[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.904 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 54291

Hoi,

Ik had vorige week ook de e-tech router gekocht, installeren ging perfect,internetten ook.
Alleen msn en lan-gaming was een ramp :'( , poorten openzetten en ik had geen verbinding met mijn provider. Ik heb hem ingeruild voor de draytek 2200e was wel 60 euro duurder, maar het werkt wel zelfs versturen met msn. :*)

mijn is dus het niet gelukt versturen met msn met een e-tech.

gr.
Klaasjan
Anoniem: 60243 schreef op 16 augustus 2002 @ 16:40:
K heb sinds vanmiddag de E-tech cable-router, nu werkt het echt perfect, binnen 2 minuten alles aangesloten en werkend...
Maar toch nog 1 dingetje hoe krijg ik het voor elkaar om ook bestanden te verzenden met MSN?? Ik heb dit topic er op na gelezen maar het enige wat is lees is het open zetten van een aantal poorten, maar hoe en waar doe ik dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32088

Heb de Draytek Vigor 2200E toch maar gekocht. Een hele simpele handleiding met net zo simpele handelingen voor elke provider.
Kan zo het internet op. Alles werkt tot zover.

Alleen 1 probleempje.
Provider op 1 computer dan is de snelheid van de provider is +/- 65 kb/s

Aangesloten op de router met 3 computers dan is de snelheid per computer +/- 19 kb/s
Ook al staat er maar 1 computer aan de snelheid blijft 1/3 van de totale snelheid.
Kan geen instelling vinden in de router.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:50
Nou, even een lang relaas van mijn kant. Ik heb een router die officieel niet bestaat blijkbaar. :)

Ik heb vandaag (een paar uur terug) bij Informatique de Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S Pro gekocht voor slechts €85,- incl. BTW. Deze staat bekend als de DC-201 MAAR de clou is dus net dat degene die ik vandaag gekocht heb NIET de DC-201 is. Dit beestje is genaamd de DC-202 en vreemd genoeg staat deze router niet eens genoemd op de Nederlandse site van Sitecom. Dit was vanmiddag wel interessant toen ik aan de telefoon was met de verkoper van Informatique aangezien zij hem ook als DC-202 op hun site hebben staan. En ik met mijn eigenwijze kop meende het beter te weten... :D.

Wat is dan nu het verschil tussen de DC-201 en de DC-202? Volgens de verkoper hardwarematig gezien niets. De DC-202 schijnt beter voorbereid te zijn voor enkele ADSL providers en meer niet. Volgens de verkoper van Informatique hebben beide routers dezelfde hardware.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het nu al een fantastisch ding vind. Ik heb zelf Chello in Rotterdam en ik heb zowieso nooit last gehad van enige MAC-problemen als ik ff een andere computer aan sloot op de kabelmodem. En nu ook niet met deze router. Hij nam direct mijn MAC adres over van mijn NIC (netwerkkaart). Ik heb werkelijk waar niets anders gedaan dan de kabelmodem aansluiten (via de UTP kabel) op mijn router en vervolgens een straight UTP kabel in mijn computer gedaan en de LAN1 poort van de router. Stroom op de router gezet en de computer aangezet. Aangezien mijn NIC van de computer al op DCHP stond werkte het direct. Zo out-of-the-box!

Enkele features die ik zo ff snel tegenkwam:
* Alle gebruikelijke dingen die alle routers schijnen te hebben (4 poort 10/100MB/s Switch, firewall, xDSL/Cable geschikt, etc.)
* UPnP (jaja! En dat voor €85,-)
* Virtual Servers (web, FTP, DNS, POP3, SMTP, Telnet) d.m.v. portforwarding
* Samenwerking met DDNS (Dynamic DNS) zodat je router je eigen virtual server direct kan koppelen aan een domeinnaam met zo'n adres: xxx.dyndns.org waarbij de xxx vervangen worden door een zelf uit te kiezen naam. Let wel, hiervoor moet je dus een gratis account aanmaken bij dyndns
* Je kunt Backup DNS servers invullen voor het geval de DNS servers van je provider eruit liggen (geen overbodige luxe bij Chello).
* Static routing mocht je nog meer routers of gateways in je netwerk hebben
* En zelfs de mogelijkheid om een e-mailtje naar een te specificeren e-mail adres te laten sturen met de logs van je router. Dit kan als je onder een DOS-attack ben, of als de logs een bepaalde grootte hebben of gewoon dagelijks, wekelijks, etc.

Al met al denk ik dat dit de beste router is in zijn prijsklasse (tot €150). Voor €85 zoveel mogelijkheden en zelfs een Nederlandse site (www.sitecom.nl en een summiere Nederlandse handleiding bij het produkt. De voorloper (de DC-201) was €138 bij Informatique en ik begrijp zelf niet waarom deze zo veel goedkoper is maar ik vind het een prachtding.
Ik weet dat ik onderhand als een verkoper klink maar ik heb de afgelopen weken zitten kijken naar welke router te kopen (of zelf 1 te installeren op mijn server) en mijn keuze was tussen de Edimax 6004 of de E-tech router of de Sitecom DC-201. Het is dus de Sitecom DC-202 (vervanger van de DC-201) geworden omdat ik hem vandaag zag voor zo weinig geld dat ik dacht daar kan ik mij geen buil aan vallen (bovendien ben ik van mening dat Informatique goed spul levert en goede service én daarnaast is het bij mij in de buurt). En ik heb er tot nog toe geen spijt van! Maar ik heb hem dan ook pas enkele uren. Dus daar kan nog verandering in komen en dan laat ik dat ook zeker weten.

Maar tot nog toe:
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S Pro (DC-202) is de beste koop! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48103

Ik ben op zoek naar een Repotec RP-IP2067 (printserver)

Deze staat wel in de pricewatch maar de winkels die in de lijst staan hebben de router dus niet (meer?)

Als er betere alternatieven zijn rond dezelfde prijs roep dan maar.

Er moet minimaal een printserver inzitten met 4 poorts switch 100Mbps FD.

Ik heb ook al gekeken voor een Draytek 2300, deze is rond de 160 euro, vindt ik toch iets te duur vergeleken met de Repotec van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iemand deze router 2e hands heeft of weet waar deze te koop is, graag dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal niemand die hier iets op weet ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 48103 schreef op 16 september 2002 @ 20:49:
Ik ben op zoek naar een Repotec RP-IP2067 (printserver)

Deze staat wel in de pricewatch maar de winkels die in de lijst staan hebben de router dus niet (meer?)

Ik heb ook al gekeken voor een Draytek 2300, deze is rond de 160 euro, vindt ik toch iets te duur vergeleken met de Repotec van 100 euro.
De USRobotics adsl-router 8000

4 100mb poorts en een prinserver.
Heb hem zelf en hij voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 100mb poorts en een prinserver.
Heb hem zelf en hij voldoet prima.
Ziet er goed uit, alleen nu nog de vraag, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? de Pricewatch staat ie niet in (tenzij dit een duurdere is dan de Draytek 2300 die het waarschijnlijk wel zal moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 06:07

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Weet iemand een goedkope router die ik kan gebruiken voor Casema (met seriële modem) ?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 48103 schreef op 17 september 2002 @ 09:55:
[...]

Ziet er goed uit, alleen nu nog de vraag, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? de Pricewatch staat ie niet in (tenzij dit een duurdere is dan de Draytek 2300 die het waarschijnlijk wel zal moeten worden)
[Spammode]

Personalware in Utrecht
(030) 264-7700
Prijs weet ik zo 1-2-3 niet meer, dacht iets van 150,- Euro.

[/Spammode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Anoniem: 48103 schreef op 16 september 2002 @ 20:49:
[...]

De SMC 7004(A)BR heeft ook een printserver. Bevalt me prima!

pricewatch: SMC 7004ABR Barricade Broadbandrouter/4 poorts Switch

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hmm, zie geen PPPoE ondersteuning?

Yup, maar de USRobotics kun je met een uplink uitbreiden naar meer poorten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PPPoE???

wat is dat?

ik zit nu te twijfelen tussen 3 verschillende, de USrobotics (kan hem trouwens niet vinden bij winkels), de Draytek 2300 (goed leverbaar hoge prijs) of de SMC 7004(A)BR (goeie prijs, geen PPPoE (wat dat dan ook is) ondersteuning.

En 4 poorten is genoeg, meer als 4 computers ga ik niet aansluiten, ik heb er nu 4 dus vandaar.

Eventueel kan er toch wel op elke router een extra switch aangesloten worden :?

edit:

Ik heb gebeld met PersonalWare Utrecht (businesspartner van ons, toevallig =) ), die verbinde mij door met BuyOnline (weer een business partner lolz waar we ook korting krijgen) maar die had alleen een Cisco voor 550 euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Point to Point over Ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh, ik mis dan toch echt een p? of is het soms PTPoE???

en wat doet dat dan precies dat het zo belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

De SMC 7004BR heeft in ieder geval wél PPPoE!!

Deze keuzes heb ik in de "Toolbox":[quote]• Static IP Address - ISP assigns you a static IP address.
• Dynamic IP Address - Obtain an IP address from ISP automatically.
• Dynamic IP Address with Road Runner Session Management.(e.g. Telstra BigPond)
• PPP over Ethernet - Some ISPs require the use of PPPoE to connect to their services.
• PPTP - Some ISPs require the use of PPTP to connect to their services.
• Dial-up Network - To surf the Internet via PSTN/ISDN

edit:
De SMC 7004BR en de USRobotics8000 zijn trouwens onderhuids identiek. Je kan dus ook onderling de firmware uitwisselen (het verschil zit em in de logotjes die je ziet in de webconfig :))

Zie ook dit topic:
Tip voor USR8000 gebruikers!

ik heb hem net besteld bij TWP Computers, de SMC 7004br that is

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Hermanvh schreef op 17 september 2002 @ 10:54:
Weet iemand een goedkope router die ik kan gebruiken voor Casema (met seriële modem) ?
Dat wordt moeilijk denk ik.
Ik ken alleen USB en Ethernet routers (van Draytek)
Misschien is het mogelijk om een USB naar serieel converter te kopen,
die hebben ze o.a. bij Conrad,
en die dan te gebruiken in combinatie met een usb router.
Theoretisch zou dat moeten werken,
maar het blijft een gok.

/Offtopic
Ik zou voor adsl lite gaan, kost hetzelfde als Wanadoo Cable Basic
maar is tien keer sneller.
En trouwens Ethernet is ook meer flexibel dan usb.
Ik heb dat ook een jaar gehad, zo'n serieel Casema modem,
totdat adsl beschikbaar was in mijn omgeving.
/Offtopic.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 10:58
Ik ben druk op zoek naar een goede router en heb al veel goede verhalen gelezen over de draytek vigor 2200e. Ik heb echter niemand gehoord over zijn grotere broertje de vigor 2300 met ingebouwde printerserver. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of weet iemand een betere router met ingebouwde printerserver (US Robotics ???) ?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 48103 schreef op 17 september 2002 @ 23:04:
euh, ik mis dan toch echt een p? of is het soms PTPoE???

en wat doet dat dan precies dat het zo belangrijk is?
Je hebt PTPoE ondersteuning nodig hebt om ADSL
in combinatie met Mxstream te kunnen gebruiken.
Anders werkt het dus niet.
Dus als je kabel hebt, kun je uit de voeten met een
router die geen PTPoE ondersteuning bezit.
Maar je bent wel minder flexibel, omdat je dan niet kan overstappen
naar ADSL omdat je dan je router niet meer kan gebruiken.
Een Draytek is gewoon erg flexibel en wordt geleverd met
een gebruiksaanwijzing hoe je hem voor elke internet soort
moet instellen, super simpel.
Pieter.txt schreef op 18 september 2002 @ 15:28:
Ik ben druk op zoek naar een goede router en heb al veel goede verhalen gelezen over de draytek vigor 2200e. Ik heb echter niemand gehoord over zijn grotere broertje de vigor 2300 met ingebouwde printerserver. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of weet iemand een betere router met ingebouwde printerserver (US Robotics ???) ?
De Vigor 2300 heeft dezelfde functionaliteit als de 2200e
maar is sneller indien je met extra (externe) switches meer dan 4 pc's wilt aansluiten,
en heeft zoals genoemd een ingebouwde print server.
Zie ook www.draytek.nl

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
[quote]Anoniem: 48103 schreef op 17 september 2002 @ 16:36:
PPPoE???

wat is dat?

