De volgende Post staat in het NFSHP2-topic. Misschien heb je er wat aan:
Er gloort hoop....
Na het lezen van vele posts en FAQ's, ben ik eens gaan rondvragen.
Mijn voorlopige conclusie is dat de oorzaak van het probleem zit in de VIA AGP-driver.
Met name de ondersteuning van 8X AGP in combinatie met niet 8X AGP compatibele kaarten lijkt mij een bottleneck. Dit laatste concludeer ik uit de melding van mijn (40.72) nVidia-driver, die doodleuk meldt dat mijn kaart (GF4 MX440) 8X AGP ondersteunt!
De proef op de som:
Na verwijdering van ALLE drivers die met de VGA-kaart te maken hebben (VIA 4-in-1 en VGA-drivers) heb ik ALLEEN de met mijn kaart meegeleverde VGA-driver geinstalleerd.
En ziedaar: NFSHP2 draaide ZONDER crashes.
Voorlopige conclusie:
De nieuwste AGP-driver van VIA gooit roet in het eten.
Advies:
Begin met het verwijderen van de VGA-driver, daarna de VIA 4-in-1 driver.
Installeer vanaf de meegeleverde CD de VIA 4-in1 driver en daarna de AGP-driver.
Test of dit stabiel draait.
Zo nee, de-installeer dan de AGP-driver en test opnieuw. Helpt dit, dan kun je oudere AGP-drivers proberen, waarbij je steeds 1 release hoger probeert, net zolang tot de zaak weer crasht. ga dan 1 release terug. Vervolgens kun je steeds nieuwere VGA-drivers proberen.
Zo ja, probeer dan stap voor stap nieuwere 4-in-1 en nieuwere VGA-drivers. (niet tegelijk uiteraard, want dan weet je niet door welke de boel eventueel crasht!).
Mocht 1 van beide typen drivers de boel laten crashen, ga dan 1 release terug.
Van het andere type kun je dan nog nieuwere versies blijven proberen. (uiteraard weer tot de boel crasht, en dan 1 release terug.)
Ik ga zelf bovenstaande procedure volgen en zal berichten wat mijn bevindingen zijn.
Noot: Onlangs heb ik een systeem gebouwd met ASUS A7V8X BSR BIOS v.1008 VIA 4-in1 4.43/Hercules Radeon 9700 PRO met ATI Catalyst 2.4/512 MB Corsair PC3200 CL2/Athlon XP 2200.

Alles stabiel.....
Yours truly