Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.054 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

SMM = Smartmedia, inderdaad. Heb ik al een 128MB kaartje van voor m'n MP3-speler, maar onoverkomelijk veel kost een kaartje van een ander formaat nou ook niet.

Als ik het zo lees is dat het enige "nadeel" en is hij voor de rest beter dan bijvoorbeeld de A80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 25 januari 2004 @ 20:19:
SMM = Smartmedia, inderdaad. Heb ik al een 128MB kaartje van voor m'n MP3-speler, maar onoverkomelijk veel kost een kaartje van een ander formaat nou ook niet.

Als ik het zo lees is dat het enige "nadeel" en is hij voor de rest beter dan bijvoorbeeld de A80?
Op sommige punten is hij inderdaad beter, zoals b.v. de lens, lichtsterker en meer groothoek, voor meer tele kan je er een converter opzetten.
De uitrusting met instelmogelijkheden zit ook wel snor, (geen uitklapscherm, punt voor Canon). Erg compact is tie natuurlijk niet
Als je kan leven met de max. grootte van de kaartjes van 128 MB is het een heel goed alternatief voor de A80, op Kieskeurig (zegt niet alles,weet ik wel) zijn overwegend zeer postive reacties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een camera, en ik zit te twijfelen tussen de minolta z1 en de pentax optio s.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik heb een budget van 400 euro, dus alleen voor de cam. Geheugen kaartje cadeau ongeacht welk type.

Ik ben zelf in het bezit van een analoge nikon slr waardoor ik dus geen cam wil hebben waar ik niks mee kan.

Dus kwam ik uit op de fuji finepix s5000 al zijn daar de revieuw zo danig wisselend van dat ik sterk ben gaan twijfelen. Daarnaast zou ik het liefst 1tje hebben waar ook evt een externe flitser op kan maar hoeft niet.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op 28 januari 2004 @ 15:06:
Ik heb een budget van 400 euro, dus alleen voor de cam. Geheugen kaartje cadeau ongeacht welk type.

Ik ben zelf in het bezit van een analoge nikon slr waardoor ik dus geen cam wil hebben waar ik niks mee kan.

Dus kwam ik uit op de fuji finepix s5000 al zijn daar de revieuw zo danig wisselend van dat ik sterk ben gaan twijfelen. Daarnaast zou ik het liefst 1tje hebben waar ook evt een externe flitser op kan maar hoeft niet.

Wat raden jullie aan?
Zonder flitsschoen:

Canon A80, Minolta F200/s414

Met:
Minolta Z1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Hoi, ik wil graag een digicam kopen :)

Ik heb er nu een aantal gezien die voldoen aan de eisen, maar ik sta altijd open voor nieuwe / andere ideëen.

Deze camera's lijken me wel wat:

Canon Powershot A80 (PW €380) [PW = PriceWatch]
Olympus C-5000 (PW € 335)
HP Photosmart 945 (PW 470)
Canon Powershot G3 (PW € 500)

Mijn eisen / wensen zijn als volgt:
  • Aantal Megapixels: minimaal 4
  • Doel van de camera: Vooral macrofotografie, maar ook gewoon point-and-shoot.
  • Formaat camera: Maakt me eigenlijk niks uit
  • Opslagmedium: Maakt me ook niks uit
  • Budget: Maximaal 500 euro, liever tussen de 400 en de 450.
  • Voorkeur voor een bepaald merk: Ik heb Canon altijd wel hoog zitten qua digitale camera's, maar ik wil me niet aan één merk binden.
  • Uitbreidingsmogelijkheden: niet nodig
  • Materiaal camera: Maakt op zich niks uit, als de camera maar stevig / solide aanvoelt.
  • Soort stroomvoorziening: Maakt ook niks uit.
De camera is bedoeld om "gewone" foto's mee te maken, bijvoorbeeld werkende mensen, indruk van bedrijfsruimte e.d. Daarnaast moeten er ook (macro)foto's van het product (tomaten / paprika's) genomen kunnen worden. Kleurechtheid en scherpte is hierbij erg van belang. Ook is het erg handig als je van dichtbij kunt fotograferen.

Via dpreview ben ik op bovenstaande 4 camera's uitgekomen.
Omdat er nogal veel verschil zit (in prijs) tussen de C-5000 en de G3 vraag ik me af of ik wel "goed" aan het zoeken ben.

Wat ik tot nu toe van de camera's weet:

Canon Powershot A80: Goede allround camera, macro focus 5 cm, 4 Megapixels.
Olympus C-5000: Weet geen beschrijving, macro 4 cm, 5 Megapixels
HP Photosmart 945: Veel positieve recensies, macro 10 cm, 5 Megapixels.
Canon Powershot G3: Veel positieve recensies, macro 5cm / 15 cm ?, 4 Megapixels.

?Wat houdt dat eigenlijk in? Dat je kan kiezen tussen 5 cm en 15 cm?
edit:
Nee dus, dat zijn de waardes bij tele- en wide zoom

Als ik het zo op een rijtje zet neig ik naar de G3, omdat ik het idee heb dat die camera wat professioneler is dan de rest. Wellicht is dat ook zijn nadeel, omdat de gebruikers van de camera (ik ben er één van) waarschijnlijk niet de moeite (willen) nemen om alles in te stellen, en dus zoveel mogelijk op de auto-stand gaan werken.

Zo, dat is een heel verhaal geworden, kan iemand mij verder helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sherlock op 30-01-2004 15:46 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Ook ik heb rond zitten kijken, vooral op dpreview en kieskeurig.nl, maar ik heb nog een aantal modellen over:

Canon Powershot A80
S45
S50
Pentax Optio 555
550
450
Fujifilm Finepix F700

Het voordeel van de Pentax vind ik dat ie een grotere optische zoom heeft. Alle camera's kan je flink wat handmatig mee instellen. Twee camera's van dit rijtje gebruik aa batterijen i.p.v. een LiOn batterij, wat is makkelijker, handiger en beter?
De Canon's zijn wat zwaarder dan de rest en als je'm in je broekzak mee wil nemen is dat toch niet zo fijn.
Maar ik las ook ergens dat de kwaliteit van de foto's van Canon beter is dan die van de Pentax.
Ik begreep dat Fuji in deze camera een super ccd techniek heeft toegepast dat er voor iedere pixel twee receptoren zijn waardoor de fotokwaliteit heel hoog wordt (hij gebruikt dus 6 miljoen sensoren voor een 3 MP plaatje, je kan ook 6MP pictures produceren, maar die zijn interpolated).
Wat is de reactietijd van deze camera's (oftewel, hoe lang duurt het voordat ie de foto écht neemt als je op het knopje hebt gedrukt)? Ik wil er graag eentje die direct reageert. Vaak zijn momenten met een digitale camera nét voorbij omdat het soms wel bijna een seconde duurt voordat ie de foto echt maakt.

Dus al deze dingen meegerekend, wie kan mij helpen met wegstrepen???

[ Voor 30% gewijzigd door e1f op 30-01-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Ik heb ondertussen zelf m'n keuze maar gemaakt, aan de hand van de reviews op dpreview en de users fora daar. Ik ga voor de Pentax Optio 555. Vooral omdat deze een grote optische zoom heeft, licht is en een lange batterij duur heeft. De nadelen die bij de 550 genoemd worden dat ie veel noise geeft is bij deze versie grotendeels weggewerkt.
Fujifilm sowieso niet omdat deze maar 3 MP is, en ondanks de superCCD actie toch niet met een 5 MP camera kan concurreren qua fotokwaliteit begreep ik van dpreview.
En waarom dan geen Canon?? Tja, keuze was moeilijk... maar toch vooral vanwege de zoom, ondanks dat de fotokwaliteit van de Canon over het algemeen erg goed is. Ik weet alleen niet het vergelijk met de Pentax, maar ik neem aan dat het verschil stukken minder is geworden dan met de 550.
Goed misschien een beetje overbodig om dit allemaal te vertellen, maar dan weten jullie mijn afwegingen en misschien heeft iemand er ooit nog wel eens wat aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch een camera zoekt tussen de 250 en de 500 euro dan zou ik de Fuji FinePix 5000 nemen.
Deze kost in de pricewatch 369 euro.
pricewatch: Fuji FinePix S5000 (3MP, 10x zoom, 37-370mm, f/2.8-3.2)

Ikzelf heb namelijk de Fuji FinePix S602Z en is echt een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dilemma:

Ik zit te twijfelen tussen 2 camera's

De A80 van Canon
Of de Minolta Dimage Z1

Wie o wie kan mij vertellen welke camera de mooiste foto's maakt?

Ik weet dat het een vrij moeilijke vraag is maar probeer het zo goed mogelijk te verklaren, ik ben echt een leek wat digitale camera's betreft. dus aub probeer het me uit te leggen.

Ik heb zelf een A70 gehad, maar verkocht aan mijn vader omdat deze de mijn wou kopen en zodat ik een nieuwe kon aanschaffen.

De A80 lijkt een logische keuze maar ik heb wat verder rond gekeken op de markt en ik zit tussen die 2 camera's te twijfelen...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:37:
Dilemma:

Ik zit te twijfelen tussen 2 camera's

De A80 van Canon
Of de Minolta Dimage Z1

Wie o wie kan mij vertellen welke camera de mooiste foto's maakt?

Ik weet dat het een vrij moeilijke vraag is maar probeer het zo goed mogelijk te verklaren, ik ben echt een leek wat digitale camera's betreft. dus aub probeer het me uit te leggen.

Ik heb zelf een A70 gehad, maar verkocht aan mijn vader omdat deze de mijn wou kopen en zodat ik een nieuwe kon aanschaffen.

De A80 lijkt een logische keuze maar ik heb wat verder rond gekeken op de markt en ik zit tussen die 2 camera's te twijfelen...

Alvast bedankt.
Als je die zoom van de Z1 niet nodig hebt, is de A80 de betere allrounder met een grotere sensor, hogere resoltie en alles wat je wil in te stellen, de beeldkwaliteit is in het algemeen net wat beter.
Zo ja, dan de Z1.....

De mooiste foto's worden gemaakt door de camera in de hand van de beste fotograaf......

Toch niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

http://www.2ehands.nl/bek...96992&ses=LGzS8AtHIcYpB8j

Voor leuke digitalecamers tussen de 250-500 is 2ehands ook een optie?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan nergens vinden hoe lang en in welke kwaliteit de Pentax Optio S4 filmpjes kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weppe schreef op 01 februari 2004 @ 22:11:
Ik kan nergens vinden hoe lang en in welke kwaliteit de Pentax Optio S4 filmpjes kan maken?
320x240@ 15fps max. 60 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op 01 februari 2004 @ 21:36:
http://www.2ehands.nl/bek...96992&ses=LGzS8AtHIcYpB8j

Voor leuke digitalecamers tussen de 250-500 is 2ehands ook een optie?
Is al verkocht kennelijk, als je even aangeeft wat je op het oog hebt, wil ik er wel een mening over geven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah boys, 1.2 megapixel is niet genoeg voor mooie foto's. Maakt dus zeer zeker wel uit, maar kan verschillen per camera.

Minimaal 2 megapixel moet je voor gaan, een A40 is een mooie keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ flits flits

Wat denk jij zelf van de Fuji S5000 tov A80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
dat zou ik ook wel eens willen weten, wat tot nu toe heeft de canon meer iso instellingen maar heeft de fuji een groter zoom bereik.

De canon is compacter en levert betere kwaliteit foto's als de fuij heeft ook de mogelijkheid om de het zoom bereik te upgraden en heeft de beschikking over een onder water behuizing.

de fuij word geleverd met 16mb en de canon met 32mb.

De fuji staat interressanter als je er mee aan komt zetten als de canon :P

Maar beide kosten allebei evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 09:10:
@ flits flits

Wat denk jij zelf van de Fuji S5000 tov A80?
Hiervoor geldt hetzelfde wat ik hierboven al zei over A80 en Z1, waarbij ik de Z1 wat hoger aansla als de S5000, je hebt met de Minolta wat meer controle over je foto's, maar ook de Z1 heeft nadelen ,zie de threads die daar over gaan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden waarom ik geen Z1 zou pakken is omdat deze geen compact flash ondersteund...

Dat is toch zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:44:
[...]

Is al verkocht kennelijk, als je even aangeeft wat je op het oog hebt, wil ik er wel een mening over geven.........
Hihi, nee hij is nog niet verkocht want hij is van mij .

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een camera die:

minimaal 2 megapixel heeft
optische zoom
klein is
filmpjes kan maken in goede kwaliteit, en op z'n minst 3 minuten lang, liever onbeperkt.

Ik vind de canon ixus V2 en V3 erg mooi, maar deze kunnen geen filmpjes maken zoals ik dat wil. de A80 kan het wel maar deze vind ik weer erg groot, hij moet zo in m'n broekzak passen.

De pentax optio S4 bijvoorbeeld kan ook maar 60 sec filmpjes maken zoals ik dat hierboven al vroeg ik dit topic.

Weet iemand een geschikte camera voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 23:03

Hingking

Duikfanaat

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een digitale camera aan te schaffen. (Ik zou er op termijn misschien ook een onderwaterhuis bij willen aanschaffen.) Ik heb me op verschillende sites al wat geinformeerd, maar heb nog moiete met beslissen.

Wat ga ik ermee doen? Vakantiefoto's, weekends, uitstapjes, vrije-tijds foto's dus. Het liefst wil ik hem gemakkelijk kunnen meenemen, dus het mag niet te groot zijn. Misschien wil ik ook wel iets verder gaan en een beetje experimenteren met de camera. Ik heb verder wel geen verstand van fotografie, dus super-professioneel moet het allemaal niet zijn. Verder zou ik ook voor semi-professionele doeleinden een redelijke goede macro-functie willen hebben. (Foto's van in de mond). Ook de flitser zou hierbij van belang kunnen zijn denk ik. Ook filmpjes maken lijkt me wel fun. Ik heb enkel maanden geleden ook al zoiets gepost, maar nu heb ik echt een rijtje van verschillende modellen die me aanstaan en weet ik iets beter wat ik wil.

Probleem is natuurlijk dat de eisen die ik nu stel in sommige opzichten beetje tegengesteld zijn. Dus ik moet een beetje zoeken naar een compromis.

Zelf twijfel ik tussen volgende modellen;

* Sony Cybershot P10, (5 megapixels, fijn klein, mooi degelijk afgewerkt)
* Sony Cybershot V1, (idem, maar meer handmatig in te stellen (heb ik dat nodig?) en betere lens, maar wel stuk duurder)
* Nikon Coolpix 4300 (kun je evt. zo'n ringlamp met LEDjes bij kopen wat misschien wel interessant is voor foto's in de mond, maar wel weer wat groter en misschien binnenkort een opvolger? Vind deze camera ook iets minder degelijk overkomen dan Sony)
* Canon Digital IXus 400. (vooral klein, maar schijnt dat flits niet zo goed is)

Wie heeft aankooptips, gebruikservaringen, meningen, waarschuwingen, etc. voor mij? Zowel voor onderwater als op het droge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hingking schreef op 03 februari 2004 @ 19:39:
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een digitale camera aan te schaffen. (Ik zou er op termijn misschien ook een onderwaterhuis bij willen aanschaffen.) Ik heb me op verschillende sites al wat geinformeerd, maar heb nog moiete met beslissen.

Wat ga ik ermee doen? Vakantiefoto's, weekends, uitstapjes, vrije-tijds foto's dus. Het liefst wil ik hem gemakkelijk kunnen meenemen, dus het mag niet te groot zijn. Misschien wil ik ook wel iets verder gaan en een beetje experimenteren met de camera. Ik heb verder wel geen verstand van fotografie, dus super-professioneel moet het allemaal niet zijn. Verder zou ik ook voor semi-professionele doeleinden een redelijke goede macro-functie willen hebben. (Foto's van in de mond). Ook de flitser zou hierbij van belang kunnen zijn denk ik. Ook filmpjes maken lijkt me wel fun. Ik heb enkel maanden geleden ook al zoiets gepost, maar nu heb ik echt een rijtje van verschillende modellen die me aanstaan en weet ik iets beter wat ik wil.

Probleem is natuurlijk dat de eisen die ik nu stel in sommige opzichten beetje tegengesteld zijn. Dus ik moet een beetje zoeken naar een compromis.

Zelf twijfel ik tussen volgende modellen;

* Sony Cybershot P10, (5 megapixels, fijn klein, mooi degelijk afgewerkt)
* Sony Cybershot V1, (idem, maar meer handmatig in te stellen (heb ik dat nodig?) en betere lens, maar wel stuk duurder)
* Nikon Coolpix 4300 (kun je evt. zo'n ringlamp met LEDjes bij kopen wat misschien wel interessant is voor foto's in de mond, maar wel weer wat groter en misschien binnenkort een opvolger? Vind deze camera ook iets minder degelijk overkomen dan Sony)
* Canon Digital IXus 400. (vooral klein, maar schijnt dat flits niet zo goed is)

Wie heeft aankooptips, gebruikservaringen, meningen, waarschuwingen, etc. voor mij? Zowel voor onderwater als op het droge.
Van de bovengenoemde is de Sony V1 de enige die niet af te raden is en waar-mee je veel kanten op kunt, nadeel zijn natuurlijk de memorysticks, hij is ook de duurste.......
Als je verder niet zonodig hoeft te expirimenteren is de Ixus 400 ook een goede keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteund de Z1 compactflash geheugen?

Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 08:25:
Ondersteund de Z1 compactflash geheugen?

Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker...
De Z1 heeft Secure Digital ;) SD dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Kan je met de Z1 filmpjes opnemen die langer zijn dan 60 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Je kunt net zo lang door gaan met filmen totdat je kaart vol zit:
http://www2.konicaminolta.../dimage/dimage-z1/03.html

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Van de bovengenoemde is de Sony V1 de enige die niet af te raden is en waar-mee je veel kanten op kunt, nadeel zijn natuurlijk de memorysticks, hij is ook de duurste.......
Als je verder niet zonodig hoeft te expirimenteren is de Ixus 400 ook een goede keus
Hallo,

Bedankt voor je reply, maar zou je misschien ook kunnen zeggen waarom je dat vindt? Die V1 heeft natuurlijk de meeste functies en als je dus maar genoeg betaalt kun je daar logischerwijs de meeste kanten mee op. Waarom zou je anders de Ixus 400 nemen en niet een van de andere? Is dat uit eigen ervaring, uit testen, op het uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hingking schreef op 04 februari 2004 @ 14:50:
[...]

Hallo,

Bedankt voor je reply, maar zou je misschien ook kunnen zeggen waarom je dat vindt? Die V1 heeft natuurlijk de meeste functies en als je dus maar genoeg betaalt kun je daar logischerwijs de meeste kanten mee op. Waarom zou je anders de Ixus 400 nemen en niet een van de andere? Is dat uit eigen ervaring, uit testen, op het uiterlijk?
De V1 heeft toch wel heel goeie reviews gekregen, het minpunt schijnt de wat zwakke accuprestatie te zijn,(en de memorystick natuurlijk, maar dat is persoonlijk) de camera is eigenlijk een klasse hoger dan de anderen, vergelijkbaar met de Canon G5 ,maar dan compacter.....
De Ius is alom erkend als een kleintje dat ook een goeie beeldkwaliteit levert.
Hoe het eruit ziet interesseert mij persoonlijk niets.
Met de anderen doe ook geen miskoop, het zijn doorsneeprodukten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Heeft iemand ervaring met de belichting en macrofunctie op de door mij genoemde camera´s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op het moment de eigenaar van een sony P5. In gebruik deze voornamelijk om op feesten foto's te maken (donker, paar discolampjes, flitsen en weer terug in de broekzak. Ik heb echter een drietal problemen met deze camera:

1. De tijd nodig voor autofocus is een paar seconden; ik wil graag de camera richten en binnen zeg een halve seconde mijn foto genomen hebben, en zeker geen rood lampje dat al een paar seconden aangeeft dat ik zo een foto ga maken. Ook gaat autofocus nog al eens mis in het donker.

2. Ik zou ook graag op een wat grotere afstand (> 3 meter) foto's kunnen willen nemen, dus sterkere flitser of gevoeliger CCD.

3. De camera krijgt zo af en toe nog wel eens een klein slokje bier mee - de lensbeschermer van de P5 gaat open en dicht via een heel zwak motortje en deze kapjes blijven vaak plakken.

Ik begrijp dat zeker probleem 2 en 3 lastig op te lossen zullen zijn. Als jullie me echter een suggestie kunnen doen voor een vervanger die in elk geval probleem 1 oplost ben ik al blij!

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dure C100

Hier in Weert staan de C350 voor € 299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,
Ik zit te twijfelen over welke camera ik ga kopen. De camera die mij goed lijkt is de minolta dimage x20, maar ik hoor van reacties dat 2 MP te weinig is om mooie afdrukken te krijgen. Heeft iemand de camera of weet iemand of dit waar is? Als dit zo is, denk ik over de minolta dimage xt. Maar mijn vraag is: wat maakt deze camera veel beter, behalve dat hij 3 MP heeft? Is dat de enige reden en is dat het prijsverschil waard?
Mijn andere keus ligt nog bij de sony P 72, maar aangezien deze wat groter is en ik graag een kleintje wil (zoals dus de minolta's) is dit niet erg waarschijnlijk.
Ik meld hierbij wel dat ik absoluut geen expert ben ofzo, ik wil gewoon een goeie, kleine camera waarmee ik mooie fotootjes kan maken en deze mooi kan ontwikkelen. De dimage xt is qua budget op zich wel mogelijk, maar echt alleen als jullie zeggen dat de minolta x20 echt geen goeie kwaliteit oplevert.
Nou, sorry voor deze lange brief, maar ik wil graag beslissen..
Alvast bedankt! groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 12:37:
Hoi mensen,
Ik zit te twijfelen over welke camera ik ga kopen. De camera die mij goed lijkt is de minolta dimage x20, maar ik hoor van reacties dat 2 MP te weinig is om mooie afdrukken te krijgen. Heeft iemand de camera of weet iemand of dit waar is? Als dit zo is, denk ik over de minolta dimage xt. Maar mijn vraag is: wat maakt deze camera veel beter, behalve dat hij 3 MP heeft? Is dat de enige reden en is dat het prijsverschil waard?
Mijn andere keus ligt nog bij de sony P 72, maar aangezien deze wat groter is en ik graag een kleintje wil (zoals dus de minolta's) is dit niet erg waarschijnlijk.
Ik meld hierbij wel dat ik absoluut geen expert ben ofzo, ik wil gewoon een goeie, kleine camera waarmee ik mooie fotootjes kan maken en deze mooi kan ontwikkelen. De dimage xt is qua budget op zich wel mogelijk, maar echt alleen als jullie zeggen dat de minolta x20 echt geen goeie kwaliteit oplevert.
Alvast bedankt! groetjes
Hangt er vanaf hoe groot je wil afdrukken, zonder bewerking gaat het best tot 13x17 en met wat trucjes ook wel op A4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Ik ben net als zovelen ook opzoek naar een digicam. Mijn shortlist is:

Canon A80 /A70
Minolta F200

Het probleem is dat ik me al te pletter heb gezocht, maar ik kan geen reviews vinden van die F200, wel van F100, F300 maar zijn die 1op1 te vergelijken? Reviews van de A80 en A70 heb ik al bergen van gezien.

Ik heb ze van het weekend wel al even in de fotozaak in m'n handen gehad, maar er zaten jammergenoeg geen batterijen in dus kon niks proberen.

Als iemand wat meer kan vertellen over snelheid, kwaliteit van die F200 graag.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Rayzman schreef op 15 februari 2004 @ 20:33:

Canon A80 /A70
Minolta F200

Het probleem is dat ik me al te pletter heb gezocht, maar ik kan geen reviews vinden van die F200, wel van F100, F300 maar zijn die 1op1 te vergelijken? Reviews van de A80 en A70 heb ik al bergen van gezien.

Ik heb ze van het weekend wel al even in de fotozaak in m'n handen gehad, maar er zaten jammergenoeg geen batterijen in dus kon niks proberen.

Ik heb hem zelf niet, maar hier kan je een aantal reviews vinden over die minolta.
http://www.kieskeurig.nl/...14801C1256CEA00526953.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Ja, dat had ik wel al gezien, maar ik bedoelde uitgebreider zoals op ze dpreview.com, dcresource enzo doen.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayzman schreef op 15 februari 2004 @ 20:33:

Canon A80 /A70
Minolta F200

Van deze 3 wordt de F200 als de beste beschouwd
Plus:
-zeer goede beeldkwaliteit, dankzij 4 MP ruist ie niet overdreven op ISO400
-zeer veel instelbaar
-compact

Min:
-nogal hoog stroomverbruik (maar 2 AA)
-niet 1 van de snelste,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 12-09 10:09
Hallo,

ik ben opzoek naar een goede digicam.
Mijn voorkeur ging uit naar de Canon Powershot A70 (komt goed uit reviews).
Maar ik wil een Schneider Kreuznach lens hebben en die heeft de A70 helaas niet.
Nu heb ik het GOT-forum al afgezocht, google seach levert enkel Kodaks op dus daarom toch maar een post hier.

Welke merken hebben, naast Kodak nogmeer goede digitale camera's met Schneider Kreuznach lenzen? Waar kan ik een vergelijking/opsomming vinden?

Alvast bedankt!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat vooral kodak.
samsung gebruikt ze ook wel eens, en ik meen gezien te hebben dat een sony er een heeft. maar dat weet ik niet zeker, aangezien sony meestal karl-zeiss gebruikt.

kan je me ook vertellen waarom je per se zo'n lens wil? ik moet zeggen dat de olympus lens van mijn c-740 niet bepaald slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasHof schreef op 16 februari 2004 @ 13:58:
Hallo,

ik ben opzoek naar een goede digicam.
Mijn voorkeur ging uit naar de Canon Powershot A70 (komt goed uit reviews).
Maar ik wil een Schneider Kreuznach lens hebben en die heeft de A70 helaas niet.
Nu heb ik het GOT-forum al afgezocht, google seach levert enkel Kodaks op dus daarom toch maar een post hier.

Welke merken hebben, naast Kodak nogmeer goede digitale camera's met Schneider Kreuznach lenzen? Waar kan ik een vergelijking/opsomming vinden?

Alvast bedankt!

Klaas
Pin je niet vast op die naam, Kodak heeft gewoon het gebruik van die naam gekocht omdat die lens een bepaalde constructie heeft die door Schneider is gepatenteerd, over de feitelijke kwaliteit van de lens zegt het weinig helaas.........
Ik kom op Duitse forums hierover wel eens discussies tegen en men is in het algemeen van mening dat er in dit opzicht veel kaf onder het koren is (er schijnen ook Leica lenzen te zijn die in Canon fabrieken gemaakt worden.)
Ga af op de reviews van de camera, een camera is een optelsom..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.SnakeS
  • Laatst online: 26-05 05:49
Ben samen met m'n pa op zoek naar een digicam. We twijfelen eigenlijk nog tussen 3 modellen, nl:

-DIGITAL IXUS II (3.2MP)
-SONY CYBER-SHOT DSC-P8 (3.2 MP)
-SONY CYBER-SHOT DSC-P12 (5MP)

De eerste 2 lijken wat mij betreft ongeveer gelijkwaardig . Is dit ook zo, en welke nemen we dan best?
De 5 MP is in promotie in de lokale fotowinkel en we zouden eigenlijk ook wel die kunnen kopen. Voor m'n pa is het een groot pluspunt dat daar o.a. door de promotie 5 jaar waarborg op is. Mij lijkt het wel wat zo'n 5 MP. Maar dan vraag ik me af of we er wel goed aan doen om als beginners direct zo'n duur fototoestel te kopen.
Iemand die een reden weet waarom 1 van deze toestellen wel/niet te kopen & ons uit de nood kan helpen?
Als laatste vraag (ik weet het , ik ben lastig :) ) :Hoeveel geheugen koopt een mens best om een weekje op wintersport te gaan en daar toch een beetje te kunnen foto's nemen? Ik & m'n vader zijn hij die ons kan helpen eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 12:37:
Hoi mensen,
Alvast bedankt! groetjes
2mp van welke merkcamera dan ook is *zat* om een goeie afdruk te krijgen op normaal formaat.

Ik heb de X20 al een tijdje nu, en hij is inderdaad echt heel klein. Foto's zijn iets softer dan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare Canon Ixus met 2 megapixel, maar dat merk je alleen als je twee foto's naast elkaar zet, afgedrukte foto's op normaal en 13x17 cm formaat komen zeer mooi uit de bus. Een zeer apart lensensysteem inderdaad, maar wel eentje die Minolta's naam voor innovatie en kwaliteit hoog houdt.

Er gaan ook normale batterijen in, dat was voor mij, samen met de prijs en SD kaart formaat, een van de voordelen om voor de X20 te gaan.

Binnenkort heb ik er helaas 1 over (ik had er een gekocht, en toen hadden mijn ouders me er een cadeau gegeven voor mijn verjaardag, dus die gaat de verkoop in....).

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 17-02-2004 21:01 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Volgens mij is kodak idd de enige met een schneider lens.
Wat ik alleen niet helemaal snap is of je nu wel of geen kodak wil.
Kodak is niet het meest verkochte merk, maar ik heb zelf wel een kodak gekozen.
Om de schneider lens, en de zoom is erg goed. De beeldkwaliteit doet zeker niet onder voor de meer bekende merken.
Bijvoorbeeld de easyshare dx 6340(3.1mp) of de dx6440(4mp) of de 6490(4mp en 10x zoom).
Hebben dus als voordeel die lens, de 4x zoom ( ik heb het trouwens alleen over de optische), het erg mooie grote lcd scherm, handige bediening en erg gebruiksvriendelijk en de mooie prijs/kwaliteit verhouding
Wil je zelf alles in kunnen stellen, valt de dx 6340 een beetje af, maar de andere 2 hebben veel handmatige instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 6490 heeft helaas een te sterke compressie, maar ligt heerlijk in de hand en heeft een mooi lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Die compressie in natuurlijk al veel over te doen geweest.
Maar eerlijk gezegd merk ik het zelf niet in de foto`s tot a4.
Daarboven is er misschien een enkel verlies te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Ik zit nog te twijfelen tussen de Dimage X20 en de Canon A60, voordeel van de A60 is dat er goedkoop (cf) geheugen in gaat, maar hij is wel weer duurder.
De x20 is nu 150,0, maar gaat duurder geheugen in, is lekker klein, maar zal minder goede fotos maken dan de A60.

Is de kwaliteit tussen deze cams echt zo groot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik wil een canon Ixus 2 of een powershot a80 kopen ,
maar ben ook aan het twijfelen , heeft iemand misschien wat
voorbeeld foto's ?

En de winkels die ik online bezoek verkopen bijna allemaal de buitenlandse
modellen , kan ik beter een nederlandse uitvoering nemen , of maakt
het weinig uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet het al.

Gr Houtworm

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heef iemand misschien fotos van de a70? Waarop je kan zien hoe groot/klein hij is. Dus bijv een plaatje van de a70 in de hand of naast een voorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 21:04:
heef iemand misschien fotos van de a70? Waarop je kan zien hoe groot/klein hij is. Dus bijv een plaatje van de a70 in de hand of naast een voorwerp.
Onder welke steen woon jij? Een beetje dorp heeft al gauw een Dixons waar je hem kunt bezichtigen. En anders kun je op Steve's Digicams ofzo vast wel een foto van de A70 naast een CD of credicard vinden.

(Als je tenminste weet hoe groot die zijn)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje wel voor de nuttige bijdrage steroeobla
maar ik heb al wat plaatjes gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zus zit op een kunstacademie (grafische vormgeving) en moet binnekort grote posters gaan maken/ontwerpen. Onze huidige Canon Ixus 2 MP heeft een te kleine resolutie om foto's te maken die geschikt zijn voor het maken van posters.

Nu moet er dus een nieuwe camera komen die op z'n minst 4 MP moet hebben. En we weten allemaal dat de ene 4 MP camera de ander niet is. En omdat het gaat om posters moet de camera ook een uitstekende beeldkwaliteit hebben.

De camera moet aan de volgende eisen voldoen:
-LCD schermpje
-4 MP of meer.
-Uitstekende beeldkwaliteit
-SD media kaart (vanwege ingebouwde cardreader in laptop), of CF (omdat we hier een 64 MB CF kaartje over hebben) maar dan moet er wel zo'n CF cardreader bij zitten. Ingebouwd geheugen kan eventueel ook.
-maximaal 400 euro
-Veel zoom-opties

En als iemand nog iets weet waar een camera aan moet voldoen als die gebruikt moet worden vor grafische vormgeving dan graag zeggen aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met veel zoomopties? Als je een groot zoombereik (bijv 10x optisch) dan blijven er nog maar een paar over namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoelde uiteraard de optie om veel te kunnen inzoomen en uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Hoe belangrijk is die zoom?? Als je het hebt over veel zoom, dan ga ik toch denken aan minimaal vanaf (equivalent aan 35 mm camera) 135 mm zoombereik. Dan is er volgens mij alleen de Minolta DiMAGE S414 voor onder de 400 euro als ik op www.dpreview.com kijk. Voor 100 mm + zijn er wel meer camera's. Kijk zelf maar eens even daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze? http://www.dpreview.com/r...ta/minolta_dimageg500.asp

Minolta DiMage G500, staat voor 333 euro in de pricewatch. Heeft die een beetje goede fotokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Olympus C-750 Zoom lijkt mij wel wat. Kost 379 als goedkoopste in pricewatch.

Ik twijfel namelijk tussen de Z1 en deze.

Specs :
Beeldpunten: 4,2 Megapixel

Kleurdiepte:

CCD-chip: 1/2,5 inch

Fotoresoluties: 640x480, 1024x768, 1600x1200

Geheugen: Ingebouwd: Nee
Verwisselbaar: Ja, 1 x 16 MB
Maximaal: 8192 MB

Dataformats: JPEG, TIFF

Zoom: Optisch: 10 x
Digitaal: 2,5 x
Autofocus: Ja

Zoeker:
Type: Optisch, LCD
LCD grootte: 1,5 inch
LCD beeldpunten: 110000 pixels
LCD-zoeker grootte: 0.44 inch
LCD-zoeker beeldpunten: 180000 pixels

Flitser: Ingebouwd: Ja
Modi: aan, uit, auto
Anti "rode ogen"-effect: Ja
Externe aansluiting: Ja
TTL: Ja
Bereik: 0,3 tot 4,5 m

Lichtcorrectie: Handmatig: Ja
Correctiewaarde: 2 in trappen van + 1/3
2 in trappen van - 1/3

Lichtgevoeligheid (ISO): Automatisch: 100-400

Sluitertijd: 16-1/1000 seconden

Zelfontspanner: Ja

Brandpuntsafstand: 5 mm, overeenkomend normaalobjectief 35-380 mm

Diafragma: F2,8-3,7

Opname-afstand: Macro: 3-60 cm
Normaal: 60 cm

Afmetingen (BxHxD): 108 x 66 x 69 mm

Gewicht: Met batterij: 390 gram
Zonder batterij: 305 gram

Software: Windows: Camedia Master 4.1, USB Mass Storage Class apparaatdriver
MAC: Camedia Master 4.1, USB Mass Storage Class apparaatdriver

Toebehoren: Video-, USB-kabel, lenskap, draagkoord, 2x CR-V3 Lithium batterijen, handleiding (Engels en/of Duits)

Overige informatie: Geheugen: 1x16MB(max. 256MB) xD-Card
Dataformats: AVI-Video (*.avi)
Flitser: tot 4,5m, On/Off/auto/ext/anti r.ogen

Deze camera werkt ook op 4 AA-batterijen.:
Kan iemand mij vertellen hoezo deze camera nog niet echt in dit topic vermeld staat!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Olympus wordt op www.megapixel.net inderdaad goed beoordeeld.
jammer van de XD kaarten...........

PS, hij heeft wel meer resoluties hoor:
Image sizes (resolution) 2288 x 1712
2288 x 1520
2048 x 1536
1600 x 1200
1280 x 960
1024 x 768
640 x 480

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Mm .. ik denk dat ik maar in het andere topic ga kijken, 4 mp is niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op 23 maart 2004 @ 21:30:
Mm .. ik denk dat ik maar in het andere topic ga kijken, 4 mp is niet goed genoeg.
Als u het alleen in de MP's zoekt zult u het niet vinden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... tob, tob, tob..... Welke te nemen. Het bekende verhaal vrees ik, maar wel met enige wensen:

- Flinke zoom (denk aan 8x, 10x, 12x...)
- Voorkeur voor image stabilisator (ivm de zoom)
- budget dus tot 500 euro (puur voor de cam dus en een tikkie eroverheen mag best).

Keuzes tot nu toe:
- Minolta Z2 (geen image stabilisator)
- Panasonic FZ2
- Canon powershot S1
- Olympus 765 (geen image stabilisator)

Probleem is echter dat er in het donker wat mindere resultaten behaalt lijken te worden volgens de diverse gerenommeerde site's.

Mijn vraag is dus of er een camera is die aan de wensen kan voldoen (min of meer) maarrrrrr..... tevens goede kwaliteit in donker weet te leveren (zonder de ruis al te veel te laten doorkomen ;) ...)

Het bij andere modellen soms aanwezige "hulp lampje" voor in het donker zou al een uitkomst zijn, maar lijkt bij digicam's in deze sector te te ontbreken.

Heb ik misschien een model over het hoofd gezien ? Wie weet het... 8)7
Wie heeft er tips en alternatieven of ervaringen ???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.quesabesde.com/camdig/productos/cam325i.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonA70/Images/allroundview-001.jpg
reactie is wat laat.. ik weet het

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:34:
... tob, tob, tob..... Welke te nemen. Het bekende verhaal vrees ik, maar wel met enige wensen:

- Flinke zoom (denk aan 8x, 10x, 12x...)
- Voorkeur voor image stabilisator (ivm de zoom)
- budget dus tot 500 euro (puur voor de cam dus en een tikkie eroverheen mag best).

Keuzes tot nu toe:
- Minolta Z2 (geen image stabilisator)
- Panasonic FZ2
- Canon powershot S1
- Olympus 765 (geen image stabilisator)

Probleem is echter dat er in het donker wat mindere resultaten behaalt lijken te worden volgens de diverse gerenommeerde site's.

Mijn vraag is dus of er een camera is die aan de wensen kan voldoen (min of meer) maarrrrrr..... tevens goede kwaliteit in donker weet te leveren (zonder de ruis al te veel te laten doorkomen ;) ...)

Het bij andere modellen soms aanwezige "hulp lampje" voor in het donker zou al een uitkomst zijn, maar lijkt bij digicam's in deze sector te te ontbreken.

Heb ik misschien een model over het hoofd gezien ? Wie weet het... 8)7
Wie heeft er tips en alternatieven of ervaringen ???
volgens mij heeft de s1 wel zon lampje, iig alle canons die ik tot dusver gehad hebben hadden er 1.

(kan het mis hebben, maar ik kijk morgen op mn werk wel even voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Mijn ouders zoeken een digitale camera.
Het hoeft opzich weinig bijzonders te zijn, gewoon goede beeldkwaliteit (4mpixel of meer) en vooral ook gebruiksgemak. Het zijn zeker geen professionele fotografen en er zal ook weinig bijzonders mee gebeuren behalve dingen als vakantiefoto's. Behoorlijk wat schijfruimte is overigens wel erg handig.

Maximum budget is zo rond de 400 euro.

Alvast bedankt :).

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op 18 april 2004 @ 13:12:
Het hoeft opzich weinig bijzonders te zijn, gewoon goede beeldkwaliteit (4mpixel of meer) en vooral ook gebruiksgemak. Het zijn zeker geen professionele fotografen en er zal ook weinig bijzonders mee gebeuren behalve dingen als vakantiefoto's. Behoorlijk wat schijfruimte is overigens wel erg handig.

Canon A80, bij iedere camera moet je extra geheugen kopen.........

PS, niet weer gaan zeuren over vignettering, dat zien die mensen toch niet,,,,,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de Canon Ixus i?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de ixus 400 en de ixus i. Echte verschillen, op het uiterlijk en de formaat na, kan ik niet vinden...

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 12:30:
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de ixus 400 en de ixus i. Echte verschillen, op het uiterlijk en de formaat na, kan ik niet vinden...

Wat raden jullie aan?
ixus i heeft geen optische zoom, verder weinig verschillen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het hoeft opzich weinig bijzonders te zijn, gewoon goede beeldkwaliteit (4mpixel of meer) en vooral ook gebruiksgemak. Het zijn zeker geen professionele fotografen en er zal ook weinig bijzonders mee gebeuren behalve dingen als vakantiefoto's.
Ik ben absoluut geen fotograaf, maar waarom zou je perse een 4MP camera willen hebben voor vakantiekiekjes? Niet om je aan te vallen, maar ik ben wel benieuwd naar de gedachte hierachter.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3mp is meer dan genoeg. ik zie tot a4-fromaat prints niet of nauwelijks dat het digitale foto's zijn (ik heb n olympus c-740)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat het menselijk oog het verschil tussen 4 MP en 10 MP niet meer kan zien. Echter neem je een DSLR dan is het verstandig om een 4MP of hoger te nemen (zal je ook niet vaak lager dan tegen komen hoor)

Nog even over de Z1/Z2, zou ik niet doen. Misschien kijk je nu alleen naar de beelden die die levert, maar de camera zelf is als speelgoed. Ik heb er even mee mogen spelen, maar ik vond het tegenvallen... Heel erg veel plastic.

Probeer in de winkel zo veel mogelijk camera's uit te proberen en vast te houden, dan is je beslissing snel gemaakt. Vaak hebben ze ook nog afgedrukte voorbeeldfoto's dus das helemaal mooi!

Zelf heb ik de s5000, gekocht voor €359 en ben er erg tevreden mee. Het heeft even wat tijd nodig om hem onder te knie te krijgen maar dat vind ik wel leuk. Tis wel verstandig om extra lenzen/filters aan te schaffen, worden je mogelijkheden gelijk mee uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede&kleine digitale camera. Daar bij stel ik de volgende eisen.

- Snel wegschrijven van foto's
- Compact
- Goede kwaliteit foto's
- Diverse handmatige instellingen

Na enig onder zoek kwam ik uit op de volgende modellen.

- Canon Ixus 430
- Pentax Optio S4i

Graag zou ik meer zaken horen van gebruikers over de snelheid waarmee je een foto kunt nemen en de kwaliteit van deze foto's, zodat ik een wel overwogen keuze kan maken. Uiteraard sta ik ook open voor andere modellen camera's die aan mijn eisen voldoen

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 09:43:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede&kleine digitale camera. Daar bij stel ik de volgende eisen.

- Snel wegschrijven van foto's
- Compact
- Goede kwaliteit foto's
- Diverse handmatige instellingen

Na enig onder zoek kwam ik uit op de volgende modellen.

- Canon Ixus 430
- Pentax Optio S4i

Graag zou ik meer zaken horen van gebruikers over de snelheid waarmee je een foto kunt nemen en de kwaliteit van deze foto's, zodat ik een wel overwogen keuze kan maken. Uiteraard sta ik ook open voor andere modellen camera's die aan mijn eisen voldoen
Naast de genoemde modellen en Canon A80 is de Casio QRV 40 misschien een aardige optie, is momenteel bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 199!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wil graag de optio s4i o.a ook vanwege het formaat, en hij lijkt me goed en degelijk, veel leuke instellingen etc.

Wil vooral gewoon klik en shoot, feesten, en mischien wat macro foto's schieten.

Zitten er grote nadelen aan deze cam?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je geen 4mp nodig hoor... Voor de dingen die je opnoemt heb je aan een 2 á 3mp toestel wel genoeg. Zoals al zo vaak gezegt wordt... "De megapixels geven niet de kwaliteit van de foto aan!"

Zie maar wat je met me antwoord doet... Maar als je maar niet voor een Trust of een Medion camera gaat... Met merken zoals Canon, Minolta, Fuji, Kodak en Sony zit je gewoon wel al goed... en dan de keuze van de MEGAPIXELS maken :D

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

gezocht:

Aantal Megapixels: min. 3,2
Doel van de camera: the usual...vakantie, binnen/buiten..wellicht portret en feesten
Formaat camera: als het maar handelbaar is
Budget : max 350 euro
Materiaal camera: moet een beetje "body" hebben..

Ik heb al gekeken naar Canon A70, A75 en A80 en was door prijs en kwaliteit wel gecharmeerd door de A75. De A80 was een stuk duurder en had, voor mij niet veel meer bruikbare opties...

Welke camera's van andere merken zijn het beste met de A75 te vergelijken, en waarom zou ik wel/niet de A75 kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 01 mei 2004 @ 20:59:
gezocht:

Aantal Megapixels: min. 3,2
Doel van de camera: the usual...vakantie, binnen/buiten..wellicht portret en feesten
Formaat camera: als het maar handelbaar is
Budget : max 350 euro
Materiaal camera: moet een beetje "body" hebben..

Ik heb al gekeken naar Canon A70, A75 en A80 en was door prijs en kwaliteit wel gecharmeerd door de A75. De A80 was een stuk duurder en had, voor mij niet veel meer bruikbare opties...

Welke camera's van andere merken zijn het beste met de A75 te vergelijken, en waarom zou ik wel/niet de A75 kopen??
de s414 van minolta, 4mp, 4x optische zoom, momenteel zeer gunstig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

een paar vraagjes:

wat is: * 5 punts AiAF ?
* beter: 2.8 - 4.8 of 3.1 - 3.6 bij een diafragma
* beter: 15 - 1/2000 Sec of 4 - 1/1000 Sec sluitertijd
* het verschil tussen 24-bit en 12-bit kleurdiepte

(uit een vergelijking tussen de Canon A75 en de Minolta s414)
ervan uitgaande dat in het bovengenoemde lijstje het eerst genoemde de Canon is en daarna de Minolta...

en wegen deze verschillen op tegen bijv. 4 Mp voor de Minota tegen 3,2 voor de Canon; 4x opt. zoom (M) en 3x (C)??

Ik nijg zelf ondanks de optische zoom en het aantal Mp toch meer naar de Canon om onduidelijke redenen...ik hoop dat iemand hier mij een beetje kan adviseren...en wellicht met nog een andere optie komt...

(de Minolta wordt iig wel meegenomen!! Dank voor de snelle reactie!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 12:30:

Wat raden jullie aan?
ik heb een ixus i, prima camera maar idd geen optische zoom en misschien nog wel belangrijker, geen optische zoeker, dus alleen het lcd'tje
het ging mij meer om het formaat, wordt gebruikt als camera 'bij' en ik heb deze camera gebruikt voor onderwaterfoto's in combinatie met de zeer (in verhouding) goedkope onderwaterbehuizing
hou er wel rekening mee dat ik ook nog een canon eos 300d heb besteld, optische zoom en zoeker zijn erg handig, ga dus voor de ixus 400/430 als dat je 'hoofd' camera wordt

hier wat voorbeeld pics van de ixus i (sd10):

1600x1200:
- cunucu (aruba's wildgroei)
- vanuit het vliegtuig 11km hoogte (raampjes waren erg vies)
- cactus (macro)

2272x1704 (max):
- inktvis (onderwater is altijd wat troebel en minder goed licht, kleuren, etc)
- vetplantje (macro)
- engeland (vliegtuig raampjes waren erg vies)
- mjin oom en collega aan het zeevissen

ben trouwens gewend met een 35mm slr te werken dus zo'n miniscule lichte digicam is compleet nieuw voor mij, foto's zijn met losse hand gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 01 mei 2004 @ 23:30:
een paar vraagjes:

wat is: 1* 5 punts AiAF ?
2* beter: 2.8 - 4.8 of 3.1 - 3.6 bij een diafragma
3* beter: 15 - 1/2000 Sec of 4 - 1/1000 Sec sluitertijd
4* het verschil tussen 24-bit en 12-bit kleurdiepte
1* Dat de automatische focus kan kiezen uit vijf verschillende punten om scherp te stellen als ik mij niet vergis. dit zijn dan vijf punten op je scherm in de vorm van een plusje. Het zou bv ook negen kunnen zijn, dan zijn het drie rijtjes van drie punten
2* Hangt ervan af wat je wilt. Hoe kleiner de F-waarde (dan is het diafragma het grootst), hoe lichtgevoeliger. Als er twee waarden staan is de kleinste voor volledig uitgezoomds en de grootste bij volledig ingezoomde lens. Bij meer zoom heb je dan een langere sluitertijd nodig, of je moet je iso waarde hoger zetten waardoor je meestal meer ruis krijgt. Je moet dan zelf kijken wat je wilt met je camera.
3* De eerste. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om te spelen met je sluitertijd. Je variatie is veel groter. Je kan een korter sluitertijd nemen (want 1/2000 < 1/1000) of een langere (want 15 < 4)
4* Hoe groter je kleurdiepte hoe mooier je foto's worden. De camera kan dan meer kleuren vastleggen en zo worden de details ook beter.
Hoop dat ik je vragen zo goed heb beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 01 mei 2004 @ 23:30:
een paar vraagjes:

wat is: * 5 punts AiAF ?
* beter: 2.8 - 4.8 of 3.1 - 3.6 bij een diafragma
* beter: 15 - 1/2000 Sec of 4 - 1/1000 Sec sluitertijd
* het verschil tussen 24-bit en 12-bit kleurdiepte

(uit een vergelijking tussen de Canon A75 en de Minolta s414)
ervan uitgaande dat in het bovengenoemde lijstje het eerst genoemde de Canon is en daarna de Minolta...

en wegen deze verschillen op tegen bijv. 4 Mp voor de Minota tegen 3,2 voor de Canon; 4x opt. zoom (M) en 3x (C)??

Ik nijg zelf ondanks de optische zoom en het aantal Mp toch meer naar de Canon om onduidelijke redenen...ik hoop dat iemand hier mij een beetje kan adviseren...en wellicht met nog een andere optie komt...

(de Minolta wordt iig wel meegenomen!! Dank voor de snelle reactie!!)
1-De Minolta heeft de betere lens
2- De Canon heeft een groter sluitertijdenbereik
3-De Canon heeft 24 bits kleurdiepte, de Minolta 36 (3x12), hier zal je in de praktijk niets van merken

Samenvattend:
De Minolta heeft wat meer fotografische potentie, maar ook een paar nadelen zoals een hoog stroomverbruik en lomp formaat (vind ik zelf geen nadeel)
Voor doorsnee gebruik zal de Canon voor de meeste mensen wat beter voldoen IMO............

PS, Die AiAF van Canon is geen argument, heb je alleen maar last van......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote en bijgeschreven

voordelen minolta s414:
1-De Minolta heeft de betere lens
2-Groter zoombereik
3- 1.8 inch scherm tov 1.5 van de canon
4-ccd van de minolta is 1/1.8 tov van de canon 1/2.7
5-megapixeltje meer (indien je op groot formaat af gaat drukken of vlink gaat croppen toch wel een voordeel)
6- steviger, metalen draaiknop etc (canon heeft hoog plastic gehalte imo)

Voordelen canon
1-compacter (vind ik persoonlijk geen voordeel maar goed)
2- De Canon heeft een groter sluitertijdenbereik (s414 heeft 4 sec + Bulb (15 sec) weet niet wat dat exact is.....)
3-zuiniger in batterijverbruik
4- betere macro functie

PS, Die AiAF van Canon is geen argument, heb je alleen maar last van......
geen last van denk ik, want je zet het direct uit, het is in ieder geval geen voordeel.

mijn persoonlijke mening: door wat meer zoombereik, betere lens, megapixeltje meer zou ik gaan voor de minolta. Het enige wat je mist is misschien de langere sluitertijd (weet niet exact wat bulb is, maar ik ga dr van uit dat je niet manueel in kan stellen dan tussen 4 en 15 seconden) En een wat mindere macro functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulb is lange tijd, maar je moet wel je vinger op de knop houden, niet echt handig dus.
Verder sta ik geheel achter het betoog van Fuss............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

mmm...twijfel...twijfel...

*hoe zijn de Nikons, Fuji en bijv. HP met deze specs en prijsklasse..

*Handzaam formaat en gewicht is bij mij wel een pre...het is te vervanging van mijn APS toestel...
(ik ben alleen bang dat de "broekzak modellen" in deze prijsklasse veel mindere kwaliteit hebben of veel duurder worden zoals de Ixus..of heb je op dit formaat ook betaalbare goeie toestellen...)..daabij zag die Canon er wel strak uit...

*zijn de verschillen in kwaliteit tussen de bovengenoemde Canon en Minolta echt te zien met het normale blote oog of is dit alleen voor de echt oplettende kijker/ expert/ pro fotograaf te zien?

*...en wat is Bulb precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 03 mei 2004 @ 17:59:

*...en wat is Bulb precies?
zie flits flits:
Bulb is lange tijd, maar je moet wel je vinger op de knop houden, niet echt handig dus.
Verder sta ik geheel achter het betoog van Fuss............

quote:

*hoe zijn de Nikons, Fuji en bijv. HP met deze specs en prijsklasse..

hp zou ik niet aan beginnen....

maar steljezelf nu eerst ff de vraag; wat wil ik met de camera:
veel instellingen, alles automatisch, compact.....enz

*Handzaam formaat en gewicht is bij mij wel een pre...het is te vervanging van mijn APS toestel...
(ik ben alleen bang dat de "broekzak modellen" in deze prijsklasse veel mindere kwaliteit hebben of veel duurder worden zoals de Ixus..of heb je op dit formaat ook betaalbare goeie toestellen...)..daabij zag die Canon er wel strak uit...

misschien is de olympus c450 ook wel een goeie optie; 4mp, 3x optische zoom, stevige body, past nog net in je broekzak, 1.8 inch scherm...en maakt hele mooie fotos.

quote:
*zijn de verschillen in kwaliteit tussen de bovengenoemde Canon en Minolta echt te zien met het normale blote oog of is dit alleen voor de echt oplettende kijker/ expert/ pro fotograaf te zien?

als je zonder nabewerking gaat afdrukken op 10x15 zal je weinig merken, maar als je wat kritisch gaat kijken, nabewerken, uitsnijden enz dan zal je toch wel degelijk verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

het wordt er niet makkelijker op. Ik heb voor mezelf de zaken nog eens op een rijtje gezet en ben erachter gekomen dat het formaat eigenlijk wel een grote rol speelt. Hiermee komt de Ixus 400 weer in het spel. Dit model wordt vervangen dus ik hoop dat de prijzen wat gaan zakken...

Ik zie vaak "buitenlands model" staan bij internet winkels...wat houdt dit in? heeft het consequenties voor mijn aankoop en/of garantie?

...en heeft iemand ervaring met pcwebwinkel.nl Deze winkel biedt de Ixus 400 voor € 343.00 aan, maar buitenland model...

iig bedankt voor alle reacties tot zover!

ps. ik weet niet wat "Bulb" is? je heb het lang en kort...maar wat is het???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ook op zoek naar een camera. Mijn eisen zijn:
- Klein genoeg om in een broekzak te houden
- Snel gereed, geen sluiter vertraging
- Goede beeldkwaliteit (4-5 Mpixel, goede lens)
- Behoorlijke flits
- Goede macro eigenschappen

Een optie is de Pentax optio S4 (299 zonder kaart). De Canon Ixus 400 spreekt me erg aan (340 met 32 MB kaart). Voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een Casio QV-R51 kopen (340 zonder kaart). Dan heb je 5 in plaats van 4 MB. Bovendien is die Casio supersnel, heeft een groot LCD-scherm en neemt normale batterijen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poecillia schreef op 05 mei 2004 @ 00:51:
Ook op zoek naar een camera. Mijn eisen zijn:
- Klein genoeg om in een broekzak te houden
- Snel gereed, geen sluiter vertraging
- Goede beeldkwaliteit (4-5 Mpixel, goede lens)
- Behoorlijke flits
- Goede macro eigenschappen

Een optie is de Pentax optio S4 (299 zonder kaart). De Canon Ixus 400 spreekt me erg aan (340 met 32 MB kaart). Voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een Casio QV-R51 kopen (340 zonder kaart). Dan heb je 5 in plaats van 4 MB. Bovendien is die Casio supersnel, heeft een groot LCD-scherm en neemt normale batterijen.

Suggesties?
Casio QRV 41, was vorige week ergens in de aanbieding voor 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op 05 mei 2004 @ 00:34:
het wordt er niet makkelijker op. Ik heb voor mezelf de zaken nog eens op een rijtje gezet en ben erachter gekomen dat het formaat eigenlijk wel een grote rol speelt. Hiermee komt de Ixus 400 weer in het spel. Dit model wordt vervangen dus ik hoop dat de prijzen wat gaan zakken...

Ik zie vaak "buitenlands model" staan bij internet winkels...wat houdt dit in? heeft het consequenties voor mijn aankoop en/of garantie?

...en heeft iemand ervaring met pcwebwinkel.nl Deze winkel biedt de Ixus 400 voor € 343.00 aan, maar buitenland model...

iig bedankt voor alle reacties tot zover!

ps. ik weet niet wat "Bulb" is? je heb het lang en kort...maar wat is het???
geen ervaring mee, maar de s400 lijkt me een verstandige keus, camera heb ik zelf ook, hier wat voorbeeldfotos:
http://fuss.xerax.nl/ifra...hp?gallery=./fotos/lucht/

(mocht je nog twijfelen over de s430 en de s500, deze geven geen enkele meerwaarde, dus gewoon gaan voor de s400)

buitenlands model is evt nadeel met garantie, zodra die van buiten de EU komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er ook aan om de minolta s414 te kopen. Ik twijfel echter nog tussen de minolta en de kodak dx4530.
De kodak heeft 5MP, de minolta daarentegen 4x zoom tegenover de kodak 3x, plus nog wat andere extra mogelijkheden (sluitingstijd etc.).
Nu heb ik eerder een kodak gehad, dx3000 dacht ik , en ik weet dat die met zijn 2.1MP mooie plaatjes maakte.

Mijn vragen zijn dus, verschil in printgrootte 4MP tov 5MP.
En hoe is de kwaliteit van de fotos van de minolta tov de kodak?

Kort samengevat: gaan voor 1MP meer van de kodak, of de meerdere mogelijkheden van de minolta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:15:
Ik denk er ook aan om de minolta s414 te kopen. Ik twijfel echter nog tussen de minolta en de kodak dx4530.
De kodak heeft 5MP, de minolta daarentegen 4x zoom tegenover de kodak 3x, plus nog wat andere extra mogelijkheden (sluitingstijd etc.).
Nu heb ik eerder een kodak gehad, dx3000 dacht ik , en ik weet dat die met zijn 2.1MP mooie plaatjes maakte.

Mijn vragen zijn dus, verschil in printgrootte 4MP tov 5MP.
En hoe is de kwaliteit van de fotos van de minolta tov de kodak?

Kort samengevat: gaan voor 1MP meer van de kodak, of de meerdere mogelijkheden van de minolta?
Die Kodak is een plastieken point and shoot gevalletje die bij mooi weer aardige foto's kan maken maar je moet hem niet met de Minolta vergelijken, dat is echt veel meer camera , die 1 MP meer heb je niks aan, is niet relevant zoals hier al vele malen betoogd, bij deze sensorgrootte is 4 MP zelfs gewoon beter........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Ross--
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 14:00

--Ross--

Who's the man?

Hoi,

Ik heb momenteel een HP 1MP camera en zoek een nieuwe. Is voor meerdere doeleinde en mag rond de 300euro kosten. Liefst zou ik wel wat instelmogelijkheden willen hebben. Iemand suggesties? En aub geen HP meer :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Ross-- schreef op 07 mei 2004 @ 13:14:
Hoi,

Ik heb momenteel een HP 1MP camera en zoek een nieuwe. Is voor meerdere doeleinde en mag rond de 300euro kosten. Liefst zou ik wel wat instelmogelijkheden willen hebben. Iemand suggesties? En aub geen HP meer :r
A70, minolta s414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Minolta S414 goedkoopst ca. € 210,-

http://www.dfip.nl/php/prijsview.php?camera=396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Ross--
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 14:00

--Ross--

Who's the man?

Ok, had al veel gelezen over de A70 maar over die Minolta niet.
Welke van deze 2 is de aanrader? Minolta of Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Ross-- schreef op 07 mei 2004 @ 14:15:
Ok, had al veel gelezen over de A70 maar over die Minolta niet.
Welke van deze 2 is de aanrader? Minolta of Canon?
minolta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nu ook een camera :)
Ik zit nu op 3 modellen die mijn voorkeur genieten, maar ik sta open voor andere suggesties.
De modellen zijn:

HP Photosmart R707
HP Photosmart 945
Olympus C-5000

Het budget ligt zo rond de 350-400 euro.
De R707 lijkt me een goede camera, niets negatiefs over gehoord. Nadeel is het kleine optische zoombereik. De 945 heeft een veel groter zoombereik, 8x optisch, en ik zou m meteen gekocht hebben, ware het niet dat ik rare klachten heb gelezen op dpreview.com, over een automatische witbalans die van slag raakt waardoor alles een enorme blauwzweem krijgt.
Een ander nadeel is de langzame autofocus, en de viewfinder die volgens sommigen niet helemaal lekker werkt.
Dan is er nog de C-5000 van Olympus, klein zoombereik, en xD geheugen kaartjes, maar verder goed. Krijgt van de Consumentenbond een +/++ oordeel voor de beeldkwaliteit, het hoogste uit de test.

Wie hakt voor mij de knoop door?
Aangezien ook mijn a-technische vader en moeder m gaan gebruiken, is gebruiksvriendelijkheid een belangrijk punt. We maken waarschijnlijk niet zoveel actiefoto's. Filmpjes maken is van 0 belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve de Consumentenbond. In het nummer van april/ me werd idd weer een test gedaan met diverse digicams. De winnaars spreken voor zich. De olympus C-5000 en de C-750. Beide zijn gekozen vanwege hun goede beeldkwaliteit (klopt), maar met name ook omdat zij de laatste tijd aanzienlijk in prijs zijn gedaald!

Duuuuuhhhhhhh deze camera's worden niet meer gemaakt en zijn vervangen door nieuwe type's hetgeen betekent dat de winkels en olympus hun bestaande voorraad hebben gedumpt! Let dus op, want deze camera's zijn bijna nergens meer te krijgen!

Wat betreft de 945, dat vind ik een erg mooie camera! Een fantastische lens een vele mogelijkheden.... Die witbalans heb ik niks over gehoord (ben dan ook niet actief aan het zoeken geweest). Bovendien heeft ie vast een manual witbalans, dus het is op te lossen met een A4 velletje. Bij de dixons :X is ie op dit moment voor 374 geloof ik! Lijkt me een koopje!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.