Pentium 4 Asus P4T533-C, goed?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 07:53
Het schijnt dat de P4T533-C een bug heeft met
Kingston PC1066. Dit probleem zou gefixt zijn met de revisie 1.003(wwww.asusboards.com). Gelukkig is mijn bord dan ook revisie 1.003 maar toch wacht ik liever op Samsung PC1066 alhoewel ik alles al heb behalve geheugen :( (mischien dat de verleiding toch te groot is om die computer te late draaie en haal ik in het weekend alsnog Samsung PC800 DS) >:)

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op woensdag 19 juni 2002 19:14 schreef LeXuS007 het volgende:
Kingston PC1066. Dit probleem zou gefixt zijn met de revisie 1.003(wwww.asusboards.com). Gelukkig is mijn bord dan ook revisie 1.003 maar toch wacht ik liever op Samsung PC1066 alhoewel ik alles al heb behalve geheugen :( (mischien dat de verleiding toch te groot is om die computer te late draaie en haal ik in het weekend alsnog Samsung PC800 DS) >:)
Moet ik even onthouden voor wanneer ik mijn systeempje binnenheb (dus pas tegen 20 juli).

Misschien dat ik wel voor de P4T533 ga als deze eerder dan 20 juli verkrijgbaar is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 19 juni 2002 11:00 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Dus dan zou hij al door verschillende bedrijven geleverd kunnen worden?
Weet je of bij die mobo ook gelijk die 32bit rimm's bijzat?

Die http://www.gigabyte.com.tw/products/8ihxp.htm ziet er ook wel erg goed uit, maarja daar is nog niks over z'n prestaties bekend :)
gheghe lekker lijp om mezelf te quoten, maar voor de mensen die willen weten wanneer de 8ihxp leverbaar is: eind volgende week bij DVC computers :)

39

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

ken

Ik kan nergens vinden wat voor fsb en voltage die gygabyte ondersteund

hoop max vcore van min 1.850V
en fsb tot min 160 in stappen van 1 mhz

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 20 juni 2002 14:11 schreef ken het volgende:
Ik kan nergens vinden wat voor fsb en voltage die gygabyte ondersteund

hoop max vcore van min 1.850V
en fsb tot min 160 in stappen van 1 mhz
dat kan ik helaas ook nergens terug vinden, ook is de handleiding nog niet online ervan.
[/offtopic]

Nog even een vraagje, zelf heb ik waterkoeling, dus een p4 oc-en moet geen probleem zijn, mijn vraag is welke ik beter kan nemen met oc-en, de p4 2,0Ghz of de p42,2Ghz?

39

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 14:15 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Nog even een vraagje, zelf heb ik waterkoeling, dus een p4 oc-en moet geen probleem zijn, mijn vraag is welke ik beter kan nemen met oc-en, de p4 2,0Ghz of de p42,2Ghz?
Ik denk dat je de P4 2GHz verder kunt klokken, relatief dan, maar veel zal het ongetwijfeld niet uitmaken. Ik weet niet of er hier ook weer, zoals destijds bij de P3, verschillende core-series zijn. Dus bij de P3 was dat iets van 450Mhz - 650MHz en dan 700MHz tot 1GHz (ofzo). Zodoende was de 700MHz P3 enorm goed te overclocken en de 600MHz weer minder goed. ALs de 2.2 net weer in een nieuwe range zit, zou die verder moeten kunnen komen, intel maakt niet bewust een P4 2.0 GHz, het kon misschien een 2.2 zijn, maar omdat de 2.0 beter verkoopt bestempelen ze hem als 2.0... (bijvoorbeeld dus)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik weet niet of er hier ook weer, zoals destijds bij de P3, verschillende core-series zijn
zeker, dit geldt vooral voor de 1.6a en 1.8A
Ik kan van alles overtypen maar alle info kun je vinden bij overclockers.com
De beste p4 die je kan kopen is een 1.6a uit costa-rica of een 1.6 gemaakt na feb 2002. Dit zijn de beste ocers.
een 1.6 loopt gegardeerd (lijkt wel) met een fsb van 133. FSB van 150 zijn in de regel ook geen probleem met een fatsoenlijk mobo.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Convoy

g44p

heb net ook ff mn bestelling de deur uit gedaan >:)

- Asus P4S533
- Intel Pentium 4 2.0GHz FCPGA 512K Socket 478
- Alpha PAL8942 met Papst 8412NG - 80 x 80 x 25 mm
- Samsung Original 512 DDR Ram PC2700/PC333
- Leadtek Ge-Force 4 Ti-4400 128Mb TV-Out Retail

nu maar hopen dat het snel binnenkomt ;)

Verwijderd

Ik heb het bordje nu al een maandje met een 1.8a erop en ik moet zeggen het draait lekker. Met instaleren van de geheugen modules moet je wel even opassen, je koopt ze per twee (dat wist je waarschijnlijk al) voor je legen banken heb je terminators nodig, en als je 2 modules hebt plaats ze dan niet naast elkaar maar van elkaar.

• Convoy

Convoy

g44p

Op vrijdag 21 juni 2002 15:37 schreef snelleron het volgende:
Ik heb het bordje nu al een maandje met een 1.8a erop en ik moet zeggen het draait lekker. Met instaleren van de geheugen modules moet je wel even opassen, je koopt ze per twee (dat wist je waarschijnlijk al) voor je legen banken heb je terminators nodig, en als je 2 modules hebt plaats ze dan niet naast elkaar maar van elkaar.
ik heb de P4S533 besteld hoor, met DDR mem dus ;)

• ken

ken

waar heb je hem besteld??

Ik heb vandaad de Gigabyte GA-8IHXP besteld

Spec. zijn :9~

Die alpha icm papst koeler lijkt me ook wel 8-)

• Croccifixio
Op vrijdag 21 juni 2002 15:37 schreef snelleron het volgende:
Krijg je die terminators bij het moederbord of moet je die apart kopen?
En als ik je goed begrijp moet je bij 2 RIMM modules de ene in het 1ste groepje van 2 banken stoppen en de andere in het 2de groepje van 2 banken stoppen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Die 2 terminators worden bij het bord geleverd..
Beetje lastig om ze los te moeten kopen aangezien ik die nog nooit ergens los te koop ben tegengekomen

Systeem Specs

• peeweeherman
  • Laatst online: 21:40

peeweeherman

energieleverend.nl

Op vrijdag 21 juni 2002 18:17 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

En als ik je goed begrijp moet je bij 2 RIMM modules de ene in het 1ste groepje van 2 banken stoppen en de andere in het 2de groepje van 2 banken stoppen?
Je hebt twee groepen sloten, 1 en 2, met beide 2 sloten, a en b. In 1a en 2a stop je de RIMMs, in 1b en 2b stop je de terminators.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 21 juni 2002 18:16 schreef ken het volgende:

Waar heb je die besteld? en is hij daar per direct leverbaar?

39

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Dat mobo is goed.

Hij scoort lekker :D en alleen is het jammer dan pc1024 rimm nog slecht verkrijgbaar is..

Verder super stabiel :) Maar ja, dat zijn we gewent van intel (gna, amd losers.. )

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 21:25 schreef bwiep het volgende:
Dat mobo is goed.

Hij scoort lekker :D en alleen is het jammer dan pc1066rimm nog slecht verkrijgbaar is..

Verder super stabiel :) Maar ja, dat zijn we gewent van intel (gna, amd losers.. )
Edit pc1066

• Grrrrrene
  • Niet online
Alleen van Kingston is pas PC1066 geheugen te krijgen volgens de pricewatch, of hebben jullie ergens ander geheugen gevonden?

Nog ff verder gezocht en bij Abit is dit ook een leuke: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=IT7

6 IDE poorten!!! :9~

Is die Highpoint raid controller van dezelfde kwaliteit (*kuch*) als de HPT360 en 370's? Of zijn ze tegenwoordig wel goed? Gigabyte heeft nml promise en dat merk staat bij mij als beter bekend.

Edit: Hmm, hij heeft wel maar 4 PCI sloten :{

• ken

ken

Op vrijdag 21 juni 2002 21:25 schreef bwiep het volgende:
Dat mobo is goed.

Hij scoort lekker :D en alleen is het jammer dan pc1024 rimm nog slecht verkrijgbaar is..

Welke bord bedoel je :? :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 22:56 schreef ken het volgende:

[..]

Welke bord bedoel je :? :)
Deze denk ik:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:16 schreef ken het volgende:

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 21 juni 2002 21:44 schreef Grrrrrene het volgende:
Alleen van Kingston is pas PC1066 geheugen te krijgen volgens de pricewatch, of hebben jullie ergens ander geheugen gevonden?

Nog ff verder gezocht en bij Abit is dit ook een leuke: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=IT7

6 IDE poorten!!! :9~

Is die Highpoint raid controller van dezelfde kwaliteit (*kuch*) als de HPT360 en 370's? Of zijn ze tegenwoordig wel goed? Gigabyte heeft nml promise en dat merk staat bij mij als beter bekend.

Edit: Hmm, hij heeft wel maar 4 PCI sloten :{
WOW! die zou ik wel willen hebben :9~

edit] dacht dat het een RIMM mobo was :/

39

• Convoy

Convoy

g44p

Op vrijdag 21 juni 2002 21:24 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Waar heb je die besteld? en is hij daar per direct leverbaar?
bij digiworld, direct leverbaar :)

• ken

ken

De gigabyte heb ik bij Salland automatisering besteld

Prima service overigens ;)

Alleen heb ik deze toch maar geanuleerd

Ik wacht nu op de Asus P4T533

Iemand een idee waar ik hem vast kan bestellen??

• Convoy

Convoy

g44p

Op zaterdag 22 juni 2002 12:11 schreef ken het volgende:
De gigabyte heb ik bij Salland automatisering besteld

Prima service overigens ;)

Alleen heb ik deze toch maar geanuleerd

Ik wacht nu op de Asus P4T533

Iemand een idee waar ik hem vast kan bestellen??
pricewatch dude ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 00:24 schreef Homedisc het volgende:

[..]

WOW! die zou ik wel willen hebben :9~

edit] dacht dat het een RIMM mobo was :/
Dat zou ik ook net wat lekkerder hebben gevonden, hoewel het verschil tussen PC1066 en PC3200 (of was het nou 3100?) geheugen toch niet zo heel groot is icm de P4?

• ken

ken

Op zaterdag 22 juni 2002 12:16 schreef freekweb het volgende:

[..]

pricewatch dude ;)
Staat er nog niet in

en ik ga ook niet 1 voor 1 de zaken bellen :)

• ken

ken

Hier een review van de P4t533

http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/asus_p4t533.shtml
The most notable omission from the included Award BIOS is the AGP and RAM voltage setting, which often helps coax stubborn hardware into successfully overclocking.
dus geen AGP en RAM voltage settings :?

mijn Engels is niet zo goed :)

Verwijderd

ja dat klopt, maar je kan wel de frequentie van de agp- en pci-bus onafhankelijk van de fsb instellen. Die voltage settings zullen wel met een biosupdate worden verholpen. ;)

• Croccifixio
Op zaterdag 22 juni 2002 12:47 schreef ken het volgende:

[..]

Staat er nog niet in

en ik ga ook niet 1 voor 1 de zaken bellen :)
Informatique weet iig nog niet wanneer ze het moederbord binnenkrijgen.

• ken

ken

ok thanx in ieder geval voor je info :)

De gigabyte GA-8IEXP met pc3200 DDR lijkt me ook geen verkeerde keuze

Jammer dat Rambus pc1066 zo slecht leverbaar is

De Asus P4t533 is ook nog niet uit

Wachten duurt lang :)

Of toch maar de Gigabyte GA-8IHXP icm Samsung DS rimm pc800

Ik weet het niet meer :? :)

• Croccifixio
Op zaterdag 22 juni 2002 16:14 schreef ken het volgende:
ok thanx in ieder geval voor je info :)

De gigabyte GA-8IEXP met pc3200 DDR lijkt me ook geen verkeerde keuze

Jammer dat Rambus pc1066 zo slecht leverbaar is

De Asus P4t533 is ook nog niet uit

Wachten duurt lang :)

Of toch maar de Gigabyte GA-8IHXP icm Samsung DS rimm pc800

Ik weet het niet meer :? :)
Wachten duurt zeker lang. Ik zit echt al maanden te denken over welk systeem ik moet halen. Telkens komen er wel iets nieuws waarvan ik denk "toch wel belangrijk om daar nog even op te wachten".
Eerst zat ik in de AMD hoek. Eigenlijk had ik het hele systeem al in elkaar, maar toen begon ik wat negatieve verhalen over VIA te horen.
Op dat moment ben ik 360 180 graden gedraaid en voor de P4 gegaan. Helemaal tevreden met wat ik had besteld, is er weer dat gedoe met PC1066 geheugen. Daardoor moet ik weer een aantal weken wachten.
Het liefst heb ik dat de P4T533 vóór 22 juli uitkomt, dan haal ik die en ben ik van het gezeik met dat geheugen af.

Verwijderd

He, TheGrimReaper je bent PRECIES een weerspiegeling van mij!! ik d8 precies het zelfde.. ik ga ook voor het P4T533 bordje, maar w88 duurt lang ja....

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 16:47 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Wachten duurt zeker lang. Ik zit echt al maanden te denken over welk systeem ik moet halen. Telkens komen er wel iets nieuws waarvan ik denk "toch wel belangrijk om daar nog even op te wachten".
Eerst zat ik in de AMD hoek. Eigenlijk had ik het hele systeem al in elkaar, maar toen begon ik wat negatieve verhalen over VIA te horen.
Op dat moment ben ik 360 graden gedraaid en voor de P4 gegaan. Helemaal tevreden met wat ik had besteld, is er weer dat gedoe met PC1066 geheugen. Daardoor moet ik weer een aantal weken wachten.
Het liefst heb ik dat de P4T533 vóór 22 juli uitkomt, dan haal ik die en ben ik van het gezeik met dat geheugen af.
Offtopic
360graden :? dan zou je nog voor AMD gaan :)
/Offtopic

• Croccifixio
Op zaterdag 22 juni 2002 17:59 schreef MasterP het volgende:

[..]

Offtopic
360graden :? dan zou je nog voor AMD gaan :)
/Offtopic
*lol*

je hebt helemaal gelijk!! :)

Verwijderd

duhhhh, in het ABN dan.. "wij denken het zelfde"

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 20:15 schreef Peewee_Herman het volgende:

[..]

Je hebt twee groepen sloten, 1 en 2, met beide 2 sloten, a en b. In 1a en 2a stop je de RIMMs, in 1b en 2b stop je de terminators.
correct ;)

• ken

ken

laat maar :)

• Convoy

Convoy

g44p

deze draad is volgens mij een beetje aan het dood bloeden of niet :? >:)

Verwijderd

ik moet straks doorgeven welk moederbord ik bij mijn intel set wil.
ik kreeg de P4B533[I845E]aangeboden met 1.8 processor.
nu zie ik deze moederbord.
ik heb een asus 4200 kaart er bij.
is het beter deze te nemen of niet.

• Croccifixio
Ik las net op THG dat de P4T533 alleen met 256MB wordt geleverd. Dit valt toch eigenlijk wel tegen.

De prestaties van het bord liggen iets lager dan die van de P4T533-C, maar ik denk dat ik het bord nog wel ga halen, indien deze eerder leverbaar is dan mijn bestelling van de P4T533-C met PC1066.

• CrimInalA
  • Niet online
ik denk dat de prestaties iets lager liggen omdat het nog maar een eerste bios revisie is he . na enkele bios upgrades moet dat wel goed komen .
ik dacht eerst ergens een review gelezen te hebben waar ze er een 512Mb rimm 4200 module bijgekregen hadden ! 256mb valt wel tegen :(

http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/asus_p4t533(2).shtml
"The most notable omission from the included Award BIOS is the AGP and RAM voltage setting, which often helps coax stubborn hardware into successfully overclocking."

• CrimInalA
  • Niet online
en kijk maar op de laatste pagina van hun review , dit is de tweede waar ik dat lees .

"ASUS forecasts a price of more than $300 for the P4T533. Seeing as the board does include a 512MB RIMM 4200 module, the price is very reasonable, "

• SkoolieDie
  • Niet online
Ik zit ook te wachten op de P4T533 maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Als je een 100Mhz 1.8 of 2.0 P4 erop zet die niet helemaal tot de 133Mhz overclockt, kun je dan nog steeds het geheugen op 1066 draaien en de PCI/AGP op 33/66 ?

/EDIT
Ik had de review van de link hierboven nog niet gelezen.
PCI/AGP is dus te locken en de geheugen instelling kan op 3 of 4 keer gezet worden. Wie weet komt er nog een bios tweak om het geheugen op 533 te locken.

• CrimInalA
  • Niet online
ik DENK het volgende : als je geen 133 fsb haalt met je 100mhz processor zal je niet pc1066 halen . pci en agp zijn wel los van fsb in te stellen , maar fsb is DENK ik niet los van memory in te stellen .

ik ga het toch ook proberen met een P4 1.6A of 1.8A hoor :Y)

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 13:24 schreef CrimInalA het volgende:
ik DENK het volgende : als je geen 133 fsb haalt met je 100mhz processor zal je niet pc1066 halen . pci en agp zijn wel los van fsb in te stellen , maar fsb is DENK ik niet los van memory in te stellen .

ik ga het toch ook proberen met een P4 1.6A of 1.8A hoor :Y)
Yep, lijkt me ook na het lezen van het artikel. Wat wij nodig hebben is een tweakers vriendelijke winkel die een gegarandeerde 100->133 P4 levert :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op dinsdag 25 juni 2002 13:28 schreef SkoolieDie het volgende:
Yep, lijkt me ook na het lezen van het artikel. Wat wij nodig hebben is een tweakers vriendelijke winkel die een gegarandeerde 100->133 P4 levert :)
Voila: http://www.tweakers.net/pricewatch/29673

De meeste mensen noemen dit een P4 1,6A, maar hij staat dus verstopt als P4 2,4B :+

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:14 schreef LeXuS007 het volgende:
Kingston PC1066. Dit probleem zou gefixt zijn met de revisie 1.003(wwww.asusboards.com). (
watvoor bug is dit dan??? Zie sig, krijg morgen mijn 2x 256MB RDRAM Kingston Rimmetjes, wil wel graag weten wat deze bug mag zijn

• LeXuS007
Het schijnt een error te geven bij het booten dat het niet word herkend als 'valid' pc1066 rdram. Maar weliswaar bijna alle p4t-533c borden zijn revisie 1003 dus het zou geen probleem moeten zijn. :)

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

• ken

ken

Op dinsdag 25 juni 2002 14:25 schreef Pulse het volgende:

[..]

watvoor bug is dit dan??? Zie sig, krijg morgen mijn 2x 256MB RDRAM Kingston Rimmetjes, wil wel graag weten wat deze bug mag zijn

Die Kingston bedoel ik dan

Verwijderd

bij www.googlegear.com, maar aangezien zij alleen in de VS shippen heb ik het naar een vriend daar gestuurd en die stuurt het nu na mij toe. Ik zou het eigenlijk allang moeten hebben maar er was iets fout gegaan met de bestelling dus krijg ik het nu pas [anders zou ik het nu al iets van een week hebben:(]

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:38 schreef LeXuS007 het volgende:
Het schijnt een error te geven bij het booten dat het niet word herkend als 'valid' pc1066 rdram. Maar weliswaar bijna alle p4t-533c borden zijn revisie 1003 dus het zou geen probleem moeten zijn. :)
Hoe kun je zien welke versie je hebt? [sry voor de n00b vraag] :D

• Convoy

Convoy

g44p

Op dinsdag 25 juni 2002 15:32 schreef Pulse het volgende:

[..]

Hoe kun je zien welke versie je hebt? [sry voor de n00b vraag] :D
staat op de mobo, tussen de pci sloten ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 15:47 schreef freekweb het volgende:

[..]

staat op de mobo, tussen de pci sloten ;)
Daar staat alleen dat ik een asus p4t533-c heb, zoveer was ik ook al :P ik wil weten welke revisie ik heb

• ken

ken

staat er gewoon bij hoor :)

Verwijderd

heb dan waarschijnlijk een bril ofzo nodig want ik zie het niet staan...:(

heb dus een bril nodig |:(
staat gewoon 1.03

• CrimInalA
  • Niet online
heb net aan men dealer gevraagd , gij gaf me een datum van 7 juli op , maar zeker klonk hij precies niet . hij wist ook niet of er 256 of 512 mb rimm bijgeleverd ging worden ...

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 19:16 schreef CrimInalA het volgende:
heb net aan men dealer gevraagd , gij gaf me een datum van 7 juli op , maar zeker klonk hij precies niet . hij wist ook niet of er 256 of 512 mb rimm bijgeleverd ging worden ...
Waar is ie te koop op 7 juli?? Ikke Hebbe!!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 19:16 schreef CrimInalA het volgende:
Hmm..Die 256 of 512 MB daar hangt een hoop vanaf voor mij.
512 MB is een absolute must en nog liever 1GB. Met twee sloten wordt het erg krap als je maar 256 krijgt.

• CrimInalA
  • Niet online
7 juli zei hij . maar in hoeverre dat te betrouwen is .
hij ging dat voor mij proberen te regelen zo'n ding .

256 is echt krap en voor de prijs van ongeveer 375euro mogen ze er wel een 512Mb module bijduwen . zeker als je weet dat het nog wel een hele tijd gaat duren vooraleer die 32bit 4200 modules te koop zijn in de winkel ..

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 26 juni 2002 12:42 schreef CrimInalA het volgende:
256 is echt krap en voor de prijs van ongeveer 375euro mogen ze er wel een 512Mb module bijduwen . zeker als je weet dat het nog wel een hele tijd gaat duren vooraleer die 32bit 4200 modules te koop zijn in de winkel ..
Euh... Asus P4T533-C met 2x128MB is al iets van 350euro... dus denk dat je dan zeker geen 512 gaat krijgen bij die P4T533. Hoe kom je trouwens aan die prijsopgave?

• CrimInalA
  • Niet online
had die ergens op internet gezien . dus dat is mijn richtprijs , niet van de dealer .
ik wist trouwens niet dat P4T533-C al 350 was , ik wist ook niet dat je daar rimms bij kreeg .. :)

Verwijderd

heeft iemand 2.0 usb er op.
zo ja waar haal je die vandaan.
voor me zijn ze niet te vinden,op moederbord cd ook niet.

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Iemand met een P4T533-C hetvolgende biosje al geprobeerd ?
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_478/INTEL_Chipset/i850e/P4T533/1003__01.zip

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

• Mountainman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 00:02
Wat ik binnekort ga inslaan :9 :
Asus P4T533 (raid versie) met 2x 256 mb Samsung ( als er al geen geheuge bij zit). Wanneer wordt de p4t533 nu verw8t???

PSN: ChrisCalculus

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 14:07 schreef angel66 het volgende:
heeft iemand 2.0 usb er op.
zo ja waar haal je die vandaan.
voor me zijn ze niet te vinden,op moederbord cd ook niet.
Ik neem aan dat je de P4T533-C bedoelt?

Die USB 2.0 poorten zaten er bij mij gewoon standaard al op hoor en windows xp herkende ze meteen.

Ik heb alleen nog geen apparatuur die mijn USB 2.0 een beetje volwaardig gebruikt (brander of HDtje bijv.)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 15:29 schreef Pulse het volgende:
bij www.googlegear.com, maar aangezien zij alleen in de VS shippen heb ik het naar een vriend daar gestuurd en die stuurt het nu na mij toe. Ik zou het eigenlijk allang moeten hebben maar er was iets fout gegaan met de bestelling dus krijg ik het nu pas [anders zou ik het nu al iets van een week hebben:(]
Uhmmm, waarom helemaal daar bestellen?
Op de website van Informatique staat dat ze het volgende OP VOORRAAD hebben:

Kingston Rimm 256Mb RDram PC1066, 184 pins

voor de prijs van 181,- euro

• Croccifixio
Op woensdag 26 juni 2002 16:17 schreef hoppah het volgende:

[..]

Ik zag het net al bij mijn bestelling daar. Nu is het alleen nog wachten op mijn Leadtek Ti4400.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:31 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Ik zag het net al bij mijn bestelling daar. Nu is het alleen nog wachten op mijn Leadtek Ti4400.
Zijn ze zeker net binnengekomen...
Ze hebben wel de Leadtek Ti4200 (128MB) die neem ik namelijk bij m'n nieuwe systeempie 8-)

Heb je een heel systeem bij Informatique besteld?

• Croccifixio
Op woensdag 26 juni 2002 16:44 schreef hoppah het volgende:

[..]

Zijn ze zeker net binnengekomen...
Ze hebben wel de Leadtek Ti4200 (128MB) die neem ik namelijk bij m'n nieuwe systeempie 8-)

Heb je een heel systeem bij Informatique besteld?
Jep.....staat nu ongeveer een weekje in bestelling.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:17 schreef hoppah het volgende:

[..]

Ja maar ik had hem al veel eerder besteld maar door problemen met de order heeft het langer geduurt :(

• Convoy

Convoy

g44p

Op woensdag 26 juni 2002 17:13 schreef Pulse het volgende:

[..]

Ja maar ik had hem al veel eerder besteld maar door problemen met de order heeft het langer geduurt :(
wat is jou 3DMark2001 score dan??

• ken

ken

freekweb

Heb je je nieuwe systeem al draaiend??

Ik heb een gigabyte 8IHXP met 2x256 mb Samsung dubbelsided PC800 RDRAM en een Intel P4 2.0 GHZ

Alles is nu ingebouwd, mis alleen nog mijn CPU ,maar die kan ik morgen bij de TPG afhalen :)

Was vandaag niet thuis :(

• Convoy

Convoy

g44p

Op vrijdag 28 juni 2002 17:15 schreef ken het volgende:
freekweb

Heb je je nieuwe systeem al draaiend??

Ik heb een gigabyte 8IHXP met 2x256 mb Samsung dubbelsided PC800 RDRAM en een Intel P4 2.0 GHZ

Alles is nu ingebouwd, mis alleen nog mijn CPU ,maar die kan ik morgen bij de TPG afhalen :)

Was vandaag niet thuis :(
nee, heb nog niet alles kompleet, vanaf maandag draait ie volledig >:) hou je op de hoogte ;)

• ken

ken

Mijn nieuwe systeem draaid nu :)

Hier een paar sandra scoren

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/cpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/multi.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/mem.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/wcpu.JPG

memory scores zijn een stukje lager dan die van Rick

3300 vs 3500, scheelt toch zo'n 200

Zijn er nog meer memory tweak (wpcredit??)

meer testen komen nog :)

Verwijderd

ken op welk voltage zit je?
je had dat gigabyte mobo niet?

• ken

ken

VCore = 1.85V

Temp = 60 stress en rond de 40 idle
Dit is met standaard intel boxed koeler

moederord is Gigabyte GA-8IHXP
CPU is intel P42.0@2.8
2x256mb RDRAM PC800 DS SamSung

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 30 juni 2002 21:50 schreef ken het volgende:
VCore = 1.85V

Temp = 60 stress en rond de 40 idle
Dit is met standaard intel boxed koeler

moederord is Gigabyte GA-8IHXP
CPU is intel P42.0@2.8
2x256mb RDRAM PC800 DS SamSung
Die temperaturen zijn ook niet de laagste. >:)

Heb je ook RDRAM turbo mode enabled, of heeft dat board die optie niet ?
Verder heb ik geen tweaks gedaan, wel geprobeerd zonder resultaat echter.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• ken

ken

Op zondag 30 juni 2002 22:55 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die temperaturen zijn ook niet de laagste. >:)

Heb je ook RDRAM turbo mode enabled, of heeft dat board die optie niet ?
Verder heb ik geen tweaks gedaan, wel geprobeerd zonder resultaat echter.
hehe weet ik

temp zijn nog te hoog

waterkoeling is coming :)

Turbo optie heeft deze bord nier :(

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 30 juni 2002 23:35 schreef ken het volgende:

[..]

hehe weet ik

temp zijn nog te hoog

waterkoeling is coming :)

Turbo optie heeft deze bord nier :(
Maar ik heb ook geen watercooling en toch een echt stil systeem met zeer mooie temperaturen.
Heb vanavond even opnieuw ASIII geplaatst, dus de temp gaat nog zakken.
Momenteel is het met een mainboard temp van 25 graden een idle temp van 35 graden en een full stress temperatuur van 48 graden. Dit gaat dus lager worden.
Dit alles is op het P4T-E, 2000@2800, 1.5@1.8 en ALPHA 8942+ENERMAX 80mm fan. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Heeft iemand al het 1005 beta bios voor de P4T533C geprobeerd ???

ik zelf ga het zo ff proberen

• ken

ken

Op maandag 01 juli 2002 00:32 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook geen watercooling en toch een echt stil systeem met zeer mooie temperaturen.
Heb vanavond even opnieuw ASIII geplaatst, dus de temp gaat nog zakken.
Momenteel is het met een mainboard temp van 25 graden een idle temp van 35 graden en een full stress temperatuur van 48 graden. Dit gaat dus lager worden.
Dit alles is op het P4T-E, 2000@2800, 1.5@1.8 en ALPHA 8942+ENERMAX 80mm fan. :)
netjes :)

Ik heb al eem waterkoeling systeen, maar ik moet alleen een ander blok hebben (voor de P4)

Jij hebt gewoon geluk gehad met je CPU :)

• Convoy

Convoy

g44p

ff misschien een stom vraagje tussen door, maar hoe krijg ik mn mem op 133Mhz :? heb bijna alles al geprobeert (denk ik) maar het lukt me nog steeds niet :( please tips ;)

• ken

ken

zit er geen optie voor memory in de bios??

Bij de P4s533 zat verschillende optie (1:1 , 3:4, 3:5 en 3:6) zoiets

weet het niet meer precies

Moet als het goed is gewoon ergens bijstaan :)

• Convoy

Convoy

g44p

1:1 , 3:4, 3:5 staan er wel tussen, hoe moet ie precies staan dan, wat bij mij blijft ie constant op 100Mhz FSB staan :(

• CrimInalA
  • Niet online
de mensen die hier op 1.8V en zo draaien .. hebben jullie die volt mod op cpu gedaan (zo met dat lasootje rond die 2 pinnetjes) of had je meteen de optie 1.8V in je bios van het mobo ?

Verwijderd

Rick heb je ook AS tussen de koeler en de chipset gesmeerd?

• Convoy

Convoy

g44p

Op maandag 01 juli 2002 15:46 schreef rjw het volgende:
Ik in ieder geval wel >:)

Verwijderd

Één ding is echter nog erg opvallend bij de Intel 850E chipset. Deze blijkt niet (goed) samen te werken met de nieuwe ICH4 southbridge! Erg vreemd, aangezien je toch zou denken dat Intels HUB-link architectuur, die de beide chips binnen een chipset verbindt, een duidelijke standaard is. De nieuwe moederborden met Intel 850E chipset zijn dus allemaal nog voorzien van de oude ICH2, zodat ze ondersteuning voor Ultra ATA/133 harddisks en USB 2.0 randapparatuur moeten missen. Érg vreemd en jammer. Intel kon ons geen verklaring geven voor het feit dat de Intel 850E niet werkt met de ICH4. Moederbordenfabrikant MSI vertelde ons echter dat het R&D team aldaar toch een Intel 850E moederbord met ICH4 probeert te realiseren.

lees ik op een andere site!

geldt dit ook voor de Asus P4T533-C?

• Croccifixio
Op maandag 01 juli 2002 18:35 schreef butrosgali het volgende:
Één ding is echter nog erg opvallend bij de Intel 850E chipset. Deze blijkt niet (goed) samen te werken met de nieuwe ICH4 southbridge! Erg vreemd, aangezien je toch zou denken dat Intels HUB-link architectuur, die de beide chips binnen een chipset verbindt, een duidelijke standaard is. De nieuwe moederborden met Intel 850E chipset zijn dus allemaal nog voorzien van de oude ICH2, zodat ze ondersteuning voor Ultra ATA/133 harddisks en USB 2.0 randapparatuur moeten missen. Érg vreemd en jammer. Intel kon ons geen verklaring geven voor het feit dat de Intel 850E niet werkt met de ICH4. Moederbordenfabrikant MSI vertelde ons echter dat het R&D team aldaar toch een Intel 850E moederbord met ICH4 probeert te realiseren.

lees ik op een andere site!

geldt dit ook voor de Asus P4T533-C?
Nee, de P4T533-C heeft de ICH2.

• CrimInalA
  • Niet online
en ook de nieuwe P4T533 gaat ICH2 en niet 4 hebben .

kan misschien ook iemand ff antwoorden of ze met hun 1.8V die cpu voltmod trick (lasso rond die 2 pinnetjes) hebben moeten doen of ging het mobo standaard zo hoog ..
ik dacht dat je normaal max 1.7V kon instellen , zelfs op de P4T533

• LeXuS007
Op maandag 01 juli 2002 19:20 schreef CrimInalA het volgende:
en ook de nieuwe P4T533 gaat ICH2 en niet 4 hebben .

kan misschien ook iemand ff antwoorden of ze met hun 1.8V die cpu voltmod trick (lasso rond die 2 pinnetjes) hebben moeten doen of ging het mobo standaard zo hoog ..
ik dacht dat je normaal max 1.7V kon instellen , zelfs op de P4T533
Ik heb een P4T533-C en ik heb geen voltmod (wire trick) moeten toepassen. Het bord levert tot 1.85 core voltage m.b.v. overvolt jumper. Mijne cpu loopt stabiel op 133 fsb check sig. Alhoewel al wil je een hogere fsb zal je het mischien wel moeten toepassen. Afhankelijk van je cpu of dat nodig is of niet. De ene cpu is de andere niet.

• ken

ken

De meeste P4 borden die ik heb gehad gaan maar tot 1.700V
Bij de asus kon je nog een overvoltage instellen mbv jumpers hier kwam de Vcore op rond de 1.85

Mijn gigabyte GA-8IHXP heeft dus wel een ICH4 chip

ATA133 en USB2 etc

geen problemen tegengekomen dus het kan wel in ieder geval :)

De pintrick is echt simpel te doen, gewwon even de tijd ervoor nemen en klaar is keer :)

Bij mij staat die op defauld op 1.85V
In mijn bios kan ik echter de temp niet meer veranderen

Iemand een idee hoe ik mijn Vcore op 1.90 defauld zet??

Verwijderd

hmm dus met 1 jumpertje op asus P4T-E kan je 1.85 V hebben
zonder mod ?
how? :)

• ken

ken

P4T-E weet ik niet, volgens mij niet

wel op de P4t533-C en de P4S533 :)

• ken

ken

Op maandag 01 juli 2002 12:42 schreef freekweb het volgende:
1:1 , 3:4, 3:5 staan er wel tussen, hoe moet ie precies staan dan, wat bij mij blijft ie constant op 100Mhz FSB staan :(
Op 3/4 staat je mem toch gewoon op 133??

• Convoy

Convoy

g44p

Op maandag 01 juli 2002 22:41 schreef ken het volgende:

[..]

Op 3/4 staat je mem toch gewoon op 133??
hij blijft gewoon 100 aangeven :?

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55
Op maandag 01 juli 2002 23:36 schreef freekweb het volgende:

[..]

hij blijft gewoon 100 aangeven :?
Hij geeft je FSB aan, dat is niet je geheugen snelheid.

• ken

ken

Je kan ook gewoon sandra gebruiken om te testen

eerst op 1:1 dan op 3:4 dan zie je of die wel op 133 loopt :)

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 01 juli 2002 15:46 schreef rjw het volgende:
Nee, nog niets tussen gedaan.
Moet nog gebeuren. :)

Door middel van de 3:4 etc. opties te wijzigen, veranderd natuurlijk niet de FSB van je processor maar alleen die van je memory bus.

De wiretrick heb ik toegepast zonder wire. >:)
Ik heb hetzelfde spul gebruikt als waar ik al die XP processoren mee unlocked heb.
Gemakkelijk verwijderbaar en vind ikzelf nog veiliger dan een draadje.

Het P4T-E board heeft geen overvoltage jumper. Je zult dus even een paar pinnetjes moeten doorverbinden om een hoger voltage te krijgen.
Ook met het instellen van de switches (om dus de juiste PCI/AGP dividers te krijgen boven de 133MHz FSB) kun je ook geen voltage instellingen meer doen in je bios, dus je moet direct het juiste voltage instellen door middel van de wiretrick.

• ken

ken

rick

die wiretrick heeft die een max Vcore van 1.85V??

4 pinnen is 1.825
5 pinnen is 1.850

Is dit correct :?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste