Via 333 Gigabyte VRXP + Leadtek4400 Lockups

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Has dus een VRXP bordje en een ASUS Ti4400. Na alle in dit forum geposte problemen heb ik mijn conclusies getrokken. Gigabyte moederbordje geruild voor een ASUS A7V333. Resultaten:

- geen problemen!!!! Kaartjes erin en gaan!!! (Meteen 5 levels MOHAA met veel plezier gespeeld!!)

Niks veranderen 1x AGP, 1T, Vcore of wat dan ook... Lessons learnt? Gewoon 20 euro extra uitgeven en dan iets goeds kopen. Klussen aan VRXP is goed voor je kennis maar heb ik helaas geen tijd voor over.

In ieder geval nu een werkende investering..... ;)

grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Op donderdag 06 juni 2002 10:05 schreef Nando74 het volgende:
Has dus een VRXP bordje en een ASUS Ti4400. Na alle in dit forum geposte problemen heb ik mijn conclusies getrokken. Gigabyte moederbordje geruild voor een ASUS A7V333. Resultaten:

- geen problemen!!!! Kaartjes erin en gaan!!! (Meteen 5 levels MOHAA met veel plezier gespeeld!!)

Niks veranderen 1x AGP, 1T, Vcore of wat dan ook... Lessons learnt? Gewoon 20 euro extra uitgeven en dan iets goeds kopen. Klussen aan VRXP is goed voor je kennis maar heb ik helaas geen tijd voor over.

In ieder geval nu een werkende investering..... ;)

grtzz
Gelukkig heb ik wel de tijd anders zou ik inderdaad al een andere MoBo hebben.

De hele nacht die memtest laten draaien en 8 x passed en
0 x error :? :?

Benchmarkje erover ....10k en een beetje

Inderdaad, je leert er wel van......(ik wou dat ik geen tijd had, vanavond niet, met mijn schatje op stap *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Laatst online: 05-01-2022
Op dinsdag 28 mei 2002 12:58 schreef reetkever41 het volgende:
Ik wens iedereen veel succes met zijn Gigabyte VRXP. De mijne heb ik met een harde trap terug naar Hekelingen gestuurd (vanuit Zaandam(ong Amsterdam).

Laat me raden wat ze in de biosupdate gedaan hebben, 'voltages standaard omhoog gegooit'?

Nou met zulke work arrounds ga ik niet aan de slag hoor.

Bij mij komt er niks van Gigabyte de deur meer in.
Ik hoop dat je een "goed" MoBo-tje heb na deze kickback.
Je topic blijft wel ingebruik. Ik hoop niet dat je eraan stoort, maar het probleem is nog niet opgelost.
Alhoewel...probleem....alle spellen draaien als een dwaas...maar ja, ik heb betaald voor een TI4600 dus ik wil ook het maximale eruit en ik denkt dat iedereen dezelfde gedachte heeft.
Succes verders.
Greetz.

PS; Welk MoBo heb je nu ?? In case i'm sick of it.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:55 schreef reetkever41 het volgende:
Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe comp in elkaar gezet.
Eventjes de reviewtjes bekeken. En kwam tot de volgende hardware (en ik heb er erg veel spijt van)

Noname 5122100 DDR cas 2.5
Leadtek4400
Gigabyte GA-7VRXP

Dus WinXP even geinstalleerd.
Standaard bijgeleverde 4in 1 driver (4.37)
Standaard bijgeleverde videokaart driver
elle ellende (USB en Promise) in bios disabled.
PCI read delay disabled
AGP read sync enabled.
Fastwrites enabled

Quake loopt vast zodra ik schiet
3DMark maakt ie niet af
Black AND white doet het ook al niet

Kortom geen Opengl en geen direct3d.

Toen nieuwste (officiele) NVIDIA drivers geprobeerd .
Nog steeds hetzelfde.

Toen een patch geinstalleerd die hier gepost stond (agp 4x patch).

Echt een waardeloos bord, hij loopt achter elkaar vast en ik heb windows al 3x opnieuw geinstalleeerd. Ik word hier echt knetter gek van. Weet iemand hoe de bios settings het best kunnen staan voor zo een GF4 4400?

Dit is echt het meest waardeloze moederbord dat ik ooit geinstalleerd heb. Dan was die KT133 nog een koekie!

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Ik word hier echt gek van :'(
Ik heb zomaar het gevoel dat het aan windows xp ligt, ik zie allemaal mensen hier die problemen hebben met de Geforce4, die posten hier hun probleem en gek genoeg hebben zij bijna allemaal windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 19:52 schreef foolish het volgende:

[..]

Ik heb zomaar het gevoel dat het aan windows xp ligt, ik zie allemaal mensen hier die problemen hebben met de Geforce4, die posten hier hun probleem en gek genoeg hebben zij bijna allemaal windows xp
ohja ik heb ook Geforce 4 (MX 440) met windows xp pro nl, en ik ga zelf is proberen of ik met windows 98 dezelfde problemen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Ik heb dus ook een Gigabyte 7VRXP en een Asus GF4ti4400.

Het werkt niet.

Ik zit erover te denken hem te ruilen voor een Asus A7v333. Zal het dan allemaal wel werken?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
YEAH! Ik heb net die 7VRXP de deur uit gedaan, EPOX 8K3A erin en weg problemen! ;)

Oh ja, voor ik het vergeet ik heb een TI4600 die het dus alleen maar op 1x AGP met een hoop extra volts deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Conclusie: de Mobo sucks gewoon als je geen tijd hebt om hem stabiel te krijgen/eraan te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Wel kewl dat ik hem perfect aan de praat heb gekregen!

Als hij het niet zou doen, had ik hem zeker omgeruild voor de Asus A7V 333, maar alles werkt perfect, ook op AGP 4x en de voltages allemaal op standaard. Zelfs mijn LAN onboard loopt vlekkeloos!

Ik heb er ongeveer 4 uur over gedaan om hem werkend te krijgen. Ik weet alleen niet waar het aan heeft gelegen dat hij ineens XP erop wilde installeren :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig de f6 bios, zo ja ga dan ff terug naar f4 doet ie het waarschijnlijk weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 07 juni 2002 19:17 schreef Kolky het volgende:
Ik heb dus ook een Gigabyte 7VRXP en een Asus GF4ti4400.

Het werkt niet.

Ik zit erover te denken hem te ruilen voor een Asus A7v333. Zal het dan allemaal wel werken?

Tnx
kheb precies hetzelfde prob, maar dan 7vrx (dus verder geen onboard sjit). MAar een gast heeft het over iets omsolderen.. ken het nergens vinden :?

[topic=532023/1/25]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 01:12

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Update

Ik heb dus mijn mobo omgeruild voor een Asus A7V333 en met een Ti 4200 draait die wel gelijk als een zonnetje.

Zoals ik in een ander topic al las heb je 50% kans dat je wel gelijk een juist mobo treft.

Ik ben iig blij met die Asus...kost me wel wat meer...maar idd default geen gezeur gewoon draaien. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Ik heb ook die VRXP, eerst met een Radoen8500pro geen moment stabiel te krijgen, geruild voor een ti4200 (goeie service bij exile!) en heb nu alles op meest agressief lopen (agp 4x, fastwrites aan, cas2 1t). Het enige wat ik heb moeten doen is vcore +7.5% zetten anders wel vastlopers, nu nog GEEN enkele lock up gehad. Je hoort veel over het bordje maar ik ben NU erg tevreden. 9300 3dmark puntjes zonder tweaken (1900XP).

Tevens heb ik maar een voeding 3v+5v=140watt (op via forums e.d. wijten ze alle problemen aan de voeding die meer dan 200watt zou moeten trekken)

succes, tis een snel bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen tot nu toe met een vrxp en de lichtere mx440, heeft ongetwijfeld minder stroom nodig, maar toch..
Heel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Op zondag 30 juni 2002 12:19 schreef Blaah het volgende:
Ik heb ook geen problemen tot nu toe met een vrxp en de lichtere mx440, heeft ongetwijfeld minder stroom nodig, maar toch..
Heel tevreden
met een mx440 draaide bij mij alles ook perfect, maar die ti4x00 en zelfse de gf3 zuipen gewoon veeel meer

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n bordje besteld, kreeg een week terug een mailtje dat de borden uit de handel waren gehaald wegens problemen met de GF4 kaarten :(. Gigabyte levert nu al weer van deze borden waarbij het probleem verholpen moet zijn, ik verwacht deze week nog mijn exemplaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem Stabiel :)

Heb de standaard bios instellingen. dus Fastwrites uit en de rest aan..

AGP ook op 4x 8:)

Heb nu wel de VCore op +7,5 gezet.
en de AGP op 1,7

Maar hij heeft nu 3x de gehele 3dmark2001 SE gedraaid zonder problemen. *D

ALleen wel lage score.. 9956.. maar ik heb nog niet zoveel intern geheugen.. :(
en er draaide nog wat zooi op de achtergrond. (x-news, trillian, etc)

Dus succes..

oja.. voor een volledige instelling vraag me even en ik mail het je.. of anders wacht even tot morgen dan zet ik het online.. (mot nu werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al morgen hoor >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste