Het grote Geforce4 problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Op dinsdag 28 mei 2002 17:17 schreef We Are Borg het volgende:
Goed, kan ook is SP maar dump het toch maar hier. Ik speel veel empire earth en mijn frames vallen zwaar tegen. Nieuwste det. natuurlijk en op 1024x768@32bits en schaduw en wolken uit haal ik na een uurtje spelen 30 a 40 frames. Heeft iemand een idee :? Met bijv Quake 3 haal ik 140 frames op 1600x1200 wat ik genoeg vind voor deze kaart
Weet niet of ik er over heen gelezen hebt maar ik denk dat dat vooral komt door de procesor. Empire Earth's unit count kan behoorlijk oplopen en zeker als je met een paar computer spelers speelt. En nadat je speelt komen er ook vaak veel meer mannetjes in je gezichtsveld. Ik weet niet wat voor cpu je hebt maar denk gewoon dat het daaraan ligt.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Hm... dus 4200 zou wel moeten lukken, dat zou wel mooi zijn, maar als ik dat zou doen, ik heb nu dus 500 mhz p3 en 128 mb ram, hoe hooge score bij 3dmark zou ik dan krijgen? zeker 5000 ofzo?

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:19 schreef fraggel het volgende:
Daar had ik ook last van (eerst 6100 3dmarks), maar na een nieuwe windows installatie niet meer (8100 3dmarks). Je hoeft je harde schijf niet te formatteren, alleen maar de cd erin proppen en voor een nieuwe installatie kiezen. Ben je in drie kwartier mee klaar :)
niet dus :'( heb 3 uur gezeten aan herstel van windows. tijdens winxp installatie bleek dat de cd gekrast was en ik dus alles moest backuppen en formatten en daarna winme erop zetten en alle driver shit installeren en nog steeds geen 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

heb je de nieuwste via 4in1 drivers geinstalleerd ?
(tenminste als je een viachipset op je mobo heb)

zoniet dan is dat goed voor een performanceboost van 2000 punten in 3dmark2001se

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Even terugkomend op mijn probleem (staat een stukkie hier boven), het is opgelost!!!!(nou ja..)

Ontevreden met de resultaten die ik behaalde met mijn kaartje was ik zaterdag teruggegaan met mijn kaartje+computer om het bij alternate op te laten lossen...

Na lang kutten had die gast het volgende te melden:

De chipset op uw moederplank (epox 8k3a) is niet compatible met deze videokaart (sparkle TI4200 128MB). :?
Nou is mijn vraag zijn er nog meer mensen met deze combo die geen problemen hebben?
(oh ja, echt nodig is het niet want er zit nu een 4400 in die perfect werkt :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn Leadtek GF 4 Ti 4400 (A250 series).

Systeem:

AMD XP 2000
Leadtek A250 GF4 Ti 4400 met 128mb DDR (niet overgeclockt)
512 mb PC 2700 DDR (Samsung)
Gigabyte GA 7VRXP moederbord
2 Maxtor HD's (120 + 40 GB)
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd (Detonators, Via enzovoorts).
Oh ja: OS is windows 2000 :)
Probleem :( :

Als ik in de BIOS voor optimized instellingen kies (ipv fail safe) dan loopt mijn systeem snel maar bij het benchmarken in 3D mark loopt ie keihard vast (lees stekker eruit trekken om te kunnen rebooten).
Als ik voor de failsafe optie kies loopt ie wel maar dan heb ik een performance verlies van 20 of meer procent :( (ultra traag dus)
Ik ben er al zeker van dat het niet het samsung geheugen is. Heeft iemand anders problemen gehad met de GF4 en het bovengenoemde Gigabyte bordje??

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm klinkt als een irritand probleem :) ik zeg stuur de kaart terug naar jan !!! :0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Ok hier mijn probleem. Ik heb laatst een Creative g-forse 4 gekocht (mx440) maar daarmee sloege al mijn spellen vast (de nieuwe spellen) ik heb hem geruild voor een Winfast g-forse 4 Mx440 maar deze doet precies hetzelfde. Als ik bijv GTA3 ga spelen crashed hij even later (ja ik heb alle patches ook die patch voor XP) bij Soldier of fortune 2 slaat het spel meteen bij het intro filmpje al vast... heel erg vervelend dus! Spellen zijn orgineel dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een oplossing? Kheb een P3 800 Mhz met een VIA chipset op mijn moederbord (ook nieuwste drivers) ik zou niet meer weten wat ik kan doen! HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik heb ook een erg vaag probleem. Bijvoorbeeld bij first person shooters (bv SoF2, of MoH). De cutscenes lopen allemaal zonder haperingen, geen vuiltje aan de lucht, maar zodra ik zelf in actie moet komen, begint het best wel te schokken in 1024. Aan de videokaat (G4 Ti 4400) ligt het niet, dus ik verdenk de processor, omdat die alle bots enzo moet berekenen. Maar een 1 GHz moet dit toch wel kunnen? Een paar simpele bots berekenen?

Bij MoH:AA heb ik bijvoorbeeld een giga frame drop op Omaha beach, ik had eerst een GF2 MX, en nu dus een Ti 4400, en dat maakt niets uit qua fps.

Ligt het nou echt aan die processor? Want volgens mij moet ie dat makkelijk aankunnen. Ik hoor ook verhalen dat mensen met een 800 MHz en een GF3 het spel SoF2 gewoon goed kunnen spelen in 1024 met alles op high, nou ik niet dus... :(

Iemand?

Ps, GTA3 loopt echt perfect op 1024 en alles max, misschien dat je hier nog wat aan hebt...

Edit: natuurlijk de nieuwste drivers (29.42 en VIA 4.38, enzovoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Op dinsdag 11 juni 2002 14:57 schreef Votan het volgende:
Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn Leadtek GF 4 Ti 4400 (A250 series).

Systeem:

AMD XP 2000
Leadtek A250 GF4 Ti 4400 met 128mb DDR (niet overgeclockt)
512 mb PC 2700 DDR (Samsung)
Gigabyte GA 7VRXP moederbord
2 Maxtor HD's (120 + 40 GB)
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd (Detonators, Via enzovoorts).
Oh ja: OS is windows 2000 :)
Probleem :( :

Als ik in de BIOS voor optimized instellingen kies (ipv fail safe) dan loopt mijn systeem snel maar bij het benchmarken in 3D mark loopt ie keihard vast (lees stekker eruit trekken om te kunnen rebooten).
Als ik voor de failsafe optie kies loopt ie wel maar dan heb ik een performance verlies van 20 of meer procent :( (ultra traag dus)
Ik ben er al zeker van dat het niet het samsung geheugen is. Heeft iemand anders problemen gehad met de GF4 en het bovengenoemde Gigabyte bordje??

Dank :)
kijk, er zijn wel probs met leadtek + gigabyte, use de search dan krijg je er ook 1...
maar je kunt beter met de hand je instellingen sneller zetten, en dan kijken waar het mis gaat..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het eea gevonden bij 2 andere tech sites. Hun conclusie is dat het Gigabyte bordje (GA-7VRXP) een AGP probleem heeft. De GeForce 4 kaarten kunnen alleen AGP 1x draaien (failsafe modus) want anders wordt het systeem instabiel..tevens lopen alle 3D applicaties dat vast. De nieuwe BIOS update van Gigabyte schijnt dus geen ene moer te helpen. Een serieus probleem dus! :(
Meer info is te vinden op http://forums.viaarena.com/categories.cfm?catid=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

ik heb even een klein vraagje over het volgende.

hier een plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.wikipedia.com/upload/20020611-01.jpg

als je dit plaatje bekijkt dan zie ik staan dat de ti4600 kaart van deze persoon een IRQ van 16 heeft.
en mijn leadtek geeft er maar 11 weer.
maak dit wat uit.
en wat betekend die IRQ 16 of 11??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 11:30 schreef danplo het volgende:
als je dit plaatje bekijkt dan zie ik staan dat de ti4600 kaart van deze persoon een IRQ van 16 heeft.
en mijn leadtek geeft er maar 11 weer.
maak dit wat uit.
en wat betekend die IRQ 16 of 11??
mhhh, newbie zeker ;)

nee geintje, het is alleen een beetje een basale vraag die je stelt.

