[wc] Eigengemaakt waterblok, interesse ?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.064 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ej mafkees, mijn bericht is toch wel overgekomen he op icq? :) (nick eXeCuTeR)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

1 tip, draai de moertjes niet te strak vast als je geen spacer gebruikt :+
Ik moest tog al een nieuwe proc kopen, alleen nu zit ik dus helemaal zonder proc en kan ik jullie nog geen temperaturen geven. Eerst even ergens een XP kopen :)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je hebt mail

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eiogenlijk de w8tijd voor zo'n blokkie ongeveer als het enigzins nog opschiet dan wil ik er ook wel een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
hoe dik is zo'n spacer?
Dan kan ik er mooi zelf een maken, scheelt weer wat verzendkosten voor zo'n lullig dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail is onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:23 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
hoe dik is zo'n spacer?
Dan kan ik er mooi zelf een maken, scheelt weer wat verzendkosten voor zo'n lullig dingetje :)
Zou ik toch maar niet doen. Als die zelfgemaakte spacer maar een klein beetje dikker is dan je cpu kan je het vergeten met je cpu :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:25 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Zou ik toch maar niet doen. Als die zelfgemaakte spacer maar een klein beetje dikker is dan je cpu kan je het vergeten met je cpu :{
Valt echt reuze mee hoor, heb onder mijn home-made blok ook een home-made spacer zitten, 0.1 en 0.5 (dacht dat het zowiets was) messing velletjes op elkaar geplakt en daarna gevlakt tot de juiste dikte, met een goede schuifmaat en nauwkeurig werken kom je een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:29 schreef FrUitSkI het volgende:

[..]

Valt echt reuze mee hoor, heb onder mijn home-made blok ook een home-made spacer zitten, 0.1 en 0.5 (dacht dat het zowiets was) messing velletjes op elkaar geplakt en daarna gevlakt tot de juiste dikte, met een goede schuifmaat en nauwkeurig werken kom je een heel eind
Mja, moet je wel heel nauwkeurig werken :o

Ik koop dan liever een spacer van een paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
Als het zo precies komt, koop ik er ook maar gewoon een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op maandag 03 juni 2002 19:40 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
Als het zo precies komt, koop ik er ook maar gewoon een ;)
Lijkt me wel het slimste. Als je hem te hoog maakt heb je een gebakken processor en als je hem te laag maakt hoor je alsnog die gruweljike *krak* van een brekende core :+
Komt echt op de halve milimeter nouwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej devil, hebbie je proc gekraakt dan??? hoe heb je hem dan vast gezet met stalen of nylon schroefies ?en heb je het gewoon met de hand vastgedraait? heb je ook veertjes gebruikt iets wat erg aan te raden is. Maar ik hoor wel meer van die oude athlon cores dat ze niet al te stevig zijn. Ik heb dit blok eerst uitgebreid getest op mijn eigen athlon en is er zeker wel 20x op en af geweest zonder spacer maar nog nooit de ongeloofelijke *krak* gehoord gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Tha_Mafkees: Ik zou graag mail terug hebben ;)
En heb je al weer blokjes gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 09:52 schreef Phreak het volgende:
Tha_Mafkees: Ik zou graag mail terug hebben ;)
En heb je al weer blokjes gemaakt?
euhm you`ve got mail :P
en ik heb er weer een stuk of 4 gefreest gister en ga ze nu solderen + 4 die ik hier nog had liggen dus ik heb er als het meezit vanavond weer een stuk of 4 helemaal klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Op maandag 03 juni 2002 09:04 schreef Geronimoos het volgende:

[..]

Nog een keertje: zeer mooie blokjes, maar waar heb je die :9~ slangaansluitingen vandaan? die wil ik ook... :)
'

Heee Mafkees... WAAAAAAAR? ik wil ze...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm, om precies te zijn liggen ze bij ons in het magazijn op het bedrijf :P maar ze zijn op :( dus ik moet oof ffies w8en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Op dinsdag 04 juni 2002 16:31 schreef Tha_Mafkees het volgende:
euhm, om precies te zijn liggen ze bij ons in het magazijn op het bedrijf :P maar ze zijn op :( dus ik moet oof ffies w8en.
Wat voor bedrijf werk je? en waar zou ik ze dus kunnen kopen?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Op dinsdag 04 juni 2002 14:46 schreef Tha_Mafkees het volgende:

[..]

euhm you`ve got mail :P
en ik heb er weer een stuk of 4 gefreest gister en ga ze nu solderen + 4 die ik hier nog had liggen dus ik heb er als het meezit vanavond weer een stuk of 4 helemaal klaar :)
Gaan er toevallig twee van die drie naar bluh? Hij had geloof ik nog een mail gestuurd naar je over dat er 1 wel gesoldeerd moest worden en 1tje niet. Kweet niet of je dat ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 18:28 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Gaan er toevallig twee van die drie naar bluh? Hij had geloof ik nog een mail gestuurd naar je over dat er 1 wel gesoldeerd moest worden en 1tje niet. Kweet niet of je dat ontvangen hebt?
die komen er zo snel mogelijk aan ja :) jullie staan hoog in de bestellijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Op dinsdag 04 juni 2002 18:43 schreef Tha_Mafkees het volgende:

[..]

die komen er zo snel mogelijk aan ja :) jullie staan hoog in de bestellijst :P
Jeej. We wachten echt met spanning af dude. Die gesoldeerde was dus 30 en de ongesoldereede 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die van mij al op de bus? niet dat ik wil haasten maar je zei in je mail dat ik een kreeg die al af was omdat ik vroeg had betaald? maar dan weet ik ff of ik thuis moet zijn ivm met dat ik vakantie heb en of veel weg ben (werk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik morgen die blokjes voor de laatste twee posters op de bus kan doen, heb vandaag alleen lelijk mijn vingertjes verbrand dus kon niet zo snel doorwerken..... :( :( ! Maar als het meezit doe ik ze dus morgen weggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 21:31
Je bent mij toch niet vergeten he? :? ;)

heb nog nix van je gehoord verder, dus vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik dacht dat ik hier al temps had gepost net :? Maar 'k zie nix, dus nog een keertje:

Idle 33
Stressed 42

op een niet overgecklokde XP 1800+

Hij wordt maar enkele graden warmer dan het water, maar het water wordt vrij warm doordat het in mijn kamer warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef gabberjoost het volgende:
Je bent mij toch niet vergeten he? :? ;)

heb nog nix van je gehoord verder, dus vandaar. :)
neej hoor, ik niemand vergeten, maar door dat nare voorval van mijn tengels, moet ik ff iets rustiger an doen, heb dikke blaren op mijn vingertoppen :( :( :( :( maar ik doe mijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op dinsdag 04 juni 2002 22:26 schreef Tha_Mafkees het volgende:

[..]

neej hoor, ik niemand vergeten, maar door dat nare voorval van mijn tengels, moet ik ff iets rustiger an doen, heb dikke blaren op mijn vingertoppen :( :( :( :( maar ik doe mijn best.
geeft nix hoor, doe maar rustig aan.

just checking... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie blokjes!

Heeft iemand er al een op een p4 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe eindelijk mn overschrijf-kaarten-boekje binnen... ff geld overmaken vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
Heb je misschien enig idee hoe lang het (nog) duurt voor ik mijn blok thuis heb?
Niet dat ik er echt op wacht, maar ik zou het wel graag zo'n beetje willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah, daar durf ik nix zinnigs over te zeggen, ik had er vandaag eindelijk weer 5 klaar, dus die gaan morgen op de post, ik denk zo`n 2 weken max kan eerder maar ga daar maar van uit aub. ik heb het namelijk erg druk enzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 euro was toch inclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 19:07 schreef SiQDiZ het volgende:
30 euro was toch inclusief verzendkosten?
Ik denk exclusief €5 verzendkosten.
Heb ik namelijk ook betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je extra blok kunnen maken (misschien) , voor mij slijm slijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je h'm ook bevestigen op een P3 zonder gaten op het moederbord? zo ja dan heb ik ook wel zin in een blokie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Devil het volgende:
Idle 33
Stressed 42

op een niet overgecklokde XP 1800+

Hij wordt maar enkele graden warmer dan het water, maar het water wordt vrij warm doordat het in mijn kamer warm is.
Wat voor radiator gebruik jij???
Als het 33 graden is bij jou moet ik wel zeggen dat het best warm is bij jou... misschien een raam openzetten :?
heb je eigenlijk wel een fan voor je Radiator hangen?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
Op woensdag 05 juni 2002 18:48 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah, daar durf ik nix zinnigs over te zeggen, ik had er vandaag eindelijk weer 5 klaar, dus die gaan morgen op de post, ik denk zo`n 2 weken max kan eerder maar ga daar maar van uit aub. ik heb het namelijk erg druk enzo. :(
Maakt niet uit, nu weet ik waar ik aan toe ben.
Vrijdag wordt mijn reservoir enz. besteld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 20:22 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Wat voor radiator gebruik jij???
Als het 33 graden is bij jou moet ik wel zeggen dat het best warm is bij jou... misschien een raam openzetten :?
heb je eigenlijk wel een fan voor je Radiator hangen?
Nope, ik heb geen fans voor me rad hangen en de rad zit bovenin de pc en er zitten geen blowholes in. Hij kan zijn warmte dus amper kwijt.

Ik wacht nog op de crystal clear fans uit de inkoopactie. Als die er zijn zaag ik twee gaten in de bovenkant van m'n kast, waar dan fans op komen.

Gemiddeld blijft mijn cpu een graad of 3 boven de watertemperatuur, het blok presteerd dus prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@DEVIL: Heb jij een makkelijke manier om de temperatuur van het water dat uit het blok komt te meten?
Zo ja, zou je die temps hier willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 22:12 schreef KifArU het volgende:
@DEVIL: Heb jij een makkelijke manier om de temperatuur van het water dat uit het blok komt te meten?
Zo ja, zou je die temps hier willen posten?
Jahoor, na een uurt RTCW spelen:
proctemp 45 graden
Watertemp 41,5

Ik verwacht dat met wat fans de watertemp makkelijk 10 graden kan dalen. Dis zal de proctemp ook een stuk lager kome nte liggen. (maar die inkoopactie duurt nog een weekje of 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sorry, even vergeten duidelijk te zijn. Het gaat mij om het temperatuurverschil tussen water dat het waterblok ingaat en uitgaat. Dus hoeveel stijgt het water in temperatuur in het waterblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic]

Devil; Jesus Christ looks like me... das toch een lyric van Type 'o Negative - Christian Woman?
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

ff een vraagje over het waterblok:
hoe dik is de bodem? :?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op donderdag 06 juni 2002 09:52 schreef SiQDiZ het volgende:
[off topic]

Devil; Jesus Christ looks like me... das toch een lyric van Type 'o Negative - Christian Woman?
[/off topic]
Yep !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op donderdag 06 juni 2002 08:30 schreef KifArU het volgende:
Sorry, even vergeten duidelijk te zijn. Het gaat mij om het temperatuurverschil tussen water dat het waterblok ingaat en uitgaat. Dus hoeveel stijgt het water in temperatuur in het waterblok.
Sorrie, dat kan ik niet meten, ik heb een sensor van een goedkope digitale thermomenter in m'n resevoir hangen, maar ik heb niet apparte meetpunten.
Ik zou eventueel de temp van het blok kunnen meten, maar ik denk dat dat een onnauwkeurige meting wordt.

Maar ik denk dat het temperaturrverschil tussen het water en de cpu ook een belangrijke maat is voor d eperformance van het blok.

Als ik bv net mijn pc aanzet dan blijft mijn processor rond de 25 graden en langzaam maar zeker loopt dat op (gedurende een paar uur) tot een graad of 40 (als ik hem gebruik).
Het blok is dus niet de bottleneck kwa temperatuur, het is de temperatuur van het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 10:19 schreef Siris het volgende:
ff een vraagje over het waterblok:
hoe dik is de bodem? :?
ongveer, kan paar hondersten schelen :P 4,5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Hebben alle huidige socketA mobo's tegenwoordig nog van die gaten zodat ik de koeler kan bevestigen?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over het algemeen hebben de meeste moederborden het wel :) maar als je een merk + type noemt kun je het zo ff nakijken. bijvoorbeeld alle nieuwe msi borden, asus geloof ik ook wel en ga zo maar door, abit ook. heb ik zelf :) kg7-raid met 4 gaten *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 23:24 schreef Tha_Mafkees het volgende:
over het algemeen hebben de meeste moederborden het wel :) maar als je een merk + type noemt kun je het zo ff nakijken. bijvoorbeeld alle nieuwe msi borden, asus geloof ik ook wel en ga zo maar door, abit ook. heb ik zelf :) kg7-raid met 4 gaten *D
Mooi. Want mijn huidige bord heeft dat dus niet. Ko ik ook net pas achter. Zijn er trouwens nog andere mogelijkheden om de koeler te plaatsen?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah, tis mogelijk om zeg maar de randen er af te frezen waar die ophang gaten in zitten, word ie een stuk lichter van en kun je hem aan de socket zelf hangen, alleen is dit niet de ideale manier, devil heeft geloof ik ook al een keer een knal gehoord en toen was ook z`n socket dingetje afgebroken, dus het is geen overbodige luxe om zo`n koelblok op te hangen aan 4 boutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 00:09 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah, tis mogelijk om zeg maar de randen er af te frezen waar die ophang gaten in zitten, word ie een stuk lichter van en kun je hem aan de socket zelf hangen, alleen is dit niet de ideale manier, devil heeft geloof ik ook al een keer een knal gehoord en toen was ook z`n socket dingetje afgebroken, dus het is geen overbodige luxe om zo`n koelblok op te hangen aan 4 boutjes :)
Heb je al plannen voor een p4 uitvoering? Dit is toch gewoon een kwestie van een ander formaat blokje? Of is een extra beugeltje al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat bij p4 blokje , het blokje hetzelfde blijft, alleen worden de randen eraf gefreest maar word het dekseltje een stuk groter, dus dat de 4 gaten zeg maar op de plek van de p4 gaten komen te zitten dus dat is wel mogelijk , alleen moet ik ff w8en tot ik nieuw koper kan zagen en dat wordt volgende week pas :(

Dus dan kan ik meer zeggen, ga ik me van het weekend ff over buigen wat de maten moeten worden enzo tis allemaal in de running :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op donderdag 06 juni 2002 23:33 schreef thedolf het volgende:

[..]

Mooi. Want mijn huidige bord heeft dat dus niet. Ko ik ook net pas achter. Zijn er trouwens nog andere mogelijkheden om de koeler te plaatsen?
Dat zou ik niet doen Die socket tabs zijn veel te slap om zo'n zwaar blok vol met water te houden. Op een gegevenmoment hoorde ik dus een flinke klap in mijn pc en toen viel hij uit. Was zo'n sockettab afgebroken en het blokv an de processor gevallen. De klem was op mijn videokaart gevallen. Gelukkig was het een oude kaart en deed hij het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen!!! heel erg bedankt ik posted zo snel mogelijk me temps etc maar eerst ff geld hebben. Welke pomp kan ik het best aanschaffen? niet te duur maar wel goed presterende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op vrijdag 07 juni 2002 11:58 schreef Khorne het volgende:
Ik heb hem binnen!!! heel erg bedankt ik posted zo snel mogelijk me temps etc maar eerst ff geld hebben. Welke pomp kan ik het best aanschaffen? niet te duur maar wel goed presterende?
Sicca Nova schijnt heel betaalbaar te zijn en kwalitatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze ook binnen! Lekker snel! Zometeen ff solderen denk ik (khad er 1 ongesoldeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op vrijdag 07 juni 2002 13:27 schreef Devil het volgende:

[..]

Sicca Nova schijnt heel betaalbaar te zijn en kwalitatief goed.
Jah, die ga ik ook halen denk, als ik m'n waterblokje binnenkrijg...
Is het die 11 euro's waard om die Sicce Idra te kopen? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta ik ook nog in de lijst want ik heb een hele tijd terug al gereageerd dat ik er ook wel een wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de maat van de thules (hoe je ze ook noemt) 10mm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kun je toch even opmeten, ik meen dat jij de normale maat had iets van 12 mm buitenwerks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 16:33 schreef Tha_Mafkees het volgende:
kun je toch even opmeten, ik meen dat jij de normale maat had iets van 12 mm buitenwerks ofzo.
Stond ik nou nog in de lijst want ik heb hier een tijdje niets meer van gehoord terwijl ik wel gepost en gemailed heb dat ik wel zo'n blokkie wou hebbuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik niet gereplyed op je mail dan?? wat is je echte naam aub ? dan ga ik ffies kijken
sorry als er dan even iets is misgegaan.

zou je dan aub nog een keer willen mailen ofzo dan kan ik het ff checken, ik kan niet al die namen uit me hoofd gaan leren :P dus als je dat even zou willen doen dan kan ik je eventueel zo toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen plaatje van het blok vinden of zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Op vrijdag 07 juni 2002 16:58 schreef a.p.versteeg het volgende:
[url="http://[topic=505700/1/25"]][afbeelding][/url]
Is dit het blok wat je nu maakt ?
Ja dat maakt hij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op pagina 4 staat nog een pic zeg maar van een klaar blok.

euhm, hoe bedoel je ? welke kun je niet zien? allebei niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:00 schreef Tha_Mafkees het volgende:
op pagina 4 staat nog een pic zeg maar van een klaar blok.
Die kan ik op de een of andere manier door mijn black.ice of win proxy niet zien. Kan je hem ook ergens anders zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ze ook wel ff mailen ? ofzo volgens mij ben je de eerste :P

you`ve got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:04 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik wil ze ook wel ff mailen ? ofzo volgens mij ben je de eerste :P
Graag :)

Mooi blokje, thanks voor de pics.
Is dit blokje ook pas te maken op een dual VP6, socket 370?(geen gaten rond socket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je een mail gestuurd Mafkees :P ;) en ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 17:06 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Graag :)

Mooi blokje, thanks voor de pics.
Is dit blokje ook pas te maken op een dual VP6, socket 370?(geen gaten rond socket)
thnx :)

Ik heb net 1 blok af en die gaat naar iemand die hem op een p3 wil zetten geloof ik, daar zijn zeg maar de dikke randen waar de gaten in zitten afgefreest dus het weegt het blokje weer een stuk minder :)

Dit blok stuur ik maandag of morgen op, en dan weten we meer. anders moet ik m`n ontwerp wat aanpassen om een kleiner blokje te maken, zeg maar 40x40x20 ofzo maar alles is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht het even af, als het goed past en werkt kan ik dan nog 2 blokjes bestellen ?(en wat zijn hier de kosten van ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah tuurlijk kun je blokjes bestellen, no problemo, en de prijs is 30 euro per blokje. Maar als je meer dingen wilt of wilt weten graag mail :)

c.gorter@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:17 schreef Tha_Mafkees het volgende:

[..]

Ik heb net 1 blok af en die gaat naar iemand die hem op een p3 wil zetten geloof ik, daar zijn zeg maar de dikke randen waar de gaten in zitten afgefreest dus het weegt het blokje weer een stuk minder :)

Dit blok stuur ik maandag of morgen op, en dan weten we meer. anders moet ik m`n ontwerp wat aanpassen om een kleiner blokje te maken, zeg maar 40x40x20 ofzo maar alles is mogelijk :)
nice :)

als die past, koop ik er ook 1 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:21 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah tuurlijk kun je blokjes bestellen, no problemo, en de prijs is 30 euro per blokje. Maar als je meer dingen wilt of wilt weten graag mail :)

c.gorter@chello.nl
En heb je nu nagekeken hoe het zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 11:58 schreef Devil het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen Die socket tabs zijn veel te slap om zo'n zwaar blok vol met water te houden. Op een gegevenmoment hoorde ik dus een flinke klap in mijn pc en toen viel hij uit. Was zo'n sockettab afgebroken en het blokv an de processor gevallen. De klem was op mijn videokaart gevallen. Gelukkig was het een oude kaart en deed hij het nog.
Ik heb nu een silverado. Dat ding weegt nu 750g. Kan me niet voorstellen dat dat waterblokje zwaarder is.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 11:33 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik denk dat bij p4 blokje , het blokje hetzelfde blijft, alleen worden de randen eraf gefreest maar word het dekseltje een stuk groter, dus dat de 4 gaten zeg maar op de plek van de p4 gaten komen te zitten dus dat is wel mogelijk , alleen moet ik ff w8en tot ik nieuw koper kan zagen en dat wordt volgende week pas :(

Dus dan kan ik meer zeggen, ga ik me van het weekend ff over buigen wat de maten moeten worden enzo tis allemaal in de running :P
Dat zijn goede berichten! Ik waarschijnlijk belangstelling voor een p4 blokje.

Wat zijn de maten voor een p3 blokje? Wellicht iets voor op mijn radeon8500?
Die kan namelijk best een wat hogere core gebruiken: 285Mhz mem:297, moeten nog sinkjes op, loopt stabiel met artifacts tot 315. Helemaal standaard.

Hoe is het met je vingertoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 19:12 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik heb nu een silverado. Dat ding weegt nu 750g. Kan me niet voorstellen dat dat waterblokje zwaarder is.
je kan natuurlijk het beste het zekere voor het onzekere nemen.... of je designt zelf een vasthoudklip, die helemaal om je moederbord zit ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het blokje opzich weegt denk ik net iets minder, maar water weegt ook wat he :P maar ik denk dat het opzich ook wel moet lukken, maar ik kan misschien een lichtere minder hoge versie maken, dus iets van 50x50x18 ofzo maar ik moet maar ff zien is ook maar een kreet hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

heb je een voor de P4 zo ja dan schrijf ik me in :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, voor ik het vergeet, watvoor slangen moeten er op het blok? hoeveel mm binnen - buiten diameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb even 1 lullig processor fannetje op mijn radiator gezet, en de stressed temp is gezakt naar ongeveer 36 graden (met Vcore op 1.85)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watvoor radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 08 juni 2002 14:30 schreef SiQDiZ het volgende:
watvoor radiator?
Een mega grote kachelrad uit een sloopauto. Geen idee wel merk, hij past iig precies bovenin mijn bigtower, hij is ongeveer 40x20x5 cm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh btw, kan jij mij vertellen watvoor aansluitingen er op het blok zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 08 juni 2002 14:38 schreef SiQDiZ het volgende:
oh btw, kan jij mij vertellen watvoor aansluitingen er op het blok zitten?
Weet ik niet precies buitendiameter iets van 12 of 13 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hier thuis nog 2 MCW462-B van Swiftech liggen, niet gebruikt, en een Radiator van Danger Den, nou, zou dit blokje nou beter zijn dan die van Swiftech? En, die slangen, kweet dus echt niks van mm's zouden die ook dan makkelijk doorlopen naar m'n radiator, of moet ik nou dure gijn verlopertjes gaan kopen?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus watvoor slangen gebruik jij devil? 10 mm binnendiameter? Dezelfde als voor je maze?

kmoet nog slangen kopen, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 09 juni 2002 13:51 schreef SiQDiZ het volgende:
ok, dus watvoor slangen gebruik jij devil? 10 mm binnendiameter? Dezelfde als voor je maze?

kmoet nog slangen kopen, vandaar
Ik gebruik soepele siliconeslangen met een binnendiameter van 13mm. Dit past precies, alleen met teveel druk gaat het lekken, dus heb ik het volgende gedaan:
Slang een stukje over aansluiting stoppen.
Onderkant van aansluiting rijkelijk insmeren met kit.
Dan de slang helemaal naar beneden in de kit drukken, vastzetten met een slangklem en de kit netjes uitsmeren met een natte vinger.
Dan een tijdje laten drogen en je hebt een netjes uitziend 100% waterdichte aansluiting.

Ik gebruik liever wat grotere slangen omdat het anders zo ten koste van je waterflow gaat. Wat ik heb heet cv vulslang ofzo en kost een paar euto voor 4 meter bij de karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 09:12
Komen er ook nog chipset/vidcard blokjes? want daar zou ik zeker wel oren naar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben heeel druk bezig met alles :) ik wil alleen nu even een soort van pauze inlassen. Dat wil zeggen dat alle orders die ik nu heb dat ik die eerst afhandel en dan pas weer nieuwe aanneem. En dat kan misschien 2 weekjes duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 17:54 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik ben heeel druk bezig met alles :) ik wil alleen nu even een soort van pauze inlassen. Dat wil zeggen dat alle orders die ik nu heb dat ik die eerst afhandel en dan pas weer nieuwe aanneem. En dat kan misschien 2 weekjes duren. :P
Zit ik daar ook al bij?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:56 schreef thedolf het volgende:

[..]

Zit ik daar ook al bij?
Dat durf ik zo niet te zeggen, als we het bevestigd hebben via email wel, anders niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
He Cees, ik zal van de week ff kijken of nog zo'n stukje alubrons(legering van koper en aluminium) kan ritselen :9

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:02 schreef tita_tovenaar het volgende:
He Cees, ik zal van de week ff kijken of nog zo'n stukje alubrons(legering van koper en aluminium) kan ritselen :9
Als je cusil kan ritselen dan mag cees daarvan wel een blokje maken >:)

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 09 juni 2002 18:12 schreef thedolf het volgende:

[..]

Waarom heet die stof CuSil en niet CuAg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:20 schreef Devil het volgende:

[..]

Waarom heet die stof CuSil en niet CuAg :?
Omdat je dat bijna niet uit kan spreken ?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
Op zondag 09 juni 2002 18:12 schreef thedolf het volgende:

[..]

yep,
We hadden t er gisteravond in de kroeg over,ik zou wel willen weten wat de test results zijn van zo'n blokje.
Dus ga ik van de week op t werk ff snuffelen.Collega's van mij werken namelijk regelmatig met dit materiaal.
Het zou mooi wezen dat t met coolen leuke resultaten geeft,maar dat is dan ff afwachten.nadeel is de prijs geloof ik

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 20:02 schreef tita_tovenaar het volgende:
nadeel is de prijs geloof ik
Het is niet te betalen

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:17 schreef Tha_Mafkees het volgende:

[..]

En is het blokje al opgestuurd?
Misschien kan die gene die hem krijgt hier zijn ervaringen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 14:02 schreef Devil het volgende:

[..]

Ik gebruik soepele siliconeslangen met een binnendiameter van 13mm. Dit past precies, alleen met teveel druk gaat het lekken, dus heb ik het volgende gedaan:
Slang een stukje over aansluiting stoppen.
Onderkant van aansluiting rijkelijk insmeren met kit.
Dan de slang helemaal naar beneden in de kit drukken, vastzetten met een slangklem en de kit netjes uitsmeren met een natte vinger.
Dan een tijdje laten drogen en je hebt een netjes uitziend 100% waterdichte aansluiting.

Ik gebruik liever wat grotere slangen omdat het anders zo ten koste van je waterflow gaat. Wat ik heb heet cv vulslang ofzo en kost een paar euto voor 4 meter bij de karwei.
10 mm (siliconen)slang is dus prima. Kan er op zonder klooien.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.