@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.
Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>
Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file
Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten deze handelingen uitvoeren.
--
Wat ik dus wil:
Een proggie dat automatisch je IP detect en die doorgeeft aan de ander, en andersom.
Een proggie dat automatisch de gateway invult, en dat je een soort buddylist ofsow kan maken met "favoriete" ip's.
Zodat ik niet altijd meer bezig ben met een batchfile.
Hoop dat je meer info hebt nu.
Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>
Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file
Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten deze handelingen uitvoeren.
--
Wat ik dus wil:
Een proggie dat automatisch je IP detect en die doorgeeft aan de ander, en andersom.
Een proggie dat automatisch de gateway invult, en dat je een soort buddylist ofsow kan maken met "favoriete" ip's.
Zodat ik niet altijd meer bezig ben met een batchfile.
Hoop dat je meer info hebt nu.