-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik kan nog niet zeggen of hij werkt, maar dat zal ik morgen laten weten.
http://www.tweakers.net/meuktracker/2120
(Al 1 slechte ervaring btw ...)
Laat me raden wat ze in de biosupdate gedaan hebben, 'voltages standaard omhoog gegooit'?
Nou met zulke work arrounds ga ik niet aan de slag hoor.
Bij mij komt er niks van Gigabyte de deur meer in.
Is het dus niet gelukt met de voltages enzo?Op dinsdag 28 mei 2002 12:58 schreef reetkever41 het volgende:
Ik wens iedereen veel succes met zijn Gigabyte VRXP. De mijne heb ik met een harde trap terug naar Hekelingen gestuurd (vanuit Zaandam(ong Amsterdam).
Laat me raden wat ze in de biosupdate gedaan hebben, 'voltages standaard omhoog gegooit'?
Nou met zulke work arrounds ga ik niet aan de slag hoor.
Bij mij komt er niks van Gigabyte de deur meer in.
Toch vraag ik me af waarom het systeempje van ome Tom het wel goed deed! Zij melden daar echt helemaal niks over vastlopers e.d.
Misschien had winXP het uiteindelijk ook wel gedaan maar ik werd het geinstalleer meer dan zat.
De klapper was dat net toen ik het zooitje een dag min of meer stabiel had dat de Maxtor DOOD ging. Dat zal wel aan de Maxtor hebben gelegen maar ik vertrouw dat mobo voor geen ene meter meer.
Ik heb dat ding inderdaad op advies van Ome Tom gekocht. Maarja, als je die videotjes met hem ziet dan heeft hij behoorlijk wat hardware liggen en misschien had hij wel een voeding van 500 Watt, het duurste geheugen en alle onboard shit uitgezet. Maarja, volgende keer toch maar eerst even wachten totdat ik ervaringen van mensen heb gezien ipv Tom die alle hardware thuisgestuurd krijgt.
Wat wordt je alternatief nu?Op dinsdag 28 mei 2002 13:06 schreef reetkever41 het volgende:
Hij liep alleen maar sneller vast als ik het AGP voltage opschroefde. Het is wel gelukt, maar dus niet op AGP4x.
Misschien had winXP het uiteindelijk ook wel gedaan maar ik werd het geinstalleer meer dan zat.
De klapper was dat net toen ik het zooitje een dag min of meer stabiel had dat de Maxtor DOOD ging. Dat zal wel aan de Maxtor hebben gelegen maar ik vertrouw dat mobo voor geen ene meter meer.
Ik heb dat ding inderdaad op advies van Ome Tom gekocht. Maarja, als je die videotjes met hem ziet dan heeft hij behoorlijk wat hardware liggen en misschien had hij wel een voeding van 500 Watt, het duurste geheugen en alle onboard shit uitgezet. Maarja, volgende keer toch maar eerst even wachten totdat ik ervaringen van mensen heb gezien ipv Tom die alle hardware thuisgestuurd krijgt.

Zat eerst nog te twijfelen aan een Epox maar ik wist niet welke versie nou wel en welke nou niet een GF4400 kon hebben. En ik heb ook op het Forum gezien dat veel mensen hun Epox wel een aantal keer terug hebben moeten sturen omdat hij kapot was.
MSI heb ik geen ervaringen mee en het komt voor mij over als een B merk. Alhoewel ik wel jullie positieve ervaringen gelezen heb
Dus, ja dan toch maar weer Asus.
Goede keus?
zoals je hebt kunnen lezen heb ik zelf ook vaarwel gezegd tegen de vrxp, ik heb de hele nacht 3mark2001 se aan laten staan zonder een enkele crash met m'n nieuwe MSI KT3 UltraOp dinsdag 28 mei 2002 13:15 schreef reetkever41 het volgende:
Ik heb hem omgeruild voor een Asus 266-EX. Ik heb 3 Asus moederborden gehad. Soms wel problemen maar die had ik meestal binnen 5 minuten opgelost en niet 3 Dagen.
Zat eerst nog te twijfelen aan een Epox maar ik wist niet welke versie nou wel en welke nou niet een GF4400 kon hebben. En ik heb ook op het Forum gezien dat veel mensen hun Epox wel een aantal keer terug hebben moeten sturen omdat hij kapot was.
MSI heb ik geen ervaringen mee en het komt voor mij over als een B merk. Alhoewel ik wel jullie positieve ervaringen gelezen heb
Goede keus?
Hij is misschien iets trager dan een vrxp maar tenminste wel gelijk stabiel.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Denk het wel. Heb nu ook een Asus. Topplankje. Wilde eigenlijk ook nu weer een Asus nemen, maar de prestaties waren niet echt heel goed van de 333. Ik las eigenlijk pas over de echte problemen toen ik de Gigabyte had besteld, maar het is niet bij iedereen zo.Op dinsdag 28 mei 2002 13:15 schreef reetkever41 het volgende:
Ik heb hem omgeruild voor een Asus 266-EX. Ik heb 3 Asus moederborden gehad. Soms wel problemen maar die had ik meestal binnen 5 minuten opgelost en niet 3 Dagen.
Goede keus?
Je bent nu dus wel terug gegaan van een 333 naar een 266.
Als mijn plankje het niet doet, neem ik denk ik een Asus of de MSI. Toch wel positieve ervaringen over de laatste. Asus is altijd goed, retestabiel (na een paar biosupdates in mijn geval dan
er schijnen veel problemen te zijn met de A7V333. Er worden er iig veel ge rma-ed. over de MSI heb ik op www.amdmb.com niet veel gezeik gelezen. Natuurlijk heeft elk bord wel eens problemen maar geen structurele zoals bij de vrxpOp dinsdag 28 mei 2002 13:22 schreef Smarron het volgende:
[..]
Denk het wel. Heb nu ook een Asus. Topplankje. Wilde eigenlijk ook nu weer een Asus nemen, maar de prestaties waren niet echt heel goed van de 333. Ik las eigenlijk pas over de echte problemen toen ik de Gigabyte had besteld, maar het is niet bij iedereen zo.
Je bent nu dus wel terug gegaan van een 333 naar een 266.
Als mijn plankje het niet doet, neem ik denk ik een Asus of de MSI. Toch wel positieve ervaringen over de laatste. Asus is altijd goed, retestabiel (na een paar biosupdates in mijn geval dan)
die biosupdate is al meer dan 2 weken uit geloof ik en lost absoluut niets op. Ondanks dat Gigabyte zelf bij de omschrijving "more stable" had gezetOp dinsdag 28 mei 2002 10:54 schreef Smarron het volgende:
Nieuwe biosupdate voor de Gigabyte!
Ik kan nog niet zeggen of hij werkt, maar dat zal ik morgen laten weten.
http://www.tweakers.net/meuktracker/2120
(Al 1 slechte ervaring btw ...)
voor 3dmark maakt dat snelheidsverschil niets uit (266-> 333). maar idd in sisoft krijg ik hogere scores. I haal alles default non overclocked nu 9973 punten met 3mark2001 SE. als ik de drivers nog wat tweak en de FSB ophoog hoop ik ook op 10500-11000 uit te komenOp dinsdag 28 mei 2002 13:27 schreef reetkever41 het volgende:
Het verschil tussen 266 en 333 is met 2100 geheugen niet merkbaar toch? Nu zit ik achter een A7V-E met 1024MB noname PC133 geheugen, toch ook 8300 3Dmarks met die leadtek erin op een Thunderbird@ 1250 Mhz. De topscore die ik met die gigabyte gehad heb is 10700 en dat is hoger dan dat de meeste met een 4600 en een AthlonXP2000 met 3300 geheugen halen. Dus ik vermoed dat het verschil in 2100 en 3300 geheugen in 3DBenchmarks nauwelijks uitmaakt. Alleen Sisoft scoort waarneembaar hoger.
Het zijn bij de meeste mensen toch de 3DBenchmarks die bepalen of men een sneller systeem wil toch?
Tja,
Want het nieuwste is het beste......... en met het beste doe je mee.
200-300 euro lijkt me een beetje overdreven. Ik denk dat je het eerder hebt over 20-30 euroOp dinsdag 28 mei 2002 13:36 schreef reetkever41 het volgende:
Maar waarom nemen mensen dan 333 geheugen als het toch niets uitmaakt. Die sisoft scores zijn toch maar theoretisch en in de praktijk merk je er volgens mij niks van. Toch is dat geheugen zo'n 200 a 300 Euro duurder.
Het zijn bij de meeste mensen toch de 3DBenchmarks die bepalen of men een sneller systeem wil toch?
Tja,
Want het nieuwste is het beste......... en met het beste doe je mee.
En mijn samsung PC2700 wordt als velen geprezen als de meest stabiele en best overclockbare PC2700 ram. En ik ben er idd zwaar over te spreken
Die 512 2100 die ik gekocht heb was 119 Euro.
Samsung 2700 164 Euro, inderdaad maakt minder uit. Shit had toch even beter uit mijn doppen moeten kijken.
Nu even naar de de electronica winkel om alvast 3 papst fans te halen. Mijn maat wil overclocken. Ik hoop dat het een beetje lukt met die Asus maar ik verwacht er niet teveel van. In iedergeval bedankt voor jullie morele steun
Maar omruilen kon wel. Ik ga hem morgen uitproberen. Ben nu net op het werk. De bel was nog niet gegaan toen ik wegging. Moet ik weer naar het postkantoor toe
Als ie bij jouw bij de standaardinstallatie crasht in 3Dmark zou ik dat bord gelijk terugsturen ipv de tergende sleur van oneindige biossettings en ergernis over je heen te laten gaan. Geef het gekloot hooguit 1 dag de tijd en zeg de menheer van Yorcom maar dat ie toch maar wat meer in de forums moet gaan snuffelen ipv naar Ome Tom te luisteren.
Ok, de PTT is langsgeweest. Morgen haal ik alle troep op, de Gigabyte en de Ti4400. Ik heb jammer genoeg geen tijd om het in elkaar te zetten. Dan wordt het pas het weekendOp dinsdag 28 mei 2002 16:54 schreef reetkever41 het volgende:
Ik zal voor je duimen Smarron.
Als ie bij jouw bij de standaardinstallatie crasht in 3Dmark zou ik dat bord gelijk terugsturen ipv de tergende sleur van oneindige biossettings en ergernis over je heen te laten gaan. Geef het gekloot hooguit 1 dag de tijd en zeg de menheer van Yorcom maar dat ie toch maar wat meer in de forums moet gaan snuffelen ipv naar Ome Tom te luisteren.
Ik zal zeker laten weten of alles is gelukt, wish me luck!
zijn er ook mensen met OC resultaten met de vrxp ?
Er zijn maar weinig mensen tot mijn spijt die dit ding stabiel hebben draaien.Op dinsdag 28 mei 2002 18:38 schreef knights16 het volgende:
heey
zijn er ook mensen met OC resultaten met de vrxp ?
Kijk even hierzo:
Moederbord Roundup @ Uncle Tom's
-----------
Hi there,
After I read your review I bought an Gigabyte VRXP and I have to say I am really really dissapointed.
I read many problems with this one at the forum of www.amdmb.com and mine crashes too if I put my AGP on 4x. The system is hard to get stable and onboard lan isn't properly working working too. I read that 50% of the gigabyte users had this problem and most of them have Ti4400 videocards.
This motherboard isn't just quite as great as you discribed it I guess.
Regards Pieter
----------
Ik wacht vol smart naar zijn reactie.
ik had me systeem al klaar, een gigabyte,
misschien dan maar een epox ?
ik wil ook graag de reactie van ome tom horen
kun je deze sowieso posten in deze topic ?
Ben ik ook heel benieuwd naar. Mijn Gigabyte ligt klaar op het postkantoor, naast de Ti4400 ... Dikke tripOp dinsdag 28 mei 2002 22:26 schreef knights16 het volgende:
gvd
ik had me systeem al klaar, een gigabyte,
misschien dan maar een epox ?
ik wil ook graag de reactie van ome tom horen
kun je deze sowieso posten in deze topic ?
Hopen maar dat die van mij wel naar behoren gaat werken.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de meningen van Gigabyte zelf. Weten zij wel hoe slecht het plankje aan de praat te krijgen is? Maybe een zeer snelle biosupdate die alles weer stabiel gaat krijgen?
Mensen met een Radeon hebben minder last van problemen. Ik las ook het volgende.
Yes, the motherboard has unstable power supply. It doesn't have anything to do with your power supply though just the way the motherboard takes it and distributes it (this is why I have problems even with a server quality 600w dual hotswap).
Still a motherboard problem but the way different drivers and os's are effected by the bad power regulation may make a BIG difference.
Misschien hebben jullie er wat aan.
Morgen ruil ik em om voor de KT3-ultra aru. Hopeloos ding, maar als het loopt ben ik zwaar onder de indruk, helaas is het niet al te lang
Mijn specs:
- Gigabyte VRXP
- AMD XP 1800+
- Enermax 450 Watt (zou dit dan genoeg zijn?)
- Leadtek Ti4400
It doesn't have anything to do with your power supply though just the way the motherboard takes it and distributes it (this is why I have problems even with a server quality 600w dual hotswap).
Still a motherboard problem but the way different drivers and os's are
Ik weet het, las het wel goed, maar ik vind het erg vreemd waarom de helft hier totaal geen problemen mee heeft.Op woensdag 29 mei 2002 21:12 schreef reetkever41 het volgende:
Als je geluk hebt. Maar je hebt volgens mij niet goed gelezen.
It doesn't have anything to do with your power supply though just the way the motherboard takes it and distributes it (this is why I have problems even with a server quality 600w dual hotswap).
Still a motherboard problem but the way different drivers and os's are
Iemand al een reactie van ome Tom?
Van het weekend ga ik echt aan de slag.
Ik heb ook al op T-net gezet bij de biosupdat, de F6. Met welke revisie en welke bios testten al die hardware sites? Ik kan me echt niet voorstellen dat zijn geen problemen kenden tijdens het testen!
Moet ik de V-Core meteen een stukje hoger zetten, de LAN-onboard uitzetten en nog meer dingen?
suc6 en gewoon normaal alles laten draaien (geen vcore ophogen etc.) als je 5 runs 3dmark2001 SE kan draaien dan heb je het probleem nietOp zaterdag 01 juni 2002 12:59 schreef Smarron het volgende:
Vandaag ga ik beginnen met de Gigabyte in te bouwen in mijn systeem. Kan iemand mij nog nuttige tips geven of is het alleen hopen ...
Moet ik de V-Core meteen een stukje hoger zetten, de LAN-onboard uitzetten en nog meer dingen?
Hehe thanx, maar anders?Op zaterdag 01 juni 2002 13:43 schreef Bamibal het volgende:
suc6 en gewoon normaal alles laten draaien (geen vcore ophogen etc.) als je 5 runs 3dmark2001 SE kan draaien dan heb je het probleem niet
De problemen zijn dus begonnen ..
Hij start wel op, de 1e keer wilde hij ook Windows installeren, zag dus de CD zitten, maar kreeg al meteen een blauw scherm.
Ik heb een aantal settings inmiddels veranderd:
- AGP op 1,7
- V-Core +7,5
- Top performance: Disabled
- Fast Command: Normal
- DDR: 333mhz
- CAS 2 en 1t command
- PCI Delay disabled
- cpu host clock 133
- LAN uit
- Sound uit
Ook al de dipswitch op het mobo op OFF gezet (dus 133)
Hij boot nu wel, geeft aan dat er een bootable CD (WindowsXP) in de CD-Rom zit, maar doet daarna niks meer.
Dat, samen met +7,5% Vcore was bij mij voldoende om het stabiel te krijgen.
(Dus ik heb Top Performance etc. gewoon enabled staan.)
No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dit heb nu geprobeerd, maar wederom niets. Ik heb er btw een nieuwe harde schijf ingedaan, maar ik dacht deze te formatteren in het Windows-XP menu, maar tot daar kom ik al niet eens.Op zaterdag 01 juni 2002 17:45 schreef Nazgul het volgende:
Probeer het eens met CAS 2.5.
Dat, samen met +7,5% Vcore was bij mij voldoende om het stabiel te krijgen.
(Dus ik heb Top Performance etc. gewoon enabled staan.)
Ik heb het overigens ook geprobeerd met mijn GeForce2 Ultra, maar ook hier niks.
Vet grappigOp zaterdag 01 juni 2002 20:34 schreef Pyro_GL het volgende:
Heb je de stekker er wel in?

Verwijderd
Ik begrijp je .. Zulke probleempjes had ik in het verleden wel, nu check ik alles 3x na.Op zaterdag 01 juni 2002 23:37 schreef Pyro_GL het volgende:
Je weet nooit he, meestal is het iets heel doms. Een een of andere kabeltje vergeten aan te sluiten of misschien los zitten.
Hij draait dus wel met een 7,5% hogere V-Core en die AGP-setting staat op 1,7
Ik heb nu wel 4x AGP aanstaan. Tot nu toe geen enkel probleem.
wat voor ram heb je er nu in zittenOp zaterdag 01 juni 2002 23:50 schreef Smarron het volgende:
[..]
Ik begrijp je .. Zulke probleempjes had ik in het verleden wel, nu check ik alles 3x na.
probeer anders ff te installen met een fsb van 100
Hij draait nu als een tierelier! Net even 3DMark2001SE gedraaid. Deed het perfect! AGP staat al op 4XOp zondag 02 juni 2002 01:10 schreef Bamibal het volgende:
wat voor ram heb je er nu in zitten
probeer anders ff te installen met een fsb van 100
http://service.madonion.com/compare?2k1=3600561
Niks overgeclocked!
wel overclockedOp zondag 02 juni 2002 01:49 schreef Smarron het volgende:
[..]
Hij draait nu als een tierelier! Net even 3DMark2001SE gedraaid. Deed het perfect! AGP staat al op 4X
http://service.madonion.com/compare?2k1=3600561
Niks overgeclocked!
je draait je vcore 7,5% te hoog en ook staat je AGP voltage te hoog wat betekent dat je cpu/gpu een minder lange levensduur hebben. Ik denk dat je hier nog op terug gaat komen, maar ik hoop het niet voor je
Verwijderd
even ter vergelijking mijn xp1900+ werd 14 graden warmer op die vrxpOp zondag 02 juni 2002 13:18 schreef Pyro_GL het volgende:
Gewoon een paar extra koelers erin drukken. Ik heb zelf 2 extra case fans's erbij gekocht 80mmx80mm. Als het dan niet op een lage temperatuur ligt dan gooi ik er wel case baycooler in.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Is toch zo dat de probe op de 7vrxp veel dichter op de CPU zelf zit dan bij andere mobosOp zondag 02 juni 2002 13:21 schreef Bamibal het volgende:
[..]
even ter vergelijking mijn xp1900+ werd 14 graden warmer op die vrxp
Heb ik ook ergens gelezen ja.Op zondag 02 juni 2002 15:41 schreef miekol het volgende:
[..]
Is toch zo dat de probe op de 7vrxp veel dichter op de CPU zelf zit dan bij andere mobos
Het kan toch niet zo zijn als 2 mobo's op dezelfde FSB en hetzelfde voltage werken dat de CPU op de één warmer wordt dan op de ander, of wel ???
ja maar dat is geen 14c verschilOp zondag 02 juni 2002 15:41 schreef miekol het volgende:
[..]
Is toch zo dat de probe op de 7vrxp veel dichter op de CPU zelf zit dan bij andere mobos
Volgens mij kan dit toch wel kloppen. Bij mij stond mijn XP1800+ op mijn A7V op 45 graden. Op de Gigabyte op 60.Op zondag 02 juni 2002 16:41 schreef Bamibal het volgende:
ja maar dat is geen 14c verschil
Het zal in ieder geval minstens 10 graden schelen denk ik.
Verwijderd

Aan je sig te zien heb je het moederbord al .. of toch niet?Op zondag 02 juni 2002 23:26 schreef Pyro_GL het volgende:
Ik hoorde ergens in 1 van deze topicjes dat er iets mis was met de temperatuur meter in de gigabyte moederbord. Wanneer komen die lui eens moet een nieuwe bios update?? Dat support gedoe op die site van hun schiet je ook niet veel mee op.Er is maar 1 vraag die beantwoord word.
Ja en op je gigabyte moest je er 7,5% meer (1,8v) doorheen jagen voor het mobo stabiel was heOp zondag 02 juni 2002 16:41 schreef Bamibal het volgende:
[..]
ja maar dat is geen 14c verschil
Die 7,5% heb ik er inmiddels afgehaald en nog steeds retestabiel! Ook de AGP staat weer op 1.5 volt.Op maandag 03 juni 2002 00:19 schreef miekol het volgende:
Ja en op je gigabyte moest je er 7,5% meer (1,8v) doorheen jagen voor het mobo stabiel was he
Dus ik het nu echt niks meer overclocked.
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid:
als je geen ervaren tweaker bent moet je moederboard toch zonder enig probleem lopen. Ben het helemaal eens met de opmerking dat een tweak nooit de oplossing mag zijn om een produkt werkend te krijgen!! Het kan toch niet zo zijn dat je een auto koopt en eerst de spanning van de accu aan moet passen voordat hij het doet?? Een stelletje prutsers bij Gigabyte. En Ome Tom heeft zeker zitten slapen toen hij de tests uitvoerde. AnandTech heeft geloof ik beter door hoe je een test moet doen.
Dus, boordje heel hard weggetrapt naar leverancier, wil er niets meer mee te maken hebben. Support van Gigabyte op de site is trouwens ook slecht. Even puntsgewijs:
- slechte FAQ op Gigabyte site (1 reply????)
- slechte driver ondersteuning (bij viaarena hebben ze de laatste)
- problemen installatie raid en ata drivers in XP (niet gesupport door XP)
- alleen FSB 100!!! op 133 vastlopers
- power distributie op het boord is dus slecht (vastloper bij spellen, rest gaat goed)
Ongelooflijk dat dit bord zo goed getest is. Bij een beetje krachtige videokaart gaat ie vast. Ga maar snel een andere halen, denk ASUS, met de hoop op compatibility van hun produkten...(heb een GF4 Ti4400 van ASUS).
Ik geef je groot gelijk. Ik vind dat dit bordje het had moeten doen wanneer je de powerknop indrukt van je PC. Maar ik had hem dus besteld, uitgaande van de extreem goeie reviews van diverse hardwaresites. Later las ik pas welke problemen er allemaal mee waren hier op GoT. Toen werd ik zelf ook een beetje bang. Noem mijzelf nou niet echt een "tweaker".Op maandag 03 juni 2002 10:10 schreef Nando74 het volgende:
Gigabyte 7-VRXP geeft ook bij mij veel problemen.
Even voor de duidelijkheid:
als je geen ervaren tweaker bent moet je moederboard toch zonder enig probleem lopen. Ben het helemaal eens met de opmerking dat een tweak nooit de oplossing mag zijn om een produkt werkend te krijgen!! Het kan toch niet zo zijn dat je een auto koopt en eerst de spanning van de accu aan moet passen voordat hij het doet?? Een stelletje prutsers bij Gigabyte. En Ome Tom heeft zeker zitten slapen toen hij de tests uitvoerde. AnandTech heeft geloof ik beter door hoe je een test moet doen.
Dus, boordje heel hard weggetrapt naar leverancier, wil er niets meer mee te maken hebben. Support van Gigabyte op de site is trouwens ook slecht. Even puntsgewijs:
- slechte FAQ op Gigabyte site (1 reply????)
- slechte driver ondersteuning (bij viaarena hebben ze de laatste)
- problemen installatie raid en ata drivers in XP (niet gesupport door XP)
- alleen FSB 100!!! op 133 vastlopers
- power distributie op het boord is dus slecht (vastloper bij spellen, rest gaat goed)
Ongelooflijk dat dit bord zo goed getest is. Bij een beetje krachtige videokaart gaat ie vast. Ga maar snel een andere halen, denk ASUS, met de hoop op compatibility van hun produkten...(heb een GF4 Ti4400 van ASUS).
Maar goed, ik had de winkel al opgebeld toen de bestelling net verzonden was. Ik kon het bordje ruilen (voor een Asus of MSI), maar ging toch even kijken of ik hem aan de praa zou krijgen.
Al het advies hier meteen opgevolgd, AGPsettings, V-Core, LAN etc. Er waren dus wel diverse problemen mee, maar dat had ik al verwacht. Maar als je op vrijdagavond begint, heb je toch het hele weekend de tijd. Ik weet niet precies waarmee, maar uiteindelijk aan de praat gekregen en XP kunnen installeren op mijn nieuwe Maxtor Liquid ATA133-schijf
Hij draaide toen volgens mij op AGP 1x, +7,5% V-Core, 1,7 Volt AGP, onboard-LAN uit, CAS 2.5, Memory op 266Mhz en een paar instellingen op disabled of performance op low. Ik weet niet precies hoe die settings heten.
Maar hij draaide dus goed. Meteen benchmarken, tot nu toe echt geen enkele vastloper gezien!! Lekkere scores ook nog.
Toen ben ik stukje bij beetje alle settings aan het optimaliseren geweest en dan weer benchmarken (ook een uurtje de demo draaien enzo, geen probs!) Als laatste de V-Core weer op normaal gezet de de AGP op 1.5 volt.
Nog steeds doet alles het perfect! Alleen onboard-LAN staat nog uit, maar die heb ik nog niet echt nodig. Ik ben superblij dat dit bordje het doet, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van waarom hij het ineens deed! Iedereen ondervindt andere problemen, er zit dus echt geen logica in.
Over de support van Gigabyte: erg slecht ja. Er staan geen nuttige dingen op de site. Heel irritant. Hopelijk komen ze met betere support, want die gasten weten nu echt wel dat er veel problemen zijn met dit plankje.
Nog even wat specs:
- Gigabyte GA 7VRXP rev. 1.1
- Samsung 2*256Mb DDR PC2700 @ CAS2
- Leadtek Ti4400 128Mb DDR (@ 310/660 doet hij het ook nog steeds, dus echt niet te weinig power aan boord)
- Aopen 300 watt (hier heb ik mee getest, dit moet echt genoeg zijn.)
Mooi dat het werkt, maar nu haal je natuurlijk niet het maximale uit je mooie dure systeem. Je koopt geen LAN om hem vervolgens uit te schakelen en met z'n mooie videokaart wil je natuurlijk ook wel AGP x4. Werkt je systeem nog als je deze weer op AGP X4 zet ???Op maandag 03 juni 2002 11:39 schreef Smarron het volgende:
Hij draaide toen volgens mij op AGP 1x, +7,5% V-Core, 1,7 Volt AGP, onboard-LAN uit, CAS 2.5, Memory op 266Mhz en een paar instellingen op disabled of performance op low. Ik weet niet precies hoe die settings heten.
Ik stond al bijna op het punt dit bord te kopen... Denk dat ik toch maar de EPOX 8k3a ga bestellen... Slimme keuze ???
Vergeten bij te zetten. Hij draait perfect op AGP 4x !! Dat was de eerste instelling die ik veranderde toen Windows er eenmaal opstond.Op maandag 03 juni 2002 12:07 schreef cdgrit het volgende:
Mooi dat het werkt, maar nu haal je natuurlijk niet het maximale uit je mooie dure systeem. Je koopt geen LAN om hem vervolgens uit te schakelen en met z'n mooie videokaart wil je natuurlijk ook wel AGP x4. Werkt je systeem nog als je deze weer op AGP X4 zet ???
Ik stond al bijna op het punt dit bord te kopen... Denk dat ik toch maar de EPOX 8k3a ga bestellen... Slimme keuze ???
En duur systeem? Volgens mij waren de Gigabyte en de Epox een van de goedkoopste bordjes. De ASUS en MSI zijn toch een heel stuk duurder! Zelfs de Abit KR7A was veeel duurder!
De Epox wilde ik ook nemen. Is naar mening ook een goede keuze, maar check de volgende topics ook even ...
[topic=446549/1/50]
[topic=472790/1/50]
[topic=473592/1/50]
Ja, klopt.. Heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je dingen zou kopen die je daarna toch niet gebruikt... Dan is 't natuurlijk zonde van het geld.Op maandag 03 juni 2002 12:24 schreef Smarron het volgende:
En duur systeem? Volgens mij waren de Gigabyte en de Epox een van de goedkoopste bordjes. De ASUS en MSI zijn toch een heel stuk duurder! Zelfs de Abit KR7A was veeel duurder!
Maar mooi dat ie toch op AGP X4 werkt, want daar hebben geloof ik wel meer mensen problemen mee. Werkt de OnBoard LAN wel?
Verwijderd
Juist ja, je betaalt voor dingen die het niet doen. Niet dat het geld me veel uitmaakt; het gaat om het feit dat je iets koopt wat het niet doet. Misschien had ik al die troep zoals raid en onboard LAN niet moeten nemen als ze het niet werkend krijgen. NOu goed, genoeg gezeurd, nu met een nieuw bordje proberen. Ik laat wel horen hoe dat gaat....Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef cdgrit het volgende:
[..]
Ja, klopt.. Heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je dingen zou kopen die je daarna toch niet gebruikt... Dan is 't natuurlijk zonde van het geld.
Maar mooi dat ie toch op AGP X4 werkt, want daar hebben geloof ik wel meer mensen problemen mee. Werkt de OnBoard LAN wel?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
onboard-LAN ga ik strax even proberen. Ik laat het wel weten.Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef cdgrit het volgende:
Ja, klopt.. Heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je dingen zou kopen die je daarna toch niet gebruikt... Dan is 't natuurlijk zonde van het geld.
Ome Tom is te druk bezig om reclame inkomsten beinnen te krijgen van al de Gigabyte banners op zijn site geloof ikOp maandag 03 juni 2002 10:10 schreef Nando74 het volgende:
En Ome Tom heeft zeker zitten slapen toen hij de tests uitvoerde. AnandTech heeft geloof ik beter door hoe je een test moet doen.

Ik heb hem zojuist aangezet in de BIOS en geboot. WindowsXP ziet hem zitten en installeert hem perfect. Ik heb er zojuist mijn laptop aangehangen en de installatie loopt vlekkeloos. Meteen even een screenshot gemaakt ...

Even een film verzonden van de PC naar de laptop
Ben toch wel (na wat gekloot) blij met deze plank !!
Nu even MoHAA
(Laptop heeft een GF2Go 32Mb DDR aan boord
Verwijderd
Mare als ik toch moet wachten kan ik de bestelling ook wel veranderen. Neem mooi die Asus moederbord, die heeft kameraad ook van me. Dat ding heeft volgens mij nog nooit iets verkeerds gedaan. Is alleen iets duurder 30 euro ofzo. Want je moet natuurlijk de asus kaart zonder raid vergelijken met die van gigabyte 'RAID' want die doet toch niet.
Haal je sig. dan eens weg.Op maandag 03 juni 2002 17:54 schreef Pyro_GL het volgende:
Me pc'tje zou vandaag binnen zijn, maar natuurlijk komen ze met zo'n smoes van "geheugen is nog niet binnen". Typisch zo iets om geld mee te verdienen. Ze hebben gewoon de onderdelen nog niet besteld en ze wachten maar tot het goedkoper voor hun wordt.
Mare als ik toch moet wachten kan ik de bestelling ook wel veranderen. Neem mooi die Asus moederbord, die heeft kameraad ook van me. Dat ding heeft volgens mij nog nooit iets verkeerds gedaan. Is alleen iets duurder 30 euro ofzo. Want je moet natuurlijk de asus kaart zonder raid vergelijken met die van gigabyte 'RAID' want die doet toch niet.
Ik zou inderdaad die Asus nemen, daar zijn zowieso minder problemen mee. Ik heb dit plankje aan de praat gekregen, alles werkt nu en goed ook! Het is alleen even tweaken.
Maar de volgende keer stap ik toch denk ik weer over een een plank die stabiel is, dan neem ik niet per se de snelste (met een paar % vaak).
Ben wel blij met dat onboard-LAN ! Supersnel!
Zoals ik zei draait ie erg goed en stabiel, ik vind alleen mijn 3D2001SE-score beetje laag 9980 met mijn specs. Volgens mij moet'ie makkelijk over de 10x kunnen.
Nu moet ik zeggen dat het niet echt een probleem is,
MoHAA speelt'ie zonder enig probleem op 1600/1200 alles maximaal en C&C Renegade ook, dus ach hoever wil je nog dan ??
Oh ja...bijna vergeten...zit nieuwste bios in en hier wat settings dan;
Top Performance; Disabled (weet niet wat het doet)
Fast Command; Ultra
SDRam Freq; 333
SDRam CAS Latency 2.5
SDRam Command rate 2T Command (weet niet wat dit doet)
AGP 4X
LAN enabled
Vcore standaard
AGP Volt 1.5
RAID controller disabled (niet nodig)
Sound controller disabled
Voor de rest alles standaard
Kan iemand mij uitleggen wat dit verders inhoud (die 2 dingen dan) ??
Vreemd vind ik ook dat wanneer ik mijn bench-score online zet geeft'ie 1x agp bij madonion ??
Iemand hier ervaring mee ??
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.....
Verwijderd
9980 maar??? Jezus die andere gast die haalde 11000 ofzo met een TI4400 en amd 1800 volgens mij heb je het nog niet voorelkaar nee.Op maandag 03 juni 2002 19:22 schreef Tweakstarter het volgende:
Ben dus ook enige uurtjes bezig geweest en nu doet'ie het perfect.
Zoals ik zei draait ie erg goed en stabiel, ik vind alleen mijn 3D2001SE-score beetje laag 9980 met mijn specs. Volgens mij moet'ie makkelijk over de 10x kunnen.
Ik had inderdaad gezien dat er al veel hogere scores zijn met "mindere" systemen.
Punt is dus; hoe kom ik daar ??
Ik hoopte dat iemand (jij misschien ??) me verder kon helpen met evt andere instellingen of whatever.
Ik heb menig PC's gefixed, dit is dan weer nieuw, metname bepaalde termen
Zoals je misschien ziet heb ik inderdaad geen ervaring met tweaken, dit lijkt me met mijn specs ook niet echt nodig.
Ik heb nog een 1800= staan met een GF2MX400 32mn en 512 PC133, hiermee heb ik een aantal malen mijn videokaart opgefokt, maar ja da's zo'n beetje alles.
Iedere hulp//info is verders welkom
alvast bedankt.
Ok, welke Detonator drivers heb je precies? Dit kan al heel wat uitmaken. Heb je VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd? Die AGP 4x wat 3Mark zegt, dat die op 1 staat .. Beetje vreemd. Zet je SDRAm CAS latency eens op 1t. Probeer het hier eerst maar eens mee.Op maandag 03 juni 2002 20:40 schreef Tweakstarter het volgende:
Pyro_GL,
Ik had inderdaad gezien dat er al veel hogere scores zijn met "mindere" systemen.
Punt is dus; hoe kom ik daar ??
Ik hoopte dat iemand (jij misschien ??) me verder kon helpen met evt andere instellingen of whatever.
Ik heb menig PC's gefixed, dit is dan weer nieuw, metname bepaalde termen.
Zoals je misschien ziet heb ik inderdaad geen ervaring met tweaken, dit lijkt me met mijn specs ook niet echt nodig.
Ik heb nog een 1800= staan met een GF2MX400 32mn en 512 PC133, hiermee heb ik een aantal malen mijn videokaart opgefokt, maar ja da's zo'n beetje alles.
Iedere hulp//info is verders welkom
alvast bedankt.
Detonator 4.13.01.2941 (v29.41)
Via 4.37 (vanaf MoBo cdrom, heb geloof ik 4.35 op asus videokrt cdrom)
DirectX 8.1
Ga ff CAS op 1T zetten en een bech draaien.
thx zover
Bench loopt 2 x vast. 1e keer bij dragothic low detail en 2e keer in lobby low detail.
Heb hem weer op 2T gezet en bech geen probleem, 9967 (wederom 'laag')
Die detenatordriver is volgens mij een beta, weet niet zeker.
Waar staat die 1T / 2T eigenlijk voor ??
Thx
Uhm, precies weet ik het niet, maar volgens mij loopt je geheugen dan sneller.Op maandag 03 juni 2002 21:35 schreef Tweakstarter het volgende:
1T is geen succes.
Bench loopt 2 x vast. 1e keer bij dragothic low detail en 2e keer in lobby low detail.
Heb hem weer op 2T gezet en bech geen probleem, 9967 (wederom 'laag')
Die detenatordriver is volgens mij een beta, weet niet zeker.
Waar staat die 1T / 2T eigenlijk voor ??
Thx
Wel vreemd. Het enige wat ik kan bedenken .. Ik gebruik de Detonators 29.20. Volgens mij is dat het enige verschil, maar dan zou je ineens 1000 punten omhoog moeten schieten, wat mij ook niet lijkt.
Ik heb al een aantal wijzigingen gedaan in de bios maar ben niet hoger gekomen.
Kan je me jou settings eens doorgeven, kan ik die ook checken ?? Ik ga als ik thuis ben maar weer eens verder testen.
In iedergeval bedankt voor je moeite.
Voor eenieder die dit leest......zijn er nog mensen met suggesties ?? Ze zijn van harte welkom.
Ik laat het vanavond laat weten. Ik kan de PC nu niet uitdoen en moet strax werken. Heb je AGP Fast Writes wel uitstaan ?!Op dinsdag 04 juni 2002 11:13 schreef Tweakstarter het volgende:
Ik heb gister ook de 29.20 installed en daarmee had ik nagenoeg dezelfde score. (ps. ik kan nu niet benchen, ben op werk).
Ik heb al een aantal wijzigingen gedaan in de bios maar ben niet hoger gekomen.
Kan je me jou settings eens doorgeven, kan ik die ook checken ?? Ik ga als ik thuis ben maar weer eens verder testen.
In iedergeval bedankt voor je moeite.
Voor eenieder die dit leest......zijn er nog mensen met suggesties ?? Ze zijn van harte welkom.
See you tonight after a great day at work
Zet die eens uit. Waarschijnlijk is je score dan een stuk hoger.Op dinsdag 04 juni 2002 13:31 schreef Tweakstarter het volgende:
Staat geloof ik aan.
See you tonight after a great day at work
Nu lees ik dit zo en begin dus het sterke vermoeden dat het aan mijn mobo ligt. Momenteel heb ik er een Geforce 256 DDR in zitten en wil ie wel op AGP 4x. Ik heb al besloten om het mobo om te ruilen tegen een ander. Welke ben ik nog niet helemaal uit.
Nu weet je wel bijna zeker dat je een goeie Ti4200 terugkrijgt. Als je voor stabiliteit wilt gaan, zou ik MSI in overweging nemen, anders Asus (dat zouden mijn keuzes zijn als ik dit bordje niet aan de praat zou krijgen.)Op dinsdag 04 juni 2002 22:22 schreef Dol_Fijn het volgende:
Hmmm...ook ik heb een VRXP met Ti 4200. Dacht dat het aan de kaart lag dus heb ik met de importeur gebeld en gemaild. Die hebben zelf een testsysteem opgesteld met dezelfde hardware (alleen een XP1900 ipv een XP2000). Hun hadden dus geen probleem...volgens hun was mijn kaartje niet in orde. Dus die heb ik gisteren gelijk terug gestuurd.
Nu lees ik dit zo en begin dus het sterke vermoeden dat het aan mijn mobo ligt. Momenteel heb ik er een Geforce 256 DDR in zitten en wil ie wel op AGP 4x. Ik heb al besloten om het mobo om te ruilen tegen een ander. Welke ben ik nog niet helemaal uit.
Verwijderd
En als je nu alsnog eens de Ti4200 erin doet?Op dinsdag 04 juni 2002 23:06 schreef Del_Mare het volgende:
Hmmz ik heb hier een zo'n gigabyte mobo'tje en had eggur veel probs met win XP / 2000 en 98 dus ff videokaart omgewisseld ( had er eerst een GF4 ti4200 in zitten) nu en ouwe GF2 GTS en die draait goed, dus volgens mij is het een driver prob ow enuh de lan driver werkt goed hiero ( nu )
Bij mij leek hij ook niet te booten met de Ti4400. Heb dat dus gedaan met mijn GF2. Nadat XP erop stond, heb ik de Ti4400 erin gedaan en deed hij het perfect.
Oké...Op dinsdag 04 juni 2002 20:02 schreef Smarron het volgende:
[..]
Zet die eens uit. Waarschijnlijk is je score dan een stuk hoger.
fastwrite disabled, agp synch. disabled en command op 1T.
Begin ziet er goed uit, hogere fps, halverwege vast.
Elke combo met command op 1T loopt tot nu toe vast, zodra die op 2T staat loopt het wel door :?
Morgen maar weer meer combo's zoeken. (evt LAN disablen, deze draait wel oké trouwens.)
Thx wederom zover....
Chipset features, alles of default (volgens manual) gezet, dus ook command op 1T.
Score 10027, niet davered maar weer stapje verder.
vervolgens geheugen op 333 gezet, wederom hogere fps en halverwege vast.....
Nog verder zoeken dus...
Iemand nog suggesties....
Ik laat vanavond even precies alle nuttige settings in de bios weten. Dan post ik ze.Op woensdag 05 juni 2002 11:59 schreef Tweakstarter het volgende:
Nou, eindelijk weer een stapje verder.
Chipset features, alles of default (volgens manual) gezet, dus ook command op 1T.
Score 10027, niet davered maar weer stapje verder.
vervolgens geheugen op 333 gezet, wederom hogere fps en halverwege vast.....
Nog verder zoeken dus...
Iemand nog suggesties....
Ik vind het wel vreemd dat hij vast loopt.
Thx,Op woensdag 05 juni 2002 12:28 schreef Smarron het volgende:
[..]
Ik laat vanavond even precies alle nuttige settings in de bios weten. Dan post ik ze.
Ik vind het wel vreemd dat hij vast loopt.
Oh ja;
Op Madonion geeft ie wederom 1x agp aan
See yah.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3624084
We komen er wel met dat bordje
Er klopt iets helemaal niet aan die score! Hij is wel iets hoger, maar wist niet dat je een Ti4600 had! Met jouw CPU en die kaart moet je volgens mij richting de 12-13 duizend komen!Op woensdag 05 juni 2002 18:21 schreef Tweakstarter het volgende:
Wederom een stapje vooriut.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3624084
We komen er wel met dat bordje
overclocked wel ja, maar ik denk met die vrxp xp1900-2100 combo zo rond de 11000Op woensdag 05 juni 2002 18:45 schreef Smarron het volgende:
[..]
Er klopt iets helemaal niet aan die score! Hij is wel iets hoger, maar wist niet dat je een Ti4600 had! Met jouw CPU en die kaart moet je volgens mij richting de 12-13 duizend komen!
Ok, was een beetje enthousiast, maar ik scoor standaard nu 10000+ zonder enig overclocken.Op woensdag 05 juni 2002 18:50 schreef Bamibal het volgende:
overclocked wel ja, maar ik denk met die vrxp xp1900-2100 combo zo rond de 11000
Tweakstarter heeft een betere videokaart en een snellere CPU! Volgens mij moet dat minstens 1000-2000 schelen hoor!
Ik was net even je compare-URL aan het bekijken. Je draait Windows 98, heeft dat misschien iets met je tegenvallende score te maken?
Zoals beloofd, wat settings:
Chipset Features Setup
Top Performance- Enabled
Fast Command- Ultra
Configure SDRAM by SPD- Disabled
SDRAM Frequency- 333Mhz
SDRAM CAS# Latency- 2
SDRAM Command Rate- 1T Command
AGP Mode- 4x
AGP Comp. Driving- Auto
Manual AGP Comp. Driving- DA
AGP Fast Write- Disabled
AGP Aperture Size- 128MB
AGP Read Synchronization- Enabled
PCI Delay Transaction- Disabled
USB Controller- All USB Port
USB Legacy Support- Disabled
USB Port 64/60 Emulation- Disabled
Hardware Monitor & Misc Setup
AGP Voltage- 1.5V
DDR Voltage- 2.5V
VCore Voltage- Normal
CPU Host Clock (Mhz)- By Hw
Reset Case OPen Status- No
Verwijderd
Dit haal ik uit het feit dat als je de fsb dus ook het geheugen omhoog gooit hij d'rmee kapt. Ik zou op de aggressieve timings even een memtest http://www.memtest86.com doen of met ander geheugen proberen. Ik werk zelf in een compzaak, waar de afdeling inkoop wel is baggergeheugen gehaald heb, nog nooit had ik zoveel problemen. Een andere mogelijkheid is koeling, bevestiging, koelpasta e.d. iig succes ermee
P.S.
ik lees hier over slechte ervaringen met de vrxp.
op 133 mhz. Waar bij mij voor hetzelfde probleem klanten voor terugkomen is dat ze het jumpertje nog op 100 hebben staan en een meesterlijk hoge pci-clock hebben waardoor het eea fout gaat.
Inderdaad! Op het moederbord moet je die jumper omzetten. Standaard staat deze op ON, maar deze moet je op OFF zetten. Zie ook pagina 13 van de manual.Op woensdag 05 juni 2002 19:16 schreef tktijntje het volgende:
P.S.
op 133 mhz. Waar bij mij voor hetzelfde probleem klanten voor terugkomen is dat ze het jumpertje nog op 100 hebben staan en een meesterlijk hoge pci-clock hebben waardoor het eea fout gaat.
Ik ga ff de biossettings checken, jumper check en een memtest doen.
Kom straks wel met de results.
Die memtest duurt lang.....maar ja, hoor erbij.Op woensdag 05 juni 2002 19:16 schreef tktijntje het volgende:
Als ik dit zo lees is de oorzaak het geheugen, noname zou het wel moeten doen, maar bij jou blijkbaar niet goed.
Dit haal ik uit het feit dat als je de fsb dus ook het geheugen omhoog gooit hij d'rmee kapt. Ik zou op de aggressieve timings even een memtest http://www.memtest86.com doen of met ander geheugen proberen. Ik werk zelf in een compzaak, waar de afdeling inkoop wel is baggergeheugen gehaald heb, nog nooit had ik zoveel problemen. Een andere mogelijkheid is koeling, bevestiging, koelpasta e.d. iig succes ermee
P.S.
het ziet er dus naar uit dat er iets niet goed is met mijn geheugen.
Errors 1
Tst 6
Failing address 0001ffbe000 - 511.8MB
Good 00000000
Bad 00001000
Err-Bits 00001000
Count 1
Dus een nieuw bankje nodig
De jumpers op mijn Mobo stonden al goed.
Bios ingesteld zoals aangegeven Smarron.
Dat zag er goed uit, maar ja sloeg wel weer vast.....geheugen ??
(1hrs 15min bezig...nog niet klaar....)
Dit kan inderdaad wel kloppen. Dit duurt gewoon lang. Heb je trouwens 2*256 of 1*512 ?Op woensdag 05 juni 2002 21:46 schreef Tweakstarter het volgende:
Die memtest duurt lang.....maar ja, hoor erbij.
het ziet er dus naar uit dat er iets niet goed is met mijn geheugen.
Errors 1
Tst 6
Failing address 0001ffbe000 - 511.8MB
Good 00000000
Bad 00001000
Err-Bits 00001000
Count 1
Dus een nieuw bankje nodig![]()
De jumpers op mijn Mobo stonden al goed.
Bios ingesteld zoals aangegeven Smarron.
Dat zag er goed uit, maar ja sloeg wel weer vast.....geheugen ??
(1hrs 15min bezig...nog niet klaar....)
In het eerste geval, laat je gewoon 1 dimm eruit, dan benchmark je even met 256Mb.