Intresse in pendrive inkoopactie?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 838 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:46 schreef Jaded het volgende:

[..]

Bedrijven betalen ook altijd BTW hoor :)
Alleen krijgen ze het terug van de belasting.
in sommige gevallen (net als hier) kun je het zonder btw inkopen, kost je wel weer wat gedoe met de administratie, maar uiteindelijk betaal je toch de belasting als jehet weer verkoopt!! (en die is niet terug te vragen!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:46 schreef Weppel het volgende:

[..]

Mail dan ook even de url van dat topic rond, ik zit hier niet zo vaak, en eigenlijk alleen om de Pendrive.. dus een nieuw topic zie ik niet...
het nieuwe topic = [topic=503759/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

hawks, weet je al hoe het met dat password zit? Heeft pendrive nog niet teruggemailt?
Ik heb de pro besteld, maar ik twijfel een beetje. Als ik eruit ben welke ik wil kan ik betalen, dan is mijn bestelling definitief

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:35 schreef niXnut het volgende:
hawks, weet je al hoe het met dat password zit? Heeft pendrive nog niet teruggemailt?
Ik heb de pro besteld, maar ik twijfel een beetje. Als ik eruit ben welke ik wil kan ik betalen, dan is mijn bestelling definitief
ik zit hier ff moeilijk met internet (stageadres) maar heb net ff snel gekeken, dit is wat ze er van zeggen:
You can only temporarily disable the password while the PenDrive is in the USB port.
Once you remove from USB (or power down) it will automatically be locked.
You can disable the password, then set up the password again when you want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Op vrijdag 24 mei 2002 11:36 schreef Hawks het volgende:

[..]

ik zit hier ff moeilijk met internet (stageadres) maar heb net ff snel gekeken, dit is wat ze er van zeggen:
[..]
Is niet heel erg duidelijk, hoe disable je het password? Ik zou graag zien dat ie alleen een password vraagt als je hem opnieuw in je usb plugt, en daarna niet meer.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Op vrijdag 24 mei 2002 11:39 schreef niXnut het volgende:
Is niet heel erg duidelijk, hoe disable je het password? Ik zou graag zien dat ie alleen een password vraagt als je hem opnieuw in je usb plugt, en daarna niet meer.
You can only temporarily disable the password while the PenDrive is in the USB port.
Once you remove from USB (or power down) it will automatically be locked.

Dat staat er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:23 schreef Hawks het volgende:

[..]

ja het mag idd niet nee, en als ze gecontroleerd worden zijn ze ook nogal de l*l, want je kunt echt niemand wijsmaken dat je er 40 kwijt bent of er spontaan 40 kapot zijn!!
true true, 40-50 stuks is vrij veel hé om dat aan de fiscus uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog een beetje omdat mijn bedoeling was dat ik de pendrive op school kon gebruiken (presentaties enzo downloaden, e.d omdat die soms 10Meg+ zijn)

Nu blijkt het dus dat die niet zo plug and play is zoals men beweerd in Win2000. Weet er iemand of je de pendrive aan de praat zou krijgen zonder access tot de control panel e.d??? :?

Hawks, ik zal morgen ofzo een mailtje sturen met mijn besluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

zijn er eigenlijk technische verschillen tussen de orginele pendrive en de apacer handydrive? Die kan ik nl meteen ophalen bij mycom voor 115 euro (ben een beetje ongeduldig)
Ik vind de handydrive misschien nog wel mooier maar kan ie allemaal wat de pendrive kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:59 schreef ForMatPrO het volgende:

Nu blijkt het dus dat die niet zo plug and play is zoals men beweerd in Win2000. Weet er iemand of je de pendrive aan de praat zou krijgen zonder access tot de control panel e.d??? :?
als je hem erin stop dan vind hij gelijk een usb device en komt er een schermpje om te zoeken naar de drivers. daze driver heeft win2000 al standaard hij moet ze alleen nog maar ff zoeken. je hoeft dus helemaal niet in de control panel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Apacer Handydrive gekocht. Een 64 MB versie en deze is precies gelijk aan de 64 MB orginele PenDrive (niet de Pro, hoewel ik dat betwijfel), qua specificaties. Ik denk zelfs dat in de orginele PenDrive een Apacer flash geheugen zit. Wat mij betreft kun je net zogoed naar de Mycom gaan en een Apacer kopen. Deze is goedkoper dan de PenDrive, zit een docking station, driver CD en handleiding (heb je eigenlijk niet eens nodig) bij en werkt als een tiet. In de USB poort steken en klaar is kees. Wordt meteen herkend, zonder gezeik.

De enige verschillen zijn:
1) Apacer is iets groeter qua afmeting (5 mm in lengte, een paar mm in breedte en hoogte)
2) de Apacer is 1 gram lichter in gewicht: 17 g, de Pendrive heeft een massa van 18 g.

Heb nu al spijt dat ik niet de 128 MB gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Win2000 geen problemen met een Apacer Handydrive. Ik maak op dit moment gebruik van win2000 en de Apacer.Steek hem in de USB poort en wordt meteen herkend. Dat is alles.

Voor mij geen twijfel onder Win2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 15:30 schreef Willem666 het volgende:
Onder Win2000 geen problemen met een Apacer Handydrive. Ik maak op dit moment gebruik van win2000 en de Apacer.Steek hem in de USB poort en wordt meteen herkend. Dat is alles.

Voor mij geen twijfel onder Win2k.
Dus je moest niet die hardwarewizard doorlopen de eerste keer in win2000?!! Vreemd dat het bij de pendrive dan wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:44
ik wil wel, maar liever de 128 als de 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Win2000 hoefde ik helemaal niets te doen. Onder XP ook niet. Geweun in de USB poort neuken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...dus geen hardware wizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Op vrijdag 24 mei 2002 15:26 schreef Willem666 het volgende:
Ik heb gisteren een Apacer Handydrive gekocht. Een 64 MB versie en deze is precies gelijk aan de 64 MB orginele PenDrive (niet de Pro, hoewel ik dat betwijfel), qua specificaties. Ik denk zelfs dat in de orginele PenDrive een Apacer flash geheugen zit. Wat mij betreft kun je net zogoed naar de Mycom gaan en een Apacer kopen. Deze is goedkoper dan de PenDrive, zit een docking station, driver CD en handleiding (heb je eigenlijk niet eens nodig) bij en werkt als een tiet. In de USB poort steken en klaar is kees. Wordt meteen herkend, zonder gezeik.

De enige verschillen zijn:
1) Apacer is iets groeter qua afmeting (5 mm in lengte, een paar mm in breedte en hoogte)
2) de Apacer is 1 gram lichter in gewicht: 17 g, de Pendrive heeft een massa van 18 g.

Heb nu al spijt dat ik niet de 128 MB gekocht heb.
Over de afmeting valt te discusseren:
pendrive.nl geeft een andere afmeting op dan pendrive.com

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=68

http://www.pendrive.com/features.php

http://www.apacer.com/product/handydrive/index.html

als ik de apacer vergelijk met de specs van pendrive.com scheelt dat echt heel weinig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan. De specs van PenDrive op http://www.pendrive.com/features.php zijn qua afmeting exact gelijk aan de van de Apacer: 85mm x 28mm x 15mm.

De functie Support flash ROM (EEPROM) for ISP (In-System Programming) through USB port zit ook op de Apacer, maar staat niet bij de specs op hun webpage. Deze functie is wel beschreven in hun handleiding.

Conclusie: Apacer en PenDrive zijn exact gelijk, alleen kleur en bedrukking van behuizing verschilt. Apacer is echter een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik de Apacer gekocht heb. Deze is bij de Mycom het goedkoopste:

Apacer Handydrive 64 MB: 70 euro, 128 MB: 115 euro, docking station in both cases included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ja voor die 115 euro heb je dan een direct aanspreekpunt in NL als er iets mis is...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:09 schreef beschuitfluiter het volgende:
ja voor die 115 euro heb je dan een direct aanspreekpunt in NL als er iets mis is...
Er is wel geen paswoord beveiliging

conclusie:
-apacer is goedkoper (128meg versie), de 256meg is dan weer veel duurder
-heeft geen hardware wizard nodig in windows 2000
-heeft wel geen passwoord beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die password protectie lijkt mij meer een pain in the ass dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:14 schreef Willem666 het volgende:
Die password protectie lijkt mij meer een pain in the ass dan wat anders.
Tja... dat is persoonlijk, ik type veel liever 1x mijn paswoord in als ik hem in de USB poort steek dan dat hij gestolen wordt met 'sensitive data'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's natuurlijk persoonlijk. Mij boeit het niet veel. Je moet gewoon zorgen dat je hem niet verliest. Maar ja, 100% zeker ben je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13
Op vrijdag 24 mei 2002 16:16 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Tja... dat is persoonlijk, ik type veel liever 1x mijn paswoord in als ik hem in de USB poort steek dan dat hij gestolen wordt met 'sensitive data'
Als je hem verliest ben je en een groot bedrag kwijt en ja pendrive. Als er een password op zit gaan ze hem echt niet terug brengen. Het is dan ook alleen voor als je er wat belangrijks op hebt staan. Maar ja, dat ben je dan hoe dan ook met of zonder Pro versie kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:30 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Als je hem verliest ben je en een groot bedrag kwijt en ja pendrive. Als er een password op zit gaan ze hem echt niet terug brengen. Het is dan ook alleen voor als je er wat belangrijks op hebt staan. Maar ja, dat ben je dan hoe dan ook met of zonder Pro versie kwijt :+
Het belangrijkste voor mij is dat ze de gegevens NIET kunnen lezen... Ik bewaar belangrijke data steeds op 2 media dus ik zou de data ook niet kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 19:54
Op zaterdag 04 mei 2002 08:54 schreef Twynn het volgende:
Ik heb maar even de titel aangepast, omdat het hier toch om de intresse in een inkoopactie gaat :)
Pas het wel effe goed aan. |:(

EeK(die door de bomen het bos niet meer zag en het topic maar eens opnieuw door aan het lezen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Hawk, het spijt me, ik meld me nog wel ff officieel af via mail. Ik heb net een apacer handydrive gekocht bij mycom. Geen geduld, sorry.

Als ik het ding zo bekijk is het gewoon een pendrive met een apacer stickertje. De beschrijving in het boekje van de handy drive, staat letterlijk letter voor letter op de website van PENDRIVE!

Hij is sneller en kleiner dan verwacht, zit in een net doosje met cd en handleiding en natuurlijk een nekkoortje :p en dockingstation. Gaaf ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26

ko9

Gaat niet de goede kant zo op hé Hawks... :( Als het zo doorgaat met de afzeggingen, houden we nog maar 25 man over. :'(
Terwijl ik toch denk dat de prijs voor een originele pendrive nu aardig mooi is.
En ik denk niet dat jij zin hebt om zelf 20 pendives in te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:19 schreef ko9 het volgende:
Gaat niet de goede kant zo op hé Hawks... :( Als het zo doorgaat met de afzeggingen, houden we nog maar 25 man over. :'(
Terwijl ik toch denk dat de prijs voor een originele pendrive nu aardig mooi is.
Mja... ergens was het wel te verwachten... in het begin werd er over 90€ gepraat, dat werd uiteindelijk 111€, waarvoor je (goedkoper) lokaal een Handydrive kan kopen, die nog beter blijkt te werken als je geen passwoord nodig hebt.

Misschien eens kijken hoeveel een handydrive kost met 20stuks? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 22:26

reiker

dan jij!

zou heel goed kunnen... ook ivm. het feit dat mycom een gerenommeerd bedrijf is met een goede naam. en als je dan niet weken hoeft te wachten, ongeveer hetzelfde spul voor dezelfde prijs kan krijgen.... kan ik me wel voorstellen dat mensen bij mycom gaan bestellen.

ikzelf blijf bij hawks, vooral omdat ik eigenlijk wel een blauwe pendrive wil :) en de levertijd maakt me weinig uit, dan wil ik best wat euroos verdienen.

een laatste gedachte van mij voor dit moment, die ik met jullie wil delen: ik denk dat als hawks zich genoodzaakt voelt een aantal pendrives te kopen om de actie maar te kunnen laten verlopen, hij die toch wel weer kwijtraakt omdat hij de prijs toch nog een behoorlijk eind onder de originele prijs kan houden.

tot zover voor dit moment :D

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 17:05

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op vrijdag 24 mei 2002 11:23 schreef Hawks het volgende:

[..]

ja het mag idd niet nee, en als ze gecontroleerd worden zijn ze ook nogal de l*l, want je kunt echt niemand wijsmaken dat je er 40 kwijt bent of er spontaan 40 kapot zijn!!
Doorverkocht met verlies ? Waren niet te verkopen... (Markt ingestort, dus afschrijven) Als je verlies maakt hoef je toch geen BTW te betalen :) FF factuurtje faken :)

Voor zover ik het weet moet je BTW betalen aan de belasting over het verschil in BTW tussen in en verkoopprijs... Of ????

Dus als je iets met verlies verkoopt c.q. afschrijft, dan zou je toch helemaal geen BTW hoeven te betalen?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:39 schreef niXnut het volgende:

[..]

dat klopt :)
(duidelijk :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:09 schreef beschuitfluiter het volgende:
heb je bij mij ook wel hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee 20 is wel een beetje heel erg overkill, maar we wachten wel even af, en dan zien we wel dat het goed komt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:23 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Mja... ergens was het wel te verwachten... in het begin werd er over 90€ gepraat, dat werd uiteindelijk 111€, waarvoor je (goedkoper) lokaal een Handydrive kan kopen, die nog beter blijkt te werken als je geen passwoord nodig hebt.

Misschien eens kijken hoeveel een handydrive kost met 20stuks? ;)
een heel minimaal bedrag minder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:28 schreef reiker het volgende:

[..]

zou heel goed kunnen... ook ivm. het feit dat mycom een gerenommeerd bedrijf is met een goede naam. en als je dan niet weken hoeft te wachten, ongeveer hetzelfde spul voor dezelfde prijs kan krijgen.... kan ik me wel voorstellen dat mensen bij mycom gaan bestellen.

ikzelf blijf bij hawks, vooral omdat ik eigenlijk wel een blauwe pendrive wil :) en de levertijd maakt me weinig uit, dan wil ik best wat euroos verdienen.

een laatste gedachte van mij voor dit moment, die ik met jullie wil delen: ik denk dat als hawks zich genoodzaakt voelt een aantal pendrives te kopen om de actie maar te kunnen laten verlopen, hij die toch wel weer kwijtraakt omdat hij de prijs toch nog een behoorlijk eind onder de originele prijs kan houden.

tot zover voor dit moment :D
dat klopt, maar buiten deze actie zullen ze dan wel wat duurder worden, jullie hebben ze nu echt voor niets!!
maar het kapitaal moet er ook nog zijn om ze in huis te halen he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:31 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Doorverkocht met verlies ? Waren niet te verkopen... (Markt ingestort, dus afschrijven) Als je verlies maakt hoef je toch geen BTW te betalen :) FF factuurtje faken :)

Voor zover ik het weet moet je BTW betalen aan de belasting over het verschil in BTW tussen in en verkoopprijs... Of ????

Dus als je iets met verlies verkoopt c.q. afschrijft, dan zou je toch helemaal geen BTW hoeven te betalen?
om precies te zijn zit het zo (10e keer nu volgens mij):
als je iets inkoopt voor 100 ex btw, dan betaal je 119 aan de leverancier, maar krijg je van de bel dienst 19 terug.
je hebt dan dus eigenlijk maar 100 betaald.
als je dan gaat verkopen voor 100 ex, dan betaald de klant 119 incl maar moet jij die 19 euro aan de bel dienst betalen. je verdient dan dus niets

mocht je het voor 50 verkopen, betaald de klant dus 58,5 waarvan jij 8,5 aan de bel dienst betaald, en je dus 50 euro verlies lijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 07-10 17:02
Het blijft moeilijk he :D

/edit: ze mogen die :D smilie wel eens mooire maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 07-10 17:05

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op vrijdag 24 mei 2002 23:58 schreef Hawks het volgende:

[..]

als je iets inkoopt voor 100 ex btw, dan betaal je 119 aan de leverancier, maar krijg je van de bel dienst 19 terug.
als je dan gaat verkopen voor 100 ex, dan betaald de klant 119 incl maar moet jij die 19 euro aan de bel dienst betalen. je verdient dan dus niets

mocht je het voor 50 verkopen, betaald de klant dus 58,5 waarvan jij 8,5 aan de bel dienst betaald, en je dus 50 euro verlies lijd!!
Dus als je ze weggooit wegens onverkoopbaarheid-> Dan betaal je nix :+

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 23:58 schreef Hawks het volgende:

[..]

hoho, zo makkelijk gaat het tegenwoordig niet meer. Je krijgt wel btw terug, maar wel verspreidt over een aantal jaren (ligt er aan wat voor een product) voor "electronca" in het algemeen dacht ik zo'n 5 jaar voordat je je totaal betaalde btw bedrag terug hebt. Dus pas op hè, degene die de inkoopactie organiseert, mocht je het door verkopen zonder btw (omdat je zogenaamd toch alles terug krijg van de belasting... uiteindelijk wel ja... maar 19*30-40 over 5 jaar klinkt toch wel anders)

en die 50 verlies, natuurlijk gaat een fabrikant (of iets dergerlijks) niet onder de inkoop prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:43 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Dus als je ze weggooit wegens onverkoopbaarheid-> Dan betaal je nix :+
zou kunnen ja, maar leg de belastingdienst maar eens uit dat je er een stuk of 40 voor +4000 euro weg gegooit hebt, terwijl ze zo klein zijn dat opslagkosten ook maar MINIMAAL zijn!!
Behang er dan je kamer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:44 schreef Liquid het volgende:

[..]

hoho, zo makkelijk gaat het tegenwoordig niet meer. Je krijgt wel btw terug, maar wel verspreidt over een aantal jaren (ligt er aan wat voor een product) voor "electronca" in het algemeen dacht ik zo'n 5 jaar voordat je je totaal betaalde btw bedrag terug hebt. Dus pas op hè, degene die de inkoopactie organiseert, mocht je het door verkopen zonder btw (omdat je zogenaamd toch alles terug krijg van de belasting... uiteindelijk wel ja... maar 19*30-40 over 5 jaar klinkt toch wel anders)

en die 50 verlies, natuurlijk gaat een fabrikant (of iets dergerlijks) niet onder de inkoop prijs
enig idee waar ik dit na kan lezen??

kheb namelijk belastingaangifte gedaan pas geleden,
en het bedrag dat ik teveel betaald had aan BTW (ja meer kosten als opbrengsten dus :( ) heb ik helemaal terug gestort gekregen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 20:03 schreef Hawks het volgende:

[..]

enig idee waar ik dit na kan lezen??

kheb namelijk belastingaangifte gedaan pas geleden,
en het bedrag dat ik teveel betaald had aan BTW (ja meer kosten als opbrengsten dus :( ) heb ik helemaal terug gestort gekregen!!
hmmm zo heb ik dat begrepen van mijn (lees: mijn ouders) boekhouder toen ik (lees: mijn vader) een laptop had aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 21:01 schreef Liquid het volgende:
hmmm zo heb ik dat begrepen van mijn (lees: mijn ouders) boekhouder toen ik (lees: mijn vader) een laptop had aangeschaft
Klinkt anders eerder als een of andere wazige bepaling van een PC-prive project ofzo. Ik heb ook nog nooit gehoord van een dergelijke regel namelijk. Dat zou voor bedrijven "geweldig" zijn: ze betalen de belasting op de inkoop, vragen het bij verkoop terug, wat ze vervolgens VEEL later terugkrijgen. Daar hebben ze renteverlies op geleden, om maar te zwijgen van de liquide middelen die ze in die periode moeten missen. Het lijkt me helemaal niet zo netjes als dit alleen in Nederland gebeurt, hebben de NL bedrijven ook nog een slechtere concurrentiepositie tov buitenlandse firma's die niet zo'n hebberige overheid moeten financieren.

Kortom, volgens mij valt het wel mee met dat 5-jaren plan. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:29 schreef TheManinBlack het volgende:

[..]

Klinkt anders eerder als een of andere wazige bepaling van een PC-prive project ofzo. Ik heb ook nog nooit gehoord van een dergelijke regel namelijk. Dat zou voor bedrijven "geweldig" zijn: ze betalen de belasting op de inkoop, vragen het bij verkoop terug, wat ze vervolgens VEEL later terugkrijgen. Daar hebben ze renteverlies op geleden, om maar te zwijgen van de liquide middelen die ze in die periode moeten missen. Het lijkt me helemaal niet zo netjes als dit alleen in Nederland gebeurt, hebben de NL bedrijven ook nog een slechtere concurrentiepositie tov buitenlandse firma's die niet zo'n hebberige overheid moeten financieren.

Kortom, volgens mij valt het wel mee met dat 5-jaren plan. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Het zou wel kunnen dat ze de laptop in 5 jaar afschrijven. elk product slijt en is na een aantal jaar aan vervanging toe, in die jaren moet je de laptop er dus uit hebben, over die jaren verminderd de laptop in waarde, en schrijf je er op af. in het begin meer dan aan het einde. na die 5 jaar van jou is de laptop afgeschreven en kan er een nieuwe aangeschaft worden.

een laptop is nog een goedkoop voorbeeld, maar bekijken het dan eens met een audi A6 ofzo, dan gaat het over grote geldbedragen, waar de afschrijving nog veel groter is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar aanleiding van de vraag van de hardwarewizzard:
Windows 2000 should recognize the PenDrive as an external USB drive automatically and configure it by itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

bij win2k krijg je inderdaad 1 keer de hardware wizzard. Duurt 2 seconden en je hoeft nix aan te klikken of in te stellen.

Wat ik veel 'irritanter' vind is dat scherm dat je bij w2k krijgt als je de pendrive eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 08:51 schreef beschuitfluiter het volgende:
uhm... --> http://www.tweakers.net/pricewatch/29926

tja... :?
Ik geloof dat ze geen echte pendrives verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog effe af op een mailtje I.v.m het disablen van het paswoord.

Waarschijnlijk ga ik een 256 meg versie kopen. :9~ In andere shops zijn ze 50 tot 150€ duurder. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hawks geld is overgemaakt. Count me in *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 19:09

tweakerbee

dus..?

'k Ben nog een beetje aan het twijfelen. Aan de ene kant is het erg makkelijk voor wat kleine bestanden van en naar computers / laptops. Aan de andere kant vraag ik me af wat te toevoegde waarde is t.o.v. m'n ZIP drive...
Hij is alleen kleiner, maar met die ZIP en 6 disks kan ik veel meer data kwijt. Daarnaast hebben de meeste mensen tegenwoordig wel een CD-brander...daar hoef je het ook niet meer voor te doen.

M'n laptops hangen in een draadloos netwerk, dus daar kan ik ook bestanden mee uitwisselen. Het zou dus alleen een hebbedingetje zijn voor op school en als ik "onverwachts" iets mee wil nemen / iets moet repareren...

Tot wanneer loopt de actie? Dan kan ik nog ff nadenken.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:18 schreef tweakerbee het volgende:
toevoegde waarde is t.o.v. m'n ZIP drive

...

Tot wanneer loopt de actie? Dan kan ik nog ff nadenken.
Voordeel:
1-VEEL kleiner, met een zipdrive kan je niet altijd rondlopen, met een pendrive wel :)
2-Geen drivers nodig
3-mogelijke paswoord protection als je dat nodig hebt

Je moet het een beetje als een mini diskette bezien waar veel meer op kan...

De actie loopt tot vrijdag geloof ik (maar dan moet het geld ook al overgemaakt zijn)

edit:
Quote uit Hawks mail:
Je krijgt dan zo snel mogelijk een mailtje terug met de bevestiging,
Hier zullen alle gegevens nog een keer instaan,
En dan krijg je ook de gegevens voor de betaling meegestuurd.
Als je die gegevens hebt graag zo snel mogelijk overboeken om niet met het
geld in de problemen te komen,
GEEN geld = GEEN pendrive, let dus op dat je optijd overboekt, en dat er
tijd tussen zit voordat het bijgeschreven is (het gaat straks naar een
rabobank rekening)
Alle mail die NA vrijdag 31 mei om 12.00 uur snachts binnen komt wordt NIET
meer in deze bestelling meegenomen.
Op zaterdag 1 juni wordt de bestelling de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling voor 256meg is doorgestuurd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Ik vind het jammer dat er (nog) geen USB 2.0 sticks zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:49 schreef rik het volgende:
Ik vind het jammer dat er (nog) geen USB 2.0 sticks zijn :(
Correct me if i'm wrong maar ik denk dat flash geheugen vrij traag is en dat ze dus niet veel aan een USB2 interface zouden hebben.

Trouwens, ik bezie het als een diskette, en die lezen niet aan 750kb/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

vandaag mn studiefinanciering binnengekregen, je krijgt je geld dus nu gestort !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 09-10 19:54
Ik heb eens zitten navragen bij FedEx, maar zo te zien zal het wel te duur worden (om 50 pendrives uit Amerika te halen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Dank u voor uw reaktie. 

Ik ben per ongeluk vergeten te vragen wat de waarde is van het produkt (50 
pendrive) dat u gaat 
kopen. Dit bepaald namelijk mede het bedrag aan invoerrrechten en BTW dat 
betaald moet 
worden. U kunt het beste even contact opnemen met onze inklaringsafdeling 
in Eindhoven om 
naar de kosten te informeren: 040 2507220. 

Ik vertrouw erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geinformeerd. 

Met vriendelijke groet, 
FedEx 

Iris Koningen 
Customer Service Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh waarom gaat't nu ineens over de US? We hadden toch al lang alles geregeld??

Hawk: ik stuur vanavond een mailtje voor 1x 128mb en 1x64mb, beiden met DockingStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
Op vrijdag 24 mei 2002 19:51 schreef niXnut het volgende:
Hawk, het spijt me, ik meld me nog wel ff officieel af via mail. Ik heb net een apacer handydrive gekocht bij mycom. Geen geduld, sorry.

Als ik het ding zo bekijk is het gewoon een pendrive met een apacer stickertje. De beschrijving in het boekje van de handy drive, staat letterlijk letter voor letter op de website van PENDRIVE!

Hij is sneller en kleiner dan verwacht, zit in een net doosje met cd en handleiding en natuurlijk een nekkoortje :p en dockingstation. Gaaf ding dus.
Hmm...als je dat leest ga je toch denken...Het lijkt precies hetzelfde dingetje te zijn. Voordeel van in Nederland kopen is natuurlijk wel dat je ff langs de winkel kan gaan fietsen als er iets mis is met je apparaatje...anders moet je hem op gaan sturen en shit...da kost knaken...dan raak je je voordeel al weer kwijt...:(
Hum...kzit nu wel in dubio...ff nog die mycom site bekijken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30
128Meg met dockingstation besteld bij Hawks.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een artikel gelezen in PC magazine over de pendrive PRO, je KAN blijkbaar het passwoord uitschakelen.
Daartoe moet u een dipswitch aan de zijkant van de drive met een paperclip omzetten en de drive inpluggen. U krijgt dan toegang tot een partitie van 1.44 MB op de drive waarop de beveiligingssoftware zich bevindt.
Het artikel bevat ook een screenshot van de beveiligingssoftware en er zijn 3 knoppen: Change password, disable password en unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hawks, stuur me eens zo snel mogelijk een mailtje met overschrijvingsinfo plz... dat het geld niet te laat aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Op dinsdag 28 mei 2002 17:43 schreef ForMatPrO het volgende:
Ik heb net een artikel gelezen in PC magazine over de pendrive PRO, je KAN blijkbaar het passwoord uitschakelen.
[..]

Het artikel bevat ook een screenshot van de beveiligingssoftware en er zijn 3 knoppen: Change password, disable password en unlock
Dus een paperclip is voldoende om de hele "beveiliging" te omzeilen :? :o

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 18:56 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Dus een paperclip is voldoende om de hele "beveiliging" te omzeilen :? :o
Nee, dan krijg je access tot de beveiligingssoftware... moet je nog wel effe het paswoord weten hé, om daar iets aan te wijzigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:56 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Ik heb eens zitten navragen bij FedEx, maar zo te zien zal het wel te duur worden (om 50 pendrives uit Amerika te halen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Dank u voor uw reaktie. 

Ik ben per ongeluk vergeten te vragen wat de waarde is van het produkt (50 
pendrive) dat u gaat 
kopen. Dit bepaald namelijk mede het bedrag aan invoerrrechten en BTW dat 
betaald moet 
worden. U kunt het beste even contact opnemen met onze inklaringsafdeling 
in Eindhoven om 
naar de kosten te informeren: 040 2507220. 

Ik vertrouw erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geinformeerd. 

Met vriendelijke groet, 
FedEx 

Iris Koningen 
Customer Service Amsterdam
Dat zeg ik.... GAMMA :)
een bedrag van meer dan 130 euro verzendkosten en dan nog btw op het bedrag en dan nog de invoerrechten (zou kunnen dat dat niks is), dan wordt het idd weer een stuk duurder,
en omdat we in duitsland een heel stuk mindere rompslomp hebben, en VEEL meer keus, bestellen we (ik) het daar.

Die uit amerika heeft trouwens al een paar keer gemail waar de bestelling bleef :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

dat is pas info waar veel mensen veel aan hebben :),
tnx voor iedereen hierzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die geinteresseerd zijn??

schrijf je nu in, kijk in mijn sig voor meer info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Heb je een link naar het artikel. Kan het online niet vinden namelijk of heb je dat blad thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 11:42 schreef joostjuh het volgende:

[..]

Heb je een link naar het artikel. Kan het online niet vinden namelijk of heb je dat blad thuis?
Ja, ik heb het blad thuis... (Belgische editie)

Ik heb effe voor jullie een bijna 1:1 copy ontwikkeld aangezien ik geen (werkende) scanner heb ;) Enkel het icoontje links vanboven is anders.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ForMatPrO/beveiliging.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik veronderstel dat je met het knopje Disable, het passwoord volledig kunt uitzetten... (maar don't shoot me als dat niet het geval moest zijn ;))

(sorry, moest een edit zijn, verkeerde knopje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey das zeer mooi om het 1000% zeker te weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

alleen de prijzen die erbij staan zet net iets duurder allemaal :D ik geloof € 97 voor 64mb versie pro..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FormatPro bedankt voor je reactie op de password beveiliging. Denk dat er meerdere mensen veel aan hebben gehad, ik heb in iedergeval de normale veranderd voor de pro versie.

Het is gewoon erg makkelijk als je drivers en zow wilt overzetten om de password-beveiliging even uit te zetten en als je documenten bewaard is het juist weer makkelijk.

Thnx Dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:44 schreef joostjuh het volgende:
FormatPro bedankt voor je reactie op de password beveiliging. Denk dat er meerdere mensen veel aan hebben gehad, ik heb in iedergeval de normale veranderd voor de pro versie.

Het is gewoon erg makkelijk als je drivers en zow wilt overzetten om de password-beveiliging even uit te zetten en als je documenten bewaard is het juist weer makkelijk.

Thnx Dude :)
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een late reply gekregen van Pendrive. (Ik had de mail vorige week verstuurd).
Sorry to reply so late.
Been away for business trip.

Yes, just select "Disable" to remove the password.
You can use the PenDrive normally.
Except you will see 2 drives instead of 1, as you normally see with PenDrive.

Any question, just let me know.

Best regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hebbie deze al gezien....veel goedkoper....http://www.getusbdrive.com/order.html

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vanmiddag bij MyCom Utrecht een pendrive van 16 MB gekocht voor €17,95 ofzo. Erg relaxed ding!

Ik vraag me af of die dingen te tweaken zijn. Dus of je er misschien een grotere flash chip in kan solderen (zoals in gameboy cartridges). Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:37 schreef xMouse het volgende:
Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hebbie deze al gezien....veel goedkoper....http://www.getusbdrive.com/order.html
tja, maak daar eens euro's van, tel er dan de btw nog eens bij op, en dan de verzendkosten nog eens!!
kijk eens hoe duur je dan uit bent voor eentje die nog niet eens een ECHTE pendrive is, en waar je geen dockingstation of pro versie bij kunt bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna alle betalingen zijn binnen,
Willen degene waar hij nog niet van binnen is even contact met mij opnemen!! (behalve degene natuurlijk die dat al gedaan hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Voor deze lage bedragen betaal je geen BTW, kijk maar op de belastingpagina, je hebt tot een bepaald bedrag vrijstelling ( en dat klop, ik heb al vaker in de US besteld).
De verzendkosten waren $6.....das ook niet veel, al zal je er dan wel langer op moeten wachten...
Niet zo miepen dus, maar als dje de echte wilt..tja :7

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
Ikke vraag me af hoe de vorderingen nu zijn Hawks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 03-10 12:49

cruncher

wanna crunch someone?

Tja ik ben ook wel benieuwd, is het al onderweg?!?!

Positief bedoeld hoor, ik heb er alle vertrouwen in.....

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mailtje met de bestelling is weg,
moet nog antwoord terug krijgen met het bedrag en betaalinfo.
dan betalen, dan w88 tot het binnenvalt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 10:10 schreef xMouse het volgende:
Voor deze lage bedragen betaal je geen BTW, kijk maar op de belastingpagina, je hebt tot een bepaald bedrag vrijstelling ( en dat klop, ik heb al vaker in de US besteld).
De verzendkosten waren $6.....das ook niet veel, al zal je er dan wel langer op moeten wachten...
Niet zo miepen dus, maar als dje de echte wilt..tja :7
die lage bedragen zijn ook echt laag,
een cdtje kan nog net, maar alles wat duurder wordt moet je wel gaan betalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier: [topic=503759/2]

staat wat belangrijke info in, graag even laten weten wat je wilt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer verwacht je dat het binnenkomt? Kan niet wachten :)

En opsturen kan voor mij gewoon in een doosje hoor Hawks, ik doe de deur wel open als de pakketjes-langs-breng-meneer komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9

ko9

volgens mij kunnen we idd beter gewoon in dit topic verder gaan... Is wat overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 11:33 schreef ko9 het volgende:
volgens mij kunnen we idd beter gewoon in dit topic verder gaan... Is wat overzichtelijker :)
heb ik al een keer gezecht geloof ik,
is idd wel een slim idee.

Als je nog goedkoop cdtjes erbij wilt hebben moet je ook in dat topic kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh ja?

Trouwens, ik ben er bestwel tevreden over en gebruik'm ontzettend vaak, alleen m'n plastic ringetje is afgebroken. Valt dat onder garantie? :]
Ik moet'm nu lost meesjouwen..
Ook de verf laat los :)

Lekkere kick van voorgaande iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9

ko9

idd, lekker nutteloze kick :)

Maar nu deze topic toch omhoog is, kan ik wel ff melden dat ik ook zeer tevreden ben over het apparaatje. gebruik hem heel vaak om grote bestanden van huis naar school (en andersom) te verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Mjah, dit topic heeft niet echt veel nut meer :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.