Nou ja, die tutorial komt er ook niet van, dus dan maar even snel: even pielen met je RAW-converter zodat je een zo neutraal mogelijke afbeelding krijgt. Vervolgens in PS even aan de curves trekken voor wat meer contrast, een gradient map erover heen (b&w), film grain, en dan een photo filter met een kleur naar keuze (in mijn geval dus geel).
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 103538 op 31-08-2005 15:36
]
hehe, dat doet die van ons ook als er visite komt, die komt al zover dat ie zn hele kop en stuk schouder er doorheen krijgt, en dat voor een volwassen herder
Das Benji, de meest recente foto van hem. Die is gemaakt op 1 september 2005. We hebben hem sinds zijn geboorte, is een jong uit het nestje wat wij gehad hebben.
Dit is een oude foto van Donna, de moeder van Benji. En nieuwe foto's van haar kan ik helaas niet meer maken. Op 2 september is ze ingeslapen, na 2 jaar met een tumor te hebben geleefd. 15 jaar geworden. Ik ben zelf net 20, dus ik weet niet beter dan met haar te leven. Zal een erg lastige tijd gaan worden. En dit is ook het enige verdriet wat zij me ooit heeft gedaan.
Verleden jaar kerst wilde ik m'n moeder een origineel kado geven, en we dachten dat Donna niet zo lang meer zou hebben. Bij de dierenarts zagen we portretten hangen van dieren, gemaakt door een pasteltekenaar. Ik heb hem opgebeld, en na een afspraak deze foto gebracht. Het resultaat was echt verbluffend, die tekenaar hoopte eigenlijk dat ik hem niets zou vinden, waardoor hij de tekening zelf kon houden. Maar jammer voor hem, hij moest hem toch echt afstaan
Dit is de tekening.
Wanneer iemand een link naar de site wil zal ik die geven, ik weet nl. niet of ik die hier zo maar neer mag zetten.
[
Voor 5% gewijzigd door
Remy op 05-09-2005 12:49
]
Leuk is het nooit, maar die beslissing hoort helaas bij het zijn van een goede baas. Rekken hadden we wel kunnen doen, maar om haar af te zien takelen en vervolgens in haar eigen bloed te laten stikken? Nee, nu is ze voor haar gevoel in slaap gevallen, zonder pijn, om nooit meer wakker te worden. IMO een waardige dood voor zover dat kan, iets wat ze ook verdiend heeft. Toch blijft het een moeilijke beslissing. Je weet dat het moet, maar je wilt het niet. Het enige verdriet dat huisdieren je ooit doen.
Het leukste was de tas waar de tekening inzat. Was van linnen, en leek op een boodschappentas. M'n moeder stond me raar aan te kijken, en vroeg: ik heb toch een goede boodschappentas? Tot ze de inhoud zag. Heb me ook erg in moeten houden om hem niet al een week eerder te geven
Ik ben een supern00b op dit forum, maar dit vond ik wel een leuk topic om te starten.
(het hoeven niet instant pro-foto's te zijn, hoop ik?)
Anyway, ik heb iets van 348904054 (overdrijven = mooi) diertjes,
Maar ik laat er hier maar een paar zien. ik heb in het echt 18 vogels
Ik begin maar met een vogeltje dat niet van mij is, maar van mijn broer. Het is een supertam koolmeesje en hij heet Pépé, omdat hij dat geluid maakte toen hij nog een baby was.
Pépé in het droog:
Pépé in het nat:
Kleine Koekie:
Nouja.. zoiets dan maar..
MZL!!
Geisha
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 153239 op 06-09-2005 08:53
]
gister ff met mn nieuwe lens (50mm) wat foto's gemaakt. Deze is gemaakt toen mijn lens al kapot was (zie lenzen-topic)
leuk detail: het rode wat je op zijn snorharen ziet is verf, mn vrouw was aan het schilderen en hij ging lekker over het pallet heen banjeren en eraan snuffelen
[
Voor 40% gewijzigd door
krijnvanleeuwen op 06-09-2005 14:37
]
Ff eentje van onze huispanter .......
Ging er eens goed voor zitten, voor een keer. Meneer is al een beetje op leeftijd.
Geflitst met een indirect gerichte Speedlite 420EX flitser. Had eigenlijk even de Omnibounce erop moeten zetten. De ogen zijn nu iets te fel belicht.
De foto is gemaakt met de Canon EF 70.200L f4 op F4 iso 400.
[
Voor 8% gewijzigd door
regmaster op 07-09-2005 16:07
]
en of die dat doet, zie ze regelmatig met beesten lopen in de bek, en dan niet alleen muisjes, je wil niet weten wat ze allemaal ophalen voor me als beloning voor dat ik ze eten geef.
Heeft wel eens een duif op de mat gelegen, ratten ook wel regelmatig, haasje, eendje, ...
Maar meeste muizen eten ze wel op, of er lopen teveel muizen, is wel eens gebeurt dat rijtje muizen voor me klaar lag, mmmm.
[
Voor 9% gewijzigd door
w3news op 10-09-2005 00:05
]
@zomertje: We hebben ook een macro-deel hier, wellicht idee om zo'n libel daar in te plaatsen? Wel lekker dat je 'm er zo groot op hebt gekregen. Op een of andere manier durven ze met mij in de buurt nooit ergens te landen...
lonegunman, die eerste foto wat je postte echt supermooie foto!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Heb even mijn foto's goed bekeken, en zie op elke foto op zelfde plek een paarse pixel, denk dat er 1 stuk is helaas.
Zal even bij de fotowinkel informeren, en kijken of ik nieuwe kan krijgen, en anders geld terug, koop ik wel nieuwe ergens anders
p.s. linskonder ergens paars stipje
[
Voor 12% gewijzigd door
w3news op 18-09-2005 08:38
]
worden ze ook wel hoor. Daarom worden onder andere de snavels van die beesten afgeknipt/gesmolten zodat ze elkaar niet aan gort pikken. Allemaal heel diervriendelijk over het algemeen
worden ze ook wel hoor. Daarom worden onder andere de snavels van die beesten afgeknipt/gesmolten zodat ze elkaar niet aan gort pikken. Allemaal heel diervriendelijk over het algemeen
Worden ze niet. Snavelknippen gebeurt alleen omdat ze gefrustreerd zijn vanwege geen haan in de stal. En ja, inderdaad, alles gaat (helaas) diervriendelijk. Al die vele regeltjes over van alles en nog wat...gék worden wij ervan.
offtopic :: I know what you mean @ die regeltjes (vader is "directeur van een agrarisch bedrijf" ). Soms lijkt het wel alsof die mensen zich op hun kantoor vervelen... verder ben ik echt niet voor deze manier van veehouden, maar ja: we (de consumenten) vragen er zelf om. "even kijken, drinken, koekjes, koffie heb ik eeh: oh ja! vlees. hmm, ik heb wel zin in wat kip. TJEZUS!! hoe durven ze hier 0.00002 cent/kg voor te vragen! nou ja, dan die van 0.0000001 cent/kg maar *hoppakee* etc."
Al eerder gepost, maar ik vond hem hier ook wel passen
[
Voor 21% gewijzigd door
Quadro! op 31-10-2005 01:22
]
Niet helemaal mijn huisdier, maar het is een ontsnapt huisdier die ik buiten tegenkwam, losgelaten of zo.
Ik dacht eerst, wat zie ik nu? Is dat een beeldje? Ik beter kijken, he, het is een echte, snel foto schieten, had fototoestel natuurlijk mee, en schieten maar, maar wilde daarna even beter ervoor zitten, toen plonste hij in het water helaas.
Dat je hem morgen in gaat laten slapen vind ik oprecht heel klote voor je, maar desalniettemin zou ik wel graag willen dat je de foto's resized voordat je ze plaatst.
Heel veel sterkte gewenst morgen...
[
Voor 32% gewijzigd door
Zoefff op 19-12-2005 12:50
]
Das minder! Ik ken je gevoel. Afgelopen januari onze Bouvier laten inslapen vanwege gewrichtsproblemen. Niet echt leuk als ze 16 jaar is. Echt een maatje verloren...
Das minder! Ik ken je gevoel. Afgelopen januari onze Bouvier laten inslapen vanwege gewrichtsproblemen. Niet echt leuk als ze 16 jaar is. Echt een maatje verloren...
Ja, ik verlies een maatje wat al heel mijn leven bij me is Maar aangezien mijn moeder waarschijnlijk niet zonder kan...zal er misschien wel een nieuwe komen ( gister beetje zitten vragen, zei ze: er is altijd nog snel genoeg een hond gekocht )
Ja, ik verlies een maatje wat al heel mijn leven bij me is Maar aangezien mijn moeder waarschijnlijk niet zonder kan...zal er misschien wel een nieuwe komen ( gister beetje zitten vragen, zei ze: er is altijd nog snel genoeg een hond gekocht )
[...]
Heb ze even in linkje neergezet en maar 1 foto laten staan
Kun je niet een paar tumbs plaatsen met een linkje eraanvast.
Want nu is de layout helemaal gaar.
Verder leuke foto's
[
Voor 14% gewijzigd door
Mud.Starrr op 19-12-2005 09:36
]
We zitten in FG dus een beetje fotokwaliteit is wel neegenomen. Ik heb echt 1001 foto's van onze abessijn Dar-ko, maar onderstaande vind ik wel geslaagd en heb ik ook in mijn Best of...-album staan:
Kat2.jpg is echt super. Mooie scherpte/diepte en een leuke compositie! Je moet die foto echt zijn kwaliteit eer aandoen en hem een bordertje geven. Prachtig!
offtopic: toevallig familie van Sandy uit Den Haag?
[
Voor 18% gewijzigd door
jfeelders op 08-01-2006 15:18
]
Hij bedoeld dat je de schaduw kant van dat beest gefotografeerd hebt
Tja, dan had ik ff uit moeten stappen om het mormel vanaf de andere kant te nemen, maar dan waren er waarschijnlijk iets andere foto's genomen ........
Hmm, lekker belangrijk dus.
[
Voor 4% gewijzigd door
regmaster op 09-01-2006 19:52
]
Postuum stel ik nog even Jip voor. Ik heb hem helaas vorige week vrijdag moeten laten inslapen wegens een terminale darmziekte Hij is net geen 14 geworden.
Deze foto dateert van 2 jaar geleden (analoog, scan).
Marcel schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:02:
Postuum stel ik nog even Jip voor. Ik heb hem helaas vorige week vrijdag moeten laten inslapen wegens een terminale darmziekte Hij is net geen 14 geworden.
Deze foto dateert van 2 jaar geleden (analoog, scan).
[afbeelding]
Dit vind ik echt een mooie foto.
Straalt rust uit, en de dofwerking is mooi vooral in cominatie met de egale achtergrond.