Huh? Ga jij me nou vertellen wanneer ik op moet houden met iets? Als ik mijn mening wil geven dan doet ik dat, jij kan mij daar niet van weerhouden. Het valt met sowieso op dat kritiek op de FF serie veel slechte reacties uitlokt, dit vind ik vreemd. Als jij het zo'n goed spel vindt, dan gaat die kritiek toch langs je heen?Gman :
Kunnen we nu eens ophouden met dat gezever over die filmpjes?
Daar moet ik je gelijk in geven. Ik ben nog niet veel pre-renderd filmpjes tegen gekomen, dus is het in ruimtelijk opzicht niet zo erg als dat ik dacht. Waar ik me wel aan stoor zijn de filmpjes die gerenderd worden in het spel zelf; daar zijn er zoveel van dat je weinig kunt spelen.Die superstrakke filmpjes zoals dat watermonster in het begin die zijn pre-rendered op de pc en dat zijn dus echt filmpjes die wel veel ruimte innemen.
Dit ben ik niet met je eens. Het spel lijkt nog altijd veel meer op een RPG dan op een adventure. Vergelijk de spel elementen in Zelda (klassieke adventure) bijv. eens met die in Final Fantasy X, dan zul je zien dat FFX nog altijd een volbloed RPG is.Dat het meer een adventure is dan een RPG ben ik het wel eens maar ik vind 'm nog steeds vet.
Console RPG's zijn bijna altijd linair. Er is echter een verschil tussen geheel linair en gedeeltelijk linair. Voorgaande FF's waren gedeeltelijk linair, dus je kunt wel zeggen dat dit een FF element is. In Final Fantasy X hebben ze dit element eruit gegooid. FFX is geheel linair, dus je hebt absoluut geen vrijheid. Je zit in een gebied en daar kun je pas uit als je een 'missie' hebt behaald. Als je vervolgens naar een nieuw gebied gaat begint dit weer van voor af aan. Je kunt zelfs niet terug naar oude gebieden.Met het airship verwacht ik dat het wat minder linear wordt, want voorgaande FF's vond ik ook wel linear totdat je het airship kreeg.
Zoals ik al eerder zei, het spel is zeker niet slecht. Het is zelfs een goed spel, maar vergelijk Final Fantasy X eens met zijn oudere voorgangers, dan zul je zien dat je bijna niet meer van een Final Fantasy kunt spreken. Er worden steeds meer FF elementen uitgegooid.