Ik moest tog al een nieuwe proc kopen, alleen nu zit ik dus helemaal zonder proc en kan ik jullie nog geen temperaturen geven. Eerst even ergens een XP kopen
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Dan kan ik er mooi zelf een maken, scheelt weer wat verzendkosten voor zo'n lullig dingetje
Verwijderd
Zou ik toch maar niet doen. Als die zelfgemaakte spacer maar een klein beetje dikker is dan je cpu kan je het vergeten met je cpuOp maandag 03 juni 2002 18:23 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
hoe dik is zo'n spacer?
Dan kan ik er mooi zelf een maken, scheelt weer wat verzendkosten voor zo'n lullig dingetje

Verwijderd
Valt echt reuze mee hoor, heb onder mijn home-made blok ook een home-made spacer zitten, 0.1 en 0.5 (dacht dat het zowiets was) messing velletjes op elkaar geplakt en daarna gevlakt tot de juiste dikte, met een goede schuifmaat en nauwkeurig werken kom je een heel eindOp maandag 03 juni 2002 19:25 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
[..]
Zou ik toch maar niet doen. Als die zelfgemaakte spacer maar een klein beetje dikker is dan je cpu kan je het vergeten met je cpu
Verwijderd
Mja, moet je wel heel nauwkeurig werkenOp maandag 03 juni 2002 19:29 schreef FrUitSkI het volgende:
[..]
Valt echt reuze mee hoor, heb onder mijn home-made blok ook een home-made spacer zitten, 0.1 en 0.5 (dacht dat het zowiets was) messing velletjes op elkaar geplakt en daarna gevlakt tot de juiste dikte, met een goede schuifmaat en nauwkeurig werken kom je een heel eind
Ik koop dan liever een spacer van een paar euro
Lijkt me wel het slimste. Als je hem te hoog maakt heb je een gebakken processor en als je hem te laag maakt hoor je alsnog die gruweljike *krak* van een brekende coreOp maandag 03 juni 2002 19:40 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
Als het zo precies komt, koop ik er ook maar gewoon een
Komt echt op de halve milimeter nouwkeurig.
euhm you`ve got mailOp dinsdag 04 juni 2002 09:52 schreef Phreak het volgende:
Tha_Mafkees: Ik zou graag mail terug hebben
En heb je al weer blokjes gemaakt?
en ik heb er weer een stuk of 4 gefreest gister en ga ze nu solderen + 4 die ik hier nog had liggen dus ik heb er als het meezit vanavond weer een stuk of 4 helemaal klaar
'Op maandag 03 juni 2002 09:04 schreef Geronimoos het volgende:
[..]
Nog een keertje: zeer mooie blokjes, maar waar heb je dieslangaansluitingen vandaan? die wil ik ook...
Heee Mafkees... WAAAAAAAR? ik wil ze...
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Wat voor bedrijf werk je? en waar zou ik ze dus kunnen kopen?Op dinsdag 04 juni 2002 16:31 schreef Tha_Mafkees het volgende:
euhm, om precies te zijn liggen ze bij ons in het magazijn op het bedrijfmaar ze zijn op
dus ik moet oof ffies w8en.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Gaan er toevallig twee van die drie naar bluh? Hij had geloof ik nog een mail gestuurd naar je over dat er 1 wel gesoldeerd moest worden en 1tje niet. Kweet niet of je dat ontvangen hebt?Op dinsdag 04 juni 2002 14:46 schreef Tha_Mafkees het volgende:
[..]
euhm you`ve got mail
en ik heb er weer een stuk of 4 gefreest gister en ga ze nu solderen + 4 die ik hier nog had liggen dus ik heb er als het meezit vanavond weer een stuk of 4 helemaal klaar
die komen er zo snel mogelijk aan jaOp dinsdag 04 juni 2002 18:28 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Gaan er toevallig twee van die drie naar bluh? Hij had geloof ik nog een mail gestuurd naar je over dat er 1 wel gesoldeerd moest worden en 1tje niet. Kweet niet of je dat ontvangen hebt?
Jeej. We wachten echt met spanning af dude. Die gesoldeerde was dus 30 en de ongesoldereede 25?Op dinsdag 04 juni 2002 18:43 schreef Tha_Mafkees het volgende:
[..]
die komen er zo snel mogelijk aan jajullie staan hoog in de bestellijst
Verwijderd
heb nog nix van je gehoord verder, dus vandaar.
Idle 33
Stressed 42
op een niet overgecklokde XP 1800+
Hij wordt maar enkele graden warmer dan het water, maar het water wordt vrij warm doordat het in mijn kamer warm is.
neej hoor, ik niemand vergeten, maar door dat nare voorval van mijn tengels, moet ik ff iets rustiger an doen, heb dikke blaren op mijn vingertoppenOp dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef gabberjoost het volgende:
Je bent mij toch niet vergeten he?![]()
heb nog nix van je gehoord verder, dus vandaar.
geeft nix hoor, doe maar rustig aan.Op dinsdag 04 juni 2002 22:26 schreef Tha_Mafkees het volgende:
[..]
neej hoor, ik niemand vergeten, maar door dat nare voorval van mijn tengels, moet ik ff iets rustiger an doen, heb dikke blaren op mijn vingertoppen![]()
![]()
![]()
maar ik doe mijn best.
just checking...
Niet dat ik er echt op wacht, maar ik zou het wel graag zo'n beetje willen weten.
Ik denk exclusief €5 verzendkosten.Op woensdag 05 juni 2002 19:07 schreef SiQDiZ het volgende:
30 euro was toch inclusief verzendkosten?
Heb ik namelijk ook betaald
Verwijderd
Wat voor radiator gebruik jij???Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Devil het volgende:
Idle 33
Stressed 42
op een niet overgecklokde XP 1800+
Hij wordt maar enkele graden warmer dan het water, maar het water wordt vrij warm doordat het in mijn kamer warm is.
Als het 33 graden is bij jou moet ik wel zeggen dat het best warm is bij jou... misschien een raam openzetten
heb je eigenlijk wel een fan voor je Radiator hangen?
n54 power!
Maakt niet uit, nu weet ik waar ik aan toe ben.Op woensdag 05 juni 2002 18:48 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah, daar durf ik nix zinnigs over te zeggen, ik had er vandaag eindelijk weer 5 klaar, dus die gaan morgen op de post, ik denk zo`n 2 weken max kan eerder maar ga daar maar van uit aub. ik heb het namelijk erg druk enzo.
Vrijdag wordt mijn reservoir enz. besteld dus.
Nope, ik heb geen fans voor me rad hangen en de rad zit bovenin de pc en er zitten geen blowholes in. Hij kan zijn warmte dus amper kwijt.Op woensdag 05 juni 2002 20:22 schreef TMDevil het volgende:
[..]
Wat voor radiator gebruik jij???
Als het 33 graden is bij jou moet ik wel zeggen dat het best warm is bij jou... misschien een raam openzetten
heb je eigenlijk wel een fan voor je Radiator hangen?
Ik wacht nog op de crystal clear fans uit de inkoopactie. Als die er zijn zaag ik twee gaten in de bovenkant van m'n kast, waar dan fans op komen.
Gemiddeld blijft mijn cpu een graad of 3 boven de watertemperatuur, het blok presteerd dus prima !
Zo ja, zou je die temps hier willen posten?
Jahoor, na een uurt RTCW spelen:Op woensdag 05 juni 2002 22:12 schreef KifArU het volgende:
@DEVIL: Heb jij een makkelijke manier om de temperatuur van het water dat uit het blok komt te meten?
Zo ja, zou je die temps hier willen posten?
proctemp 45 graden
Watertemp 41,5
Ik verwacht dat met wat fans de watertemp makkelijk 10 graden kan dalen. Dis zal de proctemp ook een stuk lager kome nte liggen. (maar die inkoopactie duurt nog een weekje of 2)
Verwijderd
Devil; Jesus Christ looks like me... das toch een lyric van Type 'o Negative - Christian Woman?
[/off topic]
hoe dik is de bodem?
Yep !Op donderdag 06 juni 2002 09:52 schreef SiQDiZ het volgende:
[off topic]
Devil; Jesus Christ looks like me... das toch een lyric van Type 'o Negative - Christian Woman?
[/off topic]
Sorrie, dat kan ik niet meten, ik heb een sensor van een goedkope digitale thermomenter in m'n resevoir hangen, maar ik heb niet apparte meetpunten.Op donderdag 06 juni 2002 08:30 schreef KifArU het volgende:
Sorry, even vergeten duidelijk te zijn. Het gaat mij om het temperatuurverschil tussen water dat het waterblok ingaat en uitgaat. Dus hoeveel stijgt het water in temperatuur in het waterblok.
Ik zou eventueel de temp van het blok kunnen meten, maar ik denk dat dat een onnauwkeurige meting wordt.
Maar ik denk dat het temperaturrverschil tussen het water en de cpu ook een belangrijke maat is voor d eperformance van het blok.
Als ik bv net mijn pc aanzet dan blijft mijn processor rond de 25 graden en langzaam maar zeker loopt dat op (gedurende een paar uur) tot een graad of 40 (als ik hem gebruik).
Het blok is dus niet de bottleneck kwa temperatuur, het is de temperatuur van het water.
ongveer, kan paar hondersten schelenOp donderdag 06 juni 2002 10:19 schreef Siris het volgende:
ff een vraagje over het waterblok:
hoe dik is de bodem?
Gezocht!
Router
Mooi. Want mijn huidige bord heeft dat dus niet. Ko ik ook net pas achter. Zijn er trouwens nog andere mogelijkheden om de koeler te plaatsen?Op donderdag 06 juni 2002 23:24 schreef Tha_Mafkees het volgende:
over het algemeen hebben de meeste moederborden het welmaar als je een merk + type noemt kun je het zo ff nakijken. bijvoorbeeld alle nieuwe msi borden, asus geloof ik ook wel en ga zo maar door, abit ook. heb ik zelf
kg7-raid met 4 gaten
Gezocht!
Router
Verwijderd
Heb je al plannen voor een p4 uitvoering? Dit is toch gewoon een kwestie van een ander formaat blokje? Of is een extra beugeltje al genoeg?Op vrijdag 07 juni 2002 00:09 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah, tis mogelijk om zeg maar de randen er af te frezen waar die ophang gaten in zitten, word ie een stuk lichter van en kun je hem aan de socket zelf hangen, alleen is dit niet de ideale manier, devil heeft geloof ik ook al een keer een knal gehoord en toen was ook z`n socket dingetje afgebroken, dus het is geen overbodige luxe om zo`n koelblok op te hangen aan 4 boutjes
Dus dan kan ik meer zeggen, ga ik me van het weekend ff over buigen wat de maten moeten worden enzo tis allemaal in de running
Dat zou ik niet doen Die socket tabs zijn veel te slap om zo'n zwaar blok vol met water te houden. Op een gegevenmoment hoorde ik dus een flinke klap in mijn pc en toen viel hij uit. Was zo'n sockettab afgebroken en het blokv an de processor gevallen. De klem was op mijn videokaart gevallen. Gelukkig was het een oude kaart en deed hij het nog.Op donderdag 06 juni 2002 23:33 schreef thedolf het volgende:
[..]
Mooi. Want mijn huidige bord heeft dat dus niet. Ko ik ook net pas achter. Zijn er trouwens nog andere mogelijkheden om de koeler te plaatsen?
Verwijderd
Sicca Nova schijnt heel betaalbaar te zijn en kwalitatief goed.Op vrijdag 07 juni 2002 11:58 schreef Khorne het volgende:
Ik heb hem binnen!!! heel erg bedankt ik posted zo snel mogelijk me temps etc maar eerst ff geld hebben. Welke pomp kan ik het best aanschaffen? niet te duur maar wel goed presterende?
Verwijderd
Jah, die ga ik ook halen denk, als ik m'n waterblokje binnenkrijg...Op vrijdag 07 juni 2002 13:27 schreef Devil het volgende:
[..]
Sicca Nova schijnt heel betaalbaar te zijn en kwalitatief goed.
Is het die 11 euro's waard om die Sicce Idra te kopen? Of maakt dat niet uit?
Verwijderd
Verwijderd
Stond ik nou nog in de lijst want ik heb hier een tijdje niets meer van gehoord terwijl ik wel gepost en gemailed heb dat ik wel zo'n blokkie wou hebbuhOp vrijdag 07 juni 2002 16:33 schreef Tha_Mafkees het volgende:
kun je toch even opmeten, ik meen dat jij de normale maat had iets van 12 mm buitenwerks ofzo.
sorry als er dan even iets is misgegaan.
zou je dan aub nog een keer willen mailen ofzo dan kan ik het ff checken, ik kan niet al die namen uit me hoofd gaan leren
Ja dat maakt hij nu.Op vrijdag 07 juni 2002 16:58 schreef a.p.versteeg het volgende:
[url="http://[topic=505700/1/25"]][afbeelding][/url]
Is dit het blok wat je nu maakt ?
euhm, hoe bedoel je ? welke kun je niet zien? allebei niet ?
Verwijderd
Die kan ik op de een of andere manier door mijn black.ice of win proxy niet zien. Kan je hem ook ergens anders zetten?Op vrijdag 07 juni 2002 17:00 schreef Tha_Mafkees het volgende:
op pagina 4 staat nog een pic zeg maar van een klaar blok.
Verwijderd
GraagOp vrijdag 07 juni 2002 17:04 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik wil ze ook wel ff mailen ? ofzo volgens mij ben je de eerste
Mooi blokje, thanks voor de pics.
Is dit blokje ook pas te maken op een dual VP6, socket 370?(geen gaten rond socket)
thnxOp vrijdag 07 juni 2002 17:06 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Graag
Mooi blokje, thanks voor de pics.
Is dit blokje ook pas te maken op een dual VP6, socket 370?(geen gaten rond socket)
Ik heb net 1 blok af en die gaat naar iemand die hem op een p3 wil zetten geloof ik, daar zijn zeg maar de dikke randen waar de gaten in zitten afgefreest dus het weegt het blokje weer een stuk minder
Dit blok stuur ik maandag of morgen op, en dan weten we meer. anders moet ik m`n ontwerp wat aanpassen om een kleiner blokje te maken, zeg maar 40x40x20 ofzo maar alles is mogelijk
Verwijderd
c.gorter@chello.nl
Verwijderd
niceOp vrijdag 07 juni 2002 17:17 schreef Tha_Mafkees het volgende:
[..]
thnx
Ik heb net 1 blok af en die gaat naar iemand die hem op een p3 wil zetten geloof ik, daar zijn zeg maar de dikke randen waar de gaten in zitten afgefreest dus het weegt het blokje weer een stuk minder
Dit blok stuur ik maandag of morgen op, en dan weten we meer. anders moet ik m`n ontwerp wat aanpassen om een kleiner blokje te maken, zeg maar 40x40x20 ofzo maar alles is mogelijk
als die past, koop ik er ook 1
Verwijderd
En heb je nu nagekeken hoe het zat?Op vrijdag 07 juni 2002 17:21 schreef Tha_Mafkees het volgende:
jah tuurlijk kun je blokjes bestellen, no problemo, en de prijs is 30 euro per blokje. Maar als je meer dingen wilt of wilt weten graag mail
c.gorter@chello.nl
Ik heb nu een silverado. Dat ding weegt nu 750g. Kan me niet voorstellen dat dat waterblokje zwaarder is.Op vrijdag 07 juni 2002 11:58 schreef Devil het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen Die socket tabs zijn veel te slap om zo'n zwaar blok vol met water te houden. Op een gegevenmoment hoorde ik dus een flinke klap in mijn pc en toen viel hij uit. Was zo'n sockettab afgebroken en het blokv an de processor gevallen. De klem was op mijn videokaart gevallen. Gelukkig was het een oude kaart en deed hij het nog.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Dat zijn goede berichten! Ik waarschijnlijk belangstelling voor een p4 blokje.Op vrijdag 07 juni 2002 11:33 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik denk dat bij p4 blokje , het blokje hetzelfde blijft, alleen worden de randen eraf gefreest maar word het dekseltje een stuk groter, dus dat de 4 gaten zeg maar op de plek van de p4 gaten komen te zitten dus dat is wel mogelijk , alleen moet ik ff w8en tot ik nieuw koper kan zagen en dat wordt volgende week pas
Dus dan kan ik meer zeggen, ga ik me van het weekend ff over buigen wat de maten moeten worden enzo tis allemaal in de running
Wat zijn de maten voor een p3 blokje? Wellicht iets voor op mijn radeon8500?
Die kan namelijk best een wat hogere core gebruiken: 285Mhz mem:297, moeten nog sinkjes op, loopt stabiel met artifacts tot 315. Helemaal standaard.
Hoe is het met je vingertoppen?
Verwijderd
je kan natuurlijk het beste het zekere voor het onzekere nemen.... of je designt zelf een vasthoudklip, die helemaal om je moederbord zit ofzo....Op vrijdag 07 juni 2002 19:12 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik heb nu een silverado. Dat ding weegt nu 750g. Kan me niet voorstellen dat dat waterblokje zwaarder is.
Verwijderd
Een mega grote kachelrad uit een sloopauto. Geen idee wel merk, hij past iig precies bovenin mijn bigtower, hij is ongeveer 40x20x5 cm groot.Op zaterdag 08 juni 2002 14:30 schreef SiQDiZ het volgende:
watvoor radiator?
Weet ik niet precies buitendiameter iets van 12 of 13 mmOp zaterdag 08 juni 2002 14:38 schreef SiQDiZ het volgende:
oh btw, kan jij mij vertellen watvoor aansluitingen er op het blok zitten?
Intentionally left blank.
Verwijderd
kmoet nog slangen kopen, vandaar
Ik gebruik soepele siliconeslangen met een binnendiameter van 13mm. Dit past precies, alleen met teveel druk gaat het lekken, dus heb ik het volgende gedaan:Op zondag 09 juni 2002 13:51 schreef SiQDiZ het volgende:
ok, dus watvoor slangen gebruik jij devil? 10 mm binnendiameter? Dezelfde als voor je maze?
kmoet nog slangen kopen, vandaar
Slang een stukje over aansluiting stoppen.
Onderkant van aansluiting rijkelijk insmeren met kit.
Dan de slang helemaal naar beneden in de kit drukken, vastzetten met een slangklem en de kit netjes uitsmeren met een natte vinger.
Dan een tijdje laten drogen en je hebt een netjes uitziend 100% waterdichte aansluiting.
Ik gebruik liever wat grotere slangen omdat het anders zo ten koste van je waterflow gaat. Wat ik heb heet cv vulslang ofzo en kost een paar euto voor 4 meter bij de karwei.
Zit ik daar ook al bij?Op zondag 09 juni 2002 17:54 schreef Tha_Mafkees het volgende:
ik ben heeel druk bezig met allesik wil alleen nu even een soort van pauze inlassen. Dat wil zeggen dat alle orders die ik nu heb dat ik die eerst afhandel en dan pas weer nieuwe aanneem. En dat kan misschien 2 weekjes duren.
Gezocht!
Router
Dat durf ik zo niet te zeggen, als we het bevestigd hebben via email wel, anders niet denk ik.Op zondag 09 juni 2002 17:56 schreef thedolf het volgende:
[..]
Zit ik daar ook al bij?
Soms weet ik het ook niet meer.........
Als je cusil kan ritselen dan mag cees daarvan wel een blokje makenOp zondag 09 juni 2002 18:02 schreef tita_tovenaar het volgende:
He Cees, ik zal van de week ff kijken of nog zo'n stukje alubrons(legering van koper en aluminium) kan ritselen
Gezocht!
Router
Waarom heet die stof CuSil en niet CuAgOp zondag 09 juni 2002 18:12 schreef thedolf het volgende:
[..]
Als je cusil kan ritselen dan mag cees daarvan wel een blokje maken
Omdat je dat bijna niet uit kan spreken ?Op zondag 09 juni 2002 18:20 schreef Devil het volgende:
[..]
Waarom heet die stof CuSil en niet CuAg
Gezocht!
Router
yep,Op zondag 09 juni 2002 18:12 schreef thedolf het volgende:
[..]
Als je cusil kan ritselen dan mag cees daarvan wel een blokje maken
We hadden t er gisteravond in de kroeg over,ik zou wel willen weten wat de test results zijn van zo'n blokje.
Dus ga ik van de week op t werk ff snuffelen.Collega's van mij werken namelijk regelmatig met dit materiaal.
Het zou mooi wezen dat t met coolen leuke resultaten geeft,maar dat is dan ff afwachten.nadeel is de prijs geloof ik
Soms weet ik het ook niet meer.........
Het is niet te betalenOp zondag 09 juni 2002 20:02 schreef tita_tovenaar het volgende:
nadeel is de prijs geloof ik
Gezocht!
Router
Verwijderd
En is het blokje al opgestuurd?Op vrijdag 07 juni 2002 17:17 schreef Tha_Mafkees het volgende:
[..]
thnx
Misschien kan die gene die hem krijgt hier zijn ervaringen posten?
Verwijderd
10 mm (siliconen)slang is dus prima. Kan er op zonder klooien.Op zondag 09 juni 2002 14:02 schreef Devil het volgende:
[..]
Ik gebruik soepele siliconeslangen met een binnendiameter van 13mm. Dit past precies, alleen met teveel druk gaat het lekken, dus heb ik het volgende gedaan:
Slang een stukje over aansluiting stoppen.
Onderkant van aansluiting rijkelijk insmeren met kit.
Dan de slang helemaal naar beneden in de kit drukken, vastzetten met een slangklem en de kit netjes uitsmeren met een natte vinger.
Dan een tijdje laten drogen en je hebt een netjes uitziend 100% waterdichte aansluiting.
Ik gebruik liever wat grotere slangen omdat het anders zo ten koste van je waterflow gaat. Wat ik heb heet cv vulslang ofzo en kost een paar euto voor 4 meter bij de karwei.
Dit topic is gesloten.