430 : point en shoot. Bijna niets met de hand instellen. Stylisch en compact
A80 : Meer handmatige instellingen. groter en niet zo stylisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:06:
[...]

Als je een paar reviews had gelezen en op dpreview was geweest en de side by side search had gebruikt had je deze vraag zelf kunnen beantwoorden

Nog 1x

430 : point en shoot. Bijna niets met de hand instellen. Stylisch en compact
A80 : Meer handmatige instellingen. groter en niet zo stylisch
Ik bedoelde met "Merk ik veel verschil tussen de camera's" bedoelde ik het hele rijtje camera's wat ik noemde (de "goedkopere" keuzes zegmaar) en de laaste 2 die ik noemde (de "duurdere" keuzes). En niet tussen de 2 duurdere keuzen
N0 0B schreef op 29 mei 2004 @ 14:36:
in pcm van deze maand staat ook een test van dig. camera's
http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/nr6_camera.htm
Woww...bij die Olympus C740 komen de kleuren veeeeeel mooier eruit.
Alleen kan ik deze camera niet vinden in de Pricewatch.
edit: laat maar, deze camera is niet zo compact

[ Voor 34% gewijzigd door Yellowneck op 29-05-2004 16:03 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zie in die test van PCM dat de Pentax Optio S4i buiten prachtige foto's maakt, maar binnen een stukje minder scherp is, om maar niet te spreken over de flitsfoto. Ligt dat toevallig aan deze enkele foto of hebben meer mensen met die camera hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik heb sinds enkele weken de Casio QV-R51. Ik heb er via internet inclusief 64 MB kaart € 329 voor betaald. Camera is 5 MB en maakt goede scherpe foto's. Komt ook goed uit de reviews. Veel mogelijkheden voor instellingen voor foto's in verschillende situaties. 2 inch scherm is erg handig. Camera is klein genoeg om in broekzak mee te nemen. Wellicht een aardig alternatief voor de Ixus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand al ervaring met de Canon S60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een digi cam tussen de 3 en 4 Megapixel
Nu is mijn oog gevallen op drie toestellen:

- Minolta dimage Z1 (3.3 megapixel € 296,43 )
- Cannon powershot A80 ( 4.0 megapixel € 318,21)
- Fuji finepix s3000 (3.2 megapixel € 229,67)

Wat zijn jullie ervaring met deze toestellen?
Of zijn er nog andere toestellen waar jullie goede ervaringen mee hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door mtenbos op 31-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Entity

9000rpm

Argh, ik kan niet kiezen. Komende week ga ik waarschijnlijk een nieuwe digicam aanschaffen, aangezien ik niet tevreden ben over de Minolta Dimage E201 die ik heb. De foto's zijn me daarvan namelijk te onscherp, de kleuren zijn niet super en er zit redelijk wat ruis in het beeld.

Nu had ik, aan de hand van de vele goede ervaringen, mijn keus eigenlijk al gemaakt: een Canon Powershot A80 zou het moeten worden. Maar nu ben ik weer gaan twijfelen. De reden: een kennis kwam langs met een Kodak DX6340. Een 3.1MP camera, met mooie foto's, een heel mooi en duidelijk LCD en een zeer eenvoudige bediening. Dus ben ik aan het twijfelen gebracht. Zelf zou ik waarschijnlijk voor de 4MP DX6440 gaan, welke schijnbaar ook meer instelmogelijkheden heeft.

Nu zijn instelmogelijkheden niet van groot belang - in 99% van de gevallen wil ik toch gewoon snel een foto kunnen maken. Beide camera's hebben de mogelijkheid om via een schakelaar heel snel een preset te selecteren, wat ik enorm handig vind. Beide camera's zijn ook erg handzaam en hebben een hoge mate van bedieningsgemak. Ook reviews van beide camera's zijn lovend, dus eigenlijk kom ik daar ook niet echt verder mee... Een directe vergelijking ben ik ook nog niet tegen gekomen.

De grootste verschillen zitten volgens mij in 2 dingen:
- Prijs: de Kodak DX6440 is 260 euro (bij de winkel waar de camera ga halen) en de Canon 371 euro. Dit is een behoorlijk prijsverschil.
- LCD: het LCD van de Kodak is groter en heeft een hoge resolutie en is buiten beter afleesbaar (niet zelf kunnen proberen overigens).

Waar ik nog over twijfel is de levensduur van de batterij. In de Kodak moeten 'slechts' 2 AA batterijen t.o.v. 4 in de Canon, maar ik ben bank dat de Kodak daardoor niet zo lang mee gaat. Uiteraard is het dan wel handig om 2 reserve batterijen mee te nemen (ik heb al 4 GP 1850mAh batterijen + lader), bij de Canon zou ik een extra set moeten kopen om dit te kunnen, waardoor hij nog duurder wordt. De Canon heeft weer wel als voordeel dat ik al een 128MB CF kaart heb, maar geheugen is tegenwoordig niet zo duur meer, dus dat is maar een klein voordeeltje.

Aangezien prijs voor mij niet de belangrijkste factor is (ik heb toch een budget van zo'n 400 euro, waarvan het grootste deel niet door mezelf betaald hoeft te worden), komt het neer op 3 dingen:
- Beeldkwaliteit
- Bedieningsgemak
- Levensduur batterijen

Dus: welke van de 2 camera's biedt de beste kwaliteit, gecombineerd met een groot bedieningsgemak en heeft een bescheiden verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergekijk deze 2 eens op www.megapixel.net
De Canon is stukken beter met 'fotografische" kwaliteiten
De Kodak is simpel in het gebruik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 18:04:
Vergekijk deze 2 eens op www.megapixel.net
De Canon is stukken beter met 'fotografische" kwaliteiten
De Kodak is simpel in het gebruik
Dank je, die site kende ik nog niet. Ik ben er nog steeds niet uit, maar ik denk dat ik in de winkel maar eens ga vragen wat ze ervan vinden en of ik ze eventueel eventjes mag uitproberen, zodat ik duidelijk de verschillen tussen de 2 kan zien qua beeldscherm en bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik ben op zoek naar advies voor een digitale camera. Een prijs tussen de 250 en 500 euro is een goede range, het apparaat moet goed mee te nemen zijn voor vakanties en je moet er gewoon algemeen mooie foto's mee kunnen schieten :). Na goede ervaringen en reviews van de Canons is de volgende shortlist ontstaan:

*** Canon Powershot A70 ***
+ goedkoop
+ maakt acceptabele foto's

*** Canon Powershot A75 ***
+ Nieuwer model dan de A70
- Iets duurder dan de A70

*** Canon Powershot A80 ***
+ draaibaar schermpje (ik heb mijn twijfels of dit nuttig is - heeft iemand hier commentaar op?)
+ 4MPixel (is de kwaliteit lens-gelimiteerd of CCD-gelimiteerd? Ofwel: hebben die extra pixels zin, of niet?)
- duurder dan de vorige twee modellen
- (iets) zwaarder dan de A70/A75 (scheelt 50 gram of zo)

*** Canon Powershot S1 IS ***
+ 10x zoom
- duur
- zwaar en groot (ca. 2x zwaarder/groter dan de vorige modellen)

Persoonlijk heb ik het idee dat de S1 IS leuk is voor de zoom, maar niet handig als vakantiecamera - hij is te groot om makkelijk mee te nemen. Klopt dat of vergis ik me daarin? De A80 word alom geroemd, maar ik vraag me af of de extra's ten opzichte van de A70/A75 (4MPixel CCD, draaibaar scherm) genoeg zijn om de meerprijs te accepteren. Tussen de A70 en de A75 zie ik weinig verschil - is het zinnig om meer te betalen voor de A75 dan voor de A70? Uiteindelijk is de A80 toch ca 50% duurder dan de A70 - is een goedkope A70 dan niet beter? Of biedt de A80 toch een duidelijke verbetering ten opzichte van die twee andere modellen?

Ik heb ondertussen een stapel reviews gezien, de grote topics van deze camera's in dit forum (deels) gelezen, de FAQ gelezen en geprobeerd de wensen van de aspirant-koper te inventariseren, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Kan er iemand goede argumenten geven om voor een bepaald toestel te kiezen? Ik twijfel vooral over de A70/A75/A80, omdat ik daar op zoek ben naar de ideale balans tussen toegevoegde (nuttige) features en de meerprijs die je daarvoor betaalt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odysseus schreef op 03 juni 2004 @ 00:18:
Ik ben op zoek naar advies voor een digitale camera. Een prijs tussen de 250 en 500 euro is een goede range, het apparaat moet goed mee te nemen zijn voor vakanties en je moet er gewoon algemeen mooie foto's mee kunnen schieten :). Na goede ervaringen en reviews van de Canons is de volgende shortlist ontstaan:

+ goedkoop

+ draaibaar schermpje (ik heb mijn twijfels of dit nuttig is - heeft iemand hier commentaar op?)
+ 4MPixel (is de kwaliteit lens-gelimiteerd of CCD-gelimiteerd? Ofwel: hebben die extra pixels zin, of niet?)

+ 10x zoom
- duur

Persoonlijk heb ik het idee dat de S1 IS leuk is voor de zoom, maar niet handig als vakantiecamera - hij is te groot om makkelijk mee te nemen. Klopt dat of vergis ik me daarin? De A80 word alom geroemd, maar ik vraag me af of de extra's ten opzichte van de A70/A75 (4MPixel CCD, draaibaar scherm) genoeg zijn om de meerprijs te accepteren. Tussen de A70 en de A75 zie ik weinig verschil - is het zinnig om meer te betalen voor de A75 dan voor de A70? Uiteindelijk is de A80 toch ca 50% duurder dan de A70 - is een goedkope A70 dan niet beter? Of biedt de A80 toch een duidelijke verbetering ten opzichte van die twee andere modellen?

Ik heb ondertussen een stapel reviews gezien, de grote topics van deze camera's in dit forum (deels) gelezen, de FAQ gelezen en geprobeerd de wensen van de aspirant-koper te inventariseren, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Kan er iemand goede argumenten geven om voor een bepaald toestel te kiezen? Ik twijfel vooral over de A70/A75/A80, omdat ik daar op zoek ben naar de ideale balans tussen toegevoegde (nuttige) features en de meerprijs die je daarvoor betaalt :).
De A80 heeft de meeste fotografische potentie, door de grotere sensor en hogere resolutie, iets waar je vooral wat aan hebt bij b.v. landschapsfoto's. er is domweg meer detail te zien.
Aan jou te bepalen wat je belangrijk vindt, het schaap met 6 poten bestaat nog niet............
Voor een allround camera zou ik niet meer gaan voor een 3,2 MP met kleine sensor
(a70 en 75) hoewel die goed kunnen voldoen voor bepaalde doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat draaibaar schermpje is wel weer heel erg leuk voor jouw doeleinden (vakantiefoto's enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik ben uiteindelijk voor een andere camera gegaan dan ik op het oog had (zie een paar posts eerder). Ik kwam de Ixus 430 namelijk tegen en na veel wikken en wegen toch de Ixus maar genomen. Het erg compacte formaat was hier de grootste reden voor, de Ixus kan ik makkelijk in m'n broekzak steken terwijl ik voor de A80 altijd een tasje zal moeten meenemen. Dat de Ixus wat minder mogelijkheden heeft, weegt niet zwaar genoeg aangezien ik toch vaak snel een foto wil nemen en niet uitgebreid ervoor ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

well done. post je fotos (in een ander topic natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mijn eerste digitale camera willen kopen maar ben wat overwelmd door het aanbod.

Wil een digitale camera die wat instelmogelijkheden biedt, maar ook geschikt is om snel een keer een fotootje te nemen. Wil afdrukken op gewoon formaat, dus moet volgens mij niet meer zijn dan 3 megapixels. Dingen zoals een zeer sterke digitale zoom zijn echt geen vereiste. Wie kan mij een goede cam aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
De Tipa/Eisa 2004 Award winner de Sony V1 een super cam al te vinden vanaf 450,- euro.
In huizen bij de combi ligt er nog eentje.

http://www.eisa-awards.org/awards/2003-2004/photo.htm

Thanks to its 4x optical zoom, a 5 MegaPixel sensor, and advanced signal processing, Sony’s compact, stylish DSC-V1 delivers digital pictures of a remarkably high quality. Its fully automatic operation is ideal for novices, but there’s a wide range of manual adjustments for experienced photographers. The zoom range can be extended with optional wide-angle and telephoto adaptors; and to enhance the creative options of its built-in flash, there’s even an accessory shoe to mount an external flashgun. All in all, it’s an unusually versatile and capable design.

[ Voor 62% gewijzigd door salutem op 03-06-2004 20:07 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:43:
Zou mijn eerste digitale camera willen kopen maar ben wat overwelmd door het aanbod.

Wil een digitale camera die wat instelmogelijkheden biedt, maar ook geschikt is om snel een keer een fotootje te nemen. Wil afdrukken op gewoon formaat, dus moet volgens mij niet meer zijn dan 3 megapixels. Dingen zoals een zeer sterke digitale zoom zijn echt geen vereiste. Wie kan mij een goede cam aanraden ?
wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Na lang twijfelen gisteren de Ixus II van canon gekocht. Een vrij oude maar zeer goeie camera voor zijn prijs (vind ik dan :P )

Nu heb ik er meteen een 256MB kaartje bijgekocht van Vivanco (Secure Digital). Nu ziet de Canon deze als 243MB, is dit juist? Is dit weer zoiets van 1MB = 1024KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mijn Ixus 430 ziet mijn 128MB kaart als 122MB, dus dat is wel normaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odysseus schreef op 03 juni 2004 @ 00:18:

+ goedkoop

+ 10x zoom
- duur

Je komt als geroepen. Ik wil ook een digicam gaan kopen, wordt men eerste camera. Ik zit met hetzelfde dilemma. Er is me al wat meer bekend nu. Maar toch nog even wat kleine details (ik ga niet in op de a70 omdat die weggaat).

- Hoe verhouden de a75 en de a80 in batterijverbruik. Welke is het zuinigst?
- Welke van de twee is sneller qua foto's nemen/qua aanzetten/qua interface? (kijk ik wil geen minuut doen over dat soort dingen)
- En watvoor flashkaartje kan ik er het best in doen. Of maakt dit niet uit qua merk. Had al gelezen van sommige gebruikers dat het niet veel uitmaakt, maar inspelend op de snelheid. Niet ieder kaartje is even snel in combinatie met de digicam lijkt me.

05-06 :O Niet erg levend dit topic zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:46
Hoioi,
ik wilde vandaag bijna de Canon Powershot A80 kopen... omdat deze als 1 van de beste is getest in meerdere bladen (de A75 eigenlijk, maar ik ga voor 4MP).

Kreeg alleen net een folder, met de Coolpix 4200/5200.... ik dacht dat Nikon een 3xxx serie en een 5xxx serie had... waarvan de laatste mij te duur is...

nu twijfel ik.. een Powershot A80 of een Coolpix 4200... Dit schijnt de nieuwste Nikon 4mp te zijn...

Ik lees dat de Coolpix beeldcorrectie en geavanceerde rode ogen red. heeft... verkooppraatjes of inderdaad nuttige voordelen tov de A80?
ook kan hij filmpjes met 640*480 maken (A80 320*240)...

Nadeel is dat de Nikons SD kaartjes slikken, ik heb liever CF, wat goedkoper, en ook al tot 2 gb verkrijgbaar...

De Nikon is zo nieuw dat er nergens reviews van zijn... maar over 2 weken ga ik op vakantie dus denk dat ik toch maar voor de A80 ga...
tenzij iemand mij op andere gedachten brengt ;)

hier info over de 4200: http://www.europe-nikon.c...L/CP4200+5200_NL_0402.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 06-06-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nog steeds de Canon S60 niet horen voorbij komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:46

Ralluph

Aus der Reihe...

Ik heb onlangs de taak in mijn schoenen geschoven gekregen om een digicam voor mijn zus uit te zoeken. De belangrijkste criteria:
  • De bovengrens van het totale budget is ongeveer € 300,-, maar daarvoor wil ze ook nog graag wat extra geheugen hebben (128 MB). De bovengrens van de prijs van de camera bedraagt dus ongeveer € 275,-.
  • 2 à 3 Megapixels
  • enigszins robuuste bouw: mijn zus is niet de meest voorzichtige met electronica en een fragiele camera gaat bij haar ongetwijfeld snel kapot :|.
  • Goed werkende automatische instellingen zijn belangrijk, maar ze vindt het vast leuk om als ze wat verder is iets aan de parameters te kunnen tunen.
  • Een ingebouwde accu en bijgeleverde lader is leuk, penlight formaat accu's zijn ook prima. In het laatste geval moet wel een ladertje en de accu's binnen het budget passen.
Mijn gedachten tot nog toe gingen richting een Nikon Coolpix 2200 of een Canon A70. Ik ben in voor nog meer goede suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.. Dit topic komt inderdaad als geroepen.. Ik wil absoluut niet meer dan driehonderd euro uitgeven, en ik zit dus nu te twijfelen tussen twee modellen, de Olympus MJU-400 (€ 265) of de Canon Powershot A75 (€243).. Het dilemma is weer dat ik niet kan kiezen, omdat elke camera zijn voordeel/nadeel heeft:

Olympus MJU-400

Pluspunten
+ klein, compact, fijn vakantietoestel
+ 4 megapixel (maakt dit écht wat uit voor het eindresultaat?, ik wil max. A4tjes kunnen uitprinten)
+ Li-Ion batterij + lader (dus geen geklooi met batterijen e.d.)
+ Snel en mooi foto's kunnen maken zonder al te veel te moeten instellen
+ De prijs

Nadelen
- XD kaartjes: heb al een cardreader die 6 formaten ondersteund, maar geen XD, wil dat niet nog eens vervangen. Het overzetten gaat via de kabel, maar dat betekend voor mij alwéér een kabel erbij tussen de jungle van draden. Daarnaast is het duurder en (geloof ik) minder beschikbaar als SD en/of CF kaartjes.
- De flits schijnt bagger te zijn (maar dat schijnt ook weer bij veel compact digicams zo te zijn)
- De li-ion batterij kan ook een nadeel zijn. Stel je loopt in een frans dorp rond en je accu gaat op, kan je hem moeilijk de stekker in je reet stoppen en hem opladen. Voordeel als je dus penlite camera hebt kan je gewoon even paar batterijtjes bij de sigarenboer halen.

Canon Powershot A75

Voordelen:
+ Mooi vormgegeven, niet te klein, niet te groot
+ Maakt redelijke foto's voor de prijjs
+ De prijs dus
+ Je kan redelijk wat instellingen maken als je wilt, maar ook gewoon point and shooten
+ Heeft 3.5x optische zoom t.o.v. 3x van de Olympus (zal niet een wereld van verschil zijn)
+ CF kaartjes. Kan door bijna elk apparaat wat ik hier voor mijn toetsenbord heb liggen gelezen worden, en lekker goedkoop.

Nadelen:
- 3.2 megapixel i.p.v. 4 voor de Olympus (nogmaals, maakt dit enigszins uit)
- Maar liefst 4 penlites, heb ik toch liever een accu (desnoods koop ik er ooit nog een accu bij)

Goed, misschien weten jullie nog wat voor en nadelen voor beide partijen te noemen die mij over de streep zouden moeten halen. Als jullie andere suggesties hebben, hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:46
Kan je beter met de A80 vergelijken, heeft ook 4 MP
iets meer detail te zien bij landschappen, en zeker handig bij uitvergrotingen.

A80 is 324e nu

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 08-06-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:44

MP: Meeste zitten al op 3 a 4 dus dat word de minium grens

Budget: 400,- als het niet kan 500,- Ik wil wel iets goed... als het moet betaal ik er wel meer voor. 500 is echt de top...

Doel: Momenteel zit ik al geruime tijd in de Photoshop wereld en wil mijn horizon verbreden met digitale fotografie.

Formaat camera: Niet te robuust graag.

Opslagmedium: Momenteel beschik ik al over een SD 256 MB voor mijn palm.

Soort stroomvoorziening: Meer dan een uur intensief gebruiken als het kan...

Materiaal camera: Liever geen plastic...

Vandaag heb ik de Sony DSC-T1 gezien en val als een blok voor dat ding. Ik ook altijd met mijn gadgets. :X Ik hoop dat jullie met een advies kunnen komen.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 13:42:
Hm.. Dit topic komt inderdaad als geroepen.. Ik wil absoluut niet meer dan driehonderd euro uitgeven, en ik zit dus nu te twijfelen tussen twee modellen, de Olympus MJU-400 (€ 265) of de Canon Powershot A75 (€243).. Het dilemma is weer dat ik niet kan kiezen, omdat elke camera zijn voordeel/nadeel heeft:

Olympus MJU-400

Pluspunten
+ klein, compact, fijn vakantietoestel
+ 4 megapixel (maakt dit écht wat uit voor het eindresultaat?, ik wil max. A4tjes kunnen uitprinten)
+ Li-Ion batterij + lader (dus geen geklooi met batterijen e.d.)
+ Snel en mooi foto's kunnen maken zonder al te veel te moeten instellen
+ De prijs

Nadelen
- XD kaartjes: heb al een cardreader die 6 formaten ondersteund, maar geen XD, wil dat niet nog eens vervangen. Het overzetten gaat via de kabel, maar dat betekend voor mij alwéér een kabel erbij tussen de jungle van draden. Daarnaast is het duurder en (geloof ik) minder beschikbaar als SD en/of CF kaartjes.
- De flits schijnt bagger te zijn (maar dat schijnt ook weer bij veel compact digicams zo te zijn)
- De li-ion batterij kan ook een nadeel zijn. Stel je loopt in een frans dorp rond en je accu gaat op, kan je hem moeilijk de stekker in je reet stoppen en hem opladen. Voordeel als je dus penlite camera hebt kan je gewoon even paar batterijtjes bij de sigarenboer halen.

Canon Powershot A75

Voordelen:
+ Mooi vormgegeven, niet te klein, niet te groot
+ Maakt redelijke foto's voor de prijjs
+ De prijs dus
+ Je kan redelijk wat instellingen maken als je wilt, maar ook gewoon point and shooten
+ Heeft 3.5x optische zoom t.o.v. 3x van de Olympus (zal niet een wereld van verschil zijn)
+ CF kaartjes. Kan door bijna elk apparaat wat ik hier voor mijn toetsenbord heb liggen gelezen worden, en lekker goedkoop.

Nadelen:
- 3.2 megapixel i.p.v. 4 voor de Olympus (nogmaals, maakt dit enigszins uit)
- Maar liefst 4 penlites, heb ik toch liever een accu (desnoods koop ik er ooit nog een accu bij)

Goed, misschien weten jullie nog wat voor en nadelen voor beide partijen te noemen die mij over de streep zouden moeten halen. Als jullie andere suggesties hebben, hoor ik die graag!
Het enige voordeel van die Olympus is dat ie spatwaterdicht is, voor de rest is de A70 of nog beter de A75 veruit te verkiezen......., is echt op alle punten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ook maar even in te haken op dit topic. Ik zit te twijfelen tussen de nieuwe A75 en de A80.

Ik heb ze even vergeleken:

A75:
- 3.14 effectieve megapixels
- resolutie: 2048 x 1536
- groter LCD scherm (1.8")
- beter LCD menu
- minder autofocus (5 point)
- lichter (qua gewicht)

A80:
- 3.9 effectieve megapixels
- resolutie 2272 x 1704
- grotere CCD (1/1.8") met meer sensoren (4.1 t.o.v. 3.34).
- iets meer zoom
- iets meer witbalans override
- meer autofocus (9 point)
- iets zwaarder (qua gewicht)

Ik heb niet echt veel verstand van digitale camera's en heb dus wat rond gekeken op sites en het forum.

Als pluspunt van de A80 wordt dan vaak de grotere CCD gegeven. Omdat de CCD groter is en er bij de A80 ook meer sensoren zijn zou de A80 dus een betere beeld kwaliteit moeten leveren dan de A75. Betekent dit dat je dit voordeel terug ziet in de genoemde hogere resolutie? Of gaat het voordeel van de CCD nog verder?
En de grotere autofocus bij de A80, hoe moet ik dat zien? Dat hij op 9 punten scherp stelt i.p.v. op 5? En wat is hier het voordeel van?
En is het verschil tussen 3.14 en 3.9 effectieve megapixels wel te zien? En welke rol speelt de grotere CCD hierin?

Graag jullie uitleg hierover _/-\o_

Verder zie ik zelf niet echt geweldige verschillen en vind ik het grotere scherm en het betere menu van de A75 pluspunten. En niet te vergeten dat de A75 +/- 80 euro goedkoper is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:20:
Om ook maar even in te haken op dit topic. Ik zit te twijfelen tussen de nieuwe A75 en de A80.

Ik heb ze even vergeleken:

A75:
- 3.14 effectieve megapixels
- resolutie: 2048 x 1536
- groter LCD scherm (1.8")
- beter LCD menu
- minder autofocus (5 point)
- lichter (qua gewicht)

A80:
- 3.9 effectieve megapixels
- resolutie 2272 x 1704
- grotere CCD (1/1.8") met meer sensoren (4.1 t.o.v. 3.34).
- iets meer zoom
- iets meer witbalans override
- meer autofocus (9 point)
- iets zwaarder (qua gewicht)

Ik heb niet echt veel verstand van digitale camera's en heb dus wat rond gekeken op sites en het forum.

Als pluspunt van de A80 wordt dan vaak de grotere CCD gegeven. Omdat de CCD groter is en er bij de A80 ook meer sensoren zijn zou de A80 dus een betere beeld kwaliteit moeten leveren dan de A75. Betekent dit dat je dit voordeel terug ziet in de genoemde hogere resolutie? Of gaat het voordeel van de CCD nog verder?
En de grotere autofocus bij de A80, hoe moet ik dat zien? Dat hij op 9 punten scherp stelt i.p.v. op 5? En wat is hier het voordeel van?
En is het verschil tussen 3.14 en 3.9 effectieve megapixels wel te zien? En welke rol speelt de grotere CCD hierin?

Graag jullie uitleg hierover _/-\o_

Verder zie ik zelf niet echt geweldige verschillen en vind ik het grotere scherm en het betere menu van de A75 pluspunten. En niet te vergeten dat de A75 +/- 80 euro goedkoper is.
Ik zal op een paar punten nader ingaan:
De hogere resoltie geeft iets meer detail ,met name bij landschappen e.d. en in principe heeft ie door de grotere sensor iets minder last van sterk toenemende ruis als je de ISO hoger zou willen zetten, volgens de reviews zijn die verschillen niet dramatisch, bij grote afdrukken is de hogere resoltie zonder meer een voordeel....

Het aantal autofocuspunten zou ik geen gewicht aan geven, daardoor gaat de camera zelf zijn focuspunt zoeken en dat kan iets zijn wat jij niet wil......., geen voordeel dus, ik heb ook zo'n ding met AiAF en gebruik het allang niet meer zoals zovelen.

Verder moet je erop bedacht zijn dat de A80 minder groothoek heeft dan de A75, is goed te merken.
Het verschil in telebereik is daarentegen te verwaarlozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Na de zoeken op internet kwam ik dit fujifilm finepix 710 tegen.
Dit is wel wat ik wil : Goede nachtopnames en nog compact ook.
dat zijn twee dingen die belangrijk voor mij.
Ik wil jullie meinig horen. Zijn er nog andere dat nog betere nachtopnames kunt maken?

Met mijne oude fujifilm finepix 1300 met 1.3 mp, heb ik er jarenlang met de plezier gewerkt. Scherpe kiekjes nam ik vaak waarvan iedereen dacht dat ie met 3.1 mp cam was genomen. Die tijd wil ik dolgraag verlaten voor een nieuwe vlam.
ik hoor ut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op 13 juni 2004 @ 23:01:
Na de zoeken op internet kwam ik dit fujifilm finepix 710 tegen.
Dit is wel wat ik wil : Goede nachtopnames en nog compact ook.
dat zijn twee dingen die belangrijk voor mij.
Ik wil jullie meinig horen. Zijn er nog andere dat nog betere nachtopnames kunt maken?

Met mijne oude fujifilm finepix 1300 met 1.3 mp, heb ik er jarenlang met de plezier gewerkt. Scherpe kiekjes nam ik vaak waarvan iedereen dacht dat ie met 3.1 mp cam was genomen. Die tijd wil ik dolgraag verlaten voor een nieuwe vlam.
ik hoor ut wel.
Je gaat toch niet af op de reclamepraatjes van de importeur?
Kijk liever een wat reviews:
www.megapixel.net en daarop links naar andere reviewsites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik ga er ook maar eens aan geloven (een digitale camera kopen). Mijn twijfel is nu tussen de Sony dsc-p73 en de Canon Powershot A80. De Sony is iets goedkoper en heeft een iets hogere resolutie, maar er zijn eigenlijk helemaal geen goede reviews te vinden. Over de Canon is er genoeg te vinden en het lijkt me ook een fijne camera.

Heeft er iemand ervaring met de Sony?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Subtiel trapje omhoog

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 00:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Fuji S5000. Heb een beetje rondgekeken en wilde een goede en betaalbare camera en kwam bij de Canon A70/A80 en de Fuji uit.

Op steves-digicams ben ik de kwaliteiten gaan vergelijken, de Canon maakt echt mooie scherpe plaatjes maar de kleuren vallen mij tegen, de Fuji daartegen is iets minder scherper maar veel beter in zijn kleuren en daarnaast oogt hij ook als een veel betere camera en heeft zeker meer mogelijkheden.

De 55mm adapterring is een uitkomst, zo kan je naast de standaard 10x zoom ook nog eens de beschikbare Fuji 1.5x opzet lens kopen voor max 15x zoom maar de markt bied nog veel meer opties zoals een 2.2x zoomlens wat ik op www.s5000.net las. Kan je de dochter van je overburen goed in beeld nemen :P

Ook is het gebruik van filters etc. vrij makkelijk door die 55mm adapter en kan je de camera zeker professioneel gebruiken. Juist door 4 voor ingestelde programma´s kan je al zeer goed in div. omstandigheden de foto´s schieten.

Als je iets in de prijsklasse tot 500 euro zoekt is dit volgens mij echt een winner, met allerlij nodige accesoires (geheugen, tasje, accu´s, XD USB adapter) kom je nog onder de 500 euro uit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een aantal weken in het bezit van de Pentax Optio S4I. De super compacte camera van pentax.

Ik moet zeggen dat ik een iets te geïdealiseerd beeld had van de camera. In schemerige situaties presteert de camera minder. Hij flitst snel en zoals bekend is een flitser bij zo'n compactcamera'tje direct boven de lens nooit fijn. Dit ervaarde ik ook al met mijn Sony DSC-p20 (:P). Mijn eerste digitale camera die ik ruim twee jaar intensief heb gebruikt voor huis, tuin en keukenfoto's. Dat is het eerste minpuntje. Een ander minpuntje is de kwaliteit van de foto's, er is relatief veel ruis. Tenslotte is vind ik de nachtstand net niet voldoen, 4 sec. maximaal...ja niet echt fijn.

Daar tegenover staan enorm veel pluspunten. De camera is ultracompact en het voelt niet anders dan een mobieltje in je broekzak. Al let ik nu toch wat meer op mijn linkerbroekzak dan anders :P Ook de opstarttijd is fantastisch. Zo heb ik de volgende foto kunnen maken door een snoekduik te maken, de camera aan te zetten en te schieten: http://jeffp.endoria.net/upload/moe.jpg Let niet op de onscherpte dat kon ik toen weer niet instellen. Maar het zegt genoeg.

Verder heb je ongelofelijk veel autostanden die gemakkelijk te gebruiken zijn. Al met al een top camera, die je echt moet aanschaffen als je het leuk vindt om "momentjes" vast te leggen zonder te hoeven denken aan de "kunstzinnigheid" al mis ik dat toch wel :o Maar dat komt ooit nog wel met een andere camera:)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 14 juni 2004 @ 12:59:
Ik ga er ook maar eens aan geloven (een digitale camera kopen). Mijn twijfel is nu tussen de Sony dsc-p73 en de Canon Powershot A80. De Sony is iets goedkoper en heeft een iets hogere resolutie, maar er zijn eigenlijk helemaal geen goede reviews te vinden. Over de Canon is er genoeg te vinden en het lijkt me ook een fijne camera.

Heeft er iemand ervaring met de Sony?
De A80 is echt veel meer camera, niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 21:17:
[...]

De A80 is echt veel meer camera, niet te vergelijken.
OK, dat klinkt in ieder geval duidelijk :)

Maar wat maakt de A80 dan zoveel 'meer' camera?

Oh, ik heb hier die A80 gevonden:
http://shop.mijnwinkel.nl...bjects/c8/?vendorcode=a80

Vrij goedkoop vond ik. Maar wat is er anders aan de International Version?

[ Voor 28% gewijzigd door posttoast op 15-06-2004 21:40 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 15 juni 2004 @ 21:22:
[...]

OK, dat klinkt in ieder geval duidelijk :)

Maar wat maakt de A80 dan zoveel 'meer' camera?

Oh, ik heb hier die A80 gevonden:
http://shop.mijnwinkel.nl...bjects/c8/?vendorcode=a80

Vrij goedkoop vond ik. Maar wat is er anders aan de International Version?
Met de A80 heb je een maximum aan controle over wat ie doet, als je hem pas hebt hecht je daar niet veel belang aan, maar als tie niet doet wat jij wil, ga je dat waarderen.
Die Sony is een aardige 'point and shoot", meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:10:
[...]

Met de A80 heb je een maximum aan controle over wat ie doet, als je hem pas hebt hecht je daar niet veel belang aan, maar als tie niet doet wat jij wil, ga je dat waarderen.
Die Sony is een aardige 'point and shoot", meer niet.
Hmmm, ok dat is een helder verhaal. Maar als ik met die Canon 'even snel' een foto wil maken (dus point and shoot) lukt dat dan ook wel goed? Ofwel, kan ik zonder al teveel in te stellen ook een redelijke foto maken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 15 juni 2004 @ 22:22:
[...]

Hmmm, ok dat is een helder verhaal. Maar als ik met die Canon 'even snel' een foto wil maken (dus point and shoot) lukt dat dan ook wel goed? Ofwel, kan ik zonder al teveel in te stellen ook een redelijke foto maken?
Je hoeft niks in te stellen, op auto doet ie het ook.........
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.