Same hereOp woensdag 05 juni 2002 11:37 schreef mmmuttley het volgende:
Is er ook een andere manier om die dingen te bestellen dan via die website? Ben er niet zo dol op om al mijn gegevens zomaar in een onbeveiligde database achter te laten namelijk...
edit:
opgelost.. sjares ik mail je mijn adresgegevens wel even door
Verwijderd
Op woensdag 05 juni 2002 11:12 had Quinie een verzoekje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Item Qty Reference Part ----------------------------------- 1 4 C1,C4,C7,C8 100 nF 2 1 C2 33 nF 3 1 C3 220 nF 4 2 C6,C5 22 pF 5 2 D2,D1 LED 8 1 J4 USB-B conn 11 2 R2,R1 10 ohm 12 2 R3,R4 330 ohm 13 1 R5 470 ohm 14 1 R6 1K5 ohm 15 2 R7,R14 100K ohm 16 3 R8,R11,R13 10K ohm 19 1 R12 4K7 ohm 20 1 R15 2K2 ohm 21 1 U2 FT8U232AM 22 1 U4 PIC16F876 23 1 U7 93C46 24 1 X1 6 MHz kristal 25 1 X2 14.745 MHz kristal |
Onderdelen uit het schema exclusief backlight deel, want dat is nog niet klaar.
edit:
*censuur*, wat kan GoT een lijstje toch weer verkloten
verder heb je natuurlijk experimenteerprint, display, enz nodig. Daar dit maar net afhangt van wat je wil en wat beschikbaar is, valt hier moeilijk iets voor op de lijst te zetten. Maar we zijn ten slotte tweakers, dus dat mag geen probleem zijn
Alstublieft (en ja, ik heb niets beters te doen
)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Item Qty Reference Part ----------------------------------- 1 4 C1,C4,C7,C8 100 nF 2 1 C2 33 nF 3 1 C3 220 nF 4 2 C6,C5 22 pF 5 2 D2,D1 LED 8 1 J4 USB-B conn 11 2 R2,R1 10 ohm 12 2 R3,R4 330 ohm 13 1 R5 470 ohm 14 1 R6 1K5 ohm 15 2 R7,R14 100K ohm 16 3 R8,R11,R13 10K ohm 19 1 R12 4K7 ohm 20 1 R15 2K2 ohm 21 1 U2 FT8U232AM 22 1 U4 PIC16F876 23 1 U7 93C46 24 1 X1 6 MHz kristal 25 1 X2 14.745 MHz kristal |
Verwijderd
LolOp woensdag 05 juni 2002 13:19 schreef mmmuttley het volgende:
Alstublieft (en ja, ik heb niets beters te doen)
ps, dank je
Verwijderd
heb ze allebij besteldOp woensdag 05 juni 2002 09:53 schreef sjares het volgende:
Inkoopactie van de EEPROM & PIC is gestart!
http://212.187.14.178/ia/inkoopactieinfo.asp?id=32
Ik laat hem lopen tot volgende week woensdag (12-6-2002 19:00:00).
Als ik de onderdelen niet lokaal kan krijgen dan bestel ik ze ook via de Inkoopaktie.
BTW. hoe duur kost zo'n experimenteer printplaat eigenlijk
Das toch zo''n plastic printplaat?
BTW2:
Dit zijn dus alle benodigheden op de backlight functie na
BTW. hoe duur kost zo'n experimenteer printplaat eigenlijk
BTW2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Dit zijn dus alle benodigheden op de backlight functie na
Ehh hoe reken jij dan??? Tube kost € 129,57 / 15 = € 8,638 per stuk. Bij 10+ normaal € 8,38 per stuk. Of zie ik het nou verkeerdOp woensdag 05 juni 2002 11:18 schreef Zotty het volgende:
[..]
Bij 15+ wil je echt wel een tube hoor! Scheelt namelijk 32 euro
Verwijderd
Stom stom stom... mijn foutOp woensdag 05 juni 2002 13:43 schreef sjares het volgende:
Ehh hoe reken jij dan??? Tube kost € 129,57 / 15 = € 8,638 per stuk. Bij 10+ normaal € 8,38 per stuk. Of zie ik het nou verkeerd

Kan het geen inkoopactie worden met alle onderdelen?
Dit lijkt me een stuk makkelijker. Anders mag ik dit weer apart bij Conrad gaan bestellen. Want Display is failliet in Haarlem
Dit lijkt me een stuk makkelijker. Anders mag ik dit weer apart bij Conrad gaan bestellen. Want Display is failliet in Haarlem
ThxOp woensdag 05 juni 2002 13:09 schreef Zotty het volgende:
..
verder heb je natuurlijk experimenteerprint, display, enz nodig. Daar dit maar net afhangt van wat je wil en wat beschikbaar is, valt hier moeilijk iets voor op de lijst te zetten. Maar we zijn ten slotte tweakers, dus dat mag geen probleem zijn
..de rest is geen probleem kom ik wel uit ..
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
mischien wil ik wel zo lief zijn om het te halen hier.Op woensdag 05 juni 2002 14:02 schreef Xavier het volgende:
Kan het geen inkoopactie worden met alle onderdelen?
MISCHIEN he
Toegevoegd aan de inkoopactie:
Kristal 6,000000 MHZ
Kristal 14,475600 MHZ
USB-B Socket
Waarom? Omdat de gemiddelde tweaker dit niet in zijn gereedschapkoffer heeft liggen (uitgezonderd onze ultimate USB2LCD tweaker Zotty
). Tevens heeft die Conrad baggertent niet eens 14,475600 MHZ kristallen.
Standaard weerstanden en condenstoren ga ik niet bestellen, want die hoort iedereen wel thuis te hebben en je kunt ze ook niet echt per stuk kopen of zo...
Kristal 6,000000 MHZ
Kristal 14,475600 MHZ
USB-B Socket
Waarom? Omdat de gemiddelde tweaker dit niet in zijn gereedschapkoffer heeft liggen (uitgezonderd onze ultimate USB2LCD tweaker Zotty
Standaard weerstanden en condenstoren ga ik niet bestellen, want die hoort iedereen wel thuis te hebben en je kunt ze ook niet echt per stuk kopen of zo...
Verwijderd
Goed idee !Op woensdag 05 juni 2002 15:04 schreef sjares het volgende:
Kristal 6,000000 MHZ
Kristal 14,475600 MHZ
USB-B Socket
Waarom? Omdat de gemiddelde tweaker dit niet in zijn gereedschapkoffer heeft liggen (uitgezonderd onze ultimate USB2LCD tweaker Zotty). Tevens heeft die Conrad baggertent niet eens 14,475600 MHZ kristallen.
[offtopic]
Conrad heeft niet eens dat best wel standaard kristal voor de PIC !? Wat is het toch ook een ontzettende k*t zaak...
/me is absoluut geen Conrad liefhebber meer... (niet alleen hierom hoor
[ontopic]
Nog even 2 dingen wat betreft het programmeren van de PIC:
1) Je kunt het niet zomaar in-circuit programmeren.
- RB7 is gedeelt met PGD, en dat kan er soms voor zorgen dat er alleen maar nullen in het FLASH gezet worden.
- Vpp is iets van 13V tijdens het proggen, dus koppel de rest van de schakeling los, anders help je een aantal componenten naar de chippieshemel.
2) Sommige programmers googelen zo met spanningen dat je de schakeling niet via een andere GND dan die van de programmer zelf met de computer verbonden mag verbinden. Koppel voor aansluiten van een programmer dus eerst alle verbindingen tussen PIC/USB2LCD en computer los en sluit daarna pas een programmer aan.
Hmm * Robino krijgt waarschijnlijk een groot probleem met de PIC prog.Op woensdag 05 juni 2002 15:10 schreef Zotty het volgende:
[..]
Goed idee !
[offtopic]
Conrad heeft niet eens dat best wel standaard kristal voor de PIC !? Wat is het toch ook een ontzettende k*t zaak...
/me is absoluut geen Conrad liefhebber meer... (niet alleen hierom hoor)
[ontopic]
Nog even 2 dingen wat betreft het programmeren van de PIC:
1) Je kunt het niet zomaar in-circuit programmeren.
- RB7 is gedeelt met PGD, en dat kan er soms voor zorgen dat er alleen maar nullen in het FLASH gezet worden.
- Vpp is iets van 13V tijdens het proggen, dus koppel de rest van de schakeling los, anders help je een aantal componenten naar de chippieshemel.
2) Sommige programmers googelen zo met spanningen dat je de schakeling niet via een andere GND dan die van de programmer zelf met de computer verbonden mag verbinden. Koppel voor aansluiten van een programmer dus eerst alle verbindingen tussen PIC/USB2LCD en computer los en sluit daarna pas een programmer aan.
Uhmm, bij mij staat 'Het kristal 17,745600 MHZ. Type: HC49. Bestelnr. Farnell: 177406' bij de artikelen.. Lijkt me geen goed id om die te bestellenOp woensdag 05 juni 2002 15:04 schreef sjares het volgende:
Kristal 6,000000 MHZ
Kristal 14,475600 MHZ
USB-B Socket
Dat gaat me dus nooit lukken die PIC programmeren.
PIC is de eeprom neem ik aan? Want die programmeren lukt me ook niet.
Denk dus dat USB2LCD nooit wat word voor mij.
Of is KingOfDos tegen een kleine betaling over te halen?
Verwijderd
Als je eenmaal een programmer hebt gemaakt (of gekocht), is het vrij makkelijk, je moet alleen een aantal dingen goed in de gaten houden. Het is bijv. niet zoals bij overklokken dat als je compu niet meer start, dat je de BIOS reset. Als je hier wat fout doet, fikt in het ergste geval de PIC of USB chip af.
Zolang je logisch blijft nadenken, kan er weinig misgaan. Het is niet de bedoeling om jullie te ontmoedigen oid, maar gewoon om je alert te houden. Je ziet gauw iets over het hoofd als je weinig of geen ervaring hebt met zoiets en een gewaarschuwd tweaker telt voor 2
[...]
!!! De EEPROM waar de firmware in geprogrammeerd moet worden zit => IN <= de PIC16F876 !!!
Zolang je logisch blijft nadenken, kan er weinig misgaan. Het is niet de bedoeling om jullie te ontmoedigen oid, maar gewoon om je alert te houden. Je ziet gauw iets over het hoofd als je weinig of geen ervaring hebt met zoiets en een gewaarschuwd tweaker telt voor 2
[...]
!!! De EEPROM waar de firmware in geprogrammeerd moet worden zit => IN <= de PIC16F876 !!!
Verwijderd
I feel like GOD!Op woensdag 05 juni 2002 16:04 schreef Xavier het volgende:
Dat gaat me dus nooit lukken die PIC programmeren.
[ontopic]
het is allemaal ook nieuw voor mij.
maar als het hier gelukt is dan wil ik het best wel maken.
ik maak zoon systeem dat de eeprom dit kan:
paar commando's(voor het aanstuuren van de lcd), dus niet het verzenden van data, maar vooral het instellen en aanzetten ervan.
dan kan ik via de software de rest wel doen.
een HD44680 is makkelijker via usb dan een T6963C volgens zotty.
ik ga nu even leren om een een lcd aan te stuuren via C++(over de lpt)
als dat werkt dan gaat hij via de compoort(via de eeprom)
en daarna pas via de usb.
Verwijderd
Nee, dat heb ik nooit gezegdOp woensdag 05 juni 2002 16:48 schreef KingOfDos het volgende:
een HD44680 is makkelijker via usb dan een T6963C volgens zotty.
Ik zei dat het aansturen van een grafisch display dusdanig veel bandbreedte vereist, dat je een aantal veel gebruikte functies in de PIC kunt zetten om zo de benodigde bandbreedte aanzienlijk terug te brengen. En de PIC kan met z'n 14,7 MHz het display vele malen sneller aansturen dan een PC op 2 Ghz, dus het komt de snelheid ook behoorlijk ten goede.
Daarnaast maakt dit het voor de programmeur aan de PC kant ook weer makkelijker, omdat die minder commando's hoeft te kennen.
De firmware die ik aan het maken ben is dus veel meer dan een simpel doorgeef luikje
Maar al zit er al een EEPROM in de PIC PIC16F876-20/SP ingebouwd dan hoef je toch niet nog een aparte EEPROM te bestellen
Kennelijk welOp woensdag 05 juni 2002 17:39 schreef Rave17 het volgende:
Maar al zit er al een EEPROM in de PIC PIC16F876-20/SP ingebouwd dan hoef je toch niet nog een aparte EEPROM te bestellen
* Robino snapt er nu helemaal geen bal gehakt meer vanOp woensdag 05 juni 2002 17:45 schreef sjares het volgende:
[..]
Kennelijk wel. De EEPROM in de PIC zal wel alleen door de processor in de PIC aan kunnen worden gestuurd.
Verwijderd
ja dat zij ikOp woensdag 05 juni 2002 17:05 schreef Zotty het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit gezegd
Ik zei dat het aansturen van een grafisch display dusdanig veel bandbreedte vereist, dat je een aantal veel gebruikte functies in de PIC kunt zetten om zo de benodigde bandbreedte aanzienlijk terug te brengen. En de PIC kan met z'n 14,7 MHz het display vele malen sneller aansturen dan een PC op 2 Ghz, dus het komt de snelheid ook behoorlijk ten goede.
Daarnaast maakt dit het voor de programmeur aan de PC kant ook weer makkelijker, omdat die minder commando's hoeft te kennen.
De firmware die ik aan het maken ben is dus veel meer dan een simpel doorgeef luikje
[ontopic]
hoe kan ik dit dan het beste bij een hd44780 doen?
ook alles voorproggen of gewoon als doorgeefluikje?
als het dan een doorgeefluik word, werkt het dan op een p1 133mhz?(niet dat ik er zo mee zit, maar andere mischien wel)
Verwijderd
In eerste instanties kun je altijd een soort van doorgeef luikje maken. Niet al te moeilijk en je kunt gelijk testen of alles werkt. Daarna kun je altijd nog gaan uitbreiden 
Wie heeft er trouwens wat webruimte? Heb hier de eerste versie van de prog guide liggen, firmware 0.2 en straks ook een schema met backlight dimmer
Helaas zit m'n eigen accountje vol...
Wie heeft er trouwens wat webruimte? Heb hier de eerste versie van de prog guide liggen, firmware 0.2 en straks ook een schema met backlight dimmer
Ik heb wel wat ruimte.Op donderdag 06 juni 2002 09:25 schreef Zotty het volgende:
In eerste instanties kun je altijd een soort van doorgeef luikje maken. Niet al te moeilijk en je kunt gelijk testen of alles werkt. Daarna kun je altijd nog gaan uitbreiden
Wie heeft er trouwens wat webruimte? Heb hier de eerste versie van de prog guide liggen, firmware 0.2 en straks ook een schema met backlight dimmerHelaas zit m'n eigen accountje vol...
Stuur maar naar jhpb@xs4all.nl
En dan zet ik rond het middaguur het online.
Mensen, er moeten nog wel een aantal 6 MHz kristallen en een PIC besteld worden, anders halen we de 10 niet
Verwijderd
Tnx!Op donderdag 06 juni 2002 09:37 schreef Xavier het volgende:
Ik heb wel wat ruimte.
Stuur maar naar jhpb@xs4all.nl
En dan zet ik rond het middaguur het online.
Heb je de guide gemailed
Denk dat die extra PIC niet zo'n probleem zal zijnOp donderdag 06 juni 2002 12:31 schreef sjares het volgende:
Mensen, er moeten nog wel een aantal 6 MHz kristallen en een PIC besteld worden, anders halen we de 10 niet
Zotty's Guide in PDF formaatOp donderdag 06 juni 2002 12:50 schreef Zotty het volgende:
[..]
Tnx!
Heb je de guide gemailedDe hex paste nog over de vorige heen en het schema ga ik nu aanpassen, geen idee of die ook over de vorige past hehe
[..]
Denk dat die extra PIC niet zo'n probleem zal zijn
ik heb die hitachi chip.
Wat heb ik dan nodig??
Verwijderd
Firmware v0.2
schema USB2LCD rev 3 met backlight regeling
De backlight regeling werkt, maar het is absoluut niet de beste oplossing. Hier moet in de toekomst zeker een betere oplossing voor komen, want de transistor wordt redelijk warm terwijl hij wel 7A kan trekken. Hoe dan ook, het is functioneel en daar gaat het ff om
).
schema USB2LCD rev 3 met backlight regeling
De backlight regeling werkt, maar het is absoluut niet de beste oplossing. Hier moet in de toekomst zeker een betere oplossing voor komen, want de transistor wordt redelijk warm terwijl hij wel 7A kan trekken. Hoe dan ook, het is functioneel en daar gaat het ff om
In principe alleen andere firmware (die KingOfDos voor je gaat makenOp donderdag 06 juni 2002 12:55 schreef Xavier het volgende:
ik heb die hitachi chip.
Wat heb ik dan nodig??
Ik bedoel kwa chipjes van de inkoopactie.Op donderdag 06 juni 2002 13:10 schreef Zotty het volgende:
In principe alleen andere firmware (die KingOfDos voor je gaat maken).
Net mijn USB chipjes eindelijk binnengekregen, damn wat zijn die dingen klein zeg! Lijkt me een fijn plan om meteen wat voetjes voor die chips aan de inkoopactie toe te voegen.
Sjares zou je dat kunnen doen?
En Zotty zou je van dat schema (gewoon om alvast ff te kijken) al een PCB'tje kunnen genereren, of kost dat veel tijd?
En Zotty zou je van dat schema (gewoon om alvast ff te kijken) al een PCB'tje kunnen genereren, of kost dat veel tijd?
Als jij mij verteld welke het zijn dan wil ik ze wel bestellen. Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een PCB via UltiBoard en daar heb ik het voetje QFP32P081 gebruiktOp donderdag 06 juni 2002 14:12 schreef mmmuttley het volgende:
Net mijn USB chipjes eindelijk binnengekregen, damn wat zijn die dingen klein zeg! Lijkt me een fijn plan om meteen wat voetjes voor die chips aan de inkoopactie toe te voegen.
/me had de stille hoop dat sjares dat wel even uit zou zoekenOp donderdag 06 juni 2002 15:28 schreef sjares het volgende:
[..]
Als jij mij verteld welke het zijn dan wil ik ze wel bestellen. Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een PCB via UltiBoard en daar heb ik het voetje QFP32P081 gebruikt. Enig idee welke daar mee overeenkomt
.
ps welke versie van ultiboard gebruik jij?
Verwijderd
volgens mij heb ik datzelfe pattern gebruikt, en bij mij paste het chipje er niet opOp donderdag 06 juni 2002 15:28 schreef sjares het volgende:
[..]
Als jij mij verteld welke het zijn dan wil ik ze wel bestellen. Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een PCB via UltiBoard en daar heb ik het voetje QFP32P081 gebruikt. Enig idee welke daar mee overeenkomt
.
volgans mij moet je QFP48P081 oid nemen, en dan de buitenste pinnetjes van elk rijtje wegslopen...
Ik heb hem uitgeprint en hij paste wel op bij mijOp donderdag 06 juni 2002 15:33 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
volgens mij heb ik datzelfe pattern gebruikt, en bij mij paste het chipje er niet op
volgans mij moet je QFP48P081 oid nemen, en dan de buitenste pinnetjes van elk rijtje wegslopen...
Ik gebruikt UltiBoard Educational 5.72 volgens mij
Wordt het ultiboard bestand ergens ge-upload?
Dat zou fijn zijn
kan ik met ulti board meteen het PCB-tje plotten.
Dat zou fijn zijn
Verwijderd
Zou best willen, ware het niet dat alle Orcad licenties in gebruik zijn... Zal het aan het eind van de middag nog een keer proberen.Op donderdag 06 juni 2002 14:12 schreef mmmuttley het volgende:
Misschien wel, maar ik ben er nog even mee bezig, moet nog voor de USB-B conector een shape maken en voor de connectie naar de display ook.Op donderdag 06 juni 2002 15:42 schreef equinoxe het volgende:
Wordt het ultiboard bestand ergens ge-upload?
Dat zou fijn zijnkan ik met ulti board meteen het PCB-tje plotten.
Verwijderd
kun je misschien die shape in een library zetten en die ff hier posten?Op donderdag 06 juni 2002 15:35 schreef sjares het volgende:
[..]
Ik heb hem uitgeprint en hij paste wel op bij mij. Wel wat klein, maar het is niet voor niets SMD....
Ik gebruikt UltiBoard Educational 5.72 volgens mij
die shape hierzo past niet
Verwijderd
Ok ben ook ff bezig, en me heeft licentie weten te omzeilen (ssssssst
)
Let hier ff op; de BD435 zit in een SOT32 behuizing en die heeft een andere pinnummering dan de standaard transistor in Orcad.
Pinout van de BD435 is als volgt:
pin 1 - B
pin 2 - C
pin 3 - E
Let hier ff op; de BD435 zit in een SOT32 behuizing en die heeft een andere pinnummering dan de standaard transistor in Orcad.
Pinout van de BD435 is als volgt:
pin 1 - B
pin 2 - C
pin 3 - E
ja! dat wil ik! een eigen bluetooth adapter maken, das pas tweake! [ wat gaat dat ongeveer kosten? ]Op donderdag 16 mei 2002 12:33 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
Ik zag in de elektuur van mei een advertentie staan voor BlueTooth chips.. Beetje opportunistisch om daar nu meteen mee aan de slag te gaan, maar volgens mij zijn er in de toekomst wel zeker mogelijkheden
Verwijderd
vind je dat niet een heel klein beetje overdreven om nu al bluetooth dingen te gaan ontwerpen ?Op donderdag 06 juni 2002 16:12 schreef krekrrr het volgende:
[..]
ja! dat wil ik! een eigen bluetooth adapter maken, das pas tweake! [ wat gaat dat ongeveer kosten? ]
Het is nog steed moeilijk om aan dingen te komen in de winkel ...
ja! zo'n ding heb ik een keer voor 1 euro bij een uitverkopp gekocht, die gasten wisten niet wat het was!Op vrijdag 17 mei 2002 23:14 schreef LeonM het volgende:
En toen bleek het al lang te bestaan:
[afbeelding][afbeelding]
oh, dat wist ik niet, maar ik wil een bluetooth adapter voor op mn pc, en dan koop ik er ook 1 voor mijn ipaq...Op donderdag 06 juni 2002 16:18 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
vind je dat niet een heel klein beetje overdreven om nu al bluetooth dingen te gaan ontwerpen ?
Het is nog steed moeilijk om aan dingen te komen in de winkel ...
is het btw mogelijk om via usb en een paar transistoren fans aan te sturen, net als met lpt?
Verwijderd
Zal je via een USB chippie moeten doen vrees ik.Op donderdag 06 juni 2002 16:20 schreef krekrrr het volgende:
is het btw mogelijk om via usb en een paar transistoren fans aan te sturen, net als met lpt?
Heb het ook al eens gevraagt aan Zotty
Verwijderd
jh, dat kan met de 245Op donderdag 06 juni 2002 16:20 schreef krekrrr het volgende:
[..]
oh, dat wist ik niet, maar ik wil een bluetooth adapter voor op mn pc, en dan koop ik er ook 1 voor mijn ipaq...
Moet de R10 zo laag zijn? 12 Ohm op de base lijkt me veel te laag..Op donderdag 06 juni 2002 13:10 schreef Zotty het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn om een weerstand van 12 Ohm tussen de emitor van Q1 en de Anode te schakelen;
En de R10 vervangen door een weerstand van bijv. 1K.
Daarnaast kan BD435 een koellichaam gebruiken, gebeurt wel vaker.
Verwijderd
Schema met juiste pinout van de transistor
Nogmaals, de backlight regeling gaat in de toekomst vervangen worden omdat het nu eigenlijk verkeerd aangestuurd wordt. Maar het werkt en dat is nu even het belangrijkste.
Voor de print-ontwerpers onder ons; het is misschien handig om aan de collector en de emitter ruimte over te houden voor een weerstand. Zolang er geen weerstand nodig is, kan hier een draadbrug oid geplaatst worden en kan later makkelijk en netjes aangepast worden voor andere backlights/voltages/amperages.
Nu wordt de transistor min of meer misbruikt als voorschakelweerstand. Het is een botte oplossing, I know.
Nogmaals, de backlight regeling gaat in de toekomst vervangen worden omdat het nu eigenlijk verkeerd aangestuurd wordt. Maar het werkt en dat is nu even het belangrijkste.
Voor de print-ontwerpers onder ons; het is misschien handig om aan de collector en de emitter ruimte over te houden voor een weerstand. Zolang er geen weerstand nodig is, kan hier een draadbrug oid geplaatst worden en kan later makkelijk en netjes aangepast worden voor andere backlights/voltages/amperages.
Helaas wel, dit was de enige manier dat het enigzins genoeg lichtopbrengst te laten hebben (20 euro display). R10 is getest met hogere waarden, maar dan ging de lichtopbrengst omlaag.Op donderdag 06 juni 2002 16:26 schreef equinoxe het volgende:
Moet de R10 zo laag zijn? 12 Ohm op de base lijkt me veel te laag..
Zou het niet beter zijn om een weerstand van 12 Ohm tussen de emitor van Q1 en de Anode te schakelen;
En de R10 vervangen door een weerstand van bijv. 1K.
Daarnaast kan BD435 een koellichaam gebruiken, gebeurt wel vaker.
Nu wordt de transistor min of meer misbruikt als voorschakelweerstand. Het is een botte oplossing, I know.
Verwijderd
PreciesOp donderdag 06 juni 2002 16:35 schreef equinoxe het volgende:
maar het werkt
Heeft er trouwens nog iemand naar de guide gekeken? Een beetje feedback is op zich wel handig.
Ja ik heb ernaar gekeken. Alleen moet ik eerlijk toegeven dat ik er in het Ned. al niet veel van snap en in het Engels al helemaal nietOp donderdag 06 juni 2002 16:46 schreef Zotty het volgende:
[..]
PreciesHeb het gisteren getest met oa een loop die de backlight langzaam van donker naar licht en andersom laat gaan. Werkte vlekkeloos.
Heeft er trouwens nog iemand naar de guide gekeken? Een beetje feedback is op zich wel handig.
Verwijderd
Ik, maar dat wist je alOp donderdag 06 juni 2002 16:46 schreef Zotty het volgende:
[..]
Heb nu nog net even de laatste versie bekeken en het ziet er goed uit, duidelijk EN belangrijk het is kort en bondig uitgelegt. Alleen zou misschien een klein programmeer-voorbeeld veel vragen kunnen vermijden in een later stadium van de ontwikkeling. Iets in de zin van Initialiseren, Tekstje erop en backlight op 50% zetten ofzo
dan is het mooi duidelijk hoe je de parameters meegeeft voor de beginnende programmeurs ?
Precies, volgens mij zijn er veel beginnende programmeurs.Op donderdag 06 juni 2002 16:52 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Ik, maar dat wist je al
Heb nu nog net even de laatste versie bekeken en het ziet er goed uit, duidelijk EN belangrijk het is kort en bondig uitgelegt. Alleen zou misschien een klein programmeer-voorbeeld veel vragen kunnen vermijden in een later stadium van de ontwikkeling. Iets in de zin van Initialiseren, Tekstje erop en backlight op 50% zetten ofzo
dan is het mooi duidelijk hoe je de parameters meegeeft voor de beginnende programmeurs ?
* Robino is er alvast eentje
Verwijderd
Check, het staat bij deze op de to-do lijstOp donderdag 06 juni 2002 16:52 schreef Mr.ChronoM het volgende:
....Alleen zou misschien een klein programmeer-voorbeeld veel vragen kunnen vermijden in een later stadium van de ontwikkeling. Iets in de zin van Initialiseren, Tekstje erop en backlight op 50% zetten ofzo
Verwijderd
als je het zo bekijkt is dat idd ook wel juist, maar ik bedoel eigenlijk(was idd niet duidelijk) dat er veel mensen zijn die wel kunnen proggen en goed kunnen proggen soms, maar nog nooit met drivers of dll's gewerkt hebben.Op donderdag 06 juni 2002 16:53 schreef Rave17 het volgende:
Precies, volgens mij zijn er veel beginnende programmeurs.
/me is er alvast eentje
ik had ook dat probleem met DLportIO in de tijd. 1 voorbeelje in C++ hielp me direct heel ver op weg
[off-topic]Op donderdag 06 juni 2002 16:55 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
als je het zo bekijkt is dat idd ook wel juist, maar ik bedoel eigenlijk(was idd niet duidelijk) dat er veel mensen zijn die wel kunnen proggen en goed kunnen proggen soms, maar nog nooit met drivers of dll's gewerkt hebben.
ik had ook dat probleem met DLportIO in de tijd. 1 voorbeelje in C++ hielp me direct heel ver op weg
C++ gebruikt iedereen (bijna) maar het enigste prog. wat ik kan downloaden en heb is Delphi. Kan iemand me misschien aan C++ en wat oefen prog. helpen zodat ik zelf een beetje aan de slag kan gaan met C++
[/off-topic]
Verwijderd
Ik gebruik ALTIJD VBOp donderdag 06 juni 2002 16:57 schreef Rave17 het volgende:
[..]
[off-topic]
C++ gebruikt iedereen (bijna) maar het enigste prog. wat ik kan downloaden en heb is Delphi. Kan iemand me misschien aan C++ en wat oefen prog. helpen zodat ik zelf een beetje aan de slag kan gaan met C++
[/off-topic]
vandaag examen gehad van C++ en het blijft echt een taal die mij niet ligt ... op zich jammer want het word zoveel gebruikt, maar voor LCD's aan te sturen op de LPT ben ik nog steeds erg tevreden van VB
Verwijderd
ok ik maak dus een doorgeefluik in de eeprom(luiheid).
zotty:
kan ik de i/o poortjes(dus die kunnen schrijven en lezen) makkelijk benaderen in C++?
dus iets van(via een paar functions):
zoiets moet het worden.
ik ken GEEN C++ maar dat leer ik wel.
C++ lijkt toch op PHP maar dan iets anders?
dit lijkt nergens op maar zoiets moet mijn systeem gaan werken.
dan maak ik een .exe file en dan kan iedereen alles schrijven via een script systeem(dat script include ik gewoon), dat script moet 100% c++ ondersteunen.
of ik maak een werkende driver, die alles in zich heeft.
dit is vooral om het jullie makkelijk te maken.
enne ik maak een beveileging, de naam van de device _moet_ USB2LCD vHD44780 zijn, en ik _moet_ de ontwikkelaar zijn
zoniet dan werkt de software _niet_
ik wil echt zorgen dat iedere programmeer n00b die driver kan begrijpen(dus ikzelf ook
)
ik het totnutoe _geen_ ervaring met C++, dat komt wel, ik leer heel snel.
het systeem van mij moet dus een .dll file worden.
zotty:
kan ik de i/o poortjes(dus die kunnen schrijven en lezen) makkelijk benaderen in C++?
dus iets van(via een paar functions):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| function get_eeprom_data($nr) { **weetikveel** return $nr+ } function write_eeprom_data($nr) { **weetikveel** } function read_flash_data() { **leest alles in, en zet het in $flash_data[x]** **weetikveel** } function write_flash_data() { **schrijft alles van $flash_write_data, en zet het in in de flash** **weetikveel** } function write_lcd($regel,$text) { ** via: write_eeprom_data("pinnetje","data"); alles naar de lcd schrijven **weetikveel** } function read_knopjes($knopje) { **via CASE een systeem maken dat $knopje door verbint naar $knopje_nummer** get_eeprom_data($knopje_nummer); return $knopje_nummer; } read_flash_data(); **settings ophalen als programma net start** write_lcd("1","USB2LCD: vHD44780"); write_lcd("2","Program by KingOfDos"); write_lcd("4","Version: 0.1"); **dan iets met de knopjes doen(altijd inlezen, en tegenlijk schrijven op de lcd)** |
zoiets moet het worden.
ik ken GEEN C++ maar dat leer ik wel.
C++ lijkt toch op PHP maar dan iets anders?
dit lijkt nergens op maar zoiets moet mijn systeem gaan werken.
dan maak ik een .exe file en dan kan iedereen alles schrijven via een script systeem(dat script include ik gewoon), dat script moet 100% c++ ondersteunen.
of ik maak een werkende driver, die alles in zich heeft.
dit is vooral om het jullie makkelijk te maken.
enne ik maak een beveileging, de naam van de device _moet_ USB2LCD vHD44780 zijn, en ik _moet_ de ontwikkelaar zijn
zoniet dan werkt de software _niet_
ik wil echt zorgen dat iedere programmeer n00b die driver kan begrijpen(dus ikzelf ook
ik het totnutoe _geen_ ervaring met C++, dat komt wel, ik leer heel snel.
het systeem van mij moet dus een .dll file worden.
Transistor BD435
Met kleine stapjes wordt het completer
. Weet iemand waar je goedkoop een gezichtbruiner kan kopen? Nodig voor het belichten van mijn printje
.
Transistor BD435
Met kleine stapjes wordt het completer
lokale rommelmarkt? 
.
.
enne zotty een paar pix werken niet
delled? (need mirror?)
.
.
enne zotty een paar pix werken niet
Verwijderd
waar is die voor nodig?Op donderdag 06 juni 2002 21:02 schreef sjares het volgende:
Transistor BD435
Met kleine stapjes wordt het completer. Weet iemand waar je goedkoop een gezichtbruiner kan kopen? Nodig voor het belichten van mijn printje
.
[edit]
ik zie het al, de backlight
Verwijderd
Misschien van interesse voor de knutselaars hier:
http://ecom.melexis.com/mlx_profile.cgi?BU=Bus_Peripheral_ICs&family=TH6503
Dit is een USB interface chipje met serieel microcontroller interface in een 'normaal' formaat verpakking. Is alleen low speed USB 1.1 maar dat zou voldoende moeten zijn...
Dit is een USB interface chipje met serieel microcontroller interface in een 'normaal' formaat verpakking. Is alleen low speed USB 1.1 maar dat zou voldoende moeten zijn...
Verwijderd
Op zich best een leuke chip, maar low speed is te traag om een spectrum analyzer mooi op een 240x64 display te krijgen.Op vrijdag 07 juni 2002 11:04 schreef izniegoed het volgende:
Misschien van interesse voor de knutselaars hier:
Waar ik zelf op zit te w88, zijn de PIC's van Microchip met geintegreerde USB controller. Maar helaas zijn die nog niet verkrijgbaar
'k zat trouwens ook eens te denken over het pixel analyzer commando. Dat gaat nog een leuke uitdaging worden. 240 bytes die gebufferd moeten worden in het 368 byte geheugen waar ook de rest van de firmware gebruik van moet maken. Daar komt nog bij dat die 368 byte verdeelt is over 4 banken. Hmmmz, eens ff verder uitdenken

Verwijderd
Hey ik heb me op die site aangemeld en besteld e.d (nickname Infinity). Maar hoe gaat het nu in 'n werk?Op woensdag 05 juni 2002 09:53 schreef sjares het volgende:
Inkoopactie van de EEPROM & PIC is gestart!
http://212.187.14.178/ia/inkoopactieinfo.asp?id=32
Ik laat hem lopen tot volgende week woensdag (12-6-2002 19:00:00).
Wanneer moet ik betalen en naar welk rek nr. e.d? En wanneer kan ik de spullen dan ongeveer verwachten?
Je krijgt vanzelf van mij een mailtje wanneer de actie gesloten is. Hier staan mijn betalingsgegevens in en wat je moet betalen. Verder vraag ik je om dan te replien met de adresgegevens. Wanneer ze precies komen kan ik niet zeggen, dat hangt af van hoe snel er betaal wordt.Op vrijdag 07 juni 2002 15:57 schreef Infinity het volgende:
[..]
Hey ik heb me op die site aangemeld en besteld e.d (nickname Infinity). Maar hoe gaat het nu in 'n werk?
Wanneer moet ik betalen en naar welk rek nr. e.d? En wanneer kan ik de spullen dan ongeveer verwachten?
Verwijderd
Verplicht leeswerk voor jouOp donderdag 06 juni 2002 17:21 schreef KingOfDos het volgende:
te veel tekst om te quoten
PIC16F876 datasheet
Application Notes, Code Examples & Templates
FT8U232 datasheet
D2XX Driver programmers guide
HD44870 info
Maar ik meen het serieus. 'k wil je best helpen, maar dan wil ik wel dat je weet waar je mee bezig bent. Is niet lullig bedoelt, maar ik heb gewoon simpelweg niet de tijd om je alles uit te leggen.
Yep, ruimtegebrek. Dus als je nog iets weet, graagOp donderdag 06 juni 2002 21:32 schreef ThaHandy het volgende:
enne zotty een paar pix werken nietdelled? (need mirror?)
thanx... ik raakte net geintereseerd in pics door alle toepassingen... ikke ga lezen..Op vrijdag 07 juni 2002 16:17 schreef Zotty het volgende:
[..]
Verplicht leeswerk voor jou
PIC16F876 datasheet
Application Notes, Code Examples & Templates
FT8U232 datasheet
D2XX Driver programmers guide
HD44870 info
'k kan je alleen wat ruimte op m'n server aanbieden.. ruimte zat, maar beperkte (adsl) upload...Yep, ruimtegebrek. Dus als je nog iets weet, graag
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Je hebt me mail adres.Op vrijdag 07 juni 2002 16:17 schreef Zotty het volgende:
Yep, ruimtegebrek. Dus als je nog iets weet, graag
Ik wil alles wel online zetten. Is voor een goed doel
Verwijderd
Ben eigenlijk op zoek naar een plekje waar ik ook zelf kan uploaden. Is namelijk een stuk handiger 
Nu we toch met links bezig zijn (en het USB protocol me even helemaal de strot uit komt, en ik zo een excuus heb om even wat anders te doen....)
IC-Prog homepage
Supersimpele, maar trage PIC programmer
Nu we toch met links bezig zijn (en het USB protocol me even helemaal de strot uit komt, en ik zo een excuus heb om even wat anders te doen....)
IC-Prog homepage
Ik knal vanavond wel ff een asp uploadscriptje in mekaar, kun je alles zelf uploaden op mijn webspace.Op vrijdag 07 juni 2002 16:53 schreef Zotty het volgende:
Ben eigenlijk op zoek naar een plekje waar ik ook zelf kan uploaden. Is namelijk een stuk handiger
Mail je de details vanavond wel
Verwijderd
Kijk, dat is nou een goed begin van m'n weekendOp vrijdag 07 juni 2002 16:58 schreef mmmuttley het volgende:
Ik knal vanavond wel ff een asp uploadscriptje in mekaar, kun je alles zelf uploaden op mijn webspace.
Mail je de details vanavond wel
/me gaat nu weekend vieren
Werkt deze PIC programmer ook goed of kun je beter die van jou gebruiken, waarvan ik eerder het schema poste (stomme vraag misschienOp vrijdag 07 juni 2002 16:53 schreef Zotty het volgende:
IC-Prog homepage
blokker?Op donderdag 06 juni 2002 21:02 schreef sjares het volgende:
Met kleine stapjes wordt het completer. Weet iemand waar je goedkoop een gezichtbruiner kan kopen? Nodig voor het belichten van mijn printje
.
Verwijderd
Deze werkt ook prima hoor, je moet alleen een vertraging gebruiken, anders wordt de 1e byte niet goed geprogrammeerd. Mijn schema is ook op deze gebaseerd (daarom werkt ie ook met dezelfde software), alleen deze heeft geen vertraging nodig.Op vrijdag 07 juni 2002 17:40 schreef sjares het volgende:
Werkt deze PIC programmer ook goed of kun je beter die van jou gebruiken, waarvan ik eerder het schema poste (stomme vraag misschien)?
Simpel gezegd komt het neer op een condensator die opgeladen moet worden. En dat duurt bij de JDM programmer net te lang om de 1e byte goed te proggen.
Voor 1 of 2 keer een PIC programmeren, kun je best iets langer wachten en de simpele versie maken
Btw, de block analyzer is qua code bijna klaar. Nog even wat berekeningen aanpassen aan de 2's complement methode en klaar is kees
Verwijderd
ik heb besloten om eerst alleen de LCD aan te stuuren, daarna in de volgende versies bouw ik steeds meer in.
• v0.1
LCD met prosessor, geheugen, en swapfile(dus ongeveer het zelfde als de oude LCDInf)
en de backlight kan aan en uit via de software.
• v0.2
Winamp support, dus zie je de traks/bitrate/hoe ver je bent.
• v0.3
Knopjes
dus een menu systeempje, daarin zal in het begin alleen winamp op draaien
• v0.4
backlight nu ook uit/aan via de software.
textfile support(dus inlezen van files, voor weetikveel)
• v0.5
meer opties inbouwen op het systeem, en ook in het menu
• v0.6
zal waarschijnlijn niet komen
• v1.0
na v0.5 is het denk ik bijna klaar voor v1.0 uit te brengen.
• v0.1
LCD met prosessor, geheugen, en swapfile(dus ongeveer het zelfde als de oude LCDInf)
en de backlight kan aan en uit via de software.
• v0.2
Winamp support, dus zie je de traks/bitrate/hoe ver je bent.
• v0.3
Knopjes
dus een menu systeempje, daarin zal in het begin alleen winamp op draaien
• v0.4
backlight nu ook uit/aan via de software.
textfile support(dus inlezen van files, voor weetikveel)
• v0.5
meer opties inbouwen op het systeem, en ook in het menu
• v0.6
zal waarschijnlijn niet komen
• v1.0
na v0.5 is het denk ik bijna klaar voor v1.0 uit te brengen.
Hey KingOfDos,
Ik vroeg me af hoe oud je bent
. Je komt wel met allelei leuke ideeën enzo, en je bent vet enthousiast bezig enzo maar ik vraag me echt af of er wel wat leuks uit komt, en dat het niet blijft steken bij leuke ideeën en half af gewerkte projectenm, want dat is zonde.
ps. no flame intended
Ik vroeg me af hoe oud je bent
ps. no flame intended
volgens zijn profiel op ICQ is hij 17 (26/5/1985)Op zondag 09 juni 2002 13:30 schreef miniK0bo het volgende:
Hey KingOfDos,
Ik vroeg me af hoe oud je bent. Je komt wel met allelei leuke ideeën enzo, en je bent vet enthousiast bezig enzo maar ik vraag me echt af of er wel wat leuks uit komt, en dat het niet blijft steken bij leuke ideeën en half af gewerkte projectenm, want dat is zonde.
ps. no flame intended
Dat klopt, dat is hij ookOp zondag 09 juni 2002 13:33 schreef Hielkej het volgende:
[..]
volgens zijn profiel op ICQ is hij 17 (26/5/1985)
Verwijderd
en mocht je 'm niet op je icq lijst hebben staan :Op zondag 09 juni 2002 13:34 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is hij ook
http://wwp.icq.com/whitepages/about_me/1,,,00.html?to=%25U&Uin=125252994&x=42&y=11
(zou bijna zeggen searchvraag
Verwijderd
Wilde ideeen, daar begint bijna alles mee. Dat weten jullie tweakers toch 
KingOfDos, ben je nog een beetje uit de datasheets gekomen? Het is niet iets wat je even in een middagje doorneemt, zeker de PIC niet met z'n memory paging en bank switching
KingOfDos, ben je nog een beetje uit de datasheets gekomen? Het is niet iets wat je even in een middagje doorneemt, zeker de PIC niet met z'n memory paging en bank switching
Verwijderd
ja ben er half om half uit gekomenOp zondag 09 juni 2002 13:38 schreef Zotty het volgende:
Wilde ideeen, daar begint bijna alles mee. Dat weten jullie tweakers toch
memory paging niet helemaal, maat ik lees het nog wel een keer door.
ik probeer al heel de dag C++ te downloaden, lukt niet echt(P2P).
ik ben inderdaat 17, ik heb uithoudingsvermogen genoeg.
als ik ergens echt niet uit kom, dan hoop ik dat zotty helpt(of iemand anders).
ik ga alweer de datasheeds in, dan lekker lezen(de rest van de avond
Opnieuw wat toegevoegd aan de inkoopactie:
Weerstanden
Condenstoren
Pot-meter
LED
Om tegemoed te komen aan mensen die geen elektronica zaak hebben & geen gevulde gereedschapskist
.
Printplaten wil ik zelf onderandere wel hebben, maar die kan ik daar niet vinden, iemand die ze toevallig wel kan vinden (of daar besteld heeft)?
Weerstanden
Condenstoren
Pot-meter
LED
Om tegemoed te komen aan mensen die geen elektronica zaak hebben & geen gevulde gereedschapskist
Printplaten wil ik zelf onderandere wel hebben, maar die kan ik daar niet vinden, iemand die ze toevallig wel kan vinden (of daar besteld heeft)?
Ehh Zotty heb jij in je schema ook rekening gehouden met storing die de IC-tje veroorzaken in de stroomkring? Ik heb in mijn PCB ontwerp gewoon alles doorgelust, geeft dat dan geen problemen? Of moet ik dan een condensatortje(s) achter een IC 'zetten'?
Verwijderd
C7 en C8 zijn voor ontkoppeling/ontstoring, dus die horen eigenlijk wel zo dicht mogelijk bij de voedingspennen van een IC (PIC en USB) te zitten.Op zondag 09 juni 2002 22:01 schreef sjares het volgende:
Ehh Zotty heb jij in je schema ook rekening gehouden met storing die de IC-tje veroorzaken in de stroomkring? Ik heb in mijn PCB ontwerp gewoon alles doorgelust, geeft dat dan geen problemen? Of moet ik dan een condensatortje(s) achter een IC 'zetten'?
Ik heb hier nog wel ergens een cd-rom liggen met een heleboel oefeningen op. Interesse?Op donderdag 06 juni 2002 16:57 schreef Rave17 het volgende:
Kan iemand me misschien aan C++ en wat oefen prog. helpen zodat ik zelf een beetje aan de slag kan gaan met C++
Probeer dan maar eens Borland C++BuilderOp donderdag 06 juni 2002 17:01 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik gebruik ALTIJD VB
vandaag examen gehad van C++ en het blijft echt een taal die mij niet ligt ... op zich jammer want het word zoveel gebruikt, maar voor LCD's aan te sturen op de LPT ben ik nog steeds erg tevreden van VB
Ik heb de laatste tijd niet echt dit topic gevolgd en ik weet dus niet wat je van plan bent. Ik ben vandaag niet echt in staat om te lezen, dus alles lezen is voor een volgende keer (net wakker en een beetje koppijn).Op zondag 09 juni 2002 19:16 schreef KingOfDos het volgende:
ja ben er half om half uit gekomen
memory paging niet helemaal, maat ik lees het nog wel een keer door.
ik probeer al heel de dag C++ te downloaden, lukt niet echt(P2P).
Maar gaat jouw programma meerdere LCD-controllers ondersteunen?
ej zotty
klopt et nou dat je die seriele USB IC gebruik met een snelheid van 208Kbit in kominatie met een 256*128 LCD?
waarom geen parralelle USB IC? heb je die niet, wil dat niet?
klopt et nou dat je die seriele USB IC gebruik met een snelheid van 208Kbit in kominatie met een 256*128 LCD?
Verwijderd
Klopt. Met 230.400 baud om precies te zijnOp maandag 10 juni 2002 11:29 schreef ThaHandy het volgende:
ej zotty
De parallelle had ik destijds niet besteld omdat die geen controllijnen heeft. En dan zou je een extra byte moeten sturen om aan te geven of iets data of een commando is.
Ik was van mening dat dat probleem met een seriele versie makkelijk op te lossen was, maar het is uiteindelijk op hetzelfde neergekomen.
Als de seriele USB2LCD versie helemaal werkt en klaar is, ga ik bezig met een parallelle versie. Heb er 2 besteld via equinoxe, dus binnenkort liggen die hier voor me
Verwijderd
simpel gezecht:Op maandag 10 juni 2002 10:33 schreef Laagvliegerke het volgende:
Ik heb de laatste tijd niet echt dit topic gevolgd en ik weet dus niet wat je van plan bent.
.......
Maar gaat jouw programma meerdere LCD-controllers ondersteunen?
lcd scherm met een hd44780(van 1x6 tot 4x40)
6 knopjes voor de bestuuring(omhoog links rechts omlaag ok cansel)
functie om met de knopjes alles in te stellen
etc.
etc.
JaaaOp maandag 10 juni 2002 10:33 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel ergens een cd-rom liggen met een heleboel oefeningen op. Interesse?
[..]
[..]
Verwijderd
ik ook!Op maandag 10 juni 2002 16:07 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Jaaa
stuur maar op, ik maak wel copy voor rave17 of andersom
Op maandag 10 juni 2002 16:07 schreef Rave17 het volgende:
Jaaa
Het is enkel een cd-rom met voorbeeldprogramma's op hé. Dat zat ergens bij een boek. Ik denk dat de opgaven jammergenoeg enkel in het boek staan en dus niet op die cd-rom. Het zijn dus enkel oplossingen. Misschien kunnen we daar wel een mouw aanpassen. Maar ik vind die cd-rom nu niet onmiddellijk terug, ik ga het dan ff vragen aan iemand anders.Op maandag 10 juni 2002 16:14 schreef KingOfDos het volgende:
ik ook!
stuur maar op, ik maak wel copy voor rave17 of andersom
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 22-09-2010 22:39 . Reden: mailadres verwijderd ]
Zotty je webspace draait. Inloggegevens zitten in je mail. Heb nog iets van 10MB vrij, als het tekort is zeg je het maar dan dump ik wel wat overbodige shit
Verwijderd
Zag het, maar heb alleen nog geen tijd gehad om het grondig te testen. Beetje drukke dagen namelijk...Op dinsdag 11 juni 2002 01:05 schreef mmmuttley het volgende:
Zotty je webspace draait. Inloggegevens zitten in je mail. Heb nog iets van 10MB vrij, als het tekort is zeg je het maar dan dump ik wel wat overbodige shit
/me is net terug van een seminar van Microchip. Was very interesting
Anyways, op z'n vroegst morgen tijd voor om het te dopen
Heb een geweldig idee (ahum):
Wanneer Zotty of KingOfDos een werkende LCD op USB hebben, die dus ook af is, een nieuwe inkoopaktie openen. Dit moet dan gaan via of Zotty of KingOfDos of iemand anders die EEPROM's en de PIC kan programmeren. Dan programmeert diegene alle EEPROM's en PIC's en verkoopt ze dan. Hierdoor hoeft niet iedereen zo'n EEPROM en PIC printplaat te maken.
Wanneer Zotty of KingOfDos een werkende LCD op USB hebben, die dus ook af is, een nieuwe inkoopaktie openen. Dit moet dan gaan via of Zotty of KingOfDos of iemand anders die EEPROM's en de PIC kan programmeren. Dan programmeert diegene alle EEPROM's en PIC's en verkoopt ze dan. Hierdoor hoeft niet iedereen zo'n EEPROM en PIC printplaat te maken.
Verwijderd
Wordt met "dat seriele USB IC" toevallig de FTDI 232AM chip? Mocht je het ook es willen proberen met de 235AM dan wil ik je wel sponsoren met een USBMOD-2 moduletje. Ik heb er twee gekocht maar weet niet hoe ik het aan moet sluitenklopt et nou dat je die seriele USB IC gebruik met een snelheid van 208Kbit in kominatie met een 256*128 LCD?
Verwijderd
mwa, dat wil ik mischien wel doen, maar eerst alles afmaken.Op dinsdag 11 juni 2002 18:42 schreef Rave17 het volgende:
ik heb nix gezecht(dus als het niet doorgaat weeten jullie van nix).
maar het is wel een goed idee.
Verwijderd
Is op zich een goed idee. 'k zal het iig zeker in overweging nemen als de ontwikkel/test-fase klaar is.Op dinsdag 11 juni 2002 18:42 schreef Rave17 het volgende:
Kunnen misschien wat printplaten maken, als ik een ok layout heb, dan kan ik wel meerdere printjes in 1 keer plotten en etsen. Dit is nog geen belofte.
Ik moet dan wel eerst nieuwe pennen maken, smd luistert nogal nauw.
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn plotter gehad(eigenlijk meer met de pennen), ik heb pennen met van die hele dunne punten (soort capilair-pennen) en door de pennen iets te laag in te stellen in de houder heb ik teveel druk erop gezet: hierdoor was de laag niet meer volledig dekkend en de pennen zijn vern**kt.
Ik moet dan wel eerst nieuwe pennen maken, smd luistert nogal nauw.
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn plotter gehad(eigenlijk meer met de pennen), ik heb pennen met van die hele dunne punten (soort capilair-pennen) en door de pennen iets te laag in te stellen in de houder heb ik teveel druk erop gezet: hierdoor was de laag niet meer volledig dekkend en de pennen zijn vern**kt.