Ge-force 4 ti 4200 ervaringen

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 2.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 22:42

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 23:00 schreef H-52 het volgende:
Uhm,

Ik heb mijn leadtek net ge oc'd naar 290/590, daarboven geeft 3d mark veel sneeuw in de bumpmapping tests.

Morgen gaan we verder, ik ga nu effe lekker gamen :)
das kut, je zal wel een slechte hebben...... maarja overal zit wel is een rotte appel tussen.

(offtopic: 1200'e post :) offtopic)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wel verdomme nog een toe, hij weigerde ook nog eens te restarten met die setting :( Ik moest dus terug naar de defaults om hem weer aan de praat te krijgen :(

Ik beschik over een goed gekoelde bigtower, daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb net ffe een meeltje naar MaxPC gestuurd over men Leadtek, want het geld is daar binnen, maar ze hebben mij nix gemeeld. Ook heb ik gevraagd of ik hem mayb voor de nieuwe prijs kan krijgen, scheelt €8 :Y) (wat ben ik weer gierig). Nu ffe hopen dat ze morgen terug mailen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 11 juni 2002 20:42 schreef Garrett het volgende:

[..]

Maar een uurtje? Als ik het goed heb loopt dat geheugen standaard op 444 (correct me if I'm wrong) en dat is genoeg om permanente schade aan te brengen... zelfs is het mogelijk dat ie er niet gelijk aan "overleden" is.

Hopen dat je garantie hebt/krijgt :)
Op die Sparkle zit Samsung geheugen, 4ns. Als ik de specs opzoek is de maximale snelheid van dat geheugen 500 Mhz, daarop heb ik hem dan ook meteen geklokt en het ding loopt als een speer.

Het is overigens 446 Mhz, maar da's een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij www.guru3d.com staat een foto van de Aopen ti-4200 en ze gaan hem reviewen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff gemaild naar Perfect Systems :)

Is de LEADTEK A250 LE (64 MB - TI 4200 - TVout + DVI) al binnen? En geldt de prijs van 220 nog?

Zo ja, als ik hem vandaag bestel, wanneer is hij dan bij mij in Buitenpost? (Friesland)

Vriendelijke groeten,

Binne

Antwoord :

Geachte klant,

Hij zou morgen binnen moeten komen. De aanbieding geldt nog. Levertijd is 1 dag als hij op voorraad is.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems

Ik weer eentje vandaag terug, is die er al?

Antwoord : Post komt pas om 3 uur :P

5 over 3 weer ff mailen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright, net dat SUMA geval geleverd gekregen, meteen 'ns inbouwen *D
De kaart zelf zit in een doos met transparante voorkant, dus je kan onmiddelijk de kaart zien zitten. Ze is voorzien van een verchroomde cooler en dito memsinks, en is geprint op zwarte PCB. Verder zit er een DVI -> VGA convertor bij, een S-Video -> Tulp kabel en een Manual om U tegen te zeggen, ook nog 2 Cdtjes, eentje met drivers en demo's, en een andere waar ik geen idee van heb, zie ik sffs wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind, Gainward GeForce4 PPPro650XP-GS TV 64MB was een MX |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 22:47
Gisteren eindelijk mijn Club 3D 64mb TI4200 binnengekregen. Besteld bij www.dvc-computers.nl (toppie service)

Hij loopt lekker op mijn systeem, gisteren gelijk ff 3Dmark2001se gedraaid.. results.

Met Geforce 2GTS : 4265
Met Geforce Ti4200 : 8670 :9~

Meer dan een verdubbeling dus... Lekker hoor... ;)
Nog niet overgeclocked, van de week maar eens proberen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op woensdag 12 juni 2002 12:25 schreef SM-DoubleD het volgende:
Allright, net dat SUMA geval geleverd gekregen, meteen 'ns inbouwen *D
De kaart zelf zit in een doos met transparante voorkant, dus je kan onmiddelijk de kaart zien zitten. Ze is voorzien van een verchroomde cooler en dito memsinks, en is geprint op zwarte PCB. Verder zit er een DVI -> VGA convertor bij, een S-Video -> Tulp kabel en een Manual om U tegen te zeggen, ook nog 2 Cdtjes, eentje met drivers en demo's, en een andere waar ik geen idee van heb, zie ik sffs wel :)
heb je em al overgelockt? en zou je er een paar pics van kunnen maken?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:12 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

Heb hem nog niet overclockt nee. En pics kan ik op zich wel doen, maar dan moet ik ze er weer uit halen, straks misschien ;)
'ns kijken, 2D kwaliteit is super, films zien er behoorlijk scherper uit als op m'n GF2Ti, en ook Windows zelf ziet er precies 'nieuwer' uit. Ook leuk is dat de default clocks van het beestje 250MHz is voor de core, en 550MHz voor het geheugen :)
Kheb net 3DMark gerund, en hier vind je het resultaat.
Voor die zonder account : 9131 *D
Op een Tbird 1.62GHz (bij 1.63 vloog ie eruit :'() met Win2K.
Zalig kaartje gewoon :)

edit :
Kga GTA3 installeren (daarom heb ik ze ook gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op woensdag 12 juni 2002 14:18 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Heb hem nog niet overclockt nee. En pics kan ik op zich wel doen, maar dan moet ik ze er weer uit halen, straks misschien ;)
'ns kijken, 2D kwaliteit is super, films zien er behoorlijk scherper uit als op m'n GF2Ti, en ook Windows zelf ziet er precies 'nieuwer' uit. Ook leuk is dat de default clocks van het beestje 250MHz is voor de core, en 550MHz voor het geheugen :)

edit :
Je had toch in frankrijk besteld? Hoe is dat gegaan eigenlijk? Was je tevreden over de gang van zaken, of heeft het je veel moeite gekost om die kaart hier te krijgen?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:12 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

SUMA GEFORCE 4 TI4200 64/SE:

Afbeeldingslocatie: http://www.savewaytech.com/images/product/GF4%20TI%204200%2064SE.JPG

SUMA GEFORCE 4 TI 4200 128/SE:

Afbeeldingslocatie: http://www.savewaytech.com/images/product/ti4200_128SE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn leadtek ti-4200 binnengekomen... DOA!! :(

(was voor 190 bij funcomputer gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 15:19 schreef TheCore het volgende:

[..]

SUMA GEFORCE 4 TI4200 64/SE:

[afbeelding]

[afbeelding]
Yup, zo is em dus :)
Momenteel draait ie 310/625 trouwens, zonder artifacts, en m'n Tbird op 1650 (1.99V, maar who cares :P)
Nieuwe 3DM score : http://service.madonion.com/compare?2k1=3674663 (9829)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 15:19 schreef TheCore het volgende:

[..]

Deze heeft een PCB en condensatoren-layout als een 4400 en 4600! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 15:26 schreef DumphuiZ het volgende:

En de mijne overklokt dus niet geweldig.

Is er hier nog iemand anders die problemen heeft met Leadteks Ti 4200 gekocht bij funcomputer.de want ik begin de indruk te krijgen dat er mogelijk iets mis is met de partij die ze aan het verkopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:04 schreef H-52 het volgende:

[..]

En de mijne overklokt dus niet geweldig.

Is er hier nog iemand anders die problemen heeft met Leadteks Ti 4200 gekocht bij funcomputer.de want ik begin de indruk te krijgen dat er mogelijk iets mis is met de partij die ze aan het verkopen zijn.
Ja doh. De levering was uitgesteld door waterschade. Jij zei zelf nog dat je geen doos en cd's hebt gehad en dat het boekje duidelijk nat was geweest. Is het je nog niet duidelijk? Die dingen hebben leren zwemmen:-D

Btw, ik zit hier in spanning. Perfect System zou de Leadtek misschien om 15.00u binnenkrijgen vandaag. Is nu 16.00 u geweest en ik heb net gechecked op de website maar er staat nog steeds hetzelfde, midden week 24.... Iemand gebeld of gemailed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op woensdag 12 juni 2002 16:09 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Ja doh. De levering was uitgesteld door waterschade. Jij zei zelf nog dat je geen doos en cd's hebt gehad en dat het boekje duidelijk nat was geweest. Is het je nog niet duidelijk? Die dingen hebben leren zwemmen:-D

Btw, ik zit hier in spanning. Perfect System zou de Leadtek misschien om 15.00u binnenkrijgen vandaag. Is nu 16.00 u geweest en ik heb net gechecked op de website maar er staat nog steeds hetzelfde, midden week 24.... Iemand gebeld of gemailed?
Lekker klote is dat zeg, als die dingen in het water hebben gelegen :( :(

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
ach ja moesten ze die verpakkingen maar waterdicht maken.... maar dat kost natuurlijk weer meer geld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:09 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Uhm,

Als die Ti 4200 van mij dus inderdaad nat is geweest dan zou hij het volgens mij helemaal niet meer doen ipv. gebrekkig overklokken. Zelf heb ik een beetje de indruk dat mijn moederbord-ASUS A7V133- en nieuwe vidkaart niet echt dol op elkaar zijn.

Intussen hebben die lui van funcomputer.de laten weten dat ik voor die software CD bij leadtek zelf langs moet gaan. Precies de reactie die ik al verwach had dus.

edit:
vergeten om te zeggen; alle game-cd's die met dze kaart horen geleverd te worden zitten arbij alleen de installatie-cd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:24 schreef H-52 het volgende:

[..]

Uhm,

Als die Ti 4200 van mij dus inderdaad nat is geweest dan zou hij het volgens mij helemaal niet meer doen ipv. gebrekkig overklokken. Zelf heb ik een beetje de indruk dat mijn moederbord-ASUS A7V133- en nieuwe vidkaart niet echt dol op elkaar zijn.

Intussen hebben die lui van funcomputer.de laten weten dat ik voor die software CD bij leadtek zelf langs moet gaan. Precies de reactie die ik al verwach had dus.

edit:
vergeten om te zeggen; alle game-cd's die met dze kaart horen geleverd te worden zitten arbij alleen de installatie-cd niet
Dat ie het doet, betekent niet dat ie niet in het water heeft gelegen. Alle aanwijzingen duiden erop dat de kaarten die bij Funcomputer vandaan zijn gekomen in het water hebben gelegen. Je hebt de retail versie gekregen, anders had je geen games erbij gehad. De doos heb je niet gehad, dat boekje wel, maar dat was nat geweest. En dan zou die kaart droog zijn gebleven? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Nou ik heb net ook de leadtek in mijn systeempje gezet :

Athlon 1400
Leadtek 64 mb ti4200
384 mb ram
abit kt7a 133

Ik haal 7272 3dmarks, dat is onovergeklokt... IMO een beetje te weinig, die nieuwste nvidia drivers liepen ook alleen maar vast in 3dmark dus ik ben nu weer terug op de 27,50 versie voor win98

Iemand al suggesties behalve nu al beginnen te oc-en?

BTW mijn boekje was ook duidelijk nat, maar mijn kaartje doet et.. niet shocking alleen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op woensdag 12 juni 2002 16:41 schreef Xtinction het volgende:
Nou ik heb net ook de leadtek in mijn systeempje gezet :

Athlon 1400
Leadtek 64 mb ti4200
384 mb ram
abit kt7a 133

Ik haal 7272 3dmarks, dat is onovergeklokt... IMO een beetje te weinig, die nieuwste nvidia drivers liepen ook alleen maar vast in 3dmark dus ik ben nu weer terug op de 27,50 versie voor win98

Iemand al suggesties behalve nu al beginnen te oc-en?

BTW mijn boekje was ook duidelijk nat, maar mijn kaartje doet et.. niet shocking alleen :D
instal win2k of winxp, dan zul je zien, je hebt heel wat meer 3dmarks!

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik zit dus te twijfelen tussen een Geforce 4 Ti4200 64 of 128 mb. Ik ga een Athlon XP 1900 kopen, iemand tips?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 16:43 schreef armageddon_2k1 het volgende:
Ik zit dus te twijfelen tussen een Geforce 4 Ti4200 64 of 128 mb. Ik ga een Athlon XP 1900 kopen, iemand tips?
edit:
mijn commentaar is weggevallen.. Hier stond:
Als je met je kaart langer dan een jaar wilt doen zou ik de 128MB aanraden, omdat er nu al benches zijn waarmee de 128MB 2,5x zo snel is, als je dus zeker wilt weten dat je kaart het lang uithoudt zou ik voor de 128MB gaan.
Als je nu een snelle kaart wilt en je verkoopt 'm toch weer na een paar maandjes zou k voor de 64MB gaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 15:26 schreef DumphuiZ het volgende:

Doet die van f0r.c3d het wel?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:39 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Dat ie het doet, betekent niet dat ie niet in het water heeft gelegen. Alle aanwijzingen duiden erop dat de kaarten die bij Funcomputer vandaan zijn gekomen in het water hebben gelegen. Je hebt de retail versie gekregen, anders had je geen games erbij gehad. De doos heb je niet gehad, dat boekje wel, maar dat was nat geweest. En dan zou die kaart droog zijn gebleven? Lijkt me sterk.
Ik heb vorige week Vrijdag mijn Leadtekje binnengekregen (ook van funcomputer.de), dit was dus ook voor de waterschade....
Deze kaart draait wel goed (nu op 275/550, momenteel heb ik er genoeg aan, ik wil die kaart niet laten doorbranden want voor zover ik heb begrepen moet je 40 euro betalen las je die kaart terugstuurd naar funcomputer)...
Bij mij was de doos er wel bij met de driverscd en 2 spellen en ook een aantal kabeltjes...
Dus het zou erop lijken dat die kaarten van jullie echt in het water hebben gelegen enwel omdat jullie natte handboekjes bij krijgen en geen doos (waarschijnlijk waren die helemaal naar de klote)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD, check website van perfect systems , leadtek komt pas eind vrijdagmiddag binnen!!!!! Word er zo moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws van www.Guru3d.com

Our review sample of AOpen's Aeolus GeForce4 Ti4200 just came in and I quickly took some snapshots of this card to show to you. In all honesty, this card seems to have what it takes to be a winner. The design is reference based on a black PCB with 128 MB Samsung 4ns DDR memory. The card has CRT output and DVI output but also S-Video in- and outputs and Composite in- and outputs through the S-Video connector and supplied cable. Furthermore in the box you'll notice of course one driver CD-ROM, Intervideo WinProducer software and a full version of WinDVD. All in all a very nice package for a rather low-cost graphics card.

We should be reviewing this card by next week so keep your eyes out for the article.

bij Eynstein op http://www.eynstein.nl/a/2168.html beweren ze dat hij op voorraad is voor 235.62 euro.

In onze test hebben we deze kaart geklokt op 280mHz GPU en 560mHz Mem. Dat is voor deze kaarten erg rap. (560 was niet max). (Komt van Eynstein af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Is da echt zo joh..... crap zeg..

Nou winXP zit er niet in zolang ze a3d niet ondersteunen.. dan maar wat minder 3dmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 17:20 schreef TIGER79 het volgende:

[..]

Ik heb vorige week Vrijdag mijn Leadtekje binnengekregen (ook van funcomputer.de), dit was dus ook voor de waterschade....
Deze kaart draait wel goed (nu op 275/550, momenteel heb ik er genoeg aan, ik wil die kaart niet laten doorbranden want voor zover ik heb begrepen moet je 40 euro betalen las je die kaart terugstuurd naar funcomputer)...
Bij mij was de doos er wel bij met de driverscd en 2 spellen en ook een aantal kabeltjes...
Dus het zou erop lijken dat die kaarten van jullie echt in het water hebben gelegen enwel omdat jullie natte handboekjes bij krijgen en geen doos (waarschijnlijk waren die helemaal naar de klote)....
Interessant,als jij inderdaad een zending van voor de waterschade in de leadtek doos hebt gekregen dan weten we nu inderdaad waar het probleem ligt.

Ik heb intussen de kaart stabiel op 290/600 en ga voorlopig niet verder. Op een 1.3 Ghz Athlon 512 pc-133 SDRAM ASUS A7V133 helpt dat volgens mij niet zoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Hmmz, volges perfect systems:
Er schijnen nog steeds problemen met de kaart te zijn. De verwachting is dat de kaart vrijdag eind in de middag binnen komt.

Als ie niet snel komt, ga ik maar een andere zoeke

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar 4158 pagina's en we hebben een GeForce 4 Ti4200 Ervaringen topic van [GF4]Ti4200 pagina's :) Het is toch schitterend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Op woensdag 12 juni 2002 14:18 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

edit :
al aan overclocken toegekomen...? en heb je nu de 64 of de 128mb versie? (zal wel behoorlijk wat schelen qua oc-baarheid lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weee, krijg bijna mijn Aopen Geforce4ti4200 128MB binnen :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo nu maar eens mijn score

core@300
mem@600

detonator 29.42

score http://service.madonion.com/compare?2k1=3675985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 18:48 schreef lange het volgende:

[..]

al aan overclocken toegekomen...? en heb je nu de 64 of de 128mb versie? (zal wel behoorlijk wat schelen qua oc-baarheid lijkt me).
Ja toch wel :) Heb de 64MB SE trouwens, met TSOP packaging.
De core OC't niet al te geweldig, bij 320 crasht ie, aan 315 niet, dus max ligt er ergens tussen (heb al ASII ertussen gedaan). Het geheugen dan, momenteel 635 en geen artifacts, maar de memsinks beginnen toch wel warm te worden. Die hangen trouwens met een of ander vies plaksel vast, heb ze er allemaal afgehaald, maar nu zit ik met het probleem dat ik die plaklaag er niet af krijg, toch niet al te best :( Maar ook zonder sinks draait ie 635 geheugen, dus waar maak ik me ook druk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 12 juni 2002 19:24 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Ja toch wel :) Heb de 64MB SE trouwens, met TSOP packaging.
De core OC't niet al te geweldig, bij 320 crasht ie, aan 315 niet, dus max ligt er ergens tussen (heb al ASII ertussen gedaan). Het geheugen dan, momenteel 635 en geen artifacts, maar de memsinks beginnen toch wel warm te worden. Die hangen trouwens met een of ander vies plaksel vast, heb ze er allemaal afgehaald, maar nu zit ik met het probleem dat ik die plaklaag er niet af krijg, toch niet al te best :( Maar ook zonder sinks draait ie 635 geheugen, dus waar maak ik me ook druk over :)
jammer ben erg benieuwd naar de 128mb variant (zelf maar bestellen dan :Y) ), maar 635 voor je mem is zeker niet verkeerd, kan je die prut er ook niet af krijgen met asseton of wasbenzine? dan wat asII erop en een fannetje erop, moet íe best hoger komen :) (moet natuurlijk wel over de leadtek scores heen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yai, mijnes werkt weer :). Hij was helemaal vochtig, nadat ie goed droog gefohnt was, had ie er geen last meer van. Net AS2 ertussen gedaan, dus pas over een paar dagen ga ik aggresief overclocken ;). (btw F0r.c3d heeft niets gemod, behalve een paar extra fans en haalt nu al stabiel op 300/625 zonder arti's :P)

BTW ik had mijn CPU op 1300@1494 (9x166), mijn samsung pc2700 @ turbo en mijn videokaart onovergeclockt 9100 :).

(en met mijn 64mb kaartje haal ik 22 fps in codecult creatures op 1024x768x32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nog iets over mijn Club 3d kaart (64mb) die ik gisteren heb gekregen.

Deze loopt standaard al op 250/500 en niet zoals ik in eerdere berichten heb gelezen op ???/460.. Zeker een nieuwe lichting... ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 19:33 schreef lange het volgende:

[..]

jammer ben erg benieuwd naar de 128mb variant (zelf maar bestellen dan :Y) ), maar 635 voor je mem is zeker niet verkeerd, kan je die prut er ook niet af krijgen met asseton of wasbenzine? dan wat asII erop en een fannetje erop, moet íe best hoger komen :) (moet natuurlijk wel over de leadtek scores heen :P ).
Wasbenzine all the way!!
dat ik daar zelf niet aan gedacht heb..., thnx man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:37
Ik heb dus vandaag mijn belasting centjes terug gehad en nu ga ik ook een Ti 4200 kopen.. >:) 't wordt wel een 64mb, want van de herfs/winter koop ik toch een heel nieuw systeem (inclusief videokaart).. Ik heb nu een asus V7700 geforce2 32mb.. Welke kaart raden jullie mij nu aan.. ik lees hier over: Leadtek, Aopen, Club 3d, Power color, Suma, etc.. ik zou 't echt niet weten.. Ik denk dat ik maar voor de Leadtek ga i.v.m. betere 2d kwaliteit t.o.v. de rest.. cpu is thunderbird @ 1466mhz en memory is 1024mb pc133.. De hoogste 3dmark 2001se score is nu: 3740.. Dit is in Windows XP Pro..

Iemand Suggesties???

Btw: Ik heb nu nog 2 weken toetsen.. zou de prijs nog veel dalen in die 2 weken of kan ik hem net zo goed nu bestellen.. aangezien hij dan toch wel over 2 weken binnen is door de levertijd die erachter zit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 29-09 10:27
Op woensdag 12 juni 2002 20:24 schreef blakez het volgende:
Ik heb dus vandaag mijn belasting centjes terug gehad en nu ga ik ook een Ti 4200 kopen.. >:) 't wordt wel een 64mb, want van de herfs/winter koop ik toch een heel nieuw systeem (inclusief videokaart).. Ik heb nu een asus V7700 geforce2 32mb.. Welke kaart raden jullie mij nu aan.. ik lees hier over: Leadtek, Aopen, Club 3d, Power color, Suma, etc.. ik zou 't echt niet weten.. Ik denk dat ik maar voor de Leadtek ga i.v.m. betere 2d kwaliteit t.o.v. de rest.. cpu is thunderbird @ 1466mhz en memory is 1024mb pc133.. De hoogste 3dmark 2001se score is nu: 3740.. Dit is in Windows XP Pro..

Iemand Suggesties???

Btw: Ik heb nu nog 2 weken toetsen.. zou de prijs nog veel dalen in die 2 weken of kan ik hem net zo goed nu bestellen.. aangezien hij dan toch wel over 2 weken binnen is door de levertijd die erachter zit... :?
Als je m over 2 weken echt wilt hebben kan je m beter nu bestellen. Ik denk wel dat de prijzen gaan dalen, vanwege de goedkope Aopen 128 die nu te koop is, iets boven de prijs van 64. De 64-ers zouden dus best wel eens kunnen gaan dalen.
Als je eind van het jaar een nieuwe pc koopt lijkt Club3D mij de beste keus, die is het goedkoopst. Als je het extra geld er aan uit wilt geven voor die korte tijd is de LeadTek ook interessant.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een 64MB gekocht , maar kan misschien een 128MB krijgen mits lichte opleg , doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, welke moet het nou worden, PointOfView 128MB voor 220 Euro of Aopen die nu ineens op de markt komt voor 232 Euro??

Van de Aopen is nog niet zo gek veel bekend...niet zo veel ervaringen in ieder geval. De POV derentegen wel meer en daarover is men toch over het algemeen gewoon positief (goeie 2D en redelijk te klokken (270/530 ofzo?). De Aopen moet als we bovenstaand verhaaltje moeten geloven misschien net iets hoger te klokken zijn, maar is dan net IETSJES duurder (scheelt dus maar zo'n 10 euro). Ik ben over het algemeen geen grote Aopen fan maar POV ken ik al helemaal niet.

Kortom, welke moet het worden, wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Ik ben er uit.. het wordt een Leadtek Ti 4200 64mb !! :D

Nu zit ik nog te twijfelen of ik hem bij Informatique of bij Eynstein ga bestellen.. op beide sites is hij nog niet op voorraad.. prijsverschil is 7euro, dus dat maakt niet uit..
Wie heeft dezelfde kaart ook bij één van deze twee sites besteld??

Nog één vraagje.. hoe is de overclockbaarheid van deze kaart.. :? Tot hoever hebben jullie de Leadtek Ti 4600 64mb al kunnen overclocken zonder problemen te hebben...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit.. het wordt een Leadtek Ti 4200 64mb !! :D

Nog één vraagje.. hoe is de overclockbaarheid van deze kaart.. :?
Meeste lui krijgen hem minimaal op 300/600. Check het topic :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Op woensdag 12 juni 2002 22:04 schreef Pizzaboer_JA het volgende:

[..]

Meeste lui krijgen hem minimaal op 300/600. Check het topic :7
Ja ok, ik ben er ook achter.. zag in een reply staan dat ctrl+f ook werkte.. :o dus ik naar leadtek zoeken en toen kwam ik er al gauw achter dat dit kaartje best wel goed te overclocken valt!! >:)

Dus bij deze voor degene die het nog niet weten.. Wanneer je iets specifieks over een bepaalde kaart wilt weten gebruik dan ctrl+f en zoeken maar.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou een 128mb versie moet kopen of een 64mb versie.

Eerst dacht ik nou je ziet nu al in codecreaturs dat 128mb dn toch wel een stuk sneller is, maar nu ik DumphuiZ 20fps zie halen in codecreatures doet me dat toch wel een beetje aan het denken zetten.
Ik weet ook eigenlijk niet hoelang ik de kaart wil blijven gebruiken.
Wat ik me ook afvraag is of 128mb of 64mb sneller zal zijn in UT2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

ik heb ut 2003 (playable leaked demo) en die draait met een t-bird 1333 en asus v7700 pure, 800x600 op 60 fps.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 12 juni 2002 22:17 schreef McFlipp het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou een 128mb versie moet kopen of een 64mb versie.

Eerst dacht ik nou je ziet nu al in codecreaturs dat 128mb dn toch wel een stuk sneller is, maar nu ik DumphuiZ 20fps zie halen in codecreatures doet me dat toch wel een beetje aan het denken zetten.
Ik weet ook eigenlijk niet hoelang ik de kaart wil blijven gebruiken.
Wat ik me ook afvraag is of 128mb of 64mb sneller zal zijn in UT2003.
is er niemand met een TI4200 en ut2003..? (kleine hint ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 12 juni 2002 22:38 schreef Chop2000 het volgende:
ik heb ut 2003 (playable leaked demo) en die draait met een t-bird 1333 en asus v7700 pure, 800x600 op 60 fps.
Ik heb hem ook en het loopt prima in 800x600 met standaard instellingen op m'n geforce 1 ddr. En zonder players in het lvl ging het zelfs goed op 1024*768 met alles max. Alleen ik wil het graag ook vloeiend draaien in 1024*768 alles max met 16 spelers in het lvl! en ik denk dat m'n gf1 ddr dat niet trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
Yessssssss :D:D:D

Ik krijg mn Leadtek Ti 4200 64 MB dan morgen eindelijk binnen *D

Op mn systeem trekt Q3A nu op 1024x768x16 93 fps, en een 3dmark2001 score van 1300. Is een Coppermine 667, 640 MB PC133, 20 + 80 GB 7200rpm, TNT2-Pro @ 170/195 :D

vidcard heb ik gemod met een dikke pentium cooler, neemt nu 2 PCI sloten in :P

Can't wait 2 c what my GF4 can do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die al een Aopen 4200 heeft of weet wat voor geheugen daarop zit? Op de Aopen site zie ik niet staan welk geheugen er op zit,...beetje jammer dus. Verder is er ook bar weinig over deze kaart te vinden nog. Iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

over die 2 ramdacs...

Ik zit nu dus achter mijn pc... die op 1024x768 draait, en mijn tv doet het nu op 800x600, waarbij ik het scherm opzij kan scrollen als het ware... ik heb de leadtek 64 mb ti 4200

Wat zou ik nou MEER kunnen als ik wel 2 ramdacs had, want voor zover ik het zie staat mijn tv nu op 800x600 en mijn beeldscherm op 1024x768.. dat hoort toch niet te kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op woensdag 12 juni 2002 23:38 schreef Xtinction het volgende:
over die 2 ramdacs...

Ik zit nu dus achter mijn pc... die op 1024x768 draait, en mijn tv doet het nu op 800x600, waarbij ik het scherm opzij kan scrollen als het ware... ik heb de leadtek 64 mb ti 4200

Wat zou ik nou MEER kunnen als ik wel 2 ramdacs had, want voor zover ik het zie staat mijn tv nu op 800x600 en mijn beeldscherm op 1024x768.. dat hoort toch niet te kunnen??
Je moet nog wel even je sig aanpassen denk ik :)
Bagger geforce2MX

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 23:37 schreef SALLY het volgende:
Niemand die al een Aopen 4200 heeft of weet wat voor geheugen daarop zit? Op de Aopen site zie ik niet staan welk geheugen er op zit,...beetje jammer dus. Verder is er ook bar weinig over deze kaart te vinden nog. Iemand die meer weet?
YUP! Ik heb 'm al van zaterdag. (in Belgïe) Lekker ding moet ik zeggen. Heb de Aeolus onmiddellijk op 275/500 gezet en draait perfect stabiel. Haal met een athlon 1333/MSI KT266/ 512MB ram zo'n 7700 3D marks. Heb de kaart al es op 300/550 doen lopen en crashte NIET. Heb het wel voor de zekerheid maar zo'n 3à4 minuten gedaan en ondertussen Quake3 gedraaid. Lekker zou ik zo zeggen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 13 juni 2002 00:01 schreef Trommellvlies het volgende:

[..]

YUP! Ik heb 'm al van zaterdag. (in Belgïe) Lekker ding moet ik zeggen. Heb de Aeolus onmiddellijk op 275/500 gezet en draait perfect stabiel. Haal met een athlon 1333/MSI KT266/ 512MB ram zo'n 7700 3D marks. Heb de kaart al es op 300/550 doen lopen en crashte NIET. Heb het wel voor de zekerheid maar zo'n 3à4 minuten gedaan en ondertussen Quake3 gedraaid. Lekker zou ik zo zeggen! :9~
Wil je ook nog ff kijken hoe ver het mem komt? :P
Dit is een 128MB he? Deze draait standaard op 500 toch?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Op woensdag 12 juni 2002 23:38 schreef Xtinction het volgende:
over die 2 ramdacs...

Ditzelfde heb ik hier bij mijn prutskaart :o
De refreshrates zijn zelfs anders, monitor op 1024x768x32x85Hz, TV op 800x600x32x60Hz. Alleen is het beeld op de tv verneukt, maar tijdens een film of game merk ik dat niet :9 (In games kan mijn TV+kaart zelfs nog op 1024x768x32x60!!)

**Op verzoek van MaxPC weggeknipt**

Edit: MaxPC heeft al wat vraagtekens bij mij verwijderd. Zeggen dat de kaart mid-volgende week verw8 wordt, dus ik wacht wel ffe. Blij dat dat ook duidelijk is wwarom het allemaal zo lang duurde :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

weet iemand toevallig waar ik heatsinkjes en/of betere koeling kan halen voor m'n POV gf4 ti4200 128mb? Nu wordt ie wel erg warm als ik ga oc'en. |:(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Op donderdag 13 juni 2002 01:30 schreef amahusu het volgende:
weet iemand toevallig waar ik heatsinkjes en/of betere koeling kan halen voor m'n POV gf4 ti4200 128mb? Nu wordt ie wel erg warm als ik ga oc'en. |:(
Ik geloof dat je bij Perfect Systems kleine heatsinkjes kan bestellen. Vast ook nog wel ergens anders, maar goed. je kan natuurlijk ook gewoon een oude heatsink kapotzagen :Y)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gister de Aopen 128mb binnen.

Gisteravond laat nog ff snel ingebouwd en op 1.4 ghz en 250/500 ff snel een 3dmark gedraaid.

9163 punten 8-)

http://service.madonion.com/compare?2k1=3678185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote//
Wil je ook nog ff kijken hoe ver het mem komt?
quote//

Is idd een 128 MB versie. Op de doos staat "500Mhz video memory clock". Draait standaart echter op 446Mhz. Waarschijnlijk bedoelen ze dat het geheugen is om standaart op 500Mhz te kunnen draaien. Heb het geheugen max even op 550 laten draaien zonder dat het fouten gaf. :9 Zal vanavond nog es proberen hoe ver ie juist geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 19:50 schreef DumphuiZ tussen haakjes:
btw F0r.c3d heeft niets gemod, behalve een paar extra fans en haalt nu al stabiel op 300/625 zonder arti's :P
correctie :) 320/627 zonder arti's etc.

Core op 325 gaat na wat loops 3dMark2001 hangen :(
En mn geheugen begint lichtjes te artifacten ergens tussen de 628 - 630. Wel jammer, want ik wil het geheugen naar de 650 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op donderdag 13 juni 2002 09:06 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

correctie :) 320/627 zonder arti's etc.

Core op 325 gaat na wat loops 3dMark2001 hangen :(
En mn geheugen begint lichtjes te artifacten ergens tussen de 628 - 630. Wel jammer, want ik wil het geheugen naar de 650 :)
wat hebbie zoal aan de kaart gemod?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 09:15 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

wat hebbie zoal aan de kaart gemod?
Grote fan eronder en grote fan erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 13 juni 2002 08:31 schreef Trommellvlies het volgende:
quote//
Wil je ook nog ff kijken hoe ver het mem komt?
quote//

Is idd een 128 MB versie. Op de doos staat "500Mhz video memory clock". Draait standaart echter op 446Mhz. Waarschijnlijk bedoelen ze dat het geheugen is om standaart op 500Mhz te kunnen draaien. Heb het geheugen max even op 550 laten draaien zonder dat het fouten gaf. :9 Zal vanavond nog es proberen hoe ver ie juist geraakt.
Viel me ook ietsje tegen, maar gelijk de slider op 500 gezet, had verwcht dat het in de bios van de kaart gewoon op 500 stond.
Eerst mijn nieuwe voeding installeren en dan gaan we eens kijken hoe ver de kaart komt. Eynstein kwam tot 280/560 (300 ging niet, en 560 is het hoogste wat ze geprobeerd hebben, lekker kaartje dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 juni 2002 22:45 schreef lange het volgende:
is er niemand met een TI4200 en ut2003..?
Jawel en dat loopt prima, ik kon alleen de resolutie niet veranderen, ik heb het ook maar een minuutje of 2 gespeeld.. Wat ik zag liep vloeiend in ieder geval..

Voor degenen die mijn overklokperikelen volgen, gisteravond weer aan de slag gegaan, nog steeds met standaard koeling op de GPU en niks op het geheugen.

Ik wilde 3DMarken op 320/520 maar dat vrat ie niet.. Halverwege de 2e test hoorde ik *TIK*, 3DMark bevroor even en toen een blauw scherm.. Oorzaak: nv4_disp :D

Teruggeklokt naar 510/310, dat loopt prima op (pff uit mijn hoofd) 8500 3DMarks, op een TB 1333 met 512 Mb DDR..

Tijd voor modificaties! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Sparkle GF4 Ti4200 gekocht. Als ik een spel speel zoals GTA3 of RTCW springt de monitor na een paar minuten in standy mode en bevriest m'n PC. Dit gedrag vertoont hij ook in 3DMark 2001 (soms komt hij tot de 4e test, soms knalt hij bij de 2e test al in standby). Met m'n oude GF2 MX had ik dit probleem niet.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Specs:
W2K pro. SP2/ 29.42 Detonator / laatste VIA 4-in-1 driver
AMD TB 1333
Abit KT7A Mobo
Sparkle GF4 Ti4200 128 DDR
512 mb dimm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:59

admiral866

The King Personality Disorder

Op donderdag 13 juni 2002 10:27 schreef TripleM het volgende:

[..]

...

Ik wilde 3DMarken op 320/520 maar dat vrat ie niet.. Halverwege de 2e test hoorde ik *TIK*, 3DMark bevroor even en toen een blauw scherm.. Oorzaak: nv4_disp :D

Teruggeklokt naar 510/310, dat loopt prima op (pff uit mijn hoofd) 8500 3DMarks, op een TB 1333 met 512 Mb DDR..

Tijd voor modificaties! >:)
euhm?
en je hebt niet geprobeerd de mem clock omhoog te gooien terwijl de core op 300 blijft?
Want ik vermoed dat die bsod door de core komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 17:43

KneoK

Not in a million lightyears

Op woensdag 12 juni 2002 22:45 schreef lange het volgende:

[..]

is er niemand met een TI4200 en ut2003..? (kleine hint ;) )
Officieel niet nee (maar het draait hier als een sneltrein :))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 13 juni 2002 10:37 schreef admiral het volgende:
euhm?
en je hebt niet geprobeerd de mem clock omhoog te gooien terwijl de core op 300 blijft?
Want ik vermoed dat die bsod door de core komt.
Dat ga ik vanavond doen, wilde eerst nog wat gamen.. :) Maar ik weet nu wel dat ik heftigere koeling op dat ding wil, dus heb ik net de Thermaltake GF4 koeler besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4/g4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4/memoheatsink.jpg

All Copper Baby! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athlon T-Bird 1300 @ 1611 (178x9)
Samsung pc2700 @ cas 2-2-2
Leadtek Geforce 4 Ti-4200 @ 295/620 (kan verder)
Nvidia Detonator 27.42

3dmark2001 SE -> 10562 (en ik ga het record van de 11000 breken >:))
http://service.madonion.com/compare?2k1=3681485

I'll keep you informed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

woei... krijg net te horen dat we vandaag weer t-4200's binnen krijgen.

Morgen (aangezien ik dan pas loon heb) ff meenemen en gamen maar :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Die Point of View Ti4200 128Mb staat te koop bij Comptechworld voor €237,- dit is volgens mij niet echt duur. Maar ik lees niet veel ervaringen over dat ding, is het wat mbt tot OC'en en kwaliteit van TV-Out ?? En wat doet ie zonder OC'en ? Comptechworld is niet zover hier vandaan dus wil hem daar halen maar als het niets is bestel ik hem wel ergens anders. Alvast bedankt ! :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mij AOpen 128 mb besteld, maar is het dus volkome veilig om dat ding meteen op 500 te zetten? Omdat op de doos staat dat ie 500 mhz is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Op donderdag 13 juni 2002 12:24 schreef ThaBunny het volgende:
Heb net mij AOpen 128 mb besteld, maar is het dus volkome veilig om dat ding meteen op 500 te zetten? Omdat op de doos staat dat ie 500 mhz is? :)
Moet kunnen aan de reactie's hier te lezen :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 12:30 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Moet kunnen aan de reactie's hier te lezen :)
Ja denk het ook, maar ben toch nog een beetje voorzichtig :) En vraag het toch maar ff voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 21:00
ik heb gisteren die point of vieuw GeForce 4 4200 128mb gekocht maar ik haal maar 4000 punten, is dit normaal voor een 900MHz :'( en 512 mb geheugen
ik draai W98.
maar volgens mij is mijn atlon gewoon Zwaar de bottlenek of niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 13 juni 2002 12:31 schreef ThaBunny het volgende:
Ja denk het ook, maar ben toch nog een beetje voorzichtig :) En vraag het toch maar ff voor de zekerheid :)
Als je het zeker wil weten kijk je straks even naar het geheugen wat erop zit. Zoeken op Google naar het merk en typenummer leidt je ongetwijfeld naar de specificaties, waar ook de maximale snelheid bij vermeld staat. Dat is de maximale veilige snelheid die je kunt aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 13 juni 2002 12:52 schreef sbmuc het volgende:
ik heb gisteren die point of vieuw GeForce 4 4200 128mb gekocht maar ik haal maar 4000 punten, is dit normaal voor een 900MHz :'( en 512 mb geheugen
ik draai W98.
Als je op Madonion vergelijkt kun je zien wat andere mensen met dezelfde processor voor scores halen. De gemiddelde score van jouw videokaart staat er er ook bij, kun je meteen zien of je daarbij in de buurt komt.

Ik denk inderdaad dat je 900 Mhz in dit geval de bottleneck is ja.. Is bij mijn TB 1333 Mhz ook nog het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Ik weet het hele stomme vraag is al waarschijnlijk al 20 x door deze topic heen geweest.(maar ik kan het niet vinden)
Wat is de beste O/C tool voor een GeForce 4 4200 128 mb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

ik draai W98.
dit komt ook door windows 98, zet is winxp of win2k erop, dan krijg je een aardige preformance boost!

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 13 juni 2002 13:10 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

dit komt ook door windows 98, zet is winxp of win2k erop, dan krijg je een aardige preformance boost!
Onzin, ik haal 9100+ met win98se van al anderhalf jaar oud.
Aopen 128mb 4200 op 250/500 en een XP 1600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op donderdag 13 juni 2002 13:18 schreef hjs het volgende:

[..]

Onzin, ik haal 9100+ met win98se van al anderhalf jaar oud.
Aopen 128mb 4200 op 250/500 en een XP 1600+
ik geloof dat er op tomshardware stond dat win2k beste preformance heeft, dan winxp en met verre achterstand win98... (correct me if i'm wrong...)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Op donderdag 13 juni 2002 13:20 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

ik geloof dat er op tomshardware stond dat win2k beste preformance heeft, dan winxp en met verre achterstand win98... (correct me if i'm wrong...)
dan heeft ome tommie toch echt iets verkeerd gedaan, win2k is over het algemeen juist iets minder in games ed. en winxp en win98 weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ome tom doet wel wat vaker fout hoor, hij is niet voor niets zo polulair bij mede hardware sites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 13:58 schreef hjs het volgende:
Ome tom doet wel wat vaker fout hoor, hij is niet voor niets zo polulair bij mede hardware sites ;)
Tja net zoals dat tabelletje van GF4 kaarten die zogenaamd allemaal een unsharp en zelfs foggy beeld (2D) zouden geven!

Ik lees niet anders dan hele positieve verhalen/ervaringen van mensen die geen verschil zien met hun Ati Radeons en Matrox kaartjes!

Dan vraag je je toch ook wel af wat je met zo'n review moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ik draai W98.
Een collega van mij heeft een Thunderbird 800 met een 64mb TI4200. Hij haalt 5500 punten, dus er zit iets niet goed bij je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F0r.c3d heeft een athlon 900 (7,5 x 120) en haalt met zijn ti-4200 6600 :) in 3dmark2001SE

BTW

Ik heb eens ff getest en moet zeggen dat 800x600x32 met 4xs FSAA er beter uitziet dan 1024x768x32 zonder FSAA. Maar op 800 is ie wel zo'n 20% langzamer dan op 1024 met niets. (het enige nadeel zijn de wat geblurde lettertjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
3dmark2001??? of 3dmark2001se???
daar zit een fucking groot verschil tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 02-10 14:09
Ik heb vanmorgen ook ff mijn POV 128MB van het postkantoor gehaald

default 250/460 --> 6100
275/500 --> 6300

dit met 3dmark2001(niet SE)

het is duidelijk dat men cpu hier de bottleneck is, maar zodra ik men voltageprobleem heb opgelost zal deze score behoorlijk omhoog gaan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dumphuiz, met quincunx FSAA ziet het er veel beter uit op 1024 768 dan 800 600 met 4xS....en is nog sneller ook.

Sbmuc, 3d mark 2001 en 3d mark 2001 SE zouden totaal GEEN verschil in scores moeten geven. 3d mark 2001 SE is gemaakt om in de eerste plaats dezelfde scores als 3d mark 2001 te geven. Er is wel de Advanced Pixel Shader test bijgekomen, maar die telt niet mee voor de scores. Verder zullen er wat bugfixes inzitten, maar ze geven beide dezelfde scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

maaruh wat is dat quincunx nou precies?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een variatie op 2x FSAA. Het is 2x FSAA, maar omliggende pixels worden gebruikt voor edge FSAA. Aan de randen van polygonen gebeurt dat dus, en dat zorgt voor edge FSAA op het niveau van 4x FSAA. Midden in polygons, is het gewoon 2 x FSAA.
Voordelen zijn dat het veel sneller is dan 4x FSAA (op GF4's maar een HEEL klein beetje minder snel dan 2x FSAA) en toch goede edge-FSAA geeft.
Nadeel is dat de textures een klein klein beetje minder scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 15:02 schreef Gillish het volgende:
Een variatie op 2x FSAA. Het is 2x FSAA, maar omliggende pixels worden gebruikt voor edge FSAA. Aan de randen van polygonen gebeurt dat dus, en dat zorgt voor edge FSAA op het niveau van 4x FSAA. Midden in polygons, is het gewoon 2 x FSAA.
Voordelen zijn dat het veel sneller is dan 4x FSAA (op GF4's maar een HEEL klein beetje minder snel dan 2x FSAA) en toch goede edge-FSAA geeft.
Je zou toch juist zeggen dat je dan scherpere textures houdt toch? Met FSAA wordt alles toch een beetje waziger gemaakt in principe? Alles een beetje uitgesmeerd? Als dit alleen op 4x gebeurd bij de randen en maar op 2x bij de textures is dat toch alleen maar beter en blijven de textures scherper en meer ongeschonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou moeten kloppen ja...maar de FSAA van nvidia is de zgn. multisamling, wat inhoudt dat er bij bijvoorbeeld de 2 FSAA samples die een pixel vormen, dezelfde texture data gebruiken, wat de scherpte van de textures niet ten goede komt. Hoe groot het verschil is scherpte is weet ik niet precies, heb ik nog niet echt goed op gelet. Wel was het 'vroeger' zo (bij de GF3's alleen dacht ik, of alleen in oudere drivers) dat ook bij pixels die niet op de rand van een polygon lagen toch omringende pixels gebruikt werden, en de textures dus wel degelijk aardig wat waziger werden. Nu gebeurt dat als het goed is niet meer.
Maar ik heb nooit een GF3 quincunx zien draaien, dus ik weet niet hoe groot het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op donderdag 13 juni 2002 15:02 schreef Gillish het volgende:
Bedankt! weet ik dat ook weer, zit namelijk niet op mijn v7700, vandaar dat ik het niet ken.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
iemand toevallig de ASUS ti4200 al gekocht ?

...

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.