PPP?
Het Point to Point Protocol is een netwerkstandaard waarmee een 1:1 verbinding tussen twee computers gemaakt kan worden. Dit wordt al lange tijd gebruikt voor bijvoorbeeld inbelverbindingen via een modem. Technisch gezien is het kenmerkende ervan dat het IP-adres waarmee de client-computer bereikbaar is voor computers op het internet, zich feitelijk bevind op de machine, inbelbank etc. waarmee via PPP een verbinding is gemaakt. Deze machine zal al het verkeer dat voor dat IP-adres binnenkomt direct doorsturen via de 1:1 verbinding naar de client-computer.

over Ethernet?
PPP-verbindingen worden veelal via een telefoonlijn gemaakt, doodeenvoudig een directe koperverbinding tussen twee machines.
Over Ethernet houdt in dat een bestaand netwerk gebruikt wordt om deze verbinding overheen te leiden. Dit houdt ondermeer in dat er geen sprake is van een directe koperverbinding. Er wordt dus gebruik gemaakt van de bestaande Ethernet-standaard om het PPP-verkeer op de juiste plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

Damn.. de E-tech met ingebouwd ADSL modem (over ISDN) is ineens nergens meer te krijgen :( (ik wacht nog op antwoord van Chicon)
Had em 2 weken geleden besteld bij routershop, kijk ik laatst weer eens op de site (na 2 weken word ik toch wel benieuwd waar ie blijft :P ) staat er ineens "vanaf eind oktober weer leverbaar" :|
Nadeel is dat een los modem + router een behoorlijk stuk duurder is :( Iemand die nog een winkel kent die em op voorraad heeft?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Ik heb deze week ook de SMC 7004ABR gekocht. Installeren was een erg simpel, printerserver doet het goed, een echte aanrader.

Ik heb nog wel een vraagje? Is je pc goed beveiligd als je de installatie volgt volgens het boekje? Ik heb namelijk niets ingevuld bij virtual server etc. De firewal staat aan, maar ik kan niet zien wat er gebeurt. Kan iemand helpen?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38184

Oke na het snel doornemen van 9 pagina's weet ik nog niet welke router ik moet hebben. Dus zal ik effe mijn doel opnoemen en dan kan iemand me zeggen dan welke geschikt is.

1. Ik heb @home kabel
2. P2P moet werken
3. MSN moet werken
4. heb 2 PC en een PlayStation 2 (PS2 weet natuurlijk nog niemand van)
5. games moeten werken
6. Email moet werken
7. en dit op alle PC's
8. Zonder snelheid verlies
9. built-in Firewall (als dat dan nog kan :p )
10. FTP moet werken

en

11 alles moet onderling ook kunnen werken dus PC1 met PC2 etc

Het moet dus gewoon zijn alsof ik direct op de modem zit en dit zonder snelheid. zal natuurlijk wel snelheid verliezen als alles compt aanstaan maar dat geeft niet. in/Out snelheid van de router moet gelijk zijn.

welke is dus geschikt voor mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draytek Vigor 2200 E zou moeten werken.
Voor de FTP en PS2 zou ik niet weten maar de rest is allemaal aanwezig. En te behalen.
Alleen zit ik met de beperkte snelheid van Wanadoo Premium.
In mijn geval is het 19 kb/s ipv 65 kb/s wat gemiddeld is in Breda.
(ligt overigens niet aan de router, want heb 't al direct van de modem naar de PC geprobeert en daar bleek hetzelfde te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38184

thx icefire

Die PS2 netwerk adapter is nog niet uit in nedeland dus niemand heeft het nog getest. Ik zal kijken of ik die Draytek op de HCC voor een goedkoper prijsje kan vinde en anders koop ik em wel in de winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
mijn zus heeft gisteren de Edimax 6104 gekocht bij Mycom, internet delen doet ie perfect alleen ik kan m'n andere pc niet zien.

weet iemand of deze een ingebouwde switch heeft of is het alleen een internetverdeler ?
op de site en in het handboek kan ik hier niets over vinden... :(

• Ook

Ook

Yes I can!

Dat is een switch of een hub, je moet elkaar dus sowiso kunnen zien met deze router, zo niet, dan ligt dat niet aan de router, maar aan de pc instellingen oid.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Vrijdag 20 sept. heb ik de E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch voor 162 euro gekocht bij routershop.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etechmodem.jpg
Router met ingebouwd ADSL modem (geschikt voor alle abonnementen)

Kostenbesparend doordat geen los ADSL modem noodzakelijk is

Ingebouwde 4 poorts 100Mbps ethernet switch

Met meerdere pc's op 1 internet account

IP firewall (NAT)

Ondersteunt PPP over ATM en PPP over Ethernet

5 jaar garantie

Gemakkelijk te installeren

Zeer concurrerende prijs

Thuis gekomen router aangezet handleiding gevolgt (nog geen 1 a4-tje) kabeltjes uiteraard aangesloten en werken... loopt nu 18 uur zonder problemen... installatie is heel erg makkelijk en alles lijk te werken.. msn doet het goed en kan gewoon bestanden verzenden.. games werken ook gewoon en een online server starten is geen moeite... ff een virtual server opzetten op je internet ip en je kan de echte server aangeven dmv van het interne IP waar de server loopt.

Zover ik nu kan zien: dit is echt een router om aan te raden, alles loop gewoon pefect.

Eve char: Warock <TEST>

Anoniem: 11968

The System schreef op 20 september 2002 @ 18:58:
mijn zus heeft gisteren de Edimax 6104 gekocht bij Mycom, internet delen doet ie perfect alleen ik kan m'n andere pc niet zien.

weet iemand of deze een ingebouwde switch heeft of is het alleen een internetverdeler ?
op de site en in het handboek kan ik hier niets over vinden... :(
Ja is een switch. Net vandaag eentje gekocht!
Ik kan de andere pc wel zien.

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
Anoniem: 11968 schreef op 21 september 2002 @ 19:57:
[...]

Ja is een switch. Net vandaag eentje gekocht!
Ik kan de andere pc wel zien.
mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

* The System is netwerk n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38184 schreef op 20 september 2002 @ 18:29:
thx icefire

Die PS2 netwerk adapter is nog niet uit in nedeland dus niemand heeft het nog getest. Ik zal kijken of ik die Draytek op de HCC voor een goedkoper prijsje kan vinde en anders koop ik em wel in de winkel :D
www.tweakers.net/pricewatch

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfm
  • Laatst online: 19-04 18:22
Anoniem: 36681 schreef op 11 september 2002 @ 12:35:
Hoi ik hem zo'n ding maar de gebruiksaanwijzing is gewoon flut, 1 blaadje zit erbij met bijna geen info.
Ik neem aan dat het over de Repotec RP-IP515H of RP-IP518 gaat? Op de meegeleverde CD staat een behoorlijk uitgebreide manual, en anders te downloaden van http://www.repotec.com

Overigens gebruik ik hier de RP-IP518 en zeer tevreden over het ding, al mis ik de WOL functie die wel op de RP-IP2066 zit. Maar deze laatste heeft weer geen mogelijkheid tot dynamisch DNS en URL filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Ja dom van mij inderdaad het gaat om een repotec RP-IP515 router.
Ik heb ook de cd echter op die cd staan dus ook niet die verborgen menu's op(dat tech menu bv).

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoe zit het nou, ik kan hier nergens een duidelijk antwoord op vinden. Kan die E-Tech nu wel of niet overweg met UPnP??

Daarnaast zie ik op de Sitecom-site ook die DC-202 staan, maar ook daar geen bevestiging over UPnP, grrrr. Ik wil een router, maar alleen 1 met UPnP.....
(over repotec en linksys hoor ik teveel slechte dingen dus die vallen af)

[ Voor 0% gewijzigd door draakhoofd op 28-09-2002 18:38 . Reden: aanvullingkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
draakhoofd schreef op 28 september 2002 @ 16:01:
hoe zit het nou, ik kan hier nergens een duidelijk antwoord op vinden. Kan die E-Tech nu wel of niet overweg met UPnP??
En het juiste antwoord is: NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

Daarnaast zie ik op de Sitecom-site ook die DC-202 staan, maar ook daar geen bevestiging over UPnP, grrrr. Ik wil een router, maar alleen 1 met UPnP.....
Op de Sitecom site staat wel iets over file transfer, voice en video http://213.19.128.215/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=9
Ik neem aan dat dat d.m.v. UPnP is.
Het zou me trouwens niets verbazen als deze router deels gelijk is aan de Repotec. Hij ziet er in ieder geval bijna hetzelfde uit (aansluitpunten op zelfde plaats), en heeft ook (toevallig?) het http://192.168.0.1/techsupp menu, hoewel de inhoud daarvan wel iets verschilt.
Er is vast wel iemand hier die de Sitecom heeft en kan aangeven of de UPnP optie in de menu's voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 20:51

Even een plaatje van het configmenu van de DC-202:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/pgr.ruiter/dc202.jpg

Heeft dus UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
pruiter schreef op 29 september 2002 @ 11:47:
[...]

[afbeelding]

Heeft dus UPnP.
plaatje doet het niet hard :P
ik zie in die faq niets staan over video/audio support?? Ik heb ze iig gemaild, hopelijk krijg ik antwoord snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
[...]

[afbeelding]

Heeft dus UPnP.
Inderdaad bijna hetzelfde menu als van de Repotec RP-IP515H. Alleen heeft deze i.p.v. MTU, onderin een optie voor de DoS firewall bandwidth. De MTU optie zit in het verborgen techsupp menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
draakhoofd schreef op 29 september 2002 @ 12:38:
[...]
ik zie in die faq niets staan over video/audio support??
Eerste item in FAQ, daar staat als je problemen hebt met file transfer, audio en video in MSN en NetMeeting je de nieuwe firmware moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Heeft dus UPnP.
cool!! Heb jij die Router zelf of heb je die pic ergens gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 20:59

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik heb die dc 202 router van sitecom werkt echt super goed.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
draakhoofd schreef op 29 september 2002 @ 22:29:
[...]

cool!! Heb jij die Router zelf of heb je die pic ergens gevonden?
Ik heb hem zelf sinds een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
pruiter schreef op 29 september 2002 @ 22:40:
Ik heb hem zelf sinds een week.
Ach vandaar :). Maar jij hebt dus geen problemen gehad, gewoon aansluiten en vlammen met dat ding? Geen gekloot met filetransfers e.d. dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
Idd, gewoon aansluiten. Even Mac-adres aanpassen en draaien maar. Filetransfers werken prima. Alleen vraag ik me af of ik dat helemaal aan UPnP te danken heb. Had nl. begrepen dat UPnP alleen werkte onder WindowsME en WindowsXP. Zelf gebruik ik Windows 2000 en daar werken de filetransfers dus ook prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Dan ga ik voor de Sitecom DC-202, erg cheap echt toch UPnp, dus dat wordt hem :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Kan je achter zo'n router ook een FTP en Webserver draaien? Of is dat weer type afhankelijk.....

Ik MOET echt heel nodig babbelen met iemand die er verschrikkelijk veel verstand van heeft!!!!

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

FunFactory schreef op 02 oktober 2002 @ 23:36:
Kan je achter zo'n router ook een FTP en Webserver draaien? Of is dat weer type afhankelijk.....
Ja hor, dat kan altijd
Ik MOET echt heel nodig babbelen met iemand die er verschrikkelijk veel verstand van heeft!!!!
Inderdaad, dit is wel erg basic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ook schreef op 03 oktober 2002 @ 10:16:
[...]
Ja hor, dat kan altijd

[...]

Inderdaad, dit is wel erg basic!
Ik heb al veel topics gelezen over Routers, maar dat heb ik dan waarschijnlijk over het hoofd gezien. 8)7

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Heb nu ook de Sitecom DC-202, leuk dingetje (wist niet dat ze zo KLEIN waren!) en hij werkt goed! En idd, UPnP support :). Ben er tevreden mee (maar hij draait nog maar een paar minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 16-05 13:12
Ik zoek ook een router en ik denk dat ik die Draytech neem (m'n pa betaald deze keer toch :P 8)) maar kun je daar goed op gamen? Bij routershop.nl staat dat het wel kan, maar zijn er routers die er beter in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19150

kutkip schreef op 06 oktober 2002 @ 13:00:
Ik zoek ook een router en ik denk dat ik die Draytech neem (m'n pa betaald deze keer toch :P 8)) maar kun je daar goed op gamen? Bij routershop.nl staat dat het wel kan, maar zijn er routers die er beter in zijn?
ja er is er wel beter voor maar 35000 euro zit je goed goed he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Deze is ook pas nieuw in Nederland en ik heb um ook gekocht, hij werkt perfect als router en ik kan ook nog ook nog lekker draadloos internetten op mn laptop

Als ik aan de andere kant van het huis zit heb ik nog 100% verbinding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2628

Ik zat zelf te twijfelen tussen de draytek en de e-tech, maar na alle topics te zijn afgegaan, besloot ik toch maar om de draytek aan te schaffen.

Tis net als coca cola en pepsi iedereen heeft wel een eigen smaak.
Da's waar, maar coca cola en pepsi zijn allebei ongeveer even duur... Je kunt beter coca cola en raak vergelijken ofsow... :) En dan kiezen Pepsi-liefhebbers toch vaak voor coca cola...
Of Heineken/Grolsch tegenover Oranjeboom... Is de E-tech een Oranjeboom?
Vrijdag 20 sept. heb ik de E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch voor 162 euro gekocht bij routershop.nl
Hij is nu "al" 196,35
edit:
(dit is de ISDN-versie :o)
160,65 euro (incl. BTW) en de Draytek Vigor 2600 is 272,50 228,48 euro. Dat is een verschil van ruim 75 euro iets minder dan 70 en ik heb in dit topic nou niet echt overtuigende argumenten gehoord waarom ik niet voor de e-tech zou moeten kiezen.

Ik wil het liefst dat het ADSL-modem is ingebouwd, omdat dit gewoon in de kosten scheelt.

Verder moet er EAP-ondersteuning voor inloggen op VPN zijn, maar ik vraag me af of dit op de router moet zitten of niet... De VPN moet iig PPTN zijn, maar dit ondersteunen vrijwel alle router volgens mij.

PS.
Eigenlijk zouden de "conclusies" (voor zover die te trekken zijn) uit dit topic ergens in een handig overzichtje geplaatst moeten worden ofsow... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 2628 op 07-10-2002 18:52 . Reden: Foutje in de prijzen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 15:56

the-spawn

.: Dark Storm :.

Hey Draakhoofd, is bij die Sitecom Router dat DHCP gebeuren uit te zetten?
Ik heb namelijk al DHCP op m'n server draaien.

Wil misschien ook die router kopen want ik kom er niet uit met die poorten openen op m'n server :(

Ik heb W2k (SBS 2000) Server met ISA maar snap er nog niet veel van :(

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ik zie zo snel alleen dit staan in de help-file

This device can act as a DHCP Server; this feature is enabled by default.

dus ik neem dat je het ook uit kan zetten ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41085

[quote]the-spawn schreef op 07 oktober 2002 @ 20:18:
Hey Draakhoofd, is bij die Sitecom Router dat DHCP gebeuren uit te zetten?
quote]

Ja dit is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Die Sitecom DC202 beschikt die ook over port mapping of virtual server standaard? B)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23788

dr.nld schreef op 11 oktober 2002 @ 15:45:
Die Sitecom DC202 beschikt die ook over port mapping of virtual server standaard? B)
Ik heb hem net eergister gehaald en ga hem vanavond in het netwerk hangen bij een vriend van me. Dan kan ik waarschijnlijk ook wel een antwoordt geven op jouw vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
De Sitecom DC-202 ondersteund dus ook virtual service zoals ik heb gemerkt (aangeschaft vanmiddag) - zoals alle functies die de draytek ook bezit...

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55236

Ik ben aan het plannen om een router te kopen. Ik twijfel tussen de Vigor 2200E en de 2200USB want ik heb een Speedtouch USB. Wat is nu het beste: 50 eur meer betalen voor een USB router of een nieuwe modem kopen? Ik weet dat een nieuwe modem duurder is maar wat is het beste in functie van toekomst en functionaliteit nu? Misschien worden 10 mbit (T1) lijnen ofzo hier ooit wel eens standaard :9 _/-\o_ :Y) B) :z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55236

KiCK
Ik denk dat ik er een nieuwe modem ga bijkopen... gaat die router goed samen met de Alcatel Speedtouch Home? Ik zal eens rondzoeken maar als iemand het mij kan bevestigen, veel dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47
Olivis: T1 is maar 1.5 mbit :)
Ik zou zelf een nieuwe ADSL modem/router kopen. Zelf zou ik voor n Telindus of Zyxel gaan.
Bij http://www.routershop.nl hebben ze een redelijke keus uit routers en modems.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 10:22
laat maar, heb al een keuze gemaakt:

E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch
kosten: 115 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 24-06 01:01

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Het hele topic doorgelezen... B) Ik kom tot de conclusie dat E-tech wel / niet Upnp heet, Draytek niet (en nog steeds niet volgens mij). Kom ik dus met de vraag is dat heel erg belangrijk dan?

Waarom lees ik niets over deze bijvoorbeeld: http://www.3com.com/prod/...tab=features&sku=3C855-US En wat is er met ZyXEL gebeurt. Was vroeger goed! Een stille dood gestorven? Cisco is trouwens erg duur. Maar geen van deze geeft duidelijk aan iets met Upnp te hebben.

Dan nog de vraag. Ik heb een router met 4 poorts 10/100 switch in-één. Dit is te weinig voor mij en ik sluit m'n 10/100 switch er op aan. Betekend dit snelheidsverlies voor de PC's onderling? En hoe zou ik dat aan moeten sluiten? Drie PC's op de router en één uplink daar de switch en daar de rest in? Dan deelt de 'rest' dus met z'n alle één poortje en zijn de drie PC's direct aangesloten op de router in het voordeel, zowel onderling als naar Internet (al zou laatste niets uitmaken qua snelheid omdat Internet niet zo snel is waarschijnlijk). Of begrijp ik hier iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 10:22
Volgens mij idd zoals je het beschrijft, maar dan heb je wel verlies op snelheid als ik me niet vergis, waarom koop je geen nieuwe, grotere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Crazybyte schreef op 15 oktober 2002 @ 22:19:
Volgens mij idd zoals je het beschrijft, maar dan heb je wel verlies op snelheid als ik me niet vergis, waarom koop je geen nieuwe, grotere router?
Welke? De meeste routers hebben maar vier poorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:49

xdc

ik ben ook op zoek naar een router , wil cistron maxx gaan aanschaffen, voor een studentenhuis met 8 computers , hebben hier een hub liggen 8-ports(geen switch)

als ik dan een e-tech of een draytek koop , moet ik er dus een hub aanhangen. (
Ik hoorde van een mede-student dat dit dan snelheidsverlies oplevert.
Hij zegt dat je er dan perse een switch opmoet gooien ,
verder ben ik een noob op dit gebied..... weet iemand wat waar is ?

verder wilde ik vragen of je voor een cistron bbned
perse een router moet kopen?!
heb hier nog een alcatel analoog ethernet modem liggen
kan ik die niet tweaken net zoals bij mxstream?!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach wat heet snelheids verlies.
Het verschil tussen een hub en een switch is niet eigenlijk de snelheid.
Als je via een hub data stuurt van pc 1 naar pc 6 dan zal de hub al deze data ook naar alle andere aangesloten pc's sturen, een switch doet dit anders, als je dus van pc1 naar pc6 data verstuurt dan gaat de data ook alleen maar van 1 naar 6.
Omdat de switch dus intelligent de data verstuurt heb je minder collisions (botsingen op het netwerk) waardoor je betere netwerk performance krijgt.
Je hebt het dus over een router dwz dat je het voor internet wilt gaan gebruiken, als dat de hoofd reden is dat je een switch wilt kopen hoef je dat dus niet te doen.
Denk niet dat je enige noemenswaardige snelheids winsten of verliezen zult merken als je er een hub of switch neerzet. Wil je echter ook flink veel data gaan versturen onderling (dus zonder internet) dan kan een losse switch of router met meerdere poorten wel zeker een goede keus zijn!
Let wel op, de vergelijking hier tussen hub en switch is wel gebaseerd dat beide van de zelfde snelheid zijn dus allebij (hub en switch) 10/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32372

een goede side over cabelmodems en routers vind je ook hier:

www.speedguide.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:49

xdc

veel dank aan b3rt voor zijn duidelijke uitleg!

zit ik alleen nog met de vraag of ik daadwerkelijk een hardware matige router nodig heb.
of dat mijn tweaked alcatel modem , (analoog ethernet) of deze misschien net zoals bij mxstream de router functie op zich kan nemen.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Anoniem: 36681 schreef op 16 oktober 2002 @ 02:48:
Ach wat heet snelheids verlies.
Het verschil tussen een hub en een switch is niet eigenlijk de snelheid.
Als je via een hub data stuurt van pc 1 naar pc 6 dan zal de hub al deze data ook naar alle andere aangesloten pc's sturen, een switch doet dit anders, als je dus van pc1 naar pc6 data verstuurt dan gaat de data ook alleen maar van 1 naar 6.
Omdat de switch dus intelligent de data verstuurt heb je minder collisions (botsingen op het netwerk) waardoor je betere netwerk performance krijgt.
Je hebt het dus over een router dwz dat je het voor internet wilt gaan gebruiken, als dat de hoofd reden is dat je een switch wilt kopen hoef je dat dus niet te doen.
Denk niet dat je enige noemenswaardige snelheids winsten of verliezen zult merken als je er een hub of switch neerzet. Wil je echter ook flink veel data gaan versturen onderling (dus zonder internet) dan kan een losse switch of router met meerdere poorten wel zeker een goede keus zijn!
Let wel op, de vergelijking hier tussen hub en switch is wel gebaseerd dat beide van de zelfde snelheid zijn dus allebij (hub en switch) 10/100.
Wat is het verschil tussen een hub en een switch?
Een hub is een 'verdeeldoos' voor netwerkverkeer. Als er op één poort informatie binnenkomt, wordt dit naar alle andere poorten doorgestuurd. Een switch is een intelligente hub. Deze houdt namelijk zelf bij welke computer aan welke poort zit aangesloten. Als er dan informatie op bijvoorbeeld poort 1 binnenkomt welke bedoeld is voor poort 3, dan wordt deze informatie alleen maar via die poort doorgestuurd. Hierdoor blijven de resterende poorten onbelast en kan het netwerk efficienter worden gebruikt. Zo wordt het mogelijk dat er meermaals 100Mbit data-transport op één en hetzelfde 100Mbit netwerk gehaald wordt.

http://www.dsinet.org/hac...outers_switches_hubs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30915

Ik he hier een Vigor 2200E staan icm met mijn Mxstream confort abo bij planet. Het is via een PPTP VPN verbinding verbonden met 2 andere routers, zodat ik kan communiceren met de andere vestigingen (werk thuis :) ).

Werkt fantastisch, is eenvoudig te configureren, en heeft toch VEEl opties.

Kortom: voor die 138 euro (bij informatique), een prima koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinweb.nl schreef op 16 oktober 2002 @ 18:46:
[...]

Wat is het verschil tussen een hub en een switch?
Een hub is een 'verdeeldoos' voor netwerkverkeer. Als er op één poort informatie binnenkomt, wordt dit naar alle andere poorten doorgestuurd. Een switch is een intelligente hub. Deze houdt namelijk zelf bij welke computer aan welke poort zit aangesloten. Als er dan informatie op bijvoorbeeld poort 1 binnenkomt welke bedoeld is voor poort 3, dan wordt deze informatie alleen maar via die poort doorgestuurd. Hierdoor blijven de resterende poorten onbelast en kan het netwerk efficienter worden gebruikt. Zo wordt het mogelijk dat er meermaals 100Mbit data-transport op één en hetzelfde 100Mbit netwerk gehaald wordt.

http://www.dsinet.org/hac...outers_switches_hubs.html
:D

Dat zelfde verhaal had ik dus al geschreven, alleen iets anders uit gelegd maar komt op het zelde neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20025

Hallo,

ik ben van plan de SMC 7004 AWBR router/firewall/draadloos internet aan te schaffen, maar vroeg me af of deze ook gaat werken met chello. Momenteel heb ik Freesco, maar vind het vervelend dat de PC de hele tijd aan moet staan en ik wil graag op de draadloze toer. Nu kan ik eigenlijk nergens vinden of deze draadloze router ook de MAC adressen van mijn interne netwerkaart kan nadoen. Ik heb nu dus Chello kabel met Terrayon modem en 3com netwerkkaart. Iemand die deze config ook heeft en alles werkend heeft? Of ervaringen heeft met ontvangst van deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 20025 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:09:
ik ben van plan de SMC 7004 AWBR router/firewall/draadloos internet aan te schaffen, maar vroeg me af of deze ook gaat werken met chello. Momenteel heb ik Freesco, maar vind het vervelend dat de PC de hele tijd aan moet staan en ik wil graag op de draadloze toer. Nu kan ik eigenlijk nergens vinden of deze draadloze router ook de MAC adressen van mijn interne netwerkaart kan nadoen. Ik heb nu dus Chello kabel met Terrayon modem en 3com netwerkkaart. Iemand die deze config ook heeft en alles werkend heeft? Of ervaringen heeft met ontvangst van deze router?
Wat dacht je ervan om ZELF eens de manual PDF van internet te halen of de feature-list op te zoeken? Bovendien kan elke moderne home-router mac-adressen clonen omdat ie anders onverkoopbaar is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20025

Als JIJ nou eens ff goed leest zie je ook dat ik vraag of iemand dat ding heeft en chello er goed mee werkend heeft, ofdat het gewoon niet lukt. Zoveel routers kunnen mac adres klonen, maar als je dit topic goed hebt gelezen lees je dat niet met elke Chello werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een D-link 804 router?

En dan heb ik nog een klein probleempje:
Na het lezen van dit topic heb ik dus door dat ik upnp nodig heb. Maar kan ik ook gewoon een web / FTP server achter de router hangen zonder te gaan knoeien met de poorten?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Weet iemand van jullie of er routers zijn met een acces point en printerpoort ingebouwd? We hebben hier nu een router met die opties van Kobishi staan, echter kan ik daarmee geen verbinding krijgen met internet (de router krijgt wel een ip-adres en kan de titels van de internetpagina's ontvangen, maar dat is alles).

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65586

Ik heb Chello en de Draytek Vigor 2200E. Dit is een erg goede router die makkelijk te configureren is. Ook zijn de menu's duidelijk en is er een goede ondersteuning op internet. B)

Een absolute aanrader vind ik! 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Baur schreef op 17 oktober 2002 @ 19:53:
Weet iemand van jullie of er routers zijn met een acces point en printerpoort ingebouwd? We hebben hier nu een router met die opties van Kobishi staan, echter kan ik daarmee geen verbinding krijgen met internet (de router krijgt wel een ip-adres en kan de titels van de internetpagina's ontvangen, maar dat is alles).
De Draytek Vigor is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen.
De E versie heeft geen wireless, W versie wel een Wireless Access Point.
Er is ook een USB uitvoering i.p.v. ethernet.
De 2200E/W heeft geen printerpoort en geen ingebouwd ADSL modem.
De 2300E/W heeft wel een printerpoort en geen ingebouwd ADSL modem.
De 2600E/W heeft wel een printerpoort en wel een ingebouwd ADSL modem.
Anoniem: 65586 schreef op 17 oktober 2002 @ 22:28:
Ik heb Chello en de Draytek Vigor 2200E. Dit is een erg goede router die makkelijk te configureren is. Ook zijn de menu's duidelijk en is er een goede ondersteuning op internet. B)

Een absolute aanrader vind ik! 8) :)
Ik heb zelf ook de 2200E, is lekker flexibel, kan je nog eens overstappen
van ADSL naar Kabel.
Dus is overal voor elke breedband variant bruikbaar, zolang ze een ethernet
verbinding gebruiken, (usb is ook leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik draai nu een router op een PC met winroute erop maar dat geeft veel problemen oa met een UT2003 server opzetten, is er toevallig iemand die weet of het wel goed gaat met een Draytek Vigor 2200e icm met MxStream abbo omdat het nu waarschijlijk niet lukt door die VPN adapter van MS.
Alle portmappings staan goed en nog werkt het niet.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60678

[quote]cjdijk schreef op 18 oktober 2002 @ 08:07:
[...]

De Draytek Vigor is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen.
De E versie heeft geen wireless, W versie wel een Wireless Access Point.
Er is ook een USB uitvoering i.p.v. ethernet.
De 2200E/W heeft geen printerpoort en geen ingebouwd ADSL modem.
De 2300E/W heeft wel een printerpoort en geen ingebouwd ADSL modem.
De 2600E/W heeft wel een printerpoort en wel een ingebouwd ADSL modem.

[...]

quote]

Korte correcties: de 2600 heeft geen ingebouwde printerpoort en er bestaat geen E versie van. Er bestaat wel een 2600 W met ADSLmodem, ISDN en Wireless.
De 2300 kent zowel geen E als geen W versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Dubbeldrank schreef op 18 oktober 2002 @ 10:50:
Ik draai nu een router op een PC met winroute erop maar dat geeft veel problemen oa met een UT2003 server opzetten, is er toevallig iemand die weet of het wel goed gaat met een Draytek Vigor 2200e icm met MxStream abbo omdat het nu waarschijlijk niet lukt door die VPN adapter van MS.
Alle portmappings staan goed en nog werkt het niet.
Ik heb een 2200E, en daarbij lukt het wel om een webserver te draaien.
Ik heb zelf wel eens dat uitgeprobeerd met tinywebserver.
Je start tiny webserver op met als parameter bijv. c:\homepage
Je geeft in de router op op welk intern ip nummer de webserver draait,
kortom welke van de 4 connectors de server pc is.
Dan krijg je c:\homepage\index.htm te zien,
op een willekeurige externe internet pc, als je http://vaste-ip-adres/ intikt.
Toen kon ik op mijn werk gewoon mijn eigen pc vinden.
Anoniem: 60678 schreef op 18 oktober 2002 @ 10:59:
Korte correcties: de 2600 heeft geen ingebouwde printerpoort en er bestaat geen E versie van. Er bestaat wel een 2600 W met ADSLmodem, ISDN en Wireless.
De 2300 kent zowel geen E als geen W versie.
Zou idd. goed kunnen, is misschien een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45
Zelf heb ik de ballen verstand van routers, maar ik moet er ééntje hebben voor thuis om 3 pc's en 1 laptop op aan te sluiten om chello internet (Alkmaar) te delen.
Nou zag ik deze bij eynstein voor een goede prijs (vergleken met wat te koop is in de stad) deze router:
TARGET INTERNET BROADBAND ROUTER SOHO-IS108.

spec's staan hier:
http://www.target-int.nl/txt/tx24126.htm

Is dit een goede router en gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
gabberjoost schreef op 20 oktober 2002 @ 22:04:
Zelf heb ik de ballen verstand van routers, maar ik moet er ééntje hebben voor thuis om 3 pc's en 1 laptop op aan te sluiten om chello internet (Alkmaar) te delen.
Nou zag ik deze bij eynstein voor een goede prijs (vergleken met wat te koop is in de stad) deze router:
TARGET INTERNET BROADBAND ROUTER SOHO-IS108.

spec's staan hier:
http://www.target-int.nl/txt/tx24126.htm

Is dit een goede router en gaat dit werken?
Ik ken deze niet, maar als je iets simpels wilt, koop dan de sitecom voor Eur 89 bij Dixons. Het enige lastige van Chello is, dat je even je MAC adres moet overnemen in je router, dus schrijf deze even van te voren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45
dvdhoek schreef op 20 oktober 2002 @ 23:56:
[...]

Ik ken deze niet, maar als je iets simpels wilt, koop dan de sitecom voor Eur 89 bij Dixons. Het enige lastige van Chello is, dat je even je MAC adres moet overnemen in je router, dus schrijf deze even van te voren op.
zo, dat is een mooi prijsje :)
thanx for the tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27570

Ok!>.
Hello allemaal.

Ik heb alle topics bekeken en alle voor en nadelen zijn besproken maar . . ..
voor de zekerheid toch ff wat weten...

Ik zit te twijfelen tussen : drytec, sitecom en e-tech. Via de topics zie ik dat er wel ondersteunig geboden word voor rabo bank maar ook voor fortis :? ?..
Het volgende wil ik draaiende houden.

telebanking via fortis.
msn
1x ftp
1x webserver

alvast thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Ik lees hier wat over snelheids verlies door het gebruik van een hub.

Ik ben zelf van plan om een router te kopen met 4 port switch,
nou was mijn vraag...
We hebben hier drie kamers die online moeten...
Maar af en toe komen er een paar lui om te voor school bezig te kunnen..'moeten dus ook online'!
Nou wou ik de drie kamers aansluiten op drie van de poorten...en de 4e poort naar een 10base Hub linkne..zodat daar af en toe ook lui online kunnen.

Werkt dit?
Is die 10base hub nadelig voor de snelheid van de andere drie kamers?
En als we bijvoorbeeld eens wat wouden gamen..incl gebruik van de hub?

Ik ben zeer benieuwd of dit mogelijk is, of wat de nadelen zijn.
Want ik heb die hub nog...en een router met meer dan 4 poorten is wat duur!
Of moet ik dan toch een nieuwe hub...dan wel switch gaan kopen die wel 10/100 is?

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47
Dat kan prima :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Anoniem: 27570 schreef op 21 oktober 2002 @ 10:40:

Ik zit te twijfelen tussen : drytec, sitecom en e-tech. Via de topics zie ik dat er wel ondersteunig geboden word voor rabo bank maar ook voor fortis :? ?..
Het volgende wil ik draaiende houden.

telebanking via fortis.
msn
1x ftp
1x webserver
telebanking van de fortis werkt met alle drie de routers, maakt gewoon gebruik van NAT, niks extra's benodigd.
MSN werkt ook met de draytek en sitecom (e-tech durf ik niet te beoordelen op dit moment, zelf deze niet getest).
En virtual servers (ook wel port forwarding genoemd) wordt ook door de draytek en sitecom ondersteund (neem ook aan de e-tech).
Maak zelf een keuze:
Draytek rond de 135 euro, firmware updates, helpdesk etc etc.
Sitecom rond de 85 euro, sitecom online help (heb zelf de sitecom sinds een week 8) )
E-tech rond de 100 euro.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik zag in deze topic weinig netgear routers.
Ik zelf heb de Netgear MR314 Wireless router met accespoint en een chelloverbinding.
Ik ben best tevreden met de mogelijkheden, en nog nooit geen problemen ondervonden.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27570

dr.nld schreef op 21 oktober 2002 @ 21:32:
[...]

telebanking van de fortis werkt met alle drie de routers, maakt gewoon gebruik van NAT, niks extra's benodigd.
MSN werkt ook met de draytek en sitecom (e-tech durf ik niet te beoordelen op dit moment, zelf deze niet getest).
En virtual servers (ook wel port forwarding genoemd) wordt ook door de draytek en sitecom ondersteund (neem ook aan de e-tech).
Maak zelf een keuze:
Draytek rond de 135 euro, firmware updates, helpdesk etc etc.
Sitecom rond de 85 euro, sitecom online help (heb zelf de sitecom sinds een week 8) )
E-tech rond de 100 euro.
OKAY!!!
Ik heb de Draytek aangeschaft duurt 2 dagen voor levering, ben benieuwd... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

ik heb vandaag de Etech router besteld...

goed keuze ? imo wel want hij was goedkoop en er staat bij dat hij simpel aan te sluiten is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Laatst online: 20-06 20:36
Ben het even kwijt...
Kon de Sitecom DC-202 nu wel of niet met VPN overweg?
Sorry voor de simpele en al beantwoorde vraag, maar kan het even niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 00:32
SimonBenson schreef op 22 oktober 2002 @ 19:40:
Ben het even kwijt...
Kon de Sitecom DC-202 nu wel of niet met VPN overweg?
Sorry voor de simpele en al beantwoorde vraag, maar kan het even niet vinden :?
Ik heb er hier één staan, en hij zegt van wel. Heb het alleen niet zelf uitgeprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Laatst online: 20-06 20:36
Bedankt Klaus..
Heeft iemand trouwens de Linksys BEFSX41 al gezien? Staat niet in de Pricewatch.. Tenminste toen ik gisteravond keek. Bij www.linksys.nl staat ie vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67767

Nog even over sitecom dc 202: mijn eerste liep 20-50x per dag vast, dus retour winkel.
Afgelopen week nieuwe ontvangen (binnen 5 dagen) maar exact hetzelfde probleem.
Uit het forum bij sitecom http://80.247.198.48/userforum.php?forum_id=12 blijkt dat er meer mensen last hebben van soortgelijke problemen.
Sitecom router is goedkoop, 85 euro, maar als hij het niet doet heb je er nog niets aan.

.ps ik heb contact gehad met sitecom helpdesk en conclusie was dat het niet aan mijn instellingen ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

tis goed dat ik maar toch voor draytek heb gekozen.. ga hem maar maandag maar ff hale :) kan ik eindelijk van de ics pc af..
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste