Het grote Geforce4 problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiermee moet je minstens 11000 - 12000 punten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 03:42:
Hiermee moet je minstens 11000 - 12000 punten scoren.
Pcies!!! Waar kan dat in hemelsnaam an ligge dan ? Heb ALLE driverversies getest, en de officiele van leadtek zelf bleken toch de hoogste score te geven (6345). Alsnog veel te weinig natuurlijk. :(

Als dit aanhoudt flikker ik die hele pc nog het raam uit... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 03:27:
Dag lieve mensen!

Haal met m'n systeempje (zie signiture) i.c.m. de nieuwste Leadtek (!) dirvers, nieuwste via drivers en usbfilter 1.10 een trieste 5858 met 3dMark2001se... :(

Hierbij met ik wel zeggen dat me GF4 oc'ed is (340/730) alsmede m'n processor.

Op een dergelijk systeem zou ik toch zo'n 7000~8000 puntjes verwachten.
Dit moet dus zo snel mogelijk omhoog, liefst vorige week!

Ideeen?
We verwijzen niet naar sigs, omdat sommige mensen dat uit staan hebben.

Als je een VIA chipset hebt moet je ff de via drivers installen.

Kijk ook even bij de V&B FAQ naar "help mijn 3dmark score is laag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, dat van de sigs wist ik niet. Bij deze mijn complete specs:
MSI KT3-Ultra
Leadtek Winfast A250 Ultra TD (@340/730)
AMD 2000XP (@ 1730Mhz)
512Mb pc2700 cl2
40Gb Maxtor 7200
Creative Live5.1 + DTT2200
17" CRT FujitsuSiemens
MSI 48x16x48 / Liteon DVD 16x48

Laatste Via 4in1 drivers
USBFilter 1.10
Laatste Leadtek drivers (bleek dus beste keus)
WinXP Pro build 2600 Incl. SP1

Dat is 'm geloof ik wel... Kom dus nu niet meer verder dan 6345 trieste puntjes op 1024*768*32. Ik ben ten einde raad.

edit:

gaat een lampje branden! kan natuurlijk ook Leadtek ff bellen zeggen dat me kaart brak is. Garantie t/m april 2003. ff terugclocken...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou ff FSAA en anisotropisch filteren uitzetten als dat aanstaat. Vooral op de GF4 is anisotropisch filteren een crime, ben je al meteen de helft van je 3dmarks kwijt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand dit nog bekijkt, anders zet ik het misschien wel in een nieuw topic,
maar mijn geforce 4 ti 4200 xp van point of view heeft het min of meer begeven, als ik opstart zie ik een redelijk verneukt beeld met allemaal zwarte blokjes die even ver van elkaar zitten, windows wil die niet meer opstarten en de bios ziet er ook niet echt flex meer uit :-( .

Weet iemand misschien waar dit door kan komen, agp bus loopt op gewone snelheid en ik heb niks ongewoons ermee gedaan, ik denk dat die gewoon kapot is op een of andere manier, weet iemand wat er aan kan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 17:30:
Ik weet niet of iemand dit nog bekijkt, anders zet ik het misschien wel in een nieuw topic,
maar mijn geforce 4 ti 4200 xp van point of view heeft het min of meer begeven, als ik opstart zie ik een redelijk verneukt beeld met allemaal zwarte blokjes die even ver van elkaar zitten, windows wil die niet meer opstarten en de bios ziet er ook niet echt flex meer uit :-( .

Weet iemand misschien waar dit door kan komen, agp bus loopt op gewone snelheid en ik heb niks ongewoons ermee gedaan, ik denk dat die gewoon kapot is op een of andere manier, weet iemand wat er aan kan schelen?
Probeer hem eens met powerstrip onder te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 17:40:
[...]

Probeer hem eens met powerstrip onder te klokken.
Ik kan niet meer in windows komen, ook niet in veilige modus, en windows 2000 bootdisks doet die ook niet meer. Dus is niet echt een optie.

Maar in ieder geval bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 30 November 2002 @ 14:13:
ik zou ff FSAA en anisotropisch filteren uitzetten als dat aanstaat. Vooral op de GF4 is anisotropisch filteren een crime, ben je al meteen de helft van je 3dmarks kwijt.
Geprobeerd. Gaf een verhoging in de benchmark van +/- 80 punten op. Toch bedankt voor de suggestie! Volgens mij is er gewoon iets brak. ga die kaart van 't weekend bij een maat van me testen voor de zekerheid...

Dit is klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23
Janneman:

Allereerst, ik zou de detonator drivers gebruiken ipv de drivers van Leadtek. Detonators zijn sneller.

Verder een paar algemene tips:

- Verkeerde settings in de BIOS kunnen de performance behoorlijk omlaag halen. Op www.thetechspot.com staat een bios tweak guide. Hij is wel al wat ouder, maar er staan goede dingen in (zijn er inmiddels al nieuwere te krijgen?)

- Directx 8.1 installeren. (duh... ik weet het. dat weet -bijna- iedereen)
- In geval van een VIA chipset, laatste 4 - 1 drivers installeren. (had jij al gedaan geloof ik)
- Servicepack installeren. (had jij ook al gedaan)
- Vervuiling kan ook schelen. Ik had op mijn Win2000 bak 7000 3dmarks met mijn GFti4600 en na een verse installatie (met dezelfde drivers) had ik opeens 11000.

tip: Om zeker te zijn dat als je een nieuwe driver installeerd, er geen troep achter blijft: doe het volgende: Vervang je driver door een standaard windows VGA adapter. Dan rebooten. Daarna update drivers, en laatste detonators laden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! zal vooral ff kijken naar eventuele vervuiling. Zou best eens kunnen.
Format c maar weer...

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
ik heb een heel vaag probleem met mn xfx/pine gf4 mx440:
bij veel spellen minimaliseert hij direct naar de taakbalk en crasht
3dmark geeft ook errors bij de tests in high detail

- zelfs dxdiag kan de direct3d test niet goed uitvoeren -

is er iets mis met mn kaartje of zijn het drivers/instellingen
ik draai win2k det 41.09 directx 8.1

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

Dr_Hell schreef op 12 december 2002 @ 17:35:
ik heb een heel vaag probleem met mn xfx/pine gf4 mx440:
bij veel spellen minimaliseert hij direct naar de taakbalk en crasht
3dmark geeft ook errors bij de tests in high detail

- zelfs dxdiag kan de direct3d test niet goed uitvoeren -

is er iets mis met mn kaartje of zijn het drivers/instellingen
ik draai win2k det 41.09 directx 8.1
:P niet gelezen :D
en zet je cpu eens op de originele instellingen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Shunt op 12-12-2002 18:14 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
staat ie al weer... btw mn specs inmn sig kloppen niet helemaal meer.. kan ze alleen niet meer aanpassen om de een of andere vage reden...

lijkt alsof mn hele systeem niet helemaal stabiel te krijgen is... alles geklokt zoals het hoort, nieuwe drivers en zo maar het werkt nog niet zoals het hoort
zelfs een nieuwe install van win98se en 2k helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:17
Heb gisteren een creative t4200 gekocht.
Netjes via twinview (cloon) op de tv aangesloten , beeldscherm als primair gezet.

Met een reboot heeft alleen de tv beeld. Moet dan de tv-out kabel eruithalen om de monitor weer aan de praat te krijgen.

Iemand enig iedee?
Gebruik de laatste detonators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus22
  • Laatst online: 23:10
Laatst liep windows XP bij mij vast. Na het herstarten gaf microsoft het advies om de nieuwste Nvidia drivers te installeren. Dat werkte prima.

Om weer DVD op mijn TV te kunnen kijken heb ik de instellingen veranderd, ik heb de TV-out op composiet gezet. Dat werkte voorheen prima. Nu is het (rare) probleem dat ik gewoon kleurenbeeld op mijn TV heb bij alles wat ik doe behalve bij een window waar een DVD in speelt. Op mijn monitor zie ik alles perfect alleen op de TV is dat stukje van het scherm zwart. De rest is in kleur gewoon te zien.

Ik heb al een beetje met de instellingen van Nview zitten spelen. TV-out aan en uit zetten. Andere kleurcodering en zo maar het helpt niet. Het rare is dat het beeld op de TV gewoon goed is op een zwart window na, waar je wel gewoon de muiscursor doorheen ziet gaan. Ook het herinstalleren van de originele Dell drivers (van voor de update) helpt niet.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KwTemp

schuif dan bij de Proporties/settings de rechter monitor over de eerste om de situatie te herstellen, is zover ik weet een bug

markus22
Controleer even of de overlay goed staat (fullscreen device):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.j.molenaar/overlay.JPG

[ Voor 103% gewijzigd door Agent-X op 13-12-2002 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus22
Bedankt Maiar maar dat is helaas niet de oplossing. Als ik de overlay instel op een beeldscherm dan heb ik maar beeld op een van de twee maar nog steeds geen DVD. Ik heb ook even gedaan wat je KwTemp aanraadde en dat heeft er nu toe geleid dat ik nu op mijn computer monitor geen DVD beeld meer heb maar alleen op de TV. Dat is al minder erg.

