xp patch, downloadlocatie staat in de GTA3 FAQ
hij hapert hier nog steeds...zelf in 640x480
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
heb het probleem van het menu al opgelost door patch uit de faq. Had het niet zien staan omdat het niet vet gedrukt stond. Alle problemen staan vetgedrukt behalve die namelijk.
De patch op http://gta3.gamigo.de werkt wel een beetje, hij schokt al wat minder op eiland 2 
Dus rockstar/take2 zou het probleem moeten kunnen oplossen
Dus rockstar/take2 zou het probleem moeten kunnen oplossen
kan iemand mij vertellen precies waar resolutie en trails in het spel staat ik zie namelijk alleen maar balkjes, dus misschien helpt het als jullie mij kunnen vertellen waar het precies staat?
bij voorbaad dank
bij voorbaad dank
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
2 straten verderop, 1e linksOp woensdag 05 juni 2002 09:59 schreef MBrulez het volgende:
kan iemand mij vertellen precies waar resolutie en trails in het spel staat ik zie namelijk alleen maar balkjes, dus misschien helpt het als jullie mij kunnen vertellen waar het precies staat?
bij voorbaad dank
Heb je die XP-patch wel geinstalleerd? Dan gaan die balkies nl weg...
Verwijderd
ok, ik heb 23.11 drivers installed, verse xp install, xp-patch installed,
mijn oplossing;
zet je agp appertude op 256, zet alle waitstates uit, en zet fastwrites en sideband adressing (voor zover je die hebt in je bios) uit.
ik draai nu op 800x600x32 bijna perfect, alleen af en toe slowdowns, maar dan lijkt het alsof het hele spel langzamer draait en de fps niet inzakt
nb; gebruik idd altijd 23.11 voor GF2 based kaarten
mijn oplossing;
zet je agp appertude op 256, zet alle waitstates uit, en zet fastwrites en sideband adressing (voor zover je die hebt in je bios) uit.
ik draai nu op 800x600x32 bijna perfect, alleen af en toe slowdowns, maar dan lijkt het alsof het hele spel langzamer draait en de fps niet inzakt
nb; gebruik idd altijd 23.11 voor GF2 based kaarten
Waar slaat GTA3 de savegames op?? Moet zo formatteren en heb geen zin om weer vanaf het begin te moeten beginnen
Verwijderd
He, in de FAQ moet trouwens wel ff veranderd worden dat mensen met een Geforce 3 of 4 de nieuwste officiële detonator (28.32) gebruiken!
ps. bij mij scheelde dat een hoop, zelfs tov 23.11!
Owja en ook moet erin dat je geen EAX aanzet, want dan hapert het spel enorm!
ps. bij mij scheelde dat een hoop, zelfs tov 23.11!
Owja en ook moet erin dat je geen EAX aanzet, want dan hapert het spel enorm!
Verwijderd
bij de map documenten....Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef devv05 het volgende:
Waar slaat GTA3 de savegames op?? Moet zo formatteren en heb geen zin om weer vanaf het begin te moeten beginnen
Verwijderd
nou bij mij werkt het wel ik heb hem in XP en in ME aan de praat gekregen (ik kan alleen niet de filmpjes afspelen en ik moet meestal met die camera van boven)en hij loopt meestal niet vast pas als ik andere camera's of de filmpjes laat afspelen.Op dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef Dr0pSHoT het volgende:
[..]
Uhm,....
Ik heb ut geprobeerd, maar bij de installatie van dat bestand geeft ie al 4 errors, kan een paar dll files niet installeren,....
En hij deed ut nog steeds niet,...
Ik kan door de level lopen wat ik wil, maar zodra ik in een auto stap....
Poef,...vast............
Voodoo 3 lukt echt niet,.....
Verwijderd
mjahs ik hoop dat ze snel opschieten met die patches ik heb ook een voodoo 3 en topdown view werkt alles goed totdat ik in een cutscene terecht kom en dan loopt ie weer vast...en je kan ze ook niet overslaan niet snel genoeg in iedergeval, lol dus

Jah zo draait hij met m'n huidige drivers (3dfx underground 1.09 Beta) ook. Maar dan speel ik het spel liever niet. Ik wil gewoon met normale camera positie spelen.Op woensdag 05 juni 2002 10:43 schreef DJ-BLADE het volgende:
[..]
nou bij mij werkt het wel ik heb hem in XP en in ME aan de praat gekregen (ik kan alleen niet de filmpjes afspelen en ik moet meestal met die camera van boven)en hij loopt meestal niet vast pas als ik andere camera's of de filmpjes laat afspelen.
De vraag is dan dus. Werkt het dan in normale camera of loopt hij dan binnen 10 seconden vast (tenzij je ff naar Top Down camera schakeld en na 20 seconden weer naar normale camera... dan werkt hij 1 a 2 minuten voordat hij (reset)vastloopt).Op maandag 03 juni 2002 20:38 schreef MikeN het volgende:
GTA 3 met voodoo 3
Owkee, ik heb hem aan de praat.
Deze drivers installen: http://www.voodoofiles.com/4219
Zorg dat GTA3 ook een beetje vers geinstalled is. En het werkt bij 90 % van de mensen
edit:
14:56
Ik heb die driver uitgeprobeerd en het antwoord op mijn bovenstaande vraag is nee. Hij loopt nu nog sneller vast (binnen 30 seconden) dus heb ik de 3dfx underground driver (1.09) maar weer geinstalleerd en blijf ik wachten op een patch of nieuwe werkende driver (3dfx underground 1.10 zou misschien wel werken hoorde ik ergens).
14:56
Ik heb die driver uitgeprobeerd en het antwoord op mijn bovenstaande vraag is nee. Hij loopt nu nog sneller vast (binnen 30 seconden) dus heb ik de 3dfx underground driver (1.09) maar weer geinstalleerd en blijf ik wachten op een patch of nieuwe werkende driver (3dfx underground 1.10 zou misschien wel werken hoorde ik ergens).
I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!
Verwijderd
grrr
nog een probleem
nu loopt die eindelijk goed maar nu kan ik nog niet saven
dan staat er saved unsuccesfull ofzo
hoe kan je dat oplossen?
nog een probleem

nu loopt die eindelijk goed maar nu kan ik nog niet saven

dan staat er saved unsuccesfull ofzo
hoe kan je dat oplossen?
edit:
is al gelukt
.... andere crack
is al gelukt
Toch leuk dat hij bij mij wel werkt met deze drivers, maar hier nog een keer met een ander linkje, zoals op een ander forum.Op dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef Dr0pSHoT het volgende:
[..]
Uhm,....
Ik heb ut geprobeerd, maar bij de installatie van dat bestand geeft ie al 4 errors, kan een paar dll files niet installeren,....
En hij deed ut nog steeds niet,...
Ik kan door de level lopen wat ik wil, maar zodra ik in een auto stap....
Poef,...vast............
Voodoo 3 lukt echt niet,.....
http://www.gta3forums.com/ib/ikonboard.cgi?s=3cfe1e710168ffff;act=ST;f=43;t=23804
Bij mij werkte het iig. Misschien dat mijn linkje naar de drivers toch niet helemaal flex was. Voor de duidelijkheid: dit werkt alleen onder winme/9x.Ok, I'd like to start off by saying this isn't a definative solution for all Voodoo3 owners. A few posters on 3dfx-U had tried the same drivers and failed. With that I'll try to be as detailed as possible. My specs are as follows:
PIII 733
256 pc133 ram
Soundblaster Live
Voodoo3 2000 pci stock bios/clockspeed
Win98se
I installed a fresh copy of windows 98, and used the 1.03.00 drivers found here http://www.falconfly.de/voodoo3.htm (third from the top). Next came DirectX 8.1 and GTA3, I used a no-cd crack and copied the audio files from the second disk. Upon launching the game, I disabled trails and lowered the draw distance a few notches. To my amazement, the first cutscene played ALL THE WAY THROUGH I'm able to drive around the city using any of the camera angles, crash the car and complete missions all without a single lockup.
I've yet to optimize the speed, but with everything as it is, the game is definatly playable. Good luck
[edit]
Datgene wat ik heb gedaan: drivers van hierboven geinstalled, vervolgens directx 8.1 geinstalled en dan gta3 geinstalled en hij werkt in alle camera views en urenlang zonder lockups.
Verwijderd
nog even een vraagje wat de deamon tools truuk betreft 
ik wil eigenlijk mn gta3 cd2 op een netwerkstation hebben(dat is dus een netwerkshare, gemount op een station) alleen die pakt hij niet bij het starten.
Weet iemand hier een oplssing voor?
de enige die mij zo te binnen schiet is: met deamon tools een iso of zoiets wat op het netwerkstaat mounten naar een cddrive, maar dat is omslachtig, als iemand wat beters weet...
ik wil eigenlijk mn gta3 cd2 op een netwerkstation hebben(dat is dus een netwerkshare, gemount op een station) alleen die pakt hij niet bij het starten.
Weet iemand hier een oplssing voor?
de enige die mij zo te binnen schiet is: met deamon tools een iso of zoiets wat op het netwerkstaat mounten naar een cddrive, maar dat is omslachtig, als iemand wat beters weet...
weet iemand ook wat je moet doen als je geen saves kan laden
als ik dat doe, gaat het hele balkje vol en dan kapt ie
erg irritant
erg irritant
Dan heb je een andere? crack nodigOp woensdag 05 juni 2002 21:25 schreef Sayaret het volgende:
weet iemand ook wat je moet doen als je geen saves kan laden
erg irritant
Spit ff dit topic door of kijken even in de GTA3 FAQ, speciaal aangemaakt in Spielerij
Ik merk soms wel dat hele stukken weg doorzichtig worden en soms word de stoeprand zwart

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Verwijderd
Goeden avond..
Je leest de topic titel en denkt.
Nah! dit had ook in het troubleshout topic gekunt.
Echter niet dit omdat dit met 2 zaken te maken heeft.
1. me beeldscherm
2. me spel..
Oke even wat informatie:
Spel: GTA3
brightness: OP zijn hoogst
Contrast en brightness van mijn beeldscherm: Staat allebij op hoogst.
Instellingen van computer: heb ik op hoogst gezet.
Uit het troubleshoot topic heb ik de patch gedownload voor ATI gebruikers.
videokaart: Ati rage 128
Vraag:
mijn vraag is, is het mogelijk om met een programma (niet de drivers dus want die heb ik al) mijn beelscherm lichter te zetten ik heb namelijk al alles geprobeert maar niets hielp.
het blijft donker terwijl als ik het op mijn moeders vriend zijn PC speel (wel met een Gforce 4) dat ik dan een mooi licht beeld heb.
NU weet ik dat ati en gforce niet te vergelijken zijn maar nu heb ik me laten vertellen dat de lamp van mijn beeldscherm ook op kan zijn. nu wil ik graag weten komt het door mijn videokaart of door mijn beeldscherm dat ik een donker beeld krijg het merk van mijn beelscherm is "Gateway" meer weet ik ook niet van het beeldscherm jammer genoeg .
ik heb geprobeert om de hertz omhoog te doen lukt ook helaas niet.. dus is mijn beelscherm naar de pieeeep of moet ik gewoon een nieuwe videokaart kopen.
hebben meer mensen dit probleem?.. eigenlijk?..
Ik hoop dat iemand een oplossing weet of de kern van het probleem weet want ik snap er niets meer van
thx (alweer)
Je leest de topic titel en denkt.
Nah! dit had ook in het troubleshout topic gekunt.
Echter niet dit omdat dit met 2 zaken te maken heeft.
1. me beeldscherm
2. me spel..
Oke even wat informatie:
Spel: GTA3
brightness: OP zijn hoogst
Contrast en brightness van mijn beeldscherm: Staat allebij op hoogst.
Instellingen van computer: heb ik op hoogst gezet.
Uit het troubleshoot topic heb ik de patch gedownload voor ATI gebruikers.
videokaart: Ati rage 128
Vraag:
mijn vraag is, is het mogelijk om met een programma (niet de drivers dus want die heb ik al) mijn beelscherm lichter te zetten ik heb namelijk al alles geprobeert maar niets hielp.
het blijft donker terwijl als ik het op mijn moeders vriend zijn PC speel (wel met een Gforce 4) dat ik dan een mooi licht beeld heb.
NU weet ik dat ati en gforce niet te vergelijken zijn maar nu heb ik me laten vertellen dat de lamp van mijn beeldscherm ook op kan zijn. nu wil ik graag weten komt het door mijn videokaart of door mijn beeldscherm dat ik een donker beeld krijg het merk van mijn beelscherm is "Gateway" meer weet ik ook niet van het beeldscherm jammer genoeg .
ik heb geprobeert om de hertz omhoog te doen lukt ook helaas niet.. dus is mijn beelscherm naar de pieeeep of moet ik gewoon een nieuwe videokaart kopen.
hebben meer mensen dit probleem?.. eigenlijk?..
Ik hoop dat iemand een oplossing weet of de kern van het probleem weet want ik snap er niets meer van
thx (alweer)
Owkee mijn GTA doet 't weer, dus als iemand hetzelfde heeft na het installeren van de patch, gewoon ff die map uit my documents leeghalen.
Maar is er nou al een fix voor dat geheugenlek of niet?
Want daar blijf ik vaak last van hebben na ongeveer een half uur spelen
Maar is er nou al een fix voor dat geheugenlek of niet?
Want daar blijf ik vaak last van hebben na ongeveer een half uur spelen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Als die drivers er voor XP zijn geef je maar een gilOp woensdag 05 juni 2002 16:22 schreef MikeN het volgende:
[..]
Toch leuk dat hij bij mij wel werkt met deze drivers, maar hier nog een keer met een ander linkje, zoals op een ander forum.
http://www.gta3forums.com/ib/ikonboard.cgi?s=3cfe1e710168ffff;act=ST;f=43;t=23804
[..]
Bij mij werkte het iig. Misschien dat mijn linkje naar de drivers toch niet helemaal flex was. Voor de duidelijkheid: dit werkt alleen onder winme/9x.
[edit]
Datgene wat ik heb gedaan: drivers van hierboven geinstalled, vervolgens directx 8.1 geinstalled en dan gta3 geinstalled en hij werkt in alle camera views en urenlang zonder lockups.
Heb geen zin om 98 weer te gaan installeren.
Ok allemaal, ik heb de oplossing gevonden (voor mijn pc en misschien ook die van jouw)!Op woensdag 29 mei 2002 23:00 schreef bvwillig het volgende:
[..]
Dank je...Daarom hier nog maar een keer aangezien er veel mensen zijn die te lui zijn om het 1e deel te bekijken. Misschien brengt het mensen op ideeën:
Ik heb een beetje het gevoel dat het niet aan je RAM of aan je videokaart ligt. Ik weet niet of jullie het CounterStrike AEX-syndroom kennen?
Nou CS liep bij mij dus ook heel kut op XP, maar dan moest je een driver installeren en dan de AEX aanzetten (in CS). Vervolgens liep ie weer perfect. Het zou dus heel goed kunnen dat de geluidskaarten een oorzaak zijn van het haper-probleem!
Het is maar een suggestie...
Ik heb eens mijn eigen suggestie eens bekeken en ik vond het niet eens zo'n gek idee...
GTA3 liep bij mij eerst een schokkerig en houterig, maar nadat ik ging klooien liep hij eindelijk(!) goed. Ok, dat geheugenlek heeft iedereen last van denk ik, maar aan het begin loopt hij in ieder geval redelijk soepel.
Ik heb het volgende gedaan:
Klik 'Start' > Uitvoeren/run > dxdiag
Zie hier voor u het zogenaamde 'Diagnostisch hulpprogramma'.
Vervolgens ga je naar het TAB-blad 'geluid'. Zet vervolgens 'Niveau van hardwarematige Geluidsversnelling' helemaal uit; 'Geen versnelling'.
En niet verheten om rechts onderin te klikken op 'gegevens opslaan'.
Dit gaf bij mij een drastische verbetering. Dus hierdoor zal je GTA3 vloeiend(er) gaan lopen.
Op dit moment ben ik een beetje aan het klooien met de resolutie waarmee hij het programma uitvoert (640X480). Dit kan ook nog wel eens helpen. En ik heb mijn videokaart natuurlijk overgeclockt (TNT2 M64 32MB lol
Het neemt niet weg dat er toch duidelijk een patch uitgebracht moet worden, (o.a. voor het onopgeloste geheugenlek waar iedereen nog wel steeds last van heeft,) waar ik ook volledig van uit ga, maar voorlopig zullen we het hiermee moeten doen.
Ik hoop dat het ook bij jullie helpt.
Fanmail, Bedankjes, Ode's en liefdesverklaringen naar: bvwillig@hotmail.com
Het heeft bij mij geholpen.
Welk OS heb je?
Windows 2000 Professional... XP sux enzo
Hoeveel geheugen?
320 MB
Swapfile?
Wordt door pc zelf geregeld...
Welke Videokaart?
TNT 2 Model 64
Welke Ontsteker, of in het geval van een Radeon de driver
Ehm... iets met 28.xx ... 'k zit nou niet thuis dus 'k kan 't niet checken
Welke proc en hoe snel?
Celeron Coppermine 700 @ 788
Wanneer voor het laast gedefragt?
Maandje of 2 geleden
Welk mobo?
MSI 6163 Pro
Welke Geluidskaart?
SB PCI128 OEM
Welke instellingen in GTA3 zelf heb je?
Tja dat komt nog...
Gebruik je een crack? Zo ja, welke? (GEEN link)
Zal wel die van Deviance worden
Die kan je downloaden op http://blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh/ (nou hup gelijk posten in de SU
) 
Verder nog wat patches oid geïnstalleerd?
Uhm... Neuj... misschien dattet nog nodig is, maar da was voor Iks Peej hé dat die balken niet zichtbaar zouden zijn...
Nou als ik het hier allemaal zo lees, ben ik zeer benieuwd hoe GTA3 het op mijn pc gaat doen
Het spel zelf heb ik al een tijdje (FXP heerst
), maar vanwege een ongekend tekort aan hardeschijf ruimte nog niet kunnen proberen... 100 mb vrij?
En ja ik ben al aan't sparen voor een 120 Gb schijfje...
Lege cd's he'k ook geen geld voor op 't moment, GTA3 op m'n laatste 2 cd's weggefikt
Studiefinanciëring is coming
Windows 2000 Professional... XP sux enzo
Hoeveel geheugen?
320 MB
Swapfile?
Wordt door pc zelf geregeld...
Welke Videokaart?
TNT 2 Model 64
Welke Ontsteker, of in het geval van een Radeon de driver
Ehm... iets met 28.xx ... 'k zit nou niet thuis dus 'k kan 't niet checken
Welke proc en hoe snel?
Celeron Coppermine 700 @ 788
Maandje of 2 geleden
Welk mobo?
MSI 6163 Pro
Welke Geluidskaart?
SB PCI128 OEM
Tja dat komt nog...
Zal wel die van Deviance worden
Uhm... Neuj... misschien dattet nog nodig is, maar da was voor Iks Peej hé dat die balken niet zichtbaar zouden zijn...
Nou als ik het hier allemaal zo lees, ben ik zeer benieuwd hoe GTA3 het op mijn pc gaat doen
Het spel zelf heb ik al een tijdje (FXP heerst
En ja ik ben al aan't sparen voor een 120 Gb schijfje...
Lege cd's he'k ook geen geld voor op 't moment, GTA3 op m'n laatste 2 cd's weggefikt
Studiefinanciëring is coming
Hoi
Verwijderd
Hi, ik heb dus problemen met GTA 3 (geripte versie van Myth). Ik krijg dus steeds die melding van 12 mb geheugen gedoe... Heeft iemand een oplossing?
Welk OS heb je?
- Windows 2000 Professional
Hoeveel geheugen?
- +/- 400 mb
Welke Videokaart?
- 3dfx Voodoo 5 5500 64mb AGP
Welke proc en hoe snel?
- Pentium 3 733
- Gisteren
Welk mobo?
- Asus CUV4x
Welke Geluidskaart?
- Soundblaster Live Player
- Ja, die van Myth
- Nee
DirectX 8.1 (das ook raar, want bij het tabblad Beeldscherm (in dxdiag.exe) staat bij Totaal geheugen: n.v.t
KAN IEMAND ME A.U.B. HELPEN?????
Welk OS heb je?
Hoeveel geheugen?
- +/- 400 mb
Welke Videokaart?
Welke proc en hoe snel?
- Pentium 3 733
- Gisteren
Welk mobo?
- Asus CUV4x
Welke Geluidskaart?
- Ja, die van Myth
- Nee
DirectX 8.1 (das ook raar, want bij het tabblad Beeldscherm (in dxdiag.exe) staat bij Totaal geheugen: n.v.t
Verwijderd
die melding van 12mb gedoe?Op donderdag 06 juni 2002 12:52 schreef tuurtnt het volgende:
Ik krijg dus steeds die melding van 12 mb geheugen gedoe...
hoe the fuck moet ik en de rest nou weten wat je daarmee bedoelt...
Verwijderd
Ik heb al zitten zoeken maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg met die GTA3 topics, maar misschien is het al een enigszins bekend probleem.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft:
Mijn muissettings worden niet opgeslagen! (sensitivity) Het lijkt er op dat er wel meer settings niet worden opgeslagen! Zoals bv ook audio (eax/a3d etc)...
Iemand enig idee wat hieraan te doen?
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft:
Mijn muissettings worden niet opgeslagen! (sensitivity) Het lijkt er op dat er wel meer settings niet worden opgeslagen! Zoals bv ook audio (eax/a3d etc)...
Iemand enig idee wat hieraan te doen?
Verwijderd
formatteren en alles herinstalleren, dat hielp bij mijOp donderdag 06 juni 2002 12:52 schreef tuurtnt het volgende:
Hi, ik heb dus problemen met GTA 3 (geripte versie van Myth). Ik krijg dus steeds die melding van 12 mb geheugen gedoe... Heeft iemand een oplossing?
Welk OS heb je?
Hoeveel geheugen?
- +/- 400 mb
Welke Videokaart?
Welke proc en hoe snel?
- Pentium 3 733
- Gisteren
Welk mobo?
- Asus CUV4x
Welke Geluidskaart?
- Ja, die van Myth
- Nee
Hoe kan ik ervoor zorgen dat GTA3 altijd in alle auto's de MP3 radio pakt?? want anders moet ik iedere keer die radio selecteren 
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Hmm volgends mij kan dat op de brute manier: met behulp van een NO-CD crack + alle muziek op je HD zou je alle stations die je niet leuk vind weg kunnen kijlen...ik neem aan dat hij dan het overgebleven station pakt.Op donderdag 06 juni 2002 22:55 schreef Solid Seal het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat GTA3 altijd in alle auto's de MP3 radio pakt?? want anders moet ik iedere keer die radio selecteren
Alvast bedankt.
Weet niet of dat gaat werken...probeer eens en laat het ons ff weten!
Verwijderd
Welk OS heb je?
Windows XP UK & Win2k Pro UK Sp2
Hoeveel geheugen?
512mb RAM DDR
Swapfile?
Door systeem beheert
Welke Videokaart?
Asus Geforce V6600 32mb SG Ram
Welke Ontsteker , of in het geval van een Radeon de driver
Nvidia detonator 23.11
Welke proc en hoe snel?
Tbird 1.4Ghz@1.53
Allebei de OS'en vandaag fresh geinstalled
Welk mobo?
Abit KG7
Welke Geluidskaart?
Siren Audio 1 5.1 Surround
640x480x16bit
Frame Limiter/Frame Sync/Subtitles/Trails allemaal OFF
Deviance
Verder nog wat patches oid geïnstalleerd
De Patch van Microsoft voor de tekst enzow ennuh..NVMax
In Zowel 2k als XP crasht het spel na een minuut of 5
ik weet echt NIET waar het aan ligt alles al geprobeerd de .mpg ook weggegooid maar het blijft crashen
ik begin meestal meteen met de missie en na ehm de 2de missie crasht die gewoon telkens..ik heb de deviance crackfix erook al overheen gegooit..ik vind dit echt niet leuk
speciaal 2k eropnieuw opgezet maar nog geen verbetering
iemand
Windows XP UK & Win2k Pro UK Sp2
Hoeveel geheugen?
512mb RAM DDR
Swapfile?
Door systeem beheert
Welke Videokaart?
Asus Geforce V6600 32mb SG Ram
Welke Ontsteker , of in het geval van een Radeon de driver
Nvidia detonator 23.11
Welke proc en hoe snel?
Tbird 1.4Ghz@1.53
Allebei de OS'en vandaag fresh geinstalled
Welk mobo?
Abit KG7
Welke Geluidskaart?
Siren Audio 1 5.1 Surround
640x480x16bit
Frame Limiter/Frame Sync/Subtitles/Trails allemaal OFF
Deviance
Verder nog wat patches oid geïnstalleerd
De Patch van Microsoft voor de tekst enzow ennuh..NVMax
In Zowel 2k als XP crasht het spel na een minuut of 5

Mensen met het crash-probleem; gewoon een andere crack proberen...
Ik heb GTA 3 nu goed lopen met een kopie en de deviance repack crack. Het spel loopt soepel op 1920x1440 op 32 bit.
Soms hapert het spel iets maar dat doet ie ook in 640x480 in 16 bit.
Sjees, ik ben al blij als het 1024x768 normaal wil draaien!Op vrijdag 07 juni 2002 10:01 schreef SuperPaddo het volgende:
Ik heb GTA 3 nu goed lopen met een kopie en de deviance repack crack. Het spel loopt soepel op 1920x1440 op 32 bit.
Echt asociaal, 1920x1440!
Verwijderd
GTA3 = max 1600x1???Op vrijdag 07 juni 2002 10:01 schreef SuperPaddo het volgende:
Verwijderd
Telkens als ik in een auto instap moet ik eerst weer die radio op mp3 player zetten, ik heb in het hoofdscherm de muziek op mp3 player gezet alleen het probleem blijft.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Volgens mij is dat alleen om het geluidsvolume te testen. Als je eerder in een auto gezeten hebt onthoudt hij wel op welke radiozender hij stond.Op vrijdag 07 juni 2002 13:23 schreef Marsmellow het volgende:
Telkens als ik in een auto instap moet ik eerst weer die radio op mp3 player zetten, ik heb in het hoofdscherm de muziek op mp3 player gezet alleen het probleem blijft.
Iemand een oplossing?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Dat verschilt dus per auto, je hebt bv een maffia sentinel genomen en die neem je later weer, dan speelt ie door, zodra je een ander merk bak neemt dan is het weer anders.
Verwijderd
wie kan mij zeggen of het volgende hieronder normaal is:

Ik heb windows xp
512 ddr ram
geforce 3 ti200
amd athlon xp 1900+ @ 2000+
driver 28.32
epox 8kha+
Soundblaster live 1024
instellingen in gta 3:
resolutie = 1280*1024*32
brightness = 9 hokjes
draw distance = helemaal vol
frame sync = off
frame limiter = on
trails = off
dat is wel genoeg info toch?

Ik heb windows xp
512 ddr ram
geforce 3 ti200
amd athlon xp 1900+ @ 2000+
driver 28.32
epox 8kha+
Soundblaster live 1024
instellingen in gta 3:
resolutie = 1280*1024*32
brightness = 9 hokjes
draw distance = helemaal vol
frame sync = off
frame limiter = on
trails = off
dat is wel genoeg info toch?
Als je op die circels doelt, nee dat is niet normaal. Probeer de eigenschappen van je videokaart weer eens op default te krijgen ofzo.
/▌
Heeft niemand nog mijn oplossing onderaan blz. 21 geprobeerd?! Bij mij was het de oplossing voor de traagheid van het spel i.i.g.!Op donderdag 06 juni 2002 09:37 schreef bvwillig het volgende:
[..]
Verwijderd
Ik heb nu GTA3 met dit systeem maar hij zegt dat mijn videokaart geheugen minimaal 12 MB moet zijn maar het is 32 MB, das toch genoeg lijkt mij
AMD 1200+ XP
MB: ASUS A7A266
Videokaart: Asus V7100 32 MB
256 DDR
WinXP Pro
nieuwste drivers
Creative audioPC geluidskaart
Geen crack
geen patches
Is dit genoeg ???
AMD 1200+ XP
MB: ASUS A7A266
Videokaart: Asus V7100 32 MB
256 DDR
WinXP Pro
nieuwste drivers
Creative audioPC geluidskaart
Geen crack
geen patches
Is dit genoeg ???
Verwijderd
nee, niet de cirkels LOLOp vrijdag 07 juni 2002 15:56 schreef Marzman het volgende:
[..]
Als je op die circels doelt, nee dat is niet normaal. Probeer de eigenschappen van je videokaart weer eens op default te krijgen ofzo.
ik bedoel datgene wat je in die cirkels ziet (die cirkels heb ik er bij gezet om het duidelijk te maken wat ik bedoel)
Verwijderd
hier nog een plaatje om alles duidelijker te maken:
ik doel dus op de blauwe strepen, hier zie je een del van die strepen, maar in de game zitten ze steeds op de hoeken van de weg, echt heeeel vaag, someone?
Klik op een van de links voor de pic (gemirrort zodat als ie langzaam is je een andere kan proberen)
http://217.125.88.228/upload/images/1154.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/raar.JPG
http://pics.shellz.nl/raar.JPG
ik doel dus op de blauwe strepen, hier zie je een del van die strepen, maar in de game zitten ze steeds op de hoeken van de weg, echt heeeel vaag, someone?
Klik op een van de links voor de pic (gemirrort zodat als ie langzaam is je een andere kan proberen)
http://217.125.88.228/upload/images/1154.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/raar.JPG
http://pics.shellz.nl/raar.JPG
Welk OS heb je?
- Windows XP NL
Hoeveel intern geheugen?
- 512 mb
Welke Videokaart?
- Leadtek GeForce4 Ti4400
Welke proc en hoe snel?
- Pentium 3 800
- 3 weken geleden
Welk mobo?
- AOpen AX3S
Welke Geluidskaart?
- Hercules Fortissimo 2
- Ja, die van Myth
- Nee
Ik heb het probleem dat ik in het menu alleen gele vlakjes zie. dus 3 opties die geel zijn. En mijn pijl is een wit pijltje met erachter een groot zwart vlak.
Iemand een oplossing?
- Windows XP NL
Hoeveel intern geheugen?
- 512 mb
Welke Videokaart?
- Leadtek GeForce4 Ti4400
Welke proc en hoe snel?
- Pentium 3 800
- 3 weken geleden
Welk mobo?
- AOpen AX3S
Welke Geluidskaart?
- Hercules Fortissimo 2
- Ja, die van Myth
- Nee
Ik heb het probleem dat ik in het menu alleen gele vlakjes zie. dus 3 opties die geel zijn. En mijn pijl is een wit pijltje met erachter een groot zwart vlak.
Iemand een oplossing?
Verwijderd
ja, beter de eerste pagina lezenOp vrijdag 07 juni 2002 16:56 schreef Xavier het volgende:
Iemand een oplossing?
Dat heb ik gedaan:Op vrijdag 07 juni 2002 17:26 schreef jcross het volgende:
[..]
ja, beter de eerste pagina lezen
Maar ik heb dat allemaal niet!!
Post het niet voor niks hoor!
Zucht.... Heb je dus niet gedaanOp vrijdag 07 juni 2002 18:20 schreef Xavier het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan:
Maar ik heb dat allemaal niet!!
Post het niet voor niks hoor!

DIT IS GELE BALKEN VRAAG 490273428933
Daar staat het heel duidelijk!!!Spel stopt binnen een minuut (Windows XP)/ Geen text in de balken:
Installeer een patch van Microsoft:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/NL/Q306676_WXP_SP1_x86_NLD.exe (NL)
http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-US/Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe (ENG)
Bij mij start GTA3 niet hij zegt dat de cd niet erin zit maar dat Zit hij wel heb cd2 erin gedaan. en ik kan hem wel lezen. hoe los ik dit op?
Echt niet, ik draai de game echt op 1920 X 1440 @ 32 bit en als jij maximaal 1600x1??? kan kiezen zal dat wel aan je monitor liggen.Op vrijdag 07 juni 2002 10:30 schreef Numb1 het volgende:
[..]
GTA3 = max 1600x1???
Verwijderd
Ik kan geen game laden. Zodra ik dat doe geeft windows een fout melding. Nadeel is kan de fout melding niet lezen wat mijn hele pc loopt dat vast.
systeem:
p4 2ghz, 256mb. ati radeon 32mb, w2k met sp2.
systeem:
dan moet je een andere crack gebruiken..Op vrijdag 07 juni 2002 23:18 schreef blijstar het volgende:
Ik kan geen game laden. Zodra ik dat doe geeft windows een fout melding. Nadeel is kan de fout melding niet lezen wat mijn hele pc loopt dat vast.
systeem:
kheb dat probleem ook gehad
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Mijn beeld is compleet wazig, zowel in de filmpjes als in het spel zelf, je ziet alleen vaag wat vuren branden, voor de rest niks. Ik heb al wat moet die trails enzo framerate limiter geprobeerd, maar heeft geen effect.
Als iemand me zegt waar ik een plaatje kan uploaden dan zal ik even een screenshot posten.
Ik heb de onofficiele volledige versie (2cd's dus) en ik draai onder winXP prof. met de Omega drivers voor de Radeon.
Ik heb deze al vervangen door officiele ati drivers, maar dan start het spel niet een meer op. Dan klik ik op GTA3.exe en gebeurd er niks meer.
Ik hoop dat iemand even tijd heeft om serieus mee te denken, want ik zou het echt graag willen spelen.
Als iemand me zegt waar ik een plaatje kan uploaden dan zal ik even een screenshot posten.
Ik heb de onofficiele volledige versie (2cd's dus) en ik draai onder winXP prof. met de Omega drivers voor de Radeon.
Ik heb deze al vervangen door officiele ati drivers, maar dan start het spel niet een meer op. Dan klik ik op GTA3.exe en gebeurd er niks meer.
Ik hoop dat iemand even tijd heeft om serieus mee te denken, want ik zou het echt graag willen spelen.
Geen inspiratie
Trials uitzetten in het display menuOp zaterdag 08 juni 2002 09:39 schreef martijn12345 het volgende:
Mijn beeld is compleet wazig, zowel in de filmpjes als in het spel zelf, je ziet alleen vaag wat vuren branden, voor de rest niks. Ik heb al wat moet die trails enzo framerate limiter geprobeerd, maar heeft geen effect.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Verwijderd
Heeft iemand tips voor die missie in Shoreside waar je in die mansion van de Colombianen Catalina moet mollen ?
Verwijderd
Daar ben ik ook net. Je moet volgens mij helemaal naar 't hek lopen. Dan komen er een paar colombianen van de straat en die doen dan het hek open. Dan kun je er uit en een auto pakken en dan moet je een helikopter volgen. Best wel moeilijke missie.Op zaterdag 08 juni 2002 11:45 schreef real_raichu70 het volgende:
Heeft iemand tips voor die missie in Shoreside waar je in die mansion van de Colombianen Catalina moet mollen ?
Heb je het geinstalleerd met cd1 in dezelfde cd-romspeler?Op vrijdag 07 juni 2002 18:29 schreef Xof het volgende:
Ook nog zoiets, het staat ook in de readme van het spel.
Waarom lezen mensen dat toch nooit
/▌
Verwijderd
Replay Function Causing Bad Performance?
Celestin sent me an interesting idea about why GTA3 PC doesn't seem to play at recommended requirements, and just about not at all at minimum requirements stated by Rockstar. Apparently he tried the game on a lower-spec machine on which GTA3 PC replays were inactive, and the game was running perfectly. However on a high-spec machine with the replay function on, the game was dodgy.
So is it possible that problems arise when GTA3 PC tries to memorise the last 30 seconds of play, for you to be able to replay at any given time? Well that might be possible, and Celestin sent off an email to Take2. Let's hope he gets a reply.
bron : http://www.gta3.com/
Heeft iemand enig idee hoe je die replay uit kan gooien wat ik ben 800x600 (en toch nog haperen
)zat en die replay gebruik ik toch nooit .
Celestin sent me an interesting idea about why GTA3 PC doesn't seem to play at recommended requirements, and just about not at all at minimum requirements stated by Rockstar. Apparently he tried the game on a lower-spec machine on which GTA3 PC replays were inactive, and the game was running perfectly. However on a high-spec machine with the replay function on, the game was dodgy.
So is it possible that problems arise when GTA3 PC tries to memorise the last 30 seconds of play, for you to be able to replay at any given time? Well that might be possible, and Celestin sent off an email to Take2. Let's hope he gets a reply.
Heeft iemand enig idee hoe je die replay uit kan gooien wat ik ben 800x600 (en toch nog haperen
ben ik nou zo dom dat ik bij de missie dat je die gasten op die boot moet neer snipen altijd die 8ball laat neerschieten? hoe moet je die levels uitspelen?
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Verwijderd
interessant..zou kunnen helpen...misschien kaniemand dit eruit mollen, ik ben het ook zat om op een highend pc op 640x480 te spelenOp zaterdag 08 juni 2002 14:52 schreef warmonger het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe je die replay uit kan gooien wat ik ben 800x600 (en toch nog haperen)zat en die replay gebruik ik toch nooit .
Verwijderd
Ik weet niet of het eerder is gemeld, maar iemand heeft een fix geschreven (niet die zip die je in de MSI dir zet), op GTA3forums.com
reacties hierop zijn positief ! Ik kan het zelf nu niet proberen, (laptop op werk) maar ik ben benieuwd. Het zou de drawdistance terug dringen waardoor performance behoorlijk omhoog gaat.the file which he sent me is here
right click the link , save as . then put it in the RockStar/GTAIII/data/ directory , back up the old timecyc.dat file , then replace with the modified one (to back up , simply rename the existing file to timecyc.dat.BACKUP , or somesuch)
you will probably need to back up in case rockstar actually make a patch or the patch probably wont work with the modified file
thanks ALX Auto for this
Verwijderd
Heeft iemand dit al getest?
Ik ben wel benieuwd of het werkt, kan het nu niet zelf testen want mijn andere computer staat uit en ik wil het knopje niet indrukken.
Ik ben wel benieuwd of het werkt, kan het nu niet zelf testen want mijn andere computer staat uit en ik wil het knopje niet indrukken.
Verwijderd
Net getest, werkt echt. Nog niet optimaal, maar veel beterOp zaterdag 08 juni 2002 18:06 schreef cybrbeast het volgende:
Heeft iemand dit al getest?
Verwijderd
Ik ga het ook ff testen, het spel loopt in Staunton voor geen meter (P3 800, GF2 GTS, 512MB).
Edit: Lama, met zo'n view distance wil ik niet spelen.
Edit: Lama, met zo'n view distance wil ik niet spelen.
Ik heb dit ook gezien (op Gamers.nl )Op zaterdag 08 juni 2002 14:52 schreef warmonger het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe je die replay uit kan gooien wat ik ben 800x600 (en toch nog haperen)zat en die replay gebruik ik toch nooit .
Ik hoop dat iemand nog een keer komt vertellen hoe dit ook daadwerkelijk moet.
Verder vind ik het wel een schande dat deze port zo slecht is. Ik speelde het spel laatst weer eens op de PS2 en dat was echt een genot!
Verwijderd
VOOR DE LAATSTE KEER!!!!:
GTA-3 PC is GEEN PORT!! het is ene opzichzelf staand spel en dat geziek dat de gamecode bagger is moet ook eens afgelopen zijn! hij loopt soepel op een Playstation 2 omdat die maar EEN hardware config heeft en rockstar dus alle tijd kan besteden aan bug's en fps....de pc heeft van ieder kloterig stukje hardware minimaal 10 verschillde soorten! dus ze moeten 'even' rekening houden met HONDERDEN soorten hardware configs en ook nog eens de game op een goed tijstip uitbrengen.
Want als ze alle bugs proberen te mollen zijn over 2 jaar nog niet klaar en er komt steeds maar weer nieuwe hardware uit!
En dan heb ik het nog niet eens over de bijzonder ingewikelde code van GTA-3....GTA-3 zit zo vol met details die nog NOOIT eerder zijn vertoont in een game...en daarbij is het ook nog een Race + Shoot combinatie.
Dus niet zo zeiken en probeer wat begrip op te brengen voor rockstar's positie ok?
GTA-3 PC is GEEN PORT!! het is ene opzichzelf staand spel en dat geziek dat de gamecode bagger is moet ook eens afgelopen zijn! hij loopt soepel op een Playstation 2 omdat die maar EEN hardware config heeft en rockstar dus alle tijd kan besteden aan bug's en fps....de pc heeft van ieder kloterig stukje hardware minimaal 10 verschillde soorten! dus ze moeten 'even' rekening houden met HONDERDEN soorten hardware configs en ook nog eens de game op een goed tijstip uitbrengen.
Want als ze alle bugs proberen te mollen zijn over 2 jaar nog niet klaar en er komt steeds maar weer nieuwe hardware uit!
En dan heb ik het nog niet eens over de bijzonder ingewikelde code van GTA-3....GTA-3 zit zo vol met details die nog NOOIT eerder zijn vertoont in een game...en daarbij is het ook nog een Race + Shoot combinatie.
Dus niet zo zeiken en probeer wat begrip op te brengen voor rockstar's positie ok?
Verwijderd
Inter Continental Ballistic Missile, toch vind ik het slecht dat zoveel mensen inclusief ik er zoveel problemen mee hebben. Ook dat de recommended sys requirements niet kloppen.
Verwijderd
Vaste regel
ga nooit uit van de minimum systeem eisen..ik heb maar heel zelden gezien dat die ook echt klopten
Enne het is niet zo dat al die bugs goedkeur ofzo, ik zeg alleen dat iedereen wat meer begrip moet hebben over wat er wel niet mee gemoeit is met games bouwen.
Verwijderd
nou...om maar ff rekening te houden met rockstars positie
...ik heb wederom een nieuwe foutmelding..die ik nog niet in een van de topics heb gelezen. Ik installeer het spel...doet ut niet...ik installeer no-cd patch...en wat krijg ik...iets heel vaags. Een wit scherm, met daarop een zwart balkje en daarop staan twee gele balken (zeg maar van die balken die je krijgt met xp-gezeik dat je geen text kan lezen, maar ook als ik dan weer die patch voor de geen-teksten installeer dan blijven het 2 balken). Het beeld flikkert ook een klein beetje...als ik dan op spatiebalk druk dan stopt ie met flikkeren maar het beeld blijft zoals eerder, maar nog een keer op spatiebalk zorgt voor een snel_naar_je_desktop einde...
Komt het iemand bekend voor of heeft iemand ENIG idee hoe je dit kan fixen?
Komt het iemand bekend voor of heeft iemand ENIG idee hoe je dit kan fixen?
Vaste regel = De aanbevolen pc configuratie op de speldoos is in het echt meestal de minimale configuratie die je nodig hebt om het spel te kunnen spelen!Op zaterdag 08 juni 2002 21:45 schreef ICBM het volgende:
Vaste regelga nooit uit van de minimum systeem eisen..ik heb maar heel zelden gezien dat die ook echt klopten
Enne het is niet zo dat al die bugs goedkeur ofzo, ik zeg alleen dat iedereen wat meer begrip moet hebben over wat er wel niet mee gemoeit is met games bouwen.
hier draait ie perfect
1280x1024 32bit
Duron 900
512mb
Geforce 3 Ti200 @ Ti500 snelheid
Windows 2000
1280x1024 32bit
Duron 900
512mb
Geforce 3 Ti200 @ Ti500 snelheid
Windows 2000
Bij mij draait hij nu best lekker, na XP geinstalled te hebben ipv win2k:
640x480x16 (
)
Duron 700@900
Geforce 2MX
288MB RAM (2x128 1x32)
Ik ben helaas nog niet bij staunton island omdat mijn save games verloren zijn gegaan bij een onzorgvuldige format, dus ik verwacht nog wel wat tegenslag. Hoop dat ik tegen die tijd weet hioe ik de replay eruit kan knallen.
640x480x16 (
Duron 700@900
Geforce 2MX
288MB RAM (2x128 1x32)
Ik ben helaas nog niet bij staunton island omdat mijn save games verloren zijn gegaan bij een onzorgvuldige format, dus ik verwacht nog wel wat tegenslag. Hoop dat ik tegen die tijd weet hioe ik de replay eruit kan knallen.
Verwijderd
Ik weet niet of ik hier een vraag kan en mag stellen maar ik probeer het maar gewoon.
Ik heb namelijk een probleem met het spel GTA3. Dat spel wil bij mij niet opstarten. Mijn computer draait op win2000 en als ik het spel installeer en het wil opstarten dan zie ik het beeldscherm een keer flikkeren maar daarna gebeurd er niks. Als ik het via taakbeheer bekijk zie ik dat het spel sysfader activeert en daarna en ook gelijk weer deactiveerd. Wie heeft hetzelfde probleem gehad als ik en hoe heb jij dat opgelost.
Wi wil en kan mij helpen, want ik wil namelijk graag het spel spellen !!!!
Ik heb namelijk een probleem met het spel GTA3. Dat spel wil bij mij niet opstarten. Mijn computer draait op win2000 en als ik het spel installeer en het wil opstarten dan zie ik het beeldscherm een keer flikkeren maar daarna gebeurd er niks. Als ik het via taakbeheer bekijk zie ik dat het spel sysfader activeert en daarna en ook gelijk weer deactiveerd. Wie heeft hetzelfde probleem gehad als ik en hoe heb jij dat opgelost.
Wi wil en kan mij helpen, want ik wil namelijk graag het spel spellen !!!!
Verwijderd
Misschien op de manier van dat het grootste deel van de code herschreven is, maar het is wel degelijk een port vriend. PC en PS2 development waren om de beurt, niet naast elkaar.GTA-3 PC is GEEN PORT!!
Waarom? Het is toch zo? De SDK is rommelig, performance klopt voor geen meter... Natuurlijk is het moeilijk om voor de PC te developen, maar dat heeft iedereen. als Rockstar het dan zo kut doet is een beetje kritiek wel op zijn plaats vind ik.het is ene opzichzelf staand spel en dat geziek dat de gamecode bagger is moet ook eens afgelopen zijn!
Kun jij dan een beetje begrip hebben voor mensen die een product kopen wat niet voldoet aan de eisen die men er aan stelt? Als jij een stoel koopt en er valt al na een dag een van de vier poten af ga je toch ook niet zeggen dat het heel moeilijk is om van kersenhout een stevige zetel te timmeren, en dat je het daarom maar vreet?ik zeg alleen dat iedereen wat meer begrip moet hebben over wat er wel niet mee gemoeit is met games bouwen.
euh... ik dacht trouwens dat het makkelijker was om voor de PC te coderenOp zondag 09 juni 2002 10:34 schreef Vipertje het volgende:
[..]
[..]
Waarom? Het is toch zo? De SDK is rommelig, performance klopt voor geen meter... Natuurlijk is het moeilijk om voor de PC te developen, maar dat heeft iedereen. als Rockstar het dan zo kut doet is een beetje kritiek wel op zijn plaats vind ik.
[..]
Verwijderd
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem???
Ik heb een probleem met het spel GTA3. Dat spel wil bij mij niet opstarten. Mijn computer draait op win2000 en als ik het spel installeer en het wil opstarten dan zie ik het beeldscherm een keer flikkeren maar daarna gebeurd er niks. Als ik het via taakbeheer bekijk zie ik dat het spel sysfader activeert en daarna en ook gelijk weer deactiveerd. Wie heeft hetzelfde probleem gehad als ik en hoe heb jij dat opgelost.
Wi wil en kan mij helpen, want ik wil namelijk graag het spel spellen !!!! :):)
Ik heb een probleem met het spel GTA3. Dat spel wil bij mij niet opstarten. Mijn computer draait op win2000 en als ik het spel installeer en het wil opstarten dan zie ik het beeldscherm een keer flikkeren maar daarna gebeurd er niks. Als ik het via taakbeheer bekijk zie ik dat het spel sysfader activeert en daarna en ook gelijk weer deactiveerd. Wie heeft hetzelfde probleem gehad als ik en hoe heb jij dat opgelost.
Verwijderd
tja... ik heb geen oplossing
het spel loopt hier ook brak op m'n
athlon xp2000@1750mhz 512mb en ati R8500.
juist geformateerd etc en laatste nieuwe drivers.
dus daaraan ligt het niet.
en niemand weet voor mij 'n oplossing
[kick]Op zaterdag 08 juni 2002 14:52 schreef warmonger het volgende:
Ik heb een probleem onder xp (niet onder 98) als ik uit de auto ben dan blijft hij achteruit lopen. Als ik in een auto ga dan wekt alles goed.
Wie heeft nog meer dit probleem? En hoe los ik t op?
Thx
Thx
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb nog niet alles doorgelezen dus ik weet niet of mijn probleem al is langsgekomen, maar ik zie geen text, het menu bestaat bij mij uit gele balkjes, en ook in de game zie ik geen texten.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Verwijderd
LEZEN!! (het stond op de eerste bladzijde).Spel stopt binnen een minuut (Windows XP)/ Geen text in de balken:
Installeer een patch van Microsoft:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/NL/ Q306676_WXP_SP1_x86_NLD.exe (NL)
http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-US/ Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe (ENG)
Zie eerder in dit topic: Haal eventuele joysticks / racestuurtjes van je pc af...Op zondag 09 juni 2002 11:50 schreef Jazzper het volgende:
Ik heb een probleem onder xp (niet onder 98) als ik uit de auto ben dan blijft hij achteruit lopen. Als ik in een auto ga dan wekt alles goed.
Thx
Verwijderd
OS ?Op zondag 09 juni 2002 10:52 schreef Lifshitz het volgende:
Verwijderd
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem???
Ben ik dan de enige die onder het OS win2000 pro het spel niet opgestart krijg? Ik kan het haast niet geloven!!!!
Ben ik dan de enige die onder het OS win2000 pro het spel niet opgestart krijg? Ik kan het haast niet geloven!!!!
Verwijderd
Zelfde probleemOp zondag 09 juni 2002 10:52 schreef Lifshitz het volgende:
Ik heb OS XP en een XP1800 @ 1533mhz en ati R8500 128mb versie
Verwijderd
goeiedag medetweakers,
stats:
Welk OS heb je? Windows XP pro
Hoeveel geheugen? 512 DDR/pc2100
Welke Videokaart? powercolor Geforce 2 mx400 64 MB/tv-out
videodriver: detonator
Welke proc en hoe snel? 1600 xp
Wanneer voor het laast gedefragt? niet
Welk mobo? epox EP-8K7A
Welke Geluidskaart? geintegreerd
Welke instellingen in GTA3 zelf heb je? dunno want ik kan gta3 niet opstarten
Gebruik je een crack? Zo ja, welke? (GEEN link) GTA3.exe replacer.
Verder nog wat patches oid geïnstalleerd? nope
probleem:
Grand theft auto 3 requires at least 12 MB od available video memory.
terwijl Mijn kaart 64 MB is.
ik heb een mailtje van talonsoft gekregen:
If you are receiving an error stating that you need to have a 12 meg video card, or if you do not know if your video card meets the requirements of the game please do the following:
1.) Now check to make sure you have enough video ram to run the program. Click Start, and then click Run.
In the Open box, type in the the word DXDIAG and then click OK.
This will start the Direct X Diagnostic tool.
Click on the DISPLAY tab.
On the upper left hand side of the window will be a section that says APPROX. TOTAL MEMORY. That number must be the same as or higher then the video ram required on the box for the game to work correctly. (GTA 3 PC requires a 16 meg video card (listed on the box) and in dxdiag it says you have N/A, 15.5 megs or lower, then you will not be able to play GTA 3 with that current video card.) If your Dxdiag does not open at all then you have a driver problem with your video or sound card. You will need to find the updated driver and install it from the video or sound card manufacturer.
bij mij staat
APPROX. TOTAL MEMORY: n/a
Hoe kan dit? terwijl ik 64 mb heb.
HELLUP!
stats:
Welk mobo? epox EP-8K7A
probleem:
If you are receiving an error stating that you need to have a 12 meg video card, or if you do not know if your video card meets the requirements of the game please do the following:
1.) Now check to make sure you have enough video ram to run the program. Click Start, and then click Run.
On the upper left hand side of the window will be a section that says APPROX. TOTAL MEMORY. That number must be the same as or higher then the video ram required on the box for the game to work correctly. (GTA 3 PC requires a 16 meg video card (listed on the box) and in dxdiag it says you have N/A, 15.5 megs or lower, then you will not be able to play GTA 3 with that current video card.) If your Dxdiag does not open at all then you have a driver problem with your video or sound card. You will need to find the updated driver and install it from the video or sound card manufacturer.
bij mij staat
HELLUP!
heb nu alles gelezen, ik ga de oplossingen proberenOp zondag 09 juni 2002 12:13 schreef marowi het volgende:
Ik heb nog niet alles doorgelezen dus ik weet niet of mijn probleem al is langsgekomen, maar ik zie geen text, het menu bestaat bij mij uit gele balkjes, en ook in de game zie ik geen texten.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Verwijderd
Zijn de drivers van de videokaart goed geinstalleerd?Op zondag 09 juni 2002 13:55 schreef DJ_NRG83 het volgende:
goeiedag medetweakers,
stats:
Welk mobo? epox EP-8K7A
probleem:
bij mij staat
HELLUP!
Iemand hier wel eens last van gehad 

Kreeg ik opeens toen ik mijn GTSje overclockte maar toen ik em terugzette bleef het zo
.
Ik kan verder het spel wel gewoon spelen hoor, alleen worden alle kleuren behalve blauw, zwart en wit eruit gefilterd. Maar vuur, bloed, rook, remsporen en andere effecten zie je wel?

Kreeg ik opeens toen ik mijn GTSje overclockte maar toen ik em terugzette bleef het zo
Ik kan verder het spel wel gewoon spelen hoor, alleen worden alle kleuren behalve blauw, zwart en wit eruit gefilterd. Maar vuur, bloed, rook, remsporen en andere effecten zie je wel?
tvw
Verwijderd
ik kan niet serieus 100den bladzijdes over gta3 gaan lezen om te kijken of iemand dit probleem al eerder gemeld heeft. dus bij deze sorry als het probleem al 10 keer behandeld is maar,
ik kna NIET loaden bij GTA3. Ik kan de game wel gewoon saven maar als ik die savegame vervolgens wil gaan laden dan krijg ik een foutmelding in windows en wordt er dus ook niikks geladen heeft iemand hier een oplossing voor.
drivers enz. zijn allemaal up to date
ik kna NIET loaden bij GTA3. Ik kan de game wel gewoon saven maar als ik die savegame vervolgens wil gaan laden dan krijg ik een foutmelding in windows en wordt er dus ook niikks geladen heeft iemand hier een oplossing voor.
Verwijderd
juustem:
had dat probleem ook met mijn ati radeon 8500, met originele drivers nadat ik format c gedaan had!
je moet je drivers aanpassen
en kijken bij dxdiag dat je 64mb tevoorschijn komt...
zolang ze daar niet komt, kan je niet spelen
bij mij was het opgelost met installatie van nieuwe drivers!
had dat probleem ook met mijn ati radeon 8500, met originele drivers nadat ik format c gedaan had!
je moet je drivers aanpassen
en kijken bij dxdiag dat je 64mb tevoorschijn komt...
zolang ze daar niet komt, kan je niet spelen
bij mij was het opgelost met installatie van nieuwe drivers!
Staat gewoon in de FAQOp zondag 09 juni 2002 15:31 schreef Just4Fun het volgende:
ik kan niet serieus 100den bladzijdes over gta3 gaan lezen om te kijken of iemand dit probleem al eerder gemeld heeft. dus bij deze sorry als het probleem al 10 keer behandeld is maar,

tvw
Dit topic is gesloten.