IRQ staat voor interrupt request. Het is een soort adres dat de computer aan die kaart toekent. Het is echt niet zo dat hoger beter is ofzo.

lees anders dit eens:
http://www.howstuffworks.com/pci.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 08:21 schreef Votan het volgende:
Ik heb het eea gevonden bij 2 andere tech sites. Hun conclusie is dat het Gigabyte bordje (GA-7VRXP) een AGP probleem heeft. De GeForce 4 kaarten kunnen alleen AGP 1x draaien (failsafe modus) want anders wordt het systeem instabiel..tevens lopen alle 3D applicaties dat vast. De nieuwe BIOS update van Gigabyte schijnt dus geen ene moer te helpen. Een serieus probleem dus! :(
Meer info is te vinden op http://forums.viaarena.com/categories.cfm?catid=23
ja had ik ook. je moet in je bios je cpu +7.5% en je agp op 1.7V zetten. agp4x is dan weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:49 schreef STi het volgende:
Ik heb sinds vandaag een sparkle Ti4200 128MB (van alternate), maar ik ben er nog niet echt over te spreken...
Elk programma dat iets met 3d te maken heeft begeeft het vroeg of laat. :?
Het is altijd hetzelfde: *klik*(beeld op zwart), geluid blijft hangen, beeld op standby... vervolgens helpt alleen een reboot. :(
heeft iemand een oplossing of is er iemand bekend met dit probleem?
een maat van mij heeft exact hetzelfde probleem met dezelfde kaart, alleen heeft hij een ander moederplankje...
namelijk een MSI k7t turbo met daarop een via chipje
we hebben alles al geprobeerd maar nix gaf resultaat
zelfs de kaart in een andere pc getest maar gaf helaas geen oplossing...
nieuwe drivers hielpen ook niet.

Er moet wel bij gezegd worden dat de kaart sommigen spellen wel correct trekt, anderen ( de meesten) niet.
Bij helpdesk alternate werd als oplossing gedoden een nieuwe voeding, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk vanwege het feit dat sommigen spellen het wel doen, en zogezegd anderen dus niet, en ook omdat het in een andere pc ook niet goed werkte..

is dit een typisch voorbeeld van : "vervang de VGA kaart voor een ander merk "
of zijn er mogelijk andere oplossingen?

edit:
we zijn nu best radeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi..
Ik heb een nvidea geforce 4 ti4200 en gebruik tvtool 6.5 en composite verbinding met tv, maar als ik tv mode kies dan worden alle kleuren heel erg raar. Hiermee bedoel ik dat alles fel roze en fel geel wordt (het ligt dus niet aan de brightness ofzo). Ik weet dat het moeilijk is om zo te zeggen wat er mis is, maar elke suggestie is goed, bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Nighthawk... een stukkie hierboven is een vervolg op die post van mij te lezen met wat ze bij alternate als "oplossing" voor mijn probleem gevonden hadden...
Ga anders een langs bij alternate en laat ze daar een knutselen.. dat geeft zeker een "oplossing".

<Edit> Ik zag net waar je woont, ik hoop dat je je rijbewijs hebt </Edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 13:12
Op dinsdag 11 juni 2002 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb ook een erg vaag probleem. Bijvoorbeeld bij first person shooters (bv SoF2, of MoH). De cutscenes lopen allemaal zonder haperingen, geen vuiltje aan de lucht, maar zodra ik zelf in actie moet komen, begint het best wel te schokken in 1024. Aan de videokaat (G4 Ti 4400) ligt het niet, dus ik verdenk de processor, omdat die alle bots enzo moet berekenen. Maar een 1 GHz moet dit toch wel kunnen? Een paar simpele bots berekenen?

Bij MoH:AA heb ik bijvoorbeeld een giga frame drop op Omaha beach, ik had eerst een GF2 MX, en nu dus een Ti 4400, en dat maakt niets uit qua fps.

Ligt het nou echt aan die processor? Want volgens mij moet ie dat makkelijk aankunnen. Ik hoor ook verhalen dat mensen met een 800 MHz en een GF3 het spel SoF2 gewoon goed kunnen spelen in 1024 met alles op high, nou ik niet dus... :(

Iemand?

Ps, GTA3 loopt echt perfect op 1024 en alles max, misschien dat je hier nog wat aan hebt...

Edit: natuurlijk de nieuwste drivers (29.42 en VIA 4.38, enzovoort)
^^ Please iemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Op woensdag 12 juni 2002 12:48 schreef Dwarre1 het volgende:

[..]

mhhh, newbie zeker ;)

nee geintje, het is alleen een beetje een basale vraag die je stelt.

IRQ staat voor interrupt request. Het is een soort adres dat de computer aan die kaart toekent. Het is echt niet zo dat hoger beter is ofzo.

lees anders dit eens:
http://www.howstuffworks.com/pci.htm
bedankt voor je antwoord en ik ben best nieuw ja op pc gebied.
heb wel al een hele tijd een pc maar ben sinds een jaar me er meer in gaan verdiepen. :P

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:23

McLambo

MTB Junky

Met betrekking tot de 2000 punten te lage 3d Mark scores die een aantal mensen hebben:

Ik kan het artikel niet terugvinden, maar Ace's Hardware had een artikel waar ze een Duron / KT133A / GF2MX systeem namen en kijken hoe je dat het best kon upgraden.

Ze checkten dus o.a.
Duron / KT 266A / GF2MX
T-Bird / KT 133A / GF2MX
Duron / KT133A / GF3 Ti 200
en alle combinaties van twee dingen upgraden.

Uit deze test bleek dat een niet-DDR SDRAM systeem niet goed genoeg was om een GF3 aan te sturen. Duron / 266 / GF3 was flink sneller dan TBird / 133 / GF3. De GF3 heeft gewoon meer FSB nodig dan de traditionele 133MHz Athlon / P3 te bieden heeft.

Als dat probleem zich met de GF3 voordoet, ga ik ervan uit
dat het met de GF4 alleen maar erger is. Minstens een van de mensen die hierover klaagde gebruikt nog SDRAM.
Deze meneer heeft hier een Leadtek GF4 Ti4600 op een KT7 Turbo 2 board, ja je leest het goed, ik gebruik dus nog SDRAM en toch haal ik een nette 9340 puntjes met 3dmark 2001. *D

Het enige probleem is dat m'n hardwaremonitor ook niet werk.

Het enige GROTE probleem is dat m'n Leadtek Geforce 4 Ti 4600 geen andere driver slikt dan de Leadtek 28.32 die er bij zaten . Iemand anders ook problemen mee :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Laatst online: 12-09 23:07

[NUT]

Heppiedepeppie

Voor de Leadtek A250 Series bezitters:

Hardware monitoring, ja of nee :?

De volgende kaarten hebben GEEN Hardware monitoring:
• Winfast A250LETD = Geforce 4 Ti4200
• Winfast A250TD = Geforce 4 Ti4400
• Winfast A250 Ultra TD = Geforce 4 Ti4600

Als je een kaart hebt met als toevoeging H aan de TD (TDH dus) is deze voorzien van Hardware monitoring.

Heeft het type nummer op je kaart GEEN H dan heb je GEEN hardware monitoring!! Het is een optie in WinFox die dus ook niet zal werken als je geen TDH versie hebt.

Leadtek brengt binnen enkele weken de eerste versie met uit MET deze feature... dat zal hoogst waarschijnlijk de Ti4600 als eerste zijn... heb je wel een H op het plankje staan is het waarschijnlijk de verkeerde stikker ;) want er is nog helemaal geen TDH plank gemaakt, op wat samples na :)

Nee, ik werk niet bij Leadtek, maar ik heb wat ge-emailed met iemand van Leadtek Europa b.v. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Is het dan zo dat de sonde uitgeschakeld is, en dat deze met een bios update ingeschakeld kan worden? (denk aan niet 100% werken tijdens de release)

of ziet er gans kein eine op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Op donderdag 13 juni 2002 11:45 schreef McLambo het volgende:
Is het dan zo dat de sonde uitgeschakeld is, en dat deze met een bios update ingeschakeld kan worden? (denk aan niet 100% werken tijdens de release)

of ziet er gans kein eine op?
Ik heb geen sonde's kunnen ontdekken, dus ik denk dat het er gewoon echt niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Al een idee'tje waarom m'n Leadtek alleen met originele drivers werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 13:31
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb ook de leadtek ti4600 maar met de nieuwste det driver 29.42 (dacht ik) gaat ie als een speer. Wellicht kan je eerst proberen al je drivers te verwijderen met detonater destroyer. En daarna andere drivers installeren.

Raar want het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Maarrrrr..

Det destroyer werkt volgens mij niet onder XP.

wat ik wel doe is uit de c:\winnt dir alle nv* bestanden wegpleuren, nadat ik de oude driver geuninstalleerd heb, dit werkte doorgaans zeer goed met m'n gf2TI eveneens van Leadtek. Ik heb inmiddels al een email verstuurd naar Leadtek, dus ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een GeForce4 Ti 4400 van Asus. Op zich een prachtig ding, totdat-ie DirectX games gaat draaien. Dan ziet het beeld er niet 100% goed uit, en er is vooral een probleem bij GTA3: de teksten zijn gewone (ingekleurde) blokken, het ziet er niet uit! Dit is echter alleen het geval onder Windows XP. Onder Windows 2000, wat ik ook nog heb geïnstalleerd, is het hele probleem er niet...

Ik heb alle drivers geïnstalleerd die ik kon vinden. Ook heb ik een nieuwe GeForce4 Ti 4400 gekocht, deze keer van PNY. Maar deze heeft hetzelfde probleem!!! |:(

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik wil niet voor eeuwig gedoemd zijn tot Win2000... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Op donderdag 13 juni 2002 14:14 schreef McLambo het volgende:
ik heb hier ook de leadtek ti4600 en met deze kaart heb ik 6 verschillende versies gehad aan detonators en het werkt goed en ik merk er een hoop verschil aan dus het zou bij jou ook zeker moeten werken lijkt me.
succes ermee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op vrijdag 14 juni 2002 00:48 schreef HolyQ het volgende:
Ik heb sinds een paar weken een GeForce4 Ti 4400 van Asus. er is vooral een probleem bij GTA3: de teksten zijn gewone (ingekleurde) blokken, het ziet er niet uit! Dit is echter alleen het geval onder Windows XP. Ook heb ik een nieuwe GeForce4 Ti 4400 gekocht, deze keer van PNY. Maar deze heeft hetzelfde probleem!!! |:(

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Die gekleurde blokken die je in GTA3 ziet worden niet veroorzaakt door je videokaart maar omdat je de patch voor win XP erover heen moet gooien. http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/NL/Q306676_WXP_SP1_x86_NLD.exe (NL)
http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-US/Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe (ENG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb hetzelfde probleem met een GF4 ti 4400 en een GF2 ti onder zowel WinME als WinXP. Het vreemde is dat onder WinME alleen Counter-Strike moeilijk doet (= 60 Hz draaien). Alle andere spellen Q3, UT, RTCW, MOHAA, OF, etc draaien goed.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

ik heb hier ook de leadtek ti4600 en met deze kaart heb ik 6 verschillende versies gehad aan detonators en het werkt goed en ik merk er een hoop verschil aan dus het zou bij jou ook zeker moeten werken lijkt me.
succes ermee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay Thejoker80, alles werkt nu perfect!! Maar hoe kan het dat die update niet automatisch bij Windows Update wordt meegeïnstalleerd? Ik heb alle gewone updateprut die ik kon vinden geïnstalled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een msi k3tultraaru mobo icm dus de pny gf4 videokaart.
HD is helemaal schoon, win 98se erop, maar dan krijg ik de kaart niet geinstalleerd, heb al verschillende 4in1drivers en detonater drivers geprobeerd, maar iedere keer als ik deze installeer en reboot moet ik de hele zooi nog eens handmatig erin zetten, dan weer rebooten met als resultaat een zwart scherm, vastloper tijdens logo of ik krijg het bericht van de win beveiliging dat de pc in veilige mod. opgestart moet worden...
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Leadtek Winfast A250LE (GeForce4 Ti4200 64MB) binnengekregen. Op het eerste gezicht bleek hij het zeer goed te doen. Alle games draaiden perfect met de standaard meegeleverde driver. Ik heb toen 3DMark 2001 SE gedraaid, en haalde 5600 punten. Daarna heb ik de 28.32 detonators geinstalleerd en mijn mobo BIOS geflashed naar v3.3 Nu haal ik nog maar 4500 punten, en dat voor een GF4Ti4200! Wat kan hier mis zijn? Mijn systeem:

AMD Athlon XP 1700+
MSI K7T266 Pro2-RU
256MB DDR-ram
Windows XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Op vrijdag 14 juni 2002 14:33 schreef EE-tweaker het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Leadtek Winfast A250LE (GeForce4 Ti4200 64MB) binnengekregen. Op het eerste gezicht bleek hij het zeer goed te doen. Alle games draaiden perfect met de standaard meegeleverde driver. Ik heb toen 3DMark 2001 SE gedraaid, en haalde 5600 punten. Daarna heb ik de 28.32 detonators geinstalleerd en mijn mobo BIOS geflashed naar v3.3 Nu haal ik nog maar 4500 punten, en dat voor een GF4Ti4200! Wat kan hier mis zijn? Mijn systeem:

AMD Athlon XP 1700+
MSI K7T266 Pro2-RU
256MB DDR-ram
Windows XP Pro
best een lage score ja ....misschien heb je die oude detonator nier goed verwijderd.
probeer eerst even die oude drivers te verwijderen en dan de laatste nieuwe detonator instaleren....vb 29.42 op nvidia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Thanx, dat was het probleem. Hij heeft net 8996 gehaald, iets waar ik tevreden mee ben. Verder ga ik m nog wel iets boosten via de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb een gainward gf4 ti4200 64MB (ultra/650)

Na de drivers van de cd te hebben geinstalleerd,werkte alles perfect en kon ik alles opstarten (in winXP) .Na een normale reboot werkten verschillende
games/progs niet meer (max payne,gta 3 ). Het blijkt dat ze allemaal fouten geven van directX 8
(can't find device,graphics card must be dx8 compatible,... )

DirectX 8.1 is geinstalleerd,de nieuwste detonators en ook die van op de

cd.Ik heb de 4in1 drivers van mijn msi-motherboard ook geinstalleerd
(een
MSI k7t266 pro raid).

Nog steeds geen resultaat.Dus heb ik de bios op default
gezet,geformatteerd
en winXP opnieuw erop gezet.Nog steeds zonder resultaat.Alles van DX7
werkt
perfect,maar niet van DX 8.x .
In apparaatbeheer zegt die bij lokatie
"PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0" en als ik bij dxdiag de direct3d test
draai,dan geeft die bij de dx8 test het volgende aan :

"Direct3D-testresultaten: Fout bij stap 5 (GetDeviceCaps): HRESULT =
0x8876086a (3D-weergave niet beschikbaar)"

Hebben jullie dit probleem al eerder meegemaakt of weten jullie een
oplossing ? (het HEEFT dus even gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Op vrijdag 14 juni 2002 19:40 schreef EXE-cuter het volgende:
Ik heb een gainward gf4 ti4200 64MB (ultra/650)

Na de drivers van de cd te hebben geinstalleerd,werkte alles perfect en kon ik alles opstarten (in winXP) .Na een normale reboot werkten verschillende
games/progs niet meer (max payne,gta 3 ). Het blijkt dat ze allemaal fouten geven van directX 8
(can't find device,graphics card must be dx8 compatible,... )

DirectX 8.1 is geinstalleerd,de nieuwste detonators en ook die van op de

cd.Ik heb de 4in1 drivers van mijn msi-motherboard ook geinstalleerd
(een
MSI k7t266 pro raid).

Nog steeds geen resultaat.Dus heb ik de bios op default
gezet,geformatteerd
en winXP opnieuw erop gezet.Nog steeds zonder resultaat.Alles van DX7
werkt
perfect,maar niet van DX 8.x .
In apparaatbeheer zegt die bij lokatie
"PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0" en als ik bij dxdiag de direct3d test
draai,dan geeft die bij de dx8 test het volgende aan :

"Direct3D-testresultaten: Fout bij stap 5 (GetDeviceCaps): HRESULT =
0x8876086a (3D-weergave niet beschikbaar)"

Hebben jullie dit probleem al eerder meegemaakt of weten jullie een
oplossing ? (het HEEFT dus even gewerkt)
Probleem een beetje opgelost : in de bios op 1X gezet,weet iemand of ik dit hoger kan zetten ? (het is nu zeeeeer traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet verstandiger om 6 topics te maken :
TI 4600
TI 4400
TI 4200
MX 460
MX 440
Mx420

Dan zijn de problemen wat gesorteerd, en als je dan het topic leest kan je makkelijker eerder opgeloste dingen vinden. Dit topic is nu nog klein, maar wordt zeker zoiets als het radeon topic (47 delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn tv out geeft geen kleur :'(

Weet iemand hier een goede oplossing voor

heb nu de detonater 29.42 geinstalleerd, help niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan gebruik je volgens mij de verkeerd aansluiting op je tv, ik heb op de ene z/w en op de andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Op woensdag 12 juni 2002 17:02 schreef NightHawk506 het volgende:

[..]

een maat van mij heeft exact hetzelfde probleem met dezelfde kaart, alleen heeft hij een ander moederplankje...
namelijk een MSI k7t turbo met daarop een via chipje
we hebben alles al geprobeerd maar nix gaf resultaat
zelfs de kaart in een andere pc getest maar gaf helaas geen oplossing...
nieuwe drivers hielpen ook niet.

Er moet wel bij gezegd worden dat de kaart sommigen spellen wel correct trekt, anderen ( de meesten) niet.
Bij helpdesk alternate werd als oplossing gedoden een nieuwe voeding, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk vanwege het feit dat sommigen spellen het wel doen, en zogezegd anderen dus niet, en ook omdat het in een andere pc ook niet goed werkte..

is dit een typisch voorbeeld van : "vervang de VGA kaart voor een ander merk "
of zijn er mogelijk andere oplossingen?

edit:
we zijn nu best radeloos
Sluit me der bij aan :'( huuuuuu
best raar.... :? :? :? :?
ASUS A7V
1.05Ghz AMD (1400)
512 MB RAM

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 28 mei 2002 17:17 schreef We Are Borg het volgende:
Goed, kan ook is SP maar dump het toch maar hier. Ik speel veel empire earth en mijn frames vallen zwaar tegen. Nieuwste det. natuurlijk en op 1024x768@32bits en schaduw en wolken uit haal ik na een uurtje spelen 30 a 40 frames. Heeft iemand een idee :? Met bijv Quake 3 haal ik 140 frames op 1600x1200 wat ik genoeg vind voor deze kaart
Plz, weet iemand iets, anders maak ik wel een topic in SP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een club 3d ti4200 gekocht maar als ik hem bijna geinstalleerd heb zegt hij aan het einde "De gegevens zijn ongeldig" Ik heb de nieuwste detenator XP 29.42. Weet iemand hier raad mee.
Ik heb een:
AMD xp 1333
club 3d G4 ti4200
256 MB sdram
120 GB
IDE controller
Geluidskaart digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 23:17 schreef placidk19 het volgende:
Ik heb dus een HEEEL groot probleem met mij point of view gforce 4 ti4200 128 mb ddr.

Win xp pro wil de meegeleverde drivers niet goed installeren. ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd. als ik het rechtstreeks van het cd menu doe gaat alles goed, reboot ik en dan detecteerd win weer een nieuwe vga-controller. de laatste nvidia detonator drivers gedownload en geinstalleerd werkte ook niet.

Weet iemand of ik iets fout doe of is er misschien een win xp patch beschikbaar??

win zegt ook elke keer dat de drivers niet voldoen aan de win xp logo-test ligt het daar misschien aan?
zoja wat kan ik daar dan aan doen?

mijn specs zijn:

amd athlon xp 1700+
896 MB SDRAM
msi k7t turbo mobo

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word hier niet vrolijk van :'(
ik heb ook de nieuwe via 4in1 drivers geinstalleerd.
ik heb alleen het bios nog niet geflashed.

HEEEEELP! a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Mijn videokaart presteert niet goed geloof ik

Hier zijn de resultaten van 3dmark2001se

http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3693966

Ik heb in me kast je hangen

Amd Xp 1800+
A7A266-E
Asus ti 4600 128mb
256 DDR kingston
Creative SB Audigy
Lite On brander
Western digital 60 En 80Gb

Ik draai Win XP
de nieuwste drivers van Nvidia 29.42

Ik heb niks verandert aan me instellingen ik hoop dat jullie wat ideeen hebben wat ik er aan kan doen want ik wil graag dat ie een beetje beter gaat presteren.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een geforce 4 (leadtek a170 t) gekocht
en als ik die in m'n agp slot zet van m'n gigabyte 7vtxh / amd xp 1600 en dan de pc aanzet krijg ik piepjes te horen
(zelfde als je hem start zonder grafische kaart) en wil de pc niet verder starten.
wat kan er fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het beztit van de Aopen 128 TI4200 en kwam net een raar probleem tegen :?

Als ik opstart met floppy (win98) en start ghost 2002 dan is het beeld van het ghost programma helemaal vaag :?

Oftwel geen letter te lezen en de muis is een blokje wat het hele scherm blokkerig maakt als je de muis beweegt ;(

Heb in de bios verschillende settings geprobeerd te wijzigen die iets met de vga kaart te maken kunnen hebben, maar niets helpt???

Iemand enig idee?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Jawel!! :D

Ik had een probleem met Windows 2000 en DualView (besproken in [topic=500172]), nu na uitgebreid zoeken ben ik een forum tegen gekomen waar iemand mijn eeuwige liefde en dankbaarheid heeft gewonnen O+ :* :+

Link naar het origineel: Realtime Soft Forum.

De oplossing is simpel, net als het CoolBits verhaal... maar je moet er maar op komen :)

Download de onderstaande reg file en execute 'em... presto! optie werkt :D

Link: Nvidia DualView Win2k.reg

Ik heb het alleen nog maar op mijn werk geprobeert, en daar zit een Gf2MX in die niet eens een Dual-/NView mogenlijkheid heeft. De optie staat nu toch echt in het menu :D

edit:

Dit werkt echt!! ik zit momenteel op 2 monitoren te werken :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~nut/pics/DisplayUtils.jpg
jah, ik weet het... Nederlands |:( is helaas nodig voor een helpdesk tool die wij gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 2 monitors op m'n Ti4600, alleen dan werkt mijn tv-out niet meer. Hij detecteerd hem niet meer.
Ik wil die graag gebruiken als kloon, iemands een oplossing? of kan je niet meer als 2 monitors gebruiken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Op maandag 17 juni 2002 13:31 schreef 4dd1cT het volgende:
Ik gebruik 2 monitors op m'n Ti4600, alleen dan werkt mijn tv-out niet meer. Hij detecteerd hem niet meer.
Ik wil die graag gebruiken als kloon, iemands een oplossing? of kan je niet meer als 2 monitors gebruiken? :(
Je kunt inderdaad niet meer dan 2 dingen aansluiten! Had je ook even je boekje moeten lezen ;) je kunt kiezen: of 2 monitoren of 1 monitor en je tv-out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Ja ik hbe ook een leadtek gehad... nieuwe orginele drivers kun je vinden op: http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/driver_e.asp
khoop je genoeg te hebben kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Op maandag 17 juni 2002 14:50 schreef janwillem_v het volgende:

[..]

Ja ik hbe ook een leadtek gehad... nieuwe orginele drivers kun je vinden op: http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/driver_e.asp
khoop je genoeg te hebben kunnen helpen!
Heb je zijn vraag toch niet goed gelezen :P
Dus zijn vraag is eigenlijk waarom het niet met de Nvidia Detonator's werkt... :)

ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

specs:
geforce 4 ti 4400
lead tek
standaard drivers (op cd meegeleverd)
nog geen 2 weken oud
wordt vet warm
niet geoverclocked
----------------------
probleem
----------------------
onder het gamen loopt ie altijd vast gepaart met allemaal vreemde geluiden, soms na vijf minuten, soms zelf wel 2 seconden,
na een uurtje aanstaan zelfs ook in windows zelf,
word er gek van!!!
ik wil toch wel een oplossing weten, wat dit is geen comp zoals het hoort

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Op vrijdag 14 juni 2002 00:48 schreef HolyQ het volgende:
Ik heb sinds een paar weken een GeForce4 Ti 4400 van Asus. Op zich een prachtig ding, totdat-ie DirectX games gaat draaien. Dan ziet het beeld er niet 100% goed uit, en er is vooral een probleem bij GTA3: de teksten zijn gewone (ingekleurde) blokken, het ziet er niet uit! Dit is echter alleen het geval onder Windows XP. Onder Windows 2000, wat ik ook nog heb geïnstalleerd, is het hele probleem er niet...

Ik heb alle drivers geïnstalleerd die ik kon vinden. Ook heb ik een nieuwe GeForce4 Ti 4400 gekocht, deze keer van PNY. Maar deze heeft hetzelfde probleem!!! |:(

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik wil niet voor eeuwig gedoemd zijn tot Win2000... :'(
Niet goed gekeken, hier was al een antwoord op gegeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Op maandag 17 juni 2002 20:34 schreef Eguna het volgende:
specs:
geforce 4 ti 4400
lead tek
standaard drivers (op cd meegeleverd)
nog geen 2 weken oud
wordt vet warm
niet geoverclocked
----------------------
probleem
----------------------
onder het gamen loopt ie altijd vast gepaart met allemaal vreemde geluiden, soms na vijf minuten, soms zelf wel 2 seconden,
na een uurtje aanstaan zelfs ook in windows zelf,
word er gek van!!!
ik wil toch wel een oplossing weten, wat dit is geen comp zoals het hoort
Ik heb dezelfde kaart. Ik moet zeggen dat de kaart inderdaad erg warm wordt, maar ik heb nog geen vastloper mee kunnen maken, alleen met extreem overclocken dan.

Ik gebruik de Detonator 29.42WHQL drivers.

Kan het probleem misschien liggen aan het feit dat je het AGP voltage te laag hebt staan? Mischien krijgt de kaart te weinig stroom.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Hallo daar, ik heb alles een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht, het betreft weer eens de tvout (of misschien de software)

De tvout doet alles prima, clone = perfect en ook 2 desktops op verschillende reso's gaat prima MAAR:

Ik gebruikte voorheen BSplayer voor mijn avi files, in clone mode werkt hij prima maar in twinview mode (dus 2 desktops) geeft hij geen beeld, hetzelfde geld voor windvd.

Dan hebben we nog windows media player... sja je moet wat. Deze geeft wel beeld, maar dan heb ik het volgende: Als ik deze maximaliseer en daarna op desktop 1 verder wil "werken" dan gaat hij automagisch terug naar de normale modus ipv fullscreen, en zit ik dus divX in een hokje te kijken...

iemand suggesties? mijn specs staan in me sig en ik draai win98 SE (vanwege A3d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
Op dinsdag 18 juni 2002 11:52 schreef Smarron het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde kaart. Ik moet zeggen dat de kaart inderdaad erg warm wordt, maar ik heb nog geen vastloper mee kunnen maken, alleen met extreem overclocken dan.

Ik gebruik de Detonator 29.42WHQL drivers.

Kan het probleem misschien liggen aan het feit dat je het AGP voltage te laag hebt staan? Mischien krijgt de kaart te weinig stroom.
Dit mag toch eigenlijk niet gebeuren dat die kaart zo warm wordt? Met zo'n koelblok erop!!! Maar goed, morgen krijg ik ook de leadtek ti4400 binnen, dus dan weet ik meer..

Enne, wanneer je het AGP voltage omhoog brengt, dan wordt je kaart toch alleen maar warmer of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Op dinsdag 18 juni 2002 21:15 schreef Xtinction het volgende:
[knip]
Ik gebruikte voorheen BSplayer voor mijn avi files, in clone mode werkt hij prima maar in twinview mode (dus 2 desktops) geeft hij geen beeld, hetzelfde geld voor windvd.
[knip]
iemand suggesties? mijn specs staan in me sig en ik draai win98 SE (vanwege A3d)
Naar mijn weten ligt dat aan de kaart, of liever de screen focus. als ik met mijn Ti4400 een DVD wil bekijken terwijl ik een 2 monitor setup draai begint (ongeacht welke player) de software te mekkeren dat de speler niet kan draaien in de huidige resolutie :? en dat ik dan maar een resolutie moet kiezen van 320*240 ofzow ... |:( ik heb zowat alles al geprobeert, maar still no-go... dus ik denk dat het gewoon jammer is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
-------------------------------
K7VTA3 (Bios van maart 2002)
AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR
1 (2) x 80Gb Maxtor
Philips DVD brander
DVDRom
Leadtek GeForce4 TI4400 128Mb
100/10 Mbit Netwerkkaart
Win XP Prof.
Adi MicroScan 19" monitor
--------------------------------

Ik heb hier een ander probleem dat ik nog niet ben tegengekomen in dit onderwerp....

Mijn pc crashed na een "verse" install zodra ik op internet ga en Windows XP zegt dat het komt door de GeForce4 TI4400...

Ik heb het volgende gedaan:

Poging 1:
Schijven als NTFS geformateerd.
Windows XP Prof. op c: geinstalled.
Windows wil dan de resolutie aanpassen. Ja.
PC start op.
Winfox geinstalled. (Drivers etc.)
Herstart...
Start internet Explorer... Freeze...
Herstart
X aantal keren geprobeerd met elke keer het zelfde resultaat... Freeze... soms na 1 sec. soms na 20 sec.
Als Windows al een foutmelding aangeeft dan krijgt de Geforce de schuld.

Poging 2:
Schijven als NTFS geformateerd.
1 80Gb van Maxtor begeeft het inmiddels. Dood. (daarom ook een (2) bij de specs.) Zaak waar ik hem heb gekocht zegt dat het een fabrieksfout is... 4 dagen oud. ;( (krijg wel een nieuwe)

Toen ik in die zaak was hebben ze direct gekeken naar de PC...
Goeie schijf als hoofdschijf gebruikt.
In de Bios de settings aangepast.
Windows XP erop gezet.
VIA drivers erop.
NVidia Detonator file erop. (recente, maar niet de nieuwste volgens mij)
3D Mark 2001 erop. Testen...
Iets in de 8000 Benchmarks.. Geen vastlopers.
Probleem was echter dat ze hem niet op het internet konden aansluiten omdat ik een DSL modem heb via USB en ze dat daar niet voorhanden hadden.
Maar het leek wel goed dus terug naar huis.
Sloot ik hem vanmorgen aan (werd laat gisteravond)... Open internet... precies hetzelfde!!!... |:(
Freeze na Freeze in IE...
Nieuwe VIA drivers erop gezet.
Nieuwste Detonator file erop.
Maar nu boot ie al na een paar sec. in windows.
Dus de detonator files er maar weer af.
Reboot...
Windows ziet continu een VGA compatible kaart die hij wil installeren maar het niet kan.
Ik het systeemoverzicht zag ik dat er een ! bij de VIA driver stond.
Deze dus eraf gehaald, en opnieuw erop gezet...
Reboot...
Toen de originele drivers van Leadtek Winfast serie erop...
Nu is hij in de "XP omgeving" weer redelijk stabiel, In 3Dmark haalt hij iets in de 7000 Benchmarks... maar Internet Explorer? Ho maar.. nog steeds Freezes... of na een minuut kan ik heel soms de muis weer bewegen maar reboot hij weer... met als gevolg een foutmelding van Windows XP dat de GeForce wederom dwars ligt.
(ook krijg ik nu steeds een foutmelding in XP dat reboot.exe niet kon worden uitgevoerd).
Ik word echt gek van dit ding!! :r
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Dani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'k heb net mijn Leadtek GF4 Ti4400 binnen, ik had de detonator 23.11 (ofzo) drivers geïnstalleerd, maar als ik de kaart erin doe, start hij niet verder op dan het detecteren van mijn HD's. Hij telt dus het geheugen van de videokaart, vervolgens detecteert hij mijn CPU's. Dan telt hij het geheugen van de computer zelf en detecteert hij m'n HD's. Enig idee wat hier aan te doen is, ik kan nog wel in de bios komen, dus echt vastgelopen issie niet :)

Owja: is het normaal dat de primaire monitor de monitor is die je via je DVI converter (die ze godzijdank meegeleverd hebben) aangesloten hebt?

Specs van mijn PC staan in mijn "workstation linkje in mijn sig" je moet alleen ff de GF4 erbij denken, die voeg ik pas toe als hij z'n werk doet :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Op woensdag 19 juni 2002 16:59 schreef Grrrrrene het volgende:
'k heb net mijn Leadtek GF4 Ti4400 binnen, ik had de detonator 23.11 (ofzo) drivers geïnstalleerd, maar als ik de kaart erin doe, start hij niet verder op dan het detecteren van mijn HD's. Hij telt dus het geheugen van de videokaart, vervolgens detecteert hij mijn CPU's. Dan telt hij het geheugen van de computer zelf en detecteert hij m'n HD's. Enig idee wat hier aan te doen is, ik kan nog wel in de bios komen, dus echt vastgelopen issie niet :)

Owja: is het normaal dat de primaire monitor de monitor is die je via je DVI converter (die ze godzijdank meegeleverd hebben) aangesloten hebt?

Specs van mijn PC staan in mijn "workstation linkje in mijn sig" je moet alleen ff de GF4 erbij denken, die voeg ik pas toe als hij z'n werk doet :P
Voltage probleem? Die plank die ik in je specs zie staan is nou niet echt een plank waar ik graag zo'n bak van een videokaart in zou willen hangen. Weet niet of het AGP-slot wel overweg kan met zo'n stroomvretend monster >:) :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het werkt inmiddels, ik had gewoon niet meteen 2 monitors aan moeten sluiten. Nu moet ik nog ff uitvogelen hoe ik die 2e aan de praat krijg :)

'k Heb er nu nml 1 op mijn DSub aangesloten, maar ik ben er nog niet achter wat er gebeurt als ik nu die 2e ook aansluit via de converter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Need info:

Ik heb de volgende pc:

P4 1700
Asus P4B
384 MB SDR SDRAM :(
Geforce 4 Ti 4200 64 MB
Win Xp
Detonator Xp nieuwste
Etc.

Nou haal ik bij 3D mark 7500 punten
Maar een spel als Dungeon Siege draait naar mijn idee veel te sloom op deze specs. soms niet eens vloeiend. Iemand een idee? Kan het aan m'n RAM liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Op woensdag 19 juni 2002 17:48 schreef Grrrrrene het volgende:
Het werkt inmiddels, ik had gewoon niet meteen 2 monitors aan moeten sluiten. Nu moet ik nog ff uitvogelen hoe ik die 2e aan de praat krijg :)

'k Heb er nu nml 1 op mijn DSub aangesloten, maar ik ben er nog niet achter wat er gebeurt als ik nu die 2e ook aansluit via de converter :)
Ah gelukkig.. Nouja je komt er wel uit denk ik :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even terugkomend op het probleem met het uitlezen van de tempratuur uit de GPU.

uit dit news bericht blijkt ook degelijk de Aopen deze functie te hebben.

http://club.aopen.com.tw/News/News_showAnswer_Old.asp?RecNo=685&Language=English

Echter wanneer ik de Util OpenGPU gebruik op mijn Aopen Aeolus kaart dan krijg ik de error dat ik geen card heb die openGPU ondersteunt.

nu staat echter de 'l' van aeolus weer voor:

"luxury outer look of OpenGPU provide easy control power on your hand."

dus dit vindt ik een beetje vreemd... nu gebruik ik echter een andere openGPU util misschien dat het hier aan ligt... maar de andere package die op de aopen site te vinden is zou ook openGPU moeten bevatten... maar die zit er dus niet in :s

iemand nog ervanringen met deze aopen kaart? en hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Op woensdag 19 juni 2002 20:19 schreef Snippie het volgende:
even terugkomend op het probleem met het uitlezen van de tempratuur uit de GPU.

uit dit news bericht blijkt ook degelijk de Aopen deze functie te hebben.

http://club.aopen.com.tw/News/News_showAnswer_Old.asp?RecNo=685&Language=English

Echter wanneer ik de Util OpenGPU gebruik op mijn Aopen Aeolus kaart dan krijg ik de error dat ik geen card heb die openGPU ondersteunt.

nu staat echter de 'l' van aeolus weer voor:

"luxury outer look of OpenGPU provide easy control power on your hand."

dus dit vindt ik een beetje vreemd... nu gebruik ik echter een andere openGPU util misschien dat het hier aan ligt... maar de andere package die op de aopen site te vinden is zou ook openGPU moeten bevatten... maar die zit er dus niet in :s

iemand nog ervanringen met deze aopen kaart? en hetzelfde probleem?
Ik krijg die hele utilities van die aopen driver cd geeneens geinstalleerd. Elke keer als ik setup doe vanaf die cd krijg ik een bsod (winxp pro). Ook als ik de afzonderlijke programma's probeer te installeren. Ik heb wel de VGA driver van die cd kunnen gebruiken (28.32), maar nou heb ik laatst de nieuwste van de aopen site gedownload (29.42) en als ik die installeer krijg ik bij de setup na 100% een groen scherm (lijkt op een win98 scherm) en dan meteen weer een bsod. Op zich geen ramp, want die driver die ik nu gebruik doet het goed en heeft twinview enzo, maar toch.

Op die link van jou hebben ze het trouwens over een Aeolus Golden. Misschien een nieuwe versie (soort golden sample ala gainward)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Wie heeft dit wel eens gezien? Is deze driver zo instabiel?
Wel handig trouwens dat XP aangeeft waar de crash door veroorzaakt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.miezenbeek.nl/driverfout.jpg

*EDIT*
Het gebeurde trouwens terwijl ik met Gdivx 1.8 een film zat te kijken..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Ik heb nog niet lang mijn Creative Geforce 4 MX 440, en ik ben niet echt tevreden over de scores...

3DMark 2000 -> 5300 (ongeveer)
3DMark 2001 -> 3700 (ongeveer)
Dit zijn bijna dezelfde punten als met mijn 2 MX 400 !

Het betreft het systeem die in mijn sig. staat. Zou het helpen als ik de comp formatteer? Want ik heb gewoon mijn 2 MX 400 eruitgehaald en er die 4 MX 440 ingestoken. Daarna de drivers van Creative geinstalleerd...

Of zijn de puntjes een beetje normaal?

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 20:03 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Ah gelukkig.. Nouja je komt er wel uit denk ik :)
Ik ben eruit gekomen, maar nu is het zo:

CTX 19" als primaire monitor. Werkt gewoon goed, beeld is scherp, behalve in het midden, maar dat ligt aan de monitor.

IIyama Visionmaster 17" als secundair scherm, alleen nu het probleem: die zit met de DVI converter aangesloten, maar OF de DVI poort is een beetje kaduuk of de kabel heeft kabelbreuk, want als ik een beetje trek aan de stekken en de kabel, valt groen soms weg. Na verloop van tijd zakt de toch vrij zware converter + stekker naar beneden en verlies ik groen :( Resultaat: een vrij rood beeld :r

Iemand eenzelfde probleem? Ik vrees dat ik deze kaart alweer retour moet sturen omdat de DVI kapot is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik de hele tv-out gelezen, maar sta nog steeds waar ik stond.
Mijn videokaart heeft s-video aansluiting,met bijgeleverde kabel kan ik deze aansluiten op de scart van de tv.
Mijn desktop staat nu op de tv, in kleur. Met tvtool zegt ie dat hij geen video chip kan vinden ofzo, dus dat werkt ook al niet. En het rare is waarom ik wel mediaplayer kan bekijken op de tv in kleur en goede kwaliteit, maar waarom geen DVD.

'k snap het echt nie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TV tool kent de nieuwe chip nog niet, dus we moeten ff wachten op een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het niet anders dan zonder tvtool te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de leadtek ti4200 64mb, ik draai op het moment met de drivers die er standaard bij zaten (28.32), draait op zich wel stabiel en snel maar af en toe crasht mn pc.. soms ook gewoon in windows, van het ene op het andere moment staat alles gewoon stil dus niet eerst veel schijfactiviteit of whatever.. hitte is ook geen probleem want het gebeurt ook gewoon als hij op default speeds staat en de heatsink wordt niet eens warm! Iemand ervaring hiermee?

En de 29.42 drivers werken totaaaaaal niet bij mij, als ik ze geinstalled heb en dan windows opnieuw boot krijg ik zodra ik de desktop zie een messed up blauw scherm, alle text ziet er uit als blokjes etc.. heel vaag!

tbird 1@1.38 ghz
128 mb sdram @138
leadtek ti4200 64 mb @ 300/600
win98

Ik haal btw 8473 punten in 3dmark2001se --> http://service.madonion.com/compare?2k1=3741194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Tja het is misschien een open deur, maar moet je persé nog Win98 draaien? Onder Win2000 heb ik nergens last van, en dat zal bij XP niet veel anders zijn (weet ik verder niet).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:57 schreef psy het volgende:
Tja het is misschien een open deur, maar moet je persé nog Win98 draaien? Onder Win2000 heb ik nergens last van, en dat zal bij XP niet veel anders zijn (weet ik verder niet).
Daar zat ik ook al wel aan te denken idd.. wordt misschien maar eens tijd dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ik heb ze een tijdje naast elkaar gebruikt (dualboot), win98 voor de spellen en win2000 voor de rest. Op het moment dat de drivers goed genoeg waren (toen had ik nog een G400) ben ik geheel overgestapt op win2000.

Bevalt uitstekend ... :)
Probeer anders dual-boot, handig toch?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. daar had ik ook nog niet aan gedacht! :o Hoe zat dat ook alweer met dual-boot, heb ik daar een progje voor nodig? Nu alleen nog ff zien hoe ik aan win2000/xp kom.. zal wel niet zo legaal zijn :P

edit: srry, beetje offtopic..vanaf nu ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je windows 2000 of XP installeert maakt hij, als je win98 al heb geïnstalleerd, vanzelf een dualboot aan. Dan krijg je dus bij het opstarten de keus (20 seconden ofzo) in beeld wat je wilt booten. XP/2k wordt de default keuze, voor win98 kun je dan kiezen binnen dat aantal seconden.

Installeer nooit win98 na win2k of XP, want die maakt geen dualbootmenu aan zodat je win2k of XP als keuze weg valt. Dat is geloof ik wel te repareren, maar is veel moeilijker te doen dan win2k/XP na win98 te installeren :)

Owja, gooi ze wel op verschillende partities...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik hoor net dat de gf4 probs heeft met sof2?? :?

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:17 schreef Joep het volgende:
Ik hoor net dat de gf4 probs heeft met sof2?? :?
Nee hoor, hoezo? Ik heb het net nog gespeeld op mn 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Vanochtend de nieuwe Aeolus Ti 4200 geinstalleerd onder XP met de nieuwste drivers 29.42. Ging goed, dwz ik heb beeld. Spelletjes spelen is er niet bij. Lopen bijna allemaal meteen vast.
Dan maar XP er opnieuw op maar helaas: bij de instalatie loopt hij keer op keer vast. Met mijn oude geforce 2 mx lukte het nadien wel dus zit het wrs. in moederbord Abit Kt7a en videokaart. Heeft een van jullie dit al eerder gehad en er een oplossing voor?
ps. instalatie ook geprobeerd met alle pci-kaarten uit me pc maar hielp niet.
Draai dus XP, nieuwste drivers, ook de via, maar ik weet het niet meer.
Voeding is enermax 350. Weet iemand iets?

Alvast bedankt, Digibilly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Kun je hem niet testen in een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Op donderdag 20 juni 2002 22:53 schreef psy het volgende:
Kun je hem niet testen in een andere pc?
Nee, de kaart werkt wel alleen met alle spellen vastlopers. Vandaar dat ik een schone instalatie wilde. Maar al lezende in diverse forums kom ik er achter dat er wel erg veel problemen zijn. Niet alleen met de Abit Kt7a maar veel meer combinaties. Misschien via?

Eerst maar eens slapen nu.

Digibilly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Op vrijdag 07 juni 2002 15:22 schreef xerix het volgende:
Dit kwam me bekend voor, want met m'n geforce2 GTS kreeg ik ook om de zoveel tijd een spontane reboot en dezelfde foutmelding. Dit was alleen met detonator > 21.83
Maarja, voor mn gf4 wil ik toch wel graag de nieuwste drivers gebruiken.. zonder dat ik steeds van die spontane reboots krijg.
Misschien je voeding iets te licht? Gebeurde mij bij de overstap naar een geforce2. Daarna een dikkere voeding erin en alles weer *D

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 11:39 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik ben eruit gekomen, maar nu is het zo:

CTX 19" als primaire monitor. Werkt gewoon goed, beeld is scherp, behalve in het midden, maar dat ligt aan de monitor.

IIyama Visionmaster 17" als secundair scherm, alleen nu het probleem: die zit met de DVI converter aangesloten, maar OF de DVI poort is een beetje kaduuk of de kabel heeft kabelbreuk, want als ik een beetje trek aan de stekken en de kabel, valt groen soms weg. Na verloop van tijd zakt de toch vrij zware converter + stekker naar beneden en verlies ik groen :( Resultaat: een vrij rood beeld :r

Iemand eenzelfde probleem? Ik vrees dat ik deze kaart alweer retour moet sturen omdat de DVI kapot is :(
Ik ga hem terug sturen denk ik, die DVI poort zit echt los :{ En dat roze beeld begint me mateloos te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 01:04 schreef Digibilly het volgende:

[..]

Nee, de kaart werkt wel alleen met alle spellen vastlopers. Vandaar dat ik een schone instalatie wilde. Maar al lezende in diverse forums kom ik er achter dat er wel erg veel problemen zijn. Niet alleen met de Abit Kt7a maar veel meer combinaties. Misschien via?
Dit probleem wordt ook besproken in

[topic=530734/1]

Het komt bij mij alleen bij Direct3D voor, met OpenGL loopt alles als een trein (SoF II, Quake 3, RTCW, CS1.5)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:01 schreef Grrrrrene het volgende:
TV tool kent de nieuwe chip nog niet, dus we moeten ff wachten op een nieuwe versie.
[topic=515635/1/50] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Op vrijdag 21 juni 2002 14:14 schreef crashtestdummy het volgende:

[..]

Misschien je voeding iets te licht? Gebeurde mij bij de overstap naar een geforce2. Daarna een dikkere voeding erin en alles weer *D
Hm, dacht het niet. Een enermax 350 en die staat toch goed bekend. Maar zal zo eens gaan proberen met me oude voeding. je weet maar nooit.

Joppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Net me oude 350 watt voeding eraan gehangen en nu stopte de instalatie van xp na de eerste regel:controle van uw hardwareconfiguratie. Lijkt erop te duiden dat het misschien ook een voedingsprobleem is. Net als bij de g4 mx460 serie.

Abit had het volgende te melden:

1. Der NVIDIA GeForce4 MX ist ein neuer Grafikchip mit neuem Design; dieser benötigt daher
eine specifische Leistung des Netzteils bei der kritschen Startsequenz und hat deshalb
eine kleinere Toleranz gegenüber Abweichungen einiger Netzteile. In einigen speziellen Fällen/Konfigurationen von VGA,
motherboard und Netzteil, können Symptome #1 und/oder #2 hin und wieder auftauchen.

2. Dies ist kein Designfehler von ABIT GeForce4 MX, weil diese Symptome ja auch in Verbindung mit
Grafikkarten anderer Hersteller auftauchen.
Lösung:

Falls Kunden ein Problem mit genannten Symptomen haben, rät ABIT stark dann zu einem Netzteilwechsel für bessere
Leistungskarachteristica,und danach sollten die Symptome verschwunden sein.

Wie weet of daar wat inzit en heeft de Gti4200 ook een stroomprobleem. Heb de tweakshop al een mailtje gestuurd of de enermax 350 watt soms te zwak is.

Vreemd blijft het dat ik net wel quake zo'n 10 minuten zonder problemen heb gespeeld en gister Trainsimulator. Laatste draait dacht ik op 3d omdat het een microsoftspel is? Dan snap ik er helemaal niets meer van.
Misschien omdat een schone install niet lukt.

Joppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
problemen met de vivo van leadtek gf4 ti4400 (A250 TD myVIVO)

Ik heb de wdm drivers geinstalleerd en myvivo proggie van leadtek maar als ik deze op wil starten gebeurd en niets twerijl volgense de w2k task manager het programma nog 'running' is. Wat kan ik hie aan doen en zijn er eventueel nog andere programma's dan myvivo? (of nieuwere versies)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik weet nu al dat niemand dit probleem kent/kan oplossen maar ik waag het toch.

Paar weken geleden de club3d gf4ti4200 gekocht met 64 mb aan ram. Ik kom thuis stop hem er in werkt prima. Alleen ik wist dat mijn win2k install gaar was( dit is immers de derde vidkaart die ik in dezelfde install erin plug). Nou goed hij deed het wel. Alleen ik merkte dat ik echt preformance verlies had bijv bij 3dmark en Q3A. Hij zat bij beiden op het nivo van een geforce 3.

Dus ik dacht vandaag, hell laat ik eens een clean install doen. Nou ik begin dus moooi in dos met ren winnt win-old en ren progra~1 prog-old en start winxp setup op. Nou gaat ie dus files kopieren, prima, daarna vraagt ie om reboot, prima. Na die reboot start ie op en laadt ie paar dingen en dan komt er linksonder in het scherm "setup is starting windows (LIES, want dit is halverwege setup ;) ). Nou goed daarna knipperen alle 3 lampjes op me keybord en het scherm gaat ZWART!. Ik zo van hmmm, harde reset dan maar, en ja hoor setup begint weer, maar nee precies op dezelfde punt ZWART.

Ik dacht toen weet je wat dan maar terug naar 2k. Dus ik bootflop erin en win2k install gestart. EN ja hoor precies ophetzelfde punt van de win2k install gebeuert HETZELFDE!. Ik zo van phew dat ik deltree winnt niet gedaan heb dus ik ren ze weer en laat win2k weer opstarten.

Maar mijn frustrende/brandende vraag dus. W H Y! gebeurt dit? Ik denk zelf dat ik nu twee mogelijkheden heb.
1. Bios flash mobo
2. Andere vidkaart

Wat vinden jullie ervan?>

Mijn specs:

Abit kt7a
Amd 1 ghz 100fsb
256mb sdram
CLub3d geforce ti 4200
2x maxtor d740x

Ik verwacht niet dat ik een oplossing krijg hier magoed kan ik iig zeggen i tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Laatst online: 24-01-2022
Op zaterdag 15 juni 2002 11:18 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Plz, weet iemand iets, anders maak ik wel een topic in SP :)
Lees s goed dit topic door :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Op zaterdag 29 juni 2002 01:05 schreef pakradja007 het volgende:
ok ik weet nu al dat niemand dit probleem kent/kan oplossen maar ik waag het toch.

Wat vinden jullie ervan?>

Mijn specs:

Abit kt7a
Amd 1 ghz 100fsb
256mb sdram
CLub3d geforce ti 4200
2x maxtor d740x

Ik verwacht niet dat ik een oplossing krijg hier magoed kan ik iig zeggen i tried.
Ik heb ook dat Abit Kt7a moederbord en veel problemen gehad met de Aeolus G4Ti4200. Xp opnieuw instaleren deed ie niet. Veel 3Dspellen liepen meteen vast.
De leverancier dacht dat het een compatibiliteitsprobleem was tussen de G4Ti4200 en de Kt7a.
Maar mooi niet want heb nu een Leadtek 4200 128 Mb er in zitten en die doet het gewoon. Ook XP wil weer gewoon instaleren. Denk toch dat sommige kaarten hardware-matig beter in elkaar zitten dan andere.
Succes ermee.

Digibilly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Heeft iemand het al een keer voor elkaar gekregen custom resolutions toe te voegen? Met m'n GF2MX werkte dit perfect (bijv. 1440x1080) met de 27.20 drivers oid. Met m'n GF4Ti4400 werkt het jammer genoeg niet meer. Niet met PowerStrip en ook niet door handmatig toevoegen aan de NV_DISP.INF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Op zaterdag 01 juni 2002 20:53 schreef 4dd1cT het volgende:
Ik heb de core van m'n gf4 ti4600 een beetje te hoog gezet met nvmax
nu crashed winxp als ik opnieuw opstart, kan ik dit nog oplossen?
:(
de ctrl toets inhouden bij het opstarten dacht ik zo

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb een probleempje met mijn ti4400 en het 2de scherm. Kijk in mijn bios staat nu AGP als eerste.

Maar als ik windows 98 opstart ( voor counterstrike ) dan is dus mijn "brakke" secundaire scherm opeens primair. En dit kan ik niet veranderen? Onder windows XP werkt het wel goed, want daar kan je zelf bepalen welke primair is.

Kan iemand mij helpen???

Alvast bedankt.

p.s. Gezocht, en in bios geprobeerd pci als eerst te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen ,ik heb een geforce 4 TI4200
en als ik mn kaart op mn tv aansluit krijg ik aan de zijkanten en onderin ZWARTE BALKEN
het is niet beeldvullend ,hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

down dan Nvidia Refresh Rate Fix MKII
die werkt met de nieuwe detŽs enzow...
http://www.voodoofiles.com/6814
ok ? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Laatst online: 01-09 08:37
Hallo Allen ,

Ik heb alweer een maand of de Gainward Ti4400 en de nieuwe drivers hiervoor zijn nog steeds erg brak of ik doe iets fout.

Ik gebruik NVMAX om het kaartje een beetje meer vooruit te pushen en voor de nodige instelling die je normaal niet zo kunnen doen.
De 27.20 drivers werken voor mij heel erg stabiel en leveren geen problemen op.
Ga ik de nieuwste drivers proberen zoals de 29.42 klappen mijn games om de haven klap eruit.
Ik heb dit meedere malen geprobeerd ook zonder de kaart overclockt te hebben.
De enigste drivers die stabiel blijft is de 27.20
Heeft iemand dit zelfde probleem wel is gehad ?

Please HELP ;(
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste