Via 333 Gigabyte VRXP + Leadtek4400 Lockups

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe comp in elkaar gezet.
Eventjes de reviewtjes bekeken. En kwam tot de volgende hardware (en ik heb er erg veel spijt van)

Noname 5122100 DDR cas 2.5
Leadtek4400
Gigabyte GA-7VRXP

Dus WinXP even geinstalleerd.
Standaard bijgeleverde 4in 1 driver (4.37)
Standaard bijgeleverde videokaart driver
elle ellende (USB en Promise) in bios disabled.
PCI read delay disabled
AGP read sync enabled.
Fastwrites enabled

Quake loopt vast zodra ik schiet
3DMark maakt ie niet af
Black AND white doet het ook al niet

Kortom geen Opengl en geen direct3d.

Toen nieuwste (officiele) NVIDIA drivers geprobeerd .
Nog steeds hetzelfde.

Toen een patch geinstalleerd die hier gepost stond (agp 4x patch).

Echt een waardeloos bord, hij loopt achter elkaar vast en ik heb windows al 3x opnieuw geinstalleeerd. Ik word hier echt knetter gek van. Weet iemand hoe de bios settings het best kunnen staan voor zo een GF4 4400?

Dit is echt het meest waardeloze moederbord dat ik ooit geinstalleerd heb. Dan was die KT133 nog een koekie!

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Ik word hier echt gek van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Move OH->VB

Fastwrites zou ik uit doen, heb je al de laatste bios update? Ook wel handig om ff te melden wat voor een voeding je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is riant (350 Watt)
voltages gemeten alles goed (5V = 5V) processor krijgt genoeg Juice. Noisecontrol (silverado) 60 Graden Idle 67 Graden stressed

AthlonXP 1900 (1.6 Gig).

Maxtor 80 Gig

Verschillende 4 in 1 drivers geprobeerd Biosupdate hielp niet (nog instabieler)

bios snel weer terug gezet naar de 4e versie.

Niks hielp echt niet. Maar ik zal fastwrites uit laten staan dan.

Nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
erm, 60 graden idle? weet je wel zeker dat die vastlopers daar niet door komen..?
Die temp lijkt me een beetje aan de hoge kant..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vond ik ook, als de case open is word hij overigens maar 54 graden (slechte airflow).

Maar NIET overgeclockt moet hij deze temp toch kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makelijk heb hem hiet al op 71 graaden gehad geen prob's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een waardeloos bord, hij loopt achter elkaar vast en ik heb windows al 3x opnieuw geinstalleeerd. Ik word hier echt knetter gek van. Weet iemand hoe de bios settings het best kunnen staan voor zo een GF4 4400?

zal het geheugen wel zijn denk ik.
probeer is een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet dan niemand de oplossing, ik kon met google ook al geen problemen vinden met dit mobo. Zou het kunnen zijn dat ie brak is?

Leek me vrij onwaarschijnlijk maar ik heb echt geen idee meer waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb zonet mijn nieuwe pc binnen. Ben nu dus bezig met config. Ik schrok dus een beetje toen ik dit las........kan je nu nog ff niet helpen....zodra ik klaar ben laat ik wel weten hoe of wat.
Misschien idd geheugen, heb zelf samsung 512 ddr333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem min of meer nu eindelijk stabiel. Maar dan ook alleen in Windows Millenium. Maar dan ook alleen op AGP 1X.

Na deze lange tergende ervaring begin ik me toch steeds meer te ergeren aan WindowsXP. Mensen noemen het stabiel, nou ik heb in 3 dagen nog nooit zoveel crashes gehad met een OS als WinXP.

Ik zal maar geen flamewar opzetten, dit zijn alleen mijn ervaringen alhoewel XP op de bak waar ik nu achter zit wel aardig werkt.

Ik werk dus met PC2100 CAS 2.5 noname geheugen (word in Bios ook ondersteund)

Vraagjes:

Is AGP 4X meer belastend voor het geheugen of de processor dat hier dus de lockups door verklaard kunnen worden?

Ik heb memtest geprobeerd en het geheugen had 0 fouten. Is deze test betrouwbaar of word het geheugen niet op full load ofzoiets getest?

Wat zouden jullie doen met zo een gaar systeem? Mobo terugsturen of het geheugen? Of zou de G-Force zelf eventueel brak kunnen zijn? Ik heb alles via online shops besteld dus het word een heel gedoe om op te gaan sturen en ik ken verder geen mensen met 2100DDR geheugen?

Please help me out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Op zaterdag 25 mei 2002 19:27 schreef reetkever41 het volgende:
Ik heb hem min of meer nu eindelijk stabiel. Maar dan ook alleen in Windows Millenium. Maar dan ook alleen op AGP 1X.

Na deze lange tergende ervaring begin ik me toch steeds meer te ergeren aan WindowsXP. Mensen noemen het stabiel, nou ik heb in 3 dagen nog nooit zoveel crashes gehad met een OS als WinXP.

Ik zal maar geen flamewar opzetten, dit zijn alleen mijn ervaringen alhoewel XP op de bak waar ik nu achter zit wel aardig werkt.

Ik werk dus met PC2100 CAS 2.5 noname geheugen (word in Bios ook ondersteund)

Vraagjes:

Is AGP 4X meer belastend voor het geheugen of de processor dat hier dus de lockups door verklaard kunnen worden?

Ik heb memtest geprobeerd en het geheugen had 0 fouten. Is deze test betrouwbaar of word het geheugen niet op full load ofzoiets getest?

Wat zouden jullie doen met zo een gaar systeem? Mobo terugsturen of het geheugen? Of zou de G-Force zelf eventueel brak kunnen zijn? Ik heb alles via online shops besteld dus het word een heel gedoe om op te gaan sturen en ik ken verder geen mensen met 2100DDR geheugen?

Please help me out.
Hoe werkt alles nu verder?
Waarom heb je trouwens geen PC2700 geheugen besteld? Misschien werkt die combinatie niet echt.

Loopt je PC nu nog vast na het draaien van wat benchmarkprogramma's?

Ik sta ook op het punt dit moederbord te bestellen. De Leadtek Ti4400 krijg ik maandag al. Het enige verschil wordt een XP2000+ en PC333(2700) geheugen van Samsung.

Memtest is een zeer betrouwbaar programmaatje hoor. Als die 0 fouten aangeeft, is er waarschijnlijk niks mis mee.

Ik vind het ook vreemd dit probleem. Ik hou het op een minder goede combinatie, zo lijkt het althans.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Op zaterdag 25 mei 2002 20:39 schreef Smarron het volgende:

[..]

Hoe werkt alles nu verder?
Waarom heb je trouwens geen PC2700 geheugen besteld? Misschien werkt die combinatie niet echt.

Loopt je PC nu nog vast na het draaien van wat benchmarkprogramma's?

Ik sta ook op het punt dit moederbord te bestellen. De Leadtek Ti4400 krijg ik maandag al. Het enige verschil wordt een XP2000+ en PC333(2700) geheugen van Samsung.

Memtest is een zeer betrouwbaar programmaatje hoor. Als die 0 fouten aangeeft, is er waarschijnlijk niks mis mee.

Ik vind het ook vreemd dit probleem. Ik hou het op een minder goede combinatie, zo lijkt het althans.
maar memtest is niet perfect want bij mij kon hij geen fouten vinden op een DDR 333 mhz 512 mb kingston module vinden terwijl in windows hij meteen vast liep ( met een van me 256 module's niet en die waren dan ook goed) maar 8er af bleek mem toch kapot en dat na 1 uur memtest draaien zonder fouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, nogmaals alles werkt nu en ik scoor met alleen de G-Force overgeclockd mem op 654 en core op 300 10200. Maar ik ben zeker niet tevreden over het feit dat de AGP niet op 4x kan. Verder heb ik van anderen op het net alleen maar positieve reacties gezien over dit mobo. Dit mobo is alleen niet zo goed met overclocken wat ik gelezen heb. En ik vind het ook stom dat ik WinXP niet eens degelijk aan de praat krijg.

Maar in ieder geval succes met je aankoop :)

Oja nog iets vreemds, als ik over die geintegreerde netwerkcontroller meer dan 500MB aan bestanden kopieer (100MBIT) dan wordt windows in ene ontzettend traag.

Maar ik ben al lang blij dat hij niet meer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé _ButtBug_, Mag ik ff meeliften op je probleemverhaal met de 7vrxp ? Ik heb er van de week eentje gescoord, maar ik kan het onding met geen mogelijkheid aan de praat krijgen. DOS vindt -ie prima, maar alle mogelijke win-installs en zelfs m'n Mandrake 8.2-cd'tje trekt -ie niet (*black* screen of death zeg maar, wel interessant voor de verandering). Ik word er helemaal gestoord van (was al gestoord trouwens, maar dat terzijde). Allerlei bios-settings geprobeerd, zoveel mogelijk uitgeschakeld en defensieve instellingen gekozen, etc etc. Vreemd genoeg leidde het veranderen van de instelling van de (enige) cdrom-aan de sec. IDE (CS ipv Master) tot het verdwijnen van de bewering van Win2k-installatie-routine dat de ACPI (voor het Powermanagement deel ervan in elk geval) van het mobo niet "standards-compliant" was.... (liep -ie ook telkens meteen op stuk trouwens) - WEIRD !

Maar goed, mijn plan was dit:
lekker systeempje bouwen, met

Antec sx635 kast (350W voeding) (Significant beter dan Abtronic)
Gigabyte GA-7vrxp rev1.1/ce-brug-stepping / Bios F4
XP1800+
Neolec Black Magic cooler
2x256 noname (V+ ofzo staat er op de chips) DDR266 (ook keurig zo in bios ingesteld overigens)

IDE-0Maxtor D740X / 6L080J4 80 gig / master (of was het nou CS? kweenie)
IDE-1Lite-on 32sp brander / master
IDE-3Aopen 48x cdromspeler / master
IDE-4Lite-on 16x48 retail dvdrom / master

Promise raid controller dus als ATA-ports

Alles hing aan ATA133 kabels (zaten 3 bij het bord, en de 4e die ik gebruikt heb kon wel e's een ATA100 exemplaartje geweest zijn, maar alles is backwards-compatible, dus dat mag geen probleem zijn).

LAN aan
Sound aan
alle USB aan (8, namelijk 1,2,3 & 4 x 2stuks)

Alleen m'n videokaartje is wat lullig (retail Viper770/tnt2/agp4x), maar dat is ivm wat halfbakken CAD-aspiraties - daar wil je geen Geforce of Radeon voor hebben...:)

En dan *unleash* the power of my cool new system !!! (toch net ff anders dan m'n ouwe Intel 350'je, nietwaar ?). NIET DUS !!!

En toen was ik aan het begin van dit verhaal. Ik heb nu alles op failsafe ingesteld, promise contr. gedisabled en de Aopen als enige cd-loopwerk maar aan de IDE-1 gehangen. Samen met de hdd op poort 0 de enige devices die nog "overzijn".

Kan iemand iets afleiden uit deze gegevens ? Ik ben ten einde raad !

Oh ja, nog ff dit: Het betreft revisie 1.1, dus het is eentje *met* clear-cmos jumper. Mooi dat die er niet opzit ! Ik heb nagevraagd of het misschien handig was er *wel* eentje op te hebben, maar de verkoper vond dat onzin; ik kon het bord prima zo gebruiken want alle borden werden zo uitgeleverd... Klopt dat ?
En dit: na een dagje knoeien - waarbij de processor naar mijn idee geen hol te doen heeft gehad - is hij toch boven de 50 graden (50-54 steeds). Ik vind dat zot ('k heb niet voor niets een vette Neolec gekocht ipv zo'n standaard-fannetje van 15 Euro :) ).

Goed, om een lang verhaal nog langer te maken: wat denken jullie ?

1- Is het geheugen (deels) naar de filistijnen (heeft zich tot voor kort meer dan bewezen in een XP1600+ setje op een K7S5A, dus dat lijkt me sterk) zodat ik welk ander merk moet gaan proberen ?
2- Moet ik toch maar e's een jumpertje overwegen op de clear-cmos (voor *normal operation* in dat geval :) )
3- zijn *al* m'n installatie-cd's (en dat zijn er VEEL) plotseling gaar geworden ?
4- moet er dan *toch* een fan op die passief gekoelde noordbrug ?
5- moet ik m'n grote mond houden en iets fatsoenlijks gaan kopen ?
6- is dit prima Gigabyte-bordje op een maandagmorgen - en dan nog *voor* de koffie - van de produktielijn gerold/-donderd & rijp voor een RMA'tje ?

En nu ik toch bezigben meteen maar een laatste vraag die naar ik aanneem losstaat van de andere vragen: Hoe ga ik PnP-(dis-)functionaliteit in één koele aktie uitchakelen in de bios, ten gunste van m'n Mandrake-cd'tje ? Die wordt over het algemeen toch al niet zo happy van bios-pnp... Ik ben gewend dat ik pnp gewoon "uit-switch" in de bios, maar dat gaat op dit bordje niet, ook niet in de advanced bios-mode.

Lang genoeg, dit verhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

ff vluchtig doorgelezen, wat bij mij echt 27908327980372 freezes, crashes etc. (zelfs in installatie )veroorzaakte was me onboard lan, ook als ik geen enkele pci kaart in me systeem had (onboard sound & lan aan).
Probeer het eens met die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga 'k proberen. Heeft ook al eens uitgestaan trouwens (nu ook misschien) maar ik ga het uitzoeken.
Zit alleen nu op GoT met een (P200) computertje waaraan de monitor + keyb + muis hangen die ik voor die %$*&^#$^&%#$ Gigabyte-set nodig ben :) Ik had me voorgenomen alleen nog erover te lezen/posten vanavond - ga ik morgen weer aan de slag (da's beter, voor later, en voor m'n *huisraad* ook, trouwens HAHA ).

Ik vind het echt idioot dat zulk mooi spul niet gewoon probleemloos draait :) Potvolblomme. Ik ga haast terugverlangen naar dat K7S5A'tje - destijds in een kast gepropt met bijbehorende onderdelen en rossen met die bak ! Ook met vanalles onboard (geen raid) + bijgestoken, maar net zo makkelijk als....ehm... een P200-setje, bijvoorbeeld :)

Als het inderdaad die LAN is, dan mag de winkel waar dat bord vandaan komt heel snel een ander bordje voor me uit het schap halen trouwens (asus misschien toch maar, of voor mijn part een Shuttle dan (ahem...)), als het maar meteen draait. Ik trek het bijzonder slecht als een systeem met defensieve/conservatieve settings al niet eens probleemloos werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik wil mijne misschien ook ruile voor een ASUS enige probleem is dat ik schurt hekel heb aan ANUS :(
Had eem ASUS KT133 plank en die ging 1 week nadat garantie voorbij was dood + de befaamde cheat drivers die ze destijds wouden uitbrengen, maar goed als me Gigabyte kuren blijft hebben (Heb nu, als ik herstart, dan me videokaart dan op zwart blijft, moet ik pc uit zetten, weer aan en dan heb ik weer beeld!?) zal ik wel moeten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb je wel weer gelijk in. Asus is niet echt zo'n hang-em-aan-de-stroom-en-hij-loopt merk. Maar ik ben ook al deze http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/6380E%20aru/main.html?model=MS-6380E tegengekomen. ('k heb liever *geen* LAN dan eentje die toch alleen maar problemen oplevert, en daar wil ik zelfs wel voor bijlappen !). En het schijnt dat Soltek wel leuke dingen doet tegenwoordig, maar daar weet ik verder niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Sja, MSI, dat vind ik een btje aldi plankjes, vind persoonlijk abit nog altijd beste ge-engineered, alleen jammer van die highpoint controllers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er eentje met wel een clear cmos jumper, nou, eigenlijk zit er geen jumper op maar ik heb er eendje van het onboard sound ervoor opgeofferd, ik heb nl geen reserve jumpers.

Verder heb ik al 1x meegemaakt dat ik geen beeld meer kreeg met 1 lange beep en 8 korte (kan monitor niet vinden). een cmos reset was nodig. Ik dacht bijna dat ik um gemold had
(lijkt me op zo een moment vreselijk als je die niet hebt)

sdram auto
cas latency 2
sd com rate 1T
alles disabled en agp 1x en hij werkt (heb je daarvoor al die F(*@#$&*(@#&$ng features) en USB en seriele poort ook.

Interupt mode op pic (bios features)

zo is ie bij mij alleen stabiel, ik ga maandag wel ff met ander geheugen proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ja daar was ik ook ongeveer, probeer nu eens PCI Delay uit te zetten en AGP Voltage op 1,7 en vcore + 7,5% dan zou AGP 4x moeten werken, werkt hier in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
bij mij loopt de combinatie ga-7vrxp en leadtek gf4 ti4400 zonder problemen, neem eens een kijkje op het gigabyte forum van www.amdmb.com, staan echt heel veel onderwerpen over dit bordje...

http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=11

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik heb dus ook problemen met een Gigabyte VRXP en een ti4400 combo. er zijn VEEL mensen die er probs mee hebben
check idd even de AMDMB forums daar staat uren leesplezier
ik verdenk zelf mijn MSI Gfeorce 4 ti4400 van de euvels
het schijnt dat het increasen van de core voltage met +7.5% problemen schijnt op te lossen. Ik heb het nog niet geprobeerd.

De enige keer dat ik mijn GF4 werkend had was door de FSB op 100 te zetten en mijn case-fans en cd-rom's los te halen
en ik heb een antec 300w voeding dus je zou zeggen dat die het makkelijk moet trekken.

Iemand die ik ken heeft een 7VRXP met een Asus GF4 Ti4400 en die werkt 100% stabiel

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 11:46 schreef Bamibal het volgende:
ik heb dus ook problemen met een Gigabyte VRXP en een ti4400 combo. er zijn VEEL mensen die er probs mee hebben
het schijnt dat het increasen van de core voltage met +7.5% problemen schijnt op te lossen. Ik heb het nog niet geprobeerd.

De enige keer dat ik mijn GF4 werkend had was door de FSB op 100 te zetten en mijn case-fans en cd-rom's los te halen
en ik heb een antec 300w voeding dus je zou zeggen dat die het makkelijk moet trekken.

Iemand die ik ken heeft een 7VRXP met een Asus GF4 Ti4400 en die werkt 100% stabiel
lees ik nu dat het specifiek de kt333 is die problemen heeft met een ti4400? ik heb een gigabyte kt266a en wil er een leadtek ti4400 in prikken, dat gaat wel goed?
zo nee, wat zal dan wel stabiel zijn? p4? :?

ik verkoop die via chip-soep sneller dan je 'weer via gezeur' kan zeggen!
/me zit al een paar maanden aan p4 met rdram te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024

ik heb voorheen ook (af en toe) wat vage vastlopers gehad, spontane resets etc, draaide ook met een 300watt voeding.

sinds vorige week een 400watt Macron PSU geplaatst, 100% stabiel nu

misschien dus toch de moeite waard om een andere (zwaardere) voeding te proberen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
O jee ik wordt hier niet zo vrolijk van...
Heb net precies DIE gigabyte besteld met leadtek 4200.
Het is de GA-7VRXP geworden omdat hij goed blijkt uit verschillende hardware testen.
Maar als ik die zo lees dan had ik beter de Asus kunnen nemen.

Ik heb best wel wat knowhow op hardware gebied , puur omdat het me boeid.
Mocht blijken dat het moederbord niet goed werkt dan gaat ie gewoon terug naar de winkel.
Ik ga echt niet meer zo lang expirimenteren (KT7a) met nw bios'en en settings
Ik wil gewoon lekker knallen!

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
ik ben van plan precies dezelfde combi te gaan halen.
beetje shit dat ik nu hoor dat het problemen opleverd. wat is dan een leuk ander bord, deze is namelijk wel helemaal compleet met alles dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een asus A7V333 is ook een goede keuze.
De asus moederborden zijn "bijna" allemaal ok

Heb nu een paar Abit's die zijn ook aardig maar die via KT133 heeft wel een speciale benadering nodig.

Nu voor het eerst een "vlooienbord" gekozen op basis van de testen en hoop dat het ok is.......

is er al iemand die zegt NIET de gigabyte??

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Miekol, ik heb goed nieuws voor je (en goed nieuws): ASUS - die maakt *echt* Aldi plankjes :) (zoek ff naar info over de aldi 900MHz pc van eind vorig jaar).

Verder kan ik je melden dat m'n systeempje eindelijk ongeveer draait zoals ik dat graag wil ! Alleen weet ik niet of het aan de LAN ligt die ik heb uitgeschakeld (bedankt voor de tip! Ik denk echt dat het hier aan lag), of aan het 2e reepje DDR dat ik er meteen ook maar uitgetrokken had... Daar moet ik nog e's naar kijken. Verder vreet zelfs Win98 *alles* wat er in m'n systeem hengt. Nou ja, ik moet ook nog de drives weer aan de promise (ata) terughangen, maar dat gaat vast ook werken. Tenslotte - ik heb meteen de optimale settings maar d'rbij gepakt, & dat gaat nu dus prima (aggressieve mem-timings, agp4x etc, ook APIC schijnt win98 wel prima te vinden...).
Verdere beslommeringen mbt dit systeempje ga ik denk ik maar onder een van de andere vrxp-topics posten, want anders wordt het hier wel een beetje een zooitje (sorry daarvoor, reetkever41)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik had dus laatst iemand een systeempie geadviseerd en toen had ik me gigabyte plank zelf nog niet dus had ik hem dat ook geadviseerd, die heb zeg maar zelfde systeem als mij nu (xp 2000+, gigabyte plank) alleen met MSI GF 4 ti 4400 en die heeft helemaal geen problemen :( Heb boel geinstalleerd, dipswitch op 133 gezet en alles wertke :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ah das mooi om te horen :P Ik snap daar echt niks van he die onboard lan, als ik hem aan kon staan kon ik niet eens windows installeren! (Heb gewoon sinds ik dit plankje heb ong. 10 keer geformatteerd ofzo :( )

Maar heb jij nu dus ook gewoon PCI Delay aan, Fast Command op ultra en geen probs met freezes in 3d apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, zover ben ik nog niet :) Ik ben wat van de trage op m'n vrije dag... Ik heb geen spellen of 3d testtooltje bij de hand gehad, alleen (toevallig) de winamp-visualisation. kweenie of die ook erg 3d't, maar die vermaakt zich in elk geval uitstekend (op m'n coole V*i*per770 HAHA). 'k ga straks weer verder met testen (eerst ff wat plichtplegingen zo).
THX again ! Kun je nog ff mailen of ik nu wel weer me lan kan inschakelen ? Of ga ik dan meteen weer voor de bijl ? (kan ik ook gewoon proberen natuurlijk, maar ik ben een beetje lui af en toe :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Je heb geen mail in je profiel staan :P

Ennuh ik had eerst dus windows draaien en toen onboard lan aangezet en toen kwam ik niet eens in windows, toen keer of 3 geprobeerd te formatteren maar dus zelfs windows setup liep vast met onboard lan dus ik denk niet dat ut zal werken, misschien wel denk dat je hooguit een freeze krijgt en dan kan je hem weer uit zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu wel (email), maar ik bedoelde inderdaad posten :) Tja, lange nacht hè. Ik ga zo ff m'n computer p ^C Testen :) (lan weer e's aanzetten) Zou het misschien een brakke irq-verdeling zijn die de boel laat hangen iedere keer ? Ik ga in ieder geval m'n ongenoegen kenbaar maken bij Gigabyte (dat is een nette samenvatting van deze gedachten over hun: $%(*&^#$*(&^#$&^%#$&*%$&*^%#&^%@#()^#$()*@*&^#$&^%@&^@#gigabyte!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Jah dacht ook al aan IRQ maar je kan er eigenlijk niks aan doen denk ik zo?

En idd 7vrxp niet echt meest geslaagde aankoop die ik ooit heb gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er net achter dat m'n 2e reepje DDR gaar is. Nooit overclockt of dat soort ongein, dus ik ga maar e's ff een nieuwe vragen (garantie - yep !) bij de (on)gelukkige verkoper :) 't Wordt nu spannend dus, want de LAN gaat zo weer aan !
---I'll be back---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Nou eindelijk dan !!
Na eerste installatie, 3DBechen en vast
:( ....reboot...Bechen en vast.
Format 1.
Opnieuw.
Benchmark weer vast :( :(
Temperatuur hoog....extra chasisfan...windows vast ????
Format 2.
Harde schijven op andere PC, Nieuwe format en indeling.
Schijven terug.
Chasisfan aangesloten. Raid uit in BIOS.
Alles verders standaard.
Win98se erop ....en draaien, verschillende software installed, alles verders standaard geen overklokken en Benchen maar weer (virusscanner stond aan en internet ook, weet niet of het iets uitmaakt).
Fingers crossed en GO !!

Hoera ....succesvol... score 9832, vond ik dus wel oké.
(Met mijn 1800+ ,512 PC133 en Gf2Pro V7100 32mb had ik net geen 3000)

Nu draait alles super.....
Ben wel opzoek naar een goede tweakprog voor mijn videokaart, ben benieuw wat'ie nog inzich heeft.

Voorlopig kan ik dus zeggen,
Na aardig wat uurtjes en ergenissen verder, toch alles stabiel en perfect draaiend.
Nu dan stap 2 "Wat zit er nog in die machine ??"
Eindelijk tevreden alhoewel toch die temp wel hoog is,
CPU 57 en kast 47, misschien toch later een andere kooler.

Voor iedereen die nog bezig is, veel succes, maar als het eenmaal draait :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k wilde net heel cool gaan posten dat ik m'n onboard-LAN up'n'running had, loopt de hele zaak tijdens het schrijven hardstikke vast (freeze, niet een of andere win-fout).... Ik ben benieuwd of dat door die LAN komt, of door losjes ingeprikte PS/2 keyb + muis ofzo (geeft ook sys-freezes is mijn ervaring). Nog maar e's aandrukken zo, en kijken wat er gebeurt. Werkt het niet dan prik ik er een 3comXL in tot ik tijd heb die zooi terug in te leveren bij de zaak die me met het bord heeft opgezadeld... Of moet ik eerst e's met de mem-timings aan de slag ?

Zeg Miekol, hoe was jij erachtergekomen dat het om die LAN ging ? En is je systeem *wel* goed stabiel met een losse NIC erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik had em stabiel draaien en d8 dat overclocken beter zou gaan met alles onboard + agp, onboard sound stond al aan dus ik onboard lan aanzetten en sindsdien alleen maar freezes gehad (heb nog 2x geprobeerd nieuwe windows erop te zetten, maar dat wou ook niet baten). Maar ja enige oplossing was dat ding uitzetten hiero :(

En weet iemand trouwens wat die paar extra instelling in de advanced bios (Ctrl+F1 ipv Del doen) betekenen/doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ff een vraagje jongens (en meisjes evt.): iedereen die hier probs. heeft, hebben die een vrxp? dus met de onboard-scheisse? ik denk namelijk dat de tests vaak met de vrx zijn uitgevoerd (correct me if I'm wrong) en ik wilde die misschien ook wel hebben. (de vrx dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 26 mei 2002 17:26 schreef zimbab het volgende:
ff een vraagje jongens (en meisjes evt.): iedereen die hier probs. heeft, hebben die een vrxp? dus met de onboard-scheisse? ik denk namelijk dat de tests vaak met de vrx zijn uitgevoerd (correct me if I'm wrong) en ik wilde die misschien ook wel hebben. (de vrx dus)
Wat ik eruit opmaak is het de nieuwe VRXP van Gigabyte.

Ik heb deze ook besteld icm. een Leadtek Ti4400.

Nu weet ik dus al 1 ding. Die LAN onboard gaat bij mij meteen uit! Zijn er nog meer dingen om alvast rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK - vraagje: wat doe je als je een dom operating system bent (bijv. win98) en veel te veel onderdelen onder moet brengen bij veel te weinig irq's ? Antwoord: je gaat TrustUSR en uiteraard vele anderen pesten (>10 devices op irq10 zetten) tot ze het teveel aan onderdelen terug naar de winkel willen brengen.
Nog een vraag: wat doe je in hetzelfde geval als je niet Win98 maar Win2k bent ? Dan maak je gebruik van APIC (die de koele USR natuurlijk aan heeft gezet in z'n verrotte AMI-bios omdat hij weet dat Win2k dat leuk vindt), zodat je 24 irq's hebt om uit te kiezen. Dan kun je tenminste fatsoenlijk aan de bak :) HAHAHAHAHA. Ik vind dat Gigabyte op de doos had moeten vermelden dat die kl*tenborden er echt niks van bakken met win98 - dan weet je tenminste waar je als gebruiker aan toe bent !
Zo, nou ga ik echt eens die resterende cd-drives aan de promise-poorten hangen - dan weten we natuurlijk pas echt hoe koel Win2k is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog mooi POTVER(*@#$)&@(*#%&*(@#&%(*@&#%(*&@#% :r

De maxtor 80 gig 7200 toeren is DOOD na 5 dagen. Hij heeft het wel 5 dagen volgehouden.

's Ochtends aangezet klak klak klak, fdisk integriteittest bij 2% op zijn bek.

De schijf is nu onbruikbaar.

Dus ik heb een
slecht moederbord
misschien brak geheugen
en een dode harde schijf. Snif om te janken.

Sorry hoor, even mijn frustraties kwijt.

Wat een (*#&%(*#$&%*(#$%(&*$% hardware.

Hebben mensen een leadtek en zo een epox waarbij het systeem stabiel is?

Dit bord gaat in iedergeval morgen terug naar hel samen met de dode harde schijf (digiworld).

Welk merk/ type adviseren jullie als ik moest kiezen tussen ECS Asus. Hij moet DDR2100 aankunnen het liefst onboard sound en LAN maar hij hoeft geen raid te hebben.

Hoe moet ik dit aan mijn maat verkopen? Zijn eerste PC en hij heeft 4 slapeloze nachten en misschien toch maar een XBox?

Dus de zooi 3 dagen nieuw binnen en 3 componenten weer klaar voor retour.

Ik heb nog nooit zoveel ellendige hardware bij elkaar gehad ik ben erg verdrietig :(

Wat voor mobo zal ik um omruilen het moet in iedergeval eentje zijn die compatible is met een leadtek gf4400. Iemand suggesties (en het liefst ook dat ie bij digiworld te verkrijgen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Op zondag 26 mei 2002 17:26 schreef zimbab het volgende:
Zou heel goed kunnen, ken iemand met een VRX met gf 4 ti 4400 en die heb helemaal geen probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

[b]Op zondag 26 mei 2002 19:25 schreef reetkever41 <knip>
Dit bord gaat in iedergeval morgen terug naar hel samen met de dode harde schijf (digiworld).

Welk merk/ type adviseren jullie als ik moest kiezen tussen ECS Asus. Hij moet DDR2100 aankunnen het liefst onboard sound en LAN maar hij hoeft geen raid te hebben.
<knip>
Hey daar heb ik hem ook gekocht, ik denk dat ik maar aan de ASUS A7V333 moet :( Maar de VRX is misschien ook wel een idee, want ik ken dus iemand die heb zelfde geheugen + cpu als mij en de gigabyte vrx met MSI GF 4 ti 4400 en die heb geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor topic poster... volg deze link es...
http://www.viaarena.com/?PageID=64

kijk eens of hier wat uit komt..

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In WinME doet hij het op pic, winXP(2k) start niet eens op met de programmeble interupt controller. Die heeft dus APIC nodig.

In WinME had ik dus Lan en sound aan de praat maar de raid en USB stonden uit. Alles stond op een ander IRQ dus dat was niet echt een probleem.

Die pic en Apic hebben volgens mij invloed op de IRQ indeling maar 'correct me if I am wrong'.

Ik heb (klaar om terug gestuurd te worden) dus een VRXP rev 1.1. Ik hoop niet dat digiworld moeilijk gaat doen. Ik heb toch voor een mobo betaald dat naar behoren functioneerd.

Je kan een auto toch ook niet verkopen onder het motto van,
'en als je de airco aanzet dan doen je ruitenwissers het niet' of 'als je je sigarettenaansteker gebruikt dan slaat je motor af'.

Ik vind dat je zo een mobo als consument echt niet van de fabrikant hoeft te accepteren toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die loop suggereerd dus dat of de proc of de Videokaart gaar is?

Om eerlijk te zijn denk ik dat die leadtek prima in orde is omdat hij het hier toch aardig heeft gedaan. Volgens mij komt het ook bijna niet voor dat je een kapotte processor koopt nu het zooitje dus werkte begaf de harddisk het dus ik kan niet meer verder expirimenteren en van de comp waar ik nu achter zit blijf ik af want daar ben ik heel tevreden mee en wil dat graag zo houden.

Voordat die gigabyte mijn schijf ook naar de filistijnen helpt. Ik heb geen vertrouwen meer in Gigabyte. Eigenlijk word het zowieso maar es tijd om van VIA af te stappen want die 4 in 1 drivers met dat gare 16 bit dosachtige setup gebeuren vind ik ook maar amateurwerk.

Maar jullie hebben dus meer vertrouwen in ASUS?

Is die 266-E wat? Het hoeft niet perse een 333 bordje te zijn, het was alleen leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Op amdb.com of viaarena forums was iemand met soortgelijke problemen en die had een ASUS nforce 266 plank gekocht en dat werkte direct en kreeg meteen 10,000+ in 3dmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week mijn ga 7vrx er in gezet, hij draait nu fijn.
Zelfs met een Ti 4400. Alleen als ik de compu weer aanzet
krijg ik geen beeld, compu uit, voeding uit, dan de boel weer aan en hij draait weer fijn. Iemand met het zelfde probleem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ja heb precies hetzelfde, enige oplossing lijkt FSB iets lager te zetten (145 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
nou dan zal het bij mij toch echt of aan m'n voeding (een Antec 300w notabene) of toch echt aan mijn MSI GF4 ti4400 moeten liggen. Ik snap er gewoon geen zak van, niets lijkt echt kapot te zijn

- systeem is stabiel met een GF4 MX440
- systeem is stabiel met een GF4 ti4400 en de proc op 1200MHz (casefans uit en cd-rom's uit)

dus de GF4 Ti4400 KAN dus wel draaien op het systeem alleen niet op hoge settings en met de fans en cd-rom's eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik vond deze interessante post nog op amdmb
I have an locked athlon so by default i mean running at 133mhz. From what i've seen till now there is three options:
a) Some vrxp can't run at 133mhz propably accompanied by problem with agp 4x.
b) Others haven't got probs running at 133mhz bus but they have probs with agp 4x (i happen to be in this category )
c) Others who haven't got any probs!
The solution to either the first 2 categories is one. Raise the vcore to +7.5%. I understand that u may not want to have a motherboard running at default speed and having +7.5% vcore but if u don't mind or even better if u want to overclock your cpu that wouldn't be a problem.
I should advice everyone out there with a problematic vrxp to overclock his cpu in order to justify the voltage increase...
As for rmaing the board i couldn't decide it for u however i can tell u 2 things. At least u get a motherboard who may have a prob but u know how to deal with it! (have u checked the epox forum to see what's going on with the 8k3a?!). And the second is...
U may fall in the third category!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
yes eindelijk heb ik de kaart aan de gaan
wel ten koste van agp 4x en fast writes

hoeveel performance lever ik nu in

ik vind het iig niet normaal dat ik agp 1x moet gaan
draaien om de boel aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik weet nu zeker dat het een probleem is van de vrxp
ik ben minstens 50 mensen tegengekomen met een vrxp/ti4x00 combo met probs

en alleen het terugschroeven naar agp 1x loste de problemen op.

Gigabyte heeft dus een probleem, ik ga ze ff een mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij :P (eigenlijk ook wel teleurgesteld ;( ) dat ik dit lees. Ik weet tenminste niet dat ik gek ben en dat het echt aan dat bord ligt. Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg bij digiworldbv als ik dit probleem-geval terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik haal maar 8873 punten met 3mark ;(
ik ga morgen een MSI KT333 bordje halen
zaag dat ding hier doormidden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Misschien niet helemaal on-topic, maar welk moederbord moet het dan wel worden icm met de Ti4400 ??

Ik heb nu een Gigabyte in bestelling staan. Kan nog geannuleerd worden.

Ik heb het besteld bij Yorcom. Zij hebben alleen nog de MSI KT3 Ultra ARU DDR333 (€ 169.50), de MSI KT3 333 DDR333 (€ 142.50) en de Asus A7V 333 (€ 165,-) met RAID nog duurder.

De Gigabyte was maar € 137.50

Welk mobo wordt het dan? Andere shop kan altijd. Als het de Gigabyte niet zou worden, dan de Epox, maar hier zijn ook al zoveel problemen mee. Ik word er niet echt wijzer van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook te zoeken, zit te denken aan een Shuttle, lees weinig problemen en goede recensies over de huidige moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 02:06 schreef reetkever41 het volgende:
Ik zit ook te zoeken, zit te denken aan een Shuttle, lees weinig problemen en goede recensies over de huidige moederborden.
NEE niet kopen

heb er hier ook een liggen en het is een zwaar brak bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 01:59 schreef Smarron het volgende:
Misschien niet helemaal on-topic, maar welk moederbord moet het dan wel worden icm met de Ti4400 ??

Ik heb nu een Gigabyte in bestelling staan. Kan nog geannuleerd worden.

Ik heb het besteld bij Yorcom. Zij hebben alleen nog de MSI KT3 Ultra ARU DDR333 (€ 169.50), de MSI KT3 333 DDR333 (€ 142.50) en de Asus A7V 333 (€ 165,-) met RAID nog duurder.

De Gigabyte was maar € 137.50

Welk mobo wordt het dan? Andere shop kan altijd. Als het de Gigabyte niet zou worden, dan de Epox, maar hier zijn ook al zoveel problemen mee. Ik word er niet echt wijzer van ...
ik zou ff afwachten, ik heb namelijk meer van dit soort problemen gezien niet alleen met de vrxp.
ik ga morgen een MSI halen en dan post ik hier wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 02:08 schreef Bamibal het volgende:

ik zou ff afwachten, ik heb namelijk meer van dit soort problemen gezien niet alleen met de vrxp.
ik ga morgen een MSI halen en dan post ik hier wat de resultaten zijn.
Welk type MSI precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
deze

MSI KT3 Ultra ARU DDR333

en als dat niet goed werkt dan koop ik een compaq en hou ik het met pc's voor gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 02:13 schreef Bamibal het volgende:
deze

MSI KT3 Ultra ARU DDR333

en als dat niet goed werkt dan koop ik een compaq en hou ik het met pc's voor gezien
Sorry, even snel geen zin om te zoeken. Wat is die ARU precies? Ik vind dat plankje wel erg duur ivg met de rest. Het bordje zonder ARU van MSI is wel aantrekkelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welk type heb je dan bamibal?
Heb je meer ellendige verhalen gehoord of acht je de kans groot dat dit bord ook retour gaat? (die shuttle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik vind het bordje er niet zo mooi uitzien moet ik eerlijk zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/mobo/msi_kt3ultra/kt3_ultra.jpg

De voedingsconnectoren zitten helemaal links, de CPU zit verticaal geplaatst. Daar hou ik niet zo van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 02:16 schreef reetkever41 het volgende:
Welk type heb je dan bamibal?
Heb je meer ellendige verhalen gehoord of acht je de kans groot dat dit bord ook retour gaat? (die shuttle)
De AK31 v2 Via KT266A, ding wilde met geen mogelijkheid op 133MHz draaien (FSB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 02:19 schreef Smarron het volgende:
Ik vind het bordje er niet zo mooi uitzien moet ik eerlijk zeggen:

[afbeelding]

De voedingsconnectoren zitten helemaal links, de CPU zit verticaal geplaatst. Daar hou ik niet zo van eigenlijk.
is ook kut dat die cpu zo geplaatst is, want dat betekend dat je je moederbord eruit moet slopen wil je je koeler kunnen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 02:24 schreef Bamibal het volgende:

is ook kut dat die cpu zo geplaatst is, want dat betekend dat je je moederbord eruit moet slopen wil je je koeler kunnen vervangen
Toch lees ik veelal positieve reviews over dit plankje. Hmm.. Wat ik ook lees is dat de performance t.o.v. de KT266a minimaal is .. Dus eigenlijk wachten op de KT333a ?

Omdat de KT266a al een tijd op de markt is, betere support voor is, kan dit voorlopig toch ook een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 02:27 schreef Smarron het volgende:

[..]

Toch lees ik veelal positieve reviews over dit plankje. Hmm.. Wat ik ook lees is dat de performance t.o.v. de KT266a minimaal is .. Dus eigenlijk wachten op de KT333a ?

Omdat de KT266a al een tijd op de markt is, betere support voor is, kan dit voorlopig toch ook een optie zijn?
ik ga iig voor een KT333 chipset ik heb die dure PC2700 DDR geheugens verdomme niet voor niets gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 02:29 schreef Bamibal het volgende:

ik ga iig voor een KT333 chipset ik heb die dure PC2700 DDR geheugens verdomme niet voor niets gekocht
Zelfde toch ook voor mij. Ik kan het allicht proberen om het bordje stabiel te krijgen. Anderen lukt het ook. Mijn PC2700 geheugen is ook al onderweg. Mocht het plankje nou niet werken, kan ik altijd nog voor die MSI gaan. Trusten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIC is Programmable Interrupt Controller. Met dat ding heb je de beschikking over 15 IRQ's. Dat zijn er natuurlijk altijd te weinig in een fully loaded systeem. Dat is al in elk geval sinds de megacoole 80486 zo. Niet dat een en ander dan niet werkt, maar Win is zo aardig om een aantal compromissen voor je te sluiten waardoor het allemaal redelijk probleemloos samenwerkt. APIC is hetzelfde, maar dan Advanced :) Oorspronkelijk gedacht voor Multi-processor systemen, omdat dan de procjes ook nog e's *met elkaar* willen babbelen, en dat doen ze ook middels IRQ's. Dan heb je dus *echt* wel ene paar extra nodig. APIC biedt 24 IRQ's. Win2k kijkt bij de installatie eerst of je PIC hebt of APIC, dan hoeveel CPU's er in je systeem hangen (in mijn geval 1) en bepaalt vervolgens dat de extra IRQ's niet voor de proc's nodigzijn en dus voor andere dingen ingezet kunnen worden. Zo las ik het van de week bij toeval in een van de vele Duitse Magazinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
net een MSI KT3 Ultra gehaald, ga em vanavond ff inbouwen
en laat jullie weten of het nou wel goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
de performance is op mijn systeem op AGP 1x zwaar brak
8837 punten bij 3dmark 2001 SE en ik haal met sof2 op 1280x1024@32 bit en alles high maar 30fps ;(
hoop vanavond betere resultaten te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 17:19 schreef Bamibal het volgende:
de performance is op mijn systeem op AGP 1x zwaar brak
8837 punten bij 3dmark 2001 SE en ik haal met sof2 op 1280x1024@32 bit en alles high maar 30fps ;(
hoop vanavond betere resultaten te zien
Doet hij het niet op AGP 2X en 4X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 18:52 schreef Smarron het volgende:

[..]

Doet hij het niet op AGP 2X en 4X ?
nope dat werkt dus niet, probleempje met de vrxp
stop er dus straks die KT3 Ultra in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Op maandag 27 mei 2002 19:09 schreef Bamibal het volgende:

[..]

schiet op!! :+ was namelijk van plan om ook een vrxp te halen maar hoorde dus dat die brak was. 2e keus van mij is dus ook een kt3 ultra. verder komt er een leadtek gf4 ti4400 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
zijn er ook mensen die POSITIEVE ervaringen hebben met de
vrxp + een ti 4400 of 4600 ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 20:13 schreef knights16 het volgende:
zijn er ook mensen die POSITIEVE ervaringen hebben met de
vrxp + een ti 4400 of 4600 ?
ik ken er zat waar het wel goed draait
ik ga btw nu ombouwen
ben een beetje lui vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 19:09 schreef Bamibal het volgende:

Damn, dat meen je dus niet! Hoe zat het eigenlijk met dat LAN on-board? Had je dat ook al uit staan?

Ik heb dus wel he bordje besteld met de Ti4400, maar dat gaat dus brak ... :'(
Op maandag 27 mei 2002 22:36 schreef Bamibal het volgende:

ik ken er zat waar het wel goed draait
ik ga btw nu ombouwen
ben een beetje lui vandaag :P
Dus lekker tegenstrijdig ... Ik weet het nu ook niet meer. Ik hoop morgen en anders overmorgen alles binnen te hebben, dan ga ik ook even bouwen.

Heb je btw 2 mobo's in je bezit ?? Geld teveel ofzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 27 mei 2002 23:19 schreef Smarron het volgende:

[..]

Damn, dat meen je dus niet! Hoe zat het eigenlijk met dat LAN on-board? Had je dat ook al uit staan?

Ik heb dus wel he bordje besteld met de Ti4400, maar dat gaat dus brak ... :'(
[..]

Dus lekker tegenstrijdig ... Ik weet het nu ook niet meer. Ik hoop morgen en anders overmorgen alles binnen te hebben, dan ga ik ook even bouwen.

Heb je btw 2 mobo's in je bezit ?? Geld teveel ofzo ..
De MSI KT3 Ultra draait wel goed op AGP 4x
ik moet de bios nog wat tweaken maar ik haal 1000 punten meer in 3mark2001 SE en het belangrijkste : Hij is eindelijk stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook probs gehad met agp op 4x op een gigabyte vrxp. gewoon je vcore +7.5% zetten en/of agp voltage op 1.7v

ik hoefde alleen de vcore te verhogen en kan nu gewoon op agp4x draaien. ik heb overigens maar een ati rage 128, maar het schijnt gewoon aan de mobo te liggen. www.amdmb.com forum gechecked. staat veel handige zooi in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
argh... twijfel... twijfel...
als het alleen aan de v-core ligt ben ik wel bereidt die verhogen, maar dat kan misschien weer niet het gaval zijn. wil natuurlijk wel een goed presterend bord die stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:38 schreef patryk het volgende:
argh... twijfel... twijfel...
als het alleen aan de v-core ligt ben ik wel bereidt die verhogen, maar dat kan misschien weer niet het gaval zijn. wil natuurlijk wel een goed presterend bord die stabiel is.
check deze link waar ik de oplossing had gevonden http://www.amdmb.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Sja mijn GA-7VRXP draait nu dus stabiel op AGP 4x en FSB 145 (unlocked), moest idd wel vcore op +7,5% en AGP op 1,7v zetten.

Ik haal nu met deze setup:
XP 2000+ @ 145fsb
Apacer PC 2700 @ 333/cas2/1t
Leadtek GF 4 ti 4400 @ 308/660
Een 3dmark score van 108xx, moet wel beter kunnen vind ik eigenlijk :( Ik geef zelf plank de schuld en wil em eigenlijk omruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh. altijd beter dan mijn 3dmark score van 860 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 00:41 schreef GRRR het volgende:

check deze link waar ik de oplossing had gevonden http://www.amdmb.com/
Handige site. Ben er nu ook daadwerkelijk doorheen aan het bladeren. Zag hem al weleens voorbij komen, maar ik denk dat het handig is als ik alvast wat info tot me neem :z

- LAN uit
- V-Core +7,5%
- AGP 1,7

Nog meer instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 27 mei 2002 23:57 schreef Bamibal het volgende:

De MSI KT3 Ultra draait wel goed op AGP 4x
ik moet de bios nog wat tweaken maar ik haal 1000 punten meer in 3mark2001 SE en het belangrijkste : Hij is eindelijk stabiel :)
Hoe vind je het bordje zelf? Ik bedoel hiermee de connectoren die op een andere plek zijn geplaatst en de CPU die verticaal zit. Is het allemaal nog wel overzichtelijk en zitten de draden niet in de weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik ben dus van mening dat een moederbord gewoon default goed moet draaien en dat ik niet hoef te klooien met voltages om de boel stabiel te krijgen. Mag ik ook even kwijt dat mijn proc nu maar 37c stressed wordt :) op de vrxp werd hij 17c warmer. en die bios tweaks hielpen dus geen reet bij mij (lan uit, agp voltage omhoog en core voltage omhoog). Alleen het verlagen van de AGP bus naar 1x en het verhogen van de core met 7,5% zorgden ervoor dat ik iig kon werken.

Ik ben nu heel blij met mijn KT3 Ultra want die werkte gewoon pats out of the box in een keer goed met exact dezelfde onderdelen als op de vrxp. En zo hoort het ook IMHO.

Als je zin hebt om zelf lekker te klooien als het fout gaat en je het niet erg vind dat je systeem geen lang leven beschoren is (met het ophogen van die voltages) ga dan voor de vrxp. Heb je liever iets wat gewoon in een keer goed werkt zonder probs ? neem dan een MSI KT3 Ultra (aru).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op dinsdag 28 mei 2002 01:15 schreef Smarron het volgende:

[..]

Hoe vind je het bordje zelf? Ik bedoel hiermee de connectoren die op een andere plek zijn geplaatst en de CPU die verticaal zit. Is het allemaal nog wel overzichtelijk en zitten de draden niet in de weg ?
de voedingsconnector zit een beetje lomp geplaatst. Ik heb met tie wraps (of hoe die dingen ook mogen heten) de boel netjes weggewerkt om er voor te zorgen dat de airflow optimaal is. Voor de rest zit er eigenlijk niets in de weg (ok ik heb liever de fdd connector apart van de ide connectors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 01:30 schreef Bamibal het volgende:
ik ben dus van mening dat een moederbord gewoon default goed moet draaien en dat ik niet hoef te klooien met voltages om de boel stabiel te krijgen. Mag ik ook even kwijt dat mijn proc nu maar 37c stressed wordt :) op de vrxp werd hij 17c warmer. en die bios tweaks hielpen dus geen reet bij mij (lan uit, agp voltage omhoog en core voltage omhoog). Alleen het verlagen van de AGP bus naar 1x en het verhogen van de core met 7,5% zorgden ervoor dat ik iig kon werken.

Ik ben nu heel blij met mijn KT3 Ultra want die werkte gewoon pats out of the box in een keer goed met exact dezelfde onderdelen als op de vrxp. En zo hoort het ook IMHO.

Als je zin hebt om zelf lekker te klooien als het fout gaat en je het niet erg vind dat je systeem geen lang leven beschoren is (met het ophogen van die voltages) ga dan voor de vrxp. Heb je liever iets wat gewoon in een keer goed werkt zonder probs ? neem dan een MSI KT3 Ultra (aru).
Je hebt me zojuist overtuigd om de MSI te nemen. Ik zie het gewoon niet zitten om inderdaad eerst al te moeten tweaken om hem stabiel te krijgen.

Wat is precies het verschil tussen de de gewone KT333 en die met ARU behalve de prijs dan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op dinsdag 28 mei 2002 01:35 schreef Smarron het volgende:

[..]

Je hebt me zojuist overtuigd om de MSI te nemen. Ik zie het gewoon niet zitten om inderdaad eerst al te moeten tweaken om hem stabiel te krijgen.

Wat is precies het verschil tussen de de gewone KT333 en die met ARU behalve de prijs dan ..
op de ARU zit een Onboard raid controller, maar die gebruik ik niet. Vandaar dat ik dus gewoon de KT3 Ultra heb gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 01:38 schreef Bamibal het volgende:

op de ARU zit een Onboard raid controller, maar die gebruik ik niet. Vandaar dat ik dus gewoon de KT3 Ultra heb gepakt.
http://www.yorcom.nl

Daar heb ik de Gigabyte besteld. Hopelijk kan ik deze nog annuleren. Zou je even kunnen kijken welke het dan moet worden. Want ik zie bij de Ultra versie, ook ARU staan en bij de gewone KT333 helemaal niks .. Lekker duidelijk.

Ik heb ook geen behoefte aan die onboard RAID-controller. Het lijkt me dus de bovenste van € 142.50 maar die Ultra ontbreekt daar in het naampje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Je moet btw niet denken dat het altijd feest is met die VRXP/GF4 Combo. Een kennis van me heeft ook een vrxp en een asus ti4400 (met verder ongeveer dezelfde onderdelen als ik heb) en daar draait het perfect. Bij mij draaide de VRXP in eerste instantie wel goed met een GF4 MX440, Maar dus niet met een GF4 Ti4400 (en ook niet met mijn oude GF3 Ti200). Het probleem komt gewoon veelvuldig voor (ik denk bij ongeveer 50% van de users) dus de kans is relatief groot dat je ook een foute combo krijgt. zorg iig dat je een forse voeding hebt want die athlon xp/ GF4 combo zuipt nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 01:43 schreef Bamibal het volgende:
Je moet btw niet denken dat het altijd feest is met die VRXP/GF4 Combo. Een kennis van me heeft ook een vrxp en een asus ti4400 (met verder ongeveer dezelfde onderdelen als ik heb) en daar draait het perfect. Bij mij draaide de VRXP in eerste instantie wel goed met een GF4 MX440, Maar dus niet met een GF4 Ti4400 (en ook niet met mijn oude GF3 Ti200). Het probleem komt gewoon veelvuldig voor (ik denk bij ongeveer 50% van de users) dus de kans is relatief groot dat je ook een foute combo krijgt. zorg iig dat je een forse voeding hebt want die athlon xp/ GF4 combo zuipt nogal wat.
Het wordt een XP1800+, dus nog niet eens de snelste CPU. De Enermax 450watt is ook al onderweg. Ik zal het toch nog even met mijn 300watt moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op dinsdag 28 mei 2002 01:42 schreef Smarron het volgende:

[..]

http://www.yorcom.nl

Daar heb ik de Gigabyte besteld. Hopelijk kan ik deze nog annuleren. Zou je even kunnen kijken welke het dan moet worden. Want ik zie bij de Ultra versie, ook ARU staan en bij de gewone KT333 helemaal niks .. Lekker duidelijk.

Ik heb ook geen behoefte aan die onboard RAID-controller. Het lijkt me dus de bovenste van € 142.50 maar die Ultra ontbreekt daar in het naampje ..
tis idd die bovenste (kan niet missen), maar wel even opletten of het geen lite versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 01:46 schreef Bamibal het volgende:

tis idd die bovenste (kan niet missen), maar wel even opletten of het geen lite versie is.
Lite? Wat wordt daar precies mee bedoeld dan?

(Ik bel morgenochtend dan even snel, maar moet het wel zeker weten).

[off-topic]
Nog steeds mijn vraag he .. Wat moet je eigenlijk met 2 splinternieuwe mobo-tjes?!
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op dinsdag 28 mei 2002 01:49 schreef Smarron het volgende:

[..]

Lite? Wat wordt daar precies mee bedoeld dan?

(Ik bel morgenochtend dan even snel, maar moet het wel zeker weten).
gewoon vragen of hij compleet in doos is. de lite zit gewoon in een antistatisch folietje en in de oudere versies van MSI lite borden was het zo dat er nog wel eens een pci slot minder op zat. Dus ik zou het gewoon ff vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op dinsdag 28 mei 2002 01:49 schreef Smarron het volgende:

[..]
[off-topic]
Nog steeds mijn vraag he .. Wat moet je eigenlijk met 2 splinternieuwe mobo-tjes?!
[/off-topic]
ik verkoop zelf ook pc's, onderdelen etc.
ik test altijd alles zelf om zeker te weten dat wat ik aan mijn klanten verkoop 100% goed werkt anders verkoop ik het niet. Ik heb stapels met moederborden liggen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 28 mei 2002 01:50 schreef Bamibal het volgende:

gewoon vragen of hij compleet in doos is. de lite zit gewoon in een antistatisch folietje en in de oudere versies van MSI lite borden was het zo dat er nog wel eens een pci slot minder op zat. Dus ik zou het gewoon ff vragen
Thanx, dan weet ik in ieder geval WAT ik moet vragen .. hehe ;)

Als ik morgen post krijg, zal ik nog wel de Gigabyte uitproberen. Zoals je zei, het wordt waarschijnlijk 50%-50%. Wie weet zit ik bij de gelukkigen! Dan heb ik vooralsnog geen MSI nodig. En als het wat moeizaam gaat, maar uiteindelijk toch lukt, ben ik een tevreden man! (En nu slapen :Z)

Pagina: 1 2 3 Laatste