net een mailtje weg gedaan, dus ben benieuwd wat het wordt!!Op vrijdag 17 mei 2002 15:13 schreef ko9 het volgende:
44 gaan we niet halen denk ik...
Iemand trouwens ervaring met inkoopacties @ Alternate?
Ik vind het opzich een goeie winkel en verkopen die Apacer en ook een zgn "Walker" (jaja, weer een nieuwe). Kweet niet wat de kwaliteit is, maar hij ziet er van vorm pcies hetzelfde uit als de Apacer en originele Pendrive, alleen heeft ie een beetje een "IPod-look"
Walker 128 mb €129,-
Walker 256 mb €299,-
Walker 512 mb €659,-
Walker 1024 mb €1339,-
128 mb is dus de kleinste...
Prijzen van de Apacer liggen iets hoger dan die van Mycom...
Kzal wel ff een mailtje sturen naar Alternate over de kortingen...
Verwijderd
als bedrijf zijnde, of als consument??Op vrijdag 17 mei 2002 15:29 schreef Hermanvh het volgende:
Net gebeld met ApacerBellen mij terug
Keep u informed!
ben benieuwd, en ik heb nog net niet gebeld
Verwijderd
idd, maar doordat niemand dat van EEK doorgekregen heeft, en het ook niet duidelijk op de CCC site staat wist niemand dat!!!Op vrijdag 17 mei 2002 15:37 schreef DV het volgende:
1) Volgens mij staat er een foutje op Hawks site bij de tot nu toe bekende prijzen. Eerste regel: Pendrive € 90,-. Het gaat toch niet om de originele Pendrive maar om die Leading Driver?
2) Die Apacer ziet er ook niet slecht uit! Als daar een leuke prijs uitrolt voor de 64 of 128 doe ik ook mee!!! (liefst MET dockingstation!)
/edit: typo
Verwijderd
tja, ik kan heel de tijd alles af lopen zoeken, of ik wordt een keer gemaild over de mogelijkheden!!Op vrijdag 17 mei 2002 16:22 schreef Jaded het volgende:
Tijd voor een samenvatting van de mogelijkheden.......
denk dat dit allemaal zonde van mijn toch al dure tijd word!!
Verwijderd
mail even naar info@alkwantor.nl aub, tnxOp vrijdag 17 mei 2002 16:54 schreef Cobra_Lup het volgende:
Voor diegene die het wil regelen heb ik een excel-sheet met de prijzen. Ook een mailtje met contact persoon.
Het is een wholesale prijslijst die ik ook in het forum geplaatst. Ik denk wel dat iemand met een KvK nummer deze inkoop moet doen. Trouwens het is mij ook onduidelijk of het incl. of excl. BTW is.
Als bedrijf zijnde natuurlijkOp vrijdag 17 mei 2002 17:29 schreef Hawks het volgende:
[..]
als bedrijf zijnde, of als consument??
ben benieuwd, en ik heb nog net niet gebeld
webOS all the way!
Heel interessant klinkt dat allemaal ja 
Kben ut weekend weg, maar kkijk wel hoe het er maandag voor staat, kben benieuwd
Kben ut weekend weg, maar kkijk wel hoe het er maandag voor staat, kben benieuwd
Net ff mailtje naar Neolec (Maker van de WALKER die Alternate verkoopt) gestuurd
Gevraagd naar de prijzen van 20-50 stuks
webOS all the way!
Afhankelijk van de prijs heb ik dus ook wel interesse. Heb Kvk/BTW maar weet niet of ik dat zomaar kan boeken
Verwijderd
Als ik bestel dan krijg je er een mooie officiele factuur bij, zodat het allemaal netjes te boeken valt!!
Ik heb wat positieve mailtjes uit amerika ontvangen!!!
Mail 1:
Mail 2:
Ik heb nog meer antwoorden gekregen van mailtjes maar daar moet ik nog even op reageren.
Die eerste lijkt mij best een goeie deal.
79*20+80=1660 dollar
1660*1,11=1850 euro
1850:20=€92,50 voor de Pendrive PRO!!!
Mail 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Your quantity break at quantity 20 is $79.00 each drive. These are the Pro units with password enabled function. Docking stands are also included. The only color available currently is Grey. If you need another color, we can order them for you. Shipping for 20 units by FedEx International Economy is $80.00 Let me know if you are interested and I'll give you ordering instructions. Thanks Phil |
Mail 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Cyril: For 20 of them (the pendrive 128mb) we can sell for $73 each. Shipping will cost you $80, (we need to ship just the drive, and the retail box will not be shipped). If you are interested, please email so I can provide the bank information for you to transfer money. Kind regards, Jason@directron.com www.directron.com 713-773-9898 (voice) 713-773-7373 (fax) |
Ik heb nog meer antwoorden gekregen van mailtjes maar daar moet ik nog even op reageren.
Die eerste lijkt mij best een goeie deal.
79*20+80=1660 dollar
1660*1,11=1850 euro
1850:20=€92,50 voor de Pendrive PRO!!!
goed bezig herman! 
Zeer nette prijs die eerste jah. En als ik het dus goed begrijk verstuurt die 2e voor dezelfde prijs als de 1e, maar dan zonder docking station ofzo
En als je er nu bijvoorbeeld 25 besteld, worden de verzendkosten dan ook automatisch hoger?
Ik denk dat je ze zo goedkoop niet zo snel in NL zult vinden...
Zeer nette prijs die eerste jah. En als ik het dus goed begrijk verstuurt die 2e voor dezelfde prijs als de 1e, maar dan zonder docking station ofzo
En als je er nu bijvoorbeeld 25 besteld, worden de verzendkosten dan ook automatisch hoger?
Ik denk dat je ze zo goedkoop niet zo snel in NL zult vinden...
Ik houd het ook bij een flashcardreader+flashcard
Zeg dan niksOp vrijdag 17 mei 2002 23:14 schreef gjrebels het volgende:
Ik houd het ook bij een flashcardreader+flashcard
Verwijderd
Count me inOp vrijdag 17 mei 2002 22:56 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
€92,50 voor de Pendrive PRO!!!

Ik ben best benieuwd hoe die paswoord functie werkt! Moet je dan een paswoord intypen als je de key in je USB poort steekt ofzo?
(best handig als je de key verliest met persoonlijke data)
edit: Dat is bij een bestelling van 20 stuks, terwijl we er zeker 30-50 halen denk ik, misschien krijgen we hem dan toch nog <90€ voor de PRO versie?!
Haha ja dat had ik wel begrepen, maar hoe ga ik die 25+ Pendrives aan de belastingdienst uitleggenOp vrijdag 17 mei 2002 21:47 schreef Hawks het volgende:
Als ik bestel dan krijg je er een mooie officiele factuur bij, zodat het allemaal netjes te boeken valt!!

Niet uitleggen.... Geef die inspecteur zo'n ding en je hoort er niets meer van :-) toch ?Op zaterdag 18 mei 2002 01:46 schreef rik het volgende:
[..]
Haha ja dat had ik wel begrepen, maar hoe ga ik die 25+ Pendrives aan de belastingdienst uitleggen
maar ff voor de goede orde,
ik heb een betselling gedaan bij Hawk voor een blauwe van rond de 90 euro.
Gaat iemand anders nu die dingen bestellen of.....
Misschien tijd om knopen door te hakken en een banknummer te geven waarop gestort kan worden. Ik neem tenminste niet aan dat iemand het risico van voorschieten wil nemen ....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Als er een inkoopactie komt sign me in heb wel interresse in een 128 of 64 mbertje.....ga nou eerst ff het hele topic lezen wat een werk
Verwijderd
we moeten eerst helemaal zeker weten dat het echt de originele is, en ik ben nog aan het informeren bij een aantal mensen of ze er ook nog willen, dan kijken we even op hoeveel we komen en dan gaat er nog een mailtje langs iedereen die zich aangemeld heeft (en dus op de site staat, voor de site, zie sig), vervolgens wordt alles bekend over het betalen en verzenden e.d.Op zaterdag 18 mei 2002 05:26 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Niet uitleggen.... Geef die inspecteur zo'n ding en je hoort er niets meer van :-) toch ?
maar ff voor de goede orde,
ik heb een betselling gedaan bij Hawk voor een blauwe van rond de 90 euro.
Gaat iemand anders nu die dingen bestellen of.....
Misschien tijd om knopen door te hakken en een banknummer te geven waarop gestort kan worden. Ik neem tenminste niet aan dat iemand het risico van voorschieten wil nemen ....
alle info die je nodig hebt staat op die site.
bij directron hebben zo volges mij wel de originele:
http://www.directron.com/handydrive1.html
ze hebben ook die van apacer, maar een stukje naar onder zie je de echte pendrive staan...
als we die van apacer daar bestellen, komen we waarschijnlijk nog goedkoper uit...
of ze die dan ook echt leveren is natuurlijk een tweede, maar goed...
http://www.directron.com/handydrive1.html
ze hebben ook die van apacer, maar een stukje naar onder zie je de echte pendrive staan...
als we die van apacer daar bestellen, komen we waarschijnlijk nog goedkoper uit...
of ze die dan ook echt leveren is natuurlijk een tweede, maar goed...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
is die pendrive ook in een kleiner aantal mb te bestellen? hoef geen 128 mb en 90 euro vink een beetje veel dus wil wel mee doen maar dan voor de 32 of 64 mb (moet wel een pendrive zijn ivm linux)
Verwijderd
hier eerst nog een stukje van hun site:Op zaterdag 18 mei 2002 11:08 schreef ultimate het volgende:
is die pendrive ook in een kleiner aantal mb te bestellen? hoef geen 128 mb en 90 euro vink een beetje veel dus wil wel mee doen maar dan voor de 32 of 64 mb (moet wel een pendrive zijn ivm linux)
Features similar to USB Flash memory Drive,USB Flash Hard Drive,IBM Memory Key , M-System DiskonKey , Agate Tech EIWQD032 ,Sony MicroVault USM Storage Solutions USM-128 JM Tek Flash USB Drives , Pendulum ,Removable Data storage,HandyDrive Portable Hard Drive,Trek USB Thumb Drive FlexDrive Interchangeable,DATA Bank. Easy Small & Faster than Removable Hard Drive
De prijzen op de site zijn:
PenDrivePro 1G price: $732.00
PenDrivePro 512M price: $332.00
PenDrivePro 256M price: $182.00
PenDrivePro 128M price: $82.00
PenDrivePro 64M price: $52.00
PenDrivePro 32M price: $32.00
en ze zullen er vast geen probleem mee hebben als we buiten de hele stapel 128mb drives een enkele andere erbij bestellen, maar daar zullen we dan geen korting op krijgen!!
Je kunt je voorkeur nog steeds opgeven bij mij, grootte en kleur, je bent dan nog tot NIETS verplicht!! Zie mijn sig voor waar je terecht kunt!!
Verwijderd
net mailtje gestuurd.
1G drive als sleutelhanger, dat is vet
Anyway, ik volg topic nog wel even tot we een definitieve aanbieding hebben met definitieve prijzen en welke mogelijkheden er dan zijn
1G drive als sleutelhanger, dat is vet
Anyway, ik volg topic nog wel even tot we een definitieve aanbieding hebben met definitieve prijzen en welke mogelijkheden er dan zijn
ook * KeeZ KeeZ heeft ff gemailt naar hawks, ik hoop dat dit door gaat zetten. A new gadget has born, het zal wel een mooie oplossing zijn voor het probleem bij ons op school.
* KeeZ haat diskettes
* KeeZ haat diskettes
Deze plek is te koop.
Hawks, ik heb je net gemailt: 1x 128Mb blauw graag
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Verwijderd
Aan 40 moeten we toch geraken, en aangezien dat het dubbel is van 20 moeten we toch nog een extra korting krijgenOp zaterdag 18 mei 2002 18:58 schreef ko9 het volgende:
hmm, gaat lekker zo te zien, volgens mij zitten we al boven de 30...
Weet er iemand trouwens hoe die paswoord functie werkt? Ik had iets gelezen van encryptie software die in het pakket zit.
edit: Ik heb het antwoord al gevonden in dit artikel (vergelijking van verschillende flashdrives)
http://www.usbdrive.nl/pcm_nov01.htm
Zo, meeltje gestuurd naar Hawks!
Echt wazig dat het zo veel scheelt hoor...
Op de pendrive online winkel staat namelijk dit:
PD-128M-S PenDrive 128MB
USB-Flash Memory Drive with 128MB memory capacity. With Password Protection € 185
Dat scheelt dus mooi 50% Woohoo
Echt wazig dat het zo veel scheelt hoor...
Op de pendrive online winkel staat namelijk dit:
PD-128M-S PenDrive 128MB
USB-Flash Memory Drive with 128MB memory capacity. With Password Protection € 185
Dat scheelt dus mooi 50% Woohoo
Verwijderd
Hawks, hoeveel mensen hebben er al besteld?
Gaan we deze week de actie afsluiten of gaat het nog langer duren? Just curious
Gaan we deze week de actie afsluiten of gaat het nog langer duren? Just curious
* Robino is geinteresseerd alleen heeft geen zin om 14 pagina's door te zoeken.
Hoe duur zou een 8 mb versie zijn, een 16 mb versie en een 32 mb versie?
Hoe duur zou een 8 mb versie zijn, een 16 mb versie en een 32 mb versie?
Verwijderd
Samenvatting

De prijzen van de PENDRIVE PRO (PRO=met paswoord beveiliging):
8 en 16M versies zijn niet verkrijgbaar.
Bij de 32meg is geen docking station...
Vanaf 64meg zit er wel een docking station bij.
De meeste tweakers kopen de 128meg versie omdat deze prijs/meg het beste is en 64meg is trouwens net te klein voor het serieuzere werk
Kleuren: Grijs of Blauw
Deze prijzen zijn louter indicatief, er moeten nog shipping costs bij, kortingen af (enkel bij 128meg versie), enz...
voor evt. bestelling moet je Hawks effe mailen: [url="mailto:info@alkwantor.nl?subject=Pendrive"]info@alkwantor.nl[/url]
(je bent dan nog niet verplicht tot aankoop, er volgt nog een bevestigingsmail met de uiteindelijke prijs en betaling info...) Vergeet niet de volgende gegevens te vermelden in de mail: Aantal stuks, aantal MB's, kleur
Er is ook een website maar die is wel een beetje out-of-date
http://www.alkwantor.nl/pendrive/pendrive.htm
voor meer informatie over de pendrive zelf: de officiele pendrive site
Drivers?
Je moet geen drivers installeren voor het gebruik van de pendrive in WIN ME, WIN2000 en WIN XP. Voor Windows 98 moet je nog wel effe drivers installeren. Ook is de pendrive LINUX compatible.
De prijzen van de PENDRIVE PRO (PRO=met paswoord beveiliging):
8 en 16M versies zijn niet verkrijgbaar.
Bij de 32meg is geen docking station...
Vanaf 64meg zit er wel een docking station bij.
De meeste tweakers kopen de 128meg versie omdat deze prijs/meg het beste is en 64meg is trouwens net te klein voor het serieuzere werk
Kleuren: Grijs of Blauw
Deze prijzen zijn louter indicatief, er moeten nog shipping costs bij, kortingen af (enkel bij 128meg versie), enz...
voor evt. bestelling moet je Hawks effe mailen: [url="mailto:info@alkwantor.nl?subject=Pendrive"]info@alkwantor.nl[/url]
(je bent dan nog niet verplicht tot aankoop, er volgt nog een bevestigingsmail met de uiteindelijke prijs en betaling info...) Vergeet niet de volgende gegevens te vermelden in de mail: Aantal stuks, aantal MB's, kleur
Er is ook een website maar die is wel een beetje out-of-date
http://www.alkwantor.nl/pendrive/pendrive.htm
voor meer informatie over de pendrive zelf: de officiele pendrive site
Drivers?
Je moet geen drivers installeren voor het gebruik van de pendrive in WIN ME, WIN2000 en WIN XP. Voor Windows 98 moet je nog wel effe drivers installeren. Ook is de pendrive LINUX compatible.
Ik heb ook zeker interesse. In de Computer totaal van Mei stond een stukje er over toen had in al interesse. Count me in for 2.
Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.
Hmm, heb je nu echt zoveel aan die Pro i.p.v de normale editie. Ik bedoel daarmee stelt die beveiliging ook wat voor
Verwijderd
idd, misschien kunnen we de 'gewone versie' voor 2-5€ goedkoper krijgen... geef mij dan maar de PRO.Op maandag 20 mei 2002 11:39 schreef ko9 het volgende:
volgens mij verkoopt die winkel alleen maar de "Pro"
Dus wat maakt het nou uit voor die prijs...
In die winkel verkopen ze idd enkel de PRO
Ik denk het wel, maar weet het niet zeker omdat ik niemand ken met zo'n pen.Ik bedoel daarmee stelt die beveiliging ook wat voor
Volgens dit artikel moet je een passwoord ingeven als je de drive in de USB poort steekt. (zie naar de thumbdrive secure)
Verwijderd
Nee, als je [url="mailto:info@alkwantor.nl?subject=Pendrive"]hawks[/url] mailt heb je nog niet definitief besteld, je krijgt dan nog een bevestigingsmailtje met de uiteindelijke prijs waarop je moet reply'en om te bevestigen.Op maandag 20 mei 2002 12:17 schreef Rave17 het volgende:
/me is overtuigd
Maar de bijkomende kosten zijn dus nog niet bekend?
count me in voor 1 x blauw (mailtje is al verstuurd)
can you read my mind?
2x grijs. Mits origineel, PRO versie, en max 100 euro / stuk ALL-IN.
Mail ligt al in je mailbox hawks
Mail ligt al in je mailbox hawks
HOUSTON WE'VE GOT A PROBLEM!!!
Dat worden er meer dan 50 zo te zien. Dan zal ik nog maar eens een mailtje naar avready sturen.
Dat worden er meer dan 50 zo te zien. Dan zal ik nog maar eens een mailtje naar avready sturen.
Ik heb bericht ontvangen, maar veel goedkoper wordt het niet.
(78*50)+170=4070 Dollar
4070*1,1=4500 Euro
4500:50=90 Euro
Ik weet niet wat het invoeren kost en het verzenden op nederlandse bodem. Dus dat komt er nog bij maar het lijkt me wel mogelijk dat de prijs onder de 100 euro blijft.
code:
1
| $78.00 per unit and $170.00 S/H by FedEx International Economy |
(78*50)+170=4070 Dollar
4070*1,1=4500 Euro
Ik weet niet wat het invoeren kost en het verzenden op nederlandse bodem. Dus dat komt er nog bij maar het lijkt me wel mogelijk dat de prijs onder de 100 euro blijft.
Zijn er ook invoerkosten aan verbonden om die pendrives naar NL te versturen? Wil ik wel graag weten i.v.m. m'n inkoopactie voor aluminium Cube-cases voor de VIA EdenOp maandag 20 mei 2002 20:08 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Ik heb bericht ontvangen, maar veel goedkoper wordt het niet.
code:
1 $78.00 per unit and $170.00 S/H by FedEx International Economy
(78*50)+170=4070 Dollar
4070*1,1=4500 Euro
webOS all the way!
Je kan (het laatste deel) van dit topic even doorlezen, daar heeft ergens gestaan hoeveel dat ongeveer gaat kosten, maar das natuurlijk afhankelijk van het gewicht e.d.Op maandag 20 mei 2002 21:00 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
Zijn er ook invoerkosten aan verbonden om die pendrives naar NL te versturen? Wil ik wel graag weten i.v.m. m'n inkoopactie voor aluminium Cube-cases voor de VIA Eden
ik d8 dat het iets van $80,- was voor 25 pendrives... Maar zoals ook al in de post hierboven staat, is dat nog niet precies bekend voor deze pendrives.
Verwijderd
Weet ik niet zeker... In de ene thread zeggen ze van niet en de ander zegt dan weer van wel...Op maandag 20 mei 2002 21:00 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
Zijn er ook invoerkosten aan verbonden om die pendrives naar NL te versturen? Wil ik wel graag weten i.v.m. m'n inkoopactie voor aluminium Cube-cases voor de VIA Eden
kunnen we zoiets ook niet doen?McGrath:
ik laat al mijn pakketjes van amazon als GIFT naar me toe sturen
tot nu toe helpt het!
ff afkloppen
Verwijderd
als je tegen de douana aanloopt kan dat 19% extra gaan kosten
dit gaat dan ook over de verzendkosten en dan komen ze op 108 uit (valt al met al ook nog wel mee)
dit gaat dan ook over de verzendkosten en dan komen ze op 108 uit (valt al met al ook nog wel mee)
Net een mailtje van PenDrive gekregen. Bij 50-99 stuks moeten we €80,- ($72,60) voor de gewone en €86,- ($78,04) voor de Pro betalen. Ik weet niet of dat dit incl. BTW is, hier heb ik dus ff een mailtje voor gestuurd 
Ze versturen volgens mij vanuit Duitsland, dus de verzendkosten zullen ook wel een stukje lager zijn
Ze versturen volgens mij vanuit Duitsland, dus de verzendkosten zullen ook wel een stukje lager zijn
edit:
Meteen nog een mailtje er achteraan met de vraag wat de verzendkosten zijn.
Tevens even de prijzen omgerekend in $ toegevoegd, zodat we ze makkelijker kunnen vergelijken met de prijzen uit de US
Meteen nog een mailtje er achteraan met de vraag wat de verzendkosten zijn.
Tevens even de prijzen omgerekend in $ toegevoegd, zodat we ze makkelijker kunnen vergelijken met de prijzen uit de US
webOS all the way!
Net een mailtje, de prijzen zijn ex BTW, maar als we een BTW nummer geven, dan kunnen we ze waarschijnlijk zonder BTW kopen. Verzendkosten zijn € 35,-
Dus €0,70 per PenDrive wanneer we er 50 bestellen 
Dit gaat een leuke prijs worden
webOS all the way!
Verwijderd
ik zit dit topic eens ff door te lezen en ik moet zeggen dat het steeds interessanter wordt 
zit ook te overwegen om zo'n ding te bestellen...
zit ook te overwegen om zo'n ding te bestellen...
Net een mailtje terug
Elk geldig BTW-nummer is voldoende om de PenDrives zonder BTW te kunnen ontvangen
Dat wordt dan dus:
PenDrive 128 MB: €80,70 (incl. verzendkosten)
PenDrive Pro 128 MB: €86,70 (incl. verzendkosten)
Docking Station: €6,00
Dan komen er nog de verzendkosten binnen NL bij, maar die zijn hooguit €1,00 denk ik
Moet gewoon in een bubble-enveloppe kunnen 
Elk geldig BTW-nummer is voldoende om de PenDrives zonder BTW te kunnen ontvangen
Dat wordt dan dus:
Dan komen er nog de verzendkosten binnen NL bij, maar die zijn hooguit €1,00 denk ik
edit:
Weer ff mail gestuurd met de vraag of de prijs van de Docking Station hetzelfde blijft als we bijvoorbeeld voor de helft van de PenDrives een Docking Station bestellen. Tevens heb ik gevraagd in welke kleuren de PenDrives leverbaar zijn. Op hun site staan ze nl. alleen in het zilver. Ook heb ik nog ff gevraagd wat de beste/goedkoopste manier is om te betalen
Weer ff mail gestuurd met de vraag of de prijs van de Docking Station hetzelfde blijft als we bijvoorbeeld voor de helft van de PenDrives een Docking Station bestellen. Tevens heb ik gevraagd in welke kleuren de PenDrives leverbaar zijn. Op hun site staan ze nl. alleen in het zilver. Ook heb ik nog ff gevraagd wat de beste/goedkoopste manier is om te betalen
webOS all the way!
Dus er zit standaard GEEN dockingstation bij?
Nope, maar voor € 6,- meer dus welOp dinsdag 21 mei 2002 10:23 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Dus er zit standaard GEEN dockingstation bij?
webOS all the way!
Zo'n dockingstation heb ik toch niet nodig, want er zitten 6 usb poorten aan de voorkant van mijn pc
Net al weer een mailtje terug
Betaling gaat via de bank, komen dus nog wel wat bankkosten bij. Ik dacht iets van € 6,- ofzo bij de ABN Amro. €6,00 / 50 = €0,12 per drive 
Ze hebben nu 20 stuks van de PenDrive Silver op voorraad. Normaal hebben ze alleen de blauwe. Ze gaan checken of ze via hun leverancier snel de andere drives kunnen krijgen en in welke kleur.
De versie met password hadden ze helemaal niet op voorraad. Ik heb ze meteen even gevraagd wanneer deze binnen gaan komen
Ze hebben nu 20 stuks van de PenDrive Silver op voorraad. Normaal hebben ze alleen de blauwe. Ze gaan checken of ze via hun leverancier snel de andere drives kunnen krijgen en in welke kleur.
De versie met password hadden ze helemaal niet op voorraad. Ik heb ze meteen even gevraagd wanneer deze binnen gaan komen
webOS all the way!
Verwijderd
Ugh, niet op voorraad. Dat kan nog een tijd gaan duren, als ik mijn ervaring met inkoop van it-stuff bij het bedrijf waar ik werk er naast leg.
(wazig nederlands)
Maar goed, houd ons op de hoogte, zeker over de definitieve kosten.
Ennuh, waar zit degene die het besteld, in welke plaats?
(wazig nederlands)
Ze had het over een spoedbestelling bij hun leverancier in TaiwanOp dinsdag 21 mei 2002 10:46 schreef Deleon het volgende:
Ugh, niet op voorraad. Dat kan nog een tijd gaan duren, als ik mijn ervaring met inkoop van it-stuff bij het bedrijf waar ik werk er naast leg.
(wazig nederlands)
Ik wil best het initiatief nemen voor de bestelling. Ik woon in Beusichem (vlak bij Culemborg).
Ik werk in A'dam en kom dus elke dag langs Utrecht.
Dus misschien dat een aantal mensen m op kunnen halen, maar dat zien we tegen die tijd wel.
webOS all the way!
Mooi. Als je in Amsterdam werkt, kom ik hem wel ff bij je halen. PersoonlijkOp dinsdag 21 mei 2002 10:51 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
Ze had het over een spoedbestelling bij hun leverancier in TaiwanDus dat zou dan een weekje of 1-2 moeten zijn. Voordat al het geld binnen is hebben hun ze wel binnen
Ik wil best het initiatief nemen voor de bestelling. Ik woon in Beusichem (vlak bij Culemborg).
Dus misschien dat een aantal mensen m op kunnen halen, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Verwijderd
ik kan in Utrecht wel een aantal ophalen, daar kom ik regelmatig in't weekend. Ik zit zelf in Breda/Roosendaal. Wellicht dat mensen'm hier dan op willen halen. Scheelt weer wat geld voor die mensen eh
Goed geregeld Herman!!!!
Nu even wachten op Hawks. Hij gaat (als het goed is) iedereen die zich heeft aangemeld een mail sturen waarop gereageerd kan worden zodat Hawks de precieze bestelling op papier heeft. Daarna zou er besteld kunnen worden.
Nu even wachten op Hawks. Hij gaat (als het goed is) iedereen die zich heeft aangemeld een mail sturen waarop gereageerd kan worden zodat Hawks de precieze bestelling op papier heeft. Daarna zou er besteld kunnen worden.
Idd ff wachten op HawksOp dinsdag 21 mei 2002 11:56 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Goed geregeld Herman!!!!
edit:
Misschien dat we voor de rest van de inkoopactie gebruik kunnen maken van het Inkoopactiesysteem
Misschien dat we voor de rest van de inkoopactie gebruik kunnen maken van het Inkoopactiesysteem
webOS all the way!
Ik kreeg net een mailtje terug van Alternate:
Das dus niet de originele pendrive... Dus dat kunnen ze wel vergetenGeachte Heer/Mevrouw,
bij aankoop van minimaal 20 drives willen wij ze leveren voor
129.- euro.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Alternate Computerversand Nederland
Verwijderd
HAHAHA,Op dinsdag 21 mei 2002 09:08 schreef Hermanvh het volgende:
Net een mailtje, de prijzen zijn ex BTW, maar als we een BTW nummer geven, dan kunnen we ze waarschijnlijk zonder BTW kopen. Verzendkosten zijn € 35,-Dus €0,70 per PenDrive wanneer we er 50 bestellen
je betaald als bedrijf zijnde geen BTW nee, maar als je ze dan verkoopt moet je wel weer btw betalen, dus komt er toch nog 19% bij
Verder lijkt het mij niet verstandig om met zijn alle alle leveranciers lastig te gaan vallen!!
Verwijderd
Verzendkosten in nederland zijn rond de 5 a 7,5 euro,Op dinsdag 21 mei 2002 10:06 schreef Hermanvh het volgende:
Net een mailtje terug![]()
Dat wordt dan dus:
Dan komen er nog de verzendkosten binnen NL bij, maar die zijn hooguit €1,00 denk ikMoet gewoon in een bubble-enveloppe kunnen
edit:
en we hebben echt al wel aan alle bekende leveranciers nagevraagd hoe en wat dat het zit,
de definitieve prijs is niet bekend, maar beina overal komt nog BTW bij!!
zie verder mijn sig voor meer info, en mail als er dingen toegevoegd of veranderd kunnen worden, das makkelijker als steeds hier neer zetten van:
-->> HEEY ik heb er ook 1 besteld ---<<
dan blijft dit topic tenminste nog een beetje om te lezen
Verwijderd
Waarschijnlijk ga ik bestellen (of EEK) en ik woon in Liempde, tussen den bosch en eindhoven in!!Op dinsdag 21 mei 2002 10:46 schreef Deleon het volgende:
(wazig nederlands)
Kun je dat eens goed uitleggen? Ik snap het niet 100%.je betaald als bedrijf zijnde geen BTW nee, maar als je ze dan verkoopt moet je wel weer btw betalen, dus komt er toch nog 19% bij
Dus als je de Pendrives koopt betaal je geen btw? En dat als je ze hebt en dan gaat verkopen weer wel?
Verwijderd
EEK en ik zijn al lang daarmee bezig, en wij vinden het HEEL leuk als al ons werk dalijk voor jan lul is geweestOp dinsdag 21 mei 2002 10:51 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
Ze had het over een spoedbestelling bij hun leverancier in TaiwanDus dat zou dan een weekje of 1-2 moeten zijn. Voordat al het geld binnen is hebben hun ze wel binnen
Verder zou het kunnen dat ik er zelf een stuk of 5 (misschien meer) koop, mits ik ze zelf bestel!!
Verwijderd
Denk dat het nog het goedkoopste is om het uit amerika te laten komen, maar dat moet de belastingdienst nog ff uitwijzen, anders zal het waarschijnlijk duitsland worden.Op dinsdag 21 mei 2002 11:56 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Goed geregeld Herman!!!!
Als ik dat weet mail ik iedereen die op de site (zie sig) staat over de definitieve bestelling en of ze met of zonder dockingstation willen, als ik de bevestiging dan heb krijgt iedereen een mailtje terug met het rekeningnr en andere info, als alles overgemaakt is ga ik waarschijnlijk bestellen.
Verwijderd
Dat bedrijf in duitsland levert aan andere bedrijven,Op dinsdag 21 mei 2002 13:29 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
[..]
Kun je dat eens goed uitleggen? Ik snap het niet 100%.
Dus als je de Pendrives koopt betaal je geen btw? En dat als je ze hebt en dan gaat verkopen weer wel?
als je als bedrijf zijnde iets koopt, kun je de BTW terug vragen van de belastingdienst, maar als je het dan verkoopt, moet je over het verkoopbedrag weer BTW aan de belastingdienst af staan (meestal verkoop je voor meer, dus moet je altijd betalen, verkoop je voor minder maak je verlies, dus dat is stom)
Nu zijn de BTW percentages verschillend in alle landen, duitsland bijvoorbeeld 16%, en hier 19%,
nu wordt door het bedrijf de mogelijkheid geboden om ze zonder BTW te betalen (kan alleen als je BTW nummer hebt, en dat heb ik) en dan de nederlandse BTW erover te rekenen.
nu zou je zeggen van ik betaal liever de duitse BTW, maar dan beginnen ze hier in nederland weer te zeuren, omdat die ook geld willen zien. De enigste mogelijkheid is dus om ze te bestellen zonder BTW, en hier de BTW erbji te tellen.
De meeste bedrijven waar we gekeken hebben (groothandels enzo) zetten hun prijzen altijd EX BTW, dan lijkt het goedkoper, en bedrijven betalen eigenlijk geen BTW, mits ze het in hun eigen bedrijf gebruiken en dus niet verkopen.
Maar als het gewoon particulier verkoopt dan weet de belastingdienst dat toch niet? Of is dat wat te makkelijk gedacht?als je het dan verkoopt, moet je over het verkoopbedrag weer BTW aan de belastingdienst af staan
Je kan toch zeggen dat je het voor je eigen bedrijf nodig hebtOp dinsdag 21 mei 2002 13:39 schreef Hawks het volgende:
[..]
Dat bedrijf in duitsland levert aan andere bedrijven,
als je als bedrijf zijnde iets koopt, kun je de BTW terug vragen van de belastingdienst, maar als je het dan verkoopt, moet je over het verkoopbedrag weer BTW aan de belastingdienst af staan (meestal verkoop je voor meer, dus moet je altijd betalen, verkoop je voor minder maak je verlies, dus dat is stom)
Nu zijn de BTW percentages verschillend in alle landen, duitsland bijvoorbeeld 16%, en hier 19%,
nu wordt door het bedrijf de mogelijkheid geboden om ze zonder BTW te betalen (kan alleen als je BTW nummer hebt, en dat heb ik) en dan de nederlandse BTW erover te rekenen.
nu zou je zeggen van ik betaal liever de duitse BTW, maar dan beginnen ze hier in nederland weer te zeuren, omdat die ook geld willen zien. De enigste mogelijkheid is dus om ze te bestellen zonder BTW, en hier de BTW erbji te tellen.
De meeste bedrijven waar we gekeken hebben (groothandels enzo) zetten hun prijzen altijd EX BTW, dan lijkt het goedkoper, en bedrijven betalen eigenlijk geen BTW, mits ze het in hun eigen bedrijf gebruiken en dus niet verkopen.
Dan verkoop je het niet en hoef je de BTW toch ook niet te betalen?
webOS all the way!
hey, ik had ook ff wat winkels gemeelt over quantumkorting en ik heb een reactie gekregen en krijg waarschijnlijk vandaag nog een offerte... is misschien ook wel interesant als het goedkoper is als wat nu de planning is...
[edit]
hmmmz niet interressant: 112,50 euro inc. btw ex dockingstation...
[edit]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Op dinsdag 21 mei 2002 14:19 schreef beschuitfluiter het volgende:
hey, ik had ook ff wat winkels gemeelt over quantumkorting en ik heb een reactie gekregen en krijg waarschijnlijk vandaag nog een offerte... is misschien ook wel interesant als het goedkoper is als wat nu de planning is...
[edit]
Ik ben't er mee eens..... Anders irriteer je alleen maar mensen...Hawks zei:
Verder lijkt het mij niet verstandig om met zijn alle alle leveranciers lastig te gaan vallen!!
ik had die vent al gemeelt helemaal aan 't begin van dit topic, toen iedereen nog op zoek was naar de goedkoopste, dussss....Op dinsdag 21 mei 2002 14:39 schreef Deleon het volgende:
[..]
[..]
Ik ben't er mee eens..... Anders irriteer je alleen maar mensen...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
hehe np
Dat wist ik niet.
Maar ook voor anderen
Bovendien ben ik niet de baas hier dussuh, naar mij hoef je niet te luisteren. Ik geef alleen me mening :]
Dat wist ik niet.
Maar ook voor anderen
Bovendien ben ik niet de baas hier dussuh, naar mij hoef je niet te luisteren. Ik geef alleen me mening :]
Verwijderd
is idd makkelijk gedacht maar wel logisch dat je daar aan denkt,Op dinsdag 21 mei 2002 13:45 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
[..]
Maar als het gewoon particulier verkoopt dan weet de belastingdienst dat toch niet? Of is dat wat te makkelijk gedacht?
als ik het dan niet via het bedrijf verkoop, dan verkoop je het zwart, en schrijf ik de BTW wel af,
maar als de belastingdienst dan komt controleren kun je ze geen 40 pendrives laten zien, leg dat maar eens uit!!
2x Hama 64mb compact flash cart voor 105 euro is da wat?
edit: toshiba:
smart media:
32mb 25euro
64mb 45euro
128mb 85 euro
compact flash:
32mb 35
64mb 50
128 85
256 185
edit: toshiba:
smart media:
32mb 25euro
64mb 45euro
128mb 85 euro
compact flash:
32mb 35
64mb 50
128 85
256 185
Verwijderd
we hebben het hier toch over een inkoopactie voor pendrives!?!? en niet over compact flash kaartjes...Op dinsdag 21 mei 2002 17:29 schreef duncanvdlinden het volgende:
2x Hama 64mb compact flash cart voor 105 euro is da wat?
ligt er gewoon aan wat je ermee wilt doen! is het alleen voor opslag van data? of voor je digicam? want je zal zowiezo een reader erbij moeten kopen...
hmm mijn naam staat nu als Kees romkes op de lijst, kan je er mayB KeeZ van maken ?? vind ik wat leuker staan 
verder w8 ik hoopvol op de uitslag
Deze plek is te koop.
Verwijderd
zou wel kunnen, maar hoe moet ik dan straks nog weten welk mailadres bij welke user hoort??Op dinsdag 21 mei 2002 18:40 schreef KeeZ het volgende:
hmm mijn naam staat nu als Kees romkes op de lijst, kan je er mayB KeeZ van maken ?? vind ik wat leuker staan
alle namen zoals ze op de site staan staan ook in de mailadressen, dat is het makkelijkste.
hoop dat je het niet erg vind!!
[edit] beter lezen

¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wat is het verschil tussen de gewone pendrive en de pendrive pro:??Op dinsdag 21 mei 2002 10:06 schreef Hermanvh het volgende:
Net een mailtje terug![]()
Dat wordt dan dus:
Dan komen er nog de verzendkosten binnen NL bij, maar die zijn hooguit €1,00 denk ikMoet gewoon in een bubble-enveloppe kunnen
edit:
NP @ allOp dinsdag 21 mei 2002 18:55 schreef Hawks het volgende:
[..]
zou wel kunnen, maar hoe moet ik dan straks nog weten welk mailadres bij welke user hoort??
alle namen zoals ze op de site staan staan ook in de mailadressen, dat is het makkelijkste.
hoop dat je het niet erg vind!!
Deze plek is te koop.
Is het al zeker dat het die 128 Mb Pro wordt eigenlijk ??
En hoe zit het met het opgeven voor de actie ?
Ik ben namelijk ook erg geinteresseerd.
sorry hoor, maar dit is echt allemaal te lezen in dit topic...Op woensdag 22 mei 2002 11:57 schreef Jaded het volgende:
Is het al zeker dat het die 128 Mb Pro wordt eigenlijk ??
je moet iig een mailtje sturen naar hawks (hawks@home.nl)hoeveel je van elk wil, dan krijg je uiteindelijk van hem een bevestigingsmailtje met de preciese kosten etc...
¯\_(ツ)_/¯
ik heb hier ook zoeen ligge zijn handig hoor !!!
ik zou der graag n nog een van 256 meebestelle maar heb geen geld
ik raad jullie die pennen wel zeer zeker aan....
ze zijn egt w00000ht
maja duur zijn ze niet... voor utrechters zou eerst ff op aanstaande beurs kijken in jaarbeurs is d8 ik deze weekend tog
ik zou der graag n nog een van 256 meebestelle maar heb geen geld
ze zijn egt w00000ht
maja duur zijn ze niet... voor utrechters zou eerst ff op aanstaande beurs kijken in jaarbeurs is d8 ik deze weekend tog
zijn ze daar dan goedkoper???
¯\_(ツ)_/¯
[off-topic]Op woensdag 22 mei 2002 12:04 schreef djgero het volgende:
ik heb hier ook zoeen ligge zijn handig hoor !!!
ik zou der graag n nog een van 256 meebestelle maar heb geen geldik raad jullie die pennen wel zeer zeker aan....
ze zijn egt w00000ht
Wanneer is die beurs, za of zo
[/off-topic]
Verwijderd
Hawks, weet je al wanneer en waar er besteld gaat worden?
Hou er wel rekening mee dat de shipment in 'economy' vanuit de USA 6 weken kan duren. (heb ik ergens gelezen in een draadje van een andere inkoopactie)
Hou er wel rekening mee dat de shipment in 'economy' vanuit de USA 6 weken kan duren. (heb ik ergens gelezen in een draadje van een andere inkoopactie)
Ze komen toch uit Duitsland ofzo ??Op woensdag 22 mei 2002 13:39 schreef ForMatPrO het volgende:
Hawks, weet je al wanneer en waar er besteld gaat worden?
Dat ligt eraan, als er invoerrechten betaald moeten gaan worden vanuit de USA, dan zal er waarschijnlijk in Duitsland besteld gaan worden.Op woensdag 22 mei 2002 13:47 schreef Jaded het volgende:
[..]
Ze komen toch uit Duitsland ofzo ??
webOS all the way!
Verwijderd
bij computerland verkopen ze deze:

ze zijn van het merk TwinMOS, lelijk doorzichtig zwart + een zeer dood saaie stikker erop.
ik heb hem gisteren gekocht en vind hem zeer handig, maar een schoonheidsprijs (kwa uiterlijk) verdient deze niet.

ze zijn van het merk TwinMOS, lelijk doorzichtig zwart + een zeer dood saaie stikker erop.
ik heb hem gisteren gekocht en vind hem zeer handig, maar een schoonheidsprijs (kwa uiterlijk) verdient deze niet.
Verwijderd
Die verkopen wij ook, hebben we al al hawks doorgegeven, maar geen reactie gehadOp woensdag 22 mei 2002 14:47 schreef raoul het volgende:
bij computerland verkopen ze deze:
[afbeelding]
Verwijderd
De 64 MB PenDrive retail inclusief docking station, exclusief verzendkosten kost 56,74 euro at http://www.e-bug.de/start-frame.htm . Heb die moffen een mailtje gestuurd. Zou uiterlijk binnen 24 uur bericht krijgen. Blijkbaar hebben ze moeite met Engels.
Dit topic is gesloten.