Inderdaad beetje minder. Maar anders zou het wel erg makkelijk worden he met demi enzo. Doe je gewoon met Lulu die overdrive en dan 6 keer demiOp woensdag 19 juni 2002 10:58 schreef Marruk het volgende:
[..]
neuh, tis een eindbaas en die dingen zijn bestand tegen vrijwel alles, wat ik eigenlijk heel erg irritant en dom vind. Want juist die koele spreuken die je krijgt kun je dan NIET uitvoeren. wel een beetje nadeel
ja, maar het is onder water dus aan lulu heb je niet zoveel
TMAXTINT
Oja
, maar tegen andere bazen werkt het niet iig. Bazen hebben (te)veel immunities.
Ik vind dat wel horen, net als je Aeons die hebben ook veel immunities. Anders zouden die gevechten veel minder interessant worden, nu moet je nog een beetje intventief zijn. Of gewoon veel vragen in dit draadje.
What the heart requires may never be understood by the mind!
Verwijderd
Sommige bazen kunnen soms niet tegen 1 ding of zo. Het is juist leuk om dat uit te zoeken. Zoals dat S. niet van poison houdt en dat je een ander ff kan silencen 
Delay attack of slow is soms ook wel handig.
Dit is zo ongeveer de eerste FF waarbij je status spells goed kunt gebruiken. Vroeger deed je gewoon HAK HAK FIRE HAK FIRE HEAL HAK en vijand is dood.
Delay attack of slow is soms ook wel handig.
Dit is zo ongeveer de eerste FF waarbij je status spells goed kunt gebruiken. Vroeger deed je gewoon HAK HAK FIRE HAK FIRE HEAL HAK en vijand is dood.
Wat ook heel leuk is is als je in de Via pural zit dat je daar onder water een of ander beest tegen komt. Dat beest was zombie en 2 xpotions waren genoeg
Verwijderd
iemand ervaring met stat maxing? ik zie alleen maar faq's die ingaan op het sphere grid van japan en usa
maar aangezien de europese spheregrid anders is EN een expert grid heeft wil ik weten welke ik het beste kan nemen om mn stats te maxen (255 elk dus)
had wel ergens gelezen dat de expert grid te weinig nodes heeft om elke stat te maxen is dit waar? want ik speel toch liever met de expert grid... (lees meerdere characters hebben de belangrijke skills in het begin)
en weet iemand een snellere manier om aan gil te komen dan mimics te verslaan met gillionaire in iemands armour? (100000 gil per keer en die mimics vind je in de omega ruins)
maar aangezien de europese spheregrid anders is EN een expert grid heeft wil ik weten welke ik het beste kan nemen om mn stats te maxen (255 elk dus)
had wel ergens gelezen dat de expert grid te weinig nodes heeft om elke stat te maxen is dit waar? want ik speel toch liever met de expert grid... (lees meerdere characters hebben de belangrijke skills in het begin)
en weet iemand een snellere manier om aan gil te komen dan mimics te verslaan met gillionaire in iemands armour? (100000 gil per keer en die mimics vind je in de omega ruins)
Verwijderd
Exp heeft 50 nodes minder of zo waardoor je dus minder kan maxen als bij de normale. Je kan nog steeds alles op 255 krijgen, maar je hp komt nooit op 99999. Dit kan trouwens ook niet op de normale zonder hp +30 armor of zo. Je komt wel hoger dan de exp grid. Of het echt veel verschilt weet ik niet, want 10.000 extra hp heb je soms weinig aan als je vijand toch 99.999 hp van je af kan halen.Op woensdag 19 juni 2002 18:00 schreef TheInfiltrator het volgende:
iemand ervaring met stat maxing? ik zie alleen maar faq's die ingaan op het sphere grid van japan en usa
edit
en stat maxen doe je eigenlijk ook alleen maar om dat soort tegenstanders te kunnen verslaan.
Verwijderd
vraagje als jij zegt dat je op de expert grid ook alles op 255 kan krijgen hoe kun je dan meer hp krijgen op het normale grid als de max 255 isOp woensdag 19 juni 2002 18:07 schreef lun het volgende:
[..]
Exp heeft 50 nodes minder of zo waardoor je dus minder kan maxen als bij de normale. Je kan nog steeds alles op 255 krijgen, maar je hp komt nooit op 99999. Dit kan trouwens ook niet op de normale zonder hp +30 armor of zo. Je komt wel hoger dan de exp grid. Of het echt veel verschilt weet ik niet, want 10.000 extra hp heb je soms weinig aan als je vijand toch 99.999 hp van je af kan halen.
edit
en stat maxen doe je eigenlijk ook alleen maar om dat soort tegenstanders te kunnen verslaan.
zou wel graag een reactie zien van iemand die geprobeerd heeft stats te maxen op het experd grid
Verwijderd
Nou je hp kan max tot 99.999Op woensdag 19 juni 2002 18:18 schreef TheInfiltrator het volgende:
vraagje als jij zegt dat je op de expert grid ook alles op 255 kan krijgen hoe kun je dan meer hp krijgen op het normale grid als de max 255 is
zou wel graag een reactie zien van iemand die geprobeerd heeft stats te maxen op het experd grid
mp tot 9.999 trouwens, maar daar heb je niet zoveel aan, omdat Yuna en Lulu later 1mp cost op hun wapens hebben.
Je kan je Strenght defence etc allemaal op 255 krijgen dmv +4 spheres. Als je dus alle +1 +2 +3 dingen weg hebt gehaald en daarvan +4 hebt gemaakt blijven er nog wat nodes over.
Die kan je dus vullen met +300 hp spheres. Je kan dus bij de normale grid 50 x 300 = 15.000hp meer krijgen. Snappie?
edit
maar alles maxen kan op beide grids niet
Verwijderd
dus dat word op het normale grid 76500 hp max zonder hp modifiers zoals +30%hp
en het expert grid 61500
nou die 15000 hp maakt volgens mij ook niet uit... want wanneer het wel uitmaakt word je geraakt voor 99999 en daar red die 15000 hp meer je ook niet
k ben ik geholpen word dus het experd grid tnx...
en het expert grid 61500
nou die 15000 hp maakt volgens mij ook niet uit... want wanneer het wel uitmaakt word je geraakt voor 99999 en daar red die 15000 hp meer je ook niet
k ben ik geholpen word dus het experd grid tnx...
Verwijderd
De overdrive meter van je aeon is dan ook volOp woensdag 19 juni 2002 19:35 schreef Ker_Plunk het volgende:
Vraagje:Grand Summon...wat houdt dat precies in?ok ,ja kan summonnen en dan?
Als je dan de overdrive van je aeon gebruikt hebt gaat ie weer terug naar de oorspronkelijke staat. Het is dus mogelijk om 2x een overdrive te doen.
Verwijderd
Behalve in boss fights dan volgens mij...tenminste ik deed gisteren bij een Boss een grandsummon, en meteen de overdrive....daarna bleef de overdrive meter vol maar kon ik de overdrive zelf niet selecterenOp woensdag 19 juni 2002 19:39 schreef lun het volgende:
[..]
De overdrive meter van je aeon is dan ook vol
Als je dan de overdrive van je aeon gebruikt hebt gaat ie weer terug naar de oorspronkelijke staat. Het is dus mogelijk om 2x een overdrive te doen.
*ping rudi, heb je nu pas ff10 ontdekt? 
Ik had net iets vreemds, ik ging met het airship naar mushroom rock en kwam daar 3 ventjes tegen, 2 die vlogen, een ervan lijkt op een wesp en de ander op een mug en nog een dik dingetje. Ze waren grijs, nog voordat 1 van mijn chars ook maar iets kon doen gingen zij aanvallen.
PATS die wesp steekt een keer of 6 met die angel om iedere keer 99999 health van mijn char af te halen, de volgende doet een soortgelijk iets en mijn char die overblijft krijgt een delta aanval te verduren. een paar keer 999.999 damage...........iemand hier al uit
Ik had net iets vreemds, ik ging met het airship naar mushroom rock en kwam daar 3 ventjes tegen, 2 die vlogen, een ervan lijkt op een wesp en de ander op een mug en nog een dik dingetje. Ze waren grijs, nog voordat 1 van mijn chars ook maar iets kon doen gingen zij aanvallen.
PATS die wesp steekt een keer of 6 met die angel om iedere keer 99999 health van mijn char af te halen, de volgende doet een soortgelijk iets en mijn char die overblijft krijgt een delta aanval te verduren. een paar keer 999.999 damage...........iemand hier al uit
TMAXTINT
Verwijderd
Ontdekt niet...maar ik had MGS2 nog niet full uitgespeeld dus heb ik ff gewacht met het kopen van een nieuw spel. Ben er nu dus al een tijdje mee bezig...ik heb ook niet alles hier doorgelezen want ik heb hem nog niet uit. Maar mijn conclusie tot nu is: WOW! Daar is eigenlijk alles mee gezegdOp woensdag 19 juni 2002 20:52 schreef Marruk het volgende:
edit:
Ja ik ben wel gevoelig voor romantiek...heb m'n savegame vlak voor die FMV zelfs apart opgeslagen
Ja ik ben wel gevoelig voor romantiek...heb m'n savegame vlak voor die FMV zelfs apart opgeslagen
Verwijderd
Ik ben nu waar je seymour voor de 2de keer bevecht,hij zit nu soort van vast aan een soort steen
.
Verwijderd
Die eikel blijft maar terugkomen ja...irri ventje. Super moeilijk is ie nu trouwens niet hoor, de 'steen' zoals je het noemt is in principe een aparte vijand. Ik heb hem verslagen door me eerst op de steen te concentreren, als die zwaar beschadigd wordt dan neemt ie HP over van Seymour zelf...Op woensdag 19 juni 2002 21:02 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik ben nu waar je seymour voor de 2de keer bevecht,hij zit nu soort van vast aan een soort steen.
wanneer je seymour tegenkomt voor de tweede keer moet je gewoon je aeons het werk laten doen, alvast een overdrive chargen en dan de grand summon met bahamut doen (of heb je hem dan nog niet? dat weet ik niet zeker) maar silence bleek ook te werken...
TMAXTINT
Verwijderd
Hmm dan weet ik het ook nietOp woensdag 19 juni 2002 20:33 schreef MrRudi het volgende:
Behalve in boss fights dan volgens mij...tenminste ik deed gisteren bij een Boss een grandsummon, en meteen de overdrive....daarna bleef de overdrive meter vol maar kon ik de overdrive zelf niet selecterenvaag
Dat hoeft niet hoor, later kan je ze gewoon kopen en dan kan je ze gewoon bekijken wanneer je wiltJa ik ben wel gevoelig voor romantiek...heb m'n savegame vlak voor die FMV zelfs apart opgeslagen
Verwijderd
Cool je kan ze kopen ,das nou mooiOp woensdag 19 juni 2002 21:15 schreef lun het volgende:
[..]
Hmm dan weet ik het ook niet
[..]
Dat hoeft niet hoor, later kan je ze gewoon kopen en dan kan je ze gewoon bekijken wanneer je wilt
ik heb heel macalania bos door gezocht kan niks vindenOp vrijdag 07 juni 2002 18:46 schreef Elander het volgende:
[..]
Spoiler
Je hebt die cloudy mirror nodig die je kan winnen in de chocobo race die je kan doen in Remiem tempel (verborgen tempel bij de calm lands) als je die dan hebt dan moet je naar macalania woods gaan om de cloudy mirror te veranderen in de celestial mirror , als je dat dan gedaan hebt kan je de kisten met daarin delen van characters hun celestial wapens openen , die bij de arena is voor yuna.
Hoop dat dit een beetje helpt en dat er niet teveel verklapt is
niet waar eerst die 4 elementen ding was en al ga ik het pad op kom ik wel een wijf tegen... maar die lult alleen maar dat het makkelijk is deze weg...
helpme
edit
*** SPOILER ***
na het web gezocht tehebben en veel nog zelf uitzoeken kwam ik er uit.
in het begin van het bos staat een vrouw en kind die hun vent kwijt is ahhhh....
je moet dus die vent op zoeken
loop naar rechts ga daarna nog een veld naar rechts... ga hier omhoog... de vent rechts boven is is de GUY.. tja ging vreemd waarschijnlijk met die andere die er staan
praat met hem en zeg dat zijn vrouw hem zoekt.. ga terug naar het punt waar dat kind en die vrouw staan.
praat een stuk of 3 keer met die vrouw.. oeps kind weg grrr...
loop het licht pad op....
waar eerst dus die wijf in de weg stond...
moet je omhoog (ongeveer in het midden van het totale pad)
daar is die terrorist (dat kind). praat met dat kind en je mirror word omgetoverd.
*** SPOILER ***
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
Dat zegt ie NU! heheheheOp woensdag 19 juni 2002 21:15 schreef lun het volgende:
[..]
Hmm dan weet ik het ook niet
[..]
Dat hoeft niet hoor, later kan je ze gewoon kopen en dan kan je ze gewoon bekijken wanneer je wilt
/offtopic
weet iemand ook als ik ntsc spellen wil spelen de ps2 moet ombouwen met zo'n neochip of een messiahchip? want dat messiahding is 200 pleuro
/offtopic
weet iemand ook als ik ntsc spellen wil spelen de ps2 moet ombouwen met zo'n neochip of een messiahchip? want dat messiahding is 200 pleuro
/offtopic
TMAXTINT
dit heeft echt helemaal niks met deze topic temaken...Op woensdag 19 juni 2002 23:36 schreef Marruk het volgende:
/offtopic
/offtopic
kan je hier beter een nieuwe topic voor openen
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
WOOOT
Ik heb net Yunalesca verslagen...in 1 keer!
Het ging zo slecht dat ik eigenlijk wou stoppen!! maar toch nog effe door gegaan, toen kreeg ik 'm door, gewoon GEEN reflect doen!!!
Ok dan ben je er niet, maar die Death spell van 'r werkte bij geen van mij team, misschien 1...twas zo'n lange battle dat ik het niet meer weet.
Ik heb net Yunalesca verslagen...in 1 keer!
Het ging zo slecht dat ik eigenlijk wou stoppen!! maar toch nog effe door gegaan, toen kreeg ik 'm door, gewoon GEEN reflect doen!!!
Ok dan ben je er niet, maar die Death spell van 'r werkte bij geen van mij team, misschien 1...twas zo'n lange battle dat ik het niet meer weet.
Verwijderd
Weet er iemand een lijst(je) te vinden met daarop de goede combinaties om sterke wapens te combineren?
Tot nu toe vind ik het wel een gaaf spel, alleen mis ik de 9.999 hp hits die je kon uitdelen zoals in FF7...
Tot nu toe vind ik het wel een gaaf spel, alleen mis ik de 9.999 hp hits die je kon uitdelen zoals in FF7...
Verwijderd
9999? 99999 klinkt beter 
trouwens rikku can met haar mix overdrive een mix doen die alle characters van jouw team 9999 dam per hit laten doen
kijk ff bij www.gamefaqs.com bij de ps2 ffx sectie voor onder andere weapon customizing
trouwens rikku can met haar mix overdrive een mix doen die alle characters van jouw team 9999 dam per hit laten doen
kijk ff bij www.gamefaqs.com bij de ps2 ffx sectie voor onder andere weapon customizing
Ja, wat je daar ziet is The Magus Sisters. Dark dan wel te verstaan he. Je kan proberen om naar rechts te rennen want daar vlakbij is een weggetje. Als je nu met zo'n lift omhoog gaat komen ze ook nog achter je aan en ga je een soort mini spelletje spelen. Je moet rennen en als er niets gebeurt ben je veilig, geel is in de buurt en rood betekend dat ze je zo kunnen aanvallen.Op woensdag 19 juni 2002 20:52 schreef Marruk het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Dark Cindy: HP: 3000000 AP: 10000 (overkill: 12000) Stats: Strength: 175 Defense: 223 Magic: 171 Magic Defense: 105 Agility: 185 Luck: 40 Evasion: 0 Accuracy: 255 Auto-Abilities: Weapon: Alchemy, Triple Drive, Gillionaire, Break Damage Limit Armor: Auto-Phoenix, Break HP Limit, Ribbon Dark Sandy: HP: 2500000 AP: 10000 (overkill: 12000) Stats: Strength: 186 Defense: 201 Magic: 207 Magic Defense: 168 Agility: 201 Luck: 80 Evasion: 100 Accuracy: 255 Auto-Abilities: Weapon: Evade and Counter, Magic Counter, Triple Drive, Break Damage Limit Armor: Auto-Shell, Break HP Limit, Ribbon Dark Mindy: HP: 2000000 AP: 10000 (overkill: 12000) Stats: Strength: 148 Defense: 187 Magic: 248 Magic Defense: 132 Agility: 233 Luck: 130 Evasion: 240 Accuracy 255 Auto-Abilities: Weapon: Magic Booster, 1 MP Cost, Triple Drive, Break Damage Limit Armor: Auto-Haste, Break HP Limit, Ribbon |
Best veel, 3miljoen, 2,5 en 2miljoen hp. Moeilijk en helemaal als je ziet dat Cindy Auto Phoenix heeft. En ze starten met hun overdrive vol. En delta attack = zwaar. Ik schrok me kapot toen ik hun tegen kwam, maar Yojimbo maakte het wat makkelijker (lees Zanmoto
Verwijderd
Je kan de dark aeons die je nog niet hoeft te verslaan beter bewaren voor laterBest veel, 3miljoen, 2,5 en 2miljoen hp. Moeilijk en helemaal als je ziet dat Cindy Auto Phoenix heeft. En ze starten met hun overdrive vol. En delta attack = zwaar. Ik schrok me kapot toen ik hun tegen kwam, maar Yojimbo maakte het wat makkelijker (lees Zanmoto)
De Magus Sisters vallen volgens mij nog wel mee. Bahamut en anima LIJKEN mij moeilijker.
Ik vond shiva ook wel erg. Als ik geen first strike had kon ik niets doen want dan deed ze gewoon 3 schoppen van 99999. Kan je die schoppen later ook minder pijn laten doen eigenlijk? Door veel defense ofzo, of ga je altijd dood en moet iedereen auto life en auto phoenix hebben soms?
Verwijderd
De schoppen kon je volgens mij wel overleven (hoge defence nodig), die diamond dust en heavenstrike kan je niet overleven. Auto leven is zeker handig, maar auto phoenix is al genoeg voor die schop en heavenstrike. Als ze diamond dust doet moet je of autolife hebben of blocken met een aeon.Op donderdag 20 juni 2002 07:52 schreef SilverMaster het volgende:
Ik vond shiva ook wel erg. Als ik geen first strike had kon ik niets doen want dan deed ze gewoon 3 schoppen van 99999. Kan je die schoppen later ook minder pijn laten doen eigenlijk? Door veel defense ofzo, of ga je altijd dood en moet iedereen auto life en auto phoenix hebben soms?
En wat betreft die 3 schoppen achter elkaar, zorg dat je agility wat hoger is
Voor heavenstrike werkt Nullfrost wel toch, maar werkt dat ook voor DiamondDust? Want zo ver kwam ik nooitOp donderdag 20 juni 2002 08:00 schreef lun het volgende:
[..]
De schoppen kon je volgens mij wel overleven (hoge defence nodig), die diamond dust en heavenstrike kan je niet overleven. Auto leven is zeker handig, maar auto phoenix is al genoeg voor die schop en heavenstrike. Als ze diamond dust doet moet je of autolife hebben of blocken met een aeon.
En wat betreft die 3 schoppen achter elkaar, zorg dat je agility wat hoger is

Verwijderd
Volgens werkt dat niet, heavenstrike betekent instant death voor je poppetje, want ik zag geen damage toen ik zo'n blok op m'n hoofd kreeg. Bij diamond dust werkt het denk ik ook niet.Op donderdag 20 juni 2002 08:03 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Voor heavenstrike werkt Nullfrost wel toch, maar werkt dat ook voor DiamondDust? Want zo ver kwam ik nooitIk heb nu 52 agility op Yuna, 42 op Tidus en uhh dat was het zo'n beetje daarna valt er een gat naar Rikku die heeft 20. Lulu 18 ofzo en Auron 13. Hoe bedoel je ik heb ze brak gemaakt
je kan je poppen trouwens niet veel beter maken als je niet aan stat maxing doet (als je dus de sphere grid helemaal vult zonder bijna alles eerst weg te halen). Dus je heb ze niet echt brak gemaakt, want het kan ook niet veel beter
edit
dit heeft square trouwens expres gedaan, want als je gewoon meteen naar de eindbaas gaat krijg je nog een beetje tegenstand. ipv wat ik deed (ik wist dat dus niet). Ik ging met een supertidus erheen en die gast deed zo'n hand aanval en tidus ging 21 van zijn 21000 hp af
Nou ik ga me voorlopig nog even bezig houden met alle Celestrial Weapons en die Al Bhed boekjes vinden want anders is hij te snel uitgespeeld. Ik kon tegen de 40 uur al naar Sin gaan maar gelukkig heb ik dat niet gedaan want er valt nog zoveel te ontdekken naast het verhaal. Weet er iemand trouwens waar ik de gemiste Al Bhed boekjes kan halen die ik per ongeluk in Al Bhed home heb laten liggen?
Verwijderd
Je kan ook met een aparte save game ff sin proberen, want sin met 1 a 2 hit verslaan is eigenlijk niet zoveel aanOp donderdag 20 juni 2002 08:12 schreef SilverMaster het volgende:
Nou ik ga me voorlopig nog even bezig houden met alle Celestrial Weapons en die Al Bhed boekjes vinden want anders is hij te snel uitgespeeld. Ik kon tegen de 40 uur al naar Sin gaan maar gelukkig heb ik dat niet gedaan want er valt nog zoveel te ontdekken naast het verhaal. Weet er iemand trouwens waar ik de gemiste Al Bhed boekjes kan halen die ik per ongeluk in Al Bhed home heb laten liggen?
Daarna kan je gewoon met een andere save game doorgaan.
Bereid je maar voor op een lange en frustrerende zoektocht naar die wapens en crest/sigils
Die van Yuna heb ik al die is vetOp donderdag 20 juni 2002 08:17 schreef lun het volgende:
[..]
Je kan ook met een aparte save game ff sin proberen, want sin met 1 a 2 hit verslaan is eigenlijk niet zoveel aan
Bereid je maar voor op een lange en frustrerende zoektocht naar die wapens en crest/sigils
Verwijderd
Nope dus je moet een andere save game gebruiken. Maar dat was toch altijd al zo bij ff's? Ik kan me niet herinneren dat er nog wat was nadat je een ff had uitgespeeld?!Op donderdag 20 juni 2002 08:20 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Die van Yuna heb ik al die is vetMaar inderdaad, ik heb net Seymour afgemaakt en dat was niet zo erg moeilijk eigenlijk. Dan ga ik hem eerst maar eens even uitspelen en dan later de rest nog halen. Als je het einde haalt kan je dan nog verder gaan of is het dan net als bij alle andere FF's dat je dan een eindfilmpje krijgt en klaar of is er een soort expert modus die alle sphere puzzels omgooid ofzo
Bij sommige niet ff spellen had je weleens een new game+ optie.
edit
die van yuna is het makkelijkste
Ja dat was wel te verwachten. Wel jammer dat dit de laatste Final Fantasy is op deze manier want ik denk niet dat een MMORPG zoveel charmes heeft als een normale Final Fantasy. En afscheid nemen is altijd zo moeilijk, je raakt gewoon gehecht aan je characters, en nu helemaal omdat ze er nog eens heel echt uitzien ookOp donderdag 20 juni 2002 08:29 schreef lun het volgende:
[..]
Nope dus je moet een andere save game gebruiken. Maar dat was toch altijd al zo bij ff's? Ik kan me niet herinneren dat er nog wat was nadat je een ff had uitgespeeld?!
Bij sommige niet ff spellen had je weleens een new game+ optie.
Verwijderd
Ach ja, 11 komt hier voorlopig toch niet uitOp donderdag 20 juni 2002 08:34 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Ja dat was wel te verwachten. Wel jammer dat dit de laatste Final Fantasy is op deze manier want ik denk niet dat een MMORPG zoveel charmes heeft als een normale Final Fantasy. En afscheid nemen is altijd zo moeilijk, je raakt gewoon gehecht aan je characters, en nu helemaal omdat ze er nog eens heel echt uitzien ook. En ik vind de screenshots van FF XI er helemaal niet zo bijzoder uitzien. Maargoed, ik neem weer je goede raad op lun en ga ik dus eerst even Sin molestreren
Enne onderschat die sin niet teveel, want op de vorige bladzijdes hadden sommige mensen wat problemen met em. Dus misschien moet je wel ff een beetje upgraden.
Inderdaad, en dan krijgen wij natuurlijk weer die balkenOp donderdag 20 juni 2002 08:39 schreef lun het volgende:
[..]
Ach ja, 11 komt hier voorlopig toch niet uitIk heb zo'n gevoel dat 12 eerder in jap uitkomt dan 11 hier. Ik zie nog wel of ik 11 koop of niet. Je moet namelijk wel een hd en keyboard erbij kopen. Daarnaast nog maandelijkse kosten. Maar in japan zijn ze wel altijd uitverkocht ondanks de problemen die square daar heeft. Dus misschien is het wel een leuk spel.
Enne onderschat die sin niet teveel, want op de vorige bladzijdes hadden sommige mensen wat problemen met em. Dus misschien moet je wel ff een beetje upgraden.

Verwijderd
1 klap met 255 strenght vindt hij ook niet zo leukOp donderdag 20 juni 2002 08:43 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan krijgen wij natuurlijk weer die balkenSin niet onderschatten he, ik zit er al in en Seymour is al dood. En niet iedereen vind Doublecast Ultima of Doublecast Holy zo leuk
. En met Yuna's ultimate weapon (lees 1 mp cost) kan ik me heel wat spreuken veroorloven. Dus dat komt wel goed denk ik
Wel break dmg limit dan heOp donderdag 20 juni 2002 09:24 schreef lun het volgende:
[..]
1 klap met 255 strenght vindt hij ook niet zo leuk
Verwijderd
Dat heb ik ook gedaan ja...gisteren voorbij Yunalesca gespeeld...zo moeilijk vond ik d'r inderdaad niet. De eerste twee varianten zijn peanuts, vooral sinds al mijn pupkes een armour hebben met zombie ward (was nog voor Seymour Flux)...de derde duurde 2 potjes voordat ik snapte dat ik zombie niet meer moest healen.Op donderdag 20 juni 2002 08:17 schreef lun het volgende:
[..]
Je kan ook met een aparte save game ff sin proberen, want sin met 1 a 2 hit verslaan is eigenlijk niet zoveel aan
Verwijderd
Wat is MMORPH? 
Als ik dit allemaal zo hoor loop ik behoorlijk achter,ben nu bij de 2de seymour baas en wat zijn de celestial weapons?Een soort van Ultimate Weapons?
Als ik dit allemaal zo hoor loop ik behoorlijk achter,ben nu bij de 2de seymour baas en wat zijn de celestial weapons?Een soort van Ultimate Weapons?
Verwijderd
Heb ik ook gedaan. Zit al bijna op 90 uurOp donderdag 20 juni 2002 11:30 schreef BeuKeR het volgende:
Ik koop gewoon een PS2 apart als is het alleen voor dit spel, uren lang speelplezier
Yup, gewoon de beste wapens voor je poppen.Op donderdag 20 juni 2002 12:21 schreef Ker_Plunk het volgende:
Wat zijn de celestial weapons?Een soort van Ultimate Weapons?
maar dan moet je wel eerst die chocobo race winnen, verrek dat lukt me nog steeds niet! ik had net een keer 3 seconden nogwat. man, wat was ik pissed off

2 balonnetjes en ik had die mirror kunnen hebben
2 balonnetjes en ik had die mirror kunnen hebben
TMAXTINT
Verwijderd
Heh ik zit nog niet op de 50 en heb nog wel een stuk te gaan, maar ik heb alle sidequests en zo ook niet gedaan. Dat doe ik tijdens de tweede keer uitspelen welOp donderdag 20 juni 2002 12:47 schreef lun het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Zit al bijna op 90 uur
[..]
Yup, gewoon de beste wapens voor je poppen.
edit:
En hoeveel mensen hier spreken al vloeiend Al Bhed?
ik spreek al bhed voor 80% ongeveerOp donderdag 20 juni 2002 13:30 schreef MrRudi het volgende:
[..]
edit:
TMAXTINT
Verwijderd
Ik bedoel dan ECHT spreken he...niet dat je de lettertjes in het spel hebt vervangen, de spreektaal dus. In een interview met de producer zei deze dat het team de halve tijd in Al Bhed tegen elkaar sprakOp donderdag 20 juni 2002 14:22 schreef Marruk het volgende:
[..]
ik spreek al bhed voor 80% ongeveer
Verwijderd
Op donderdag 20 juni 2002 13:19 schreef Marruk het volgende:
maar dan moet je wel eerst die chocobo race winnen, verrek dat lukt me nog steeds niet! ik had net een keer 3 seconden nogwat. man, wat was ik pissed off![]()
2 balonnetjes en ik had die mirror kunnen hebben![]()
heheOp donderdag 20 juni 2002 08:17 schreef lun het volgende:
Enne ik heb ook nog niet alle sidequest gedaan. Al die uren komen door het stat maxen en de klok die doorgaat met tellen als ik em op pauze zet
* Marruk gaat meteen een spoedcursus al bhed doenOp donderdag 20 juni 2002 14:35 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ECHT spreken he...niet dat je de lettertjes in het spel hebt vervangen, de spreektaal dus. In een interview met de producer zei deze dat het team de halve tijd in Al Bhed tegen elkaar sprak
maar fuk hey, deden ze dat echt? best knap een nieuwe taal verzinnen.
TMAXTINT
Verwijderd
Yep...ik ken pas één woordjeOp donderdag 20 juni 2002 16:01 schreef Marruk het volgende:
[..]
* Marruk gaat meteen een spoedcursus al bhed doen
maar fuk hey, deden ze dat echt? best knap een nieuwe taal verzinnen.
Ik ook een "Sin"Op donderdag 20 juni 2002 16:03 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Yep...ik ken pas één woordje"Famlusa!"
zo kan ik 't ookOp donderdag 20 juni 2002 16:31 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Ik ook een "Sin"
'rikku'
TMAXTINT
Wanneer komt er het eerste vertalingsprogramma voor Al Bhed uit?Op donderdag 20 juni 2002 16:36 schreef Marruk het volgende:
[..]
zo kan ik 't ook
'rikku'
Misschien iets voor Google...Op donderdag 20 juni 2002 16:38 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Wanneer komt er het eerste vertalingsprogramma voor Al Bhed uit?
Maareuh, ON-topic...
Ik ben nog steeds niet voorbij die vervelende vis die je voor Anima treft. Tot aan het frustrerende aan toe ben ik ELKE FU*%^NG keer voordat ik de laatste blow uitdeel dood. Die uit-de-kluiten-gewassen haring heeft dan steeds twee killer combo's.

Verwijderd
Ik heb auto-potion op me zwaard ,echt superhandig.Telkens al komt Tidus in het geel dan gooit ie een Hi-potion op zichzelf.Op donderdag 20 juni 2002 17:26 schreef AIKANE het volgende:
[..]
Misschien iets voor Google...
Maareuh, ON-topic...
Ik ben nog steeds niet voorbij die vervelende vis die je voor Anima treft. Tot aan het frustrerende aan toe ben ik ELKE FU*%^NG keer voordat ik de laatste blow uitdeel dood. Die uit-de-kluiten-gewassen haring heeft dan steeds twee killer combo's.Nu moet ik wel zeggen, ik vecht dan alleen nog maar met Tidus en Wakka, want voor Rikku heb ik nog geen Stone-protect. Zit daar misschien de kneep, ik heb echt drie personen nodig om dit te overleven???
Verwijderd
Als het echt zo weinig scheelt kan je proberen om hastega te proberen. Dan kan je waarschijnlijk een paar keer extra slaanOp donderdag 20 juni 2002 17:26 schreef AIKANE het volgende:
[..]
Maareuh, ON-topic...
Ik ben nog steeds niet voorbij die vervelende vis die je voor Anima treft. Tot aan het frustrerende aan toe ben ik ELKE FU*%^NG keer voordat ik de laatste blow uitdeel dood. Die uit-de-kluiten-gewassen haring heeft dan steeds twee killer combo's.Nu moet ik wel zeggen, ik vecht dan alleen nog maar met Tidus en Wakka, want voor Rikku heb ik nog geen Stone-protect. Zit daar misschien de kneep, ik heb echt drie personen nodig om dit te overleven???
Heeft weinig zin, als je opgeslokt word door dat sardientje neemt ie je status over, dus heeft ie ook haste...Op donderdag 20 juni 2002 17:30 schreef lun het volgende:
[..]
Als het echt zo weinig scheelt kan je proberen om hastega te proberen. Dan kan je waarschijnlijk een paar keer extra slaan
Is op zich wel leuk, maar het gaat me echt om die laatste mep, ELKE keer killed ie me, dus daar helpt geen auto-potion tegen. Misschien een auto-phoenixdown, maar zover ben ik nog niet.Op donderdag 20 juni 2002 17:28 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ik heb auto-potion op me zwaard ,echt superhandig.Telkens al komt Tidus in het geel dan gooit ie een Hi-potion op zichzelf.
Verwijderd
Is er al...tenminste ik kwam een tooltje tegen dat de letters verandert. Maar je moet eigenlijk een echte cursus hebben met uitspraak enzoOp donderdag 20 juni 2002 16:38 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Wanneer komt er het eerste vertalingsprogramma voor Al Bhed uit?
die makreel voor anima is inderdaad superirritant. Ik heb alleen nog maar stone ward items
dus die spira'se nieuwe daar mept soms iemand gewoon kaduuk. Ik kwam ook tot het eind alleen dan in een keer gaat ie tig aanvallen achter mekaar doen. Oh well, weet iemand nog de allerbeste lvlplek? kan ik ff al mijn ventjes gaan upgraden.
TMAXTINT
Verwijderd
Mijn eerdere verzoek voor FMV filmpies kan vergeten worden, kheb ze allemaal nu. Tenminste voor zover ik in het spel ben, de anderen mijdt ik nog even. Dus als er nog mensen animated ff10 icons willen
hoe maak je die icons?Op donderdag 20 juni 2002 18:38 schreef MrRudi het volgende:
Mijn eerdere verzoek voor FMV filmpies kan vergeten worden, kheb ze allemaal nu. Tenminste voor zover ik in het spel ben, de anderen mijdt ik nog even. Dus als er nog mensen animated ff10 icons willen
edit
soz wel weer richting off-topic
dan stel ik zo de vraag: hoe kan je ff10 icons dan maken
Verwijderd
zo moeilijk is die vis niet
ik gebruikte de mix overdrive van rikku die geen dat 1 char 9999 dam doet per blow, of allemaal 9999 ligt eraan welke items je kan missen
als 1 van je characters haste heeft en 9999 per blow schade doet is die vis snel dood
ik gebruikte de mix overdrive van rikku die geen dat 1 char 9999 dam doet per blow, of allemaal 9999 ligt eraan welke items je kan missen
als 1 van je characters haste heeft en 9999 per blow schade doet is die vis snel dood
Verwijderd
Als je tidus' overdrive erbij gebruikt gaat ie vast in 1 keer dood (met een multi-hit overdrive dan)Op donderdag 20 juni 2002 19:06 schreef TheInfiltrator het volgende:
zo moeilijk is die vis niet
Verwijderd
MPG omzetten naar uncompressed AVI, stukje dat je wil hebben eruitknippen, inladen in een bewerkingsproggy (Animator, premiere, promotion) -> frames reduceren, kleuren reduceren en verkleinen...en dan hopen dat je rond de 100 kB uitkomtOp donderdag 20 juni 2002 18:46 schreef Bass64 het volgende:
[..]
hoe maak je die icons?
edit
soz wel weer richting off-topic
dan stel ik zo de vraag: hoe kan je ff10 icons dan maken
verzoekjes mogen ingediend worden...dit zijn ze tot nu toe:
1.

Ben er nu eentje van Auron aan het maken. Auron heerscht
(oplettende lezers zal het ook opvallen dat ik stukjes uit een filmpje pak en die aan elkaar lijm omdat ze anders te lang worden)
[edit]Gelieve ze wel zelf te hosten! Anders wordt de load op m'n server wel heel erg hoog. Als je naar GoT wil uploaden (als dat weer kan tenminste) dan moet je wel ff op de size letten, ze zijn niet allemaal < 100 kB[/edit]
VET!Op donderdag 20 juni 2002 19:44 schreef MrRudi het volgende:
[..]
MPG omzetten naar uncompressed AVI, stukje dat je wil hebben eruitknippen, inladen in een bewerkingsproggy (Animator, premiere, promotion) -> frames reduceren, kleuren reduceren en verkleinen...en dan hopen dat je rond de 100 kB uitkomt
verzoekjes mogen ingediend worden...dit zijn ze tot nu toe:
1.[afbeelding] 2.[afbeelding] 3.[afbeelding] 4.[afbeelding] 5.[afbeelding]
Ben er nu eentje van Auron aan het maken. Auron heerscht
(oplettende lezers zal het ook opvallen dat ik stukjes uit een filmpje pak en die aan elkaar lijm omdat ze anders te lang worden)
ff gewoon ter informatie, er zijn al meer dan 5 miljoen ff 10 dvd'tjes over de toonbank gevlogen. 21 miljoen final fantasytjes in totaal sinds deel 1
TMAXTINT
Waar? In totaal of alleen Europa of juist Japan? Lijkt me dat ie daar meer word verkocht denk ik.
Verwijderd
Volgens mij ook. Ik dacht dat ze al op 40 miljoen (totaal) zaten?!Op donderdag 20 juni 2002 19:54 schreef SilverMaster het volgende:
Waar? In totaal of alleen Europa of juist Japan? Lijkt me dat ie daar meer word verkocht denk ik.
@MrRudi
Echt mooi gedaan die icoontjes!!
heb ff link naar prog gemaakt anders zitten andere misschien zo tezoekenOp donderdag 20 juni 2002 19:44 schreef MrRudi het volgende:
[..]
MPG omzetten naar uncompressed AVI, stukje dat je wil hebben eruitknippen, inladen in een bewerkingsproggy (Animator, premiere, promotion) -> frames reduceren, kleuren reduceren en verkleinen...en dan hopen dat je rond de 100 kB uitkomt :)op de size letten, ze zijn niet allemaal < 100 kB
Gifjes zijn chaaf!
Ik zou HEEL graag een FMV willen hebben dat ze Bevelle in gaan en vanaf het airship over die ijzeren draden naar beneden grinden
Die vind ik ZO vet.
(Uiteraard op eigen webspace)
Heeft iemand blitzball tips?
3 mannetjes worden supersterk, level 8~10 enzo en de rest blijft keihard op Level 1 & 2 hangen
Daar kan ik gewoon niet mee winnen zowat.
Ik heb nog met die low level gastjes gespeeld, beetje overpasen enzo, maar ze kregen geen EXP.
Ik heb er al 1 uitgedonderd en ben op zoek naar een nieuwe.
Bij Guadosalam zei een ventje dattie wel wou joinen, maar nu ik het aan 'm vraag zegt ie er niks meer over
dus waar kan ik nieuwe blitzball spelers vinden?
Ik zou HEEL graag een FMV willen hebben dat ze Bevelle in gaan en vanaf het airship over die ijzeren draden naar beneden grinden
Die vind ik ZO vet.
Heeft iemand blitzball tips?
3 mannetjes worden supersterk, level 8~10 enzo en de rest blijft keihard op Level 1 & 2 hangen
Daar kan ik gewoon niet mee winnen zowat.
Ik heb nog met die low level gastjes gespeeld, beetje overpasen enzo, maar ze kregen geen EXP.
Bij Guadosalam zei een ventje dattie wel wou joinen, maar nu ik het aan 'm vraag zegt ie er niks meer over
Je moet in de eerste helft proberen zoveel mogelijk te passen om veel exp. points te krijgen. Mijn tactiek is om wakke rechtsvoor te zetten, tidus midvoor, en dan het ventje wat het best kan schieten linksvoor, en de beste passers achteraan zetten. Pass in het begin van de blitzoff naar achter, zorg dan dat je veel ventjes achter je aan krijgt zodat iedereen op jouw helft is, pass dan de bal door naar tidus, tidus gaat een endje zwemmen naar links, tidus passt naar wakka, wakka doet een venom shot GOOOOAAAALLLL!!!!
TMAXTINT
Huh wakka stopt toch???
of heb jij die match gewonnen?
Ik bedoel eigenlijk later in het spel.
je kan wakka terug vragen om weer tejoinen zo als je bij andere spelers doet.. alleen je moet het op een bepaalt punt doen.Op donderdag 20 juni 2002 23:01 schreef Gman het volgende:
Huh wakka stopt toch???
ik zelf speel geen blitz vind dat echt geen BAL aan
Tidus ruled veel harder met Jecht ShotOp donderdag 20 juni 2002 22:35 schreef Marruk het volgende:
Je moet in de eerste helft proberen zoveel mogelijk te passen om veel exp. points te krijgen. Mijn tactiek is om wakke rechtsvoor te zetten, tidus midvoor, en dan het ventje wat het best kan schieten linksvoor, en de beste passers achteraan zetten. Pass in het begin van de blitzoff naar achter, zorg dan dat je veel ventjes achter je aan krijgt zodat iedereen op jouw helft is, pass dan de bal door naar tidus, tidus gaat een endje zwemmen naar links, tidus passt naar wakka, wakka doet een venom shot GOOOOAAAALLLL!!!!
Hij's nu level 22 en heeft een SHT van 26.
Ik scoorde laatst zelfs toen ik tegenover alle 5 de tegenstanders voor het goal stond zwom.
maaruh, iemand een idee hoe je seymour moet killen als je hem op die berg weer tegen komt? Hij is nu een beetje sterker dan de vorige keer
simpel al je aeons de overdrive laten nemen...Op vrijdag 21 juni 2002 01:22 schreef Madje het volgende:
maaruh, iemand een idee hoe je seymour moet killen als je hem op die berg weer tegen komt? Hij is nu een beetje sterker dan de vorige keer
tidus ook maar voor de zekerheid
eerst de aeons de overdrive laten doen waardoor ze daarna gekilled word als het goed is haal je nog geen de laaste aeon voordat hij dood is... anders heb je tidus nog
Jah, Jecht Shot is koel. Misschien even handig voor de andere mensen waar je hem kan vinden. Moet je naar Luca gaan en dan kan je aan de linkerkant langs de docks lopen, bij het 2e dock dat je komt dacht ik staat een schip en als je vraagt kan je erop meereizen. Als je erop zit moet je naar het deck lopen aan de voorkant. Daar ligt een bal. Nou "praat" tegen de bal en je krijgt een paar instructies. Het is best lastig maar ik heb het gehaald door als een wilde gek dat linker anaolge stickje rond te draaien en de hele tijd op x te rammenOp vrijdag 21 juni 2002 00:49 schreef . w o u t e r . het volgende:
[..]
Tidus ruled veel harder met Jecht Shot
Hij's nu level 22 en heeft een SHT van 26.
Ik scoorde laatst zelfs toen ik tegenover alle 5 de tegenstanders voor het goal stond zwom.
Ohja, het hoord ook bij het verhaal, want je ging oorspronkelijk van Kilika naar Luca en als je deze Jecht Shot Challenge deed en het niet lukte kwam Yuna eraan en gaan ze het over Jecht houden.
Moet je naast zo'n blitzball speler gaan staan en dan op blokje drukken. Dan krijg je te zien zijn naam, welke ploeg, salaris, etc. Als je een hoger Scout level hebt zie je meer dingen maar ik heb gewoon lvl1Op donderdag 20 juni 2002 22:07 schreef Gman het volgende:
Verwijderd
De beste tip die ik kan geven voor Seymour Flux: VEEL holy water kopen en/of zorgen dat je armour zombie ward heeft. Als je de zombie status voorkomt, of snel kan genezen dan werkt zijn 'full life' aanval niet meer...dan is ie een stuk makkelijker. (nog wel pittig hoor)Op vrijdag 21 juni 2002 01:22 schreef Madje het volgende:
Misschien nog iets makkelijker:Op vrijdag 21 juni 2002 11:29 schreef MrRudi het volgende:
[..]
De beste tip die ik kan geven voor Seymour Flux: VEEL holy water kopen en/of zorgen dat je armour zombie ward heeft. Als je de zombie status voorkomt, of snel kan genezen dan werkt zijn 'full life' aanval niet meer...dan is ie een stuk makkelijker. (nog wel pittig hoor)
1. Cast hastega, 2. Gebruik Silence attacks op Seymour, 3. Als ie dan toch silenced is gebruik protect en daarna reflect op iedereen. Als ie dan die lance doet ben je wel zombie maar als dat kereltje dan full life doet word hij gereflect. En seymour kan niet dispel doen als ie silenced is
Verwijderd
Ok..komt eraanOp donderdag 20 juni 2002 22:07 schreef Gman het volgende:
Gifjes zijn chaaf!
Die vind ik ZO vet.
Hallo.
Ik ben dan wel geen PS2 bezitter, maar ik vroeg mij toch af hoe deze FF nou weer is? Ikzelf ben bij FF4 begonnen en ben na 7 een beetje afgehaakt. FF8 en 9 konden mij nou niet bepaald meer boeien.
Ik had een tijdje geleden ook een PS2 gehuurd en ik heb de demo gespeeld van FFX. Het zag er allemaal prachtig uit, maar ik vond de battles nogal traag gaan. Maar van een demo kan je moeilijk blindelings uitgaan vind ik.
Is het nog steeds hetzelfde met die random battles? Of hebben ze het nou ala Grandia 2 aangepakt.
En hoe zit het met de battle voering?
Ik ben dan wel geen PS2 bezitter, maar ik vroeg mij toch af hoe deze FF nou weer is? Ikzelf ben bij FF4 begonnen en ben na 7 een beetje afgehaakt. FF8 en 9 konden mij nou niet bepaald meer boeien.
Ik had een tijdje geleden ook een PS2 gehuurd en ik heb de demo gespeeld van FFX. Het zag er allemaal prachtig uit, maar ik vond de battles nogal traag gaan. Maar van een demo kan je moeilijk blindelings uitgaan vind ik.
Is het nog steeds hetzelfde met die random battles? Of hebben ze het nou ala Grandia 2 aangepakt.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Hoe rip jij die dan? Staan die gewoon op de FFX DVD?Op vrijdag 21 juni 2002 12:16 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Ok..komt eraanik dacht ook even de hi-res filmpjes te DIV-X'en zodat ze wat schappelijker te downloaden zijn maar er loopt iets fout met de sync...de audio is eerder afgelopen dan de video
nou ja, kom ik nog wel uit.
Verwijderd
Ik zal je zeggen: ik had precies hetzelfde...ik heb Final Fantasy 2 tot en met 6 helemaal aan gort gespeeld. (FF1 had ik wel maar die was TE lelijk om te spelen) Toen ik FF7 ging spelen vond ik het al minder worden, eerste 3D experiment vond ik niet gaaf en de trend van het richting SF gaan al helemaal niet. 8 en 9 konden mij ook niet boeien, maar 10 is weer heerlijk Fairytale Fantasy.Op vrijdag 21 juni 2002 12:20 schreef GolbeZeromus het volgende:
Hallo.
Ik had nog helemaal niks gezien voordat ik hem kocht, dus het was wel een risico. Ik heb er geen seconde spijt van, qua sfeer en omgevingen is het spel superdeluxe, de FMV's zijn beter dan Spirits Within en de Characterbuilding is geweldig.Ik had een tijdje geleden ook een PS2 gehuurd en ik heb de demo gespeeld van FFX. Het zag er allemaal prachtig uit, maar ik vond de battles nogal traag gaan. Maar van een demo kan je moeilijk blindelings uitgaan vind ik.
Ik ken Grandia 2 niet, so please X-plainIs het nog steeds hetzelfde met die random battles? Of hebben ze het nou ala Grandia 2 aangepakt.
Niet dat ik weet, ik rip ze ook niet, ik download ze. Maar ik had natuurlijk ook m'n PS2 hier op kantoor aan de movie capture box kunnen hangen en met movie spheres alles op kunnen nemen.Op vrijdag 21 juni 2002 12:22 schreef SilverMaster het volgende:
[..]
Hoe rip jij die dan? Staan die gewoon op de FFX DVD?
[ff offtopic dan]
Bij Grandia 2 zie je tijdens het lopen, ook je enemies al lopen.
Als je dan tegen een enemy aanloopt, of hij tegen jou, begint het gevecht.
Het vechten gaat met een soort van ATB ala FF7. Op het moment dat je een keuze hebt gemaakt voor een bepaalde actie, duurt het nog een bepaalde tijd voordat je die actie daadwerkelijk uitvoert. De tijd is weer afhankelijk van de actie EN van de afstand tussen jou en de enemy die je wilt aanvallen, aangezien je er helemaal naar toe moet lopen. Het kan dus zo zijn dat iemand die later een actie heeft gekozen, deze toch eerder uitvoerd.
Ook kan je dus als je ziet dat een enemy naar iemand toeloopt voor een aanval, deze enemy weer aanvallen met iemand anders, zodat hij niet meer kan aanvallen etc. (leuke taktieken dus..)
De personen staan dus niet vast op het speelveld. Er wordt continu heen en weer gerent, ingezoomt/uitgezoomt, etc.
En eigenlijk moet je het gewoon een keer zien hehe.. Ikzelf vind de manier van Grandia 2 beter dan de FF manier.
[/ff offtopic dan]
FFX is dus nagenoeg turn based. Rechts boven in het scherm zie je wanneer wie aan de beurt is, en na het kiezen van een actie, gebeurt deze dus ook meteen. Acties kunnen wel weer invloed hebben op wie wanneer aan de beurt is, en dit zie je dus ook veranderen op het scherm. Vechten is nog steeds "random" ala FF7, je weet dus nooit zeker wanneer je moet vechten, tegen welke enemies etc.
Alle personen staan "vast" op het scherm. Iedereen staat po een vaste positie. Wel is het mogelijk om direct te wisselen van personen. Iedereen in je party is dus meteen te gebruiken tijdens een gevecht, echter maar drie tegelijk. Maar het wisselen van persoon kost geen turn, en de net gewisselde persoon kan dus meteen aanvallen.
Bij Grandia 2 zie je tijdens het lopen, ook je enemies al lopen.
Als je dan tegen een enemy aanloopt, of hij tegen jou, begint het gevecht.
Het vechten gaat met een soort van ATB ala FF7. Op het moment dat je een keuze hebt gemaakt voor een bepaalde actie, duurt het nog een bepaalde tijd voordat je die actie daadwerkelijk uitvoert. De tijd is weer afhankelijk van de actie EN van de afstand tussen jou en de enemy die je wilt aanvallen, aangezien je er helemaal naar toe moet lopen. Het kan dus zo zijn dat iemand die later een actie heeft gekozen, deze toch eerder uitvoerd.
Ook kan je dus als je ziet dat een enemy naar iemand toeloopt voor een aanval, deze enemy weer aanvallen met iemand anders, zodat hij niet meer kan aanvallen etc. (leuke taktieken dus..)
De personen staan dus niet vast op het speelveld. Er wordt continu heen en weer gerent, ingezoomt/uitgezoomt, etc.
En eigenlijk moet je het gewoon een keer zien hehe.. Ikzelf vind de manier van Grandia 2 beter dan de FF manier.
[/ff offtopic dan]
FFX is dus nagenoeg turn based. Rechts boven in het scherm zie je wanneer wie aan de beurt is, en na het kiezen van een actie, gebeurt deze dus ook meteen. Acties kunnen wel weer invloed hebben op wie wanneer aan de beurt is, en dit zie je dus ook veranderen op het scherm. Vechten is nog steeds "random" ala FF7, je weet dus nooit zeker wanneer je moet vechten, tegen welke enemies etc.
Alle personen staan "vast" op het scherm. Iedereen staat po een vaste positie. Wel is het mogelijk om direct te wisselen van personen. Iedereen in je party is dus meteen te gebruiken tijdens een gevecht, echter maar drie tegelijk. Maar het wisselen van persoon kost geen turn, en de net gewisselde persoon kan dus meteen aanvallen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik raad ook aan om in elk geval een of twee figuren van rond de 4000 HP in je team te hebben zodat je die vervelende zwaard aanval overleefd.Op vrijdag 21 juni 2002 01:22 schreef Madje het volgende:
Verwijderd
Ja dat ook...die was zwaar irritant. Ik gebruikte in dat gevecht ook altijd Rikku, maar ik geloof dat ik daar alleen in sta. Ik vind Rikku in boss fights mega handig, haar agility is zo hoog dat ze standaard twee beurten heeft in een ronde, en de Al Bhed potions zijn handig, en als je bijv Fire gems hebt kan ze ook nog aardig wat damage doen. (Om maar niet te spreken wat er gebeurd als je een enemy 100.000 gil naar z'n kop smijt)Op vrijdag 21 juni 2002 13:32 schreef AIKANE het volgende:
[..]
Ik raad ook aan om in elk geval een of twee figuren van rond de 4000 HP in je team te hebben zodat je die vervelende zwaard aanval overleefd.
Pfff. Nou, dan moet ik maar eens kijken of ik ergens een tweedehands PS2 kan fixen.
Voorlopig nog niet, want ik heb nog veel te veel andere shit die ik uit moet halen.
Voorlopig nog niet, want ik heb nog veel te veel andere shit die ik uit moet halen.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
of je koop de PS2 FFX packOp vrijdag 21 juni 2002 14:30 schreef GolbeZeromus het volgende:
Pfff. Nou, dan moet ik maar eens kijken of ik ergens een tweedehands PS2 kan fixen.
En wat kost doe ongein als ik vragen mag? Ik dacht dat die packs alleen met MGS2 de deur uit gingen.Op vrijdag 21 juni 2002 15:43 schreef Bass64 het volgende:
[..]
of je koop de PS2 FFX pack
Ze hebben ze ook nog met GT3Op vrijdag 21 juni 2002 15:44 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
En wat kost doe ongein als ik vragen mag? Ik dacht dat die packs alleen met MGS2 de deur uit gingen.
€ 349,-Op vrijdag 21 juni 2002 15:44 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
En wat kost doe ongein als ik vragen mag? Ik dacht dat die packs alleen met MGS2 de deur uit gingen.
ps2 los € 317
Dit topic is gesloten.