Final Fantasy X is uit !!!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Op vrijdag 31 mei 2002 07:32 schreef apocrypha het volgende:
Poging nummer 3:

Hoe zit het nou met die 60 hz optie? Is er wel of niet? Zoniet hoe speelt het op 50 hz?
Lees eens een keer (tip: bericht boven je)

En ik krijg hem vandaag hoop ik ook ^_^ (en ik heb een breedbeeld dus dat zit wel goed denk ik)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kreeg net mailtje terug van Gamecom
Gamecom.nl

Krijgen jullie Final Fantasy X binnenkort in jullie assortiment en hoeveel zou die dan moeten gaan kosten?

Alvast bedankt.

M. Meijer

------------------------------------------------------------

RE: Final Fantasy X

Beste Melle,

Deze titel wordt binnenkort in ons assortiment opgenomen. De prijs is helaas nog niet bekend, maar zal hoogstwaarschijnlijk onder de standaard adviesprijs van de winkels liggen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Daarom bestel ik me shit altijd bij hun, service en nog goedkoper ook :D

Signature?

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 08:03 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Kreeg net mailtje terug van Gamecom
[..]

Daarom bestel ik me shit altijd bij hun, service en nog goedkoper ook :D
Dan heb je je laten beetnemen :) De "standard adviesprijs" ligt altijd (zo goed als altijd) hoger dan de prijs die men normaal in de winkels hanteert. :P

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 31 mei 2002 00:17 schreef ugamer het volgende:
denk dat ik toch maar wacht tot FFIX omdat ik net als iemand hiervoor al zei meer fan ben van de eerdere FF's en FF7.. ik denk dat het nu Square voor de Cube gaat maken wel een leuke FF aankomt voor de cube. Of ik moet FFX nog eens spelen en hem dan super tof vinden..
Wachten op FFXI bedoel je hoop ik.. IX is al ff uit hoor :)

Je bent meer fan van de eerdere FF's en je wacht op FFXI??? Die is compleet anders dan welke FF ook! Het is een MMORPG, dus echt geen normale RPG. En FFXI is dus op de PS2 en Cube nagenoeg hetzelfde. Als je een spel wilt ala FF7, is 10 aan te raden.

Ik ben zelf een erg grote fan van FF7. 8 vind ik niks... 9 redelijk.. Heb een poosje 5 en 6 gespeeld, maar door tijdgebrek niet echt ver gekomen. Maar X vind ik tot zo ver super! Het verhaal is nog erg vaag, maar ben dus ook maar net begonnen.

De sphere grid vind ik een super idee! Je kan zelf voor een deel bepalen welke kant je karakter opgaat qua stats. De battles zijn ook erg goed. HEt is geen ATB meer, maar ook net niet helemaal turn-based. Je kan zien wie wanneer aan de beurt is (tot een bep. maximum natuurlijk), zodat je hier ook je taktiek mooi op aan kan passen.

En de overdrive.. ook weer fijn.. (limit break ala FF7), alleen kan je het nu niet alleen zo instellen dat die meter oploopt op het moment dat je geraakt wordt, maar later in het spel kan je je overdrive meter ook laten oplopen op het moment dat je zelf iemand een klap verkoopt, of zelfs als je iemand healt..

En dan de zgn overkill's.. als een vijand bijna dood is, en je raakt hem met een flinke klap, dan krijg je extra AP's en items!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 09:00 schreef Creepy het volgende:

[..]

Wachten op FFXI bedoel je hoop ik.. IX is al ff uit hoor :)

Je bent meer fan van de eerdere FF's en je wacht op FFXI??? Die is compleet anders dan welke FF ook! Het is een MMORPG, dus echt geen normale RPG. En FFXI is dus op de PS2 en Cube nagenoeg hetzelfde. Als je een spel wilt ala FF7, is 10 aan te raden.

Ik ben zelf een erg grote fan van FF7. 8 vind ik niks... 9 redelijk.. Heb een poosje 5 en 6 gespeeld, maar door tijdgebrek niet echt ver gekomen. Maar X vind ik tot zo ver super! Het verhaal is nog erg vaag, maar ben dus ook maar net begonnen.

De sphere grid vind ik een super idee! Je kan zelf voor een deel bepalen welke kant je karakter opgaat qua stats. De battles zijn ook erg goed. HEt is geen ATB meer, maar ook net niet helemaal turn-based. Je kan zien wie wanneer aan de beurt is (tot een bep. maximum natuurlijk), zodat je hier ook je taktiek mooi op aan kan passen.

En de overdrive.. ook weer fijn.. (limit break ala FF7), alleen kan je het nu niet alleen zo instellen dat die meter oploopt op het moment dat je geraakt wordt, maar later in het spel kan je je overdrive meter ook laten oplopen op het moment dat je zelf iemand een klap verkoopt, of zelfs als je iemand healt..

En dan de zgn overkill's.. als een vijand bijna dood is, en je raakt hem met een flinke klap, dan krijg je extra AP's en items!
ja ik bedoel FFXI, maar ik doel dan op iets vernieuwends dat misschien wel zo vet is als de eerdere FF, ik hoop echt dat ze nu ze bij nintendo zijn een beetje vette RPG maken.

Verder vind ik de PU gewoon goed en geloof ik best dat FFX misschien een beetje teleur kan stellen, ik heb zelf ondervonden dat GT3 ook niet helemaal is wat het lijkt en dat MGS2 toch ook een beetje genaait is.. omdat je iets anders verwacht dan je krijgt. GTA3 is super, maar nu hij op de PC is ziet de ps2 versie er al meteen minder mooi uit.

vooral de Cube - GBA link in de nieuwe FF voor nintendo lijkt me super gaaf :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Ik snap niet wat iedeen loop te zaniken.
Het enige waar ik me aan stoor is die ongelovelijk slechte lipsync en dan ik in het bliztball game niet zelf kon shooten en kon ook niet even de tutorial erbij halen zonder een oude game te loaden.

Dat je een enorme bult filmpjes krijgt vind ik wel meevallen en ten 2e heb je beter in de gaten wat er gebeurt, vroeger had je altijd enorme lappen tekst en dat vond ik echt irritant.
Veel is gesproken nu dus kan je lekkerder door het spel.

Dit is echt 1 van de beste PS2 games op de PS2.
Kzit nu op +9 uur na 1 en een kwart dag :) (okee ik ben nu effe vrij).

De GFX zijn nu zo strak dat ik echt zit te denken aan een grotere tv :P

Volgens mij vergeten de meeste hier de Al Bhed Book locations te checken.
Die moet je vanaf het begin doen bijhouden.

Die kan je lezen in mijn Tips&Tricks documentje...laatste bladzijde.
Kheb er zelf al veel aan gehad.

Verwijderd

Ik heb er nu een uurtje of 22 opzitten, ben net voorbij Guadosalam. En niet zeuren, dit spel is gewoon goed. Welke voorgaande FF je nou het gaafst vond, dit is gewoon een musthave, kan ik je verzekeren >:)

• Creepy

Creepy

Hmm zag gisteren dat ik op die boot aan het begin dat boekje vergeten was.. ben nog maar net iets verder, dus die nemen we mee.

Waar ik me wel aan erger is het zwem stukje aan het begin (net voor die grot waar je dat vuur aan moet steken) dat daar 2 dingen zijn waar je niks mee kan doen.. maar je komt hier waarschijnlijk later nog terug..

edit:
Ik zelf vind die balken super irritant... gelukkig heeft mijn TV (4:3) ook een zoomfunctie

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Is het spel eigenlijk een beetje moeilijker geworden, of loop je nog steeds overal zo doorheen? Ik vond FF7, 8 & 9 bijv. erg makkelijk. De weapons in FF7 waren wel een uitdaging, ik hoop dat ze meer van dat soort dingen erin hebben gedaan.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
ik 62 euro :P coca cola card rulez :P
het spel rouleert de pan uit

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef Vertex het volgende:
Is het spel eigenlijk een beetje moeilijker geworden, of loop je nog steeds overal zo doorheen? Ik vond FF7, 8 & 9 bijv. erg makkelijk. De weapons in FF7 waren wel een uitdaging, ik hoop dat ze meer van dat soort dingen erin hebben gedaan.
Het is meer verhaal, wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind want die nieuwe battles in ffX vind ik beter, ik ben eigenlijk blij als ik wat monster tegenkom (gek, nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen :) )

TMAXTINT

Verwijderd

In het begin kom je id minder monsters tegen,maar dat verandert wel.En het is niet echt meer verhaal,het lijkt maar zo.Omdat nu gebruik wordt gemaakt van voices lijken het net cutscenes,maar het zijn gewoon de textballoons alleen in stem.

• Marruk
Op vrijdag 31 mei 2002 23:17 schreef Ker_Plunk het volgende:
In het begin kom je id minder monsters tegen,maar dat verandert wel.En het is niet echt meer verhaal,het lijkt maar zo.Omdat nu gebruik wordt gemaakt van voices lijken het net cutscenes,maar het zijn gewoon de textballoons alleen in stem.
das waar, ik ben nu net voorbij de eerste blitzball wedstrijd dus ik denk dat ik het nog wel druk ga krijgen met wat monstertjes >:) tis immers nog maar het begin.

TMAXTINT

• Gman
Op vrijdag 31 mei 2002 23:17 schreef Ker_Plunk het volgende:
Jah dat roep ik al de hele tijd.
Vroeger had je van die ellendig lange lappen tekst waar ik soms out van ging.
Deze FF speel ik gerust een halve dag aan 1 stuk door, het speelt echt lekker.
Al schrik ik me soms kapot van die battles die ineens op je scherm knallen :Y)

Die Al Bhed boekkies zijn echt sneaky!!!
Op vrijdag 31 mei 2002 22:59 schreef Marruk het volgende:

[..]

Het is meer verhaal, wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind want die nieuwe battles in ffX vind ik beter, ik ben eigenlijk blij als ik wat monster tegenkom (gek, nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen :) )
Waar ben je dan?

Want ik zit na die BlitzBall game op een lange weg en daar battle ik echt wel vaak (12uur nou).

Ik denk dat je pas kunt zeggen hoe vrij je bent enzo als je het airship hebt.
Kvind het wel vet cool dat die AS elke keer terugkomt...en nog wel meer dingen.

• Marruk
Ik ben nu al weer een stukkie verder

'spoilertje'

...............(net nadat sin had aangevallen)........

maar nu zijn er inderdaad wat meer gevechten. Is hier iemand eigenlijk die die maester seymour 100% vertrouwt? ik niet helemaal :)

TMAXTINT

Verwijderd

Ik wil het spel best kopen, maar ik maak me zo'n zorgen over de kwaliteit ervan. Final Fantasy 7 vond ik erg goed, maar FF8 vond ik totaal niks. Vaak hoor ik dat FF10 op FF8 lijkt, is dat echt zo? Hier nog wat vragen:

-Ik ben een groot voorstander van experience levels, is het sphere grid wel een goede vervanger? Kan iemand me er iets meer over vertellen? Is het een beetje uitgebreid?

-Wat moet ik me nou precies voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je meer het idee hebt dat je een interactieve film aan het spelen bent, of valt het wel mee?

-Kun je nog steeds armors, wapens, e.d. vinden en kopen? Of is het zoals in FF8 dat je die zelf moet maken? Zoja, wat heb je naast armors & wapens nog meer? Accessoires?

-Zitten de gevechten een beetje goed in elkaar? Ik hou erg van turn based gevechten, hebben ze dat er nog steeds in zitten?

-Is de sfeer goed? RPG's zoals Xenogears, FF3, FF7 & Chrono Trigger hebben een meesterlijke sfeer, hoe zit dat met Final Fantasy 10?

Ik zou het erg relaxed vinden als iemand deze vragen wil beantwoorden, want ik zit nogal te twijfelen of ik hem wel ga kopen.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 28 mei 2002 13:56 schreef modifier het volgende:
Final Fantasy Zuigt!!!!!!!
Massamongool, Continentale idioot, hou je fucking mening voor je en ga lekker op je andere games geilen...

(Zeer waarschijnlijk ben je zo'n typ die alleen ff het begin kijkt , het dan niet snapt en vervolgens zegt dat het dom is, terwijl je het spel helemaal niet hebt uit hebt gespeeld of uberhaupt langer dan een uur gespeeld)

Ik ga hier zeker voor naar LA... misschien overdreven maar ik word er een beetje moe van die vervelende ventjes die games af kraken terwijl ze heel de game niet kennen.

---

BTW. Iemand al gespeeld :? Ik ben zo benieuwd ik w8 er al een jaar op :( (Langer maar toch...)

Verwijderd

Ik ga hem zeker wel kopen als hij hier in de winkel ligt :9~

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Wat een wereld spel zeg... Ik speel het nu een tijdje in ik sta echt versteld wat die gasten van square weer hebben gedaan.
Ik vind die battles echt super. Je speelt ze een stuk relaxter dan ffix (door turnbased).
Ook vind ik die ability sphere wel erg cool. Als je uitzoomd en ziet wat je allemaal nog kan halen. Pffff. .
Ik ga weer verder.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FF een vraagje tussendoor;

hoe kan je bij het kopen van armour/weapons zien of je hetgene wat je wilt kopen al hebt of niet?

Ik zie nergens, zoals in vorige delen, staan hoeveel ik al van een bepaald iets heb :?

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Wil er iemand zo aardig zijn om tvshots te nemen? :9
Ik heb geen ps2, maar ik wil zien wat ik mis ;)

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

zal het ooit nog op de pc uitkomen?

King for a day,... fool for a lifetime.

• Xof

Xof

Nee, maar deel XI wel! :)

Edit: Niemand heeft iets gelezen ;)

Verwijderd

Deel VI op de PC :?

Verwijderd

Ik wil het spel best kopen, maar ik maak me zo'n zorgen over de kwaliteit ervan. Final Fantasy 7 vond ik erg goed, maar FF8 vond ik totaal niks. Vaak hoor ik dat FF10 op FF8 lijkt, is dat echt zo? Hier nog wat vragen:
-Ik ben een groot voorstander van experience levels, is het sphere grid wel een goede vervanger? Kan iemand me er iets meer over vertellen? Is het een beetje uitgebreid?

-Wat moet ik me nou precies voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je meer het idee hebt dat je een interactieve film aan het spelen bent, of valt het wel mee?

-Kun je nog steeds armors, wapens, e.d. vinden en kopen? Of is het zoals in FF8 dat je die zelf moet maken? Zoja, wat heb je naast armors & wapens nog meer? Accessoires?

-Zitten de gevechten een beetje goed in elkaar? Ik hou erg van turn based gevechten, hebben ze dat er nog steeds in zitten?

-Is de sfeer goed? RPG's zoals Xenogears, FF3, FF7 & Chrono Trigger hebben een meesterlijke sfeer, hoe zit dat met Final Fantasy 10?

Ik zou het erg relaxed vinden als iemand deze vragen wil beantwoorden, want ik zit nogal te twijfelen of ik hem wel ga kopen.
Ok ten eerste:koop hem nou maar,hij is echt wel je €€€ waard.
FFX lijkt opzich wel een beetje op FFVIII vanwege de realistische karakters.Het sphere grid is best wel apart en weer iets anders dan anders dus wel positief.Veel mensen vinden het nog moeilijk maar ik heb er weinig problemen mee(misschien vanwege jaren FF ervaring :D)

Het aantal filmpjes is gewoon FF standaard.De texten zijn gewoon vervangen door stemmen waardoor het lijkt op fimpjes maar in pricipe niet is.

De gevechten zijn nog steeds turn-based alleen heb je geen ATB meer waardoor het vechten een stuk sneller gaat.

Meer kan ik er helaas nog niet over vertellen omdat ik er maar 15 uurthes op heb zitten dus ik kan er niet echt verder over oordelen.Maar als ik jouw was zou ik hem gewoon kopen,je hebt er echt geen spijt van.

Ik heb btw net Final Fantasy Antology (FF 4+5)gekocht.Niet dat ik het de komende maanden ga spelen,maar leuk voor me collectie :) :7

• Xof

Xof

Op zaterdag 01 juni 2002 18:56 schreef Vertex het volgende:
Deel VI op de PC :?
VI=XI :o

Verwijderd

En hoe zit het dan met wapens & armor, kun je die nog steeds in winkeltjes kopen en vinden in schatkisten enzo? Trouwens bedankt voor je reactie, dit helpt me weer met het maken van een keuze.

Verwijderd

Het spel loopt nog niet zo hard eigenlijk :'( , had toch wel verwacht dat alle binnen gekomen FF X verkocht zouden worden maar we hebben er amper 4 ofzo verkocht , het spel zelf is wel leuk en die filmpjes zijn echt zoooo kewl , ben zelf helemaal geen FF fan maar bleef toch effe kijken toen ik het voorbij zag komen..

Verwijderd

En hoe zit het dan met wapens & armor, kun je die nog steeds in winkeltjes kopen en vinden in schatkisten enzo? Trouwens bedankt voor je reactie, dit helpt me weer met het maken van een keuze.
Wapen krijg je tijdens gevechten,maar kan je ook gewoon kopen in winkels en bij een aantal figuren.

uuh,ff een forum vraag.Als ik quote staat er alleen het woordje quote en die lijnen maar bij anderen dikken letters en door wie het bericht was gemaakt.Doen jullie dit zelf of vergeet ik nou iets?Stond niet in de search,alleen over quotes maken...

Verwijderd

Gewoon hier op klikken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif, dan komt het allemaal wel goed :)

• Wouter
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 17:28 schreef Xof het volgende:
Wil er iemand zo aardig zijn om tvshots te nemen? :9
Ik heb geen ps2, maar ik wil zien wat ik mis ;)
uhhh.. sure; heb er ff 3 achter elkaar gemaakt; kwaliteit is best crappy en het zijn ook niet de mooiste in-game scenes van het spel; maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx3.jpg

Verwijderd

komen er eigelijk nog FF games voor de psx uit?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 01 juni 2002 20:52 schreef retro het volgende:
komen er eigelijk nog FF games voor de psx uit?
Waarschijnlijk niet. Misschien een remake van deel 1, 2 en 3? 4 t/m 9 is PSX en met 10 stapt Sqaure over op de PS2.

Dus je zal toch een PS2 moeten kopen ben ik bang ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Je hebt nu ook een pakket van Ps2+FFX voor €329,- en je hebt een mooie Ps2 doos :D,ik zag hem vandaag bij E-Plaza in Utrecht.Dus sla je slag! :o

Verwijderd

Hebben die ook een online winkel?

• Xof

Xof

Op zaterdag 01 juni 2002 20:26 schreef . w o u t e r . het volgende:

[..]

uhhh.. sure; heb er ff 3 achter elkaar gemaakt; kwaliteit is best crappy en het zijn ook niet de mooiste in-game scenes van het spel; maar toch:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~

Jammer dat ik geen geld heb :'(

Verwijderd

Volgens mij wel,E-Plaza is echt gericht op games en consoles dus ik neem aan van wel.Ik zou ff gewoon op internet ff kijken

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

ik zelf ben volgens mij het verste in het spel van wat ik tot nu toe heb gelezen, ook al heb ik niet het meeste tijd erop zitten, (ik speel geen blitzball) ik ben in bevelle maar locatie kan ik niet zeggen omdat het een spoiler is.
Ik kan 1 ding zeggen het verhaal word steeds minder vaag en beter. Nog geen xenogears verhaal kwaliteit maar dat kan ook niet in een FF.
Xenogears verhaal is zeer ingewikkeld en grof en shockerend (voor de licht geraakte mensen onder ons)dus zal hier nooit uitkomen :( (ps1 spel) als je een ps1 hebt probeer er aan te komen het verhaal is het waard en met 70 uur (zonder sidequests) de langste console RPG die ik ken.
Verder FFX is een super spel kopen dus

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 00:11 schreef Mystic_X het volgende:
ik zelf ben volgens mij het verste in het spel van wat ik tot nu toe heb gelezen, ook al heb ik niet het meeste tijd erop zitten, (ik speel geen blitzball) ik ben in bevelle maar locatie kan ik niet zeggen omdat het een spoiler is.
Ik kan 1 ding zeggen het verhaal word steeds minder vaag en beter. Nog geen xenogears verhaal kwaliteit maar dat kan ook niet in een FF.
Xenogears verhaal is zeer ingewikkeld en grof en shockerend (voor de licht geraakte mensen onder ons)dus zal hier nooit uitkomen :( (ps1 spel) als je een ps1 hebt probeer er aan te komen het verhaal is het waard en met 70 uur (zonder sidequests) de langste console RPG die ik ken.
Verder FFX is een super spel kopen dus
Vertel is effe dat van Xenogears , kheb em dus gemist ...

Verwijderd

Xenogears is denk ik de beste RPG die ik ooit heb gespeeld, en dat zegt wat, want ik heb er vele gespeeld. Het verhaal is gigantisch complex, dus het is hier niet 1, 2, 3 uit te leggen. Probeer er, zoals Mystic_X ook al zegt, aan te komen, je krijgt er geen spijt van.

Wat ik me trouwens net bedenk, FF10 bestaat uit maar 1 mini DVDtje, is het spel dan wel erg groot? FF9 bestaat uit 4 CD's en dat is in totaal 2,7GB. Een mini DVD heeft een capaciteit van 1,5GB. Er wordt gezegd dat FF10 voor het grootste gedeelte uit filmpjes bestaat, dus blijft er volgens mij weinig over voor echte gameplay.

Verwijderd

Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.Op een dvd passen 7 cd's dus dat zegt genoeg,hij is btw dubbel-sided...

Verwijderd

GC heeft Mini-DVD , maar daar past meer op als 1.7GB hoor ...

Verwijderd

Ker_Plunk :
Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.
Oeps, sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik zit zoveel in GameCube topics dat ik helemaal was vergeten dat de PS2 natuurlijk gewoon DVD's gebruikt :o Dit is echt strange, nog nooit zo'n vreemde vergissing gemaakt...

Zijn PS2 DVD's zwart, of zijn ze gewoon zilverkleurig? Als ze zilver zijn, wil iemand dan kijken of de tweede kant erg beschreven is? Ik hoop van wel, want dat is gunstig voor de hoeveelheid data, dus gunstig voor de hoeveelheid speeltijd.
real_raichu70 :
GC heeft Mini-DVD , maar daar past meer op als 1.7GB hoor ...
Nee, dit is niet zo. Een one-sided mini-DVD heeft een capaciteit van 1,5GB.

Verwijderd

Hij is zilver,en hij is dubbel-sided ,dat weet ik zeker.Ik heb van hoore zeggen dat ie minstens 50 uur duurt voor de wat gevorderde rpg'er,en dat is zonder side-questes.Zwarte dvd zijn er niet voor Ps2,dat waren de normale cd-roms voor Psx/Psone.Ps2 heeft ook nog blauwe cd-roms maar die zie je nauwelijks nog,die waren meer bij de eerste generatie games van Ps2.

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef Vertex het volgende:
Xenogears is denk ik de beste RPG die ik ooit heb gespeeld, en dat zegt wat, want ik heb er vele gespeeld. Het verhaal is gigantisch complex, dus het is hier niet 1, 2, 3 uit te leggen. Probeer er, zoals Mystic_X ook al zegt, aan te komen, je krijgt er geen spijt van.
Mee eens beste rpg ooit. Verhaal als ik er iets over vertel verraad ik al een hele boel. Aan het begin is het allemaal erg wazig en je weet nooit alles tot op het eind en dan zelf nog moet je lang denken om alles te begrijpen.
Ik kan wel een paar dingen zeggen. Je vecht op 2 manieren 1 met poppetjes 2 met gears (grote robots). Battle system is te vergelijken met legend of legaia (als je dat kent).
Mystic_X houd van console rpgs :) heb de meeste ook gespeeld ik mis alleen nog de lunars in mijn collectie en de nieuwe arc the lad collectie maar ja dat komt ooit wel.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Mystic_X, er komen trouwens een paar vervolgen (of moet ik zeggen voorgangers?) uit op Xenogears, genaamd Xenosaga. Zoals het er nu uit ziet lijkt me dit erg koel, maar ze kunnen Xenogears waarschijnlijk toch niet overtreffen. Als je er meer over wilt weten moet je hier maar eens kijken.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Op zondag 02 juni 2002 00:46 schreef Ker_Plunk het volgende:
Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.Op een dvd passen 7 cd's dus dat zegt genoeg,hij is btw dubbel-sided...
Bedoel je niet double layered, ipv double sided. Want hij is maar aan een kant beschreven.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

FFX is iets van 4.13 gig :)

dus geen mini dvd

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik ben nu in de calm lands. Tot nu toe is het spel een beetje te makkelijk. Ik heb namelijk nog geen 1 keer game over gezien en verder hoef je niet echt te zoeken naar waar je heen moet. Ik hoop dat daar nog een verandering in komt?! :)

• Warfare
  • Laatst online: 17-10 08:26
Heeft iemand de review van gamesen.nl gelezen.
Weer een laag cijfer (een 6 in dit geval).

Hebben al die gasten stront in hun ogen ofzo :?

Ik vind het maar maf:

Linkje:
http://www.gamesen.nl/pages/Review.asp?id=5973

• ken

ken

Ik lees zelden reviews van games

Ik bepaal zelf wel of een spel wel leuk is of niet

FFX vind ik gewoon super goed, maar das mijn mening
(Ik heb de US versie uitgespeeld, Kon niet wachten op de Pal versie :) )

pluspunten:
Graphics, geluid en speelbaarheid
Verhaal
Battlesystem

Nadelen:
Misschien te lineair. Minder geheimen te ontdekken
Bij de vorige delen kon je ook naar veel andere plaatsen toe en dat is bij deze deel minder
Vorige delen zaten ook meer mini games bij.
Dit is eigenlijk naar mijn mening het enige minpunt

Voor alleen deze spel zou ik al een PS2 aanschaffen :)

gelukkig dat er veel meer goede spellen op de PS2 verkrijbaar zijn :)

Ik zou zelf een dikke 9 voor deze spel geven

• Marruk
Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef Vertex het volgende:

Er wordt gezegd dat FF10 voor het grootste gedeelte uit filmpjes bestaat, dus blijft er volgens mij weinig over voor echte gameplay.
precies. wordt gezegd, en door wie? mensen die het niet gespeeld hebben.

TMAXTINT

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb het spel sinds donderdag, en tot nu toe heb ik steeds het gevoel dat het wel een behoorlijke lineaire aangelegenheid is.

Ik heb continue het gevoel dat ik een bepaalde verhaallijn moet volgen, en dat er weinig exploratie mogelijkheden zijn.

Het is een verschrikkelijk mooi spel, maar kan je dit nu wel een RPG noemen? Ik vind het meer een adventure tot nu toe. Maar goed, misschien wordt het nog een stuk beter. In ieder geval ga ik het wel verder spelen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik heb het spel net gekocht (inclusief PS2, want je moet hem toch ergens op afspelen), maar ik zit nu al meteen met een dilemma. Welke sphere grid moet ik kiezen? Standard of Expert? Ik vraag dit, omdat de standaard misschien later in het spel te beperkt is.

Verwijderd

Dat staat er toch, als je voor de eerste keer speelt dan kun je het beste de standard grid kiezen.

Als je expert kiest dan is er iets anders met de locks geloof ik (of de locks zijn er dan niet oid)

Verwijderd

Gewoon expert kiezen,je leert het vanzelf wel

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Op zondag 02 juni 2002 01:27 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ps2 heeft ook nog blauwe cd-roms maar die zie je nauwelijks nog,die waren meer bij de eerste generatie games van Ps2.
Dat had niet zoveel te maken dat ze de eerste generatie games maar meer dat het geen DVD-roms zijn maar CD-roms.

Wat ik dus net had... |:(

Had ik net die tweede spawn verslagen, die voor het grote sin gevecht met de Mechians (?) (niet echt moeilijk, maar wel langdurig gevecht), loopt het filmpje vast... had ik alleen nog maar wit beeld met zee geluiden, en nog niet kunnen saven... |:( |:( :( :(

Ik druk op eject (je moet toch wat doen) om hem daarna direct weer dicht te doen... gaat ie godzijdank verder waar die gebleven was! :) :)
* AIKANE was zeer blij!!

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Ik heb nu al standaard gekozen, omdat ik het niet al te ingewikkeld wilde maken aan het begin. Heb er nu wel een beetje spijt van, want die sphere grid zit hartstikke logisch in elkaar als je hem doorhebt. Waarschijnlijk had ik die expert ook wel doorgekregen.

Het spel is precies zoals ik het had verwacht. Lijkt erg op Final Fantasy 8, en het is tot nu toe geheel linair. Het verhaal bestaat tot nu toe voor ongeveer 50% aan filmpjes, dat is toch wel jammer. Al met al toch wel een goed spel, maar hij komt niet in mijn top 10.

• Gman
Kunnen we nu eens ophouden met dat gezever over die filmpjes?

Het is al een paar keer gezegt, ipv lappen tekst heb je nu cutscenes...die worden door de PS2 zelf gegenereerd en kosten dus veel minder data.
Er zijn idd veel cutscenes maar die duren vaak niet langer dan een minuut.
Ik vind dat je door die cutscenes meer in het spel zit.

Die superstrakke filmpjes zoals dat watermonster in het begin die zijn pre-rendered op de pc en dat zijn dus echt filmpjes die wel veel ruimte innemen.

Dat het meer een adventure is dan een RPG ben ik het wel eens maar ik vind 'm nog steeds vet.
Jammer dat ze het wat meer kindvriendelijk wilden maken, kinderen moeten gewoon niet aan FF beginnen, punt uit.

Met het airship verwacht ik dat het wat minder linear wordt, want voorgaande FF's vond ik ook wel linear totdat je het airship kreeg.

• Marruk
Op maandag 03 juni 2002 10:36 schreef Gman het volgende:

Het is al een paar keer gezegt, ipv lappen tekst heb je nu cutscenes...die worden door de PS2 zelf gegenereerd en kosten dus veel minder data.
Er zijn idd veel cutscenes maar die duren vaak niet langer dan een minuut.
Ik vind dat je door die cutscenes meer in het spel zit.

Die superstrakke filmpjes zoals dat watermonster in het begin die zijn pre-rendered op de pc en dat zijn dus echt filmpjes die wel veel ruimte innemen.

Dat het meer een adventure is dan een RPG ben ik het wel eens maar ik vind 'm nog steeds vet.
Jammer dat ze het wat meer kindvriendelijk wilden maken, kinderen moeten gewoon niet aan FF beginnen, punt uit.

Met het airship verwacht ik dat het wat minder linear wordt, want voorgaande FF's vond ik ook wel linear totdat je het airship kreeg.
En ik sluit me bij jou aan.

En nu gauw verder final fantasyen >:)

TMAXTINT

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Hm.. ik heb ooit een keer zo'n spel versie gezien maar snap ook niet waarom het zo'n vet spel is.
Misschien moet ik mij er ook maar eens in gaan verdiepen :)

Verwijderd

Gman :
Huh? Ga jij me nou vertellen wanneer ik op moet houden met iets? Als ik mijn mening wil geven dan doet ik dat, jij kan mij daar niet van weerhouden. Het valt met sowieso op dat kritiek op de FF serie veel slechte reacties uitlokt, dit vind ik vreemd. Als jij het zo'n goed spel vindt, dan gaat die kritiek toch langs je heen?
Daar moet ik je gelijk in geven. Ik ben nog niet veel pre-renderd filmpjes tegen gekomen, dus is het in ruimtelijk opzicht niet zo erg als dat ik dacht. Waar ik me wel aan stoor zijn de filmpjes die gerenderd worden in het spel zelf; daar zijn er zoveel van dat je weinig kunt spelen.
Dit ben ik niet met je eens. Het spel lijkt nog altijd veel meer op een RPG dan op een adventure. Vergelijk de spel elementen in Zelda (klassieke adventure) bijv. eens met die in Final Fantasy X, dan zul je zien dat FFX nog altijd een volbloed RPG is.
Console RPG's zijn bijna altijd linair. Er is echter een verschil tussen geheel linair en gedeeltelijk linair. Voorgaande FF's waren gedeeltelijk linair, dus je kunt wel zeggen dat dit een FF element is. In Final Fantasy X hebben ze dit element eruit gegooid. FFX is geheel linair, dus je hebt absoluut geen vrijheid. Je zit in een gebied en daar kun je pas uit als je een 'missie' hebt behaald. Als je vervolgens naar een nieuw gebied gaat begint dit weer van voor af aan. Je kunt zelfs niet terug naar oude gebieden.

Zoals ik al eerder zei, het spel is zeker niet slecht. Het is zelfs een goed spel, maar vergelijk Final Fantasy X eens met zijn oudere voorgangers, dan zul je zien dat je bijna niet meer van een Final Fantasy kunt spreken. Er worden steeds meer FF elementen uitgegooid.

• Jan_V
  • Laatst online: 16:07
Weer een paar vraagjes
-Hoe kun je zien of een wapen of een armour sterker is dan het huidige? Of zijn ze allemaal van gelijke sterkte, maar met verschillende abilities?

-Waar moet je alle onderdelen setten (zoals armletts, boots, etc.) ik kan namelijk alleen maar een armour en een wapen setten.

Het begint trouwens wel steeds leuker te worden. Eerst snapte ik het niet en vond ik het verhaal ook niet echt denderend, maar het wordt wel beter.
Jammer dat ik nog geen breedbeeld tv'tje heb, want ik krijg nu de hele tijd van die zere ogen :(

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gman
Op maandag 03 juni 2002 11:39 schreef Vertex het volgende:

[..]

Huh? Ga jij me nou vertellen wanneer ik op moet houden met iets? Als ik mijn mening wil geven dan doet ik dat, jij kan mij daar niet van weerhouden. Het valt met sowieso op dat kritiek op de FF serie veel slechte reacties uitlokt, dit vind ik vreemd. Als jij het zo'n goed spel vindt, dan gaat die kritiek toch langs je heen?
[..]
Ik VRAAG het, ik ben van mening dat er nu echt genoeg gezegd is over die filmpjes.
In een ander topic over FFX is het ook enorm vaak gezegd dus nu weten we het wel.
Kritiek zoals van PU enzo neem ik niet serieus, die geven vage cijfers.
Quake3 kreeg toen een 9 voor orginaliteit :? ?

Ik wil hier liever gewoon over FFX praten dus elkaar tips geven en vragen beantwoorden.
Dit ben ik niet met je eens. Het spel lijkt nog altijd veel meer op een RPG dan op een adventure. Vergelijk de spel elementen in Zelda (klassieke adventure) bijv. eens met die in Final Fantasy X, dan zul je zien dat FFX nog altijd een volbloed RPG is.
[..]

FFX is geheel linair, dus je hebt absoluut geen vrijheid. Je zit in een gebied en daar kun je pas uit als je een 'missie' hebt behaald. Als je vervolgens naar een nieuw gebied gaat begint dit weer van voor af aan. Je kunt zelfs niet terug naar oude gebieden.
Echte diehard RPG's zijn bijvoorbeeld Ultima 6 ofzo op de pc, bij dat spel kan je echt onvoorstelbaar veel dingen doen en naar onvoorspelbaar veel plekken heen.
Zoals ik al eerder zei, het spel is zeker niet slecht. Het is zelfs een goed spel, maar vergelijk Final Fantasy X eens met zijn oudere voorgangers, dan zul je zien dat je bijna niet meer van een Final Fantasy kunt spreken. Er worden steeds meer FF elementen uitgegooid.
Je hebt helemaal gelijk, ik hoop niet dat ze dit voortzetten.
FFXI is een online RPG en daar kan ik me niet helemaal niets bij voorstellen eigenlijk...

Ok nu effe weer verder, spelen jullie nog Blitzball?
Ik vind het wel leuk, gister voor het eerste 2 punten gescoord.
Probleem is alleen dat m'n mannetjes belachelijk slap zijn.
Je setup is best belangrijk, gastjes die een lage endurance hebben zet je in de defence, lui met sterke defence weer vooraan.

Technocopy's snap ik een beetje, alleen soms dan doet een tegenstander iets vets en dat kan ik dan niet kopieren terwijl ik dat wel ingesteld heb.

Verwijderd

Komt ff 10 of ff 9 ook uit op de pc want dat zou echt super vet zijn aan gezien ff 9 super gaaf was op de ps1

• Gman
FFX komt op de GameCube, wat ze verder doen weet ik niet maar het zou best op de pc kunnen, alleen ik denk dat je daar zowiezo lang op moet wachten.
Nu kan hier (volgens mij) nog niks over zeggen verder.
De console war is in volle gang, het is gekkenwerk om het op andere platformen uit te brengen, maar voor FF kan het goed, die is tot FF7 altijd op de nintendo geweest.

Verwijderd

Final Fantasy X komt niet uit op de GameCube. Squaresoft is een FF aan het ontwikkelen die alleen op de GameCube zal uitkomen. Het gerucht gaat dat het Final Fantasy Unlimited gaat heten, en dat je hem kunt linken met een FF (ook in ontwikkeling) op de Gameboy Advance.

• Gman
Ow cool, FFX PS2 Exclusive :P

Verwijderd

Zo kun je het bekijken. Je kunt ook zeggen, jammer dat Unlimited niet uitkomt op de PS2. Ik heb het geluk dat mijn broertje een GameCube heeft staan, kan ze dus beide spelen. Ik hoop alleen wel dat FF Unlimited beter wordt dan FFX. Ze moeten gewoon weer back to the basics (experience levels, normale armors & wapens, middeleeuwse setting, enz).

• Gman
Ik zie natuurlijk het liefst dat beide games op beide consoles uitkomen.
Ik heb geen zin om een GC te kopen en iemand met een GC heeft geen zin om een PS2 te kopen (de meesten dan).

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
Op maandag 03 juni 2002 13:28 schreef Vertex het volgende:
Zo kun je het bekijken. Je kunt ook zeggen, jammer dat Unlimited niet uitkomt op de PS2. Ik heb het geluk dat mijn broertje een GameCube heeft staan, kan ze dus beide spelen. Ik hoop alleen wel dat FF Unlimited beter wordt dan FFX. Ze moeten gewoon weer back to the basics (experience levels, normale armors & wapens, middeleeuwse setting, enz).
Voorlopig is van FF:U alleen de Anime uitgezonden.
Deze tekst komt hier vandaan.
However, as usual, it seems that Square is always one to have a trick up its sleeve. Anime Dream recently got the opportunity to chat with Hironobu Sakaguchi about Squares new anime series, Final Fantasy Unlimited. The series has recently begun showing in Japan (~November 2001) and after dispelling the recent rumors about the possibility of his leaving Square, Sakaguchi made references to a new game series that would be based on the anime.
Als ze het volledig gaan baseren op de Anime, kan ik je alvast garanderen dat het totaal niet back to the basics is.

Verwijderd

Ken je die anime? Zoja, waar gaat het precies over?

• Marruk
/zeikmodus
ff weer hameren over dat lineaire verhaal. Ik vind het best wel meevallen eigenlijk. Mensen zeggen dat baldurs gate2 zo niet lineair is als het maar kan, maar in the end moet je irenekneus toch vermoorden dus maakt het toch niet zo heel veel uit hoe lineair het is?
/zeikmodus

oh jah, en over dat gc final fantasy gebeuren : damn, moet ik ook nog een gamecube kopen :(

TMAXTINT

Verwijderd

http://www.animenfo.com/anime.php?id=709

Het is volgens mij niet de allerbeste anime, om het maar zachtjes uit te drukken. De serie is al ingekort doordat de serie niet al te populair is. (dacht ik) :)

Verder wacht ik nog op m'n eerste " game over " bij ffx. Tot nu toe erg makkelijk spel.

Verwijderd

Marruk :
Ik vind het best wel meevallen eigenlijk.
Je hebt totaal geen vrijheid, hoe kun je dan zeggen dat je het wel vind meevallen? Het spel is zo linair als het maar kan.
Mensen zeggen dat baldurs gate2 zo niet lineair is als het maar kan, maar in the end moet je irenekneus toch vermoorden dus maakt het toch niet zo heel veel uit hoe lineair het is?
Wat jij nu eigenlijk zegt is het volgende: Het spel draait alleen maar om het einde, dus alles wat daarvoor gebeurt maakt niet zoveel uit. Dat is dus onzin, want een FF moet vanaf het begin tot het einde natuurlijk wel een beetje vrijheid bieden.

• Creepy

Creepy

Eén van de dingen waar ik me aan erger zijn de shops. Als ik een wapen koop, weet ik nooit of ik dat wapen al in mijn bezit heb, tenzij ik eerst SELL selecteerd, alle wapens bekijk, onthoud en dan weer terug ga naar BUY.

Je kan wel zien wel wapen je al ge-equipped hebt, en dit vergelijken met het wapen dat je gaat kopen, maar je weet nog steeds niet of je het wapen dat je gaat kopen al in je bezig hebt.

Of ben ik blind en zie ik dit gewoon niet?

Verwijderd

Nu we het toch over wapens hebben, kun je ergens zien hoe goed een wapen of armor is? Of gaat het alleen maar om de hoeveelheid slots & ability's die een wapen/armor bevat?

• Jan_V
Op maandag 03 juni 2002 15:29 schreef Vertex het volgende:
Nu we het toch over wapens hebben, kun je ergens zien hoe goed een wapen of armor is? Of gaat het alleen maar om de hoeveelheid slots & ability's die een wapen/armor bevat?
Dat probeer ik ook uit te vinden hiero, en hoe zit het met de armlet's en zo, want die kan ik niet meer equipen in een of ander menu. Dat kan alleen maar met het wapen en armour.

• Gman
Op maandag 03 juni 2002 15:24 schreef Creepy het volgende:
Eén van de dingen waar ik me aan erger zijn de shops. Als ik een wapen koop, weet ik nooit of ik dat wapen al in mijn bezit heb, tenzij ik eerst SELL selecteerd, alle wapens bekijk, onthoud en dan weer terug ga naar BUY.

Je kan wel zien wel wapen je al ge-equipped hebt, en dit vergelijken met het wapen dat je gaat kopen, maar je weet nog steeds niet of je het wapen dat je gaat kopen al in je bezig hebt.

Of ben ik blind en zie ik dit gewoon niet?
Ik vind dit niet zo'n ramp maar soms dan koop je idd wel een duur ding wat je achteraf dubbel hebt.

Die Sphere Grid vind ik zelf wel leuk maar vervelend dat je steeds "moet" upgraden als je weer een punt hebt omdat je dan nét die 200HP erbij krijgt.
Ook vervelend is het dat je soms terug moet omdat je net die ene ability wou leren.
Ik heb BDW de standard gekozen.
Op maandag 03 juni 2002 15:29 schreef Vertex het volgende:
Jah je zie toch als je koopt wat je nu voor functie hebt (equipped) en .... (het wapen dat je kan kopen).

Onder het menu equip staat hetzelfde, alleen dan tussen wat je in gebruik heb en wat je kan selecteren.

• Jan_V
Ik denk dat de meesten nu met de standard bezig zijn.
Over 1 maand is iedereen wel met de wat geavanceerdere bezig denk ik :P

• RuNnaH
Op maandag 03 juni 2002 14:28 schreef Vertex het volgende:
Ken je die anime? Zoja, waar gaat het precies over?
Ik heb op dit moment afleveringen 1 t/m 3 op m'n schijf staan, dus niet genoeg materiaal om een goede beschrijving te maken.
Op maandag 03 juni 2002 15:16 schreef lun het volgende:
http://www.animenfo.com/anime.php?id=709

Het is volgens mij niet de allerbeste anime, om het maar zachtjes uit te drukken. De serie is al ingekort doordat de serie niet al te populair is. (dacht ik) :)
Ingekort of niet, 25 afleveringen is vrij veel.
Als je kijkt naar Hellsing (zelfde studio): die heeft maar 13 afleveringen.
En de serie valt wel mee. Het bevat iig de standaard FF-elementen (Chocobo, summons, de standaard muziek.)

Verwijderd

Gman :
Jah je zie toch als je koopt wat je nu voor functie hebt (equipped) en .... (het wapen dat je kan kopen).
Nee, dit bedoel ik niet. Ik bedoel, hebben wapens nog een attack rating en armors een defense rating, waaruit je kunt aflezen hoe sterk ze zijn? Of draait het alleen om de hoeveelheid slots & ability's?

Als ze attack & defense ratings hebben afgeschaft vind ik dat een zeer slechte zaak. Dat zou betekenen dat we weer een typisch FF element kwijt zijn. Op die manier verpesten ze het hele equipment gebeuren.

Vernieuwing is noodzakelijk, maar alsjeblieft square, niet op deze manier. Ze schaffen allemaal dingen af waardoor ze groot zijn geworden :(
RuNnaH :
Ik heb op dit moment afleveringen 1 t/m 3 op m'n schijf staan, dus niet genoeg materiaal om een goede beschrijving te maken.
Dat is jammer. Als je iets meer weet, zou je dat hier kunnen plaatsen? Of gaat dat heel lang duren?

• RuNnaH
Op maandag 03 juni 2002 15:55 schreef Vertex het volgende:

[..]

Dat is jammer. Als je iets meer weet, zou je dat hier kunnen plaatsen? Of gaat dat heel lang duren?
Ik ga even alledrie de afleveringen achter elkaar bekijken, en ik zal een verkorte synopsis tikken.

• Wouter
  • Niet online
Mja, idd jammer dat je geen sterkere en zwakkere wapens hebt, het gaat inderdaad alleen om de ability's.

Ik vind van de 4 delen die ik tot nu toe heb gespeeld het systeem van FFVII nog steeds het beste.

Materia ownz *D

• Creepy

Creepy

Op maandag 03 juni 2002 15:58 schreef . w o u t e r . het volgende:
Materia ownz *D
Couln't agree more!
Van die fijne materia combo's... aaaahh..

Hmm... dus je kan niet ff snel kijken of je een wapen al hebt in het BUY menu.... zonde.. echt zonde...

Verwijderd

Het materia systeem is zeer goed, maar de espers uit FF3 & FF6 heersen toch wel het meest.

• Gman
Star Ocean 3 komt (is?) er op de PS2...ziet er ook cool uit.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:03 schreef Creepy het volgende:

[..]

Couln't agree more!
Van die fijne materia combo's... aaaahh..

Hmm... dus je kan niet ff snel kijken of je een wapen al hebt in het BUY menu.... zonde.. echt zonde...
Yes indeed,materia heerst zwaar.

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit. Misschien dat ik die ook wel haal, evenals Xenosaga als die uit is in Europa.

Nu een vraagje. Bestaat er een site waar echt alleen maar aandacht wordt gegeven aan PS2 RPG's, of vraag ik nu iets te veel?

• RuNnaH
Zoals beloofd: Een vrij lange synopsis van FF:U

--- Episode 1 ---
De Aarde. Niet ver in de toekomst.
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_1.jpg
Een paarse pilaar slaat in op de aarde. 2 Monsters worden uit hun diepe slaap geschopt: Kaze en Cloud (Demon Swordsman). Ze knokken.
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_2.jpg

12 jaar later besluiten Ai en Yu Hayakawa op zoek te gaan naar hun ouders, die in de "Inner World" zijn. Om in de Inner World te komen, moeten ze met een mysterieuze trein reizen.
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_3.jpg
In de trein ontmoeten ze Lisa. Zij is op zoek naar haar man, die verdwaald is in de inner world.
De trein vertrekt om 00:13:13, in de richting van het pilaar. Uiteindelijk komt de trein aan in de inner world. Het ziet er op het eerste gezicht normaal uit, alleen blijken insecten de bewoners te zijn van appartementen. <Wark!> <Chocobo theme>
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_4.jpg
Yu ontdekt een chocobo, en probeert het te voeren. De chocobo vindt Ai d'r haar aantrekkelijk, en probeert erin te bijten. Daarna vlucht hij.
Yu rent achter de chocobo aan, maar struikelt over een been.
Het blijkt de been van Kaze te zijn. Hij kan zich niet meer herinneren wie hij is.
Een vliegtuig dumpt een kristal, wat een gigantische champignon blijkt te zijn. Met zijn tentakels probeert hij het trio plat te slaan. Lisa gaat opeens in trance (Genesis skill), en flipt het monster de lucht in. >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_5.jpg
Het monster wordt nóg groter, en nóg kwader. De trio vlucht, maar ze vallen in een ravijn.
Kaze schiet ze te hulp. Hij gebruikt zijn Demon Gun (Een driedubbelloops geweer, met speciale kogels) om Phoenix te summonen.
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/508036/FFU_7.jpg
Enfin, een battle-scene. Kaze wint. <Fanfare. Jeej... ;)>
--- Fin ---

Ik zal niet verder vertellen waar het over gaat, omdat ik anders nog meer spoil.
Feitelijk reizen ze van continent naar continent in de inner world, om weer een nieuw avontuur te beleven (maar er zit ook een hoofdverhaal in, die de hele serie omvat.)
Wat ik je wel kan garanderen: Iedere aflevering zul je Lisa in trance zien gaan, en Kaze weer iemand anders summonen. Inclusief fanfare. :)
En als je dacht dat dit de enige anime-serie van Square is, helaas.
Er is er nog eentje: FF:Legend of the Crystals (vraag me daar niks over, die heb ik nog niet.)

Verwijderd

Bedankt voor de info. Spreek/lees je japans? Het lijkt me dat die anime niet engels gesproken of ondertiteld is.

Ben ik nou de enige die vindt dat Squaresoft te veel brakke RPG's uitbrengt de laatste tijd, of zijn er meer mensen die dit vinden? Neem bijv. FF3 & Chrono Trigger, ik heb de laatste tijd geen RPG gezien, op Xenogears & Final Fantasy 7 na, die hier bij in de buurt kwam.

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Op maandag 03 juni 2002 18:10 schreef Vertex het volgende:
Bedankt voor de info. Spreek/lees je japans? Het lijkt me dat die anime niet engels gesproken of ondertiteld is.

Ben ik nou de enige die vindt dat Squaresoft te veel brakke RPG's uitbrengt de laatste tijd, of zijn er meer mensen die dit vinden? Neem bijv. FF3 & Chrono Trigger, ik heb de laatste tijd geen RPG gezien, op Xenogears & Final Fantasy 7 na, die hier bij in de buurt kwam.
meeste animes zijn wel gesubbed hoor (lees: ondetiteld)
althans, de eps die ik van FF:U heb wel :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• RuNnaH
Op maandag 03 juni 2002 18:10 schreef Vertex het volgende:
Bedankt voor de info.
Graag gedaan.
Spreek/lees je japans? Het lijkt me dat die anime niet engels gesproken of ondertiteld is.
Ik kan Japans niet lezen/spreken. Maar wie weet wat de toekomst te wachten staat. :)
Maar deze series zijn idd niet Engels gesproken, maar gelukkig wel gesubd.
(Kijk maar eens naar de eerste 2 pics, rechtsboven. Dat is de subgroep.)

Verwijderd

RuNnaH :
Maar deze series zijn idd niet Engels gesproken, maar gelukkig wel gesubd.
Ahh, op die manier. Ik zit niet zo in het anime wereldtje. Ik heb weleens Akira gezien, maar verder houdt het ook op :)

• nudie
kan je aan het einde alle FMV's nog een keer rustig bekijken want sommige zijn zo finger licking good dat ik ze nog wel 4 keer wil zien :P
waar zijn jullie allemaal trouwens in het spel ?

Verwijderd

[b]
Er is er nog eentje: FF:Legend of the Crystals (vraag me daar niks over, die heb ik nog niet.)
Ik had de eerste 2 episodes van de 4. Ik ben een grote fan van de spellen, maar na 10 minuten moest deze toch echt van m'n HD af. :P
Als ze een anime maken die echt gebasseerd is op ff6 of 7 dan zou het misschien wel leuk zijn :)

• ken

ken

FFU (FF anime) is ook erg :r

Is niets voor niets in japan van de televisie gehaald :)

Is gewoon veel te kinderachtig, slecht verhaal, slecht getekend

• RuNnaH
Op maandag 03 juni 2002 18:41 schreef Vertex het volgende:

[..]

Ahh, op die manier. Ik zit niet zo in het anime wereldtje. Ik heb weleens Akira gezien, maar verder houdt het ook op :)
Zelf ben ik ook een anime-n00b... :)
Op maandag 03 juni 2002 20:02 schreef lun het volgende:

[..]

Ik had de eerste 2 episodes van de 4. Ik ben een grote fan van de spellen, maar na 10 minuten moest deze toch echt van m'n HD af. :P
Als ze een anime maken die echt gebasseerd is op ff6 of 7 dan zou het misschien wel leuk zijn :)
Nee, dat moeten ze baseren op FFVIII (M'n favoriet)
Heel de tijd:
......Whatever....
:P

• nudie
voor alle FFX talk ga naar : [topic=513725/1/25]

Verwijderd

Voor mensen die TOCH meer willen weten over Final: Fantasy Unlimited, raad ik aan naar Anime Deel 10 te gaan en daar verder te vragen.
Op het moment is t/m ep 20 gesubbed 6 te gaan dus.

ps: Star Ocean heeft ook een anime-vesrie "Star Ocean EX"
Pagina: 1 2 3 Laatste