[3d] TweakVille 3d project

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Op dinsdag 28 mei 2002 16:03 schreef Oogst het volgende:
Waarom zou het minder precies zijn als je de units in meters instelt? MAX gaat standaard al drie cijfers achter de komma, dat is dus in millimeters, lijkt me precies genoeg. En als dat niet genoeg is kun je desnoods nog de spinner op vier cijfers achter de komma zetten, maar dat lijkt me niet echt nuttig.
Ja daar heb je gelijk in, maar dat bedoel ik niet helemaal.

Als ik ga werken met meters, dan is 1 hokje dus 1 meter. Als je dan verder inzoomt, dan komen er geen extra hokjes bij...Stel je neemt 100 hokjes is 1 meter, dan is 1 hokje een centimeter, dat bedoel ik met preciezer

Je hebt natuurlijk wel gelijk hoor, maar vind het zo prettiger werken. Tenzij ik het "rooster" fijner kan instellen in max :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:33 schreef zirus het volgende:
weet er ook iemand hoe je die meters in Maya kan instellen?????
Volgens mij kan je er beter een (dik!) boek oid bij halen met al die menuutjes van Maya.. :P
dat is dus een van de redenen dat ik liever 3DS MAX gebruik :) (en omdat Maya nogal geheugenvretend is vergeleken met 3DS MAX)

Je kan de 'working units' instellen door naar menu 'Window -> Settings/Preferences -> Preferences' te gaan (maakt niet uit welk menu-type actief is) en dan kiezen voor de 'Settings' categorie, waarbij je met dat comboboxje naast 'Linear' kan kiezen :)
zoals je ziet kom je bij die soort opties door logisch na te denken..

Oja, de 'Distance Tool' is ook wel handig ('Create -> Measure Tools')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Op dinsdag 28 mei 2002 16:08 schreef Zoefff het volgende:Tenzij ik het "rooster" fijner kan instellen in max :?
'Tuurlijk, even de in help kijken doet echt wonderen hoor: klik met het rechter knopje van je muisje op het 3d-snap toggle-icoontje (onderin beeld links van die enorme animate-knop) en stel onder het tabblad home grid de grid spacing in.
Op dinsdag 28 mei 2002 16:32 schreef paasklaas het volgende:
O ja, die heeft MAX natuurlijk ook, alleen heet ie dan taper en kun je hem tussen de helpers onder het create-tabblad rechts in beeld vinden. Denk er wel aan hem na gebruik te deleten, anders wordt je scene zo'n rommeltje door al die tapers.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Op dinsdag 28 mei 2002 16:32 schreef paasklaas het volgende:

[..]

Volgens mij kan je er beter een (dik!) boek oid bij halen met al die menuutjes van Maya.. :P
dat is dus een van de redenen dat ik liever 3DS MAX gebruik :) (en omdat Maya nogal geheugenvretend is vergeleken met 3DS MAX)

Je kan de 'working units' instellen door naar menu 'Window -> Settings/Preferences -> Preferences' te gaan (maakt niet uit welk menu-type actief is) en dan kiezen voor de 'Settings' categorie, waarbij je met dat comboboxje naast 'Linear' kan kiezen :)
zoals je ziet kom je bij die soort opties door logisch na te denken..

Ik heb voor boek gekeken in de bieb maar ze hadden alleen boeken over Max en die waren nog allemaal weg ook! De tutorials die ik vind zijn meestal voor gevorderden en er zit ook tutor bij maya zelf maar die is beetje onduidelijk.

Ik vond maya veel fijner aan voelen tijdens het tekenen dan max dus ben ik daar maar mee mijn huis gaan maken maar ik zal nu ff kijke of ik nou iets meer met max kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ga vandaag ook maar ns beginnen met mn gebouwtje.

Ben er nog niet helemaal uit wat het psies gaat worden maar ik denk een kerkje ofzo (met omgekeerde kruizen dan >:) ).

k zal eerst wel ff een schetsje maken.
Is er niemand anders hier die eerst zn ontwerp een beetje gaat schetsen voor dat ie zomaar begint te modellen?
modellen met schets voor je neus is altijd wel prettig vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik wil misschien ook nog wel meedoen. D8 eerst dat ik TE n00b was, maar nou ik sommige andere wips heb gezien (no offense) kan ik ook wel mee doen denk ik ;) ! Probleem is dat ik al een huis voor een deel af heb, maar heb niet in meters gezet. Kan ik die nu (of later)nog resizen naar de groote waar jullie hem in zetten ( of te minste tot ongeveer die groote)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:33 schreef Oogst het volgende:
O ja, die heeft MAX natuurlijk ook, alleen heet ie dan taper en kun je hem tussen de helpers onder het create-tabblad rechts in beeld vinden. Denk er wel aan hem na gebruik te deleten, anders wordt je scene zo'n rommeltje door al die tapers.
Ah, dat wist ik dus nog niet, tnx :)

dat deleten geldt trouwens ook voor Maya..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21
Op dinsdag 28 mei 2002 15:24 schreef HawVer het volgende:

Zit je nou ongein te schoppen? Links boven in kan je de units instellen :Y)
Ik heb het niet over de eenheid, ik heb het over de instelling van de plane bij preferences...

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 13-09 19:21
Op woensdag 29 mei 2002 09:07 schreef jdiezrequejo het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de eenheid, ik heb het over de instelling van de plane bij preferences...
oh bedoel je dat..
zeg dat dan :P
als je een plane maakt kan je in t 2e tabblad (ff geen zin om op te zoeken moet zo weg) als je de plane geselcteerd hebt de maten instelen...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op woensdag 29 mei 2002 09:27 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

oh bedoel je dat..
zeg dat dan :P
als je een plane maakt kan je in t 2e tabblad (ff geen zin om op te zoeken moet zo weg) als je de plane geselcteerd hebt de maten instelen...
Mjah, maar ik dacht gezien te hebben dat iemand zijn dat je die plane inkon stellen bij je perfrences, dus dacht ik meteen van waar dan :? Want een plane zelf make heb ik ook gedaan, bij mij tekening is dat groene mijn plane :)

Maar ik dacht dat er oook een mogelijkheid was om ervoo te zorgen dat je nietverder kan werken dan 50 bij 50, dus dat je zo die rasters instelt, of is dit niet mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
Wipje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/huus/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je daar geen 21st century GoT van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, je moet meegaan met de tijd eh ;)

ik heb de vormen van mijn huisje langs de buitenkant al af, alleen is het dak een open gat eigenlijk, ik wou heel m'n oppervlakte converten naar NURBS surface om dan cap holes te kunnen doen, maar dat gaat blijkbaar niet, iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog 1 vraagje, is het ook de bedoeling dat je het huis van binnen inricht?????? ik hoop het niet want dat gaat dan echt *** worden (voor mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Sommige doen het wel andere volgens mij niet staat volgens mij nog niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 22:12 schreef _Graphix het volgende:
heb nog 1 vraagje, is het ook de bedoeling dat je het huis van binnen inricht?????? ik hoop het niet want dat gaat dan echt *** worden (voor mij dan)
Ik heb geen idee of dit een vereisde is, ik weet wel dat sommige er al mee bezig zijn. Maar ik denk dat het beter is dat je een mooie buitenkant hebt en geen interieur, dan een halve buitenkant en een pauper interieur.

Als Lord_Mithril (of iemand anders) er anders over denkt, verbeter me maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Het zou ook cool zijn als bij de grote animatie er door de huizen heen gevlogen kan worden. Ik weet niet of dit haal baar is en of het veel render tijd gaat kosten. Ik heb mijn huis meer op interieur gericht aangezien binnenin bijna alles gebeurt en mijn tuin eigenlijk ook binnen in het huis ligt(beetje pompei achtige huizen).
En tuin is toch ook geen vereiste????Of een tuin pad van de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 22:23 schreef zirus het volgende:
Het zou ook cool zijn als bij de grote animatie er door de huizen heen gevlogen kan worden. Ik weet niet of dit haal baar is en of het veel render tijd gaat kosten.
Zou inderdaad leuk zijn, maar ook heel lang renderen...
Als we iets als een render-lan zouden houden is dat laaste een minder groot probleem
Ik heb mijn huis meer op interieur gericht aangezien binnenin bijna alles gebeurt en mijn tuin eigenlijk ook binnen in het huis ligt(beetje pompei achtige huizen).
En tuin is toch ook geen vereiste????Of een tuin pad van de straat?
Ik heb geen idee, maar ik denk dat het wel leuker staat als je een beetje een tuin hebt, ipv alleen een groene plane ofzo. Ik zelf ben overigens wel van plan om een tuinpad en tuin (met zwembad :P) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op maandag 27 mei 2002 21:47 schreef zirus het volgende:
Weet er iemand hoe je als je al een muur hebt er een gat in kan maken ik heb iets geprobeert met naar binnen te extruden maar dat lukt niet.
Dit volgende is voor 3ds max :)
Boolean: Een Boolean object is een combinatie van twee objecten waarop een booleaanse operatie werd toegepast (unie/doorsnede/verschil). De twee originele objecten worden operands genoemd. Het eerste geselecteerde object is operand A, het tweede operand B. Voor de creatie kies je onder Geometry > Compound Objects (lijst) de optie Boolean als object type. Je begint dit commando pas als je operand A al geselecteerd is. Operand A wordt het Boolean object, zelfs als het niet door de booleaanse operatie zou gewijzigd worden. De objectnaam van A verschijnt dan ook als naam voor de nieuwe Boolean. In de Pick Boolean rollout moet je een optie nemen voor operand B: Reference, Copy, Instance of Move. Deze verschillende opties worden verder uitgelegd. In de Parameters rollout kies je het type booleaanse operatie: Union, Intersection, Substraction (A-B) of Subtraction (B-A). Een vierde optie (Cut) laat je de snijlijnen tussen twee objecten creëren. Duid in eender welk viewport operand B aan, hierna wordt de booleaanse operatie uitgevoerd. We verklaren de verschillende opties voor B:

Copy: er wordt een kopie van B gebruikt, zodat je de originele B ook nog behoudt na de operatie
Instance: er wordt een nieuwe versie van B gebruikt. Als je later de originele B (die je behoudt) wijzigt, zal ook de versie in de Boolean aangepast worden (en krijg je dus een gewijzigde Boolean). Als je de B operand van de Boolean wijzigt, dan verandert de originele B ook mee.
Reference: voor je operand B wordt je originele B als model gebruikt en behouden. Als je de originele B wijzigt, wijzigt ook de operand B in je Boolean, maar het wijzigen van operand B in de Boolean verandert niets aan het originele B object.
Move: je B object wordt zelf gebruikt om de booleaanse operatie uit te voeren en verdwijnt na de operatie. Je gebruikt deze operatie als je B alleen maar gecreëerd had om een Boolean te creëren (zonder dat je dit object verder nog nodig hebt).

Target camera: Een camera creëer je om later op een bepaalde manier naar je model te kijken (zie verder). Om binnenin een gebouw te kijken, werken we in deze oefening met een target camera. Je vindt deze onder de Create > Cameras onder een aparte Target knop. Na aantoetsen toets je in een viewport de gewenste camerapositie aan en versleep je de muis in de gewenste kijkrichting.

© http://caad.asro.kuleuven.ac.be/caad/2ira/4/
Tis mijn nu ook gelukt :) Nu weet ik dus hoe ik een gat kan maken :)
Zo zou je het moeten doen wil je een deel weg halen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/modify.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
tuurlijk mag je ook een binnenkant maken.. dat maakt t juist leuker..
de rendertijd maakt opzich niet zoveel uit.. aangezien ik dan werk.. dus kan ik em de heledag door laten blazen..

en wat je verder met je vlakje doet (qua zwembaden en paden) maakt niks uit.. het is jouw 50*50 meter

mijn wipje
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/tweakville/home.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooruit ik dan ook een wipje
eigenlijk meer om homepage-account te testen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vanhe120/Pics/Huis2.jpg

dit is dus de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op woensdag 29 mei 2002 23:59 schreef Hompie het volgende:
vooruit ik dan ook een wipje
eigenlijk meer om homepage-account te testen

[afbeelding]

dit is dus de achterkant...
hoe krijg je doe blauwe bocht zo mooi. uh bochtig?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben nu ook begonnen met 3DSMax :D
Weet iemand een leuke goeie tutoral?
Ik heb al een huis-achtig iets gemaakt :D
ECHT gaaf dit man Jehaaa :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
http://www.3dcafe.com
http://www.the3dstudio.com
http://www.3dark.com

Daar kun je al een heleboel informatie vandaan halen. Suc6 :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel of geen tuin en wel of geen interieur maakt nogal verschil denk ik. Om mijn 'droomhuis' op schaal te houden wordt die keet 'slechts' 18 meter lang en 13 meter breed. Da's een grondoppervlak van 234 m2. Mijn tuin moet dus nog 2500-234=2266 m2 worden. En dat moet er met niet al te veel polygonen dan toch leuk uitzien.. Dus denk ik dat ik het interieur schrap. Sowieso begreep ik uit het trein-topic al dat het gebruik van opacity-maps niet echt als sportief gezien wordt, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom. 50 bij 50 meter is nl best wel veel. Of heeft er iemand low-poly-graszaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarom in ...naam zo groot eigenlijk? Moet toch een dorp worden? :)
Ik vind 15 bij 15 meer dan genoeg ei`k.
Maarja, ik ga vanavond beginnen met leren, dan discusieer k mee ;) :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 00:32 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

hoe krijg je doe blauwe bocht zo mooi. uh bochtig?
Eigenlijk is het gewoon een kwart cilinder, waarvan een deel onder dat groene ding zit.

Ik ga nog met boolean een deel weg halen dat is uiteindelijk wat nette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe kan je eigelijk 2 objecten laten `samen smelten` tot 1 object? Dus ongeveer het tegenovergestelde als dat Boolean verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook met boolean (parameters, operation, union)

boolean kan A-B, B-A, A^B (het stuk waar ze allebei in zitten) en A+B

of attachen in je edit mesh modifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Union dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ok ik doe ook wel mee :)
Heb iig al de ferrari voor op de oprit :P

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
  • Laatst online: 30-08 22:04
Is dit ook goed? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.abrouwerscompany.com/images/_3dfarm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op donderdag 30 mei 2002 11:46 schreef XLerator het volgende:
Waarom in ...naam zo groot eigenlijk? Moet toch een dorp worden? :)
Ik vind 15 bij 15 meer dan genoeg ei`k.
Maarja, ik ga vanavond beginnen met leren, dan discusieer k mee ;) :D
die 50*50 is err in de vorrige topic uitgekomen omdat sommige mensen echt grote gebouwen wilde maken...

marcrenzo.. die ziet er goed uit ja. kep je alleen nog niet in mn lijstje staan...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 30 mei 2002 13:40 schreef marcrenzo het volgende:

[afbeelding]
Dat heb je snel gedaan >:) :P Hehehehe
Gaaf hoor!!! Nu pas zie ik hoe goed dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
help

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/help.jpg

Hoe krijg ik dit stukje plane weg? Dit is namelijk de scheiding van de eerste en tweede verdieping van mijn huis. Alleen is mijn huis niet precies vierkant of rechthoekig zoals de plane wel is.

Met boolean gaat dit niet, want dan moet ik een nieuw object aanmaken en dat object blijft dan ook staan, terwijl ik dit gewoon weg wil hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
Op donderdag 30 mei 2002 13:44 schreef Lord_Mithril het volgende:
marcrenzo.. die ziet er goed uit ja. kep je alleen nog niet in mn lijstje staan...
nee klopt, maar ik denk ook niet dat ik met deze mee kan doen, want volgens mij zit ik wel een beetje ver over de max aantal polygonen heen (hoe kun je dat bekijken?) en het .max bestand alleen al is 21 mb, en dat gaat niet echt goed door de mail |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 30 mei 2002 13:56 schreef jdiezrequejo het volgende:
help

[afbeelding]

Hoe krijg ik dit stukje plane weg? Dit is namelijk de scheiding van de eerste en tweede verdieping van mijn huis. Alleen is mijn huis niet precies vierkant of rechthoekig zoals de plane wel is.

Met boolean gaat dit niet, want dan moet ik een nieuw object aanmaken en dat object blijft dan ook staan, terwijl ik dit gewoon weg wil hebben.. :)
Mag ik je vragen hoe je die muren zo krijgt??
Echt met dat boolean verhaal? Dus 2 blokken inelkaar telkens? Of kan dat makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 14:10 schreef XLerator het volgende:

[..]

Mag ik je vragen hoe je die muren zo krijgt??
Echt met dat boolean verhaal? Dus 2 blokken inelkaar telkens? Of kan dat makkelijker?
Hoe bedoel je "mt die muren"? Hoe ijk die gaten erin heb gekregen?
Dat heb ik wel met boolean gedaan, maar op de plaats van het gat komt nog een deur op sommige plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee ik bedoel gewoon de muren
Dat blauwe, is daar een makkelijke manier voor?
Of moet je echt allemaal smalle "box"en tegen elkaar plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 15:37 schreef XLerator het volgende:
Nee ik bedoel gewoon de muren
Dat blauwe, is daar een makkelijke manier voor?
Of moet je echt allemaal smalle "box"en tegen elkaar plaatsen?
Mjah, dat heb ik met smalle boxen gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dus dat zijn allemaal kubbusjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Op donderdag 30 mei 2002 13:40 schreef marcrenzo het volgende:

[afbeelding]
hehe, da's pixelneuken toch? :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
Op donderdag 30 mei 2002 16:22 schreef FragNeck het volgende:

[..]

hehe, da's pixelneuken toch? :D
Ha, als ik zo goed was in pixelneuken, had ik wel meegedaan aan tweaktown. :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
help

[afbeelding]

Als dat in MAX is, moet je EDIT mesh doen, als je genoeg splines in die Plane hebt, kun je de onnodige verwijderen, en de knots van de splines op de juiste plaats zetten.

Maar je moet wel rekening houden met je UVW map dan.
als je er een texture op plaatst, dan moet je een PLANE of BOX uvw map selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op donderdag 30 mei 2002 16:28 schreef marcrenzo het volgende:

[..]

Ha, als ik zo goed was in pixelneuken, had ik wel meegedaan aan tweaktown. :D :)
hmmm, ik kan me herinneren, dat er exact zo'n plaatje bij pixelneuken stond... :? wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 16:04 schreef XLerator het volgende:
Dus dat zijn allemaal kubbusjes?
jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb ooit eens een echte noob-tutorial gemaakt in het Nederlands voor MAX4, wie hem wil doen, hier staat ie:
kruk-tutorial voor newbee's

Je leert er het volgende mee maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeske.myweb.nl/Render6.jpg
Op woensdag 29 mei 2002 20:43 schreef 3d-dude het volgende:
ik heb de vormen van mijn huisje langs de buitenkant al af, alleen is het dak een open gat eigenlijk, ik wou heel m'n oppervlakte converten naar NURBS surface om dan cap holes te kunnen doen, maar dat gaat blijkbaar niet, iemand enig idee waarom?
Ik weet niet wat jij nou eigenlijk voor iets maakt, maar NURBS in een huis?! Organisch huis in de vorm van een kloppend hart of zo?!

En nog een ideetje: als sommigen klagen dat de maat te groot is: maak een stuk van 23*23m of zo en voeg dat samen met drie andere models (van jezelf of van andere) met weggetjes er tussen, en dat stuur je dan als geheel van 50x50m naar Lord_Mithril, merkt ie misschien niet eens (als je het heel stiekum doet ;)).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 16:29 schreef FragNeck het volgende:

[..]

Als dat in MAX is, moet je EDIT mesh doen, als je genoeg splines in die Plane hebt, kun je de onnodige verwijderen, en de knots van de splines op de juiste plaats zetten.
Dank je :) Tis mij nu gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help

[afbeelding]

Ik snap niet waarom je dit niet gewoon met boolean kan doen?
Als je a-b of b-a gebruikt verdwijnt je "nieuw object" toch gewoon?

of zie ik ze nu weer vliegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Wipje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/begin%20huis3.jpg
Heb nu de bovenverdieping aangemaakt, plus een tussengrond (mt een plane) aangemaakt. en de deur van de garage aangegeven :) Nu nog een dak, en dan kan ik eventueel de extra dingen gaan doen, zoals ramen, gras (tot hoever dat zal lukken) etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/help.jpg
Hey, ik zie dat jij alle deuren al hebt, kun jij ff snel & simpel uileggen hoe je dat met boolean (ofzo) doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/huus/wip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/huus/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

komt er in de verte ook een berg met 'gathering.tweakers' erop, in Hollywood style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 30 mei 2002 16:30 schreef FragNeck het volgende:

[..]

hmmm, ik kan me herinneren, dat er exact zo'n plaatje bij pixelneuken stond... :? wazig
Ik heb het hele pixelneuken gevolgd, en nix gezien wat hier maar ook enigzins op leek :) En hij is echt in 3D hoor :)
En bovendien klopte anders het perspectief ook nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Woei!!! Mijn 1e huisje :D
Zonder tutorials!!

Buiten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/Huisje.jpg
Binnen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/Huisjebinnen.jpg

Moet nog veeeeeeeeel leren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Jeez wat krijgen we voor een lap grond erbij :)
sinds vandaag WIP:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/huis5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 00:25 schreef WILDEAAP het volgende:
Jeez wat krijgen we voor een lap grond erbij :)
sinds vandaag WIP:
[afbeelding]
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi huisje heb je daar WildeAap! missch. te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wipje numero uno

Ja, ik zit bij Geocities:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wordt het hele gebeuren eigenlijk overdag of 's nachts? Ik zie namelijk een enorme volume-light bij Erikje (die gast heeft iets met volume-lights, zijn wagon was ook al een enorme volume light) en overdag heb je daar natuurlijk vrij weinig aan. Of gaat Lord_Mithril een dag én een nacht-versie maken?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op vrijdag 31 mei 2002 11:57 schreef Oogst het volgende:
Wordt het hele gebeuren eigenlijk overdag of 's nachts? Ik zie namelijk een enorme volume-light bij Erikje (die gast heeft iets met volume-lights, zijn wagon was ook al een enorme volume light) en overdag heb je daar natuurlijk vrij weinig aan. Of gaat Lord_Mithril een dag én een nacht-versie maken?
lol idd.

Misschien kunnen er 2 versies komen
ik heb voor mijn woning ook aardig wat lightning gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
denk idd allebij..
1 dat je alles goed kan zien en 1 met alleen de belichting die ik bij de maxfile krijg..
dus tis mischien wel handig om je lightning erin te houden anders hebbie ineens een erg donker huis :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op vrijdag 31 mei 2002 15:08 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

denk idd allebij..
1 dat je alles goed kan zien en 1 met alleen de belichting die ik bij de maxfile krijg..
dus tis mischien wel handig om je lightning erin te houden anders hebbie ineens een erg donker huis :P
gewoon, licht aan laten staan.

Als je in max bijvoorbeeld je belichting uitzet, krijg je negatief licht, donker dus :P

en als je zorgt dat het buiten licht genoeg is, maakt het niet zo veel uit, of je je lichten aan hebt staan.
alleen duurt het renderen iets langer.

boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

Op donderdag 30 mei 2002 20:17 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
21th? Maak daar maar 21st van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 18:28 schreef Hompie het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je dit niet gewoon met boolean kan doen?
Als je a-b of b-a gebruikt verdwijnt je "nieuw object" toch gewoon?

of zie ik ze nu weer vliegen :?
Er blijft toch altijd een object staan, het is OF a die blijft staan OF B....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op donderdag 30 mei 2002 19:58 schreef slindenau het volgende:

[..]

Hey, ik zie dat jij alle deuren al hebt, kun jij ff snel & simpel uileggen hoe je dat met boolean (ofzo) doet?
Ik heb er een uitleg over gegeven die ik op internet gevonden heb, ff iets beter kijken...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13810603#13810603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op vrijdag 31 mei 2002 17:47 schreef jdiezrequejo het volgende:

[..]

Er blijft toch altijd een object staan, het is OF a die blijft staan OF B....
Of beide :Y) :P

hmm, wat dat betreft zijn de AEC objecten van VIZ wel handig

Ik zet gewoon een raam in me huis, en hup, gat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 31 mei 2002 16:51 schreef FragNeck het volgende:
en als je zorgt dat het buiten licht genoeg is, maakt het niet zo veel uit, of je je lichten aan hebt staan.
alleen duurt het renderen iets langer.

boeie
'Iets' langer?!?!?!

Niet onderschatten, als je iedereen zijn gang laat gaan zijn er minimaal 5 lampen per huis. 20 Huizen, dat is dus 100 lampen op 20 * 50.000 = 1.000.000 polygonen. Dat duurt dus wel degelijk verschrikkelijk lang!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
* Damn, daar zeg je zo wat :( hmm, dan maar geen volume lights, gewoon maar gewone spotjes dan :)

* ow, die th staat er nog van 20 :) ff st van maken idd, tnx

* en idd veel lampen duurd lang, keertje weg met 150 lantaarnpalen gerenderd, duurde ERRUG lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

update:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/huis6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/huis7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op zaterdag 01 juni 2002 19:44 schreef WILDEAAP het volgende:
update:
[afbeelding]
[afbeelding]
*klunk* dat was dus mn kin die op de grond viel...
ik gaat toch nog maar eens kijken wat ik ging maken... enne je hebt 2 maanden he... dsu hij word nog mooier??

kleine update qua deelnemers... 25 al :D
HawVerHawVer
TheKnightsTemplar
jdiezequejo
The_Emperor
Kris
RSP
Iconynoci
Alphafox
Lord_Mithril
_Paddo_
mymind*
-RMW-
bolleh
Zirus
DeLaVega
oogst
Trommeldaris
_-= Erikje =-_
Baumans
Hompie
3d-dude
Graphix
Wildeaap
MarcRenzo
Hican

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Zet mij ook maar op de lijst.. ik ga ook een huisje bouwen :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op zaterdag 01 juni 2002 19:56 schreef messi het volgende:
Zet mij ook maar op de lijst.. ik ga ook een huisje bouwen :)
eerst ff de regels lezen.. dan weet je meteen hoe je in t lijstje komt..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Ik denk dat ik zo onderhand al wel kan gaan texturen van de buitenkant is alles als af, tenminste van de gebouwen. Landschap zoals Wildeaap (vijver = kuil met plane erboven op ofzo?) dekn ik dat ik niet ga doen, iig niet erg uitgebreid omdat ik dat niet goed weet hoe dat zou moeten, maar wie weet er misschien een site waar goede textures staan die te gebruiken zijn voor Huis, en het dak etc. :) :?

Tot zover ben ik nu:

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/begin%20huis4.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/begin%20huis41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
BELANGRIJK!!
stom dat ik dit vergeten ben (daarom mail ik t ook ff naar iedereen)

hernoem AUB de textures die je gebruikt. anders mag ik alles over nieuw gaan texturen.
makkelijkste is gewoon overal je nick (of stukje van) voor te zetten.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Op zondag 02 juni 2002 00:16 schreef Lord_Mithril het volgende:
BELANGRIJK!!
stom dat ik dit vergeten ben (daarom mail ik t ook ff naar iedereen)

hernoem AUB de textures die je gebruikt. anders mag ik alles over nieuw gaan texturen.
makkelijkste is gewoon overal je nick (of stukje van) voor te zetten.
Misschien ook handig om bij al je objecten te doen dus dat niet iedereen box_01 heeft maar Emperor_box_01 en ook bij je lichten en alle andere zooi met een naampie. Lijkt met wel zo handig. :)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
idd das ok wel handig :)
btw heeft iedereen mn mail gehad?? ik had namelijk wat troubles met mn mail gister.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Op zondag 02 juni 2002 12:53 schreef Lord_Mithril het volgende:
idd das ok wel handig :)
btw heeft iedereen mn mail gehad?? ik had namelijk wat troubles met mn mail gister.
Ik heb jouw mailtje in ieder geval wel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep heb je mail wel gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb hem ook gehad.

Maar betekent dit dus dat alle dinge een eigen naam moeten krijgen want dan moet ik er wel heel erg veel gaan hernoemen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
gelukkig dan werkte hij toen wel f :)
en ja tis ff werken om ze te hernoemen maar t scheelt zometeen bij de animatie erg veel werk :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Gelukkig ben ik er nog niet achter hoe je textures moet toepassen in maya maar dat komt nog wel. Misschien stap ik wel over naar max want volgens mij kan max de textures van maya niet aan ofzo en met maya is het basis modelen wel makkelijk maar wat moeilijkere dingen maken gaat wat moeilijker maar ik ga zo ff max installe en kijken wat ik daarmee kan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op zondag 02 juni 2002 11:13 schreef the_Emperor het volgende:

[..]

Misschien ook handig om bij al je objecten te doen dus dat niet iedereen box_01 heeft maar Emperor_box_01 en ook bij je lichten en alle andere zooi met een naampie. Lijkt met wel zo handig. :)
Het maakt voor MAX niks uit als er tien keer een box01 in een scene voorkomt en het is een hoop werk om alles te herbenoemen, dus dit is niet zo heel nuttig.
Op zaterdag 01 juni 2002 20:29 schreef jdiezrequejo het volgende:
Tot zover ben ik nu:

Voor:

[afbeelding]

Achter:
[afbeelding]
Erg af is de model nog niet hoor, ik zie bijvoorbeeld geen ramen, dus is het dan een bunker?

Maareuh, doe de kijker een plezier en zet de smooth van dat dak af, tenminste volgens mij is dat de reden van die lelijke zwarte vlek links op het dak bij je voor-aanzicht.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ben bang dak t niet optijd af heb hoor =) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb je meeltje :) ik ga nu beginnen met bouwe..ff met me hoofd tegen de muur slaan, mischien krijg ik leuk ideetje voor een soort gebouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Op zondag 02 juni 2002 15:35 schreef XLerator het volgende:
ben bang dak t niet optijd af heb hoor =) :o
Wanneer moet het dan af zijn? Ik kan de komende anderhalve week ook niets doen, want ik heb een tentamenweek op school. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op zondag 02 juni 2002 15:01 schreef Oogst het volgende:Erg af is de model nog niet hoor, ik zie bijvoorbeeld geen ramen, dus is het dan een bunker?
Mjah, dat is het hem juist, hoe maak ik die? Want neem een gat in de muur ofzo en hoe kan ik dat gedeelte dan doorzichtig maken zodat het dan niet een gat blijft
Maareuh, doe de kijker een plezier en zet de smooth van dat dak af, tenminste volgens mij is dat de reden van die lelijke zwarte vlek links op het dak bij je voor-aanzicht.
Das toch gewoon de schaduw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Als noob:
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/vierde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmmmm hoe kan je de grootte eigelijk zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op zondag 02 juni 2002 17:06 schreef jdiezrequejo het volgende:
Mjah, dat is het hem juist, hoe maak ik die? Want neem een gat in de muur ofzo en hoe kan ik dat gedeelte dan doorzichtig maken zodat het dan niet een gat blijft
Voeg er een object in als glas. Maar ik zie hier dat er best wel veel noobs zijn die dit soort standaard-dingen nog niet weten, dus ik zal één dezer dagen eens een tutorial schrijven met dingen over huizen-bouwen.
Op zondag 02 juni 2002 17:06 schreef jdiezrequejo het volgende:
Das toch gewoon de schaduw :?
En waar wordt die schaduw dan door geworpen? :?

Het is volgens mij echt een restje van de zogenaamde 'eigen schaduw', maar wel een restje dat daar niet hoort. 'Eigen schaduw' is dat de achterkant van een object niet verlicht wordt door een bron aan de andere kant. Dus dat een zijde die niet naar het licht gekeerd is donker blijft.

De eigen schaduw die je op jouw plaatje ziet hoort daar niet te zitten, maar is een restje van de vlak-smoothing van MAX. Aangezien je dat niet uit hebt gezet, smootht MAX de lichtintensiteit van dat vlak wat hier dus donker is maar oorspronkelijk licht was met het niet in beeld zijnde vlak dat niet belicht is en dus donker hoort te zijn. Je moet dus zorgen dat die twee vlakken niet meer in dezelfde smooth-group zitten en dat kan helemaal onderin het edit-mesh-paneel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
Op zondag 02 juni 2002 18:12 schreef XLerator het volgende:
Hmmmm hoe kan je de grootte eigelijk zien?
Bij "helpers" heb je een meetlint, moet je bij de snap setting de vertex ook ff aanzetten en dan kun je van de ene hoek naar de andere hoek van je huis meten hoe lang hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Op zondag 02 juni 2002 18:24 schreef Oogst het volgende:De eigen schaduw die je op jouw plaatje ziet hoort daar niet te zitten, maar is een restje van de vlak-smoothing van MAX. Aangezien je dat niet uit hebt gezet, smootht MAX de lichtintensiteit van dat vlak wat hier dus donker is maar oorspronkelijk licht was met het niet in beeld zijnde vlak dat niet belicht is en dus donker hoort te zijn. Je moet dus zorgen dat die twee vlakken niet meer in dezelfde smooth-group zitten en dat kan helemaal onderin het edit-mesh-paneel.
Hmm, snap het nog steeds niet :o :(
En over die tutorial, zou handig zijn had zelf al eens gevraagd of iemand ergens een tutorial had over een huis maken, gewoon standaard dingen zoals glas enzo :) misschien het landschap om het huis etc. En dan misschien hetgeen wat ik heb :o

Want als ik draai verandert die schaduw ook vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 18:24 schreef Oogst het volgende:

[..]

Voeg er een object in als glas. Maar ik zie hier dat er best wel veel noobs zijn die dit soort standaard-dingen nog niet weten, dus ik zal één dezer dagen eens een tutorial schrijven met dingen over huizen-bouwen.
[..]
Oogst, als jij als expert een mooi huisje kan maken en dan volledig documenteren hoe je het hebt gemaakt dat zou veel man enorm helpen... including me, ik zou je der in elk geval erug dankbaar voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik ben ook begonnen, hier een paar wips:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/tweakville/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/tweakville/2.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
WIPje van mij :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/tweakville/home.jpg

komt nog een gebouw bij aan de andere en een overdekte stalling voor de mechs >:)

deze dus >:) (met betere textures.. hopelijk)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/mechrev1.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg wat voor dorp is dat?? :)

met een mech factory...whats happening to the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Op zondag 02 juni 2002 21:05 schreef Trommeldaris het volgende:
omg wat voor dorp is dat?? :)

met een mech factory...whats happening to the world
Just for protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga ook 3DSmax leren :9~ heeft iemand voor mij een aanrader voor een goeie tutorial, liefst in koopbare boekvorm?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op zondag 02 juni 2002 21:11 schreef TheLunatic het volgende:
Ik ga ook 3DSmax leren :9~ heeft iemand voor mij een aanrader voor een goeie tutorial, liefst in koopbare boekvorm?
gewoon ff donner binnenlopen en zoeken naar een boek wat je aanspreekt... gewoon rustig doorlezen en als je denkt te snappen wat er staat mee nemen :) zo heb ik t gedaan.
prijsjes liggen rond de 30 tot 70 euro

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Even een kleine opmerking. Wat me opvalt is dat veel mensen een soort oprit maken of een straat oid op hun stuk land. Geen probleem maar deze is vaak megabreed in verhouding met het weggetje dat langs het stuk land komt. Geldt eigelijk voor meerdere dingen die in verhouding veel te groot zijn. Lijkt me niet de bedoeling, kan natuurlijk wel :) Let er dus een beetje op...

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste