[3D MAX] Andere noobs die samen iets willen maken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:03 ]

Verwijderd

Welke HBO opleiding ga je doen?

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op woensdag 15 mei 2002 16:25 schreef TheRademaker het volgende:
Welke HBO opleiding ga je doen?
Tsss

Je hoeft echt geen HBO opleiding te volgen om DAT wat hij zegt te maken hoor...

-...-

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
ja idd want ik kan niet meer aanmelden maar als er een opleiding is die over 4 maandne begint :+

en een meer stroomt niet hoor

• SuperPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:04 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 16:37 schreef -RMW- het volgende:

En een beetje off-topic want het doet er niet toe.. Game Design and Development waarschijnlijk..
Die opleiding ken ik niet? Klinkt cool :) Welke hogeschool?

• Alpine
  • Laatst online: 03-09 14:54

Alpine

Twisted animator

Als n00b kan je voor dit beter Veu d'Espit gebruiken.
Maar met 3ds max kan je wel een mooier resultaat krijgen.

• SuperPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:05 ]

• SuperPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:05 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 16:43 schreef -RMW- het volgende:

[..]

Geloof me, dat wordt veel gevraagd als je het vertelt :) Kwam er zelf ook, wel lang geleden, min of meer per toeval achter. Het is echter wel al te laat om jezelf aan te melden (10 Mei moest de toelatingsopdracht al binnen zijn, daarvoor al lang de inschrijving). Hogeschool voor de Kunsten Utrecht..

Ga er nu niet nog verder op in, mail me anders, ik wil dit topic gebruiken waarvoor het bedoelt is.
Don't worry.. ik ben leren af ;)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:35 schreef FragNeck het volgende:

[..]

Tsss

Je hoeft echt geen HBO opleiding te volgen om DAT wat hij zegt te maken hoor...

-...-
Ik vroeg gewoon uit interesse welke opleiding hij ging doen, moet je niet iets achter zoeken.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ff ontopic :)
ik wil wel mee doen..ik weet wat kleine dingetjes..maar ik wil wel emer gaan doen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Hejuh :P Klinkt cool :) Ik kan best veel met MAX maar eh... Waarom gebruiken jullie/we geen Maya? :? Is toch veel handiger hiervoor 8-) Of heet dat niet Maya maar iets anders? Nou weet ik het niet meer. Ohja Bryce 3D zo heet het geloof ik |:( Het is voor landschappen enzo >:)

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27
Op woensdag 15 mei 2002 16:43 schreef -RMW- het volgende:

[..]

Geloof me, dat wordt veel gevraagd als je het vertelt :) Kwam er zelf ook, wel lang geleden, min of meer per toeval achter. Het is echter wel al te laat om jezelf aan te melden (10 Mei moest de toelatingsopdracht al binnen zijn, daarvoor al lang de inschrijving). Hogeschool voor de Kunsten Utrecht..
offtopic:
Ik doe daar nu Interaction Design, jou eerste jaar wat je krijgt van die opleiding is grotendeels hetzelfde als ID..

Ik wil trouwens ook wel meedoen als het wordt doorgezet. Maar dan wel iets met een beetje uitdaging.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Het idee op zich zou je dan goed moeten uitwerken. Ik heb het gevoel dat als er niet echt een doel is, dat het dan snel doodbloed. Landschap op zich is wel leuk. Maar je hebt tegenwoordig veel studio's waar je het in een uur in elkaar draait.

Je zou eigenlijk nog wat meer moeten doen met dat landschap. Bijvorbeeld ieder maakt een auto die je tegen laat racen door het landschap ofzo.

http://hawvie.deviantart.com/

• SuperPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:04 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik wil best textures maken, maar ik werk niet met 3D MAX, maak textures met photoshop en daar ben ik (na eigen zeggen) niet zo noob meer in.
Dus sorry, aantal van m'n textures zijn HIER terug te vinden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 12:33 schreef -RMW- het volgende:
offtopic:
Kris, hoeveelste jaar doe jij daar momenteel? Is het een toffe opleiding? En ja, dat weet ik (van GDD) maar ik heb er wel zin in...

Hawver, je hebt gelijk, en ook thanks voor de andere twee geinteresseerden. Let wel, ik ben dus ook nogal n00b dus mij zie je echt nog niet dingen maken als vele anderen in dat grote topic.

En om het dus een grotere uitdaging te maken.. tja, kom met suggesties ook, maar het liefst wel iets aparts als dit.

Mij lijkt het gewoon mooi een omgeving te maken die "rust" uitstraalt, met watervallen, een meertje, kleine eilandjes in het midden met bijvoorbeeld palmboompjes erop. Centraal moet staan een grote waterval die als het ware het middenpunt van de aandacht vormt.
offtopic:
LOL ik heb me ook aangemeld voor die opleiding (GDD), ben wel heel benieuwd hoe t niveau is. k heb er ook zin in maarja natuurlijk wel eerst aangenomen worden :P

Over dat "n00bs" 3DsMax project, als er een duidelijk concept is wil ik wel meedoen.
Ik ben wel, naja expert wil ik niet zeggen maar toch, vergevorderd met Lightwave maar ik kan bijna nix met Max, maar ik wil t toch ook wel leren.

Misschien een straatje bouwen ofzo, beginnen met gebouwen. Die bestaan toch uit primitives. Daarna beetje stoeien met de materials enzo en wat details aanbrengen in de straat.
Kan iedereen met een gebouwtje beginnen.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Aangezien je om noobs vraagt doe ik niet mee, maar ik heb wel een tip voor jullie: zoek een onderwerp dat gemakkelijk te verdelen is. Een vallei vraagt om één grote model en is moeilijk te verdelen (ieder een boom? de ondergrond bijvoorbeeld is één grote model). Iets waarbij allemaal losse models bij elkaar staan, zoals een stad of weet-ik-veel-wat, is gemakkelijker te regelen met zo'n groep. En nog iets: een landschap is best wel heel erg pittig te maken en zo'n vallei met water, das een enorme scene uiteindelijk.

Succes!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• DeepSeven
  • Laatst online: 25-08 09:17
Ik wil ook wel graag mee doen. Ik ben ook net 2 weken bezig met max, en het is echt geweldig om mee te werken. Maar over je idee, wat oogst zegt:
Op donderdag 16 mei 2002 14:16 schreef Oogst het volgende:
Aangezien je om noobs vraagt doe ik niet mee, maar ik heb wel een tip voor jullie: zoek een onderwerp dat gemakkelijk te verdelen is. Een vallei vraagt om één grote model en is moeilijk te verdelen (ieder een boom? de ondergrond bijvoorbeeld is één grote model). Iets waarbij allemaal losse models bij elkaar staan, zoals een stad of weet-ik-veel-wat, is gemakkelijker te regelen met zo'n groep. En nog iets: een landschap is best wel heel erg pittig te maken en zo'n vallei met water, das een enorme scene uiteindelijk.

Succes!
Daar ben ik het wel mee eens. Een vallei is 1 groot project, maar bijv een kleine stad niet. Bovendien kun je een vallei met boompjes en een rivier heel makkelijk en snel maken met bryce (alhoewel het er met 3ds max natuurlijk wel veel beter uit zou zien)! Maar count me in :) !!

• LordMithril
  • Laatst online: 06-09 09:46
yo -RMW- check je icq ff wil je :)

maar een n00b projectje klinkt aardig... mar ik vrees (net als oogst) dat dat vallei idee een beetje erg lastig is..
een dorp zou wel makkelijker zijn.. dan maakt iedereen zn eigen droomhuis ofzo

Bier, Whiskey en Metal!!

• bolleh
  • Laatst online: 06-09 09:01
Op donderdag 16 mei 2002 16:17 schreef Lord_Mithril het volgende:
een dorp zou wel makkelijker zijn.. dan maakt iedereen zn eigen droomhuis ofzo
[lolbroekmode]
* bolleh begint ineens een enorme wolkenkrabber te modelen >:) :+ :o
[/lolbroekmode]

• LordMithril
Op donderdag 16 mei 2002 16:26 schreef bolleh het volgende:

[..]

[lolbroekmode]
* bolleh begint ineens een enorme wolkenkrabber te modelen >:) :+ :o
[/lolbroekmode]
* LordMithril begint met t vliegtuig >:) >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 16 mei 2002 17:17 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

* Dark Blue begint met t vliegtuig >:) >:)
wel een héél vliegtuig, zonder brandspoortjes... he?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

een huisje is voor mij ook wel haalbaar :)

• SuperPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:06 ]

Verwijderd

Ik doe zeker mee. Ik ben al zo'n 2 weken bezig met max...

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 14:32
Dorp is idd wel leuk, weer eens wat te doen na me wagonnetje

Verwijderd

Weet je wat, ik doe *denk ik* wel mee :Y)
Lijkt me wel leuk zon groepsopdracht...

moet ff kijken of me ma niet al te veel zeikt door me examens :9

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Valei met bergen en water heh -> Bryce !!!

Nah, ik kan dat enkel met Bryce, * -rAz- is total 3D MAX n00b
kan zelfs nog niets op scherm krijgen

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Dorp is dus animo naar? Anders kunnen wel wel een topic openen. We moeten wel wat regels bedenken. Anders krijg je een blokhut die in de breedte even groot is als een wolkenkrabber.

En nog iets laten we er geen noobs project van maken. Hoe meer zielen hoe beter. Elke noob kan een huis in elkaar draaien maar een elite kan dat ook :)

thts it

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Ja das wel beter want ik ben nou niet echt n00b (ook geen uber leet gast ofzo) maar ik ken wel wat :P

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
ik maak wel een voetbal :+

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op vrijdag 17 mei 2002 14:39 schreef HawVer het volgende:
Dorp is dus animo naar? Anders kunnen wel wel een topic openen. We moeten wel wat regels bedenken. Anders krijg je een blokhut die in de breedte even groot is als een wolkenkrabber.

En nog iets laten we er geen noobs project van maken. Hoe meer zielen hoe beter. Elke noob kan een huis in elkaar draaien maar een elite kan dat ook :)

thts it
misschien wil een modje renamen naar

[Thema] 3D n00b dorp

of iets in die geest :)

Verwijderd

mjah, ik ben daar wil geintereseerd, het trein project bleek iets te moeilijk voor me, dus een huis lijkt me wel een pak gemakkelijker...

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Waarom geen metropolis, met gigantische wolkenkrabbers enzo. En dan een coole achtervolging met zwevende "auto's". Er kan dan een team zijn voor de gebouwen en een team voor de voertuigen (evt de wat gevorderden).

Het mag dan wel niet zo origineel zijn, en zit tenminste wat meer actie in als alleen een droomhuis-dorp.

Verwijderd

Ja idd, met zon fog eronder :P net als de fifth element zeg maar...

/me probeert nu al dat vrouwtja na te maken :9

Verwijderd

Kewl idee :D Ik ben geen gruwelijke newb maar ook niet gevorderd dus zou best graag mee willen doen...

huisje modellen is altijd leuk :D
Moeten der ook meubels in?

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik zou wel mee willen doen, maar ik ben tot tegenstellign van sommige anderen ;) een echte noob, heb iig er nog niet veel mee gewerkt, alleen maar een beetje met textures gekl**t.

maar ik zou wel mee willen doen, tot zover het mij zou lukken ;) :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• SuperPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 11:04 ]

Verwijderd

je bedoeld een activelist op icq? dan moet die eerst aangemaakt worden, ik stel voor dat je daar dan eerst ff naar kijkt...

• Oogst
Afmetingen zijn niet zo belangrijk, omdat diegenen die het project leidt en alles samenvoegt gewoon zelf kan resizen. Resizen is pas een probleem bij afhankelijke modifiers die je toevoegt om goed te kunnen animeren, bijvoorbeeld de linked x-form-, skin- en path-deform-modifiers. Maar die zullen hier wel niet gebruikt worden, lijkt me zo, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Als ook niet-noobs mee mogen doen wil ik ook wel iets maken, maar ik heb ICQ meer.

En misschien een nuttig tipje voor het onderwerp: je kunt iedereen vragen zijn ideeën te posten en dan een poll maken zodat je zeker iets leuks kunt doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Als ik meedoe, maak ik wel iets met C4D, en dan maar hopen dat die een beetje fatsoenlijk kan exporteren naar max.

Maar misschien moeten we een poll houden ofzo:
1. Droomhuizen-dorpje
2. Grote Metropolis met achtervolging
3. ???

En ik zou toch iets van maten vastleggen. Als je voor het eerste idee gaat zou je met een soort template kunnen werken ala Pixeltown.

Btw, ik heb ook geen icq, wel msn.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Tim Schuhmacher

abasios

Misschien is het ook wel een leuk idee om een flat gebouw te maken waar iedereen een eigen verdiepeing kan inrichten / maken.

• DeepSeven
Op zaterdag 18 mei 2002 13:33 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Misschien is het ook wel een leuk idee om een flat gebouw te maken waar iedereen een eigen verdiepeing kan inrichten / maken.
Misschien wel, maar als je dan alles aan elkaar gaat plakken, krijg je misschien een flatgebouw dat er absoluut niet uit ziet, terwijl de verdiepingen los van elkaar er wel leuk uitzien. Dan moet je alles met elkaar gaan afstellen enzo, en dat kost nogal wat tijd. Lijkt me leuker om een dorp te maken, maar ik heb geen verstand van huizen maken. Valt dat tegen als je er aan begint, of kan het er wel mee door??

Verwijderd

een huis maken zou iedereen moeten kunnen... gewoon een box en die mappen, en je hebt al een basic huisje... maar de meesten zullen wel met een iets uitdagender huisje afkomen :)

nujah, ik vind het een goed idee, want echt iedereen kan dit maken natuurlijk, wat hopelijk zal resulteren in veel meer inschrijvingen en een echt stadje waar m'n door kan vliegen of iets dergelijk...

• Zamorano
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 01:20 schreef -RMW- het volgende:
offtopic:
Btw, DeLaVega, cool! Wellicht zie ik je op de studie (hopelijk) of bij de Interviews. De opdrachts ai alweer een tijdje weg natuurlijk he? Is dat een beetje gelukt? Mail / ICQ me anders even...
Check je mail :7

Er is zo te zien wel veel animo voor een projectje, ieder een gebouwtje is wel te doen.
Ieder een etage in een wolkenkrabber is wel leuk maar ja het zijn dan allemaal losse projectjes, je ziet toch maar 1 etage te gelijk.
Een straat is echt een groepsproject.

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Dorpje is wel leuk :) ik ga ook net beginnen met 3dsmax :P

• jdiezrequejo
Zijn er misschien ook ergens tutorials, van bijvoorbeeld een huisje ofzo?

ZOdat wij bijvoorbeeld alvast de feeling kunnen krijgen :) :?

• DeepSeven
Nou, je kunt in het treinproject ff kijken, daar staan wat huisjes:
[topic=387861/43/25]

Op webcon staat geloof ik nog een tutorial maar dat is een heel simpele van een muur met ramen en een deur er uit gesneden.

• jdiezrequejo
Op zaterdag 18 mei 2002 20:45 schreef Holy_Paladin het volgende:
Nou, je kunt in het treinproject ff kijken, daar staan wat huisjes:
[topic=387861/43/25]
jah, di tein animatie is echt superrr, zit ik ook naar te kijken hoe het vordert ziet er al mooi uit.

Verwijderd

Ik wil ook wel mee doen, maar wat betreft de afmetingen, als we gewoon alles in meters doen, dus deuren 2 hoog en bv een verdieping 3m, dan is alles een stuk makkelijker voor diegene die alles in elkaar moet zetten en ook gelijk wat realistischer

greetz RRemzie

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

lees dan vooral de thread even - dat was namelijk al bepaald.

greetz RRemzie -> niet nodig :) faq

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

misschien wat anders?
wat ik ooit eens zou wilen maken zijn van die mooie blauwe speakers in high-tech trent die dan zo mooi bewegen (in de clip met busta rhymes en janet jackson) (of in de film : Zoolander)

idee misschien?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

How about een n00b leger, iedereen maakt zijn eigen leger-unit, de grootte is beperkt. En op de final render zie je ze allemaal...

• Zamorano
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 22:09 schreef Ann0 het volgende:
How about een n00b leger, iedereen maakt zijn eigen leger-unit, de grootte is beperkt. En op de final render zie je ze allemaal...
Nee wordt een zootje, allemaal verschillende landen, tijdperken enzo.
En ik dacht dat een straatje/stadje al het definitieve idee was?

• Linc
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

Ik vind het ook wel een goed idee om een dorp/stad te maken en dan iedereen een stuk grond geven met vaste afmetingen (20 bij 20 meter?). En als iemand een groot gebouw heeft kan hij dan 4 van zulke stukken gebruiken misschien? En dan net als in tweaktown zo'n 4 kant straten plan maken.

of nie?

:)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben noob en ik wil wel iets maken maar ik ben net bezig met maya weet niet of dat samen met Max werkt anders kan ik ook max gaan proberen allebij tegelijk :? moet kunnen :D

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:35 schreef zirus het volgende:
Ik ben noob en ik wil wel iets maken maar ik ben net bezig met maya weet niet of dat samen met Max werkt anders kan ik ook max gaan proberen allebij tegelijk :? moet kunnen :D
zolang je nog maar zorgt dat ik die Max krijg dude, dan kan ik ook gaan beginnen :)

• Niakmo
Morge miss ik wil eigenlijk trainspotting gaan kijken maar er komt niet echt iets van dnke dak maar shrek ga kijken die duurt korter heb ik ook wat meer nacht rust :D

Verwijderd

Tja eigenlijk moeten er maten komen van het oppervlakte dat je per gebouw mag gebruiken, en maten van een mannetje, dan ken je zelf zien of je minder gebruikt, maar das wel beter..ik las ff het trein topic en daar was het veeeel beter geregeld

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 15:02 schreef Trommeldaris het volgende:
Tja eigenlijk moeten er maten komen van het oppervlakte dat je per gebouw mag gebruiken, en maten van een mannetje, dan ken je zelf zien of je minder gebruikt, maar das wel beter..ik las ff het trein topic en daar was het veeeel beter geregeld
Idd, maar dat was ook na een overleg topic net als deze, hierin kunnen we wat voorstellen maken en stemmen en afspreken wat we gaan doen.

Verwijderd

Met de mankracht die hier aan mee wil doen is het mogelijk een film als Ice Age te maken...

Verwijderd

lijkt me opzich wel cool, een film maken..iedereen die bijv, een scene of een figuur moet maken..

(trommeldaris, mijn account ...per ongeluk op die van me broer gepost)

• Niakmo
maar kunnen Maya en Max nou samen werken of niet en is er iemand die idee gaat uitwerken van wat weeigenlij kdan gaan maken enzo.

• Niakmo
dus ff bepale nwelk progje we gaan gebruiken kan ik dat gaan leren :D .

• Oogst
MAYA, MAX, Cinema4D en Ligthwave zijn allemaal onderling uitwisselbaar, in ieder geval de models, textures soms moeilijk, maar meestal ook wel en animaties zijn zelden uitwisselbaar. Je kunt dus alles gewoon gebruiken.

Uit eigen ervaring (trein-project!) weet ik dat aanmeldingen niks zeggen. Wij hadden daarvoor meer dan dertig aanmelders die een wagon zeiden te zullen maken, maar hebben uiteindelijk slechts tien wagons binnengekregen, terwijl er toch meer dan twee maanden de tijd was en de deadline duidelijk was aangegeven. Je kunt dus helemaal geen Ice Age maken, ook al omdat dan iedereen honderd uur aan de film moet besteden of zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Niakmo
Dus asl ik model maak in Maya kan ik die gewoon in max openen dus als we gezamelijk iets maken en de genen die het gaar renderen ofzo gebruikt max kan mijn models gebruiken. Enasl er wat textures in zitten kan ik de textures er in max in zetten :? nouja we zien wel.

Verwijderd

Je kunt tussen 3D progs onderling importeren en exporteren.

Maar deze import en export functies zijn meestal erg gebrekkig.

Er zijn speciale convertion progs die van elke soort 3d file een andere 3d file kunnen maken.

Zoals bijv. PolyTrans.

• LordMithril
dus ff samen gevat..
iedereen krijgt een stuk grond van 20x20 meter..
deuren worden 2x0.8 meter (dikte variabel) en een verdieping is max 3 meter hoog..

klinkt goed vind ik..

Bier, Whiskey en Metal!!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Waarom "deuren 2x0.8m"? Ik neem aan dat dit de hoogte van een deur is, maar waarom moet die hoogte vastgesteld worden? (artistieke vrijheid?)

Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

• LordMithril
Op maandag 20 mei 2002 20:05 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Waarom "deuren 2x0.8m"? Ik neem aan dat dit de hoogte van een deur is, maar waarom moet die hoogte vastgesteld worden? (artistieke vrijheid?)

Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
een normale deur is 2 meter.. vandaar :)
maar als je een hobbit huis wil maken mag je m kleiner :P
t word dan alleen een standaard..

Bier, Whiskey en Metal!!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
Prima! Misschien is het ook handig om een maximaal aantal verdiepingen in te stellen?

• Oogst
In plaats van verdiepingen zou ik gaan voor hoogte in meters, maar die lijkt me behoorlijk hoog mogen, want dat staat de rest van de scene niet in de weg natuurlijk.

Maar vooral ook extreem belangrijk: polygoon-maximum? Strak vaststellen, want anders reist dat de pan uit!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LordMithril
Op maandag 20 mei 2002 20:47 schreef Oogst het volgende:
In plaats van verdiepingen zou ik gaan voor hoogte in meters, maar die lijkt me behoorlijk hoog mogen, want dat staat de rest van de scene niet in de weg natuurlijk.

Maar vooral ook extreem belangrijk: polygoon-maximum? Strak vaststellen, want anders reist dat de pan uit!
ok maar wat is een normale polygoon limit?
er komen denk ik 2 versies van huizen.. 1 met alleen de buitenkant en 1 met ook een binnenkant.
hoeveel polygonen zou je maximaal mogen hebben per scene?

Bier, Whiskey en Metal!!

• Niakmo
Kan er ff iemand ff een samenvatting maken van wat we nou igg gaan maken de eisen enzo dan kan ik er miss morge ofzo al aan beginnen heb er vandaag geen zin in ga zo SOAD op pink pop kijken :D. Maar wie regelt het nou allemaal want das wel handig dat er een persoon is enzo :D .

• LordMithril
Op maandag 20 mei 2002 22:07 schreef zirus het volgende:
Kan er ff iemand ff een samenvatting maken van wat we nou igg gaan maken de eisen enzo dan kan ik er miss morge ofzo al aan beginnen heb er vandaag geen zin in ga zo SOAD op pink pop kijken :D. Maar wie regelt het nou allemaal want das wel handig dat er een persoon is enzo :D .
zie paar posts her boven. :)

iedereen krijgt een werkplek van 20x20 meter (gewoon plane gebruiken om binnen t blijven)
een normale deur is 2x0.8 meter en een verdieping is 3 meter.
verder is er nog niks vast gesteld.. de polygoon limit weet ik nog niet omdat ik geen idee heb wat een beetje normale limit is :D

je mag wel een beetje met de waarden van deuren enzo klooien zolang het bij de rest past (hobbit huis bijv :) )

Bier, Whiskey en Metal!!

• Niakmo
En gaan we in de breedte werke of in de hoogte of allebij??? Word het gewoon ee nsoort flat ofzo of a Big house of is dat oook nog niet vastgesteld :P

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ieder een eigen gebouw - wat voor gebouw maakt niet uit.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

20x20 is te weinig, als je een beetje een villa (we hebben het toch over droomhuizen :P) met tuin wilt maken denk ik dat je eerder 40x40 moet hebben, daar hoef je dan niet perse alles van te gebruiken.

En ik denk toch dat ik niet meedoe, want ik ben zo slecht met dingen afmaken en ik ben nu druk bezig met m'n ruimtescheepje.

• LordMithril
Op maandag 20 mei 2002 22:13 schreef zirus het volgende:
En gaan we in de breedte werke of in de hoogte of allebij??? Word het gewoon ee nsoort flat ofzo of a Big house of is dat oook nog niet vastgesteld :P
de hoogte is niet vast gesteld .. (nog niet althans..)
in de breedte en diepte heb je dus 20 meter hoogte mag je zelf bepalen.. ligt aan het soort huis wat je maakt..
alle soorten mogen.. ik ben nu bezig met een bollen huis :)

ik zal morgen de rest van de regels gaan samen stellen en het voorleggen aan een modje zodat we een eiegn topic krijgen. (ziet er naar uit dat ik dit dus ga regelen :) )

Bier, Whiskey en Metal!!

• Niakmo
Aha ik begin het een beetje te begrijpen. komen die dingen nog in een landschao op zo iets dergeliujhkt en gaat ieamdn dat nog maken ofzo of word het allemaal indoor ?? Nou ga ik kappen met vragen stellen :D .

• Oogst
De polygoon-limiet is van een heleboel afhankelijk en kan ik dus niet zomaar bepalen. Zomaar wat dingen die de polygoonlimiet bepalen:
-het aantal deelnemers, want ze moeten allemaal in één scene;
-de processor/RAM/videokaart van de leider van het project die het allemaal samen gaat voegen;
-wat je allemaal met de scene gaat doen.

Die laatste verdient wat extra uitleg: wil je alleen maar een camera door een omgeving laten vliegen en een beetje rondkijken, dan is 1,5 miljoen polygoon op een Pentium 4 met 512mb RAM geen probleem. Wil je echter een uitgebreide animatie maken met dingen die rondrijden en dergelijke, dan wordt het verschrikkelijk irritant om nog een beetje normaal te editen bij zoveel polygonen. Maar gelukkig kun je grote delen van de scene hiden op pas op het laatste moment toevoegen, dus dat is nog wel te doen.

Degene die alles gaat samenvoegen moet dus veel geduld hebben en niet moeilijk doen over lange wachttijden in MAX zelf door hoge polygoon-aantallen. Tenzij iemand hier een Wildcat III-videokaart heeft, dan gaat het denk ik wel vloeiend.

Als dus een beetje zware pc en een hoop geduld aanwezig zijn bij de samenvoeger, dan kun je denk ik wel tot de 1,5 miljoen polygonen in totaal gaan. Dat is dus alles bij elkaar, inclusief landschap/voertuigen/bomen/mensen/wat-er-zoal-in-komt. Die laatste groep is al snel een paar honderdduizend polygonen, dus de polygoon-count per persoon zou dan zijn:
één miljoen / aantal deeldemers

Dat lijkt mij een mooie hoeveelheid, want met twintig deelnemers is dat dus toch 50.000 polygonen per persoon en bij veertig deelnemers (maximum voor dit project, denk ik)nog steeds 25.000 polygonen per persoon. En dat is, als je een beetje moeite op polygoon-besparing doet, ruim genoeg, vind ik.

Dé grote vraag momenteel is: wie gaat dit project leiden en alles samenvoegen en zo en hoeveel tijd heeft die om dat goed te doen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Zamorano
  • Niet online
20x20 is idd veel te weinig

laten we zeggen 50x50 ofzo en max hoogte 200m
polylimit hangt ervan af of we alleen een buitenkant of ook een binnenkant moeten maken.

Ik denk dat t makkelijk is als er eerst een soort plattegrond word gemaakt van een straat of wijk waar iedereen een stuk grond claimt en verteld wat ie erop wil doen.

misschien wil iemand wel een speeltuin maken ofzo midden op een pleintje, das ook leuk.

EDIT:
ff reactie op Oogst.
Ja qua poly limit heb je gelijk. ik zat zelf eigenlijk zelfs aan 20.000 te denken, dat moet ook kunnen omdat de meeste nog in t leerproces zitten en toch niet hele ingewikkelde dingen gaan proberen.

Maar ik denk dat we eerst ff een lijst moeten maken met wie er meedoen. En dan de polylimit daar aan aanpassen.
Ik zelf meld me aan zodra ik Max aan de praat heb :9

• LordMithril
Op maandag 20 mei 2002 22:36 schreef zirus het volgende:
Aha ik begin het een beetje te begrijpen. komen die dingen nog in een landschao op zo iets dergeliujhkt en gaat ieamdn dat nog maken ofzo of word het allemaal indoor ?? Nou ga ik kappen met vragen stellen :D .
het idee is om er wel een landschap bij te doen..
een idee wat al was langs gekomen was om net als Tweakville om elk vlak te omringen door een weg..
dan krijg je het sim city idee dus..
daar moeten we nog maar ff naar kijken...
zoals ik al zei ik maak de rest van de regels wel morgen op school :) moet toch iets te doen hebben.. en als je nou nog 1 vraag stelt mag je het allemaal zelf doen :P
:+ j/k

Bier, Whiskey en Metal!!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Het renderen kan ook in "samenzwering", dus dat er allemaal pc worden verbonden door middel van netwerk / internet?.

Mocht het via internet kunnen, dan zou dat :9~ zijn.

• Alphafox
  • Laatst online: 21-08 03:33

Alphafox

wat zeggie!

Lijkt mij allemaal ook wel een leuk idee! Ben ook een newbie in 3dmax en wil wel wat gaan kl*ten in dit programma!

Het huizen idee lijkt me wel wat! :D :D

wisdom is rarely common

• LordMithril
oogst schreef een lap tekst

ik wil dit project best leiden..
renderen is ook niet echt een probleem denk ik.. ik zit hier achter een Tbird 1400@1485 (word nog meer) met 512 mb ram... [edit] en een geforce 2 gts 64mb :)
tijd heb ik zat (als ik achter mn games vandaan kom :) )

ik zal zoals ik al 2 keer eerder zei morgen ff alles op papier gooien..

en idd 20x20 kan te klein zijn als je veel wilt.. ik zal t morgen middag wel ff allemaal hier posten voor goedkeuring van de deelnemers..

maar het is dan wel handig als iedereen die meedoet ff het aan mij laat weten..
mail ff naar Lord.Mithril@hccnet.nl als je mee wilt doen.. dan weet ik hoeveel mensen/polygonen het worden :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• jdiezrequejo
Ik zou ook graag mee willen doen (zoals ik al eerder gezegd had ;))

Maa dan nog lijkt mij een huis best redelijk moeilijk, tenminste je kan er heel veel detail aan weergeven of je maakt gewoon een Box en thats it ;) maar goed, ik zal wel zien wat ik ervan bak :o :+

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 22:57 schreef jdiezrequejo het volgende:
Ik zou ook graag mee willen doen (zoals ik al eerder gezegd had ;))

Maa dan nog lijkt mij een huis best redelijk moeilijk, tenminste je kan er heel veel detail aan weergeven of je maakt gewoon een Box en thats it ;) maar goed, ik zal wel zien wat ik ervan bak :o :+
maak je geen zorgen joh.

ik kan geneens een material toewijzen in max. laatstaan een mooi huis maken :9

Of ik moet een lightwave projectje importeren maarja ik doe juist mee om Max te leren :(

• Linc

Linc

mzzl

Op maandag 20 mei 2002 17:36 schreef Oogst het volgende:
Uit eigen ervaring (trein-project!) weet ik dat aanmeldingen niks zeggen. Wij hadden daarvoor meer dan dertig aanmelders die een wagon zeiden te zullen maken, maar hebben uiteindelijk slechts tien wagons binnengekregen, terwijl er toch meer dan twee maanden de tijd was en de deadline duidelijk was aangegeven.
Er zijn ook uitzonderingen :P ik kwam pas achter het hele trein project op de de deadline en ik heb toch me trein nog op tijd ingeleverd :+

• Linc

Linc

mzzl

* Linc wil trouwens wel met dit project mee doen

LEKKER DORPJE BOUWEN >:)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
[superofftopic]
Als ik meedoe, maak ik wel iets met C4D, en dan maar hopen dat die een beetje fatsoenlijk kan exporteren naar max.
Wat is het grote verschil tussen C4D en 3DSMax?

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik doe iig wel mee...

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Yokozuna het volgende:
[superofftopic]
[..]

Wat is het grote verschil tussen C4D en 3DSMax?
Als je het hebt over het uitwisselen van bestanden, het is gewoon een ander formaat wat blijkbaar bijna altijd moeilijk is te converteren.

Als je het hebt over het programma zelf:

[verkooppraat]

Ik vind zelf C4D veel intuitiever werken, maar dat is persoonlijk. Daarnaast zitten er in C4D standaard een hoop features waar Max een plugin voor nodig heeft (zoals bijvoorbeeld Radiosity en Caustics, dit heeft met realistische belichting te maken). Daarnaast is het installeren van Max nogal irritant vind ik zelf, en (onder Win98) draait Max nogal buggy, C4d is nog nooit gecrasht.

Maar toch zou ik aan Max beginnen omdat er veel meer gebruikers, tutorials en plugins zijn die je kunnen helpen. Ik vind het zelf wel vrij moeilijk om mee te beginnen.

[/verkooppraat]

• Zamorano
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 13:24 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Als je het hebt over het uitwisselen van bestanden, het is gewoon een ander formaat wat blijkbaar bijna altijd moeilijk is te converteren.

Als je het hebt over het programma zelf:

[verkooppraat]

Ik vind zelf C4D veel intuitiever werken, maar dat is persoonlijk. Daarnaast zitten er in C4D standaard een hoop features waar Max een plugin voor nodig heeft (zoals bijvoorbeeld Radiosity en Caustics, dit heeft met realistische belichting te maken). Daarnaast is het installeren van Max nogal irritant vind ik zelf, en (onder Win98) draait Max nogal buggy, C4d is nog nooit gecrasht.

Maar toch zou ik aan Max beginnen omdat er veel meer gebruikers, tutorials en plugins zijn die je kunnen helpen. Ik vind het zelf wel vrij moeilijk om mee te beginnen.

[/verkooppraat]
100% waar wat harrie hier zegt.
Alleen mag je bij mij C4d vervangen met Lightwave :9

Max is heel moeilijk te leren als je een ander programma al goed onder de knie hebt.
Dus kun je er het beste gewoon mee beginnen.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 13:34 schreef DeLaVega het volgende:

Alleen mag je bij mij C4d vervangen met Lightwave :9
Ik kwam eerlijk gezegd nog minder wijs uit de interface van lightwave dan van max. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook niet langer als een half uur heb geprobeerd.

Nog een voordeel van C4D, het is niet zo groot (68MB) en er zit ook nog Bodypaint 3D bij, dat is een erg mooi texture programma. Ik heb het nog niet geprobeerd, toch eens doen :).

• Zamorano
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 13:44 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Ik kwam eerlijk gezegd nog minder wijs uit de interface van lightwave dan van max. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook niet langer als een half uur heb geprobeerd.
Hehe lol.
Ik ken C4d ook helemaal niet eerlijk gezegd maar na de basics te hebben geleerd met SoftImage ben ik overgestapt naar Lightwave, daarna wilde ik Max leren omdat het gewoon zoveel gebruikt wordt maar dat lukte me gewoon niet.

Ik wil t nu weer proberen maar de ellende begint al bij t installeren, dat lukt al niet :7

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dus het grootste nadeel is eigenlijk het andere format waarin je files opslaat?

• Niakmo
Dus het word iets als het intro filmpje van simcity 3000 WE . Maar met of zodner bewegende dinge ik ben er nog niet eens achter hoe je dat mot animeren dus das niet erg :P. Komt er ook nog een tijdlimiet is wel handig voor degene die het inelkaar gaat zetten.
Pagina: 1 2 Laatste