[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Anoniem: 15709 schreef op 12 september 2002 @ 19:47:
Als ik het goed begrijp werkt kazaa niet op een pc met win2k of 98 als deze achter een router hangen i.v.m. het ontbreken van upnp?
[...]
interessant......
Ik heb hier een Win2k en ME en 98SE staan allen met KaZaa en werkt PERFECT over een DrayTek Vigor 2200E
In 1 woord.... perfecte router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Iemand ervaring met zo'n Alternate El-Cheapo ding?

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/qdmv80.html

ding kost 59 Pleuro incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 67767 schreef op 26 oktober 2002 @ 13:33:
Nog even over sitecom dc 202: mijn eerste liep 20-50x per dag vast, dus retour winkel.
Sitecom router is goedkoop, 85 euro, maar als hij het niet doet heb je er nog niets aan.

.ps ik heb contact gehad met sitecom helpdesk en conclusie was dat het niet aan mijn instellingen ligt...
Heb op zich geen problemen gehad met de installatie van de Sitecom DC-202 wel in het eerste half uur een aantal "onverklaarbare" vastlopers gehad toen ik hem configureerde. (sindsdien (1 maand) werkt hij naar behoren en loopt niet vast). O-)

Helaas met de Draytek 2200E die ik getest heb stond de DHCP server standaard uit, deze was te enablen door hem één maal uit te zetten in je webconfig en één maal aan te zetten, werkte daarna na behoren (zelfde functionaliteiten zoals virtual server, msn filetransfers e.d.) :(

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44493

Heeft iemand ervaring met de router van netgear de rp614 Ziet er goed uit en hoor dat hij snel is BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 09:36
nou, ik heb zo'n Sitecom router, en dat valt vet tegen. Ding loopt elke keer vast :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 28 oktober 2002 @ 14:16:
nou, ik heb zo'n Sitecom router, en dat valt vet tegen. Ding loopt elke keer vast :-(
misshien heeft het te maken met routing van ADSL of kabel (gebruik hem zelf na mn Com21) aangezien Sitecom diverse firmware versie heeft uitgebracht zie FAQ van de DC-202. Voor elke toepassing een andere firmware zowat (helaas!). :z

http://80.247.198.48/prod...p?grp_id=7&product_id=152 daar naar FAQ gaan voor toepassingen.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.nld op 28-10-2002 14:35 . Reden: faq ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb net en e-mail ontvangen de SMC-support afdeling in Engeland en die bevestigden mijn vermoedde....

Dear customer,
The protocol UpNp is not supported, unfortunatilly.
We do not have any date to give you, about a new firmware.
Sorry for the inconveniences.

Best regards

SMC Technical Support

Trek hier je conclusie maar uit.....

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Maar wat is er allemaal mis dan met die Edimax router(die nog maar 68 euro kost)
ZOn ding is toch ook voor een netwerk??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
EdwinW schreef op 28 mei 2002 @ 15:05:
[...]

Ik heb de 4-ports Sitecom nu een paar maanden en ben er dik tevreden mee. Binnen 10 minuten was alles up-and-running. Het aansluiten van de UTP kabels naar de vier PC's nam meer tijd in beslag dan het configureren. De PC's hadden direct een IP-adres gekregen en de Sitecom had al via mijn kabelmodem verbinding met internet. Ik heb nooit problemen gehad met P2P programma's als MSN of ICQ. Bestanden versturen was geen probleem. Volgens de site van GRC zitten alle poorten dicht (stealth). Soms moet je binnen een P2P aangeven dat je via een firewall verbinding maakt, maar Kazaa, DirectConnect en WinMX werken gewoon.

Het is wel een prijzige router, iets van e. 200 t.o.v. de andere.

Edit: het gaat hierbij dus om de Sitecom DC-201
Die DC-201.
Is dat de router die op de dixons site staat?
http://www.dixons.nl/Stor...5FNetwerk&prid=0007031352

Zoja dan kost ie nu nog maar 90€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik heb een DC-202, die is nieuwe en heeft wat meer dingen erop (upnp), en die was 89. Dus ik zou een DC-201 voor hetzelfde geld niet nemen!!
Ik heb de mijne bij dynabyte gehaald trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
draakhoofd schreef op 02 november 2002 @ 16:58:
Ik heb een DC-202, die is nieuwe en heeft wat meer dingen erop (upnp), en die was 89. Dus ik zou een DC-201 voor hetzelfde geld niet nemen!!
Ik heb de mijne bij dynabyte gehaald trouwens.
OK dan ga ik hem morgen halen.
Heb ik dus een volwaardig 100MBIT netwerk, en internet.
Bedankt voor de info btw.
Zijn morgen de winkels open ?
Koopzondag(1e zondag vd maand)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
FF een snelle vraag, wat is de beste firmware voor de Vigor 2200E?

Heb pas zo'n ding, werkt prima, alleen de packet filter was redelijk brak met 2.1A (die er default op zat) ben dus terug gegaan naar 2.0A.

Bij 2.2 schijnt de IN filter helemaal uit te staan omwille van snelheid.
Iemand enig verschil gemeten in snelheid met de 2.0A (met IN filters) en 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 18:43
Ik heb gisteren de Edimax 4-poorts router gekocht bij Mycom (69 euro), heb zelf niet veel verstand van alle technische blabla, maar had hem in twee minuten aangesloten en werkend. Makkelijk, goedkoop, snel, wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
RoccoS schreef op 02 november 2002 @ 18:29:
Ik heb gisteren de Edimax 4-poorts router gekocht bij Mycom (69 euro), heb zelf niet veel verstand van alle technische blabla, maar had hem in twee minuten aangesloten en werkend. Makkelijk, goedkoop, snel, wat wil je nog meer.
MSN en kazzaa werkent op alle pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32147

Yep , Kazzaa wel,Msn niet!
Msn hoeft ook niet te werken!
dave01 schreef op 02 november 2002 @ 18:30:
[...]

MSN en kazzaa werkent op alle pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Is het ook mogelijk om een router (bijvoorbeeld Draytek Vigor2200E ADSL KABEL Router) met een standaard ADSL USB MODEM te laten werken. Of heb ik dan weer een ethernet modem ofzo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Wanneer je een over een USB modem beschikt zou je voor een router moeten gaan met usb aansluiting de Vigor 2200USB.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Na het lezen van ALLE reacties hebben we hier de DrayTek Vigor2200E gekocht bij de routershop. We hadden s'avonds pas besteld dus hij was er niet de volgende dag, maar een dag later.
Zelf heb ik niet zoveel verstand van netwerken en routers etc... maar ik kon niet wachten :9~
Dus even de handleiding gelezen en gelijk aangesloten en ingesteld.
Ik was binnen 10 minuten klaar, en het werkt nu al een kleine week uitstekend.
MSN, Kazaa en de hele zooi werkt prima...
Zeer happy dus met de router :7

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiDaMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08-2023
smvs schreef op 16 mei 2002 @ 01:43:
ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen.
Niet mee eens. Het is net als het verschil in een discman of mp3 speler. Je hebt goedkope en je hebt dure. Goedkope gaan theoretisch en vaak toch ook wel praktisch korter mee dan duurdere.

Qua router zijn er dus ook verschillen ookal lijken ze miniem. Het geld wat je betaald is niet altijd alleen voor de kwaliteit van het produkt, maar ook de kwaliteit van de service. Als je als particulier er ALTIJD van uit wilt kunnen gaan dat je router werkt zul je misschien een iets duurdere moeten nemen, maaaar zoals vele die al hebben gereageerd zeggen. De goedkopere gaan op zich ook wel mee.
Dussss.... Er is wel degelijk verschil... alleen is aan jou de keus welke je gaat kopen.

Kheb zelf een edimax en... ik heb het idee dat hij er om de zoveel tijd uitknalt. Ik weet nog niet 100% zeker of het de router is of dat m'n verbinding nou gewoon wegvalt, maar voor de router had ik dit probleem nooooit.. (jaja.. happy Chello-User _/-\o_) Dus ik vermoed de router. Kheb ook nog nix aan firmwareupdate gedaan etc. Misschien moet ik dat binnenkort maar eens even gaan doen.
Will keep you guys posted..
for now.. :z

Spidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Anoniem: 51064 schreef op 03 november 2002 @ 13:06:
Is het ook mogelijk om een router (bijvoorbeeld Draytek Vigor2200E ADSL KABEL Router) met een standaard ADSL USB MODEM te laten werken. Of heb ik dan weer een ethernet modem ofzo nodig.
Van de Vigor 2600 versie zijn/komen er ook met ingebouwd ADSL modem. USB modem is dan overbodig geworden. De 2600 heeft ook het hier veelbesproken UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56291

ik ga nog steeds voor linksys
ding kan alles heeft goeie suport en nooit geen gezeik en dat kon ik van me edimax niet zeggen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Hoeveel IP-adressen geeft een router? Alleen op de poorten van de router, of ook richting apparaten die via een hub aan de router gehangen zijn?

Ik heb nl. 2 printers, een klein hubje en 2 Lexmark Marknet kastjes en wil ook deze aan de router hangen.

(voor info over Marknet kastje zie hier: http://www.lexmark.com/networking/MkX2000.html)

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

FunFactory schreef op 03 november 2002 @ 19:32:
Hoeveel IP-adressen geeft een router? Alleen op de poorten van de router, of ook richting apparaten die via een hub aan de router gehangen zijn?

Ik heb nl. 2 printers, een klein hubje en 2 Lexmark Marknet kastjes en wil ook deze aan de router hangen.

(voor info over Marknet kastje zie hier: http://www.lexmark.com/networking/MkX2000.html)
mijn Sitecom DC-201 kan tot maximaal 52 ip-adressen uitdelen, hij gaat inderdaad door met het uitdelen in hubs die je eraan hangt.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
zoals net als elke router kan je er wel minimaal een x aantal ethernet devices aanhangen, Sitecom DC-202 kan er 256 voor de Vigor Draytek neem ik dit ook minimaal aan. :O

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18799

Ik heb een vraag aan de mensen met een Draytek Vigor2200E.

Kunnen jullie connectie maken naar ftp servers die niet op poort 21 draaien?? Momenteel heb ik een Edimax, en die heeft daar nogal wat problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18652

bestaan er 6 poorts routers? van draytek? ik zie op hun website geen info daarover, wil graag op de HCC gaan halen, daar zullen ze toch wel zoiets hebben neem ik aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Anoniem: 18652 schreef op 04 november 2002 @ 16:23:
bestaan er 6 poorts routers? van draytek? ik zie op hun website geen info daarover, wil graag op de HCC gaan halen, daar zullen ze toch wel zoiets hebben neem ik aan of niet?
leveringsoverzicht = leveringsoverzicht ofwel men heeft geen 6-poort routers beschikbaar van Draytek. Een alternatief misschien is de Sitecom DC-203 - Broadband xDSL / Cable Router 8S. Prijs ligt net boven de 200 EUR, anderzijds zou je misschien kunnen kiezen voor een Draytek router met een aparte switch? :Y)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 18652 schreef op 04 november 2002 @ 16:23:
Repotec heeft een 7 poorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18652

potverdorie, mmm ook geen draytek 8 poorts? of kan ik een draytek 4 poorts combineren met een hub? hoe gaat dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44275

ik heb de netgear fr314 die draait perfect zonder problemen en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60678

Anoniem: 18652 schreef op 05 november 2002 @ 00:26:
potverdorie, mmm ook geen draytek 8 poorts? of kan ik een draytek 4 poorts combineren met een hub? hoe gaat dit dan werken?
Achter op de Draytek zit een "uplink" poort. Hier kun je een extra externe hub of switch op aansluiten. Je kunt niet tegelijkertijd van de P4 en de uplink poort gebruik maken.

Als alternatief kun je een hub of switch met een crosscable aansluiten op een van de p1-4 poorten. In theorie kan je zo 254 computers via een kerstboom van verbindingen aan een en dezelfde Draytek hangen. :)

Pas wel op met de gebruikte kabels. Vooe een verbinding met de uplink poort BEHOOR je normaal een straigth cable te gebruiken, maar bij sommige hubs nu juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Ik ga binnenkort een 3Com 3c855 gateway aanschaffen.
1 wan poort, met 4 auto-sensing MDI/MDI-X poorten switch.
Kost: 77 Euro ex. btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Ik denk erover om binnenkort, als de ADSL-lijn wordt aangesloten, een router en ADSL-modem ineen te kopen. Nu kwam ik toevallig op www.routershop.nl de volgende tegen: Draytek Vigor2600 ADSL modem/router
Prijs: 204,68 euro

Heeft iemand positieve of negatieve ervaring met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064 schreef op 07 November 2002 @ 13:30:
Ik denk erover om binnenkort, als de ADSL-lijn wordt aangesloten, een router en ADSL-modem ineen te kopen. Nu kwam ik toevallig op www.routershop.nl de volgende tegen: Draytek Vigor2600 ADSL modem/router
Prijs: 204,68 euro

Heeft iemand positieve of negatieve ervaring met deze router?
De 2600 is een Draytek Vigor 2200E met in plaats van een WAN poort een ingebouwde ADSL modem voor een analoge lijn en in plaats van een gewone switch een "autocrossed" uitvoering. Over de 2200E is onder deze topic al het een en ander geschreven. De ingebouwde modem doet het zowel met het KPN als met het BBned netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 60678 schreef op 08 November 2002 @ 09:57:
[...]

De 2600 is een Draytek Vigor 2200E met in plaats van een WAN poort een ingebouwde ADSL modem voor een analoge lijn en in plaats van een gewone switch een "autocrossed" uitvoering. Over de 2200E is onder deze topic al het een en ander geschreven. De ingebouwde modem doet het zowel met het KPN als met het BBned netwerk.
En de 2600 heeft al wel UPnP support. De 2200E nog niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2038

Kan iemand mij vertellen of de E-Tech UPnP ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 2038 schreef op 10 November 2002 @ 13:30:
Kan iemand mij vertellen of de E-Tech UPnP ondersteunt?
Dit kan je het beste aan de E-Tech support vragen. Die weten dat vast wel.
Heb dit een paar maanden terug zelf ook al eens aan Draytek Support gevraagt.
Geachte heer [..],

wij zijn ook wel eens verbaasd over de Taiwanese website, maar wij proberen ons zo veel mogelijk te beperken tot bewezen features van apparaten. Met dat doel worden ze ook door ons uitgetest. Het is zeer waarschijnlijk dat de 2600 ooit een firmware met Upnp krijgt, maar tot het moment dat dat zo is gaan we uit van de 2600 As-is: zonder Upnp. Iets anders verkoopt wellicht beter maar levert op termijn alleen maar ontevreden klanten op.

Als u zich als gebruiker van Draytek registreerd op de website wordt u als het goed is automatisch op de hoogte gehouden van firmware updates.

Met vriendelijke groet,

Draytek Sales
<pp>
Dit was overigens naar aanleiding van een eerder gestelde vraag van mij aan Draytek waarom er op sommige sites staat dat de 2600 wel UPNP ondersteunt en op andere sites staat weer van niet.
Dit emailtje heb ik overigens op 29-08-2002 ontvangen, dus het kan best zo zijn dat de Draytek 2600 nu wel UPNP support heeft. Maar dat terzijde, want daar ging je vraag niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enforcer schreef op 10 november 2002 @ 13:34:
[...]

Dit kan je het beste aan de E-Tech support vragen. Die weten dat vast wel.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik post het antwoord hier wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5053

Ik wil gaan voor de linksys BEFSR41 router.
Ik sluit er 4 pc's achter op aan.
VPN is niet nodig.
Hij is gunstig geprijsd en ondersteunt upnp, daarbij is deze hier in de buurt te halen dat scheelt me weer 4 uur reizen op een dag of €12 verzendkosten ;)
Kan iemand concreet zeggen waarom ik deze router niet aan zou schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Ik lees hier heel erg weinig (tot nu toe niets) over Zyxel.
Na lang zoeken en veel lezen gaat mijn voorkeur uit naar de Zyxel Prestige 650H Series router met 4p switch en ingebakken ADSL modem (250€).
Is er iemand die ervaring heeft met deze (relatief nieuwe?) router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47693

Ik heb net een draytek besteld...de Vigor 2200E.. Heb er al meerdere geplaats en ze zijn niet goedkoop..maar ze zijn echt super voor gebruik...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

Ik ben maar van de linksys 8-poort router/switch afgestapt. Ik heb door mijn hele huis kabels laten trekken zodat ik straks overal internet aansluitingen heb. Ik wilde graag 1 apparaat in de meterkast zetten, maar helaas komt er dan ook weer een losse switch bij, want Linksys en repotec hebben als enige een 8/7 poorts ingebouwde switch voor een redelijke prijs.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

Ik heb de Vigor 2300 (incl Printserver) besteld. Deze zet ik op mijn computerkamer neer, terwijl er een switch in de meterkast komt. Zo kan ik ook nog vanaf elke plek printen. (toch?)

Koffie en meer...

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
*Foutje*

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil een router gaan kopen, maar weet eigenlijk nog niet welke. Nu heb ik bij de winkel waar ik altijd mijn onderdelen koop de keuze uit twee routers. De prijs maakt niet uit.

Een van de twee is de draytek vigor 2200e -->
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2200e_spec.html
De andere is de SVEC FD2161 -->
http://www.svec.com/PRODUCTS/FD2161AEDS.HTM

Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat de een nou voor voordelen heeft tegenover de ander, en er is tot nu toe niemand geweest die het mij kon uitleggen. Er moeten 4 computers op komen (allemaal windows xp) en mijn modem is een com21 i.c.m. wanadoo broadband. Al deze computers moeten goed kunnen msn'en en file-transferen en het liefst ook nog games spelen. Is er iemand met een SVEC die wat over zijn ervaring ermee kan vertellen of weet iemand het verschil?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 16:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Alwinh

eigenlijk zit er tussen de meeste routers weinig tot geen verschil, behalve de manier van configureren. die draytec is goed, en veel besproken hier op GoT. En ik weet bijna zeker dat die goed gaat werken.

Die SVEC ken ik niet, maar zal het ongetwijfeld wel doen.

Ik heb gewoonnde goedkoopste gekocht. Een E-Tech voor 100 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 22-11-2002 14:37 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of er een firmware is voor de Draytek Vigor 2200E die UPnP ondersteunt? Ik heb nu dit topic een beetje zitten doorlezen, maar ik kan er niet echt een antwoord op vinden...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom S. schreef op 23 November 2002 @ 16:11:
Kan iemand mij vertellen of er een firmware is voor de Draytek Vigor 2200E die UPnP ondersteunt?
Die firmware bestaat (nog) niet. De Draytek herkent sommige toepassingen en handelt ze op een Upnp achtige manier af, wat zeer praktisch is, maar dit is nog geen volwaardige Upnp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71413

Iemand hier ervaring (pos/neg) met de Sweex Breedband Router + 4pts switch?

Graag jullie mening...

Ik heb hem al gekocht op de HCC, dus voor mij zal de eventuele neg kritiek te laat zijn, maar doe het dan voor de rest :-), o wat ben ik weer meedenkend en begaan met de rest...... :O

ik groet jullie,

Dillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:52

Copyman

Dode muis

Ik heb vrijdag de Draytek Vigor 2200E aangeschaft en ik moet zeggen dat het een zeer gebruiksvriendelijke router is. Het was werkelijkwaar "plug and play". Alleen nog even mijn hostnaam invulen voor @home en ik kon weer gebruik maken van internet. Webbased router setup is ook overzichtelijk en compleet genoeg. Verdere voor en nadelen kan ik eigenlijk niet noemen, omdat dit mijn eerste router is. Het is iig wel een aanrader! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb nou ook maar een Edimax Router gekocht. Ik bedoel 69,- is nou niet echt duur. Ik had een modem-mod, maar dat werd ik wel een beetje zat... De speedtouch home vergeet namelijk steeds je poortma[s en daarbij kan ie maar 256 entries in de NAT-tabel hebben (en dat is niet zo veel), vooral lullig bij P2P (zoals eMule/eDonkey). Daarnaast moest ik 2 NICs in beide PC's hebben omdat ik een hub had om ADSL te delen (en geen switch), nu dus een switch.

Maar wat mij opvalt: zelfs met firewall aan zijn de meeste poorten NIET stealth (maar closed, dus niet ZO erg). Maar weet iemand hoe het dicht moet. Ik heb de 6104+ met laatste firmware (0.59WD)
Verder vraag ik mij af: kan je ook nog enig voordeel behalen uit de modem-mod? (je kan dan een PPP ipv een PTPP verbinding opzetten, het modem belt dan zelf in, ipv de router). Dit zal wel niemand weten, want de meesten met een modem-mod zullen geen router kopen.
Dingen als netmeeting, msn filetransfer/voice probeer ik zelf wel uit te zoeken (tenzij iemand wel zeggen :P), het zal wel met Special Apps moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49412

eviltweaker schreef op 29 September 2002 @ 22:31:
Ik heb die dc 202 router van sitecom werkt echt super goed.
Deze heb ik gistere gekocht, internet deed het meteen, maar ik krijg geen verbinding als ik mail open Ik heb @home.
Weet iemand hier iets vanaf..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 09:02
Wat heb je als pop server ingesteld? 'mail', verander het dan maar eens in mail.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Jake schreef op 25 November 2002 @ 18:12:
Maar wat mij opvalt: zelfs met firewall aan zijn de meeste poorten NIET stealth (maar closed, dus niet ZO erg). Maar weet iemand hoe het dicht moet.
Ik heb Edimax erover gemaild, ze mailden terug met de vraag welke poorten er open waren. :o
Ik: "alles zit dicht, maar het is toch beter als het stealth is?"
Ik heb ook erbij gezegd dat ICMP type 8 Open is (zoals scan.sygate.com dat noemt), ondanks dat ik "Discard Ping From WAN" aan zet met de firewall (niet zo heel erg, maar lijkt mij niet goed).
Dingen als netmeeting, msn filetransfer/voice probeer ik zelf wel uit te zoeken (tenzij iemand wel zeggen :P), het zal wel met Special Apps moeten.
Msn file-send werkt dus out-of-the-box, op 2 PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmf
  • Laatst online: 18-01-2024

nmf

scheefschutter
je moet de pop3/smtp server "netmail.home.nl" noemen, dan lukt het wel... hoe veel heb je betaald voor de sitecom router?

• dr.nld
  • Niet online
nmf schreef op 27 november 2002 @ 16:38:
scheefschutter
je moet de pop3/smtp server "netmail.home.nl" noemen, dan lukt het wel... hoe veel heb je betaald voor de sitecom router?
zie pricewatch goedkoopste op dit moment 69 eur excl. verzend mooi prijsje ben er wel tevreden mee, is er alleen een manier om de router een uptime te laten genereren die langer is dan een dag begint namelijk dagelijks weer opnieuw met tellen :r zal wel te maken hebben met mn lease-time..

[ Voor 2% gewijzigd door dr.nld op 28-11-2002 21:38 . Reden: werkt perfect! top ding, hij vliegt er nooit uit! ]

Don't Dream it, Be it

• Jake
  • Niet online
Als ie alleen maar opnieuw begint met tellen, dan zie ik het probleem niet zo. Als ie er elke dag uitvliegt (as-in geen connectie), dan is dat wel ruk ja.

Maar als het aan je leasetime ligt, dan zet je dat toch hoger (of je maakt IP's statisch, in een klein netwerk).

Ik heb vandaag m'n E-Tech gekregen. Ik kan niet wachten om hem te installeren. Morgen maar FF doen. Will let you know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:41

johnwoo

3S-GTE

Anoniem: 2038 schreef op 28 November 2002 @ 23:19:
Ik heb vandaag m'n E-Tech gekregen. Ik kan niet wachten om hem te installeren. Morgen maar FF doen. Will let you know...
Ik heb inmiddels al enkele dagen een E-tech met ingebouwd ADSL modem (over ISDN) en switch draaiend, en hij bevalt tot nu toe goed.
Een dingetje wat ik toch wel mis is de mogelijkheid om de DHCP server een vast IP te laten geven voor een bepaald hardware adres (bijv 192.168.0.1 voor je server). Nu moet je de bakken die je een vast IP wil geven zelf instellen, het had iets netter geweest als dat in de DHCP server instelbaar was. Maarja, wat niet is kan nog komen :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeeeuhhh, jongens... allemaal leuk een aardig... maar niemand op dit forum praat over de Sweex Breedband router... 8)7

Dusch... menschen verteld u mij, is dit een miskoop geweest |:( , of is dit juist zo'n nieuw ding dat nog niemand hier ervaring mee heeft?

K heb um trouwens gekocht op de HCC dagen voor 55 Euro, dusja... goedkoop...

Voor verdere info: www.sweex.com (Made in Holland _/-\o_ )

Ik heb um trouwens nog niet aangesloten op Adsl maar hij hangt wel aan in me LAN en daar doettie het goed.

Ik groet u en een fijn weekeinde,

Dillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje over de Draytek 2200E; zit daar een fan in? Zoja, maakt ie veel geluid?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Tom S. schreef op 30 November 2002 @ 15:27:
Ik heb nog een vraagje over de Draytek 2200E; zit daar een fan in? Zoja, maakt ie veel geluid?
Nee, en maakt dus geen geluid. (Alle Drayteks hebben geen fan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-06 12:36
Ik heb een US Robotics 8000a met ingebouwde printserver en UPNP. Dat ding bevalt prima en kostte slechts 79 euro bij computerland op de hcc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 24-06 21:46

Johnny E

Dôh !!

Heb zelf de Sweex en slechts 1 errug groot negatief puntje; hij loopt vast bij meer dan 100 incomming connections, errug handig voor een E-donkey /e-mule gebruiker.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:o Oooow... das wel jammer... maar verder is ie goed, vergelijkbaar met draytek etc?

Is Sweex hiervan zelf op de hoogte?
Misschien een firmware update?

Dillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Ik ben inmiddels met mijn 2e Edimax bezig (de 6104). De eerste vertoonde kuren (sommige poorten van de switch vielen regelmatig uit), toen geruild bij Mycom en het 2e exemplaar gekregen. Werkte goed de eerste paar weken, nu valt ook soms een van de switch poorten uit......

Maar het meest vreemde vind ik wel dat als ik een ftp sessie wil starten naar iemand die ook achter een NAT zit, ik wel verbinding kan maken met die zerver, maar geen directories kan listen. Omgekeerd is dit ook het geval. Met ftp-s die niet achter een nat zitten zijn er geen problemen.

Is dit probleem bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 24-06 21:46

Johnny E

Dôh !!

Dillie,

Ik heb Sweex afgelopen maandag hiervan op de hoogte gesteld maar nog geen reply ontvangen, er is nog geen firmware update beschikbaar.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb overigens een beta firmware gekregen van Edimax (edimax_fwui_061WD.bin), en nu stat er opeens wel UPnP tussen in mij router setup. Ik krijg het alleen nog niet aan de praat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 11:42
Schweino schreef op 05 december 2002 @ 11:48:
Ik heb overigens een beta firmware gekregen van Edimax (edimax_fwui_061WD.bin), en nu stat er opeens wel UPnP tussen in mij router setup. Ik krijg het alleen nog niet aan de praat.......
UPnP op de edimax 6104 :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schweino schreef op 03 December 2002 @ 11:24:
Maar het meest vreemde vind ik wel dat als ik een ftp sessie wil starten naar iemand die ook achter een NAT zit, ik wel verbinding kan maken met die zerver, maar geen directories kan listen. Omgekeerd is dit ook het geval. Met ftp-s die niet achter een nat zitten zijn er geen problemen.

Is dit probleem bekend bij iemand?
Gebruik passive FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien vreemde vraag, maar waarom zijn de draytek's zo veel duurder dan de e-tech en sitecoms etc. Zo te zien bieden ze precies dezelfde functies?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Waarom is Philips duurder dan Aiwa ? :)

Je betaalt voor het merk, denk ik dan ..

[ Voor 38% gewijzigd door Enforcer op 06-12-2002 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Het duurste merk is meestal niet het beste merk, maar het goedkoopste merk is meestal wel het rukste merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Jake schreef op 06 december 2002 @ 23:24:
Het duurste merk is meestal niet het beste merk, maar het goedkoopste merk is meestal wel het rukste merk.
Er zijn niet echt merken die er echt goedkoop uitspringen lijkt het zo. Zijn er trouwens ook routers met ingebouwde mailserver oid zodat je ook als je pctje uitstaat nog mailtjes kan ontvangen zonder gebruik te maken van de brakke @home server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 07 December 2002 @ 00:10:
Er zijn niet echt merken die er echt goedkoop uitspringen lijkt het zo.
Ik bedoelde "in het algemeen", als reactie op waarom nou Draytek duurder (zonder het verder over de Draytek te hebben, want daar weet ik niets van).
Schweino schreef op 05 December 2002 @ 11:48:
Zijn er nog andere dingen anders?

Alle poorten stealth ofzo?

En van welke dag is die firmware eigenlijk (zodat we een beetje een idee hebben wanneer er een nieuwe versie te verwachten is). Als ze vanaf nu de firmware elke versie beter maken, tot aan 1.00 ofzo, dan hebben we echt een superfirmware (FYI: ik vind het nu (0.59) al goed: niets te klagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zelf zit ik te dubben tussen de e-tech of een sitecom. De draytek valt voor mij af omdat ie gewoon een stuk duurder is en helemaal niets extra's bied voor dat geld zoals ik kan zien. Wat zijn de ervaringen met de sitecom van de laatste firmware af? Ik lees verhalen over mensen die last hebben van vastlopers en andere narigheid, maar is dat nu al eens opgelost? Kunnen die sitecom en e-tech ook VPN of is dat nou juist hetgene dat het prijsverschil met draytek verklaren kan?

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 07-12-2002 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
PLozekoot schreef op 05 December 2002 @ 16:14:
[...]

UPnP op de edimax 6104 :)?
Jup, met die beta firmware die ik heb wel ja. Ik krijg het echter niet aan de praat nog, ze zijn het aan het uitzoeken bij Edimax voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Nope, werkt niet, al vele malen geprobeerd, niets schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wie kan mij vertellen of VPN Passthrough op de E-tech hetzelfde is als de VPN optie op de draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Bor,

de Draytek DOET VPN, de Etech laat VPN door. De Draytek wordt nog wel eens door installateurs gebruikt om een VPN tussen twee bedrijfsvestigingen op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Hi, ik heb net mn Edimax 6104 teruggebracht naar de winkel aangezien dat dit een week lang binen de 24 uur disconnecte... Dat wil zeggen 22 uur was iets van het langst dat ie het volgehouden heeft om de iverbinding te behouden. Daarna was hij 'freezed'of zo want zelfs het mbv ip adres was ie niet t vinden... Enkel na een reset wilde hij werken.
Nu had ik echter gehoord dat een Draytek op dit vlak een stuk stabieler is... heeft iemand ervaringen hiermee. BTW ik heb Wanadoo cable Premium, dat is af een toe al een probleem op zich...

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9725

Ook nog even in dit topic dan:

Heeft er iemand een router die behalve ISDN-ADSL, Switch en VPN(-passthrough) ook kan port forwarden zodat je een ftp/webservertje kunt draaien op een pc, of doe je dat met NAT?

Ik voel zelf veel voor de Alcatel SpeedTouch 510 (o.a. omdat Draytek niet veel biedt voor ISDN), maar ik wil wel een servertje kunnen hosten..

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Laatst online: 23-06 19:42

MaxPoweR

-=StopTech=-

Op de HCC beurs een Draytek Vigor 2200E aangeschaft, nog 0 keer hoeven te resetten, hij staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik zie net bij Routershop een nieuwe E-tech Pro router VPN met 4 ports switch voor ongeveer 160 euro. Gaat deze de bekende e-tech router vervangen wellicht?

Wie heeft hier trouwens allemaal de sitecom? Hoe bevalt die, en heeft die ook VPN mogelijkheden?

edit: Turyavestel: thanks!

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 09-12-2002 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Net contact gehad met sitecom, hun router ondersteund ook alleen VPN passthrough. Verder contact heeft uitgewezen dat ze ook geen native VPN support zullen ontwikkelen. Dit is dus een van de redenen waarom de draytek duurder is dan de sitecom of e-tech.

edit: kan mijn eigen post niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59011

Ik las laatst iets over DMZ (demilitarized zone) mogelijkheid van een router, een pc aan deze router zou dan worden blootgesteld aan al het binnenkomende internet verkeer. Betekent dit nou dat je op die pc dan alles kunt doen wat je met een pc direct op het internet zou kunnen doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb de vigor 2200 E met firmware 2.24 Beta.

De router werkt gewoon goed..!

Nog even aan het testen met de firewall;

Wie weet wat UDP betekent in gewoon nederlands en wat te doen als die ports closed zijn, maar niet "stealthed", heeft het zin die ook op stealth te krijgen of kan dat uberhaupt niet??

A.u.b. reactie van vigor 2200 E users en evt. deskundigen op dit gebied.....

Portscan sites die ik gebruikt heb:

PCFLANK
SYGATE

GRC.COM vertrouw ik niet zo, want alles zou zgn. "stealthed" zijn, maar PCFLANK en SYGATE beweren anders, nl. UDP port closed, NOT STEALTHED..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34844

Ik hoor eigenlijk niemand praten over security. Ben ook op zoek naar een router maar eigenlijk wel één met ingebouwde firewall. Is voor een bedrijfsnetwerk waarvan ik zeker moet zijn dat deze beschermd wordt. In die routers van +/- 100 euro (zoals e-tech enzo), daar zit volgensmij geen firewall in of wel?
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Jawel hoor, daar zit een algemene filter in, maar je kan ook het spul naar je hand zetten en dat wil ik graag weten, zie m'n vorige forum-bericht (boven).

in weze gaat het om het tunen van je bescherming en eigen voorkeurswens.

Maybe reageert er wel iemand, die deskundig is op dit gebied en zin heeft om te antwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet inderdaad ook een firewall hebben die je vrij goed kan configureren. Welke poort staat open. Is in inbound/outbound. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bedrijf + Security + Bedrijfszekerheid + ~100€ => vreemde combo.

Als je een bedrijfsrouter wilt (en niet een huis tuin en keuken ding), dan moet je echt wel wat meer neertellen. Je krijgt dan ook meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat levert het me op om, laten we zeggen 1500 euro neer te leggen voor een firewall/router? Tot nu toe zie ik niet wat ik dan meer krijg? (ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar mijn portomonnee hoopt enigszins dat ik geen router van > 1500 euro moet kopen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
heb nu de sitecom gekocht... wilde eigenlijk de draytek vanwege de native VPN support, maar ik wilde ook perse uPnP.. En ja, dat heeft de sitecom, voor maar 89 euro..

Het draait als een zonnetje... het ziet er allemaal niet zo prof uit als de draytek, maar het werkt allemaal perfect.. En nu kan ik ook weer MSN Voice en MSN Video gebruiken..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 34844 schreef op 15 december 2002 @ 15:23:
Ik hoor eigenlijk niemand praten over security. Ben ook op zoek naar een router maar eigenlijk wel één met ingebouwde firewall. Is voor een bedrijfsnetwerk waarvan ik zeker moet zijn dat deze beschermd wordt. In die routers van +/- 100 euro (zoals e-tech enzo), daar zit volgensmij geen firewall in of wel?
Iemand nog suggesties?
Die routers werken met NAT. En dan staan poorten standaard dicht. Dat heeft een firewall-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 34844 schreef op 15 December 2002 @ 16:12:
Wat levert het me op om, laten we zeggen 1500 euro neer te leggen voor een firewall/router? Tot nu toe zie ik niet wat ik dan meer krijg? (ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar mijn portomonnee hoopt enigszins dat ik geen router van > 1500 euro moet kopen :))
Bedrijfsnetwerk?
Jouw portomonnee?
Heb je al wat gezocht naar die dure routers en de features vergeleken met die van een goedkope router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59011

Ik zal het nog eens vragen,
Wat houd een DMZ (Demillitarized Zone) nou eigenlijk in?
Kan je op een PC die in de DMZ staat hetzelfde doen als met een PC direct aan een kabelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
In principe wel ja. Dus die PC staat helemaal bloot aan het internet (en zal je dus ook wel moeten beveiligen). Het beste is om het niet te gebruiken, tenzij het nodig is.

Ik heb het nog niet gebruikt (niet nodig), dus ik weet niet hoe goed het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71405

smvs schreef op 16 May 2002 @ 01:43:
ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen. goh de mijne heeft een dhcp server! dat hebben ze dus ook allemaal. goh de mijne heeft vpn! ja dat zal de gemiddelde gebruiker heel vaak gebruiken natuurlijk. ik heb verschillende van die routers gezien, het komt er bij allemaal op neer dat je ze bij een klant neerzet en er nooit meer omkijken naar hebt.
koop gewoon de goedkoopste die aan jouw eisen voldoet.
Helemaal mee eens. ik heb ook een goedkoop dingetje. (toen gekocht voor 59 euro) en werkt perfect.

dus koop de goedkoopste die aan jouw eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De firewall v/d Vigor 2200E werkt prima maar alleen met firmware 2.0A en niet 2.1 of 2.2. Volgens mij is de Vigor ook de enige met een beetje firewall, dus IN en OUT filter...

Alles is hier stealthed, zowel op GRC als op Sygate, bij Sygate closed=stealthed, dat staat erbij, ff lezen dus :D

Verder heb ik wel degelijk een ftp, web, ssh en terminal server draaien. Echter blok ik op source IP adres, dus maak ik gebruik van de IN filter. Deze staat dus uit bij firmware 2.1 en 2.2, klote dus, vandaar dat ik 2.0a gebruik.
Verder kan je in de firewall niet zoveel instellen als een echte enterprise firewall maar wat wil je voor dat geld :)

Een echte firewall is trouwens statefull, dwz. als ik bv. poort 80 open om te kunnen internetten, snapt de firewall dat er ook verkeer terugkomt van die server vanaf poort 80. Die Vigor snapt dit niet, default staat dus ook alles open.

Alleen heb ik wel 1 probleempje, de router reset na 99.99 uur uptime. Toevallig merkte ik dit omdat ik op precies die tijd aan het netten was, normaal merk je dit niet. Dus lijkt me dit een firmware probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Redje op 16-12-2002 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72775

oke, ik heb me helemaal door deze topic heengeworselt, maar ik heb niks gevonden dat mij antwoord kon geven.
Ik krijg binnenkort een 2de comp, en ik heb @home breedband internet. Nu wil ik namelijk met beide computers op internet, maar daar heb ik een router voor nodig. Ik game en download vooral op internet.
Nu wil ik graag weten wat ik nou allemaal nodig heb in zo'n router. Er wordt namelijk erg veel met termen gegooid waar ik niks vanaf weet(ik heb me er nog nooit in hoeven te intereseren :O ). Ik snap er nu al een beetje van, en deze 2 routers lijken me wel hetgene wat ik nodig heb:
Sitecom xDSL/Cable router
E-tech KPN ADSL/Cable Router 4-ports

Dus mijn vragen zijn
-wat heb ik allemaal nodig in zo'n router?
-Werken deze 2 routers met @home
-Zijn er positieve/negatieve ervaringen met deze 2 routers
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste