[Nero] Recorder Buffer Level is niet constant

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb een klein probleempje. De buffer level van mijn nero doet een beetje raar. De buffer level schommelt steeds tussen de 5% en de 98% in een paar seconden tijd. Dit beinvloed de snelheid van mijn schrijver, want ik zie aan het lampje, dat de cd-writer steeds even een 'pauze' neemt om verder te gaan met schrijven. Ik neem aan om de buffer aan te vullen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb een Lite-on 12x10x36, en ik heb als data buffer size 64mb. Ik heb het probleem ook als ik geen ander programma draai naast nero.
Het moet wel zo zijn dat er een oplossing voor is. Een tijd geleden deed hij het wel normaal.

p.s. de nieuwste firmware zit erop

System Specs

• lrietveld
Is er echt niemand die reageert hierop?

Alsjeblieft????

System Specs

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

hmm... mijn bufferlevel blijft altijd gewoon op 94% staan en ik heb nog nooit aan instellingen van de buffer zitten prutsen dus die staan gewoon standaard.

Ik kan me echter wel herinneren dat de buffer sterk schommelt als ik on-the-fly van CD naar CD kopieer.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 21:53 schreef Ruud2001 het volgende:
hmm... mijn bufferlevel blijft altijd gewoon op 94% staan en ik heb nog nooit aan instellingen van de buffer zitten prutsen dus die staan gewoon standaard.

Ik kan me echter wel herinneren dat de buffer sterk schommelt als ik on-the-fly van CD naar CD kopieer.
Lezer en schrijver toevallig op hetzelfde IDE kanaal zitten?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Ruud2001
  • Laatst online: 31-08 22:00

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

yup, ik dacht het wel ja, maar ik zal het voor de zekerheid eens checken.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• lrietveld
Bij mij zitten de harde schijf en de schrijver niet op dezelfde ide kabel. Daar ligt het dus niet aan...

System Specs

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, daar heb ik ook soms last van. En dan met een nieuwe SCSI brander van Plextor, die op een aparte SCSI kaart zit. Branden gaat overgens prima, dus kan me er niet zo druk over maken eik..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Als je brander en cd spelers op het zelfde IDE kanaal zitten wordt je buffer steeds leeg getrokken omdat je Cd speler en brander dan niet te gelijk kunnen werken.. MOet je dus ff je brander of speler op een ander kanaal gooien :) ...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:30

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 23 mei 2002 23:18 schreef Merely het volgende:
Mjah, daar heb ik ook soms last van. En dan met een nieuwe SCSI brander van Plextor, die op een aparte SCSI kaart zit. Branden gaat overgens prima, dus kan me er niet zo druk over maken eik..
jup blijft mooi op 98% hangen :)

Verwijderd

oude thread, maar mijn probleem staat er precies in :)
(en geen oplossing)
ik heb dus ook zo'n schommelende recorder buffer level als ik een cd brand. De used read buffer blijft echter gewoon op 99% staan...
tijdje geleden deed ie het wel normaal, maar nu zie ik dus ook aan het lampje van me brander dat ie elke keer ff pauze neemt, en ik doe nu dan ook 7 minuten ipv 5,5 minuten ofzo over een cd :(

ik heb een plextor 16/10/40 en deed het hiervoor dus gewoon perfect...
ik had ff zitten zoeken al, zag iets over DMA dat misschien uit zou staan... stond eerst aan, stond ineens uit, dus ik dacht het probleem gevonden te hebben... maar niet dus, want DMA staat nu gewoon weer gezellig aan :/

Iemand die een andere oplossing/oorzaak weet? :)

Verwijderd

oja, ik gebruik windows xp

Verwijderd

mag ik effe raden???

Allen een via chipset????

Zoow jaah weetik de oplossing. :)

Verwijderd

via hier jah :)
please tell me :D

Verwijderd

http://www.networking.tzo.com/net/software/

haal hier de via pci patch binnen

als het goed is moet je 3x opnieuw opstarten en dan is het probleem over.

Suc6

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06
Hier ook hetzelfde probleem als ik op 16x brand (lite-on). Wanneer ik m op 10x zet gaat het prima, maar 16x vreet mn CPU op.. Heb al geprobeerd de laatste 4-in-1 te installeren, maar dat mag niet baten. Het probleem treed zowel op als ik van HD als via netwerk (100Mbit) brand. Chipset is inderdaad van Via (686b op een MSI K7t Turbo)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jelmer Barhorst schreef op 10 september 2002 @ 18:25: Wanneer ik m op 10x zet gaat het prima, maar 16x vreet mn CPU op..
Staat udma aan?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

als ie veel cpu gebruikt staat waarschijnlijk dma uit idd...
bij mij niet het geval :P
tnx sjeiko, kga ff proberen :)

Verwijderd

nope, heeft niet geholpen :'(

Verwijderd

ow, nu snap ik et niet meer :(
ik denk, laat ik es een cdtje branden op 12x... en jahoor, geen probleem :/
ik heb btw ook MSI K7T Turbo
en als ik kijk naar cpu-use tijdens branden, op 12x is het echt bijna nix van nero... op 16x is het 6% ofzo... en das toch wel een groot verschil, maar niet zo dat me hele pc traag wordt e.d.

Verwijderd

ik kan met mijn accer brander en via chip set gewoon op 20 x branden en dan hang de buffer op 98 % constant maar laats sprong hij ook alle kanten op en een dag later brander dood. kan alleen nog lezen.

Verwijderd

hmm, klinkt niet echt goed chefke, hoop niet dat mijn brander ook zo eindigt :'(

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
ik heb dat ook met mijn aopen brander, 12x lukt niet, 8x wel.
Hiervooor had ik een 6x brander (aopen) erin, op 6x luktte niet, 4x wel.

Heeft dat met de via chipset te maken???

Verwijderd

mjah, het vage is dus dat het eerst wel goed ging, en ik weet niet wat de verandering heeft veroorzaakt :(

Verwijderd

net ff de nieuwste nero geinstalleerd... en het enige verschil dat ik zie is dat de recorder buffer level wat meer geleidelijk leeg loopt en weer vol loopt :p
echt niemand meer die een eventuele oplossing weet?
kheb niet zo'n zin in een reinstall nl :)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Ik heb een Amd 1.4 ghz, met een liteon 40x12x48 brander. 16x of lager gaat perfect, en 20x of hoger dan gaat de recorder de hele tijd leeglopen en weer vol.
Ik heb DMA aan staan, heb nieuwe IDE kabels (met meerdere geprobeert)
heb een MSI K7T266 pro moederboard
Brander staat op Sec. Master
HD en CDromspeler staan op Pri. Master en slave.
En dit probleem doet zich ook voor bij het branden van iso's en van andere bestanden vanaf de HD.

Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van.... Als iemand me (en de anderen in dit topic) kan helpen met de juiste oplossing graag! want een 40x brander die maar max op 16x lekker brandt is geen pretje :/

• MisterE
Rolex schreef op 24 september 2002 @ 18:34:
Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Ik heb een Amd 1.4 ghz, met een liteon 40x12x48 brander. 16x of lager gaat perfect, en 20x of hoger dan gaat de recorder de hele tijd leeglopen en weer vol.
Ik heb DMA aan staan, heb nieuwe IDE kabels (met meerdere geprobeert)
heb een MSI K7T266 pro moederboard
Brander staat op Sec. Master
HD en CDromspeler staan op Pri. Master en slave.
En dit probleem doet zich ook voor bij het branden van iso's en van andere bestanden vanaf de HD.

Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van.... Als iemand me (en de anderen in dit topic) kan helpen met de juiste oplossing graag! want een 40x brander die maar max op 16x lekker brandt is geen pretje :/
via chipset? bij mij werkt het alleen niet op MAX. speed, lager wel.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:05
Hee, bij mij is dit probleem net opgelost... ik had namelijk precies hetzelfde!

Ik heb een externe 40x12x24x Lite-On re-writer op de USB poort (hij is USB 2.0 compatible, maar ik heb maar USB 1.1 aansluiting :( )

In dat laatste zat dus het probleem: ik kan in Nero wel instellen dat ik op 24-speed wil schrijven, maar dat past nooit door die USB data verbinding. Dus ik gebruikte 12-speed en dat ging prima, maar m'n recorder buffer level varieerde wel enorm (inderdaad tussen de 5% en 95%). Overigens waren de geschreven cd's wel gewoon goed, dus echt veel maakt het niet uit, alleen met audio cd's soms wat haperingen op het eind.

Het bleek dus dat 12-speed nog te snel is, want toen ik een keer op 4-speed brandde, bleef de recorder buffer level netjes op 98% staan en ging niet de hele tijd het read lampje op de writer branden. Dus ik denk dat dat varieren komt, doordat hij te snel staat ingesteld voor wat er mogelijk is op de data-verbinding...

Twee oplossingen: langzamer schrijven, of data-verbinding verbeteren (dus ik moet maar eens zoeken naar een PCMCIA kaartje met USB 2.0 poort)

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• Ed.

Ed.

Okay, maar hoe verbeter ik de dataverbinding met een interne IDE brander? (ik heb dus een liteon 40x12x48) Ik vind het nogal zonde om een 40x brander te hebben, terwijl ik op 16x moet branden... Had ik net zo goed een 16x brander kunnen kopen en me nogal wat $$$ bespaart

• MisterE
vroeger kon je een hele cd bufferen naar het memory maar tegenwoordig maar 65 mb. Sux :(

• Ed.

Ed.

euhm... ik heb geen 700 mb ram in m'n comp zitten, slechts 256

• Ed.

Ed.

En nog steeds weet niemand de oplossing? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Ed. op 27-09-2002 19:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

ik vond ineens dit topic weer in me favo's :P
ik heb ondertussen windows XP al opnieuw geinstalleerd, en nu doet alles et weer zoals et hoort, gewoon de max van 16x :D
maar wat nou de oorzaak was, geeeeeeeeen id...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mijn winhoos 2000 Pro NL heeft alleen bij cd-cd copy gekke buffer schommel, maar bij normaal file burn is buffer wel rustig op 98% (cd-cd copy is indirect via image)

Ik heb laatste versie Nero. Als ik hier gek van word, ga ik even terug naar oudere versie (b.v. 5.5.5.1) en dan kijk ik nog een keer na.

De eerste gekopieerde cd-cd ging goed, maar daarna na 6 a 7 te hebben gekopieeerd, wordt het gek. De hd led brand constant, win2k zelf is traag geworden, en buffer gaat heen en weer. De led van plextor 12/10/32S knippert dus ook.

Wel is branden goed verlopen, cd is leesbaar, maar dit is niet de bedoeling. Het branden duurt langer dan normaal. De hd is maxtor 60 gieg liquid. Snel genoeg.

Moederbord is ook VIA, (Abit VP6) en laatste 4 in 1 (v4.43) is gebruikt. Zonder 4 in 1 gebeurt het ook zelfde raar gedrag.

Ik zal kijken of oudere Nero zelfde probleem vertoont. Zoniet, dan is nieuwste versie toch beetje brak.

Eigenlijk zou men niet meteen op nieuwste Nero moeten gaan als oude versie perfect loopt.
Eerst kijken of het wel goed is.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06
Toevallig brander en cd op 1 ide kanaal en niet DMA?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dit probleem heb ik dus ook... heb Asus A7V333, als ik loop te fikken is me computer gedurende de hele fikprocedure onbruikbaar door de extreme LAG die er komt door et fikken...
HDD ledje constant aan... zelfs op 8 speed... heb een Lite-On 40x12x48x

edit:
klinkt misschien vreemd, maar ik krijg het vermoeden dat de brander iedere keer dat je brand iets in de registry van windows zet dat ie na x keer branden et zo bagger slecht doet ofzo, want zoals ik gelezen heb heeft een reïnstall wel geholpen tegen het 'verwijderen' van het probleem...

[ Voor 38% gewijzigd door Fludizz op 27-12-2002 20:18 ]

• Ed.

Ed.

Ik had er dus ook enorme last van, maar het werkt nu perfect, zelfs cd-cd kopien gaan op 40x zonder bufferchommelingen (tenzij m'n normale cd speler opnieuw begint op te spinnen that is).

Ik gebruik: Nero 5.5.7.19
IDE op DMA (met nieuw gekochte kabels)
Win2k Pro Engels
de rest kan je in m'n sig zien

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 19:49

GeekK

Rag Mama Rag

Heb zelf een Lite-On 48x12x48, maar kan eigenlijk alleen maar op 16-20x branden. Doe ik hoger, dan past de brander zich aan tot dat niveau (ook bij 48x cd-r's).

Het probleem is echter dat ik mijn Lite-On (en mijn Hitachi-DVD), niet op DMA kan zetten. Vink ik die aan, en herstart ik Windows (98), dan zijn de vinkjes verdwenen. Betekent dit dat mijn spelers dit niet ondersteunen? of mijn OS? Lijkt me toch wel raar voor een vrij nieuwe Lite-On.

(Systeem, P3-450, Win98)

[ Voor 6% gewijzigd door GeekK op 30-12-2002 22:40 . Reden: typos ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Fludizz
  • Niet online
(kick) is hier niet een oplossing voor? andere dan format C:\ of reïnstall windows :?

Verwijderd

Hoi,
Heb ook het probleem gehad dat mijn buffer steeds leegliep.
(plextor 12/10/32A als slave op 2e IDE aansluiting)
Hierbij maakte het niet uit of het orgineel een cd was of van harddisk kwam.
Bij mij bleek uiteindelijkde oplossing om in win2000 geforceerd DMA aan te zetten voor de brander.
Deze stond op auto maar windows maakte hier zelf PIO mode van.

Setting gewijzigt in "Use DMA if available" en werkt weer als een zonnetje nu :)

(Dit probleem had ik zowel met een MSI 6340 als een asus A7V133 mainboard)

• Fludizz
  • Niet online
Waar kan je dit instellen? ik zie et namelijk niet bij CDROM propperties...
(win2k)

[edit]gevonden, maar me hdd kan ik niet via windows op DMA zetten... staat al use DMA if possible... maar er staat onder dat ie op PIO draait...
kan ik toevallig in de bios PIO disabled zetten?

[ Voor 61% gewijzigd door Fludizz op 05-01-2003 22:19 ]

• Ed.

Ed.

Klopt, daar vind je 't ook niet. Je moet kijken bij IDE ATA/ATAPI Controllers en dan zowel je primary als secondary IDE channel op DMA available zetten (staat bij advanced settings)

Je moet dan natuurlijk wel UDMA ide kabels hebben, maar die heb je automatisch wel in je pc zitten neem ik aan :)

• Fludizz
  • Niet online
Rolex schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
Klopt, daar vind je 't ook niet. Je moet kijken bij IDE ATA/ATAPI Controllers en dan zowel je primary als secondary IDE channel op DMA available zetten (staat bij advanced settings)

Je moet dan natuurlijk wel UDMA ide kabels hebben, maar die heb je automatisch wel in je pc zitten neem ik aan :)
ik vraag me eigenlijk af, hoe zie je et verschil tussen die dan? want de HDD wil echt niet op DMA gezet worden... (zit die fijn gelijnde IDE kabel aan) CDROM wel, (zit een dik gelijnde IDEkabel aan)

Verwijderd

harddisk hoef je ook niet te veranderen. Die staan lees ik al op Ultra-DMA modus..
Das dus goed.
Alleen ff van je brander het IDE kanaal op DMA zetten

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:24:
harddisk hoef je ook niet te veranderen. Die staan lees ik al op Ultra-DMA modus..
Das dus goed.
Alleen ff van je brander het IDE kanaal op DMA zetten
brander staat nu op DMA, maar HDD weigert op DMA te gaan...
'k d8 misschien dat et aan de kabel licht... zie vorige post...
'k heb namelijk 2 verschillend eruitziende IDE kabels... die van me CDROM's ziet er grover uit zeg maar... en die van de HDD is veel fijner (80 aderig heb ik inmiddels vernomen, CDROM 40aderig...)

[ Voor 24% gewijzigd door Fludizz op 05-01-2003 22:29 ]

Verwijderd

was het niet dat win2k PIO forceerde als die een paar keer dataverlies opmerkte ?

Verwijderd

Je harddisk werkt op Ultra-DMA modus. Vandaar het verschil in kabels. Die naar je harddisk is een 80 aderige kabel en is nodig op op Ultra-DMA te werken. Die hoef je dus ook niet op DMA te zetten. Alleen het kanaal van je brander.

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:29:
Je harddisk werkt op Ultra-DMA modus. Vandaar het verschil in kabels. Die naar je harddisk is een 80 aderige kabel en is nodig op op Ultra-DMA te werken. Die hoef je dus ook niet op DMA te zetten. Alleen het kanaal van je brander.
zoals ik zei, CDROM is gelukt... nu alleen de HDD nog zover krijgen dat ie uberhaupt DMA wil pakken... misschien toch maar doen wat Ou-Tannu zegt: IDEcontroller remove uit device manager en dan reboot...

Verwijderd

moest ik er ff bij pennen van Fludizz (irc yoeknow)

remove je ide controllers bij apperaat beheer..
reb00t en dan pakt die standaard drivers in installed die de goede drivers weer :P
en je heb weer DMA :D
ast goe is

Verwijderd

ff in je bios checken of daar DMA aanstaat.
Driver van je chipset updaten.
Kijken of dat hij dan wil werken ?.
(was ff het eerste wat in me opkwam)

-Edit-

Servicepack van windows installeren?
Zat net ff bij microsoft te kijken en zag dat windows 2000 soms problemen heeft met DMA modus voor harddisk maar zou in een servicepack verholpen zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:41 ]

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:33:
moest ik er ff bij pennen van Fludizz (irc yoeknow)

remove je ide controllers bij apperaat beheer..
reb00t en dan pakt die standaard drivers in installed die de goede drivers weer :P
en je heb weer DMA :D
ast goe is
_/-\o_ iedereen die dit probleem heeft, is et bij deze opgelost... _/-\o_
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:37:
ff in je bios checken of daar DMA aanstaat.
Driver van je chipset updaten.
Kijken of dat hij dan wil werken ?.
(was ff het eerste wat in me opkwam)

-Edit-

Servicepack van windows installeren?
Zat net ff bij microsoft te kijken en zag dat windows 2000 soms problemen heeft met DMA modus voor harddisk maar zou in een servicepack verholpen zijn
tja, service pack 3 installed, drivers zijn OK, bios staat DMA enabled (standaard) ;)

Doe wat er is gezegd over het naar DMA schoppen en het zal werken...
Dit draadje heeft eindelijk zijn antwoord gekregen :D _/-\o_

• Ed.

Ed.

geweldig,

nu nog de vraag: loopt je buffer niet meer leeg? anders is 't nog niet opgelost :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ed. op 05-01-2003 23:38 ]

• Fludizz
  • Niet online
Rolex schreef op 05 januari 2003 @ 23:27:
geweldig,

nu nog de vraag: loopt je buffer niet meer leeg? anders is 't nog niet opgelost :)
het werkt allemaal meer... et had volledig met DMA/PIO mode verhaal te maken...

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Nou net een cd gebrand met mijn Lite-On 40x brander deed er 16 minuten over :(
Buffer loopt elke keer als ik ee cd brand leeg-vol-leeg-vol-leeg-vol-leeg-vol en dat netzolang totdat de cd klaar is..ik ga nu maar cd`s branden met m`n NEC DVD brander...maar goed dat ik die aangeschaft heb want daarmee brand ik 6-7 minuten een cd op 16x in ieder geval beter als 17 minuten :)

Ik heb een NVidea N-Force2 _/-\o_ Chip..dus niet zeuren over V :O I 8)7 A !!!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

lj2000 schreef op 22 mei 2002 @ 16:19:
Ik heb een klein probleempje. De buffer level van mijn nero doet een beetje raar. De buffer level schommelt steeds tussen de 5% en de 98% in een paar seconden tijd. Dit beinvloed de snelheid van mijn schrijver, want ik zie aan het lampje, dat de cd-writer steeds even een 'pauze' neemt om verder te gaan met schrijven. Ik neem aan om de buffer aan te vullen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb een Lite-on 12x10x36, en ik heb als data buffer size 64mb. Ik heb het probleem ook als ik geen ander programma draai naast nero.
Het moet wel zo zijn dat er een oplossing voor is. Een tijd geleden deed hij het wel normaal.

p.s. de nieuwste firmware zit erop
Dit probleem is mij ook overkomen. Eerst deed m'n brander het gewoon goed (buffer constant op 97%, en 'n cd'tje in 2 minuten gefikt). Ik heb toen een hele tijd niet meer gebrandt, en toen ik laatst weer iets op cd moest zetten ging het tragisch langzaam (duurde 4 keer zo lang als normaal, en m'n pc liep als een slak tijdens het branden). Zoals je je kunt voorstellen was dit erg irritant, en heb ik een aantal forums bekeken o.a deze.
Uiteindelijk ben ik er uitgekomen. In de periode dat ik niks had gebrandt heb ik nog een nieuwe hardschijf geinstalleerd die op hetzelfde ide kanaal zat als m'n brander. Ik heb m'n brander en hd dus ieder een eigen ide kanaal gegeven (m'n tweede hd is 'n sata) en het probleem was opgelost. (brander staat weer gewoon op DMA)
Pagina: 1