Het grote Geforce4 problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of agp4x werkend te krijg is op een Abit kt7a i.c.m. een Leadtek Winfast A250 LE of uberhaupt met de Geforce4 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09
(zucht GF4 spullen zoeken met de search? GOOD LUCK!!!)

Ik heb vrijdag de leadtek ti4200 gekocht. De eerste versies van die kaart zat zon stoer aluminium koelhuis op (1 fannetje).

Ik in de auto ... naar paradigit.. krijg daar 2 plactic zakken mee (ja ook eentje voor me maat) Benieuwd als ik was trek ik in de winkel zon zak open om een blik te werpen op die kaart.. tot mijn grote verbazing zie ik nix glimmen (dus geen aluminium). Alleen maar een heel lullig uitziend fannetje (welke vervangen gaat worden dus)

Ik tegen die gast "hey wtf is dit?"
-"nee das normaal voor de 4200!""
-"nee op de 4200 zit wel het alu blok, maar maar 1 fan ipv 2"
Hij aan zijn collega vragen: "Heej weet jij wat dit is?"
- "mmm zal wel 2e revisie zijn"

Hebben jullie hier al iets over gehoord?
Verder vind ik het wazig dat ik mijn computer boot dat ik helemaal geen bios te zien krijg van die kaart.. Hij loopt goed verder.. Tis wel een ti4200 maar ik vind die fan raar, en ook dat van die bios.

Ideeen? Tips? Graag!!

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 11:52 schreef Begbie het volgende:
(zucht GF4 spullen zoeken met de search? GOOD LUCK!!!)

Ik heb vrijdag de leadtek ti4200 gekocht. De eerste versies van die kaart zat zon stoer aluminium koelhuis op (1 fannetje).

Ik in de auto ... naar paradigit.. krijg daar 2 plactic zakken mee (ja ook eentje voor me maat) Benieuwd als ik was trek ik in de winkel zon zak open om een blik te werpen op die kaart.. tot mijn grote verbazing zie ik nix glimmen (dus geen aluminium). Alleen maar een heel lullig uitziend fannetje (welke vervangen gaat worden dus)

Ik tegen die gast "hey wtf is dit?"
-"nee das normaal voor de 4200!""
-"nee op de 4200 zit wel het alu blok, maar maar 1 fan ipv 2"
Hij aan zijn collega vragen: "Heej weet jij wat dit is?"
- "mmm zal wel 2e revisie zijn"

Hebben jullie hier al iets over gehoord?
Verder vind ik het wazig dat ik mijn computer boot dat ik helemaal geen bios te zien krijg van die kaart.. Hij loopt goed verder.. Tis wel een ti4200 maar ik vind die fan raar, en ook dat van die bios.

Ideeen? Tips? Graag!!
Dat kan nooit kloppen! Staat er wel ergens Leadtek op de kaart ergens dan? En Leadtek laat altijd de BIOS zien, dus er klopt echt iets niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 10:06 schreef Gringo het volgende:
Weet iemand of agp4x werkend te krijg is op een Abit kt7a i.c.m. een Leadtek Winfast A250 LE of uberhaupt met de Geforce4 kaarten?
AGPx4 werkt wel, maar is met de KT133/KT133A chipset van de KT7 serie van Abit (of elk ander merk) niet echt stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Laatst online: 01-01 22:09
niet dat dat veel zegt, maar de cd en boekie enzo zijn wel winfast/leadtek. Ik ben nu niet thuis en kan zo ff niet op de kaart zelf kijken.. maar ik kon geen leadtek of winfast vinden op de kaart zelf voor ik hem erin zette.

Ik wilde eerst ff hier informeren voordat ik naar para ga blaffen.
Thx.. ik kijk strax ff goed naar die kaart en dan maar eens paradigit bellen :s

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Weet 1 van jullie hoe ik dmv twinview / dualhead op mijn GF4 van leadtek (met tv out / dvi / sub) Mijn desktop kan 'expanden'

De clone optie staat wel bij nview maar ik wil dus dat ik 1 hele grote desktop krijg op 2 monitoren

Met de 'standaard' optie voor 2 monitoren in win98 kan ik het wel groter maken op 2 monitoren maar dan draaien veel 3d games bagger, zelfde effect dus als je een 2e vga kaart erin drukt

Ik hoopte dit te omzeilen door dus de 2 uitgangen van mij GF4 te gebruiken maar vind alleen maar een 'clone' optie

Leadtek GF4 4600 vivo / 30.82 drivers / Win98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2e dubbelpost in mijn got carriere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt een probleem, maar ik heb vandaag een MSI GF4ti400 128mb besteld om te redenen:

1) Goedkoper dan de rest
2) Ik heb in mijn oude comp een MSI gf2mx zitten die prima beviel.

Is dit een goede keuze geweest, of zijn er al veel mensen met problemen geweest (ik kon niet veel vinden in de search)

Als dit niet mag, beschouw het als niet geschreven en reageren is dan dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde als renkie, alleen beginnen filmpies @ mediaplayer ook te flippen->
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spr/vaag.JPG

dit gebeurd dus alleen als ik clone enabled heb, anders ziet het er gewoon goed uit, als ik echt een film opzet is ie ook op de kop, en ziet het beeld eruit alsof je veilige modus aan hebt staan, slecht dus.

daarnaast wilt hij ook geen games zoals halflife afspelen op primaire monitor of extended monitor/tv, geeft opengl error, lijkt erop alsof opengl niet meer werkt dus als ik me scherm clone naar extended.

kent iemand dit probleem?

alvast bedankt, sander

specs:
leadtek gf4 ti4400
drivers: 30.82

*edit*
heb ik wat gezegd? beeld is weer goed, had me extended beeld @ 16kleuren staan, oeps :D

opengl nog steeds probs tho ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2002 @ 01:05:
ok ik weet nu al dat niemand dit probleem kent/kan oplossen maar ik waag het toch.
, en ja hoor setup begint weer, maar nee precies op dezelfde punt ZWART.

Ik denk zelf dat ik nu twee mogelijkheden heb.
1. Bios flash mobo
2. Andere vidkaart

Wat vinden jullie ervan?>

Mijn specs:

Abit kt7a

Ik verwacht niet dat ik een oplossing krijg hier magoed kan ik iig zeggen i tried.
Er is nu een officiele Bios update voor de Abit KT7 serie.

http://download.viahardwa.../downloads/BIOS/kt7a9.exe

Changelog :
Official BIOS release A9 for KT7, KT7-RAID, V1.0/1.01/1.02
KT7A, KT7A-RAID, V1.0/1.1/1.2
KT7E , V1.0/1.1

Release information:

[ENGLISH]

1. Fix nVidia GeForce4 Ti 4x00 AGP card compatible issue with Windows XP.
2. HPT 37x BIOS version 1.11.0402.The RAID function is for KT7A-RAID only.
This BIOS version is also for non-RAID boards and HPT BIOS will be
automatically disabled while RAID controller chip not detected.
3. BIOS Compile Date: 7/11/2002.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is het topic ervoor dus post het maar:

ik heb gister een asus V8440 TD gekocht en 512 mb SDram, heb eerst de kaart erin gestopt en geinstalleert en allees deed het prima, maar ik lette niet erg op of ik al verschil zag, ik had beeld en wat voor verschil zou je moeten merken op het desktop, toen de comp weer uitgezet en het ram erin gezet en weer opgestart:
mn cd-writer ging open, ik weer dicht gedaan maar een paar seconden later ging hij weer open
inmiddels op de desktop gekomen zie ik (niet duidelijk) verticale strepen die alleen de pixels van de iconen weg halen, en ook de iconen van het startmenu (enkel vijf onderelkaar)hebben er last van, de tekst blijft gewoon, en die smiley van Hooi die zie ik ook met strepies erdoor.
edit:
de iconen van de systry hebben ook strepen gekregen zie ik net

wie-o-wie heeft een idee

ik heb nu de laatste detonator van nvidia geinstalleert maar dat helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejjhh"? Wazeggu ?

Leg eens wat meer uit over

- Machine samenstelling, moederbord CPU voeding
- Windows Versie

Leg het probleem rustig uit. Geen opgewonden oogetuige verslag uit de eerste hand graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, maar dat was het wel, eigenlijk, wist niet waar ik moest zoeken dus dan mar gauw ff posten op GoT
inmiddels is het open gaan van die cd-rom speler al verholpen, gewoon even de kast opengemaakt en alles ingesteld zoals ik vindt dat t moet staan, die leverancier van mn comp had de hdd en een dvd-speler op een ide gezet |:(
nou ff mn specs:
jetway 663AS ULTRA motherboard
AMD Athlon XP 1600+
Hyundai 128mb SDram pc133 daar is nu dus Dane-elec 512 mb SDram pc133 bijgekomen
msi geforce 2 mx 200 dat is nu dus een asus geforce 4 TI 4400 TD geworden
lite-on LTR 16102B
Samsung DVD-rom SD-612
realtec netwerkkaart
hauppage wintv Go!
moterola modem, zonder gaat windows flippen
WD 20 Gb
17" CTX VL700
250 W voeding
winXP home NL

nou ik merk nu dus dat er bij icontjes vaak kleurloze strepen erdoor heen lopen, hele smalle, en die nemen dan de kleur van de achtergrond aan, ook eigenschap vensters lopen er soms strepen door het tabblad, dat ziet er dus heel gaar uit af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je agp uitgang boven de pci uitgangen?
Probeer de eerste pci uitgang onder de agp vrij te houden. Mijn 8170 had dat probleem ook, dat heb ik destijds gedaan en geen last meer gehad.
Waarom die strepen er waren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pasgeleden een Leadtek Winfast A170 GeForce 4 MX 440 64mb T gekocht...
op deze kaart zit tv-out.

Nu is alleen de vraag, hoe sluit ik dat ding nu op m'n televisie aan?
Ik heb die scart kabel al, maar er moeten toch ook drivers zijn ergens?? op de cd die erbij kwam staan ze niet :?
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je gewoon aansluiten en dan moet ie het doen en anders bij beeld eigenschappen bij de tab twinview ofzo ff doornemen

ff over mijn eigen probleem als reactie op Vision:
nee het pci slot eronder is vrij , wel zit daarweer onder de tv kaart, misschien die wat verplaatsen???
die werkt ook met Hertzen

het vreemde vindt ik dat ik het alleen maar bij desktopping merk en dan vaak alleen bij iconen, niet bij bijvoorbeeld word soms wel door de iconen maar niet door het grijze vlak, dus het lijkt net alsof er maar één layer is die gestoord wordt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 16:33 . Reden: wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
Als ik quincunx aanzet en ik draai een game loopt me game vrij snel vast,
iemand enig id hoe dit te fixen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-01 12:05
Tja ik heb dus ook een klein g4 probje waar ik niet uitkom:

ik heb een p4 1.8a@2.4
512mb pc2100@pc2100 kingston geheugen
een asusv8460@standaard
40gb ibm 7200rpm
winxppro

en ik haal maar +- 8500 3dmark2001se punten op de standaard settings dus met 1024bij768@32bits etc etc

ik vind dat wel erg weinig ik had eerst de det29.42 en toen de nieuwe de 30.nogwat

dus als je iets weet ik hoor het heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eheijckers schreef op 21 augustus 2002 @ 00:08:

ik heb een p4 1.8a@2.4
een asusv8460@standaard
40gb ibm 7200rpm
winxppro

en ik haal maar +- 8500 3dmark2001se punten op de standaard settings dus met 1024bij768@32bits etc etc

ik vind dat wel erg weinig ik had eerst de det29.42 en toen de nieuwe de 30.nogwat

Lijkt me een normale score voor zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:19:
[...]

Lijkt me een normale score voor zo'n systeem.
erm dus echt niet he ;) ik haal al op mijn sys je 11000 puntjes dus ik neem aan dat hij nog veel verder moet gaan :)
knights16 schreef op 20 augustus 2002 @ 17:36:
Als ik quincunx aanzet en ik draai een game loopt me game vrij snel vast,
iemand enig id hoe dit te fixen ?
ik had dit ook kijk eens hoe veel spanning er op de 5 V lijn staat als die onder de 4.8 komt krijgt je vidkaart simpelgenoeg niet genoeg stroom om dat aan te kunnen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
me 5 volt lijnt is wel oke hooor
4.95.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 21 augustus 2002 @ 01:57:
[...]

erm dus echt niet he ;) ik haal al op mijn sys je 11000 puntjes dus ik neem aan dat hij nog veel verder moet gaan :)
Kijkl nou nog es goed, hij heeft een P4 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen als ik de nieuwste drivers installer voor de gf4 ti4400 die van ww.nvidia.com dus dan loopt alles goed en ik dan reboot (windows xp) dan geeft hij een error aan dat hij nvarch32.dll mist wat kan ik er aan doen ?

specs amd 2000+ 512mbddr gf4ti4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen als ik de nieuwste drivers installer voor de gf4 ti4400 die van ww.nvidia.com tot dan loopt alles goed en als ik dan reboot (windows xp) dan geeft hij een error aan dat hij nvarch32.dll mist wat kan ik er aan doen ?

specs amd 2000+ 512mbddr gf4ti4400

Verwijderd

Heb van de week een Leadtek Winfast TI 4200 besteld, vandaag bij het postkantoor opgehaald, maar nu ik hem er in heb blijkt hij in bijv UT en MoHAA niet sneller te gaan dan mijn vorige kaart (asus 6800 deluxe ddr gf1) Nu heb ik al de nodige dingen geprobeert om de prestaties te verbeteren zoals vsync uit doen en andere detonators erop doen. Nu blijkt dattie alleen de bijgeleverde leadtek drivers en de leadtek detonators eet maar niet de nvidea deto's. Asus deto's heb ik per ongeluk ook geinstalleerd, maar dan reboot ie voordat ie in windows komt. De prestaties met 3dmark leken wel hoger te zijn ware het niet dat hij steeds blijft hangen :(. Misschien dat het aan m'n systeem ligt?

Specs:

Celeron 700@866
192 mb sdram
MSI nogwat moederbord
Win 2k Sp1

Ohw ja en m'n AGP staat op 2x maar dat kan ik dus niet veranderen omdat al die tweakprogjes zo'n beetje deto's nodig hebben.:( En ik ben nu uit wanhoop nog ff proberen sp2 en 3 te installen, levert ook wel niks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Uhm ik heb van alles gehoord over Probs met de GeForce 4 MX 440 , mar wat zijn dat dan precies? Topic doorgelezen maar kwam niet echt onoplosbare probs tegen..

Want ik wil dan misschien mn videokaart vervangen door n TI 4200 oid (heb nu 440 ) , ik heb namelijk last van t volgende. In HL krijg i af entoe n soort disco effect, allemaal soorten vreemde kleuren en na n tijdje is t weer weg , en deze kaart is dus NIET geOC't, ik heb het btw heel erg bij NIEt aopen drivers (dus direct v nvidia) en minder bij Aopen drivers.
Heb nou al n paar keer nieuwe drivers moeten installeren (herinstalleren) ook flipt nView af en toe , maar ik las in de FAQ dat dat bij n gefixed refresh kan zijn , alleen ik kan me niet herinneren dat aangezet te hebben (tis toch niet default)

Specs:
Xp 1800+
Asus A7V333
256 MB Kingston DDR
Samnsung 40,8 HDD
LiteOn Dvd 16/48 en CD-RW 32/16/40
Aopen Gf 4 MX 440
Realtek 8139

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44

RvV

eheijckers schreef op 21 augustus 2002 @ 00:08:

ik heb een p4 1.8a@2.4
een asusv8460@standaard
40gb ibm 7200rpm
winxppro

Ik heb een "zie sig" en daarmee haal ik ruim 10.000 punten. Als ik dan met die online result browser ga kijken, zie ik dat die ti4400 van mij nog langzamer is dan een ti4200. Zelfs als ik de kaart als een gek oc, kom ik nog niet boven de prestaties van een ti4200. Ik zou ongeveer 11.000 punten moeten halen. Verder overal de nieuwe drivers in enzo. Niet dat de score slecht is, maar ik vind het gewoon vreemd.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 22 juli 2002 @ 12:09:
[...]

Dat kan nooit kloppen! Staat er wel ergens Leadtek op de kaart ergens dan? En Leadtek laat altijd de BIOS zien, dus er klopt echt iets niet!
Asus laat volgens mij ook ALTIJD de BIOS zien maar mijn oude Asus GeForce 3 Ti200 Deluxe liet 'm ook niet zien hoor... Dit verschilt gewoon per merk/kaart/revisie of weet ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
Systeem:
AMD athlon XP 2200+
512 MB RAM
Iilyama TFT 17"
WinXP Home

kaart:
Asus V8170 DDR/TV/64MB GeForce4

Probleem:
Als de computer langere tijd uitstaat en ik start de boel weer op dan verliest WinXP de drivers voor deze videokaart en meldt WinXP een probleem met de grafische adapter. Windows vindt direct daarna ook een nieuwe VGA kaart maar het lukt me dan niet om deze te installeren.

Als ik dan in apparaatbeheer de "onbekende" VGA kaart eruit gooi en ik start opnieuw op dan staat alles weer goed!!

Echt een vaag probleem dus! Kant iemand het probleem?

Als ik de laatste drivers installeer wordt het helemaal vaag. Dan wil hij niet hoger dan 800x600 en 8 bits kleuren.

Als ik vanaf de CD installeer gaat alles dan weer goed tot dat de computer een tijdje uit heeft gestaan. Dan zijn de drivers dus weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij de Asus V8420 128Mb (Ti4200) Deluxe zit een programma dat heet smartdoctor. Die geeft de temperatuur aan en je kunt hem dynamisch laten overklokken om zo de temp laag te houden als je niet aan het gamen bent. Nu kan ik wel de gpu frequentie laten aanpassen maar niet de memory frequentie. In de Asus tweak utility kan dat wel. Kan dit bij anderen wel in smartdoctor?
(edit)
Ik heb inmiddels de handleiding eens grondig bestudeerd en er staat idd dat je alleen de GPU frequentie aan kunt passen. De memory clock wordt vooralsnog niet ondersteund.

Wat me ook opvalt is dat tijdens het draaien van de 3DMark benchmark, de achterkant van de kaart bij de GPU ontzettend heet wordt, ik kan m'n vinger er niet op houden. Met het geheugen valt het wel mee. Is dat normaal?
(edit)
Ik zie in de smartdoctor dat de GPU nu 58 graden is en het geheugen 45 graden, er draait nu geen 3dmark ofzo. Wanneer dat wel zo is, ben ik bang dat het wel erg heet gaat worden zo. De Asus koeler is wel warm maar niet zo heet als de achterkant van de kaart. Dat zou dus betekenen dat de koeler de warmte niet goed opneemt? Iemand anders z'n Asus 8420 deluxe al eens gechecked?

• badFISH
  • Laatst online: 17:31

badFISH

Design & Decision Support

Ik heb het volgende probleem. Als ik de tv-out inschakel dan krijg ik op mijn tv mooi mijn desktop te zien.
Alleen als ik film (DVD en divx) wil gaan kijken in bijv. mediaplayer dan krijg ik een groene of paarse streep te zien waar de film moet zijn en de 2 zwarte balken (boven en onder).
Weet iemand hier een oplossing voor. Het gaat om een toshiba satellite pro 6100 P4 1600 Mhz. Er zit een Nvidia Geforce4 420 GO in met 16 Mb.
Ik had iets gelezen van tvtool alleen die herkend de tv-chip niet, weten jullie toevallig een oplossing?

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
ik heb al een tijdje en leadtek geforce 4 ti 4400.
maar ik heb gisteren een fresh install gedaan, een bij het installen van de drivers heb ik weer dezelfde problemen met de winfast driver cd, de autorun doet het niet en als ik dan gewoon de drivers en progs wil installeren werkt het ook niet, alleen als ik tijdens het booten van m'n pc de cd er al in leg wilt hij het met een beetje geluk doen. En hier bedoel ik alleen maar dat hij de drivers van de ti kan installen en dan moet ik weer booten om winfast dvd te installeren.

nu de vraag:
heeft iedereen dit met die cd?

Verwijderd

schaduw schreef op 02 juni 2002 @ 19:39:
ik blijf het probleem houden, gelukkig wordt er aan gewerkt, volgens iemand op het nvrt forum; [url="http://www.nvrt.net/phpBB2/viewtopic.php?t=28&highlight=tvout"]http://www.nvrt.net/phpBB2/viewtopic.php?t=28&highlight=tvout[/url]

edit: maar als je een oplossing weet, schroom niet om het te vertellen beste lezer ;)
Ga in het ini bestand van het spel JONGENS!! en zoek naar refrech en daar staat meestal 60Hz zet deze gewoon op 75 of 100Hz
KlAaR!@#$

Verwijderd

K, ik heb een asus V8840 td gekocht.

Nadat ik de drivers geinstalled heb en de kleurdiepte verander of reboot, krijg ik alleen zwartbeeld en de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.kerssens/error.jpg

Hij wil ook nog wel eens in xp "blauw scherm" springen en dan zegt ie STOP: c0000415 Unknown Hard Error of zo iets.

Mijn specs:

-Chaintech VIA KT266A moederbord
-AMD Athlon XP 1600+@1433
-512 DDR266 ram
-gateway ev700 17" monitor.

verder niks boeiends.

Heb geprobeer:
-bios flash
-drivers van asus, nvidia, via en chaintech.

Maar ik ga hem nu gelijk terug sturen...

Verwijderd

stilte voor de storm...?!?

Verwijderd

Ik heb zelf een geforce 4 ti 4600...maar ik w8 eff met OC en. Heb namelijk een mobo temperatuur van 42 * Eerst ff wat casefans erin zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 12:14:
Ik heb zelf een geforce 4 ti 4600...maar ik w8 eff met OC en. Heb namelijk een mobo temperatuur van 42 * Eerst ff wat casefans erin zetten.
jongen, ik zou maar eens een goeie airflow in je case gaan maken en eventueel een fannetje op je north bridge gaan zetten, wat 42* op je mobo is wel erg veel geloof ik.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
badFISH schreef op 14 september 2002 @ 12:20:
Ik heb het volgende probleem. Als ik de tv-out inschakel dan krijg ik op mijn tv mooi mijn desktop te zien.
Alleen als ik film (DVD en divx) wil gaan kijken in bijv. mediaplayer dan krijg ik een groene of paarse streep te zien waar de film moet zijn en de 2 zwarte balken (boven en onder).
Weet iemand hier een oplossing voor. Het gaat om een toshiba satellite pro 6100 P4 1600 Mhz. Er zit een Nvidia Geforce4 420 GO in met 16 Mb.
Ik had iets gelezen van tvtool alleen die herkend de tv-chip niet, weten jullie toevallig een oplossing?
Clone je de desktop of extend je het?
Staat overlay aan (op 2e beeldscherm)?
Heb je je tvout op pal staan (instelling in software)
Goede codecs?

Ik heb de zelfde kaart en heb weinig problemen
gebruik wel de nviaia 40.41 drivers

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 16:05:

Maar ik ga hem nu gelijk terug sturen...
Dat lijkt me inderdaad een heel goed idee, want volgens mij heb je toch echt een flink brakke kaart. Terug met die hap dus :) .

(Je hebt hem toch niet met de verkeerde bios geflest he ... dat zou niet zo mooi zijn)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik stak me "ouwe" GF2 MX400 er in en die werd zo weer door XP herkend en gretig geïnstaleerd. Als ik veilige modus runde met die v8440 dan had ik ook lichte blokes in beeld, en soort patroon. er vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 20:57:
Heb van de week een Leadtek Winfast TI 4200 besteld, vandaag bij het postkantoor opgehaald, maar nu ik hem er in heb blijkt hij in bijv UT en MoHAA niet sneller te gaan dan mijn vorige kaart (asus 6800 deluxe ddr gf1) Nu heb ik al de nodige dingen geprobeert om de prestaties te verbeteren zoals vsync uit doen en andere detonators erop doen. Nu blijkt dattie alleen de bijgeleverde leadtek drivers en de leadtek detonators eet maar niet de nvidea deto's. Asus deto's heb ik per ongeluk ook geinstalleerd, maar dan reboot ie voordat ie in windows komt. De prestaties met 3dmark leken wel hoger te zijn ware het niet dat hij steeds blijft hangen :(. Misschien dat het aan m'n systeem ligt?

Specs:

Celeron 700@866
192 mb sdram
MSI nogwat moederbord
Win 2k Sp1

Ohw ja en m'n AGP staat op 2x maar dat kan ik dus niet veranderen omdat al die tweakprogjes zo'n beetje deto's nodig hebben.:( En ik ben nu uit wanhoop nog ff proberen sp2 en 3 te installen, levert ook wel niks op
AGP op 4x zetten zal denkek zoveel niet uitmaken hoor. Ik denk eerder dat je processor niet rap genoeg is. Je nieuwe kaart moet steeds op berekeningen van je cpu wachten. Om zeker te zijn, kan je je nieuwe kaart eens in een iet wat nieuwere pc steken van een vriend ofzo. Maar ik denk dat die 866mhz het probleem is.

Ik haal met een Ti4200 en xp2000+ 9949 punten in 3Dmark. denk dat vooral de snellere pc hiervan de oorzaak is.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 01:55:
Nee, ik stak me "ouwe" GF2 MX400 er in en die werd zo weer door XP herkend en gretig geïnstaleerd. Als ik veilige modus runde met die v8440 dan had ik ook lichte blokes in beeld, en soort patroon. er vaag allemaal.
Dan is die kaart gaar waarschijnlijk, ik heb zoiets vroeger gehad met een voodoo banshee.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Vandaag had ik mijn Creative GeForce 4 TI4600 binnen:
Zonder driver: blauwe en oranje verticale strepen in beeld
Met driver: Onleesbare pixelbij

Bios defaults geprobeerd: geen resultaat.
Andere PC geprbeerd: zelfde problemen

Die gaat terug naar Informatique.

Iemand wel eens vergelijkbare problemen gehad?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 20:57:

Specs:

Celeron 700@866
192 mb sdram
MSI nogwat moederbord
Win 2k Sp1

Tijd voor een verse herinstall, pak dan meteen de 30.82 WHQL drivers van nvidia.com, dan werkt het vast en zeker wel, bij mij draait LeadtekTi4400 gewoon met det's van nv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Niet echt n probleem maar wel vreemd :

Als ik in de disply properties op OK klik duurt het wel 30 sec ofzo voordat het window verdwijnt als ik iets heb aangepast , net of ie heel lang moet nadenken om de wijziging door te voeren ;)

Dit is alleen bij detonators zo , vlak na herinstalltie met de Mikrosoft driver er nog op gebeurde dit niet ...

Heeft iemand dit ook gemerkt misschien ?

O ja :

WinXP sp1 , Det 3082 , MSI Ti4200

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethan_Hunt
  • Laatst online: 18-11-2019

Ethan_Hunt

En nu eerst... een biertje!

Ik heb op mijn mobo (een Asus CUSL2-C) een Leadtek Winfast A250TD (Geforce 4 TI 4400) aangesloten. In de BIOS (revisie 1009) heb ik de AGP-bus op 4x staan. 8)

Nu het probleem:
Zowel de display-properties, als SiSoft Sandra 2002 geeft aan dat de AGP-bus op 2x draait. :(

Oplossing:
:?

Ik heb de Winfast-drivers geprobeerd, de Detonator 40.41 en de 40.72. Allen geven eenzelfde resultaat. :'(

De kaart is (nog niet) geoc't. :P De processor wel (PIII 1000MHz @ 1067MHz). De PCI-bus komt daarmee op (meen ik) 37 MHz...

Wie helpt me uit de brand om de kaart op AGP 4x te krijgen. _/-\o_

Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Hallo iedereen,

ik heb nu ff pauze op mijn stage en wil jullie graag mijn volgende probleem voorleggen (ik heb dus snel even een search gedaan, maar dat was niet erg bevredigend):

Het probleem is: "Horizontal Tearing", ik heb al enkele dagen gezocht op het net, maar echt iets concreets heb ik niet kunnen vinden, dus ga ik nu maar vragen.

Naamloze kast 300W
MSI KT3 Ultra-ARU (laatste BIOS upd.)
AMD 1900+
Kingston Valueram 2x256 DDR PC2700 (333Mhz) modules (in mijn specs staat nog mijn oude geh. by the way...)
Point-of-view std. GeForce4 MX440

Ik gebruik de WHQL drivers 30.82 (even uit het blote hoofd) en de laatste BIOS. Vanzelfsprekend heb ik ook andere drivers geprobeerd en BIOS-versies (alsmede ook verschillende bios-instellingen) en het probleem blijft zo goed als exact hetzelfde.

Bij sommige games schijnt/lijkt het niet te gebeuren maar bij een heleboel andere games wel (Tony hawk games bijv. niet op max. res. of laagste res., maar SOF2 of bijv. Maffia wel, hoe ik het ook instel) Wellicht het gebruik van Direct3D of OpenGL, dat dat verschil maakt?

Goed, het gebeurt ook bij video's, als ik ze op postzegelformaat afspeel of fullscreen of fullscreen op de TV-out, ik krijg horizontale scheuren.

Wanneer gebeurt het niet? Als ik echt op een extraam lage (lees: 640x480) res. speel op 16- of 32bit en mijn monitor op 60Hz (als ik al RR KAN instellen) lijkt het oke te gaan. Dit wil ik natuurlijk niet, want dan kan ik net zo goed GEEN 3d kaart erin hebben.

Is dit nu een bekend probleem van de GeForce NV17 of met allemaal? of is dit alleen in combi met een bep. mobo. Ik hoop echt dat jullie een oplossing voor me hebben, anders ruil ik dat ding in voor een ATi ofzo.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

bk386133 schreef op 30 september 2002 @ 00:29:
Ik heb op mijn mobo ........ AGP 4x te krijgen. _/-\o_
Heb je al nieuwe moederbord drivers geprobeerd? Als ik dat niet installeer, staat mijn hele mobo met de 3d kaart in PCI modus ipv. 4x AGP ;)

Succes!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een prob. volgens mij : ik heb net een GF4Ti2400-128 Ddr(sparkle) draait op 325/515 en haal maar 6000 marks : de rest van me sys is : duron 1200, 655 mb intern,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethan_Hunt

Ethan_Hunt

Er zijn helaas geen mobo-drivers beschikbaar voor de Asus CUSL2-C :(
Je kunt slechts de BIOS updaten, maar na revisie 1009 (die heb ik al) zijn er geen nieuwere drivers verschenen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
hoe kunnen jullie in vredesnaam het verschil zien tusse 60 en 85 hz .... ik zou ook wel eens willen weten of ik wel echt 85 hz heb in games maar zie het niet (of het is altijd 60hz )

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethan_Hunt

Ethan_Hunt

Ben er inmiddels achter wat er aan de hand is. Die eikels van ASUS hebben een AGP-lock o.i.d ingebouwd op de CUSL2-C, want zodra ik de processor overclock naar 1065MHz (met een FSB van 142MHz) dan springt AGP4x terug naar AGP2x. :'(

Nu is mijn vraag, kan ik die beveiliging uitschakelen? >:)
Zo niet, wat is dan verstandig:
1. terugclocken naar specificaties en AGP4x draaien?
2. gewoon doorgaan met 1065MHz en AGP2x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik nog niet.... Grrrr, trouwens, ik heb soms van die witte spikkels onder Win9x en ME, na een F5je is alles weg weliswaar... maar... irri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

eliminator007 schreef op 30 september 2002 @ 18:18:
hoe kunnen jullie in vredesnaam het verschil zien tusse 60 en 85 hz .... ik zou ook wel eens willen weten of ik wel echt 85 hz heb in games maar zie het niet (of het is altijd 60hz )
je kan het echt wel zien en al kan je het niet goed zien moet je even van de zijkant van je monitor kijken dan zie je het verschil wel tussen de frequenties.
Als ik fpsspellen speel in 60 hz dan wordt ik namelijk erg snel misselijk. je kan lage frequenties het makkelijkst zien als je 75hz of hogere frequenties gewend bent.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethan_Hunt

Ethan_Hunt

knightofn1 schreef op 30 september 2002 @ 19:09:
[...]

je kan het echt wel zien en al kan je het niet goed zien moet je even van de zijkant van je monitor kijken dan zie je het verschil wel tussen de frequenties.
Als ik fpsspellen speel in 60 hz dan wordt ik namelijk erg snel misselijk. je kan lage frequenties het makkelijkst zien als je 75hz of hogere frequenties gewend bent.
Daarnaast kun je natuurlijk het OSD van je beeldscherm openen tijdens het spelen(als je monitor hierover beschikt). Daar staat vaak ook de status van de monitor genoemd, dus zoiets als "1024x768 69KHz 85Hz".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

tranztaz schreef op 30 september 2002 @ 13:44:
Hallo ............ in voor een ATi ofzo.
Weet echt niemand iets af van mijn probleem dan? Aiaiaaaaaaaai.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:36
Ik stoor me aan het feit dat mijn GEforce 4 TI4400 met 128 mb intern geheugen tc etc nog niet eens in staat is om FATSOENLIJK zonderproblemen beeld te geven op mijn tv. Mijn vorige kaartje, een leadteck mx400 doet dat zonder problemen gewoon kabeltje erin .. nview op clone zetten en gaan met die banaan.

Maarmijn geforce 4 vertikt het gewoon op een of andere manier.. :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb iets heel raars. Als ik m'n PC opstart en Windows XP start, dan werkt alles normaal. Dat wil zeggen, als ik ergens rechts-klik, krijg ik het bekende menuutje. Maar als ik daarna een DirectX 8.1 spel heb gedraaid en ik keer terug naar windows, dan is dit menuutje onzichtbaar en moet ik met m'n muis er eerst overheen gaan om het zichtbaar te maken.

M'n specs:
• MSI K7T Turbo
• 256MB PC133 CAS2 Crucial geheugen
• Athlon 1,2@1,35GHz (10x135)
• Leadtek WinFast A250 Ti4200 ViVo
• Windows XP
• Teratec XFire 1024
• 300W voeding
• Realtek netwerkkaartje
• Detonator 30.82
• Standaard Windows XP VIA driver

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn asus gf ti4600 plankje ondersteund geen 32 bit z buffer. Heeft iemand anders dit probleem? In princiepe zou deze optie toch beschikbaar moeten zijn.

Win xp prof
Detonators 40.71
gigabyte 7VRXP rev. 2
512 ddr pc2700 samsung

Heeft iemand suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Viva Vince schreef op 08 oktober 2002 @ 23:51:
Mijn asus gf ti4600 plankje ondersteund geen 32 bit z buffer. Heeft iemand anders dit probleem? In princiepe zou deze optie toch beschikbaar moeten zijn.

Win xp prof
Detonators 40.71
gigabyte 7VRXP rev. 2
512 ddr pc2700 samsung

Heeft iemand suggesties???
De drivers zijn nog beta he. heb je het ook bij andere drivers?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
Ik heb de bijgeleverde drivers (versie 28.??) ook geprobeerd en ook daarbij blijft het probleem.

Ik heb ook al wat mailtjes naar Asus verstuurd maar die zijn niet zo verschikkelijk snel van begrip. Ik kreeg een mailtje terug dat ik de nieuwste drivers een zou moeten proberen, maar dat had ik al gedaan(versie 29.40).

Het is echt heel vaag, ik kan bijvoorbeeld niet bij 3dmark2001 en Ghost recon die optie niet aanklikken(grijs) terwijl ik op mijn oude pc met trident!! kaartje dat al wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Geen idee wat het dan kan zijn. Al een schone xp installatie geprobeerd? Mischien is er nieuwe bios voor de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
Hmm ja xp heb ik al een paar keer op nieuw er opgezet en heb win ME ook ff geprobeerd. Die bios lijkt me een goed idee, alleen staan er niet echt drivers op de site van asus. Zal ze maar eens een mailtje sturen, of weet iemand misschien waar ik ze online van daan kan halen? Ze zijn immers niet echt snel met antwoorden bij asus.

Toch alvast bedankt voor de bios tip. Heb ik in ieder geval weer wat te doen :-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He poppetjes,

Zie hieronder mijn specs bij sign. Ik haal een score van 10000 bij 3dMark2001.
Heb alle drivers up to date, 40.71, 4in1 drivers apg op 4x apparture size 256, fast write aan. Een kennis van mij haalt 12500 en heeft alles hetzelfde alleen een amd 1800 (dus hoort juist iets lager te hebben) we hebben alle instellingen hetzelfde. Ik heb ook de burn in test gedaan ook past, en alles is nieuw dus daar ligt het ook niet aan denk ik, heb ook hd error test gedaan, pc benchmark gedaan, ook die was goed. (sommige denken ja dit heb je al verteld, maar het is nog niet opgelost :+) Oja als die vriend van mij bij die 3d mark 2001 alles op low zet haalt die 20000 en bij mij scheelt het geen reed blijft 10000 :? In games hetzelfde melodietje het maakt daar dus ook niet uit of ik alle graphics hoog of laag zet. Ik baal dus goed weet niemand nog een goede tip en lees het wel eerst ff goed voordat je iets zegt wat ik al beantwoord in deze tekst. Oja en Ver-sync is het ook niet en Ffaa ook niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Oke mijn prob :/

ik heb een leadtek GF 4 TI 4400 maar boven 280 core en 570 mem krijg ik hem niet stabiel ik snap er nixx van case temp is 23 !! graden en er blaast zelfs nog een 80mm case fan over die in de deur zit ( chieftec kast ) is dit een slechte revision ofzo ? :'(

ik draai xp en ik ga niet die winfox tool installen voor bios update tenzij jullie denken dat het echt gaat helpen ;)

BTW nog leuker is dat ik niet meer kan dl'en ( als ik op FTP dl druk dan .. ) via ie6 nu wou ik dus die nieuwe bios eens dl'en van hun ftp maar dat werkt niet er gebeurt nixx :S en ik heb dat ook op andere site's wat is dit igg voor prob ? :)

dus nu kan ik niet eens aan de bios komen :( hoe zet ik dat uit in ie ( usede normaal opera :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooper
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

ik heb een gf4 4400 van asus en dat ding draait als een terelier. MAAR! ik heb een klein (hmmzzz eerder groot) probleem: doordat die gf4's wel isa-kaarten lijken qua lengte moest ik allemaal nieuwe flatcables kopen (langere en rounded). Is dat een vaker voorkomend probleem of is mijn mobo gewoon sucky opgebouwd? (elitegroup geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
he nijntje je drivers zijn niet upot date want de nieuste detonators zijn 40.72 :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik ook fout getypt sorry, nee echt hoor ik heb 40.72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wooper schreef op 11 oktober 2002 @ 16:51:
ik heb een gf4 4400 van asus en dat ding draait als een terelier. MAAR! ik heb een klein (hmmzzz eerder groot) probleem: doordat die gf4's wel isa-kaarten lijken qua lengte moest ik allemaal nieuwe flatcables kopen (langere en rounded). Is dat een vaker voorkomend probleem of is mijn mobo gewoon sucky opgebouwd? (elitegroup geval)
Niks mis met je MB hoor. Je hebt nog mazzel, ik heb al van meerdere kanten gehoord dat sommige lui hun kaart weer naar de winkel terug konden brengen, omdat ze hem met geen mogelijkheid in de kast kwijt konden.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
RS_003 schreef op 11 oktober 2002 @ 16:40:
Oke mijn prob :/

ik heb een leadtek GF 4 TI 4400 maar boven 280 core en 570 mem krijg ik hem niet stabiel ik snap er nixx van case temp is 23 !! graden en er blaast zelfs nog een 80mm case fan over die in de deur zit ( chieftec kast ) is dit een slechte revision ofzo ? :'(

ik draai xp en ik ga niet die winfox tool installen voor bios update tenzij jullie denken dat het echt gaat helpen ;)

BTW nog leuker is dat ik niet meer kan dl'en ( als ik op FTP dl druk dan .. ) via ie6 nu wou ik dus die nieuwe bios eens dl'en van hun ftp maar dat werkt niet er gebeurt nixx :S en ik heb dat ook op andere site's wat is dit igg voor prob ? :)

dus nu kan ik niet eens aan de bios komen :( hoe zet ik dat uit in ie ( usede normaal opera :*) )
kleine kick iemand oplossing hier voor en hoe kan ik weer met ie via ftp's downloaden 8)7 :X

mja als ik ff ut 2003 speel met 280 core en 570 mem hangt hij al omdat hij tewarm wordt wat heeft dit gare ding :?
:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
ik weet zeker dat je gewoon je bios moet updaten hoor, dat helpt heel vaak... maar over die ftp... leadtek nl ftp ofzo? ik ga ook ff kijken, ik heb ook die leadtek gf4 ti4400 :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Yonni schreef op 12 oktober 2002 @ 10:37:
ik weet zeker dat je gewoon je bios moet updaten hoor, dat helpt heel vaak... maar over die ftp... leadtek nl ftp ofzo? ik ga ook ff kijken, ik heb ook die leadtek gf4 ti4400 :)
ja als ik dan op download druk ( ftp knopje zie je dan ) gebeurt er nixx :/

en ook bij andere site's dus maybe een optie in ie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb vorige week mijn MSI KT266 mobo vervangen door een Gigabyte 7VRXP. Allemaal heel snel enzo (na een fresh install), maar ik kreeg ineens vastlopers in allerlei spellen terwijl mijn overige hardware nog precies hetzelfde was. Nog een keer mijn HD gefromatteerd en alles erop opgezet (incl. drivers e.d) maar nog steeds hetzelfde probleem. Na van alles geprobeerd te hebben heb ik maar eens alle AGP settings in de BIOS laag gezet, en jawel hoor, nu heb ik geen vastlopers meer. Ik heb een Leadtek Ti4400 en mijn nieuwe mobo blijkt dus geen snelle AGP settings zoals AGP read synchronization, Fastwrites e.d aan te kunnen. Ik weet nog niet zeker of ik enkele settings misschien toch wel wat hoger kan zetten, maar dat zal ik nog uitzoeken. Voor mensen die last hebben van vastlopers tijdens spellen is dit dus misschien een oplossing.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit gebeurd sinds ik 40.71 en 40.72 heb

iedere keer als ik mijn computer opnieuw opstart word is het tv beeld grijd
iedere keer als ik een spel opstart word hij grijs
hij spring dan iedere keer op m/NTSC en als ik hem dan op G/PAL zet of B/PAL zet
dan komt er weer kleur maar zodra ik dan opnieuw opstar of een spel wil spelen word hij weer grijs

leadtek geforce 4 mx 440 40.72
amd duron 1300
msi k7t turbo 2
256 sdram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Mijn vader heeft nu een aopen geforce4mx 440 (agp:4x) en die geeft problemen bij het opstarten.. Als je de computer de eerste keer aanzet dat 'slaat' de monitor niet aan. Als je vervolgens ctrl+alt+del doet dan doet hij het gewoon probleemloos. Maar om nou elke keer dat te doen is erg irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Systeem:

AMD Athlon Classic 700Mhz.
Gigabyte 7IXe (Irongate)
256MB 133Mhz. Infineon SDRAM
Aopen Geforce 4 MX 440-V64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
kijken of de stekker goed zit, drivers opnieuw installeren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Stekker zit ok, heb de kaart er al een paar keer in-en-uit gedaan, en drivers zijn niet relevant, aangezien deze niet voor het boot-proces werken... De monitor slaat dus niet aan als je de computer AANZET, tijdens het bootproces. In windows werkt alles perfect als je tenminste na het aanzetten eerst op ctrl+alt+del drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Okay hier mijn probleem. Sinds 2 dagen krijg ik alleen nog maar de beeld kwaliteit van de zgn. safemode uit mijn leadtek Gf4 ti4600. Alle drivers opnieuw erop gezet. Zowel de via 4-1 (4.38 en de 4.43) als de nvidia versie 40.72 maar en ook de whql 29.42. Slaat na de installatie van de drivers bij een herstart na het bios scherm (dus als hij moet overspingen naar de desktop) vast. Daarna met een restart kom ik niet in de echte safe mode maar geeft wel deze lage vga resolutie.

Drivers steeds "volgens het boekje" uninstalled, det. destroyer, Standaard VGA adapter, herstart, en dan de nvidia's erop. Zonder resultaat dus. Nu net een GF2 geinstalleerd. Drivers erop en gewoon lopen... Wat kan het probleem nu zijn. Gf4 stuk? Heeft gewoon 6 maanden zeer stabiel gewerkt..

Specs: Mobo: K7t266pr02, Xp1600+, Enermax 350 voeding, 512 mb pc2100, Windows ME

Help!!

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Je zou hem op een andere computer kunnen proberen, en anders windows (xp?) herinstall misschien ;/ wordt je ook niet echt blij van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff iets heel anders.. misschien niet echt een probleem maar toch. Ik vind dat mijn GeForce4 Ti4600 zoveel lawaai maakt :( ik heb een Creative. (hiervoor dat ik een passief gekoeld GF2MX'je) Hoe zit dat bij jullie en hebben jullie er wat aangedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
sommige mensen :P. Een andere koeler erop zetten is denk ik het makklijkst. Maar ja dat doe je niet zo snel bij je videokaart (toch?)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Andere koeler erop zetten idd. Je kan bijvoorbeel naar een Zalman koeling kijken (duur) of anders de fan vervangen door een fan met een gortere diameter (80 of 92 mm oid) op een lager toerental. Dat zal al veel schelen in geluidsniveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Okay mijn probleem is opgelost. Sinds een week heb ik adsl en nu blijkt dat de sitecom (realtek chipset) ethernet kaart een conflict gaf met de video kaart. En dit terwijl de IRQ's niet conflicteerde en mijn systeem ook niets aangaf..Nadat ik hem uit het hardware profiel had gehaald starte mijn GF4 weer als een zonnetje..Daarna weer geactiveerd alles doet het weer. Vreemd allemaal

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op 13 oktober 2002 @ 22:27:
Andere koeler erop zetten idd. Je kan bijvoorbeel naar een Zalman koeling kijken (duur) of anders de fan vervangen door een fan met een gortere diameter (80 of 92 mm oid) op een lager toerental. Dat zal al veel schelen in geluidsniveau :)
De Zalman met heatpipe, helemaal passief gekoeld, dat lijkt me wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkacorp.com/images/zm80-hp/card-lg.gif

Hier zijn wel twee gaten voor nodig in je kaart. Al geloof ik dat die er al inzitten. (2 stuks)

[EDIT]

Alhoewel ik me afvraag of die Zalman wel net zo goed koelt als het passieve coolertje wat er nu op zit. :? Zie pic:

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/artwork/thumb/3db4t4600_c.jpg

Wat ik me ook afvraag is of het gewicht van de Zalman niet schadelijk is? De kaart hangt maar aan 2 punten in je pc, aan de kant van de connectors en aan de kant waar de AGP slot zit.. maar als die Zalman erop zit wordt het gewicht dan niet te groot, niet dat ik bang ben dat de hele zooi naar beneden donderd maar dat hij scheef gaat hangen en dat er wel eens een baantje zou kunnen breken!?

[EDIT] me post ook even in dit topic gezet Zalman ZM80-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een zwaar irritant probleem.

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden dit gekocht:
Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio,US
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700
AMD Athlon XP 2100+, 266Mhz, SocketA

en dus een Asus V8170-PRO GeForce4 MX460

Leuk zul je dan denken, nou valt mee..

ik weet niet of er iemand hier wel eens unreal Tournament (niet de nieuwe) speelt. Ik ook namelijk.

Dan hoef ik ook niet uit te leggen hoe rete irritant het is als je met deze zooi die ik nu heb slechts een framerate haalt van 45p/s, terwijl een vriend van mij een veeeel lager systeem heeft en een framerate van 50 p/s haalt.

Heeft iemand een idee, andere drivers misschien? zo ja welke, zo nee wat dan.. Ik sta op het punt deze bak van het dak te mieteren..

FraGG je lator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Uhh en je vriend gebruikt de zelfde instellingen als jij??? bedoel dus 16 bit of 32 bit enz...

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee niet, maar dat van die vriend moet je maar ff vergeten..
ik heb alles op high staan, als ik dat verander maakt het nog bijna niks uit..
toen we deze peecees in elkaar hadden gezet had ik een framerate van 70!
nu maar 45!
aaahgghh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
45 is een nette frame rate hoor. heb iets minder. en het verschilt trouwens ook veel met verschillende maps he. De een heb ik 70 de ander weer 25.

en wat apoca vraag hier boven.

Zet ze wat minder dan. world detial bv. dat helpt al dik.

En heeft je vriend ze pc niet dik getweaked dan. Zo zou hij ook veel meer kunnen halen. En jij, heb je standaard of ge-oc'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die van hem is wel geklocked klopt.

maar die framerate was 2 maanden terug in elke level rond de 70, ik begrijp dat bij een groter level je framerate zakt, maar toch geen 25?

en ik heb standaard, nog niet geklocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Bij grotere (buiten)levels kan je framerate zeker wel 25 FPS zakken hoor. Ik zou ff een benchmarkprogramma als 3dMark2001SE gebruiken en de score met die van je vriend vergelijken. (Niet de benchmark van UT2003 gebruiken want die schijnt allerlei opties aan of uit te zetten bij verschillende systemen, ligt er maar net aan wat je systeem kan trekken)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met een winfast a250LE en met een moderator die me steeds op non-actief zet omdat volgens zijn almachtige wijsheid een antwoord op 'game'sites gevonden kan worden.

Onder 3dbenchmark falen polygon testen (just a lot of 3d surfaces and pixels).
Tijdens het opstartscherm windows Me zijn enkele pixels fout. eenmaal in windows draait alles netjes tot de polygon test start (en ja beste moderator ook onder gelijk welke game die polygonen gebruikt ).

Heb alle nieuwe drivers van via, leadtek geprobeerd maar helaas.

enig idee?? :?

System Info Version: 2.2
Operating System: Microsoft Windows ME
Processor: AMD Athlon(tm) @ 1002 MHz
Graphics Card: WinFast A250 LE
Total Physical Memory: 256 MB
Free Physical Memory: 205.31 MB

Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Model: MS-6340
Version: N/A
BIOS Vendor: Award Software International, Inc.
BIOS Version: 6.00 PG
BIOS Release Date: 01/14/2002
BIOS Properties: Plug and Play, Flash, AGP

DirectX Version: 8.1
DirectDraw Version : 4.08.01.0881
DirectShow Version: 6.03.01.0400

Description: Primary Display Driver
Manufacturer: Leadtek Research Inc.
Name: WinFast A250 LE
Total Local Video Memory: 64 MB
Total Local Texture Memory: 64 MB
Total AGP Memory: 64 MB
Display Driver: nvdisp.drv
Display Driver Version: 4.13.01.3100
Driver WHQL Certified: Yes
Max Texture Width : 4096
Max Texture Height: 4096
Max User Clipping Planes: 0
Max Active Hardware Lights: 8
Max Texture Blending Stages: 8
Textures In Single Pass: 4
Vertex Shader Version: 1.1
Pixel Shader Version: 1.3
Max Vertex Blend Matrices: 0
Max Texture Coordinates: 8
Vendor ID: 0x10de
Device ID: 0x0253
Sub-System ID: 0x2896107d
Revision: 0xa2

Via drivers latest version 442

monitor Fujitsu-Siemens C776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kan iemand me dan vertellen wat de optimale drivers voor mijn systeem zijn? De laatste zeg maar.. merci bien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
40.72 schijnen de snelste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniac20
  • Laatst online: 26-02 19:58
Ik heb dus een probleem met mijn creative ti4600. Wanneer ik de monitor en tvout tegerlijkertijd gebruik en start een mediaplyer geeft ie de inhoudt van de player niet weer op de tv! Zowel in Clonemode als in Extend mode. Vaag ofniet, als ik de tv primary maak draait ie het wel op de tv, maar weer niet op de monitor. Is dit normaal??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Michali, enig idee waar ik die kan vinden.. En tazmaniac20 heb je hem wel op de tv pal gebeuren staan in dat onderste roll down menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Laatst online: 06-09 21:54
Ik heb ook al een tijdje problemen met me computer sinds, vooral sinds ik er een Sparkle GF4TI4200 in heb gezet.
Ik draai Windows 2000 Pro :D
Onder games loopt ie na een paar min ineens vast, dan doet ie niets meer, geluid herhaald zich meestal niet, het stopt gewoon, hezelfde geldt als ik soms muziek (mp3) zit te luisteren en ik ga wat anders zitten doen...

Eerst dacht ik dat het aan een IRQ conflict dus heb ik na heel veel moeite eindelijk ACPI eruit gesloopt, dit had totaal geen effect, games die het eerder wel goed deden (op mijn Voodoo 3 3000 R.I.P.) crashen nu na een paar sec.
Ik heb zover ik weet alles geprobeerd.
Ook dacht ik nog dat het misschien aan de voeding zou liggen maar lijkt me ook onlogisch aangezien hij wel gewoon 300w is. En andere games, bijv. ipv quake een keertje Empire Earth doen het wel iets beter, er lopen wel soms storingen over het scherm (alleen in Empire Earth) maar ik denk dat dat aan het spel zelf ligt.

Systeem :
Chaintech 7AJA2 mobo (Via Chipset, 4in1 is nou niet echt geinstalled atm)
512mb DIMM
primaire vidkaart : GF4ti4200
secundaire vidkaart : Nvidia Riva TNT
Staat nu weer op ACPI
2 hdd's en een dvd lezer en een cd brander

Kan iemand mij hier misschien mee helpen ?
(* Icheb heeft dit systeem a.s. maandag nodig als game systeem op een lanparty... :X)
edit:

------
Ik heb ff zitten experimenteren, en het ziet ernaar uit dat het een conflict tussen mijn cmedia onboard soundcard en me GF4 is...

Weet iemand daar een oplossing voor ?

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mijn probleem heb ik nog steeds wat betreft de "horizontal tearing", OOK op lage refreshrates. Nou heb ik ergens gelezen (ik meende op het forum van msi) dat de KT#-chipset een beetje problemen geeft in combinatie met een Geforcekaartje. Ik hoop dat ik dit bericht weer kan vinden. Klinkt dit misschien bekend in de oren en is er wellicht een oplossing? (Dan koop ik later wel een Radeon8500 of 9000 Pro, want die tearing begint me toch aardig de strot uit te komen)

ICHEB, disable je onboard soundcard en misschien dat een el cheapo geluidskaartje je uit de problemen helpt (lees: SB Live! Value ofzo, geen ouder spul), wat betreft de VIA chipsetdrivers, zijn ze niet goed geinstalleerd? Dan moet je als ie om een locatie van drivers vraagt, niks aan vinken en/of nergens een "path" invullen, dan zal je zien dat ie ze wel vindt) Reset verder je VRAM in je BIOS en zet APIC aan en op versie 1.4 als je mobo/bios dat ondersteunt.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Ik heb een Asus GeForce 4 TI 4600. Deze heeft de volgende aansluitingen: Normale aansluiting voor VGA, TV-Out, DV-out. Ook zit er een convetror snoertje bij van DV-out naar nogmaal VGA. Als ik mijn standaard monitor erop aansluit (Ilyama Vision Master 350, behoorlijk oud bakkie) start windows goed, maar kan ik geen Direct3D aplicaties runnen. Als ik het bijgelvede tweakprogrammatje van asus gebruik, zegt hij dat ik hem niet kan gebruiken tot ik de tweede monitor heb geactiveerd. Ik heb al geprobeerd om in de bios AGP op 1X te zetten, maar dit helpt niet. Als ik mijn beeldscherm op de DV-out aansluit via het convertor snoertje, gebeurt er precies hetzelfde.
Weet iemand een werkende oplossing? Ik zag dat bij andere mensen het op 1X zetten van de AGP poort wel hielp, maar bij mij niet :(

Online LED calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ook een leuk probleem.. NOT!

Als ik mijn PoV 4200 XP in mijn Abit KT7A heb is het bye bye floppydrive...

D.w.z. dat alle data verminkt wordt en dat booten via flop onmogelijk is.
Vervang je de kaart, dan is er ineens geen probleem.

Uiteraard heb ik het laatste BIOS van het mobo.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste