SACD speler is (eindelijk) hier, plaatjes :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 09 mei 2002 14:54 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]
SACD verliest z'n dynamiek bij zware bezettingen dankzij het huidige beperkte DSD principe in de spelers (de verschillen bij volle uitsturing zijn klein en DSD heeft dan z'n beperkingen, terwijl PCM nog alles laat horen).
;(

Nu is er in dit topic al 5 keer uitgelegd, met onderbouwing dat de dsd techniek niet de beperkende factor is. Dat jij (of liever: F. Derks) een artikel heeft gevonden waarin werd beweerd dat zelfs een cd een nog hogere resolutie heeft is leuk, maar de beweringen in dat artikel zijn domweg FOUT!
Dat jij vind dat de sacd opstellingen die je totnutoe hebt gehoord minder vindt klinken dan je eigen cdspeler is prima(en het zal me niks verbazen als dat zo is geweest), maar ligt niet aan het formaat.
Nogmaals: DSD is niet de beperkende factor!

edit: Ik tik veel te sloom :D

• Raymond
/ontzettend offtopic
Op woensdag 08 mei 2002 22:06 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]
Wist niet wat de CD-uitleen was (dacht al, waar gaat dit over, gaat Lampje handtekeningen uitdelen ofzoww :) )
De cd-uitleen is precies wat de naam zegt: een cd verhuur toko.
Wat belangrijker is, is WAAR de cd-uitleen zit: op 5 minuutjes lopen van Ultranalogs huis. En aangezien hij email nauwelijks meer leest, liet ik het in dit topic maar even weten :P

/ontzettend offtopic

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op donderdag 09 mei 2002 15:14 schreef UltrAnalog het volgende:

Niet echt, ik ben meer verzot op een solide onderbouwing, en die blijft maar uit.

De argumenten die Lampje noemde:
1. Een-tegen-een luisteren niet gedaan
2. Anderen napraten
3. Dooddoeners

Plus die van mij
4. argumenten niet onderbouwen
5. Appels met peren vergelijken

laat je maar liggen, en daarmee is je verhaal nu wel erg verdund geraakt.

ed. bron en antwoord niet verwarren
Nu ga je ook nog op de persoon spelen.
Nee ik ben niet ideaal, ik communiceer niet optimaal en ik lees niet 5x wat ik eerder zei (geen tijd voor).
Daar ben ik teveel mens voor ;)
Sterker nog, ik wil niets of niemand onderuit halen maar ben gewoon opzoek naar info en ander meningen en ik verspreid linkjes met info (IAR), daar is een forum toch voor?

M'n verhaal staat nog steeds, maar aangezien het over jouw stokpaardje SACD gaat, kom je er tegen in het geweer.
Geen probleem, kom je aan CD of aan mijn set, dan kom je aan mij :+
Maar respecteer dan wel mijn mening, en zoek niet gelijk alles op wat ik "verkeerd" zou doen, want dat is slechts vanuit jouw standpunt gezien zo, terwijl een ander zich er misschien wel in kan vinden.

Je hebt al meer dan 20 jaar van CD kunnen genieten, wees blij dat het ooit is uitgevonden en dat nu (eindelijk) nieuwe media deze oude glimmertjes gaan opvolgen ;)
Intussen hoop ik weer nieuwe frisse info hier te lezen 8-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op donderdag 09 mei 2002 15:23 schreef Lampje het volgende:

[..]

;(

Nu is er in dit topic al 5 keer uitgelegd, met onderbouwing dat de dsd techniek niet de beperkende factor is. Dat jij (of liever: F. Derks) een artikel heeft gevonden waarin werd beweerd dat zelfs een cd een nog hogere resolutie heeft is leuk, maar de beweringen in dat artikel zijn domweg FOUT!
Dat jij vind dat de sacd opstellingen die je totnutoe hebt gehoord minder vindt klinken dan je eigen cdspeler is prima(en het zal me niks verbazen als dat zo is geweest), maar ligt niet aan het formaat.
Nogmaals: DSD is niet de beperkende factor!

edit: Ik tik veel te sloom :D
Nu heb ik spoorsslags ook vermeld dat ik DSD als opnametechniek NIET bekritiseer maar de drager en de spelers, vooral omdat tot nu toe niet eentje mij kon overtuigen, er kwamen al een paar merken voorbij die wat meer in huis hebben dan Philips, Sony en Marantz, dus daar ga ik zeker een keer op af, maar momenteel heb ik geen nieuwe (luister) ervaringen, punt.

Of dat IAR artikel werkelijk fout is, ben ik met Frank nog aan t uitzoeken, het uitganspunt is zeker interessant.
Zo ja, dan schroom ik niet om IAR te vertellen in welk opzicht ze de boel verkeerd benaderen, maar zover zijn we nog niet ;)
Er zijn inmiddels meer bronnen die SACD bekritiseren, dus voorlopig blijft je mij hier wel zien 8-)

edit:
tekst vaudje]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:54 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op donderdag 09 mei 2002 15:45 schreef UltrAnalog het volgende:

Ik respecteer je mening als je die als zodanig doet voorkomen . Jij poneert het als waarheid en daar kan ik niet mee leven.
[..]
Ook dat is jouw interpretatie, dat ik dingen herhaal betekent nog niet dat "waarheid" is 8-)
En ik ben net iets te rebels om helemaal volgens het strakke stramien dat jij voorstelt te discusseren, hoe verzin je het om dit een ander te willen opleggen?
Sorry, maar ik communiceer op mijn manier, me is not a computer but only a human being ;)

Verwijderd

.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 09 mei 2002 10:35 schreef Wildfire het volgende:
Tsja, jammer van je geld. Super Audio-CD gaat het volgens mij gewoon niet redden... de meeste consumenten zien het nut er echt niet van in en dus kan het nooit een succes worden...
Nogal een voorbarige conclusie aangezien SACD nu pas van de grond begint te komen. Er zijn nog nauwelijks echte consumenten setjes met een SACD-speler en de SACD software is ook niet op de massa gericht. Normaal gesproken duurt het jaren voordat een nieuw formaat ingeburgerd is. Bij SACD vs CD zal dat ook nog heel lang het geval zijn.

Ik heb de laatste tijd wat audiofiele lectuur zitten lezen en daar zijn ze allemaal erg positief over DSD en over de dichte benadering van de analoge masters. Als mierenneukende audiofielen dat vinden zal er wel een kern van waarheid zijn (kan ik nog niet over oordelen omdat m'n SACD's nog in bestelling zijn).

Als ik het als leek beoordeel dan denk ik dat SACD een grote kans van slagen heeft. Zeker tov CD en waarschijnlijk ook tov DVD-A. Die laatste blijft misschien bestaan als upgrade van de CD technologie voor de consumentenmarkt, maar dan wel naast SACD en CD-A.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op donderdag 09 mei 2002 16:08 schreef UltrAnalog het volgende:

[..]

http://www.vandale.nl :

fo·rum (het ~)

1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren 2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden 3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

dis·cus·sie (de ~ (v.))

1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => dispuut

----
Dingen onderbouwen hoort daar nou eenmaal bij. En ongelijk toegeven is inderdaad moeilijk, maar als je niet bereid bent eerlijk te discussieren moet je je niet op een discussieforum begeven.

ed. layout aan puin
Leuk, heb jij ook een woordenboek nodig om correct te spellen? :+
Ik denk niet zwart/wit, geef mij maar kleur en uitspattingen, dat maakt het leven véél leuker ;)
Wanneer ik dood ben check ik de spelling en interpunctie wel een keer :7

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:54 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op donderdag 09 mei 2002 16:33 schreef UltrAnalog het volgende:

[..]

En argumenteringen. En feiten.

Zwaktebod...
Haha, als er leven is na de dood wil ik jou liever niet tegenkomen! :D

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op vrijdag 03 mei 2002 23:30 schreef Femme het volgende:
Sony heeft al een SACD spelers vanaf 250 euro (bij Mediacheckpoint)
Deze speler is nu bij Correct ook redelijk goedkoop, 299 euro.
Ik koop m dan liever in Nederland (DL = 280 euro incl. verzenden).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Op woensdag 15 mei 2002 00:13 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Deze speler is nu bij Correct ook redelijk goedkoop, 299 euro.
Ik koop m dan liever in Nederland (DL = 280 euro incl. verzenden).
De prijs van de Sony SCD-XE670 is nu 222 euro (excl. verzendkst) bij MediaCheckpoint...

Maar het prijsverschil wordt natuurlijk altijd pas echt leuk bij duurdere apparaten. De Sony SCD555ES is bij Stassen 1590 euro, bij MCP 700 euro. De Philips SACD1000 (ook een hele goede DVD-A V speler) bij Stassen 1815 euro, bij MCP 1272 euro.

edit. en als we dan toch bezig zijn de Pioneer 747A (-lleseter) 1503 versus 1222 euro, nog niet zo'n groot verschil dus

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op woensdag 15 mei 2002 20:28 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

De prijs van de Sony SCD-XE670 is nu 222 euro (excl. verzendkst) bij MediaCheckpoint...

Maar het prijsverschil wordt natuurlijk altijd pas echt leuk bij duurdere apparaten. De Sony SCD555ES is bij Stassen 1590 euro, bij MCP 700 euro. De Philips SACD1000 (ook een hele goede DVD-A speler) bij Stassen 1815 euro, bij MCP 1272 euro.

edit. en als we dan toch bezig zijn de Pioneer 747A (-lleseter) 1503 versus 1222 euro, nog niet zo'n groot verschil dus
SACD1000 heel goed? Ik heb (na een zekere demo) m'n twijfels over het SACD deel :+
Wel goed dat MCP er is, dan zie je eens redelijke prijzen EN dat je in dit kikkerlandje erg vaak wordt bedonderd, want je hebt daar gewoon 3 jaar garantie.
Je kunt je spul zelfs gewoon naar de NL importeur brengen. mocht het defekt zijn, al zal niet elke importeur je met open armen ontvangen >:)

• Duck-Twacy
Op woensdag 15 mei 2002 22:09 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

SACD1000 heel goed? Ik heb (na een zekere demo) m'n twijfels over het SACD deel :+
Hier denken ze daar anders over.

Ik zou me er niet voor schamen om eeen dergelijk Nederlands topprodukt te gebruiken (voor een redelijke prijs, niet de 2000 euro die er in veel Nl winkels voor wordt gevraagd).

ed. wordT

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ff weer een opmerking tussendoor..
ik vind philips geweldig met zijn uitvindingen (moet toegeven dat ik hier een senseo crema koffiezetapparaat op men buerau heb staan *D >:) )
Maar echt qua kwaliteti..ach.. Er zijn zoveel bedrijven die hun spullen beter maken. Maar philips is erg innovatief, en zou em niet willen missen (ook douwe egberts niet)

Wat ik me nog steeds afvraag, wanneer er nou echt beetje beeknd gaat worden welk van de 2 nou aanslaat. DVD-A of SACD.
Ik weet dat sony/philips hun uitvinding willen voortzetten, en sony heb geluk dat hij zijn platenlabel heeft die goed is.

Ik hoor veel mensen zeggen dat het overdreven is SACD... DVD-A is hoorbaar kwalitatief niet teveel verschillend, maar voordeel dan weer van dvd-a dat je meer ruimte over hebt..

ja, ik gooi weer 2 dingen door melkaar.. en ik meot meer lezen, maar ik snap er af en toe ffkes geen snars van (jullie hebben toch wel 2x mijn leven meer ervaring)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
Diegene met de mooiste TV commercial gaat winnen ;)

btw is Baarn wordt zowel een DVD-A als een SACD demo gegeven, als het goed is :)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op woensdag 15 mei 2002 23:28 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Hier denken ze daar anders over.

Ik zou me er niet voor schamen om eeen dergelijk Nederlands topprodukt te gebruiken (voor een redelijke prijs, niet de 2000 euro die er in veel Nl winkels voor wordt gevraagd).

ed. wordT
Oh-oh, wat lees ik nu in die test?
"Above 8kHz, the aggressive noiseshaping used by SACD's DSD encoding makes its presence felt, and SACD actually has less dynamic range than CD in the top audio octave."
!!!!

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~wnn306860/Phifig04.jpg

Wel leuk dat dit ook gewoon wordt vermeld! :+

Verwijderd

.

• Duck-Twacy
Even mijn onkunde demonstreren. Wat zie ik eigenlijk op die plaatjes (in leken termen :) )?

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:55 ]

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 16 mei 2002 12:41 schreef Duck-Twacy het volgende:
Even mijn onkunde demonstreren. Wat zie ik eigenlijk op die plaatjes (in leken termen :) )?
Op donderdag 16 mei 2002 12:49 schreef UltrAnalog het volgende:
....
In lekentermen... je weet wel, leken, dat zijn mensen die alles weten van Butterworth schakelingen :+

Maar diep respect voor je SACD enhancer! Ik kan alleen nix vinden op je site (nou ja, updated 15 maart ofzo wel).

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:55 ]

• Duck-Twacy
Op donderdag 16 mei 2002 13:20 schreef UltrAnalog het volgende:

[..]

:o

Hmmz, ik moet wat vaker naar buiten geloof ik...
Is lekker weer (wat doe ik hier (= kantoorpand)? )
lekenterm: het ettert maar door.
Nee, nu ga je over op Jip en Janneke taal (en daar kom je niet ver mee, is wel gebleken ;) )

Btw wat voor Sony heb je eigenlijk?

• Duck-Twacy
Zonder zelf al een standpunt in te nemen hier nog eens een (tamelijk genuanceerde) test van een SACD speler.

Interessant is overigens de opmerking dat de reviewer 1 SACD had die slechter klonk dan de CD of LP (Billy Holiday, geen recente opname dus). Over het algemeen vindt hij SACD beter dan CD, maar het verschil vergt een rustige luister omgeving

Moet nu toch snel een paar disks gaan kopen om zelf een menig te kunnen vormen.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:58 schreef Duck-Twacy het volgende:
Zonder zelf al een standpunt in te nemen hier nog eens een (tamelijk genuanceerde) test van een SACD speler.

Interessant is overigens de opmerking dat de reviewer 1 SACD had die slechter klonk dan de CD of LP (Billy Holiday, geen recente opname dus). Over het algemeen vindt hij SACD beter dan CD, maar het verschil vergt een rustige luister omgeving

Moet nu toch snel een paar disks gaan kopen om zelf een menig te kunnen vormen.
Vette speler :) Ik wou je nog even veel plezier wensen komende zaterdag (demo 6-kanaals geluid, toch :? ), en post es hoe het was :) Helaas ben ik door werk-en-lanparty-zaken verhinderd dit weekend ;(

• Duck-Twacy
He roddels ;
(thx)

Moet niet te veel drinken vrijdag, anders hoor ik nix ;)
zal mijn digicam meenemen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

neem je digicam ook eme naar de demo :)
btw.. weer wat tussendoor..
butterworth fileters vind ik super.. :) ik gooi die dingen altijd in mijn speakers..
(maar goed, dan hebben we het weer over wat anders :P )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 16 mei 2002 00:25 schreef Duck-Twacy het volgende:
Diegene met de mooiste TV commercial gaat winnen ;)

btw is Baarn wordt zowel een DVD-A als een SACD demo gegeven, als het goed is :)
tof.. ben zeer beniewd..
dopy en ik hebben afgesproken dat we je ophalen in R'dam..

• Duck-Twacy
Op vrijdag 17 mei 2002 00:13 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

tof.. ben zeer beniewd..
dopy en ik hebben afgesproken dat we je ophalen in R'dam..
Even na 9:35 neem ik aan.

Dopy, das toch die maffe dwerg van sneeuwwitje?
Op vrijdag 17 mei 2002 00:12 schreef gitaarwerk het volgende:
neem je digicam ook eme naar de demo :)
btw.. weer wat tussendoor..
butterworth fileters vind ik super.. :) ik gooi die dingen altijd in mijn speakers..
(maar goed, dan hebben we het weer over wat anders :P )
Maak je vaak zelf speakertjes?
Maar daar hebben we t za wel over, ga nu maffen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 17 mei 2002 00:20 schreef Duck-Twacy het volgende:
Maak je vaak zelf speakertjes?
Maar daar hebben we t za wel over, ga nu maffen :)
soms wel jah :)
ik heb een 24dB/Octaaf 4th order in men sub gedaan :)

tot zaterdag iig (morgen weer werken :( )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ga hier nog eens een schopje in geven >
Ik ben nu al een heel stuk wijzer door het WEL eens rsutig door telezen allemaal (sjees wat is het veel :7 )

opnametechniek zang :
Het voordeel van dvd-a / SAD is dus het dynamiek, dat is geweldige met goeie zang zoals whitney houstun > ik noem een nummertje : I learned from the best

Deze griet heeft heeft in dit nummer zo ontiegelijk veel dynamiek dat je het niet mooi op cd kunt krijgen , dus ik weet niet heoveel gecomprimeerd is (volgends mij wel wat, maar ik zat neit bij de opname)(ik heb et hier over dynamische compressie)

1. Het voordeel van compressie : geen droge stem.. droge stemmen klinken niet gewoon!!
2. Het nadeel is dat dus WEL gecomrpimeerd is en nooit de volledige dynamiek bereikt. Dat is erg jammer WANT, wie wil nou niet alle emotie in de stem kunnen horen... het zou prachtig zijn als je die volledige dynamiek kunt hebben.
Ik denk echt neit dat ze zelfs met avalon ( http://www.avalondesign.com ) compressors dit echt mooi zouden kunnen doen.

Ultranaloog > jou ervaring/kennis gewild hier! >
Ik weet van een stel hele goeie compressors (tc electronics finalizer / avalon spul ) dat ze dit niet kunnen halen. Duw jij maaar eens 100+ dB door die microfoon. Het zou een groot probleem worden bij digitale voorversterkers (zoals focusrite) om te gaan voorversterken.. Ik denk dat dit een ingewikkeld probleem is (aangezien ik binnenkort voor me eigen kleine studiooje ook wat spul weermeot aanschaffen)

waar ik nu eigenlijk naar toe wil is het volgende : Haalt de 24bits opname/afspeel techniek nou ook die enorme dynamiek?? en dan nog steeds dat de stem en de instrumenten beide onvervormd hoort? Is dat zo bij SACD ?
want eerlijk gezegd : op een normale cd'tje vind ik dit niet om aan te horen... (niet letterlijk, eerder "jammer" )
Dit weerhoudt me om ook voor SACD te gaan omdat ik in sommige nummers dynamiek mis (dit ligt natuurlijk ook aan de manier van opnemen, maar ik verwacht van die studio's dat ze dat wel kunnen ) en ik wil graag geen geld voor neits uitgeven! :)

als er wat onduidelijk is... post et dan even, omdat ik weet dat ik neit altijd duidelijk ben en van de hak op de tak spring...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

en ik wil graag geen geld voor neits uitgeven!
Maak je daar maar geen zorgen over. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat SACD véél beter is dan CD-A. Het zou ook beter moeten zijn dan DVD-A. Of dat laatste waar is boeit niet zoveel, SACD gaat het toch wel worden :) . Eind dit jaar gaan de SACD releases pas echt goed op gang komen. De support voor DVD-A is nog steeds erg beperkt.

• Duck-Twacy
Ik ben toch bang dat met name de beschikbaarheid, variatie en prijs van de software gaat uitmaken welke systeem overleeft (if any). Wat dat betreft wordt ik nu nog niet zo vrolijk. Naast het klassieke werk zijn wel een paar (!) aardige SACDs naar mijn smaak (maar wel veel te duur), maar ik moet ze laten overvliegen :(

Wel kan je het volledige euvre van de Stones op SACD kopen :o

Bij DVD is het niet veel beter: rereleases, 3 verschillende cconcerten van britney spears (hoewel dat zal wel DVD-V zijn) etc.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

• Raymond
Op dinsdag 25 juni 2002 15:33 schreef gitaarwerk het volgende:
Ultranaloog > jou ervaring/kennis gewild hier! >
Die heeft een eenzijdige forumstop afgekondigd!

En volgens mij issie op vakantie ofzo, ik krijg ook maar geen reactie van hem.

Verwijderd

toch jammer als het het niet gaat worden

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef Femme het volgende:

[..]

Maak je daar maar geen zorgen over. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat SACD véél beter is dan CD-A. Het zou ook beter moeten zijn dan DVD-A. Of dat laatste waar is boeit niet zoveel, SACD gaat het toch wel worden :) . Eind dit jaar gaan de SACD releases pas echt goed op gang komen. De support voor DVD-A is nog steeds erg beperkt.
dat stelt me weer hel erg gerust :)
Ik denk dat ik gewoon nog maar een paar tests moet doen :)

Ik hoop dat er ook een paar komen van pink floyd :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 26 juni 2002 00:02 schreef Lampje het volgende:

[..]

Die heeft een eenzijdige forumstop afgekondigd!

En volgens mij issie op vakantie ofzo, ik krijg ook maar geen reactie van hem.
Dan hopen we maar dat ie op vakantie is :)
daar heeft iedereen recht op in deze tijd :+

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 16 mei 2002 12:49 schreef UltrAnalog het volgende:

[..]

Output van de dac getransformeerd uit het tijddomein naar het frequentiedomein. De dac speelt een 1 kHz -60 dB golf af. Je ziet dat de noise shaper alle ruis en ellende naar HF omzet. Die moet je dus nog affilteren, en daar zorgen dat je geen vervorming maakt die laagfrequente bijprodukten geeft, zoals het plaatje daarvoor. In de code zit genoeg ruimte, nou nog netjes reconstrueren.

Ik las in de stereophile dat philips filtert op 50 kHz, bij (mijn iig) sony kun je kiezen tussen 50 en 100 kHz. Needless to say dat je 'm dus heel gauw op 100 hebt staan. De meegeleverde analoge trap staat ook op 100 kHz, maar dan in Butterworth opzet (dus met twee sqrt(2) kantelpunten). Ik houd voor het analoog gedeelte ook 100 kHz aan (het schijnt nog knap lastig te zijn trafo's te draaien die dat halen, maar ik heb ze gevonden).
dit verhaal beangstigd mij weer... welke SACD speler is goed genoeg die dit alles wel goed doet? :P
Want als er super staat, moet et ook super zijn vind ik :z

ennuh, dat verhaal
Op donderdag 16 mei 2002 00:45 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Oh-oh, wat lees ik nu in die test?
"Above 8kHz, the aggressive noiseshaping used by SACD's DSD encoding makes its presence felt, and SACD actually has less dynamic range than CD in the top audio octave."
!!!!

[afbeelding]

Wel leuk dat dit ook gewoon wordt vermeld! :+
weerhoud me ^^
wat zijn dan de testen met DVD-A ?

misschien klinkt SACD beter maar is in theorie DVD-A beter? zelfde denk ik met monitoren (of is dit weer krom? :? )monitoren geven meer weer dan hifi speakers, hifi speakers 'kleuren' toch altijd wel wat bij terwijl een monitor 'eerlijk' is. Als je naar muziek luisterd wil je sommige dingen ook juist weer niet horen!..

Femme;
In princiepe wat ik te horen heb gekregen is SACD wel beter, maar TE veel van het goeie, dat DVD-A dezelfde hoorbare 'kwaliteit en dynamiek' kon leveren.
Bij de presentatie in baarn konden we neit de verschillen horen, maar ik ben dan ook erg beniuewd dan naar jou mening hierover, waarom je nou voor SACD zou kiezen ipv DVD-A (achterwege houdend dat je een monitor nodigd hebt voor dvd-a :P )

• Duck-Twacy
Op woensdag 26 juni 2002 08:06 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

Ik hoop dat er ook een paar komen van pink floyd :)
Daar zit ik stilletjes ook op te hopen (er is wel een SACD van Roger Waters)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 26 juni 2002 09:02 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Daar zit ik stilletjes ook op te hopen (er is wel een SACD van Roger Waters)
misschien dire straits ook :)
mag wel wat meer bijkomen!! :) beetje de top of the pop enzo :P

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:14 schreef Anthrax het volgende:
Aerosmith Just Push Play
.
hele waslijst
.

zebrahead Playmate Of The Year
Nou nou, wat een waslijst. Het zijn er toch iets meer dan sommige onder ons dachten :P.

modbreak> erg lange lijst ff wat afgekapt

Verwijderd

Ik zou graag eens een sacd horen! Ik heb er nog niet naar geluisterd.

Verwijderd

Mijns inziens gaat SACD het redden omdat de platenmaatschappijen gewoon stoppen met het produceren van CD's en nu gaan overschakelen op SACD's. De fabrieken zijn al gebouwd en Sony/Philips krijgen hoe langer hoe meer (grote) platenmaatschappijen achter zich. Trouwens, als je een grote collectie CD's hebt wil je toch een speler die deze ook zeer goed kan afspelen?

http://www.medialinenews.com/issues/2002/june/news0606_1.shtml

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zie overal chesky staan..is die knakker wereklijk zo beroemd?

sjit.. had ik me toch ff moeten introduceren aan die gast :P durfde niet omdat hij heel vies zijn neus ophaalde :P

Verwijderd

Het is natuurlijk ook slim van de platenmaatschappijen om over te stappen op een ander formaat, aangezien SACD nog niet zelf te vermenigvuldigen is. Aan de andere kant heeft de meerderheid geen SACD-speler dus lopen ze daar weer inkomsten mis. Ook denk ik dat veel opnamens zo brak zijn dat het niet de moeite waard is om op SACD te zetten.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:14 schreef Taco het volgende:
Het is natuurlijk ook slim van de platenmaatschappijen om over te stappen op een ander formaat, aangezien SACD nog niet zelf te vermenigvuldigen is. Aan de andere kant heeft de meerderheid geen SACD-speler dus lopen ze daar weer inkomsten mis. Ook denk ik dat veel opnamens zo brak zijn dat het niet de moeite waard is om op SACD te zetten.
er zijn ook hybride SACD's, deze hebben een SACD-laag en een gewone CD-laag. Dus mensen zonder SACD-speler kunnen gewoon SACD's kopen en later een keer een speler aanschaffen. Dan moeten die SACD's trouwens wel goedkoper worden anders hoeft nog niemand ze te hebben.
Nou weet ik alleen niet of de CD-laag van een SACD wel te kopiëren is. Weet iemand dat?
Ik heb hier 2 SACD's liggen, maar die hebben alleen een SACD-laag, en zijn dus niet hybride.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De CD-laag van een hybride SACD kun je gewoon kopiëren in een CD brander (zelf geprobeerd). Digitaal kopiëren van een SACD is voorlopig lastig omdat de SACD spelers alleen een analoge uitgang hebben. Pioneer heeft de eerste hybride SACD/DVD-A speler aangekondigd met een FireWire uitgang:

http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=385380

• Raymond
Op donderdag 27 juni 2002 00:20 schreef Femme het volgende:
De CD-laag van een hybride SACD kun je gewoon kopiëren in een CD brander (zelf geprobeerd). Digitaal kopiëren van een SACD is voorlopig lastig omdat de SACD spelers alleen een analoge uitgang hebben. Pioneer heeft de eerste hybride SACD/DVD-A speler aangekondigd met een FireWire uitgang:
SACD kopiëren is sowieso erg lastig, vanwege de afwijkende digitale info die erop staat. Er zijn nog geen branders die dsd kunnen schrijven. Zal vast wel komen, maar ze zijn er nog niet.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 27 juni 2002 00:20 schreef Femme het volgende:

http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=385380
Wie anders!!! :P
Pioneer is echt super, btw, een vriend van me heb eindelijk een cd gevonden die de cdj 1000 niet kan lezen :P

Btw, femme, : Over jou mening ten opzichte van DVD-A, Waarom vind jij die minder klinken dan SACD?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hey, da's ff geleden zeg, deze thread! :o
Ik heb van Denon al een heel mooie DVD-speler gehoord, de dvd-3300 (nu al obsolete...) die ook dvd-a afspeelt.
Ik vind het indrukwekkend, de ruimte/akoestiek wordt erg duidelijk neergezet en de meerkanaals opnames maken het geheel realitischer, indien goed opgenomen natuurlijk :D

Het kwaliteitsverschil tussen dvd-a en dsd zit volgens mij in de opnametechniek, dsd heeft (een beetje) ruis in de bron (master) nodig om te kunnen werken.
Ook voor dvd-a wordt (soms) dsd bij opnames toegepast, maar op het schijfje wordt dit 24 bits pcm.

De dynamiek van cd's is niet slecht, de opnames met compressie vaak wel.
Commerciële cd's zijn helaas te vaak gemixt om op bijv. autoradio's en ghettoblasters goed te klinken, terwijl ik er als high-ender van gruwel, dat gepomp en dat vlak getrokken beeld, wie wil dat nou echt :?

Ik betwijfel of SACD en dvd-a hier een eind aan gaan maken, het CD formaat is niet de beperking, getuige de perfekte opnames van o.a. David Chesky en andere kleine labels.
Weinig dynamiek? Hoeveel dynamiek kunnen je oren hebben?
Veel meer dan de CD kun je niet eens goed horen, laat staan dat het lijkt op live muziek.

Dvd-a loopt nu nog achter met de titels, maar Warner heeft intussen besloten tegelijk met elke cd een dvd-a uit te brengen en ook de prijs gelijk te trekken met CD, hulde! >:)
In Amerika loopt dvd-a veel harder dan SACD, omdat bijna elke dvd-speler daar ook dvd-a afspeelt.
In Europa proberen ze (Philips en Sony) SACD te promoten door dvd-a spelers mondjesmaat en duurder te verkopen (oninteressant voor de grote meute) en SACD spelers betaalbaar te maken.

Ik trap daar niet in, ik ben voor dvd-a en neem meteen het gemak van dvd-v erbij (komt voor mij op de 2e plaats).
De brakke SACD opnames (upsamples van CD) die momenteel op de markt worden gezet wil ik niet, er is gewoon nog te weinig capaciteit om SACD's te produceren en de studio's zijn er veelal nog niet klaar voor (extra investeringen).
Bij dvd-a wordt het medium tenminste nog goed gebruikt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waar moet je tegenwoordig allemaal op letten mensen :{

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 27 juni 2002 09:15 schreef gitaarwerk het volgende:

Btw, femme, : Over jou mening ten opzichte van DVD-A, Waarom vind jij die minder klinken dan SACD?
Ik baseer me hierbij alleen maar op de mening van anderen. Het verschil zal waarschijnlijk niet zo groot zijn, maar dat maakt allemaal niet uit aangezien SACD het gaat winnen van DVD-A :P . Ik heb wel (positieve) ervaring met SACD's. SACD klinkt veel natuurgetrouwer en heeft een grotere dynamiek, CD's worden blikkerig. Ik ben overigens niet audiofiel maar ik heb wel oren :) .

Deze mening is trouwens gebaseerd op het geluid van een setup bestaande uit een Harman Kardon AVR-3500 A/V receiver, Sony SCD-XE670 SACD-speler, B&W DM601 S3 front speakers en B&W DM303 rear speakers, dus geen overdreven dure spullen.

Alle factoren wijzen op dit moment richting winst voor SACD:

- De twee belangrijkste hardware fabrikanten, Sony en Philips, staan aan de wieg van het SACD formaat.

- SACD heeft de grootste aanhang onder de platenlabels. In feite is Warner Bros het enige grote label dat alleen op DVD-A uitbrengt. Andere grote labels zoals EMI zagen de bui blijkbaar al hangen en zijn een tijdje geleden overgestapt uit het DVD-A kamp naar het SACD kamp. SACD heeft o.a. de ondersteuning van Sony Music (logisch), Universal, EMI en BMG.

DVD-A labels:
3Bone Audio
• 5.1 Entertainment
• AIX Records
• American Gramaphone
• Angel Records
• Appassionato Ltd.
• Atlantic Records
• Audionet
• BisonHead Records
• Capitol Records
• Chesky Records
• Deutsche Grammophon
• DTS Entertainment
• East Works Entertainment
• Elektra Records
• EMI Classics
• EMI Group
• Enja Records
• Erato
• Exton
• Giant Records
• Hi-Res Music
• Hodie Productions
• Image Entertainment
• Jonatha Brooke
• Koch Entertainment
• MDG
• Mode Records
• Naxos Deutschland
• Nippon Columbia
• Nishimura Music
• Nonesuch
• Peregrina Music
• PeterBuffett.com
• Pioneer Music
• Reprise Records
• Rhino
• Rhona Classics
• Rykodisc
• Silverline
• Starkland
• Surroundedby Entertainment
• TACET
• Telarc International
• Teldec Classics
• Valley Entertainment
• Victor Japan
• Warner Bros. Music
SACD labels:
• ABKCO Records
• Albany Records
• Analogue Productions
• APO
• A-Records
• Artegra Records
• ASV Classical
• Audio Lab Records
• Audio-B Limited
• AudioQuest Music
• Biber Records
• BIS Records
• Blue Dandelion Records
• BMG RCA Records HK
• Bona Nova
• Buzz Records
• CCn'C Records
• Challenge Records
• Channel Classics
• Chesky Records
• Chess Records
• Cisco Music
• Coast to Coast Records
• Columbia Records
• Consipio Records
• Decca Classics
• Delos International
• Denon Records
• Deutsche Grammophon
• DMP Records
• Dorian Recordings
• East Works Entertainment
• ECM Records
• Eighty Eights
• EMI Classics
• EMI Group
• Ensemble
• Epic Records
• Everest
• Exton
• First Impression Music
• Fonè
• Fortissimo Records
• Groove Note
• Gun Records
• Harmonia Mundi
• Heads Up International
• Herbie Mann Music
• Hyperion Records
• Impulse
• In-Akustik
• Javaanse Jongens Tracks
• Jazz In Motion
• Jive Records
• John Marks Records
• Legacy
• Linn Records
• Marc Aurel Edition
• Market Square Records
• MCA Records
• Mo' Bizz Recordings
• Mobile Fidelity
• Naxos Hong Kong
• North West Classics
• Opus3 Records
• Pentatone Classics
• Philips Classics
• Red Ink
• Red Rose Music
• Rounder Records
• Ruff Life Records
• Saidera Records
• SFS Media
• SME Records
• Songlines Recordings
• Sony Music
• Stille Music
• STS Digital
• Sugar Hill Records
• Super Sonic Records
• Telarc International
• Tokuma Japan
• Turtle Records
• Universal Music
• Valley Entertainment
• Vanguard Classics
• Vanguard Records
• Venus Records
• Verve Records
• Video Arts Music
• Village Records
• Virgin Records
• Vocalion Digital
• Waterlily Acoustics
• Zoe Records
• Zomba Records
• ZTT Records Ltd
- SACD heeft een voorsprong wat betreft het aantal titels. Het ziet er niet naar uit dat DVD-A de achterstand zal inhalen, vanwege het bovenstaande verhaal.

- De SACD drager heeft de mogelijkheid tot backwards-compatibiliteit met het CD Audio formaat (dmv apart CD-A layer). Dit is een zeer belangrijk voordeel voor zowel de platenmaatschappijen, de retailers als de consument. Aangezien het er niet naar uit ziet dat CD-A nog erg lang dominant zal blijven is het cruciaal om backwards compatibliteit te kunnen bieden.

- SACD heeft een goede kopieerbeveiliging, het maken van 1 op 1 kopiën is (nog) niet mogelijk. Dit is precies wat de muziekindustrie op dit moment nodig heeft.

- De prijzen van SACD spelers zijn reeds aanbeland op een voor de consument acceptabel niveau. Bronnen bij Universal en Sony hebben bevestigd dat beide bedrijven eind dit jaar zullen overstappen op de productie van hybride SACD's. De prijs van SACD's is gezakt tot zo'n 20 dollar, slechts een paar dollar meer dan de prijs van een nieuwe CD-A release.

- Zijn er nou al DVD-A spelers die je ook zonder TV kunt bedienen?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11
zag pas dat ze op dvdboxoffice.com ook SACDs en DVD-A aanbieden (prijzen zo rond de 26 euro voor SACD en 21-24 euro voor DVD-A inc. verzendkosten). Aanbod van SACD is daar ook wat groter dan DVD-A (276 vs 167)

Kent iemand nog meer sites waar je SACD/DVD-A kunt bestellen (tegen een redelijke prijs:) ?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijk nu word et intressant,..
wanneer lossen ze die 'fouten' in de DAC convertors op?

Verwijderd

Ik vind de prijsverschillen nogal groot. Bij de in deze topic genoemde www.boxoffice.com betaal je gemiddeld $35 voor een SACD terwijl je bij www. amazon.com voor de zelfde SACD's vaak nog minder dan $20 betaalt. Goed zoeken loont dus.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

weer een schop.. heb et nu netjes lopen door te lezen..
Hoe zit het met opnemen van DSD.. is dat puur de codering in de ADC/DAC's of nou de manier van coderen met een processor? (ik wil et eens weten hoe dat zit, mdat ik altijd alleen PCM opneem, wat opzich helemaal niet verkeerd klinkt hoor, maar wat UltrAnalog zei over dat het wat het zoals mijn benaming 'opgefokt' klinkt wel waar is,.. en misschien dit opgelost kan worden met DSD, is opzich leuk om eens aan te wagen met een demo iets..
Ik weet dat Pro-Tools HD dit misschien kan, maar aangezien ze meer hebben gericht op DVD-A en volgends mij nog geen SACD (ik heb de mooie jim en mike dvd gehad van ze en rustig bekeken.. ). Ik hoorde van de man van de SACD demo in Baarn dat er een een speciaal multitrack programma voor word gebruikt,.. maar hoe zit het met de geluidskaart? bedoel.. Als DSD beter klinkt dan PCM (wat ik grondig moet gaan beluisteren nog) ook al is mijn kaart maar 96KHz (smplerate) misschien een leuke verbetering.. tis al meer dan het dubbele van CD... Het nadeel weer is van deze opname techniek(hoge samplefrequentie) die ik hand in hand gebruik met het genereren van golven (synthese) eigenlijk ontiegelijk kut gaat klinken met hoge samplerates...
Puur de conversie van analoog > digitaal > analoog is het te waarderen... De betere synthesizers zoals Native Instruments is op 96KHz nog steeds niet mooi.. (hoewel de officiele pro tools TDM plugins dit wel weer goed kunnen,..waar licht hier de fout? te weinig aandacht besteeds aan de semipro-consumenten en wel aan de pro's? :r )

Even nog wat anders.
Nu wil ik een SACD binnenkort gaan kopen,...Nu hoor ik wat Andre het over had, dat houdt mij ook een beetje tegen. Hoewel ik wel geloof dat SACD beter is dan cd's want de normale cd's klonken :r ,dat vind ik nou eenmaal.. met 'minder eisende' muzieksoorten zoals electronische muziek (wat soms ook zijn frequentie en alles nodig heeft, maar dan moeten het weer gecoverteerde bewerkte digitale signalen zijn etc etc)
Dit alles licht dus aan zoals UltrAnalog zei :'de Opamps' zijn SACD spelers ook te krijgen voor een leuk bedrag zonder die opamps ??

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11
Op vrijdag 28 juni 2002 14:19 schreef passiebank het volgende:
Ik vind de prijsverschillen nogal groot. Bij de in deze topic genoemde www.boxoffice.com betaal je gemiddeld $35 voor een SACD terwijl je bij www. amazon.com voor de zelfde SACD's vaak nog minder dan $20 betaalt. Goed zoeken loont dus.
Goed kijken loont ook ;)

Bij dvdboxoffice.com zijn de prijzen (default) vermeldt in CANADESE dollars (tis een canadees bedrijf). Daarnaast betaal je 0,0 aan verzendkosten.

1 CAD = 0.66USD -> CAN$ 35 = US$ 23.14 inc. verzendkosten.
Weinig verschil in prijs dus.

• Duck-Twacy
Op dinsdag 09 juli 2002 20:10 schreef gitaarwerk het volgende:
weer een schop.. heb et nu netjes lopen door te lezen..

[..]
Correct me if I'm wrong, maar ik hoor (lees) steeds dat die DSD opname apparatuur erg kostbaar is en dat er maar weing fabrikanten en studios zijn die dat hebben.

Wat betreft zo'n SACD speler. Nee een kant en klare en betaalbare zonder "opamps" in de output stage (of eindfilter) is er niet (en zal er ook wel niet komen).

De meest betaalbarige weg is een "betaalbare" SACD speler (een Sony van 300 euro bv) en daarin zo'n LC Zap filter in bouwen (circa 270 euro).

Bedenk wel goed dat het # SACDs nog steeds (te) beperkt en (te) prijzig is.

Mijn Sony SCD555ES SACD speler zakt steeds verder in prijs bij Mediacheckpoint (laatst iets van 670 euro geloof ik), dat komt waarschijnlijk omdat ie bepert is tot 2 kanaal stereo.

De Philips SACD1000 (multichannel en ook DVD) is op verschillende plaatsen in de aamnbieding voor euro 899. Ik denk wel dat ze daarin op zijn minst een beter type opamp in gebruikt hebben (het was een "no compromise" produkt van Pilips waarbij een ontwerper de vrije hand kreeg, nieuwprijs indertijd f 4000).
Ik zou er mijn Sony 555 voor inruilen iig.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz... ik ga niet voor goedkoop, ads achteraf duurkoop ..(en nee ik ga niet zomaar op wat af) wat mij kwa specs wel ok lijkt is deze pioneer
[url] http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=865&taxonomy_id=62;84[/url]

(kan cd/SACD/DVD-a/DVD spelen)
Waarschijnlijk moet je dan voor de eindtrap met multikanaals toch meerdere filters hebben? (misschien ook idd handig als een bedrijf ze in willen bouwen)
ik weet van de pioneer loopwerken en lezers dat ze extreem goed zijn (neem een CDJ1000, tis wel geen high end spul (dj apparatuur :P ) maar dat ding leest bijna alle cd's.. hoe beschadigd ze ook mogen zijn (ik heb er n uwel een aantal gevonden...maar doet er niet toe)
Die pioneer lijkt me wel ok,..maar et geluid van die dingen vind ik net weer wat minder...
wel allround dingetje :Y)

Ik ben er ook nog niet uit of ik wel helemaal voor multikanaals wilt.. moet ik weer een set erbij kopen.. misschien doe ik me goedkope 10 euro de stuk zelfbouw breedbandspeakertjes-die-bedoeld-waren-voor-de-wc :) als rear's ... tocg leuk voor films ;)

zowieso koop ik geen normale audio cd's.. ik koop nog steeds platen.. maar ik zou wel gek zijn :P (alleen wat simpelere muziek die niet veeleisend is koop ik ooit op cd)

Wat ik eerder zei in de baarn review is dat ik het effect van de surround (5.0 met sacd toen) minder vond.. was wel mooi enzo.. maar om dure speakers neer te zetten voor 'slechts' een correlatie vind ik dat mij te ver gaan..en dat heeft niets te maken dat ik optimaal wil genieten...maar dat ik het voor de euro's et te gek vind worden... geef ik liever wat uit aan een betere 2 kanaals SACD speler met ZAP(kanon? :P )filter :)
voor audio vind ik surround nou niet wat je zegt.. 'WOW.. '
msischien is het leuk bij live optredens.. daar denk ik dat de SACD(multikanaals) in gaat slagen (et zou helemaal mooi worden als je nog standpunten kunt gaan kiezen O+ )

• Duck-Twacy
Op dinsdag 09 juli 2002 23:50 schreef gitaarwerk het volgende:
hmz... ik ga niet voor goedkoop, ads achteraf duurkoop ..(en nee ik ga niet zomaar op wat af) wat mij kwa specs wel ok lijkt is deze pioneer
[url] http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=865&taxonomy_id=62;84[/url]
[...]
Die Boeing eh Pioneer 747 is de afgelopen maanden door ieder Audio tijdschrift getest (met over het algemeen lovende kritieken). Is alleen wel aan de prijs (1200-1500 euro).

Denk wel dat je meerdere Zap filters zou moeten gebruiken (weet niet of dat kan, eigenlijk. De "high end" spelers, zoals de Philips en de Sony 777ES hebben voor ieder kanaal een volledig apart circuit)

Btw wat voor draaitafel/element heb je (ik weet nog wel een 2e hands Thorens 125 met SME arm voor 300 euro)?? Ik heb nog ongeveer 2000 lps staan (op stalling van een vriend, die ze weg wou gooien). Meest jazz en jazzrock. Ook nog wat pop en klassiek. (+ nog 200 lps van mezelf, alleen pop/rock)

Multichannel? to be or not to be, that is the question.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 00:21 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Die Boeing eh Pioneer 747 is de afgelopen maanden door ieder Audio tijdschrift getest (met over het algemeen lovende kritieken). Is alleen wel aan de prijs (1200-1500 euro).

Denk wel dat je meerdere Zap filters zou moeten gebruiken (weet niet of dat kan, eigenlijk. De "high end" spelers, zoals de Philips en de Sony 777ES hebben voor ieder kanaal een volledig apart circuit)

Btw wat voor draaitafel/element heb je (ik weet nog wel een 2e hands Thorens 125 met SME arm voor 300 euro)?? Ik heb nog ongeveer 2000 lps staan (op stalling van een vriend, die ze weg wou gooien). Meest jazz en jazzrock. Ook nog wat pop en klassiek. (+ nog 200 lps van mezelf, alleen pop/rock)

Multichannel? to be or not to be, that is the question.
ow!! intresting!! :)
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HiFiStereoRec&action=display&num=10165
daar heb ik dat gepost
ik heb een oude paltenspeler van marantz.. type:6100
300 euro is niet gek veel.. moet ik nog wel ff voor sparen want ik ben ook al de b&w speakers aan et aanschaffen.. kan wel 2 dingen tegelijk doen..maar gaat ff overheen nu dan.. wat voor element?? :{ god mag et weten.. heb em net uit de kast gehaald.. omdat ik zag op ultranalog's site dat die leek op die van mij en jawel : het was die van mij :) dus.. > modden die handel (zoals iedere tweaker doet hier.. alleen ik emt platenspelers)

Jazz / Jazzrock bvind ik retegoed ! *thumbs up!*

Verwijderd

Duck Twacy, hoe gebruik je op het moment die sacd speler. Ik zie nu allemaal dingen verschijnen als "speakers geoptimaliseerd voor sacd", "versterkers voor sacd", etc. Betekent dat dat ik alleen iets aan een sacd speler heb als ik alles aanpas. Dat is dan nog een dure aangelegenheid!

De prijs van sacd spelers is overigens als waanzinnig goedkoop. Bij Correct staan er zelfs al simpele consumentenversies in de koopjeskelder.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 00:37 schreef dopy het volgende:
Duck Twacy, hoe gebruik je op het moment die sacd speler. Ik zie nu allemaal dingen verschijnen als "speakers geoptimaliseerd voor sacd", "versterkers voor sacd", etc. Betekent dat dat ik alleen iets aan een sacd speler heb als ik alles aanpas. Dat is dan nog een dure aangelegenheid!

De prijs van sacd spelers is overigens als waanzinnig goedkoop. Bij Correct staan er zelfs al simpele consumentenversies in de koopjeskelder.
denk et niet..superaudio is voordeel meer dynamiek en hogere resolutie... minder vervorming.. manier van weergeven.. daar heb je volgends mij geowon een normaal goed set voor nodig... als je het verschil niet tussen platen en cd's kunt horen.. moet je geen SACD speler kopen..dan is het nutteloos..maar tis wat je zelf wilt.. als je voor multikanaals wilt..dan kom je er niet meer omheen :)

• Duck-Twacy
Op woensdag 10 juli 2002 00:24 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ow!! intresting!! :)
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HiFiStereoRec&action=display&num=10165
daar heb ik dat gepost
ik heb een oude paltenspeler van marantz.. type:6100
Die Marantz zou ik zeker niet weg doen. Waarschijnlijk een heel fatsoenlijk loopwerk. De arm is waarschijnlijk iets aan de zware kant, maar daar houden MC elementen (en die vormen de top) wel van. Alleen heb je dan wel een mooie pre-pre nodig (en die zijn tegenwoordig niet goedkoop :) )

Btw. Utranalog (Remco) is nog wel actief op dit forum voor buizenliefhebber. Ik denk dat hij te weinig tijd heeft om op alle forums actief te zijn (dus kiest hij voor het forum dat hem het meest interesseert, denk ik). Maar je kunt hem gerust mailen als je een vraag hebt over die Marantz. Hij is erg behulpzaam (is mijn ervaring).
Op woensdag 10 juli 2002 00:37 schreef dopy het volgende:
[...]
Ik heb wel eens gelezen dat bepaalde verstekers in de stress kunnen raken van bepaalde agressieve filtering (of de effecten daarvan) die in oudere SACD spelers gebruikt werd (rond de 50 Khz). Oudere SACD spelers hebben vaak een extra slap hoogaf filter (van 6 dB/octaaf) die dan gebruikt kan worden om dit tegen te gaan. Maar verder is het meer marketing geklets (je hebt echt geen speakers met ribbon tweeters die tot 50 Khz lopen om de voordelen van SACD te horen, nodig. Ikzelf hoor echt niets meer boven de 18 Khz schat ik (ben al 43 :) ). Natuurlijk is er niets op tegen om dit soort speakers wel te hebben (hebben per slot van rekening een goede impuls weergave).

Maw. natuurlijk, hoe beter de rest van de installatie, hoe beter het geluid zal zijn. Maar dat geldt ook als je een high end CD speler koopt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 00:50 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Die Marantz zou ik zeker niet weg doen. Waarschijnlijk een heel fatsoenlijk loopwerk. De arm is waarschijnlijk iets aan de zware kant, maar daar houden MC elementen (en die vormen de top) wel van. Alleen heb je dan wel een mooie pre-pre nodig (en die zijn tegenwoordig niet goedkoop :) )
\
[..]
gemailailed.. btw.. ik ga morgen al wat spikes kopen en mooie B-) lak! :)

jap.. pre's zijn duur helaas :( maar ik kan er nog wel aan komen denk ik.. misschien eens een rommelmarkt afstruinen.. als je wist wat daar af en toe tussenzit!! :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:30 schreef Femme het volgende:
Cool, weer een SACD-supporter erbij :) . Sony heeft al een SACD spelers vanaf 250 euro (bij Mediacheckpoint), dus er is geen enkele reden meer om géén speler te kopen vanwege de prijs :) . Aangezien SACD superieur is aan DVDA en er veel meer software uit is op SACD dan op DVD-A is er geen reden om te twijfelen dat SACD het niet zal maken (hoop ik ;), ik heb ook zo'n ding ).
ik vind die sacd een beetje melig, de meeste gewone cd's zijn al niet te betalen en ik vraag me serieus af wie het verschil kan horen, de meeste mensen hebben toch boutboxen.
Ik heb mijn geld gestoken in die dingen die de meeste vervorming produceren en dat is niet de cdspeler

en overigens vind ik 250 euro een hele goede reden om er geen te kopen, als ie de helft kost zal ik er nog eens over denken

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb mijn geld gestoken in die dingen die de meeste vervorming produceren en dat is niet de cdspeler
Euh, ik zou toch aan de basis beginnen. Als je cd-speler een onnatuurlijk geluid produceert zal dat nergens in je keten meer beter worden. Het verschil tussen CD-Audio en SACD vind ik duidelijk hoorbaar. Het is een subtiel verschil, maar maakt SACD wel veel prettiger om naar te luisteren - en dan heb ik dus geen exotische audio componenten en speakers.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 12:02 schreef Femme het volgende:

[..]

Euh, ik zou toch aan de basis beginnen. Als je cd-speler een onnatuurlijk geluid produceert zal dat nergens in je keten meer beter worden. Het verschil tussen CD-Audio en SACD vind ik duidelijk hoorbaar. Het is een subtiel verschil, maar maakt SACD wel veel prettiger om naar te luisteren - en dan heb ik dus geen exotische audio componenten en speakers.
precies *D
en/of je doet wat alle tweakers hier doen, alleen wij anders : wij tweaken onze audioset

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 12:02 schreef Femme het volgende:

[..]

ja in principe heb je wel gelijk, maar niemand schijnt te weten dat een beetje luidspreker 1-2% vervorming heeft en dan heb ik het nog niet eens over meegeleverde boxjes maar over goede shit, dus als je betere boxen koopt met 1% ipv 2% vervorming lijkt me dat meer opschieten dan die iets betere vervormingscijfers enzo bij sacd
En dat je zegt dat het duidelijk hoorbaar is, heb je dat dubbelblind getest met een aparte hq DA convertor?? anders denk ik dat je de verschillen in kwaliteit van de DA convertor hoort .....zeker als je die sacd vergelijkt met een 500 piek cd spelertje....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 14:05 schreef laureijs het volgende:

[..]

ja in principe heb je wel gelijk, maar niemand schijnt te weten dat een beetje luidspreker 1-2% vervorming heeft en dan heb ik het nog niet eens over meegeleverde boxjes maar over goede shit, dus als je betere boxen koopt met 1% ipv 2% vervorming lijkt me dat meer opschieten dan die iets betere vervormingscijfers enzo bij sacd
En dat je zegt dat het duidelijk hoorbaar is, heb je dat dubbelblind getest met een aparte hq DA convertor?? anders denk ik dat je de verschillen in kwaliteit van de DA convertor hoort .....zeker als je die sacd vergelijkt met een 500 piek cd spelertje....
dat weten we allemaal.. maar daar hebben we al lange discussies over gehad.. lees het hele topic nog eens door op je gemak!! :)
btw.. als je SACD wilt, is het wel handig als je de verschillen hoort.. Daarom wel een mooi systeem aan te raden ! :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik baseer mijn mening op het kwaliteitsverschil tussen de CD-A en SACD layer van een Telarc SACD op m'n Sony SCD-XE670. De grotere dynamiek, het grotere detail en het natuurlijker geluid van de SACD layer komt volgens jouw door de betere DA converters in het DSD circuit van de speler?

Ook met niet multilayer SACD's had ik daarvoor al het gevoel dat de geluidskwaliteit beter was dan CD-A.

Verwijderd

Heb niet de hele thread vanaf het begin gevolgd, maar over sacd: klinkt toch veel beter dan audio-cd vanwege weergave van hogere boventonen e.d.? Heb dit van Oog&Oor magazine waarin destijds redelijk is uitgelegd wat het verschil is tussen pcm en dsd gecodeerd geluid. Het gaat dus niet alleen om minder vervorming maar ook om een meer complete weergave van geluid.

Op de Sony site kun je ook technische achtergrondinformatie vinden dat wat dieper gaat. Daarin staat een (beruchte) test waarbij een blokvormige geluidsgolf zowel in pcm als in dsd wordt gecodeerd. PCM maakt er een soort sinus van (vervorming dus) terwijl dsd netjes praktisch dezelfde blokvorm kan reproduceren :P.

Weet iemand of de dvd963sa van Philips in NL uitkomt? De dvd962sa werd bijna de hemel ingeprezen door Oog&Oor, maar als ik de specs mag geloven van de 963 op de Philips site dan is die nog beter.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39
Op woensdag 10 juli 2002 14:05 schreef laureijs het volgende:

[..]

Ik heb heb op dit moment een YAMAHA RX-V396 dolby digital versterker en gebruik hier uit nood een cd-romspeler als cd-speler. Ik gebruik wel de digitale uitgang van de cd-romspeler, dus wordt het digitale signaal verwerkt door de D/A converter in de versterker dat is waarschijnlijk dezelfde chip als de dolby digital decoder (of zeg ik nu wat raars). Is de kwaliteit van deze decoders in het algemeen een beetje ok, of kan ik beter kijken naar een goede losse cd-speler die ik dan analoog aansluit op deze versterker?

• Duck-Twacy
Op woensdag 10 juli 2002 23:50 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Ik heb heb op dit moment een YAMAHA RX-V396 dolby digital versterker en gebruik hier uit nood een cd-romspeler als cd-speler. Ik gebruik wel de digitale uitgang van de cd-romspeler, dus wordt het digitale signaal verwerkt door de D/A converter in de versterker dat is waarschijnlijk dezelfde chip als de dolby digital decoder (of zeg ik nu wat raars). Is de kwaliteit van deze decoders in het algemeen een beetje ok, of kan ik beter kijken naar een goede losse cd-speler die ik dan analoog aansluit op deze versterker?
Beetje off topic (maar dat geeft nix)

Op het gevaar dat ik door de mand val :) "de digitale uitgang van je CD rom speler" is dat dat 2 (of 3?) aderige kabeltje dat je tussen een CD-ROM speler en je geluidskaart kunt steken? Ik dacht altijd dat dat analoog was :)

Maar misschien verkeerd gedacht. Ik denk dat de DA conversie van zo'n Yamaha goed genoeg is voor een keten met die Yamaha versterker (!). Een beetje CD speler is wellicht iets beter, maar veel verschil zul je niet horen (ik heb zelf een Yamaha 620 die ik optisch aanstuur vanuit mijn DVD speler). Kan me wel voorstellen dat een losse CD speler iets meer bediengemak geeft dan een PC (Technics is erg goed in de lagere prijsklasse).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 11 juli 2002 00:09 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Beetje off topic (maar dat geeft nix)

Op het gevaar dat ik door de mand val :) "de digitale uitgang van je CD rom speler" is dat dat 2 (of 3?) aderige kabeltje dat je tussen een CD-ROM speler en je geluidskaart kunt steken? Ik dacht altijd dat dat analoog was :)

Maar misschien verkeerd gedacht. Ik denk dat de DA conversie van zo'n Yamaha goed genoeg is voor een keten met die Yamaha versterker (!). Een beetje CD speler is wellicht iets beter, maar veel verschil zul je niet horen (ik heb zelf een Yamaha 620 die ik optisch aanstuur vanuit mijn DVD speler). Kan me wel voorstellen dat een losse CD speler iets meer bediengemak geeft dan een PC (Technics is erg goed in de lagere prijsklasse).
2 aderig is digitaal uit
3 aderig (4 polig d8 ik) is analoog uit. er zit een klein convertortje in de cd speler,...rotding..daar niet van. De digitale uitgang is wel aardig als je em door een DAC kan gooien (zoals een egosys kaart of iets dergelijks).. dan krjig je dus een high-end weergave.... ongeacht even de magnetische storingen van de monitor en de prints in de computer :Y)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 15:40 schreef Femme het volgende:

[..]

Ook met niet multilayer SACD's had ik daarvoor al het gevoel dat de geluidskwaliteit beter was dan CD-A.
dat lijkt me duidelijk dan

groetjes, Erik

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:50 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van deze decoders in het algemeen een beetje ok, of kan ik beter kijken naar een goede losse cd-speler die ik dan analoog aansluit op deze versterker?
ik denk dattie beter is dan die van een gemiddelde cd speler, en zeker beter dan die in je cdrom speler zit.

Verwijderd

ik heb die sony SACD speler direct besteld bij correct in rotterdam voor maar 299 euro... dat vind ik goedkoop! :)
nu moet ik nog een de SACD van Manowar komen. >:) B-)

http://www.manowar.com/sacd.shtml

• Duck-Twacy
Op maandag 22 juli 2002 18:59 schreef CS_maDDog het volgende:
ik heb die sony SACD speler direct besteld bij correct in rotterdam voor maar 299 euro... dat vind ik goedkoop! :)
nu moet ik nog een de SACD van Manowar komen. >:) B-)

http://www.manowar.com/sacd.shtml
Misschien kun je het de Galaxy studio vragen.

trouwens wel toevallig:
[topic=554362/1/50]

Rammstein schijnt er ook op te nemen (de ideale muziek voor SACD :) )

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 20:55 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Misschien kun je het de Galaxy studio vragen.

trouwens wel toevallig:
[topic=554362/1/50]

Rammstein schijnt er ook op te nemen (de ideale muziek voor SACD :) )
ik heb hele kewle verhalen over deze studio gehoord, dat er speciale luchtcirculatie is die de geluidsopname optimaal maken. schijnt waanzinnig te zijn.
zal eens contact met de zuiderburen opnemen :)

*edit*
en ja hoor de luidsprekers uit het andere topic staan ook in de studio zelf :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.galaxy.be/Pics%20Studios/Galaxy-Ref-Mastering-4.jpg

nogmaals *edit*
die stonden in het andere topic ook al |:( :P

• Duck-Twacy
Een paar ton (miljoen?) uitgeven aan speakers en apparatuur, maar een lekkere buro stoel kan er niet af :)

Verwijderd

Ik heb mail terug van Ronald Prent, "Head Of Development for SACD in cooperation with Philips" :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/prent.gif

erg netjes al zeg ik het zelf.
Alleen jammer dat ik toen nog in de veronderstelling was dat ik een SACD speler zou krijgen, wat niet zo is |:(
heb ik er nog niks aan. :o

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 25 juli 2002 15:49 schreef CS_maDDog het volgende:
Ik heb mail terug van Ronald Prent, "Head Of Development for SACD in cooperation with Philips" :D

[afbeelding]

erg netjes al zeg ik het zelf.
Alleen jammer dat ik toen nog in de veronderstelling was dat ik een SACD speler zou krijgen, wat niet zo is |:(
heb ik er nog niks aan. :o
ow.. je hebt toch even de moeiet genomen :)
nooit mis!! ik ga wel voor SACD, omdat ik de cd zelf te koud vind klinken.. maar daarom ben ik ook weer platen aant verzamelen! :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op donderdag 25 juli 2002 17:30 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ow.. je hebt toch even de moeiet genomen :)
nooit mis!! ik ga wel voor SACD, omdat ik de cd zelf te koud vind klinken.. maar daarom ben ik ook weer platen aant verzamelen! :)
Ligt maar net aan je speler, ik heb de teac vrds 9,sony xa 20 es, marantz cd 6000 gehad, allemaal mooie spelers maar ze missen iets....nu speel ik met een teac dac die door een zelfbouwer helemaal getweakt is. (De
gebruikte DA-converters zijn van Burr-Brown PCM63P 2x(links & rechts). Links
en rechts gescheiden voeding dmv grote ringkerntrafo's, dus 2x!! Netfilter
ingebouwd voor eurostekker(apart gezekerd). Gebruikte Op-amps zijn eveneens
van Burr-brown OPA627AP. Grote koellichaampjes om voor afdoende warmteafvoer
te zorgen. Ingegoten kristal(klok). WBT
aansluitingen.)

Deze klinkt erg goed, en ja ik heb ook een platenspeler, de nad 533 en draai dagelijks vinyl, vinyl is wel ontzettend mooi, maar dat kan cd ook zijn !

Binnenkort eens luisteren naar een meridian cd speler, die schijnen helemaal erg als een platenspeler te klinken!

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 19:28 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je speler, ik heb de teac vrds 9,sony xa 20 es, marantz cd 6000 gehad, allemaal mooie spelers maar ze missen iets....nu speel ik met een teac dac die door een zelfbouwer helemaal getweakt is. (De
gebruikte DA-converters zijn van Burr-Brown PCM63P 2x(links & rechts). Links
en rechts gescheiden voeding dmv grote ringkerntrafo's, dus 2x!! Netfilter
ingebouwd voor eurostekker(apart gezekerd). Gebruikte Op-amps zijn eveneens
van Burr-brown OPA627AP. Grote koellichaampjes om voor afdoende warmteafvoer
te zorgen. Ingegoten kristal(klok). WBT
aansluitingen.)

Deze klinkt erg goed, en ja ik heb ook een platenspeler, de nad 533 en draai dagelijks vinyl, vinyl is wel ontzettend mooi, maar dat kan cd ook zijn !

Binnenkort eens luisteren naar een meridian cd speler, die schijnen helemaal erg als een platenspeler te klinken!
ik heb vandaag een NAD cd speler gehaald, daar zit een Burr-Brown Sigma-Delta 20 bit Digital to Analogue Converter in. :)
Ik vind alles ook mooi "vol" klinken, iig heel anders dan ik gewend was :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

burr brown zijn erg goeie convertoren.. dat geef ik toe.. maar goed..:)

Verwijderd

als je eenmaal van SACD hebt mogen proeven, wil je niet anders zo te zien... :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

denk et :{
platen ownen ook nog steeds :)

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 23:57 schreef CS_maDDog het volgende:
als je eenmaal van SACD hebt mogen proeven, wil je niet anders zo te zien... :D
Ik ben juist weer terug naar cd gegaan, kun je je zeker niet voorstellen? ;)

• Duck-Twacy
Op vrijdag 26 juli 2002 02:46 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Ja hoor, net zoals bij de overgang van lp naar cd zijn er altijd genoeg mensen die het "oude" beter vinden (en in sommige opzichten hadden ze toen gelijk, alleen moest je wel een draaitafel/element combinatie van dik 2000 piek nemen).

Nu klampen veel kleine audio fabrikanten zich vast aan allerlei upsampling technieken, waarbij ze kennelijk nog informatie tussen de bits gevonden hebben :)

Tip voor een CD speler is dan
Afbeeldingslocatie: http://www.electrocompaniet.no/images/i-emc1.gif
wel 5000 euro meenemen :+
Er is ook nog een leuke Teac combo van 20000 euro

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 10 juli 2002 @ 21:44:
Heb niet de hele thread vanaf het begin gevolgd, maar over sacd: klinkt toch veel beter dan audio-cd vanwege weergave van hogere boventonen e.d.? Heb dit van Oog&Oor magazine waarin destijds redelijk is uitgelegd wat het verschil is tussen pcm en dsd gecodeerd geluid. Het gaat dus niet alleen om minder vervorming maar ook om een meer complete weergave van geluid.

Op de Sony site kun je ook technische achtergrondinformatie vinden dat wat dieper gaat. Daarin staat een (beruchte) test waarbij een blokvormige geluidsgolf zowel in pcm als in dsd wordt gecodeerd. PCM maakt er een soort sinus van (vervorming dus) terwijl dsd netjes praktisch dezelfde blokvorm kan reproduceren :P.

Weet iemand of de dvd963sa van Philips in NL uitkomt? De dvd962sa werd bijna de hemel ingeprezen door Oog&Oor, maar als ik de specs mag geloven van de 963 op de Philips site dan is die nog beter.
Jep, DVD963SA komt in september in Nederland uit.
(hier een amerikaans linkje )

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Haay
  • Laatst online: 12-08 09:44
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw motivatie om juist weer terug te gaan naar CD!

Tsja, het handige van CD is dat je een CD 1-op-1 kunt kopieren. Oke, sommigen horen wel verschil tussen een originele geperste CD en een kopie daarvan uit een brander, maar dat verschil is naar mijn mening verwaarloosbaar.

Als er nooit SACD branders komen, dan ben je dus voor altijd verbonden om elke SACD te moeten kopen. Het kopieren van CDs en DVDs is ook alleen maar mogelijk geworden omdat er CD-ROM spelers en DVD-ROM spelers in computers kwamen. Ik kan me voorstellen dat dat een reden is om het op CD te blijven houden. Maar qua geluidskwaliteit kan ik het me echt niet voorstellen!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Haay schreef op 31 juli 2002 @ 16:53:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw motivatie om juist weer terug te gaan naar CD!

Oke, sommigen horen wel verschil tussen een originele geperste CD en een kopie daarvan uit een brander, maar dat verschil is naar mijn mening verwaarloosbaar.
Ik ben dan ook wel benieuwd.. ik heb namelijk nooit van cd geluid gehouden en van sacd wel.

Ik hoor ook wel zeker het verschil uit een computer brander (op 1x gebrand) vind het gelijk weer dunner klinken..

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 31 juli 2002 @ 18:47:
[...]
Ik ben dan ook wel benieuwd.. ik heb namelijk nooit van cd geluid gehouden en van sacd wel.

Ik hoor ook wel zeker het verschil uit een computer brander (op 1x gebrand) vind het gelijk weer dunner klinken..
Dan heb je wel een brakke cd-rom speler en/of brakke brander, als je met een goede cd-rom speler/brander de bron inleest en het dan brand, dan is met proffesionele apparatuur er bijna geen verschil te meten. Dit verschil is kleiner dan de verschilen tussen geperste cdtjes, die zijn ook niet allemaal gelijk. Als je al bekijkt dat op een audio-cd er grote delen van de schijf voor fout-correctie zijn gereserveerd.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wie weet :) ik heb wel een aantal gehoord maar goed.
Ben trouwends vandaag ook overtuigd dat cd goed kan klinken! :P (wadia van andre :P )

Verwijderd

Tja een wadia is niet voor iedereen weggelegd :). Maar wat voor een cd-speler heb je nu dan die je niet goed vind klinken?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gitaarwerk schreef op 01 augustus 2002 @ 20:17:
wie weet :) ik heb wel een aantal gehoord maar goed.
Ben trouwends vandaag ook overtuigd dat cd goed kan klinken! :P (wadia van andre :P )
Die Quad bij Transtec deed t ook goed, jammer van die dropveters tussen de apparatuur, dat scheelt 50% van de prestaties als je naar de prijs kijkt van de hele set die daar stond. Alleen de speakerkabels leken nog ergens op, al was t single wired met een brug op 3 contacten :'(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. dat was erg jammer! en dat ie nog ging beweren dat et niets uit zou maken.. Ik ben niet zo een freak op interlinks, maar ik weet wel dat zulke dunne kabeltjes niet veel uithalen. Mijn draden in de studio zijn al 4x dikker.

Taco : ik heb hier een sony CDP-XE15, maar vind wat meerdere cd spelers gewoon niet lekker klinken..

Pagina: 1 2 3 Laatste