Ten eerste SWG is dus niet gratis over een paar maanden en je moet dus ook iedere maand je abo betalen om te kunnen spelen. Ze hebben nog geen concreet bedrag genoemt maar de bedragen die door de devs in een interview zijn genoemd liggen tussen de 10 en 20 dollar. Hoewel ik eerder denk dat het rond de 10 zal zitten maarja je weet nooit.
nee, ik denk nog steeds dit is niet het spel wat het zou kunnen zijn. Maar netzo als bij Ultima Online is gebeurd zullen ze in de loop van de tijd dingen bijstellen.
Maarja hierboven staat dat ik ervoor zou zijn om mensen te dwingen om te pvpen dat is niet zo. Ik ben er ook niet voor om mensen zomaar zonder reden neer te schieten het heeft in SWG ook geen zin want je kan players dus niet looten.
Jullie vergeten echter dat de mogelijk bestaat dat je er een bounty op je geplaatst word en dat je dan zo en zo wel ineens zomaar gekilled kan worden in een stad. Ik ben dus niet voor zinloze pvp met mensen die niet willen pvpen die moeten dan gewoon maar neutral blijven.
Maarja als je pve'er bent zoals blijkbaar veel van jullie zal het misschien best een leuk spel hoewel mij dat vaak gaat vervelen.(bijvoorbeeld: E&B) na paar x tegen een monster vechten een zwakke plek ondekt en het dan altijd wint. En wat ik tot nu toe gezien hebt van swg zijn de monsters gewoon weer simpel"dom". Gelukkig moeten ze die nog configureren en hopelijk zal het wel echt intressant voor jullie worden.
Maar voor mij was de druppel het bericht van 1 character per server en bij de launch geen europese server verder praten de Dev's alsof er dus ook maar 1 of 2 europese servers gaat komen en zonder te zeggen wanneer maar het kon net zo goed over 6 maanden zijn. en ik heb nu ook al een ping van +/- 200 nou en dat loopt gewoon niet lekker bij een 3d game. al is het geen shooter.
Nadeel van 1 character per server is dus dat je gebonden bent aan 1 speler om met al je vrienden te spelen. Als er nieuwe beroepen gereleased gaan worden zul je je (hopelijk inmiddels goede) character moeten opofferen om het nieuwe beroep te gaan spelen opdezelfde server bij je vrienden en mensen waar je veel mee handelt.
Hieronder volgt nog even mijn vergelijking met de sims:
Sims SWG
Mogelijk een huis te bouwen Ja Ja
Mogelijk online te spelen Bijna Ja
Mogelijk je huis interichten Ja Ja
Veel items voor decoratie Ja Ja
Mogelijkheid om een vervoersmiddel te kopen Nee Ja
Mogelijk tegen monsters te vechten Nee Ja
Mogelijk vrij rond te lopen Ja Ja
Mogelijk een beroep te kiezen en dat te trainen Ja Ja
Mooie graphics Nee Ja
Meer dan 1 characters Ja Nee
Ok hieruit blijkt dat we dus moeten wachten op The Sims goes Irak voor een het spel ongeveer gelijk te trekken aan SWG. En een vriendin zegt dat the sims wel mooie graphics heeft maarja smaken verschillen daarover.
Verder zit ik ook al ruim een jaar op de SWG forums en heb het spel zien veranderen van een ideologische game naar een commercieele game op de forums that is. Iedereen kan wel raden dat de economische malayse daar de schuldige aan is. En het is waar dat er steeds uitbreidingen voor SWG gaan uitkomen alleen konden ze nog niet zeggen of je daar voor moet gaan betalen(zegt mij alweer genoeg). Ik ben echt een jaar heel erg fan geweest van SWG maar door de steeds negatievere nieuws rond het spel voornamelijk van de Dev's. Is mijn mening toch wel realistischer geworden, ik ben nu nog opzoek naar een nieuwe MMORPG om te spelen. Met al die nieuwe die eraan zitten te komen zal er vast wel weer iets leuks bijzitten. Probably accepteer ik die ook eerder omdat mijn verwachtingen toch al niet zo hoog zijn. En voor SWG waren ze vanaf het lezen van de faq blijkbaar te hoog. Maarja enigste waar ik op kan hopen is dat er ooit wel een game komt met de volgende features:
Bas zijn Droom MMORPG:
Grote wereld zonder vaste steden alleen playermade city's
Volledige econmy gebaseerd op players geen npc's
Alles customizable
Een story line waar het draait om controle van land.
PVP hoofddoel van het spel.
Skill based
Meerdere characters per account per server
Dat recourse gathering en productie een beetje realistisch is geregeld.
Oh en dat je simpele basis dingen wel lootable zijn zoals Ammo, food(bufs).
Nou dit is het zo een beetje ik vergeet vast wel wat.
Alvast mijn excuses voor eventuele typefouten.