okeeee hier mn ideetje, waar ik een tijdje geleden een proggie voor zocht, maar na veel zoeken zelf maar wat in excel geknutseld heb.
Proggie waarbij je je uren van je werk makkelijk kan plannen/bijhouden, die je loon berekent.
Wat er bv in moet zitten:
• Invoermogelijkheid uurloon netto/bruto in € (eventueel in guldens als extra optie)
• mogelijkheid om in te voeren van datum van uitbetaling (bij mij bv rond de 25e elke maand).
• mogelijkheid om je periodes waar je maandloon uit wordt gerekend (bij mij gaat dit bijv over een maand; hele maand mei wordt bijv uitgekeerd rond 25 juni, bij andere is dit bjiv 25 april-25 mei ofzo).
• mogelijkheid om aantal uren per dag zelf aan te geven, maar ook handig is als je toch een vaste lengte uren per dag heb (vaak 7,25 uur of 3,75 uur), dat aantal uren als vaste dag of halve dag te markeren. Je zou bijv dan een kalendertje á la windows (bij je tijdsinstellingen) kunnen bouwen, en door met je muis op een datum dit te markeren als een dag of halve dag werken.
• evt optie tot invoeren van andere vaste/rendabele inkomens (studiefinanciering bijv)
Dit alles zodat je uiteindelijk een bedrag rechtsonder kan zien wat op je rekening wordt overgemaakt.
Misschien zou ook nog iets leuks zijn om mogelijkheid tot een apart veldje met bijhouden hoeveel je spaart, en dat je een target kan instellen (zeg je wilt bijv 1000€ bij elkaar sparen voor de vakantie). Je zou dit bedrag dan kunnen aftellen elke keer als je invoert dat je weer zoveel € heb overgemaakt voor het sparen.
Verder mogelijkheid tot printen van een mooi overzichtje per maand in tabelletjes (denk aan dagen, uren, hoeveelheid uren, bedrag; soms willen ze nog wel eens knoeien bij mn werk, dus bewijs is dan mooi meegenomen

)
Dit zijn ff snel de dingetjes die me te binnen schoten, misschien is het te uitgebreid, maar in excel kon je de meeste