The birds turned into The Flying Dutchmen!
Showshifter is een heel mooi proggie, de laatste keer dat ik het gebruikte was het nog wel een beetje buggy...Op dinsdag 04 juni 2002 18:59 schreef mikevanvliet18 het volgende:
Vraagje
Heeft iemand ervaring met Showshifter
www.showshifter.com
Ik heb verschillende malen getest
En ik heb nu de nieuwe testversie link via de mail gekregen:
http://www.inventv.com/download/ShowShifter-Setup-1.70.1607.exe
Nu vroeg ik me af. Is het ook mogelijk om een capture/tvkaart in te bouwen zodat ook de functie van videorecorder bij showshifter gebruikt kunnen worden. Dan is het namelijk een ideale pc
Als zo capture/tvkaart bestaat wat is het merk en de prijs
Maar ik hoop dat jullie allemaal even gaan bekijken
Ik ben namelijk benieuwd wat jullie er van vinden. En misschien hebben jullie betere alternatieven in gedachte voor mijn divx/dvd/mp3 pc. Ook zou dit programma moeten werken met afstandsbedieningen enz. maar dit weet ik niet zeker.
Ik hoop voor de mouse remote want die heb ik vandaag gekocht
nee....Op dinsdag 04 juni 2002 19:04 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
* Gutteguttegut denkt niet dat Viper3.5 de Postbank is ...
dat ben ik al
Het is jammer dat je geen NTSC compatible tv hebt, dan ben je nl. heel weinig beeld kwijt en kun je hm (je Soyo) dus prima gebruiken als video recorder.Op dinsdag 04 juni 2002 21:17 schreef arjandijk het volgende:
showshifter is idd een mooi programma, mar er zit één nadeel aan het feit dat het fullscreen gedraaid moet worden, ik heb zelf de soyo barebone en als ik daarbij de tvout op overscan zet, dan valt er een deel van het beeld buiten de tv en bij underscan heb ik dikke zwarte randen, dus als iemand een ander mooi idee heeft voor het als videorecorder gebruiken van zijn systeem, dan hoo ik dat graag
* Gutteguttegut heeft het nu niet meer draaien vanwege andere uitprobeersels... lcdtjes enzo..
Hmm, misschien heb je hier wat aan: heb zelf een Hauppauge WinTV PVR, een half jaar geleden gekocht. Dit is een tv kaart met realtime MPEG-2 hardware encoding, ofwel: je eigen digitale VCR! Mijn VIA Epia ga ik ook gebruiken als VCR, het wordt de "vidicube" <:)Op dinsdag 04 juni 2002 21:17 schreef arjandijk het volgende:
showshifter is idd een mooi programma, mar er zit één nadeel aan het feit dat het fullscreen gedraaid moet worden, ik heb zelf de soyo barebone en als ik daarbij de tvout op overscan zet, dan valt er een deel van het beeld buiten de tv en bij underscan heb ik dikke zwarte randen, dus als iemand een ander mooi idee heeft voor het als videorecorder gebruiken van zijn systeem, dan hoo ik dat graag
D'r is ook net een nieuwe uit: de PVR 350, het verschil is dat deze ook MPEG-2 hardwarematig kan decoderen, maar daar heb ik zelf de Creative DXR-3 voor, als ik een riser voor de Epia kan vinden...
Hauppauge WinTV PVR products
een koeler en een heatsink. Erg laag allemaal; iig lager dan het geheugen/compoort.Op woensdag 05 juni 2002 09:52 schreef SeVeN het volgende:
zit op dit kleine mobo'tje ook een cooler op die 800 mhz cpu?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Op woensdag 05 juni 2002 09:52 schreef SeVeN het volgende:
zit op dit kleine mobo'tje ook een cooler op die 800 mhz cpu?
je kunt toch wel een beetje eigen research doen
Zelfs plaatjes kijken is al genoeg
dat was ook mijn eerste gedachte SEFje.... maargoed... zie mijn reply hierboven... dat was minder tikwerk als een uitbranderOp woensdag 05 juni 2002 10:43 schreef SEFje het volgende:
[..]
![]()
je kunt toch wel een beetje eigen research doen
Zelfs plaatjes kijken is al genoeg
en dan kun je wel boos kijken..... seven.... maar SEFje heeft wel ontzettend gelijk..... de vraag is een keer of 20 gesteld....Op woensdag 05 juni 2002 10:44 schreef SeVeN het volgende:
[topic=459888]
[topic=471056]
o ja en geen dank he, voor het antwoord..... Dat zou gewaardeerd kunnen worden met een
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
http://www.ultim8pc.co.uk/miscpics/epia_pin.pdf
Heel erg duidelijk PDF'je, bedank! Daar kunnen wij tweakers wat meeOp woensdag 05 juni 2002 13:39 schreef PietProem het volgende:
Handig voor de VIA EPIA boys en girls een pdf'je met de pin bezittingen etc van het moederbord.
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Kijk ! Daar heb ik wat aan ! Thanx !Op woensdag 05 juni 2002 13:39 schreef PietProem het volgende:
Handig voor de VIA EPIA boys en girls een pdf'je met de pin bezittingen etc van het moederbord.
Verwijderd
Bij de installatie van de Epia video drivers, welke video chipset wordt bij jullie teruggevonden? Heb de drivers van de cd geïnstalleerd maar geeft in de system van windows geen 'TRIDENT BLADE 3D' weer maar een andere core van via zelf... is dit normaal?
Verwijderd
Volgens mij wel. Bij mij herkent ie 'm althans als een "Via Tech VT8361/VT8601 Graphics Controller" Chiptype: PLE. Denk toch dat dat zo hoortOp woensdag 05 juni 2002 13:53 schreef Freeofproblems het volgende:
Een vraagje:
Bij de installatie van de Epia video drivers, welke video chipset wordt bij jullie teruggevonden? Heb de drivers van de cd geïnstalleerd maar geeft in de system van windows geen 'TRIDENT BLADE 3D' weer maar een andere core van via zelf... is dit normaal?
Overigens heb ik afscheid moeten nemen van XP als OS van m'n bordje
XP_Fan goes back into time
XP_Fan----> Via EpiaOp woensdag 05 juni 2002 17:07 schreef XP_Fan het volgende:
Overigens heb ik afscheid moeten nemen van XP als OS van m'n bordje :' Nou ja, dan maar Windows 98.![]()
XP_Fan----> Win 98
Toch tijd voor andere naam
Verwijderd
Anders moet'k ook maar eens overschakelen van ME naar 98...
* SEFje gaat ook die richting op. XP trekt die VIA iho gewoon niet.Op woensdag 05 juni 2002 17:07 schreef XP_Fan het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Bij mij herkent ie 'm althans als een "Via Tech VT8361/VT8601 Graphics Controller" Chiptype: PLE. Denk toch dat dat zo hoort
Overigens heb ik afscheid moeten nemen van XP als OS van m'n bordjeAlleen met Windows 98 kan ik heel m'n DivX collectie zonder problemen afspelen. Vooral bij XP (nogmaals snik
) liepen de AC3 DivXen voor geen meter, zelfs niet op 640*480, 16 bits. Nou ja, dan maar Windows 98.
![]()
ROFLOp woensdag 05 juni 2002 17:17 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
XP_Fan----> Via Epia
XP_Fan----> Win 98
Verwijderd
Ik heb nog steeds het probleem dat van mijn 512mb 133MHz dimm maar 256 mb gebruikt wordt.
Verder draait alles goed (ik heb net Spiderman gekeken (divx in zeer hoge kwaliteit)).
welk OS gebruik jij nou dan ?Op woensdag 05 juni 2002 18:11 schreef Jantjevlaam het volgende:
Heeft er al iemand zijn probleem al gefixt waarbij maar de helft van het fysieke geheugen werdt gebruikt?
Ik heb nog steeds het probleem dat van mijn 512mb 133MHz dimm maar 256 mb gebruikt wordt.
Verder draait alles goed (ik heb net Spiderman gekeken (divx in zeer hoge kwaliteit)).
MP3 en een simpele webserver trekt ie toch wel onder XP?Op woensdag 05 juni 2002 17:07 schreef XP_Fan het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Bij mij herkent ie 'm althans als een "Via Tech VT8361/VT8601 Graphics Controller" Chiptype: PLE. Denk toch dat dat zo hoort
Overigens heb ik afscheid moeten nemen van XP als OS van m'n bordjeAlleen met Windows 98 kan ik heel m'n DivX collectie zonder problemen afspelen. Vooral bij XP (nogmaals snik
) liepen de AC3 DivXen voor geen meter, zelfs niet op 640*480, 16 bits. Nou ja, dan maar Windows 98.
![]()
Heb ik ookOp woensdag 05 juni 2002 18:11 schreef Jantjevlaam het volgende:
Heeft er al iemand zijn probleem al gefixt waarbij maar de helft van het fysieke geheugen werdt gebruikt?
maybe tijd voor een bios update van via ???????
[edit]
oeoeoeeo synchroon
[edit]
dude... wait... what...
Verwijderd
Het begin is er: een kastje van 1 mm plaatstaal. Buitenmaten zijn 180 x 180 x 180 mm.
Gister heb ik er mooie afgeronde hoeken op gevijlt en vanavond boor ik alle gaten en soldeer ik de mobo steuntjes erin.
Inhoud: Via Eden mobo + 256 MB MEM + ATX voeding (alleen de printplaat) + Maxtor 20 GB 7200 rpm.
Op de cpu heb ik een koelblok vastgelijmt dat ruim boven de condensators uitsteekt.
Denk dat ie over een goede week af is.
Dan mag je ook pics verwachten. (Ze wordt heel erg mooi)
Verwijderd
Ik gebruik Windows XP home edetionOp woensdag 05 juni 2002 18:23 schreef DETONATORX het volgende:
[..]
welk OS gebruik jij nou dan ?
Je vind dit in: Configuratiescherm/Systeembeheer/Services. Zoek de service Thema's (Themes), open de eigenschappen.
Stop de service en zet het opstarttype op uitgeschakeld.
Zo heb je, als je een trage videokaart hebt, een veel snellere Windows XP. Het enige wat je mist zijn de mooie raampjes en de luxe startbalk.
ik heb in m'n homemade kastje ook de spacers aan de bodemplaat gesoldeerd, het gaat wel, maar goed is anders. Als ik dat nog eens zou moeten doen ga ik wel een tapje halen bij de gamma ofzo (als ze die maat hebben)Gister heb ik er mooie afgeronde hoeken op gevijlt en vanavond boor ik alle gaten en soldeer ik de mobo steuntjes erin.
dude... wait... what...
ik gebruik 18mm dik MDF voor me case. Zwaar is het niet echt. Sitil: het dempt het geluid wel ja. Makkelijk te verwerken. Hitte weet ik niet; denk wel dat het aardig isolerend werkt.....Op donderdag 06 juni 2002 12:29 schreef NoTo het volgende:
ff een vraagje, ik zie de laatste tijd een aantal kasten langskomen die gemaakt zijn van MDF. het is dikker dan metaal, kan beter trillingen absorberen (geluid dus ook). Hoe zijn de ervaringen met dit materiaal? stil? zwaarhitte?
Verwijderd
Ja zo onder tussen welOp woensdag 05 juni 2002 17:17 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
XP_Fan----> Via Epia
XP_Fan----> Win 98
Denk nog steeds dat ie het moet kunnen trekken.
Overigens is m'n probleempje met de beeldkwaliteit op de teevee ook opgelost. Zo'n adapter van s-video naar tulp/scart doet wonderen!
Weet iemand trouwens een prog waarmee je de beeldgrootte aan kunt passen? TV-tool wil bij mij niet werken op de Via (is normaal ook alleen voor Nvidia-based kaarten btw).
ach ga toch naar mammie, janken sletje......Op donderdag 06 juni 2002 03:41 schreef NoTo het volgende:
janken dexterdat word ff wachten op de eerste BIOS update
[edit]
oeoeoeeo synchroon
[edit]
TROUWENS IK KRIJG NOG 10 EURO VAN JE
(ik weet t totale nuteloze reply,... maar ik moest t gewoon ff doen, snappen jullie wel he
Verwijderd
Windows XP Home Edition
Windows 2k Professional
En dan gaat het natuurlijk om divx en dvd performance
Verwijderd
Ik denk Win2k. In XP zitten veel te veel toeters en bellen die je niet nodig hebt.Op donderdag 06 juni 2002 17:11 schreef Coppermine het volgende:
Wat denken jullie dat beter is voor de VIA.
Windows XP Home Edition
Windows 2k Professional
En dan gaat het natuurlijk om divx en dvd performance
Verwijderd
En hoe ??
Lieft zo uitgebreid mogelijk uitleggen!!!
XP draait een stuk sneller als je de theme service uitschakeld. Je windows ziet er dan net uit als win2k, en vreet een heel stuk minder resources.
Je vind dit in: Configuratiescherm/Systeembeheer/Services. Zoek de service Thema's (Themes), open de eigenschappen.
Stop de service en zet het opstarttype op uitgeschakeld.
Zo heb je, als je een trage videokaart hebt, een veel snellere Windows XP. Het enige wat je mist zijn de mooie raampjes en de luxe startbalk.
Verwijderd
Ik wou eerst zon via boardje bestellen maar ga toch maar voor een shuttle p4 barebone
en slechtere TV-Out en meer warmte etc =>Op donderdag 06 juni 2002 19:50 schreef BzrK het volgende:
Fijn al die mensen op got die lezen
Ik wou eerst zon via boardje bestellen maar ga toch maar voor een shuttle p4 bareboneiets groter maar ook meer power...
Verwijderd
TV op VGA? Waar? Specs !!!!!!Op donderdag 06 juni 2002 19:55 schreef BzrK het volgende:
Oh op mijn tv (die ik nog moet kopen ff w88 op $$$) kan ik direct vga aansluiten dus dat probleem vervalt
Verwijderd
heb ook me kast van alternate binnen gehad en mijn MDF platen voor mijn kast binnen. Dus van de week zal die wel af zijn en krijgen jullie natuurlijk mooie plaatjes.
Verwijderd
http://www.grundig.nl/features.html#F_VGAEXTENSIBLE
En dan registry hacken zodat ik widescreen windowsxp heb
Zie ook anandtech review van barebone
Verwijderd
MP3 en ook die webserver is zeker geen probleem met XP als OS. DivX overigens inmiddels ook niet meerOp woensdag 05 juni 2002 22:53 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
MP3 en een simpele webserver trekt ie toch wel onder XP?
Heb ik zelf nog even een vraag; als ik het bordje op een monitor aansluit heb ik perfect beeld (32 bits kleuren etc.), maar op m'n teevee zie ik pixelblokken ondanks dat het bordje op 32 bits kleuren is ingesteld
Beeld is gelukkig wel een stuk beter met die s-video -> scart adapter
Verwijderd
Verwijderd
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Verwijderd
Ik kon niet kiezen tussen al die mooie kastjes en dus heb ik maar een A Open H300A desktop aangeschaft ( is best wel een degenlijk kassie ,met een 145 Watt voeding )
En alles werkt goed !
Weer een tevreden mensch !
Verwijderd
ik heb al ge zocht maar ik kon niks vinden
Verwijderd
* brouwerpower vindt van wel.
[/quote]
Verwijderd
Het gaat toch niet om het napraten over hoe de inkoopactie is gegaan, maar om het napraten over het moederbordje, wat ze van plan zijn, wat ze gemaakt hebben en welke problemen ze tegen komenOp vrijdag 07 juni 2002 12:54 schreef brouwerpower het volgende:
Is het niet een beetje loos om na te praten over een inkoopactie?
Verwijderd
precies...en straks een topic over wat het allemaal is geworden...en daarna weer een topic om daarover na te praten...Op vrijdag 07 juni 2002 13:54 schreef Rampheerde het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om het napraten over hoe de inkoopactie is gegaan, maar om het napraten over het moederbordje, wat ze van plan zijn, wat ze gemaakt hebben en welke problemen ze tegen komen
koel toch?
Wat een geouwehoer zeg, als je het niet nodig vindt, post dan gewoon nixOp vrijdag 07 juni 2002 12:54 schreef brouwerpower het volgende:
Verwijderd
[/quote]Op vrijdag 07 juni 2002 12:54 schreef brouwerpower het volgende:
en we hadden wel door kunnen gaan alleen zat het topic een beetje vol, meer als 1500 posts dus daarom dit topic
Verwijderd
Verdere specificaties zijn win 98, 128 mb ram, seagate 40 gig .
Klinkt eerder als een niet stabiele voeding, heb je daar al een andere voor geprobeert?? (Strepen in beeld bij HDD activiteit wil wel komen door te lage voltages, dan krijgt het shared memory gewoon te weinig vermogen...)Op vrijdag 07 juni 2002 18:41 schreef Dwaashaas het volgende:
Hmm denk dat mijn eden bordje niet helemaal 100% procent is, ten eerste wil mijn tv-out niet meer werken.(In het begin deed hij het even, maar later kreeg ik dat niet meer aan de praat.Heb het op 2 tv's geprobeert.)Ook was het dat als er veel harddisk activiteit was in het beeld allerlei strepen door het beeld kwamen. Maar als ik nu me monitor er op aansluit heb ik weer precies het zelfde. Dus zodra ik iets laat zoiets als outlook, kopen er allerlei schuin lopende streepjes die omhoog gaan.
Verwijderd
Bij beide systemen kan je toch alle rotzooi uitzetten zodat je een soort Windows 2000 krijgt.
Verwijderd
ja dat kan bij allebei, maar ik gebruik win XP pro, want dan kan je wat meer dingen makkelijk instellen.Op zaterdag 08 juni 2002 14:28 schreef Coppermine het volgende:
Zit er nou eigenlijk nog verschil kwa performance tussen Windows XP Home Edition en Windows XP Professional?
Bij beide systemen kan je toch alle rotzooi uitzetten zodat je een soort Windows 2000 krijgt.
Verwijderd
Heb nu mijn voeding gemod maar nog ff testen voordat ik hem aan de via hang je weet maar nooit
Ik Show de pics thuis wel van wat er is van geworden. Zit nu bij de primafoon
Verwijderd
zeker achter een I-mac? of nietOp zaterdag 08 juni 2002 14:59 schreef gotties het volgende:
ohja super_vegeta ook bedankt van mij gotties.
Heb nu mijn voeding gemod maar nog ff testen voordat ik hem aan de via hang je weet maar nooit
Ik Show de pics thuis wel van wat er is van geworden. Zit nu bij de primafoon
heb jij btw en bart_banaan de voedingen al binnen?Op vrijdag 07 juni 2002 18:41 schreef Dwaashaas het volgende:
Hmm denk dat mijn eden bordje niet helemaal 100% procent is, ten eerste wil mijn tv-out niet meer werken.(In het begin deed hij het even, maar later kreeg ik dat niet meer aan de praat.Heb het op 2 tv's geprobeert.)Ook was het dat als er veel harddisk activiteit was in het beeld allerlei strepen door het beeld kwamen. Maar als ik nu me monitor er op aansluit heb ik weer precies het zelfde. Dus zodra ik iets laat zoiets als outlook, kopen er allerlei schuin lopende streepjes die omhoog gaan.
zijn gisteren verstuurt!
Verwijderd
Het probleem met die strepen is nu sterk verminderd, je ziet het nog maar heel licht.
Maar die tv-out is volgens mij echt overleden.
Heb echt alles geprobeert. Heb zelfs een nieuwe scart gekocht en een speciale tv kabel dus is geen normale tulp, maar een dikke coax oid. Maar het mocht niet baten.
Als ik de pc aanzet, dan zie ik allerlei dikke witte strepen op een zwart beeld. Ben alle optios in het bios nagegaan, maar nix helpt. Moet ik heb terug sturen, of is er nog iets anders?
Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald!
dat was niet erg nodig denk ikOp zaterdag 08 juni 2002 20:01 schreef Bart_Banaan het volgende:
Ook de mijne is er!! Joepie!!!
Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald!
je kan hem niet veel kleiner maken als dit lijkt mij. Dat is namelijk ook het eerste wat ik deed toen ik de doos openmaakte
Download powerstrip eens, misschien heb je een rare refresh rate aanstaan somehow...Op zaterdag 08 juni 2002 19:42 schreef Dwaashaas het volgende:
Ja ik heb de voeding binnuh, nog bedankt voor het versturen.
Het probleem met die strepen is nu sterk verminderd, je ziet het nog maar heel licht.
Maar die tv-out is volgens mij echt overleden.
Heb echt alles geprobeert. Heb zelfs een nieuwe scart gekocht en een speciale tv kabel dus is geen normale tulp, maar een dikke coax oid. Maar het mocht niet baten.
Als ik de pc aanzet, dan zie ik allerlei dikke witte strepen op een zwart beeld. Ben alle optios in het bios nagegaan, maar nix helpt. Moet ik heb terug sturen, of is er nog iets anders?
Met powerstrip kun je daar iig lekker aan sleutelen
Wacht maar... hij kan echt kleiner..Op zaterdag 08 juni 2002 20:19 schreef epsilon het volgende:
[..]
dat was niet erg nodig denk ik
je kan hem niet veel kleiner maken als dit lijkt mij.
Verwijderd
Is van mijn DivX-bak. Met m'n Via Eden ben ik nog wel een paar weekjes zoet; later meer daarover.
Stap voor stap heb ik alles genoteerd wat ik tijdens de installatie heb gedaan om de beste DivX machine te krijgen. Niet relevante info staat hier niet genoteerd (zoals wachtwoorden enzo)
Hardware
kast: Micro ATX Pinguin
mobo: Asus CUV4X-ME
cpu: Intel Celeron 1000 met 128 kB cache
mem: 256 MB PC133
vga: TNT2 Ultra met tv-out (Bt chippie)
hdd: Maxtor D740X 80 GB
dvd: Asus 8 speed
muis: Logitech Marble FX
ab: RealMagic met receiver op COM1
Partitieindeling
C:\SYTEM 1500 MB FAT16
D:\INSTALL 1500 MB FAT16
E:\FILMS 12 GB FAT32
F:\MP3 60 GB NTFS
Begin Installatie
Installatie gedaan vanaf een Win2k PRO NL cd-rom.
automatisch opstarten met administrator
Nadat de install compleet is:
eigenschappen landinstellingen
- verwijder alle invoertalen muv NL met US keyboard
- valuta euro
Driverinstallaties
- VGA driver
- Audio driver
- ServicePack 2 NL
- DirectX 8.1 NL
- VIA driverpack laatste versie. NIET: AGP driver WEL: INF en IDE
Utilitie install
- TV Tool 4.6
- TweakUI Win2k
- ASPI driver
Codec Install
Divx 5.01 Pro
Nimo Codec Pack
- MS MPEG 4
- MPEG Layer 3 audio v4.2
- Windows Media Audio
- DivX AntiFreeze
- DivFix 1.05
Program install
- WinAMP 2.65 Lite met zo min mogelijk opties
- RealPlayer 8 plus ALLE opties uitschakelen
- PowerDVD XP 4.0
- DVD Genie 4.05
- Uice
Instellingen desktop
Eigenschappen beeldscherm
- change format naar PAL-B
- monitor: gewone televisie
- alegemeen: grote lettertypen
Effecten
Alles uitvinken behalve:
- schermlettertypen bijwerken
- grote pictogrammen
Vormgeving
- Windows Standaard (groot)
- Alle lettertypen vervangen voor "SYTEM"
Configuratiescherm
- energiebeheer - vaste schijven uitschakelen na drie minuten.
- geluid en mm - geen geluidsschema - geen icoon op de taakbak.
- geluid en mm - audio - geavanceerd - hardwareversnelling volleding en beste conversiekw
- lettertypen - alles verwijderen
- mapopties - klassieke windows vormgeving - offline bestanden uitschakelen.
- MPEG Layer 3 - alles op stereo
- Muis - aanwijzers op extra groot
- systeem - wisselbestand op D:\
- systeem - gebruikers en systeemvariabelen: d:\temp
- systeem - opstarten en herstel - Alles uit muv automatisch opnieuw opstarten
- systeem - opstarten en herstel - map kleine dump: d:\temp
- TweakUI - alles snel en alle effecten UIT
Deze computer - beheren
Logboeken - niets loggen.
Apparaatbeheer - IDE's op UDMA
Services - alles uit muv: - Logic Disk Manager
- Event Log
- Server
- Workstation
- Removable storage
- NVidia Driver Helper Service
- Plug and Play
- RPC
- security Account Manager
- WMI driver extentions
- WMI
Verkenner
Delen van alle schijven uitschakelen
Indexering van alle schijven uitschakelen
overig
Bureaublad en startmenu opruimen
Eerste onderhoud
Schijf opruimen
defragmenteren
Tweede aktie
Backuppen met GhostPE
Aanvulling
Open beheren van Deze computer
verander ACPI PC in standaard PC.
Je IRQ's veranderen en alle apparaten krijgen een uniek IRQ ipv allemaal 9 zoals bij mij.
Installeer wel de VGA, Audio en VIA drivers opnieuw
Tot zo ver mijn installatieverslag
Als ik een DivX afspeel gebruikt de PC 15% van z'n CPU; bij een echte moeilijke DivX is dat 23%
Hebben jullie nog tips????
Btw, ik kan gewoon vloeiend divx afspelen in 1024x768x32! Je moet wel Quality Slider helemaal naar links slepen en film effect op een na helemaal naar rechts. CPU usage is dan rond de 70% en alles draait gewoon lekker soepel en kwaliteit is gewoon goed!
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Verwijderd
Hehe... er vanuit gaande dat ik zo'n EPIA had dan... Loop er wel over te denken nog een te halen.Ik zou namelijk toch graag XP willen draaien
Wat windows xp betreft ben ik bezig met windows xp embedded, ik heb al een image, met internet, divx codecs, die bs player, winamp en nog wat klein grut, met slechts iets van 200 Mb disk ruimte in gebruik.
Een evaluatieversie (die 120 dagen mee gaat) is voor 6,- US$ te bestellen bij microsoft Windows xp Emb eval cd
ff url gefixt tbv layout
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Verwijderd
Waarom toch al die behoefte om XP te draaien??? Als ik geen USB nodig had ging ik terug naar NT 4.0.Op zaterdag 08 juni 2002 23:17 schreef Vipertje het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een gids in de stijl van vernieuwdedreft om je XP extreem klein en licht te maken voor je PC? Ik zou namelijk toch graag XP willen draaien, maar ik wordt er een beetje van weerhouden door de hoeveelheid CPU time die het opslokt....
[..]
Hehe... er vanuit gaande dat ik zo'n EPIA had dan... Loop er wel over te denken nog een te halen.
NT 4.0 heeft nog veel minder resources nodig en draait veel beter DivXjes af.
Wat heeft XP meer te bieden dan Win2k ????
Verwijderd
ik wil niet al te negatief doen, maar ik zie er alleen maar nadelen in. Oke er zit ZIP, een brand-proggie en wat leuke thumb features in, maar niets dat je op een VIA Eden als DivX bak handig kunt gebruiken.Op zondag 09 juni 2002 00:17 schreef SeVeN het volgende:
nieuwer en waarschijnlijk net iets stabieler ofzo
Allergrootste nadeel blijft dat de install niet wil booten als je teveel hardware (bijvoorbeeld een controller) vervangt.
Ik gebruik het wel hoor, maar vooral om er het een en ander van te leren. Er is hopelijk wel het een en ander verbeterd.
Daar de SpaceCase nog niet klaar is, is de How-To ook nog niet helemaal af, maar ik zou graag horen hoe jullie deze opzet van de How-To vinden, en wat ik er nog meer in kan vermelden.
Hier is mijn site te vinden: Bart_Banaan's Homepage
Er komen nog pics van de voeding, en van de SpaceCase als 'ie werkt, met LCD aan, lampies aan enzo.
Verwijderd
Helemaal in het begin heeft iemand het over de slechte leesbaarheid van Winamp op de tv.
In Winamp kun je heel gemakkelijk de lettergrote instellen en ook de keuze van de skin bepaald in hoge mate de leesbaarheid mee op tv.
Verder bezitten de meeste versies van windows een vergrootglas, voor de moeilijke/probleemzaken kan die tool een redelijke uitkomst zijn.
Dan het overscan gebeuren,
met bsplayer heb je de optie pan/scan+center
dat lijkt me werkelijk ideaal om het tv beeld mooi vol te krijgen.
Daarnaast gebruik ik ook de mouse remote, zo heb ik bijv de pan/scan+center gewoon onder 2 toetsen geplaatst.
Werkt echt perfect, zeker ook voor winamp en powerdvd alhoewel de remote wel enige configuratie behoeft.
De via eden als vcr gebruiken lijkt me niet echt haalbaar of de tv kaart moet hardwarematige ondersteuning bieden.
Een DVB-C of S kaart heeft die feature.
Nou alleen de duurdere hebben die feature de budget doet dat softwarematig en kan dat echt niet trekken in een acceptabele kwaliteit.
Maar met de bovenstaande kaarten en wellicht zijn er nog andere kan dat dus wel.
De S is voor sateliet ontvangst en de C voor de kabel.
Leuke bijkomstigheid is dat beide kaarten (wederom de duurdere) overweg kunnen met multidec waarmee betaal zenders gratis bekeken kunnen worden als je de juiste keys kunt vinden (extra hobby?)
Hoop dat enkele van jullie deze post enigzins nuttig vinden.
Veel plezier met bouwen.
ps; mooi ding Jan
Ben trouwens benieuwd naar mensen die dit bordje gebruiken in de auto als mp3 speler.
Way Coooowl! Even vraagje... Op de plaatjes van je mobo heb je het fannetje van de 800MHz proc afgehaald. Ga je hem zo ook gebruiken, of doe je daar iets anders mee?Op zondag 09 juni 2002 00:50 schreef Bart_Banaan het volgende:
Hee, ik heb een soort How-to over de SpaceCase gemaakt, met 23 foto's en uitleg over hoe ik hem gemaakt heb.
Ik vraag het omdat ik de 500MHz hier een dagje heb laten draaien en de koeling maar netaan passief kan blijven..
To terminate or not to terminate, that's the question...
Verder heb ik nu Windows 98SE op mijn VIA Epia draaien, straks komt er litestep op (misschien maak ik zelf wel een skin) Dan ga ik een iets betere MP3 Speler dan winamp zoeken (; ik wil graag de playlist kunnen lezen)
Ik ga er vandaag weer een beetje mee klooien en na deze week een behuizing in elkaar zetten
Nog 2 vragen:
-Wie heeft er nou wat concrete info over de tiptoets? * SEFje is n00b, maar wil erg graag 'aan de tiptoets'
-Wat voor receiver heeft mietde gebruikt voor zijn mouseremote?
Verwijderd
volgens de tests is het de coolste cpu ooit..Op zondag 09 juni 2002 09:43 schreef scsirob het volgende:
[..]
Way Coooowl! Even vraagje... Op de plaatjes van je mobo heb je het fannetje van de 800MHz proc afgehaald. Ga je hem zo ook gebruiken, of doe je daar iets anders mee?
Ik vraag het omdat ik de 500MHz hier een dagje heb laten draaien en de koeling maar netaan passief kan blijven..
dus volgens mij kan het niet echt kwaad als je het zonder fannetje laat draaien..
Dit heb ik laatst gebruikt en het lijkt allemaal te kloppen dus geen loos verhaal op die site.Op zaterdag 08 juni 2002 23:17 schreef Vipertje het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een gids in de stijl van vernieuwdedreft om je XP extreem klein en licht te maken voor je PC? Ik zou namelijk toch graag XP willen draaien, maar ik wordt er een beetje van weerhouden door de hoeveelheid CPU time die het opslokt....
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Het schema

De aansluitingen op een 4011
Verwijderd
Op mijn DivX bak draaien er nog maar een tiental.
Zie website voor uitgebreid verhaal.
Verwijderd
check onder options onder playlist weergave de fontgrootte en zet die maar es op 30 of zo.
Welke reciever ik gebruik voor m'n mouse remote?
Bedoel je de bijgeleverde serial ontvanger die op een com poort aangesloten moet worden?
De remote zelf is lekker RF, werkt dus ook prima vanuit een andere kamer.
D'r zit toch wel een serieéle poort op die via eden,
toch?
Hij doet 't
Beam me up, Scotty
Hey, cool!Op zondag 09 juni 2002 15:34 schreef sebastius het volgende:
Een mooie AAN/UIT tiptoets. Je drukt op het toetsje om aan, danwel uit te zetten. Op één 4011 kun je 2x deze schakeling maken. O en de voedingsspanning moet je effe checken met de spanningen van je mobo... IK GEEF GEEN GARANTIE DAT DIT WERKT. HET SLOPEN VAN JE PC IS JE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID!!!!
[afbeelding]
Het schema
[afbeelding]
De aansluitingen op een 4011
en kan je die onderdelen gewoon bij de electronica winkel krijgen?
Verwijderd
Vraagje, Zou je mij uit kunnn leggen hoe ik de mouse remote moet gebruiken, want ik ben er nu lang mee aan het proberen, maar ik snap er nog steeds niks van.Daarnaast gebruik ik ook de mouse remote, zo heb ik bijv de pan/scan+center gewoon onder 2 toetsen geplaatst.
Werkt echt perfect, zeker ook voor winamp en powerdvd alhoewel de remote wel enige configuratie behoeft.
Een soort how to
Dus eerst welke sofware instaleren.
En dan hoe ik goed werkend kan krijgen met winamp en powerdvd.
En misschien een schema erbij zetten met de gewijzigde toetsen zoals ze bij jou ingeprogrammeerd zijn
Alsvast bedankt
Dit topic is gesloten.
![]()