[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27206

uit bovenstaande posts blijkt dat de e-tech een superding is, dus ben ik zeer blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt :). Alleen wordt er niet gepraat over het filteren/blokken van site's met de e-tech dsl/cable router, terwijl dat toch een aardige functie is? Iemand ervaring hiermee en hoe werkt het principe? op ip's blokken of gewoon echt vb. hotmail.com etc... ?

Oh jah en, er werd gepraat over een nieuwe firmware van de e-tech waar upnp in zat? Is die firmware al uit? Want ik heb vandaag mijn e-tech routertje besteld en dit topic begon rond de maand Mei zo. Zo ja, welke firmware? (versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Als CISCO de vigor als 'viagro' noemt dan weet ik het wel :)

Ik ben trotse bezitter van een vigor... vooral die port forwarding en DMZ spreekt mij enorm aan. De configuratie was ook een eitje :)

Alles werkt.... MSN/ICQ en zelfs online gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb absoluut geen kennis van netwerken maar ik been zeer blij met mijn Repotec RP-IP515H! Ik heb hem nu een aantal dagen in huis en tot nu toe doet alles het prima.

Ik heb deze gekozen vanwege de UPnP-functionaliteit en vanwege de prijs. Ik heb hem gewoon aangesloten en op de pc's alles op "automatisch verkrijgen" gezet en hij werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53547

Oh jah en, er werd gepraat over een nieuwe firmware van de e-tech waar upnp in zat? Is die firmware al uit? Want ik heb vandaag mijn e-tech routertje besteld en dit topic begon rond de maand Mei zo. Zo ja, welke firmware? (versie)
Dit is de laatste firmware :
v1.25 Added PASV FTP server settings
Block UDP ports
Remote administration port can be changed
Multi-user white board
May 24th 2002: improved point-to-point communication (for VPN, MSN, etc)

Dus nog geen support voor upnp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 22:55

kimjansen

Nu ff niks...

ik heb de SMC Barricade er niet bij zien staan. een goede vriend van me heeft er zo een en die is erg te spreken over de gebruiksvriendelijkheid. en echt duur is ie niet te noemen, €125 in de pricewatch

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 14:42

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Hier even een crosspost uit een ander routertopic, de info lijkt me hier ook op zijn plaats:

Ik heb voor ADSL een Draytek Vigor 2200E gebruikt, en die werkte opzich wel redelijk, maar heeft toch wat nadeeltjes:

+Als je DHCP door de router wilt laten doen, bedenkt je dan dat hij bij een reboot zijn DHCP-leasetabel verliest! Dit kan leiden (en heeft bij mij geleid) tot IP-conflicten. Ik heb de helpdesk daar over gemaild, omdat ik het hoopte op te lossen door de leasetijd naar 10 min te zetten, maar die zit vast op 3 dagen.

De oplossing waar zij mee kwamen is dat je aan een mac-adres een IP kan laten koppelen door de router, en dat die info wel wordt bewaard bij reboten. Maar dan kan je ook gewoon vaste IP's uitdelen.

+Een tweede, maar kleiner nadeeltje waar ik nu tegenaan loop is dat de WAN poort 'maar' 10 MBit is, terwijl de rest van de poorten 10/100MBit. Opzich was dat geen probleem, maar nu ik een 100 MBit verbinding heb, staat die router stof te happen. |:(

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff nog een vraagje betreffende de e-tech router. Zijn standaard alle poorten dicht als je dat ding krijgt? Of moet je alles zelf gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mag nu toch wel omhoog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zal ook even mijn ervaring met Linksys posten.

Ik heb een linksys gekocht en 1 maand lang werkte internet goed. daarna was het niks anders dan problemen en timeouts etc.
Ik heb de router omgeruild en deze heeft hetzelfde probleem.

Ik denk dat ik er goed aan doe om, als ik de mogelijkheid krijg, ik de router omruil voor een router van Draytek. De webinterface is duidelijker en sneller. Bij de linksys moet ik soms 10 seconden wachten op een pagina uit de router zelf, en dat voor een apparaat wat nog geen meter van me af staat :?

Het betreft een Linksys BEFSR41 ver.2

Ik heb gemailed met wintelco (ben er ook al op bezoek geweest voor vervanging). Ik heb gevraagd om vervanging van de router en wacht zijn antwoord even af.

Ik hoop dat hij de vigor 2200e kan leveren, deze router lijkt me veel geschikter, het is van een andere fabrikant en waarschijnlijk werkt deze wel correct.

Tot op heden ben ik UITERMATE GOED behandeld en zit nu op ongeveer 30 support mailtjes van zijn kant. Het begon al met het invullen met de shop survey, enige tijd daarna kreeg ik tips en truuks en vragen werden beantwoord, en binnen 2 minuten !

Ik heb er vertrouwen in dat dit ook wel goed gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58970

Ik heb wat ervaring met een VIGOR 2200W. Deze is duurder als de E uitvoering omdat hij ook een Wireless aansluiting heeft, maar hij werkt perfect. Makkelijk te configureren en zeer eenvoudig aan te sluiten.

Jammer alleen dat ik hem alleen op mijn werk kon testen en hem nog niet thuis heb. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik wil van de zomer een een Router kopen, en het gaat tussen de Draytek Vigor 2200E en de Repotec RP-IP515H. Het voordeel van de Draytek is dat op de Nederlandse Draytek alle instellingen staan die je voor Chello nodig hebt. Maar het voordeel van Repotec is weer dat ie UPNP heeft.

Draytek is geloof ik nog bezig met een nieuwe firmware die UPNP ondersteund. Maar was ik graag zou willen is dat alle drie de pc's achter de router bijv. MSN Transfer kunnen gebruiken, het hoeft niet perse tergelijk maar wel dat ze dus de mogelijkheid hebben.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op donderdag 27 juni 2002 23:27 schreef Packardhell het volgende:
Ik wil van de zomer een een Router kopen, en het gaat tussen de Draytek Vigor 2200E en de Repotec RP-IP515H. Het voordeel van de Draytek is dat op de Nederlandse Draytek alle instellingen staan die je voor Chello nodig hebt. Maar het voordeel van Repotec is weer dat ie UPNP heeft.

Draytek is geloof ik nog bezig met een nieuwe firmware die UPNP ondersteund. Maar was ik graag zou willen is dat alle drie de pc's achter de router bijv. MSN Transfer kunnen gebruiken, het hoeft niet perse tergelijk maar wel dat ze dus de mogelijkheid hebben.
Voor raytek ik al een beta uit, dus de final verwacht ik snel !

Linkje: [topic=209248/1/25] :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 10:50
[quote]Op donderdag 27 juni 2002 23:52 schreef Fairy het volgende:

[..]

Voor raytek ik al een beta uit, dus de final verwacht ik snel !

Linkje: [topic=209248/1/25] (6 maart '02 gepost)

Deze update levert je trouwens nog geen UPNP op. Eerste BETA was op de CEBIT van dit jaar dacht ik. Dus die komt nog.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Voor de Draytek Vigor fans:
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2600.html
Met UPNP.....

Wordt einde van de zomer verwacht.

....
ff verder gezocht, al te koop in Duitsland, http://www.hsecomputer.de/produkte/hardware/draytek/vigor2600.html
Wel erg duur, nl. EUR 298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb sinds kort een Edimax 6004+ en die kostte 100 euro bij MyCom. Hij bevalt prima, en voor het geld ziet het er allemaal netjes uit. Meteen firmware 1.18 erop gezet en het werkt tot nu toe allemaal vlekkeloos.

Aanrader :7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja precies die Edimax 6004+ is echt wel een aanrader, vind dat deze zich ook kan aanmeten met de grote jongens zoals Draytek, mits je firmware 1.18 erop zet. Want dan doet ook echt alles zelfs msn bestanden verzenden. En hij is zeer stabiel.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57330

iemand enige ervaring met een repotec router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

Niels99 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:38:
Ja precies die Edimax 6004+ is echt wel een aanrader, vind dat deze zich ook kan aanmeten met de grote jongens zoals Draytek, mits je firmware 1.18 erop zet. Want dan doet ook echt alles zelfs msn bestanden verzenden. En hij is zeer stabiel.
heb toevallig een post hierover geopend,maar werkt deze probleemloos met chello upc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Niels99 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:38:
Alleen nu komt de manual die erbij gelevert wordt niet meer overeen...
Kijk maar eens naar het IP Address Translation Configuration (blz. 4-3) dat komt helemaal niet meer overeen met wat er in de webinterface wordt getoond! :{

Ben nu al 2 dagen bezig om een TeamSpeak servertje te draaien achter deze router met firmware 1.18 maar de server wordt telkens niet gevonden. :(

Iemand die het poortmappen (en het beveiligen) onder firmware 1.18 al helemaal onder de knie heeft?
[url=mailto:epitome@planet.nl?subject=Edimax%20poortmapping]Mail me dan even[/url]! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
kimjansen schreef op 16 juni 2002 @ 14:06:
ik heb de SMC Barricade er niet bij zien staan. een goede vriend van me heeft er zo een en die is erg te spreken over de gebruiksvriendelijkheid. en echt duur is ie niet te noemen, ¤125 in de pricewatch
Yup ik heb de SMC Barricade en ook ik ben er zeer over te spreken. Behalve dat ie alle gewenste functies ondersteunt is ook de management software (en de browserinterface hier op) gewoon goed te noemen. De manual is weliswaar sober maar degelijk, en alles wat je moet weten om aan de slag te kunnen staat er in. Wel even opletten dat je in Europa vaak je kabelmodem met een straight UTP moet aansluiten en niet met een cross, zoals je zou kunnen opmaken uit de manual.
Deze router heeft een 4-poorts switch ingebouwd, kan uiteraard MAC-adressen klonen (en die hoef je niet eens in te tikken, hij leest hem gewoon van je NIC) en het belangrijkste: hij doet het gewoon. Hiervoor heb ik twee exemplaren van de Edimax BR6004+ geprobeerd, maar bij beiden kwam de WAN-poort niet eens op (ledje bleef zelfs uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Yep, de enigste die alles kan, gebruik nu zelf een c2611 met bri wic op ios 12.2t een super stabiele alles kunner met isdn zelf z'n backup verbinding in werking steld, dus altijd internet, kost wat, maar dan heb je ook echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

maar kan die edimax br6004+ dus wel voor chello gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Anoniem: 33142 schreef op 07 augustus 2002 @ 13:55:
maar kan die edimax br6004+ dus wel voor chello gebruikt worden?
Natuurlijk, hebt je vorige (inmiddels gesloten) topic: nieuwe router voor chello niet goed doorgelezen! :{

Hier een handige link voor de Edimax BR-6004+ icm met Chello:
http://www.computershop-a...esk/klonen-mac-edimax.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Epitome schreef op 07 augustus 2002 @ 01:39:
Iemand die het poortmappen (en het beveiligen) onder firmware 1.18 al helemaal onder de knie heeft?
even[/url]! :)

Kind kan de was doen toch? Ik heb FTP enzo zonder problemen kunnen doorlussen. Zorg er gewoon voor dat je host een statische IP toekenning krijgt van de DHCP, en map de poorten naar je vaste IP toe.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Exirion schreef op 07 augustus 2002 @ 23:11:
[...]
Kind kan de was doen toch? Ik heb FTP enzo zonder problemen kunnen doorlussen. Zorg er gewoon voor dat je host een statische IP toekenning krijgt van de DHCP, en map de poorten naar je vaste IP toe.
OK, statische IP toekenning heb ik gedaan, maar kan je misschien een screenshot posten van de portmapping? Bij Routing kan ik geen poorten toekennen nl. ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 11:01

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik heb zelf een linksys befw11s4 v2 hij werkt vrijwel meteen vlekkeloos tenzij je het naar je eigen smaak wil instellen ben je heel ff bezig en dan vooral op wireless gebied wan en lan is zo ingesteld. Daarnaast bevat het ook dmz, port forwarding,upnp enzo. Het apparaat ondersteund ook mxtream ik zit zelf dan bij casema/wanadoo cable en ben erg blij dat me router inbeld als ware (klote inbelsystemen) ik geloof dat er ook iets van mac filtering in zit voor lan voor wireless lan heb ik het zelf al draaien en voor lan zit het er ook in geloof ik en darnaast dient ie ook als leuke firewall

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Epitome schreef op 07 augustus 2002 @ 23:29:
OK, statische IP toekenning heb ik gedaan, maar kan je misschien een screenshot posten van de portmapping? Bij Routing kan ik geen poorten toekennen nl. ?!?

Bij "Virtual Server/DMZ Configuration" kun je links leggen, en met de button 'Add other PAT' kun je zelf dingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:45
Ik ben een tevreden gebruiker van de Draytek Vigor 2200E in combo met m'n kabel-abbo.
Je zit netjes achter een firewall en het is meteen een DHCP server.

Verder kan je nog wat pielen met DMZ en vanalles en nog wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28867

Ik kan niks anders doen dan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor de vigor router.
Ik heb er zelf 1 en het werkt gewoon als een speer. bestanden via MSN is geen probleem. Meerdere messengers open op verschillende computers geen probleem.
Je kan er mee VPN'en DHCP wertk ook goed. Ga je verhuizen en je hebt dan geen kabel maar ADSL ook geen probleem en vice versa natuurlijk. Op sommige zit ook nog een ISDN gedeelte zodat je daar mee kan internetten als je kabel of zo eruit ligt Ideaal routertje die Vigor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36778

Hier nog een ontevreden iemand over Linksys (BEFSR41).
Wat een P**keding zeg.
Niks anders als ellende mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen de Draytech en E-tech

Mijn provider is Wanadoo-Casema Abo: broadband premium

wie heeft de ervaring? met Wanadoo-Casema? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 11:01

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Anoniem: 36778 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:04:
Wat een P**keding zeg.
en wat is er mee dan?

heb je al is firmware update gedaan

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:22
Ik zit ook te twijfelen tussen de Draytech en E-tech (netgear heb ik in dit topic niet gezien, is die zo slecht?), of een router met upnp. Wat voor mij het belangrijkste is:
- alle pc's msn & icq ondersteuning (chatten, files versturen)
- 1 pc netmeeting
- 1 pc ftp server

Is upnp dan nodig of kan je gewoon de E-tech nemen en dan aan de slag met vaste IP's en port mappen? Ik vraag me ook af hoe lang het nog duurt voor E-tech/Draytech upnp gaan ondersteunen via firmware...

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Change schreef op 09 augustus 2002 @ 14:49:
Ik zit ook te twijfelen tussen de Draytech en E-tech (netgear heb ik in dit topic niet gezien, is die zo slecht?), of een router met upnp. Wat voor mij het belangrijkste is:
- alle pc's msn & icq ondersteuning (chatten, files versturen)
- 1 pc netmeeting
- 1 pc ftp server

Is upnp dan nodig of kan je gewoon de E-tech nemen en dan aan de slag met vaste IP's en port mappen? Ik vraag me ook af hoe lang het nog duurt voor E-tech/Draytech upnp gaan ondersteunen via firmware...
Volgens mij kan files versturen nog wel zonder UPnP, ook hier in het topic zie ik mensen waarbij dat gewoon werkt. NetMeeting wordt ook wel vaak ondersteund. Wat een probleem vormt is de voice chat en de video chat (alleen XP) via MSN, dit heb ik alleen met UPnP nog zien werken. Deze functies gebruiken namelijk geen vaste poorten. Een voordeel van UPnP is dat je geen poorten hoeft in te stellen voor programma's die UPnP ondersteunen (waaronder dus MSN messenger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
dvdhoek schreef op 09 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

Volgens mij kan files versturen nog wel zonder UPnP, ook hier in het topic zie ik mensen waarbij dat gewoon werkt. NetMeeting wordt ook wel vaak ondersteund. Wat een probleem vormt is de voice chat en de video chat (alleen XP) via MSN, dit heb ik alleen met UPnP nog zien werken. Deze functies gebruiken namelijk geen vaste poorten. Een voordeel van UPnP is dat je geen poorten hoeft in te stellen voor programma's die UPnP ondersteunen (waaronder dus MSN messenger).
oftewel het bekende probleem met multie-nat & netmeeting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 57330 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:09:
iemand enige ervaring met een repotec router?
Bij mij werkt ie erg goed (RP-IP 515H), met als enig nadeel dat ie bij mij zo 1 keer in de maand vastloopt en ik hem moet herstarten (stroom eraf). Als je hem goed configureert (UPnP aan, DoS protectie uit), werkt MSN zonder problemen (voice, video en file transfer).
Dat vastlopen vind ik niet zo'n probleem, aangezien het niet vaak optreedt, maar ik heb ook wel eens een topic gezien waarin iemand met dezelfde router vaker vastlopers had.
Zonder dat nadeel/risico zou ik hem zonder meer aanraden, ook al vanwege de ingebouwde printserver en z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
dvdhoek schreef op 09 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

In dat geval heb ik nog niet direct UPnP nodig (gebruik de voice/video chat nog met niemand), dus dan is het voldoende te weten dat E-Tech en Draytek binnenkort met nieuwe firmware komen. Bedankt voor de info :)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Ik had een Vigor 2200E. Ik heb nu een Linksys befsr41. Slechte routers zijn er volgens mij niet; er zit gewoon weinig verschil in. Gewoon de nieuwste FW-upgrade erop en draaien maar.
Die Linksys heeft echter als nadeel dat-ie (errug) warm wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Change schreef op 09 augustus 2002 @ 16:19:
[...]
In dat geval heb ik nog niet direct UPnP nodig (gebruik de voice/video chat nog met niemand), dus dan is het voldoende te weten dat E-Tech en Draytek binnenkort met nieuwe firmware komen. Bedankt voor de info :)
Kijk wel even in het forum na of file transfer wel werkt voor de Draytek en E-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
file transfers is een kwestie van portmappen. ;)

Dit komt van microsoft:
Since a specific port is used for the TCP data connection (1503), if the client is behind a non-UPnP NAT device, the port must be mapped to that client. This ensures communication through the least common denominator NAT device. This also means the port cannot usually be used by another client behind the NAT device; only a single client behind the same NAT device can have an AS or WB session active.

File Transfer (FT) requires that the initiating station pass its address to the FT peer in the session exchange through the server. Because of this, the first issue listed under application sharing and whiteboard applies:

The address provided by the initiating station might be an internal address that is translated by a NAT device. This is an invalid address for the peer to use for the TCP connection.
The TCP connection for file transfer, which could be initiated by the external party, presents an additional issue.

Both incoming and outgoing TCP connections use the range of ports from 6891 to 6900. This allows up to 10 simultaneous file transfers per sender. These ports must be open on any firewall between the peers. If you open only port 6891, users will only be able to do one file transfer at a time. - (open en nog een en he, je kunt er 2)

Dus dat is opgelost.

Kent iemand hier toenvallig een SOFTWARE matige router die met uPNP om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
pierre-oord schreef op 10 augustus 2002 @ 10:15:

......
Kent iemand hier toenvallig een SOFTWARE matige router die met uPNP om kan gaan?
ICS van WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62286

Anoniem: 18020 schreef op 16 mei 2002 @ 00:33:
Ik heb vandaag de E-Tech gehaald en ben er bijzonder tevreden over, wat mij heeft doen overhalen is dat je je ftp server als Active kan verbinden, ipv PASV.

En de prijs is natuurlijk ook heel schappelijk en kan bijzonder veel, je kan poorten mappen, maar ook applicaties.
Ik ben ook erg geinteresseerd in DIE router... jij gebruikt hem nu al een tijdje.....nog steeds tevreden ?

Graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:49
Anoniem: 36778 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:04:
Wat een P**keding zeg.
Wat is er met je Linksys aan de hand?
Wat voor een ellende?

Bij mij werkt ie perfect.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Ik wil nog wel een goed woordje voor de linksys doen :

Ik heb de BEFSR81 (router met 8 poorts switch).
Als ik alle poorten gebruik + de uplink naar een andere switch en helemaal vol gooi blijft de linksys het doen ... MSN, UT, CS .... het werkt allemaal. Zowel intern als extern.
Heb met de DMZ nog een leuke server op kunnen zetten die ook intern en extern bereikbaar is.

Enige beperking van de SR81 : de enige router van linksys die niet compatible is met MXStream. (let wel : de SR41 kan het wel).

Wat me opvalt is dat veel mensen het hebben over de enorme mogelijkheden van hun router ... terwijl je er maar de helft of minder van nodig hebt.
Kijk goed wat je nodig hebt en kies daar je router dan uit.
Scheelt je een hoop zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Uit het microsoft verhaaltje hierboven begrijp ik dat je zonder UPnP porten moet gaan mappen om file transfer voor bijvoorbeeld MSN aan de gang te krijgen. Dan zou dus slechts 1 user files kunnen verzenden/ontvangen. Echter had ik ook begrepen dat dit standaard mogelijk was op de E-tech & Draytek.

Zou iemand die een E-tech heeft EN iemand die een Draytek heeft kunnen bevestigen dat je achter deze routers via MSN EN ICQ files kunt versturen/ontvangen op meerdere pc's tegelijk? (ben nu ICS gewend en dat geeft vrij weinig problemen)

Edit: Nevermind, heb de Sitecom bij Informatique besteld. Daarvan weet ik dat ie UPnP ondersteunt (via dit topic) en ik kon niet langer wachten.. netwerk wordt met de dag slechter hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

fetcher schreef op 09 augustus 2002 @ 15:52:
[...]

oftewel het bekende probleem met multie-nat & netmeeting :)
Installeer een gateway op je server en het probleem is opgelost.

Ik heb de gateway van Averty gebruikt en deze werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

WoW! Na dik een uur lezen, wil ik ff kijken of ik het allemaal goed begrepen heb..
1. ik heb kabel van @Home
2. Ik wil voice-chat van Buddyphone of ICQ gebruiken
3. Geen problemen hebben met file-transfering
4. ik heb 3pc's om eraan te hangen
5. Betrouwbaar

Wat zou mijn keuze dan worden?
Draytek Vigor 2200E?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FunFactory schreef op 11 augustus 2002 @ 22:18:
WoW! Na dik een uur lezen, wil ik ff kijken of ik het allemaal goed begrepen heb..
1. ik heb kabel van @Home
2. Ik wil voice-chat van Buddyphone of ICQ gebruiken
3. Geen problemen hebben met file-transfering
4. ik heb 3pc's om eraan te hangen
5. Betrouwbaar

Wat zou mijn keuze dan worden?
Draytek Vigor 2200E?

Volgens mij moet je deze topic nog eens goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Draytek zou een goede keuze zijn NADAT zij UPnP aan hun firmware hebben toegevoegd (nu dus nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Laatst online: 23-06 19:32
Ik heb ook ff zitten lezen, ik wil het volgende:

*geschikt voor BBned
*ingebouwde switch
*ingebouwde printer server
*upnp
*active ftp connectie mogelijk

Ik dacht dus aan de Repotech 515H, maar die is volgens mij niet meer leverbaar.

Iemand een ander idee?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30100

Ik heb die 8 poorts repotec maar dat ding loopt regelmatig vast en meestal als ik netmeeting of video via MSN-XP gebruik. altjd maar weer resetten (spanning eraf /erop) en ga nu dus een andere aanschaffen. Ik hem hem vanwege dat UPNP verhaal en ik moet zeggen, alles werkt, alleen dat vastlopen grrr. Ik las dat meerdere mensen problemen hadden met repotec dus als je regelmatig camt zou ik maar oppasen. Ik denk dat het een Draytek wordt zodra deze UPNP ondersteunen. Binnenkort te koop.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57808

Ik zelf heb een SMC Barricade 7004ABR, ideaal en eenvoudig te configureren routertje die alles doet, ook MSN, ICQ, Netmeeting zonder al te veel in te stellen.
Werkt met Cistron ADSL voorbeeldig...

Features and Benefits:
High Performance &Functionality

-Firewall security through Network Address Translation
-Built-in Print Server
-RS-232 Port for connection to an external 56k modem or ISDN TA
-4 auto-MDIX/MDI ports -no crossover cables required
-Hacker Attack Logging
-VPN tunneling via L2TP,PPTP and IPSec pass-through
-Flexible System Management
-NAT-based firewall provides a high level of security for your network
-Built-in Print Server alleviates the need to keep one PC on at all times to act as a print server
-The RS-232 Port allows for back-up dial-up capability incase your Cable/xDSL connection goes down
-True plug and play device -All ports can be cascaded to another switch or PC to grow your network easily. No crossover cable required
-Hacker Attack Logging provides a method of monitoring any potential hackers trying to break into your network
-VPN pass-through support allows remote users secure access to their corporate infrastruture.

Compatibility
-IEEE 803.3
-IEEE 803.3u
-Compatible Mac et PC

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57808

Rusty schreef op 14 augustus 2002 @ 09:46:
Ik heb ook ff zitten lezen, ik wil het volgende:

*geschikt voor BBned
*ingebouwde switch
*ingebouwde printer server
*upnp
*active ftp connectie mogelijk

Ik dacht dus aan de Repotech 515H, maar die is volgens mij niet meer leverbaar.

Iemand een ander idee?
De SMC Barricade 7004ABR bijvoorbeeld dus... ;-) zie www.smc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Laatst online: 23-06 19:32
Anoniem: 57808 schreef op 14 augustus 2002 @ 10:41:
[...]

De SMC Barricade 7004ABR bijvoorbeeld dus... ;-) zie www.smc.com
Thanks, maar ik kan niet ontdekken of die router upnp ondersteunt. Weet iemand dat? Ik heb al een mailtje gestuurd naar smc, dus als ik dat hoor laat ik het wel even weten.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 08:56
iemand ervaring met deze router?
http://www.dlink.com/products/broadband/di804/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Even mn ervaringen rapporteren met de Sitecom DC-201:
Installeren ging erg makkelijk en snel. Moest wel even naar de sitecom site om erachter te komen hoe ik mn MAC adres aan kon passen (had al Chello opgebeld maar die veranderen het "binnen 24 uur", dus morgen maar terug veranderen). Maar alles lijkt tot nu toe prima te werken: messengers, file send/receive, ftp server, vnc.. alleen netmeeting moet ik nog ff proberen. Daar schijnt DMZ voor nodig te zijn, maar dat zou ik dan alleen tijdelijk instellen..

(heb trouwens de laatste firmware meteen geinstalleerd: 1320b (1311 stond er standaard op, 1312 is de laatste non-beta versie))

edit1: UPnP lijkt ie toch niet te ondersteunen, want MSN Video+Voice werkt niet :'(. Na wat configureer werk had ik NetMeeting wel aan de praat, maar als een call inbound gemaakt wordt dan heb ik geen beeld. Outbound wel (vaag? :?).

edit2: MSN Gaming Zone lijkt te werken, een game RiskII werkt ook (kreeg ik met ICS van Win2k niet aan de praat). File send vanaf MSN doet het niet, ontvangen wel met port mapping goed ingesteld.

Ik vind dit een beetje kut eigenlijk, want ik had begrepen dat Sitecom UPnP ondersteunde met deze router. Sitecom dus maar ff gemaild.

edit3: Nou, volgens Sitecom support ondersteunt de router wèl UPnP, alleen kan ik niet vinden hoe ik dat aan/uit kan zetten (volgens mij staat het standaard uit), dus ik heb ze weer teruggemaild. Het geheugen van de DC-201 is helaas niet toereikend om er ook "Port Triggering" bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 30100 schreef op 14 augustus 2002 @ 10:28:
Ik heb die 8 poorts repotec maar dat ding loopt regelmatig vast en meestal als ik netmeeting of video via MSN-XP gebruik. altjd maar weer resetten (spanning eraf /erop) en ga nu dus een andere aanschaffen. Ik hem hem vanwege dat UPNP verhaal en ik moet zeggen, alles werkt, alleen dat vastlopen grrr. Ik las dat meerdere mensen problemen hadden met repotec dus als je regelmatig camt zou ik maar oppasen. Ik denk dat het een Draytek wordt zodra deze UPNP ondersteunen. Binnenkort te koop.........
Met cammen loopt mijn repotec (4 poorts versie) nooit vast, alleen af en toe met MSN. Ik moest hiervoor wel de DoS protectie uitzetten.

Ah ok maar geeft wel aan dat er iets mis is met die dingen van Repotec. De laatste firmware update is al weer van januari en ik bespeur meerdere mensen die last hebben maar blijkbaar vindt Repotec het niet nodig om er wat aan te doen. Reden voor mij om voor wat anders te gaan en spullen van repotec voortaan links te laten liggen

• BlackShadow
  • Laatst online: 08:56
[b][message=13575584,noline]gompie schreef op 14 mei 2002 @ 22:31
Ik heb zaterdag een e-tech routertje aangesloten, aansluiten en draaien, zelfs msn werkt volledig ( voice / video /files ) nergens geen problemen mee.
welk type is dit?
http://www.e-tech.com.tw/open1.htm

Anoniem: 18020

wel typisch, 7 pagina's lang worden er routers besproken en dan nog wordt er gevraagd wat er beter is......

• Change
Anoniem: 18020 schreef op 15 augustus 2002 @ 17:05:
wel typisch, 7 pagina's lang worden er routers besproken en dan nog wordt er gevraagd wat er beter is......
Kwa UPnP & Port Triggering zijn er toch nog wel belangrijke verschillen tussen de routers. Ook firmware updates kunnen het nodige veranderen/veranderd hebben, dus ik vind het niet zo vreemd dat dit nog steeds gevraagd wordt...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Kheb zelf de NetGear MR314 en doet alles wat ik wil :) Nog nooit probs mee gehad.

Be Stronger Than Your Excuses

Anoniem: 32088

Heeft iemand ervaring met een Wanadoo Premium icm een Edimax? Want deze vraag is al gesteld maar nog geen antwoord op gegeven.
Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen de Draytek Vigor 2200E waar ik zoveel van heb gehoord of de Edimax waar mijn collega mee is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60243

K heb sinds vanmiddag de E-tech cable-router, nu werkt het echt perfect, binnen 2 minuten alles aangesloten en werkend...
Maar toch nog 1 dingetje hoe krijg ik het voor elkaar om ook bestanden te verzenden met MSN?? Ik heb dit topic er op na gelezen maar het enige wat is lees is het open zetten van een aantal poorten, maar hoe en waar doe ik dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Heb ook de E-tech router bij routershop gehaalt voor 86,- euro. Was een leuke aannbieding.

Ding werkt erg goed, ik heb er totaal geen verstand van maar ik kreeg hem snel aan de praat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik zie dat de netgear RP114 niet echt veel voorkomt hier, maar ik heb er goede ervaringen mee.
De dag waarop hij binnenkwam heb ik hem gelijk geinstalleerd en dat was binnen 5 minuten gebeurt incl. kabels versteken. Eerst de kabels, daarna de computers rebooten en daarna 192.168.0.1 ingetikt in mn browser. Wachtwoord invullen en je krijgt een stap voor stap grafische interface van de router. Deze is door de grootste n00b in te vullen en na een reboot van de rooter kon ik internetten. Alles werkte gelijk. Alleen voor mijn webserver moest ik even de poort 80 forwarden wat perfect ging.

Ik heb eigenlijk helemaal niet in de gaten dat ik hem heb, en zo hoort het toch ook? Mijn max uptime is nu meer als 4 maanden maar door stroomstoring kwam er toen een einde aan. Nu is hij nog maar 837 uur up :P

Owja, hij heeft ook een hele mooie kast, iets wat voor tweakers ook best belangrijk is. Niet zo'n plastic ding maar een mooi gespoten kleine metalen case. Echt een schatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Ik heb het Repotec vastloop probleem voorgelegd aan Repotec. Zij stuurden mij een nieuwe firmware 1.4.A0, die volgens hen het probleem zou oplossen. Ik heb vandaag ge-upgrade en ben benieuwd of het inderdaad wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb de E-Tech besteld. Dat lijkt me een goede keuze als ik de postings hier zo lees. Verder is ie niet te duur namelijk € 102,00

Ervaringen: binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45
Ik heb net de draytek vigor 2200 E binnen gekregen!
Binnen een poep en een scheet (10 min hooguit) het helezooitje aan de praat gekregen (inclusief thuisnetwerk van 2 pc's!).
Zelf dacht ik dat ik ook nog wat firewall instellingen moest aanzetten maar ook dat was niet nodig. Ben op www.grc.com geweest om te kijken of ik wat poorten open had en het resultaat was dat alle poorten dicht waren. MSN bestanden versturen en ontvangen op beide pc's was ook geen probleem.
Het is echt plug and play hardware! Als je een router zoekt en je kunt wat poen missen ga dan voor de draytek router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdhoek schreef op 20 augustus 2002 @ 13:03:
Ik heb het Repotec vastloop probleem voorgelegd aan Repotec. Zij stuurden mij een nieuwe firmware 1.4.A0, die volgens hen het probleem zou oplossen. Ik heb vandaag ge-upgrade en ben benieuwd of het inderdaad wat oplost.
Zou je mij het adres kunnen geven waarmee je kontakt hebt opgenomen of als het firmware betreft voor de IP518H mij dat toe willen mailen? eddy@arnhemnet.nl
Ik heb nog steeds geen reactie van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

De E-Tech is gisteren binnengekomen (1 dag levertijd...niet slecht). On-line gekocht bij 1to0.nl

Het uitpakken heeft langer geduurt dan de installatie! Er wordt zelfs een utp-kabel bijgeleverd om tussen kabelmodem en router te plaatsen. UTP kabel die naar boven vertrekt in 1 van de 4 poorten gepropt. Boven in een 8 poorts switch. PC's configgen voor dhcp...en klaar!

Alleen de in- en uitgaande mail server (binnen outlook) moeten aanpassen. Ik heb de mogelijkheid nog niet gevonden om dns gegevens volledig transparant door te sturen (dus "mail" is nu "mail.maast1.lb.nl.home.com").

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63316

Wie kan mij het volgende vertellen.
in de specs staat dat upnp en multie dmz zou werken. tevens applicaties zoals netmeeting en msn 4.6 (voice, video en file transfer) zouden nu zonder problemen moeten werken.

Ik heb op dit moment een vigor 2200 en kan nu beperkt netmeeting en msn 4.6 gebruiken (geen filetransfer mogenlijk).

ik ben dus vanplan om de 2300 of 2600 te gaan kopen maar voordat ik dit doe wil ik wel van iemand hebben gehoord of deze routers ook weer beperkingen hebben.

alvast bedankt voor jullie commentaar

ps: jammer dat er eigenlijk nooit een goede router test voor bv adsl in een test staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 22-06 11:40

bdu

IK heb vandaag me router binnen gekregen, de Vigor 2200E

Ik kan alleen bij msn geen bestanden verzenden, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Hier eens gaan lezen -> -=Het grote Msn Messenger topic=-

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Rusty schreef op 14 augustus 2002 @ 11:52:
[...]

Thanks, maar ik kan niet ontdekken of die 7004ABR router upnp ondersteunt. Weet iemand dat? Ik heb al een mailtje gestuurd naar SMC, dus als ik dat hoor laat ik het wel even weten.
SMC routers ondersteunen nog geen UPNP. De firmware is ondertussen al wel in de maak en er circuleren al beta firmwares van AMIT die oa ook voor de ABR beschikbaar zijn. Ook voor de BR (die ik zelf heb :)) is er al een beta UPNP firmware uit (1.95d), maar die is er als het goed is binnen een paar weken ook voor de SMC zelf. Als de firmware eenmaal stabiel verklaart wordt dan hoeven ze alleen het AMIT logo maar door een SMC logo te vervangen en dan is ie ready for download.

In dit DSLreports topic kan je meer info lezen over de firmwares van AMIT voor (oa) SMC en USRobotics routers. Ze hebben daar (bij DSLreports) overigens erg goede hardware fora die per merk gesorteerd zijn.. Ideaal voor de wat specifiekere vragen over jouw router!

Hier ook nog een duidelijk overzichtje met alle SMC routers.. Kan je precies zien welk type wat kan!
==> http://www.smc.com/index....g=Barricade-Matrix&site=c

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 27-08-2002 21:39 . Reden: SMC Matrix toegevoegd! ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Een probleempje met de E-Tech, ik weet niet waar ik het precies moet zoeken.
Ik heb het gevoel dat de internetverbinding van de clients (2 stuks) die achter de router hangen nu minder snel is. Zelfs wanneer maar 1 pc aanstaat zit er een soort vertraging in de opbouw van de opgevraagde sites. Ook de downloadsnelheden die Kazaa laat zien zijn beduidend lager dan wanneer ik de internet verbinding direct op de pc koppel.

De router zorgt voor de IP adressen voor de clients, verder heb ik geen instellingen gewijzigd. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb zelf de Draytek 2200E router. Zit een nederlandse handleiding bij hoe je het in moet stellen voor elke adsl/kabel verbinding.
Zelfs voor de lokale kabelboer hier!
Alles ingesteld en binnen 10 minuten had ik alles aan de praat (XP bak + linux bak) :Y)
Tevens komen er genoeg firmware updates uit voor de Draytek.
Ik zat zelf te twijfelen tussen de draytek en de e-tech, maar na alle topics te zijn afgegaan, besloot ik toch maar om de draytek aan te schaffen.

Tis net als coca cola en pepsi iedereen heeft wel een eigen smaak.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Anoniem: 46384

Ermo schreef op 20 augustus 2002 @ 13:10:
Ik heb de E-Tech besteld. Dat lijkt me een goede keuze als ik de postings hier zo lees. Verder is ie niet te duur namelijk € 102,00

Ervaringen: binnenkort...
Ik heb er ook 1, 85 euro bij www.routershop.nl

Ik kan alleen niet vinden hoe ik een portmapping maken moet.
Dus geen open port,maar een echte mapping.

Binnenkomende data op poortje 40021 moet bijvoorbeeld intern naar poortje 21, ik kan alleen de data doorzetten naar een IP op hetzelfde portnr, namelijk 40021.

Iemand een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19775

Klopt het dat die Edimax ISDN kan verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo is zich ook aan het orienteren...
Ik lees hier veel goede ervaringen over de E-tech router:
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etech.jpg

... maar zelf wilde ik eigenlijk de volgende nemen (ook van E-tech), waarbij het ADSL modem direct zit ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etechrouterannexb.jpg

Mijn vraag is dus: gaan de genoemde eigenschappen van de losse router ook op voor dit exemplaar met ingebouwd modem? Het zou me niets verbazen als de router implementatie in dit apparaat exact dezelfde is als die losse... Iemand die weet of dit zo is, of die ervaring heeft met dit apparaat?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Leuk al die routers met 4 poorts switch erin, maar ik moet internet delen met 5 pc's.

Weet iemand er misschien een met een 5 of meer poorts router ?

Of kan ik een hub aan één van de poorten van een 4 poorts switch hangen ?

Of zijn er misschien routers zonder ingebouwde switch ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Lord of the Pentium schreef op 06 september 2002 @ 21:44:
Leuk al die routers met 4 poorts switch erin, maar ik moet internet delen met 5 pc's.

Weet iemand er misschien een met een 5 of meer poorts router ?

Of kan ik een hub aan één van de poorten van een 4 poorts switch hangen ?

Of zijn er misschien routers zonder ingebouwde switch ?
Ja, Repotec heeft bijvoorbeeld een 7 poorts.
Ja je kunt een hub aansluiten via uplink poort.
Ja er bestaan ook routers zonder ingebouwde switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
dvdhoek schreef op 06 september 2002 @ 21:59:
[...]

Ja, Repotec heeft bijvoorbeeld een 7 poorts.
Ja je kunt een hub aansluiten via uplink poort.
Ja er bestaan ook routers zonder ingebouwde switch.
Over Repotec heb ik nog weinig positieve reacties gehoord :(

Ik heb een hub en ga die dus aansluiten :)

Weet jij soms of routers zonder switch voordeliger zijn ? En weet je misschien ook een merk / type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 08:47
nou Draytek mag zich weer 1 fan erbij rekenen :P
gisteren binnengekregen en letterlijk binnen 5min werkend met Chello...ook MSN kan ik bestanden versturen en ontvange..daarnaast goed werkende DHCP...heerlijk 100mbit swith ingebouwd en instellen is fluitje van een €

vind hem er ook nog netjes uitzien :) (oog wil ook wat) en word ook niet echt warm gelukkig!
kortom niets dan lof voor perfecto routertje..... (firmware update is ook echt te simpel voor woorden....)

kortom: eigenlijk heel simpel in te stellen en al kom je er niet uit moet je naar de draytek site gaan voor de info...nou als je er dan niet uitkomt dan ben je echt een n00b >:) *D

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Lord of the Pentium schreef op 06 september 2002 @ 22:12:
[...]

Over Repotec heb ik nog weinig positieve reacties gehoord :(

Ik heb een hub en ga die dus aansluiten :)

Weet jij soms of routers zonder switch voordeliger zijn ? En weet je misschien ook een merk / type?
Bij mij werkt de Repotec goed, loopt wel eens in de maand ofzo vast, moet dan altijd even de stroom eraf halen. Maar inderdaad hebben anderen dit probleem vaker. Voor de rest is het juist een hele goede router, een van de weinige goedkope routers waarmee ook voice en videochat werken via MSN (dus niet alleen via NetMeeting).
Voor het vastlopen heb ik van Repotec een beta firmware gekregen, maar helaas werkte toen de voor voice/video noodzakelijke UPnP niet meer.

Ik weet niet zo snel voordelige routers zonder switch, kijk eens in de pricewatch. Ik vermoed echter dat het prijsverschil niet erg groot zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
dvdhoek schreef op 07 september 2002 @ 11:36:
[...]

Bij mij werkt de Repotec goed, loopt wel eens in de maand ofzo vast, moet dan altijd even de stroom eraf halen. Maar inderdaad hebben anderen dit probleem vaker. Voor de rest is het juist een hele goede router, een van de weinige goedkope routers waarmee ook voice en videochat werken via MSN (dus niet alleen via NetMeeting).
Voor het vastlopen heb ik van Repotec een beta firmware gekregen, maar helaas werkte toen de voor voice/video noodzakelijke UPnP niet meer.

Ik weet niet zo snel voordelige routers zonder switch, kijk eens in de pricewatch. Ik vermoed echter dat het prijsverschil niet erg groot zal zijn.
Prijsverschil is er inderdaad nauwelijks of niet. Dus heb ik maar een Draytek gekocht :) € 136 :| maar goed, nu even testen of het aansluiten van een hub ook goed werkt. Ik zit nu thuis met modem dus dat komt nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op 20 augustus 2002 @ 18:31:
Ik heb net de draytek vigor 2200 E binnen gekregen!
Binnen een poep en een scheet (10 min hooguit) het helezooitje aan de praat gekregen (inclusief thuisnetwerk van 2 pc's!).
Zelf dacht ik dat ik ook nog wat firewall instellingen moest aanzetten maar ook dat was niet nodig. Ben op www.grc.com geweest om te kijken of ik wat poorten open had en het resultaat was dat alle poorten dicht waren. MSN bestanden versturen en ontvangen op beide pc's was ook geen probleem.
Het is echt plug and play hardware! Als je een router zoekt en je kunt wat poen missen ga dan voor de draytek router!
met welke provider heb je dit gedaan?
Ik heb 'm uiteindelijk toch ook gekocht alleen mijn verbinding komt a.s. donderdag. (Wanadoo Premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 19:47

ralfbosz

xm create bosz -c

Ermo schreef op 23 augustus 2002 @ 12:59:

Alleen de in- en uitgaande mail server (binnen outlook) moeten aanpassen. Ik heb de mogelijkheid nog niet gevonden om dns gegevens volledig transparant door te sturen (dus "mail" is nu "mail.maast1.lb.nl.home.com").

>:)
'Probleem' heb ik op mijn Vigor 2200E, nou echt probleem ook weet niet, gewoon overal mail.home.nl ingevuld, werkt ook ;).

Alleen bestaat news.home.nl niet, die moest ik dus even uitvissen. Het schijnt te maken te hebben met je domainname die je in je instellingen moet invullen, ach ik vindt het wel goed zo....

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

Stinger_Ventura schreef op 17 mei 2002 @ 20:27:
Misschien moeten we een letsbuyittogether actie doen waarbij "tweakers" een extra discount krijgen bij een shop (kan ze nu wel tegen elkaar uitspelen ).

Animo check?
check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 09:13
check check dubbel check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

Triple Check! :)

• Aike
  • Niet online
Ik heb er al 1 :(

• sh4d0wman
  • Laatst online: 10:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ben van plan om een Vigor te kopen maar vroeg me nog 1 ding af. is het makkelijk om een VPN over je ADSL verbinding heen te krijgen? bv naar een vriend ofzo.

ik las namelijk dat de router er wel ondersteuning voor heeft. maar weet ook dat VPN over VPN niet echt makkelijk was op te zetten :) iemand die hier ervaring me heeft?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Anoniem: 36681

Hoi ik hem zo'n ding maar de gebruiksaanwijzing is gewoon flut, 1 blaadje zit erbij met bijna geen info.

Ik zit met een paar vragen die ik na het zoeken op dit forum niet beantwoord heb gekregen, dit zijn mijn vragen:

-Hoe goed is die ingebouwde firewall, kan ik mijn norton firewall op de pc's uitzetten?
-Is er een speciaal menu voor die firewall, of is de DDOS setting het enigste?
-Zitten er nog ergens verborgen menu's/instellingen die niet in het menu staan als ik inlog via 192.168.0.1 ? Op het forum kwam ik al ergens 192.168.0.1/techsupp.htm tegen, die staat dus niet in dat menu, zijn er hier nog meer van want in mijn gebruiks aanwijzigen staat dus echt niks.
-Ik heb vorige week voor de eerste keer gehad dat mijn router het niet meer deed, alleen het status lampje knipperde rood, na reset deed ie het nog niet, na 1 nacht uit stopcontact werkte ie weer normaal, heb er bijna 4 maanden mee gewerkt zonder enig probleem (op chello) weet iemand wat dat rode lampje betekend en wat er verkeerd is?(nu doet ie het weer normaal)

Anoniem: 46062

Dit topic loopt al een geruime tijd en is zeer nuttig voor me geweest. Ik sta binnenkort voor de keuze om ook een router aan te schaffen. Ik ben op zoek naar een stabiele, betrouwbare router met minimale warmte ontwikkeling.
Ik overweeg nu de volgende routers:
- E-tech e 115,-
- Vigor 2200E e 139,-
- Sitecom DC-201 e 89,-
- Edimax BR-1604 e 79,-
Mijn voorkeur gaat licht uit naar de E-Tech, mede door de goed reacties hier en de vijf jaar garantie. Maar wat ik vooral wil weten is wat de verschillen zijn tussen de Sitecom en de Edimax t.o.v. de E-tech. Vooral over de sitecom is weinig informatie te vinden. Voorzover ik heb uitgezocht heeft de Edimax alle features die de E-tech ook heeft. De Sitecom is wel de enigste in het rijtje die nu upnp support biedt, maar dit vindt ik niet het belangrijkste.

Ik wil via twee routers twee interne 100mbit netwerken op verschillende lokaties opzetten en deze middels VPN verbinden. Lokatie een drie computers (win2k pro, winME, win98) en laptop (winXP), lokatie twee, een desktop (win2k) en een laptop (win98). Voor de overige gebruikers geldt dat zolang internet, online banking, msn, icq, webcam en networkgames het blijven doen, het al goed is.
Ikzelf heb nog wat meer eisen, de router moet zoiezo het mac address kunnen simuleren, extra switch en printserver kunnen aansturen en goede/uitgebreide beveiliging hebben. Verder wil ik van buitenaf, de computers achter de router kunnen bereiken om bestanden te kunnen uitwisselen (in dit topic wordt gemeld dat de E-tech een actieve ftp server ondersteund).
Makkelijkt te configureren is mooi meegenomen, maar hoeft niet, ook al ben ik nog niet zo thuis in het opzetten van netwerken maar met GoT en een goede handleiding kom ik er altijd wel uit.

De Sitecom en de Edimax zijn nog niet vaak langsgekomen, ik hoop dat dit gaat veranderen, vooral gezien de gunstige prijs(daling) zijn deze interessant.
Graag onderbouwde reacties, gebruikerservaringen en concrete tips, dit houdt het topic schoon en overzichtelijk om te lezen.

Anoniem: 58558

Ik denk erover om de E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch ( http://www.routershop.nl/nl/dept_19.html ) te kopen (154 euro).
Dit omdat ik er veel goeds over heb gelezen op GoT en omdat het naar mijn weten de goedkoopste is voor ISDN.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32

johnwoo

3S-GTE

Anoniem: 58558 schreef op 12 september 2002 @ 12:59:
Ik denk erover om de E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch ( http://www.routershop.nl/nl/dept_19.html ) te kopen (154 euro).
Dit omdat ik er veel goeds over heb gelezen op GoT en omdat het naar mijn weten de goedkoopste is voor ISDN.
Zie mijn post een stukje hierboven :) Ik heb hem maar besteld (eind vorige week), als het allemaal draait (duurt ws nog 2 weken...) dan post ik wel ff of ie bevalt :)
Ik kon er hier verder weinig reacties over vinden (wel over de losse E-tech router maar niet dit ding), maar heb em uiteindelijk dus toch maar gekozen :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• sPENKMAN
  • Laatst online: 18-06 09:06
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etech.jpg
Ik heb deze vandaag besteld morgen/overmorgen krijg ik hem binnen.. mocht er belangstelling zijn wil ik wel ff wat pics nemen en screenz maken.

Eve char: Warock <TEST>

Anoniem: 15709

Als ik het goed begrijp werkt kazaa niet op een pc met win2k of 98 als deze achter een router hangen i.v.m. het ontbreken van upnp?

In dat geval is een router geen oplossing en neem ik een 2e hub. Dat is een stuk goedkoper. Alleen jammer dat deze pc altijd aan moet staan als er op de andere geinternet wordt.

De huidige hub heb ik, na herinrichting van mijn kamer, gebruikt als hulpstuk voor de verlening van de kabel van m'n kabelmodem naar m'n 1e nic. Moest toch wat voor tijdelijk ;)
(langere kabel is erg lastig omdat deze helemaal in de muren weggewerkt is)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste