Final Fantasy X is uit !!!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Maar wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je om de 5 minuten een filmpje krijgt? Ik vind de filmpjes altijd erg mooi, maar ik hoop niet dat je i.p.v. een spel een interactieve film zit te spelen.

En is het sphere systeem een beetje uitgebreid? Ik heb ooit eens gehoord dat je op het eind van het spel allemaal dezelfde characters hebt, omdat iedere character gebruik maakt van dezelfde sphere grid. Zodoende heeft iedereen dus op een gegeven moment dezelfde skills (op die summoner na geloof ik) en dat lijkt me niet echt leuk.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 29 mei 2002 07:27 schreef apocrypha het volgende:
Deze vraag is natuurlijk al 10x geweest :z. Maar sorry het is nog wat te vroeg om te gaan zoeken. Hoe zit het nou met die 60 hz optie? Is er wel of niet? Zoniet hoe speelt het op 50 hz?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 29 mei 2002 20:52 schreef Vertex het volgende:
Maar wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je om de 5 minuten een filmpje krijgt? Ik vind de filmpjes altijd erg mooi, maar ik hoop niet dat je i.p.v. een spel een interactieve film zit te spelen.

En is het sphere systeem een beetje uitgebreid? Ik heb ooit eens gehoord dat je op het eind van het spel allemaal dezelfde characters hebt, omdat iedere character gebruik maakt van dezelfde sphere grid. Zodoende heeft iedereen dus op een gegeven moment dezelfde skills (op die summoner na geloof ik) en dat lijkt me niet echt leuk.
Valt echt wel mee hoor :) En voor de werking geen idee ben er nog niet aantoegekomen ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand of hij ook naar de pc komt :?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Met een breedbeeld-TV zit je goed met Final Fantasy X, want door die zwarte balken past het precies in de 16:9 verhouding. Geen last van zwarte balken meer. :Y)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 22:34 schreef Chrasher het volgende:
Met een breedbeeld-TV zit je goed met Final Fantasy X, want door die zwarte balken past het precies in de 16:9 verhouding. Geen last van zwarte balken meer. :Y)
Inderdaad! *D

Verwijderd

ik hoor er niet veel goeds over :?
de PU ook zo te lezen..
kan iemand ff zeggen of dit echt zo is?
of is de PU weer fout? :)

Verwijderd

heb het spel nu ruim anderhalve dag en zover ik tot nu toe kan oordelen is het echt wow ! , de graphics zijn heel erg mooi en zeker de filmpjes ertussen door loopt allemaal erg vloeiend , de stemmen zijn ook best wel goed gedaan , het verhaal is wat vaagjes maar ziet er erg interesant uit tot nu toe ben ik dik tevreden :9~

Verwijderd

1.Geloof niet de Pu...PU=Loosers
2.Je kan wel dat grid delen,maar je caracters houden wel een eigen stijl.

Verwijderd

als iemand straks even kan zeggen hoelang de game duurt koop ik hem misschien ook wel. tis echt dat je zoveel negatiefs hoort :?. is ie nou wel 3d of niet 3d trouwens?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
Op donderdag 30 mei 2002 00:48 schreef ugamer het volgende:
als iemand straks even kan zeggen hoelang de game duurt koop ik hem misschien ook wel. tis echt dat je zoveel negatiefs hoort :?. is ie nou wel 3d of niet 3d trouwens?
*pats* af jij hebt al een xbox >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 00:50 schreef Bamibal het volgende:

[..]

*pats* af jij hebt al een xbox >:)
broer heeft een ps2 dus ik ga hem toch zien >:)

Verwijderd

Negatief?Van wie?Bijna elke site en blad gaf het een 90+ zelfs Famijistu(oid,dat enorm gerespecteerde blad in Japan dat zelden een goed cijfer geeft)gaf een 10!Sommige beweren zelfs beter als FF7,wat ik onmogelijk acht >:) .
Maar zeker kopen,ben nu 7.30 uur bezig en hij is :P :9
Elke ff duurt minstens 40 uur,en dat is zonder de side questes.Mijn tellers van FF:
-ff7:206 uur
-ff8:100 uur
-ff9:83 uur
zegt genoeg toch?

Verwijderd

ff 10 is gewelidig
is lang erg uitdagend
een top game kopen dus en opsucken met de pu
33N 8 voor dat spel
met minimaal een 9,6 zijn
en resident evil op gamecube een 10

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
Op donderdag 30 mei 2002 00:52 schreef ugamer het volgende:

[..]

broer heeft een ps2 dus ik ga hem toch zien >:)
ik heb btw ff nee gestemt, vuile mazzelaar >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gman
  • Laatst online: 03-11 21:14
Op woensdag 29 mei 2002 10:09 schreef Warfare het volgende:

[..]

Dit spel heeft 50(!!) uur aan gameplay als je er in 1 x doorwandeld. Dus dat gaat nog wel ff duren!
Ik weet dat wel...maar sommige gasten waren het een beetje zat.
Als ze er vanaf willen...
maar vandaag ga ik 'm toch zelf halen.

Ik heb een Tips&Tricks in elkaar gezet

Toen FFX nog lang niet uit was ff rondgezocht...

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:00 schreef Bamibal het volgende:

[..]

ik heb btw ff nee gestemt, vuile mazzelaar >:)
bastard :P stem ja ;) ik wil terug!

maar famitsu vertrouw ik niet echt, vraag me erder af wat edge heeft gegeven. ff checken

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:37 schreef ugamer het volgende:

[..]

bastard :P stem ja ;) ik wil terug!

maar famitsu vertrouw ik niet echt, vraag me erder af wat edge heeft gegeven. ff checken
Een slecht cijfer... waarom vertrouw je famitsu niet?

Maar het is gewoon een topgame... ik zit nu op 30 uur vast (en helaas weinig tijd om door te gaan) en ik blijf enthousiast...!

De sfeer is gewoon goed bij deze game... als je vorige FF games goed vond vind je deze ook leuk...

• Gman
blabla Famitsu blabla cijfer...
Waar gaat dit over???

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:42 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Een slecht cijfer... waarom vertrouw je famitsu niet?

Maar het is gewoon een topgame... ik zit nu op 30 uur vast (en helaas weinig tijd om door te gaan) en ik blijf enthousiast...!

De sfeer is gewoon goed bij deze game... als je vorige FF games goed vond vind je deze ook leuk...
ik vond alleen FF7 en lager leuk.. vanaf 8 tja... was wel leuk enzo maar niet de FF feeling mist iets. en Edge is mijn blad ;).

Ach iedereen gaat FFX toch kopen.. ik speel en kijk wel ff bij broer :). FFXI ljikt me iets vetter :) of die FF op de cube en gba :9

Verwijderd

Sinds FF8 ben ik me erg kritisch gaan opstellen. Squaresoft heeft een heleboel mooie spellen uitgebracht, (FF2, FF3, FF5, FF7, Xenogears, etc) maar ik merk dat het de laatste tijd slechter gaat. FF8 vond ik niet best en FF9 was ook niet echt goed. Begrijp me niet verkeerd, FF8 & FF9 waren misschien niet eens zo verschrikkelijk slecht, maar vergeleken met eerdere versies zeker wel.

Ik hoop dat het met FF10 weer de goede kant op gaat, maar eigenlijk weet ik wel beter. Experience levels hebben ze afgeschaft (IMO een cruciaal element voor een FF spel) en het is meer een interactieve film geworden dan een spel. Door deze beperkte vrijheid kun je niet echt van een RPG spreken. Ik zal het spel wel kopen, ik ben immers een grote fan, maar ik zal er misschien niet van genieten.

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Op donderdag 30 mei 2002 02:13 schreef Vertex het volgende:
Sinds FF8 ben ik me erg kritisch gaan opstellen. Squaresoft heeft een heleboel mooie spellen uitgebracht, (FF2, FF3, FF5, FF7, Xenogears, etc) maar ik merk dat het de laatste tijd slechter gaat. FF8 vond ik niet best en FF9 was ook niet echt goed. Begrijp me niet verkeerd, FF8 & FF9 waren misschien niet eens zo verschrikkelijk slecht, maar vergeleken met eerdere versies zeker wel.

Ik hoop dat het met FF10 weer de goede kant op gaat, maar eigenlijk weet ik wel beter. Experience levels hebben ze afgeschaft (IMO een cruciaal element voor een FF spel) en het is meer een interactieve film geworden dan een spel. Door deze beperkte vrijheid kun je niet echt van een RPG spreken. Ik zal het spel wel kopen, ik ben immers een grote fan, maar ik zal er misschien niet van genieten.
Ben ik ff blij dat ik met ff7 ben begonnen, dan kan ik in elk geval nog genieten van ff10. ;) Persoonlijk vond ik 8 de mmoiste van (mijn) rijtje 7,8,9. Gezien ff10 veel weg heeft van 8 ben ik blij. En die filmpjes vind ik niet erg, ik heb ook genoten van Metal Gear... :) Die ik voor de tweede keer aan het spelen ben.

Klote dat Dixon z'n afspraken uit de folder niet kon waarmaken, stelletje kl*&^7ken :( . Ik zal dus tot Vrijdag moeten wachten, en dan maar hopen dat ie niet is uitverkocht als ik m'n bed uit kruip |:( (ik heb er voor nachtdienst... :z).

What the heart requires may never be understood by the mind!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Over 40 minuten heb ik hem :)

En gisteravond heb ik ffix uitgespeeld. What een timing.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
YES ik had em gisteren gehaald bij de gamesboer hiero. En 1 ding WAUW. Wat wel een doorn in mijn oog is zijn die irritante kutbalken, maar dat went wel na een tijdje. Verhaal is tot nog toe wazig maar zeer goed te volgen, anders dus dan sommigen beweerden dat het niet te begrijpen was. Wat ik aleen nog niet zo snap is de sphere grid, das wel een beetju vaag. Filmpjes, tsja, zijn dr heel erg veel maar omdat het niet op een irritante manier verteld wordt zijn deze zeer te pruimen. En de fmv's zijn schitterend, maar dat was nu te verwachten. Op het hoesje staat dat er een verbeterde facial animatie gevallus was of zo maar de monden bewegen nog wel mee nadat tidus, rikku of wakka hun zinnen hebben gezegd. Maar al de tegenstanden mogen de pret niet drukken.

Ik ga weer verder met final fantasy >:)

TMAXTINT

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 11:12
Ik wil geen console. Heb zo'n oud krotten tv ding :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
Woohoo, kheb hem nog steeds sinds gister :)
Kben zo blij
en die zwarte balken merk je niet eens. Desnoods gebruik ik m'n zoomfuncie wel

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Mijn vriendin heeft hm gisteren gekocht bij de FRS voor 69.90 ofzo..verder heb ik het zelf nog niet gespeeld of gezien...alleen de doos (van het spel) :).

Voor de reviews...jah.. ik had ook de PU gelezen maar overal (gamefaqs.com, gamespot.com ( inclusief 70 reader reviews), ign.com) geven het allemaal een 90+ op een schaal van 100.

Dus kopen, geen gezeur !

• Marruk
Op donderdag 30 mei 2002 11:24 schreef BlubberZwijn het volgende:
Ik wil geen console. Heb zo'n oud krotten tv ding :(
fijn om te weten

TMAXTINT

Verwijderd

De graphics zijn echt ongelofelijk mooi. Alleen ik vind de gameplay echt tegen vallen. Ook in de PU las ik dat zij het met me eens zijn':') Maarja, het blijft een top spel als je Fan bent van de lijn. Laat dit je niet weerhouden!!! Succes met gamen alleemaal :) :) :)

• Gman
Damnation...de lokale Intertoys had 'm nog niet.
Dimention Plus zou 'm naar het filiaal in Doetichem sturen, gaat ook niet door.

Strax ff naar Arnhem, daar ligt ie nog.

Vergeet m'n Tips&Tricks niet!!!

• Jan_V
  • Laatst online: 16:07
Zijn dat niet spoilers :?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• GeJe

GeJe

Je...

Jawel nu ook in mijn bezit... Heb hem al de hele dag maar ben er nog niet aan toegekomen. Ik ga vanavond beginnen.

Verwijderd

ik kan hem morgen ook betasten ffx

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:18 schreef . w o u t e r . het volgende:
Too bad van die zwarte balken; als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer verder spelen :D
Ben blij heb 16:9 TV.. geen balkjes te zien! :9~

• Warfare
  • Laatst online: 17-10 08:26
Nou, ik ben nu ongeveer 4,5 uur onderweg en zit op de boot en vecht tegen een soort van vinnetje (om maar niet te veel prijs te geven).
Idd veel filmpjes, maar ze zijn echt prachtig. Het battlesysteem is me ook nog niet helemaal duidelijk. Je vindt een hoop spheres enzo, maar hoe je die kan gebruiken, ben ik nog niet uit. Ik vindt alleen het save-systeem (net als FF*) met die balletjes niet echt handig. Ik moet nu allerlei gevechten weer overnieuw doen, omdat ik "game over" was. Dat wel irri, want ik HAAT dingen overnieuw doen. Als ik (tot nu toe) een cijfer moest geven.. een 9.

Verwijderd

denk dat ik toch maar wacht tot FFIX omdat ik net als iemand hiervoor al zei meer fan ben van de eerdere FF's en FF7.. ik denk dat het nu Square voor de Cube gaat maken wel een leuke FF aankomt voor de cube. Of ik moet FFX nog eens spelen en hem dan super tof vinden..

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Wat kan het iedereen nou schelen wat die PU van het spel vind. PU ZUIGD GEWOON ZO ZWAAR!!! niet normaal meer.

Volgens mij hebben die sukkels een Anti FF dat spel laten spelen. PU geeft altijd hoge cijfers aan vage spellen.

FFX is gewoon super cool!!!!
Moet gewoon in je collectie zitten.

Ik heb zelf niet zoveel PS2 games maar het zijn allemaal "MUST HAVE" games
GTA3
GT3
Metal gear 2
Final Fantasy X

Assume there are no rules and it's one big free for all

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:11 ]

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Poging nummer 3:

Hoe zit het nou met die 60 hz optie? Is er wel of niet? Zoniet hoe speelt het op 50 hz?

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Op vrijdag 31 mei 2002 07:32 schreef apocrypha het volgende:
Poging nummer 3:

Hoe zit het nou met die 60 hz optie? Is er wel of niet? Zoniet hoe speelt het op 50 hz?
Lees eens een keer (tip: bericht boven je)

En ik krijg hem vandaag hoop ik ook ^_^ (en ik heb een breedbeeld dus dat zit wel goed denk ik)

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kreeg net mailtje terug van Gamecom
Gamecom.nl

Krijgen jullie Final Fantasy X binnenkort in jullie assortiment en hoeveel zou die dan moeten gaan kosten?

Alvast bedankt.

M. Meijer

------------------------------------------------------------

RE: Final Fantasy X

Beste Melle,

Deze titel wordt binnenkort in ons assortiment opgenomen. De prijs is helaas nog niet bekend, maar zal hoogstwaarschijnlijk onder de standaard adviesprijs van de winkels liggen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Daarom bestel ik me shit altijd bij hun, service en nog goedkoper ook :D

Signature?

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 08:03 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Kreeg net mailtje terug van Gamecom
[..]

Daarom bestel ik me shit altijd bij hun, service en nog goedkoper ook :D
Dan heb je je laten beetnemen :) De "standard adviesprijs" ligt altijd (zo goed als altijd) hoger dan de prijs die men normaal in de winkels hanteert. :P

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 31 mei 2002 00:17 schreef ugamer het volgende:
denk dat ik toch maar wacht tot FFIX omdat ik net als iemand hiervoor al zei meer fan ben van de eerdere FF's en FF7.. ik denk dat het nu Square voor de Cube gaat maken wel een leuke FF aankomt voor de cube. Of ik moet FFX nog eens spelen en hem dan super tof vinden..
Wachten op FFXI bedoel je hoop ik.. IX is al ff uit hoor :)

Je bent meer fan van de eerdere FF's en je wacht op FFXI??? Die is compleet anders dan welke FF ook! Het is een MMORPG, dus echt geen normale RPG. En FFXI is dus op de PS2 en Cube nagenoeg hetzelfde. Als je een spel wilt ala FF7, is 10 aan te raden.

Ik ben zelf een erg grote fan van FF7. 8 vind ik niks... 9 redelijk.. Heb een poosje 5 en 6 gespeeld, maar door tijdgebrek niet echt ver gekomen. Maar X vind ik tot zo ver super! Het verhaal is nog erg vaag, maar ben dus ook maar net begonnen.

De sphere grid vind ik een super idee! Je kan zelf voor een deel bepalen welke kant je karakter opgaat qua stats. De battles zijn ook erg goed. HEt is geen ATB meer, maar ook net niet helemaal turn-based. Je kan zien wie wanneer aan de beurt is (tot een bep. maximum natuurlijk), zodat je hier ook je taktiek mooi op aan kan passen.

En de overdrive.. ook weer fijn.. (limit break ala FF7), alleen kan je het nu niet alleen zo instellen dat die meter oploopt op het moment dat je geraakt wordt, maar later in het spel kan je je overdrive meter ook laten oplopen op het moment dat je zelf iemand een klap verkoopt, of zelfs als je iemand healt..

En dan de zgn overkill's.. als een vijand bijna dood is, en je raakt hem met een flinke klap, dan krijg je extra AP's en items!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 09:00 schreef Creepy het volgende:

[..]

Wachten op FFXI bedoel je hoop ik.. IX is al ff uit hoor :)

Je bent meer fan van de eerdere FF's en je wacht op FFXI??? Die is compleet anders dan welke FF ook! Het is een MMORPG, dus echt geen normale RPG. En FFXI is dus op de PS2 en Cube nagenoeg hetzelfde. Als je een spel wilt ala FF7, is 10 aan te raden.

Ik ben zelf een erg grote fan van FF7. 8 vind ik niks... 9 redelijk.. Heb een poosje 5 en 6 gespeeld, maar door tijdgebrek niet echt ver gekomen. Maar X vind ik tot zo ver super! Het verhaal is nog erg vaag, maar ben dus ook maar net begonnen.

De sphere grid vind ik een super idee! Je kan zelf voor een deel bepalen welke kant je karakter opgaat qua stats. De battles zijn ook erg goed. HEt is geen ATB meer, maar ook net niet helemaal turn-based. Je kan zien wie wanneer aan de beurt is (tot een bep. maximum natuurlijk), zodat je hier ook je taktiek mooi op aan kan passen.

En de overdrive.. ook weer fijn.. (limit break ala FF7), alleen kan je het nu niet alleen zo instellen dat die meter oploopt op het moment dat je geraakt wordt, maar later in het spel kan je je overdrive meter ook laten oplopen op het moment dat je zelf iemand een klap verkoopt, of zelfs als je iemand healt..

En dan de zgn overkill's.. als een vijand bijna dood is, en je raakt hem met een flinke klap, dan krijg je extra AP's en items!
ja ik bedoel FFXI, maar ik doel dan op iets vernieuwends dat misschien wel zo vet is als de eerdere FF, ik hoop echt dat ze nu ze bij nintendo zijn een beetje vette RPG maken.

Verder vind ik de PU gewoon goed en geloof ik best dat FFX misschien een beetje teleur kan stellen, ik heb zelf ondervonden dat GT3 ook niet helemaal is wat het lijkt en dat MGS2 toch ook een beetje genaait is.. omdat je iets anders verwacht dan je krijgt. GTA3 is super, maar nu hij op de PC is ziet de ps2 versie er al meteen minder mooi uit.

vooral de Cube - GBA link in de nieuwe FF voor nintendo lijkt me super gaaf :)

• Gman
Ik snap niet wat iedeen loop te zaniken.
Het enige waar ik me aan stoor is die ongelovelijk slechte lipsync en dan ik in het bliztball game niet zelf kon shooten en kon ook niet even de tutorial erbij halen zonder een oude game te loaden.

Dat je een enorme bult filmpjes krijgt vind ik wel meevallen en ten 2e heb je beter in de gaten wat er gebeurt, vroeger had je altijd enorme lappen tekst en dat vond ik echt irritant.
Veel is gesproken nu dus kan je lekkerder door het spel.

Dit is echt 1 van de beste PS2 games op de PS2.
Kzit nu op +9 uur na 1 en een kwart dag :) (okee ik ben nu effe vrij).

De GFX zijn nu zo strak dat ik echt zit te denken aan een grotere tv :P

Volgens mij vergeten de meeste hier de Al Bhed Book locations te checken.
Die moet je vanaf het begin doen bijhouden.

Die kan je lezen in mijn Tips&Tricks documentje...laatste bladzijde.
Kheb er zelf al veel aan gehad.

Verwijderd

Ik heb er nu een uurtje of 22 opzitten, ben net voorbij Guadosalam. En niet zeuren, dit spel is gewoon goed. Welke voorgaande FF je nou het gaafst vond, dit is gewoon een musthave, kan ik je verzekeren >:)

• Creepy
  • Laatst online: 18:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm zag gisteren dat ik op die boot aan het begin dat boekje vergeten was.. ben nog maar net iets verder, dus die nemen we mee.

Waar ik me wel aan erger is het zwem stukje aan het begin (net voor die grot waar je dat vuur aan moet steken) dat daar 2 dingen zijn waar je niks mee kan doen.. maar je komt hier waarschijnlijk later nog terug..

edit:
Ik zelf vind die balken super irritant... gelukkig heeft mijn TV (4:3) ook een zoomfunctie

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Is het spel eigenlijk een beetje moeilijker geworden, of loop je nog steeds overal zo doorheen? Ik vond FF7, 8 & 9 bijv. erg makkelijk. De weapons in FF7 waren wel een uitdaging, ik hoop dat ze meer van dat soort dingen erin hebben gedaan.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
ik 62 euro :P coca cola card rulez :P
het spel rouleert de pan uit

• Marruk
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef Vertex het volgende:
Is het spel eigenlijk een beetje moeilijker geworden, of loop je nog steeds overal zo doorheen? Ik vond FF7, 8 & 9 bijv. erg makkelijk. De weapons in FF7 waren wel een uitdaging, ik hoop dat ze meer van dat soort dingen erin hebben gedaan.
Het is meer verhaal, wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind want die nieuwe battles in ffX vind ik beter, ik ben eigenlijk blij als ik wat monster tegenkom (gek, nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen :) )

TMAXTINT

Verwijderd

In het begin kom je id minder monsters tegen,maar dat verandert wel.En het is niet echt meer verhaal,het lijkt maar zo.Omdat nu gebruik wordt gemaakt van voices lijken het net cutscenes,maar het zijn gewoon de textballoons alleen in stem.

• Marruk
Op vrijdag 31 mei 2002 23:17 schreef Ker_Plunk het volgende:
In het begin kom je id minder monsters tegen,maar dat verandert wel.En het is niet echt meer verhaal,het lijkt maar zo.Omdat nu gebruik wordt gemaakt van voices lijken het net cutscenes,maar het zijn gewoon de textballoons alleen in stem.
das waar, ik ben nu net voorbij de eerste blitzball wedstrijd dus ik denk dat ik het nog wel druk ga krijgen met wat monstertjes >:) tis immers nog maar het begin.

TMAXTINT

• Gman
Op vrijdag 31 mei 2002 23:17 schreef Ker_Plunk het volgende:
Jah dat roep ik al de hele tijd.
Vroeger had je van die ellendig lange lappen tekst waar ik soms out van ging.
Deze FF speel ik gerust een halve dag aan 1 stuk door, het speelt echt lekker.
Al schrik ik me soms kapot van die battles die ineens op je scherm knallen :Y)

Die Al Bhed boekkies zijn echt sneaky!!!
Op vrijdag 31 mei 2002 22:59 schreef Marruk het volgende:

[..]

Het is meer verhaal, wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind want die nieuwe battles in ffX vind ik beter, ik ben eigenlijk blij als ik wat monster tegenkom (gek, nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen :) )
Waar ben je dan?

Want ik zit na die BlitzBall game op een lange weg en daar battle ik echt wel vaak (12uur nou).

Ik denk dat je pas kunt zeggen hoe vrij je bent enzo als je het airship hebt.
Kvind het wel vet cool dat die AS elke keer terugkomt...en nog wel meer dingen.

• Marruk
Ik ben nu al weer een stukkie verder

'spoilertje'

...............(net nadat sin had aangevallen)........

maar nu zijn er inderdaad wat meer gevechten. Is hier iemand eigenlijk die die maester seymour 100% vertrouwt? ik niet helemaal :)

TMAXTINT

Verwijderd

Ik wil het spel best kopen, maar ik maak me zo'n zorgen over de kwaliteit ervan. Final Fantasy 7 vond ik erg goed, maar FF8 vond ik totaal niks. Vaak hoor ik dat FF10 op FF8 lijkt, is dat echt zo? Hier nog wat vragen:

-Ik ben een groot voorstander van experience levels, is het sphere grid wel een goede vervanger? Kan iemand me er iets meer over vertellen? Is het een beetje uitgebreid?

-Wat moet ik me nou precies voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je meer het idee hebt dat je een interactieve film aan het spelen bent, of valt het wel mee?

-Kun je nog steeds armors, wapens, e.d. vinden en kopen? Of is het zoals in FF8 dat je die zelf moet maken? Zoja, wat heb je naast armors & wapens nog meer? Accessoires?

-Zitten de gevechten een beetje goed in elkaar? Ik hou erg van turn based gevechten, hebben ze dat er nog steeds in zitten?

-Is de sfeer goed? RPG's zoals Xenogears, FF3, FF7 & Chrono Trigger hebben een meesterlijke sfeer, hoe zit dat met Final Fantasy 10?

Ik zou het erg relaxed vinden als iemand deze vragen wil beantwoorden, want ik zit nogal te twijfelen of ik hem wel ga kopen.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 28 mei 2002 13:56 schreef modifier het volgende:
Final Fantasy Zuigt!!!!!!!
Massamongool, Continentale idioot, hou je fucking mening voor je en ga lekker op je andere games geilen...

(Zeer waarschijnlijk ben je zo'n typ die alleen ff het begin kijkt , het dan niet snapt en vervolgens zegt dat het dom is, terwijl je het spel helemaal niet hebt uit hebt gespeeld of uberhaupt langer dan een uur gespeeld)

Ik ga hier zeker voor naar LA... misschien overdreven maar ik word er een beetje moe van die vervelende ventjes die games af kraken terwijl ze heel de game niet kennen.

---

BTW. Iemand al gespeeld :? Ik ben zo benieuwd ik w8 er al een jaar op :( (Langer maar toch...)

Verwijderd

Ik ga hem zeker wel kopen als hij hier in de winkel ligt :9~

• GeJe

GeJe

Je...

Wat een wereld spel zeg... Ik speel het nu een tijdje in ik sta echt versteld wat die gasten van square weer hebben gedaan.
Ik vind die battles echt super. Je speelt ze een stuk relaxter dan ffix (door turnbased).
Ook vind ik die ability sphere wel erg cool. Als je uitzoomd en ziet wat je allemaal nog kan halen. Pffff. .
Ik ga weer verder.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FF een vraagje tussendoor;

hoe kan je bij het kopen van armour/weapons zien of je hetgene wat je wilt kopen al hebt of niet?

Ik zie nergens, zoals in vorige delen, staan hoeveel ik al van een bepaald iets heb :?

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Wil er iemand zo aardig zijn om tvshots te nemen? :9
Ik heb geen ps2, maar ik wil zien wat ik mis ;)

• dwaas
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

zal het ooit nog op de pc uitkomen?

King for a day,... fool for a lifetime.

• Xof

Xof

Nee, maar deel XI wel! :)

Edit: Niemand heeft iets gelezen ;)

Verwijderd

Deel VI op de PC :?

Verwijderd

Ik wil het spel best kopen, maar ik maak me zo'n zorgen over de kwaliteit ervan. Final Fantasy 7 vond ik erg goed, maar FF8 vond ik totaal niks. Vaak hoor ik dat FF10 op FF8 lijkt, is dat echt zo? Hier nog wat vragen:
-Ik ben een groot voorstander van experience levels, is het sphere grid wel een goede vervanger? Kan iemand me er iets meer over vertellen? Is het een beetje uitgebreid?

-Wat moet ik me nou precies voorstellen bij al die filmpjes? Is het echt zo extreem dat je meer het idee hebt dat je een interactieve film aan het spelen bent, of valt het wel mee?

-Kun je nog steeds armors, wapens, e.d. vinden en kopen? Of is het zoals in FF8 dat je die zelf moet maken? Zoja, wat heb je naast armors & wapens nog meer? Accessoires?

-Zitten de gevechten een beetje goed in elkaar? Ik hou erg van turn based gevechten, hebben ze dat er nog steeds in zitten?

-Is de sfeer goed? RPG's zoals Xenogears, FF3, FF7 & Chrono Trigger hebben een meesterlijke sfeer, hoe zit dat met Final Fantasy 10?

Ik zou het erg relaxed vinden als iemand deze vragen wil beantwoorden, want ik zit nogal te twijfelen of ik hem wel ga kopen.
Ok ten eerste:koop hem nou maar,hij is echt wel je €€€ waard.
FFX lijkt opzich wel een beetje op FFVIII vanwege de realistische karakters.Het sphere grid is best wel apart en weer iets anders dan anders dus wel positief.Veel mensen vinden het nog moeilijk maar ik heb er weinig problemen mee(misschien vanwege jaren FF ervaring :D)

Het aantal filmpjes is gewoon FF standaard.De texten zijn gewoon vervangen door stemmen waardoor het lijkt op fimpjes maar in pricipe niet is.

De gevechten zijn nog steeds turn-based alleen heb je geen ATB meer waardoor het vechten een stuk sneller gaat.

Meer kan ik er helaas nog niet over vertellen omdat ik er maar 15 uurthes op heb zitten dus ik kan er niet echt verder over oordelen.Maar als ik jouw was zou ik hem gewoon kopen,je hebt er echt geen spijt van.

Ik heb btw net Final Fantasy Antology (FF 4+5)gekocht.Niet dat ik het de komende maanden ga spelen,maar leuk voor me collectie :) :7

• Xof

Xof

Op zaterdag 01 juni 2002 18:56 schreef Vertex het volgende:
Deel VI op de PC :?
VI=XI :o

Verwijderd

En hoe zit het dan met wapens & armor, kun je die nog steeds in winkeltjes kopen en vinden in schatkisten enzo? Trouwens bedankt voor je reactie, dit helpt me weer met het maken van een keuze.

Verwijderd

Het spel loopt nog niet zo hard eigenlijk :'( , had toch wel verwacht dat alle binnen gekomen FF X verkocht zouden worden maar we hebben er amper 4 ofzo verkocht , het spel zelf is wel leuk en die filmpjes zijn echt zoooo kewl , ben zelf helemaal geen FF fan maar bleef toch effe kijken toen ik het voorbij zag komen..

Verwijderd

En hoe zit het dan met wapens & armor, kun je die nog steeds in winkeltjes kopen en vinden in schatkisten enzo? Trouwens bedankt voor je reactie, dit helpt me weer met het maken van een keuze.
Wapen krijg je tijdens gevechten,maar kan je ook gewoon kopen in winkels en bij een aantal figuren.

uuh,ff een forum vraag.Als ik quote staat er alleen het woordje quote en die lijnen maar bij anderen dikken letters en door wie het bericht was gemaakt.Doen jullie dit zelf of vergeet ik nou iets?Stond niet in de search,alleen over quotes maken...

Verwijderd

Gewoon hier op klikken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif, dan komt het allemaal wel goed :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 17:28 schreef Xof het volgende:
Wil er iemand zo aardig zijn om tvshots te nemen? :9
Ik heb geen ps2, maar ik wil zien wat ik mis ;)
uhhh.. sure; heb er ff 3 achter elkaar gemaakt; kwaliteit is best crappy en het zijn ook niet de mooiste in-game scenes van het spel; maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx3.jpg

Verwijderd

komen er eigelijk nog FF games voor de psx uit?

• FastBunny
  • Laatst online: 17:02

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 01 juni 2002 20:52 schreef retro het volgende:
komen er eigelijk nog FF games voor de psx uit?
Waarschijnlijk niet. Misschien een remake van deel 1, 2 en 3? 4 t/m 9 is PSX en met 10 stapt Sqaure over op de PS2.

Dus je zal toch een PS2 moeten kopen ben ik bang ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Je hebt nu ook een pakket van Ps2+FFX voor €329,- en je hebt een mooie Ps2 doos :D,ik zag hem vandaag bij E-Plaza in Utrecht.Dus sla je slag! :o

Verwijderd

Hebben die ook een online winkel?

• Xof

Xof

Op zaterdag 01 juni 2002 20:26 schreef . w o u t e r . het volgende:

[..]

uhhh.. sure; heb er ff 3 achter elkaar gemaakt; kwaliteit is best crappy en het zijn ook niet de mooiste in-game scenes van het spel; maar toch:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~

Jammer dat ik geen geld heb :'(

Verwijderd

Volgens mij wel,E-Plaza is echt gericht op games en consoles dus ik neem aan van wel.Ik zou ff gewoon op internet ff kijken

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

ik zelf ben volgens mij het verste in het spel van wat ik tot nu toe heb gelezen, ook al heb ik niet het meeste tijd erop zitten, (ik speel geen blitzball) ik ben in bevelle maar locatie kan ik niet zeggen omdat het een spoiler is.
Ik kan 1 ding zeggen het verhaal word steeds minder vaag en beter. Nog geen xenogears verhaal kwaliteit maar dat kan ook niet in een FF.
Xenogears verhaal is zeer ingewikkeld en grof en shockerend (voor de licht geraakte mensen onder ons)dus zal hier nooit uitkomen :( (ps1 spel) als je een ps1 hebt probeer er aan te komen het verhaal is het waard en met 70 uur (zonder sidequests) de langste console RPG die ik ken.
Verder FFX is een super spel kopen dus

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 00:11 schreef Mystic_X het volgende:
ik zelf ben volgens mij het verste in het spel van wat ik tot nu toe heb gelezen, ook al heb ik niet het meeste tijd erop zitten, (ik speel geen blitzball) ik ben in bevelle maar locatie kan ik niet zeggen omdat het een spoiler is.
Ik kan 1 ding zeggen het verhaal word steeds minder vaag en beter. Nog geen xenogears verhaal kwaliteit maar dat kan ook niet in een FF.
Xenogears verhaal is zeer ingewikkeld en grof en shockerend (voor de licht geraakte mensen onder ons)dus zal hier nooit uitkomen :( (ps1 spel) als je een ps1 hebt probeer er aan te komen het verhaal is het waard en met 70 uur (zonder sidequests) de langste console RPG die ik ken.
Verder FFX is een super spel kopen dus
Vertel is effe dat van Xenogears , kheb em dus gemist ...

Verwijderd

Xenogears is denk ik de beste RPG die ik ooit heb gespeeld, en dat zegt wat, want ik heb er vele gespeeld. Het verhaal is gigantisch complex, dus het is hier niet 1, 2, 3 uit te leggen. Probeer er, zoals Mystic_X ook al zegt, aan te komen, je krijgt er geen spijt van.

Wat ik me trouwens net bedenk, FF10 bestaat uit maar 1 mini DVDtje, is het spel dan wel erg groot? FF9 bestaat uit 4 CD's en dat is in totaal 2,7GB. Een mini DVD heeft een capaciteit van 1,5GB. Er wordt gezegd dat FF10 voor het grootste gedeelte uit filmpjes bestaat, dus blijft er volgens mij weinig over voor echte gameplay.

Verwijderd

Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.Op een dvd passen 7 cd's dus dat zegt genoeg,hij is btw dubbel-sided...

Verwijderd

GC heeft Mini-DVD , maar daar past meer op als 1.7GB hoor ...

Verwijderd

Ker_Plunk :
Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.
Oeps, sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik zit zoveel in GameCube topics dat ik helemaal was vergeten dat de PS2 natuurlijk gewoon DVD's gebruikt :o Dit is echt strange, nog nooit zo'n vreemde vergissing gemaakt...

Zijn PS2 DVD's zwart, of zijn ze gewoon zilverkleurig? Als ze zilver zijn, wil iemand dan kijken of de tweede kant erg beschreven is? Ik hoop van wel, want dat is gunstig voor de hoeveelheid data, dus gunstig voor de hoeveelheid speeltijd.
real_raichu70 :
GC heeft Mini-DVD , maar daar past meer op als 1.7GB hoor ...
Nee, dit is niet zo. Een one-sided mini-DVD heeft een capaciteit van 1,5GB.

Verwijderd

Hij is zilver,en hij is dubbel-sided ,dat weet ik zeker.Ik heb van hoore zeggen dat ie minstens 50 uur duurt voor de wat gevorderde rpg'er,en dat is zonder side-questes.Zwarte dvd zijn er niet voor Ps2,dat waren de normale cd-roms voor Psx/Psone.Ps2 heeft ook nog blauwe cd-roms maar die zie je nauwelijks nog,die waren meer bij de eerste generatie games van Ps2.

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef Vertex het volgende:
Xenogears is denk ik de beste RPG die ik ooit heb gespeeld, en dat zegt wat, want ik heb er vele gespeeld. Het verhaal is gigantisch complex, dus het is hier niet 1, 2, 3 uit te leggen. Probeer er, zoals Mystic_X ook al zegt, aan te komen, je krijgt er geen spijt van.
Mee eens beste rpg ooit. Verhaal als ik er iets over vertel verraad ik al een hele boel. Aan het begin is het allemaal erg wazig en je weet nooit alles tot op het eind en dan zelf nog moet je lang denken om alles te begrijpen.
Ik kan wel een paar dingen zeggen. Je vecht op 2 manieren 1 met poppetjes 2 met gears (grote robots). Battle system is te vergelijken met legend of legaia (als je dat kent).
Mystic_X houd van console rpgs :) heb de meeste ook gespeeld ik mis alleen nog de lunars in mijn collectie en de nieuwe arc the lad collectie maar ja dat komt ooit wel.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Mystic_X, er komen trouwens een paar vervolgen (of moet ik zeggen voorgangers?) uit op Xenogears, genaamd Xenosaga. Zoals het er nu uit ziet lijkt me dit erg koel, maar ze kunnen Xenogears waarschijnlijk toch niet overtreffen. Als je er meer over wilt weten moet je hier maar eens kijken.

• GeJe

GeJe

Je...

Op zondag 02 juni 2002 00:46 schreef Ker_Plunk het volgende:
Mini-dvd?Volgens mij is het gewoon een dvd-rom.Op een dvd passen 7 cd's dus dat zegt genoeg,hij is btw dubbel-sided...
Bedoel je niet double layered, ipv double sided. Want hij is maar aan een kant beschreven.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

FFX is iets van 4.13 gig :)

dus geen mini dvd

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik ben nu in de calm lands. Tot nu toe is het spel een beetje te makkelijk. Ik heb namelijk nog geen 1 keer game over gezien en verder hoef je niet echt te zoeken naar waar je heen moet. Ik hoop dat daar nog een verandering in komt?! :)

• Warfare
  • Laatst online: 17-10 08:26
Heeft iemand de review van gamesen.nl gelezen.
Weer een laag cijfer (een 6 in dit geval).

Hebben al die gasten stront in hun ogen ofzo :?

Ik vind het maar maf:

Linkje:
http://www.gamesen.nl/pages/Review.asp?id=5973

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik lees zelden reviews van games

Ik bepaal zelf wel of een spel wel leuk is of niet

FFX vind ik gewoon super goed, maar das mijn mening
(Ik heb de US versie uitgespeeld, Kon niet wachten op de Pal versie :) )

pluspunten:
Graphics, geluid en speelbaarheid
Verhaal
Battlesystem

Nadelen:
Misschien te lineair. Minder geheimen te ontdekken
Bij de vorige delen kon je ook naar veel andere plaatsen toe en dat is bij deze deel minder
Vorige delen zaten ook meer mini games bij.
Dit is eigenlijk naar mijn mening het enige minpunt

Voor alleen deze spel zou ik al een PS2 aanschaffen :)

gelukkig dat er veel meer goede spellen op de PS2 verkrijbaar zijn :)

Ik zou zelf een dikke 9 voor deze spel geven

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Marruk
Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef Vertex het volgende:

Er wordt gezegd dat FF10 voor het grootste gedeelte uit filmpjes bestaat, dus blijft er volgens mij weinig over voor echte gameplay.
precies. wordt gezegd, en door wie? mensen die het niet gespeeld hebben.

TMAXTINT

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb het spel sinds donderdag, en tot nu toe heb ik steeds het gevoel dat het wel een behoorlijke lineaire aangelegenheid is.

Ik heb continue het gevoel dat ik een bepaalde verhaallijn moet volgen, en dat er weinig exploratie mogelijkheden zijn.

Het is een verschrikkelijk mooi spel, maar kan je dit nu wel een RPG noemen? Ik vind het meer een adventure tot nu toe. Maar goed, misschien wordt het nog een stuk beter. In ieder geval ga ik het wel verder spelen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik heb het spel net gekocht (inclusief PS2, want je moet hem toch ergens op afspelen), maar ik zit nu al meteen met een dilemma. Welke sphere grid moet ik kiezen? Standard of Expert? Ik vraag dit, omdat de standaard misschien later in het spel te beperkt is.

Verwijderd

Dat staat er toch, als je voor de eerste keer speelt dan kun je het beste de standard grid kiezen.

Als je expert kiest dan is er iets anders met de locks geloof ik (of de locks zijn er dan niet oid)

Verwijderd

Gewoon expert kiezen,je leert het vanzelf wel

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Op zondag 02 juni 2002 01:27 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ps2 heeft ook nog blauwe cd-roms maar die zie je nauwelijks nog,die waren meer bij de eerste generatie games van Ps2.
Dat had niet zoveel te maken dat ze de eerste generatie games maar meer dat het geen DVD-roms zijn maar CD-roms.

Wat ik dus net had... |:(

Had ik net die tweede spawn verslagen, die voor het grote sin gevecht met de Mechians (?) (niet echt moeilijk, maar wel langdurig gevecht), loopt het filmpje vast... had ik alleen nog maar wit beeld met zee geluiden, en nog niet kunnen saven... |:( |:( :( :(

Ik druk op eject (je moet toch wat doen) om hem daarna direct weer dicht te doen... gaat ie godzijdank verder waar die gebleven was! :) :)
* AIKANE was zeer blij!!

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Ik heb nu al standaard gekozen, omdat ik het niet al te ingewikkeld wilde maken aan het begin. Heb er nu wel een beetje spijt van, want die sphere grid zit hartstikke logisch in elkaar als je hem doorhebt. Waarschijnlijk had ik die expert ook wel doorgekregen.

Het spel is precies zoals ik het had verwacht. Lijkt erg op Final Fantasy 8, en het is tot nu toe geheel linair. Het verhaal bestaat tot nu toe voor ongeveer 50% aan filmpjes, dat is toch wel jammer. Al met al toch wel een goed spel, maar hij komt niet in mijn top 10.

• Gman
Kunnen we nu eens ophouden met dat gezever over die filmpjes?

Het is al een paar keer gezegt, ipv lappen tekst heb je nu cutscenes...die worden door de PS2 zelf gegenereerd en kosten dus veel minder data.
Er zijn idd veel cutscenes maar die duren vaak niet langer dan een minuut.
Ik vind dat je door die cutscenes meer in het spel zit.

Die superstrakke filmpjes zoals dat watermonster in het begin die zijn pre-rendered op de pc en dat zijn dus echt filmpjes die wel veel ruimte innemen.

Dat het meer een adventure is dan een RPG ben ik het wel eens maar ik vind 'm nog steeds vet.
Jammer dat ze het wat meer kindvriendelijk wilden maken, kinderen moeten gewoon niet aan FF beginnen, punt uit.

Met het airship verwacht ik dat het wat minder linear wordt, want voorgaande FF's vond ik ook wel linear totdat je het airship kreeg.

• Marruk
Op maandag 03 juni 2002 10:36 schreef Gman het volgende:
Kunnen we nu eens ophouden met dat gezever over die filmpjes?

Het is al een paar keer gezegt, ipv lappen tekst heb je nu cutscenes...die worden door de PS2 zelf gegenereerd en kosten dus veel minder data.
Er zijn idd veel cutscenes maar die duren vaak niet langer dan een minuut.
Ik vind dat je door die cutscenes meer in het spel zit.

Die superstrakke filmpjes zoals dat watermonster in het begin die zijn pre-rendered op de pc en dat zijn dus echt filmpjes die wel veel ruimte innemen.

Dat het meer een adventure is dan een RPG ben ik het wel eens maar ik vind 'm nog steeds vet.
Jammer dat ze het wat meer kindvriendelijk wilden maken, kinderen moeten gewoon niet aan FF beginnen, punt uit.

Met het airship verwacht ik dat het wat minder linear wordt, want voorgaande FF's vond ik ook wel linear totdat je het airship kreeg.
En ik sluit me bij jou aan.

En nu gauw verder final fantasyen >:)

TMAXTINT

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Hm.. ik heb ooit een keer zo'n spel versie gezien maar snap ook niet waarom het zo'n vet spel is.
Misschien moet ik mij er ook maar eens in gaan verdiepen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste