Het grote Geforce4 problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is ontstaan nav. [topic=506166/1/50] .
Let op, offtopic reacties worden niet gewaardeerd en kunnen zomaar getrashed worden.

Leg hier je problemen uit (mbt de Geforce4). Zorg voor een duidelijke probleemstelling, laat zien wat je zelf allemaal hebt geprobeerd en uitgezocht. Zorg dat het een voor zoveel mogelijk tweakers interessant en informatief topic wordt :7

Ga je gang ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Goed, kan ook is SP maar dump het toch maar hier. Ik speel veel empire earth en mijn frames vallen zwaar tegen. Nieuwste det. natuurlijk en op 1024x768@32bits en schaduw en wolken uit haal ik na een uurtje spelen 30 a 40 frames. Heeft iemand een idee :? Met bijv Quake 3 haal ik 140 frames op 1600x1200 wat ik genoeg vind voor deze kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een geforce 4 ti4200 128mb ddr gekocht nu zou er tv-out,dual-head en dvi opzitten. ik zie maar 1 vga connector lekkere dual-head of kan het anders (er zit geen stekker in de doos en in het boekje staat er ook niks over,de doos is eigenlijk voor een mx :r).de dvi is output terwijl dat input zou zijn. ik haal 5000 3dmarks en als je broerdje met ze geforce 3 7000 3dmarks haald voel jij je wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
G_SHOCK

je hebt wel een tv-out, het zou kunnen dat ze de dualhead bedoelen via de tvout
ze naaien je vaak met termen en kleine letters

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 22:24 schreef knights16 het volgende:
G_SHOCK

je hebt wel een tv-out, het zou kunnen dat ze de dualhead bedoelen via de tvout
ze naaien je vaak met termen en kleine letters
zeer lame ,maar ik bel morgen anders breng ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 22:42 schreef G_SHOCK het volgende:

[..]

zeer lame ,maar ik bel morgen anders breng ik hem gewoon terug.
ligt echt niet aan de kaart, vertel eens wat zijn de specs van jou comp en die andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha specs: :P
IK: Broerdje:
aopen ak73pro (via kt133) - msi .... (via 333)
amd athlon 900mhz - amd xp 1800+
384mb sdram - 256 ddr
geforce4 ti4200 - geforce3 ti200

En nee hij mag niet in me broerdjes pc.
Ik moet nog een maand w8en en dan krijg ik de 2200+ amd xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Niet zeuren dan... :)

Ik heb een klein driver probleempje met m'n ASUS v8170 GF4 MX440...

Als ik een avi afspeel dan is hij erg donker. De video equalizer in Windows Media Player werkt niet en de Brightness meter in de Advanced Properties in Display Properties is ook grijs. Ik kan nu op geen enkele manier softwarematig de brightness verhogen van m'n film (toch?).
Ik gebruik de ASUS v8170 DDR v28.80 driver...

Oplossing iemand?

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een Club3D Geforce4 ti4200 gekocht.
Alleen ontstaat nu weer het bekende windows xp refreshrate probleem, alle spellen staan nl op 60 hrz :(
Ik heb de nvidia refresh fix geprobeerd en het progje rivatuner, maar beide geven aan geen display informatie kunnen lezen en dus niet werken. Mogelijke oorzaak noemen ze oude drivers. Ik gebruik echter 28.32 wat de laatste officiele drivers zijn.

Iemand een idee, of een reg setting die in handmatig kan invoeren aangezien die progjes het weigeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de core van m'n gf4 ti4600 een beetje te hoog gezet met nvmax
nu crashed winxp als ik opnieuw opstart, kan ik dit nog oplossen?
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Op zaterdag 01 juni 2002 20:53 schreef 4dd1cT het volgende:
Ik heb de core van m'n gf4 ti4600 een beetje te hoog gezet met nvmax
nu crashed winxp als ik opnieuw opstart, kan ik dit nog oplossen?
:(
In veilige modus NVmax eruit gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:23 schreef G_SHOCK het volgende:
384mb sdram - 256 ddr

En leer je dan ook op 2200+ MHz snelheid spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:36 schreef RaViN het volgende:

[..]

En leer je dan ook op 2200+ MHz snelheid spellen?
??? leer jij nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Op zaterdag 01 juni 2002 17:33 schreef BarBeQue het volgende:
Zojuist een Club3D Geforce4 ti4200 gekocht.
Alleen ontstaat nu weer het bekende windows xp refreshrate probleem, alle spellen staan nl op 60 hrz :(
Ik heb de nvidia refresh fix geprobeerd en het progje rivatuner, maar beide geven aan geen display informatie kunnen lezen en dus niet werken. Mogelijke oorzaak noemen ze oude drivers. Ik gebruik echter 28.32 wat de laatste officiele drivers zijn.

Iemand een idee, of een reg setting die in handmatig kan invoeren aangezien die progjes het weigeren :(
je moet het progje NVrefreshtool zoeken, dat lockt een bepaalde refresh rate bij een resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Op zondag 02 juni 2002 16:41 schreef rival24 het volgende:

[..]

je moet het progje NVrefreshtool zoeken, dat lockt een bepaalde refresh rate bij een resolutie...
ik heb hetzelfde probleem, maar als ik NVrefreshtool gebruik ( http://xp-refresh.net/ ) dan werkt de tv-out niet meer :( Want die heeft nog steeds 60Hz nodig... iemand een oplossing hiervoor? Ik heb trouwens een mx440

edit:
het komt er dus op neer dat ie in games 60Hz doet en ik NVrefreshtool niet kan gebruiken om de 60Hz uit te sluiten aangezien mn tv-out die nog nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24... 1000x dank! Het werkt perfect. Zoiets was precies waar ik al 2 dagen naar zocht, een eenmalige tool om de refresh rates vast te zetten!

