aangezien die andere draad wat te lang werd, is het tijd voor een nieuwe.
voor de duidelijkheid; dit is het oude topic: [topic=471056/1/25]
voor de duidelijkheid; dit is het oude topic: [topic=471056/1/25]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nee maar ik zou het laatste board krijgen omdat paar mensen niet hadden betaaldOp zondag 02 juni 2002 09:43 schreef Mr_Hiney het volgende:
Begrijp ik nue uit een vorig topic dat er weer een inkoopactie komt of snap ik dit nu verkeerd?
Verwijderd
er zou misschen iemand eeen 2e inkoopactie starten jah, diegene was al1 nog niet zeker van de prijs die hij kon krijgenOp zondag 02 juni 2002 10:11 schreef gotties het volgende:
[..]
Nee maar ik zou het laatste board krijgen omdat paar mensen niet hadden betaald
Verwijderd
idd, Viper maar moeten even kijken wat voor prijs viper krijgt en ik bij CTw kan krijgenOp zondag 02 juni 2002 11:12 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
er zou misschen iemand eeen 2e inkoopactie starten jah, diegene was al1 nog niet zeker van de prijs die hij kon krijgen
/me nog ff in het vorige draadje, da's Viper3.5 trouwens
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Van UT weet ik dat het zwaar proc belastend is, en dat je met een p II 233 6 players tegelijk op cable verbinding nogal laggy serveert. Maar dit kan ook aan de verbinding liggen natuurlijk. Volgens mij was CS (HL) veel meer belastend voor je videokaart, en kan je dat dus beter hosten neem ik aan...Op zondag 02 juni 2002 12:13 schreef Petergr het volgende:
weet iemand of de via epia ook redelijk als game server is te gebruiken? en hoe draait het met laten we zeggen UT en of HLCS met een mannetje ob 8 tot 16?
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:05 schreef Jantjevlaam het volgende:
Mijn mdf kastje vordert al enigzins.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat is de tweakers site op de achtergrond!!!
[afbeelding]
Verwijderd
1
2
| EPIA (incl. 800 MHz CPU) (onboard VGA, LAN, Sound und TV-Out) 149€ bij alternate |
1
2
| EPIA PLE133 (incl. 800 MHz CPU) (Bulk, onboard VGA, LAN,Sound en TV-Out) 155€ bij alternate |
Verwijderd
verschil in verpakking, ene is bulk andere gewoon verpakt. Maakt voor de rest niks uit.Op zondag 02 juni 2002 15:25 schreef Viper3.5 het volgende:
Jongens, Ik ga ergens in de volgende week ff langs de arcus, Dan gaat ik ff vragen of ze het kunnen krijgen< Aangezien ze niet reageren op de mail...
Ik zit wel met mijn toetsweek binnekort, Dus er komt wat vertraging...Maar ondertusse kan ik wel wat regelen...
Verders is er ook een andere duurdere versie van dit moederbord, Iemand enig idee wat het verschil hiertussen is???
Je hebt namelijk deze :
code:
1 2 EPIA (incl. 800 MHz CPU) (onboard VGA, LAN, Sound und TV-Out) 149€ bij alternate
En deze :
code:
1 2 EPIA PLE133 (incl. 800 MHz CPU) (Bulk, onboard VGA, LAN,Sound en TV-Out) 155€ bij alternate
( Meer info : http://www.alternate.nl/html/nodes/016021999.html#VIA )
Verwijderd
De onboard videokaart blijft, de andere is een Creative DXR3, kan ik lekker hardwarematig mijn dvd's decoden! Verder zal dit dit op de zolder komen te staan om mp3's, divx-en en dvd's af te spelen (over het lan uiteraard).Op zondag 02 juni 2002 15:00 schreef SEFje het volgende:
[..]
je gaat die video kaart er toch niet in houden he?
Verder denk ik dat je prima een CS server op deze bak zou moeten kunnen draaien als-ie dedicated is.
Voor het eerst met een beitel gewerkt en het past allemaal precies.
Dat kun je echt wel vergeten, en de prijs zal nooit lager zijn dan bij Alternate of CTW.Op zondag 02 juni 2002 15:25 schreef Viper3.5 het volgende:
Jongens, Ik ga ergens in de volgende week ff langs de arcus, Dan gaat ik ff vragen of ze het kunnen krijgen< Aangezien ze niet reageren op de mail...
Verwijderd
Ehhh, Wij hebben hele goede contachten met de baas, en met arcus zelf, Wij krijgen alles voor bijna inkoopsprijs...Op zondag 02 juni 2002 16:20 schreef IvoB het volgende:
[..]
Dat kun je echt wel vergeten, en de prijs zal nooit lager zijn dan bij Alternate of CTW.
Arcus is trouwens echt een bagger zaak zeg... Zou er nooit meer heen gaan. Ik kan t weten, aangezien ik er 2 dagen gewerkt heb, en toe al opgestapt ben.
Verwijderd
ziet er lekker uit!Op zondag 02 juni 2002 15:37 schreef Bart_Banaan het volgende:
Zo vandaag zittende in de tuin de laatste draden gemonteerd en aangesloten, front en achterzijde gemonteerd, en alles is nu klaar voor de voeding.
een piccie :
[afbeelding]
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
Mooie bak.......Mooie bak...... nu die voeding nogOp zondag 02 juni 2002 15:37 schreef Bart_Banaan het volgende:
Zo vandaag zittende in de tuin de laatste draden gemonteerd en aangesloten, front en achterzijde gemonteerd, en alles is nu klaar voor de voeding.
een piccie :
[afbeelding]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
dude... wait... what...
Verwijderd
1) De instellingen die je in de bios doet kan je via de drivers nog in windows veranderen.Op zondag 02 juni 2002 22:54 schreef amontillado het volgende:
Hallo luitjes,
Na ongeveer 60 pagina's te hebben doorgenomen heb nog steeds drie vragen over de epia. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
- Ik las ergens dat je in het BIOS de instellingen van de tv-out, zoals overscan en pal/ntsc kunt instellen. Wat ik niet kon vinden is of dit ook in windows kan, ondersteunt de driver dit ??
- Ook las ik dat de overscan sommigen net iets teveel overscande. Kun je dit het best vergelijken met de fullscreen of de desktop stand in tvtool ?
- Dan nog graag de mening van jullie of hij het volgende aan zou kunnen.
W2k of xp, op de achtergrond draaiende : Marmitek remote mouse, wintv prv 350 software(de nieuwe met hardware encoder en decoder), en pc anywhere, en daarboven op nog een een divx afspelen (800*600*16).
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
Alvast bedankt,
Ger Bos
Verwijderd
kan je wcpuid niet automatisch laten starten dan dat ie automatisch aan gaat?Op zondag 02 juni 2002 21:44 schreef Hermanator het volgende:
En toen liep ie op 933 mhz. En dat via de tweaks van wcpuid. Is er trouwens nog een manier dat ie altijd mp 7 aanneemt als je opstart? Nu moet je eerst wcpuid runnen elke keer
Ook dat begint er heelOp zondag 02 juni 2002 23:53 schreef NoTo het volgende:
ik ben ook al redelijk ver met m'n casemoet nog de cdrom plaatsen (daar ben ik nog een bracket voor aan het maken). Daarna nog het frontpanel aansluiten op com poort (5 draadjes solderen
) en een backplate aanpassen. Hier zijn vast wat voorlopige foto's
http://members.home.nl/noto/divx-player-01.JPG
http://members.home.nl/noto/divx-player-02.JPG
http://members.home.nl/noto/divx-player-03.JPG
http://members.home.nl/noto/divx-player-04.JPG
http://members.home.nl/noto/divx-player-05.JPG
ik kon ze helaas niet resizen anders had ik ze hier wel gepost
Verwijderd

Verwijderd
Ongeveer de performance van een P3 450 (lees ik uit Sandra).Op maandag 03 juni 2002 03:09 schreef Hermanator het volgende:
Zoooooo, kijk maar eens goed
[afbeelding]
[afbeelding]
en nee, ik had ff geen zin om te resizen
Superbrute plank, die epia. Gewoon lekker die ghz meepakken
edit:
ohja, bij multiplier 8 krijgen we spontane reboot
Jah, dat willen we weten! En hoe draait de divx @ 1000Mhz?Op maandag 03 juni 2002 09:17 schreef Rampheerde het volgende:
He gast, loopt 'ie stabiel op MP=7,5 dan?
Verwijderd
Moet nog verder tests uitvoeren. zit nu ff tijdelijk 64mb ram in, komt 256 bij. Maar eerst moet ik ff op vakantie naar spanje, dus over 10 dagen laat ik het jullie wetenOp maandag 03 juni 2002 09:34 schreef ---X2--- het volgende:
[..]
Ongeveer de performance van een P3 450 (lees ik uit Sandra).
[..]
Jah, dat willen we weten! En hoe draait de divx @ 1000Mhz?
Zelfde voltage neem ik aan?
Standaardcoolertje?
Verwijderd
Dat lijkt me idd, wie kan er uitzoeken waar we welke weerstandjes moeten plaatsen? ('k ben niet zo electrotechnisch)Op maandag 03 juni 2002 11:59 schreef Hermanator het volgende:
[..]
Moet nog verder tests uitvoeren. zit nu ff tijdelijk 64mb ram in, komt 256 bij. Maar eerst moet ik ff op vakantie naar spanje, dus over 10 dagen laat ik het jullie weten
Denk trouwens wel dat er een voltmod nodig gaat zijn om em echt stabiel te krijgen
Verwijderd
tv-out van PC naar TV is nooit zo goed als je zou willen, en wordt veroorzaakt door de lage resolutie van de TV. Playlist van winamp is bij mij niet echt te lezen, hooguit van dichtbij, maar zeker niet vanaf 5 meter (tv is Philips 72 cm breedbeeld)Op maandag 03 juni 2002 14:42 schreef Kep het volgende:
Echt heel gaaf dat VIA EPIA bord!!!
Maare heeft iemand al gebruik gemaakt van de tv-out?
Zoja, hoe is de kwaliteit? En dan bedoel ik niet alleen van de DivX maar ook van je bureaublad. d.w.z. als je Wimamp op je bureaublad hebt geopend, kan ik dan de playlist ook lezen?
Ben benieuwd want ik wil er ook 1 gaan kopen dan...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat valt ook wel weer mee met cs hoor ik heb dus een linux bak waar ik dus een cs server mee draai (op lanz)Op zondag 02 juni 2002 12:28 schreef Paitor het volgende:
[..]
Van UT weet ik dat het zwaar proc belastend is, en dat je met een p II 233 6 players tegelijk op cable verbinding nogal laggy serveert. Maar dit kan ook aan de verbinding liggen natuurlijk. Volgens mij was CS (HL) veel meer belastend voor je videokaart, en kan je dat dus beter hosten neem ik aan...
Verwijderd
ik denk dat het dan wel gaat want ik heb meer meerdere kaarten 800*600 gedraaid en normale winamp size. Als je die idd double kan doen is er niets aan de hand.... maargoed verwacht geen wonderen van de scherpte....Op maandag 03 juni 2002 14:52 schreef Kep het volgende:
Thanks spyro,
maar kun je hem ook niet lezen als de resolutie op 640x480 staat en ik dacht ook dat je winamp op dubble size kon zetten?
Verder heb ik wel een LCD waar ik het op kan zien maar als je het ter ondersteuning ook nog op je tv kan zien voor bijvoorbeeld het maken van een nieuwe playlist...
Verwijderd
gewoon ff halen bij alternate of CTW... of hier ff in de gaten houden wat super_v zegt......Op maandag 03 juni 2002 15:42 schreef Kep het volgende:
Jammer dat i kde inkoop aktie gemist heb...of komt er alweer een nieuwe :-)
Ik draai nu in 640x480 en ik heb nogal moeite de playlist goed te lezen... Maar ik zit nu direct van S-Video op de S-Video ingang van me TV... Ik ga eens proberen hoe het eruit ziet met een scart kabel derop want dit is niet echt fraai... vertekende kleuren etc.Op maandag 03 juni 2002 14:52 schreef Kep het volgende:
Thanks spyro,
maar kun je hem ook niet lezen als de resolutie op 640x480 staat en ik dacht ook dat je winamp op dubble size kon zetten?
Verder heb ik wel een LCD waar ik het op kan zien maar als je het ter ondersteuning ook nog op je tv kan zien voor bijvoorbeeld het maken van een nieuwe playlist...
Verwijderd
Verwijderd
ai ai ai, niet kopen, want dat is niet het mini-itx mobo waar we het in deze thread over hebben..... jij bedoelt deze:Op maandag 03 juni 2002 16:17 schreef KWANie het volgende:
Voor mensen die de inkoopactie gemist hebben (waaronder ik), bij Alternate is er een upgrade kit verkrijgbaar voor 159 euro. Moederbord VIA EPIA PLE133 incl. 800MHz proc, koeler en 256MB geheugen.
ik bouw m inderdaad eerst af.... dan is ie strakker denk ik.... maar als ik deze week nog mijn voeding niet heb dan ga ik mijn soyo barebone slopen... daar zit ook een hele kleine voeding in.... heb gewoon ff geen andere voeding die ik kan gebruiken.....Op maandag 03 juni 2002 16:27 schreef Bart_Banaan het volgende:
Tja, wat kan je zo'n rot voeding toch missen he......
Ik wil 'm ook, ik heb 'm nodig....
Spyro, wanneer komen jouw preview pics? Of wil je ons verrassen met en kompleet afgebouwde en klare 'Bomb'
tja, heb de foto's van die "MAXI" micro-ATX van je gezien... da's mooi bagger.... nog groter dande VIA eden.... maargoed heb je iig een voeding.....Op maandag 03 juni 2002 16:35 schreef Bart_Banaan het volgende:
Ik had zo'n Micro-ATX van CTW besteld van mijn cadeaubonnen, is dat ding gewoon GROOT!! Veel groter dan die kleine van Epsilon. Ik had geen idee dat daar zoveel formaat verschil inzat. Zelf uitelkaar halen heeft geen zin,van binnen heeft dat ding ook grote onderdelen. Ik moet dus ook echt wachten op Epsilon.
En Spyro: sloop die Barebone, pak de voeding, en show us your new case!!!
Ik denk dat die 3,3V echt nodig is, anders had 'ie ook AT competible geweestOp maandag 03 juni 2002 16:46 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
tja, heb de foto's van die "MAXI" micro-ATX van je gezien... da's mooi bagger.... nog groter dande VIA eden.... maargoed heb je iig een voeding.....
heb nog wel een microatx voeding liggen (net zo klein als die van SEFje/Epsilon, maar dan langwerpig) die heeft alleen geen 3.3 volt...... heb jij daar ervaring mee? Of die VIA Eden het zonder 3.3 ook trekt?
yupOp maandag 03 juni 2002 16:56 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Ik denk dat die 3,3V echt nodig is, anders had 'ie ook AT competible geweest
Heeeee Epsilon.... Heb je die gasten van Equa al ge-irriteerd????? Wanneer zijn die voedingen in Tilburg??????Op maandag 03 juni 2002 16:58 schreef epsilon het volgende:
[..]
yup
hij heeft alle voedingen nodig behalve de -5 en -12
je zou een dc/dc omzetter kunnen maken van 12 naar 3.3v ofzo
de 12v is meestal het minst gebruikt nl
134 EURO en een kortingsbon van 15 euro toe..... (dus 119 euro)Op maandag 03 juni 2002 17:07 schreef SeVeN het volgende:
voor hoeveel kon je dit micro itx bordje kopen @ de inkoop actie dan?
Verwijderd
Ik wacht eerst op voeding van Epsilon (Waar BLIIIJJJJJVEN ze?Op dinsdag 04 juni 2002 00:37 schreef Hermanator het volgende:
tis hier nog redelijk rustig, aangezien er nu 50 tweakers zijn met z'n mobo... Waar blijven al die mods?
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Die mod van mij duurt wel een tijdje: ben nu bezig met het passief koelen van een ATX voeding en dan moet ik nog plexi halen... Zucht... En nog ff wachten op een riser... Damn, het duurt allemaal weer veel te lang. Ik schat dat die mod van mij pas eind augustus klaar is ofzow...Op dinsdag 04 juni 2002 00:37 schreef Hermanator het volgende:
tis hier nog redelijk rustig, aangezien er nu 50 tweakers zijn met z'n mobo... Waar blijven al die mods?
Volgende week... dan heb ik mijn voeding (Op dinsdag 04 juni 2002 00:37 schreef Hermanator het volgende:
Same story here, wachten op de voeding....Op dinsdag 04 juni 2002 08:04 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
Volgende week... dan heb ik mijn voeding ()en HDD en dan.... dan is ie klaar......
Verwijderd
he he he ziet er leuk uit..... verborgen-mod! Hoe doe je dat met de ontvanger van je keyboard?Op dinsdag 04 juni 2002 10:49 schreef FirmPete het volgende:
Met voeten:
[afbeelding]
Zonder voeten:
[afbeelding]
De PC:
[afbeelding]
Meer prachtige plaatjes volgen
Verwijderd
Das RF signaal, Gaat door het kassie heen !Op dinsdag 04 juni 2002 10:56 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
he he he ziet er leuk uit..... verborgen-mod! Hoe doe je dat met de ontvanger van je keyboard?
In een keer goedOp dinsdag 04 juni 2002 10:58 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Das RF signaal, Gaat door het kassie heen !
Verwijderd
Goed he !Op dinsdag 04 juni 2002 11:06 schreef FirmPete het volgende:
[..]
In een keer goed
Hij krijgt het digitaal van de CD-romspeler. Onder W98SE kan dat ookOp maandag 03 juni 2002 16:06 schreef rene43 het volgende:
het voordeel van xp is dat je geluid heb terwijl je er geen audio kabelje aan je cd rom hebt.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
ik heb gewoon de kabel aangeslotenOp dinsdag 04 juni 2002 11:21 schreef Stropdas het volgende:
[..]
Hij krijgt het digitaal van de CD-romspeler. Onder W98SE kan dat ookis een WinAmp-plugin voor, gebruik ik al jaren omdat ik die kabel niet heb aangesloten
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de Enlight kast: 140 W, lekker kleinOp dinsdag 04 juni 2002 13:19 schreef Coppermine het volgende:
Heb vandaag ook eindelijk met bordje binnen. Hij is echt klein!
Heb alleen nog geen kast...aangezien de procase nog op zich laat wachten!
Verwijderd
waar gekocht?Op dinsdag 04 juni 2002 13:56 schreef CowMike het volgende:
[..]
Ik heb de Enlight kast: 140 W, lekker kleinKost maar 25 euro
Verwijderd
http://www.kruijtcomputers.nlOp dinsdag 04 juni 2002 13:58 schreef SeVeN het volgende:
[..]
waar gekocht?
die kast is zoals ik nu kan zien een micro atx kast met 1 cd-rom bay.Op dinsdag 04 juni 2002 15:37 schreef CowMike het volgende:
[..]
http://www.kruijtcomputers.nl
Je moet de Enlight 7131 hebben
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, maar das alleen een uitbreiding van ViaOp dinsdag 04 juni 2002 18:07 schreef Coppermine het volgende:
Ik was ff door het boekje aan het bladeren toen ik iets zag over een Video-IN connector.
Weet iemand hier iets van, tis wel relax als het klopt want dan hoef ik er geen capture kaart in te hangen!
ja, maar die dingen moeten nog ontwikkeld worden ofzo.Op dinsdag 04 juni 2002 18:07 schreef Coppermine het volgende:
Ik was ff door het boekje aan het bladeren toen ik iets zag over een Video-IN connector.
Weet iemand hier iets van, tis wel relax als het klopt want dan hoef ik er geen capture kaart in te hangen!
Verwijderd
Had jij niet een tv/videokaart gevonden van iets van 45 euro?Op dinsdag 04 juni 2002 18:13 schreef Coppermine het volgende:
Dus het is wachten op Via?
Ik hoop dat ze hem snel uitbrengen want anders heb ik al een tv-kaart besteld!
Meneer 1000 has spoken......
Verwijderd
De proc zit VAST op het moederbord !Op dinsdag 04 juni 2002 18:20 schreef dude123 het volgende:
maarem ikke ben dus totally noob als het gaat over die via dingetjes.
maar ik ziet d'r zit een socket 370 op.
Nou d8 ik d'r zijn ook p3 met dit socket type
gaan die ook erop of zit ik er nou helemaal naast??
Er ver naastOp dinsdag 04 juni 2002 18:20 schreef dude123 het volgende:
maarem ikke ben dus totally noob als het gaat over die via dingetjes.
maar ik ziet d'r zit een socket 370 op.
Nou d8 ik d'r zijn ook p3 met dit socket type
gaan die ook erop of zit ik er nou helemaal naast??
ik zei toch ben totally noob. maja neem toch aan dat vragen vrij staatOp dinsdag 04 juni 2002 18:28 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Er ver naast![]()
De proc is op het MoBo VASTGESOLDEERD, er zit helemaal geen socket op.....
Meneer 1000 has spoken......
dat is dan 5 euro aubOp dinsdag 04 juni 2002 18:36 schreef dude123 het volgende:
[..]
ik zei toch ben totally noob. maja neem toch aan dat vragen vrij staat
Verwijderd
He, zou ik dat niet moeten bepalen??? Ik gaf het eerste antwoord ! Maar vooruit, Ben in een goede bui... Stort maar 50€ op girorekening 1234567, dan praten we nergens meer over !Op dinsdag 04 juni 2002 18:40 schreef epsilon het volgende:
[..]
dat is dan 5 euro aub
nee tuurlijk staat dat vrij
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq