Toon posts:

Het grote Geforce4 Ti4200 topic (vervolg)

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 3.289 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:26 schreef IceFlame het volgende:

[..]

/zeurmodus
moet het niet G-kracht zijn? ;)
not again ;(

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op woensdag 15 mei 2002 16:28 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

not again ;(
haha :) komop dumphuiz die mensen proberen gewoon attent te zijn :)

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 06 mei 2002 14:07 schreef Jaaap het volgende:
Dumphuiz's Signature:
G-Force betekent niet zwaartekracht maar eerder versnellingskracht. En dan ook nog de versnellingskracht van de aarde, te weten 9.81 m/s^2

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een nerd opmerking . Je hoort te weten dat G, de gravitatieconstante, niet hetzelfde als g, oftwel de valversnelling, is. De gravitatieconstante is 6,67 x 10 e-11 Newton per vierkante meter per kg.
Dus het is Gravitatie-kracht (gezien de hoofdletter G), wat IMHO precies hetzelfde is als zwaartekracht...
(correct me if I'm wrong)
Het kan best zijn dat het idd G-krachten zijn, maar zeg nu eerlijk zwaartekracht ligt daar best dicht bij in de buurt en ten tweede 'zwaartekracht' klinkt veel dommer, dus... :)

Verwijderd

en ten tweede 'zwaartekracht' klinkt veel dommer
Helemaal mee eens :)
en dat natuurkundige gebazel tsja.... :Y)

hehehe ik ben gewoon melig op mijn werk, ben moe en heb het wel weer gehad voor vandaag.
nog maar 25mins en dan zit mijn taak er weer op voor vandaag! :)

Verwijderd

Ja ja,
zwaartekracht IS versnelling. Nog helemaal niet opgelet op school ????

Verwijderd

Nu iedereen weer ontopic plz :)

Verwijderd

pfff...
ben blij dat ik dat jaren geleden heb gedropt, man dat is 6/7 jaar terug dat ik dat voor het laatst heb gehad.
Kon me niet boeien.

Verwijderd

Nu iedereen weer ontopic plz
ja baas :P
maar die taiwaneez van prolink ligt volgens mij al uren te tukken ofzo had hem vanmorgen meteen nog een mailtje gestuurd met welke res hun ti-4200 allemaal aankon, maar yet no response :(

Drax is yous home yet!! ;)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
* Tha_TE valt in slaap van het wachten.....

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Op woensdag 15 mei 2002 16:01 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

hmmmm de smiley die ik nu voor jou in gedacht heb is nog niet mogelijk op GoT....

jij duivel, jij!
Hmmm }) :?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:38 schreef Hooi het volgende:
Ja ja,
ehm, versnelling is wat te kaal. Je kan ook versnellen dmv van lopen/fietsen e.d...

zwaartekracht is de versnelling geleverd door de massa van de aarde...

Maar er wordt meer met deze kaartjes op G-krachten gedoeld, dus zwaartekracht klopt helemaal niet. Maar dat is geen probleem, aangezien je met Nederlandse woorden de juiste betekenis hoort te omzeilen *D (altans de computer-idee)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 15 mei 2002 16:38 schreef Hooi het volgende:
Ja ja,
Offtopic: Een kracht is GEEN versnelling... maar is wel de oorzaak van een versnelling :P

Ontopic: Ik ga mijn geduld bewaren en rustig nog even afwachten. Mei is wel de maand voor mij hoor, naast een GF4 Ti4200 wil ik ook nog een Digitale Camcorder kopen (Sony DCR-TRV27 of DCR-TRV50). Deze zijn ook "binnenkort" leverbaar....

Een kwestie van geduld dus ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Tha_TE
Op woensdag 15 mei 2002 17:17 schreef Devster het volgende:

[..]

Offtopic: Een kracht is GEEN versnelling... maar is wel de oorzaak van een versnelling :P

Een kwestie van geduld dus ;)
=je weghalen ....... vervangen door ---> :)

Een kracht ----> versnelling :)

Verwijderd

Ik zal het maar duidelijk maken :+, de woorden in mijn sig. zijn als persiflage op de computer-idee bedoeld :D.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Op woensdag 15 mei 2002 16:26 schreef IceFlame het volgende:

[..]

/zeurmodus
moet het niet G-kracht zijn? ;)
[meezeur modus]
volgens mij ook jah, maar wou er niet over beginnen :9
[/meezeur modus]

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Volgens mij gaat dit volledig de verkeerde kant op zo.

iemand meer info over Videokaarten en niet meer over die citaten uit binas

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 17:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hmmm }) :?
Neehh, die is te lief, had ik al aan gedacht, zocht er eigenlijk een met vlammen eronder :D

And NOW for something completely different:

ON TOPIC!!!!

psst ;) ti4200 ;)

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op woensdag 15 mei 2002 18:11 schreef Bzzje het volgende:
Volgens mij gaat dit volledig de verkeerde kant op zo.

iemand meer info over Videokaarten en niet meer over die citaten uit binas
goed idee,
ondertussen is de Club3D Ti4200 gezakt tot 196 euro, bij Exile Computer Solutions, al ben ik nog steeds niet overtuigd van de kwaliteit van het merk Club3D (ik hoor afwisselende reacties)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:26

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben van plan gewoon de gok te wagen Completer zit op bijna dezelfde weg als waar ik woon dus ik heb alleen 5 extra administratie kosten. Ik bestel hem wel gewoon en zie wel wat er gebeurt...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Oc resultaten posten he ;)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:26

Royz

Kleurenblind!!

Als het goed is kan ik hem zaterdag halen dan en ik ga meteen mijn 3D Mark testen :9~ alleen twijfel ik wel aan de kwaliteit van Club 3D. Wat dan ook het zal altijd beter zijn dan die GF 2 MX 32 mb 8-)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 15:45 schreef irmscher het volgende:

[..]

ik wil nooit een club3d in me kast hebbem. heb nu een powercolor (dat is de zelfde fabrikant, andere naam) en die presteren het om een gf2 pro op 200/366 te laten lopen.
terwijl een gf2 pro op 200/400 hoort te lopen.
ocen wil ook heel moeilijk. met memheatsinks haal ik max 220/405. voor stabiel gamen ben ik beperkt tot 210/390.

ik las ook al ergens dat de club3d ti4200 64mb op 250/444 loopt ipv 250/500.

dus PAS OP voor je een baggerkaart koopt

edit:

http://61.59.36.233/web/product_inside.asp?prd_id=CGTS2A
op de site van powercolor staat vrolijk 400Mhz mem... geloof de site van club3d dus niet, mocht je hem vinden :S
Dan mag je ook geen leadtek meer, die hebben precies hetzelfde truckje met dezelfde kaart uitgehaald.

Specs

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 09:55

jw

is het nu slim om een kaart te reserveren voor week 23?
bij Sallend Automatisering hebben ze hem voor 242,90E

ik wil deze dus wel errug graag hebben maar als in de tussentijd de prijs zakt ben ik de pineut!!!!

wat is dus slimmer: wachten dat de prijs zakt, of nu reserveren voor de huidige prijs?

(salland automatisering: leadtek gefore 4ti 4200 retail+tv-out.)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 19:06 schreef schapie het volgende:
is het nu slim om een kaart te reserveren voor week 23?
bij Sallend Automatisering hebben ze hem voor 242,90E

ik wil deze dus wel errug graag hebben maar als in de tussentijd de prijs zakt ben ik de pineut!!!!

wat is dus slimmer: wachten dat de prijs zakt, of nu reserveren voor de huidige prijs?

(salland automatisering: leadtek gefore 4ti 4200 retail+tv-out.)
Voor 196 euro heb je een Club3D Ti4200...
Ik weet niet hoezeer jij op een merkje geilt, of op een overclock van 3 procentpunt meer, of op een mooie 2D beeldkwaliteit, maar als je daar niet heel erg op geilt zou ik gewoon voor de Club3D gaan. Het kwaliteitsverschil is gewoon heel erg klein, en het verschil in prijs ERG groot.

Specs

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 19:19 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ik weet niet hoezeer jij op een merkje geilt, of op een overclock van 3 procentpunt meer, of op een mooie 2D beeldkwaliteit, maar als je daar niet heel erg op geilt zou ik gewoon voor de Club3D gaan. Het kwaliteitsverschil is gewoon heel erg klein, en het verschil in prijs ERG groot.
Inderdaad!

Het is helemaal aan jezelf.

ik heb nodig:
- strakke 2D tot op hoog niveau
- goeie stille koeling
- garantie dat de kaart verzekerd is van enige mogelijkheden tot sneller draaien (golden sample van Gainward als voorbeeld)
- geen 444Mhz
- zo snel mogelijk geheugen, tevens stabiel
- TVout
- DVI

Ik vind leuk om te hebben:
- 128MB ipv 64MB
- 3,3 ipv 3,6 ipv 4.0ns
- TV in

Abso onbelangrijk:
- strakke felle kleur kaart
- vergulde koelers
- neon lampjes in mijn koeler
- een basebal cap van mijn kaartmerk

*klik* edit this post..

Uitgaande van een aanschaf ti4200 type

Verwijderd

Wat is er nou eigelijk zo super aan de ti4200, ik hoorde wel dat er een goede prijs/ kwaliteit verhouding was?

Want ik was van plan een nieuwe pc te bestellen met een ti4600( ben een gamer). Maar nu zie ik hier ineens zo'n groot topic met dat deze kaarten zo ontzettend goed zijn?

Im confused?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Ti4200 is een Ti4600 met lager geheugen en veel lagere prijs. Sommige Ti4200 kunnen ge-OC'ed worden naar Ti4600 snelheid. 200-250 Euro is al duur genoeg voor een videokaart.

• Tha_TE
neem de 4600 als je geld hebt :)

Verwijderd

Door Mad_Cookie - woensdag 15 mei 2002 19:43

quote:
Op woensdag 15 mei 2002 19:19 schreef Masterdam het volgende:
[..]

Inderdaad!
Het is helemaal aan jezelf.

ik heb nodig:
- strakke 2D tot op hoog niveau
- goeie stille koeling
- garantie dat de kaart verzekerd is van enige mogelijkheden tot sneller draaien (golden sample van Gainward als voorbeeld)
- geen 444Mhz
- zo snel mogelijk geheugen, tevens stabiel
- TVout
- DVI
en das natuurlijk heel nederlands om dan te denken dat je al dat moois op een club3d, pine, xfx kaartje gaat vinden?

Het is niet alleen maar op het merk geilen, kwaliteit is wel degelijk een issue!

Om in het rijtje van geilen in te haken:
- ik geil niet op een 3dmark score van 1punt hoger en dan de 60% van de tijd dat je niet game naar een brak en wazig beeld gaan zitten te kijken.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Geilen op een videokaart gaat eigenlijk ook wel een beetje erg ver :+

Maar ik heb nog geen reactie gehad van MaxPC dat ze vertraging hadden, ik kan dus aannemen dat ik die binnenkort krijg? Ik wacht...

...

• Klasanova
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

Op woensdag 15 mei 2002 12:57 schreef galaxy3000 het volgende:
nou ik had dus de Leadtek ti4200 64 mb zondag bij Maxpc besteld, met de mededeling van Maxpc dat het deze week geleverd zou worden.

Ik heb gisteravond gemaild met de vraag van hoe het nou zit want ik had ook al andere dingen besteld en vroeg van mocht het kaart binnenkort niet leverbaar zijn zoals ik hier lees dan wilde ik dat ze de andere spullen wel leverden.

Nou ik kreeg dus een mail van Maxpc dat de andere spullen worden geleverd zonder de vga kaart. :'( Trek je conclusies maar geen levering binnenkort in ieder geval niet de Leadtek kaarten. Ik ga wel een prolink halen is tenminste leverbaar en ook betaalbaar. :+
dus maxpc heeft ook al vertraging
heb leadtek al gemaild maar nog geen reactie......

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 19:56 schreef TweakerNummer het volgende:
De Ti4200 is een Ti4600 met lager geheugen en veel lagere prijs. Sommige Ti4200 kunnen ge-OC'ed worden naar Ti4600 snelheid. 200-250 Euro is al duur genoeg voor een videokaart.
Das maar eentje en das die van Suma, de SE, met 3.3 ns geheugen. Al die andere merken halen de Ti-4600 snelheden nooit...

Verwijderd

Wat is er nou eigelijk zo super aan de ti4200, ik hoorde wel dat er een goede prijs/ kwaliteit verhouding was?
precies :)
Als hij goed leverbaar wordt inderdaad.

Maar de ti-4600 is volgens mij de slechtste optie, veel doekoe voor in verhouding percentueel minder frames winst.

Maarja... if you are a big money man... T GAAT WEL WREED HARD >:)

maar het kost ook echt zwaar veel €'s meer.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 20:08 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Das maar eentje en das die van Suma, de SE, met 3.3 ns geheugen. Al die andere merken halen de Ti-4600 snelheden nooit...
Dus ik wil de SUMA 128SE? B-) Mooi! dan ga ik nu even naar www.vliegmetmemee.kr/retourtjesineendag.asap

Verwijderd

The page cannot be displayed
heeej volgens mij doet ie het niet?
hoe zou dat nou toch kunnen :P :+

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 20:18 schreef IceFlame het volgende:

[..]

heeej volgens mij doet ie het niet?
hoe zou dat nou toch kunnen :P :+
Jij zal wel weer een brakke IE hebben draaien...ik gebruik Mozilla

:P

daarop doet tie t toch echt....ook niet :D

[dream-on]was het maar zo[/dream-on]

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

de club 3d 128mb versie is nu ook beschikbaar:
http://www.tweakers.net/pricewatch/29757 (klikken voor prijs >:) )

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

He Saekerhett, je post wel zo snel mogelijk hoever jij die msi ti-4400 krijgt he, aangezien ik hem met geluk pas ergens volgende week heb :(. ;)

• Tha_TE
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Verwijderd

Van Hexus -> 303/682
Van Tweaktown -> 302/680
Van Madonion -> 325/676

Dit gaat dus over de MSI-4400 ;)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 20:24 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Jij zal wel weer een brakke IE hebben draaien...ik gebruik Mozilla

:P

daarop doet tie t toch echt....ook niet :D

[dream-on]was het maar zo[/dream-on]
Mozilla, muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha............hahahahahahahaahahahahahha..................hahahahahahahahahahahahahahhahah

sorry, kon ff niet stoppen met lachen:0

• Tha_TE
Op woensdag 15 mei 2002 22:18 schreef DumphuiZ het volgende:
Van Hexus -> 303/682
Van Tweaktown -> 302/680
Van Madonion -> 325/676

Dit gaat dus over de MSI-4400 ;)
hoever kan de leadtekkie 4400 dan ?

• Saekerhett
Op woensdag 15 mei 2002 21:11 schreef DumphuiZ het volgende:
He Saekerhett, je post wel zo snel mogelijk hoever jij die msi ti-4400 krijgt he, aangezien ik hem met geluk pas ergens volgende week heb :(. ;)
Eh nee, ik ga um (nog lang) niet overklokken, draait snel zat zo, en wil nog even geen risico nemen.

Verwijderd

Als je op zoek bent naar een GF4 Ti4200 128MB kijk dan bij www.mb-it.de daar is de InnoVISION te krijgen voor 239,- euro. Huisgenoot gaat er volgende week dinsdag langs. Dan kan ik dinsdag avond waarschijnlijk spelen met het nieuw speeltje.

• galaxy3000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07-2025
welke kaart is het beste keus?

-Prolink pixelview ti4200 128 mb 267 euro

of de

-Club 3d ti4200 64 mb 199 euro

afgezien van de geheugen is mijn vraag prijs/kwaliteitsverhouding. Want 68 euro vind ik wel veel geld voor 64 mb extra of de kwaliteit van de prolink moet beter zijn :?

Beide kaarten vind ik zelf persoonlijk "B" merken als je ze vergelijkt met de merken als Leadtek, Asus en Gainward. Maar in ieder geval zijn deze 2 kaarten wel beschikbaar.

Wat zijn jullie meningen??

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op woensdag 15 mei 2002 23:25 schreef galaxy3000 het volgende:

of de

afgezien van de geheugen is mijn vraag prijs/kwaliteitsverhouding. Want 68 euro vind ik wel veel geld voor 64 mb extra of de kwaliteit van de prolink moet beter zijn :?

Beide kaarten vind ik zelf persoonlijk "B" merken als je ze vergelijkt met de merken als Leadtek, Asus en Gainward. Maar in ieder geval zijn deze 2 kaarten wel beschikbaar.

Vand die Prolink weet ik dat die VIVO heeft, TV-out, DVI en BGA geheugen (Of samsung :P), en iemand had em al op et forum hier, en dies tot nu toe alleen nog maar positef erover.

Over die club3d weet ik nog niets... :?
Bleek ook niet zo'n succes bij vorige geforce klanten, dus zou misschien toch wat extra pinnen ;)

Signature?

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

uit die twee voor die prijzen, zou ik zeker voor de club3d 4200 gaan

• PhuSioN
  • Laatst online: 23:11
Op woensdag 15 mei 2002 23:25 schreef galaxy3000 het volgende:

of de

je hebt btw ook een club3d ti4200 met 128mb geheugen voor 249 dacht ik http://www.tweakers.net/pricewatch/29757

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 23:29 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Vand die Prolink weet ik dat die VIVO heeft, TV-out, DVI en BGA geheugen (Of samsung :P), en iemand had em al op et forum hier, en dies tot nu toe alleen nog maar positef erover.

Over die club3d weet ik nog niets... :?
Bleek ook niet zo'n succes bij vorige geforce klanten, dus zou misschien toch wat extra pinnen ;)
De Radeon 8500 klanten zijn er WEL tevreden over hoor :) En die kaarten zijn later uitgekomen :)

Specs

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

we hebben het hier over ECHTE videokaarten hoor *D

Ik vind die 4200 nog best duur trouwens, ik hou het nog wel uit met mn gf2 gts denk ik voorlopig :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2600676916

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2340363892

Nogal opvallend dat de kaarten zonder heatsinks betere koeling hebben, zie MSI... :9~

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
ik heb die andere kaarten niet bekeken, maar ik had die leadtek met die dikke heatsink er wel tussen willen zien (weet ook nie of die ook op deze kaarten zit maargoed) :)

Verwijderd

De leadtek Ti-4600 was iig samen met de Gainwardsd Ti-4600 de beste overclocker, hoe het met 4400/4200 zit, weet ik niet.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:43 schreef Tha_TE het volgende:

[..]

hoever kan de leadtekkie 4400 dan ?
Las vandaag nog op een review (sorry maar heb link niet meer) dat die LeadTek TI4400 op 320/710 kwam :P

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 23:57 schreef DumphuiZ het volgende:
De leadtek Ti-4600 was iig samen met de Gainwardsd Ti-4600 de beste overclocker, hoe het met 4400/4200 zit, weet ik niet.
Overclockbaarheid 4400 bij Anand:
1 Visiontek
2 MSI
3 Abit
4 Asus

Specs

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4200/page3.1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4200/page3.2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4200/page3.3.gif
As you can see, there is not much of a difference between a overclocked Radeon and the stock Ti4200- in fact, the overclocked Radeon managed to surpass the stock Ti4200 at certain resolutions. However when overclocked, the Gainward T4200 posted scores higher than the stock speed of a GF4 Ti4600 in most tests which is indeed awesome. Lets see some Quake3 numbers next.
http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4200/page4.html

Now that we have three models in the GF4 Ti family, it seems that people will either chose the lower-end or the higher-end, meaning the days for the Ti4400 seem a bit numbered, especially considering the overclocking that the Ti4200 is capable of. Gainward indeed produces another gem in the form of PowerPack ! Ultra/650TV Golden Sample and as far as we know, this is the only Ti4200 card almost-available in the market.

We say almost available because we got in touch with the distributor and were informed that the card should hit store shelves sometimes next week. We couldn't get a confirmation on the price but expect it to be close to 800/- Dirhams (US$ 220) for the 128MB version and 700/- Dirhams (US$ 190/-) for the 64MB version.

score 9.0

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
Op woensdag 15 mei 2002 18:51 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Dan mag je ook geen leadtek meer, die hebben precies hetzelfde truckje met dezelfde kaart uitgehaald.
van leadtek is inmiddels overbekend dat ze goed zijn.
en stond op de site van leadtek ook dat hij op 366 liep ?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 00:08 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Overclockbaarheid 4400 bij Anand:
1 Visiontek
2 MSI
3 Abit
4 Asus
Toch is de koeler veruit het grootst en volgens mij ook het best. De slechte overclockbaarheid ligt echt alleen maar aan de slechte manier van koelpasta aanbrengen bij Leadtek. Oplossing: koeler demonteren, koelprut verwijderen, artic silver II (als je iets dergelijks hebt) dun aanbrengen en koeler terugzetten. Dan issie veeeeeeel beter :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 00:40 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Toch is de koeler veruit het grootst en volgens mij ook het best. De slechte overclockbaarheid ligt echt alleen maar aan de slechte manier van koelpasta aanbrengen bij Leadtek. Oplossing: koeler demonteren, koelprut verwijderen, artic silver II (als je iets dergelijks hebt) dun aanbrengen en koeler terugzetten. Dan issie veeeeeeel beter :)
Ben benieuwd hoeveel dat bij die MSI-4400 gaat schelen :)

Alhoewel, ik denk toch dat die Crorb erop gaat :), zie dit eens:

Visiontek GF3 Stock cooler:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaktown.com/imagebank/corb_7.jpg

Crorb op GF3
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaktown.com/imagebank/corb_8.jpg

Eerst maar een testen, en ook iets vinden op een betere luchtstroom langs de memblokjes.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 16 mei 2002 00:28 schreef irmscher het volgende:

[..]

van leadtek is inmiddels overbekend dat ze goed zijn.
en stond op de site van leadtek ook dat hij op 366 liep ?
Ja, dat wel, maar dan nog...
De Radeon 8500 kaarten van Club3D waren gewoon goed trouwens :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 16 mei 2002 00:47 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel dat bij die MSI-4400 gaat schelen :)

Alhoewel, ik denk toch dat die Crorb erop gaat :), zie dit eens:

Visiontek GF3 Stock cooler:
[afbeelding]

Crorb op GF3
[afbeelding]

Eerst maar een testen, en ook iets vinden op een betere luchtstroom langs de memblokjes.
Da's een flink verschil met de uitslag van Xbit...

Specs

Verwijderd

dit is ook wel een leuke GF4-cooler:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4/g4a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4/a1349chart.gif

http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm

Vooral dit stond me wel aan:
All Copper Heat Sink *D

• Saekerhett
Yeeeehaaa!!! Vanmiddag *D *D *D

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
heeft iemand nou al zo'n ding ?????

• Saekerhett
Op donderdag 16 mei 2002 07:44 schreef You-Suk het volgende:
heeft iemand nou al zo'n ding ?????
drax

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 02:26 schreef DumphuiZ het volgende:
dit is ook wel een leuke GF4-cooler:

[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm

Vooral dit stond me wel aan:
All Copper Heat Sink *D
Mhh,
wat mij juist niet aanstaat is dat 'ie van koper is...!!

1) Onnodig zwaar. Oppassen dus

2) Verkeerd ontwerp. Denk maar aan de blaat rond de Kaney Hedge Hog en de Alpha 6035 koelers. Met dezelfde fan er op verliest die koperen het steeds van die Alpha koeler, juist omdat ze identiek van constructie zijn.

Koperen koelblokken zijn alleen maar beter als Aluminium wanneer er veel dunne finnen/ribben op zitten. Dit ding heeft alleen maar van die pennen. Werkt leuk op een Alpha koeler of een Swifttech. Maar niet op deze en niet van koper....

(GF4'tjes Ti4200 Club 3D 64 MB inmiddels gesignaleerd voor 196 Euro, en de voorraad komt los. Gaat goed zo.. :) )

Verwijderd

drax zou je het resolutie tabelletje van de prolink ti-4200 nog kunnen posten?

I need that information :P

• You-Suk
Op donderdag 16 mei 2002 07:42 schreef Saekerhett het volgende:
Yeeeehaaa!!! Vanmiddag *D *D *D
ik begrijp dat je 'm vanmiddag kan gaan halen :)
ben heel benieuwd naar een benchmark van die kaart, dus
benchen en posten maar :9

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:36 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Mozilla, muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha............hahahahahahahaahahahahahha..................hahahahahahahahahahahahahahhahah

sorry, kon ff niet stoppen met lachen:0
ik ook al niet ;)

Waarom zou je in heaven's name Mozilla willen gebruiken, kun je net zo goed de browser van Lotus Notes nemen, is net zo goed *D

WHOOHOO, en nu weer nieuwe kaarten browsen..

• Saekerhett
Op donderdag 16 mei 2002 09:48 schreef You-Suk het volgende:

[..]

ik begrijp dat je 'm vanmiddag kan gaan halen :)
ben heel benieuwd naar een benchmark van die kaart, dus
benchen en posten maar :9
Ja, de MSI GeForce4 Ti 4400 dus he :)

Ben benieuwd wat voor 3d mark score ik zal krijgen, een Athlon 1 GHz, 256 MB en die Ti 4400 moeten lijkt me minstens toch een puntje of 8000 opleveren :)

Maar we zien wel, ik zit nu op school, en ben om half twee vrij (eigenlijk drie uur, omdat ik nog iets voor Engels moet doen) maar dat kan wel een andere keer, heb nu even andere prioriteiten :9

Mijn pa en ik gaan dus direct naar Duitsland als ik thuis ben, en zullen dan ongeveer om half vijf, vijf uur terug zijn.

• Smarron
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Op donderdag 16 mei 2002 10:19 schreef Saekerhett het volgende:

Ben benieuwd wat voor 3d mark score ik zal krijgen, een Athlon 1 GHz, 256 MB en die Ti 4400 moeten lijkt me minstens toch een puntje of 8000 opleveren :)

Maar we zien wel, ik zit nu op school, en ben om half twee vrij (eigenlijk drie uur, omdat ik nog iets voor Engels moet doen) maar dat kan wel een andere keer, heb nu even andere prioriteiten :9

Mijn pa en ik gaan dus direct naar Duitsland als ik thuis ben, en zullen dan ongeveer om half vijf, vijf uur terug zijn.
Shit man, die wil ik dus ook he !!
Maar zag die vooruitbetaling niet zitten bij www.world-of-pc.de

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 09:25 schreef IceFlame het volgende:
drax zou je het resolutie tabelletje van de prolink ti-4200 nog kunnen posten?

I need that information :P
sorry gister niet aan toe gekomen. (hele avond gegamed... sorry)

Ik weet dat hij 1600*1200 32bit @85 hz aankan. Dan komen er een aantal resoluties boven die hij allemaal in 75hz doet.
En wat betreft 1600*1200 32bit @85 hz.... het beeld is VET straks en scherp!!

Prolink Pixelview klinkt als een "b-merk" ben ik het met velen eens.. Maar zo gedraagt zich absoluut niet zo.
Ik bedoel:

De NV25 GPU is revision A3 (positief volgens sommige reviews die ik heb gelezen). Standaard op 250mhz maar daar heb ik lekker 300mhz gemaakt (can you say Ti4600 *D )

Samsung 4ns DDR geheugen op het 128mb bordje. Trek je dus niks aan van die 444mhz.. mem heb ik nu op 530 draaien zo stabiel als wat. Nog niet hoger geprobeerd.. (ben een beetje coward wat overclocken betreft, maar daar groei ik nog wel overheen 8-) )

2D beeld is absoluut perfect!!!

edit: straks komt mijn AMD XP 1800+ binnen dus dan wordt het helemaal feest om 3dmark2001se te gaan draaien!!! o yes!! >:)

• You-Suk

[..]

TI 4400 :D , stoere kaart
Ik heb ook ff aan die MSI zitten denken, dat waren de eersten die al (redelijk snel) leverbaar waren :)
veel plezier ermee :9

• Saekerhett
Op donderdag 16 mei 2002 10:29 schreef You-Suk het volgende:

[..]

TI 4400 :D , stoere kaart
Ik heb ook ff aan die MSI zitten denken, dat waren de eersten die al (redelijk snel) leverbaar waren :)
veel plezier ermee :9
Zal wel lukken denk ik, en al helemaal omdat de prijs 40 euro goedkoper was dan een gemiddelde Ti 4400, en MSI lekker koel is, plus het feit dat MSI een goed A-merk is :9

Verwijderd

[..]

Zonder je Ti4400 over te clocken denk ik dat je net niet 8000 haalt, maar met wat overclocken haal je dat MAKKELIJK!! Aangezien ik met mijn 1ghz AMD met 512 DDR op 7932 kom met core/mem: 300/530 (Ti4200 128MB)

• Saekerhett
Op donderdag 16 mei 2002 10:36 schreef drax het volgende:

[..]

Zonder je Ti4400 over te clocken denk ik dat je net niet 8000 haalt, maar met wat overclocken haal je dat MAKKELIJK!! Aangezien ik met mijn 1ghz AMD met 512 DDR op 7932 kom met core/mem: 300/530 (Ti4200 128MB)
Mjah goed, maar elk systeem is net weer wat anders he, ik zie wel hoeveel puntjes ik krijg :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 10:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mjah goed, maar elk systeem is net weer wat anders he, ik zie wel hoeveel puntjes ik krijg :)
<opschep mode>
Klopt, mijn systeem presteert vaak net even wat beter dan computers van vrienden van me met vrijwel dezelfde specs. Komt omdat mijn ECS K7S5A gewoon RETE snel is!! (en stabiel en dat voor weinig geld. >:) )
</opschep mode>

Maar je hebt gelijk... ik ben zeer benieuwd!

Verwijderd

Ik kan hier op mijn werk de volgende kaart bestellen vanaf : 05/06/2002 :( dan pas

CREATIVE LABS FG 3DB4 TI4200 DDR EFI
€ 191,53 ex.BTW x1.19 = € 227,92 incl.BTW

Zal de creative labs een beetje goed zijn denken jullie ?
Of kan ik beter voor de club3D gaan ?

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
Op donderdag 16 mei 2002 11:10 schreef toveroom het volgende:
Ik kan hier op mijn werk de volgende kaart bestellen vanaf : 05/06/2002 :( dan pas

CREATIVE LABS FG 3DB4 TI4200 DDR EFI
€ 191,53 ex.BTW x1.19 = € 227,92 incl.BTW

Zal de creative labs een beetje goed zijn denken jullie ?
Of kan ik beter voor de club3D gaan ?
Daar kan volgens mij nog niemand iets zinnigs over zeggen. Het is afwachten hoe goed/slecht die Club-3d kaart is. Mocht die redelijk/goed zijn, dan heb je voor weinig geld een leuk kaartje. Volgens mij zijn het ook OEM-versies en dat maakt ze natuurlijk ook goedkoperder (geen spelletjes, mooie doosjes of petjes en stickers toegevoegd).
Je zult moeten wachten op een grote test van Anandtech e.d. Of tot een van je mede-tweakers er eentje gekocht heeft.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Point of View Geforce4 Ti4200 300 Mhz, 128Mb DDR Tv-Out, DVI, Dual-Head

233 pleuro!

Zoek de specs..

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ga denk ik morgen ook de Ti4400 halen, ik kan gewoon niet meer wachten!

Ik wil nog wel even de ervaringen weten van Saekerhett.

• McFlipp

McFlipp

24...

Op donderdag 16 mei 2002 11:25 schreef DeX het volgende:
Point of View Geforce4 Ti4200 300 Mhz, 128Mb DDR Tv-Out, DVI, Dual-Head

233 pleuro!

Zoek de specs..
Ja aan die zag ik ook net staan!
300mhz :? Wat is 300mhz? de core? of het geheugen? (dus 300mhz en dan x2 wegens DDR dus 600mhz?)

• Stealth2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Net dus een mailtje gehad van maxpc.nl dat mijn Leadtek GF 4200 pas eind volgende week komt :(

naja, iig beter dan halverwege juni...

zucht... geduld is moeilijk ;(

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Op donderdag 16 mei 2002 09:52 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]
Waarom zou je in heaven's name Mozilla willen gebruiken, kun je net zo goed de browser van Lotus Notes nemen, is net zo goed *D
Deze opmerking slaat werkelijk nergens op. Lotus Notes maakt gewoon gebruik van de browser zoals deze op je systeem geinstalleerd is (over het algemeen Internet Explorer).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stealth2000> Hmmz, dan ga ik volgende week mijn Leadtek GF4 Ti4200 halen, maar dan wel de 128MB versie. Ik weet gewoon dat ik het mezelf erg kwalijk ga nemen als ik hier niet even op wacht. 't Is 'maar' een weekje wachten hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Hmmz, dan ga ik volgende week mijn Leadtek GF4 Ti4200 halen, maar dan wel de 128MB versie.
is er al meer bekend over een 128mb uitvoering van leadtek dan? zie hem nog nergens op pricewatch?
damn ik wil eigenlijk een leadtek maar ik wil ook niet wachten, sjeizuh wil een nieuwe kaart!

heb boerboon al een mailtje gestuurd of ze ze van het weekend nog hebben liggen :)

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op donderdag 16 mei 2002 13:27 schreef Stealth2000 het volgende:
Net dus een mailtje gehad van maxpc.nl dat mijn Leadtek GF 4200 pas eind volgende week komt :(

naja, iig beter dan halverwege juni...

zucht... geduld is moeilijk ;(
Ah crap...heb hem daar ook besteld...Nou ja, waarschijnlijk is mijn geld nog steeds niet overgeschreven, dus dat kan de reden zijn waarom ik nog geen meel heb gehad. Maar je hebt gelijk, het is idd beter dan half juni >:)

...

Verwijderd

hmmzz iemand mijn Radeon8500 kopen :P :)

Ga nu nog niet upgraden.. t4200 is natuurlijk wel leuk kaartje maar ik ga er toch niet zo veel op vooruit als ik mn radeon8,5k vervang door die kaart... w8 wel op nv30/r300/g1000 :9

• McFlipp

McFlipp

24...

Op donderdag 16 mei 2002 14:11 schreef Thund3rKn0L het volgende:

Ga nu nog niet upgraden.. t4200 is natuurlijk wel leuk kaartje maar ik ga er toch niet zo veel op vooruit als ik mn radeon8,5k vervang door die kaart... w8 wel op nv30/r300/g1000 :9
Ja jij wel ik zit nu met een gf 1, dus ik ben wel toe aan een upgrade :)

Maaruh vertel eens hoe die club 3d is! :)
Zitten er goede boekjes bij enzo, is het goed geheugen (ivm de andere radeons waar ik niets van af weet :) ) goede garantie, lekker te oc'en (ook weer ivm met andere radeons waarik niets vanaf weet niet :) ) etc etc...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik word een beetje kiekeboe van al die verschillen tussen de ti4200 en ti4400 onderling.

De ene fabrikant gooit er snel geheugen onder (3ms), maar klokt dit laag. De andere fabrikant gooit er sloom geheugen onder (4ms) en klokt dit laag. Dan heb je nog verschillen tussen de grote van het geheugen, heatsink grote, overklokbaarheid. Niet te vergeten het verschil in kwaliteit van de 2d filters (RAMDACS).

Heeft iemand toevallig een lijstje met verschillen, of zou iemand dit kunnen maken? Zou ik persoonlijk erg, nee, heeel erg makkelijk vinden :7.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 16 mei 2002 15:43 schreef wwillem het volgende:
Ik word een beetje kiekeboe van al die verschillen tussen de ti4200 en ti4400 onderling.

De ene fabrikant gooit er snel geheugen onder (3ms), maar klokt dit laag. De andere fabrikant gooit er sloom geheugen onder (4ms) en klokt dit laag. Dan heb je nog verschillen tussen de grote van het geheugen, heatsink grote, overklokbaarheid. Niet te vergeten het verschil in kwaliteit van de 2d filters (RAMDACS).

Heeft iemand toevallig een lijstje met verschillen, of zou iemand dit kunnen maken? Zou ik persoonlijk erg, nee, heeel erg makkelijk vinden :7.
3ms geheugen is wel ZOOOO traag dat ze dat er niet opstoppen, maar 3,3ns-4ns
De 2D filters zijn ook andere onderdelen dan RAMDAC's. RAMDAC's zetten een Digitaal signaal om in een Analoog signaal :)

In dit topic staat een paar keer een mooi schemaatje van alle 4200 kaarten gepost :)

Specs

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 15:43 schreef wwillem het volgende:

Ik wou dat ik er zo veel verstand van had, als jij :+

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 16 mei 2002 14:11 schreef Thund3rKn0L het volgende:

Ik wil 'm wel kopen :P

Specs

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 15:51 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Ik wou dat ik er zo veel verstand van had, als jij :+
Hij is er dan ook helemaal KIE-KA-BOO van geworden :D

..waar blijven die MSI 4200's nou?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ohja, ik heb de shop mb-it en de Innovision Ti4200 kaartjes ff in de pricewatch gezet :)

Specs

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ja daag, ik kon dus ook niet meer wachten (vette onzin maar goed) en heb vandaag een Leadtek Ti 4400 besteld.

Redenen voor Leadtek tegen MSI:
* MSI is cooler door harder draaiende fan, leadtek heeft IMMENS coolblok over alles op de kaart en 2 fans, dus minder lawaai.

* TV-out Leadtek, na heel veel uitzoekerij blijkt de MSI een Phillips tv-out chip te hebben die gelimiteerd is op 800x600 en ondanks dat deze chip als goed bekend staat kies ik toch voor de Leadtek met Chrontel chipset (dezelfde als in de Xbox, en aan gezien Xbox rust op grafische kwaliteit vertrouw ik erop dat ome billie de juiste keuze heeft gemaakt.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:01 schreef delorean7 het volgende:
Ja daag, ik kon dus ook niet meer wachten (vette onzin maar goed) en heb vandaag een Leadtek Ti 4400 besteld.

* MSI is cooler door harder draaiende fan, leadtek heeft IMMENS coolblok over alles op de kaart en 2 fans, dus minder lawaai.

* TV-out Leadtek, na heel veel uitzoekerij blijkt de MSI een Phillips tv-out chip te hebben die gelimiteerd is op 800x600 en ondanks dat deze chip als goed bekend staat kies ik toch voor de Leadtek met Chrontel chipset (dezelfde als in de Xbox, en aan gezien Xbox rust op grafische kwaliteit vertrouw ik erop dat ome billie de juiste keuze heeft gemaakt.
weet je zeker dat 1024x768 hierbij niet mogelijk is :?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

lees anandtech review over deze chip.

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 16 mei 2002 16:01 schreef delorean7 het volgende:

Als dit klopt wat je zegt haal ik ook geen MSI meer. Ik wilde hem eigenlijk morgen kopen.

Ik heb nu een Leadtek, en zou eigenlijk gek zijn om een ander merk te kopen !!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 16 mei 2002 16:07 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

weet je zeker dat 1024x768 hierbij niet mogelijk is :?
Net alsof je dat gaat gebruiken, een normale TV kan toch niet hoger dan 640x480 ofzo

Specs

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.