Eindelijk weer 85 hz :)

Enne.... schaduw, bij mij werkt de tv-out nog steeds prima, na de nvrefreshtool. Maar klik anders in nvrefreshtool eens op Extra / TV-out resolutions. Daar moet je e.e.a kunnen instellen voor je tv lijkt me.

B.t.w, de officiele site van nvrefreshtool is: http://www.nvrt.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik blijf het probleem houden, gelukkig wordt er aan gewerkt, volgens iemand op het nvrt forum; http://www.nvrt.net/phpBB2/viewtopic.php?t=28&highlight=tvout

edit: maar als je een oplossing weet, schroom niet om het te vertellen beste lezer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 02 juni 2002 19:39 schreef schaduw het volgende:
ik blijf het probleem houden, gelukkig wordt er aan gewerkt, volgens iemand op het nvrt forum; http://www.nvrt.net/phpBB2/viewtopic.php?t=28&highlight=tvout

edit: maar als je een oplossing weet, schroom niet om het te vertellen beste lezer ;)
uuhmm Nview kiest toch gewoon de juiste refresh-rate als je je tv-out wilt gebruiken, of heb je nog een erg oude driver zonder Nview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb de nieuwste officiele driver van nvidia.com; 28.32 volgens mij..

de tv-out werkt zolang ik die NVrefratefix maar niet gebruik, als ik dat wel doe, krijg ik echt geen beeld op tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 02 juni 2002 23:58 schreef schaduw het volgende:
ik heb de nieuwste officiele driver van nvidia.com; 28.32 volgens mij..

de tv-out werkt zolang ik die NVrefratefix maar niet gebruik, als ik dat wel doe, krijg ik echt geen beeld op tv :(
Er zijn ook gepatchte drivers die wel goed werken bij alle reso's en waarbij geen refreshrate wordt gelockt... je kunt 'm hier downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Voor mensen die refresh rate problemen hebben met hun NVidia kaart: Download Powerstrip. In de jaren dat ik een GF2 had was dat het enige wat echt goed hielp. En als bijkomend voordeel kan je de gamma in een spel gewoon realtime aanpassen :)

Met Powerstrip kan je voor elke reso een refreshrate locken, net zoals met de refreshrate fix, maar hier komt het verschil: Powerstrip kan je uitzetten :) Dat betekend dat als je de TV-out wilt gebruiken en de refresrate dus niet gelockt moet zijn je Powerstrip gewoon uitschakeld. Powerstrip past namelijk geen enge settings in je registry aan, het controleerd gewoon elke seconde of de refreshrate nog wel klopt. Als dit niet zo is dan past ie die aan, wat er dus toe kan leiden dat een spel bijvoorbeeld in de eerste seconde op 60Hz loopt, waarna het beeld even zwart wordt en Powerstrip de goede refreshrate terugzet. Dit is echter eenmalig, het spel en powerstrip gaan geen refreshrate gevecht beginnen ofzo :7

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Twee dingen: Ik kan Unreal Tournament niet spelen onder D3D omdat deze XP doet crashen bij het afsluiten EN OpenGL niet omdat het te donker is.
Iemand ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Op dinsdag 28 mei 2002 21:53 schreef G_SHOCK het volgende:
ik heb een geforce 4 ti4200 128mb ddr gekocht nu zou er tv-out,dual-head en dvi opzitten. ik zie maar 1 vga connector lekkere dual-head of kan het anders (er zit geen stekker in de doos en in het boekje staat er ook niks over,de doos is eigenlijk voor een mx :r).de dvi is output terwijl dat input zou zijn. ik haal 5000 3dmarks en als je broerdje met ze geforce 3 7000 3dmarks haald voel jij je wel :(
aan die scores te zien heb je gewoon een mx mee gekregen kijk eens of er op de chip of op de plank zelf iets staat van Gfoce 4 TI 4200 ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Op maandag 03 juni 2002 03:12 schreef GambitRS het volgende:
Voor mensen die refresh rate problemen hebben met hun NVidia kaart: Download Powerstrip. ....
budankt!
het werkt, bovendien staan de refrates goed in spellen en voor de tv-out (don't ask why ;))
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:23 schreef G_SHOCK het volgende:
384mb sdram - 256 ddr

Tja, als ik die processoren zie dan denk ik wel te weten waar het aan ligt heh, heb zelf een athlon800 met Ti4200 en haal zo'n 5500 3dmark2001s. Dus wie weet zou die van jou wel iets hoger moeten kunnen maar waarschijnlijk niet de 7000 van je broer(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, ik heb zelf idd ook de detonator 29.40 van guru 3d gehaald.. en hier werkt refreshratetool perfect, incl tvout.

Powerstrip hou ik niet van omdat die altijd in de background mee moet lopen. Ik heb liever geen tsr progs die niet nodig zijn.

B.t.w is het wel zo handig om 1 g4-4200 probleem topic te maken? In deze toch wel vrij kleine thread lopen nu 2 problemen compleet door elkaar. Lijkt me handiger als het 2 threads zounden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb net m'n BIOS geflasht en nu doet m'n TV-out het niet meer.
Stom genoeg had ik m'n originele BIOS niet gebackupt, dus zou iemand die kunnen uploaden/emailen/msnen? Op internet heb ik niks kunnen vinden :(

't Gaat om een Pine/XFX GeForce4 MX440...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik plaats het hier maar ff:
Ik heb vanmiddag de club-3d geforce 4 ti 4200 binnengekregen, ik installeerde de kaart in win98 en toen ik de nvidia drivers (28.32) installeerde kreeg ik deze fourmelding:
Het installatieprogramma kon in NVIDS.CFG de PCI-ID van een gevonden apparaat niet vinden

WAT NU???
plz help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb et al opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem. Ik heb dus een Club-3D GeForce 4 Ti 4200. In 3DMark 2001 haal ik maar rond de 5000 punten op 1024 x 768 op 32 bits. Mijn verdere specs zijn: AMD Athlon 1.4 Ghz en 256 MB DDR geheugen. Ik heb in verschillende reviews gelezen dat ik minstens 7000 punten moet halen met een Ti 4200, maar dat wil dus niet echt lukken. :r

Een groter probleem is echter, dat in games die OpenGL draaien de resolutie ineens AUTOMATISCH veranderd. Het beeld word heel wazig, en zoomed vanzelf in. Ik heb de nieuwste Detonator drivers, en draai Windows XP. Wat is het probleem? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met de club-3d maar 4300 puntjes, terwijl ik iets van 6000 had verwacht, ik weet ook niet hoe et komt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 13-09 11:01
Ok, ik heb nu ipv WinXP Win2k draaien, en de 3DMarkjes zijn lekker omhoog gegaan (van 6250 naar 6695, geen idee hoe dat kan, magoed) met dezelfde drivers, alleen nu doet het proggie NVRefreshTool niet meer, hij zegt 'No compatible Detonator version found', en dat terwijl ie in XP geen problemen geeft (ook met 28.32 ja).

Weet iemand hoe dit kan, want dat is het enige Refreshfix tooltje wat een beetje normaal werkt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de Club-3D kaart gewoon slecht zijn?

Lijkt me sterk, aangezien het toch gewoon gebaseerd is op nVidia's referentie-kaart? :?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 18:21 schreef Ghettoman het volgende:
Ik had met de club-3d maar 4300 puntjes, terwijl ik iets van 6000 had verwacht, ik weet ook niet hoe et komt ;(
Iedereen die maar rond de 4000 punten haalt met zijn Ti kaart heefte echtwel een probleem.
Ik haalde hier met een kapotte Athlon 800, 512MB ddr een VIA KT333 en een GeForce4 MX420 4400 punten

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
ik heb gehoord dat club3d de Trust status al heeft gekregen :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik hen hier een leadtek ti4400. Volgens de verpakking moet je de temp van je gpu kunnen bij houden. Alleen is HW monitor optie bij de "advanced tools" gedisabled.
Heeft een van jullie het al aan de praat gekregen of zit het niet op de kaart?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08

MartNL

Op woensdag 05 juni 2002 20:19 schreef Brid het volgende:
Ik hen hier een leadtek ti4400. Volgens de verpakking moet je de temp van je gpu kunnen bij houden. Alleen is HW monitor optie bij de "advanced tools" gedisabled.
Heeft een van jullie het al aan de praat gekregen of zit het niet op de kaart?
Op de mijne werkt het helaas niet. :(
Dus waarschijnlijk ook niet op die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 18:38 schreef MikdoGG het volgende:
Zou de Club-3D kaart gewoon slecht zijn?

Lijkt me sterk, aangezien het toch gewoon gebaseerd is op nVidia's referentie-kaart? :?:?
Het is en blijft een B-merk... Dat zegt mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:42 schreef GaTofT het volgende:

[..]

Ik hem hier een creative Ti 4600 die "maar" 8450 3D braks scoort en dat op een XP 1900+ met 512Mb Sdram.

Is SDRAM de bottleneck ik zie echt mensen met een K7 1333 icm een 4200 of 4400 rond de 9000 9500 halen en dat ook met SDRAM wat doe ik fout Detenator 29.40 VIA 4in1 1439.

Ik ben niet echt aan het klagen met 8500 Maarja een 4600 moet meer kunnen.

V-sync is disabled :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer 's een andere detonator driver, keus zat :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:54 schreef Grrrrrene het volgende:
Probeer 's een andere detonator driver, keus zat :+
28.32
29.40
21.83

Nog niet geprobeerd.

23.11

Maar dat gaat echt geen 1000Punten uitmaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Wat ook wel es helpt voor 3dmark scores is om alle D3D en OpenGl opties es naar standaard waarden te zetten. Hielp mij ook bij m'n ti-200

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 22:09 schreef Phydomir het volgende:
Wat ook wel es helpt voor 3dmark scores is om alle D3D en OpenGl opties es naar standaard waarden te zetten. Hielp mij ook bij m'n ti-200
Come again?

standaard zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Rechter klik bereaublad --> Eigenschappen --> Instellingen --> geavanceerd --> Geforce X --> Aanvullende Eigenschappen.

Dan bij D3d en Open Gl alles op Default zetten... (ookal heb je daar niets veranderd)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
en de s-video in/uit van de gf4's zitten hier ook converters bij naar composite? (aangezien elke gf4 dezelfde svideo en/decoder gebruikt)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niets mis met de club 3d hoor... Ik haal op mijn tbird 1200, 256 mb sdr ram onder winxp met detonator 29.40 en mijn club3d geforce4 ti4200 64mb kaart ong 7100 punten en dat is recht uit de verpakking zonder ook maar iets getweaked te hebben.

Dus die 5000 punten van mikdogg die een snellere proc heeft is echt te weinig. Dan staat er ergens iets niet goed.

Mijn vriendin heeft een duron 700 en ook een club3d g4 kaart, zal morgen eens kijken wat die voor een score haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post mijn probleem hier op hoop van zege....

Tijdens MOHAA (instelling alles op maximum, res 1280 x 1024 op een TB1200, 256 DDR Ram en een Leadtek GF4 4400) krijg ik maar 43 fps in grote ruimtes... :-(

Ik heb een ouder topic gelezen, dat ging over CS en een GF4 4400, maar daar vond ik niet echt een antwoord of oplossing....

Heb ook geprobeerd om de instellingen terug te schroeven, maar dit lost weinig op niets op ??

Met mijn Geforce3 zat ik tegen de 98 aan..... :(

Iemand een gelijkaardige ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Oke ik heb dus ook een probleempje

Kheb een Asus v8440. Alles draait als een tirelier.
Maar ik heb een probleem met de tv out. De bijgeleverde kabel paste niet goed omdat de tvout erg diep in de kaart ligt, zat hij dus gewoon te los.
Dus ik als knutselaar werk 4/5mm van de stekker af en voila hij past. Wanneer ik hem nu aansluit herkent hij een pal tv op tv out. Maar ik krijg gewoon geen beeld, settings staan goed en toch geen beeld.

iemand?
Zit ik hier goed of moet dit op een tvout topic?

edit:

Jah ik heb 2maal gereboot, tv aangezet, beeld flikkert wel maar blijft helaas blauw. Met vorige vidkaart lukte het prima, maar nu krijg ik gewoon geen beeld. Nview staat aan.
Heb wel 29.41 drivers gebruikt, zou dat het zijn?

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

nView aangezet?

PC ff uitgezet en aangezet? Wil ook wel eens helpen met een tv-out...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op woensdag 05 juni 2002 21:42 schreef GaTofT het volgende:

[..]

echte B-merken zijn er niet echt, club3d en pov enzo zijn ook gewoon goed
de gebruikte HSF zorgt er alleen voor dat ze minder overklokbaar zijn, daar zit vooral het verschil.
Ram is ook wat minder maar dus ook alleen als je ga overklokken.
2d kwaliteit schijnt goed te zijn.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus die club-3d en ik wou es die tv-out proberen.
Dus ik sluit me videokaart aan op me TV, maar wat nogal irritant is, is dat het beeld van me TV zwart-wit is, hoort dit zo? Ik heb al bij kleurcorrecties gekeken enzo, maar daar kan ik nix vinden :?
Plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 01:04 schreef BarBeQue het volgende:
niets mis met de club 3d hoor... Ik haal op mijn tbird 1200, 256 mb sdr ram onder winxp met detonator 29.40 en mijn club3d geforce4 ti4200 64mb kaart ong 7100 punten en dat is recht uit de verpakking zonder ook maar iets getweaked te hebben.

Dus die 5000 punten van mikdogg die een snellere proc heeft is echt te weinig. Dan staat er ergens iets niet goed.

Mijn vriendin heeft een duron 700 en ook een club3d g4 kaart, zal morgen eens kijken wat die voor een score haalt.
Meen je dat??? Damn! Wat kan er dan zoal mis zijn...?

Ik vind dit echt niet cool. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
K heb n ti 4600 en kheb vandag n kabeltje van me tvout naar m'n tv laten lopen. Nu krijg k een uitbreiding van m'n desktop op m'n tv..maar k wil hetzefde scherm dat k op m'n gewone monitor heb op de tv hebben... Hoe doek dat?
(creative 3dblaster ti 4600)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Dat Club 3D een "slecht" merk is ben ik het niet mee eens ik heb zelf een Club 3D TI 4200 en ben er helemaal blij mee.

Standaard uit de doos zonder iets te hebben getweakt 8704 3D mark puntjes.

En ik hou uhm ook lekker standaard tegen de tijd dat ie het moeilijk begint te krijgen koop ik wel een andere videokaart.

Dus voor mij persoonlijk boeid het mij niet of ie nou 20 mhz minder over te clocken is scheelt mischien 200 punten bij 3D Mark? niet echt de moeite waard.Het geld wat ik minder kwijt ben hou ik wel lekker apart en spaar ik lekker door en dan koop ik over een jaar of anderhalf wel een nieuwe kaart.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

net m'n pov gf4 ti4200 128mb binnen gekregen maar als ik alles geinstalleerd heb en daarna reboot dan blijft ie telkens hangen tijdens het opstarten of in windows. Hij geeft dan aan dat "rundll32" nview.dll niet kan runnen. Ik heb alle drivers geprobeerd (vanaf 28.xx) maar niets schijnt te helpen :( :(

kan dit aan win98se liggen? of doe ik gewoon iets verkeerd?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:11 schreef Yamy_Daffy het volgende:
Dat Club 3D een "slecht" merk is ben ik het niet mee eens ik heb zelf een Club 3D TI 4200 en ben er helemaal blij mee.

Standaard uit de doos zonder iets te hebben getweakt 8704 3D mark puntjes.

En ik hou uhm ook lekker standaard tegen de tijd dat ie het moeilijk begint te krijgen koop ik wel een andere videokaart.

Dus voor mij persoonlijk boeid het mij niet of ie nou 20 mhz minder over te clocken is scheelt mischien 200 punten bij 3D Mark? niet echt de moeite waard.Het geld wat ik minder kwijt ben hou ik wel lekker apart en spaar ik lekker door en dan koop ik over een jaar of anderhalf wel een nieuwe kaart.
??? Je hebt dus zoiets als ik maar haalt 3000 punten meer? :?

Damnit, welke drivers gebruik je? This ain't good... this ain't good @ all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op woensdag 05 juni 2002 22:26 schreef elgringo het volgende:
en de s-video in/uit van de gf4's zitten hier ook converters bij naar composite? (aangezien elke gf4 dezelfde svideo en/decoder gebruikt)
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elgringo: Welke kabeltjes erbij zitten hang af van het merk... bij club3d zat er iig wel een svideo->composite stekker bij (en een composite).

Ghettoman: Check of je bij device-settings (display properties -> settings -> advanced -> nview) van je tweede device bij "select output device" (rechtermuis)... je wel het juiste formaat bij TV hebt staan. Ik heb m op B/PAL. Heb je m op ntsc of iets anders dan kan het zwartwit als resultaat hebben.

Anaconda: Klinkt alsof je de clone optie niet hebt aangezet bij nview eigenschappen. (Je kunt uit 4 dingen kiezen, standard, clone, hor. span en vert. span).

Verder is er echt niets mis met club3d, gisteren de bios ff geflashed met degene die mij door club3d is opgestuurd en alles werkt nog prima. Nu standaard zo'n 5700 3dmarks, op een athlon800 is dat niet slecht (overgeklokt naar 880 kreeg ik ruim 6200 3dmarks). 2d is ok, alles is ok. Inderdaad, als je vet wilt gaan overklokken moet je naar een ander kaartje kijken, maar de leadtek bijv wordt geleverd met een koelkast dus ja, dan kun je wat verder overklokken... kaartje op zich is gewoon prima.

Misschien binnenkort toch maar weer win2k erop gooien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op vrijdag 07 juni 2002 10:51 schreef DGR het volgende:
elgringo: Welke kabeltjes erbij zitten hang af van het merk... bij club3d zat er iig wel een svideo->composite stekker bij (en een composite).
Ook voor video in en uit? met nadruk op video in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Op vrijdag 07 juni 2002 02:52 schreef MikdoGG het volgende:

[..]

??? Je hebt dus zoiets als ik maar haalt 3000 punten meer? :?

Damnit, welke drivers gebruik je? This ain't good... this ain't good @ all...
Heb de drivers geinstaleerd die erbij zaten de 28.32

eerst wat problemen gehad om ze goed te kunnen instaleren maar uiteindelijk na een aantal reboots toch goed gekregen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat het probleem bij mij zou kunnen zijn?

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb vandaag mijn sparkle gf4 ti 4200 128MB binnen gehad. Ik helemaal blij, eindelijk vervanging voor m'n gf2 GTS. Alle drivers geunstalled enz. Dus tijd om de kaart erin te stoppen. Ik start m'n computer op, gelijk na het xp inlogscherm staat m'n computer helemaal vast. Nou.. reboot, precies hetzelfde. Veilige modus dan maar, jee ik krijg mijn desktop ervoor. Dus ik wil de driver cd pakken en die in m'n cdrom stoppen. Nog voordat ik dat heb gedaan staat mijn computer alweer helemaal vast :(
Weer reboot.. zet mijn bus op 100 MHz ipv 133, geheugen wel op 133. Ik probeer eerst maar weer in 'gewone modus'. Het inloggen lukt nu wel gewoon. Na 20x rebooten heb ik de drivers eindelijk geinstalleerd (de drivers van de sparkle site, zijn gewoon nvidia 28.32 rev. drivers)
3D mark 2001se gedraaid, 6000 3d marks.. beetje teleurstellend. Maarja m'n cpu draait maar op 1000 ipv 1333MHz. Dus maar weer eens op 1333MHz proberen, misschien dattie het nu wel goed doet. Windows boot, ik krijg mijn desktop er gewoon voor. Dat ziet er goed uit.. ik run 3d mark, hijs net 5sec bezig en m'n hele computer staat alweer vast :'(
Toen weer terug gezet op 1GHz en ff gta3 en sof2 gespeeld. Alles draait als een zonnetje op die snelheid. Daarna Codecreatures benchmark ff gedownload en gerunt...tot het loading scherm. Me computer reboot spontaan... als ik weer in windows zit krijg ik het volgende schermpje ervoor:

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~kluin03/error.jpg

Dit kwam me bekend voor, want met m'n geforce2 GTS kreeg ik ook om de zoveel tijd een spontane reboot en dezelfde foutmelding. Dit was alleen met detonator > 21.83
Maarja, voor mn gf4 wil ik toch wel graag de nieuwste drivers gebruiken.. zonder dat ik steeds van die spontane reboots krijg.
Maargoed, zoals jullie begrijpen jongens en meisjes. Veel problemen dus met mijn nieuwe gf4 :'( :'(
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en weet een oplossing voor mijn crashes @ 1333MHz en/of het vage driver probleem?

Mijn verdere systeem specs zijn:
AMD Athlon 1333
ECS K7S5A
384MB sdram
Sparkle gf4 ti4200 128MB

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Misschien ff Windows opnieuw installeren, ben je in 3 kwartier mee klaar en heb je weer een schone installatie.
Vaak zijn het overblijfselen van oude drivers die de problemen veroorzaken.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 22:59 schreef anaconda het volgende:
K heb n ti 4600 en kheb vandag n kabeltje van me tvout naar m'n tv laten lopen. Nu krijg k een uitbreiding van m'n desktop op m'n tv..maar k wil hetzefde scherm dat k op m'n gewone monitor heb op de tv hebben... Hoe doek dat?
(creative 3dblaster ti 4600)
eigenschappen beelscherm-->instellingen-->geavanceerd-->nView--->kies dan bij nview modi-->Kloon, dan maakt ie een kloon van je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt DGR, dat werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:51 schreef DGR het volgende:
Verder is er echt niets mis met club3d, gisteren de bios ff geflashed met degene die mij door club3d is opgestuurd en alles werkt nog prima.
Ik hoorde al eerder van een bios... maar kan er verder niets over vinden. Waar kan ik die krijgen en wat doet die allemaal? Ik geloof de clock speed op 500 zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw mikdogg.. net even mijn vriendin's pc getest: 5082 punten in 3d mark 2001... Op een duron 700, met 256mb ram.

Dus:
duron 700 - 5000
t-bird 1200 - 7000
xp 1700 - 8700

rijtje lijkt aardig te kloppen

Alleen jouw athlon 1400 met 5000 punten is vreemd. Zou niet echt weten wat fout is. Denk dat je het beste de driver eruit kunt gooien en de kaart er opnieuw in de pc stoppen en dan weer drivers installeren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de 2000 punten te lage 3d Mark scores die een aantal mensen hebben:

Ik kan het artikel niet terugvinden, maar Ace's Hardware had een artikel waar ze een Duron / KT133A / GF2MX systeem namen en kijken hoe je dat het best kon upgraden.

Ze checkten dus o.a.
Duron / KT 266A / GF2MX
T-Bird / KT 133A / GF2MX
Duron / KT133A / GF3 Ti 200
en alle combinaties van twee dingen upgraden.

Uit deze test bleek dat een niet-DDR SDRAM systeem niet goed genoeg was om een GF3 aan te sturen. Duron / 266 / GF3 was flink sneller dan TBird / 133 / GF3. De GF3 heeft gewoon meer FSB nodig dan de traditionele 133MHz Athlon / P3 te bieden heeft.

Als dat probleem zich met de GF3 voordoet, ga ik ervan uit
dat het met de GF4 alleen maar erger is. Minstens een van de mensen die hierover klaagde gebruikt nog SDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh wat is dat voor een vaag verhaal?

En btw, er was maar 1 persoon met sdr ram en dat was ik, maar ik had juist GEEN problemen. Dat was mikdogg en die had ddr ram, dus je verhaal gaat dan ook helemaal niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Ik heb sinds vandaag een sparkle Ti4200 128MB (van alternate), maar ik ben er nog niet echt over te spreken...
Elk programma dat iets met 3d te maken heeft begeeft het vroeg of laat. :?
Het is altijd hetzelfde: *klik*(beeld op zwart), geluid blijft hangen, beeld op standby... vervolgens helpt alleen een reboot. :(
heeft iemand een oplossing of is er iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, morgen dan maar eens m'n hele PC formatteren, alles eruit halen, erin zetten, enz.

Bedankt voor jullie hulp in elk geval, en ik laat het jullie weten als het goed werkt.

Tweakers RULEZ! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers en co....

Ik heb vorige week ook maar eens een nieuwe pc beteld.
Nu is het allemaal netjes binnen gekomen en ben ik ook met inbouwen begonnen. Alles zit mooi in m'n nieuwe chieftech kastje. Toen brak de tijd aan om XP te installeren. Fijn dacht ik dan kan ik al bijna UT gaan proberen, om te zien hoe goed ie wel nie zou lopen. Maar natuurlijk is dat weer teveel gevraagd, je pc zou ook eens meteen goed lopen... Hierbij eerst even de onderdelen:
Mobo: - Gigabyte GA-7VRXP
CPU: - AMD Athlon XP 2000+
RAM: - 512MB DDR333 Apacer
Vid: - MSI MS-8872 G4T4600-VTD 128MB DDR
Hdd: - Maxtor DiamondMax 740DX 80GB

Mijn probleem is dat ik voor geen mogelijkheid mijn MSI videokaart aan de gang krijg. Ik heb werkelijk alles geprobeerd wat ik kan verzinnen. Mobo bios update, NVidia drivers, orginele drivers, allernieuwste orginele drivers, enz. enz. Het komt er op neer dat waarschijnlijk mijn mobo die MSI GF4 gewoon niet vreet. Want als ik namelijk mijn oude Asus GF2 Ti200 erin stop is het letterlijk meteen perfect in orde. maar jullie snappen wel dat ik daar geen genoegen mee neem. Ik ben toen maar naar een maat van me gegaan en daar m'n nieuwe MSI GF4 uit geprobeerd. Bij die maat van me werkte die wel meteen perfect. Alleen hadden we naderhand de grootste moeite om weer van die MSI drivers af te komen. Dus het kan bijna niet anders dan dat mijn Gigabyte gewoon niet met MSI kan samenwerken. Ik ben dan ook ten einde raad en hoop dat iemand hiero met een oplossing kan komen. Anders wordt het dus de MSI GF4 terug sturen naar Duitsland en hopen dat ik em kan omruilen tegen een Asus GF4 ofzo.

HELP !!

Ik ben op het punt gekomen dat de nieuwe pc elk moment het raam uit gegooid kan worden.... :(

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zou ik zeer appreciaten....

Greetz
EXO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb hier ook een zeer vreemd probleem.. De volgende hardewares:

Abit kr7A
Audigy player
Leadtek 4600
3com nic
Promise Ata 133 controller

En hij wil geen beeld geven als ik dit er allemaal insteek, me "oude" geforce 3 had nergens problemen mee, is dit een probleem van die geforce 4?? Snap er geen hol van, het lijkt ook random, want soms doet die het wel met 2 pci sloten, en dan weer niet, etc.. WAZIG!!!

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een betere psu erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op zaterdag 08 juni 2002 14:49 schreef Maiar het volgende:
Een betere psu erin?
Zit een Enermax 350 Watt in.. Die tekt het wel, trouwens hij wil het nu wel doen, ben win2k aan het installeren, en dan is kijken wat die doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Op zaterdag 08 juni 2002 14:23 schreef Joep het volgende:

Leadtek 4600

En hij wil geen beeld geven als ik dit er allemaal insteek, me "oude" geforce 3 had nergens problemen mee, is dit een probleem van die geforce 4?? Snap er geen hol van, het lijkt ook random, want soms doet die het wel met 2 pci sloten, en dan weer niet, etc.. WAZIG!!!
heb je die kaart al bij een vriend/vriendin getest ???
ik heb hetzelfde gehad en bij mij bleek de kaart defect te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op zaterdag 08 juni 2002 15:53 schreef You-Suk het volgende:

[..]

heb je die kaart al bij een vriend/vriendin getest ???
ik heb hetzelfde gehad en bij mij bleek de kaart defect te zijn :'(
Ik heb hem in een ander systeem gehad, en daar kwam die wel op.. Was een epox.. Maar hier zat dan ook maar 1 pci kaartje in.. Ik heb hem nu draaiende op me Abit.. Maar ga toch nog is flink testen of het wel stabiel wil blijven draaien, want vind het toch wel vreemd..

Ps hoe kan je zien dat je psu het niet haald? :)

[edit]Heb ff in de bios gecheckt, en ik krijg het volgende..

5vsb 4,78V
+12V 12,22V
AGP 1,50V
+5V 5,48V
Vbat 3,12V

Heb wel is gelezen dat die 5V van de Enermax niet zow sterk is.. Is dit die 5V die de 5vsb is, of is het die +5V.. Anders is het misschien idd wel de pcu die het net wel en net niet trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit:

http://service.madonion.com/compare?2k1=3646304

Dit zijn mijn Benchmark results... hoe kan dit? Is gewoon te laag! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zaterdag 08 juni 2002 19:11 schreef MikdoGG het volgende:
Check dit:

Ik denk dat er in je bios nog flink wat te tweaken is.... (ik haal 9000 met tb1400 en ti4400), zet settings als Video memory cachable, fastwrites eens op enabled. En heb je via drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb dus vandaag me "point of view geforce ti4200 128 mb ddr" gekcoht. ik super blij natuurlijk ik stop dat ding in me moederbord nou fijn hij ziet hem meteen ik installeer de drivers. gaat ook goed ... maar toen.

ik denk ik ga 3dmark2001 gelijk doen het menu werkte gewoon maar zodra ik op benchmark drukte om de test te doen liet tie 1 sec zien en toen kreeg ik alleen maar verschillende kleuren door het scherm . ik douw op esc en toen gaf tie alleen nog maar wit scherm met paarse stippen en bleef de hele computer hangen :'(, ik heb verschilende detonator drivers geprobeerd maar ze doen allemaal het zelfde.

ik dacht meschien ligt het alleen aan 3dmark maar nee ik start gta3, intro doet het en het menu ook maar toen die de savegame had geladen liet tie ook alleen maar rare kleuren zien. zelfde gebeurt met rtcw.

ik gebruik xp pro
me moederbord is msi k7t266 pro.

ik heb me bios al geflashed en de nieuwste via chipset drivers geinstalled helpt allemaal nie. ik heb ook nog een paar bios (amibios) instellingen veranderd maar dat hielp ook nie.

ik hoop dat iemand dit zelfde probleem heeft gehad en waar het ook is goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 19:20 schreef rival24 het volgende:

[..]

Ik denk dat er in je bios nog flink wat te tweaken is.... (ik haal 9000 met tb1400 en ti4400), zet settings als Video memory cachable, fastwrites eens op enabled. En heb je via drivers geinstalleerd?
Hey bedankt. Ik zal zo even in m'n bios roeren. Anyways, ik heb geen VIA chipset. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het helpt niet veel. Score is nu 5800.

Thanks anyway... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hmm..Mikdogg..
Dit is mijn test.
Jouw score maakt me nerveus.
Volgende week wordt mijn gf4 mx400 omgeruilt voor een gf4 ti4200.
Maar als ik jouw score zo zie schiet ik er niets mee op?
http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3611660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb dus nog steeds dat mijn computer compleet vastloopt na 10/15 gamen met m'n nieuwe sparkle gf4 ti4200 :'( En dit is dan met mijn processor onderclocked op 1GHz ipv de standaard 1.33GHz. Als ik mijn cpu op de default snelheid van 1.33GHz zet kom ik niet eens in windows, dan is m'n comp al gecrashed :(
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf de voeding, maar het is een 300Watt en met mijn gf2 GTS heb ik nooit problemen gehad...

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Xerix, het feit dat hij het WEL goed doet als je je CPU terugklokt is natuurlijk wel een beetje verdacht, het lijkt me dat zo'n teruggang in FSB wel een stroombesparende rol speelt, er gaat immers nogal wat minder data door je pc, dus ook minder stroom nodig.

Kun je geen andere voeding lenen (340W toch zeker)?

Ik denk dat ge GTS zowiezo met heel wat minder stroom tevreden is, dat je net aan je limiet komt, zeker met die (best wel stroomvretende Thunderbird).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz ik heb maar 6127 punten in 3dmark2001SE :(

ik heb een
Point of View Geforce4 ti4200@275/530 128MB
XP1800+/1.5ghz -> cpu is heel heet, 70 graden ongeveer
Gigabyte 7vrxp -> bios is op optimal settings en agp en cpu voltage verhoogd
256MB DDR
winxp

nieuwste beta VIA drivers en de nieuwste beta detonator drivers.

alle D3D en OpenGL settings op default zetten werkt ook niet.

ik heb naar mijn weten bijna alles gedaan wat voorgesteld is :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Daar had ik ook last van (eerst 6100 3dmarks), maar na een nieuwe windows installatie niet meer (8100 3dmarks). Je hoeft je harde schijf niet te formatteren, alleen maar de cd erin proppen en voor een nieuwe installatie kiezen. Ben je in drie kwartier mee klaar :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 19:11 schreef MikdoGG het volgende:
Check dit:

3DMark Score 4363 mijn score op een gf2 ti
(3D marks)

jou score op een gf4 ti4200 5714 3D marks
dit is echt wel veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
Aha, zo zit dat dus..zodra je de tv inschakeld bij de instellingen van beeldscherm eigenschappen verdwijnd de nview optie. Je moet dus eerst naar de nview optie en daar de tv inschakelen met de kloon optie.... tnx...

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus nog NIKS op mijn net nieuwe pc staan, en
ik heb een geforce4 mx en een pro disma 17" 70KhZ monitor.
Als ik wil opstarten van floppy krijg ik soms een groen scherm, en daarna komt er te staan, OUT OF RANGE HF:30-70kHz VF 50-150kHz ..... ik heb nu 1 keer een normaal zwart scherm gekrege,maar toen had ik de cd-rom niet aangesloten...

de cd-rom en de HD zitten op IDE-1....

ook heb ik geprobeerd om een 32mb videokaart erin te zettne....die gaf geen groen scherm maar een normaal zwart, maar sprong ook opeens uit en zei dan OUT OF RANGE

KAN IEMAND MIJ HELPEN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Monitor nog op een andere pc aansluiten waarvan je wel weet dat de video uitgang het goed doet; als de monitor het dan nog niet doet, weet je zeker dat het die is (lijkt me het meest logisch eerlijk gezegd).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Heb half got zitten zoeken naar goeie settings voor dat nview.. Hij wil het hier namelijk nou niet echt zow doen zoals ik wil..

Hij opent bv i-exploder en dan over 2 monitoren, iets dat ik dus niet wil.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een HEEEL groot probleem met mij point of view gforce 4 ti4200 128 mb ddr.

Win xp pro wil de meegeleverde drivers niet goed installeren. ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd. als ik het rechtstreeks van het cd menu doe gaat alles goed, reboot ik en dan detecteerd win weer een nieuwe vga-controller. de laatste nvidia detonator drivers gedownload en geinstalleerd werkte ook niet.

Weet iemand of ik iets fout doe of is er misschien een win xp patch beschikbaar??

win zegt ook elke keer dat de drivers niet voldoen aan de win xp logo-test ligt het daar misschien aan?
zoja wat kan ik daar dan aan doen?

mijn specs zijn:

amd athlon xp 1700+
896 MB SDRAM
msi k7t turbo mobo

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word hier niet vrolijk van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Zo te zien hebben veel mensen hier hetzelfde probleem.
videokaarten die veel te langzaam zijn dan ze horen te zijn.

ikzelf heb de videodrivers 28.32 geinstalleerd en de nieuwste via drivers (4.38 / 4.37) geprobeerd

alleen die agpdriver kan niet in turbomodus want
dan hangt mijn systeem na de 1e boot
na de 2e boot start het wel weer alleen staat alles in 640x480 en 16 kleuren.
wanneer ik de standaarddriver installeer krijg ik agp in 1x modus ipv 2x. zodra ik de driver weghaal staat alles weer in 2x modus.
wat ik ook doe zonder of met die agpdriver ik krijg mijn 3dmark niet hoger dan 6100 punten. wanneer ik andere videodrivers installeer dan gaan mijn punten omlaag naar 5500.
Het gekke is dat ik eerst een score van 7100 punten had en nu met geen mogelijkheid meer in de buurt kom terwijl ik met mijn systeem eigenlijk rond de 9000 moet komen.

maar goed hier zijn mijn specs.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dooper/agp.jpg
fastwrite aan of uit maakt wel ietsje uit maar niet veel
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dooper/agp2.jpg

![update]!
Ik heb net de nieuwste detonator driver van nvidia geinstalleerd en nu staat mijn agp wel op 4x.
daarna heb ik gekeken of ik ook meteen de 4.10 via agpdriver van 4in1 4.38 kon installeren. Dat lukte en nu heb ik een score van 8300!
nog niet de 9000+ maar goed ik heb nog nix getweaked :)

dus voor mij gold:

versie 28.32 videodrivers en lager + via 4.38 = brak en crashgevoelig

versie 29.42 + via 4.38 = stabiel + snel

![/update]!

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt hier niet blij van...

overmorgen kan ik mijn TI4200 (Leadtek) ophalen.... hopen dat ik geen probs krijg!!!!!

ik post het wel hoe het me woensdag af gaat, goed of fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

btw ik heb net fastwrites aangezet maar dan wordt het met mijn systeem extreem instabiel van.
zodra ik mijn tools aanspreek om bijvoorbeeld de geheugensnelheid aan te passen crashed mijn hele systeem.
het gekke is dat ik wel 3dmark2001se stabiel draai maar ik weer niet lang kan internetten zonder crash :?

na ja het zal wel een driver probleem zijn dat in de toekomst weer gefixed wordt

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook Fast Writes eens uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik heb een compaq presario 5726 en ik wil er een geforce 4 ti4200 instoppen, iemand enig idee of dat past? En of dat zonder bios update kan :? Nu heb ik een riva tnt2 m64 pro :7 dus hele vooruitgang *D

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ik neem aan dat je een normaal agpslot op dat ding heb
dan moet zo'n 4200 wel passen aangezien die een stuk korter is dan z'n broers in de hogere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
allemaal wazige dingen gebeuren hier .....
mijn geforce2 mx400 op mijn 1 Ghz athlon haalde nog 3028 Marks...... toen ik die nog had ..... hij is doodgegaan op 1 april.... <--- geen grap

http://service.madonion.com/compare?2k1=2862763
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste