Tandem rulez.... IBM s*cks
Wat sneu voor haar en voor jullie, heb het zelf ook een keer meegemaakt met een kat van mij. De foto's zijn ook mooi, vooral de tweede is prachtig, zal je straks vast een mooie herinnering aan hebben.Elite_Dead schreef op 11 april 2004 @ 18:26:
Ik heb een 'fotoshoot' van m'n poes gemaakt, aangezien we haar een deze dagen gaan laten inslapen. We doen dit omdat ze nogal versleten is, ze heeft namelijk diabetes, een vergroeide ruggegraade en deels verlamde achterpoten. Daarnaast heeft onze dierenarts al drie verschillende soorten kanker geconstateerd, maar voorzover we aan onze poes kunnen merken heeft ze daar geen last van.) Ze is wel 17 geworden, wat een hele prestatie si, gezien haar gebreken.
Ik vond dit toch wel de leukste foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
EDIT: Voor de rest: Het gaat niet om je huisdieren, maar om de foto... En dat lijkt veel mensen te ontgaan hier. Viel mij ook al op bij Auto-foto-topic: Allemaal lelijke baggerfoto's met jullie auto's erop
Maargoed, maakt voor de rest niet uit
[ Voor 80% gewijzigd door Dj Daniel op 15-05-2004 22:33 ]
Wat voor "soort" hond is dat eigenlijk? Aangezien onze een regelrechte asbak is (mengeling van vanalles en nogwat) maar ik wel wat daarvan in de kop van jullie hond herken.

Dit is de mijne (nu m'n 2 katten nog terug zien te vinden)
BMW 535D

Ze heet Minix, maar ik noem haar altijd Poes of Grafkat
Genomen met een Aiptek PocketCam Slim 3000F
[ Voor 19% gewijzigd door Fludizz op 16-05-2004 15:08 ]
Verwijderd
Wat voor "soort" hond is dat eigenlijk? Aangezien onze een regelrechte asbak is (mengeling van vanalles en nogwat) maar ik wel wat daarvan in de kop van jullie hond herken.
Boris is een kruising tussen een Golden Retriever en een Labrador

Momentopname:

En met de HP Photosmart 735 is zo'n opname bijna onmogelijk, was meer toeval dat hij ineens gaapte. Want het is knopje indrukken, 2 sec. wachten... en klik...
[ Voor 60% gewijzigd door vegterb op 18-05-2004 15:54 . Reden: Foto erbij... ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Beetje vage foto, maar jah
En mijn valkparkietje:
Ik heb ook tropische vissen, voornamelijk afrikaanse chichliden (tanganyika):
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
1.) Jaguar aan het snacken

2.) Gorilla

3.) Klein maar dapper, een 2 weken oude Steenbokken bok

4.) gans

5.) aap

De volgende 6 foto's zijn allemaal van hetzelfde lamatje (een guanaco om precies te zijn.)
Het diertje is op de eerste foto ongeveer 10 minuten oud, en een half uur later stond hij voor het eerst op eigen benen.
6.) Moederliefde

7.) Voor de eerste keer overeind komen blijft lastig

8.) Kijk ik "sta!"

9.) Een klassieker: de bambi op het ijs positie :lol:

10.)

11.) "Even de hindernisbaan op."

[ Voor 200% gewijzigd door Marc H op 19-05-2004 10:34 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Wellicht kan je een showcase beginnen waar je meningen kan vragen van mensen?
[ Voor 92% gewijzigd door Marc H op 19-05-2004 08:41 ]
Verwijderd
waarom heeft mijn huis-amoebe altijd rode oogjes... ookal gebruik ik dubbele flits? ik heb niet eeen goede foto voor in mijn portomonnee
je flitser zit te dicht bij je lens, waardoor de achterkant van de oogbol reflecteerd. Dubbel flitsen is slechts een hulpmiddeltje, omdat door de eerste flits je oog reageert door de iris wat te sluiten. bij mensen is het soms effectief, maar bij sommige dieren helemaal niet.
oplossingen:
zorgen dat je geen flitser hoeft te gebruiken
Met welke camera heb je die pics geschoten?Marc H schreef op 18 mei 2004 @ 23:33:
Vanmiddag even na mijn werk even artis ingedoken. Eerst even de standaard dierentuin fototjes.
KNIP
Erg mooi gedaan!
Hier de foto's van onze hond;(staan al in een ander topic, maar toch)

[ Voor 3% gewijzigd door Recoil op 19-05-2004 23:16 ]

Nikon D70, 450mm, 1/320
[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 20-05-2004 18:47 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Standaard fotootjes, begint hij met een jaguar die aan het eten is. Ik ken die in Artis verder niet hoor, maar waar ik nog wel eens kwam was de jaguar echt nergens te vinden zodra er eten was (als in: die kroop ergens weg om ongestoord te eten). Erg fijne plaat in ieder geval!Marc H schreef op 18 mei 2004 @ 23:33:
Vanmiddag even na mijn werk even artis ingedoken. Eerst even de standaard dierentuin fototjes.
1.) Jaguar aan het snacken
[afbeelding]
Cool shot4.) gans
[afbeelding]
Damn dat is cool om mee te maken, lief ook! Op zich wel een beetje jammer dat ze in de schaduw stonden omdat je dan toch net iets minder levendige kleuren hebt, maar een leuke serie zoDe volgende 6 foto's zijn allemaal van hetzelfde lamatje (een guanaco om precies te zijn.)
Het diertje is op de eerste foto ongeveer 10 minuten oud, en een half uur later stond hij voor het eerst op eigen benen.
6.) Moederliefde
[afbeelding]
7.) Voor de eerste keer overeind komen blijft lastig
[afbeelding]
8.) Kijk ik "sta!"
[afbeelding]
9.) Een klassieker: de bambi op het ijs positie :lol:
[afbeelding]
10.)
[afbeelding]
11.) "Even de hindernisbaan op."
[afbeelding]
Daniel: Weinig mis met je foto's hoor, op een beetje compositie na dan wellicht, maar het onderwerp is duidelijk en soms nog akelig scherp voor een S45
BTW: Nemo \o/
[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 21-05-2004 11:04 ]
Bericht hierboven
Noppus, heef zijn bek soms ook wel dicht

Nada

oja bijna vergeten,
gemaakt met een: Kyocera M410r
foto's gecropt en andere resized
[ Voor 20% gewijzigd door mj.oke op 23-05-2004 00:59 . Reden: camera toevoegen ]

Onze hond

Vorig jaar:

Dit jaar:

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Die van ons heeft ons trouwens dit weekeind de stuipen op het lijf gejaagd... Zaterdagmiddag was hij opeens weg - wat niet vreemd is. Zaterdagavond kwam hij niet thuis - wat ook niet vreemd is, hij brengt vrij vaak de nacht buiten door. Maar zondagochtend stond hij niet voor de deur te wachten, wat wél vreemd is, want altijd als hij een nacht buiten blijft, komt hij 'smorgens thuis voor een ontbijtje - maar nu niet dus. Toen hij tegen het middaguur nog niet thuisgekomen was, gingen we met zijn allen aan het zoeken, maar we konden hem nergens vinden, en we vreesden al het ergste... En toen, zondagavond om zeven uur, belt iemand aan, en die vraagt of wij misschien een kat zoeken. Hij had namelijk een kat in een boom zien zitten... En inderdaad, dat was onze kat, boven in een boom, waar we tijdens onze zoektocht minstens drie keer langs zijn gekomen zonder hem te zien... Dus gelukkig is hij weer terecht! Hij heeft meteen twee porties brokken en een extra groot portie blikvoer opgegeten...

(was al eens langsgekomen)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ahem, huisdier?
Ohwacht, (huis) staat tussen haakjes. Niets gezegd!

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 25-05-2004 11:35 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
je bent de eerste die deze fout maaktMx. Alba schreef op 25 mei 2004 @ 11:35:
[...]
Ahem, huisdier?
Ohwacht, (huis) staat tussen haakjes. Niets gezegd!

Verwijderd
wow die lijkt veel op mijn kat zeg
Alleen die van ons is nog een stukje groter
leuke foto
Doet me denken aan MiB...
hmm, een orginele en mooie foto maar dat beest ziet er best ondervoed uitMadMarky schreef op 25 juli 2002 @ 01:47:
Omdat iedereen hier al katten/honden/konijnen post, hier iets anders:
[url="http://home.planet.nl/~nijen212/IM000066.JPG"][afbeelding][/url]
's Ochtends vroeg gemaakt. Koe stond half in de schaduw, daarom is de rug overbelicht. Wel mooi effect vind ik

Happy camper
(vorige week gemaak in Burger's Zoo - wat een bagger-dierentuin trouwens!

Helaas niet al te spectaculaire plaatjes, want ik moet het ff doen met een 50mm lens
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
De foto heb ik vorig jaar genomen met een Olympus C-2100UZ.

Aapjes in Lopburi (Thailand)
evenals deze, wat me wat tijd en geduld heeft gekost:
Kangeroe in de Outback (Australie)
Helaas is de foto niet bepaald onder ideale omstandigheden gemaakt (laat op de dag, winig licht en dat beest zat niet echt stil) en is hij wat onderbelicht.
Verwijderd
Klik erop voor de grotere versies.
Dit zijn Java:

En Stevie:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 14:14 ]
wat kunnen sommige katten toch heerlijk onnozel kijken..
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Helaas niet helemaal scherp..

pics zijn clickable

Was eventjes naar de WC geweest en zat ze zo op me bureaustoel... kon het niet laten toen om te beginnen met fotograferen.

Mja, sorry poes

Te laat met schieten...

Ik wou een mooi shot maken van me poes aan het eten, maar dat is niet echt gelukt, had iets te laag gemikt.

Herkansing toen ze zat te drinken, nog net iets te laag...

Het beestje op een krabpaal van ca. 1,20m hoog, moest snel schieten want ze sprong er vrij snel weer af.
Ik heb ze zo onbewerkt online gezet, maar wat vinden jullie ervan? Toch niet slecht voor zo'n el-cheapo cameratje als de mijne (Aiptek PocketCam Slim 3000F)

Dit is sofie, hier hadden we d`r net 3 dagen en was ze nog vals, nu is ze erg lief en lui!

Dit zijn foto`s van 1 van de 3 gerbils, ze hebben nu een nieuwe bak, want deze plastic bak hebben ze opgegeten!

Verwijderd

Dit is mijn kat Chippie....Beetje psycho soms....

En dit is Bartje....Dat is wel een schat...alleen soms een beetje dom...
Verwijderd
Kippen:
Schildpad:
Vissen:
Hond:
Loekie, maar we noemen hem Poes.
Poes..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:39 ]
Verwijderd
sjees.. hoe groot is die kooi zegBierkameel schreef op 07 juni 2004 @ 11:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tot zover onze kuif kanarie

Daaronder zit nog een groot gedeelte met meerdere stokjes
omg, het lijkt namelijk dat je dat beest echt in een kooitje van 10x10x10 oid hebt weggestoptBierkameel schreef op 12 juni 2004 @ 16:55:
Groot genoeg, hij zit op het bovenste stokje
Daaronder zit nog een groot gedeelte met meerdere stokjes
Verwijderd

Voor de grote afbeelding: klik hier
Foto is gemaakt met Canon A80, graag jullie reactie
Wou deze eigenlijk in categorie huisdieren hebben, dat is verkeerd gegaan. Kan een mod dit regelen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 10:45 ]
Als je een foute post doet, kan je via dit icoon :Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 10:43:
[afbeelding]
Voor de grote afbeelding: klik hier
Wou deze eigenlijk in categorie huisdieren hebben, dat is verkeerd gegaan. Kan een mod dit regelen?

Cons:::BB4E
Het idee is zeker leuk, al wordt de kat teveel verdrongen door het gras en vind ik de achtergrond persoonlijk storend/afleidend/niet mooi. Je kan de achtergrond nog verder wegdrukken door een grotere diafragmaopening in te stellen (laag f/getal).Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 10:43:
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
"Squeek I tell you, SQUEEK!!!"
Verwijderd
Ben een echte beginneling en ben benieuwd naar reacties; positief/negatief
Hier mijn kat genaamd "Muis"
De foto is gemaakt met een ixus i

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
B.A. Pussycat
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Het is mijn eerste digitale camera en ik ben net pas begonnen met foto's maken. Deze foto heb ik op "auto" mode genomen. Zal eens met de manuele instellingen gaan experimenteren.koraks schreef op 13 juni 2004 @ 21:41:
[...]
Het idee is zeker leuk, al wordt de kat teveel verdrongen door het gras en vind ik de achtergrond persoonlijk storend/afleidend/niet mooi. Je kan de achtergrond nog verder wegdrukken door een grotere diafragmaopening in te stellen (laag f/getal).
0110101001111010
Verwijderd
Vooral Doosje (jah die poes heet echt doosje
1) Doosje, ons nieuwsgierige beestje:

2) Nog een keer Doosje, iets meer 'portret' stijl:

3) Gizmo, onze luiaard

Alle commentaar & tips zijn welkom

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 15-06-2004 12:51 ]
Verwijderd
en toch een iets professioneler aanzien qua ontwerp dan de Canon Powershot A80.
Hieronder mijn allereerste foto met deze camera van mijn hoogsensitieve poezenkind.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 22:43 ]
Ga jij in elk forum de zelfde tekst posten ofzowVerwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 22:27:
Ik heb zo ontzettend lang getwijfeld over welke digicam ik nou moest nemen. De Canon Powershot A80 kreeg ik maar niet uit mijn gedachten. Uiteindelijk toch voor de Minolta Dimage Z2 gekozen, met name door de 10x optische zoom, goede macro mogelijkheden
Hieronder mijn allereerste foto met deze camera van mijn hoogsensitieve poezenkind.
[afbeelding]

vind het ook geen mooie foto
[ Voor 4% gewijzigd door Micha op 17-06-2004 07:33 ]
"Snacks!" denken alle poezen in dit topic nu
Mijn Testudo Hermani (Griekse landschildpad)
Reacties zijn welkom
[ Voor 11% gewijzigd door L01 op 17-06-2004 20:52 ]
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

[ Voor 4% gewijzigd door Acid_Burn op 17-06-2004 20:37 ]
Lees nou is topic mang,Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 22:27:
Ik heb zo ontzettend lang getwijfeld over welke digicam ik nou moest nemen. De Canon Powershot A80 kreeg ik maar niet uit mijn gedachten. Uiteindelijk toch voor de Minolta Dimage Z2 gekozen, met name door de 10x optische zoom, goede macro mogelijkheden
[afbeelding]
ALEEN EEN DROOMFOTO
duidelijk
Cons:::BB4E
Verwijderd
Droomfoto? volgensmij droom je zelf nog een beetjeshameblaster schreef op 17 juni 2004 @ 20:44:
[...]
Lees nou is topic mang,
ALEEN EEN DROOMFOTO
duidelijk![]()
Verwijderd
(klikbaar)

Gemaakt met een Canon A80 op P en uit de losse pols
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 23:04 ]
dit zijn fotos waarvan je later heel erg blij bent dat je ze hebt gemaakt. uiteraard, zeg je zelf ook, zijn er minpunten aan te wijzen maar punt blijft dat je beessie er heel leuk op staat. spreek uit eigen ervaring mbt mijn 1e opmerking, heb een paar jaar terug ook een kat gehad en helaas weinig tot geen fotos van d'r waar ze goed opstaat en dat is vooral zuur als ze dan opeens plotsklaps dood gaat..Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:03:
Ik zat gewoon wat te spelen met me cam en hield hem haar voor d'r neus en drukte af. Dit was het resultaat en was er niet ontevreden over vanwege belichting en scherpte. Oke oke ik weet dat ze wat stukjes van haar oren mist en de achtergrond is ook niet zo zo maar tis een moment opname.
(klikbaar)
[afbeelding]
Gemaakt met een Canon A80 op P en uit de losse pols

Was echt wonderbaarlijk dat hij zo tegen de bank ging leunen om tv te kijken.
http://www.xs4all.nl/~mkl/tweakers/DSCF20061.JPG groter foto
Foto is gemaakt met een Fujifilm FinePix S602 Zoom
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
linkje is een beetje overdreven niet? je laat de grote foto al zien tenslotte... maak er dan een resize van met een linkje naar het origineel oid...Dark Angel schreef op 22 juni 2004 @ 20:19:
Dit is mijn kat Cesar.
Was echt wonderbaarlijk dat hij zo tegen de bank ging leunen om tv te kijken.
[afbeelding]
http://www.xs4all.nl/~mkl/tweakers/DSCF20061.JPG groter foto
Foto is gemaakt met een Fujifilm FinePix S602 Zoom
Dit topic is gesloten.