Ge-force 4 ti 4200 ervaringen

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 2.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
ik zit nog steeds te twijfelen tussen een leadtek gf4ti4400 of een gf4ti4200 64 of 128 <-- waarvan ik nog weinig gehoord heb......
<-- kan geen keuze maken
alles heeft zijn nadelen en voordelen
de gf4ti4400 is duurder /duh/ maar ook beter
de geforce4ti 64 is uit ziet er allemaal goed maar wil toch zien wat het verschil is tussen de 128mb en 64...
maar de 128 mb versie is nog niet uit :(....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

//ot

waarom 'verdwijnen' hier posts uit dit topic?
gaat echt snel! :?

//ot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 21:07 schreef Tha_TE het volgende:
ik zit nog steeds te twijfelen tussen een leadtek gf4ti4400 of een gf4ti4200 64 of 128 <-- waarvan ik nog weinig gehoord heb......
<-- kan geen keuze maken
de geforce4ti 64 is uit ziet er allemaal goed maar wil toch zien wat het verschil is tussen de 128mb en 64...
Gewoon de 4200 nemen , verschil merk je niet echt en je kan em makkelijk tot speeds tegen de 4400 clocken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:53 schreef McFlipp het volgende:

[..]

[..]

:Z
Kheb al 20 keer gezegd waar en wanneer ik hem besteld heb :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 21:31 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Gewoon de 4200 nemen , verschil merk je niet echt en je kan em makkelijk tot speeds tegen de 4400 clocken .
juist, maar de 4400 kun je weer overclocken tegen de speeds van de 4600 op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 13:37
<-- kan geen keuze maken
Als je niet van plan bent je CPU heel binnenkort up te gaan graden zeker de Ti 4200 nemen. Dan is je CPU nog de bottleneck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 22:09 schreef Xtuv het volgende:

[..]

Als je niet van plan bent je CPU heel binnenkort up te gaan graden zeker de Ti 4200 nemen. Dan is je CPU nog de bottleneck..
Zelfs al heb je een 500 MHz CPU, gewoon een snelle videokaart kopen. Nu krijg je dan een lichte boost in performance en als je straks een nieuwe cpu koopt, dan oei :). Dan weer een nieuwe videokaart enz.
Als ik mijn kaartje heb, dan geef ik de resultaten van

codecult-creatures/3dmark2000/3dmark2001/dronezmark/commanche/openglmark (kijken of ik die allemaal kan vinden :P) (als er nog andere ideeen zijn, please let me know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de dubbele post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is alvast een pagina waar je een paar aardige benchmarks kunt krijgen

http://www.pc-extreme.de/downloads/benchmarks/index1.htm

Intussen kan ik er bij die UPS tracking maar niet achter komen of ze hem nou morgen of overmorgen komen brengen ( is afgelopen vrijdag door funcomputer.de gestuurd )

edit:
ze moeten nu dus volgens die tracking service de deur uitzijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we is kijken hoeveel Marks we halen in 3D Mark 99 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 10 juni 2002 19:42 schreef hjs het volgende:

[..]

Weinig nieuws, Eynstein heeft er weinig binnen maar was wel te spreken over de kaart, geen leadtek resultaten wat overklokken betreft.
Magic Bytes heeft de AOpen Aeolus 128MB ook in de lijst staan, zij hadden hem niet op voorraad, maar verwachten hem volgende week.

Alternate heeft hem ook niet op voorraad, mijn hoop is even op Eynstein gevestigd ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 18:45 schreef Trommellvlies het volgende:
Heb sinds zaterdag die Aeolus van A-open.
8<
Ben er supercontent over! :9
Maar hoe zit het nou met de herrie? De koeler op de foto lijkt sprekend op die van MSI en Creative, en die produceren tegen de 50 dB. Of zegt je nick al genoeg...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de POV ti4200 128MB, staat nu op 300/560. ik durf niet hoger te gaan :) het vreemde is dat ik maar 7000 punten in 3dmark2001SE haal op een XP1800+ :? ik hoor volgens mij echt ruim boven de 8000 te komen dacht ik. zonder oc'en haal ik 6000 :'(

en ja ik heb van alles geprobeerd. via 4.29beta en 4.37final en detonator 29.42. ik heb overigens een Gigabyte vrxp wat problemen schijnt te geven met de geforce kaarten. heb de agp voltage en cpu voltage daarom verhoogd anders draait hij niet op agp4x

overigens is mijn cpu 70 graden stressed. zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Vandaag is op mijn stage mijn ti4200 binnen gekomen. Ik zal dus vanavond mijn ervaringen posten :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 29-09 10:27
Ik vind het geluid dat koeler van een grafische kaart voortbrengt belangrijk. Daarom heb ik een verzoek aan de 4200 bezitters of ze even de volgende 2 vragen willen beantwoorden:

- Welk type+merk kaart heb je
- Hoe vind je de koeler (koelprestaties, maar vooral lawaai dat de koeler voortbrengt)

Ik had al begrepen dat de koeler van Club3D stil was, maar niet ongelooflijk goed koelde.

Hopelijk kunnen we op deze manier wat duidelijkheid krijgen over de koelers op de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 19:59 schreef Phuck het volgende:

[..]

Niemand ? :'(
Ik heb nu een MSI 4200 64MB (199Euro in Osnabrück,DE) en heb geen enkele klachten over beeldkwaliteit. Volgens mij is dat verschil in beeldkwaliteit tussen g4 kaarten veel kleiner dan vroeger bij g2 kaarten het geval was (had zelf een g2mx200, en die was pas brak :P ). Voordeel MSI: 3.6ns geheugen en standaard geklokt op 513Mhz. Verder kreeg ik ook Aquanox en Sacrifice mee in de doos. In 3DMark2001SE zo maar even 8330 puntjes (Athlon 1.4) zonder ook maar wat getweakt te hebben, komt nog wel als de zomervakantie begint |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 11 juni 2002 10:13 schreef brkhof het volgende:

[..]

Ik heb nu een MSI 4200 64MB (199Euro in Osnabrück,DE) en heb geen enkele klachten over beeldkwaliteit. Volgens mij is dat verschil in beeldkwaliteit tussen g4 kaarten veel kleiner dan vroeger bij g2 kaarten het geval was (had zelf een g2mx200, en die was pas brak :P ). Voordeel MSI: 3.6ns geheugen en standaard geklokt op 513Mhz. Verder kreeg ik ook Aquanox en Sacrifice mee in de doos. In 3DMark2001SE zo maar even 8330 puntjes (Athlon 1.4) zonder ook maar wat getweakt te hebben, komt nog wel als de zomervakantie begint |:(
heeft die msi ook dual ramdac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen, hij komt dus 5 minuten geleden binnen. Wel wat raar ingepakt, in een kartonnen doos zonder de orginele doos, maar alles lijkt ok te zijn. Meer nieuws vanavond.

edit:
is dat effe fijn, die lui zijn gewoon de installatie cd vergeten. Komt ook no effe bij dat de handleiding overduidelijk nat is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KurriKlown
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 09:31

KurriKlown

-MCL-

Op maandag 10 juni 2002 20:41 schreef BioWEB het volgende:
Ik heb vanmiddag ook een XFX Ti4200 gekocht. Errug leuk kaartje maar inderdaad, geheugen klopt geen moer van. Hoort 500MHz geheugen te zijn maar RivaTuner zei 432MHz. Loopt nu op 485 stabiel en lekker snel...

9009 3dmarks and tweaking...
Volgens ene Ryan van XFXGraphics zit het zo:

An older BIOS revision will force the memory clock register at 446 MHZ and will not allow for manually setting the frequency up to 500 MHz. As long as the card has the latest bios installed the memory will register properly.

P.S. 500MHz is a rounded specification the memory clock is actually 512MHZ and registers in coolbits as 513MHZ.

Ik wilde ook een XFX Ti4200, maar door die mem-speed zooi heb ik toch maar de ABIT gekocht.. die loopt wel op 500Mhz 8-)

Ik heb geen sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de Leadtek. Hij heeft 1 RAMDAC en nview. Is het dan mogelijk om:

1. Tegelijk via tv-out divx te kijken op tv EN gewoon te computeren op computermonitor via VGA-out?

2. 2 CRT-monitoren tegelijk aansturen met verschillend beeld? (dus 1 CRT via de DVI-uitgang)

Dit alles onder Windows 98 en XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 11 juni 2002 11:11 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
Wat betreft de Leadtek. Hij heeft 1 RAMDAC en nview. Is het dan mogelijk om:

1. Tegelijk via tv-out divx te kijken op tv EN gewoon te computeren op computermonitor via VGA-out?

2. 2 CRT-monitoren tegelijk aansturen met verschillend beeld? (dus 1 CRT via de DVI-uitgang)

Dit alles onder Windows 98 en XP :)
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 11 juni 2002 01:06 schreef Devster het volgende:

[..]

Magic Bytes heeft de AOpen Aeolus 128MB ook in de lijst staan, zij hadden hem niet op voorraad, maar verwachten hem volgende week.

Alternate heeft hem ook niet op voorraad, mijn hoop is even op Eynstein gevestigd ;)
Eynstein heeft ook al meer orders dan kaarten. Noud verwacht ze binnenkort weer te hebben en sloot af met de woorden: "Maar de kaart is zeker de moeite waard!" :9~

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 01-10 20:35

Dielie

*BURP!*

Op dinsdag 11 juni 2002 06:58 schreef GRRR het volgende:
ik heb de POV ti4200 128MB, staat nu op 300/560. ik durf niet hoger te gaan :) het vreemde is dat ik maar 7000 punten in 3dmark2001SE haal op een XP1800+ :? ik hoor volgens mij echt ruim boven de 8000 te komen dacht ik. zonder oc'en haal ik 6000 :'(
Weird. Ik heb een 1700+ (zie sig) met dezelfde kaart, en scoor zonder oc iets van 7920 3dmarks. Als ik de kaart clock naar 275/500, haal ik meer dan 8200. Volgens mij wordt de processor dan ook bottleneck. Bij jou moet die grens dus nog iets verder weg liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen onder win98 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 12:21 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
Alleen onder win98 dan :)
Nee, je beide monitors moeten dezelfde resolutie hebben, is BTW ook pas 10x gezegd in deze thread, maar ja. Hij is een beetje lang om dat op te zoeken :)

Heeft dus niks met je OS te maken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
<-- kan geen keuze maken
Nou, ff analyseren, de Ti4400 is sneller, maar ook onevenredig duurder. Wil je dus de huidige spellen spelen op 1 monitor (je gebruikt dus geen dualhead), dan is de 64MB Ti4200 je kaart. Wil je wat meer in de toekomst investeren, neem dan de 128MB Ti4200. Mocht je graag 2 monitors onafhankelijk aan willen sturen, neem dan de Ti4400, die heeft 2 ramdacs en kan dus 2 verschillende resoluties aan, voor iedere monitor een. Bovendien heeft hij sneller geheugen en draait de core hoger geklokt. Hij is makkelijk over te clocken tot voorbij de Ti4600, dus is een prima kaartje. Ik denk alleen dat hij met zijn 2 fans wel lawaaiiger is dan de Ti4200 die er maar 1 heeft. Koelt daarentegen wel weer net wat beter, voor zover je daar bij Leadtek over kunt klagen _nadat_ je je koelblok goed hebt aangeklemd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aopen Aeolus Geforce 4 TI 4200 128MB

Kaartje is te koop bij onze oosterburen voor 224 euro.

http://www.kmelektronik.de/root/shop4/sh4.html

Bezorgkosten 18 euro, totaal 242.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 11 juni 2002 13:07 schreef mbl99 het volgende:
Aopen Aeolus Geforce 4 TI 4200 128MB

Kaartje is te koop bij onze oosterburen voor 224 euro.

http://www.kmelektronik.de/root/shop4/sh4.html

Bezorgkosten 18 euro, totaal 242.
weet iemand toevallig of dit ding dual ramdac heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch blijft het probleem altijd dat die geforces zoveel mb's vreten :p, weet iemand hoe ik mijn tvtool 6.5 kan registeren? want dat doet ie blijkbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 11 juni 2002 11:29 schreef Devster het volgende:

[..]

Eynstein heeft ook al meer orders dan kaarten. Noud verwacht ze binnenkort weer te hebben en sloot af met de woorden: "Maar de kaart is zeker de moeite waard!" :9~
Donderdag verwacht hij er meer (geloof ik)
maar dat boeit niet, want de mijne is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep deze hele thread doorgelezen, mja...
Jeuk, need 2 ramdacs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 10:13 schreef brkhof het volgende:

[..]

Bij mij zat er ook nog een hoop soft bij en No One Lives Forever .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

The 3D Blaster® 4 Titanium 4200 gives gamers Titanium power and tremendous value for money. Built on the nfiniteFX II engine for almost unlimited special effects, it has 64MB of DDR RAM at 500MHz plus pixel and vertex shaders that give incredible animations and surface textures. It processes up to 113 million triangles/second at fill rates up to 4 billion samples/second. Its new graphics core, with dual 350MHz RAMDACs and bandwidth up to 8 GB/second, optimises nView display technology, Lightspeed Memory Architecture II and Accuview Antialiasing. It is highly compatible and connectable, supporting AGP 2x/4x, VGA, DVI and TV-out to work the way any gamer wants..

Based on NVIDIA® GeForce4 Ti4200 chipset, with 64MB DDR RAM at 500MHz.

Dual programmable Vertex Shaders and advanced programmable Pixel Shaders for ultimate realism in 3D imaging and effects, animations, surfaces and textures, with the nfiniteFX II Engine.
Integrated graphics processor and dual 350MHz RAMDACs for smoothness and power at up to 1.03 trillion operations/second.
8GB/second memory bandwidth optimised via Lightspeed Memory Architecture II.
Unbeatable visual quality, 113 million triangles/second and 4 billion samples/second fill rates, with Accuview Antialiasing.
Stunning full-screen DVD performance, with integrated TV encoder and nView for maximum flexibility in display options and control.
Er staat dat de ti4200 2 ramdacs hebben. Maar dat hebben toch niet alle ti4200 kaarten :?

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 11 juni 2002 14:15 schreef Matthijz het volgende:

[..]

Er staat dat de ti4200 2 ramdacs hebben. Maar dat hebben toch niet alle ti4200 kaarten :?
Als creative het al heeft, dan hebben ze het allemaal!
Zit gewoon in het reference design meegebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1337tek heeft maar 1 RAMDAC als ik het goed heb gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hoop maar opgegeven om nog duidelijkheid te krijgen over het eventuele lawaai van de Aeolus-koeler, en bij Fun Computer een Visiontek Ti4400 besteld...
Volgens c't Magazin heeft Visiontek de beste beeldkwaliteit, en volgens diverse bronnen is 'ie goed te overclocken, dus ik neem aan dat het met de kwaliteit van de componenten wel goed zit. En Visiontek geeft levenslange garantie, hoewel natuurlijk nog maar moet blijken hoeveel je daar hier in de praktijk aan hebt...
Enneh, de prijs is ook redelijk: 310 Euro.
En nu maar sparen voor m'n volgende kaart, over 3 jaar: de Parhelia IV... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gisteren de Aeolus besteld bij Alternate.
Op de site staat 3 tot 5 dagen levertijd. Komt goed uit want tot dinsdag heb ik toch geen tijd om ermee te spelen. :)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

het is al eerder gezegd, de RAMDACs zitten in de NV25 core. Dus alle GF4 Ti's hebben deze feature. Zie ook dit plaatje van Anandtech: http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/geforce4/nv25.jpg

Als Leadtek daar echt geen gebruik van heeft gemaakt zijn ze een beetje suf bezig. het kost ze echt ongeveer nix extra om die pins even aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee welke drivers het beste zijn voor de ti4200 van xfx?? Ik draai nu nog de 28.32 drivers, iemand enig idee of er detonator drivers zijn die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[frustratie modus]

Ik heb net weer gebeld met Digiworld om te vragen waar m'n Leadtek 4200 bleef, die zou namelijk morgen geleverd zijn.
Blijkt dat ze die dingen nog steeds niet hebben. :(

Krijg ik weer een verhaal van dat niemand ze heeft en dat ze ergens in een container liggen.

Tja hier wordt ik natuurlijk niet blij van, aangezien ik hem 2 weken geleden besteld heb.

Wat ik wel erg vind en waar Digiworld wel wat aan kan doe is dat ze niet ff een mailtje sturen met wat er aan de hand is.

Grrrr, voor mijn geen digiworld meer.

[/frustratie modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, die lui van funcomputer.de zijn dus gewoon vergeten om de installatie CD in het paket te doen doh ! Ik heb intussen al de officiele leadtek drivers gedownload en geinstallerd maar die blijken dus zonder de utils te komen die op de installatie CD horen te zitten.

Ik heb die funcomputer.de gasten al gemaild of ze die CD even na kunnen sturen maar ik verwacht daar niet al te veel van :(

En ja, die handleiding die erbij zit is allen in het duits an is wel heel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 16:01 schreef H-52 het volgende:
Ok, die lui van funcomputer.de zijn dus gewoon vergeten om de installatie CD in het paket te doen doh ! Ik heb intussen al de officiele leadtek drivers gedownload en geinstallerd maar die blijken dus zonder de utils te komen die op de installatie CD horen te zitten.

Ik heb die funcomputer.de gasten al gemaild of ze die CD even na kunnen sturen maar ik verwacht daar niet al te veel van :(

En ja, die handleiding die erbij zit is allen in het duits an is wel heel erg kort.
Mocht je in de buurt van 's-Gravenzande wonen (bij naaldwijk) dan wil ik wel ff een kopietje van de cd branden, die bij mijn leadtek ti4400 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie maar weinig (eigenlijk geen) mensen die hun kaart bij salland automatisering hebben gehaald. Ik heb hem daar vandaan en op woensdag besteld en maandag binnen (zoals van te voren al beloofd).
Ik vraag me af of ik de enigste ben, maar de doos die om mijn Ti4200 zat had de technische beschrijving van een MX op de achterkant (alles was wel in orde trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:46 schreef John_Glenn het volgende:
het is al eerder gezegd, de RAMDACs zitten in de NV25 core. Dus alle GF4 Ti's hebben deze feature. Zie ook dit plaatje van Anandtech: http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/geforce4/nv25.jpg

Als Leadtek daar echt geen gebruik van heeft gemaakt zijn ze een beetje suf bezig. het kost ze echt ongeveer nix extra om die pins even aan te sluiten...
Mja, dit lees ik op pagina 3 in de test van de Leadtek GF4 Ti4200 op tweakers.net (http://www.tweakers.net/reviews/300/3):
Het nView-systeem op deze kaart is overigens nogal beperkt als je gebruikmaakt van twee CRT-monitoren (wat de meesten zullen doen). Omdat de kaart slechts één RAMDAC heeft ben je gedwongen om op beide schermen dezelfde resolutie te gebruiken. Bij gebruik van een TFT scherm op de DVI-connector kunnen beide schermen wel volledig onafhankelijk van elkaar ingesteld worden.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:22 schreef wwillem het volgende:

[..]

Mocht je in de buurt van 's-Gravenzande wonen (bij naaldwijk) dan wil ik wel ff een kopietje van de cd branden, die bij mijn leadtek ti4400 zit.
Bedankt voor het aanbod, maar ik zit in amsterdam..

Als ik geen antwoord van funcomputer.de krijg ga ik hier wel even rondsnuffelen of ik bij iemand een copie kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 16:26 schreef H-52 het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod, maar ik zit in amsterdam..

Als ik geen antwoord van funcomputer.de krijg ga ik hier wel even rondsnuffelen of ik bij iemand een copie kan maken
Onthoud mijn icq# dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op dinsdag 11 juni 2002 16:23 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
...
|:(
Hoop dat dat tegen Leadtek gericht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 11 juni 2002 15:08 schreef Locketuz het volgende:
iemand enig idee welke drivers het beste zijn voor de ti4200 van xfx?? Ik draai nu nog de 28.32 drivers, iemand enig idee of er detonator drivers zijn die beter zijn?
die 29.nogwat en voor XP zijn er net weer nieuwe op Gure3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[quote]
Op dinsdag 11 juni 2002 16:23 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
Mja, dit lees ik op pagina 3 in de test van de Leadtek GF4 Ti4200 op tweakers.net (http://www.tweakers.net/reviews/300/3):
[..]
Omdat de kaart slechts één RAMDAC heeft ben je gedwongen om op beide schermen dezelfde resolutie te gebruiken.
Ook al staat dit in het T.Net review, het lijkt mij klinkklare onzin.

Vertel anders maar eens waarom Matrox en ATi wel meerdere monitoren, met verschillende resoluties, kunnen aansturen met maar 1 RAMDAC?

De RAMDAC heeft hier helemaal niets mee te maken AFAIK.
Maar ja, DualHead en HydraVision zijn dat ook al wat heel volwassener dan nVidia's nView & TwinView.

Zie b.v. ook:
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/features_dh.cfm en
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/home.cfm en
http://www.ati.com/products/pc/radeon8500128/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Leadtek gemaild. Nog geen antwoord, terwijl mailtje vrijdag de bus al is uitgegaan.
Net nog even 5 webshops gemaild. Misschien weten die het :)

Die |:( is voor inderdaad voor Leadtek als blijkt dat ze maar 1 RAMDAC hebben :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:22 schreef xanaduY2k het volgende:
Ik zie maar weinig (eigenlijk geen) mensen die hun kaart bij salland automatisering hebben gehaald. Ik heb hem daar vandaan en op woensdag besteld en maandag binnen (zoals van te voren al beloofd).
Ik vraag me af of ik de enigste ben, maar de doos die om mijn Ti4200 zat had de technische beschrijving van een MX op de achterkant (alles was wel in orde trouwens)
Mjah ik heb hem er ook vandaan :) (di besteld, en vrijdag binnen).
En inderdaad de specificaties op de achterkant van de doos zijn van zowel een MX als een ti 4200 kaart. (staat gewoon door elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op dinsdag 11 juni 2002 17:02 schreef warp het volgende:
Vertel anders maar eens waarom Matrox en ATi wel meerdere monitoren, met verschillende resoluties, kunnen aansturen met maar 1 RAMDAC?

...

Zie b.v. ook:
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/features_dh.cfm en
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/home.cfm en
http://www.ati.com/products/pc/radeon8500128/index.html
Deze hebben dus wel twee ramdacs. Bijv uit deze pdf: "integrated second RAMDAC"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van Salland over mijn vraag betreffende de Leadtek Ti4200:
Geachte klant,

Ja, hij kan er 2 tegelijk aansturen (met verschillende resolutie/refreshrate).

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems
Danny Nijland
Nog even de andere reactie's afwachten, maar ik ben (voorlopig) tevreden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week de XFX(Pine) Ti4200 64MB van Eynstein van € 209,- in m'n PC zitten, deze doet het megalekker.
Draait zonder problemen 290/575 wat uitkomt op precies 9500 3DMarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 17:35 schreef TweakGuy het volgende:
Sinds vorige week de XFX(Pine) Ti4200 64MB van Eynstein van € 209,- in m'n PC zitten, deze doet het megalekker.
Op hoeveel mhz draait ie standaard? (memory non overclocked dus he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
ik heb zojuist gemaild naar perfect systems, en ze zeggen dat de leadtek daar vanaf woensdag weer beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 08:31

Nakebod

Nope.

Op dinsdag 11 juni 2002 18:01 schreef Janssen het volgende:
ik heb zojuist gemaild naar perfect systems, en ze zeggen dat de leadtek daar vanaf woensdag weer beschikbaar is!
Hmmz, dan is er nog kans dat ik hem donderdag ook nog krijg, zou wel mooi zijn :)
Maar het is het wachten wel waard (I Hope) :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 17:14 schreef John_Glenn het volgende:

Deze hebben dus wel twee ramdacs. Bijv uit deze pdf: "integrated second RAMDAC"...
Whoops, overheen gekeken. Mijn fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de Leadtek A250 LE bij Perfect System hebben besteld:

Ik heb ze vandaag gemaild of er nieuws was. Het antwoord was dat ie morgen zou moeten komen. Ik ben dus gematigd optimistisch:-)

Ik zie vlak boven dus een post over PS. Weet je zeker dat ze zeiden dat ie komt? Mij antwoorden ze dus 'zou moeten'. Das dus niet 'ze komen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op perfect systems staat ook midden week 24 (ok, eerst eind week 23, maar toch)
en woensdag vind ik een mooie dag om et midden aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Op dinsdag 11 juni 2002 17:35 schreef TweakGuy het volgende:
Hoe is de koeler daarvan? Is ie stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:12 schreef Nakebod het volgende:
Op perfect systems staat ook midden week 24 (ok, eerst eind week 23, maar toch)
en woensdag vind ik een mooie dag om et midden aan te geven :)
Er stond daarvoor midden week 23:-) Dus het zou mij niet verbazen als er morgen eind week 24 staat, en zaterdag midden week 25 enz enz. Mocht dat het geval zijn, trek ik mijn order in. Ik ga niet langer wachten op Leadtek dan deze week. Ik koop dan wel een ander A merk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op dinsdag 11 juni 2002 18:20 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Er stond daarvoor midden week 23:-) Dus het zou mij niet verbazen als er morgen eind week 24 staat, en zaterdag midden week 25 enz enz. Mocht dat het geval zijn, trek ik mijn order in. Ik ga niet langer wachten op Leadtek dan deze week. Ik koop dan wel een ander A merk....
Hmmz, toen had ik het nog niet gezien, is dan idd niet te hopen dat het nuw eer uitgestled gaat worden, anders toch eens in, veel goedkopere, duitsland shoppen, mits die daar wel leverbaar al zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga aanstaande weekend naar Beverwijk, ik begrijp dat je daar ook PC-onderdelen kan kopen? En zoja heeft iemand daar al een TI4200 gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

yow ik heb zelf vandaag me nieuwe kaart binnen Leadtek 64mb draait moeitelooos op 295/650 :9 weet iemand hoe ik em nog hoger krijg als ik hoger wil crashed ie :(

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:16 schreef DeadMetal het volgende:

[..]

Hoe is de koeler daarvan? Is ie stil?
Volgens mij wel, maar zeker weten doe ik het niet, heb namelijk als CPU cooler een 7000 toeren Coolermaster HHC-001 en ook nog es 5 80mm Casefans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 17:54 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Op hoeveel mhz draait ie standaard? (memory non overclocked dus he :) )
Out of the box was ie 250/445, de lage geheugensnelheid komt door een oude BIOS.
Met de nieuwste BIOS voor deze kaart is de clock 250/513.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes eindelijk mij aopen 128 mb binnen!

Effe snel wat testjes gedaan

Systeem

(P4 2Ghz, 512Rimm, Win2k sp2)

3DMark2001SE

standaard (250/448) = 8989
mem 500 (250/500) = 9128

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Op dinsdag 11 juni 2002 18:54 schreef aaigie het volgende:
Yes eindelijk mij aopen 128 mb binnen!
En ook aan jou de vraag: is de koeler stil of een lawaaierig ding? (zelfde koeler als MSI namelijk geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik je nu nog niet vertellen angezien ie tussen 2 andere ventilatoren in zit. Maar zag er erg solide (en zwaar) uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Op dinsdag 11 juni 2002 18:34 schreef D.Patty het volgende:
Ik ga aanstaande weekend naar Beverwijk, ik begrijp dat je daar ook PC-onderdelen kan kopen? En zoja heeft iemand daar al een TI4200 gesignaleerd?
Ja ik heb daar mijn Prolink gekocht. Prima kaart, goed te overclocken.

zie
http://www.boerboon.nl/

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 02-10 13:37
Op dinsdag 11 juni 2002 18:39 schreef IceCast het volgende:
yow ik heb zelf vandaag me nieuwe kaart binnen Leadtek 64mb draait moeitelooos op 295/650 :9 weet iemand hoe ik em nog hoger krijg als ik hoger wil crashed ie :(
Hoger :?
Wees blij met je 650Mhz man.. :D
Erg hoog voor een Ti 4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:39 schreef IceCast het volgende:
Okee, eerlijk zeggen, hoeveel fans heb je erop hangen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 22:42

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 18:34 schreef D.Patty het volgende:
Ik woon op afstand van 5minuten fietsen van de zwartemarkt, ik ben laatst geweest, ik heb de ti4200 gezien van:
prolink (64 en 128mb, bij boerboon) en de XFX meerdere malen en de Gainward 128mb Goldensample, en Point Of View heb ik er ook gezien, alleen geen leadtek :(

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sparkle TI4200 128mb is vandaag overleden. :(
Ik heb hem op max 275/580 geklokt. Ik zal hem toch niet vermoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 20:26 schreef Agnostic het volgende:
Mijn Sparkle TI4200 128mb is vandaag overleden. :(
Ik heb hem op max 275/580 geklokt. Ik zal hem toch niet vermoord hebben?
had je extra cooling?
580 memory is wel erg veel voor een 128mb kaart, je zult hem wel met o/c gemold hebben.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen extra koeling, maar op die 580 heeft ie maar een uurtje gelopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 20:31 schreef Agnostic het volgende:
heb je em daarna terug geclockt? of deed hij het niet meer na een uurtje op 580 Mhz?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarna heb ik hem terug geklokt. en toen deed ie het nog prima. Gisteren hield ie er mee op na een nieuwe install van win XP omdat ie steeds vastliep in Jedi Knight 2 (zonder oc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

leg is uit wat hij doet?
en hoe stopte hij ermee? en op welke snelheid liep je geheugen?
maar ik denk dat je hem maar beter terug kan sturen voor garantie.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Op dinsdag 11 juni 2002 20:31 schreef Agnostic het volgende:
Maar een uurtje? Als ik het goed heb loopt dat geheugen standaard op 444 (correct me if I'm wrong) en dat is genoeg om permanente schade aan te brengen... zelfs is het mogelijk dat ie er niet gelijk aan "overleden" is.

Hopen dat je garantie hebt/krijgt :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 20:42 schreef Garrett het volgende:

[..]

Maar een uurtje? Als ik het goed heb loopt dat geheugen standaard op 444 (correct me if I'm wrong) en dat is genoeg om permanente schade aan te brengen... zelfs is het mogelijk dat ie er niet gelijk aan "overleden" is.

Hopen dat je garantie hebt/krijgt :)
en dan nog zonder extra cooling ook, ik denk dat je gelijk heb garrett, hij's kapotski!

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hield ie er mee op na een nieuwe install van win XP omdat ie steeds vastliep in Jedi Knight 2 (zonder oc)
Hij houdt ermee op omdat hij vastloopt bij JK2? Of is dat het enige probleem, dat hij vastloopt bij JK2? Vastlopen kan door heel wat meer andere dingen komen dan kapot zijn... :D
Heb mijn sparkle nu op 300/560 lopen, nog niet hoger geprobeerd, maar als ik dit hoor ga ik ook niet hoger proberen... :-/

[edit] overigens heb ik wel een 120mm fan op de videokaart gericht staan dus dat helpt wel wat bij de koeling...Ik lees nu dat'ie het ECHT niet meer doet bij jou...das aardig kut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios geeft een boodschap VGA FAILURE, hij is dus echt dood, geen beeld in allebei m'n computers met die kaart. Tja terug sturen dan maar en hopen dat ze me een nieuwe geven. :(
Toch een beetje vreemd. Want hij gaf geen artifacts met ram overklok dus het geheugen leek het te trekken. (Was 4ns samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veel en intensief (hoe lang achter elkaar) heb je ge-gamed eigenlijk? Ik speel niet zoveel spellen, en als ik ze speel meestal maar een half uur ofzo...maar misschien staat m'n kaart nu al te hoog geclockt maar merk ik er nog niets van omdat ik 'm nog nooit echt lang belast heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

ik wens je veel geluk

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 uurtjes of zo, met een paar pauze's tussendoor omdat ie vastliep.

Misschien was het gewoon een gare core, want die wilde al niet lekker overklokken en crashte 3dmark2001 al rond die 275 of ietsje hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had laatst wel wat crashes in F1 2002 (haha, nee niet met de auto dus, een freeze)....toen maar andere drivers gehaald, maar daarna niet echt meer gespeeld dus weet ik niet of het nu echt stabiel is...

3dmark 2001 SE heb ik wel een aantal keer probleemloos gedraaid, maar nooit meerdere keren achter elkaar. Das met 300mhz core. De heatsink wordt ook niet echt heet ofzo...waarschijnlijk door die 120mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:52 schreef Chop2000 het volgende:
ik wens je veel geluk
Dank je. Ik hoop dat ze me een nieuwe sturen en dat het niet te lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 20:56 schreef Agnostic het volgende:

[..]

Dank je. Ik hoop dat ze me een nieuwe sturen en dat het niet te lang gaat duren.
waar komt ie dan vandaan?
wel errug klote hoor dar hij kapot is :(

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate. Ik heb ze al gebeld. Waarschijnlijk sturen ze gelijk een nieuwe als ie daar binnen is werd me verteld. Maar het hing af van hun tech afdeling, die moest er eerst even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Op dinsdag 11 juni 2002 21:06 schreef Agnostic het volgende:
Alternate. Ik heb ze al gebeld. Waarschijnlijk sturen ze gelijk een nieuwe als ie daar binnen is werd me verteld. Maar het hing af van hun tech afdeling, die moest er eerst even naar kijken.
als er niets aangebrands is, zullen ze het wel niet merken...... ik denk dat je wel een nieuwe krijgt :)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er is niets aan te zien. Hij doet alleen niets meer. Ik neem aan dat ik wel een nieuwe zal krijgen.
En dan maar wat minder snelheid bij de volgende. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of extra koeling aanbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 21:37 schreef DumphuiZ het volgende:
Of extra koeling aanbrengen ;)
Misschien in de koelkast zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:14 schreef DeadMetal het volgende:

[..]

En ook aan jou de vraag: is de koeler stil of een lawaaierig ding? (zelfde koeler als MSI namelijk geloof ik)
(gaat over aopen 128mb)

Heb even een van de andere ventilatoren stil gezet maar hoor hem nauwelijks, zeker geen lawaaierig ding dus. Lijkt ook niet op degene die op de MSI zit btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik noemde eerder al dat mijn Sparkle GF4-Ti4200 128 Mb op 510/280 liep in plaats van 446/250..

Ik heb de core gewoon nog es 20 Mhz omhoog gegooid en hij draait nog steeds rotsstabiel, op 510/300 dus..

Morgen weer verder.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm,

Ik heb mijn leadtek net ge oc'd naar 290/590, daarboven geeft 3d mark veel sneeuw in de bumpmapping tests.

Morgen gaan we verder, ik ga nu effe lekker gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:00 schreef H-52 het volgende:
Uhm,

Ik heb mijn leadtek net ge oc'd naar 290/590, daarboven geeft 3d mark veel sneeuw in de bumpmapping tests.

Morgen gaan we verder, ik ga nu effe lekker gamen :)
Zeg me dat het super warm in jouw kast is :'(
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.