Pentium 4 Asus P4T533-C, goed?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik ben me al een tijd aan t oriënteren voor een P4 Mobo. En kwam daar deze tegen: Asus P4T533-C. Nu kan ik wel reviews vinden e.d. maar word daar niet veel wijzer van. Ik denk dus dat het een vrij recent bord is, hij ondersteund 533 FSb en 4 x Rimm PC800 en PC1066. Veel features heeft ie ook. Maar is dit mobo daadwerkelijk zo goed. Of weten jullie andere P4 mobo's waarmee je een 533 FSB aankan en Rimm geheugen heeft:? Wil met een P4 2.0 Ghz NW gaan draaien en flink oc'en.

Goede keuze of niet?

Search leverde weinig op :(

edit:
En kan iemand goede specs en preciezere specs vinden over dit bord:? Wel of geen ATA 133, wat voor ondersteuning verder?

http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm staat weinig :( En er is volgens Asus alleen een -C variant? Zijn er nog meeR? Dit is wel een lekker bordje dus ben benieuwd wie net zoals ik bijna verkocht is? :P

..::System Specs::..

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met het P4T-E en de juiste ICS -13 chipjes lukt het zeker ook als je goed geheugen hebt.
Maar dat boardje is wel leuk inderdaad. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Ibidem
Op dinsdag 04 juni 2002 20:42 schreef Rick2001 het volgende:
Met het P4T-E en de juiste ICS -13 chipjes lukt het zeker ook als je goed geheugen hebt.
Maar dat boardje is wel leuk inderdaad. :)
He Rick, daarom vroeg ik of je op MSN wilde komen voor je advies. Wil je dat alsnog? :P

Verwijderd

Ik heb die combi ook , werkt volgens mij perfect hier. :)

Verwijderd

Dit is absoluut een :9~ bordje!! Echt een aanrader als je naar de toekomst kijkt en met Rimm verder wilt :)

Maar ik had ergens gelezen dat als je wilde overclocken je beter een 1.8 Ghz kon nemen.

Correct me if i'm wrong >:)

Verwijderd

Die combie draait hier ook, perfect bordje alleen jammer van de agp/pci lock en de fsb die tot 150 gaat. Maar verder perfect.

Verwijderd

Asus P4T533-E RAID i850-E is een veel betere optie...betaal je een beetje extra...heb je gelijk een Raidconfigje erbij >:) >:) >:) >:) >:)

Hij is al uit, wanneer ie is in nederland is nog een kwestie...

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

idd, ik neem P4T533-E icm met een P4 2.4a over een maand. :)

• Ibidem
Op woensdag 05 juni 2002 12:47 schreef CrazyJoker het volgende:
Asus P4T533-E RAID i850-E is een veel betere optie...betaal je een beetje extra...heb je gelijk een Raidconfigje erbij >:) >:) >:) >:) >:)

ja ik wilde deze ook, alleen stond hij nog niet op de site van Asus, want anders mot ik weer een xtra RAID controller kopen :(

Verwijderd

ik weet wel waar je hem kan krijgen...maar dat kost je 220 $

misschien wel 15 doller verzendkosten

maar ja heb je het ervoor over :?

Verwijderd

oh, wat je ook kan doen is wachten tot nov. heb je een sis 648 x 8 agp...maar zit geen raid op :(

• Ibidem
w8 ten doe ik sowieso niet, mijn pc nu, zie specs is wel snel maar wordt gek van de herrie :P Dus het liefst zo snel mogelijk deze zooi verkopen :)

Verwijderd

Dan de enige oplossing is ff wachten tot de raid

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

volgens mij wel

:7

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 12:47 schreef CrazyJoker het volgende:

Voor verreweg de meeste mensen is een raidconfiguratie volkomen oninterressant, men heeft dat gewoon over het algemeen niet nodig. Slechts bij videobewerking op de PC is raid nuttig, maar wie daar mee bezig is koopt over het algemeen gewoon SCSI, dat in veel gevallen ook sneller is.

Verwijderd

met scsi moet je altijd veel dokken...raid is soms bijna of zelfs sneller dan normaal scsi..maar raid scsi jah...dat haalt ie niet in :(

raid ide is gewoon een goede oplossing voor snelheid in HDD

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:37 schreef CrazyJoker het volgende:
met scsi moet je altijd veel dokken...raid is soms bijna of zelfs sneller dan normaal scsi..maar raid scsi jah...dat haalt ie niet in :(

raid ide is gewoon een goede oplossing voor snelheid in HDD
Wat draaai jij voor zware software om die extra snelheid nodig te hebben? Dat is namelijk het punt wat ik maak, helemaal niet een oeverloze SCSI contra RAID discussie, waar over het algemeen persoonlijke voorkeuren gaan overheersen over feiten.

Verwijderd

aan wie vraag je dat?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Uhh, hoezo wordt je niet wijzer van de reviews? Wat wil je precies weten dan? Hij is heel nieuw, een maandje amper oud.

Alternatiefje: http://www.gigabyte.com.tw/products/8ihxp.htm en volgens mij komt er ook nog een 1850E van Iwill.

De RAID-discussie kan ik ook weer niet links laten liggen :). Je hebt met een standaard RAID 0 opstelling (die onboard dingen hebben allemaal alleen 0 of 1):

-brakke seek times
-hoge burst doorduwsnelheden (positief :))
-meer kans op dataverlies
-meer warmte en herrie
-minder geld in je portemonnee dan met 1 grotere schijf
-meer aanzien onder je vrienden (?)

en het blijkt geen betere performance te bieden dan softwarematig RAID. (Ik heb het nu over de gemiddelde controllers op moederborden).

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 12:45 schreef MasterP het volgende:
Die combie draait hier ook, perfect bordje alleen jammer van de agp/pci lock en de fsb die tot 150 gaat. Maar verder perfect.
Wat doet die agp/pci lock of juist niet :?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 05 juni 2002 15:01 schreef David_C het volgende:

[..]

Wat doet die agp/pci lock of juist niet :?
Die heeft-ie niet... het is een instelling waarmee de pci-bus altijd 33MHz doet, ongeacht de fsb instellingen.

Verwijderd

maar die GA-8IHXP is toch nog niet in nederland verkrijgbaar????

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 05 juni 2002 15:09 schreef CrazyJoker het volgende:
maar die GA-8IHXP is toch nog niet in nederland verkrijgbaar????
Hij zal er gok ik ongeveer gelijk met de P4T533-E RAID zijn :)

Verwijderd

ik denk dat die asus beter is...asus is vaak beter dacht ik :?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tsja... ik vind zelf de PCB-layout van de Asus wel cool, met die RIMM-slots haaks op elkaar. Op die Gigabyte is het wat onhandig langs je AGP-slot. Maar ja, als je veel extra's wil moet je toch naar Gigabyte... stel dat je 10 USB 2.0 gaten nodig hebt :D

Deze is trouwens nog mooier.

editje: ik kan echt NIKS vinden over die p4t533-e, CrazyJoker. Heb je een linkje?

• Ibidem
wat ik wel jammer vind is de in bepertke keuze aan PC1066 geheugen. Alleen Kingston tot nu toe:? Of kijk ik verkeerd in de Pricewatch. Want wil eigenlijk alleen maar Samsung Rimm reepjes ;)

• Ibidem
http://www.atacom.com/program/print_html_www.cgi?cart_id=2727355_213_93_65_49&Pagecode=1|MB47&Item_code=MB47_ASUS_P4_T5&USER_ID=www

Wat ik hieruit begrijp is dat er geen ATA 133 op zit :( Dat is jammerz maar wel dat het een top bord is :P Inkoopactie jongens ?? hehe LoL :P

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 16:21 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
:P Inkoopactie jongens ?? hehe LoL :P
Inkoopactie..? Afbeeldingslocatie: http://help.microsoft.com/!data/en_us/data/messengerv46_msn.its51/$content$/lightbulb.gif

Count me maar in dan. >:)
[sup] Of zal ik toch maar voor de Asos P4S533 gaan..??
* Scipionyx kan niet wachten totdat ie alles binnenheeft (PIV 2.26, Samsung PC2700 512MB)[/sup]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Ibidem
nog ff een url over dit heerlijke bord http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_p4t533-c/index.html :P

Verwijderd

pak gewoon die raid...scheelt je weer een raidkaartje

• Ibidem
Op woensdag 05 juni 2002 16:50 schreef CrazyJoker het volgende:
pak gewoon die raid...scheelt je weer een raidkaartje
ja maar dan mot ik te lang wachten en dat wil ik niet. Wil hem volgende week halen.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op woensdag 05 juni 2002 18:01 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

ja maar dan mot ik te lang wachten en dat wil ik niet. Wil hem volgende week halen.
he mate, hebbie je pc nu dan helemaal verkocht ??

De meeste mensen deugen!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 05 juni 2002 16:01 schreef CrazyJoker het volgende:
url

hier is de directe link
tnx! Begon het al niet te geloven... :)

Raar ook, deed een Google search over de hele Asus site en vond precies nix!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:35 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
nog ff een url over dit heerlijke bord http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_p4t533-c/index.html :P
ejj, ik heb je url bekeken, maar dat staat in dat dit bord in de praktijk een stuk tragen is dan DDR 333 mhz borden als het gaat om zware applicaties en games. Ik ben Die-Hard gamer en wilde dit mobo gaan kopen. Toch ervoor gaan of ander mobo kopen :?
Granted that 1066MHz RDRAM will perform faster, the results are still disappointing for the P4T-533. On our benchmarks, the memory was running at 800MHz compared to the DDR's 333MHz and memory scores in Sandra were higher like expected, but real world applications and games were a big letdown. This is the first 850E chipset board we've come across and we'll wait for the next board based on this chipset before putting the blame on the chipset itself.

Verwijderd

P4S533 draait ook bijzonder goed en is prima overklokbaar.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:28

Erw

Er zit dus geen RAID op?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

je wilt toch gelijk een goede mobo kopen met raid...bestel hem dan gewoon via gamepc heb je hem binnen 1 week ook en je betaalt misschien max 10 euro verzendkosten

PS. als je met Express doet... heb je het nog sneller

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

oh, wat je ook kan doen is wachten tot nov. heb je een sis 648 x 8 agp...maar zit geen raid op
misschien wel eerder en met raid, stond al op de computex :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ja dat had ik algezet over die 8 x agp...maar ja...er zal wel later van asus een raid x 8 agp komen...of je moet geld te veel hebben hehehehe

november is het heel snel :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 05 juni 2002 23:45 schreef Thomas1985 het volgende:
[..]
ejj, ik heb je url bekeken, maar dat staat in dat dit bord in de praktijk een stuk tragen is dan DDR 333 mhz borden als het gaat om zware applicaties en games. Ik ben Die-Hard gamer en wilde dit mobo gaan kopen. Toch ervoor gaan of ander mobo kopen :?
[..]
Toch ervoor gaan. RDRAM dan wel minstens op 1066. Is dan sneller en veeel stabieler dan DDR oplossingen. Zie

Stabiliteit van DDR
Nog meer daarover
Over PC1200 :P
Duitse test, wel met PC1066

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
waarom kijk je ook niet ff bij Aopen? Hebben nu ook 3 borden met een FSB van 533 :)

Verwijderd

Maar als ik zou kiezen voor een 4 x agp of een 8 x agp en tot nov wachten ...zou ik wachten tot nov 2002

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 11:10 schreef CrazyJoker het volgende:
Maar als ik zou kiezen voor een 4 x agp of een 8 x agp en tot nov wachten ...zou ik wachten tot nov 2002
wachten, wachten, wachten :Z

Je moet toch ergens een "grens" trekken?
Je moet op een bepaald moment toch een mobo kopen..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

maar als je nou gewoon 8 x agp neemt is je grafische shit wel 2 x sneller dan een 4 x agp..die 8 x agp wordt heus niet zo snel opgewaardeerd naar een hogere agp...ja ver in de toekomst jah..

Als je een 4 x agp hebt...ga je na een jaar weer een nieuwe Mobo kopen...kost je weer die 200 euro...

maar als je hem direct nodig hebt jah...koop dan maar eerst die 4 x agp...na een tijdje (half jaar) verpatsen voor 3/4 van de prijs en koop die 8 x agp

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 10:54 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

Toch ervoor gaan. RDRAM dan wel minstens op 1066. Is dan sneller en veeel stabieler dan DDR oplossingen. Zie

Stabiliteit van DDR
Nog meer daarover
Over PC1200 :P
Duitse test, wel met PC1066
Ja, naar dat is nog bijna nergens te krijgen.
Is pc800 niet voldoende??? Ik kan eventueel altijd later 1066 mhz geheugen kopen. Of is pc800 echt niet aan te raden? :? Weet iemand een site waar benchmarks opstaan van Rimm 800 MHZ/Rimm 1066 MHZ en DDR 333? Zodat ik kan vergelijken :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 06 juni 2002 13:06 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

Ja, naar dat is nog bijna nergens te krijgen.
Is pc800 niet voldoende??? Ik kan eventueel altijd later 1066 mhz geheugen kopen. Of is pc800 echt niet aan te raden? :? Weet iemand een site waar benchmarks opstaan van Rimm 800 MHZ/Rimm 1066 MHZ en DDR 333? Zodat ik kan vergelijken :)
Hmmm, misschien moet ik gewoon mijn Favorites-map online gaan sharen :)

Van Tom's Hardware een Quake 3 benchje Edit: oh ja en de future chipsets zijn de 845E/G die toen nog niet uit waren.

Ik zoek vanavond misschien nog even verder. * John_Glenn heeft een Favorites-map met evenveel inhoud als andere mensen in hun mp3-mappen... Edit: aha, ik heb m al...
Van Anandtech

Verwijderd

thanks voor je link man!
PC 800 ga ik dus kopen, DDR is iets sneller. PC 800 kan nog heeeeel goed meedoen. Ik koop over een jaar wel pc 1066 rimms :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 06 juni 2002 14:12 schreef Thomas1985 het volgende:
thanks voor je link man!
PC 800 ga ik dus kopen, DDR is iets sneller. PC 800 kan nog heeeeel goed meedoen. Ik koop over een jaar wel pc 1066 rimms :)
Good for you, my friend... tot die tijd moet je maar oc-en: PC800 overclocking

Verwijderd

ach ja, voor een beetje meer geld heb je wel 1066 rdram :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 07 juni 2002 07:55 schreef CrazyJoker het volgende:
ach ja, voor een beetje meer geld heb je wel 1066 rdram :)
Nou eh, 50% extra == een beetje?

Wat ik trouwens niet weet is of de memsettings voor ge-o/ced PC800 hetzelfde worden genomen als voor PC1066. Weinig instellingen in het BIOS... misschien kiest het bord dan toch een lagere commandrate ofzo.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
jammer dat al die moederborden onboad sound hebben :(

dat asus board lijkt mij wel wat !
alleen het zou mooi zijn als die zonder sound te krijgen was

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ja, maar bij asus kun je dat sound gedeelte lekker uitzetten (hardware matig !!) met een jumpertje.

Dus dan heb je er helemaal geen last van :)

• Ibidem
* Ibidem de topicstarter twijfelt nu erg over dit bord!

Waarom? Ik heb een Corsair XMS3000 module 256MB DDR, en heb daar wel veel voor betaald, en dan koop ik maybe wel net zoalz Rick2001 het Asus P4S533 bord met SIS 648DX chipset (ja toch, zo uit me hoofd:? :P) met DDR333 ondersteuning, dan behoud ik me dure module en hoef ik ook geen 112 euro uittegeven voor een heerlijke Samsung PC800 Rimm.

Alleen het nadeel is dat ik net als Rick flink wil gaan oc'en en hij heeft een PIV 2.0 Ghz. @ 2.8 Ghz. lopen en dat wil ik ook. Alleen heeft hij twee mobo'z. En met dat bord voor DDR333 haalt ie een mem score van 2700 ofzow d8 k en met PC800 Rimm @1120 haalt ie een score van ruim 3500! Is dus wel een heel; verschil. Iemand nog een goed advies voor mij. Want het P4T533-C Rimm bord is n.l. 60 euro duurder dan dat P4S533 bord :)

Je bent een NL'er of niet, die op de munten let :P

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 07 juni 2002 12:49 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
...Waarom? Ik heb een Corsair XMS3000 module 256MB DDR, en heb daar wel veel voor betaald, en dan koop ik maybe wel net zoalz Rick2001 het Asus P4S533 bord met SIS 648DX chipset (ja toch, zo uit me hoofd:? :P) ...
Moet zijn SiS645DX.

Bruut Corsair :9 Had dat dan meteen gezegd! Tja als ik 'nog zulk bruut RAM had liggen zou ik ook voor DDR gaan, anders ben je wel heel veel duurder uit. En dan hopen dat je ergens een VIA P4X333-bord kan regelen... :9

• Ibidem
Maar SIS schijnt een stabielere chipset te hebben en heb dan geen last van de inmiddels bekende VIA Bug! :P En die SIS is volgens benches erg snel ;)

Verwijderd

Chipset op P4S533 is Sis 645DX, memscore kan rond de 3000 komen, zoveel verschil vind ik dat nou ook weer niet met de P4T533C

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:49 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
...Waarom? Ik heb een Corsair XMS3000 module 256MB DDR, en heb daar wel veel voor betaald, en dan koop ik maybe wel net zoalz Rick2001 het Asus P4S533 bord met SIS 648DX chipset (ja toch, zo uit me hoofd:? ) ...

Ik zou die chipset verpatsen voor een mooi bedragje...en koop 4x264 mb 1066 rdram chips...

1 gb kan je lekker wel verbrassen als je gaat oc'en!!! >:)

NEED FOR SPEED COST MONEY :7

Verwijderd

BTW, moet je nu echt 40 ns Rimms kopen voor P4T533-C bordje of werkt 45 ns rimms (type: MR16R082GBN1-CK8) ook gewoon stabiel?? :? (Samsung)

• Kadance074
  • Laatst online: 09-02 18:21
Op vrijdag 07 juni 2002 19:11 schreef Thomas1985 het volgende:
BTW, moet je nu echt 40 ns Rimms kopen voor P4T533-C bordje of werkt 45 ns rimms (type: MR16R082GBN1-CK8) ook gewoon stabiel?? :? (Samsung)
Ik heb ga in ieder geval PC1066 Rimms halen. Zelfs bij FSB=133 ben ik niet helemaal tevreden met mijn config. Heb een paar keer een memory dump error (blue screen of death) gehad. Zwaar irritant is dat.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 19:31 schreef Kadance074 het volgende:

[..]

Ik heb ga in ieder geval PC1066 Rimms halen. Zelfs bij FSB=133 ben ik niet helemaal tevreden met mijn config. Heb een paar keer een memory dump error (blue screen of death) gehad. Zwaar irritant is dat.
Dus 45 ns is zwaar kl#te? :?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

D'r zijn toch ook reepjes met 35ns ? athans op de site van TOM zag ik een plaatje van 1066rimm met 35 ns.

Waar zijn die dan te koop?

39

• Kadance074
Op vrijdag 07 juni 2002 20:04 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

Dus 45 ns is zwaar kl#te? :?
Dat wil ik niet zeggen. Deze Samsung modules zijn op dit moment de beste PC800-modules die je kunt hebben. Maar om een stabiele overklok te krijgen boven de pakweg FSB=133 vind ik dat je snellere modules moet hebben.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• Convoy
  • Laatst online: 16:10

Convoy

g44p

Op vrijdag 07 juni 2002 20:07 schreef Homedisc het volgende:
D'r zijn toch ook reepjes met 35ns ? athans op de site van TOM zag ik een plaatje van 1066rimm met 35 ns.

Waar zijn die dan te koop?
hier dus >:)

http://www.tweakers.net/pricewatch/29947

of draaien die Kingstons niet op 35ns :?

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 07 juni 2002 20:37 schreef freekweb het volgende:

[..]

goedkoop zeg :) maar willen die Kingstons wel een beetje overclocken? naar mijn weten niet.

edit: foute quote

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[..]

:P dat is juist de vraag, als het goed is zijn dat juist 40Ns reepjes

39

Verwijderd

[..]

Kijk maar op deze website :P 35 ns dus :)
http://www.kingston.com/press/2002/memory/prm0205b.asp

Edit: 32 ns zelfs :P

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 07 juni 2002 20:44 schreef AirHead het volgende:

[..]

Kijk maar op deze website :P 35 ns dus :)
kijk dat moest ik net weten :), bedankt.

39

• Convoy
  • Laatst online: 16:10

Convoy

g44p

* Convoy weet dus ook al welk geheugen hij gaat halen >:)

Verwijderd

Weet iemand trouwens het verschil tussen een P4T533-C en de P4T533? Heb al gegoogled en gezocht op de site van Asus, maar ik kan niks vinden. :Y)

• Rick2001

Rick2001

Mijn P4T-E met SAMSUNG 45ns op 140(PC1120) snelheid heeft absoluut nog nooit een blue screen gegeven.
Op 142MHz (dus 20x142) heb ik eens memtest86 gedraaid en daarmee kreeg ik na ca. 30 minuten een memory foutje. Vandaar dat ik deze dus momenteel nog steeds op 140 laat draaien. (2800MHz is toch ook wel lekker hoor.)
Maar mijn SAMSUNG geheugen is gewoon, type: MR16R082GBN1-CK8 en dat 2x. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 20:26 schreef Kadance074 het volgende:

[..]

Dat wil ik niet zeggen. Deze Samsung modules zijn op dit moment de beste PC800-modules die je kunt hebben. Maar om een stabiele overklok te krijgen boven de pakweg FSB=133 vind ik dat je snellere modules moet hebben.
En als ik niet overclock, werkt het dan wel stabiel???
Ik gebruik er ook P4 2.0a GHZ bij

• Kadance074
Op vrijdag 07 juni 2002 23:58 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

En als ik niet overclock, werkt het dan wel stabiel???
Ik gebruik er ook P4 2.0a GHZ bij
Dat verwacht ik wel. Ik weet wel zeker eigenlijk. Maar overklokken kan ook stabiel gaan als je het geheugen op 3x of auto zet. Maar om dit moederboard optimaal te benutten, zou je het geheugen op 4x moeten zetten. In mijn geval blijft de stabiliteit tot FSB=133 gehandhaafd.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 08 juni 2002 01:37 schreef Kadance074 het volgende:

[..]

Dat verwacht ik wel. Ik weet wel zeker eigenlijk. Maar overklokken kan ook stabiel gaan als je het geheugen op 3x of auto zet. Maar om dit moederboard optimaal te benutten, zou je het geheugen op 4x moeten zetten. In mijn geval blijft de stabiliteit tot FSB=133 gehandhaafd.
Een vraagje, zelf ben ik niet zo helemaal op de hoogte van Rimm's.
is het beter om het geheugen te gebruiken met een 4x instelling dan een 3x ?
wat is het verschil er precies in?
Wat ik wel al heb begrepen is dat als je een bepaalde snelheid met overclocken op 4x niet behaald dat je die wel haalt (en hoger) op 3x, maar gaat op 3x dan je mem performance veel achteruit?
Bedankt alvast :)

39

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 23:07
Ik heb hem net besteld samen met een PIV 2.2ghz en samsung geheugen :P
krijg hem hopelijk maandag of dinsdag zal dan wel ff posten hoever ik hem krijg >:)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 07 juni 2002 22:14 schreef aniel05 het volgende:
Weet iemand trouwens het verschil tussen een P4T533-C en de P4T533? Heb al gegoogled en gezocht op de site van Asus, maar ik kan niks vinden. :Y)
P4T533-C gebruikt gewone 16-bit RIMMs zoals je die nu ook kan kopen. Die moet je in paren monteren.

P4T533 krijgt speciale 32-bit RIMMs die niet in paren hoeven. Omdat je die niet in de winkel ziet gaat Asus ze erbij leveren. Komt van de zomer uit dacht ik.

t Is verder geen ander bord, wel iets kleiner want maar 2 geheugenbanken. Edit: en je hebt slecht gezocht :)
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/overview.htm
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm

Verwijderd

ok bedankt voor de info.
Toch maar ff wachten tot de vakantie. 8-) *D

Edit: das trouwens best gaar die twee geheugenbanken.
2 RIMM Sockets for up to 2GB memory PC1066/800 RDRAM
Hoe wilden ze dat gaan doen, twee Rimmetjes van ieder 1024 MB. Beetje duur lijkt mij.

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 08 juni 2002 01:40 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Een vraagje, zelf ben ik niet zo helemaal op de hoogte van Rimm's.
is het beter om het geheugen te gebruiken met een 4x instelling dan een 3x ?
wat is het verschil er precies in?
Wat ik wel al heb begrepen is dat als je een bepaalde snelheid met overclocken op 4x niet behaald dat je die wel haalt (en hoger) op 3x, maar gaat op 3x dan je mem performance veel achteruit?
Bedankt alvast :)
Heel simpel eigenlijk.
Je memory loopt op 100MHz. Dit wordt door middel van de multiplier normaal gesproken quadpumped, dus 4x die 100MHz. Dit is 400MHz. Hierbij worden dus 2 module tegenlijkertijd aangesproken, wat effectief dus 2x400=800MHz is.
Zet je in je bios de multiplier op 3x dan krijg je dus 3x100=300x2=600MHz, oftewel voor het oudere PC600 RDRAM geheugen.
Als je nu erg hoog wilt overclocken met de FSB, dan helpt soms het verlagen van de memory multiplier naar 3, waardoor je RDRAM dus iets lager loopt en je je FSB een stuk hoger kunt zetten.
Je moet altijd, hoe dan ook proberen om je memory op zijn maximale snelheid te laten lopen, ook al is de totale processor performance iets lager dan met een iets lagere memory snelheid.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 20:30 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik ben me al een tijd aan t oriënteren voor een P4 Mobo. En kwam daar deze tegen: Asus P4T533-C. Nu kan ik wel reviews vinden e.d. maar word daar niet veel wijzer van. Ik denk dus dat het een vrij recent bord is, hij ondersteund 533 FSb en 4 x Rimm PC800 en PC1066. Veel features heeft ie ook. Maar is dit mobo daadwerkelijk zo goed. Of weten jullie andere P4 mobo's waarmee je een 533 FSB aankan en Rimm geheugen heeft:? Wil met een P4 2.0 Ghz NW gaan draaien en flink oc'en.

Goede keuze of niet?

Search leverde weinig op :(

edit:
En kan iemand goede specs en preciezere specs vinden over dit bord:? Wel of geen ATA 133, wat voor ondersteuning verder?

http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm staat weinig :( En er is volgens Asus alleen een -C variant? Zijn er nog meeR? Dit is wel een lekker bordje dus ben benieuwd wie net zoals ik bijna verkocht is? :P
Geen ata 133 wel
IDE Ports
2 x UltraDMA 100 / 66 / 33 :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

ken

Op zaterdag 08 juni 2002 20:32 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

P4T533-C gebruikt gewone 16-bit RIMMs zoals je die nu ook kan kopen. Die moet je in paren monteren.

P4T533 krijgt speciale 32-bit RIMMs die niet in paren hoeven. Omdat je die niet in de winkel ziet gaat Asus ze erbij leveren. Komt van de zomer uit dacht ik.

t Is verder geen ander bord, wel iets kleiner want maar 2 geheugenbanken. Edit: en je hebt slecht gezocht :)
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/overview.htm
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm
Is er dan verschil in performance :?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zondag 09 juni 2002 00:15 schreef ken het volgende:
Is er dan verschil in performance :?
Zelfde chipset, zelfde RIMM-chips alleen dan twee banken op elkaar geplakt: ik gok van niet. Misschien dat de paden simpeler zijn geworden? Dat scheelt dan een procentje...

• ken

ken

P4T533-C gebruikt gewone 16-bit RIMMs, Die moet je in paren monteren.

P4T533 krijgt speciale 32-bit RIMMs die niet in paren hoeven

De P4T533 ondersteund RDram 4200 dat is dus een bandwith van 4.2 GB/s

De P4t533-C icm RDram 1066 heeft dus een Bandwith van 2.1 GB/s, maar als ik dus 2 banken hebt wordt dit ook 4.2 GB/s klopt dit wat ik nu zegt :?

en kan ik de RDram 4200 ook in paren gebruiken?? wordt de bandwith dan ook hoger??

Wat voor combo kan ik dan het beste nemen??

P4T533 icm RDram 4200 of P4t533-C icm RD1066

Verwijderd

Tja ik twijfel ook nog steeds.... Hopelijk geven jullie menig de doorslag! Ik kan geen keuze maken met het geheugen.
Wat zou nu een goede keuze zijn? 2x Kingston 1066 rambus 256

Rest van het system: Asus P4T533-C, P4 2,4 (533fbs), Geforce 4 Ti4400, Geheugen ?????????????

Jan

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
voor ocen kun je het best een 1.6ghz halen. vanwege de lage multiplier

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zondag 09 juni 2002 09:52 schreef ken het volgende:
De P4t533-C icm RDram 1066 heeft dus een Bandwith van 2.1 GB/s, maar als ik dus 2 banken hebt wordt dit ook 4.2 GB/s klopt dit wat ik nu zegt :?

en kan ik de RDram 4200 ook in paren gebruiken?? wordt de bandwith dan ook hoger??

Wat voor combo kan ik dan het beste nemen??

P4T533 icm RDram 4200 of P4t533-C icm RD1066
Ja klopt, de bandbreedte is hetzelfde. Er staat vandaag trouwens een review van beide soorten op de frontpage. Als het in prijs niet uit zou maken, zou ik een P4T533 handig vinden omdat er meer plek in je kast over is. Maar ik gok dat dat een dure grap wordt met gebundeld RAM erbij. Dus ga lekker voor de -C, is bovendien al te koop.

• Ibidem
maar is het dan niet zo dat een P4T533-C minder ver kan oc'en als je hem vergelijkt met een P4S533 met DDR333. Het laatstgenoemde bord had volgens diverse reviewers meer OC mogelijkheden. En aangezien hij ruim 60 euro goedkoper is en omdat ik al PC3000 geheugen heb is dat P4S533 bord toch een goede keuze voor me, omdat ik t al heb.

Verder las ik dat wanneer je dat 333 bord ging oc'en dat het maar enkele procenten ging schelen ten opzichte van Rimm geheugen:?

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:14 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

Ja klopt, de bandbreedte is hetzelfde. Er staat vandaag trouwens een review van beide soorten op de frontpage. Als het in prijs niet uit zou maken, zou ik een P4T533 handig vinden omdat er meer plek in je kast over is. Maar ik gok dat dat een dure grap wordt met gebundeld RAM erbij. Dus ga lekker voor de -C, is bovendien al te koop.
Maar welk geheugen steek je in je P4T533-c? Kingston 1066?

Jan

• ken

ken

Volgende week ga ik een nieuwe combo bestellen

alleen ben ik er nog niet helemaal uit

Moederbord wordt een Asus PT4533-C (zeker)
CPU wordt een 1.8a of 2.0a boxed versie (welke??)
Geheugen wordt 2 x 256 mb RD 800 of 1066 (welke??)

Ik wil natuurlijk zo hoog mogelijk kunnen overklokken

Welk setje kan ik het beste nemen???

Verwijderd

Ik heb vrijdag me spullen binnen gekregen en in mekaar gezet en vandaag maar eens getest tot hoever ik kon overklokken.
Ik heb een Asus P4T533-C met 2*256MB DS Samsung en een P4 2.0A/400 in a box,verder dan 2,5 Ghz(Vcore 1.6v)kom ik helaas niet,125/42 loopt alles nog perfect maar bij 130/43 gebeurt er niks meer,alles zwart.
Vcore verhogen naar 1.85V en memory op 3* hielp niet dus ligt niet aan het geheugen maar aan de processor,helaas ik had hem graag op 133/33 gehad maar misschien lukt dat nog na een paar dagjes inbranden.

• ken

ken

waar heb jij die gekocht??

ik zoek dus ook ds samsung geheugen

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 09 juni 2002 18:35 schreef rjw het volgende:
Ik heb vrijdag me spullen binnen gekregen en in mekaar gezet en vandaag maar eens getest tot hoever ik kon overklokken.
Ik heb een Asus P4T533-C met 2*256MB DS Samsung en een P4 2.0A/400 in a box,verder dan 2,5 Ghz(Vcore 1.6v)kom ik helaas niet,125/42 loopt alles nog perfect maar bij 130/43 gebeurt er niks meer,alles zwart.
Vcore verhogen naar 1.85V en memory op 3* hielp niet dus ligt niet aan het geheugen maar aan de processor,helaas ik had hem graag op 133/33 gehad maar misschien lukt dat nog na een paar dagjes inbranden.
Hoe warm wordt het setje momenteel ?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik ben net als wat andere mensen bezig met het samenstellen van een nieuwe computer. Na het lezen van dit topic en het andere topic, heb ik het volgende besloten:

Asus P4T533-C, P4 2.26GHz (533), Kingston PC1066 2x256MB; ik ga het halen bij Informatique.

Ik ben niet van plan om te overclocken, ik wil gewoon een stabiel systeem hebben met wat rekenkracht (:9) dat weer een aantal jaartjes meekan (zoals mijn P2-266 waar ik nu nog op werk). Ik heb de indruk gekregen dat dat met deze combinatie van spulletjes wel mogelijk is.

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 09 juni 2002 20:23 schreef -TheGrimReaper- het volgende:
Ik ben net als wat andere mensen bezig met het samenstellen van een nieuwe computer. Na het lezen van dit topic en het andere topic, heb ik het volgende besloten:

Asus P4T533-C, P4 2.26GHz (533), Kingston PC1066 2x256MB; ik ga het halen bij Informatique.

Ik ben niet van plan om te overclocken, ik wil gewoon een stabiel systeem hebben met wat rekenkracht (:9) dat weer een aantal jaartjes meekan (zoals mijn P2-266 waar ik nu nog op werk). Ik heb de indruk gekregen dat dat met deze combinatie van spulletjes wel mogelijk is.
Daar zul je zeker wel even mee vooruit kunnen ja. :)

Verwijderd

Het geheugen heb ik bij Winkelman gekocht,en de rest van de spullen bij Salland.

De temp van de processor wordt na een kwatiertje Burn in wizard(Sandra) 53 grade en idle zo'n 39 graden,dit alles in een Antec SX830 case met 1 intake fan en Artic Silver i.p.v de standaard koelprut die op de Intel koeler zit.

• ken

ken

Kadance074 verkoop jij je samsung geheugen dan??? :)

Ik heb wel intresse :)

• Kadance074
Op zondag 09 juni 2002 22:14 schreef ken het volgende:
Kadance074 verkoop hij je samsung geheugen dan??? :)

Ik heb wel intresse :)
Voor die extra FSB's, vind ik 2x 125 dollar toch wel veel geld. Ik draai nu FSB=133 stabiel. Vind ik wel genoeg zo.

• ken

ken

jammer :)

dan ga ik maar voor RDRAM 1066

allen zit ik nog te twijfellen tussen de Kingston en Samsung

Samsung is nog niet in NL te koop :(

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 09 juni 2002 22:40 schreef ken het volgende:
jammer :)

dan ga ik maar voor RDRAM 1066

allen zit ik nog te twijfellen tussen de Kingston en Samsung

Samsung is nog niet in NL te koop :(
Ik zou toch echt alleen maar voor het SAMSUNG geheugen gaan.
SAMSUNG heeft zich toch echt wel bewezen in het maken van zeer goed kwaliteits geheugen.

• Kadance074
Op zondag 09 juni 2002 22:51 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ik zou toch echt alleen maar voor het SAMSUNG geheugen gaan.
SAMSUNG heeft zich toch echt wel bewezen in het maken van zeer goed kwaliteits geheugen.
Er zijn echter verschillende soorten PC1066-modules. Die van 32 en 35 ns. Die van Kingston zijn per definitie al 32 ns. Zie hier:

http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=250

Pagina: 1 2 3 4 Laatste