-
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:03 ]
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:03 ]
TsssOp woensdag 15 mei 2002 16:25 schreef TheRademaker het volgende:
Welke HBO opleiding ga je doen?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:04 ]
Die opleiding ken ik niet? Klinkt coolOp woensdag 15 mei 2002 16:37 schreef -RMW- het volgende:
En een beetje off-topic want het doet er niet toe.. Game Design and Development waarschijnlijk..
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:05 ]
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:05 ]
Don't worry.. ik ben leren afOp woensdag 15 mei 2002 16:43 schreef -RMW- het volgende:
[..]
Geloof me, dat wordt veel gevraagd als je het verteltKwam er zelf ook, wel lang geleden, min of meer per toeval achter. Het is echter wel al te laat om jezelf aan te melden (10 Mei moest de toelatingsopdracht al binnen zijn, daarvoor al lang de inschrijving). Hogeschool voor de Kunsten Utrecht..
Ga er nu niet nog verder op in, mail me anders, ik wil dit topic gebruiken waarvoor het bedoelt is.
Verwijderd
Ik vroeg gewoon uit interesse welke opleiding hij ging doen, moet je niet iets achter zoeken.Op woensdag 15 mei 2002 16:35 schreef FragNeck het volgende:
[..]
Tsss
Je hoeft echt geen HBO opleiding te volgen om DAT wat hij zegt te maken hoor...
-...-
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Op woensdag 15 mei 2002 16:43 schreef -RMW- het volgende:
[..]
Geloof me, dat wordt veel gevraagd als je het verteltKwam er zelf ook, wel lang geleden, min of meer per toeval achter. Het is echter wel al te laat om jezelf aan te melden (10 Mei moest de toelatingsopdracht al binnen zijn, daarvoor al lang de inschrijving). Hogeschool voor de Kunsten Utrecht..
http://hawvie.deviantart.com/
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:04 ]
Op donderdag 16 mei 2002 12:33 schreef -RMW- het volgende:
offtopic:
Kris, hoeveelste jaar doe jij daar momenteel? Is het een toffe opleiding? En ja, dat weet ik (van GDD) maar ik heb er wel zin in...
Hawver, je hebt gelijk, en ook thanks voor de andere twee geinteresseerden. Let wel, ik ben dus ook nogal n00b dus mij zie je echt nog niet dingen maken als vele anderen in dat grote topic.
En om het dus een grotere uitdaging te maken.. tja, kom met suggesties ook, maar het liefst wel iets aparts als dit.
Mij lijkt het gewoon mooi een omgeving te maken die "rust" uitstraalt, met watervallen, een meertje, kleine eilandjes in het midden met bijvoorbeeld palmboompjes erop. Centraal moet staan een grote waterval die als het ware het middenpunt van de aandacht vormt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Daar ben ik het wel mee eens. Een vallei is 1 groot project, maar bijv een kleine stad niet. Bovendien kun je een vallei met boompjes en een rivier heel makkelijk en snel maken met bryce (alhoewel het er met 3ds max natuurlijk wel veel beter uit zou zien)! Maar count me inOp donderdag 16 mei 2002 14:16 schreef Oogst het volgende:
Aangezien je om noobs vraagt doe ik niet mee, maar ik heb wel een tip voor jullie: zoek een onderwerp dat gemakkelijk te verdelen is. Een vallei vraagt om één grote model en is moeilijk te verdelen (ieder een boom? de ondergrond bijvoorbeeld is één grote model). Iets waarbij allemaal losse models bij elkaar staan, zoals een stad of weet-ik-veel-wat, is gemakkelijker te regelen met zo'n groep. En nog iets: een landschap is best wel heel erg pittig te maken en zo'n vallei met water, das een enorme scene uiteindelijk.
Succes!
Bier, Whiskey en Metal!!
[lolbroekmode]Op donderdag 16 mei 2002 16:17 schreef Lord_Mithril het volgende:
een dorp zou wel makkelijker zijn.. dan maakt iedereen zn eigen droomhuis ofzo
* LordMithril begint met t vliegtuigOp donderdag 16 mei 2002 16:26 schreef bolleh het volgende:
[..]
[lolbroekmode]
* bolleh begint ineens een enorme wolkenkrabber te modelen![]()
![]()
[/lolbroekmode]
Bier, Whiskey en Metal!!
wel een héél vliegtuig, zonder brandspoortjes... he?Op donderdag 16 mei 2002 17:17 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
* Dark Blue begint met t vliegtuig![]()
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:06 ]
Verwijderd
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
misschien wil een modje renamen naarOp vrijdag 17 mei 2002 14:39 schreef HawVer het volgende:
Dorp is dus animo naar? Anders kunnen wel wel een topic openen. We moeten wel wat regels bedenken. Anders krijg je een blokhut die in de breedte even groot is als een wolkenkrabber.
En nog iets laten we er geen noobs project van maken. Hoe meer zielen hoe beter. Elke noob kan een huis in elkaar draaien maar een elite kan dat ook
thts it
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:04 ]
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Misschien wel, maar als je dan alles aan elkaar gaat plakken, krijg je misschien een flatgebouw dat er absoluut niet uit ziet, terwijl de verdiepingen los van elkaar er wel leuk uitzien. Dan moet je alles met elkaar gaan afstellen enzo, en dat kost nogal wat tijd. Lijkt me leuker om een dorp te maken, maar ik heb geen verstand van huizen maken. Valt dat tegen als je er aan begint, of kan het er wel mee door??Op zaterdag 18 mei 2002 13:33 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Misschien is het ook wel een leuk idee om een flat gebouw te maken waar iedereen een eigen verdiepeing kan inrichten / maken.
Verwijderd
Check je mailOp vrijdag 17 mei 2002 01:20 schreef -RMW- het volgende:
offtopic:
Btw, DeLaVega, cool! Wellicht zie ik je op de studie (hopelijk) of bij de Interviews. De opdrachts ai alweer een tijdje weg natuurlijk he? Is dat een beetje gelukt? Mail / ICQ me anders even...
jah, di tein animatie is echt superrr, zit ik ook naar te kijken hoe het vordert ziet er al mooi uit.Op zaterdag 18 mei 2002 20:45 schreef Holy_Paladin het volgende:
Nou, je kunt in het treinproject ff kijken, daar staan wat huisjes:
[topic=387861/43/25]
Verwijderd
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Nee wordt een zootje, allemaal verschillende landen, tijdperken enzo.Op zondag 19 mei 2002 22:09 schreef Ann0 het volgende:
How about een n00b leger, iedereen maakt zijn eigen leger-unit, de grootte is beperkt. En op de final render zie je ze allemaal...
Verwijderd
zolang je nog maar zorgt dat ik die Max krijg dude, dan kan ik ook gaan beginnenOp maandag 20 mei 2002 00:35 schreef zirus het volgende:
Ik ben noob en ik wil wel iets maken maar ik ben net bezig met maya weet niet of dat samen met Max werkt anders kan ik ook max gaan proberen allebij tegelijkmoet kunnen
Verwijderd
Verwijderd
Idd, maar dat was ook na een overleg topic net als deze, hierin kunnen we wat voorstellen maken en stemmen en afspreken wat we gaan doen.Op maandag 20 mei 2002 15:02 schreef Trommeldaris het volgende:
Tja eigenlijk moeten er maten komen van het oppervlakte dat je per gebouw mag gebruiken, en maten van een mannetje, dan ken je zelf zien of je minder gebruikt, maar das wel beter..ik las ff het trein topic en daar was het veeeel beter geregeld
Verwijderd
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Bier, Whiskey en Metal!!
een normale deur is 2 meter.. vandaarOp maandag 20 mei 2002 20:05 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Waarom "deuren 2x0.8m"? Ik neem aan dat dit de hoogte van een deur is, maar waarom moet die hoogte vastgesteld worden? (artistieke vrijheid?)
Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Bier, Whiskey en Metal!!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ok maar wat is een normale polygoon limit?Op maandag 20 mei 2002 20:47 schreef Oogst het volgende:
In plaats van verdiepingen zou ik gaan voor hoogte in meters, maar die lijkt me behoorlijk hoog mogen, want dat staat de rest van de scene niet in de weg natuurlijk.
Maar vooral ook extreem belangrijk: polygoon-maximum? Strak vaststellen, want anders reist dat de pan uit!
Bier, Whiskey en Metal!!
zie paar posts her boven.Op maandag 20 mei 2002 22:07 schreef zirus het volgende:
Kan er ff iemand ff een samenvatting maken van wat we nou igg gaan maken de eisen enzo dan kan ik er miss morge ofzo al aan beginnen heb er vandaag geen zin in ga zo SOAD op pink pop kijken. Maar wie regelt het nou allemaal want das wel handig dat er een persoon is enzo
.
Bier, Whiskey en Metal!!
de hoogte is niet vast gesteld .. (nog niet althans..)Op maandag 20 mei 2002 22:13 schreef zirus het volgende:
En gaan we in de breedte werke of in de hoogte of allebij??? Word het gewoon ee nsoort flat ofzo of a Big house of is dat oook nog niet vastgesteld
Bier, Whiskey en Metal!!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
het idee is om er wel een landschap bij te doen..Op maandag 20 mei 2002 22:36 schreef zirus het volgende:
Aha ik begin het een beetje te begrijpen. komen die dingen nog in een landschao op zo iets dergeliujhkt en gaat ieamdn dat nog maken ofzo of word het allemaal indoor ?? Nou ga ik kappen met vragen stellen.
Bier, Whiskey en Metal!!
wisdom is rarely common
Bier, Whiskey en Metal!!
maak je geen zorgen joh.Op maandag 20 mei 2002 22:57 schreef jdiezrequejo het volgende:
Ik zou ook graag mee willen doen (zoals ik al eerder gezegd had)
Maa dan nog lijkt mij een huis best redelijk moeilijk, tenminste je kan er heel veel detail aan weergeven of je maakt gewoon een Box en thats itmaar goed, ik zal wel zien wat ik ervan bak
![]()
Er zijn ook uitzonderingenOp maandag 20 mei 2002 17:36 schreef Oogst het volgende:
Uit eigen ervaring (trein-project!) weet ik dat aanmeldingen niks zeggen. Wij hadden daarvoor meer dan dertig aanmelders die een wagon zeiden te zullen maken, maar hebben uiteindelijk slechts tien wagons binnengekregen, terwijl er toch meer dan twee maanden de tijd was en de deadline duidelijk was aangegeven.
Wat is het grote verschil tussen C4D en 3DSMax?Als ik meedoe, maak ik wel iets met C4D, en dan maar hopen dat die een beetje fatsoenlijk kan exporteren naar max.
Als je het hebt over het uitwisselen van bestanden, het is gewoon een ander formaat wat blijkbaar bijna altijd moeilijk is te converteren.Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Yokozuna het volgende:
[superofftopic]
[..]
Wat is het grote verschil tussen C4D en 3DSMax?
100% waar wat harrie hier zegt.Op dinsdag 21 mei 2002 13:24 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Als je het hebt over het uitwisselen van bestanden, het is gewoon een ander formaat wat blijkbaar bijna altijd moeilijk is te converteren.
Als je het hebt over het programma zelf:
[verkooppraat]
Ik vind zelf C4D veel intuitiever werken, maar dat is persoonlijk. Daarnaast zitten er in C4D standaard een hoop features waar Max een plugin voor nodig heeft (zoals bijvoorbeeld Radiosity en Caustics, dit heeft met realistische belichting te maken). Daarnaast is het installeren van Max nogal irritant vind ik zelf, en (onder Win98) draait Max nogal buggy, C4d is nog nooit gecrasht.
Maar toch zou ik aan Max beginnen omdat er veel meer gebruikers, tutorials en plugins zijn die je kunnen helpen. Ik vind het zelf wel vrij moeilijk om mee te beginnen.
[/verkooppraat]
Ik kwam eerlijk gezegd nog minder wijs uit de interface van lightwave dan van max. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook niet langer als een half uur heb geprobeerd.Op dinsdag 21 mei 2002 13:34 schreef DeLaVega het volgende:
Alleen mag je bij mij C4d vervangen met Lightwave
Hehe lol.Op dinsdag 21 mei 2002 13:44 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Ik kwam eerlijk gezegd nog minder wijs uit de interface van lightwave dan van max. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook niet langer als een half uur heb geprobeerd.