Wat voor software zal ik gaan maken?!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.390 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:47
Op woensdag 22 mei 2002 14:05 schreef skunkah het volgende:

[..]

Maar jij hebt dus een socks proxy in VB...en aangezien je er toch niet mee verder wilt gaan zou ik de source wel willen hebben..uiteraard geef ik jouw dan de volledige credits voor jouw code.
http://www.marcade.net/Proxy.zip

Het is snel in elkaar geflanst, de list doet geen reet, zover was ik dus niet eens gekomen. Ik wilde gewoon snel e-mail controlleren buiten de firewall. Er zit dus ook geen commentaar in de code, en het is geloof ik een rommeltje.

Heu het is dus niet een echte socks proxy, maar misschien geeft het je wat ideeen. Ik bedoel het is geen echte proxy server app. Hij luistert bv. alleen naar pop/SMTP requesten, verbind dan met een socks proxy, verbind met de mail server erbuiten en laat mijn outlook er dan mee praten.

}:O }:O }:O

Alle preferences staan nog naar mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Op woensdag 22 mei 2002 13:53 schreef Marcade het volgende:
[..]
PSC? Wat is dat?
www.planetsourcecode.com
staan "kant en klare" stukjes codes op die ppl gemaakt hebben en dat als open source daar neerzetten..
vraag me dus meteen beetje af waarom ,als je programmeur van beroep ben, je niet eerst zelf probeert te maken en daarna als het je niet lukt op psc gaat kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 14:33 schreef eXistenz het volgende:

[..]

www.planetsourcecode.com
staan "kant en klare" stukjes codes op die ppl gemaakt hebben en dat als open source daar neerzetten..
vraag me dus meteen beetje af waarom ,als je programmeur van beroep ben, je niet eerst zelf probeert te maken en daarna als het je niet lukt op psc gaat kijken.. :)
Omdat ik geen proxy server wil maken maar een 'gastheer' nodig heb om me bandwith capper in te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 14:16 schreef Marcade het volgende:

[..]

http://www.marcade.net/Proxy.zip

Het is snel in elkaar geflanst, de list doet geen reet, zover was ik dus niet eens gekomen. Ik wilde gewoon snel e-mail controlleren buiten de firewall. Er zit dus ook geen commentaar in de code, en het is geloof ik een rommeltje.

Heu het is dus niet een echte socks proxy, maar misschien geeft het je wat ideeen. Ik bedoel het is geen echte proxy server app. Hij luistert bv. alleen naar pop/SMTP requesten, verbind dan met een socks proxy, verbind met de mail server erbuiten en laat mijn outlook er dan mee praten.

}:O }:O }:O

Alle preferences staan nog naar mijn omgeving.
Dit is een socks client...die kan connecten met een server...ik zoek een echte socks server maar maakt niet uit thanx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Op woensdag 22 mei 2002 14:42 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dit is een socks client...die kan connecten met een server...ik zoek een echte socks server maar maakt niet uit thanx anyway :)
Idd, maar soortvan server voor POP/SMTP. :P Maar het geeft een generaal idee hoe/wat socks werkt, :D

Een socks server bouwen hoeft toch niet zo lang te duren? Concentreer je je op socks 5, en alleen bepaalde globale functies, ben je een dagje kwijt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
lol, vinden jullie het gek dat iedereen bandbreedte wil.. allemaal Direct Connect users hier zeker >:)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 29-05 10:58
Op maandag 20 mei 2002 23:59 schreef skunkah het volgende:
Ik ben trouwens net begonnen aan een MP3 renamer..die
MP3's renamed naar 'Artist - Titel.mp3' deze haalt ie uit de ID3 tag werkt met zowel versie 1 en 2 van ID3!
Haal dan ook ff het nummer uit cddb ;).
Owneej waar ik meeraan heb is een renamer die van "01 - Artist - Titel.mp3" een ID3 tag versie 1 en 2 maakt en daarin ook ff het nummer ramt in de ID3 tag (hoort er ook bij he)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Op woensdag 22 mei 2002 14:49 schreef Vaagheit het volgende:
lol, vinden jullie het gek dat iedereen bandbreedte wil.. allemaal Direct Connect users hier zeker >:)
Pff, met ADSL is dat geen pretje; zodra er iemand begint te slurpen, en je volle upload inneemt, gaat je download ook drastisch naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BTW...voor iedereen ik ben momenteel even bezig met een dart proggie...ik heb zojuist alle code die ik ervoor al geschreven heb gedumped...naja wel opgeslagen ergens maar gelaten voor wat het is en ben de code nu opnieuw aan het schrijven...tja als ik s'nachts om 3 uur aan het kutten ben en ik stoned ben wil de code ook niet altijd even netjes meer zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Hallo dan... leuk artikeltje maar je begrijpt volgens mij niet helemaal hoe TCP/IP werkt. Als je de data van een applicatie (een webserver of een ftp client) gewoon niet 'ophaalt' wordt er ook geen nieuwe data verzonden. Je buffer hoeft dus helemaal niet te groeien. Als je bijv uitgaat van een buffer van 40k en je haalt zodra hij bijv onder de 20k zakt weer 20k op is TCP/IP dus wel een regulerend protocol. Zolang jij wacht met het ophalen van data wacht een applicatie dus ook met het versturen ervan.

(Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd, maargoed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik vind het super hoe de topic starter bezig is.
echte top.
maar ik heb nog wel een ideetje voor je hoef je niet te maken hoor :D.

programma die op een lan party/netwerk zoekt naar "bestand"
door alle pc's af te gaan en te kijken wie het bestand heeft
in zijn/haar geshared folders.

vraag mij overigens af of dit mogelijk is in visual basic en welke components hiervoor nodig zijn

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43390

Probeer voor Lindows.com ermee komt, een werkende Windows emulator te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Op woensdag 22 mei 2002 15:08 schreef henkie_fraser het volgende:
Probeer voor Lindows.com ermee komt, een werkende Windows emulator te ontwikkelen.
in VB :D *LOL*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:05 schreef rambo-2001 het volgende:
ik vind het super hoe de topic starter bezig is.
echte top.
maar ik heb nog wel een ideetje voor je hoef je niet te maken hoor :D.

programma die op een lan party/netwerk zoekt naar "bestand"
door alle pc's af te gaan en te kijken wie het bestand heeft
in zijn/haar geshared folders.

vraag mij overigens af of dit mogelijk is in visual basic en welke components hiervoor nodig zijn
Jo...een soort gelijke request was er al en denk ook nog haalbaar ook zelf in VB ga eens even kijken want dit is denk ik niet al te moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hehe die was wel droog :P

Ik heb nog een ander ideetje, zal hem straks ff uitgebreid proberen uit te leggen.

Voor xFTP nog een requestje: mogelijkheid dat het programma zichtbaar wordt in het 'alt+tab' lijstje. Zodra ik een paar andere windows erover heen heb zitten, moet ik die eerst minimaliseren, en als ik op mn quicklaunch op desktop druk, wordt wordt ie ook niet zichtbaar (bv beeldscherminstellingen blijft wel altijd zichtbaar).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:13 schreef LuNaTiC het volgende:

Ik heb nog een ander ideetje, zal hem straks ff uitgebreid proberen uit te leggen.

Voor xFTP nog een requestje: mogelijkheid dat het programma zichtbaar wordt in het 'alt+tab' lijstje. Zodra ik een paar andere windows erover heen heb zitten, moet ik die eerst minimaliseren, en als ik op mn quicklaunch op desktop druk, wordt wordt ie ook niet zichtbaar (bv beeldscherminstellingen blijft wel altijd zichtbaar).
Wat je wil is dat dat ding dus gewoon in je taakbalk terecht komt...anders krijg je hem namelijk niet in ALT+TAB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:04 schreef Qlone het volgende:

[..]

Hallo dan... leuk artikeltje maar je begrijpt volgens mij niet helemaal hoe TCP/IP werkt. Als je de data van een applicatie (een webserver of een ftp client) gewoon niet 'ophaalt' wordt er ook geen nieuwe data verzonden. Je buffer hoeft dus helemaal niet te groeien. Als je bijv uitgaat van een buffer van 40k en je haalt zodra hij bijv onder de 20k zakt weer 20k op is TCP/IP dus wel een regulerend protocol. Zolang jij wacht met het ophalen van data wacht een applicatie dus ook met het versturen ervan.

(Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd, maargoed...)
Thank Qlone en idd ik weet niet precies hoe TCP/IP werkt... :) maar dankzij oplettende mede-GOTters als jouw begin ik het stukje bij beetje te leren :)
edit:

Door deze informatie die Qlone me zojuist heeft verschaft kan ik de capper voor zowel upload en download gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

okeeee hier mn ideetje, waar ik een tijdje geleden een proggie voor zocht, maar na veel zoeken zelf maar wat in excel geknutseld heb.

Proggie waarbij je je uren van je werk makkelijk kan plannen/bijhouden, die je loon berekent.

Wat er bv in moet zitten:

• Invoermogelijkheid uurloon netto/bruto in € (eventueel in guldens als extra optie)
• mogelijkheid om in te voeren van datum van uitbetaling (bij mij bv rond de 25e elke maand).
• mogelijkheid om je periodes waar je maandloon uit wordt gerekend (bij mij gaat dit bijv over een maand; hele maand mei wordt bijv uitgekeerd rond 25 juni, bij andere is dit bjiv 25 april-25 mei ofzo).
• mogelijkheid om aantal uren per dag zelf aan te geven, maar ook handig is als je toch een vaste lengte uren per dag heb (vaak 7,25 uur of 3,75 uur), dat aantal uren als vaste dag of halve dag te markeren. Je zou bijv dan een kalendertje á la windows (bij je tijdsinstellingen) kunnen bouwen, en door met je muis op een datum dit te markeren als een dag of halve dag werken.
• evt optie tot invoeren van andere vaste/rendabele inkomens (studiefinanciering bijv)

Dit alles zodat je uiteindelijk een bedrag rechtsonder kan zien wat op je rekening wordt overgemaakt.

Misschien zou ook nog iets leuks zijn om mogelijkheid tot een apart veldje met bijhouden hoeveel je spaart, en dat je een target kan instellen (zeg je wilt bijv 1000€ bij elkaar sparen voor de vakantie). Je zou dit bedrag dan kunnen aftellen elke keer als je invoert dat je weer zoveel € heb overgemaakt voor het sparen.

Verder mogelijkheid tot printen van een mooi overzichtje per maand in tabelletjes (denk aan dagen, uren, hoeveelheid uren, bedrag; soms willen ze nog wel eens knoeien bij mn werk, dus bewijs is dan mooi meegenomen :))

Dit zijn ff snel de dingetjes die me te binnen schoten, misschien is het te uitgebreid, maar in excel kon je de meeste

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 22 mei 2002 15:15 schreef skunkah het volgende:

[..]

Wat je wil is dat dat ding dus gewoon in je taakbalk terecht komt...anders krijg je hem namelijk niet in ALT+TAB :)
klopt, maar dit gaat alleen over als ik mn instellingen wil invoeren. Dus niet het daadwerkelijke sendto proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:22 schreef LuNaTiC het volgende:
okeeee hier mn ideetje, waar ik een tijdje geleden een proggie voor zocht, maar na veel zoeken zelf maar wat in excel geknutseld heb.

Proggie waarbij je je uren van je werk makkelijk kan plannen/bijhouden, die je loon berekent.

Wat er bv in moet zitten:

• Invoermogelijkheid uurloon netto/bruto in € (eventueel in guldens als extra optie)
• mogelijkheid om in te voeren van datum van uitbetaling (bij mij bv rond de 25e elke maand).
• mogelijkheid om je periodes waar je maandloon uit wordt gerekend (bij mij gaat dit bijv over een maand; hele maand mei wordt bijv uitgekeerd rond 25 juni, bij andere is dit bjiv 25 april-25 mei ofzo).
• mogelijkheid om aantal uren per dag zelf aan te geven, maar ook handig is als je toch een vaste lengte uren per dag heb (vaak 7,25 uur of 3,75 uur), dat aantal uren als vaste dag of halve dag te markeren. Je zou bijv dan een kalendertje á la windows (bij je tijdsinstellingen) kunnen bouwen, en door met je muis op een datum dit te markeren als een dag of halve dag werken.
• evt optie tot invoeren van andere vaste/rendabele inkomens (studiefinanciering bijv)

Dit alles zodat je uiteindelijk een bedrag rechtsonder kan zien wat op je rekening wordt overgemaakt.

Misschien zou ook nog iets leuks zijn om mogelijkheid tot een apart veldje met bijhouden hoeveel je spaart, en dat je een target kan instellen (zeg je wilt bijv 1000€ bij elkaar sparen voor de vakantie). Je zou dit bedrag dan kunnen aftellen elke keer als je invoert dat je weer zoveel € heb overgemaakt voor het sparen.

Verder mogelijkheid tot printen van een mooi overzichtje per maand in tabelletjes (denk aan dagen, uren, hoeveelheid uren, bedrag; soms willen ze nog wel eens knoeien bij mn werk, dus bewijs is dan mooi meegenomen :))

Dit zijn ff snel de dingetjes die me te binnen schoten, misschien is het te uitgebreid, maar in excel kon je de meeste
Wow dit is weereens een mooi groot projectje...en ik kan je mededelen een soort gelijke request is al voor bij gekomen, maar ik heb hem dus al in overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:24 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

klopt, maar dit gaat alleen over als ik mn instellingen wil invoeren. Dus niet het daadwerkelijke sendto proggie.
Dit is goed te doen tijdens runtime kun je gewoon zeggen of ie in de taakbalk moet ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15841

Ik had nog een opmerking over post-it...
Is het mogelijk de note zelf te voorzien van een scrollbar- if-needed ? Dat zou best handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:35 schreef FizGig het volgende:
Ik had nog een opmerking over post-it...
Is het mogelijk de note zelf te voorzien van een scrollbar- if-needed ? Dat zou best handig zijn :)
Inderdaad wel een goed idee momentje :)
edit:

Verticale scrollbar zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over Rapid Application Development gesproken! :) Top, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:39 schreef FizGig het volgende:
Over Rapid Application Development gesproken! :) Top, bedankt.
lol...my pleasure...en bedankt voor de tip!

btw... notes (nu met verticale scrollbar) valt te downloaden vanaf http://www.xcat-industries.com -> software -> xCAT - Digital Post-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik blijf erbij dat ik je zal aanbidden als je die shell idee kan doen ;)

Wat misschien ook zoiets soortgelijks is: een proggie die meerdere windows aan mekaar kan 'vastlijmen'.

Bijv je hebt twee windows explorers open, die je allebei de helft van je scherm geeft. Via een proggie kun je die sticky aan mekaar maken zodat ze zich behaven als window (dus beiden tegelijk als actief venster gedragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:41 schreef LuNaTiC het volgende:

Wat misschien ook zoiets soortgelijks is: een proggie die meerdere windows aan mekaar kan 'vastlijmen'.

Bijv je hebt twee windows explorers open, die je allebei de helft van je scherm geeft. Via een proggie kun je die sticky aan mekaar maken zodat ze zich behaven als window (dus beiden tegelijk als actief venster gedragen)
Ik zet er echt vraagtekens bij of dat dit mogenlijk is (en dan kijk ik al helemaal richting VB ofdat deze het kan :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan had ik nog een vraagje...
Is het mogelijk dat je de left en top eigenschappen van mijn venster opslaat? Gezien de indeling van het bestandje moet dat niet te moeilijk zijn...

Maar goed, 't is jouw programma, dus kijk maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:44 schreef FizGig het volgende:
Dan had ik nog een vraagje...
Is het mogelijk dat je de left en top eigenschappen van mijn venster opslaat? Gezien de indeling van het bestandje moet dat niet te moeilijk zijn...

Maar goed, 't is jouw programma, dus kijk maar.
Windows positie opslaan zit nu dus ook in xCAT - Digital PostIt en het is te downloaden op http://www.xcat-industries.com -> software -> xCAT - Digital Post-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super! Mag ik weten hoe je die posities nu opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:00 schreef FizGig het volgende:
Super! Mag ik weten hoe je die posities nu opslaat?
Registry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 22:16

chaozz

Retrofiel

Op woensdag 22 mei 2002 15:13 schreef LuNaTiC het volgende:

de setup komt nu in je ALT TAB lijstje.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:23 schreef chaozz het volgende:

[..]

de setup komt nu in je ALT TAB lijstje.
Chaozz...mischien een ideetje om de locatie van xFTP in je sig te zetten...zo van download xFTP beta als link hoef je ook niet meer de url te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmmm ligt het aan mij of niet, maar ik zie hem niet in mn ALT-Tab lijstje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Op woensdag 22 mei 2002 15:41 schreef LuNaTiC het volgende:

JAAAAAAAAAAA!!!! (-:

Hier ben ik al tijden naar op zoek... Zou erg fijn zijn op mijn 21" met 1600x1200 (-:

Heb er al eens over gehad met een vriend van mij die ook software heeft geschreven, die beweerde toen dat het niet kon, maar wie weet...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op woensdag 22 mei 2002 16:40 schreef LuNaTiC het volgende:
hmmm ligt het aan mij of niet, maar ik zie hem niet in mn ALT-Tab lijstje ;(
mijn fout! inmiddels hersteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows aan elkaar plakken in de zin dat ze zich samen verplaatsen is wel te doen, 2 windows tegelijk aktief maken is weer niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:56 schreef Qlone het volgende:
Windows aan elkaar plakken in de zin dat ze zich samen verplaatsen is wel te doen, 2 windows tegelijk aktief maken is weer niet mogelijk...
Qlone...idd 2 windows aan elkaar plakken zou mogenlijk moeten zijn..een 2 windows actief tja...wat zou het nut er van zijn?! Je kan maar in 1 window tegelijk werken en dat is je actieve window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 22 mei 2002 16:57 schreef skunkah het volgende:

[..]

Qlone...idd 2 windows aan elkaar plakken zou mogenlijk moeten zijn..een 2 windows actief tja...wat zou het nut er van zijn?! Je kan maar in 1 window tegelijk werken en dat is je actieve window :)
ja, en dat is nou juist de truc als je twee explorers naast elkaar kan plakken en tegelijk actief kan laten zijn ---> dwz dat ze zich als een venster gedragen.

Dr zijn wel een aantal progjes zoals Norton Windows Commander met 2 windows, maar die vind ik allemaal niet lekker werken (windows explorer op zich wel ;))

Als je _nu_ twee windows explorers naast/boven elkaar zet, kun je idd maar een tegelijk doen. Echter gebruik je ze alletwee in principe (bv van de ene explorer kopieer je iets naar de andere explorer.

Zodra je echter een ander progje actief maakt, en je wilt later weer terug naar je duo-explorerje zeg maar, dan moet je ze eerst alle twee actief maken, anders zie je maar een explorer (en dus maar een helft van je duo interfaceje).

hmmm ik leg het misschien geclompiceerder uit dan nodig, maar er zit dus wel degelijk een voordeel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Radio538 was er dus een vraag wat voor 'vrijwilligers' werk doe jij...of wat doe jij voor anderen helemaal voor niks en ze moedigden luisteraars aan om te mailen.
Dus heb ik even een mailtje gestuurd met het xCAT-Industries.com concept (gratis maatwerk software)
...hopelijk nemen ze het op in de uitzending.

edit:

En jahooor...er werd circa 30 seconde over het xCAT-Industries concept gelult :) :) :)
Zijn er nog mensen die het gehoord hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben de upload tool aan het herzien, ik ga nu gebruik maken van het zelf regulerende van het TCP/IP protocol.

Met dank aan Qlone voor het feit dat hij mij op de hoogte heeft gebracht van het feit dat als er geen data wordt opgehaalt de andere partij wacht met senden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56026

Op woensdag 22 mei 2002 16:48 schreef Rotjeknor het volgende:

[..]

Heb er al eens over gehad met een vriend van mij die ook software heeft geschreven, die beweerde toen dat het niet kon, maar wie weet...
Is mogelijk, je plaats gewoon een hook in de message queu van windows, daar vang je de window move messages af en als 2 bepaalde windows dicht bij elkaar komen gooi je ze tegen elkaar aan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is mogelijk, je plaats gewoon een hook in de message queu van windows, daar vang je de window move messages af en als 2 bepaalde windows dicht bij elkaar komen gooi je ze tegen elkaar aan.
Maar daarmee heb je gerealiseerd wat ik al zei, namelijk dat ze 'samen verplaatsen'. Niet heb je daarmee gerealiseerd dat de beide windows aktief zijn.

Nou is dat voor de originele vraagsteller ook van ondergeschikt belang als ik de vraag goed begrijp; die wil slechts windows kunnen groeperen en ze als een groep focus geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 22 mei 2002 23:01 schreef Qlone het volgende:

[..]

Maar daarmee heb je gerealiseerd wat ik al zei, namelijk dat ze 'samen verplaatsen'. Niet heb je daarmee gerealiseerd dat de beide windows aktief zijn.

Nou is dat voor de originele vraagsteller ook van ondergeschikt belang als ik de vraag goed begrijp; die wil slechts windows kunnen groeperen en ze als een groep focus geven...
yep, dat is idd een beetje het idee.

Die shell is daarin nog handiger, omdat je dan ook profielen kunt maken.. bijv al je mp3 proggies ineen, zoals ripper, tagger, player (als voorbeeld).

Chat proggies ineen, lijkt me reuze handig. Daarnaast minder ruimte in taskbar. echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56026

Op woensdag 22 mei 2002 23:01 schreef Qlone het volgende:

[..]

Oow gaat het daarom ;) Windows verstuurt activate window berichten, als je die ondervangt en er zit een activate bericht voor de verkenner bij, dat is het niet moeilijk om de andere verkenner ook even te aktiveren en eventueel weer op de goede plaats te zetten. Alles is in principe mogelijk, je moet alleen weten hoe, welke grenzen je stelt en of je er tijd in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ff over de network shares overstruiner (progggie wat alle netwerk shares in een lan afzoekt)...ben ik momenteel even mee aan het freaken...patience please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

requests voor de ubb tag generator (goh wat ben ik lastig he ;)) :

• alleen grafische bestanden weergeven (dus alleen *gif, *jpg, *png etc)
• mogelijkheid om ook ineen keer een hele directory te selecteren
• bij het klikken op een pic zou wel _heel_ handig zijn als er een thumbnail beschikbaar van komt (weet niet in hoeverre dat haalbaar is?)
• mogelijkheid tot ctrl + a
• automatisch een scrollbar als de lijst onderin te groot wordt
• misschien een button met 'copy all to clipboard'
• tot slot een optie dat er in de html tags standaard border=1 tussen komt (staat vaak een stuk mooier nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 00:01 schreef LuNaTiC het volgende:
requests voor de ubb tag generator (goh wat ben ik lastig he ;)) :

• alleen grafische bestanden weergeven (dus alleen *gif, *jpg, *png etc)
• mogelijkheid om ook ineen keer een hele directory te selecteren
• bij het klikken op een pic zou wel _heel_ handig zijn als er een thumbnail beschikbaar van komt (weet niet in hoeverre dat haalbaar is?)
• tot slot een optie dat er in de html tags standaard border=1 tussen komt (staat vaak een stuk mooier nl :)
Terink hey wat een eisen pakket.
• Thumbnails ga nie lukken
• border=1 is goe...
• Directory select is ook ok
• Only pics komt er ook aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 23 mei 2002 00:04 schreef skunkah het volgende:

[..]

Terink hey wat een eisen pakket.
• Thumbnails ga nie lukken
• border=1 is goe...
• Directory select is ook ok
• Only pics komt er ook aan!
sorry :o

en nu heb ik het nog gewijzigd met meer eisen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 00:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

sorry :o

en nu heb ik het nog gewijzigd met meer eisen ook :+
CTRL + A zal niet op die manier kunnen worden aangesproken maar met een button, das dus ook meteen hele dir selecten :)

copy all to clipbord??!!!! vat ik dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bandbreedte afknijp tool research versie 2th edition is er.
te downloaden op
http://www.xcat-industries.com -> projects -> limit the damn bandwith.

Deze versie is standaard op 0.1KB afgeknepen om het effect extra goed aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Zoals al eerder vermeld bij iemand anders, mis ook ik die Mswinsck.ocx . Zou wel fijn zijn als dat bij het proggie meegeleverd wordt! Of misschien in de readme erbij zetten waar je het kan halen.

Note: Ik heb maandag mijn win2k pro bak opnieuw geinstalleerd. Dit bestand zit er blijkbaar niet standaard op!

Edit: Na ff zoeken in dit topic (-: Link kan gevonden worden op pagina 13.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

xFTP is sterk verbeterd!
het ondersteund nu meerdere FTP profielen, zodat je snel kunt wisselen tussen verschillende server!!

de download URL staat in mijn signature. 8-)

ps: deze versie doet (net als voorgaande beta's) *NIET* aan enige vorm van error checking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:47 schreef chaozz het volgende:
xFTP is sterk verbeterd!
het ondersteund nu meerdere FTP profielen, zodat je snel kunt wisselen tussen verschillende server!!

de download URL staat in mijn signature. 8-)

ps: deze versie doet (net als voorgaande beta's) *NIET* aan enige vorm van error checking!
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51774

Op donderdag 16 mei 2002 17:55 schreef M3ga_Man het volgende:
Ik heb ff dat Help Desk progie gedownload [ www.xcat-industries.com ] wou ff kijken wat het was :)

maar toen kreeg ik deze foutmelding:

[afbeelding]

ik weet niet of ik wat fout heb gedaan... maar ik wou het ff melden, jij weet vast wel wat er niet goed is ;)
Het programma heet dan ook geen HELPDESK.. maar HELDESK
:)

A hell of a program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51774

Caozz,

je programma xFTP (je laatste versie) werkt niet op een
PC die geen VB heeft. Meerdere mensen zullen deze fout krijgen:

Error:
- Component 'msinet.ocx' not correcly registered:,
file is missing or inalid

Je mag weer gaan bug-fixen:).

Zo min mogelijk OCX-jes gebruiken en die ocx'jes die je
gebruikt moeten tijdens een installatie worden geinstalleerd
in je %windir%\system ofzo

greetz.

edit:

en waarschijnlijk kan je prog. wel overweg met lange
bestandsnamen maar je server niet. UNIX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 23 mei 2002 11:01 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :)
Zeker :)

Een tipje misschien nog (/me is perfectionist): Ipv dat je op load drukt en dan het profile kiest, is het dan niet handig die op te slaan in een drop downmenu? (dus hetzelfde als bij de doelmappen).

Zou weer een handeling minder zijn en dus sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 11:47 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zeker :)

Een tipje misschien nog (/me is perfectionist): Ipv dat je op load drukt en dan het profile kiest, is het dan niet handig die op te slaan in een drop downmenu? (dus hetzelfde als bij de doelmappen).

Zou weer een handeling minder zijn en dus sneller :)
Tering Lunatic...toen ik dit las dacht ik dat je mij aan het quoten was dit is namelijk (bijna) precies het zelfde wat ik tegen Chaozz zij over MSN...behalve dan dat ik er bij zij 'Gebruikers zijn lui' lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

is cpu sharing progje al klaar :?
daar zit ik nou echt op te w8te.
want die zoek ik nou al heel lang. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 23 mei 2002 12:01 schreef skunkah het volgende:

[..]

Tering Lunatic...toen ik dit las dacht ik dat je mij aan het quoten was dit is namelijk (bijna) precies het zelfde wat ik tegen Chaozz zij over MSN...behalve dan dat ik er bij zij 'Gebruikers zijn lui' lol :)
hehe achja ik doe in mn opleiding veel met usability engineering dus ik heb op veel dingen wel wat aan te merken ;)

Programma's testen op usability is heel belangrijk als softwarebedrijf. Als programmeur kun je soms dingen over het hoofd zien die voor de programmeur zelf duidelijk zijn, maar voor de uiteindelijke gebruiker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 12:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

hehe achja ik doe in mn opleiding veel met usability engineering dus ik heb op veel dingen wel wat aan te merken ;)

Programma's testen op usability is heel belangrijk als softwarebedrijf. Als programmeur kun je soms dingen over het hoofd zien die voor de programmeur zelf duidelijk zijn, maar voor de uiteindelijke gebruiker niet.
Dat heb je goed begrepen...ik heb er geen opleiding voor maar ik probeer en me altijd in de gebruiker(s) te verplaatsen en het door hun ogen te bekijken, want uiteindelijk maak je het programma niet voor je zelf maar voor de gebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

ik heb een full setup voor de mensen die fouten krijgen over "missing files". maar, waar ik al een beetje bang voor was, hij is nu ruim 3mb. het setup programma heeft ongetwijfeld overbodige files toegevoegd, maar ik weet nog niet precies welke dat zijn..

dus, voor nu xFTP FULL beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook een nieuw proggie gemaakt...geinspireerd door de xFTP...presenteer ik Sendto MSN contact :).
Over een (half) uurtje downloadbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op donderdag 23 mei 2002 15:36 schreef skunkah het volgende:
Ik heb ook een nieuw proggie gemaakt...geinspireerd door de xFTP...presenteer ik Sendto MSN contact :).
Over een (half) uurtje downloadbaar :)
het is nu precies een half uur later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56121

Ik weet niet of ik nog suggesties kan doen, maarre:

1. Ik zou het wel leuk vinden een programma te hebben die op de achtergrond draait en 'zelfde als messenger' een pop-up doet als iemand onlie komt. Dit aan de hand van vast ip-adres online op internet en niet inloggen op messenger dus. En ook weer als ze offline gaan.

2. shutdown analyzer. Kijken welke programma's zo lang erover doen om af te sluiten tijdens afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry allemaal voor de vertraging...ik moest plotseling weg.
Sorry Sorry Sorry...
Maar niet getreurt...want xCAT - MSN file sender die het mogenlijk maakt om vanuit Windows Explorer (Verkenner) bestanden naar de mensen in je MSN lijst (je msn contacts) te versturen...via sendto.

Het programmatje is te downloaden op:
http://www.xcat-industries.com -> software
en is 8KB groot :) (ja vb rulez op dat gebied.)

Have fun with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 16:28 schreef basbasbas het volgende:
Ik weet niet of ik nog suggesties kan doen, maarre:

1. Ik zou het wel leuk vinden een programma te hebben die op de achtergrond draait en 'zelfde als messenger' een pop-up doet als iemand onlie komt. Dit aan de hand van vast ip-adres online op internet en niet inloggen op messenger dus. En ook weer als ze offline gaan.

2. shutdown analyzer. Kijken welke programma's zo lang erover doen om af te sluiten tijdens afsluiten
Opzich een leuke suggestie checken of iemand online is op basis van static ip, enkel is het probleem dat als je iemand wil monitoren constant naar deze persoon moet connecten, pingen of op een andere manier kijken of de users online is maar ik ga het voor je proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 03-06 08:25
Deze download :

MSN File Sender v1.00

is down :( ik wilde hem ff downloaden maarja .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Programma waarmee je door middel van ip een bericht kan verzenden.

je kan met dos het doen met het command netsend, maar een win prog is makkelijker, leuk is ook als je een lijst kan hebben met namen die je met een ip kan verbinden.

Als je het niet begrijpt probeer ik het nog een keer uitteleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 20:21 schreef M3ga_Man het volgende:
Deze download :

MSN File Sender v1.00

is down :( ik wilde hem ff downloaden maarja .....
Ik had een foutje gemaakt...had in me CMS msnfilesender.zip staan terwijl het msnfilesend.zip moest zijn ik heb dit verholpen door even het bestandje te renamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 20:22 schreef B0MBACI het volgende:
Programma waarmee je door middel van ip een bericht kan verzenden.

je kan met dos het doen met het command netsend, maar een win prog is makkelijker, leuk is ook als je een lijst kan hebben met namen die je met een ip kan verbinden.

Als je het niet begrijpt probeer ik het nog een keer uitteleggen ;)
Kan je toch ook in elke windows versie: 'net send <hostname,ip,computername of username> <bericht>' vanaf de command line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Let op: xFTP is vanaf nu gehost op www.xcat-industries.com en is terug te vinden op de software pagina.

Dit ivm met de grote van de versie met installer en windows componenten...en natuurlijk omdat Chaozz ook deel uitmaakt/lid is van het xCAT Developer Network :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 10-06 18:14
Ik heb nog een voorstel wat redelijk specifiek is.

Ik heb een Safeway SW-20 moederbord met multimediatoetsen, maar het configuratietooltje wat erbij is geleverd is nutteloos. Nu heb ik ontdekt dat de functies van de multimediatoetsen door middel van het register aan te passen is. In de sleutel H_KEY_LOCAL_MACHINE\Software\KME\KM-9xxx\Buttons staan mappen voor elk van de toetsen (behalve Power, Sleep en Wake Up) waarmee hun functies geconfigureerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~hvdveen/jaap-jan/GoT/multimedia.gif
Hier zie je onder andere de registereditor, met aan de linkerkant de naam van de knop en aan de rechterkant een voorbeeld van de inhoud van een sleutel.

• Elke sleutel heeft een Remote Code, welke niet aangepast hoeft te worden.

• Daarna volgt het 'Commando Type'. Dit zorgt ervoor dat er een programma wordt gestart ("1"), een website wordt geopend ("2") of de standaard/ default instelling gebruikt wordt ("3").

• Als bij command Type "1" of "2" staat dan moet er een waarde "File" staan met respectievelijk een bestandsnaam en pad of een website.

• De waarde "Label" staat voor de naam die wordt weergegeven door de On Screen Display, zou ook aangepast mogen worden.

Tot slot is er in het plaatje een venster van het huidige configuratietooltje opgenomen, voor de volledigheid.

Ik hoop dat je zoiets zou willen maken voor mij :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Op donderdag 23 mei 2002 20:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

Kan je toch ook in elke windows versie: 'net send <hostname,ip,computername of username> <bericht>' vanaf de command line.
Denk dat hij bedoeld een windowsprogje waar je alleen text hoef in te tikken en ip selecteren en progje doet dan zelf netsend commando, en dat is best simpel te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op donderdag 23 mei 2002 20:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ja, maar das lstig, moet je steeds ip tikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef eXistenz het volgende:

[..]

Denk dat hij bedoeld een windowsprogje waar je alleen text hoef in te tikken en ip selecteren en progje doet dan zelf netsend commando, en dat is best simpel te maken :)
Denk ut ook dat ie gewoon een grafische schill wilde ofdat hij niet van het bestaan van het NET command in windows af wist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 21:08 schreef Japie_17 het volgende:
Ik heb nog een voorstel wat redelijk specifiek is.

Ik heb een Safeway SW-20 moederbord met multimediatoetsen, maar het configuratietooltje wat erbij is geleverd is nutteloos. Nu heb ik ontdekt dat de functies van de multimediatoetsen door middel van het register aan te passen is. In de sleutel H_KEY_LOCAL_MACHINE\Software\KME\KM-9xxx\Buttons staan mappen voor elk van de toetsen (behalve Power, Sleep en Wake Up) waarmee hun functies geconfigureerd worden.

[afbeelding]
Hier zie je onder andere de registereditor, met aan de linkerkant de naam van de knop en aan de rechterkant een voorbeeld van de inhoud van een sleutel.

• Elke sleutel heeft een Remote Code, welke niet aangepast hoeft te worden.

• Daarna volgt het 'Commando Type'. Dit zorgt ervoor dat er een programma wordt gestart ("1"), een website wordt geopend ("2") of de standaard/ default instelling gebruikt wordt ("3").

• Als bij command Type "1" of "2" staat dan moet er een waarde "File" staan met respectievelijk een bestandsnaam en pad of een website.

• De waarde "Label" staat voor de naam die wordt weergegeven door de On Screen Display, zou ook aangepast mogen worden.

Tot slot is er in het plaatje een venster van het huidige configuratietooltje opgenomen, voor de volledigheid.

Ik hoop dat je zoiets zou willen maken voor mij :).
Zo oude-registry-h4x0r dat heb je mooi uitgevogelt...ik ga wel ff werken aan een registry proggie voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb weer eens een ideetje, geen idee of zoiets bestaat, of het te maken, of dat het technisch gezien uberhaupt wel mogelijk is.

Stel je voor dat je je webcam streaming wil laten zien aan wat mensen, dan gaat dat niet echt lekker met een upload van 14/15 k/sec. Stel je hebt iemand met een lekker snelle verbinding (zeg 10 mbit) die voor jou dat wil gaan uitzenden.

Is zoiets mogelijk, dat jij je volle 14/15 k/sec (of net wat je hebt), naar die gast toe te sturen, en dat hij als server optreedt zodat hij iedereen die kijkt allemaal stuk voor stuk ook de volle 14/15 k/sec kan geven? De bottleneck ligt natuurlijk altijd bij mij, maar die gast met 10 mbit heeft de bandbreedte om meerdere mensen die volle 14/15 k/sec te geven.

Kan dit uberhaupt, of maak ik hier een gruwelijke denkfout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 21:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik heb weer eens een ideetje, geen idee of zoiets bestaat, of het te maken, of dat het technisch gezien uberhaupt wel mogelijk is.

Stel je voor dat je je webcam streaming wil laten zien aan wat mensen, dan gaat dat niet echt lekker met een upload van 14/15 k/sec. Stel je hebt iemand met een lekker snelle verbinding (zeg 10 mbit) die voor jou dat wil gaan uitzenden.

Is zoiets mogelijk, dat jij je volle 14/15 k/sec (of net wat je hebt), naar die gast toe te sturen, en dat hij als server optreedt zodat hij iedereen die kijkt allemaal stuk voor stuk ook de volle 14/15 k/sec kan geven? De bottleneck ligt natuurlijk altijd bij mij, maar die gast met 10 mbit heeft de bandbreedte om meerdere mensen die volle 14/15 k/sec te geven.

Ik denk dat het zowel theoretisch als praktisch goed haalbaar is, wat er feitelijk gebeurt is dat de persoon met de super snelle verbinding laten we het de server noemen jouw data relayed....vergelijk het even simpel met een IRC server...jij stuurt een message (in een channel) naar de IRC server en deze relayed de data weer naar alle mensen in de channel...komt feitelijk op het zelfde neer...dus ja het is idd mogenlijk :) en ook helemaal niet moeilijk :)

Maarruhh wil jij dan zown soort proggie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Graag, als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op donderdag 23 mei 2002 21:21 schreef skunkah het volgende:

[..]

Denk ut ook dat ie gewoon een grafische schill wilde ofdat hij niet van het bestaan van het NET command in windows af wist >:)
grafische schil voor net send. trouwens, dat commando is volgens mij alleen beschikbaar is in Win2k/XP/NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 22:56 schreef chaozz het volgende:

[..]

grafische schil voor net send. trouwens, dat commando is volgens mij alleen beschikbaar is in Win2k/XP/NT.
idd nu je het zegt netsend zit alleen in NT based windows versie...maar in w98 kun je het emuleren dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 21:59 schreef LuNaTiC het volgende:

Lunatic en ik zijn er samen uitgekomen dat deze proggies al bestaan :) scheelt mij weer werk *lol*!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik wil dat limit the damn bandwith ff testen met direct connect. Hoe moet ik dat doen? ik weet wat voor poort dc gebruikt (nl. 412) maar volgens mij gebruikt ie geen server ofzo

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 23:44 schreef MeIsTwisted het volgende:
ik wil dat limit the damn bandwith ff testen met direct connect. Hoe moet ik dat doen? ik weet wat voor poort dc gebruikt (nl. 412) maar volgens mij gebruikt ie geen server ofzo
mmzz sorry geen id!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vrijdag middag t/m Zondag avond zit ik niet achter mijn of een computer..alle vragen aan mij zullen dus wat langer op zich laten wachten...naar alle waarschijnlijkheid ben ik zondag avond weer terug...en mischien beantwoord ik tussendoor even wat vragen ect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Op donderdag 23 mei 2002 23:44 schreef MeIsTwisted het volgende:
Als ik me goed herinner: Direct Connect haalt eerst een serverlist op, en gebruikt hiervoor standaard HTTP, via poort 80. je kiest dan servers in die lijst, maar die kunnen dus allemaal verschillende soorten portnummers hebben; moet je even checken. Zodra je gaat downloaden (of uploaden) word er weer een nieuwe connectie gemaakt, via een andere poort, dat runtime bepaald word oid. (Ik geloof dat je dat ook in opties kan vastleggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op donderdag 23 mei 2002 21:21 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik wil dus een grafische schill >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44791

skunkah, ik had dat programma winroute of zoiets gedownload maar ik krijg het niet helemaal aan de praat

als ik poort 6112 wil forwarden wat moet ik dan precies doen.

uit de help wordt ik ook niet echt wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 10:08 schreef ingeni het volgende:
skunkah, ik had dat programma winroute of zoiets gedownload maar ik krijg het niet helemaal aan de praat

als ik poort 6112 wil forwarden wat moet ik dan precies doen.

uit de help wordt ik ook niet echt wijzer
Mischien verstandig om de manual eens door te spitten, aangezien het teneerste 2 jaar geleden is dat ik winroute heb geconfigureert...mischien ff nieuwe topicje openen en om hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Op vrijdag 24 mei 2002 01:17 schreef B0MBACI het volgende:

[..]

Ik wil dus een grafische schill >:)
Voila :)

NetMessenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

en nogmaals mijn link, maar dan direct naar de juiste page:
http://www.paessler.com/products/sender/sender.htm

grafische schil voor net send

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik krijg xFTP niet werkend.
Ik gebruik XP en heb de full version gedownload.
Als ik xFTp opstart geeft tie deze error: "fout, het opgeven INI bestand kan niet worden gevonden: quicknet.xpf"

Dan klik ik ok.
Dan kom ik bij dat settings venster en dan vul ik alles in en dan komt tie met deze error: " Run-time error 76 Path not found "

Iemand een idee wat ik fout doe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Vraag maar in deel 2 ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.