Maar ik wil eigenlijk weer gewoon op beide monitoren zoals eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Dus je hebt clone aanstaan, overlay op het het tweede beeldscherm en dan wel beeld op de tv maar niet op de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus22
Ik heb clone aanstaan. Perfect beeld op mijn PC monitor en op de TV zie ik mijn desktop en alles prima in kleur. Alleen het window waar de DVD in speelt is zwart. Ik zie op de TV wel mijn muiscursor er doorheen gaan. Ik heb overlay weer staan op "niet gebruiken"; zo heb ik op beide schermen beeld.

Edit:
(De situatie is nu dus weer als vanouds: geen DVD video op de TV, wel al het andere beeld)

Zo is het beeld op de TV dus nu.
Afbeeldingslocatie: http://www.opdoktersrecept.nl/TV.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door marcus22 op 13-12-2002 16:21 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Overlay wel gebruiken..als je kloon hebt kun je zelf kiezen of je op je monitor vol beeld hebt en op de tv zak het meteen volscherm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

marcus22 schreef op 13 december 2002 @ 16:14:
Ik heb clone aanstaan. Perfect beeld op mijn PC monitor en op de TV zie ik mijn desktop en alles prima in kleur. Alleen het window waar de DVD in speelt is zwart. Ik zie op de TV wel mijn muiscursor er doorheen gaan. Ik heb overlay weer staan op "niet gebruiken"; zo heb ik op beide schermen beeld.

Edit:
(De situatie is nu dus weer als vanouds: geen DVD video op de TV, wel al het andere beeld)

Zo is het beeld op de TV dus nu.
[afbeelding]
Ik hoorde een gerucht dat het met de refreshrate had te maken... Weet niet of het zo iets... Maar ja...

Ik heb zelf precies hetzelfde toen ik een keer voor de gein TV out gebruikte... Sindsdien heb ik er niet meer aan gezeten..

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 03:27:
Dag lieve mensen!

Haal met m'n systeempje (zie signiture) i.c.m. de nieuwste Leadtek (!) dirvers, nieuwste via drivers en usbfilter 1.10 een trieste 5858 met 3dMark2001se... :(

Hierbij met ik wel zeggen dat me GF4 oc'ed is (340/730) alsmede m'n processor.

Op een dergelijk systeem zou ik toch zo'n 7000~8000 puntjes verwachten.
Dit moet dus zo snel mogelijk omhoog, liefst vorige week!

Ideeen?
Gebruik de detonator drivers van de NVidia site werken echt veel sneller !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb een probleem met mijn Leadtek Winfast A250 Ultra TD (ti4600) en die geeft in om de tijd telkens strpen in mijn beeld (er word dan een baantje uit het beeld getrokken). Ik heb hem één keer ge-oced een beetje maar ik heb hem al lang geleden weer op standaard gezet.

BTW Ik denk dat ik maandag toch maar naar de winkel ga want volgens mij loopt hij op zijn laatste poten. Of heb ik het mis :? :X

[ Voor 20% gewijzigd door XoReP op 14-12-2002 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Weet iemand het al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Lat eens een printscree nzien want je bent geen schrijver in je beschrijving ;)
Nog iets, wacht voortaan wat langer voordat je je ongeduld uitspreekt (00:32-00:57) , staat iritant.

Een echte Master Tweaker ben je dus niet echt he? :7

[ Voor 14% gewijzigd door Agent-X op 14-12-2002 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 14 December 2002 @ 00:32:
Ik heb een probleem met mijn Leadtek Winfast A250 Ultra TD (ti4600) en die geeft in om de tijd telkens strpen in mijn beeld (er word dan een baantje uit het beeld getrokken). Ik heb hem één keer ge-oced een beetje maar ik heb hem al lang geleden weer op standaard gezet.

BTW Ik denk dat ik maandag toch maar naar de winkel ga want volgens mij loopt hij op zijn laatste poten. Of heb ik het mis :? :X
Nieuwste drivers al geprobeert? Welke win versie en overige hardware? De kaart ook al eens ondergeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Mensen,

Het volgende, Mijn 3Dmarkscore is niet denderend voor mijn systreem

Mijn score bedraagt 10600

Met het volgende systeem

Win XP Pro
Miditower @ +/- 31 C (2 x 80mm fans)
MSI KT4V-L
AMD Athlon XP 2100 box @ +/- 50 C
GeForce 4 Ti4200 Turbo met 3.3ns geheugen @ 275/650
512 DDr PC2700 Viking
SB 4.1

Verder heb ik de laatste VIA 4in1 drivers
Detonator 41.09
De V-Sync staat uit.

De score is dus niet goed, welke instellingen moet ik wijzigen om een betere score te halen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 14 December 2002 @ 13:34:
Mensen,

Het volgende, Mijn 3Dmarkscore is niet denderend voor mijn systreem

Mijn score bedraagt 10600

Met het volgende systeem

Win XP Pro
Miditower @ +/- 31 C (2 x 80mm fans)
MSI KT4V-L
AMD Athlon XP 2100 box @ +/- 50 C
GeForce 4 Ti4200 Turbo met 3.3ns geheugen @ 275/650
512 DDr PC2700 Viking
SB 4.1

Verder heb ik de laatste VIA 4in1 drivers
Detonator 41.09
De V-Sync staat uit.

De score is dus niet goed, welke instellingen moet ik wijzigen om een betere score te halen?
Niet goed? ik haal hetzelfde op 640x480 met een GF4 Ti 4200, niks aan de hand met dat kaartje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 14:06:
[...]

Niet goed? ik haal hetzelfde op 640x480 met een GF4 Ti 4200, niks aan de hand met dat kaartje hoor!
Waar ligt die lage score dan wel aan. andere mensen met een minder systeem halen soms rond de 12000!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 14 December 2002 @ 00:28:
[...]

Gebruik de detonator drivers van de NVidia site werken echt veel sneller !!
Heb ALLE driver versies getest en toen bleken de nieuwe Omega drivers bij mij het snelst. Krijg er nu zo'n 8500 3DMark punten uit... naja, tis iig een sterke verbetering...

Wat jouw kaart betreft, heb je al een format geprobeert? Dus ff helemaal opnieuw beginnen met een schone windows install, juiste drivers in de juiste volgorde enz..? Zou best eens kunnen helpen.

Wat je ook kan proberen, is bij iemand anders de kaart testen. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Amd XP 2400+ en een Geforce 4 mx 440 en 256 mb ram ik haal een 3d mark score van 5900 is dit een normale score... want persoonlijk vind ik hem wat aan de lage kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

Mijn probleem:

Ik probeer de tv out op mijn MSI Gf4 Ti4200 onder Windows Xp werkende te krijgen maar ik kan mijn tv niet selecteren in het menu.

Afbeeldingslocatie: http://www.bfsquad.com/images/tv.jpg

Dit heb ik geprobeerd:
* resolutie maximaal 800 * 600
* 16 bit kleuren
* refreshrate monitor 60 Hz
* draai geen refreshratefix

En de detonator-versie (21.81) geinstalleerd.

Heeft iemand hier nog ideeen of tips over?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

bfs-4112-

Je moet naar geavanceerd ( advanced) gaan ( zie dat je zover bent gekomen) --> dan naar Geforce 4 Ti 4200 , dan nView , daar moet je "kloon / clone" selecteren ( dan heb je t zelfde beeld) En dan kan je nog de video fullscreen krijgen , of je desktop doortrekken , maar daarvoor verwijs ik je naar de FAQ en dit topic . Daar is echt heel veel over gevraagd en geantwoord

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Kortfragje schreef op 16 December 2002 @ 22:57:
bfs-4112-

Je moet naar geavanceerd ( advanced) gaan ( zie dat je zover bent gekomen) --> dan naar Geforce 4 Ti 4200 , dan nView , daar moet je "kloon / clone" selecteren ( dan heb je t zelfde beeld) En dan kan je nog de video fullscreen krijgen , of je desktop doortrekken , maar daarvoor verwijs ik je naar de FAQ en dit topic . Daar is echt heel veel over gevraagd en geantwoord
Thnx voor je advies maar helaas kan ik "kloon" dus niet aanvinken, ik heb hier alleen standaard :(

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Hmmz, wat voor kabeltje met je tv heb je liggen? Een s-video of n composite?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Aaarg dubbelpost |:(

[ Voor 80% gewijzigd door BFS op 17-12-2002 11:31 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Ik ga van s-vdeo op mijn videokaart naar composite op de scartaansluiting van mijn tv door middel van de bijgeleverde convertor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 14 December 2002 @ 00:32:

Bij de winkel zeiden ze dat dit een fabricage fout was en dat er meer zijn met dit probleem en dus vergoetd wordt.

Sorrie voor het ongemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand de afstand tussen de 2 gaatjes van de GPU bij een GF4??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
bfs-4112- schreef op 17 december 2002 @ 11:30:
Ik ga van s-vdeo op mijn videokaart naar composite op de scartaansluiting van mijn tv door middel van de bijgeleverde convertor.
Ik dus ook en ik heb ook hetzelfde probleem. Het heeft ooit gewerkt bij mij overigens.

Ik heb trouwens nog een probleem, misschien een standaard vraag maar met de search vind ik niets: Hoe uninstall ik nou een geforce driver op een goede manier, als ik een herstart doe wat persé moet wordt de driver er weer opgezet door windows voordat ik zelf een nieuwe erop kan zetten. En detonator destroyer werkt niet onder xp. Echt een zwaar kut systeem wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2002 @ 17:33:
Zojuist een Club3D Geforce4 ti4200 gekocht.
Alleen ontstaat nu weer het bekende windows xp refreshrate probleem, alle spellen staan nl op 60 hrz :(
Ik heb de nvidia refresh fix geprobeerd en het progje rivatuner, maar beide geven aan geen display informatie kunnen lezen en dus niet werken. Mogelijke oorzaak noemen ze oude drivers. Ik gebruik echter 28.32 wat de laatste officiele drivers zijn.

Iemand een idee, of een reg setting die in handmatig kan invoeren aangezien die progjes het weigeren :(
Ik had het Probleem ook ik heb het programma Reforce V1.0 gedownload en gebruikt en werkte perfect als je tool niet kan vinden mail mij dan stuur ik je het
yeremy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 17:03
Hahahha... BarBeQue schreef op 01 juni 2002 @ 17:33....
Das alweer een tijdje geleden... heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ken schreef op 17 December 2002 @ 15:40:
Weet iemand de afstand tussen de 2 gaatjes van de GPU bij een GF4??
Even mezelf quoten :)

Kom mensen. Is toch wel iemand met een GForce4 die dit even op kan meten ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vaag probleem
Sinds gister heb ik een AOpen geforce4 ti4200 64mb TV-out en sinsdien heb ik een heel vaag probleem.
Als ik een spel zit te spelen bijv:Mafia oid dan hoor ik smurfe stemmetje's..
Het is net als of een cassetje bandje heel vlug naar voren wordt gespoelt
Ik heb gister avond heel wat drivers gedownload geen 1 helpt
En van me Geluidskaart vindt ik geen drivers

Me specs:
AMD Duron 800mhz
320 MBRam
AOpen geforce4 ti4200 64mb TV-out
en een ALS4000 geluidskaart

Ik hoop dat jullie hier genoeg info mee hebben om me te helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:20:
Ik heb ook een vaag probleem
Sinds gister heb ik een AOpen geforce4 ti4200 64mb TV-out en sinsdien heb ik een heel vaag probleem.
Als ik een spel zit te spelen bijv:Mafia oid dan hoor ik smurfe stemmetje's..
Het is net als of een cassetje bandje heel vlug naar voren wordt gespoelt
Ik heb gister avond heel wat drivers gedownload geen 1 helpt
En van me Geluidskaart vindt ik geen drivers

Me specs:
AMD Duron 800mhz
320 MBRam
AOpen geforce4 ti4200 64mb TV-out
en een ALS4000 geluidskaart

Ik hoop dat jullie hier genoeg info mee hebben om me te helpen :)
Install deze driver eens voor je geluidskaart :

http://www.omicron.hu/dl-sound-als-als4000.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm die link doet het niet :(
en ik vindt geen goeie dirvers gvd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 09:02
heb een erg irritant probleem, zag het net ook al ergens, maar vondt daar niet echt m'n antwoordt, dus here goes:

iedere keer als ik een spel speel, crasht na een tijdje m'n computer, zwart scherm, haperend geluid...niks reageert meer etc. moet dan dus met reset knop rebooten. ook soms gaat hij gewoon spontaan rebooten :( hebben jullie enig idee?

dit zijn m'n system specs: AMD Athlon XP 1800+, 256 MB DDR PC2100, Geforce 3 (Asus 8200Deluxe), SBLive! 5.1 player, Windows XP en 2000 hadden dit. zit ook een Zalma koeling in, en een Nexus koeling van 300Watt (als dat enig nut heeft qua info).

weet dat het een Geforce 3 is, maar het is een Geforce probleem dus dacht het past hier ook wel in :P

enig idee? iig. bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Ridcully op 22-12-2002 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou woepy ik heb vandaag de G-force 4 Ti4600 gekocht. Kaart rules naar mijn mening :) heb lekker de hele dag Battlefield gespeeld niets geen problemen. Nu (vannavond) wou ik dus een film op m'n tv gaan bekijken. Heb twinview goed ingesteld en merkte dat mijn tv-out nu ook op een reso kan van 1024x768 wat ik erg prettig vind ;). Nu komt het raare....het beeld is perfect behalve wanneer ik een film ga bekijken met windows media player. De player verschijnd in beeld op mijn monitor zie ik de film maar het beeld in media player op de tv is zwart :S! Nu heb ik aardig wat kennis in huis en ben als eerste naar hardware acceleratie gegaan van de player en die helemaal terug geschoven en toen dee ie het pas.....

Dit probleem had ik ook met mijn vorige kaart (mx440) en moest dit toen ook doen.

Ik vind dit dus echt raar dat ik met zo'n super kaart toch nog dit soort probs krijg....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

bfs-4112- schreef op 16 December 2002 @ 20:59:
Mijn probleem:

Ik probeer de tv out op mijn MSI Gf4 Ti4200 onder Windows Xp werkende te krijgen maar ik kan mijn tv niet selecteren in het menu.

[afbeelding]

Dit heb ik geprobeerd:
* resolutie maximaal 800 * 600
* 16 bit kleuren
* refreshrate monitor 60 Hz
* draai geen refreshratefix

En de detonator-versie (21.81) geinstalleerd.

Heeft iemand hier nog ideeen of tips over?
Voorzichtig schopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Ik heb sinds kort een Club3d GF4 TI4600. Nu haal ik bijna 13000 pnt bij mijn 3dmark scores.
Ik vraag me af of als ik mijn instellingen het schuifje van gebalanceerd naar agressief verschuif of mijn systeem daar instabiel van wordt? BEn ik dan aan het overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Sorry ik kom een beetje laat in deze thread omdat ik niuew ben op dit forum
Saekerhett schreef op 05 juni 2002 @ 18:28:
Ok, ik heb nu ipv WinXP Win2k draaien, en de 3DMarkjes zijn lekker omhoog gegaan (van 6250 naar 6695, geen idee hoe dat kan, magoed) met dezelfde drivers, alleen nu doet het proggie NVRefreshTool niet meer, hij zegt 'No compatible Detonator version found', en dat terwijl ie in XP geen problemen geeft (ook met 28.32 ja).

Weet iemand hoe dit kan, want dat is het enige Refreshfix tooltje wat een beetje normaal werkt hier?
Een beetje tweaker kan XP toch ook wel een beetje opschonen neem ik aan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

vandenhende schreef op 03 januari 2003 @ 01:03:
Ik heb sinds kort een Club3d GF4 TI4600. Nu haal ik bijna 13000 pnt bij mijn 3dmark scores.
Ik vraag me af of als ik mijn instellingen het schuifje van gebalanceerd naar agressief verschuif of mijn systeem daar instabiel van wordt? BEn ik dan aan het overclocken?
Nee volgens mij concentreerd de kaart zich dan op andere dingen, maar overclocken is het zeker niet.

EDIT: sorry van de 2 posts

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleJ op 03-01-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
ff ernstig probleempje, zoek maar op bsods detonator, started ferrytale1975 en kijk es onderin. Daar staat me hele probleem uitgelegd, en als iemand weet waar het aan ligt, bijvoorbeeld aan xp of zo, zeg dat dan ff.
Harvest moon!! :Y) _/-\o_

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, ik heb het volgende probleem.

Nadat mijn compie 2 keer volledig vastsloeg, ging ik maar eens ff tjekken.
Ik heb een zere vinger van mijn heatsink :P
Wat bleek: De fan was gestopt. Na wat pielen en frutten deed ie het weer, naar durfde hem niet aan te laten tijdens het slapen. Nu doet ie het dus weer niet.

De heatsink werd zo'n 55 graden, dus de core temp wil ik niet eens weten :/

1. Ik heb er laatst een Enermax 431W ingebouwd, kan dit de reden zijn?

2.Voorlopig heb ik er maar een 80mm erop gericht, maar is dit voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 09:56:
Guys, ik heb het volgende probleem.

Nadat mijn compie 2 keer volledig vastsloeg, ging ik maar eens ff tjekken.
Ik heb een zere vinger van mijn heatsink :P
Wat bleek: De fan was gestopt. Na wat pielen en frutten deed ie het weer, naar durfde hem niet aan te laten tijdens het slapen. Nu doet ie het dus weer niet.

De heatsink werd zo'n 55 graden, dus de core temp wil ik niet eens weten :/

1. Ik heb er laatst een Enermax 431W ingebouwd, kan dit de reden zijn?

2.Voorlopig heb ik er maar een 80mm erop gericht, maar is dit voldoende?
Wat voor videokaart heb je nou ? :P

Verder lijkt het me dat zoiets niet door de voeding kan komen. En hoe heb je die 80 mm erop gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorryyyyyyyyyyyy....... helemaal vergeten :P :+
PoV GF4 Ti4200.

Ik heb zo'n PCI afschermdingetje vastgetaped aan een 80mm, zodat de lucht direct op me HS wordt geblazen (nou ja, beetje schuin dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik in Amsterdam e.o. een nieuwe chipset koeler kan kopen? Geen bestellingen svp ;)

Heb al een beetje rondgebeld, maar zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

EXX schreef op 29 November 2002 @ 10:12:
Afgelopen zaterdag een AOpen Geforce 4 Ti4200 met 64 MB, TV out en DVI ingebouwd. Op zich doet de kaart het goed, maar als ik Win98 in safe mode draai dan is het beeld niet strak. Er loopt een soort moire patroon doorgeen dat komt en gaat. Net een beetje als bij een TV waar de ontvangst niet optimaal is. Hetzelfde als je in DOS een programma hebt wat loopt in VGA grafix mode. Het treedt dus m.i. altijd op als je een refresh van 60 Hz hebt. Bij 85 Hz is het beeld gewoon strak.
Bij mijn oude Matrox Millennium G200 has ik dit probleem niet (overigens vind ik dat de kleurenweergave en scherpte van de Matrox beter was als van de Geforce).

Is hier iets aan te doen? Ligt het aan de analoge uitgang maw als ik een TFT aansluit, is het dan weg en is ook bij 60 Hz het beeld strak?
Alle problemen zijn inmiddels opgelost door het aansluiten van een TFT monitor (Hitachi) via de DVI aansluiting.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
kep sinds een week ofzo een abit siluro gforce 4 ti4200 tv-out/dvi 128 mb agp 8x. Via een composite verbinding heb ik deze aangesloten op de tv. Probleem is nu dat ik via extended desktop (N-view) wel heel mijn (2de) desktop kan laten zien op de tv maar als ik via clone desktop beeld op mijn tv breng krijg ik zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hansen/vid-out.JPG
Waarbij het groene vierkant het tv-beeldscherm is en het rode het beeldscherm met de eigenlijke grote van de desktop. Er valt dus een gedeelte van het beeld af :(

Specs:
AMD XP 1700+
Moederb: K7S5A
Detonator: 4.1.0.9

Kepput ook al via TV-Tool geprobeerd maar toen was mijn beeld distorted. In de FAQ en Google heb ik ook zo geen antwoord kunnen vinden..
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 09:43
Ik heb sinds vandaag problemen met 3dmark2k1. Heb een beetje zitten prutsen met me gf4mx420 en sinds ik de core/mem speeds van 305/470 wilde testen met 3dmark01, krijg ik (en dat is het rare) alleen in 3dmark2001 nog maar practisch zwarte beelden en fps van 7/8 Zou m'n gf4 om zeep zijn, nee toch??

Onder XP enzo draait ie nog steeds ok. Zelfs NFS:hp2 (ok, ik weet het, racen is niet cool hier, maar ik ben nou eenmaal te simpel voor spellen als UT2k3 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miglow schreef op 09 March 2003 @ 17:05:
Ik heb sinds vandaag problemen met 3dmark2k1. Heb een beetje zitten prutsen met me gf4mx420 en sinds ik de core/mem speeds van 305/470 wilde testen met 3dmark01, krijg ik (en dat is het rare) alleen in 3dmark2001 nog maar practisch zwarte beelden en fps van 7/8 Zou m'n gf4 om zeep zijn, nee toch??

Onder XP enzo draait ie nog steeds ok. Zelfs NFS:hp2 (ok, ik weet het, racen is niet cool hier, maar ik ben nou eenmaal te simpel voor spellen als UT2k3 8)7 )
Als alleen 3dmark fouten heeft werkt je videokaart nog wel hoor. Probeer eens een reinstall van 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de tv out van mijn msi geforce mx 420:

Ik wil een beamer op mijn pc aansluiten. Deze beamer staat in een jongerencentrum, dus ik mijn pc daar heen gereden. Maar daar kreeg ik hem zo snel niet aan de praat. dus ik de pc weer mee naar huis genomen en van de zolder zo'n mooie zwart groen monitor gehaald zodat ik eerst even rustig op mijn gemak kan proberen. Maar hier lukt het dus nogsteeds niet om ook maar iets van beeld uit mijn tv-out te krijgen.

De beamer en GZ monitor hebben allebei alleen composiet ingang, dus die zal ik moeten gaan gebruiken.

Ik heb de nieuwste detonator geinstalleerd (43.45)
als ik mijn pc uit zet, het meegeleverde verdeelsnoertje(met een s-video en een composiet uitgang) in mijn pc stop en de composiet aansluiting met een simpel audio kabeltje aan de monitor gekoppelt. daarna de pc aangezet. dan krijg ik wel de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. en moet ik even een wizzard met algemene info doorlopen.

Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld op die andere monitor.
Als ik bij het venster van nview displ;ay mode op auto detect displays klik dan springt hij weer naar standaard (nview disabled). (ik had hem ervoor op colne gezet want dat is de mode die ik wil gaan gebruiken)

Ik begin er langzamer hand aan te twijfelen of mijn video uit wel werkt...

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden een nieuw systeem aangeschaft.
Specs:
XP2100+,
Epox 8RDA(geen + :/),
Dane Elec 512 MB CL2
Asus Geforce4 Ti 4200 128MB 8x agp
Maxtor 80 Gb 7200/8 MB cache

In eerste instantie kreeg ik Windows 98 SE met geen mogelijkheid geinstalleerd.
Bij het installeren van de NForce drivers of Geforce4 drivers kreeg ik foutmeldingen.
Ik heb de CD's van de fabrikant geprobeerd die bij de PC zijn geleverd en drivers van de Nvidia-site. Na enig proberen kreeg ik ze (min of meer) geinstalleerd maar liep de PC vast zodra ik de resolutie veranderde. Ook heb ik 2x verticale groene strepen gezien in het beeld nadat hij was vastgelopen.

Ik heb de PC laten repareren bij de PC winkel, volgens de reparatiebon is het bios geflashed en getest. Na thuiskomst kon ik (tot mijn eigen verbazing) inderdaad de PC zonder problemen met Windows 98 SE installeren. ik heb 3DMark 2001 gedraaid en kreeg een score van +-9600, geen topscore maar het is te doen :).

Het probleem dat ik nu tegen kom is dat in Return to Castle Wolfenstein en nog zo'n ander spel dat bij de kaart zat (zit op m'n werk) het beeld erg onrustig is/opgebouwd wordt wanneer ik zelf beweeg (loop/draai) in het spel :'(.
Het is vrij moeilijk te omschrijven maar het lijkt wel alsof het beeld niet snel genoeg wordt opgebouwd dus eerst wordt opgebouwd in het geheugen en daarna op het scherm gezet, maar dat her en der in het beeld op het scherm dingen veranderen en dit uiteindelijk een compleet plaatje wordt. Het oogt dus erg onrustig. Wanneer ik bijvoorbeeld Train Simulator draai (of 3DMark) wordt het beeld wel rustig opgebouwd zoals ik gewend was van mijn oude Voodoo3 ;).

Ik heb geen vriend of kennis met een vergelijkbaar systeem en vraag me af of het normaal is dat het beeld zo onrustig wordt opgebouwd (oftwel ligt het bijvoorbeeld aan de engine van RTCW) of is het een instelling/defect.

Weet er iemand hier raad mee?

PS. ik heb al in google en tweakers gesearched en deze topic geheel gelezen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste