Toon posts:

Wat voor software zal ik gaan maken?!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.

Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>

Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file

Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten deze handelingen uitvoeren.

--

Wat ik dus wil:
Een proggie dat automatisch je IP detect en die doorgeeft aan de ander, en andersom.
Een proggie dat automatisch de gateway invult, en dat je een soort buddylist ofsow kan maken met "favoriete" ip's.
Zodat ik niet altijd meer bezig ben met een batchfile.

Hoop dat je meer info hebt nu. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 15:24
mijn wens (nou ja wens, iets wat ik erg handig zou vinden)
Een proggie op de server zetten die ervoor zorgt dat mijn clientpc's een beperkte download- en uploadsnelheid hebben

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 12:12 schreef PASware het volgende:
mijn wens (nou ja wens, iets wat ik erg handig zou vinden)
Een proggie op de server zetten die ervoor zorgt dat mijn clientpc's een beperkte download- en uploadsnelheid hebben
Zo...jij bent de zoveelste :) ik ben momenteel met iets in deze richting bezig...de bottleneck zit hem momenteel in het vinden of creeeren van een techniek om de snelheid dus zonder packet loss af te knijpen, hierover heb ik een artikel geschreven wat terug te vinden op:
http://www.xcat-industries.com onder projects staat een link naar het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 12:06 schreef m0_oh het volgende:
@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.

Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>

Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file

Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten deze handelingen uitvoeren.

--

Wat ik dus wil:
Een proggie dat automatisch je IP detect en die doorgeeft aan de ander, en andersom.
Een proggie dat automatisch de gateway invult, en dat je een soort buddylist ofsow kan maken met "favoriete" ip's.
Zodat ik niet altijd meer bezig ben met een batchfile.

Hoop dat je meer info hebt nu. 8-)
Hey eindelijk...hier heb ik iets aan :).
En dit lijkt me opzich ook niet eens zo moeilijk om te maken, ik ga hier morgen denk ik mee aan de slag..ben momenteel ff aan het freaken met dat upload limit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hartstikke leuk initiatief, ik hoop dat er wat leuks uitkomt :)

Ik heb een simpel requestje (denk ik tenminste ;)).

we hebben nou een makkelijk tooltje van jelmervos (endoria.net) dat een optie in je rechtsklik zet dat je een foto in een keer naar endoria.net kan uploaden, en daarna zet ie meteen de URL in het clipboard.

Ik zou graag precies hetzelfde zien, alleen dat je nu de mogelijkheid hebt meteen naar je eigen webspace kan uppen (en dus alle bestandstypen).

dus je hebt iig www.urlvanprovider.nl/~username/ nodig bijv, user/pass, /gewenste/dir

Dit zou heel erg handig zijn aangezien je niet moeilijk hoeft te doen via je je FTP-client. :)

Ben benieuwd of je dit wat lijkt, volgens mij zou je met jelmvervos al een hoop code kunnen uitwisselen als hij dat tenmisnte wilt, en er verder niks meer aan doet. (oja jelmer, weer complimentjes voor een mooi tooltje!! :))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een php module waarmee ik m'n lpt1 poort kan aansturen onder php.
Dus dat ik databits hoog/laag kan maken..
(oftewel schakelen via de printerpoort via een online interface)
Dit is wellicht een uitdaging voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:52 schreef cmax het volgende:
Ik zoek nog een php module waarmee ik m'n lpt1 poort kan aansturen onder php.
Dus dat ik databits hoog/laag kan maken..
(oftewel schakelen via de printerpoort via een online interface)
Dit is wellicht een uitdaging voor je...
LOL...helaas dit kan ik niet voor je maken (denk ik), ik heb mischien nog wel iets voor je liggen waarmee je zoiets kan doen maar dan voor het WIN32 platform :).
Heb zelf ook nog een LPT relay bord liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:49 schreef LuNaTiC het volgende:
Hartstikke leuk initiatief, ik hoop dat er wat leuks uitkomt :)

Ik heb een simpel requestje (denk ik tenminste ;)).

we hebben nou een makkelijk tooltje van jelmervos (endoria.net) dat een optie in je rechtsklik zet dat je een foto in een keer naar endoria.net kan uploaden, en daarna zet ie meteen de URL in het clipboard.

Ik zou graag precies hetzelfde zien, alleen dat je nu de mogelijkheid hebt meteen naar je eigen webspace kan uppen (en dus alle bestandstypen).

dus je hebt iig www.urlvanprovider.nl/~username/ nodig bijv, user/pass, /gewenste/dir

Dit zou heel erg handig zijn aangezien je niet moeilijk hoeft te doen via je je FTP-client. :)

Ben benieuwd of je dit wat lijkt, volgens mij zou je met jelmvervos al een hoop code kunnen uitwisselen als hij dat tenmisnte wilt, en er verder niks meer aan doet. (oja jelmer, weer complimentjes voor een mooi tooltje!! :))
Klinkt heel erg leuk idd..
Maar ik begrijp het doel ook niet echt zo ervan (en waarom ik dat moet weten...als ik het doel ken dan kan ik meedenken :-) ) maar ok zal wel ff FTP upload module maken en dat CB gebeuren is ook niet te moeilijk :)

edit:

Ik heb het door idee door :)
Ik denk dat ik het zelfs zo maak dat je iedere soort file kan uploaden naar je FTP account...dus niet alleen PICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Eeeeeeen NOG!! één

ik hoop dat ik dit een beetje goed kan uitleggen:

een soort 'shell' waar je meerdere progs ineen kan duwen, zodat je ze groepeert binnen een window in Windows.

Bijv! is dit handig om twee windows explorers naast elkaar te stallen, of bijv meerdere flashfxp windows. Dan heb je ze mooi bij elkaar, en scheelt aanzienlijke ruimte op je taskbar.

Moeten dus opties komen om die windows binnen die shell te positioneren en dan te locken, ook zou je denken aan bepaalde profielen (stel dat je je mp3tag proggie, je mp3 extractor etc bij elkaar wil groeperen).

Ik weet niet of zoiets bestaat, of makkelijk te proggen is, maar ik heb zoiets nooit weten te vinden (vraag me af op welke keywords ik dan moet zoeken enzo ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20
Op maandag 20 mei 2002 20:28 schreef skunkah het volgende:
[..]
ook al over mijn idee nagedacht?

staat als laatste op de vorige pagina :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 20 mei 2002 20:28 schreef skunkah het volgende:

[..]

Klinkt heel erg leuk idd..
Maar ik begrijp het doel ook niet echt zo ervan (en waarom ik dat moet weten...als ik het doel ken dan kan ik meedenken :-) ) maar ok zal wel ff FTP upload module maken en dat CB gebeuren is ook niet te moeilijk :)
Nou, je neemt aanzienlijk wat stappen uit handen. Dat endoria.net proggie hoef je alleen maar in je windows explorer --> rechtermuisknop, send to, endoria.net te doen.

Daarna staat de url klaar in je clipboard om gepost te worden.

Zou je dit via je FTP client moeten doen, dan kun je je voorstellen dat je die eerst moet opstarten, evt adres, user/pass (oke, dit heb je vaak in Flashfxp in je geheugen staan, of misschien bookmark), dan moet je gaan browsen naar je pic, browsen naar de goede subdir op je webspace, uploaden, url typen etc etc.

Kortom, als je eens iets op je webspace wil uppen, ongeacht wat het is, dan is de eerste manier sneller :) (ik zou dit echt _mega_ handig vinden :)

Linkje naar het topic over jelmers proggie: [topic=464592/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Eeeeeeen NOG!! één

ik hoop dat ik dit een beetje goed kan uitleggen:

een soort 'shell' waar je meerdere progs ineen kan duwen, zodat je ze groepeert binnen een window in Windows.

Bijv! is dit handig om twee windows explorers naast elkaar te stallen, of bijv meerdere flashfxp windows. Dan heb je ze mooi bij elkaar, en scheelt aanzienlijke ruimte op je taskbar.

Moeten dus opties komen om die windows binnen die shell te positioneren en dan te locken, ook zou je denken aan bepaalde profielen (stel dat je je mp3tag proggie, je mp3 extractor etc bij elkaar wil groeperen).

Ik weet niet of zoiets bestaat, of makkelijk te proggen is, maar ik heb zoiets nooit weten te vinden (vraag me af op welke keywords ik dan moet zoeken enzo ;))
Mmmmzz ik begrijp wat je bedoeld, alleen kweet niet of ik dat echt zo kan maken...aangezien in VB toch ze limits heeft :( :( :( maar ga ook binnen kort maar aan C++ ruiken
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 12:03 schreef Maverick het volgende:
ja ikke :P

ik zoek al een tijdje naar een progje, maar ik kan hert nergens vinden, of het moet geld kosten.

ik heb 2 monitoren, op 2e monitor draait continue mIRC op de hoofdmonitor kijk ik vaak films of speel spellen, ik zie graag een progje om de applicaties op de primaire monitor allways on top te krijgen, het probleem hierbij is dat ik bij een gemaximalizeerd window van een film, of bij een game niet op het app. balkje in de startbalk kan klikken om die waarde in te stellen, mij lijkt het het handigst om dit met een sneltoets te doen, of eventueel met iets dat bijhoudt welke programma's er gedraait hebben waarna de allways on top waarde gegeven kan worden terwijl het programma niet draait.

is dit een haalbaar idee? :)
Klinkt wel haalbaar idd....alleen zal wel enigzins lastig zijn..maar is een uitdaging.

O ja btw ik zoek trouwens ook mensen die ook wel zin hebben om ook mee te helpen met programmeren aangezien ik *helaas* maar 2 handen om te typen/proggen heb en ik ook in het ene beter ben dan in het andere want 2 help, join us: www.xcat-industries.com onder het kopje JOIN US :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Een goede en gebruiksvriendelijke proxy, die ook nog veilig is met eventueel mail verspreiding.

Een soort aal-in-one proxy voor de simpele thuis gebruiker. Zijn wel eens mensen die een netwerk willen aanleggen met een eigen server, maar dan verstikt raken in de moeilijke taal......

https://www.enwatbenjedan.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:43 schreef Rekenmachine het volgende:
Een goede en gebruiksvriendelijke proxy, die ook nog veilig is met eventueel mail verspreiding.

Een soort aal-in-one proxy voor de simpele thuis gebruiker. Zijn wel eens mensen die een netwerk willen aanleggen met een eigen server, maar dan verstikt raken in de moeilijke taal......
Tja...ik ben dus niet van plan om progs te gaan maken waar er al tig van zijn...kijk anders op www.analogx.com mischien vind je daar wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gelezen dat je had over de NAT

als je nou een proggie kon ontwikkelen die hetzelfde doet als een router.

Poorten opzetten en dat soort dingen.
Want ik zit nu achter een nat met een swith en ik wil zooo graag ftp'tje draaien, spelletjes hosten, bestanden over msn versturen en ga zo maar door.

Misschien dat dat modem gebonden is, begin dan met Alcatel Speedtouch modem :D

Zou echt top zijn als je zoiets kon maken.

Kon ik maar programmeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cablecrypt voor Windows XP ???
dacht dat niemand cablecrypt werkend had onder xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef ingeni het volgende:

Want ik zit nu achter een nat met een swith en ik wil zooo graag ftp'tje draaien, spelletjes hosten, bestanden over msn versturen en ga zo maar door.

Wat dacht je van WinRoute (Pro) die gebruik ik zelf en heb het zelfde modem als jouw...heb me volledige inbound portmapping van poort 1 tot 65500 op me eigen PC en me PCtje is volledig bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Nou, je neemt aanzienlijk wat stappen uit handen. Dat endoria.net proggie hoef je alleen maar in je windows explorer --> rechtermuisknop, send to, endoria.net te doen.

Daarna staat de url klaar in je clipboard om gepost te worden.

Zou je dit via je FTP client moeten doen, dan kun je je voorstellen dat je die eerst moet opstarten, evt adres, user/pass (oke, dit heb je vaak in Flashfxp in je geheugen staan, of misschien bookmark), dan moet je gaan browsen naar je pic, browsen naar de goede subdir op je webspace, uploaden, url typen etc etc.

Kortom, als je eens iets op je webspace wil uppen, ongeacht wat het is, dan is de eerste manier sneller :) (ik zou dit echt _mega_ handig vinden :)

Linkje naar het topic over jelmers proggie: [topic=464592/1/25]
Hier ben ik nu meteen mee aan de slag gegaan...lijkt me persoonlijk ook erg handig..kant dus zelf ook wel gebruiken en hoe intressanter en leuker ik het vind hoe sneller ik er mee begin in dit geval dus meteen :)
En zit al aardig wat progres in ik denk/hoop dat ik het vanavond al af heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is het niet eens handig om in een tabelletje ofzo te zetten waar je mee bezig bent/gaat houden, hoeveel projecten tegelijk, welke haalbaar is, voortgang/planning, etc etc.

Wel handig als we weten waar je je nou wel en niet mee bezig gaat houden :)

edit:

lol, precies op hetzelfde moment gereplied :)

ben benieuwd, hulde alvast, vind het erg leuk iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang gaat het denk je duren voordat je een try versie hebt van die u/l begrenser?
ik ben er nl heel benieuwd naar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef ingeni het volgende:

Dit is idd wel een goed idee, dat je ook bestanden vanachter NAT kan sturen, ik vind het wel vervelend als ik steeds naar de server moet om iets te sturen.

Suc6 met wat je gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Op maandag 20 mei 2002 21:20 schreef LuNaTiC het volgende:
Is het niet eens handig om in een tabelletje ofzo te zetten waar je mee bezig bent/gaat houden, hoeveel projecten tegelijk, welke haalbaar is, voortgang/planning, etc etc.

Wel handig als we weten waar je je nou wel en niet mee bezig gaat houden :)

edit:

lol, precies op hetzelfde moment gereplied :)

ben benieuwd, hulde alvast, vind het erg leuk iig ;)
hoe bepaal je in welke doelmap op de ftp server het bestand moet komen??? voor de rest is dit een heel haalbaar idee. niet moeilijk te maken.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 20 mei 2002 23:22 schreef chaozz het volgende:

[..]

hoe bepaal je in welke doelmap op de ftp server het bestand moet komen??? voor de rest is dit een heel haalbaar idee. niet moeilijk te maken.
lijkt me gewoon dat dat wel moet in te bouwen zijn in de instellingen ;)

als basisdir is gewoon de root, door in de instelling het path aan te geven naar je doelmap, moet ie daar terecht komen (weet niet of dit technische gezien kan, anders heb je er weinig aan, maar dit lijkt me niet zo'n probleem eerlijk gezegd)

Of bedoelde je dat niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:25 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

lijkt me gewoon dat dat wel moet in te bouwen zijn in de instellingen ;)

als basisdir is gewoon de root, door in de instelling het path aan te geven naar je doelmap, moet ie daar terecht komen (weet niet of dit technische gezien kan, anders heb je er weinig aan, maar dit lijkt me niet zo'n probleem eerlijk gezegd)

Of bedoelde je dat niet? :)
Ik heb even met Choazz gesproken, hij gaat de upload tool dus maken :) .. maar dat kon je door zijn vraag waarschijnlijk al opmaken.
Teste van de applicatie ga ik mee helpen :)

edit:

Even voor de duidelijkheid de upload tool bedoel ik mee de tool om via content-menu naar FTP te uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer verw8 je de 1e versie?
ik ben echt benieuwd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:35 schreef brammutsaers het volgende:
wanneer verw8 je de 1e versie?
ik ben echt benieuwd *D
Waarvan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van die u/l bandbreedte afknijp tool
of bedoelde je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:37 schreef brammutsaers het volgende:
van die u/l bandbreedte afknijp tool
of bedoelde je die niet?
Nope bedoelde tooltje waarmee je via sendto menutje naar je FTP kan senden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ben erg benieuwd :)

ben benieuwd of ook die shell waar je windows in kon groeperen misschien ooit nog in de planning komt.

Verder ben ik nog ff aan het brainstormen voor proggies die me handig lijken, maar kan er nu niet echt op komen eigenlijk ;)

Het meeste is al eens gedaan en hebben vaak een toppertje in hun klasse. Origineel is als je met leuke dingen komt die eigenlijk heel handig zijn maar waar je niet 1-2-3 zomaar opkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer
ben nl al tijden op zoek naar dat ander u/l tooltje
vordert dat al een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 23:40 schreef brammutsaers het volgende:
jammer
Ja dat lijkt mij ook wel interessant :) daar kun je heeeeel veeel mensen blij mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:40 schreef brammutsaers het volgende:
jammer
Ik doe me best...believe me, alleen is nogal moeilijk om dit op applicatie niveau te bereiken, ik ben niet zo super bekend met TCP/IP protocol en hoe bandbreedte wordt gereguleerd.
Dus please be patient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O ja nog heel even...heeft iemand nog ideeen voor wat kleinere proggies die niet al te moeilijk te maken zijn cq. niet zoveel tijd kosten om te maken..maar oooo zo handig kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oja!

klinkt misschien vreemd, maar wat ik weleens zocht is een soort interactieve desktop. voor kleine notes, roosteres voor school, agenda, tijdelijke URL's of dingen, kortom alles wat je in een kladblok zou zetten.

Nu bestaan er zat proggies zoals Post-it ofzo, maar die werken allemaal stuk voor stuk kut.

Is er iets te maken waardoor je dus als je bijv op een leeg stukje desktop zou dubbelklikken, dat je daar dan het een en ander op zou kunnen typen (zie dit bv als een tekstvak die je zelf kan vergroten/verkleinen. Op het moment dat je wegklikt dan wordt het weer 'gewoon' desktop.

Klinkt misschien wat vaag, maar snap je het? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:53 schreef LuNaTiC het volgende:
oja!

klinkt misschien vreemd, maar wat ik weleens zocht is een soort interactieve desktop. voor kleine notes, roosteres voor school, agenda, tijdelijke URL's of dingen, kortom alles wat je in een kladblok zou zetten.

Nu bestaan er zat proggies zoals Post-it ofzo, maar die werken allemaal stuk voor stuk kut.

Is er iets te maken waardoor je dus als je bijv op een leeg stukje desktop zou dubbelklikken, dat je daar dan het een en ander op zou kunnen typen (zie dit bv als een tekstvak die je zelf kan vergroten/verkleinen. Op het moment dat je wegklikt dan wordt het weer 'gewoon' desktop.

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld eigenlijk een heel goed idee idd....zelf heb ik dus omdat er geen goeie vergelijkbare tool is 100 notepads openstaan :P
Goed idee...keep on going lunatic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens net begonnen aan een MP3 renamer..die
MP3's renamed naar 'Artist - Titel.mp3' deze haalt ie uit de ID3 tag werkt met zowel versie 1 en 2 van ID3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

MP3 renamer is op zich handig, maar bestaan echt meesterlijke tooltjes voor.

Als je eenmaal Tag&Rename hebt geprobeerd, wil je niet anders meer omdat dit bijna alles kan renamen op filename, ID3v1 en v2 niveau.

Met CDDB support, zelfs nog een geintegreerde functie dat als CDDB hem niet herkent dat je naar www.allmusic.com kan gaan en daar uitzoeken :)

Van mij mag je er mee doorgaan, maar dat is gewoon zo'n meesterlijk progje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 00:02 schreef LuNaTiC het volgende:
MP3 renamer is op zich handig, maar bestaan echt meesterlijke tooltjes voor.

Als je eenmaal Tag&Rename hebt geprobeerd, wil je niet anders meer omdat dit bijna alles kan renamen op filename, ID3v1 en v2 niveau.

Met CDDB support, zelfs nog een geintegreerde functie dat als CDDB hem niet herkent dat je naar www.allmusic.com kan gaan en daar uitzoeken :)

Van mij mag je er mee doorgaan, maar dat is gewoon zo'n meesterlijk progje :)
Mmmmzzz...project stopped lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 23:53 schreef LuNaTiC het volgende:
oja!

Ik doe dat soort dingen via me eigen geschreven stukje php op me server daar kan ik alles teovoegen en dan heb ik het hier als actieve desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 21 mei 2002 00:17 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik doe dat soort dingen via me eigen geschreven stukje php op me server daar kan ik alles teovoegen en dan heb ik het hier als actieve desktop
true, ik zat al te denken aan active desktop, heb dat ook een tijdje gehad maar ik vind het toch niet bepaald lekker werken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 00:17 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Dit is mischien een extreem kewl idee!
Post-It notes service voor op me site
enneeuh kan ik denk ik ook wel makkelijk realiseren aangezien ik binnekort op deticated server over ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 00:21 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dit is mischien een extreem kewl idee!
Post-It notes service voor op me site
enneeuh kan ik denk ik ook wel makkelijk realiseren aangezien ik binnekort op deticated server over ga :)
Ik kan je wel me php files sturen, misschien kan je er wat mee... Maar der zit ook wel wat dingen bij die echt alleen voor mij zijn... Bv een speciaal rooster enzow. Ik haal alles uit een mysql databeesje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 00:27 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik kan je wel me php files sturen, misschien kan je er wat mee... Maar der zit ook wel wat dingen bij die echt alleen voor mij zijn... Bv een speciaal rooster enzow. Ik haal alles uit een mysql databeesje....
Bedankt dat je het aanbiedt...maar denk niet dat ik het nodig zal hebben, ben PHP programmeur van beroep dus denk dat ik zelf wel iets kan maken met authenticatie en zo :)
But thanks anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weereens een update van mij...en een gekke lol... ok komtie:
Omdat ik echt gek werd van alle grotere projecten ben ik effe volledig afgestapt van alle rotzooi en heb ik van PSC ff een IE Band control gepakt (free 2 use) en daar ga ik nu effe een GOT search tool in bouwen heb straks wel een screenshot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

GOT search tool

deze zou heel handig zijn:

misschien met een add-on dat als ie niks in got heeft gevonden dat je dan de mogelijkheid heb dat ie in google verder gaat zoeken :?

is maar een ideetje :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 01:16 schreef ModmaN het volgende:
GOT search tool

deze zou heel handig zijn:

misschien met een add-on dat als ie niks in got heeft gevonden dat je dan de mogelijkheid heb dat ie in google verder gaat zoeken :?

is maar een ideetje :P
Idd leuk idee...sow zoiets maken valt btw ook vies tegen zeg athans in VB maybe its time to learn C++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, ik denk dat dit is wat veel mensen gaan denken, zeggen, schreeuwen ect bij het lezen van deze reply :)
Bandbreedte afknijp tool is werkelijkheid..ik heb in mijn IRC-Bouncer de afknijp mogenlijkheid ingebouwd, en het werkt naar behoren zover als ik kan zien...eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om te maken maar was wel ff flink wat denk werk voor nodig :) !!!!

Research release is te krijgen op
http://www.xcat-industries.com
onder het kopje projects en dan limit the damn bandwith :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 16:16
Ik heb nog wel een ideetje:

Een win2K versie van eppie!

zie hier voor details..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 02:45 schreef G1itch het volgende:
Ik heb nog wel een ideetje:

Een win2K versie van eppie!

zie hier voor details..
Hier zijn veel betere alternatieven voor XP heeft skin support en anders heb je windowblinds nog sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die upload capper werkt nog niet helemaal...
ik krijg een foutmelding onder win xp
nl:
components mswinsck.ocx or one of its's dependencies not correctly registed: a file is missing or invalid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 08:18 schreef brammutsaers het volgende:
die upload capper werkt nog niet helemaal...
ik krijg een foutmelding onder win xp
nl:
components mswinsck.ocx or one of its's dependencies not correctly registed: a file is missing or invalid
Heeel erg merkwaardig dat jij geen WINSOCK hebt op je compjuter...zal je wel een keer perongeluk hebben verwijderd bij het verwijderen van software...ik had gister ook zoiets maar dan met MS Internet Transfer Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW over dat post-it notes proggie waarmee je ff korte aantekening kan maken...dat ga ik dus ook maken op de volgende manier:
In je Tray krijg je een klein mooi k.t icoontje en als je daarop klikt kun je een nieuw kladje invullen.
en ook andere oude(re) kladjes bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:02

NielsNL

DigiCow

Over dat MP3 proggie, dat kan veel makkelijker en simpeler...
Kun je hem zo maken dat als je rechtsklikt in Explorer op WinCommander of zo, op het MP3'tje dat je in dat menutje een optie krijgt met "rename MP3".
Daarna neem je één formpje me vier knoppen en wat labels.

1 Use MP3v1 tag -> Label met v1 text.
2 Use MP3v2 tag -> Label met v2 text.
3 Use this -> textbox met daarin de huidige bastandsnaam.
4 Don't touch!

Issie duidelijk zo?
Zou wel handig zijn zo toch?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 09:38 schreef NielsNL het volgende:
Over dat MP3 proggie, dat kan veel makkelijker en simpeler...
Kun je hem zo maken dat als je rechtsklikt in Explorer op WinCommander of zo, op het MP3'tje dat je in dat menutje een optie krijgt met "rename MP3".
Daarna neem je één formpje me vier knoppen en wat labels.

1 Use MP3v1 tag -> Label met v1 text.
2 Use MP3v2 tag -> Label met v2 text.
3 Use this -> textbox met daarin de huidige bastandsnaam.
4 Don't touch!

Issie duidelijk zo?
Zou wel handig zijn zo toch?
Dit is wel handig idd maar zoals Lunatic d8 ik al zij er zijn al briljante proggies voor en kijk ik ga het wiel niet opnieuw proberen uit te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat hier boven staat bestaat toch al 200 keer mensen.

Een Admin-tool waarmee alleen 10.0.0.1 kan inloggen... get a live. Dat kan ik zelfs nog maken... (vroeger)... k'ben het verleert denk ik. Maar het bestaat ook al 200 keer.

Maaruh.. leuke ideen? Wat kan je maken?.. 't lijkt
me sterk dat je alles kan maken wat je in je hoofd schiet.
Want dat zit je niet op de goede plaats in Nederland :) (V.S is beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 09:46 schreef The_A_Freak het volgende:
Alles wat hier boven staat bestaat toch al 200 keer mensen.

Een Admin-tool waarmee alleen 10.0.0.1 kan inloggen... get a live. Dat kan ik zelfs nog maken... (vroeger)... k'ben het verleert denk ik. Maar het bestaat ook al 200 keer.

Maaruh.. leuke ideen? Wat kan je maken?.. 't lijkt
me sterk dat je alles kan maken wat je in je hoofd schiet.
Want dat zit je niet op de goede plaats in Nederland :) (V.S is beter)
Tja...begrijp je niet helemaal met dat NL vs US gedoe maar tzal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoe staat het met het upload-tooltje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 10:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoe staat het met het upload-tooltje? :P
Volgens Choazz zal er vanavond een beta zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

Dit lijkt mij ECHT handig:

[topic=500251/1/25]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 07-10 07:18
Wat dacht je van een proggie om alle MP3's te renamen naar aanleiding van de ID3-tag? Vaak zitten de bestandsnamen vol met fouten, en de ID3-tags corrigeer ik altijd meteen (dat kan tenminste vanuit winamp).

Het liefst nog met functies voor het instellen van volgorde (naam - artiest.mp3 of album - artiest - naam.mp3 of stijl+naam.mp3 bijv.).

Lijkt mij niet erg ingewikkeld (als je tenminste weet hoe die ID3-tags in elkaar zitten)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 01:13
Op dinsdag 21 mei 2002 11:48 blaatte DiMension iets
Als je even de moeite had genomen om de draad te lezen dan was je misschien duidelijk geweest dat hij dat project stop heeft gezet omdat er al een progsel voor is. ==> Tag & Rename

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 11:48 schreef DiMension het volgende:
Wat dacht je van een proggie om alle MP3's te renamen naar aanleiding van de ID3-tag? Vaak zitten de bestandsnamen vol met fouten, en de ID3-tags corrigeer ik altijd meteen (dat kan tenminste vanuit winamp).

Het liefst nog met functies voor het instellen van volgorde (naam - artiest.mp3 of album - artiest - naam.mp3 of stijl+naam.mp3 bijv.).

Lijkt mij niet erg ingewikkeld (als je tenminste weet hoe die ID3-tags in elkaar zitten)
Hier ben ik al mee bezig :P
En ik zet het projectje toch door want is niet al te veel werk..en vind het wel weereens leuk om wat met MP3tjes te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff andere update, alpha versie van de Digitale kladpapiertjes (Post-it notes) is klaar...ik heb hem al even door chaozz laten bekijken en hij vind het ook wel wat...ik heb nu nog tray support ingebouwd zodat ie in de tray zit nu nog even mooi icoontje maken en zo en dan denk ik dat ie vanavond nog te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net ook een leuk ideetje...ik ga een icon replacer maken waarmee je het icon van elke prog kan changen...is gewoon fun project maar kan ook denk ik wel handig zijn :) lets see if I'm still the h4x0r who i used to B :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 12:06 schreef skunkah het volgende:
Ik krijg net ook een leuk ideetje...ik ga een icon replacer maken waarmee je het icon van elke prog kan changen...is gewoon fun project maar kan ook denk ik wel handig zijn :) lets see if I'm still the h4x0r who i used to B :P
Volgens mij bestaat dat al een prima proggie voor hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 12:12 schreef Eggplant het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat dat al een prima proggie voor hoor :?
Zou goed kunnen idd...maar een aantal jaar geleden wilde ik zoiets maken en kon ik dat dus niet en ik wil zien of het me nu wel lukt :) self testing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xCAT - Digital Post-It is nu te downloaden vanaf http://www.xcat-industries.com onder kopje software.

Dit is dus een programma waarmee je al je kleine notities snel kwijt kan en zodra je klaar bent met schrijven minimaliseer je het en zit het in te taskbar, zodra je er weer opklikt komt ie weer terug en kun je je notities terug lezen, wijzigen of verwijderen.

Dus verlos je zelf van al die nare gele papiertjes en downloaden xCAT - Digital Post-It.

Afbeeldingslocatie: http://www.xcat-industries.com/softwarepic.php?id=11
edit:

BugFixed: Start nu ook zonder notes.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
geloof dat ik zoiets al heb gelezen in dit inmiddels lange topic maar,

wat mij tof lijkt is een progje waarmee je je win2k / xp shares kan monitoren -> zien wie wat doet, een bandbreedte in kan stellen, totaal/per user/max connecties per user etc(lijkt dus een beetje op winmx -> winmx.com maar dan voor je netwerk shares) en dat je de bandbreedte kan schedulen, dus 's nachts een andere bandbreedte dan overdag, en dat je zegt ik wil gamen; rechtermuis op system tray icon, limiteer totale upload tot xxxxmB/s of dat je dan een preset kiest met instellingen.

wat ik me ook afvraag is of er niet een firewall is die dit voor je doet, heeft natuurlijk weinig zin om het wiel opnieuw uit te vinden (hoewel dat best leerzaam kan zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja leuk proggie, maar niet wat ik bedoelde :P

het is juist zo handig om de bureaublad te benutten aangezien ik nu echt geen fuck daarmee doe. Feitelijk dient het dan als prikbord waar je ff op kan kijken. Of vergelijk het met zo'n schrijfblad met papier op je bureau waar je ff snel tel. nrs ed schrijft, of kalender etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 13:32 schreef LuNaTiC het volgende:
mja leuk proggie, maar niet wat ik bedoelde :P

het is juist zo handig om de bureaublad te benutten aangezien ik nu echt geen fuck daarmee doe. Feitelijk dient het dan als prikbord waar je ff op kan kijken. Of vergelijk het met zo'n schrijfblad met papier op je bureau waar je ff snel tel. nrs ed schrijft, of kalender etc.
Ik begrijp dat dit niet helemaal is wat je bedoelde, maar dit is denk ik wel een van de beste oplossingen om zoiets te maken...maar ik denk dat veel mensen er wel iets aan zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op dinsdag 21 mei 2002 10:14 schreef skunkah het volgende:

[..]

Volgens Choazz zal er vanavond een beta zijn.
ben er mee aan het stoeien, en het is inmiddels gelukt om via het context menu een bestand te uploaden, zonder tussenkomst van de gebruiker!

de enige tussenkomst is het selecteren van de doelmap, maar dat moet ik nog bouwen.

meer nieuws aan het einde van de dag! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 21 mei 2002 13:40 schreef chaozz het volgende:

[..]

ben er mee aan het stoeien, en het is inmiddels gelukt om via het context menu een bestand te uploaden, zonder tussenkomst van de gebruiker!

de enige tussenkomst is het selecteren van de doelmap, maar dat moet ik nog bouwen.

meer nieuws aan het einde van de dag! 8-)
erg koel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital Post-it is best handig. 't Zou me ook nog wel handig lijken als je een onderwerp aan een post kunt hangen. En kleur-instelling, en een instelling of ie moet sluiten of verkleinen met het -x- je, en ... en ... of word ik nu te veeleisend!

Bedankt voor de inspanningen trouwens! Goed werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat MP3 rename spul gaat toch door maar iets anders dan in eerste instantie de bedoeling was.
Wat ik nu ga doen lijkt enigzins op het idee van NielsNL, via een content menu klik je ID3 MP3 Rename en renamed het appje de MP3 naar Artist - Titel.mp3 dit opbasis van ID3v1 of ID3v2 ligt er aan welke aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 14:52 schreef FizGig het volgende:
Digital Post-it is best handig. 't Zou me ook nog wel handig lijken als je een onderwerp aan een post kunt hangen. En kleur-instelling, en een instelling of ie moet sluiten of verkleinen met het -x- je, en ... en ... of word ik nu te veeleisend!

Bedankt voor de inspanningen trouwens! Goed werk! :)
Hey bedankt voor je input...je ideeen zijn zeker niet verkeerd, en zijn zeker de moeite waard om te overwegen en zijn denk ik ook wel goed haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb nog wel meer ideeën, die ook allemaal best haalbaar zijn :) Of je d'r zin en tijd voor hebt is een tweede natuurlijk.

* Multiple select & delete
* statussen aan een note kunnen hangen (1)
* Simpele wekkerfunctie bij een note (dus als reminder)

Uitleg bij (1):
(die je in het instelschermpje, als je dat maakt, kunt aanmaken) bijvoorbeeld: in behandeling, uitgesteld, enzovoorts.
---

Wat misschien ook nog handig is, in een netwerk situatie, is dat je aan kunt geven waar zich bijvoorbeeld een tweede notes.txt bevindt. Als je hier een netwerkpad in kunt geven, is het de ideale netwerk-note-tool. Maar dat is maar zo wat gebrainstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:03 schreef FizGig het volgende:
'k heb nog wel meer ideeën, die ook allemaal best haalbaar zijn :) Of je d'r zin en tijd voor hebt is een tweede natuurlijk.

* Multiple select & delete
* statussen aan een note kunnen hangen (1)
* Simpele wekkerfunctie bij een note (dus als reminder)

Uitleg bij (1):
(die je in het instelschermpje, als je dat maakt, kunt aanmaken) bijvoorbeeld: in behandeling, uitgesteld, enzovoorts.
---

Wat misschien ook nog handig is, in een netwerk situatie, is dat je aan kunt geven waar zich bijvoorbeeld een tweede notes.txt bevindt. Als je hier een netwerkpad in kunt geven, is het de ideale netwerk-note-tool. Maar dat is maar zo wat gebrainstorm.
Reminder gedeelte is wel intressant idd, in statussen ed..ed.. zie ik niet zo veel dan kun je beter richting de helpdesk manager gaan kijken op www.xcat-industries.com bij software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

hey Skunkah!
jouw MSN ligt eruit, je bent offline!!!!

kom ff online, ik heb hier de eerste ruwe research beta van xFTP voor je klaarliggen!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:21 schreef chaozz het volgende:
hey Skunkah!
jouw MSN ligt eruit, je bent offline!!!!

kom ff online, ik heb hier de eerste ruwe research beta van xFTP voor je klaarliggen!!! :)
Gaaf man....alleen nu ben jij niet online :(
btw...voor de rest ik denk dat vanavond de xFTP tool te downloaden valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 26-09 20:55
post it ding werkt goed, is handig voor een vergeetachtige ascii artist like me ;)
ook wel lekker voor huuswerk, misschien ga ik hier nu wel iets door doen.

als ik je een keer tegenkom krijg je een pilsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:43 schreef DUTCHSPiRiT het volgende:
post it ding werkt goed, is handig voor een vergeetachtige ascii artist like me ;)
ook wel lekker voor huuswerk, misschien ga ik hier nu wel iets door doen.

als ik je een keer tegenkom krijg je een pilsje :)
Daar houdt ik je aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>KIES DEZE<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
KIES DEZE

Een simpel programmaatje dat elke dag als k mn pc voor de eerste keer opstart vraagt hoeveel uur k de dag ervoor gewerkt heb... hoe k t niet zelf meer bij te houden.

Moet dan ook een functie zijn dat ie vraagt: ga je vandaag nog werken? (want om 9 uur opstarten dan moet k meestal nog gaan) zo ja hoe laat dan? want dan vraagt ie t pas na die tijd als k opstart.
Sla k n dag over dan de eerst volgende keer vragen... dus dag erna ofzo.

Dan wil k graag mijn uurloon kunnen invoeren, % vakantiegeld etc etc en dat ie ook mn cumulatieven bijhoudt. (en dus berekent wat dr op mn loonstrookje moet komen te staan)

Denk dat je dr veel vakantiewerkers/bijverdieners dr n groot plezier mee doet.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:50 schreef Antrax het volgende:
KIES DEZE

Een simpel programmaatje dat elke dag als k mn pc voor de eerste keer opstart vraagt hoeveel uur k de dag ervoor gewerkt heb... hoe k t niet zelf meer bij te houden.

Moet dan ook een functie zijn dat ie vraagt: ga je vandaag nog werken? (want om 9 uur opstarten dan moet k meestal nog gaan) zo ja hoe laat dan? want dan vraagt ie t pas na die tijd als k opstart.
Sla k n dag over dan de eerst volgende keer vragen... dus dag erna ofzo.

Dan wil k graag mijn uurloon kunnen invoeren, % vakantiegeld etc etc en dat ie ook mn cumulatieven bijhoudt. (en dus berekent wat dr op mn loonstrookje moet komen te staan)

Denk dat je dr veel vakantiewerkers/bijverdieners dr n groot plezier mee doet.

Hey dit is leuk....ik ga kijken wat de mogenlijkheden zijn!
Echter weet ik niet of ik al die berekeningen er als ik echt ga bouwen er ook instop!

edit:

Verder zou ik je willen vragen om ff een e-mailtje naar skunkah@hotmail.com te sturen met verdere specificaties want wat culmatieven ed..ed.. zijn ik heb dus echt geen idee lol tja...kben pas 18 lol lol lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

ik ben gewoon online hoor!
dan zet ik de beta wel even op mijn eigen ruimte..

let dus op: tis een vroege beta!

xFTP BETA

ik hoor de reacties wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:02 schreef chaozz het volgende:

xFTP BETA

Vaag mijn msn ziet je niet :(
Gaaf gemaakt btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

let wel op, het gaat allemaal in binary. het uploaden van (CGI)scripts kan nog even niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:21 schreef chaozz het volgende:
let wel op, het gaat allemaal in binary. het uploaden van (CGI)scripts kan nog even niet!
Ik zou trouwens owner properties ff wijzigen nu zie ik dus de naam van jouw computer in het bestand getronics.. zullen ze niet blij mij zijn als ze dat zien!

btw...
Chaozz...staat jouw MSN wel aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

schiet het al op met die got search tool :?
ben wel errug benieuwd :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:33 schreef ModmaN het volgende:
schiet het al op met die got search tool :?
ben wel errug benieuwd :P
GOT search tool wil niet echt IE proggen is lastig in VB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op dinsdag 21 mei 2002 16:22 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik zou trouwens owner properties ff wijzigen nu zie ik dus de naam van jouw computer in het bestand getronics.. zullen ze niet blij mij zijn als ze dat zien!

btw...
Chaozz...staat jouw MSN wel aan?!
ik compile hem thuis wel opnieuw :)
enne, nee, mijn MSN bleek de boosdoener. ik gebruik dat Sprintbiz, maar dat ligt blijkbaar al een tijdje op zijn gat. handig! :+

ps: is het icon al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:36 schreef chaozz het volgende:

[..]

ik compile hem thuis wel opnieuw :)
enne, nee, mijn MSN bleek de boosdoener. ik gebruik dat Sprintbiz, maar dat ligt blijkbaar al een tijdje op zijn gat. handig! :+

ps: is het icon al klaar?
icon is ready...ik vind um zelf wel enigzins scraal maar ok kijk zelf maar ff wat je er van vind.
http://www.xcat-industries.com/xftp.ico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:02 schreef chaozz het volgende:

xFTP BETA

Ik weet zeker dat ik de instructies goed heb opgevolgt van jouw bijgeleverde txt bestandje, maar ik heb .gif en .jpg geprobeerd maar beide lukken niet naar mijn @home ftp ;(

//edit: @home ftp is: ftp://members.home.nl misschien dat het progje hier nog geen rekening mee houd aangezien in jouw txt bestandje als voorbeeld staat: ftp://ftp.naam.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Op dinsdag 21 mei 2002 16:46 schreef Lighteye het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik de instructies goed heb opgevolgt van jouw bijgeleverde txt bestandje, maar ik heb .gif en .jpg geprobeerd maar beide lukken niet naar mijn @home ftp ;(
wat vraagjes:
1.) geeft hij een fout? zoja, welke
2.) geeft hij het schermpje "upload complete"?
3.) naar welke TARGETFOLDER probeer je te uploaden?

dan kan ik je verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:46 schreef Lighteye het volgende:

[..]

//edit: @home ftp is: ftp://members.home.nl misschien dat het progje hier nog geen rekening mee houd aangezien in jouw txt bestandje als voorbeeld staat: ftp://ftp.naam.nl :?
Volgens mij ligt het niet xFTP...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:49 schreef chaozz het volgende:

[..]

wat vraagjes:
1.) geeft hij een fout? zoja, welke
2.) geeft hij het schermpje "upload complete"?
3.) naar welke TARGETFOLDER probeer je te uploaden?

dan kan ik je verder helpen..
Ik ben wat onduidelijk geweest, boven jouw reactie staat ook nog iets :)

Hij geeft geen fout, hij zegt gewoon upload complete. Het enigste wat ik heb geprobeerd is de "/" dus de main folder, ik zal nog eens 'handmatig' ;) een dir aanmaken en dat proberen :)

//edit: Nou even handmatig en map aangemaakt genaamd test, met jouw programma even de instellingen gewijzigt naar "/test/" (zonder de aanhalingstekens dan) maar hij doet nog steeds niks.

En ik heb genoeg webspace vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

nee, dat ftp://ftp.servernaam.com is geen beperking maar een voorbeeld. zelf upload ik succesvol naar ftp://home.quicknet.nl

:)

laat aub weten of het met een map wel lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even weer een reminder *lol* heeft iemand nog leuke ideetjes
voor kleine maar o zo handige software die je nog wel kan gebruiken.
Zeg het hier...en als het echt iets is dan maken we het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat je nog wat ideeën op kan doen voor je post-it proggie.
Deze gasten hebben namelijk ook zo'n tool.
met oa hide opties, kleuren ed.
Mischien kun je daar wat extra opties uithalen en in je eigen proggie inbouwen.

http://turbonote.com/

Greets,

Tensity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 10:54

cue

Ik weet eigenlijk niet of dit proggie al bestaat, maar ik post het maar.

Het is eigenlijk iets wat ik nog mis in DU-meter.

Dat is een functie dat ik Du meter vaker kan openen en dus traffic per netwerkkaart kan instellen, en dus ook twee graffiekies (of meer) boven elkaar zie.

Eigenlijk dus dat je DU meter vaker kan installeren dat hij de statistieken zoals datverkeer ook per netwerkkaart meet.

Eigenlijk samengevat wil ik dus eigenlijk het effect dat je du meter 2 of 3 keer kan installeren.

Suc6 verder, en trouwens leuk initiatief.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.